Să ne prefacem că am reuşit

Publicat la data de de Moise

fmi

de Moise Guran

Deși noi, trăitorii de aici, am considerat de prea multe ori relația dintre România și FMI un soi de viol, cele două părți implicate vor să facă o petrecere în care să convingă pe toată lumea că au o căsnicie fericită. FMI-ul are nevoie de o poveste de succes și o va proclama pe România drept protagonistă a ei, iar România are nevoie să se împrumute de pe piețele internațională și pentru asta are nevoie de o poveste de succes cu FMI.

Nu mai contează de exemplu tăierile de salarii și creșterea TVA impuse acum trei ani de FMI, nici faptul că orice măsură de reformă fiscală, cum ar fi fost reducerile de taxe sau încurajarea muncii au fost blocate cu obstinație de experții FMI. Și din perspectivă istorică chiar că nu contează. Trebuie să știm și să reținem faptul că una peste alta România a luat 20 de miliarde într-un moment în care nimeni nu-i dădea bani și că a ajuns azi să obțină credite de oriunde, pentru că oricum condițiile s-au schimbat și toată lumea vrea să împrumute state.

Doamna Christine Lagarde, șefa Fondului, va veni în țara noastră zilele următoare, chiar înainte de aprobarea închiderii tratatului. O să ne felicităm unii pe alții și o să le mulțumim celor de la FMI că există și că ne-au fost centură de siguranță cum spune președintele Traian Băsescu. Dar cu noi înșine trebuie să fim sinceri și să recunoaștem – România a pierdut patru ani din viață. Un acord cu FMI este de fapt un blocaj într-o evoluție târâtoare, o perioadă în care guvernul României este redus la postura de simplu executant al unor decizii luate de niște contabili cam înguști la minte. Și dincolo orgoliu, ceea ce contează cu adevărat este că țara nu s-a schimbat. E aceeași, cu șanse mari de a face data viitoare fix aceleași greșeli.

Să reținem acest aspect în timp ce îi mulțumim zâmbind doamnei Lagarde. A fost o relație pornită din spaimă, continuată cu un viol și încheiată cu o salvare de aparențe. Să băgăm la cap, să ne fie rușine că am apelat iar la FMI și să fim atenți să nu ni se mai întâmple niciodată.

Comentarii prin facebook

65 răspunsuri la Să ne prefacem că am reuşit

  • dan onofrei
    Iulie 16, 2013 la ora 23:38

    @Constantin si Adrinan D -nu cred ca ambii aveti dreptate in acelasi timp :Se pare ca o tara care a fost vinduta strainatatii(si nu nuMAI ) la bucata de fier vechi si a emigrat masiv in ultimii peste 20 de ani nu mai are alta sansa asa cum comenteaza corect si domnul Atila Kurta decit sa se lase mai departe injectata cu drogul numit creditare FMI.Este clar ca acesti bani ce vor fi sigur accesati de politicieni care nu mai vad alta sansa nu vor rezolva problema de fond a Romaniei-o tara care este la mkina oricui vrea sa faca orice din ea pentru interesul sau ,nu insa pentru interesul populatiei autohtone .Vinzarea la bucata ,pe nimnica si a ultimelor halci puternice -regiile de stat pentru cale ferata ,gaze .posta ,curent,TArom nu va duce decit la o scumpire a preturilor pentru consumatorul final si la un service si mai defectuos(ASA ca in Germania cu Posta privatizata ):Sa nu mai spunem ca in cazul unora de importanta strategica precum calea ferata situatia poate fi grava intr-un caz de conflict armat!!!!
    Nicaieri in lume privatizarile regiilor de stat nu au dus la bine sub nici o forma !!!si pentru nimeni din tara ,au cistigat numai investorii straini :Iata ca si SNCF-ul care era renumit prin siguranta sa deraiza grav!!! trenuri de mare viteza din cauza de macaze care intre timp sint revizuite de cine stie ce privati(ca sa fie mai eficienti vor zice dinsii )!!!Vezi accidentul groaznic recent de linga PAeris!!!Deci o rusine pentru un leader European in sigurantza circulatiei feroviare renumkitul SNCF un exemplu pentru toti pina mai dfeunazi:Personal sint deceptionat
    DAr cum spuneam ce sa ceri de la o tara vinduta pin la chiloti??? de politicieni nu numai corupti sau hapsini dar multi din dinsii se pare incompetenti sau vinduti strainatatii!!!
    Cum se poate explica scoaterea la pensie dupa 89 a oamenilor muncii cu 55 de ani ???(ca un exemplu banal)S-.au gindit atunci ca cineva va trebui sa le platreasca pensiile ani de zile?????SAu au vrut sa isi salveze generatia pe spinarea generatiilor viitoare pe catrer ii tin din sdatorie in dsatorie fara sanse de iesire??:Caci aceasi problema au creat-o si politicienii in Germania in multe cazuri si acum inghitim cu intirziere galusca!!!Oricum vorbim de pomana ,acel acord va fi sigur incheiat ca nu au alta cale de finantare probabil a sistemului medical si a pensiilor caci nu au fost nici abili sa reformeze economia mai ales in domeniul agricol unde s-au intors la nivel de ev mediu intirziat .calul sau magarususl si caruta
    minate de bieti oameni si de 80 de ani treminati d eo viat de tzruda in vint ,soare sau umezeala si frig!!!!!!!!!!!!si la sfirsitul sezonului furau singuri nca le dadea ciuciu -pai nu s-a facut!!!!!!Asasi-a mai inmvatat si hoti incurabili pina in ziua de azi!!
    O seara buna la amindoi

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Iulie 17, 2013 la ora 00:00

      D-le Onofrei, cine nu are batrani sa-si cumpere. Va urez multa sanatate, ca mintea este brici.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Iulie 17, 2013 la ora 00:48

        stimate domnule Andrei M- eram copil prin anii 50-60 si tata (Adoptiv) deja era in virsta si cu fosti colegi de front la sprituri si taclavale la sfirsituri de saptamina aceasi vorba o spuneau_Eu copil mic si prost ce sa inteleg????pe atunci.Viata in doua lumi complet diferite sigur iti ofera un pic de experienta dar am un frate acolo in tara la dsv. carw are o alta vorba tare adevarata imbatrinesti si nu sti adevarul.
        Cit privetse mintea brici .ma scuzati sinteti tare dragut dar trebuie sa cva dezamagsec.Traisec intr-o tara in care datorita stressului mare in general (nimic nu este simplu aici ca si acolo de fapt-traim ca intr-o etuva sub presiune continua) ) multi din cei de la o anume virsta o luam razna ,multi spre asa numita dementa de batrinete.NU este gluma este trista realitatae a Europei imbatrinmite care vdfupa razboi a stiuit doar sa traga ca la curse de cai dupa bani-si sata cu orice prewt dintrte cfare cdel mai de pret afost sanatatea proprie:Sigur eu sint f.activ dar simt si la mine ca incep sa uit si des trebuie sa ma ajut cu notite si biletele colorate lipite de gen -nu uita geamul de la pod -e deschis -pericol la furtuna _Imi aduce aminte de tabliat avertizoare de la geamurile de tren- e pericoloso sporgersi!!!
        DAr ma mai ajut si eu cum pot -fac socoteli des ,aritmetice simple nu integrale de grad 3 ca in facultati acum 40 de ani:
        mAi fac si modele didactice si caut sa dau din experioenta mea tinerilor din meseria facuta ani ,automatizarile si imi reper singur masinile familiei:Ma mai intretin si cu catelul ,ma mai ciondanesc si cu nevasta de cele mai multe ori ca copii la gradinita (asta ne tine pe ambii treji),maki ionmcerc csa fac si sex ca e tzare bun (clar nu ca la 20 de ani ca nu mai tine dar imüportant e sa fii activ )
        DAr lasind glumele la o parte ,batrinetea nu e deloc simpla(ca si tineretea de altfel-atunci eram sarac …) totul este sa ramii activ :DE fapt si discutind cu dvs .tinerii aici pe blog ma mai antrenez ,ca sinteti simüpatici foc cam toti .
        E bine sa ramineti absolöut optimisti viitorul nu e negru si9 voi ca tineri navreeti teme inmteresante deev rezolvatz pentru viitor:Mai rau e cxa nu va formnati familii din cauza strwessului si acolo ca si aici va inteleg perfect dar nu ebine deloc:O serra buna sint obosit ca un bosorog ,azi ma facut ceva gem la gradini din fructze vdee padure care acum sint f.coipate _A iesit o nebunie am invata de la nevastamea.baba mea cum ii zic eu:EA imi zice mosule:Cind cbia mai pot dupa 2 zile de condus cind ajung in Romania cu masina imi zice -mosule nu mai poti:DA are dreptate nu mai e ca acum 30 de ani

        Răspunde
         
        1. AndreiM
          Iulie 17, 2013 la ora 01:32

          D-le Onofrei, sa nu mi-o luati in nume de rau, eu am un cui impotriva generatiei d-vstra (generatia parintilor mei). CUm de au putut trai intr-o asemenea lipsa de demnitate si injosire pe timpul lui Ceausescu? De accea mi-am promis ca voi face tot posibilul sa ma pot uita in ochii copiilor mei cand ma vor intreba eu ce am facut pentru viitorul lor? Ma doare sufletul cand vad 2 oameni inteligenti precum Adrian si Constantin cum isi consuma energia pe contre inutile, cand cel mai mare dusman al nostru sunt ignoranta si dezbinarea (este ceea ce doresc dragii nostri conducatori pentru a ne putea controla)

          Răspunde
           
        2. AndreiM
          Iulie 17, 2013 la ora 01:49

          Si stati linistit ca nici noi nu suntem departe de aceste probleme cu un ritm de lucru infernal de 12 ore/zi si 2 job-uri

          Răspunde
           
    2. Adrian D.
      Iulie 17, 2013 la ora 00:53

      dle Onofrei no. 1 nu cred ca atzi citit bine ce spun eu despre FMI. Altfel, probabil ca atzi fi reconsiderat ceea ce atzi spus. no. 2. cat despre drogul creditarii la FMI, faptele spun cam altceva. Romania NU a mai luat niciun ban de la fond din primavara lui 2011 (doua mii unsprezece). de doi ani.
      Acest acord, ca shi celelalte de dinaintea lui, nu este facut PENTRU BANI LUATZI CU IMPRUMUT, ci pentru a vinde mai bine shi mai repede ce a mai ramas din aceasta tzara. Shi pentru a o distruge mai cu spor. Verstehen sie das?
      🙂
      PS Nici acordul din 2009 nu a fost facut pentru bani, asha cum am demonstrat de atatea ori defalcand sumele primite de la Fond, Comisie shi baca Mondiala. DIn 20 md au fost luate cam 17, din care s-au folosit efectiv cel mult 3-4. Restul dorm…
      Ah, sigur, NOI am platit dobanda pentru nishte bani pe care NU i-am folosit.
      Ce tunuri frumoase shtu sa dea baietzii de peste ocean, nu-i asha?

      Răspunde
       
      1. Sean
        Iunie 4, 2014 la ora 14:24

        If time is money you’ve made me a weihelatr woman.

        Răspunde
         
  • Constantin
    Iulie 16, 2013 la ora 22:26

    „Ori, poate ca nu este…”_Ba se pare ca este. Din fiecare cate putin. Si prostie, si ignoranta ( o forma mai domoala de prostie)si interes si dezinteres. Toate la un loc, in procente diferite. Din fericire, si cei prosti, si cei ignoranti (niste prosti ceva mai domoli) si cei interesati si cei dezinteresati (fiecare in procente diferite) toti laolalta reprezinta o minoritate (ori au o pondere redusa), iar cei care sunt preocupati de interesul public sunt majoritari in patria noastra, iar un nou acord cu FMI va fi incheiat.

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iulie 16, 2013 la ora 22:51

      Constantin, cei care ishi doresc un acord cu FMi sunt fie proshti, fie ignorantzi, fie binbe platitzi, fie manipulatzi, fie naivi.
      Cei – putzini – care sunt lucizi, care citesc, care privesc in jur, care SHTIU ce inseamna un acord cu FMI… shtiu prea bine cat de toxic shi de nociv este.
      No, dat fiind ca dvs va doritzi un acord cu FMi – shi spunetzi lumii ca acesta este interesul tzarii noastre – in ciuda a ultimilor 20 de istorie, traita de noi totzi, in ciudaa tot cee ace se shtie despre Fond, in ciuda tuturor informatziilor pe care le avetzi la dispozitziwe (shi pe care alegetzi sa le ignoratzi) … no, dvs., ashadar,. nu va ramane decat sa va alegetzi categoria din care facetzi parte.
      Inectatzi insa sa ii mai facetzi „proshti” ori „interesatzi” pe aceui catziva, putzini, care va spun adevarul.
      Oricum, dvs. shtitzi mai bine DE CE alegetzi sa ignoratzi acest adevar shi sa povestiotzi oricui are timp sa va ascultatzi, fara a putea aduce NICIO dovada, ca Romania ar avea nevoie de acordul Fondul.
      Ca vetzi sarbatori aceasta zi trista pentru Romania – nu am nicio indoiala.
      Am mai zis-o, quos Jupiter vult perdere, dementat prius.
      In alta ordine de idei, unde mergetzi in vacantza vara asta? In Cipru sau in Grecia sau in ceroatzia? Nu de alta, dar acolo, daca iesjhitzi din rezervatzii pentru turishti, se vede cu ochiul liber ce shtie FMI-ul sa faca.
      de pilda, acum, in Grecia, e greva generala in transporturi. Prietenii de la FMI shtiu de ce.
      Sa avetzi o vara frumoasa – dar pentru asta, evitatzi tzarile vizitate de FMI.

      Răspunde
       
  • Adrian D.
    Iulie 16, 2013 la ora 20:00

    Din pacate, se cam vede ca am avut dreptate – din nou – shi ca nici macar nu se pune – shi nici nu cred ca s-a pus vreodata – ca Romania sa NU incheie acord acord cu FMI. DL Ponta a anuntzat deja ca de maine vor incepe negocierile pentru un nou acord. A mai avut nerushinarea sa spuna ca mandatul sau pentru negocieri este secret (-what????).
    Shi uite-asha, sub ochii noshtri, politica economica a Romaniei este legata de gard pentru inca doi ani. doi ani decisivi. Shi care incep bine, de altfel – noi shomeri, de la companiile de stat. Shi nu-i haios sa shtim ca STATUL shi nu INVESTITORUL privat este cel care plateshte disponibilizarea angajatzilor de la CFR Marfa? Eu Zic ca da. Shi mai amintesc ca acest gen de „reforme” sunt tipice pentru proiectele initziate de BAnca MOndiala, peste tot pe unde se duc.
    Dupa ce ca nu a platit mai nimic, cum sa sufere bietul investitor privat sa plateasca salarii compensatorii?
    Nah, las’ ca se imprumuta statul la BM pentru asta, ca shi asha a vandut ieftin.
    No, asta e doar o mostra pentru genul de ghesheftuti pe care politicienii noshtrii shi guvernatorul nostru de Banca centrala le fac in Romania de 20 de ani, sub umbrela shi la initziatovele FMI& BM.
    Shi fiindca suntem tare inteligentzi, ce facem noi?
    Ah, mai incheiem un acord. Deshi shtim prea bine ca nu avem nevoie de bani de la FMI. Dsoar asha, ca sa mai facem cateva reforme de genul celor de mai sus.

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Iulie 16, 2013 la ora 23:28

      populus vult decipi ergo decipiatur. Reforme? ce reforme? pai ce, noi avem timp de reforme??? Ma tavalesc pe jos de ras, un ras amar de neputinta. Pot sa fac un pronostic? la primavaa il vom regreta pe Boc? Iar la anul, dupa ce ne vom vinde terenurile agricole si se va modifica constitutia, vom bea si ne vom veseli pentru ca vom purta camasa omului fericit. Camasa? Care camasa? pai eu nu am camasa. prostia si fudulia….

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Iulie 17, 2013 la ora 00:47

        AndreiM, a vinde ieftimn ce ai prin casa (companii strategicie etc) este exact sensul „reformelor” din ultimii 20 de ani. cu atat mai ieftin shi mai fraudulos, cu atat mai bine shi mai reformator.
        Shi dupa aia ne lasam pe spate, ragaim satisfacutzi shi continuam sa reformam.
        Pana ce nu va mai ramane piatra peste piatra.

        Răspunde
         
  • laurentiucat
    Iunie 22, 2013 la ora 17:32

    eu sunt de acord doar cu o linie de credit de la fmi, dupa modelul de acord al poloniei.
    consider ca „experientele” facute de fmi pe spinarea populatiei ar indritui romania la un asemenea tratament

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 22, 2013 la ora 17:50

      laurentziu, ma bucur ca tu eshrti de acord cu o linie de credit flexibila. atata doar ca FMI-ul NU e de acord, iar daca MI-ul nu e de acord, dl Ponta ne va blagoslovi cu un acord stand-by (shtii, acordul unde de fapt NOI platim pentru o suma de bani pe care NU o tragem….).
      politica inseamna realitatzi pragmatice. daca tu eshti de acord cu o chestie cu care cel care da chestia nu e de acord, itzi ramane sa fii de acord cu singurul lucru rezonabil posibil – adica sa itzi vezi de treaba.
      decat sa visezi linii flexibile pe peretzi shi sa te pot6coveshti cu un stand-by shi circul aberatziilor sa continue, mai bine fa-tzi socoteala pe ceea ceste omeneshte posibil, profita de ocazie shi tr4imite FMi-ul acasa la el, la Washington, sa se ocupe de prostiile cu care se ocupa de obicei.
      altfel, hai sa fim serioshi, despre ce vorbim?

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Iunie 22, 2013 la ora 18:57

        adriane tata…si intr-un caz si in celalalt imi vad de treaba. doar ca astept sa se mai racoreasca putin ca sa ies la tenis. mai ales ca mi-am tras o „nocturna” beton si mai trebuie nitel ca sa fie perfecta chiar ptr o competitie.
        cat despre fmi… ce pot face eu altceva decat sa-mi spun parerea/dorinta? sa nu ma mai duc la vot poate…

        Răspunde
         
  • Constantin
    Iunie 21, 2013 la ora 13:24

    Odata cu indeplinirea angajamentului de privatizare a CFR Marfa nu nou acord cu FMI este din ce in ca mai aproape in ciuda „recidivarii prostiei” celor care sunt impotriva. http://www.agerpres.ro/media/index.php/economic/item/203716-Stolojan-Este-necesar-un-nou-acord-cu-FMI-pentru-reducerea-efortului-bugetar.html
    Ori, poate ca nu este prostie, ci doar ignoranta. Ori poate interes. Sau dezinteres. Cine mai stie?! Nici nu conteaza, important este ca acordul se va incheia.

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 25, 2013 la ora 00:23

      Dupa toate documentele existente shi cunoscute, dupa experientza a mai bine de 100 de tzari cu Fmi shi rata de succes 0,1%, dupa toate acestea, Constan tin vine shi scrie: „u nou acord cu FMI este din ce in ca mai aproape in ciuda “recidivarii prostiei” celor care sunt impotriva.”
      Asta arata , inca o data, ca prostia sau ignoratnzta sau orice altceva din aceasta gama (-in cazul dlui Stolojan suspectam nu prostia, ci tradarea de tzara. Ah, dl Stolojan nu lucrase cumva pentru WorlBank,sora geamana a FMI-ului? Ba da…) lucreaza din plin atunci cand se aplauda shi se doreshte incheierea unui nou acord cu FMi.
      Din plin.
      Cum ziceam de atatea ori, quos Jupiter vult perdere, dementat prius. Shi cum face asta? pai, ii pune sa aplaude shi sa strige „merci FMI”.
      Insa avetzi drrptate: important pentru8 noi e ca al treiolea acord se face, fara ca noi sa fim consultatzi, fara ca noi sa fim informatzi, fara sa putem aprecia consecintzele dezastruoase ale poveshtii acesteia.
      Asta, Da, e important.
      shi groaznic.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iunie 20, 2013 la ora 22:54 Răspunde
     
  • mihaix
    Iunie 19, 2013 la ora 18:43

    cu un nou acord se duce pe apa sambetei orice masura economica buna sau investitie precum: scaderea tva, cas, tva la produse alimentare pt o tara in care acestea reprezinta 40% din cosul rumanului vb lu’ macac, investitii in infrastructura, scaderi si comasari de taxe pt diverse industrii si angajatori….. deci hai sa ne punem ham si sa luam iar masuri dure dar necesare.

    Răspunde
     
  • niku
    Iunie 19, 2013 la ora 18:42

    Moise (ce NUME-predestinat!) trebuie sa „judeci” cu mintea ROMANULUI DE PE URMA si sa te gandesti la SACRIFICIILE STRBUNILOR NOSTRI PT GLIA NOASTRA ROMANIA !!! Ce ne-au lasat si ACUM cine sant cei ce RISIPESC, AGONISEALA STRABUNILOR NOSTRI ??? Chiar daca acesti (tradatori de neam si tara!), care sub diferite SIGLE (FMI,UE, Banka Mondiala,..) se numesc ASASINI ECONOMICI si o fac pe BANI MULTI (LACOMIE = PACAT DE MOARTE !!!) p.s.: ESTE O MARE PILDA DIVINA PT ROMANIA…nu ti se pare ?

    Răspunde
     
  • mihaix
    Iunie 19, 2013 la ora 18:35

    Guvernatorul a anuntat ca a agreat cu ponta un nou acord cu fmi, numit si ham anti-populist. se pare ca prostia recidiveaza si magarul din ham suntem noi. Si tinand cont ca tot e moda cu referendumul , propun sa faca cei 2 si un referendum daca poporul vrea un nou acord cu fmi. Ar fi singurul referendum din cele 3 la care m-as duce, fiindca e vorba de banii mei si de viitorul resurselor noastre. Dar cine suntem noi si cui dracului ii pasa de ce vrem noi , in afara declaratilor goale de genul : rumanii vor, poporul a decis…….

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 19, 2013 la ora 18:38

      vreun link, ceva, vreo confirmare? ca data trecuta se pare ca a fost o confuzzie a lui Constantin.
      acum, ma agatz shi eu de ultimul pai, in sperantza ca liderii noshtri nu-s atat de cretini pe catr ii shtim ca sunt.

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Iunie 19, 2013 la ora 20:47

        Am vazut stirea pe un post tv – a3 🙂 , si acum pe mai multe ziare. Cica declaratia a fost data duminica aceasta la protv, cum ca el asa doreste, si asa a vb cu Ponta. Inca mai sper ca este o petarda

        Răspunde
         
        1. Adrian D.
          Iunie 19, 2013 la ora 21:28

          daca asta e sursa, apoi este exact aceeashi declaratzie care l-a derutat shi pe constantin – T.B. vorbeshte de incheierea unui acord, dar se refera – shi explica in clar – la DUCEREA LA BUN SFARSHIT a prezentului acord.
          A mai spus el atunci ca ishi doreshte un acord, dar nimic mai mult.
          Oricum, suntem in faza de pre-negociere a unui nou acord. Dl Chitzoiu ne-a asigurat ca se lucreaza la scrisoaeea de intentzie (ori ca au shi terminat-o deja, nu mai tzin minte) shi ca balul negocierii va incepe pe 30 iunie or smthg.
          Deci, speram noi, dar cam speram degeaba.

          Răspunde
           
    2. sanduCu
      Iunie 19, 2013 la ora 19:03

      …turcii nu au nevoie de referendum…

      Răspunde
       
  • dannic
    Iunie 19, 2013 la ora 17:21

    cu lacrimi in ochi, abia acum constantam profesionalismul autoritatilor romane care in mod repetat anticipeaza viitorul si sunt cu un pas inaintea vremurilor. ia uite ce spune cel mai celebru consilier al romaniei, la fel de impietrit pe pozitie ca si consiliatul sau: „Mai întâi, s-a remarcat faptul că atitudinea autorităţilor române a fost proactivă. În sensul că nu a pornit (imprumutul cu FMI) de la o nevoie imediată de bani. Ci a avut în vedere nevoi viitoare, ce au şi apărut, pe fondul crizei globale, în decursul anilor 2009-2010.”. ultima sansa ca cei care injura fondul pe blog: sa recunoasca greseala si sa o regrete.

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 19, 2013 la ora 18:37

      in nemernicia mea, ca un caine turbat, am mushcat Fundul, ah, Fondul care m-a hranit in 2009, 2010, 20122, 2012.
      Am recunoscut acum.
      Pot fi iertat?
      🙂

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Iunie 19, 2013 la ora 21:17

        nu!

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Iunie 20, 2013 la ora 20:33

          Esti rau sau vegetarian? Fundul era al unui purcelusi de lapte.

          Răspunde
           
  • me
    Iunie 19, 2013 la ora 17:00

    Un posibil titlu pentru tine Moise, „In tara lui Andrei salmonela e OK”

    PS.
    gratuit

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iunie 19, 2013 la ora 21:19

      pe chestia asta se desfasoara razboaie comerciale.
      ideea e sa ne informam.
      pana la urma sunt mai multe bacterii pe telefon decat pe capacul de la wc….

      Răspunde
       
  • CTL
    Iunie 19, 2013 la ora 16:44

    Ma refer acum la un subiect despre care am mai vorbit in trecut. Programul „Prima Casa ” . Acum poate voi fi inteles de ce inclin catre ideea unui stat care sa fie cat mai putin implicat in economie.
    Intai de toate, de ce a fost infiintat programul ” Prima Casa ” … zice-se ca sa deblocheze piata, ca se blocase saraca. Se blocase tranzitul imobiliar si constructorii si banil petreceau ore intregi cu dureri in conturi.
    Ei, acuma programul Prima Casa se termina : http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/efectul-epuizarii-fondurilor-prima-casa-preturile-locuintelor-ar-putea-scadea-accelerat-10985113
    Si , ia ghiciti, se asteapta ca preturile imobilelor SA SE PRABUSASCA. Dar stiti care e diferenta acum fata de 2009 ? Ca u mai prostit 60.000 de oameni sa se bage in datorii de 95 % din valoarea casei, care vor fi de 150% dupa ce se vor prabusi preturile. I-au prstit ca dobanzile sunt mici, si vom vedea pe viitor ca nu vor ramane mici. Si statul va fi bun de plata catre bani.
    Si atunci, cei care au laudat programul asta vor intoarce armele catre banci, BNR si stat.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 19, 2013 la ora 18:53

      Draga CTL,
      Programul Prima Casa, pare a fi o chestie neplacuta, oamenii intra la datorii pe care au mari sanse sa nu si le poata achita.
      Pe vremuri exista o practica, care daca cumva astazi pare cam „muncitoreasca” e bine de a pune aceasta impresie la o parte, foarte practica. Deoarece exista legea obligativitatii muncii, statul era obligat in primul rind sa asigure locuri de munca cu minimum de cheltuieli privind migrarea fortei de munca. Prin crearea unor ativitati productive in zone „ne-productive” impuscai mai multi iepuri: creiai locuri de munca in zone unde aveai forta de munca disponibila dezvoltind centre de productie care ulterior deveneau centre urbane. Pentru populatia crescinda (deci functie de necesitate) se construiau blocuri de apartamente cu chirie – oamenii nu au datorii si au si loc de munca, iar tara se dezvolta uniform. Imaginea aceasta, desigur poate suporta critici, dar mai bine sa suporte imbunatatiri. Ca viitor politicean, ce imbunatatiri ai sugera?

      Răspunde
       
      1. CTL
        Iunie 19, 2013 la ora 20:37

        @ SanduCu
        Nu am de gand sa devin vreodata politician. : )))
        Ce as sugera ? As incepe cu scoala. O colaborare intre scolile de profil si mediul privat din domeniul corespondent pentru instruirea tinerilor. E in interesul intreprinderilor sa-si pregateasca urmatoarea generatie de angajati … capabili nu doar de consumatori. Stiu ca sunt ceva tentative pe ici pe colo, dar timide. La fel de important e sa avem urmatoarea generatie de intreprinzatori. Oameni care pot lua un loc cum ar fi Valea Jiului si sa-l transforme intr-un viitor Silicon Valley, o viitoare statiune de renume sau orice altceva.
        Din puctul meu de vedere tara are nvoie de un nivel al impozitelor mic pentru firme si populatie, o moneda stabila, un sistem fiscal si juridic predictibil, si o reglementare care sa nu sufoce sau inhibe dezvoltarea mediului de afaceri.A, si de politicieni onesti si bine intentionati. Am mai avea nevoie ca birocratii de la Bruxelle sa ne mai lase cu tot felul de directive si clauze care fac un rau imens Romaniei. Daca vrem sa facem ceva, singura limita este imaginatia.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Iunie 20, 2013 la ora 20:18

          Scuze, dar asta este ce am inteles „scopul meu nu este acela de a fi un politician de succes ci acela de a studia, de a ma sfatui si apoi de a actiona in interesul societatii din care fac parte si al tarii pe care o reprezint.” si nu cred ca ar fi fost rau – unii gindesc fara fotoliu altii dorm in fotoliu.
          Mediul privat sau organizatia de stat, sunt cam tot aia dpdv al scolarizarii profesionale – deci de la inceput subiectul capata un caracter general. De aici „timiditatea” este justificata – a pregati pentru o meserie (aplicabil pentru prezent si adaptabil la viitor) nu este tocmai o specializare, care se poate face si se face mult mai adecvat la locul de munca. Si in facultate, am primit o pregatire generala si temeinica, urmata de o specializare, in general, functie de preferintele personale. De lucrat, am lucrat fiecare in specialitati dupa cum s-a nimerit si ne-am adaptat la cerintele specifice. Prin tarile astealalte, chestia asta e cam bramburita la nivel academic (fiecare invata ce-i convine si stie ce se nimereste), dar mai de doamne ajuta la nivel colegial (te specializezi direct si pe urma cauti o nisa de oportunitate sa muncesti – peste tot ti se cere mai mult decit o simpla specializare, asa incep alte cursuri pe cont propriu – alti bani si alt timp). Am incercat sa fiu elocvent.
          Impozit mic intr-o economie dezvoltata (diversa si cu abundenta de locuri de munca) – corect.
          „o moneda stabila, un sistem fiscal si juridic predictibil”, adica o moneda unica (Leu sau Euro), altfel nu vad cum.
          „o reglementare care sa nu sufoce sau inhibe dezvoltarea mediului de afaceri”, cred ca va referiti la afaceri in sistem capitalist (in socialism se numeau intreprinderi) care au ca scop primordial un profit mare in timp scurt – fapt care s-a vazut ca sufoca societatea in care se dezvolta (intr-un sistem economic de tip socialist nu stiu sa fi existat bule sau crize, iar DACA au fost, s-au datorat unor idioti, dar au fost mascate si suportate in principal de stat, incit populatia sa nu sufere cum vedem astazi). Din aceste motive, m-am exprimat de multe ori in favoarea unei societati perfect viabila rezultata din combinarea partilor bune si dintr-o parte si din alta – dorinta omeneasca de imbogatire este principalul factor care se opune. Rezultatul: conflictul etern intre saraci si bogati.
          „birocratii de la Bruxelle” sunt tot niste politicieni, ca si cei din Romania, de loc „onesti si bine intentionati” insa manipulati de interesele papusarilor multimiliardari, care n-au nici in clin si nici in mineca cu cresterea nivelului de trai (imaginati unul civilizat) al muritorului de rind. Caragiale spunea „din aceasta dilema nu puteti iesi”, „si totusi se-nvirteste”, spunea altcineva.

          Răspunde
           
    2. sanduCu
      Iunie 19, 2013 la ora 19:53

      1. sanduCu
      Draga AdrianD,
      Desi este corect ce zici, dar totusi un politicean in devenire trebuie incurajat nu dezorientat. E adevarat ca eu cred mai mult in eficacitatea unui negociator decit in a unui politicean.
      Deci, draga CTL, statul trebuie sa tie in mina friiele economiei nationale (orientarea dezvoltarii, picioarele in trecut si capul in prezent), sa ii pese de oameni nu de profit, sa fie capabil oricind (chiar si cu ajutorul justitiei, deci justitia serveste statul si nu invers ca iar iese harababura) sa cedeze din dezvoltare in interesul avutului lui cel mai de pret, poporul. Nimeni n-o sa te huiduiasca ca nu i-ai adus Mercedes la scara, dar ca nu are cu ce-si hrani copii… mai bine pleci in …
      Iunie 19, 2013 la ora 19:44

      Răspunde
       
  • CTL
    Iunie 19, 2013 la ora 16:34

    @ Moise – asta e pe gustul meu ” sa fim atenit sa nu ni se mai intample niciodata ” Asta e problema, ca ajungem in astfel de situatii, dar pentru a nu ajunge in astfel de situatii avem nvoie de politicieni care sa lase de o parte populismul, si putini sunt cei care sa aibe curajul asta, pentru ca ei stiu ce trebuie facut dar nu vor. Avem nevoie de oameni care sa le zica cetatenilor, uitati avem problemele astea – sanatatea la pamant, sistemul de pensii la pamant, infrastrictura la pamant, armata la pamant, locurile de munca la pamant, padurile la pamant, turismul la pamant, justitia se mai zbate, industria la pamant, agricltura la pamant, pamantul la … pamant.
    Solutiile sunt : – la sanatate x, la pensii y, la armanta z, la infrastructura w s.a.m.d.
    Eu cred ca vor functiona pentru ca ….
    Stiu ca unele dintre ele sunt neplacute, nepopulare si rele pentru cariera mea de politician, dar … scopul meu nu este acela de a fi un politician de succes ci acela de a studia, de a ma sfatui si apoi de a actiona in interesul societatii din care fac parte si al tarii pe care o reprezint.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Iunie 19, 2013 la ora 13:45

    @ moise- cred ca trec la catolicism cu papa asta nou.
    -Papa Francisc vrea ca nişte creştini „revoluţionari” să îşi asume riscuri. Cum îi critică Suveranul Pontif pe „creştinii descurajaţi”

    de Stefan Costin Anghel
    Ştire
    Foto (1)
    Comentarii (4)
    Papa Francisc şi-a exprimat dorinţa luni seara, într-una dintre cele mai radicale predici pe care le-a susţinut vreodată, ca nişte creştini „revoluţionari” să propage Evanghelia prin „mărturia” lor.

    „Astăzi, un creştin, dacă nu este revoluţionar, nu este creştin!”, le-a spus Papa argentinian miilor de participanţi la Congresul ecleziastic al diocezei din Roma.

    Într-o intervenţie dură, Papa a denunţat comunităţile creştine „închise”.

    În marea Sală Paul al VI-lea de la Vatican, Papa Francisc a predicat timp de o jumătate de oră, în picioare, uneori pe un ton grav, uneori glumind.

    „Nu înţeleg comunităţile creştine care sunt închise”, a spus Papa, după care a exclamat „În Evanghelie, este frumos pasajul care ne povesteşte că ciobanul se întoarce şi vede că îi lipseşte una dintre cele 99 de oi şi pleacă săo caute… Fraţi şi surori, dar noi nu avem doar una, ne lipsesc 99!”.

    „Trebuie să cerem Domnului generozitatea, curajul şi răbdarea pentru a ieşi şi propovădui Evanghelia”, a continuat Papa, recunoscând că acest lucru este „dificil”.

    „Este mai uşor să stăm acasă cu singura noastră oaie, să o periem şi să o mângâiem, însă de la noi preoţii şi de la toţi creştinii Domnul vrea să fim pastori, ci nu perietori de oi”.

    „Au existat mulţi revoluţionari în istorie, însă niciunul nu a avut forţa revoluţiei aduse de Isus, o revoluţie (…) care schimbă în profunzime inima omului”, a mai spus Papa în sala plină de oameni entuziasmaţi. „În istorie, revoluţiile au schimbat sistemele politice, economice, însă niciuna nu a schimbat cu adevărat inima omului”, a subliniat el, după care a spus că „adevărata revoluţie, cea care transformă complet viaţa”, a fost „înfăptuită ” de Isus.

    Citându-l pe predecesorul său, Benedict al XVI-lea, Papa Francisc a asigurat că această revoluţie este „cea mai mare mutaţie din istoria umanităţii”.

    În timpul acestei lungi improvizaţii, Papa i-a criticat de asemenea pe „creştinii descurajaţi”, despre care „ne întrebăm dacă cred în Hristos sau în zeiţa plângerilor”. Asigurând că „lumea nu este mai rea decât în urmă cu cinci secole”, Pontiful i-a ironizat pe cei care se plâng de tinerii din ziua de azi.”

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 19, 2013 la ora 16:01

      Laurentiu draga,
      Bravo si inca odata, bravo! Le cauti pina le gasesti. Dar nu te hazarda sa treci la catolicism – ai sa stai la coada sa divortezi. Astia in Canada, nu se mai casatoresc, despartirea/separarea, care este clar din start ca va veni, este mai ieftina (sustinuta si eficienta) – nu avocat, nu popa, doar separare de conturi si taxe mai mari.
      Acuma serios, are papa ceva in discursul lui, nu cred ca e instigare la cruciada (desi are el ce are cu britanicii, iar eu ii dau dreptate), dar chestiile cu pastorirea oitelor si inima omului isi au tilcul lor materializat oarescum cind ajunge la ironizarea celor „care se plâng de tinerii din ziua de azi” – inchipuieti o armata de someri tineri in slujba papei. Tehnica de sectant, iar sud-america are mare experienta nefasta in aceasta directie (sinucideri in masa, gazduirea nazistilor, practici oculte). De cind a tras clopotul de alarma asupra Angliei, l-am apreciat ca om destept care stie ce vrea. Intrebarea este daca noi, muritorii de rind, vrem cu adevarat ce vrea el – nu ofera locuri de munca si nici ajutor de somaj. Mai de mult, mi-am exprimat o opinie personala – catolicii se simt, se pare, mai legati de Craciun/Christmas, iar ortodoxii simpatizeaza mai mult cu invierea (cel putin asta-i ce am vazut mereu, de craciun suntem ocupati cu bucatele, iar de paste cu lumanarea). Cind am adus subiectul acesta in discutie cu un preot roman de pe aici, s-a retras din discutie – nu ar fi fost normal sa ma convinga ca gresesc? La nastere nu dovedesti prea mult, dar cind reinvii – asta da, e magistral! Poti lasa totul pentru asta.
      Pentru ca pomenisem de Anglia si Printul Charles l-a convertit pe Basescu la pomicultura – neasteptat sau cel putin de ne-inteles: palatul regal urmeaza sa devina muzeu si curtea se retrage la tara (castel). Treaba asta suna a minima rezistenta sau incapacitate … de orice fel. De multe ori m-am intrebat, de fapt Printul asta ce stie sa faca (primarul Londrei facea misto de Mihaita, dar de Charly n-are nimic s de zis?). In orice caz, Printul se pronunta ca n-are intentia sa „regaiasca” pe linga Regina si se gindeste ca el nu-i va supravitui mamei – vi se pare ca asta poate fi un lider? Ca a fost deacord cu … eliminarea propriei sotii (cu care nici eu n-am prea fost deacord cu ce-a facut, dar totusi…) nici nu merita sa mai comentez. Deci o asemenea minte, care cumpara case, una dupa alta, in acelasi sat, ori nu se controleaza ori este controlat (si atunci e foarte interesant de stiut de cine – pentru ca totusi e vorba de proprietatile coroanei britanice in Romania).
      In orice caz, cine vorbeste in public, asa cum a facut-o Papa, stie mai multe – a-ti lovi dusmanul cind e mai slab, nu e o tactica noua.

      Răspunde
       
  • micutu de la 7
    Iunie 19, 2013 la ora 10:46

    „am pierdut 4 ani din viata” dar sa vedem cum raspunzi la intrebarea asta: daca nu era FMI cati ani pierdeam? Sau ce se intampla? „Sa ne fier usine ca am apelat la FI”, bun dar care era alternativa? Adica toata lumea striga ca ce rau ne-a fost cu FMI ca ne-a facut ca ne-a dres. Si punct. Nimeni nu continua cu o alternativa. Cand critici ceva, cand negi ceva, trebuie sa vii si cu alta propunere, altfel vorbim ca sa ce? Nu-mi place emisiunea lui Moise, ar trebui sa…sa…era mai bine daca…Asa daca ma limitez doar la „nu-mi place” si gata e ca si cum as spune ca nu-mi place verdele. Sa nu uitam nici ca salariile au fost crescute inainte de a fi taiate, deci nu s-a taiat din ce era. S-a taiat din crestere. Cat de cat Romania a fost stabila si FMI avea nevoie de asa ceva, chiar daca mai avem de indeplinit una alta, dar per ansamblu, in conditii de criza si cu dezechilibrele noastre…nu-i chiar rau.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 19, 2013 la ora 15:03

      Sunt solutii, chiar pe acest blog au fost enumerate o multime. Cam toate au la baza: incepe si munceste. Problema nu este solutia ci justificarea sau motivatia. Se doreste eficienta, profitabilitate, li se cauta in coarne la straini – de parca romanul trebuie sa traiasca bine numai daca strainul e multumit. Se doresc salarii civilizate (nimic rau in asta) inainte de a demonstra ceva. De fapt starea aceasta generala a inceput de cind s-a crezut ca a venit libertatea pe pamint, asa ceva nu exista – suntem legati unii de altii (iarasi, nimic rau in asta), cind credem ca suntem liberi (nu mai suntem sub tutela parintilor) ne legam singuri de partenerul de viata, sau de prieteni, sau de seful la servici, sau de dusmani. Multa filosofie, putina munca. Cind cutitul ajunge la os, vom deveni pragmatici si din pacate… singerosi.

      Răspunde
       
    2. Adrian D.
      Iunie 19, 2013 la ora 18:49

      „daca nu era FMI cati ani pierdeam? Sau ce se intampla? ” – raspunsul la cele intrebari este unul singur: NIMIC.
      iar argumentul este in evolutzia tzarilor care nu au incheiat „proactiv” shi fara nicio explicatzie logica un acord cu FMI.
      Cat despre FMI, mai jos dar shi in pagina despre „Exorcishtii de la FMI” am dat citate ample din scrisoarea de demisie a unui boss de la FMI, din 1988, care ofera muuuulte detalii despre modus operandi al FMI-ului – intr-un caz care ne intereseaza direct, falsificarea (in rau) a statisticilor referitoare la tzara data. sau blocarea accesului aceluei tzari la finantzare internatzionale.
      documentul este on-line, este autentic, am oferit shi linkul, poate fi salvat, citit shiu, sper, intzeles.
      Recapituland: fara FMi nu pierdeam nmic. Poate doar boii de la bicicleta. Cu FMI am pierdut ceva mult decat 4 ani din viatza. Actualmente, am pierdut 23, din care mai mult de jumatate au fost recesiune.
      Cifrele vorbeshte, shi este clare.

      Răspunde
       
  • Gica contra
    Iunie 19, 2013 la ora 06:32

    Oare tuica de Pruna si vinu din subcarpati sunt bune din cauza bogatiilor subsolului?

    Răspunde
     
  • Gica contra
    Iunie 19, 2013 la ora 06:26

    Adică cine conduce FMI?
    Credeam ca e un instrument bilderbergic de guvernanta mondiala. Stati jos luați bani ca nu aveți datorii si nu avem ce face cu sacii proaspăt tipăriti…..cineva a vândut tara asta. Sa fie oare cei ce ne conduc din umbra de ceva vreme? Încep sa cred ca ne-ar prinde bine încă o lenuta.
    Cred ca cand Mugurel a fost in state a învățat jocul de pacanele de la băieți si s-a vaccinat Cosher. Oricum la BNR au o pacanea cu 3 butoane . Buy sell print. Din păcate bastarzii secretosi ne-ar vinde pt un logan si o pensie in Livada de sonda cu gaze de sist.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Iunie 19, 2013 la ora 06:58

      Bateti campii. Pe acest site e nevoie de inteligenta pentru a iesi in evidenta.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Iunie 19, 2013 la ora 04:05

    Ce mi-ar parea rau este ca rusii sa-l scoata basma curata pe Basescu, si asta a facut mult rau romanilor. Dar daca o fi sa iasa, atunci sa se duca.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 19, 2013 la ora 03:23

    Sunt curios daca vizita Cristinei era planificata sau a fost „provocata” de intelegerea romano-rusa? Oricum nu schimba fondul. Se mentiona, pe undeva la TV ca rusii sunt singuri in fata intregii lumi (firesc, nemtii nu fac parte din aceasta lume). Nu stiu daca cu frica sau cu … curaj. Dar agitatia declansata la Bucuresti, ar putea sa fie speculata ultra profitabil (macar odata-n viata) de romani. Nu e prima data cind rusii au primit ceva finante prin intermediul Romaniei – le-au luat si … LUMEA n-a mai pupat nimic inapoi. Dar romanii ar putea obtine o iertare (nu conteaza cine te iarta, ci cine te apara) de datoriile pe care le are – la urma urmei este un intermediator ales de combatanti, cu totii au nevoie de romani. Bataia pestelui! In orice caz daca rusii s-au priponit in fata tuturor, acolo in Siria, n-a trecut neobservat – cel putin de cei care stiu ce-i aia stetoscop.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 19, 2013 la ora 03:23

    Sunt curios daca vizita Cristinei era planificata sau a fost „provocata” de intelegerea romano-rusa? Oricum nu schimba fondul. Se mentiona, pe undeva la TV ca rusii sunt singuri in fata intregii lumi (firesc, nemtii nu fac parte din aceasta lume). Nu stiu daca cu frica sau cu … curaj. Dar agitatia declansata la Bucuresti, ar putea sa fie speculata ultra profitabil (macar odata-n viata) de romani. Nu e prima data cind rusii au primit ceva finante prin intermediul Romaniei – le-au luat si … LUMEA n-a mai pupat nimic inapoi. Dar romanii ar putea obtine o iertare (nu conteaza cine te iarta, ci cine te apara) de datoriile pe care le are – la urma urmei este un intermediator ales de combatanti, cu totii au nevoie de romani. Bataia pestelui! In orice caz daca rusii s-au priponit in fata tuturor, acolo in Siria, n-a trecut neobservat – cel putin de cei care stiu ce-i aia stetoscop.

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Iunie 18, 2013 la ora 23:52

    Shi, ca sa vedem un pic cum merge cazul cu FMi, citez din scrisoarea lui Budhoo, boss la Fmi pe relatzia cu Caraibele, care shi-a dat demisia shi i-a scris lui Camdessus (atunci director al FMI) o scrisoarea deschisa in care spunea multe chestii.
    asta nu e teoria conspiratzii, este marturisrea unui om caruia i-a ajuns ce a vazut shi a facut:
    „We [i.e. – the IMF] manipulated, blatantly and systematically, certain key statistical indices so as to pput ouselves in a position where we could make very false pronouncements about economic and financial performance of that country. In doing so we created a situation whereby the country was repeatedly and systematically denied access to international commercial and official sources of financing that otherwise would have been made available”.
    No, cred ca e clar, nu?
    Deshi scrisoarea asta e o bomba, observ ca NIMENI nu a catadicsit sa o citeasca.
    No, dupa ce se va citui acest pasaj, raman cateva intrebari de pus:
    1. de ce nu le-a ieshit Fondului NICIO prognoza in Romania (ca shi in alta parte a lumii?)
    2. ce se tot zice, ca daca suntem cu Fondul ne imprumutam mai ushor? Daaaa? ishi aminteshte cineva ca din 2009 incolo pana in 2012, Romania NU a ieshit pe piatza externa sa vanda bonduri?
    Shi ca ne intrebam cu totzii, perpecshi, de ce?
    Shi ne gandeam ca poate ca dl isarescu nu ne comnsidera destul de pregatititzi?
    No, serios?
    hai sa recitim din scrisoarea lui Budhoo:
    „we created a situation whereby the country was repeatedly and systematically denied access to international commercial and official sources of financing that otherwise would have been made available”
    cred ca e clar.

    Răspunde
     
  • Mircea Mihailescu
    Iunie 18, 2013 la ora 23:50

    D-le Guran,

    Noi, Mircea si sotia mea Elena Mihailescu locuim de 25 ani in “vestul salbatic” al Statelor Unite, intr-o suburbie a orasului Portland din statul Oregon, la cativa zeci de km de “Balta cea mai Mare”. In ultimele 7-8 luni, fiind pesionari, am inceput sa ne “rupem” din programul zilnic, sa vizionam pe un site programe romanesti si canale ca ProTV, Prima TV, chiar de sport uneori, dar cel mai apreciate de noi este TVR 1 sau 2, unde ne bucuram ca putem urmari in limba materna telejurnale, neegalabila si fascinanta Teleenciclopedie de sambata seara, sau decentele filme la care se mai pot uita si cei din generatiile trecute, pentru ca in “moderna democratie mondiala” din zilele noastre, gresit intelesa uneori de foarte multi si in special de cei tineri, este foarte greu sa mai gasesti asa ceva. Si uite asa, am descoperit si emisiunea dvs, Business Hour. La 9:00 AM (Pacific Time, noi fiind cu 10 ore mai “inapoiati” fata de Romania) in fiecare zi a saptamanii , lasam totul la o parte si urmarim de luni pana vineri, interesantele dvs expuneri in care va straduiti sa corectati inca multele probleme care continua sa le aiba Romania dupa atata vreme de la asa-zisa “revolutie” din ’89 si mai mult decat atat, ca inca mai sunt acolo persoane ca dvs care incerca sa-i indrume si ajute pe cei din conducerea Romaniei si pe oamenii de rand. Un BRAVO din toata inima celor inca destul de putini. Deocamdata atat pt. introducere, cu speranta ca vom continua sa si comentam anumite aspecte. Cu admiratie si respect, Mircea M.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Iunie 19, 2013 la ora 07:04

      Mircea, veti gasi pe acest site o adevarata comunitate de Romani risipiti prin toate colturile lumii. Bun venit!

      Răspunde
       
    2. Gheorghe Bircea
      Iunie 20, 2013 la ora 22:08

      Pentru cel cu ,,asazisa revolutie”:Sigur ativazut,daca ati vazut,totul la televizor si ati preluat un stereotip.Va spun ca la Timisoara chiar a fost o revolutie iar prin tara,chiar si la Bucuresti au fost niste inceputuri de revolutie.Aceasta revolutie a fost insa comfiscta rapid de cei care si-au dorit sa fie doar o perestroica.Sigur au fost si manipulari straine,dar nu determinante pentru istoria revolutiei.Comfiscarea s-a vazut chiar la balconul operei din Timisoara cand s-a observat ca vorbitorii deja primesc indicatii de undeva.Pacat ca nu s-a putut desfasura in continuare.Daca ar fi urmat teroarea,scapam de actuala clasa politica.In orice caz n-am auzit pana acum de vre-o revolutie care sa nu fi fost comfiscata (chiar si cea franceza sau cea bolsevica)

      Răspunde
       
  • Milogul
    Iunie 18, 2013 la ora 23:35

    Daca nu zici NU, nu e viol. A zis cineva NU? E cineva care se opune si are si influenta necesara incat chiar sa conteze? Pina atunci inca 4 ani de gang bang. Cine suporta jugul merita sa-l poarte.

    Răspunde
     
  • CTL
    Iunie 18, 2013 la ora 22:22

    Asta mi s-a parut cel mai interesant : http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/183313.html

    Răspunde
     
  • CTL
    Iunie 18, 2013 la ora 22:19 Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 18, 2013 la ora 22:45

      Adica sa las cartea shi sa ma apuc de ceapa? Io shi dl Basescu, ne facem agricultori shi8 ne umplem de bani. Sigur, dl basescu are deja bani, ca el a cultivat shpaga inainte, shi lui o sa-i fie mai ushor. Eu insa…

      Răspunde
       
  • mmm
    Iunie 18, 2013 la ora 21:47

    Conducatorii nostri s-au imprumutat la FMI sa plateasca birul la uniunea europeana, ai nu ai trebuie sa-l platesti, si sa aiba bani de salarii pentru parlamentari, senatori, presedinte, consilieri prezidentiali, ministri, secretari de stat, secretare samd iar poporul plateste ca suntem un popor imbecil de tolerant prin taxe marite, tva, inflatie samd

    Răspunde
     
  • Gheorghe Bircea
    Iunie 18, 2013 la ora 21:43

    Eu cred ca intr-un fel masurile de austeritate au oprit caderea.Intrebarea este cat de jos am fost in acel moment si cat ne-am mai fi dus.Vedem la greci,la ciprioti si la spanioli ca se poate si mai rau.Dar,de unde au plecat ei si de unde am plecat noi!

    Răspunde
     
  • mihaix
    Iunie 18, 2013 la ora 20:17

    Viol, viol, dar unora chiar le placea. gen : basescu, isarescu, boc, si ponta. bine, de fapt ei stateau pe margine, caci ei violau poporul nu pe ei. vb lui ilie serbanescu colonie ne numim, si stim cu totii ce pateau negresele din colonii cand aveau chef stapanii 🙂

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Iunie 18, 2013 la ora 20:14

    „să fim atenți să nu ni se mai întâmple niciodată.” – impresia mea e ca dl ponta, dl isarescu , dl basescu de-abia ashteapta sa ni se intaample shi anul acesta, Moise.
    Dar nu mai e mult pana o sa vedem cu ochii noshtri.
    Pana una alta, pre-negocierea a inceput deja. negocierea incepe dupa 30 iunie, dupa cum shtim.
    Shi cu dl Basescu ca preshedinte, cu dl Ponta ca Prim ministru, cu dl Isarescu ca guvernator … mi-e teama ca se va incheia repede, shi noi sa mai pierdem inca doi ani din viatza Romaniei, traind fericitzi cu Fondul.

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Iunie 18, 2013 la ora 20:09

    „Trebuie să știm și să reținem faptul că una peste alta România a luat 20 de miliarde într-un moment în care nimeni nu-i dădea bani” – nu ar strica sa retzinem faoptul ca in vremea aia imeni nu dadea bani Romaniei pentru ca , intre altele, ca un mic detaliu inutil, Romania nu-i cerea. Un alt detaliu detaliu inutil e ca acolo de und eRomania cerea, Romania primea.
    Mai pe romaneshte, Moise, Romania nu a ieshit in 2010 pe piatza internatzionala ca sa constate ca nu ii da nimeni bani.m Shi nu a ieshit nici in 2011. A ieshit de-abia in 2013, cu un imprumut cretin in America, shi apoi in 2013, cand s-a constatat c pietzele de-abia ashteptau ca Romania sa ishi vanda bondurile. Shi asta nupentru ca suntem prieteni cu FMi, ci pentru ca bondurile noastre au garantzii solide (suntem relativ putzin indatopratzi) shi au dobanda buna. Exact asta era shi situatzia in 2009, numai ca noi…
    Noi am preferat sa gandim ash cum spuseratzi dvs mai sus, Moise, shi ne potcoviram cu imprumut care s-a dus sa doarma la Banca natzionala a Romaniei. Apoi ne-am dat seama ca era prea mult, shi din 2011 nu am mai tras niciun bani din imprumutul ala, nu de alta, dar realitatea nu era aia ca nu ne imprumuta nimeni, realitatea e ca nici nu ceream.
    De ce nu ceream, asta e o alta chestiune. Tzara are impresia ca am cerut shi am primit cu o dobanda ieftina, de la prietenii de la FMi, fara sa vada de fapt ca nu am cerut, shi ca ce am primit nu am folosit, ba mai rau, am dat bani pentru banii aia pe care jnu i-am folosit, vba mai rau, ne-am tzinut singuri dobanzile sus (shi apoi ine=-am intrebat de ce sunt creditele scumpe shi nu se mishca)… fiindca am cerut de la FMi.
    Cand puteam sa cerem bani adevaratzi, bani utili, bani pe care sa-i folosim. Shi care ne-ar fi fost datzi la dobanzi de 5. Ceea ce nu e rau, comparat cu cei 3,5% de la Fond care tzin dobanda de la BNR cam sus.
    cam asta e.
    In rwst, sunt cam de acord cu ce atzi spus.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Iunie 18, 2013 la ora 20:20

      @AdrianD O mica paranteza : Dobanda mica de la FMI, dar cu un „DAE” real , ascuns, imens , prin privatizarile si taierile cerute.

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Iunie 18, 2013 la ora 20:40

        mihaix, eram conshtient de acest DAE ascunss, fiindca o parte din el l-am simtzit shi il simt inca pe pielea mea. M-am concentrat pe un alt DAE la fel de ascuns: din pricina dobanzii nde la FMI, dobanda cheie din Romanai este ceva mai mare, ceea ce se resimte in toate tranzactziile cu bani din piatza.
        Altfel spus, un bancher roman este penalizata in fatza unui bancher dintr-o paret a eurolandului de faptul ca el tre sa se imprumute la 5%, nu la 1%. Iar un bancher din euroland se simte minunat in Romania, fiindca el nu are altceva de facut decat sa speculeze diferrentza de dobanzi, intre a lui shi a noastra.
        Bottom line: suntem cu totzii penalizatzi.
        cat despre privatzizari, taieri, creshteri de impozite… of, aceste cuvinte ne doare.
        Dar vazushi ca unii multzumesc pentru asta?

        Răspunde
         
  • M
    Iunie 18, 2013 la ora 19:46

    Mai bine cu functionari ingusti la minte decat cu politicienii nostri incompetenti si socialisti care au marit salariile la profesori cu 50% ca apoi sa le amane sau care au subventionat energie verde ca sa o bage in faliment economie si multe altele.

    Dar totusi romanul are memorie scurta si incredere prosteasca in autoritati, de ex. sa uitat deja ca USL e un PSD corupt pana in maduva oaselor.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Iunie 18, 2013 la ora 20:25

      parca nu erau chiar socialisti, cu populari, cei care au zis ca trebuie data legea, au votat-o, s mai mult au zis, ca legea e lege in Romania si ca intr-o tara de drept ce suntem ea se va aplica. Stii la cine ma refer, ca e inca presedinte …In treaba cu salariile toti si-au dat mana pt a prosti acea categorie, de la PSD, PNL si PDL, dar PDLul a fost cel care nu a respectat legea, si tot macacul a zis ca nu sunt bani, pt aceeasi lege dintr-un stat de drept. Oricum nu stiu cine crezut in PSD, PDL, cand chiar, Tariceanu urla ca nu sunt bani, si era clar o masura electorala. MAcar atat sper sa fii invatat romanii dupa atatea alegeri: ca vorba din campanie nu se respecta, pt ca atunci era campanie.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase