Potrivit The Telegraph, managerii companiilor de telecomunicații consideră că planurile de a interzice persoanelor sub 16 ani să cumpere smartphone-uri “nu sunt practice sau logice în niciun fel”. Ei au demarat deja discuții preliminare cu oficialii guvernamentali pentru a-i determina să renunțe la planul de restricționare a utilizării telefoanelor mobile.

Industria telecomunicațiilor este îngrijorată de problemele logistice pe care le-ar putea aduce interzicerea vânzării de telefoane pentru tinerii sub 16 ani, în special în ceea ce privește controalele suplimentare la punctele de vânzare.

Rishi Sunak însuși a lansat o campanie împotriva folosirii excesive a telefoanelor, mai ales la școală, iar Departamentul pentru Știință, Inovare și Tehnologie al guvernului său a organizat o consultare publică, pentru a-i întreba atât pe părinți, cât și companiile de tehnologie, ce restricții ar trebui legalizate cu privire la utilizarea telefonului. Consultarea urma să includă și o eventuală interdicție a vânzării de telefoane către tinerii sub 16 ani, precum și necesitatea aprobării părinților atunci când adolescenții descarcă aplicații de social media precum Facebook, TikTok sau Instagram.

O sugestie a oficialilor guvernamentali a fost emiterea unei alerte digitale pentru părinți dacă copiii lor caută conținut periculos sau deranjant pe telefoanele lor.

Cifrele publicate de autoritatea de reglementare a tehnologiei din UK dezvăluie utilizarea pe scară largă a rețelelor sociale și a telefoanelor de către adolescenți și copii foarte mici, fapt care a amplificat îngrijorările legate de faptul că telefonul mobil distrage atenția copiilor la școală și alimentează o criză de sănătate mintală. “În ciuda cerinței de a avea o vârstă minimă de 13 ani pe majoritatea platformelor de de social media, jumătate dintre copiii sub 13 ani le folosesc”, se arată în raportul oficial.

Sursa: The Telegraph

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday