Nu, zaieţ! Nu, pagadi!

Publicat la data de de Moise

rusia dacaia

de Moise Guran

Nici nu știți cât de mult m-am bucurat când am auzit că deștepţii de parlamentari ruși pregătesc o lege care să-i permită lui Putin să confiște fabricile străine din Rusia. Nici măcar nu cred că e serioasă știrea, dar vă confirm că e adevărată, chiar dacă – foarte probabil – este e un bluf. Și totuși, știrea este importantă pentru că declarația făcută de un senator al Consiliului Federației a ajuns, în maximum o oră, pe birourile tuturor președinților de corporații străine. Inclusiv la Ford, inclusiv la Renault.

Dacă nu știați, Ford are la Sankt Petersburg o uzină de asamblare a modelelor Focus și Mondeo, iar Renault asamblează la Moscova maşini Dacia sub sigla Renault. Ambele uzine „rusești” sunt aprovizionate cu componente din România.

Ford ține Craiova la o treime din capacitatea de autoturisme, dar trimite la greu motoare de acolo în Rusia, iar cei de la Renault au chiar și o poveste despre cum i-a trimis primarul Moscovei la plimbare când a auzit că vor să facă în Rusia o mașină românească. Așa că i-au pus sigla franțuzească și se prefac că e mașină rusească.

Bun. Și acum să revenim în zilele noastre. Gestul prostesc al senatorilor ruși vine să le confirme occidentalilor ceva ce oricum pricepuseră de când au apărut primele imagini cu invazia rusească în Ucraina: expunerea unor miliarde de dolari dincolo de scutul NATO prezintă riscul ca acestea să devină ostatice.

Criza din Ucraina a funcționat ca o găleată de apă rece în capul occidentalilor. Fostul spațiu sovietic nu s-a schimbat, în ciuda poleielii capitaliste afișate de oligarhi, în ciuda constituțiilor și instituțiilor de inspirație occidentală. Sub masca democrației șchioape rânjeşte acelaşi imperialism de tip stalinist, cinic, fără scrupule, fără reguli.

Nimeni nu-și dorește un război și poate această criză se va termina curând dar, pentru ruși și poate chiar și pentru ucraineni, e prea târziu. Treziți din visul globalizării care le permite să facă produse scumpe cu mână de lucru ieftină, occidentalii sunt pe cale să își dea seama că alunecarea investițiilor mai la est de România a fost o greșeală ce se cere reparată.

Va fi ca și cum am intra din nou în NATO.

Comentarii prin facebook

75 răspunsuri la Nu, zaieţ! Nu, pagadi!

  • Sergiu Daniel Berghian
    Martie 9, 2014 la ora 19:53

    „Va fi ca şi cum am intrat din nou în Nato”

    Ce tare eşti Moise!

    Răspunde
     
  • Titi
    Martie 8, 2014 la ora 19:12

    Cand toate astea se vor incheia se va adeveri bancul urmator:
    – Stiti cu cine se invecineaza Rusia?
    – Cu cine vrea ea.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Martie 8, 2014 la ora 20:08

      Titi: Nu vreau sa te contrazic dar::Obama la ghicitoare:
      -Babo ce va fi in 10 ani?
      -Barac razboi cu Rusia.
      -Asta o stiu dar in 15 ani?
      -Rau ca la New York un hotdog va costa 25 de Ruble.
      Sper sa ramina gluma!

      Răspunde
       
      1. Titi
        Martie 9, 2014 la ora 13:14

        Turistule, cred ca atunci se va fi terminat globalizarea. Da nu asa cum cred unii acum, ca se va face. Doamne fereste sa fie asa!

        Răspunde
         
  • valahul
    Martie 8, 2014 la ora 17:40

    Interesul elitei politice / economice romanesti este ca Rusia sa fie ingenucheta. Ca sa nu avem un vecin puternic, in stare sa ne ameninte militar, etc, ca sa evitam eventuale conflicte.
    Pentru romanul / ucrainianul simplu, carne de tun, nu stiu daca e vreo diferenta. El doar nu vrea sa i se schimba stapanul des. Vrea stabilitate.
    Ucrainienii nu vor fi mai bogati daca vor intra in UE. Asa cum nici noi, ungurii, cehii, slovacii, polonezii, etc. nu am devenit mai bogati. Au trecut 24 ani de la revolutii si nu as putea spune ca sintem mai bogati. Daca nici in 25 ani nu am devenit mai bogati, nu cred ca vom deveni in 50. Sigur in urmatorii 5 ani nu vom vedea cresterii de salarii. Criza instalata in lume este de lunga durata.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Martie 8, 2014 la ora 21:27

      „Au trecut 24 ani de la revolutii si nu as putea spune ca sintem mai bogati.” _ Realitatea va contrazice. http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Romania
      O nemultumire majora din partea populatiei este ca nu suntem cu atat mai bogati cu cat am dori si am putea. O alta nemultumire este cu privire la puterea de cumparare care, dupa cum am aratat anterior, este mai mica decat in urma cu 24 de ani (altii au pareri diferite). De asemenea, daca urmarim variatiile curbei Lorenz si evolutia coeficientului Gini, observam ca evolutia veniturilor in patria noastra este din ce in ce mai inegala. Acest lucru poate conduce la sentimentul de saracie despre care vorbiti. Vestea buna este ca avem un guvern de stanga, ceea ce va face ca nivelul inegalitatilor sociale sa fie tot mai redus. Aveti incredere! Daca nu aveti dumneavoastra, nu-i nimic, majoritatea romanilor cu drept de vot au incredere in actualii conducatori.

      Răspunde
       
  • valahul
    Martie 8, 2014 la ora 17:31

    „Nimeni nu-și dorește un război și poate această criză se va termina curând”

    Total gresit. Ma scuzati, chiar naiv. In anumite conditii (destul de des, Irak, Libia, Siria, Iugoslavia, etc.) tarile/lumea vor / vrea razboi. Asa cum au afirmat think tank-urile americane, SUA trebuie sa impiedice cu orice pret ridicarea unei puteri concurente.
    Interesul SUA este ca Rusia sau China sa nu creasca puternice militar sau economic ca sa ameninte suprematia SUA. Logic dpv geopolitic. Si sa nu isi tina pietele (de materii prime, de forta de munca, telefonie, auto, agricola, etc.) inchise sau protejate (totusi a nu se uita ca SUA interzic exportul de gaze in afara NAFTA).
    Cum credeti ca s-ar imparti venitul din vazarea gazelor rusesti daca ar fi exploatate „liber” de privati? Cit va mai ajunge la populatia rusa?
    Daca rusii nu vor mai livra gaze Europei si gazele devin insuficiente, iar pretul lor va creste de 2, 3, 4 ori, credeti ca romanii isi vor mai permite sa cumpere gazele de sub pamantul Romaniei sa se incalzeasca? Nu cred. Germanii, italienii, francezii se vor incalzi cu gazele romanesti pentru ca au bani sa le cumpere, romanii vor ingheta de frig.
    Iar conflictul din Ucraina nu se va incheia prea repede. SUA vor Rusia supusa, sa devina faramitata, o semi-colonie precum Romania. Vor o Rusie cu legislatie permisiva capitalului, o Rusie care sa renunte la politici protectioniste, care sa nu se opuna unui razboi in Iran sau Siria, care sa nu poata vinde aramament Chinei, care sa nu poate directiona fluxul de gaze prioritar spre China.
    Dl. Guran ati uitat ca si UE si SUA ameninta Rusia cu inghetarea activelor rusesti in lume?
    Un nou razboi rece va fi evitat doar daca Rusia ingenucheaza.
    Daca Rusia (oligarhii Rusi, FSB-ul, etc) decide ca e mai profitabil sa renunte la o politica protectionista (practic sa ii sacrifice pe rusi, care nu vor mai vedea gaze sau combustibil ieftine, etc.) si sa se „deschida” capitalului international ca sa evite un conflict, o izolare atunci poate vom evita un razboi rece.

    Răspunde
     
  • generalist
    Martie 8, 2014 la ora 16:40

    Nu mai generalizati, Ucraina lupta, Ucraina invadata etc… Ucraina este o tara mare cu multe tendinte antagonice.Eu cred ca actualul guvern vorbeste fara drept despre toata Ucraina-deorece nu ia ales nimeni afara de Sectorul Dreapta, care ii si controleaza.
    Poate dl. Moise ne explica de ce SUA si UE deepun atitea eforturi pt. a controla Ucraina ? Si chiar ce cauta SUA in toata ciorba asta? Parca era vorba de un acord de liber schimb UA-UE ? Sau e vorba iar de baze militare si „invadarea” a cat mai teritorii ??? De ce noi dam bani pt Ucraina? Ne-a intrebat cineva? Asta e furt.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 8, 2014 la ora 14:21

    Aşa cum in mod corect observa cineva, in articol este vorba despre un efect al globalizarii. Negarea beneficiilor procesului de globalizare se aseamănă din multe puncte de vedere cu modul de a gândi din Ordnung-ul amish. Fundamentalistii autarhi Nu trebuie musai contrazişi, dar din când in când pot fi zariti ca merg pe furiş la oraş ca sa-si cumpere cate ceva strict necesar si al naibii de modern. Pentru asta folosesc uneori automobilul.*** Atunci când se fac investiţiile, divizii importante ale trusturilor se ocupa de evaluarea riscului. Iar companiile si-l asuma. Atât investiţiile din Rusia cat si cele din China sunt asigurate in cea mai mare măsura, iar pierderea lor este puţin probabila. Altfel spus, al treilea război mondial nu va începe chiar in saptamana aceasta, puteţi fi linistiti. Si nici nu vor fi mutate unitatile de producţie a automobilelor din Rusia in România. Mă amuza insa faptul ca unii spera sa se învioreze piaţa de capital din patria noastră. Doar ca Romania „democrata” este in continuare, după cum se vede, chiar mai puţin atractiva decât economia Rusiei dictatoriale si militariste.

    Răspunde
     
  • Rares
    Martie 8, 2014 la ora 09:09

    Daca au fost urmarite ultimile stiri, se cunoaste ca promisiunile UE si SUA de ajutor economic pentru Ucraina sunt egale cu ajutorul financiar promis de Rusia. SI NU ASIGURA INDEPENDENTA ORI SUPRAVIETUIREA UCRAINEI. Pentru completarea necesitatilor … se va apela la … FMI.
    Din ce cunosc, in toata istoria FMI, un singur stat a reusit sa se redreseze aplicand politicile financiare ale acestei organizatii. Deci viitorul European al Ucrainei este … praf … ca si al Romaniei. Nu ca perspectiva ruseasca este mai buna. Totusi, ca o concluzie personala … daca rusii fac prostii si investitorii fug … ESTE MINUNAT PENTRU NOI.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Martie 8, 2014 la ora 17:44

      @Rares.FMI este o banca internationala.Daca o tara ajunge ,,praf”e din cauza propriilor guvernanti corupti.
      Romania e in acord cu FMI si tocmai ce am aflat ca are crestere economica de 3,5% pe anul trecut.Se vede treaba ca se poate si cu FMI si chiar si cu cel mai corupt guvern pe care l-a avut Romania vreodata.
      Ucraina nu va putea imprumuta bani la dobinzi acceptabile fara un acord cu FMI.

      Răspunde
       
      1. Silviu
        Martie 10, 2014 la ora 11:17

        D-le Victor, cautati pe youtube pe un cetatean pe nume John Perkins, poate va lamureste mai bine despre FMI. Nici nu trebuie sa-i cititi cartea.

        Răspunde
         
  • Adrian D
    Martie 8, 2014 la ora 01:19

    „Treziți din visul globalizării care le permite să facă produse scumpe cu mână de lucru ieftină, occidentalii sunt pe cale să își dea seama că alunecarea investițiilor mai la est de România a fost o greșeală ce se cere reparată. ” – Moise, nu shtiu daca shtirea in cauza are un samantz de realitate, sau chiar e bluff.
    Ceea ce shtiu sa spun e ca e prematur sa consideram ca occidentalii s-ar fi trezit din visul globalizarii.
    iar daca vor fi invatzat vreo lectzie din afacerea asta, tare mi-e teama ca lectzia va fi fost sa bage mai putzini bani in Rusia shi inca shi mai multzi in China.
    Adica sa ii ia de la dracu’ shi sa ii duca la tac’su’.
    care bani?
    ah, pai e simplu – taman banii de care Europa, atat de Est cat shi de Vest, are MARE nevoie ca sa se dezvole.
    Serios vorbind: comapniile occidentale au descoperit „beneficiile” globalizarii, iar tzarile occidentale au inventat-o shi au promovat-o ( a se vedea istoria GATT shi a WTO). Nu shtiu cum de ne-am putea gandi serios ca s-ar putea trezi din aceasta fiesta dementa a delocalizarilor?
    Iar de se vor „trezi”, va fi ca sa se delocalizeze shi mai mult in China shi Africa.
    ca la atat ii duce capul, din pacate.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Martie 8, 2014 la ora 15:54

      @AdrianD.Uite ca aici sintem pe aceiasi frecvanta…Occidentalii nu investeau mare lucru unde nu aveau acoperisul NATO.Au investit totusi in Rusia si China ca doar capitalistii fac bani si cu dictatorii peste capul oropsitilor pe care acestia ii supun insa cind se ajunge la ,,Doamne Fereste” investitiile facute in afara NATO sunt trecute la ,,pierderi colaterale”…In caz de razboi nici nu va mai vinde Germania mercedesuri la oligarhi si nici la Moscova nu se vor mai face loganuri(sau cum le numesc rusii).Atunci va fi mai importanta supravietuirea si averile ramin pe ultimul plan.Ce e de neinteles e de ce Putin strica o afacere care merge si risca sa darime casa pe el? Toata lumea va pierde insa Rusia cu siguranta…

      Răspunde
       
      1. Adrian D
        Martie 13, 2014 la ora 07:34

        Nu e nimic de neintzeles, Victor. Shi tu, ca shi multzi altzi comentatori, nu prea atzi fost atentzi la shtiri (evident, au contaqt shi s-au transmis mai ales acele shtiri care spun ca Putin e un capcaun – eu nu spun ca nu ar fi, dar asta nu e shtire -, ca Ianucovici e nu shtiu cum – idem -, ca Rusia asha shi pe dincolo etc). Ceea ce nhu ai observat – shi nu s-a prea vorbit drspre asta – este ca au existat presiuni economice (de pilda, recentul „atac” asupra rublei. In general, eu cand aud de atacuri la adresa unei monede oarecare, ma gandesc ca e vorba de o facatura, shi ii multzumesc dlui Isarescu ca mi-a vandut, involuntar, pontul).
        Pur shi simplu, asta e o masura retaliatorie shi de negociere a lui Putin: „ba baietzi, terminatzi cu prostiile ca daca nu, o sa va doara acolo unde chiar nu suportatzi, recte la pozonar”.
        Iar de razboi, Victor, fii fara nicio grija – nu va fi niciun razboi.
        Poate ca iarashi, tot privind shtirile, dar asta e epoca atomica.
        Razboaiele intre mari puteri nu se fac asha ushor, pentru ca ar avea consecintze catastrofale.
        Cvat despre profitul pe yimp de razboi, stai linishtit… Al doilea razbel ne invatza multe chestii mishto. Shtiai ca IBM Europa a facut mashinile care l-au ajutat pe Hitler sa ii aranjeze pe evrei (ma refer la mashinile de calcul, folosite in pfocesul de imbarcare spre Auschwitz). Sau ca Coca Cola vindea Fanta catre Wehrmacht?
        Nu, nu shtiai…
        Ei, uite ca ai aflat.
        Acu’ sa te vad ce faci cu aceasta noua informatzie, cum o procesezi, shi ce itzi spune ea despre marile corporatzii ale lumii libere…

        Răspunde
         
  • David
    Martie 7, 2014 la ora 10:26

    rusia adre datorii fata de china japonia georgia romania ukraina … ii clar ca bogatii lumii nu vor permie declansarea unui mare razboi dar butoiul e cu pulbere pericol

    Răspunde
     
  • David
    Martie 7, 2014 la ora 09:01

    Departamentul american de Stat a întocmit o listă cu mai multe afirmaţii false emise de Vladimir Putin. Instituţia susţine că omenirea nu a mai văzut o ficţiune atât de surprinzătoare ca încercările liderului de la Kremlin de a justifica acţiunile ilegale ale Rusiei în Ucraina.

    Preşedintele Putin afirmă că unităţile militare din Crimeea au fost preluate de grupuri de activişti pro-ruşi. În realitate, ei conduc blindate înmatriculate în Rusia şi se prezintă ca militari ruşi. Mai mult, aceste persoane au arme care nu sunt disponibile pentru civili.

    Liderul de la Kremlin spune că Rusia respectă tratatul de prietenie semnat în 1997. Doar că în acord este menţionată respectarea integrităţii teritoriale a Ucrainei, iar acţiunile Moscovei în Crimeea sunt o violare a acestei prevederi.

    Vladimir Putin susţine că opoziţia ucraineană nu a implementat acordul semnat cu Victor Ianukovici. Lucrurile sunt altfel, pentru că Ianukovici ar fi trebuit sa semneze restabilirea Constituţiei din 2004 timp de 24 de ore, dar el a fugit.

    Preşedintele Rusiei crede că guvernul Ucrainei nu este legitim, iar Ianukovici este încă preşedinte. Cu toate acestea, Parlamentul de la Kiev a votat atât demiterea lui, cât şi pentru noul guvern.

    Vladimir Putin a declarat că sute de mii de oameni fug din Ucraina în Rusia pentru a căuta azil. Organizaţiile internaţionale susţin însă contrariul.

    Potrivit lui Putin, etnicii ruşi din Crimeea sunt ameninţaţi. În realitate, preşedintele interimar al Ucrainei nu a promulgat legea privind limitarea folosirii limbii ruse la nivel regional.

    O altă declaraţie a lui Vladimir Putin este că destabilizările din Crimeea sunt provocate de Kiev. În realitate, trupele ruse au preluat controlul asupra mai multor obiective politice şi militare din Ucraina.

    Răspunde
     
    1. beeeb
      Martie 7, 2014 la ora 10:01

      Alcaida, Iran,Irak, Panama, Venezuela, Ben Laden – americanii, si singuri nu mai stiu seara ce au spus de dimineata.
      Voi incercati sa invinovatiti numai cu stirile din presa, cand situatia este foarte complicata pe teren cand e vorba de miliarde.

      Răspunde
       
      1. David
        Martie 7, 2014 la ora 10:25

        porcul porc ramane berbecul berbec Eu prefer Umanitarea

        Răspunde
         
    2. un turist
      Martie 7, 2014 la ora 11:55

      David:Inteleg ca Dep. American are concluziile facute cum le place lor si Putin are parerea lui cum ii place lui. In ce parte se inclina acuma balanta.S-a sustinut in repetate rinduri si cu multe articole ca Sadam Husein are arme de distrugere in masa si el avea o pusca cu care speria pasarile de pe balcon!!!!!??????Chiar si in familia d-voastra puteti gasi greseli ale partenerului daca cautati sau a copiilor dar merita???

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Martie 8, 2014 la ora 15:38

        @UnTurist.Sadam Husein a mers la streang pe mina lui nu pentru ca sunt americanii imperialisti.Chiar daca nu avea arme de distrugere in masa a dat tot timpul de inteles ca le are.Nu a permis inspectiile ONU si a asasinat toti irakienii care intrau in contact cu occidentul un vreun fel.Afara de asta tot timpul a amenintat America si Israelul chiar si dupa primul razboi din Golf la care a aratat lumii ce-l duce mintea sa faca.
        America a facut ce trebuia.Acum se pare ca Iranul face aceleasi amenintari si in acelasi timp se inarmeaza nuclear cu ajutorul Pakistanului si al Rusiei.Americanii stau si privesc cum zi de zi in toate moscheile pustilor iranieni li se baga in cap ca vor intra in rai daca mor in lupta distrugind America.In multe tari se intimpla fenomenul asta.America a mai primit o ,,lectie”in 11 Septembrie si nu i-a picat bine…
        Afara de asta daca americanii erau imperialisti astazi nu erati liberi in Germania.Se pare ca va placut mai mult cu rusii in RDG…

        Răspunde
         
        1. Silviu
          Martie 10, 2014 la ora 11:33

          D-le Victor L, iar va contrazic: Saddam Hussein a mers la streang pentru ca americanii(in fine, corporatiile cu baza p-acolo) sunt imperialisti. Dualitatea declaratiilor nu functioneaza ca in „1984” lui Orwell. Saddam a fost „pus la punct” in primul razboi din Golf. Atunci ar fi putut fi scos din functie – o spuneau citiva generali, care se mirau ce se mai asteapta. Si sa nu imi spuneti ca teama de pierderi umane si materiale ii incurca. Saddam a fost ceea ce spuneti – fara indoiala – din pacate asta a fost doar pretextul (daca pot spune asa despre citeva mii de morti datorati lui) – in fine, pentru asta l-au judecat si spanzurat, dar motivul, din pacate, nu vietile respective l-a reprezentat. A doua invazie a fost determinata de marea vina a lui Saddam Hussein de a schimba moneda de achizitie a petrolului pe care il detinea din dolari in euro. Dolarul este legat nu de aur – ca in UE – ci de petrol. Toate tranzactiile cu petrol se fac in dolari. Ce implicatii ar fi avut acest lucru? Discutia este prea extinsa. Documentati-va, veti afla.

          Răspunde
           
  • maryo
    Martie 6, 2014 la ora 18:24

    Bun. Pai ce sa intelegem ca orice investitie straina facuta in Rusia poate avea soarta tezaurului romanesc dus spre a fi „protejat” de rusi????

    Răspunde
     
    1. punctul pe i
      Martie 6, 2014 la ora 21:21

      ALT PITPALAC ma refer la maryo.. .. alte legende .. aruncate in scop propagandistic .. FARA NICI O DEMONSTRATIE !!
      Daca cineva ar dori sa afle mai multe .. poate ca studiul economistului care a „sapat ” la datoria germana fata de Romania – din timpul WW2 , ar putea dezmetici cat de cat si aceasta .. problema ‘
      Iata pe scurt , o descriere a unor aspecte mai putin cunoscute din tulburea istorie a Europei – cu implicatii NEBANUITE asupra Romaniei..

      23 noiembrie 1916: Capitularea Bucurestilor, Capitala Romaniei, in fata trupelor de ocupatie germana.

      12-14 decembrie 1916: Tezaurul este incarcat, la Iasi, in vagoane, cu directia Moscova. Transportul viza exclusiv aurul Romaniei . In total: 93.570 kg aur, in doua transporturi..(Retineti cifra: este cantitatea de aur pe care apare in somatia Antantei catre Germania de a restitui „aurul Romaniei sau al Rusiei).

      mai 1918: Romania semneazaTratatul de Pace de la Bucuresti.prin care Romania ar fi renuntat la Tezaur,in favoarea Germaniei

      27 august 1918: Acordul financiar germano-rus, semnat in continuarea Tratatului de la Brest-Litovsk, prevede daune de razboi si compensari din partea Rusiei pentru prejudiciile aduse Germaniei

      11 noiembrie 1918: Armistitiul de la Compiegne marcheaza infrangerea Germaniei si anuleaza Tratatul de la Brest-Litovsk, si acordul Financiar ruso-german si Tratatul de Pace de la Bucuresti. Conform armistitiului semnat intre Germania, Franta si Regatul Unit (art. XIX – Clauze financiare), aurul ar fi trebuit sa fie predat de catre Germania puterilor Antantei care au declarat ca-l vor tine in custodie pana la semnarea unui acord de pace. Formularea exacta din armistitiu este: „Restituirea aurului rusesc sau romanesc capturat sau in aflat custodia Germaniei – exact 93.540 kg de aur”.

      5 decembrie 1918: potrivit documentelor aferente armistitiului din 29 noiembrie, o cantitate formata din doua transe (un total de 93.536kg aur) pornesc, in doua vagoane,  pe linia ferata Mainz – Saarbrücken catre caile ferate controlate de Aliati, pe riscul Guvernului francez.!!

      28 iunie 1919: se semneaza Tratatul de la Versailles, iar Rusia, desi NU participa la semnare, are conform art. 116 a acestui tratat posibilitatea de a solicita direct pretentii de despagubire Germaniei. Cu toate acestea, Rusia nu a cerut niciodata inapoi cantitatea de 93.540 kg aur transportate de la Moscova la Berlin in septembrie !!
      Deci domnule maryo .. ce te faci „CU ADEVARURILE ” lansate din pix !! incriminator si justitiar .. FARA SA AI HABAR .. ??
      Oare O TRANSILVANIE .. la STATUL UNITAR ROMAN .. nu ” a meritat ” .. acest sacrificiu ???

      Răspunde
       
      1. Silviu
        Martie 7, 2014 la ora 12:08

        Deci: romanii si-au adapostit aurul la rusi, rusii l-au trimis pentru a plati daunele romanesti germanilor, germanii l-au inmanat aliatilor iar aliatii l-au trimis nicaieri, rusii nu l-au cerut, iar romanii au renuntat la aurul in cauza pentru a recupera Transilvania? Acum vecinii din UE ne datoreaza niste aur, sau sa nu mai avem pretentii la el pentru ca am recuperat Transilvania? Suna ciudat problema. Vin cetateni europeni si recupereaza averi nationalizate de guvernul comunist, iar averile instrainate spre altii mai putin.

        Răspunde
         
        1. punctul pe i
          Martie 7, 2014 la ora 17:09

          Domnule .. DACA AI ALTE INFORMATII ..( in afara de propriile cugetari .. ) PUNE-LE PE MASA !!

          Eu am spus de la inceput .. ca afirmatiile de mai sus .. SE POT VERIFICA ..( pe baza documentelor ISTORICE , consemnate de profesorul universitar si diplomatul german Ernst Jäckh(1875-1959) scrie in Memoriile sale „DergoldenePflug. Lebensernteeines Weltbürgers” (Stuttgart 1954, p. 382)

          ASTEPT !!

          daca nu combati cel putin la acelasi nivel .. nu prezinti decat ..simple GULGUTE !!

          Răspunde
           
          1. Silviu
            Martie 10, 2014 la ora 11:47

            A, nu contest afirmatiile scrise (tot „din pix”?) ale d-lui Ernst Jäckh. Am rezumat informatiile pe care le-ati prezentat(sincer nu stiam de ele), doar ca, daca ati citit cu atentie, ultima referinta pe care ati introdus-o m-a nemultumit: ideea ca a fost lasat aurul in cauza aliatilor pentru ca romanii sa primeasca Transilvania. Daca imi puteti „pune pe masa” citeva documente referitoare la acest aspect, as fi incintat sa aprofundez subiectul si sa revin, eventual, cu un raspuns.In cazul in care este adevarat, obiectia mea ramine. Daca dumneavoastra considerati ca, din acest punct de vedere, nu sunt la nivel, procedati cum doriti.

             
  • gicu
    Martie 6, 2014 la ora 16:35

    @mucegai, daca de la chinezi vin rebuturi de ce nu iti arunci calculatorul sau televizorul sau telefonul la gunoi…? Daca gazul de la rusi e scump, de ce nu se cumpara din alta parte? De exemplu de la americani, ca tot sunt primii producatori din lume? Stii raspunsul-din cauza pretului.
    Te sfatuiesc sa umbli mai mult prin lume, sa citesti mai mult si din mai multe surse, si apoi sa postezi. La fel pe toti ceilalti:informati-va din mai multe surse. Vedeti ce spun si „ceilalti” , RT.com, sau CCTV, sau JN1 (jewish news 1) etc.Asa veti judeca mai limpede.
    Cind am ajuns in SUA prima data am fost frapat ca americanii sunt mici de stat. Dupa filmele vazute-eu am crezut ca toti sunt inalti…

    Răspunde
     
    1. io
      Martie 6, 2014 la ora 20:15

      Lol, si cu ce ai vrea sa aducem gazul de la americani? Cu butelia?
      Self sufficient people…

      Răspunde
       
    2. Mucegai
      Martie 7, 2014 la ora 11:15

      Bine nea Gicu, am inteles ca esti un om umblat, stai jos, 3.
      Dar la fel cu mataluta umbli cu generalizari (vezi faza cu americanii mici la stat) asa am procedat si eu la o simplificare radicala a problemei.
      Si te rog frumos, nu mai raspunde intrebarilor adresate altora.

      Răspunde
       
  • n italy
    Martie 6, 2014 la ora 16:27

    Moise e posibil si sa se tina cont de aceasta prostie a rusilor macar pe termen lung ,dar eu vreau sa te felicit nu numai ca ai prins-o primul din zbor dar pentru curajul de a spune asa ceva Bravo ! as fi curios ce crezi despre Antonescu dar totusi nu zice nimic sa nu-ti intrerupa emisiunea …

    Răspunde
     
  • Adrian NF
    Martie 6, 2014 la ora 15:41

    Dragilor,
    Firmele occidentale s-au aruncat la un ciolan irezistibil: piata ruseasca.Se fac ca au uitat ce s-a intamplat cu fabrica Fiat (Lada ruseasca actuala)si spera ca actiunile de nationalizare ale fabricilor si obiectivelor straine apartine trecutului.
    Eu unul sper din tot sufletul sa nu se fi inselat investitorii occidentali.

    Răspunde
     
  • altu
    Martie 6, 2014 la ora 15:20

    Ar fost si o manevra gresita daca rusia nu profita de aceasta ocazie. E pur si simplu a urmat interesul personal. Cum zicea putin, americanii sustin ca acolo a fost revolutie, daca e revolutie e un nou stat…si eu continui, daca e un stat nou, poate fi si fara crimea.

    Răspunde
     
  • altu
    Martie 6, 2014 la ora 15:11

    Cel mai mult ma atinge altceva:
    Ukrainenii au datorii de 3 mlrd chinei ca nush ce afacere au facut si nu au indeplinit obligatiile.
    Au datorii de 2 mlrd rusiei ca au luat gaz si nu au platit(va amintesc ca platesc mai putin ca romanii mc de gaze)
    Nu mai zic toate datoriile care sunt scadente.
    Acu vine europa si le da..

    1.4 mlrd, cum zice presa franceza.. sous forme de don…
    + 1.6 mlrd + 3 mlrd credit
    + 1 mlrd de la americani
    Pai la cum e mentalitatea acolo, ei vor face revolutie fecare 2 ani cand se termina banii.
    Si romania care se imprumuta la 5% sau nush cat…
    Astia sunt banii contribuabililor europeni.
    din punctul meu de vedere ukrainenii cu maina lor s-au ales calaii.
    Acum sariti cu replici…

    Răspunde
     
    1. Adrian D
      Martie 8, 2014 la ora 01:28

      „1.4 mlrd, cum zice presa franceza.. sous forme de don…
      + 1.6 mlrd + 3 mlrd credit
      + 1 mlrd de la americani – ”
      – in general, UE nu prea face daruri.
      Nu am verificat ce spunetzi, dar totul seamana teribil cu un imprumut tipic de la „troica” (CE + FMI + BM).
      iar genul asta de „ajutoare” sunt al naibii de toxice (a se vedea cat de bine o duc tzarile care au luat credite de la troica – inclusiv Romania), shi – asta e partea ce mai haioasa – majoritatea banilor nu se duc niciodata acolo unde e nevoie de ei, ci dorm cumintzi in seifurule bancii centrale (a se vedea cazul Romaniei shi al sau imprumut din 2009).

      Răspunde
       
  • Mucegai
    Martie 6, 2014 la ora 15:06

    Domnule G, se pare că ne aduceți vești bune de pe frontul de Est.
    De la ruși vine Euro, la fel cum de la chinezi dolarul. Așa o fi oare?
    Poate doar teoretic. Practic de la ruși vine gazul (foarte scump) și de la China rebutul la preț de dumping.
    Mulțumim pentru optimism, dar nu era cazul.

    Răspunde
     
  • Adrian
    Martie 6, 2014 la ora 15:00

    OFFTOPIC
    Vorbiţi cu băieţii de la IT să facă ceva să nu se mai afişeze versiunea mobile pe browserele de desktop şi cea full pe telefon.
    Două din trei articole se afişează pe telefon în varianta full.

    Altfel, numai de bine.

    Răspunde
     
  • altu
    Martie 6, 2014 la ora 14:39

    Daca nu v-ati uitat la interviul lui putin,va amintesc ce a zis, avem probleme mari cu coruptia la nivel inalt pe care trebuie sa le rezolvam. Dupa ce au aparut informatiile de la parlamentari europeni care cer inghetarea conturilor personalitatoler ruse, ce credeti ca ar urma…. La faza asta sunteti culmea, batzul economic are doua capete.
    Cui credeti ca voia sa ii confiste vilele pe la Nice si conturile prin elvetia? La acei parlamentari care au votat grabit spre bucuria lui putin, ca mai are o contraoferta. Majoritatea ideilor de aici sunt ca rusii au ramas ca in 40, rupti in fund si betivi…la tzara poate si sunt asa, da aia care fac miliarde sunt deja cu Cambridge. Daca incercati sa vedeti printre stiri, vedeti ca fiecare trage plapuma pe el in functie de interese UE, SUA, si Rusia.
    In aceasta formula a intrat timid China. Iar victime sunt tarishoare mici intre ei. Nu sunt nici rus, nici roman, e doar o parere. Nu-i obligatoriu ca parerea mea sa coinxida cu a majoritatii.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Martie 6, 2014 la ora 14:04

    Istoria ne arata viitorul. Germania (sau UE, cum vreti) are un interes comercial vital cu Rusia:
    1. Prima alianta a Germaniei unite sub Bismarck (care era prusac) a fost “Alianta celor trei imparati” : Germania, Rusia, Austro Ungaria.
    Bismarck s-a straduit enorm sa pastreze alianta cu Rusia.
    2. Dupa WWI primul acord strategic al Republicii de la Weimar a fost cu…Rusia bolsevica a lui Lenin.
    3. In 1939 nazistii au semnat cu URSS pactul militar/economic Ribbentrop-Molotov.
    In 1973 cancelarul Willy Brand a semnat cu Brejnev un acord economic de 5 MLD DM !!!!!!!!!!!!!
    4. In 1991 Germania e prima care recunoaste noua Rusie a lui Eltin.
    5. In 1992 Germania nu reactioneaza la razboiul de pe Nistru.
    6. In 1998 Germania acorda Rusiei un important ajutor financiar.
    7. In 2008 Germania se face ca nu vede invadarea Georgiei.

    In 2014……….aici stiti si voi. Ambele parti vor coopera. Pe spatele cui?

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Martie 6, 2014 la ora 14:32

      Pe spatele Europei Unite. Care fara Rusia, nu este completa. Acum este lupta pentru suprematie intre 2 dinozauri, si sper ca Rusia sa adere la valorile vestului, altfel vom avea o Europa foarte instabila. Premizele furtunii perfecte, dupa o criza economica.

      Răspunde
       
      1. clujean
        Martie 6, 2014 la ora 17:18

        Rusia a fost dintotdeauna adepta valorilor Vestului! adica si-a urmarit, fara jena, propriile interese! a, ca o face mai din topor, asta e o chestiune de forma, nu de fond, sa fim seriosi :)))

        Răspunde
         
    2. un turist
      Martie 6, 2014 la ora 21:02

      D-le Androne: Legaturile Germaniei cu Rusia se mai bazeaza mult pe intelegeri economice si cum am mai spus se ridica la un nivel de vis pentru Romania.(cca.70 Miliarde€ fara Ucraina)
      -Am aflat ca EU a adoptat sanctiuni Rusiei dar dupa parerea mea Obama, Merkel, Putin si tot restul de cei sus pusi nu vor avea de suferit ca au conturile pline cel care sufera este muncitorul German,Roman si restul saraciei Europei care este majoritatea. Fiecare vine cu sanctiuni dar sa se aplice la nivel inalt nu economic ce afecteaza saracul de el care si in Romania cistiga undeva la 250€. Va dati seama ce se intimpla daca Rusia inchide si ea toate contractele cu Europa citi someri vor mai fi numai in industria AUTO care este majora in toata lumea. Vorbim numai de Putin si Rusia,nu am nici o afectiune fata de Rusia dar si eu cu mai multi colegi vom avea de suferit daca se inchide uzinele VW in Rusia si citi nu sint si in Romania nu vreau sa stiu.Personal nu cred ca merita sa distrugi toata piata de lucru Europeana pentru insula Krim ca si asa au facut Rusii ce au vrut pina acuma.Si asta numai sin orgoliul USA.

      Răspunde
       
  • Zonda
    Martie 6, 2014 la ora 13:06

    Nu stiu de ce, dar pe masura ce acest subiect evolueaza, am impresia ca Putin testeaza reactia occidentului, adaugand la miza initiala, cate un subiect suplimentar, ba economic, ba politic. UE si SUA in aceste zile, isi dau examenul de stress, ele crezand ca este vorba doar despre tema pentru acasa, iar acest lucru le va costa mult pe viitor.
    Daca nu se va gasi un raspuns comun si coerent la aceasta criza din partea celor mai sus mentionati, Putin va fi tentat sa treaca la un nou prag de presiune. Iar dupa Osetia si Crimeea, pe lista prioritatilor in refacerea zonei de influenta, nu este doar Transnistria, ci si Gagauzia. Este un moment in care ar fi trebuit sa auzim clar si raspicat timbrul vocal al NATO, nu doar un murmur.

    L.E. Nu pot sa nu ma amuz cu privire la divagatia pe tema frazei din celebrul desen animat. Cred ca reactia cititorilor este un bun exemplu despre cum poti distrage atentia de la un subiect important, cu ajutorul unui detaliu insignifiant la prima vedere.

    Răspunde
     
  • Gicu
    Martie 6, 2014 la ora 12:51

    @daniela,poate ai dreptate (am vazut in treacat aceste desene), insa asta nu schimba esenta lucrurilor.Se vede ca dl. Moise incearca sa aduca argumente puerile-in sprijinul rusofobiei sale. Si ca sfat: nu va mai agitati atata pe ecran, prin miscari browniene de dute vino, ca ne obositi si mai tare. Fiti obiectiv, si nu incercati sa impuneti pareri personale pe televiziunea publica.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Martie 6, 2014 la ora 14:28

      O sa incerc sa tin cont. Uneori exagerez. Sa inteleg ca nu aveti alternativa?

      Răspunde
       
      1. gicu
        Martie 6, 2014 la ora 16:12

        Alternativa este pe Digi Tv, unde parca prezentatorul se abtine de la fobiile proprii.
        Pina si Emil Hurezeanu, (de la care puteti invata multe) se abtine sa-si marturiseasca fobiile la TV.
        Sincer, consider un gest gresit ca mi-ati taiat postarea

        Răspunde
         
      2. io
        Martie 6, 2014 la ora 20:22

        Epilepsia bat-o vina si efectul stroboscopic al miscarilor browniene

        Răspunde
         
  • HerPol
    Martie 6, 2014 la ora 12:40

    Domnul Guran, cred ca ati uitat de asa-zisa privatizare a companiei Lada si asta nu i-au descurjat sa investeasca in continuare in Rusia.

    Răspunde
     
  • Zagura
    Martie 6, 2014 la ora 12:31

    In ultimul timp incep sa am din ce in ce mai multe indoieli despre impartialitatea d-lui Guran…

    Răspunde
     
  • Gicu
    Martie 6, 2014 la ora 11:58

    Dle Moise, m-am crucit de cite prostii am auzit ieri, de la un comentator economic. Renault nu a deschis o fabrica de asamblare la Moscova , in cautarea unei forte de munca mai ieftina-cum subliniat afirmati. Poate nu stiti ca muncitorii de acolo primesc de 3 ori salariul de la Mioveni. Asta a fost o conditie (pe linga altele) ca Renault sa vanda aceste masini pe piata Rusa. Daca fabrica de la Moscova se va inchide ( ceeace este total improbabil) si noi am avea enorm de suferit- pt. ca nu am mai exporta motoare pt. aceste masini. La fel si Ford, Toyota,Hyunday, si altele. Ganditi la fel de simplist ca si in cazul masinilor personale-de care nu va puteti desparti, cum nu se pot desparti nici rudele noastre de la tara de televizoarele vechi si stricate pe care le tin pe post de mobila. Ue este legata de Rusia economic mult mai tare decat afirmati dvs. iar o rupere a acestor legaturi ar insemna chiar o catastrofa economica.
    P.S. – Nici macar titlul nu este corect: replica vestita a lupului suparat era : Nu zaietz, pogodi.

    Răspunde
     
    1. daniela
      Martie 6, 2014 la ora 12:38

      referitor la ultima ta fraza: Titlul desenului animat este, de fapt,”Nu pogodi”; iar replica lupului era ori „Nu zaiet, pogodi” ORI „Nu zaiet, nu pogodi”

      Răspunde
       
    2. Vicol
      Martie 6, 2014 la ora 13:05

      Dle Gicu nu ati inteles chiar nimic? Ori sunteti rusofon ori ar trebui sa recititi articolul.Moise Guran nu a tras linia si gata.Dimpotriva,a deschis ochii unora care inca mai cred ca bunastare nu poate veni decat de la rasarit,adica de acolo unde se cara untul,carnea si tot ce era mai bun la noi si in celelalte tari membre ale CAER. Daca rusii astia sunt atat de buni, nu credeti ca ar trebui sa lase poporul ucrainean sa se indrepte incotro gaseste el de cuviinta ? Sau ei se cred biciul lui D-zeu ?Unde erati cand ne „bucuram” de binefacerile democratiei venita de la rasarit ?Chiar credeti ca toti rusii sunt niste fericiti?

      Răspunde
       
      1. TiberiuC`
        Martie 6, 2014 la ora 15:25

        thumbs down pentru corectarea titlului de catre tine Gicule. Info: daca nu poti sa te prinzi de anumite chestii, te sfatuiesc sa mai bei niste lapte :))

        Răspunde
         
    3. io
      Martie 6, 2014 la ora 21:01

      Ah, ce bine ca am stabilit ca vorbiti rusa mai bine decat noi? O fi materna?
      Rusofobia (cel putin la nivel politic) cred ca este starea naturala a oricarui om cu destula minte. Stalin, Lenin, Hrusciov, comunismul salbatic si asasinarea „burghezilor” stau de exemplu la baza acestui sentiment. Putin si catelusul lui pechinez Medvedev ar trebui impuscati si o spun fara sa fiu un om violent din fire.
      Nu stiu ce om zdravan la cap le poate tine hangul insa…

      Răspunde
       
    4. Silviu
      Martie 7, 2014 la ora 12:49

      D-le Gicu, haideti sa analizam afirmatiile dumneavoastra – un pic. Dumneavoastra am senzatia ca priviti problema mai mult politic decit economic. In primul rand, salariile de trei ori mai mari sunt compensate de piata de desfacere – la noi exista niste taxe ilegale(sa vi le amintesc?) care au ca scop blocarea vanzarii – cumpararii de masini vechi si canalizarea eforturilor financiare spre masini noi. Banuiesc ca rusii nu au asa ceva. Al doilea aspect – inchiderea fabricilor nu a fost subiectul articolului, ci faptul ca un concern atent la profit cauta conditii stabile. Profitul nu se obtine dintr-o afacere banoasa facuta azi si gata, aia e bisnita, ci dintr-un venit sigur – mai mare sau mai mic – pe o durata mare de timp. Ceea ce spunea d-l Guran este ca reputatia unei tari determina forma in care continua investitiile celor care au bagat bani in zona. Iar Rusia a dat de inteles cetatenilor investitori ca daca nu se linistesc, le termina investitiile – un mijloc de presiune spre UE (vezi Renault) si, poate si SUA(vezi Ford). Eu, ca investitor, nu imi strang jucariile si plec – pierderea ar fi mare – dar cu siguranta as avea ezitari sa investesc mai departe in zona de conflict. Consecinta a acestui fapt, daca sunt investitor mare, este sa imi iau masuri de precautie si sa maresc baza de preoductie in cazul in care ce este mai rau s-ar intimpla. Indiferent de rezultat, raul a fost facut pentru Rusia. Iar asta, domnule draga, nu este gandire simplista. As indrazni sa va ofer dumneavoastra aceasta titulatura – ginditi doar pe baza de cifre. Am stat doi ani in Marea Britanie. Stit cum se angajau acolo oamenii? Pe baza de referinte. NU pe baza a ceea ce au facut inainte(desi si aia conta mult). Acolo daca ai facut-o de oaie, ti-ai incheiat cariera – dracu’ te mai angajeaza. Sunt doua conceptii diferite de a face afaceri: rusii vor spune ceva de genul „dar a fost doar o gluma, no harm done” iar occidentalii se vor preface ca asa este(au fabricile acolo)… dar vor tine minte. Eu asta am inteles din articol. Dumneavoastra ati inteles altceva. Timpul va dovedi cine a inteles mai bine situatia.

      Răspunde
       
      1. Silviu
        Martie 7, 2014 la ora 12:51

        PS: Banuiala ca rusii nu au asa ceva (adica taxe de „protectie” pentru Renault) a fost in sens ironic.

        Răspunde
         
  • Dragotoiu Mihail
    Martie 6, 2014 la ora 10:57

    Probabil regiunea aceasta, mai la est de Romania, nu isi va schimba niciodata orientarea imperialista de tip sovietic.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Martie 6, 2014 la ora 12:57

      Mihail draga oare cine are armata in toata lumea rasfirata de numesti pe Rusi imperialisti???Mai fa si o comparatie!!!!!! Cite popoare au fost atacate in ultimul timp pe cele 5 continenta de Rusi???? fata de!!!!!!

      Răspunde
       
      1. TF
        Martie 6, 2014 la ora 13:55

        Draga turistule esti un bou, de prim rang m-as incumeta sa spun. Sarmanii rusi in opinia ta si ce ai draq sunt americanii ca au trimis flota aici . Inca o data BOU .

        Răspunde
         
        1. un turist
          Martie 6, 2014 la ora 16:14

          TF on. Intradevar cum sinteti d-voastra de simpatic si stiti sa jigniti nu pot sa am convingerea ca veti face ceva bun pentru cineva oarecare fie si fratele d-voastra. Nu jignesc pe nimeni dar sa va mai uitati in oglinda!!!!

          Răspunde
           
      2. io
        Martie 6, 2014 la ora 21:05

        Bai turist tu ai fost in concediu intr-o tara fara tv in ultima perioada? Ai idee ca sunt cateva mii de soldati rusi pe teritoriul Ucrainei? Or fi venit si astia ca minerii sa planteze panselute.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Martie 7, 2014 la ora 11:42

          Hallo io: Am fost in octombrie in concediu unde nu se stia ce este un aparat TV si acei**salbatici***erau fericiti. Oare nu prostim noi tot mai mult pe zi ce trece uitindu-ne la ale noastre super subtiri aparate TV???????????????

          Răspunde
           
          1. io
            Martie 7, 2014 la ora 22:56

            Ah acum am inteles. Deci mercenarii aia (ca militari nu se pot numi) nu exista pentru ca sunt la televizor.
            Singurele lucruri care sunt reale sunt cele de care nu auzi in fericita Siberie.

             
        2. un turist
          Martie 8, 2014 la ora 20:37

          Scuze io nu am fost niciodata in Rusia.

          Răspunde
           
  • catalin
    Martie 6, 2014 la ora 10:03

    Eu zic ca partial ai dreptate, insa ma indoiesc ca dupa ce au investit miliarde in Rusia or sa plece de acolo asa repede. E adevarat ca declaratiile astea ar trebui sa le dea de gandit in ceea ce priveste investitiile viitoare si asta poate favoriza Romania si eventual Bulgaria pe termen lung.

    Răspunde
     
  • radu
    Martie 6, 2014 la ora 10:01

    nu iti dau dreptate in cazul asta.
    Rusii arunca o pata neagra pe toata zona creind un puternic sentiment de lipsa de securitate.
    Cand faci o investitie prin lume pe langa securitatea echipamentelor pe care o poti asigura de cele mai multe ori sau le poti inchiria, trebuie sa trimiti acolo si niste oameni de ai tai (expati) care sa asigure bunul mers al activitatii pentru investitia offshore. Si astia dintr-o data vor devenii extrem de scumpi deoarece ii bagi intr-o zona cu potential de conflict.

    Răspunde
     
  • jules
    Martie 6, 2014 la ora 09:52

    Moise, citeste si tu o carte despre Volodea Putin sa vezi ca nu e prima data cind confisca firme straine. Nu pe fata. Ci cu control de la fiscul lor chipurile, care control gaseste o paguba adusa statului rus de fix cifra de afaceri a firmei. Fii sigur ca si fara legea asta aiuristica (medievala chiar dupa unii) el tot are puterea de a nenoroci afaceri.

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 7, 2014 la ora 12:56

      Un singur amendament, d-le Jules: cu Fiscul mai poti contesta decizia, chiar daca pierzi, ai timp sa mai recuperezi din pierderi. Nationalizarea este alta mancare de peste – vine ca un tsunami, ia tot, lasa doar resturi.

      Răspunde
       
  • AndreiM
    Martie 6, 2014 la ora 09:32

    D-le Moise, nici NATO nici UE, nici SUA nu iti vor garanta ca aceste capitaluri sunt mai in siguaranta in Romania fata de Rusia. Nici macar in propria tara nu poti avea aceasta garantie. Castigi, pierzi, negustor te numesti…

    Răspunde
     
    1. manu
      Martie 6, 2014 la ora 12:39

      @andreiM
      N-ai inteles absolut nimic din articol, daca taceai, filosof ramaneai.
      Una e sa pierzi ca e criza, ca e concurenta, ca ai investit in ceva ce nu merge, bla bla.
      Alta e sa vina intr-o zi la tine domnii in costume si sa te puna sa semnezi actele prin care vinzi tot. Aia nu e pierdere, este FURT. Nu conteaza ca-l face statul, tot FURT este.

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        Martie 6, 2014 la ora 14:15

        Dasigur, asa cum probabil nu au inteles nici Mocoirnita sau Malaxa. Nici ungurii cand li s-au nationalizat pensiile. Nici Peugeot care era cat pe-aci sa fie nationalizata. Dar sunt convins ca investitorii in afaceri rusesti au facut un calcul de risc, in urma caruia a rezultat posibilitatea efectuarii investitiei.Un grad de risc politic, mai mare sau mai mic, exista in orice parte a globului

        Răspunde
         
      2. punctul pe i
        Martie 6, 2014 la ora 15:39

        @manu ..

        Domnule ..opinii;e de „suporter” .. sunt bune .. DOAR PE STADION !!
        Acolo , datul cu parerea .. nu numai CA POATE SA NU AIBA ARGUMENTE .. dar fiind determinate de stari de dispozitie .. POT JUSTIFICA si atitudini .. DE MAIDAN !! ( adica .. de dat cu sutul . cu torta , .. CU GRENADA !!)
        In lumea mai EVOLUATA a ARGUMENTELOR .. inainte de a-ti da cu „presupusul „.. mai intai ANALIZEZI ( daca te lasa cultura .. cat mai OBIECTIV .. si apoi ..continui..)
        DECI : NU rusii .. au fost cei care ASA NITAM NISAM .. s-au gandit .. SA PRIVAIZEZE companiile straine !!
        Cei care au sarit de fund in sus .. DESI NU AU NICI IN CLIN NICI IN MANECA CU zona .. in discutie .. au fost SUPERMANII .. aflati la 7000 de km.. dar care se cred TRIMISII lui Dumnezeu pe pamant .. CARE AU DREPTUL !!sa intervina ORIUNDE si ORICAND !!
        Atata doar .. ca la „cultura ” lor .. nu au bagat de seama Ca Rusia .. spre deosebire de Afganistan,, sau Irak ,, sau Siria .. ESTE TARA DE PE TERITORIUL CAREIA .. SOARELE NU APUNE NICIODATA !!
        Iar cand EI au fost primii CARE AU VRUT SA PEDEPSEASCA .. cu „inghetarea – va las pe Dvoastra sa va traduceti .. „assets ” !! rusesti din SUA si EU .. !! ..rusii nu au facut altceva decat sa le amintesca .. ca si ei sunt in stare .. SA LE RASPUNDA CU ACEEASI MASURA !!// deranjand enorm .. atat pe „curajosi ” .. cat si pe pupatorii lor..

        Răspunde
         
      3. rca ieftin
        Martie 7, 2014 la ora 00:31

        Ai dreptate, este FURT pe față!

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase