Shame on me, mister Cameron!

Publicat la data de de Moise

cameron blog

de Moise Guran

Văd că există multă indiferență și chiar un fel de acceptare vinovată în țara noastră, față de măsurile discriminatorii și jignitoare pe care Marea Britanie dorește să le adopte de la 1 ianuarie, față de românii care doresc să muncească acolo. Nu vor menține restricțiile ci vor discrimina pe oricine vine și care, de exemplu, după șase luni de șomaj tot nu reușește să-și găsească de lucru. E chiar mai rău, căci așa cum şi-a formulat premierul David Cameron intenţiile, asta le va permite britanicilor să-i numească cerșetori și să-i expluzeze fără drept de întoarcere timp de 12 luni, doar pentru că n-au reuşit să-şi găsească de lucru.
Ca să clarificăm lucrurile trebuie să știți că în interiorul Uniunii Europene nu s-a mai pomenit până acum expulzare pentru alte cauze decât criminalitatea, iar pe lângă intențiile pe care le au britanicii, până și expulzările cu bani de buzunar pe care le-a făcut Sarkozi cu romii din Franța par o glumă. Măcar francezii au căutat o formulă de contract amiabil pentru trimiterea romilor în România, chiar dacă tot ilegale erau și acelea.

Ceea ce fac acum britanicii este încălcarea simplă, clară, cinică și chiar sfidătoare a principiului liberei circulații a forței de muncă.

Alături de principiile liberei circulații a persoanelor, a mărfurilor și a capitalurilor, acesta reprezintă esența Uniunii Europene. Fără oricare dintre aceste principii, Uniunea nu mai există. Desigur Bruxellesul a reacționat și pe mai departe războiul e între ei. Dar eu, ca român, eu care n-am fost niciodată supusul Măriei Sale Regina, mă simt jignit chiar de gândul că poate mi-aș fi dorit să fiu.

Mi-e jenă de jena lor că eu, un pârlit de român pe care ei nu dau nici două cepe degerate sunt fan Beatles, că mă uit la BBC, că am încercat să-mi fac meseria ca ei, dar dincolo de aceste lucruri mai este ceva de care mi-e mai jenă decât de toate.
Ceea ce se întâmplă acum este rezultatul unei campanii cinice și bine pregătite prin care cetățenii Marii Britanici au fost pur și simplu incitați la xenofobie. Conservatorii lui Cameron au făcut fix ce au făcut fasciștii lui Musolini și NAŢIonal socialiștii lui Hitler. Iar britanicii, cei care au învins (ca nație) xenofobia într-un moment în care ei și democrația lor rămăseseră singuri împotriva acesteia, fac acum fix același lucru.
Am putea să le răspundem la fel. Am putea să le suprataxăm repatrierea capitalurilor sau a profiturilor. Am putea începe şi noi o campanie de exemplu de boicotare a firmelor cu capital britanic. Aveți idee câte bănci, câte firme de consultanță vin în România prin Londra? Numai boicotarea unei singure companii, una de telefonie mobilă și ar produce pagube de sute de milioane britanicilor și chiar direct bugetului Măriei Sale Regina.
Dar nu, noi nu vom face asta.

Și mie mi-e cel mai jenă de jena lor pentru că noi de la ei am învățat să nu fim xenofobi.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

193 răspunsuri la Shame on me, mister Cameron!

  • Dragos Iorgulescu
    Decembrie 12, 2013 la ora 15:31

    Si totusi, in ciuda faptului ca masurile pe care ei le iau nu sunt in conformitate cu normele Uniunii, unul din motivele pentru care avem o „reputatie” prin toata Europa de Vest este constituit de acesti indivizi:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V1IZr0_nNVQ

    Din moment ce le zice tot cu „R” mai nou, cum sa faca englezii diferenta, in ignoranta lor? Problema este si in ograda noastra. Din pacate, avem multi oameni de proasta calitate ce ajung peste hotare si nu intreprind decat chestii de genul asta. Probabil ne e greu sa recunoastem asta, de cele mai multe ori. Nu consider totusi ca fiind condamnabila ideea de a iti prelungi sederea in alta tara doar daca si muncesti pe acolo.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Decembrie 5, 2013 la ora 01:49

    Offf, trebuie sa ii scot si pe englezi de pe lista de cumparaturi. Si abia ii luasem sotiei ceva de la Marks&S. Cred ca in curand o sa tai totul de la UE (pe aia din state i-am taiat din lista de la lobbistul gitenstein, si oricum ei au made in china, designed in us 🙂 ). Oricum incerc sa cumpar doar produse romanesti , si ma uit de 3 ori pe eticheta, dar cateodata sunt obligat sa iau si treburi straine, si cred ca o sa am mari probleme in curand cu xenofobia si alegerile astea. Criza are efecte nebanuite. Auzi Moise, dar Cameron si olandezii si francezii si nemtii astia, care se plang ca le-au venit 1.5 mil de imigranti , de ce nu s-au plans si cand ne-au conditionat intrarea in UE de vanzarea pe nimic a companiilor si resurselor , stiind ca ne vor saraci, si ca sarantocii nostri se vor duce la ei ??? Ca era destul de previzibil ca daca saracesti o tara, ca sa o bagi in UE, pai aia chiar o sa fuga in UE de foame ….

    Răspunde
     
    1. un turist
      Decembrie 5, 2013 la ora 02:08

      Mihaix: Cred ca politicul Roman a distrus tara si a infometat poporul prin felul lor de a fi adunareti si ca atare au vindut tot ce au putut. Ei ar putea fi scarpinati de prima data si apoi aruncata privirea peste gard. Doar vedeti ce se intimpla la ora actuala.

      Răspunde
       
      1. careva
        Decembrie 5, 2013 la ora 20:37

        Asa este, dl Unturist, politicul romanesc este singurul vinovat. Ei s-au lasat corupti, nu de romanii lor ci de altii, iar acuma iar acuma peste gard trebuie aruncata…nu privirea.

        Răspunde
         
    2. VictorL
      Decembrie 5, 2013 la ora 02:13

      @MihaiX.Lasa ca le trece xenofobia…De fapt nici un sistem de pensii din nici o tara nu e in stare sa sustina pensiile.UE are nevoie de imigranti cu milioanele dar englezii s-au prins ca e bine decit sa-i muncesti si sa-i trimiti inapoi acasa inainte de a incepe sa ceara drepturi.Le-au tras-o polonezii cind s-au mutat acolo cu familii cu copii si au inceput sa ceara tot ce se putea.In 2005 au luat foc toate ziarele cind prin luna mai toti isi cereau ,,tax return-ul” inapoi;si nu erau decit vreo 600de mii,de,, polish plumber”.
      Oricum sa cumperi,,produs in Romania”e mai sanatos.

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Decembrie 5, 2013 la ora 13:25

        PAna le trece lor xenofobia si is cer scuze (adica never) , eu nu mai le cumpar produsele. Si probabil ca daca toti romanii ar face la fel, ar iesi o treaba. Le-au tras-o si polonezii , dar si arabii precum pakistanezii sau indienii. Asa e cand nu vrei sa faci munca de jos si aduci imigranti, sau atunci cand furi resursele altei tari. Te-ai imbogatit pe spinarea lor (vezi cazul Indiei, fosta perla a coroanei … ) or sa vina la tine si vin ai dracului cu familie cu tot. Intrebarea este: atunci cand iei cu jpaca, pui ceva deoparte si pt imigrantii care sigur vor veni, sau astepti momentul si devii xenofob ???
        Am auzit si remarca lui Moise ca romanul cumpara de obicei de la supermarket si sunt surprins ca inca nu am invatat sa cumparam din piata sau din magazine romanesti. aici as zice-o pe aia cu prostia si fudulia, dar e de plans ca dam in saracie…

        Răspunde
         
        1. careva
          Decembrie 5, 2013 la ora 20:30

          Dl. mihaix, ce nevoie mai ai de unul caruia nu i-ai mai lasat nimic? La fel si cu UE – au sa-si schimbe obiectivul interesului. Tot interesul lor cu infrastructura este sa-si asigure cum sa ajunga la altii. Cel putin ei mai au o speranta. Finalul va fi cind vor incepe sa se sfisie intre ei si vor reveni la noi pentru carne de tun.

          Răspunde
           
  • diaspora
    Decembrie 3, 2013 la ora 12:54

    nu te credem moisescule

    Răspunde
     
  • doreata
    Decembrie 3, 2013 la ora 10:31

    Imi pare rau ca trebuie sa va contrazic d-le Guran dar sustinerea unui asemenea punct de vedere denota o atitudine smechereasca … „las’ ca tine cu britanicii astia, sunt prea fraieri…” in conditiile in care toti defavorizatii din Romania se vor inghesui sa beneficieze de pe urma sistemului de protectie sociala din Marea Britanie. Autoritatile noastre nu fac decat sa puna bete-n roate acelora dintre noi care au ceea ce englezii numesc „skills”. Nu e vina acestora ca ceilalti nu au mers la scoala intr-o epoca in care scoala, de toate gradele, era gratuita sau ca nu s-au preocupat sa invete o meserie. Solidaritatea sociala trebuie sa se manifeste altfel nu tanand-o langa sus si tare ca si acei defavorizati sunt europeni si cu asta basta. De ce nu le plateste guvernul roman alocatii chiar cand sunt plecati din tara? Asa am termina balamucul si s-ar pune capat unui subiect care nu face decat sa sublinieze diferenta de nivel de dezvoltare dintre noi si Europa bogata.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Decembrie 4, 2013 la ora 13:41

      Doreata.Deci sa zicem ca sunt eu defavorizat si vreau sa iau ceva bani de la Statul Britanic.Ce am de facut?1) Ma duc in UK si trebuie sa-mi iau casa.Daca ma primeste cineva,un roman,in gazda am scapat de chirie,dar n-ai sa vezi…Acolo toti lucreaza pe bani si in afara de o ciorba nu-ti da nimic de pomana.2)Ma duc sa cer de la Primarie ajutorul…Nesimtitii nu mi-l aduc direct la usa sa mi-l dea cash;ma trimit la Public Advise sa ma invete aia ce trebuie sa fac.Acolo surpriza nu-mi cere nimeni nimic,e gratis totul,dar stai la coada…Mai sunt si altii cum ar fi englezoaicele cu copii in brate.Oricum imi vor spune ca e mai bine sa ma intorc acasa sau sa-mi iau un avocat.Avocati sunt citiva chiar romani dar te costa procent din tot ce obtii si oricum nu se uita la mai putin de 1000 pounds.Merg acasa si ma invata romanii ca pentru orice iti trebuie cont la banca.Acolo si oriunde iti trebuiesc 2 ID-uri si un Bill cu vechime de cel putin trei luni platite.Stai trei luni pe camera?Cine te tine? Chiar si asa nu,, strica” nimeni casa pentru mine ca locuintele sunt catalogate ca eligibile la imprumuturi bancare.Asadar cont la banca Pass.4)Nu-i nimic am bani si ma duc la o agentie sa-mi inchiriez un flat,singur.Atunci voi avea bill-uri si tot ce trebuie…Agentia cere 2 ID-uri si dovada ca am munca.Afara de asta cere depozit pe 6 luni,adica chiria platita inainte.Nasol, dar o fac si pe asta,insa ce fac de munca?…5)Ma duc sa caut de munca.Unde? La coltul strazii e o agentie si are afisate in geam,job-urile.Intru si cu 2ID-uri ma inregistreaza dar cind vad ca sunt din Romania nu ma pot trimite la munca din cauza amenzii mari…Eventual la negru daca apare ceva la vreunul sa-i sap gradina.Cum englezii nu au gradini ci citeva flori in fata casei,slabe sperante.6)Nu-i nimic ma duc la JobCenterPlus ca e al Primariei.Spun ca vreau de munca…OK uite computerele pe hol si gaseste-ti singur.Misto! Am gasit,dau telefon,daca vorbesc engleza,si daca am telefon…Am de-acasa si m-am descurcat de o cartela de la un romanas,contra cost binenteles…Sun si-mi pune muzica pe tarif majorat.Frumoasa muzica…Raspunde una care vorbeste engleza cu prune in gura si ma cheama la firma.Daca ma duc stric banii pe taxi degeaba ca oricum romani nu angajeaza.Prin absurd, angajeaza…2ID-uri dovada de adresa,masina proprie sa te duci la munca la mama-dracu si National Insurace Number…Hopa! asta ce mai e?Contul unde platesti taxele,ca doar Anglia nu-i casa de binefacere…N-am dar imi fac.Sunt ambitios…7)Merg la Inland Revenue si ma programez…peste o saptamina.2ID-uri,poze,dovada de adresa,cont la banca…Completez niste formulare si astept scrisoarea acasa…cam in 6 luni,un an.8)Pai m-am dilit?Eu am venit in Anglia sa iau bani nemunciti si eu astept un an sa merg la munca?Si la citi bani am cheltuit eram boier acasa…
      Intrebare;Citi sunt in stare sa treaca prin birocratia britanica doar pentru a afla raspunsul ca nu le da nimeni nimic? Asta in cazul in care stiu limba engleza macar cit sa comleteze un formular…

      Răspunde
       
      1. doreata
        Decembrie 5, 2013 la ora 15:35

        VictorL, tocmai asta e problema, nefiind in stare sa se descurce s-ar putea sa fie in stare de orice sa nu fie nevoiti sa revina in tara. Fata de aceasta categorie sunt englezii reticenti.
        Oricum toate astea nu conteaza cata vreme Moise Guran da dovada de aceeasi forma de „solidaritate” de care ne-am bucurat cu totii din partea autoritatilor noastre de cand tot construim capitalismul. Degeaba pare simpatic si descuiat la TV daca vine cu texte rasuflate cu iz de LIPSA DE SOLUTII.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Decembrie 5, 2013 la ora 20:33

          @Doreata.Asa este dar categoria asta reprezentata de oameni distrusi nu este caracteristica romanilor si bulgarilor.Acestia sunt total minoritari si asa vor ramine.La polul celalalt sunt chiar englezii care se drogheaza si au fost aruncati in strada de catre neveste.Unii ajung in strada deabea dupa ce fac citiva ani de puscarie…
          Moise se informeaza din stiri si copleteaza cu ce povestim noi din experiente proprii.Nu are nici o vina .Cameron prezinta situatia ca si cum la ei sunt toti boschetii plini de lire sterline si acum vor veni flaminzii din Romania sa le culeaga.De fapt nici englezii nu primesc nimic, decit copiii si mamele lor cit timp ii ingrijesc.Restul la munca prima data si deabea la anul se calculeaza daca mai primesti ceva inapoi.

          Răspunde
           
    2. careva
      Decembrie 5, 2013 la ora 21:51

      @Doreata, ceea ce povesteste VictorL este o situatie general valabila (cu mici diferente) pentru tot emigrantul in lume, nu numai in Anglia. Eu am ajuns in Canada, in conditii cu mult superioare si tot am fost supus la cazne. Ceea ce este bine de inteles este nu procesul emigrarii ci sistemul care il tuteleaza. Sistemul poate fi inteles cel mai bine prin comparatii. Aici punctul de plecare este motivul pentru care o tara ar accepta emigranti – ati auzit de marile valuri de emigrare in America: la gramada, fara intrebari, doar veniti. In Canada de astazi, o duci bine cit timp esti refugiat (politic nu trebuie sa spui, se sub-intelege pentru ca se doreste) si isi recupereaza investitia de la UN – avem refugiati din toata lumea si nu ne costa nimic! Refugiatii nici nu au nevoie sa munceasca, iar in 3-5 ani cind sunt transferati in grija Ajutorului Social, au si chirie la apartamente si asigurare la masini, pentru ca au suferit. Si ramin acolo pina la pensie, ca nu-i da nimeni afara (au anual control medical si se intelege ca le-a fost foarte greu). Mai sunt si emigrantii (mai saraci mai aranjati), dar cu pretentii – am meserie, am pregatire academica, am experienta, vorbesc si trei limbi. Asta costa…salarii pe care nu poti sa le dai unor…noi veniti, in primul rind iti protejezi cetatenii „veritabili” si loiali, care isi cunosc lungul nasului. In primul an, de adaptare, cu cit intelegi mai greu ca trebuie sa o iei de jos cu atit iti va fi mai greu (exceptie cei care intimplator sunt pe profesii cu cautare si vor primi – spun „primi” pentru ca in HR sunt coduri care explica clar in ce stadiu se gaseste cel din fata ta – in citeva luni un job cu 50-60% din cit primeste unul de-ai lor. Sunt tot felul de fite care sa-ti explice diferenta, in caz ca-ti pui probleme – dar nu ti-o pui ca ai mirosit deja greul. Mai greu este cu ceilalti, care trebuie invirtiti 12 luni prin „rezervatie”. Pina la urma inveti ca mergi degeaba la interviuri, iar costurile si cheltuielile curg cu nemiluita, ca sa-ti toace toata rezerva (tehnica folosita si asupra Romaniei, nu-i asa?). Ehei, a venit timpul sa vedem ce putem face cu tine, ca deh, mai ai doi ani si ai dreptul sa ceri cetatenie (sau intrare in UE), deci ce-ar fi ca tu sa inveti altceva? Eu am fost timpit, si n-am inteles asta de la inceput: de ce sa invat? am doua mastere si experienta… Pai aia e, ca nu trebuie sa le ai. Inveti altceva si esti nou in profesie si fara experienta si fara pretentii, dobitocu-le!! Ai invatat (ca nu esti prost), ai inceput sa lucrezi unde ti se permite (adica de jos), si toata lumea multumita – avem un nou cetatean (membru UE) care stie sa faca ce i se spune. Daca n-ai inteles toata schema pe pielea ta, o intelegi vazindu-i pe altii ca trec prin canoane identice si atunci chiar ca esti timpit daca nu ai inteles. Cu Anglia, de exemplu, treaba este altfel – ei nu au nevoie de emigranti, si asa sunt inghesuiti, si asa isi muta afaceri in alte parti dupa mina de lucru ieftina. Si gradinari la floricele n-au nevoie ca n-au flori. Aaaa, ca au primit citeva sute, sau mii, sau zeci de mii – asta asa de fatada, de inceput, sa te atraga. Dar hoooo, ba , ca nu esti la tata! Felicitarile mele pentru toti noii cetateni…UE!!! Ura! Ura! urati-as…

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Decembrie 5, 2013 la ora 22:19

        @Sanducu.Ai cazut in extrema cealalta…1)Anglia nu poate exista fara imigranti.Cei doriti sunt cei incadrati in Imigration Act din 1971,adica cei din Commonwealth.Vin pentru 2 ani dupa care pleaca acasa sau sunt deportati.Pentru a veni insa platesc la ambasadele din tarile lor bani cu gramada si la caserie si prin alte cotloane.2)Afacerile lor se relocheaza dar ramin si in UK.Chiar daca mai pleaca de tot cite o firma apare in locul ei alta la fel,de obicei concurenta.3)Au si agricutura si angajeaza romani dar ii recruteaza de aici in special dintre cei ce locuiesc la tara si pe baza de recomandari de la cei vechi.Se plateste prost si esti sclav pe plantatie exact cum se aude.4)Daca stii engleza bine,esti pregatit,faci treaba si dovedesti ca esti cel mai bun in citeva luni esti sef si peste englezi.Salariul creste din luna in luna si la fel si increderea managerilor in tine.Daca esti indispensabil ai pus-o…Vei fi platit cel mai bine insa ai sansa sa te sape unul la radacina si te ridica cei de la Home Office.

        Răspunde
         
        1. careva
          Decembrie 5, 2013 la ora 22:27

          Oi fi cazut eu intr-o extrema sau alta, dar nu in cap. Stiu si cit trebuie sa platesc la ambasade, si cit trebuie sa am cu mine si cit s-a platit lui Ceausescu ca sa ma lase in pace, si multe altele. Dar ma face Moise taitei, nu ca mi-ar fi frica de el dar e pacat sa fie si cite unul sa mai povesteasca cite ceva. N-ai auzit ca „istoria este cea mai frumoasa poveste”?

          Răspunde
           
          1. VictorL
            Decembrie 5, 2013 la ora 22:54

            @Sanducu.Nu.Pe Adrian trebuie sa-l intrebi…Eu sunt doar aplaudac.

             
          2. careva
            Decembrie 5, 2013 la ora 23:19

            atunci lasa-l pe el sa spuie, de ce sa pici tu mesa?

             
  • Sergiu Daniel Berghian
    Decembrie 2, 2013 la ora 20:17

    „Aaaaaaaaafară cu Vodafone din țară!”

    Pe cuvântul meu Moise, parcă venise DRACU’ în țară când a venit Vodafone!

    GATA, pe ĂȘTIA-I boicotăm!

    Că ș-așa nu trebuiau să vină in the first place!

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Decembrie 1, 2013 la ora 23:02

    Dl. Unturist, asa cum germanii isi au tigani (sinti, cum ii denumiti) ce au putut fi asimilati, si romanii ii au pe ai lor („nemigrator”, nu mai stiu cum se numesc). Problema este cu „zlatarii”, adica cei cu satra – de fapt nici nu inteleg cum au obtinut pasapoarte, era o vreme cind nici nu puteai avea o evidenta a populatiei lor. Ma rog, deci se poate in pasi mici. Cei care isi fac case si isi deschid afaceri si au profesii (civilizate) nu sunt zlatari, dar…singele apa nu se face si apucaturile rele se vor imulti.
    Am avut o contradictie cu fiica mea pe tema aboriginalilor (first canadian nation), i-am comparat cu tiganii europeni. Abia am reusit sa ma spal de pacat. Acestia nu sunt migratori, au o puzderie de triburi, multe triburi nici macar astazi nu sunt mentionate/inregistrate in documente – ca si cum nici nu exista. Triburile au dispute de teritorii intre ele, si dispute cu guvernul pentru drepturi cetatenesti. Cel putin sunt unii care vor ceva de la guvern si asta este bine. Ce este rau este ca guvernul nu acorda sau negociaze/santajeaza aceste drepturi cu cedarea de teritorii in vederea exploatarii de resurse subterane (vizavi de drepturile la resursele naturale de sub pamintul tau). Cam de vreo 30 de ani, guvernela practica o politica de asimilare cu forta a acestor populatii – le ia copii si-i cresc in institutii speciale, cu educatie si sanatate, dar si cu tratament de „gherla”. In acelasi timp, ce credeti ca se intimpla cu familiile orfane de copii? Fac alti copii , ca le lipsesc – este normal sau natural, ambele sunt valabile. Deci unde se ajunge? Si sa stiti ca aceste populatii au drepturi si prioritati protejate legal in Canada. Am mai pomenit cindva, ca ii iradiaza cu deseuri radioactive europene ingropate in vecinatate paminturilor lor – ma tem sa si definesc asa ceva, desi as prefera aceste deseuri cit mai departe de mine. Si lumea civilizata a inceput sa intre in Africa dupa resurse si la televizor suntem incurajati sa adoptam orfani – asa deodata ne vin din continentul negru si aur si orfani.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Decembrie 1, 2013 la ora 12:43

    Dl. Radu, nu cred ca cineva va fi interest sa discute in nici un fel, pentru simplu motiv ca lumea este deja multumita cu solutia istorica pecetluita. Peste tot in lume, exista in mod evident o anume discriminare latenta, gata sa rabufneasca oricind este nevoie, in directia dorita. Ca Romania a avut nefericirea sa se situeze la rascrucea tuturor marilor imperii, este un fapt la fel ca si vinzarea, cum bine remarcati, a Europei estice, rusilor de catre americani si englezi. La sfirsitul WW2, celelalte tari aliate n-au avut posibilitatea sa se pronunte – probabil acesta fiind motivul virulentei lor de astazi.
    Doua puteri care au „in singe” expansiunea sa cedeze teritorii, sa renunte la vacile de muls – ce rusine. Asta i-a durut mai mult decit propasirea comunismului. Nu pot sa vad decit doua cauze principale: popoarele lor erau deja epuizate de razboi (nu mai exista nici o motivatie sa te iei la harta cu cel mai puternic aliat dintre invingatori) si incapacitatea de a culege roadele „reconstructiei” din intreaga lume demolata . Astazi cind se duce lipsa de asa ceva, se incearca crearea de noi focare – focul se aprinde cu vreascuri mici si uscate.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Decembrie 1, 2013 la ora 12:42

    Dl. Dorin, „uitati ce declara un evreu” nu este suficient de atractiv pentru apetisanta carte „Organizatiile secrete si puterea lor in secolul XX” a lui Jan van Helsing.
    „Voi (adica crestinii) ati fost totdeauna guvernati de o minoritate” – daca ne referim la o clica administrativa careia ne supunem, destul de corect, si nu stiu exact ce ar fi rau.
    „ De ce sa ne contrazicem pentru maruntisuri fara sens cind este mult mai lesne sa ne acuzati (pe evrei) pentru fapte capitale?” – iar imi vin in minte spusele lui Spinoza.
    „Daca as fi antisemit…” si ce urmeaza, despre „crestinismul iudaic” imi readuc in fata lucruri citite cu ocazia unor dispute referitoare la statuia libertatii si la socio-capitalismul chinez. Si totusi antisemitismul i-ar putea include si pe indienii-tigani adusi in Europa de Imperiul Roman?
    Este o versiune interesanta, propusa spre crezare (nu am suficienta pregatire istorica si religioasa sa ma pot pronunta, dar nu m-am gindit niciodata din aceasta perspectiva.
    = Iuda, Ioan Botezatorul si Iisus au fost revolutionari contra Imperiului Roman.
    = Iisus, cu origine regala confuza, incepe sa propage socialismul.
    = Dupa moartea lui Iisus, apostolii lui s-au unit intr-o asociatie comunista = ideologie pacifista pentru subjugati, era o forma etica a vietii, o calauza in viata.
    Aceasta lectura m-a relaxat si ma duce cu gindul la moastele (ramasite mumificate ale cuiva cu forte supranaturale) sfintului Dumitru (parca) sosite recent in Romania de la Salonic.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 29, 2013 la ora 22:58

    „Avem 2 Europe: una a fraierilor care isi dau resursele moca…” _ Asta scriu si eu de ma dor degetele pe tastatura. Doar ca fraierii nu sunt conducatorii tarii, cei care dau averea publica, precum resursele de la Rosia Montana, „moca”, in folos personal, ci populatia care i-a votat si ii sustine in proprotie de 63%.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Noiembrie 30, 2013 la ora 00:39

      Aici ai mare dreptate si eu am tot repetat-o. Din 89 ne-am tot ales gresit conducatorii, votand doar pe considerente gresite gen: ala mi-a dat o lopata, ala e din popor, ala ma abureste frumos.
      Ma uit la televizor si in jur si imi dau seama ca ii alegem exact cum vrem noi sa fim: smecheri, descurcareti, fara sa intelegem ca ei ne fura si ne mint. Si mai rau e ca biserica are rolul ei in alegeri.
      Prostirea si saracirea …..
      De treaba cu 63% nu am ce sa zic, decat ca daca PDLul mi-ar fi dat sansa sa ii votez as fi facut-o fara sa clipesc. Cu totii am avut astepari mari de la ei, si acum culegem roadele votarii la ura. Eu sper sa se bage unii pe altii in parnaie. Au inceput cu Nastase, sper sa urmeze Dragnea, Voiculescu, Berceanu, Videanu, chiar si micuta Boagiu la cate pliculete a luat.
      Probabil , asta e o idee de a mea, ca masa adevarata de votanti nu mai voteaza, vorbesc romanii plecati din tara. Ori daca tu ai 3 -5 milioane care sunt forta de munca, cei activi si care stiu ce vor, plecati si nevotanti (voteaza doar cateva sute de mii) acesta este rezultatul. Eu oricum am zis ca dupa alegerile prezidentiale ma las de acest sport, pt ca nu am din ce sa aleg. nu exista nic dreapta nici stanga,doar fosti securisti si viitori smenari oameni de afaceri…..

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 30, 2013 la ora 13:36

        Dl. mihaix, se poate? „dupa alegerile prezidentiale ma las de acest sport, pt ca nu am din ce sa aleg”? Nici urma de ironie, repros pur! Pai decit asa, mai bine plecati de tot, la ce va mai trebuie sa stati acolo. Ingrosati rindurile diasporei. Sa vedeti ce bine este. Daca veniti cu 800,000 euro nici nu mai trebuie sa munciti, traiti din dobinda. Nici nu mai trebuie sa exploatati pe nimeni, exploateaza banca pentru dvs. Acuma serios,… nu sunteti serios! Nu aveti din ce sa alegeti? Contra proietului Rosia Montana au fost proteste in toata tara, cineva le-a organizat, nu-i asa? Protestele contra gazelor de sist, la fel. Chiar si printre ecologisti pot fi gasiti buni organizatori. Faceti singur caracterizarea unui lider asa cum vi-l doriti si-l veti gasi. Nu asta este problema!!! Cum sa fie aparat, ca sa-si poata indeplini misiunea? Cum sa fie desfiintati cei care vor sa-l desfiinteze? Este vorba de o lupta de interese: interesul celor multi contra interesului celor putini. Alta problema este cum sa-l impiedicati pe cel ales sa nu calce pe urmele inaintasilor – o va face sigur. „No offence”, dvs veti face acelasi lucru pe care l-au facut si altii, pe care ii criticati acuma. Este o masinarie de amenintari si santajuri infernala, pe capul lor. Curati sa fie si tot vor avea pete. De asta spunea Spinoza: „Dreptatea excesiva poate deveni cea mai mare nedreptate” – trebuie ca poporul sa-si pastreza puterea, conducatorul doar sa conduca. Cit timp isi vede de treaba, i se pot trece cu vederea maruntisuri. Pe Clinton, ca s-a destrabalat…chiar ne-am distrat. Cu Obama, ce zaiafeturi a tras la casa alba, ei si? Nimeni nu este perfect. Pierdere de timp sa cauti asa ceva. Sa nu omoare oameni, si uite ca aveti si va faceti ca ploua. Un bun organizator va sti sa-si construiasca colectivul de profesionisti cu care sa conduca. Poporul trebuie sa ceara si sa se asigure ca ii sunt satisfacute cerintele. Nu aveti nevoie de partide politice – dati-mi un singur motiv ca este nevoie. Nu democratie pentru ca pluralismul politic nu are de loc a face. „Democracy is a form of government in which all eligible citizens participate equally—either directly or through elected representatives—in the proposal, development, and creation of laws.” Daca toti inaintasii romanilor ar fi abandonat tara in miinile netrebnicilor, astazi noi n-am mai fi fost. Felul cum reactionati si cum ginditi citeodata este tipic unor persoane neexperimentate, netrecte suficient prin viata. Motiv pentru care n-as alege sa fiu reprezentat de persoane sub 50 de ani, si nici peste 65. Cu toata admiratia pentru tineret.

        Răspunde
         
        1. mihaix
          Decembrie 2, 2013 la ora 15:15

          Voi reveni la vot cand voi avea pe cine, pt ca deocamdata chiar nu am. Referitor la proteste si alte actiuni de acest gen, intentionez sa ma implic si in continuare.
          Si sa stiti ca am votat si cu partide f mici in trecut – gen ecologisti, verzi, minoritati, in functie de oameni pe care i-am apreciat

          Răspunde
           
    2. cristina
      Noiembrie 30, 2013 la ora 10:11

      Inversarea valorilor sau reconversia sociala 🙂 ?PAI ASTA SE POATE numai in urma unor miscari radicale(razboiul,revolutia,asasinatul politic la varf..,etc.)Asa am citit eu in istoria omenirii de pana acum.IDEOLOGIC SAU JURIDIC DOAR NU SE POATE. („Look in history”)

      Răspunde
       
  • Paul Suciu
    Noiembrie 29, 2013 la ora 22:04

    Draga domnule Moise Guran,

    Diaspora romana din UK a inceput o actiune de protest, de la planificarea unui protest de strada pana la adunarea de cazuri concrete de discriminare pentru a fi prezentate forurilor EU si dezbatute in sedinta de la Strasbourg 10-12 Dec. De asemenea, intentionam sa punem presiune pe variate factiuni guvernamentale si sa le sustinem pe altele. Intentia este de a crea o forta politica si politizata la nivelul diasporei cu capacitate de actiune inclusiv la nivelul Romaniei. Daca esti interesat de subiect contacteaza-ma te rog.

    Pana atunci…

    Daca vreti sa adaugati ceva sunteti invitatii mei…

    Discriminarea romanilor/bulgarilor la nivel de politica guvernamentala in UK

    Discriminarea contra romanilor si bulgarilor se manifesta la nivelul unei societatii engleze nu doar printr-o retorica politica partizana in cautare de capital politic, ci si printr-o politica guvernamentala sistematica de negare a unor drepturi negociate de bun accord in cadrul Uniunii Europene, care stabilesc clar o egalitate de drepturi intre cetatenii UK si cei romani si bulgari.

    Drepturile negate sunt: dreptul la educatie, dreptul la munca, dreptul la asistenta sociala si de sanatate, dreptul la libera circulatie in interiorul spatiului EU si dreptul la asociere si domeniul privat.

    A. Negarea dreptului la educatie prin

    1) limitarea si negarea subventiilor asa cum sunt ele acordate localnicilor
    2) ingreunarea expresa a procedurilor de aplicare de catre romani si bulgari
    3) iar acum, in etapa cea mai grava, prin oprirea abuziva si unilaterala, peste noapte a subventiilor acordate specific romanilor si bulgarilor si apoi o incercare greoaie de acoperire a acestui fenomen prin intreruperea subventiilor pentru toate categoriile de imigranti

    1. Limitarea si negarea subventiilor asa cum sunt ele acordate localnicilor

    Aceasta prima perioada a inceput in 2010 cand sistemul de tarifare s-a schimbat, prin ridicarea taxelor de la 3000 de pounds treptata la 9000 de pounds. Exista deja trendul de recrutare de catre universitatile si colegiile locale a studentilor din afara EU, spre deosebire de cei din Estul Europei, care plateau taxele direct si nu cu suportul statului englez.

    Noua taxa de 9000 s-a constituit intr-o bariera de facto, in conditiile in care foarte putini imigranti romani si bulgari, desi ambitiosi, s-au trezit ca nu se pot sustine in educatie pe baza joburilor part-time (limitare pentru studentii straini masura covert de protejare a pietei muncii pentru localnici).

    Ridicarea barierelor de munca de la 1 ianuarie va schimba prea putin aceasta situatie bariera de facto ramanand, in conditiile in care cineva trebuie sa demonstreze 3 ani de resedinta pentru a accesa bursele guvernamentale pentru plata studiilor. 3 ani de intarziere pe o piata a muncii, deja saturate de absolventi, poate insemna o relegare permanenta a noilor veniti la munci inferioare capacitatii lor ca indivizi.

    2. Ingreunarea procedurilor de aplicare pentru bursele de studiu, sustinere si cercetare

    a) Aplicarea pentru bursele de studio a fost ingreunata de lipsa clara a criteriilor documentare pentru aplicare (ce documente sunt cerute, schimbarea inopinata a criteriilor peste noapte, pastrarea documentelor personale de la 6 la 12 luni, cerinta ca documentele primate sa fie cele originale, cand documente notariate sunt o trasatura fireasca a unei societati obisnuite cu birocratia.

    b) Aplicarea pentru bursele de sustinere a fost ingreunata tot datorita acelorasi motive exprimate mai sus, plus datorita criteriilor de resedinta de 3 ani.

    c) Aplicarea pentru bursele de cercetare a fost ingreunata pentru aceleasi criteria exprimate mai sus plus acordarea netransparenta si preferentiala a fondurilor, in special in context care vizau integrarea comunitatilor romane si bulgare.

    3. Oprirea abuziva a subventiilor acordate deja (adica acceptate pana la faza de transe bancare deja varsate in cont) s-a facut prin:

    a) Sistarea unilaterala a finantelor de catre partea finantatoare fara avizarea si consultarea in prealabil a celor afectati, lasandu-se in imposibilitatea de a plati studiile, cat si intretinerea, in conditiile in care multi dintre student erau deja angajati in studiul full time si depindeau in esenta de aceste burse (prin nerespectarea 2004/38/EC ce prevede clar ca pentru Migrant Worker nu sunt necesare decat 3 luni de resedinta pentru a accesa prevederile legale). Dupa izbucnirea unui scandal mediatic odata cu declaratia lui

    b) Neacordarea unui support legal celor afectati si neexplicarea unor reguli de politica gen in cazul in care studentii nu merg la scoala pierd fondurile automat pe baza absentelor nemotivate.

    c) Urmarirea unei politici de incertitudine si chiar intimidare, prin criminalizarea prin default a tuturor celor care au accesat deja/ aplicat pentru respectivele fonduri.

    B. Negarea accesului la piata muncii

    Desi Marea Britanie a obtinut dreptul de a permite restrictionarea pietei muncii pana la 1 Ianuarie 2014, o serie de alte metode au fost utilizate pentru restrictionarea accesului pe piata muncii a celor care ar fi fost intitulati totusi sa munceasca.

    1. Studentii

    Timpii de procesare efectiva a documentelor pentru studenti, desii dansii au fost limitati la 20 de ore pe saptamana a fost 6-12 luni, care in cazul studentilor la Master a insemnat efectiv primirea Yellow card si NINO la sfarsitul perioadei de studiu, cand studentul pleca.

    2. Self-employed

    Inca din 2007 a iesit la iveala prin intermedierea lui Greg Hands, MP for Chelsea si Fulham, ca statul englez acorda amenzi doar muncitorilor self-employed si contracted (pe baze aleatorii) si nu angajatorilor englezi, potrivit propriei legislatii care prevede 1000 amenda pe angajat si 5000 pe angajator. Acest fapt sustine opinii comform carora, exploatarea romanilor in cadrul joburilor low wage/no benefits e incurajata tacit prin lipsa de actiune si reglementare la acest nivel si prin crearea unei corvoade birocratice pentru companiile care doresc sa angajeze romani in upper level jobs.

    3. Migrant worker

    Anglia refuza sa urmeze directiva Europeana 2004/38/EC in privinta migrant worker care prevede ca acestia pot ocoli orice bariera de resedinta (gen 3 ani) prin obtinerea de beneficii si drepturi complete din start.

    C. Negarea accesului la asistenta, asistenta sociala si sisteme de sanatate

    1) Statul englez a tratat cu ostilitate romanii in procesul de aplicare pentru obtinerea drepturilor cuvenite (pe baza atat propriei legislatii, cat si a celei europene). Romanilor nu li s-au comunicat drepturile avute in intrarea in variate contracte cu statul englez, ba inca de multe ori li sa comunicat informatie gresita si vadit eronata. (de exemplu, pe site-ul Student Loans Company scrie mare negru pe alb „EU students cannot apply for Maintenance Loans”, fapt incorect).

    2) Criminalizarea romanilor care au incercat sa acceseze aceste drepturi, absolut legale, printr-o campanie continua de discriminare si injosire ajunsa in acest moment la cel mai inalt nivel, prin discursurile dlui Cameron directionate contra comunitatii romane/bulgare. Acuzarea de turism pentru beneficii, cand evidenta demonstreaza ca nu e cazul. Campania mediatica a fost dusa prin vanuri cu insemne immigrants Go Home, leaflets prin care imigrantii erau incurajati sa plece, sume platite cetatenilor romani sa paraseasca tara, articole de presa in Daily Mail, etc.

    D. Negarea accesului la libera circulatie

    1) Prin pastrarea documentelor cerute pentru calatorie (pasaport, bulletin) in original pana la 12 luni si lipsa de responsabilizare in cazul pierderii lor

    2) Prin promovarea expulzarii la nivel de politica publica, atat prin cointeresarea prin oferte financiare, cat si prin presiune negative (Go Home campaign, proiecte de lege de limitare a dreptului de acces in UK)

    E. Incalcarea dreptului la asociere

    1) Prin crearea unei imagini negative la adresa comunitatii romane, prin declaratii publice si sponsorizarea de evenimente cu tenta discriminatory
    2) Prin realizarea de presiuni financiare la nivelul colegiilor in urma izbucnirii scandalului de discriminare a studentilor romani/bulgari, pentru a preveni suportul oficial din partea acestor institutii pentru un protest organizat.

    F. Negarea dreptului la domeniul privat (data protection)

    1) Romanii nu au fost informati ca potrivit legislatiei europene pot refuza sa ofere anumite acte, gen a oferi statementuri bancare (care de exemplu pot arata ce cumperi in privat, gen vibratoare pentru nevasta), care pot fi inlocuite prin statementuri personale.

    Paul Suciu, Financial Reviewer, MA, MSc

    Răspunde
     
    1. un turist
      Noiembrie 30, 2013 la ora 11:49

      D-le Paul Suciu: Frumoasa expunere si adevarata DAR nu cred ca d-voastra personal sau cine este dornic de invatatura si studii si mai ales de munca cinstita este adevarata izbucnire a acestor proteste fata de Romani si Bulgari. Vorbiti de educatie si iarasi acel DAR va ginditi ca educatie au aceia care vin cu gramada si invadeaza -ca altcumva nu se poate spune- toata Europa daca acasa nu merg nici la o scoala????
      Cei care ramin in Romania ca vai si amar de ei nu au nici o asistenta medicala decenta si doriti sa va insanatoseasca Westul??Bineinteles daca lucrati cotizati aveti dreptul de a cere si tarii respective ii vine obligatia de a va acorda acest privileg PLATIT de d-voastra.Da D-le Paul cunosc si eu situatia cind am fost in Romania si nimeni dar absolut nimeni nu a vrut sa traga o unghie rupta copilului pina ce am venit cu €€€ si dupa aceea a mers.De ce criticam numai si nu vedem ca avem in casa noastra?? De ce ne ascundem dupa umbra noastra??? De ce oameni ca d-voastra cu studii presupun nu educati semenii din tara sa treaca granitele si sa fie civilizati si acceptati??? Atunci cred ca nu vor mai fi probleme de acceptanta si toleranta. Un singur ex.Turcii de la noi nu sint toti integrati dar sint acceptati pentru faptul ca muncesc si nu provoaca atita dezordine si mizerie ce o fac ai d-voastra RROMI.Ca atare pot si cere ceva dar mai intii sa vezi ce ai dat personal de prima data inainte de a cere ceva mai mult.Trebuie sa lucrez toata luna si numai dupa aceea iau salariul.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 30, 2013 la ora 12:41

        Dl. Unturist, am avut un prieten si coleg de servici in Romania, un sas. A locuit in Munchen, a fost asistent universitar. A fost discriminat si inainte sa lucreze si dupa. A fost obligat sa tie capul plecat, ca sa nu-i fie taiat. In general cine s-a aranjat, numai pomeneste de calvarul trecut. Am o ruda, grec, tot la Munchen – stie ce este aia discriminare in Germania. Iar eu am o parere foarte buna despre germani, si totusi una este sa fii turist, oriunde, si alta este sa vii sa faci munca neagra, indiferent la ce nivel profesional te gasesti. In Canada li se spune „dirty jobs”, o mai fac si canadienii (acestia sunt dati la televizor, ca si cum numai acestia, citiva le practica). Avem si in Canada un fel de TVR.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Noiembrie 30, 2013 la ora 14:14

          D-le SanduCu: In prezent la crizele actuale pe piata de munca in Germania vorbesc este cam egal de ce natiune esti singurul scop este sa dai randament. Poti fi un nepot al regelui Wilhelm daca nu aduci venit esti pus deoparte si in cealalta directie poti fi fiul lui Ghita din Brasov daca aduci profit esti bun. Aceasta isterie de a fi strain a existat din totdeauna si in Romania mai mult decit oriunde daca pomaniti de acesti sasi care au trecut prin iad dupa pierderea a WW2 de al nostru Hitler. Dar a trecut si nu trebiue vazut totul din istorie si copiat pe bunul plac al fiecaruia. Daca ma credeti in 12 ani cit am lucrat cu Romania am fost numit de xxx ori hitlerist sau fascist fapt care nu m-a impresionat de loc pentru ca un om cu mintea la cap gindeste si pe urma actioneaza. Si asta din simplul motiv ca pueam merge de ex. la ARO in Brasov la shop sa cumpar tigari.Da o parte de vina la aceste neintelegeri dupa cum se mai spune -ura- o are si istoria,este adevarat dar sa traim in prezent si viitor nu in trecut. Traim intr-un timp unde dezvoltarea este rapida si deci trebuie sa ne acomodam.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Decembrie 1, 2013 la ora 08:17

            Nu dl. Unturist, nici o legatura cu Hitler si WW2. Vorbea germana saseasca, si se faceau ca nu-l inteleg. Cam cum in ardeal daca nu stii maghiara. S-a simtit printre germani ca o „ruda saraca”, si a fost mentinut la acest nivel printre universitari. A fost foarte catranit sufleteste, a venit optimist si nu era pregatit pentru asa ceva. Ce sa zic, eu traiesc aceasta discriminare, poate ca acuma m-am mai obisnuit cu ea, nu stiu. Dar exista si la un moment dat se poate intoarce in rasism. Sa nu credeti ca sunt rau intentionat. Uitati, eu ca roman, nascut in Romania si trait mare parte din viata cu romanii mei, venit in vizita (hai sa nu ma refer la rudele sotiei), romanii au fost… altfel fata de mine, nu eram de-al locului. Un „capsunar”, probabil ca s-ar fi dat mare si asta este mai usor de digerat. In orice caz, acesta a fost motivul pentru care plecind din Israel nu m-am intors in tara – cred ca discriminarea unor straini este mai usor de suportat. Nu-i vorba de loc de munca sau altceva – strada m-a tinut la distanta. Nu am fost mindru ca am plecat si m-as fi intors bucuros. Cine trece prin asa ceva, nu va discrimina pe nimeni. Motiv pentru care va inteleg de ce va este dificil sa admiteti discriminarea sas-ului meu in Germania. In Israel nu exista asa ceva.

             
          2. VictorL
            Decembrie 1, 2013 la ora 18:01

            @UnTurist.De la Dumneavoastra am pretentii.Inca o data;rromii sau tiganii cum ii numim noi ,ca asa ii numim de o viata,nu sunt romani chiar daca au pasapoarte romanesti.Nu ne mai bagati pe toti intr-o oala…Tiganii au plecat primii din Romania,nu muncitorii si nu studentii.Tiganii si-au facut primii pasapoarte pentru ca aveau timp de pierdut la coada la formulare,Odata ajunsi in Occident tiganii s-au declarat refugiati.Romanii nu fac asa ceva;ei vin sa-si faca meseria cistiga ceva bani si se intorc acasa.Primii supusi masurilor lui Cameron au fost studentii si nu tiganii cersetori.
            Asa am fost noi obligati din 1990 si pina azi sa plecam mai intii cu hotii si cersetorii si apoi cu studentii si muncitorii.Acum deabea le vine rindul astorlalti.De la 1 ianuarie avem drept de munca si in Germania.Va e frica de noi? Se pare ca da.Daca e asa o puteti spune pe fata dar nu ne mai faceti tigani.E mare diferenta, dar totusi sa stiti ca si tiganii vor avea dreptul la munca in Germania de la 1 ianuarie.Ia lasati-i sa munceasca si poate asa veti avea cersetori mai putini.Integrati-i sa ne aratati si noua cum se face,ca noi nu stim.

             
          3. un turist
            Decembrie 1, 2013 la ora 21:25

            VictorL: Cred ca vorbim unul pe linga celalalt. Nu am spus ca toata lumea din Romania este de natie tigani sau rromi ci numai ca din cauza lor trebuie sa sufere si cei cinstiti de care va spun cinstit ca la ora actuala nu ne este frica. Cei care vin cu un rost de a munci si a face ceva pentru ei acasa contribuie vrea sau nu la bugetul Germaniei prin impozite si plus trebuie sa si traiasca.Ne este oarecum frica de cei cum spuneti-cu alba si neagra-Ca nu fac nimic numai sa cerseasca si in ultimul timp au ajuns si la o anumita agresivitate.Spun aceasta ca cunosc limba si aud ce discuta si cum ne injura daca nu dai nimic.Deci aici este nodul nu la cei cinstiti care cum se vede au mai mult de suferit. Bineinteles ca se cauta undeva vina dar nu vrea nimeni sa ajunga in discutie ca este rasist cu RRomii.

             
          4. un turist
            Decembrie 1, 2013 la ora 21:29

            Vreau numai sa completez ca si noi avem rromi numiti sinti si sint integrati ca nu sti pe strada care este unul sau nu!!

             
          5. VictorL
            Decembrie 2, 2013 la ora 18:24

            UnTurist.Ma bucur sa aud ca inca mai aveti tigani in Germania.Se pare ca nu i-a omorit Hitler pe toti.Si anglia are tigani proprii dar asa de bine ii trateaza incit erau total analfabeti unii dintre ei.Nu puteau sa ia permis de conducere din cauza asta.Conduc toti Jeep-uri dar fara permis…De spaima lor nu exista teren viran sa nu fie blocat de un maldar de pamint,sa nu-si poata parca rulotele.Daca au campat nu conteaza al cui e terenul,nu-i scoate nimeni de acolo decit dupa cel putin trei luni si cu hotarire judecatoreasca.
            revenind la oile noastre nu am inteles de ce trebuie sa sufere toti romanii pentru cesetorii pe care ii aveti acolo.Aveti politie,sa aplice legile si bagati-i la inchsoare daca fac probleme si nu le mai dati bani,lasati-i sa munceasca.Unii dintre ei stiu meserii dar nu sunt lasati sa le practice.

             
      2. un turist
        Decembrie 3, 2013 la ora 01:56

        VictorL: Vroiam sa spun ca populatia ROMANA care pleaca si cauta de lucru are de suferit din cauza acestor elemente pentru ca toti din ROMANIA sint pusi intr-o oala.Vine iarna si va fi frig si nu e bine in caz contrar daca ii inchide politia au unde dormi la caldura si ce minca si asta mult mai bine decit acasa.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Decembrie 3, 2013 la ora 16:38

          UnTurist.Cuvintul ne la locul lui este,,trebuie” din fraza,,trebuie sa sufere si cei cinstiti de care…nu ne este frica”.Nu trebuie sa sufere nimeni pentru ce fac tiganii prin Europa decit ei.Bagat-i la puscarii,la internate,dati-le copiii la scoli sau dati-le de munca si platiti-i.Vor munci sau vor pleca in alta parte unde sunt primiti bine.Noi ceilalti nu aveti teama ca nu vom veni sa va luam locurile de munca.Cistigam bine si aici dar ne enerveaza cind stim ca am facut sacrificii pentru a fi si noi europeni si ne tratati copiii ca pe infractori cind noi va platim bani multi pentru a-i lasa si pe ei sa invete carte.Afara de asta noi cu nemtii cu care lucram pe aici ne purtam omeneste.La spitale si noi platim bani din buzunar pentru orice.Nu v-au discriminat cu nimic.

          Răspunde
           
    2. sanduCu
      Noiembrie 30, 2013 la ora 12:25

      Dl. Paul Suciu, vad ca sunteti foarte bine organizat si reusiti sa si daliati situatii la fata locului. Poate ati avut deja curiozitatea sa parcurgeti comentariile unor romani care au reusit in Anglia si au o opinie cam diferita de ceea ce sustineti. Este foarte posibil ca din cei 16 comentatori din aceasta categorie, pe care i-am considerat si eu, vreo doi sau trei sa fie niste … british. Dar ceilalti…? Actualmente locuiesc in Canada, dar am calatoritdin cind in cind si prin Europa occidentala (nu in Anglia) si pot sa afirm ca aceasta discriminare a emigrantilor exista dintotdeauna peste tot. Parerea mea este ca problema trebuie pusa mai intii din acest punct de vedere, pentru a fundementa si sustine in continuare latura… sa-i zicem legislativa, pe care ati dezvoltat-o. Probabil ca foarte multi sunt inclinati sa orienteze existenta acestei discriminari, a vesticilor fata de estici. Ar fi gresit. Poate ca in Europa este mai accentuata, dar in lume discriminarea emigrantului (nu vorbesc de minoritati conlocuitoare) este practicata pe larg in sinul populatiilor (sa zicem inconstient), dar preluata la nevoie, oricind de guverne. Suntem in situatia unei afilieri la o comunitate europena (teoretic vorbind) si deci asemenea practici nu-si au locul. Aceasta este piatra de moara, in singele populatiei vestice. Noi in est am crescut mai deschisi vesticilor, poate tocmai pentru ca ne-au fost interzisi – motiv pentru care noi nu-i prea discriminam pe vestici la noi. Aceasta este diaspora emigrantilor, nu numai a romanilor. Dezbinarea intre emigranti este deasemenea un ingredient superpicant in combinatie. Daca o sa mai aveti rabdarea de a mai trece odata peste aceste comentarii (chiar toate, ca nu va strica), veti intelege ca acolo in Anglia parerile sunt impartite intre cei care s-au aranjat deja (dintr-un motiv sau altul unii chiar mai usor) si cei care nu. Nu vad cum un protest de strada sa poata rezolva discriminarea. Daca protestatarilor li se vor opune niste contra-protestatari (perfidia englezeasca e buna la asa ceva, dovada cei 2-3 „romani” care au comentat pe blog), atunci actiunea dvs va fi un esec. Departe de mine sa va descurajez, din contra. Motiv pentru care v-as sugera sa mutati actiunea dvs, contra britanicilor, in Belgia – cine stie, poate nu se mai aliaza nimeni cu ei, si abia atunci sa aveti succes cu ce v-ati propus.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Noiembrie 29, 2013 la ora 17:17

    Tot pe acolo

    http://www.zf.ro/opinii/europa-de-azi-si-mizeria-ei-circul-de-la-vilnius-si-circarii-lui-lipsiti-de-talent-11730865

    Avem 2 Europe: una a fraierilor care isi dau resursele moca si tac din gura ca sa nu cumva sa primeasca un MCV prost , sau sa nu zica Merkel ca nu mai e stat de drept, si una a baietilor destepti, care au problemele lor si nu mai vor saracii nostri.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 30, 2013 la ora 10:37

      A parafa = semnarea unui acord negociat asupra caruia s-a cazut deacord. Ce nu am inteles de la TVR (ministrul de externe roman, referitor la Georgia si R. Moldova): „..doar s-a parafat, urmind..”, adica..? stai sa vezi? Asta nu mai e negociere, se da cotita. Altii cel putin au spus-o ca trec pe sistemul vamal rusesc. Parerea mea, este ca si cei din guvernul actual stiu deja mai multe si nu stiu cum sa o scalde, pina una alta trombonesc si TVR se face ca ploua.

      Răspunde
       
  • asdfgh
    Noiembrie 29, 2013 la ora 16:50

    Din pacate nu putem decide tara in care vom veni pe aceasta lume.Personal il invidiez pe David Cameron ca s-a nascut in Marea Britanie si cred ca trebuie sa fie un om foarte norocos ca sa devii Prim Ministru.NU pot sa mi-l imaginez pe David Cameron vanator cu arcul si sulita in Africa;cu fizicul lui foarte precar ar fi avut mari sanse sa fie ucis de vre-un animal salbatic sau sa moara de foame.

    Răspunde
     
  • cristina
    Noiembrie 29, 2013 la ora 14:09

    S-a facut muta discutie in spatiul public legat de regionalizare….acum se vorbeste sus si tare despre unificare(reintregirea cu Moldova)Avea dreptate un ascultator radio care zilele trecute afirma ca avem prea multe probleme si suntem depasiti de ele…CE NU IMI PLACE LA EMISIUNEA RADIO ESTE faptul ca se multumeste selectiv la cei care intra in direct(si azi s-a procedat la fel…)Multumiti la TOTI,LA FINAL SI BINE..asa e civilizat,zic eu

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 30, 2013 la ora 10:23

      nostima chestia asta: regionalizare cu reintregire..

      Răspunde
       
  • mircea
    Noiembrie 29, 2013 la ora 13:58

    De aceea avem nevoie de federalizare in UE, sa nu mai existe diferente intre cetatenii ei. problema nu e ca merg romanii sa beneficieze de ajutoare si nu e corect (am vazut si aici opinii ca de ce te duci acolo sa ceri ajutoare, trebuie sa mergi sa muncesti). Problema e in tratamentul diferit fata de alti cetateni europeni. Ni s-a promis egalitate in UE, am acceptat aminarea egalitatii pina in 2013, timp in care occidentalii au profitat din plin de conditiile economice de la noi, iar cind a venit 2013… ups, noi sintem totusi un pic mai egali, voi sa stati in banca voastra….

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 30, 2013 la ora 10:19

      Pai treaba cu „egalitatea” s-a stiut de la inceput cum o sa fie, fraierii au asteptat sa se convinga. Iar privind federalizarea, nu vedeti ca UE „de-federalizeaza tot ce poate: Cehoslovacia injumatatita, Yugoslavia farimitata, ce mai e prin jurul rusilor, si sa vedeti cind o farimita si Romania. Cind e cu Scotia le sare mustarul. Sa vedem cu Alsacia si Lorena. Si in Corsica este o povestioara. E plina Europa de povestioare. Intii sa ne faca pe noi praf si se vor prafui si intre ei. Cind esti cu lupii trebuie sa urlii ca ei, doar tiganii stiu asta, din instinct.

      Răspunde
       
  • Iflay
    Noiembrie 29, 2013 la ora 13:53

    Inloluim Marea Britanie cu China

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 29, 2013 la ora 11:38

    Gata, si Ion Tiriac a recunoscut oficial ca este „foame in Romania”.

    Cik „pana si in Uganda se vand mai multe masini noi ca in Romania”, cu referire la faptul ca intr-un judet din RO s-a vandut o singura masina noua in 2013.

    Adevarat va spun, ca asa saracie si foame, Romania nu a mai vazut din timpul razboiului.

    De aceea si sustin demisia urgenta a asasinilor fiscali si a criminalilor economici care conduc aceasta tara incepand cu tatucul tuturor coruptilor – Baselu.

    Răspunde
     
    1. george
      Noiembrie 29, 2013 la ora 11:57

      eu sustin sa te punem pe tine

      Răspunde
       
    2. Cris
      Noiembrie 29, 2013 la ora 12:05

      Basescu este singurul care a incercat sa bage politicieni la inchisoare. Astia de acum deja au scazut pedepsele si perioadele de prescriere pentru fapte de coruptie. Nashpa concidenta de nume 🙁

      Răspunde
       
      1. Cris
        Noiembrie 29, 2013 la ora 13:28

        a incercat pe drk. Numai pe cine a vrut el, exclus mafia sa personala.

        Răspunde
         
        1. Cris
          Noiembrie 30, 2013 la ora 00:08

          Pana la el nu ai vazut un politician indiferent de tabara sa treaca macar pe la parchet. si eu fost si din PDL arestati primari, parlamentari. Pana la el erau 0.

          Răspunde
           
  • Cris
    Noiembrie 29, 2013 la ora 00:59

    Cersetoria, hotzia si tzigania se rezolva simplu prin impozitarea averilor dobandite fara taxe . Romania este singura tara din UE ca impoziteaza crima, furtul,scalvia cu 0%. Personal nici eu nu ash accepta o tara care isi incurajeaza cetatenii sa fure cat mai mult. Si se paote face asta respectand constitutia actuala presupunem ca au fost dobandite cinstit din salariu minim si le-am impozita la fel cu 46% 🙂 , doar sa se vrea, un criminal ue nu poate fura peste 100k doar ca sa fie folositi in Romania, deci ne revoltam degeaba cand sunt aratati cu degetul. Noi ca societate legitam si incurajam crima si furtul. 🙂

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 29, 2013 la ora 05:51

      Averi dobindite fara taxe, pare ca ar putea fi chiar confiscate. Ce sunt averi dobindite fara taxe?

      Răspunde
       
    2. George
      Noiembrie 29, 2013 la ora 09:02

      @Cris : absolut corect ! Cum ma simt eu ca intreprinzator care platesc impozite mari luna de luna si care sunt „calcat” de controale de mi s-a acrit (multe pur si simplu abuzive) cand la 100 de metri de sediul meu s-a inaltat un palat cu turnulete si „mertane” fara numar in curte- ale unor oameni care nu au muncit o zi in viata lor ? Chiar am intrebat la garda financiara mai anul trecut de ce nu merg acolo…. „Pai aia nu au firme mi s-a raspuns, politia se ocupa…”. Am intrebat la Politie – „pai daca e ceva e delict economic ar trebui sa se ocupe Garda si sa fim sesizati de ei”. Dar nu sunt din furturi si cersetorie agresiva ? „Ba posibil ca da dar sunt efectuate pe teritoriul altui stat si nu ne ocupam noi”. Cam asta e…
      Dupa 15 ani de munca intensa la propria mea firma mi-am permis abia o masina frantuzeasca. Aia un vreo 5 mertane (plus palatul) dar nu vede nimeni problema. Ne plangem doar ca aia vor sa-i expulzeze. Nu am vazut nici o masura din partea noastra impotriva hotilor (fara deosebire de etnie, impotriva tuturor hotilor !!!), nu am auzit de nici o masura eficienta impotriva cersetoriei aici (ca sa nu apara noi generatii care o vor practica mai tarziu in Occident). Teoretic scoala e obligatorie dar practic nimeni din aia nu o „practica”. Teoretic conform legii te mariti/insori la minim 16/18 ani dar nu ia nimeni nicio masura ca legea e incalcata in anumite cazuri.

      Răspunde
       
      1. vlad
        Noiembrie 29, 2013 la ora 11:25

        mai fac si copii la 12 – 13 ani. Cei de la maternitate anunta politia, aia vin si constata si gata…
        nu se rezolva nimic. Mai intai trebuiesc ”curatate” organele de control, re-educate, apoi putem avea pretentii sa-si faca treaba.

        Răspunde
         
      2. sanduCu
        Noiembrie 30, 2013 la ora 10:00

        Dl. George, mersi, am vrut doar sa fiu sigur ca nu-i vreo chestia din fiscalitatea romaneasca. Despre activitatea tiganilor, ca a evoluat asa de puternic, nu prea ma mir. Din doua motive: Ceausescu cu armata n-a reusit sa faca nimic (mai bagau „vorbitori” prin satra, satra pleca si vorbitorii ramaneau), iar Basescu s-a inrudit cu ei, ba si guvernul si-a trimis delegatii la inmormintarea auto-incoronatului. Bascalie aurie. Pe vremuri, americanii aveau rezervatii. Stiti care este de fapt problema? Tiganii astia nu cer nimica: nu drepturi, nu privilegii. Se descurca intr-o piata libera – adica sunt…legali. Pe vremuri era o lege, Nr. 7 – daca nu puteai demonstra provenienta averii, ti se confisca. Mai exista asa ceva?

        Răspunde
         
  • ion ionescu
    Noiembrie 28, 2013 la ora 22:40

    mai oameni destepti ,tigani au plecat pe afara o parte dar fabrica de tigani a ramas aici in roma-nica.productia scolarea puradailor functioneaza la capacitate maxima.asta e problema care ii ingrijoreaza pe occidental,roma-nia produce infrractori pe banda rulanta pentru ca madiu de aici este foarte propice.eu unul mi-as ceda gratis cetatenia roma pentru a nu fi confundat cu rromi ,tigani dracului .pe la noi pin ardeal e o vorba:tiganul ii om de departe…cind se apropie nu mai e om ,e gunoi

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 29, 2013 la ora 05:46

      de fapt ce sugerati?

      Răspunde
       
  • TICUSOR BOIERUL
    Noiembrie 28, 2013 la ora 20:05

    VA SALUT !DOMNULE MOISE, VA ROG SA NU VA CONSUMATI INUTIL PENTRU ALTII.IN TOATE TARILE EXISTA ,AU FOST SI VOR MAI FI ,NATIONALISTI ,CONSERVATORI ,LIBERALI SI ALTI COMUNISTI.DEMOCRATIA SE ADAPTEAZA LA CONDITIILE DE MEDIU ,FIECARE PIEDICA ESTE O NOUA PROVOCARE .NOI ROMANII TREBUIE SA INVATAM SA FIM MAI DURI , DAR SA O FACEM CU ELEGANTA .TREBUIE SA CISTIGAM LUMEA INTELIGENT .VA ROG SA NU MAI RARITI ATIT EMISIUNILE DUMNEAVOASTRA. EU CEL PUTIN AM NEVOIE BIZIDAY EVERY DAY ,SUNT DEPENDENT BIZIDAY. CU DEOSEBIT RESPECT VA APRECIEZ .

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 28, 2013 la ora 20:03

    Tare interesante comentariile la topicul acesta. Mai ales cele venite de la romanii aflati in UK. Ei sunt acolo, le este binisor, nici nu mai spun ca sunt romani, ca sa nu atraga atentia asupra lor. De asta se si supara cand romanii (si nu numai) protesteaza la magariile britanicilor. Le-ar aspune „Taceti naibii o data cu totii! Nu mai atrageti atentia asupra noastra!” . Asa cum sunt romanii dintotdeauna, lor nu le pasa de ceilalti, ori de principii, ei sa „se scoata”, tara duca-se! Ei, bvedeti dumneavoastra, chestiunea este ca britanicii nu iau masuri impotriva hotilor sau raufacatorilor de orice fel etc. pentru ca ar fi suficient ca politia sa intervina si sa-si faca treaba, la fel ca in Germania, bunaoara. Si de obicei si-o face si in UK. Ei se tem de cei harnici si care muncesc cinstit, ca vin si le iau locurile de munca. Pe ale lor, nu pe ale indienilor. Dar tensiunile dintre UK si UE sunt mai vechi si mai puternice decat povestea cu romanii si bulgarii si tin de integrarea UK in UE. Pur si simplu britanicii nu vor o integrere mai inalta pentru ca se simt minunat cu curul in doua luntrii, UE si USA. Stim asta, dar efortul de integrare nu poate fi suportat doar de FR si DE , iar UK sa participe numai la balurile la care se serbeaza reusitele. Promit sa nu vizitez UK pana cand nu-si vor reconsidera pozitia fata de romani. (La fel am spus si in cazul FR si IT si m-am tinut de cuvant.)

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 29, 2013 la ora 05:42

      Bine spus.

      Răspunde
       
  • ion
    Noiembrie 28, 2013 la ora 19:13

    Emisiunea din seara asta?

    Răspunde
     
  • mihaix
    Noiembrie 28, 2013 la ora 18:18

    De cand am fost la ei si in China am invata un lucru pe care il sugerez sa il faca toti romanii.

    Cumparati doar produse romanesti, si nu mai mergeti in supermarketurile lor. Eu cumpar f putine produse straine, si daca am face cu totii asta, am ajuta f mult economia noastra, si le-am da si peste nas. Haideti sa invatam de la francezi , polonezi si chinezi cum se ajuta o economie interna

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 28, 2013 la ora 20:03

      buna seara -stimate domnule mihaix -doar nu v-a obligat pina acum si nu va obliga nimeni s acumparati de la supermarket-uri:Sigur cumparind produse ,mai ales alimentare de pe piata autohtona ,mai intii cumparati ceva mai ecologic si apoi sigur intariti econoimia interna ceva mai mult decit cu produsele importate:Clar ca si acei fermieri care fac cistig cu produsele autohtone vor trebui sa plateasca impozite la stat:Altfel tot supermarketurile sprijina visteria statului.Cit privesc englezii .nu cred ca isi fac ei dureri de cap de pierderile pe care le fac cu dvs ca si clienti:Au ei in Comonwealth o piata a lor traditionala pe care altii nici nu o viseaza:Si cu regret (asta cu referire la traditionala ospitalitate romaneasca )trebuie sa va spun ca daca in satul bunicului dupa tatal meu bun care se afla undeva la 10 km de Tirgu Neamt , acum vreo 60 de ani ar fi aparut o gramada de papuasi straini de loc (lingurari se numeau),satenii i-ar fi luat la goana cu topoarelö si coasele la fel cum i-au luat pe tatari pe timpul marelui Stefan Voievod.Stiu ca eram copil prin anii 58(vara trimis de la Bucuresti la bunici) si cu greu au acceptat taranii satului Ortesti (vreo 1500 persoane ) o familie de tigani venita din Nirvana(pe jos fara cal fara caruta !!!) pe catre i-au lasat(de mila era doar o familie!!!) sa se stabileasca la capul satului complet izolat intr-o casa parasita.MAi mult nu aui inghitit atunci ROMANII(iar tiganii nu erau numiti tigani ci pe numele lor dar nu erau definiti nici ca RRomi):CEl putin acolo in MOldova :IAr la Bucuresti unde singt nascut si crescut ,nu departe de Bucurestii NOi erau cartierele Mogosoaia si Chitila.Cind eram copil si cam pina prin anii 65 erau tigani destul de respectosi fata de romani si mkuncaeu majoritatea la spatii verzi sau late munmci cinstiote nu erau decit o minoritate ocupati cu criminalitatea si hotia:Apoi incet ,incet si-au luat-o in cap(dupa deviza multumim din inima partidului ..era un cintec )_Le-a dat nas fosta militie si securitatea care i-a folosit ca informatori impotriva romanilorsi mi-a fgacut plutonier45i destrada (sa vedeti ce mindri erau cind iti cereau buletinul dvs la control tovarase!!!).E clar ca pot fi si sint printre ei si oameni de caracter dar multi care au luat calea vestului(eu vorbesc de ce traim zilnic de dupa 89 in Germania) nu au facut(si nu fac ) un nume bun Romaniei si romanilor dar nu vrem sa ii stampilam ca tapi ispasitori .
      Oricum Anglia ca si orice tara civilizata din west nu o sa astepte ca Romania sa ii impuna regulile de imapartire a muncii si fondurilor sociale .Si este absolut normal .Nu pot crede ca daca englezii au nevoie de o persoana calificata pe care nu o gasesc pe piata lor indigena de munca si o gasesc in Romania ,refuza acea persona :DAr nu sa vina toti cu gloata sa stea pe margini de strazi cum fac aici in Offenbach linga Frankfurt a.MAin unde locuiesc in microbuse si isi fac nevoile linga caldarim .Deci cumva sint limite mascar de igiena publica daca nu de minimal bun simt :IAr standardele ce vi se impue (Adica nu vi se impun altfel nu ar fi tara plina de gunoi pe toate parcarile si pe vai de ape!!!!!) sint putin (CAm multisor) diferite de westul european:Ca de asta nu sinteti nici dvs ,nici milioane de romani minunati si onesti inacea tara ,asta e la fel de clar:DAr este o CRUDA si trista realitate care va face UNICI in Europa :Stiti , este o vorba in Germania cind cu o firma se duce putin de ripa (se intimpla si la case mai mari)si vin noii manageri sa faca ordine :Se spune SEC :_Ei acum ,mai intii sa curatam Grajdul erst mal der Stall ausmisten !!!!Deci faceti inti curatenie in propria ograda(O straveche vorba romaneasca probabil preluata in istorie de la disciplinatii germani) si apoi asteptati respect de la dlCameron ca de la toti vecibnii delatfel:Poate nu ar fi fara folos sa priviti cu atentie la vecinii dVs.cei mai apropiati ,dar din vest ,maghiarii EDUCATRI SECOLE DEWEST ,cum se comporta dinsii si ca atare ce nume au in Europa:Si ei au avut de suferit sub comunism dar uitati cum sint ca sanu mai dioscutam ca nu au emigrat inmaswa desi si la dinsii nu e bine de loc!!!Privindu-i ca popor vecin nu putem decit sa ne jenam de halul in care a ajuns Romanica .

      Răspunde
       
  • mihaix
    Noiembrie 28, 2013 la ora 18:16

    Eu cand zic ca UE nu mai este UE pe care o stiam….. Gata a venit criza, si xenofobia este la putere, pt ca nu-i asa intotdeauna e usor sa dai vina pe cei care „iti fura joburile” in campanie.
    Nu e vorba doar de UK, la fel se poarta si in Franta , Germania, chiar si in Slovacia. Xenofobi si pe fata si pe la spate.
    stati sa vedeti cum se poarta cei din Franta: ii discrimineaza mai rau pe albii din central si eastern europe decat pe cei din fostele lor colonii.daca esti din ro nu ai nici un drept, daca esti din maroc, sau ghana….

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 29, 2013 la ora 05:37

      Da, asa este romanul: in pribegie umil si in tara rabda pina i se pune streangul de git. Nu se explica, doar a rezistat atitor imperii. Boicotarea pe cit posibil a marfurilor straine, poate sa le arate ca trebuie discutat civilizat.

      Răspunde
       
    2. Cpr
      Noiembrie 29, 2013 la ora 11:58

      Oameni buni, nemtii nu se opun nici o clipa emigrantilor. Daca vrei sa muncesti, esti bine venit in Germania. Problema e cu ajutoarele sociale. Merg romanii, invart ceva pe acolo 5,6 luni, si dupa 6 luni aplica pt ajutor social. Si stau bine mersi asa, pana se satura. Asta i deranjeaza pe nemti. Daca vrei sa lucrezi, si esti serios, esti binevenit in Germania, nu are nimeni nici o treaba cu tine

      Răspunde
       
  • Paul Zapodeanu
    Noiembrie 28, 2013 la ora 17:51

    Nu e ok sa te cobori la nivelul asta Moise. Comparatia cu nazistii e ultimul refugiu al celor care nu au alte argumente, e cea mai joasa speta de ad hominem.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

    http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law

    Răspunde
     
  • George
    Noiembrie 28, 2013 la ora 17:22

    Moise: Asa cum ma asteptam, si Germania si Franta doresc sa se alature la masurile UK de limitare a emigratiei : http://adevarul.ro/international/europa/ue-germania-franta-1_52972789c7b855ff564c3e87/index.html
    Hai Moise, baga si la astia ceva, rade-i, sa-i boicotam etc. 🙂
    Nu oameni buni, trebuie mai intai sa ne rezolvam problemele(cersetoria, hotiile etc) sau sa incercam sa le reducem. Daca ne facem ca nu cunoastem problema si doar ne ratoim la unii ca nu respecta normele UE atunci nu rezolvam nimic si facem un rau exact celor care muncesc.

    Răspunde
     
    1. Cris
      Noiembrie 28, 2013 la ora 17:44

      Cersetoria, hotzia si tzigania nu o sa o rezolvi in veci decat prin cresterea abrupta a nivelului de trai – nu e cazul Romaniei, una dintre cele mai imputzite tari din punct de vedere fiscal din UE, si din alte puncte de vedere.

      Răspunde
       
      1. George
        Noiembrie 28, 2013 la ora 18:31

        @Cris : exact, le elimini prin cresterea nivelului de trai si reducerea pe cat posibil diferentelor fata de vest. Asta trebuie sa fie OBIECTIVUL PRINCIPAL al Romaniei ! – Ori azi am aflat ca obiectivul principal al Romaniei este … unirea cu Basarabia :-(. Asta considera presedintele nostru ca ar fi obiectivul principal… penibil….

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Noiembrie 29, 2013 la ora 05:27

      Pai daca se rezolva problemele, vine toata lumea inapoi! Ce ne facem?

      Răspunde
       
  • ENGLEZUL
    Noiembrie 28, 2013 la ora 16:49

    Moise scuze pt. aglomeratia de pa magistrala zileigrele, dar ai un spatiu informational interesant.
    La multi ani Romania !

    Răspunde
     
  • Vocea sincera
    Noiembrie 28, 2013 la ora 16:40

    cu cameron sau fara el….
    Romani Romania felicitari la multi ani se apropie 1 decembrie dati dovada de unitate !

    Răspunde
     
  • vlad
    Noiembrie 28, 2013 la ora 16:23

    zice la inceputul articolului ca stai 6 luni in Anglia fara sa lucrezi, primesti ajutor de somaj (de parca ai fi lucrat) si dupa aia te trimit inapoi. Pai cat ar trebui sa te tina? vreo 5 – 6 ani?
    si sa pleci de acasa fara vreun contract de munca, doar asa „la plezneala”, mi se pare cel putin pueril. Cine face asta, sigur nu se duce sa munceasca.

    Răspunde
     
  • Descalicatul
    Noiembrie 28, 2013 la ora 16:00

    pai urmasii urmasilor nostri sunt cam idioti cand am intemeiat aceasta tara aveai cu cine vorbi pe cine te baza dar acum e un amestic de substante toxice DEZINTOXICATIVACOPII

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase