De ce baronul nu vrea vot prin corespondenţă…

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Simplu, pentru că acest tip de votare ar desfiinţa conceptul de baron local.

Sau voi credeaţi că puterea baronilor locali stă în împărţirea banilor în judeţe? Bineînţeles, dar aceea este o putere distribuită mai departe, pe care ei, baronii, o primesc de la Centru, oferind la schimb puterea votului.

De aceea le şi spunem baroni, pentru că, în esenţă un Duicu, un Nicuşor Constantinescu sau un Aristotel Căncescu sunt perfect încadraţi în relaţiile de suzeranitate de tip feudal, în care conferă (prin vot multiplu, vot organizat sau vot cumpărat cu pomeni) putere centrului suveran, primind înapoi prin alocaţii bugetare dreptul de suzeranitate.

Or, exact imposibilitatea de a mai influenţa decisiv votul, îi cam lasă pe aceşti baroni fără obiectul muncii.

Şi, dacă în prima zi după alegeri, domnul Valeriu Zgonea era gata gata să demisioneze de la preşedinţia Camerei Deputaţilor, dacă nu acceptau colegii săi să pice legea amnistiei, în a treia zi după alegeri, după expirarea minunii, acelaşi domn spunea despre votul prin coresponenţă că mai peste cinci ani, aşa!

Fără baroni, partidul domnului Zgonea are două variante – ori se desfiinţează, ori se reformează, căutându-şi esenţa socială şi în alte lucruri decât manipularea votului la schimbul banilor publici. Eu îi urez să se reformeze, dar, desigur, fiecare pasăre pre limba ei piere.

Am văzut o analiză care demonstrează că devine probabilă tăierea fondurilor europene ca penalizare pentru bătaia de joc cu votul din diaspora. Probabil, domnul Zgonea nici nu va şti ce l-a lovit, dar problema e că nu-l loveşte numai pe el, ci ne loveşte pe noi toţi. Acest tip de cataclism nu poate fi prevenit decât prin demisia guvernului Ponta, în anticiparea sancţiunii, dar şi prin votarea rapidă a Codului Electoral, cu tot cu votul electronic şi prin coresponenţă.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

37 răspunsuri la De ce baronul nu vrea vot prin corespondenţă…

  • nemo
    Noiembrie 26, 2014 la ora 09:45

    Da’ cand baga mazare la brutarie?

    Răspunde
     
  • Berlusconi
    Noiembrie 23, 2014 la ora 13:13

    Orice metoda de vot poate fi fraudata!
    La votul electroniccred ca ar fi mai greu pentru baronul local, ar trebui sa fuga mai mult cu urna dupa elecor! In acelasi timp cred sunt destule tari care au experimentat aceste tipuri de vot, noi ar trebui sa copiem, fara a adduce „imbunatatiri mioritice” Adoptand votul electronic/corespondenta dai posibilitatea mai multor electori sa se exprime, fiind mai multi care se exprima ar trebui sa plateasca mult mai mult pentru frauda, asta daca nu ar vota si mortii din cimitirele din Olt si Teleorman, si acolo ar trebui sa fie atenti sa nu iasa mai multi votanti decat electori.

    Răspunde
     
  • Time Team
    Noiembrie 21, 2014 la ora 11:23

    Eu as face o consultatie populara permanenta , numita ”referendumul continuu online” unde pe baza de inscriere s-ar putea vota in fiecare zi pe diferite teme, consultativ , iar candva devenind ca adevarata putere populara.

    Economistii ar putea vota pe teme economice, juristii pe teme juridice, sau toti pe teme generale, in timp s-ar putea perfectiona.

    Răspunde
     
    1. Stefan
      Noiembrie 21, 2014 la ora 16:55

      Aveti grija la ce va doriti Time Team. Va recomand Fareed Zakaria ,,Viitorul libertatii. Democratia neliberala in Statele Unite ale Americii si in lume”, in special pp. 164-174 (legat de ideea dv.).

      Răspunde
       
  • George
    Noiembrie 21, 2014 la ora 10:54

    Nu aici – dar prin alte parti se acrediteaza ideea ca baronii locali sunt un apanaj al PSD-ului. Nu e asa, aduc ca exemplu baronul local PNL din judetul nostru, FLorin Turcanu (sef al CJ), om cu dosar penal ((pai cum altfel) si pe langa care baronii locali ai PSD par niste amatori. I s-a sugerat de zeci de ori lui Klaus Johannis sa-l indeparteze insa nu a facut-o, s-a pupat cu el in campanie si acum baronasul nostru este de 5 zile intr-o sarbatoare continua ca i-a castigat alesul (pana si Catalin Flutur de la PDL, partenerul lui de alianta local, a simtit nevoia sa-l tempereze). D-l Klaus vad ca s-a declarat inca copresedinte ACL si vrea puterea prin 2015 – eu vreau sa isi tina cuvantul SI SA INDEPARTEZE CORUPTII DIN PROPRIUL PARTID- MACAR DE LA CONDUCEREA FILIALELOR. Altfel, toate lucrurile pe care le-a zis in campanie cu anti-coruptia sunt, din pacate, doar lozinci.

    Răspunde
     
    1. excelsior
      Noiembrie 21, 2014 la ora 11:06

      Un comentariu pertinent. Coruputia este transpartinica, desi in ponderi usor inegale. PSD-ul este stigmatizat din toate partile zilele astea pentru ca a pierdut alegerile si, mai ales, pentru modul dezastruos in care a tinut sa le orgnizeze (in mod expres!). Insa, precum bine ai remarcat, caracatita coruptiei si a baronelii se intinte, sa fim bine intelesi, si in tabara invingatorului (de etapa). Daca herr Klaus nu va intelege substanta acestei revolutii, va dispararea in tomberonul istoriei precum o fata, deloc fericit, mai tanarul Mickey Mouse.

      Răspunde
       
  • Walter von Grappendorf
    Noiembrie 21, 2014 la ora 10:07

    Consilierul lui Victor Ponta ,Mirel Palada ne-a numit pe noi romanii din Diaspora „pufosi fraieri”ce o sa-i facem noi cei pufosi si fraeri la alegerile parlamentare o sa vada el.Eu sunt mindru ca sunt „pufos ” dar nu sunt fraier ii pregatim o mare surpriza ,acum telul nostru este ca la urmatoarele alegei sa putem vota toti care dorim sa votam,(traditional,prin corespondenta sau electronic)si atunci PSD cu toata gasca de bosorogi securist vor zbura.SIKTIR HEIL PSD !!!!

    Răspunde
     
  • Al
    Noiembrie 21, 2014 la ora 00:17

    Daca nemernicii astia nu aproba votul prin corespondenta/electronic ma urc in avion si ma opresc in fata Parlamentului. Da’ pina cind ma?!

    _¦_

    _¦_

    _¦_

    Răspunde
     
  • leonard
    Noiembrie 21, 2014 la ora 00:14

    Vreau schimbarea constitutiei in romania.reducerea numarului de parlamentari la 300 pe care am votat-o in 2009,abolirea traseismului politic(ori esti de stanga ori de dreapta) si asumarea candidaturii(ce propui in campanie faci altfel platesti)

    Răspunde
     
  • nelu cruceru
    Noiembrie 20, 2014 la ora 20:21

    Cine se pricepe cat de cat la informatica stie ca se poate face votul on line cu maxima siguranta, cu respectarea privacy, cu semnatura electronica si cu aflarea rezultatelor instantaneu! Votul prin corespondenta va functiona ca o parte din cel informatic mentionat mai inainte, pentru cei care nu stiu sa foloseasca terminalul sau nu pot sa o faca, completand probabil un formular similar cu macheta de culegere la on line! Aceste scrisori recomandate vor fi probabil trimise anticipat, cu termene limita, sub sanctiunea nulitatii! Prieteni asa nu se mai fura in masa la vot!

    Răspunde
     
    1. arcn
      Noiembrie 21, 2014 la ora 02:34

      In acest moment exista semnatura electronica, exista carte de identitate electronica, deci votul electronic e doar o chestiune de timp. Daca se vrea, exista si sisteme de securitate antifrauda suficient de sigure.
      Votul prin corespondenta: in Spania, cel putin, exista, sunt formulare speciale care se gasesc la posta, se voteaza practic inainte de duminica alegerilor, in ziua alegerilor toate voturile trebuie sa fi ajuns la biroul electoral care le numara.

      Răspunde
       
  • Regia si Montajul
    Noiembrie 20, 2014 la ora 20:09

    ajutorul social 136
    penie de invaliditate 485
    pensie de handicap 234
    si au de achitat facturi la gaz, energie, internet, telefon, asociatie- bloc, mancare, haine ..
    cum traiesc oamenii astia ? ..se uita la rosii ca la margaritare .. !
    cei din guvern nu se gandesc ca oricand se pot imbolnavi ? ei s-ar descurca din banii astia ? cum ?! sa ne faca o schema ! asteptam !

    Răspunde
     
    1. iulia
      Noiembrie 20, 2014 la ora 23:57

      Simplu. Ajutorul social este luat in mare parte de trântori. Daca se renunța la el se pot mari pensiile de invaliditate REALA.Din păcate personal cunosc prea multi handicapați falși.Revoluționari falși. Vile înregistrate ca la case de cult pt diverse religii, adică neplatitoare de impozite. Impozitați totul si vom avea bani la buget. Puteți începe cu BOR.

      Răspunde
       
  • nelu cruceru
    Noiembrie 20, 2014 la ora 20:07

    Consider utila si, in multe cazuri, indispensabila votarea on linea si prin corespondenta! Vad aici o multime de comentarii cum ca va creste posibilitatea de frauda! Fals! Dimpotriva exista o multime di sisteme di filtraj si control care vor face imposibila fraudarea! Atentie, vorbesc de fraudarea de masa. Un individ care vrea sa-si vanda votul, nu-l poate opri nimeni! Dar daca fraudarea in masa va deveni foarte greu de facut, pe deoparte folosind mai multe sisteme de siguranta concomitent si marirea pedepselor pentru frauda, pe de alta parte, va fi foarte greu sa vinzi votul neavand comparatori!!! Pe urma, cresterea masiva a participarii la vot, datorita usurintei de a vota, va face si maimarginala frauda lla vot (ex aceste alegeri, unde o fraudare masiva de cca 1 milion de voturi a fost anulata de cresterea participarii la vot) Daca exista vointa politica se fave! Nu trebuie decat sa aplicam modele existente deja in lume: USA, Elvetia, UK etc

    Răspunde
     
    1. Stefan
      Noiembrie 23, 2014 la ora 13:48

      In primul rand trebuie sa se produca o schimbare a mentalitatii alegatorului roman. Acesta trebuie sa inteleaga ca votul lui serveste interesului general, pe termen lung, nu interesului sau personal, pe termen foarte scurt (a se avea in vedere pomenile electorale). Altfel, putem vota si pe luna, ca romanii vor vota la fel. Daca nu ar mai exista cerere de vanzare exercitiu drept de vot, ar disparea si oferta (simplu). Cu votul electronic s-ar schimba doar strategia de influentare a modului de a vota (adica frauda ar fi doar indirecta).

      Răspunde
       
  • Costea
    Noiembrie 20, 2014 la ora 19:43

    S-ar putea face si ‘vot in avans’ ca in Tarile Civilizate.
    In alta ordine de idei este incredibil ce sistem comunist centralizat are Romania.
    Imi vine greu sa cred ca la 25 ani din 1989 taxele locale merg la Centru de unde se reintorc dupa bunul plac al Clicii Conducatoare in teritoriu.

    Răspunde
     
  • Alex
    Noiembrie 20, 2014 la ora 19:11

    Si de ce, stimate domn, ar trebui cele 3-4 milioane de romani din afara sa schimbe configuratia politica din interiorul tarii?

    Răspunde
     
    1. Costea
      Noiembrie 20, 2014 la ora 19:38

      Pentru ca sint cetateni romani.
      Pentru ca au rude in tara.
      Pentru ca poate se gandesc sa revina intr-o tara mai buna decit au lasat-o.
      Mai pompeaza si citeva miliarde de euro in tara si implicit in buget.
      Pentru ca le pasa.
      Pentru ca poporul roman sa aibe o sansa la modernitate.
      Da, dupa 2-3 zile de soc, sobolanii se regrupeaza, isi regasesc tupeul si nesimtirea.
      Romania e departe de a iesi din starea jalnica in care este.

      Răspunde
       
    2. Stelian
      Noiembrie 20, 2014 la ora 20:13

      Pentru ca legea le da dreptul sa voteze. Ba mai mult, ii pedepseste pe cei ce le ingradesc acest drept. Bine ca suntem in UE, ca altfel ne-ati fi luat acest drept daca era dupa dvs.

      Răspunde
       
    3. Mircea St
      Noiembrie 20, 2014 la ora 20:23

      Deoarece sunt cetateni romani egali in drepturi (conform Constitutiei).Totodata normele EU nu iti dau voie sa faci discriminari.

      Răspunde
       
    4. Mira
      Noiembrie 20, 2014 la ora 20:37

      Tu esti multumit, alex, de ceea ce vezi in sfera politicului, in tara? Tie iti convine coruptia care-i acolo? Iti convine cum se ascund unii in spatele acelei imunitati de ales al neamului? Iti convine gradul de saracie al majoritatii populatiei? Daca nu stiai, afla ca, pentru a combate saracia, trebuie sa combati, inainte de toate, coruptia. Atata timp cat coruptia va exista la nivelul la care este acum in tara, lucrurile nu vor evolua deloc, ci, din contra, vor involua. Sau tie iti convine ca oamenii sa fie din ce in ce mai saraci, iar o mana de indivizi s-o duca regeste pe banii contribuabililor? Si am de gand sa-ti fac un indemn: mai schimba televiziunea la care te uiti cu precadere, caci vad, ca insisti de ceva timp, in a cere ca romanilor din diaspora sa le fie luat dreptul de vot si consideri ca diaspora romaneasca nu are niciun cuvant de spus in ceea ce priveste politica tarii din care provin. Pune mana si citeste Constitutia, dar si Conventia Europeana a Drepturilor Omului, si mai apoi, mai stam la discutii.

      Răspunde
       
      1. punctul pe i
        Noiembrie 20, 2014 la ora 21:16

        FOARTE BINE SI FRUMOS !! SA AIBA O R I C I N E !! DREPTURI C E T A T E N E S T I !

        Dar asa .. cel putin DIN BUN SIMT .. INAINTE DE DREPTURI .. NU AR TREBUI SA AIBA .. SI OBLIGATII ( tot .. cetatenesti ) ??
        De EXEMPLU ..una mica si NESEMNIFICATIVA !!
        Sa se poata prezenta la vot .. NUMAI DACA face dovada .. ca a platit LA FISCUL ROMAN .. o suma SIMBOLICA anuala !! pentru veniturile realizate ..!!! ??

        PENTRU CA ESTE O NESIMTIRE !! SA NU CONTRIBUI CU NIMIC .. la tara in care vrei sa ai numai .. DREPTURI !!

        Răspunde
         
        1. iulia
          Noiembrie 21, 2014 la ora 00:05

          Rudele din tara cheltuiesc banii din afara plătind TVA. Majoritatea lucrează in afara sa își poată cumpăra o casa pt care plătesc impozit.Dar de ce preoții pot vota, ei nefiind plătitori de taxe? Sau handicapații? Sau revoluționarii?

          Răspunde
           
          1. redboy
            Noiembrie 21, 2014 la ora 08:25

            in aceasta logica ar putea vota si turistii…ca si ei platesc tva

             
    5. iulia
      Noiembrie 21, 2014 la ora 00:02

      Pt ca revoluția a fost inițiată de Tokes, nu de Ionescu sau Popescu. Pt ca Romania prospera era condusa de Hohenzollern nu de Georgescu sau Stanescu. Pentru ca Ionestii si Popeștii și-au vândut votul/viitorul pe punga cu ulei si zahar.DE AIA!

      Răspunde
       
  • N-am treaba
    Noiembrie 20, 2014 la ora 18:28

    Baronii sunt ca dinozaurii, domnesc f mult si apoi, cand se scapa de ei, lumea infloreste.

    Si eu abia astept ca jud. Vrancea sa scape de mult prea luminatul Marian Oprisan. Si-a dat singur pamant, lu’ ma-sa i-a despagubit o paguba si prin urmare a primit Crangul de langa Focsani. Si multe altele.

    Cred ca daca va mai domni inca 10 ani, generatiile tinere vor crede ca el este fauritorul judetului Vrancea.

    Răspunde
     
  • Tomasito
    Noiembrie 20, 2014 la ora 18:26

    Subiectiv sunt de acord cu votul electronic/ prin corespondenta. Obiectiv insa nu. Din linkul de mai jos rezulta de ce:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=849651271746353&set=a.676621892382626.1073741826.100001044644835&type=1&theater

    Va dati seama ce va fi daca se va introduce votul electronic/prin corespondenta ?

    Răspunde
     
  • alin timis
    Noiembrie 20, 2014 la ora 18:18

    Descentralizarea e singura solutie! Statul hipercentralizat e principala cauza a coruptiei politice. Faptul ca guvernul decide carui primar sau baron ii aloca fonduri, distorsioneaza toata administratia. Iar cei care primesc fonduri trebuie sa lucreze cu firme de partid, sa sifoneze din bani si dea o parte la partid…

    Răspunde
     
  • Daniel
    Noiembrie 20, 2014 la ora 18:14

    Votul electronicintroduce doua riscuri majore:
    1. Incalca principiul conform caruia nimeni nu ar trebui sa isi poata dovedi votul. Dovada modului de votare il face tranzactionabil. Votul nu va mai fi expus pomenilor ci va deveni mult mai ieftin fiind foarte ușor de tranzactionat, fie in schimbul unor avantaje (1 kg de zahar) fie in schimbul reducerii riscurilor (nu te dau afara daca votezi cu cine trebuie).
    Fiind nedovedibil, trebuiesc inventate tot felul de solutii cu un grad de risc mai mare sau mai mic dar care devine zero in cazul votului electronic (sau prin corespondenta).
    2. Nu exista hn corp de auditori it suficient de mare incat sadevina neinfluentabil. Astfel, sistemele informatice dedicate votului pot face gramezi de nazbatii care sa influenteze rezultatul. In contextul razboiului hibrid votul electronic reprezinta o vulnerabilitate majoră pentru democratie, contrar buneoor intentii ale doritorilor.

    Răspunde
     
  • N!ck
    Noiembrie 20, 2014 la ora 18:06

    Gresit! Nu sunt romanii din tara pregatiti pentru votul prin corespondenta!

    Cum ar fi daca cei din tara care primesc formularul de vot sa apeleaze contra bunuri/bani la „ajutor” pentru a trimite plicul cu votul! Inca se mai practica vinderea votului „pozat” cu telefonul in cabina de vot…

    Inscrierea pe listele permanente este solutia care poate fi adoptata imediat. Avantajele sunt enorme:
    – „efortul” de a te inscrie inseamna si preocupare in legatura cu mesajele transmise de politicieni (zonele cu multi inscrisi vor fi mai „vizitate” de catre politicieni);
    – diferentele mari intre inscrisi si votantii propriu zisi vor defini mai clar nevoia patrulaterului care sa contina „NICI UNUL DIN CEI PROPUSI” (votul negativ);
    – sectiile de votare pot fi dimensionate corect (cozile vor fi aproape inexistente);
    – stabilirea clara a progurilor in cazul referendumurilor;

    Răspunde
     
    1. Cosmin
      Noiembrie 20, 2014 la ora 18:22

      Ce tampenie.
      Dupa ce ca il pui la coada de 10 ore sa voteze, in prealabil sa mai vina si cu vreo 1-2 luni inainte sa se inscrie la ambasada ca vrea sa voteze.
      Bravo, logica e beton :))))

      Votul prin corespondenta e cea mai buna solutie. Nu e perfecta insa rezolva problema din strainatate.

      In plus de asta 3-4 milioane de voturi ale romanilor ce muncesc afara vor schimba enorm configurarea clasei politice.

      Răspunde
       
      1. N!ck
        Noiembrie 20, 2014 la ora 18:36

        Inscrierea pe liste se poate face onlie sau prin corespondenta. Eu pledez pentru votul prin corespondenta doar in diaspora si pentru vot in cabine de vot in tara. Nu sunt de acord cu votul prin corespondenta si in tara.
        Stiu ca multi vor spune ca asa ceva nu este posibil pentru ca votul trebuie sa fie peste tot la fel. Dar eu cred ca votul prin corespondenta si in tara nu este o solutie.

        Răspunde
         
        1. redboy
          Noiembrie 20, 2014 la ora 19:18

          Sunt de acord cu aceasta propunere…este foarte buna.
          Conditiile de vot trebuie sa fie egale pentru toti cetatenii.
          Este de bun simt sa te inscrii personal pe lista de vot…trebuie eliminati toti cei care nu trebuie sa mai fie pe lista de vot din diferite motive…multe invocate cu ocazia referendumului.
          Si mai este cava…nu sun de acord sa fie folositi banii mei pentru infinarea de sectii de votare penru oameni care nu vor sa voteze…fie in tara sau strainatate.

          Răspunde
           
        2. Mira
          Noiembrie 20, 2014 la ora 20:43

          Si de ce, ma rog, iti doresti ca in tara sa se voteze clasic, la urna, iar in diaspora sa se voteze prin corespondenta? Ofera-mi niste motive, bine intemeiate, care sa sustina afirmatiile tale.

          Răspunde
           
          1. N!ck
            Noiembrie 20, 2014 la ora 22:27

            Votul prin corespondenta pe care-l propun permite verificarea pe baza unui code. Cu alte cuvinte cel care a votat poate sa arate oricui felul cum a votat. Acest lucru nu cred ca poate fi folosit in tara deoarece in acest fel se poate vinde votul foarte usor.
            Si atunci pentru cei din tara propun urmatoarea procedura:
            – inscrierea online/primarie/prin corespondenta in listele permanente cu cel putin 3-6 luni inainte de ziua votului;
            – verificarea cu o luna inainte de ziua votului a existentei pe lista permanenta;
            – votarea in cabina de vot sau urna mobila in ziua votului;
            Nu conteaza daca votul este dat pe liste suplimentare deoarece prin trimiterea unui SMS cu CNP-ul se valideaza existenta votantului in listele permanente.
            Daca dintr-un motiv sau altul nu se poate valida CNP-ul chiar in momentul votului, aceasta validare va avea loc mai tarziu la sediul BEJ iar acea declaratie data pe propria raspundere va determina luarea de masuri in cazul incarcarii de fraudare.
            Cu alte cuvinte listele suplimentare vor fi validate punct cu punct si in aceasta procedura.

             
          2. N!ck
            Noiembrie 25, 2014 la ora 21:07

            Am prezentat doua variante pentru votul prin corespondenta pentru cei din diaspora si pentru votul in cabina de vot pentru cei din tara, dar azi am observat ca una din variante lipseste.
            Imi cer scuze daca prin continutul variantei prezentate am lezat pe cineva…

             
    2. Mira
      Noiembrie 20, 2014 la ora 21:03

      Nick, te contrazic: la sectiile de votare din diaspora, unde se stia ca sunt comunitati largi de romani, au fost desfiintate sectii de votare si infiintate acolo unde sunt comunitati razlete de romani. La ce i-a folosit unuia dintre fostii candidati la presedintie, vizita in Italia? Romanii de acolo tot masiv au votat impotriva lui.Lucrurile nu sunt asa, simple, cum incerci sa le prezinti.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase