Reuters explică într-o analiză că, dacă i s-ar permite să intre pe piața chineză, Tesla s-ar putea dovedi un concurent important pentru producătorii locali de mașini, precum BYD, dar și pentru Huawei, care dezvoltă tehnologie pentru mașini autonome (Full Self-Driving). Spre deosebire de alte firme, Tesla are o experiență mai amplă în ceea ce privește conducerea autonomă, întrucât este una dintre primele companii care a dezvoltat acest tip de tehnologie.

Săptămâna trecută, fondatorul Tesla, Elon Musk a efectuat o vizită în China în încercarea de a obține aprobarea pentru a aduce vehiculele complet autonome pe cea mai mare piață de autovehicule din lume. Multe dintre companiile chineze care produc și mașini au început să investească în echiparea acestora cu asistenți pentru conducerea autonomă. Intrarea Tesla pe piața din China i-ar determina, însă, pe producători să grăbească ritmul în care implementează acest sistem pe vehiculele lor. Analiștii consideră însă că orice model de peste 30 de mii de dolari are acum nevoie de funcția de conducere autonomă pentru a rămâne competitiv. 

Funcția de conducerea autonomă disponibilă acum în China este cea de nivel doi, care necesită un șofer atent și pregătit să preia controlul când este necesar. La salonul auto de la Beijing, constructorii de vehicule au prezentat sisteme de asistență pentru șofer “de nivel doi-plus” cu senzori și afișaje mai avansate. Acestea, însă, nu sunt autorizate de autoritățile de reglementare pentru conducerea fără mâini.

Sistemele acestora sunt, totuși, diferite de cele folosite de Tesla. În timp ce compania americană se bazează doar pe camere pentru a detecta pericolele din jurul mașinilor autonome, alți producători auto folosesc sisteme “lidar”, care utilizează impulsuri de lumină pentru a detecta obiecte.

Tesla s-ar putea dovedi un concurent important pentru companiile chinezești, scrie Reuters, și datorită capacității de a colecta date de la mașinile sale, ceea ce ajută în îmbunătățirea sistemelor. Totuși, regulile din China nu permit transferul de date decât cu aprobări prealabile. Conform informațiilor Reuters, Musk a făcut, în timpul vizitei de săptămâna trecută, eforturi și de a obține aprobarea pentru transferul de date.

La finalul călătoriei sale, conchide Reuters, Musk a părăsit China “cu semnale pozitive”, conform cărora compania sa este mai aproape să primească permisiunea de a livra vehicule cu conducere autonomă pe cea mai mare piață din lume. Eforturile lui Musk vin într-un moment în care vânzările și prețurile Tesla sunt sub presiunea venită din partea constructorilor chinezi de vehicule.

Analiză integrală Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday