Poate Românica nu e chiar România pe care ne-o dorim, nu? Ce facem?

Moise Guran

Într-o intervenție genială la Digi, acum vreo câteva zile, domnul Cristian Tudor Popescu explica, pentru cine avea urechi să audă, semnificația supranumelui Românica. Zicea așa (citez aproximativ) e definiția jegului călduț, în care ne scăldăm cu toții, definiția compromisului, a prosmicuității și a complicității în care și mie mi-e bine, și ție ți-e bine, cu condiția să nu ne cerem prea mult unul celuilalt. Pentru mine și, probabil și pentru dumneavoastră, cititorii acestui site, este cred evident faptul că Românica a învins. Îmi cer scuze acelora dintre dumneavoastră care se vor simți ofensați pentru faptul că voi atribui numele România doar unei părți a națiunii noastre. O fac doar pentru că eu cred că România merită mai mult decât îi poate oferi Românica, deși acum este evident faptul că NU poate mai mult și, de fapt, nici nu va putea mai mult, decât împreună cu aceasta.

rasarit

De fapt Românica nu a plecat niciodată, chiar dacă, acum un an, după Colectiv, o elită și-a definit România, în fapt, ca pe o proiecție idealistă a speranțelor și a gândurilor lor, furioase sau chiar exasperate la acel moment. Românica supraviețuiește, în ciuda României, pentru că Românica este milenară, ea asta știe să facă cel mai bine, așa a și ajuns veșnică și nemuritoare, izolându-se, conservându-se, acceptând compromisul și evoluția în pașii mărunți ai Bătutei, un dans popular în care avansezi și apoi te retragi, iar avansezi, iar te retragi și tot așa… Ei bine, România pare că tocmai s-a retras. Din nou.

Mă consider unul dintre cei care au explodat atunci după Colectiv, chiar dacă nu am ieșit în stradă. Am avut motivele mele pentru care n-am ieșit atunci, nu contează, dar m-am înfuriat, iar apoi m-am mirat de valul uriaș (părea așa) al schimbării. Mai târziu am sperat și chiar m-am entuziasmat de perspectiva ce părea că o are România noastră. Dar Românica era acolo, făcând până la un punct, exact același lucru ca și mine, iar apoi trăgându-mă de mânecă și șoptindu-mi… De mine ai uitat? Vreau pensii, vreau joburi la stat, vreau toleranță și chiar înțelegere pentru corupție… Ce este meritocrația asta pe care o vrei tu?! Mă sperie! Nu vreau străini, nu vreau UE, spun NU unui progres prea rapid, care mă va lăsa și mai mult în urmă…. Iar șoapta ei a crescut până a devenit voce, iar apoi a devenit strigăt și, în final, finalul de ieri, a devenit o explozie!

Azi e însă o nouă zi. Azi e prima zi din următorii patru ani. Iar noi toți, cei ce ne definim conștient sau nu, ca România sau Românica, va trebui să facem lucruri împreună, căutându-ne punctele comune și ajutându-ne să le depășim pe cele divergente. Pentru că adversitatea nu ne face mai puternici, ci ne face mai slabi, dar și pentru că, în opinia mea, națiunea noastră va avea de trecut în curând prin răscruci ale istoriei în care nu vom rezista ca nație dacă nu vom fi uniți cumva, de ceva.

Vestea bună după ziua de ieri este că harta țării noastre nu s-a mai colorat diferit, pe linia Carpaților. Sigur, încă n-avem autostrăzi care să-i traverseze, dar, cel puțin, nu mai există o prăpastie politică ce putea fi speculată din extern. Sper ca Liviu Dragnea, adevăratul câștigător al alegerilor, să știe să folosească asta aducând mai degrabă fermitatea ardelenilor în politica dâmbovițeană, decât duplicitatea dâmbovițeană peste munți, în Ardealul care pare că l-a acceptat, în sfârșit.

Ați observat că UDMR-ul intră în Parlament cu un scor în creștere față de ultimele alegeri, revigorat de fapt de un conflict întreținut (săptămâna trecută au fost mai multe incidente decât a reflectat presa, dar autoritățile le-au gestionat bine, inclusiv mediatic). Vestea bună e că PSD nu are nevoie de UDMR la guvernare, ceea ce nu înseamnă că viitorul guvern trebuie să ignore semnalul venit de la comunitatea maghiară, sau să o trateze adversativ. Problema maghiară trebuie abordată cu înțelepciune, lucrurile trebuie făcute însă pentru maghiari și împreună cu ei, NU pentru un UDMR care se folosește de comunitatea maghiară, care își justifică existența acum împotriva României și, deci amorsând o vulnerabilitate internă a ei.

Apoi, având un puternic mandat de creștere a pensiilor și salariilor, noul guvern va fi probabil obligat să facă asta. A stârnit un val prea puternic și nu-l va mai putea stăpâni, așa că, cel mai probabil valorile din economia noastră vor fi rescrise. Vom plăti cu toții un preț, unii mai mare alții mai mic, cel mai probabil perceput sub forma unei devalorizări a monedei și a creșterii dobânzilor la lei. Tot ce se mai poate face este gestionarea situației monetare astfel încât ea să nu implice șocuri, întinderea devalorizării pe un interval mai lung de timp în care noul guvern să încerce compensarea destabilizării macro prin stimularea investițiilor (publice și private, române și străine). Dar aceste investiții trebuie degajate cumva dinspre București, Cluj, Timișoara, spre zonele sărace ale României, spre Teleorman, Vaslui sau Mehedinți, pentru că, așa cum spuneam, nimeni nu mai trebuie lăsat în urmă, iar fără această convergență nu vom putea merge mai departe spre Zona Euro.

Apropo, imediat după anunțarea exitpollurilor, Liviu Dragnea a anunțat că nu se schimbă nimic pe relația cu UE și NATO. De fapt ar cam trebui să se schimbe… Asta spune mereu Românica… vrem în UE dar ne comportăm ca în comunism, vrem în NATO, dar să ne apere americanii. România va trebui să accelereze integrarea către Zona Euro, la fel și înarmarea și pregătirea Armatei pentru situații de criză externă.

În fine, Liviu Dragnea va trebui să găsească împreună cu Klaus Iohannis, o soluție pentru problema cea mai dificilă, pentru cea mai gravă divergență dintre România și Românica – Corupția. Și aici primul pas este chiar el, Dragnea. NU se poate propune ca premier, pentru că ar încălca Legea după care funcționează Guvernul României. Aceasta interzice, fără un termen de iertare, nominalizarea cuiva care a suferit o condamnare, ca membru al guvernului. Sigur, legea poate fi modificată de Parlament, dar vai!, asta ar dura, Iohannis va accepta sau nu, poate prelungi, retrimite în Parlament… Nu cred că vrea nimeni asta. Și nici în interesul lui Dragnea nu ar fi, decât dacă ține neapărat să facă o demonstrație de forță

Sentimentul meu este că Dragnea nu va forța, că o va scoate eventual pe Firea (sau pe altcineva) în față pentru postul de premier, acordându-și lui și societății încă trei ani în care va conduce din umbră guvernul, preferând, cel mai probabil să se pregătească pentru prezidențialele din 2019. Ar fi un pas înțelept, căci altfel România și Românica vor intra în conflict deschis, imediat.

Eu nu sunt pregătit să accept faptul că țara mea devine oficial o țară a infractorilor. Deși fac pledoaria unității naționale, NU sunt gata să accept pilirea colților DNA, modificarea legislației anti-corupție, amnistii fiscale, sau ce a mai acceptat Românica, implict, votându-și penalii. Aici încă ne desparte o prăpastie. Va fi nevoie de timp să o trecem, va fi nevoie de tact, de răbdare. Schimbarea clasei politice, principala cerere strigată în stradă acum un an de România, trebuie să aibă loc, chiar dacă, eu sunt pregătit acum să accept asta, va dura mai mult decât mi-aș fi dorit.

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

146 răspunsuri la Poate Românica nu e chiar România pe care ne-o dorim, nu? Ce facem?

  • Gabriela Panait
    Decembrie 17, 2016 la ora 18:34

    Dragnea a devenit omul zilei, omul cu o mare biruință politică, toată presa vorbește despre el. Dar despre munca și reușitele guvernului tehnocrat, despre domnii Cioloș, Voiculescu, Pâslaru nu s-a vorbit îndeajuns înainte de alegeri deși presa neaservită ar fi putut să o facă. De aceea consider în primul rând pe oamenii inteligenți și cinstiți din presă părtași la victoria lui Dragnea, așa că această impresie de ușoară dezamăgire este fie falsă, fie inutilă și tardivă.

    Răspunde
     
  • Marian Galea
    Decembrie 16, 2016 la ora 17:42

    Daca toti acesti Romanica aveau o pensie decenta un salariu decent sau vreo perspectiva de viitor PSD era la opozitie de mult. Asa ca inghit promisiunile date si mananca doar sperante. Rusine celor care au adus tara asta de vis la ruina.

    Răspunde
     
  • anutza
    Decembrie 16, 2016 la ora 17:40

    Da da, poti sa mori de ciuda. Astea sunt regulile, asta e jocul, iar tu ai pierdut. Invata sa pierzi!

    Răspunde
     
  • ??????
    Decembrie 14, 2016 la ora 14:45

    Remarcati diferentiei substantiale intre „lobby”, „promovare”, „trafic de influenta” ?

    Răspunde
     
  • ??????
    Decembrie 14, 2016 la ora 14:43

    Care considerati ca ar fi motivatiile interventiei statului in gestionarea unor afaceri private, atata vreme cat aceia care ar fi inculpati nu ar face tranzactii fara acordul partenerilor din afacere, iar responsabilii afacerii si-ar achita impozitele si taxele catre stat ? Considerati ca statul ar dreptu la anularea unor acte intocmite pe circuitul firesc reglementat de lege, si cu sanctionarea celor implicati, atata vreme cat cei „presupus i selati, si-ar fi manifestat anterior acordul cu privire la respectiva forma de gestionare a afacerilor ?

    Răspunde
     
  • ??????
    Decembrie 14, 2016 la ora 14:32

    Ce parere ati avea despre o dezbatere cu referire la aspectele tehnice si de principiu din acuzatiile aduse unora precum Vantu, Luca, Voiculescu, Tender, etc. , pentru a se intelege unde ar fi „gresit” respectivii „inculpati”, de au fost necesare deczii ale instantelor in respectivele „afaceri” ?

    Răspunde
     
  • ??????
    Decembrie 14, 2016 la ora 14:29

    Ce parere ati avea despre o dezbatere cu referire la aspectele tehnice si de principiu din acuzatiile aduse unora precum Vantu, Luca, Voiculescu, Tender, etc. ?

    Răspunde
     
  • Serban Ionel
    Decembrie 14, 2016 la ora 12:43

    Tot vorbim de creșterea salariilor in mediul bugetar, dar de salariații din mediul privat cine are grija, deja este un trend, toată lumea vrea sa se angajeze la stat. De ce? Poate pentru ca ajungi acolo prin relații, competente mai putine, dar responsabilitățile???. Eu personal nu știu cum este la stat, am lucrat in privat de la început, si pot spune ca am avut niște experiențe cumplite legat de obiectivele pe care trebuia sa le îndeplinesc, de presiunea rezultatelor, etc. Cum pot fi eu reprezentat de PSD care are in componenta mulți bugetari și ii propune, cum ne vor înțelege ei pe noi cei care lucram in privat. Și încă ceva, de ce nu avem in România o discuție despre Salariile Tarifare Orare, ar fi foarte înteresanta, coroborata cu productivitatea etc. DA, vreau o Românie competentă, corecta, dar trec anii și văd aceleași probleme, corupție, discuții peste discuții, promisiuni, planuri peste planuri, reale, nereale, sustenabile sau nu , nici noi nu mai știm. Sa nu mai vorbimca sunt unele categorii care ies la pensie la 47 de ani.

    Răspunde
     
  • amicu
    Decembrie 14, 2016 la ora 11:59

    Domnul Guran se pare că este în stare de șoc altfel cum să prizezi prosteli ca „hai să facem un melanj între Romanica și Romania”, că, vorba lui Caragiale, cu toții sîntem romani, mai mult sau mai puțin onești, sau aiureala cu intrarea în zona euro (e clar, în doi-trei ani economia Romaniei va fi la fel de competitivă precum cea a Germaniei, nu?).

    Răspunde
     
  • Alt Daniel
    Decembrie 14, 2016 la ora 11:04

    Moise… daca a iesit PSD-ul e Romanica si daca iesea PNL-ul era Romania ? Si, spune-mi te rog, de ce trebuie sa acceleram integrarea in zona euro (poate explici mai amanuntit care ar fi avantajele)? Si… de ce „la fel și înarmarea și pregătirea Armatei pentru situații de criză externă.”
    De ce ?!?! Daca bagam miliarde si miliarde in armata ne va ajuta cu ceva avand in vedere natura razboaielor care se duc azi ?
    Esti atat de ilar Moise… tu chiar crezi ca 500 de F35 si mii de tancuri ne-ar ajuta cu ceva ?! Nu, nu crezi asta, esti doar un om „politic corect” care isi recita zilnic textul… Cred ca pentru tine daca ar fi castigat Clinton era America asa… e doar Americuta, nu-i asa ? Anglia e Anglicuta, nu-i asa ? Sa vedem daca Franta nu devine Francuta si Germania … Germanica …sa vedem… dar daca vor deveni… atunci sigur sunt si ele pline de psd-isti nenorociti (cam acesta e nivelul de analiza – cine are o alta opinie e psd-ist, cine critica UE e rus si tot asa)………….

    Răspunde
     
    1. cei 4 milioane
      Decembrie 14, 2016 la ora 14:34

      Daniel.
      totul se rezuma la faptul ca noua coalitie parlamentara va fi plina de oameni achetati pentru fapte de coruptie, iar primul ministru va fi un om condamnat penal pentru frauda electorala, si cercetat penal pentru trafic de influenta.
      Toti acesti oameni sunt compromisi din orice punct de vedere, deoarece sunt usor santajabili.

      Ca sa exemplific, un parlamentar cercetat penal poate fi oricand influentat, manipulat, controlat prin simpla amenintare cu retragerea imunitatii parlamentare. Deci practic nu exista decat pentru a respecta ordinele venite de mai sus, nicidecum pentru a sustine interesele oamenilor care l-au votat.
      Este vorba despre o fratie a hotilor, si noi, cu totii, le-am dat legitimitate prin vot.

      Te intreb – in urmatorii 4 ani, crezi ca vei mai vedea vreodata o imunitate parlamentara (bineinteles a unui parlamentar din coalitia majoritara) sa fie ridicata?

      Din data de 11 decembrie, traficul de influenta a devenit mai presus de lege, si cu asta, am devenit din nou o tara din lumea a treia.

      Restul discutiilor de ideologii si planuri de guvernare, sunt, in acest context, de prisos.

      Răspunde
       
      1. Daniel
        Decembrie 14, 2016 la ora 23:19

        Te-as intreba un singur lucru daca ai avea posibilitatea sa elimini toti acesti corupti din parlament ai face-o? Toti acesti bani furati nu se investesc, nu se intorc innapoi in societate decat intr-o mica masura. Si mai mult aceste persoane ajung pana acolo ca pentru a avea controlul deplin pun piedici si nu ii lasa pe alti sa se dezvolte, sa investeasca etc decat dupa ce platesc „taxe” – vezi exemplul din Prahova

        Răspunde
         
    2. Dan
      Decembrie 14, 2016 la ora 18:50

      tehnici psd-iste de manipulare, cine naiba in mintea ta de psd-ist prost zice ca trebuie sa luam 500 f35, noi tre sa luam minimumul 36 -f16, noi nu suntem capabil sa ne patrulam spatiul airean, nu avem cu ce, cand rusii parasutam omuleti verzi, au venit canadienii si americani sa ne patruleze spatiul.
      Cine iti investeste milliarde in marea neagra cand tu nu esti in stare sa iti aperi apele, chiar ca numai prostii au votat psd-ul

      Răspunde
       
  • stefan
    Decembrie 14, 2016 la ora 10:47

    cand promiti mariri de pensii si salarii normal Romanica va vota. E fix acelasi rahat in care ne scaldam la fiecare alegere.

    Rusine celorlalte partide ca nu au avut un program sa satisfaca nevoile simple ale populatiei. Pe mine nu ma convins nici un partid , dar USR merita o sansa.

    Răspunde
     
  • ion
    Decembrie 14, 2016 la ora 08:02

    Nu poate! Conflictul cu Nicolicea! Încă aștept acea faimoasa aplicație promisă

    Răspunde
     
  • Virgil
    Decembrie 13, 2016 la ora 22:36

    Intradevar par a fi vremuri grele ce urmeaza dar trebuie sa vedem si partea pozitiva: aproximativ 10% din urmatorul parlament a fost ales pe o promisiune de integritate si lupta anticoruptie.
    Votul dat lor acum creeza un trend pe perioada lunga care treptat poate duce la schimbarea atitudinii fata de prezenta la vot. Odata ce acest lucru se va schimba partidele vor reforma si ele.
    Multi ne-am fi dorit sa se intample mai repede dar vorba ta Moise, istoria nu poate fi grabita 🙂

    Răspunde
     
  • Daniel
    Decembrie 13, 2016 la ora 22:10

    DE CE SA VOTAM ? Din pacate eu am decis de mult sa nu mai votez si nu pentru ca nu imi pasa dar asa cum a dovedit si timpul „toti sunt la fel” si aici fac referire la cei care ne-au reprezentat in parlament. As vota impotriva lor dar nu se poate si nu pot sa inteleg de o persoana poate sa voteze „pentru” dar nu si „impotriva” ? Cati sunt cei care promit multe si nu fac nimic iar aici tin sa amintesc de campania anterioara unde un anumit partid a intrat in parlament si in 4 ani a si disparut. Promisiuni multe rezultate zero pentru ca suntem reprezentati de incompetenti. Nu cred ca folosind sistemul actual putem rezolva problema aceasta. Citind poezia lui Constantin Tanase Pleac-ai noştri, vin ai noştri, noi rămânem tot ca proştii intelegem ca aceste probleme nu sunt noi si nici nu vom scapa de ele curand. Nu pot sa spun ca propunerea mea este cea mai buna dar cel putin m- as asigura ca eu as putea opri o persoana sa ajunga in parlament sau sa ma reprezinte daca din punctul meu de vedere nu merita si poate ca mine sunt multi alti. Poate ar trebui dezbatuta si acesta idee si poate cei care ajung la putere poate inteleg ca daca nu isi fac treaba pot fi eliminati printr- un vot negativ chiar daca ar fi protejati de partid

    Răspunde
     
    1. cei 4 milioane
      Decembrie 13, 2016 la ora 23:56

      Daniel,
      Si cum te-ai gandit mai precis sa se desfasoare acest vot „impotriva”?

      De exemplu, la doi ani dupa investirea noului parlament, sa se faca un vot national, in care sa ii luam pe fiecare parlamentar in parte, si sa le dam votul „continua” sau „pleaca”? Cati oameni din societate crezi ca ar urmari prestanta fiecarui parlamentar in parte, asa incat sa poata lua aceasta decizie?

      Sau, pentru simplificare, sa votam direct partidele, „afara” sau „ramai”?

      Dar oare nu asta inseamna deja alegerile parlamentare? „afara” sau „ramai”, deci tu daca NU votezi cu PSD, votezi impotriva lor, sa plece din parlament.

      Tu practic ai in mana o stampila cu „Votat”, dar aceasta implicit inseamna o stampila cu „Nevotat” pentru toti ceilalti de pe lista.
      Deci vezi tu, de fapt votul inseamna mult mai mult o exprimare „impotriva” decat o exprimare „pentru”.

      Răspunde
       
      1. Daniel
        Decembrie 14, 2016 la ora 23:09

        Salut,

        Eu personal mi-as dori ca atunci cand cineva vrea sa voteze sa aiba posibilitatea sa voteze atat pentru o persoana sau pentru un partid dar poate sa aleaga sa voteze impotriva acestora. Exact cum se voteaza o lege in parlament asa sa fie si ei votati o data la 4 ani. Nu imi doresc monitorizarea nimanui si nu imi doresc alegeri anticipate. Din 90 incoace nu s-a intamplat mare lucru decat ca acesti parlamentari au invatat cum sa se protejeze si cum sa fure. De asta nu putem sa avem un trai mai bun pentru ca lor nu le pasa decat de lucrurile amintite mai sus. In momentul de fata putini din cei care sunt in parlament merita un vot, marea majoritate merita un vot impotriva. Cred ca este singura modalitate de a opri accesul acestor persoane in parlament.

        Răspunde
         
        1. cei 4 milioane
          Decembrie 15, 2016 la ora 16:47

          Salut Daniel,
          Iti inteleg sentimentul, dorinta de a-i taxa pe acesti oameni direct, de a-i lovi unde ii doare… De a avea ştampila pe care scrie „RESPINS”, sa-ti dea acel imbold de putere.
          Dar procesul de vot, asa cum este el acum, exact asta face!

          In acest moment, au aparut listele cu toti senatorii si toti deputatii pe fiecare judet. Tu poti sa vezi acum exact cine reprezinta judetul tau in parlament, de la fiecare partid.

          Peste patru ani, la urmatoarele alegeri, te vei putea uita atent pe liste, si daca ii vezi din nou tot pe acei oameni, poti sa votezi cu cei care te-au convins ca merita sa ramana.
          Prin aceasta, le dai un vot IMPOTRIVA, tuturor celorlalti.

          Daca nimeni nu te-a convins din cei anteriori, poti sa alegi candidati noi (cum au fost la aceste alegeri cei de la USR). Astfel le dai un mare RESPINS la toti parlamentarii actuali, iti maresti gama de optiuni, iar la urmatoarele alegeri repeti procedura, pana dai de oamenii care te conving.
          Democratia este un proces continu, si chiar daca te-au dezamagit de 10-15-20 de ori, este ESENTIAL sa mergi si a 21-a oara sa votezi.

          Daca toti votantii ar face asta, s-ar crea un flux constant, ar tot veni oameni noi in parlament la fiecare patru ani, in locul celor neperformanti sau controverstai, si s-ar ridica gradul de competenta a întregului sistem.

          Răspunde
           
          1. Daniel
            Decembrie 16, 2016 la ora 20:55

            Salut,

            Ar fi frumos sa stiu cu cine discut. Nu cred ca ma intelegi. Eu nu am avut ce sa votez pana acum, sim-as dori sa votez impotriva daca nu am pe cine vota. Daca ai fi citit primele mele comentari ai fi inteles ca ceea ce am spus este ca dupa 1916 pana in prezent votul asa cum a fost nu a schimbat foarte multe lucruri si au trecut 100 de ani si cred ca vor mai trece o suta de ani daca nu se schima sistemul de vot. Ceea ce spui tu ca daca votezi cu cineva votezi impotriva tuturor celorlati din punctul meu de vedere Lucrurilr nu stau asa pentru ca oameni au pareri diferite si ceea ce propui tu este doar sa maresti procentul de vot si atat pe cand daca s-ar vota impotriva impotriva s-ar putea reduce.

             
    2. amicu
      Decembrie 14, 2016 la ora 12:04

      Nu sint prea multe de spus. Premiza e gresita fundamental: nu sint toti la fel. Nu numai ca USR nu-i la fel cu psd sau pnl, dar nici macar pnl nu-i la fel cu psd (fiindca desi si unii si altii sint intrati in politica pentru a-si umfla buzunarele psd-ul mai are si calitatea de a fi in slujba unui stat strain, ca de, asa a fost infiintat).

      Răspunde
       
  • roman
    Decembrie 13, 2016 la ora 19:43

    PSD are 40% din 40% locuitori, nu din total locuitori.60 % din total locuitori n-au fost la vot.

    Răspunde
     
  • Mihai B.
    Decembrie 13, 2016 la ora 19:22

    @Raduko – Da-mi voie sa te contrazic: campania de pe Facebook a dreptei a fost foarte buna pt. ca nu se adreseaza Romanicai (3.2 mil votanti PSD de 26 ani incoace), ci celor 11 mil. care nu au votat, din care cca. 6 mil. nu au votat NICIODATA.
    Cei 11 mil. care nu voteaza cred ca sunt problema, nu cei 3 mil. de PSDisti, care oricum sunt cam irecuperabili. Majoritatea celor care nu voteaza, nu le convin candidatii dreptei. Dovada ca atunci cand au iesit mai multi al vot, a castigat dreapta. Deci se poate.

    Răspunde
     
  • ??????
    Decembrie 13, 2016 la ora 18:52

    Cum comentati totusi „lupta lucratorilor statului” cu capitalismul si cu falimentul , in conditiile in care vechile structuri socialiste au administrat aceste elem3nte ale economiei de piata ?
    Considerati totusi ca se poate spune ca s-ar fi adaptat tranzitiei si reformei , spre o forma oarecum originala de capitalsim , redescoperind si elemente originare ale capitalismului ?

    Răspunde
     
  • mihai
    Decembrie 13, 2016 la ora 17:25

    Romanica a facut ce stie ea mai bine . Romania a pierdut prin neprezentare

    Răspunde
     
  • Liviu
    Decembrie 13, 2016 la ora 17:23

    Nu cred ca Dragnea o sa renunte la postul de premier si nici la placerea de a-l suspenda pe Iohanis.

    Răspunde
     
  • Antal Emőke
    Decembrie 13, 2016 la ora 16:31

    Bună ziua! Vă felicit pentru emisiunile dv.! Astăzi, dimineața însă mi s-a părut că faceți confuzie între cuvintele „problemă” şi „naţiune”. Ţin neapărat să vă scriu pentru că sunteţi un om cu carte şi ascultat de mii de oameni. Problema maghiară nu există. Sunt maghiarii ca şi naţie, şi sunt problemele ţării ca şi cel mai trist adevăr pentru toţi care tind să facă diferenţă între România şi Românica. Dv. tocmai aţi menţionat de faptul că poate uniţi vom reuşi şi că diversitatea ne face mai slabi. Aveţi dreptate, însă nu diversitatea etnică, ci divergenţele de mentalitate şi abordare a problemelor ne fac mai slabi, mai vulnerabili. Ar merita să dezvoltaţi astfel problemele, fără să le daţi „naţoinalitate”. Toţi suferim consecinţele corupţiei, nepotismului, lipsei investiţiilor din străinătate, sistemele de educaţie şi medicină aproape nefuncţionale, infrastructura înapoiată din totdeauna, etc. În speranța că voi auzi despre „problemele” reale în stilul dv. bine cunoscut şi apreciat, vă muţumesc pentru timpul acordat!

    Răspunde
     
    1. Rman
      Decembrie 13, 2016 la ora 20:26

      Nu cred ca Moise s-a referit la problema maghiara ca fiind maghiarii din romania. Mai degraba cred ca s-a referit oficiosii de la Budapesta, care si-au dat in petic si in ultima perioada.Si asta nu poate fi ok nici pt romanii, nici pt maghiarii din romania, care sunt tot cetateni romani. Fac parte din tara asta. Nascuta la 1 decembrie 1918. E si tara lor. Intelegi ce zic…

      Răspunde
       
  • andia
    Decembrie 13, 2016 la ora 15:32

    Romania nu va avea viitor fara un invatamant bine pus la punct.De aici pleaca majoritatea problemelor.Fara educatie vom trai vejnic in mocirla.

    Răspunde
     
  • maria
    Decembrie 13, 2016 la ora 14:41

    cati din cei care iti scriu au fost la vot?

    Răspunde
     
    1. Ioan
      Decembrie 15, 2016 la ora 06:37

      Probabil ca nici unul,e mult mai usor sa stai acasa cu o bere in mana si sa deplangi problemele tarii si cele personale.Nu vezi decat plansete si vaicareli la comentarii:ca plec din tara,asa nu se mai poate,nu s-a schimbat nimic din 90 incoace,tara nu face nimic pentru noi,etc..Dragii de voi..

      Răspunde
       
  • ari
    Decembrie 13, 2016 la ora 14:04

    1. noi suntem romani noi suntem romani noi suntem aici pe veci stapani.2.noi suntem romanasi noi suntem romanasi noi vom fi in veci stapani in romanica .3.daca vom realiza si egalitatea in saracie ,in romanica te vei simti ca in paradis .

    Răspunde
     
  • Palade Constantim
    Decembrie 13, 2016 la ora 13:37

    Tocmai 40% din 40% care sau prezentat la vot! Asta inseamna vreo 3.200.000 pe care daca aduni salariatii primariilor PSD si asistatii sociali…..

    Răspunde
     
  • Bogdan Rosioara
    Decembrie 13, 2016 la ora 13:15

    Cred ca dupa acest rezultat e bine sa ne reamintim cu totii ca, din decembrie 2017, Canada renunta la obligativitatea vizelor pentru cetatenii romani:))

    Răspunde
     
  • Elena rosioara
    Decembrie 13, 2016 la ora 13:00

    Daca s-ar putea te-aș pune Prim Ministru sau chiar Președinte…o gândire sănătoasă și un om realist cu picioarele bine fixate pe România

    Răspunde
     
    1. catalin
      Decembrie 13, 2016 la ora 14:49

      Din fericire pentru toti oamenii cu cap, nu il poti pune nici prim ministru, nici presedinte, si cu putin noroc, nici nu va ajunge vreodata.

      Răspunde
       
  • ovidiu
    Decembrie 13, 2016 la ora 12:38

    Draga Moise,
    Daca schimbarea refuza sa vina de sus in jos poate ca e de datoria fiecaruia dintre noi sa incercam schimbarea de jos in sus. Sa ne comportam individual in spiritul Romania si astfel poate Romanica va incepe sa dispara.

    Răspunde
     
    1. Ioan
      Decembrie 15, 2016 la ora 06:43

      Romanii in general nu considera ca trebuie sa puna osul la treaba in tara lor,aleg sa plece intr-o tara unde locuitorii au facut deja acest lucru si au un nivel de trai ridicat,iar de acolo arata cu degetul si spun ca in Romania nu se face nimic(pentru ei,desigur).

      Răspunde
       
  • Feraru Sorin
    Decembrie 13, 2016 la ora 12:31

    Aceasta este cruda realitate.Din păcate.

    Răspunde
     
  • Vlad r. Vlad
    Decembrie 13, 2016 la ora 11:40

    jegul călduț „în care ne scăldăm cu toții, definiția compromisului, a prosmicuității și a complicității în care și mie mi-e bine, și ție ți-e bine”. Poate se referea la faptul ca Luluta a plagiat doar 4%, deci nu a plagiat suficient încât sa fie plagiatoare, spre deosebire de alții care au plagiat 5%, 15%, 40%. Nu-i așa Gurane??

    Răspunde
     
    1. Tonyys
      Decembrie 13, 2016 la ora 12:33

      Guran e deontolog cplm el nu se incurca in amanunte d-astea….la Ponta urla din toti rarunchii ca e plagiat desi cnatcu nu daduse inca nici un verdict de plagiat, pe cand la lulata e 100% convins ca nu e plagiat desi aceiasi comisie spunea ca a copiat 20 de pagini din cele verificate (cnatdcu a verificat doar aprox. 200 de pag din peste 400 pag cat are teza lulutei).

      Răspunde
       
      1. sorin
        Decembrie 13, 2016 la ora 12:43

        pare ca ai „romansh” nu?

        Răspunde
         
  • Paul
    Decembrie 13, 2016 la ora 10:47

    Câtă vreme educația va rămâne la coada priorităților guvernanților nici nu se va schimba ceva în România. Generațiile „mi-au mărit pensia” și „A3 – adevărul absolut” vor domina multă vreme de acum încolo sesiunile subdimensionate de vot. Popor cu gândire măruntă…

    Răspunde
     
  • Dan
    Decembrie 13, 2016 la ora 10:45

    Firea premier? Mai omule, nu te juca cu tahicardia cititorilor…

    Răspunde
     
  • Tonyys
    Decembrie 13, 2016 la ora 09:08

    Ca sa fim corecti dragnea n-a facut mare lucru el doar a stat linistit si si-a frecat mainile de fericire vazand gafele cuplului ciolanis – csolos dupa ce si-a facut o propaganda imensa cu afacerea dubioasa cumintenia si-a bagat picioarele in cei peste 100 000 de fraieri cade cotizasera la schema dubioasa care miroasa de la o posta a escrocherie,de 1 dec johanus s-a cocotat deasupra oamenilor pe un podium tinandu-se de mana cu penalul bun basescu si i-a trimis in mijlocul oamenilor pe penalii rai – dragnea si tariceanu si nu in ultimul rand premierul-mocirla cu limbajul suburban…toate astea au saltat procentajul psd cu peste 10% fata de procentajele lor obisnuite undeva in jurul a 30-35%.

    Răspunde
     
    1. Sergiu
      Decembrie 13, 2016 la ora 13:45

      Salut Tonnys,
      Ba din contra, Dragnea a facut foarte multa campanie in aceasta perioada.
      Doar ca nu si-a facut campanie lui si partidului sau, ci a condus o campanie ENORMA de denigrare impotriva guvernului tehnocrat si a USR.
      Inca din primele luni de la instalarea guvernului tehnocrat, au inceput sa apara cuvinte cheie precum „incompetenti”, „tradatori de tara”, „vanduti strainilor”.
      Sistematic s-au repetat acesti termeni, de sute de ori pe zi pe canalele TV, „guvernul ZERO”, „ciolanis”, si mai apoi celebrul „Soros”.
      S-a creat un inamic inexistent, ceea de este un efort de manipulare EXTRAORDINAR…aceasta a fost campania PSD, si ea a inceput cu mult inaintea campaniei electorale.
      In campania electorala, tot ce au trebuit ei sa spuna a fost -„Noi va salvam de cei ce vor sa ne vanda tara”.

      Au creat inamicul fictiv „Soros” care, deoarece nu exista, a putut fi directionat, cu efect devastator, impotriva oricui – mai intai impotriva lui Nicusor Dan si mai poi impotriva lui Dacian Ciolos.

      Iar acum toata aceasta manipulare subliminala se va indrepta intr-o singura directie – Laura Codruta Kovesi.
      Garantat, pana la 1 ianuarie 2017 veti vedea numele sefei DNA in acelasi articole de presa cu numele lui Soros.

      Si din aceasta frica de necunoscut, vom renunta in urmatorii ani si la putina libertate pe care o aveam

      Răspunde
       
  • Razvan
    Decembrie 13, 2016 la ora 08:33

    Asta-i realitatea! Astia suntem ca natie!
    Pana nu vom accepta ca mai intai schimbarea trebuie sa vina de la noi insine si abia apoi la nivel inalt vom traii doar in Romanica!!!

    Răspunde
     
    1. Ioan
      Decembrie 15, 2016 la ora 06:47

      Perfect adevarat

      Răspunde
       
  • marincean
    Decembrie 13, 2016 la ora 07:49

    Moise psd are 40% din total locuitori ,ma rog ,romani ,cum stam cu legitimitatea

    Răspunde
     
  • Cotoara Angelica
    Decembrie 13, 2016 la ora 07:24

    Sunt întru totul solidar cu tine ! Dar ce-i de facut ? Nu pot să accept această situație !!!!!!! Am 54 de ani si sunt dispusă să fac sacrificii supreme pentru a-mi aduce fiica acasă !!!!!!!! Am asteptat de 27 ani schimbarea, nu mai pot !!!!!! Ma tem că voi muri si nu-mii voi mai vedea fica lângă mine !!!!!!!!!
    Vă rog să faceți un exercitiu : închideți ochii si ascultați plânsul mamelor ai caror copii sunt in străinătate si al copiilor a căror mame sunt in străinătate !!!!!!!!!!!😢

    Răspunde
     
    1. Bogdan
      Decembrie 13, 2016 la ora 09:15

      Din pacate nu intelege nimeni asta! Pacat! Unii nu mai au timp, unii nu mai rabdare! Asta ne e soarta, separarea de elcectoratul PSD, impreuna cu frica de straini(bine cultivata), lipsa dreptei care sa faca campanie si nu anti campanie au dus la ce e azi! Problema este ca cei care vor o alta Romanie parasesc barca, oameni tot mai putin calitativ raman aici, mult mai putini se intorc! Nu mai vreau sa lupt pentru un premier penal, pentru un partid care spune aceleasi minciuni de 27 de ani, asta nu e Romania mea!

      Răspunde
       
    2. Rman
      Decembrie 13, 2016 la ora 20:04

      Pt Doamna care plange: oficial 600 de mii de romani sunt in strainatate. neoficial, sunt intre 3 si 4 milioane. Plansul lor nu prea s-a auzit la alegeri. au votat vreo 100 de mii. cu tot cu sectii in consulate, vot prin corespondenta, telepatie sau mai stiu eu ce.

      Răspunde
       
    3. Ioan
      Decembrie 15, 2016 la ora 06:55

      Sunt multe familii intregi in Romania,unde bunicii isi vad nepotii si parintii copiii in fiecare zi,trebuie sa te multumesti cu ce ai si sa incerci sa devii mai bun psihic si profesional in fiecare zi.Romania nu este nici Congo,nici Siria,este o tara buna in care sa ne crestem copiii,trebuie doar ca noi sa incercam sa o facem mai buna pentru ei.

      Răspunde
       
  • Tonyys
    Decembrie 13, 2016 la ora 07:09

    Suparati rau blogarasii ca raman fara finantare de la ong-urile sorosiste…..in romania nu exista presa ci doar niste cozi de topor care scriu in functie de finantari.

    Răspunde
     
    1. Bogdan
      Decembrie 13, 2016 la ora 09:20

      Frica asta de Soros, care sigur nu are ce face in Ro este imensa si stupida! Eu zic sa va fie frica de romanul care isi tradeaza natia pentru niste arginti.( toate fabricile mari au fost vandute, Petrom, Rompetrol, Romtelecom, padurile, Rosia Montana) Unde era strainul si Soros azi daca aveam niste conducatori drepti si cinstiti? Cum arata romania fara niste oameni manipulabili, fara marionete? Asa ca iubiti Romania si faceti ceva pentru ea, lasati strainii!

      Răspunde
       
    2. m
      Decembrie 13, 2016 la ora 09:32

      Pupa-l tu pe Putin, daca iti place sa fii sluga
      Soros e de-al nostru, nu ciuma de la rasarit

      Răspunde
       
      1. Tonyys
        Decembrie 13, 2016 la ora 12:56

        Un jurnalist n-ar trebui sa fie finantat nici de soros nici de putin – stiu ca asa ceva e f greu in romania – dar macar sa cerem asa ceva. In rest psd ne-a bagat in NATO si in mare parte a finalizat negocierile de aderare la ue….asa prostelile gen ca psd e pro-putin,comunisti – tin doar la tinerii frumosi si liberi care traiesc doar din propaganda de pe facebook.

        Răspunde
         
  • Adrian
    Decembrie 13, 2016 la ora 06:26

    Pana pe 11.12 eram mandru ca sunt ardelean… de ieri a plecat mandria.

    Răspunde
     
    1. m
      Decembrie 13, 2016 la ora 09:29

      In toate judetele din Ardeal psd + alde au avut sub 50% (in afara de maramures si hunedoara). In restul (in afara de bucuresti si ilfov) au avut semnificativ peste 50%. Harta cu atat rosu e o manipulare, pt ca arata partidul care a terminat pe primul loc, indiferent daca a avut 38% (ca in brasov, de ex.) sau 68% (ca in giurgiu). Deci linia exista in continuare pe Carpati. Situatia e cam ca la locale, doar ca pnl nu a mai iesit pe primul loc in multe judete din ardeal pt ca o parte din ai lor de la locale au votat acum cu usr sau cu pmp. Intr-adevar, procentul psd a crescut in unele locuri, dar nu cat sa colorezi in rosu (la fel ca sudul si moldova) atatea judete in care nu au luat poate nici 45% impreuna cu alde.

      Răspunde
       
  • Alin
    Decembrie 13, 2016 la ora 05:40

    Simplu, psd este încă reflecția poporului roman in majoritatea lui. Vezi rezultatele :))))

    Răspunde
     
  • Aricipogonici
    Decembrie 13, 2016 la ora 02:56

    Sunt profund mahnit de Romanica noastra si,ca multi altii incerc sa scap de „camasa de forta” invizibila,in care am fost bagati de sistemul perfid.
    Dupa cum constat unii dintre noi,mai orientati o duc bine,pupand talpile PSD si a altor partide „vopsite”,dar cu aceeasi ideologie,restul….
    Si socialismul lui Ceausescu avea o fata umana,dar si suficiente camasi de forta si lagare de munca pentru cei ce se puneau de-a curmezisul.
    Ne vine greu sa acceptam ca votul sau chiar revolutia nu vor rezolva problema.
    Cangrena va fi extirpata abia cand prima generatie de romani adevarati,cu discernamant isi va fi facut aparitia,dar aceasta e o solutie indepartata,insa la care trebuie sa lucram inca de pe acum.
    In opinia mea educatia,e cheia si metoda prin care putem rezolva,din pacate pentru unii va fi prea tarziu.
    Un individ educat,e mai putin inclinat spre mita,frauda,inselaciuni,etc,iar resursele de care dispune si le utilizeaza cu beneficiu maxim.
    Oamenii needucati sunt niste oameni slabi,dependenti,lipsiti de criterii de selectie,naivi,adica masa de manevra,asa cum doreste PSD.
    Pentru a avea si noi ceea ce au germanii ori japonezii,popoare renascute din cenusa,trebuie sa avem in primul rand educatia si ambitia acestora si evident sa punem osul la munca.

    Răspunde
     
  • Arici Pogonici
    Decembrie 13, 2016 la ora 02:54

    Sunt profund mahnit de Romanica noastra si,ca multi altii incerc sa scap de „camasa de forta” invizibila,in care am fost bagati de sistemul perfid.
    Dupa cum constat unii dintre noi,mai orientati o duc bine,pupand talpile PSD si a altor partide „vopsite”,dar cu aceeasi ideologie,restul….
    Si socialismul lui Ceausescu avea o fata umana,dar si suficiente camasi de forta si lagare de munca pentru cei ce se puneau de-a curmezisul.
    Ne vine greu sa acceptam ca votul sau chiar revolutia nu vor rezolva problema.
    Cangrena va fi extirpata abia cand prima generatie de romani adevarati,cu discernamant isi va fi facut aparitia,dar aceasta e o solutie indepartata,insa la care trebuie sa lucram inca de pe acum.
    In opinia mea educatia,e cheia si metoda prin care putem rezolva,din pacate pentru unii va fi prea tarziu.
    Un individ educat,e mai putin inclinat spre mita,frauda,inselaciuni,etc,iar resursele de care dispune si le utilizeaza cu beneficiu maxim.
    Oamenii needucati sunt niste oameni slabi,dependenti,lipsiti de criterii de selectie,naivi,adica masa de manevra,asa cum doreste PSD.
    Pentru a avea si noi ceea ce au germanii ori japonezii,popoare renascute din cenusa,trebuie sa avem in primul rand educatia si ambitia acestora si evident sa punem osul la munca.

    Răspunde
     
  • Raduko
    Decembrie 13, 2016 la ora 01:07

    Vezi mai Moise? Faci si tu aceleasi greseli pe care le fac gulerele albe. Si Romania si Romanica sunt produsele aceleiasi istorii vitrege, aceluiasi comunism nenorocit. Este vina Romaniei ca nu a stiut sa discute cu Romanica, s-o faca parte a progresului, s-o ajute sa se ridice nu sa o ridiculizeze si sa rada de ea. In momentul de fata cele ,,doua Romanii,, sunt asmutite una impotriva celeilalte si nu vor avea cum sa reziste in viitor. Daca este sa cautam o vina, aceasta aprtine exclusiv gulerelor albe, cu o campanie facuta aiurea, cu abramburita Alinutza cu tot felul de filme nastrusnice si cu un Ciolos ca o fata mare. Romania trebuia sa mearga la Romanica acasa si sa discute cu ea. In loc de aceasta, Romania si-a vorbit sie insasi: ea a vorbit, ea a ascultat. Exemple: campania pe facebook, in presa afiliata, pe bloguri. Surpriza baieti: Romanica nu are facebook, nu sta pe bloguri. Romania nu are asfalt, canalizare, scoli si spitale, sta prin carciumi cu job-uri mizere. Niciodata nu am votat PSD dar nici nu am putut sa stampilez alte nulitati doar pentru a nu stampila PSD.
    Inca 2 chestiuni:
    – ce a facut Romania gulerelor albe timp de 4 ani in apararea democratiei? Cum a protestat impotriva legilor strambe? Democratia se apara tot timpul, in strada daca este nevoie, nu printr-o campanie isterica odata la 4 ani.
    – nu exista hoti buni, cei mascati sub aripa PNL si hoti rai, cei de sub aripa PSD. Exista doar hoti iar locul lor este in inchisoare! Ce a facut PNL sa se curate?

    Răspunde
     
  • Andrei
    Decembrie 13, 2016 la ora 00:47

    De ce crezi Moise ca oamenii au ales Psd? Nu oare din cauza penibilitatii presedintelui Klaus Yohannis? PNL ce a facut in tot acest rastimp? fiind un reprezentant al lor populatia a asociat imaginea lui cu restul partidului , de aici si infrangearea covarsitoare (parerea mea) .Cum e posibil sa nu faca astfel de asociere daca Blaga a fost 10 ani la PD alaturi de Basescu si acum este Liberal. Te urmaresc de pe timpul cand aveai emisune la Antena 1, tvr 2 tvr si digi si mi s a parut ca esti cel mai carismatic prezentator si ce a mai interesanta emisiune din toate existente de orice categorie. Inteleg supararea ta si sunt decord dar nu este meritul.lui Dragnea rezultatul alegerilor ci a slabei comunicari si implicare a lui Yohannis! Desi am urmarit motivele trecerii de oe sticla in fm , nu sunt convis de verdicitate( scuza mi parerea ) ma tem sa nu aibe legatura cu scoaterea din direct a senatorului(cred) de catre Cosmin . In orice caz mi-as dori enorm sa revii la tv !

    Răspunde
     
  • SC
    Decembrie 13, 2016 la ora 00:25

    Pentru toti cei dezamagiti de votul de ieri, pentru toti cei care se simt ostracizati in propria tara si cei care va ganditi serios la emigrare: nu a existat vreun moment de la revolutie incoace in care Romania sa aiba mai mare nevoie de voi. Daca v-a pasat cat de putin de viitorul tarii, destul incat sa mergeti la vot cu o speranta de schimbare, atunci lupta abia a inceput. Urmatorii 4 ani sunt ani grei de tras in continuare, dar deja avem reperele necesare. Am vazut ca cei care nu renunta la principii si isi spun punctual de vedere sunt de neclintit, ca muntii (cauta-l pe Eugen David sa iti spuna cum a fost sub asediu timp de 14 ani de zile, si ce gust a avut victoria), am vazut solidaritatea in fata tragediei, am vazut schimbari de govern pornite din strada, am avut un prim ministru onest pentru prima data si am intrevazut un viitor diferit. Acum stim ca se poate si altfel. Daca nu renuntam. Daca ne implicam si mai mult decat pana acum, daca deschidem dialogul cu cei care au votat altfel si gasim solutii comune, bazate pe lege. Daca punem pe primul loc educatia si respectul de sine si de aproapele sau. Daca lasam dracului demoralizarea si ne suflecam manecile.

    Răspunde
     
  • m
    Decembrie 12, 2016 la ora 23:55

    Harta aia e o manipulare. In toate judetele din ardeal PSD+ alde a avut sub 50% (cu exceptia hunedoarei si maramuresului) si in toate judetele din sud si Moldova alianta respectiva a avut semnificativ peste 50% (cu exeptia ilfov si bucuresti). Cu cuvinte precum degajarea investitiilor dinspre zonele relativ bogate spre cele sarace se create antagonismul intre regiuni. Nu, nu sacrificam absolut nimic in plus pt Moldova si Sud (si asa ii subventionam destul noi din ardeal si bucurestiul). Trebuie ajutati sa atraga mai multi bani si sa-si implice capitalul local, dar in nici un caz in fauna noastra. Transilvania autonoma !!!!!

    Răspunde
     
    1. m
      Decembrie 12, 2016 la ora 23:57

      In dauna,nu fauna.

      Răspunde
       
    2. marcel21
      Decembrie 13, 2016 la ora 11:28

      revino-ti.transilvania si in special cele 3 mari judete sunt intretinute de bucuresti-ilfov sic ateva judete din banat si oltenia.transilvania care produce e un mit pt idioti – nu produce decat prin firme de cablaje auto ce ofera salarii de 1000 lei net – mentinand populatia intr-o saracia crunta.cu exceptia cluj(strict ca oras) si brasov(tot doar orasul)transilvanai e asistata social.vrei autonomie – /?pleaca in ungaria, drumul e liber.

      Răspunde
       
  • Elena
    Decembrie 12, 2016 la ora 23:50

    Cata dreptate ai,sunt de acord cu fiecare cuvant scris,imi pare foarte rau de vremurile grele ce au sa vina asupra Romaniei!

    Răspunde
     
  • Florin
    Decembrie 12, 2016 la ora 23:41

    100% de acord. Anul asta chiar am avut cu cine vota. RUSINE CELOR CARE A-TI STAT ACASA!!!!!!!!!

    Răspunde
     
  • alexman
    Decembrie 12, 2016 la ora 23:20

    „națiunea noastră va avea de trecut în curând prin răscruci ale istoriei în care nu vom rezista ca nație dacă nu vom fi uniți cumva, de ceva”.

    Intr-o emisiunea ai mai zis ceva de genul asta, asa ca mai pus pe ganduri. Te rog sa imi spui la ce posibile evenimente viitoare te referi?Multumesc

    Răspunde
     
    1. Dan
      Decembrie 12, 2016 la ora 23:27

      de ex, falimentul systemul de pensii, la cat putini tineri au ramas in tara, nu votantii psd tin tara in spate,

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase