Adio Grecia!

de Moise Guran

Tot timpul am avut senzația că Alexis Tsipras e un idiot. Ați văzut filmul Desperado? Tsipras ăsta parcă și seamănă cu Banderas… Singur împotriva tuturor… Apoi referendumul… altă chestie idioată… Deci vin creditorii îți fac un plan ca să-ți plătești totuși datoriile iar tu întrebi lumea dacă accepți sau nu planul… fără să le spui oamenilor și ce urmează dacă nu-l accepți. Dar câți greci or fi citit documentul ăla?

grexit

Azi nu mai cred că Tsipras e idiot. L-am văzut pe CNN, vrea din nou la masa negocierilor… Care masă a negocierilor? Să negocieze ce anume? Cum să nu-și mai plătească el datoriile? De fapt ce a făcut acest Tsipras cu referendumul a fost să obțină pentru el și partidul său un vot popular de susținere, în condițiile în care era clar că o eventuală negociere nu se mai putea face cu acest guvern. Că e neserios. Nu poți pune bază pe ce spune. Şi orice politician responsabil s-ar fi dat la o parte, că de aia e mişto democraţia, există tot timpul o rezervă politică, o salvare pentru naţie când liderul o dă de gard. Dar nu, populiştii ăştia nu au simţul responsabilităţii. Prin referendumul de azi Tsipras şi-a legat poporul de gât cu piatra lui de moară, după ce încercase acelaşi lucru cu europenii. Cu grecii i-a mers, dar cu ce cost…

Haideți să-l reducem pe Tsipras ăsta la absurd (la mai absurd decât pare a fi) să zicem că acum în ceasul al cinșpelea se găsește o soluție… nu știu… îi trimite Putin enjdemiliarde… Ştiţi ceva… tot e târziu! Numai din vacanțele anulate, numai din retragerile de capitaluri de până acum și falimentele bancare în Grecia sunt inevitabile, astea fac inevitabile apoi falimente în economie, mai departe șomaj, foamete… atenție! doar ca rezultat al modului în care guvernul grec a condus negocierile. Tsipras deja a sinucis Grecia prin tot ce a făcut de când a câştigat alegerile. Numai din asta şi n-ar mai fi avut cu ce plăti pensiile şi salariile, presupunând că n-ar fi avut deficit.

De facto, Grecia a ieșit din zona euro pe 28 iunie, când Banca Centrală Europeană a decis plafonarea liniilor de finanțare, ceea ce a și dus imediat la închiderea băncilor și la limitarea retragerilor de cash. Nu e nevoie de o decizie prin care europenii să vină și să spună pleacă băi Tsipras, tu și poporul pe care l-ai prostit să te voteze, ieşiţi din Euro! Nu! E suficient ca BCE să nu mai facă nimic. Grecia e sufocată. Fericită, văd la televizor la această oră, dar sufocată deja de o săptămână. Dacă nimeni nu mai dă bani Greciei, și chiar nu văd cine i-ar putea da, următorul pas al guvernului grec va fi să naționalizeze băncile, să confiște eventual depozitele și tot nu va fi suficient ca să plătească salariile și pensiile.

Devine așadar o chestiune de timp (câteva săptămâni? câteva luni?) fie neplata salariilor și pensiilor, fie plata cu altceva decât euro… Cu o hârtie nouă, oricum i-o zice, dar care având un fundament nesustenabil se va devaloriza rapid, taind astfel prin inflație salariile și pensiile. Dar vă daţi seama că în câteva zile se omoară oamenii pe străzi? Vă daţi seama că vor da foc unor bănci goale, vor începe să jefuiască dacă nu vor mai avea cu ce plăti…

O fi înțeles grecul care a votat la referendum chestia asta? Probabil că nu. El a votat cum i-a spus Tsipras și cu Tsipras va rămâne.

Acum mingea este totuși în terenul europenilor. Și nu, nu cred că nu vor face nimic, chiar dacă, tehnic, n-ar fi nevoie să facă deoarece Grecia s-a scos singură din Zona Euro. Dar tocmai pentru că de acum Grecia nu mai contează și pentru că este inevitabil colapsul acestei țări (și nu mă refer doar la colapsul economic) liderii europeni trebuie să se concentreze asupra celorlalte țări membre. Grecia a trimis un puternic semnal anti-european prin Tsipras și Syriza. Acum Merkel, Hollande și ceilalți trebuie să facă câteva lucruri, nu multe, dar trebuie să le facă în mod ferm.

În primul rând BCE, dar și ECOFIN trebuie să acționeze pentru protejarea monedei euro dar și a celorlalte economii europene, indiferent că au sau nu euro de monedă. Eu nu cred într-o apocalipsă financiară, dar știu că de exemplu BNR este pregătită să suspende dreptul de vot al acționarului majoritar în băncile grecești de la noi, în cazul în care acestea sunt naționalizate. E un fel de administrare specială și, probabil, la fel se va întâmpla cu capitalurile deținute de statul grec peste tot în Europa. Și asta pentru că sunt banii românilor în băncile românești cu capital grecesc, sunt joburile europenilor în firmele cu capital grecesc de prin Europa, iar aceste entități – bănci, firme, ce-or fi ele, trebuie izolate de colapsul inevitabil al statului grec.

Apoi liderii europeni trebuie să dea un mesaj ferm cui o mai avea chef să voteze partide antieuropene, indiferent că sunt marxiste, leniniste, rasiste, iar mesajul nu poate fi decât unul singur – cine o mai face ca grecii, ca grecii o să ajungă! Dacă o singură ezitare împiedică acest mesaj, abia atunci Tsipras va învinge. Nu, nu… Grecia tot un stat terminat rămâne, dar exemplul ei va fi luat și de alte nații cu partide antieuropene puternice. Se duce dracu Uniunea Europeană… asta încerc să vă spun! Spaniolii, portughezii, ba chiar și francezii, toți vor dori să le plătească alții pensiile, nimeni nu va mai respecta regulile. Podemos, Le Pen, Jobik, Ukip… ăsta va fi viitorul Europei, un viitor care probabil ar semăna prea mult cu trecutul, plin de războaie, de ură, de granițe…

De aia vă spun acum, la ceas de noapte… Adio Grecia!

PS Precizez faptul că îmi place la nebunie Grecia. Regret sincer aceste evenimente, le regret şi mai mult pe cele ce vor veni şi pe care poporul grec, prieten, se pare că nu le anticipează. Dar parcă ţin mai mult la Uniunea Europeană. Noi românii am făcut multe eforturi pentru a fi parte a ei. Într-un articol viitor mă voi ocupa de evoluția politică a Greciei din ultimele decenii. Ar trebui să fie o lecție și pentru noi… Socialismul grecilor a construit un stat birocratic și asistențial numai bun pentru cumpărat voturi. Dincolo de politicienii corupți sunt masele cele care se lasă corupte. Uite unde duce asta, în final.

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

114 răspunsuri la Adio Grecia!

  • ciprian
    Iulie 11, 2015 la ora 10:50

    Bine scris domnule Moise, sunt intru totul de acord. Dar judecand dupa unele comentarii observ ca o mare parte din cititori sunt complet dezinformati de ce se intampla in Grecia. Exista acest curent nationalist, anti-european, de genul ‘hai sa ne luam tara inapoi, europa ne distruge’ care se manifesta tot mai mult in aproape toate statele ue. Acum este momentul ca UE sa dea o lectie Europei, prin Grecia; sa ii lase in deriva lor, sa se convinga si cetatenii ca extremismul populist nu ajuta. Sa il jupoaie poporul pe Tzipras pentru starea in care a dus Grecia. Daca nici acum Europa nu profita de situatie sa dea o lectie, se va distruge incet din interior. Atentie si la masina ruseasca de propaganda, este omniprezenta in online, chiar si in comentariile de aici recunosc stilul.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Iulie 11, 2015 la ora 11:27

      Ciprian:Sa-i lasam pe Greci de capul lor sau sa-i excludem din joc,ar fi ca o boaba de cancer pulmonar care la tusa cea mai mica ar durea insuportabil si s-ar inmulti.Nu fac parte din nici o asociatie religioasa dar sa nu uitam treaba cu .Vad ca ati prins sindromul vestic:Daca ceva merge strimb de vina sint Grecii sau Rusii spus Putin.In primul rind ar trebui sa va uitati in jurul d-voastra citi Romani sint rabdatori de foame si cum traiesc atunci puneti intrebarea daca mai este joc de taiere de pensii??????Cred ca d-voastra nu aveti acest deficient din ce cauza nu ma priveste.

      Răspunde
       
      1. un turist
        Iulie 11, 2015 la ora 11:29

        An vrut sa spun treaba cu Fiul ratacitor.

        Răspunde
         
  • SANDU
    Iulie 11, 2015 la ora 01:24

    „..vrea din nou la masa negocierilor ..O fi înțeles grecul care a votat la referendum ..Acum mingea este totuși în terenul europenilor ..pentru protejarea monedei euro ..ca grecii o să ajungă!.. Socialismul grecilor..”
    Cum cineva gindeste altfel, este etichetat de extremist, socialist, comunist, terorist,… Profund tendentios.
    Alexis Tsipras a spus: „Referendumul nu a fost niciodata despre iesirea din Uniune, tot ce cerem este ca datoria sa fie calculata astfel in cit sa fim capabili sa o platim”. Nu este vorba de o negociere sau .. renegociere. Omul este diplomat, cit se poate atunci cind este vorba de bani. De fapt stim cu totii cum se calculeaza dobinzile, camataria nu se invata la universitate. La universitate se invata cum sa musamalizezi sarlatania.
    De exemplu, banca are niste cheltuieli lunare de acoperit: fondul de salarii, intretinerea, fond de investitie (bani care sa faca purici) – in general. Firesc, dobinzile ar trebui sa acopere aceste cheltuieli. Dar banca vrea mai mult – banul la ban trage si cu cit mai multi cu atit mai bine. Cum functioneaza cererea si oferta in schema asta? Cu cit cererea de imprumut este mai mare, dobinda ar trebui sa scada. Logica asta nu tine la banca – cu cit sunt mai multi amatori/clienti, dobinda urca. Dobinda scade numai cind cererea este mica, pentru a atrage clientela.

    Răspunde
     
    1. SANDU
      Iulie 11, 2015 la ora 01:25

      Asa si cu dobinda Greciei – s-a inarmat pina-n dinti, si se stie asta. Se stie ca grecii nu au discutat nici pretul si atunci imprumuturile au curs pentru a se scurge inapoi in .. Uniune. Grecia si-a atins scopul, s-a inarmat, in contul unor preturi si dobinzi necontrolate/nenegociate. Scadentele au declansat taraboiul – nu se poate trai numai cumparind. Nimanui nu i-a pasat de asta, nicaieri in Uniune.
      Acuma, Grecia are solutia economica – Rusia le ofera pozitia de distribuitor de gaze al Europei (retineti, nu am mai spus Uniune). Acuma Grecia va decide pretul, s-a schimbat roata. Deci ce a spus Alexis are o baza profund … capitalista, care nu mai convine multora. Daca la Moscova s-a aranjat treba cu „teava”, se va aranja in timp („no rush”) si chestia cu .. datoria. Grecii n-au pierdut si doar au cistigat si cistiga in continuare.
      Uniunea se destrama, nu din cauza Greciei, ci din subrezeala conceptiei. Adica cum nene? Statele sunt o uniune, Canada este o uniune, te apuci sa destrami Uniunea Jugoslaviei, sa dezmembrezi Uniunea rusilor ca sa o faci pe a europenilor?

      Răspunde
       
  • Constantin
    Iulie 10, 2015 la ora 08:53

    Cum era de anticipat, Grecia este prea importanta pentru a i se spune „adio!”. La fel ca bolsevicii din Romania, ori din alte state europene, cei greci au fost „consiliati” ca ar fi bine sa adopte masurile cerute de forurile internationale. Astfel, planul propus astazi de grecii insisi, adica de dl Tsipras si extremistii de stanga de la Syriza, care au fost sustinuti la referendumul recent de doua treimi din populatie, nu mai este pe doua randuri, ci pe 13 pagini si cuprinde toate solicitarile creditorilor. Carevasazica, chiar daca unii oficiali europeni priveau cu naivitate la comportamentul golanesc al guvernului grec, consternati ca sunt numiti teroristi doar pentru ca-si cer banii inapoi, exista din fericire si persoane precum Presedintele Consiliului European, care stiu din experienta proprie cu comunistii cat de ipocriti, demagogi si mincinosi sunt. Nu numai ca nu renunta la euro si UE, dar Grecia va aplica masurile de competitivitate cerute de partenerii europeni.

    Răspunde
     
  • Florin
    Iulie 10, 2015 la ora 07:43

    Interesante comentări.
    Pentru măndri greci care i-si clamează istoria(bine fac), o întrebare : dacă democrația s-a născut în grecia, atunci cum se împăca acest lucru cu sclavagismul perpetuare din Grecia antică ? Aveau greci un fel de democrație ? Da, dar cine avea voie să voteze ? În privința datoriilor, eu cred ca greci chiar dacă nu vor ieși din UE vor fi ruinați și la propriu și la figurat. Am văzut comentări despre ajutorul primit de germani după război, dar nimeni nu pomenește de bani primiți de greci după război. Ce se întâmplă în Grecia acum, este o atenționare pentru noi: Dacă te doare undeva pe cine votezi, să nu te mire când ai să ajungi ca ei. Și au noroc cu euro, dacă nu aveau monedă euro, era vai de ei… . pentru ca se dorește salvarea euro și nu a greciei.
    P.s. Grecia a anunțat un amplu program de austeritate…

    Răspunde
     
  • Liviu-Theodor
    Iulie 9, 2015 la ora 09:00

    Grecii pot să scoată maxim 60 de euro pe zi, de persoană. Câți români sunt care trebuie să mănânce cu mai puțin de 60 de euro pe lună, de familie? Mulți…

    Răspunde
     
  • Liviu
    Iulie 8, 2015 la ora 08:18

    Noroc ca grecii nu au aflat de „visele” tale sumbre Moise …

    Răspunde
     
  • Costin
    Iulie 8, 2015 la ora 00:50

    Daca Boc nu lua masurile care trebuiau luate cand trebuiau luate cu pretul capului propriu(Respect) noi eram la fel daca nu mai rau… Grecii au mintit Europa cu datoriile si cheltuielile uriase care le faceau (de ex. Pensie intreaga la 58 ani, de ex. Pensiile dublate de PSD) au cheltuit de x4 decat era cazu….de unde??? din turismul subventionat de stat sau din evaziunea fiscala de £10.000.000.000 / an ? De unde? Din imprumuturi, ei bine imprumuturile trebuie replatite, sau dai faliment…ori faci foamea, a venit scadenta.Politicienii greci si-au vandut o generatie intreaga pentru cativa ani de „success” politic!!!

    Răspunde
     
    1. Fazan Deluxe
      Iulie 8, 2015 la ora 16:35

      nu era acelasi lucru, Romania nu era in zona €, ii durea-n paispe pe toti de leul nostru, greu sau nu.

      Răspunde
       
  • Tuens Anisoara
    Iulie 7, 2015 la ora 23:49

    Dragi romani,eu sa nt nascuta in Ro,studiat in Ro panain 1988,apoi am locuoh in Grecia 11 luni,dupa care ma-m indreptat catre Ger. unde am ramas pana acumAsa deci cunosc Ro,Grecia si Ger.cu toate statele adiacente ce au participat activ la infiintarea EU.Romani sant harnici si au evoluat f.tare din toate punctele de vedere(eu vad si urmaresc cu mare interes ac.evolutie)aproape in intregime prin puterile lor.Grecii sant puturosi ,mincinosi si sau invatat sa insele de la mic la mare(de aceea au votat cu NU la referendum☺ si eu am castigat pariul deoarece cunoscandui bibe stiam cum gandesc),iar nemtii sant muncitori cinstiti si f.toleranti(eu in locul D-nei Merkel nici nu ias fi primit pe acesti huligani primitivila mada rotunda(din respect trebuiau macar sa aiba o vestimentatie si un comportament atat verbal cat si moral adecvat unor politicieni cu raspundre de conducere si reprezentatie a unui statei sa-u purtat ca ciobanii).O intrebare:in ultimele 2 sapt.au ridicat grecii de la bancii cate 3-4 miliarde pe zi,iar cei mai bogati au scos peste 200 de miliarde inafara Greciei.SANT SARACI??????.EU stiu mai binne cum au trait ei.Acum trebuie sa se poarte cinstit iar EI NU POT.Dar asta nu este problema mea.Desigur ca sant si oameni saraci in Grecia dar si in Germania sant ca si peste tot dealtfel…….as putea sa scriu un roman despre Greci.Nu am nici o problema cu ei,Grecia este frumoasa,Democratia a plecat de la ei dar a uitat sa se mai intoarca iar aceasta tragi comedie li s

    Răspunde
     
  • cata
    Iulie 7, 2015 la ora 22:55

    Moise mai vb. si aiurea si lucruri bune, aici cu toata analiza ta nu poti prevedea viitorul,. Nu uita ca democratia s-a nascut in Grecia, asa ca mai raman multe necunoscute in analiza ta. Numai ca acum Europa a devenit un fel de Lapusneanu ,,Daca voi nu ne vreti NOI VA VREM” interesele fiind si ascunse pe langa ceea ce e vizibil cu ochiul liber. Un sfat nu mai fi asa de SIGUR pe tine. Cio!

    Răspunde
     
  • Dorel M
    Iulie 7, 2015 la ora 19:27

    Guran
    Eu sunt deacord cu OPINIA ta prezentata in acest articol. Sper ca nu te simti tot asa de inervat de comentariile „celor iute la manie” care si-au exprimat OPINIILE lor.
    Cei care cred ca o tara izolata, dar „mandra”, este o tara in care ar vrea sa traiasca, atunci le doresc… nu, nu le doresc sa traiasca in ea daca sunt Romani.
    Sa se duca in Grecia.

    Răspunde
     
  • gicu
    Iulie 7, 2015 la ora 18:06

    Sunt socat sa aflu ca altul e de vina pentru nenorocirile din Grecia si-au facut mizerie cu mana lor fara cumpatare doar in desfrau

    Răspunde
     
  • Fazan Deluxe
    Iulie 7, 2015 la ora 15:38

    nu sunt un cititor fidel, dar am ramas complet surprins de comentariile de aici.

    Ca sa inteleaga si cei de mai sus, iata un exemplu care reduce situatia Greciai la cea a unei firme. SC XXX are nevoie de bani ca sa poata face fata concurentei, asa ca merge la banca sa imprumute. Pentru a primi conditii mai avantajoase, falsifica datele contabile. Banca nu verifica suficient si-i acorda banii. In loc sa-i investeasca, managerii isi acorda lor si angajatilor prime pentru succesul deosebit, prime care depasesc valoarea imprumutului. Asa ca merg la alta banca, tot cu date falsificate, sa ceara mai multi bani. Si primesc mai multi. Un nou succes, noi prime, de data asta si mai mari. Dupa o periaoda, vine timpul returnarii primei transe din imprumut. Surpriza, SC XXX nu are bani. Asa ca merge la alta banca si primeste un nou imprumut, pe care-l foloseste tot petru prime. (continuare…)

    Răspunde
     
    1. Fazan Deluxe
      Iulie 7, 2015 la ora 15:38

      (…continuare)Brusc, SC XXX are datorii la 3 banci diferite, fara a avea cu ce plati sau vreo posibilitate de a plati in viitor. Asa ca bancile hotarasc sa nu-i lase pe bietii angatai sa moara de foame, si le dau un nou ajutor cu conditia ca fima sa se restructureze si sa devina profitabila. Dar asta inseama munca mai multa, concedii mai putine, cu alte cuvinte sacrificiu. Asa ca angajatii schimba conducerea si aleg director pe seful de sindicat. Care cere din nou bani de la banci. Doar ca de data asta bancile nu mai sunt asa de usor de pacalit, si impun din nou conditii. Asa ca directorul lider de sindicat intreaba angajatii daca sunt de acord sa munceasca. Peste 60% dintre ei spun NU.
      Acum bancile au doua optiuni :
      1. Sa le mai imprumute niste bani firmei SC XXX si s-o ia din nou de la capat peste o periaoda ;
      2. Sa nu mai imprumute alti bani, constienti fiind ca cei déjà imprumutati n-o sa mai fie recuperati vreodata.
      Voi ce ati face in locul bancii ?

      Răspunde
       
      1. Cristian Benedict
        Iulie 10, 2015 la ora 05:55

        Nu sunt de acord cu ce ai scris d-le Moise. Sunt mari interese aici….fii obiectiv! Comentariile(unele ale celor care locuiesc acolo) sunt mai aproape de realitate decat articolul…parerea mea.

        Răspunde
         
  • Andrei
    Iulie 7, 2015 la ora 15:36

    Pe greci ii doare undeva de Euro! Ei voiau de mult sa iasa din zona euro fiindca euro li se pare prea scump! Si asa si este! Ei erau bine cu drahma lor! Si acolo vor reveni.

    Răspunde
     
  • Mihai Grecia
    Iulie 7, 2015 la ora 13:43

    Superficiala, amestecata si ambigua analiza. De fapt ne e analiza, scuza-ma e doar un articol scris degeaba.
    As avea multe de comentat, locuind aici, cunoscandu-le defectele si calitatile si nu la urma urmei afectandu-ma ceea ce se intampla.

    Am sa-ti transmit doar cateva observatii:
    – ai scris: „Apoi liderii europeni trebuie să dea un mesaj ferm cui o mai avea chef să voteze partide antieuropene…..” cea mai grava afirmatie si sunt sincer naucit, incep sa cred ca a fost un articol cu plata pt ca daca gandesti asa, esti total pe dinafara cu democratia reala. Fiecare popor voteaza ce vrea !! si raspunde (trage ponoasele sau castigurile) pt asta. Nu poti impune unui popor ce sa voteze tu, ca Uniune, amenintand cu sanctiuni economice ! (si te rog nu ma insulta dandu-mi exemple cu hitler s.a.)

    – a doua observatie se refera la „Adio Grecia” … data viitoare cand ajungi prin Grecia in vacanta (apropo, nu exista anulari tragice , doar cativa panicarzi influentati de cei ca tine) ai sa ramai MUT cand o sa platesti tot in euro si o sa treci tot cu cartea de identitate fiind TOT in EU.

    Daca la emisiunile tale facute in legatura cu subiecte interne din Ro ma uit cu plavcere, de data asta ai dat-o in bara. Nu-i un capat de tara, nimeni nu e perfect.

    Răspunde
     
    1. Fazan Deluxe
      Iulie 7, 2015 la ora 15:16

      hahaha, ce distractivi sunt astia ccare, train intr-un stat comunist, vorbesc de democratie. Dar si mai distractiv e comunistul care vorbeste de terrorista Merkel . Cu ce dracu i-a terorizat, ca le-a imprumutat 300 de miliarde de euro? Mosie Guran zice bine, Grecia a votat „NU”, in regula, NU sa fie, NU mai are nevoie de ajutorul Europei, sa se descurce singura.

      Răspunde
       
    2. Cristian Benedict
      Iulie 10, 2015 la ora 05:57

      Jos baronii de la U.E. Camatari mai degraba…nu baroni. Rusineee!!!

      Răspunde
       
  • Paul
    Iulie 7, 2015 la ora 11:55

    Banii sunt un mod prin care se face schimbul de resurse.
    Resursele pot fi minereuri,alimente, diferite materiale mai mult sau mai putin procesate, forta de munca, tehnologie(produsa de forta de munca inalt specializata), etc.
    Cand tu cumperi ceva (indiferent ce), consumi o resursa. Trebuie sa fi constient ca nu toate resursele(produsele) sunt facute/pot fi facute la tine in tara.
    Astfel are loc un schimb constat de resurse intre tari. In functie de cat de rar este un produs, pretul acestuia poate sa creasca sau sa scada.”Raritatea” poate fi creata si in mod artificial de catre firme pentru a creste pretul.
    Problema la Grecia atat proasta administrare si un consum de resurse mai mare decat ceea ce produc.
    Sa nu uitam insa banii. Sunt produsi, tipariti, creati si controlati de firme private denumite banci.
    BNR-ul banca cu trei sferturi capital privat.
    Federal Reserve Bank – banca privata.
    Adevarul este undeva pe la mijloc.
    Grecii au votat cu NU si ii respect enorm pentru asta.
    Trebuie intelef faptul ca indiferent ce cale ar fi luat tot ar fi avut de suferit.
    Dar sa suferi si sa fi de acord cu asta pentru ca alti tampiti au gresit mi se pare o idiotenie.
    Or fi ei lenesi dar au onoare.
    Cu acest NU se va cerne mai repede mizeria de la conducere cand va deveni din ce in ce mai greu si va iesi la iveala incompetemta unora.

    Răspunde
     
    1. N!ck
      Iulie 7, 2015 la ora 14:04

      Corect!
      Si eu ma intreb cine opreste guvernul grec sa emita bonuri speciale care sa fie folosite doar pentru plata obligatiilor catre stat. Cu alte cuvinte nu poti face plata cu „cash” catre stat ci doar cu aceste bonuri.
      Elementele de siguranta asemanatoare bonurilor de masa precum si posibilitatea de a le schimba doar la gheseele statului sunt motive suficiente pentru a da incredere populatiei in a le utiliza.
      Scenariul este simplu: o parte din salariu este primit de grecul bugetar in bonuri. El le poate schimba sau poate sa le pastreze pentru ca toate obligatiunile catre stat pot fi platite doar cu aceste bonuri.

      Răspunde
       
  • albescu
    Iulie 7, 2015 la ora 11:32

    Ramane o mare intrebare: de ce atata amar de timp Troica s-a complacut in a indatora Grecia. Cand vezi ca sumele injectate nu au nici un efect, ca banii se topesc si apar in buzunarele unor corupti, ca datoria intrece PIB-ul tarii de ce arunci in aceasta gaura neagra pe mai departe o gramada de bani? Pentru ca de fapt banii se intorceau in mare parte pe produse germane scumpe, de lux!!! Poate ca economia germana datoreaza ceva Greciei, asa cum economia germana datoreaza ceva Romaniei. Daca vei observa atent, vei vedea ca in Romania, spre exemplu, automobilele de lux germane sunt mai dese decat in Franta. Asta explica de ce efortul de curmare a coruptiei n-a fost foarte ferm din partea UE. La noi campania anticorutie vine de la NATO si s-a declansat de cand Rusia a inceput sa-si arate agresivitatea.

    Răspunde
     
  • OXI
    Iulie 7, 2015 la ora 11:24

    Tzipras chiar seamana cu Banderas, pe cand Moise parca aduce cu Stan din Stan si Bran (sper sa nu gresesc-Stan e cel slab:de cap, de corp,si de moral, care face tot felul de prostioare ca sa ia si el un banutz.

    Răspunde
     
    1. Doroftei Ilie-Tirgu Mures
      Iulie 7, 2015 la ora 13:26

      Asae ! Guran seamana cu Stan Laurel! parca ar fi frati !

      Răspunde
       
  • Raluca Marinescu
    Iulie 7, 2015 la ora 11:19

    Pentru mine, din tot ce s-a intamplat pana acum, este clar ca UE nu are nici un interes sa piarda iesirea la Mediterana si de aceea grecii vor avea castig de cauza… mie totul imi pare un circ ieftin in care cei de la conducerea UE se zburlesc de forma la greci ca sa nu le sarim si noi, celelalte state membre, in cap… noua romanilor nu ne-a anulat nimeni niciodata nici o datorie pe care aveam noi sa o platim… noi in schimb am ramas cu buza umflata pentru datorii pe care aveau altii sa ni le plateasca… sti ce zic… si cu tezaurul luat abuziv… si cu industria distrusa ca sa nu mai facem concurenta… si cu aproape toata crema intelectuala plecata din tara ca aici nu avem ce sa le oferim… si cu salarii nealiniate la restul europei… dar e OK 🙂 nu e asa? Graficele arata splendid si toata lumea pe aici e fericita si prospera

    Răspunde
     
    1. Fazan Deluxe
      Iulie 7, 2015 la ora 15:24

      dap, toata lumea e fericita, prospera si voteaza USL. Apropos, ai vazut ce ditamai iesirea la Mediterana au Spania si Franta? Ca sa nu mai vorbesc de Italia.

      Răspunde
       
    2. gion grecia
      Iulie 7, 2015 la ora 18:15

      Vad ca parerile sant impartite , UE vorbeste de egalitate in randul tarilor membre,, Care egalitate ? ,poate la preturi :combustibil , (in grecia un pic mai scump decat in Germania,italia,austria),la mancare (si aici un pic mai mari in grecia decat in celelante tari ) sau poate la salarii 238 euro Romania ,pana la 200 euro bulgaria si 485 grecia vrand sa- l coboare si pe asta la nivelul romaniei.Si inca ceva , n-am auzit nici odata ca o alta tara sa puna plafon germaniei cate BMV ,Mercedes sau AUdi sa fabrice pe cand UE impune si ro. si gr ce si cat sa produca

      Răspunde
       
      1. Fazan Deluxe
        Iulie 7, 2015 la ora 21:12

        gioane, singura care impune Greciei si Romaniei cat sa produca e lenea.

        Răspunde
         
        1. Stelian F
          Iulie 7, 2015 la ora 21:26

          Lenea ca si munca pot fi stimulate. Daca eu as avea sa zicem un salariu dublu si compania ar fi de acord, as merge numai 3 saptamani pe luna la munca. Guvernantii greci n-au stiut sau n-au vrut sa stimuleze munca.

          Răspunde
           
  • Alex S
    Iulie 7, 2015 la ora 10:57

    Un articol dezamăgitor, la fel ca toată mentalitatea retrogradă din spatele lui. Grecii au dat un semnal puternic Europoei, într-adevăr! Dincolo de socialism, liberalism, conservatorism (toate fiind viziuni depășite, perimate), grecii un dat semnalul că economia bazată pe finanțe nu mai e sustenabilă și e de domeniul trecutului. Și stai calm, Grecia nu o să iasă din UE. Nu te mai uita la CNN că îți spală creierul, urmărește siteurile nemțești și cel mult britanice, pentru că analizele de acolo sânt pertinente, fie ele de dreapta sau de stânga. Ce ai făcut tu aici nu se poate chema analiză, e tot demagogie, cum face și Syriza, pe care o acuzi pe bună dreptate, dar pe care o imiți. Dar nu despre Syriza e vorba aici, ci despre viitorul nostru, al europenilor, și al tuturor: un viitor fără bănci și economie monetară nesustenabilă și destructivă, un viitor al Economiei Bazate pe Resurse, care poate fi realizată numai dacă sântem uniți și numai dacă spunem NU băncilor. Nu cred că te învață asta la ASE, deci pune mâna și citește: Resource Based Economy (RBE).

    Răspunde
     
  • Spectator
    Iulie 7, 2015 la ora 10:36

    Salut Moise,
    Există vreo sursă credibilă care să confirme aceste anulări de sejururi în Grecia? Pot să fiu deacord

    Răspunde
     
  • vasile
    Iulie 7, 2015 la ora 08:09

    Datoria grecilor pe intelesul tuturor
    Un cioban isi pastea oile pe o pajiste. La un moment dat zareste un hotel, isi lasa oile si se duce direct in hotel. Acolo il intampina patronul si ii zice:
    – Ce e cu dumneata aici? Nu cazam ciobani!
    – Stiti, eu sunt cioban, sunt obosit si vreau ca in seara aceasta sa dorm la dvs. in hotel, e singurul din zona, va platesc 1000 de euro.
    Patronul: 1000 de euro pentru o noapte ? Desigur, poftiti in apartamentul prezidential !
    Ciobanul: Stiti, in seara aceasta as dori si eu o domnisoara daca se poate … va mai dau 1000 de euro. Patronul se conformeaza si ii aduce o domnisoara. Dupa ce termina treaba, ciobanul il cheama pe patron din nou.
    Ciobanul: Stiti, nu m-am saturat numai cu domnisoara pe care ati adus-o dvs., am vazut pe hol o doamna inalta, blonda superba, daca se poate sa o chemati la mine ..
    Patronul: Pai aia e nevasta mea!
    Ciobanul: Va mai dau 3000 de euro.
    Patronul: Inca 3000 .. mmmm. OK.
    Dupa ce termina treaba si cu nevasta patronului, ciobanul incepe sa rada in hohote timp de 10 min.
    La un moment dat patronul il intreaba nervos:
    -Ce ai, domnule, de razi ?
    Ciobanul : IN VIATA MEA NU AM AVUT ATATEA DATORII ! DAR MA SIMT ASA DE BINE !

    Răspunde
     
  • ardelean alin
    Iulie 7, 2015 la ora 00:35

    Felicitari Ellada!
    Dl. Moise nu iteleg de unde atat pledoarie pentru UE!?… mi se pare cam dubios… v-am stiut obiectiv, dar se pare ca nu sunteti… sunt de acord cu anumite afirmatii, dar unde a gresit UE in toti acesti ani nu ati specificat… si ma gandesc ca aveti habar si despre asta… vestul este fara cusur in toata aceasta poveste?… oare de noi ce se va alege?… doar nu credeti ca ii pasa Germaniei de Grecia sau Romania sau oricare alt stat din UE!… se pare ca UE este in declin… sa vedeti ce urmeaza in Italia si in Spania… se cam incheie povestea cu UE… hai sa nu fim absurzi pensii si salarii s-au platit si inainte ca statele sa adere la euro… O O Theós na ev̱logeí Elláda!

    Răspunde
     
    1. Stelios
      Iulie 7, 2015 la ora 12:11

      Ardelean Alin stai an grecia ? atunci sti ca ,an grecia pana an 2010 nu sa platit impozit pe cladiri decat simbolic,ca an sistemul de sanatate primesti o programare dupa luni de zile daca nu ai pe nimeni,ca nu primesti bon fiscal de la doctorii din afara sistemului ,care au capusat sistemul,ca pana acum 2 ani nu primeai bon fiscal la benzinarie ,ca patroni at-i platesc doar jumatate din asigurare ,daca nu ti-se spune ‘pleci” ,ca birocratia e ca an romania antraba turisti primesc bon fiscal an functie de ce cumpara sa-u consuma ,ca aici sa arestat un singur politician an 30
      ani, ca safurat miliarde din pix, ca sa-u dat pensii la 45 ani ca bugetarii primeau la pensionare pana an 100000E prima, ca producatorul agricol primea despagubire de la stat pe recolta declarando compromisa si an ziua urmatoare o vindea la particular asa scotand sume f mari care acum zac an conturi din afara, ca un podet construit antru-s sat a costat milioane de Euro si unde mai pui ca ei de 2-3 ani si-au indus criza sustraganduse de la plata impozit, stii tu ore ,ca atunci cand ei un anprumut tu sau politicienii pe care ia-i desemnat prin votul tau trebue rambursat dupa cum ai convenit deci nu e antamplator ,ca unele popoare progreseaza chiar an ciuda faptului ca au luat democratia de la greci !!!

      Răspunde
       
  • ardelean alin
    Iulie 7, 2015 la ora 00:07

    Kalimera Grecia !!!
    Felicitari Grecia… luati-va tara inapoi cu orice pret… asa cum ar trebui sa o faca si Roamania… doar ca noi nu suntem la fel de uniti… de parca nu a existat viata inainte de UE… tot respectul Dl. Moise, dar eu zic sa nu mai tineti parte bancilor care ne papa toti banii… daca eu nu imi platesc creditul pt apartament, vine banca si mi-l ia… daca banaca da faliment vine statul si imi ia bani ca sa salveze banca, ca vezi chipurile intra in colaps economia… vi se pare corect?… jos necomunismul capitalist… ne vor sclavi, prosti, homosexuali, imorali, egoisti etc… se vede cu ochiul liber ca toate stirile despre conflictul din Ucraina sunt dictate din vest, dar si vestul face multe magarii in Ucraina… hai sa nu mai fim pupincuristii vestului… romani, luati-va tara inapoi pana nu ajungem in situatia Grecilor…

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 8, 2015 la ora 12:53

      „jos necomunismul capitalist!”_ Asta e buna, din categoria „Emil Bobu”. Mai ca as folosi citatul ca motto pentru urmatoarele mele comentarii.

      Răspunde
       
  • Natu Iulian
    Iulie 6, 2015 la ora 23:22

    Esti prea realist!
    Esti prea trhnic si procedural!
    Vei vedea ca Germania si Franta , cu ochii in lacrimi, le vor anula datoriile, se vor ruga de FMI si ceilalti sa faca la fel si … in final se vor ruga de greci sa primeasca cadou, pentru a ramane in CE, 85 de miliarde de euro, cu care sa-si plateasca bugetarii pe urmatorul an,strangand cureaua pentru a strange inca 85 de miliarde pentru anul urmator, sau daca nu, sa ia Grecia cum a luat Bulgaria, si sa o aduca pe drumul cel bun!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase