Clubul celor care muncesc în România, episodul 27: Un drive test românesc

Comentarii prin facebook

13 răspunsuri la Clubul celor care muncesc în România, episodul 27: Un drive test românesc

  • George
    Aprilie 13, 2016 la ora 00:01

    O emisiune foarte buna, ca multe altele facute de aceasta echipa, bravo voua.
    Masina din test nu-i Porsche, este un Volvo XC90 prezentat in vara lui 2014, adus in Romania in octombrie 2014 si intrat in productia de serie daca nu gresesc in primavara lui 2015. Sistemul prezentat este pe masinile de serie, functioneaza, nu este ceva care va aparea in cativa ani. Asa cum trebuie, sistemul este intr-o continuua dezvoltare/cercetare pentru a-l imbunatatii si adauga noi functionalitati.
    Cei care lauda Tesla (care intr-adevar produc o masina deosebita) daca s-ar documenta putin ar vedea ca sistemul lor a fost lansat cam prin vara anului trecut, deci in vara lui 2015, deci la mai bine de un an dupa ce Volvo l-a pus in echiparea de serie. De fapt Tesla a facut un upgrade de soft care permite utilizarea sistemelor existente pe modelele Tesla S pentru auto-pilot.
    In nici un caz nu poate fi vorba de o „copie” dupa Tesla asa cum spune Dl „ala ala”
    Nici nu stiam ca sistemul e dezvoltat la noi, bravo lor.

    Răspunde
     
    1. gasy
      Aprilie 21, 2016 la ora 16:49

      Iar tapițeria scaunelor mașinii xc90,sunt făcute de jonshon controls trim pitești….pe bune…

      Răspunde
       
  • Eroul Bula
    Aprilie 8, 2016 la ora 09:32

    Cei mai interesati ar trebui sa fie decidentii politico-militari pentru ca e un program de detectare-recunoastere-ierarhizare a tintelor. Ceva similar se foloseste pe rachetele de croaziera de ultima generatie si pe alte munitii inteligente. Poate fi folosit si pentru drone terestre autonome, cu sistem de navigatie inertial/GPS/map matching, extrem de utile pentru cercetare, sabotaj, transport munitii si alte misiuni cu grad ridicat de risc pentru personal. Poate dati un telefon la MApN sau dlui Ciuca, la SMJ. PS Ce mai face Ionut Budisteanu ?

    Răspunde
     
    1. Eroul Bula
      Aprilie 8, 2016 la ora 09:33

      dlui Ciuca la SMG….

      Răspunde
       
  • testdrive
    Aprilie 4, 2016 la ora 13:10

    Drive test inseamna test de conducere auto, ca si cum te-ai pregati sa-ti iei permisul. Sau in cel mai bun caz „test de transmisie” (ca „drive” mai inseamna si transmisie).

    Locutiunea pe care o cautai e „test drive” – conducere in scop de testare. Determinantul in engleza se pune de regula in fata determinatului, deci „drive in scop de test” = „test drive”.

    (Dar nu-ti face griji prea mari, ca si corporatistii din companiile astea ne-anglofone stalcesc expresiile astea cu maxima seninatate – chiar si pe cele strans legate de esenta tematica a muncii lor zilnice. 🙂 )

    Răspunde
     
  • Mihaela
    Martie 21, 2016 la ora 23:09

    Moise, te urmaresc cu drag de cativa ani buni si ma bucur sa vad reportajele de acest gen pe care le pregatesti.
    Romanii au tendinta sa creada ca iarba e mai verde de partea cealalta a gardului si pleaca pe capete in strainatate, atrasi de salariile mai mari. Uite ca R&D se face si la noi, nu numai la Bosch si Conti in Germania, iar Porsche Engineering decide sa se instaleze la Cluj etc ( Btw masina pe care ai testat radarul parea a fi un Porsche,ma insel?)
    Gurile rele vor spune ca „nu inventam nimic nou” si ca e vorba doar de „outsourcing” si reducerea costurilor salariale. Insa sa nu neglijam sansa de a construi un ecosistem economic local solid, caci firmele acestea nu lucreaza izolat si pot avea un efect de domino asupra crearii de noi locuri de munca.

    Răspunde
     
  • Paul
    Martie 21, 2016 la ora 03:32

    Ma bucur ca atitudinea s-a schimbat. Daca acum catava vreme aveam cei mai multi ITisti din Europa. Acum vedem ca ce este bun este si mai bun daca este mai mult.
    Intr-adevar guvernul poate ajuta la introducerea informaticii medicale de exemplu. Ca procese de dezvoltare software autovehiculele, avioanele si medicalul se inrudesc prin componenta de protectie a vietii umane. Dar acest guvern gandeste linear in cazul cel mai bun. Nu vad niciun ministru vorbind in termeni de educare al personalului si imbunatatirea tehnologiei, extinderea experientelor positive ori nuclee experimentale.

    Răspunde
     
  • Spirea Adrian Emil
    Martie 20, 2016 la ora 11:18

    Asta este sus… in „Vapor” (Cercetare)…. jos in Sectie (Planta) lucrurile stau la 180 grade invers! cu alte cuvinte… ce vedeti e bine… ce nu vedeti, vi se ascunde… de ce nu a venit Moise Guran sa vada cum se lucreaza in sectie, sa vada parerea unui angajat simplu, un operator pe o masina… sau in magazie (warehouse) sa vada parearea unui operator simplu! Pentru ca nu se vrea asta sa se afle…

    Răspunde
     
  • Udriste Octavian
    Martie 20, 2016 la ora 10:54

    Felicitari tuturor celor implicati. Inca o dovada ca in Romania exista inteligenta care asigura acestei tari un viitor mai bun.
    Oare aceasta tehnologie nu poate sa fie transferata si in mintea unor politicieni ca as sa-i ajute sa conduca tara dupa reguli precise si nu dupa bunul plac sau al intereselor de grup.

    Răspunde
     
  • ala ala
    Martie 18, 2016 la ora 21:44

    ceee draguu!!! o noua bula veche deja.exact ca cei de la ARCA.pilotul a fost inventat deja de Tesla Motors.ma rog tre sa manance si moise o pita de la continental.eu zic sa calculam vreo 25 de ani de cand vom vedea sistemul bine implementat in europa de nord-vest,dubai,singapore si poate SUA. 😉 oricum efectele negative vor depasi cu mult cele pozitive…..in numele stiintei

    Răspunde
     
    1. ovidiu
      Martie 19, 2016 la ora 11:46

      Prietene ii vorba de cercetare si dezvoltare in domeniu. Chiar daca Tesla, Google sau Apple vin cu idei, concepte si implementari, firme ca si Continental care activeaza in domeniul Automotive trebuie sa se miste si ele in aceeasi directie. Tesla dezvolta pentru masinile proprii dar Continental dezvolta sisteme si produse pentru a le vinde mai apoi producatorilor auto.
      Daca peste 10 ani Volkswagen doreste sa construiasca o masina autonoma, Continental poate veni sa le ofere spre vanzare propriul sistem autonom. Continental, firma la care lucrez de altfel, are in portofoliu o gramada de produse electronice/software care se gasesc pe majoritatea masinilor in circulatie. Modul ABS, ESP, module de control ale tuturor functiilor de la faruri, oglinzi, scaune electrice, module de control pentru Airbag. Produse de management al motorului, cat si produse pentru cutiile automate. Continental nu face masini, ci echipeaza marii producatori de masini cu solutii electronice/software.
      De aceea cercetarea si dezvoltarea de produse noi este esentiala pentru viitor.

      Răspunde
       
      1. Andrei Fita
        Martie 19, 2016 la ora 12:48

        E o chestie care se numeste business awareness la care romanul nu este foarte bun. Nu trebuie sa fii primul care dezvolta o anumita tehnologie, trebuie sa fii cel care vinde aceasta tehnologie la cel mai bun raport pret/calitate.

        Răspunde
         
  • ion marius
    Martie 18, 2016 la ora 20:34

    Felicitari.
    E foarte important ca lumea sa vada ca se intampla si lucruri bune la noi in tara.
    Eu m-am saturat de majoritatea colegilor si prietenilor mei de toate varstele care se plang si se lamenteaza toata ziua pentru ca in Romania nu merge nimic.
    Totusi, daca stai si privesti obiectiv, tara asta a facut progrese importante si va face in continuare, indiferent daca politicul va ajuta sau nu.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase