CÂRDĂȘIA CEZARULUI CU BISERICA DOMNULUI

Publicat la data de de Moise

extro biserici 1 wall

de Moise Guran

În ziua dezbaterii bugetului 23 de organizații non-guvernamentale au depus o petiție prin care cer parlamentarilor să oprească finanțarea bisericilor din bani publici. Este vorba de mai bine de jumătate de miliard de euro anual, bani despre care ONG-urile respective spun că ar trebui redirecționați către educație sau sănătate. Suma este într-adevăr impresionantă chiar dacă, e drept, ea cuprinde și salariile preoților. Pe de altă parte imaginați-vă că statul ar putea tripla salariile medicilor cu această sumă.
Ciudată situație într-o țară în care sănătatea și educația sunt garantate și gratuite, și la fel și dreptul de a nu fi religios. Sau de a fi, e un drept, nu o obligație.

Dar problema este una de principiu și, indiferent cât de religioși sau atei am fi noi cei care contribuim la bugetul statului, această problemă de principiu este totuși a bisericii ortodoxe.

Când Iisus le-a dat fariseilor celebrul răspuns – Dați Cezarului ce e al Cezarului și Domnului ce este al Domnului, El a deschis o prăpastie mult prea mare între credință și bani pentru a mai putea fi altfel interpretată. Dacă Cezarul ar trebui să dea Domnului ceea ce oamenii îi dau Cezarului, deruta teologică devine totală și preoții din România chiar o trăiesc frecvent. Ei sunt cei nevoiți să facă în campanie electorală compromisul de a sugera bunicuțelor cum să voteze, aduși fiind aici exact de dependența financiară de Cezarul-candidat.

Să nu mă înțelegeți greșit! Mi se pare normal și firesc ca fiecare comunitate locală să poată lua decizia de a-și construi o biserică. Din fonduri proprii, nu din alocări bugetare. Comunitatea, deci Primăria poate plăti salariul unui preot sau mai multora, poate ridica o biserică nouă sau poate renunța la biserică de tot, dacă asta vor oamenii. Și la fel trebuie făcut și cu salariul medicului sau al profesorului. Poate e timpul ca fiecare comunitate să decidă cui îi plătește mai întâi salariul.

Categoria: MOISE
Etichete: , , ,

Comentarii prin facebook

247 răspunsuri la CÂRDĂȘIA CEZARULUI CU BISERICA DOMNULUI

  • Pingback: Moise Guran, un dezinformator de modă veche - KISHINIOV
  • Kev
    Octombrie 25, 2015 la ora 17:51

    Așa merge treaba ca pe roate!Asemanarea dinrte imaginea de mai sus si biserica e numai utopica,realitatea fiind total diferita!Exista acolo in imagine 3 persoane care se implica in ajutorarea unei victime pe traseu,exista persoane care le pasa de individ,echipa si premiu,dar cred ca cele din urma sunt mai mult de asta le pasa de ei insasi,de la calitatea lor de oameni!din cite eemi dau seama poza este inainte de ani 70 cind spiritul fair-play in domeniu sportiv nu era atit de relativ!in biserica lucrurile insa nu stau chiar așa ,competiția intrecind cu mult omenia!!individualismul,spiritul de echipa si reclama,binefacerea in taina!!

    Răspunde
     
  • vs
    Martie 1, 2013 la ora 12:08

    sa platim preotii din bugetul de stat, dar bisericile (toate bisericile, nu doar cea ortodoxa) sa doneze toate proprietiatile lor catre comunitatile locale sau statului roman

    Răspunde
     
  • Radu
    Februarie 23, 2013 la ora 10:47

    Uite ce gen de investigatii fac americanii, parca mai lucide si cu mai mult folos decat acuzatiile veninoase, bazate pe cifre false: http://www.huffingtonpost.com/max-tegmark/religion-and-science-distance-between-not-as-far-as-you-think_b_2664657.html?ncid=edlinkusaolp00000008

    – la noi, bisericile au fost demolate cu tunurile si cu buldozerele, provocand drame si suferinte pentru comunitati mari de oameni
    – la noi, lipsesc edificii ortodoxe de marimea impozanta a Bisericii Negre din Brasov sau Catedralei Catolice din Alba Iulia, sau a bisericii din Ditrau, ca sa nu mai vorbim de Catedrala din Koln, de Notre Dame, de Sfantul Pentru din Roma, Catedrala Sf Stefan din Viena sau chiar Biserica Sf Dumitru din Salonic – toate mult mai mari decat cea mai mare biserica ortodoxa din Romania…
    – la noi, bisericile ortodoxe sint pline duminica si dau pe-afara in zilele de mare sarbatoare
    – la noi, scolile si spitalele sint numarate in paralel cu bisericile ortodoxe, desi bisericile sint pentru toata lumea, mereu, pe cand scolile sint doar pentru elevi, pentru o perioada de 4 ani, iar spitalele sint doar pentru bolnavi, pe durata bolii…

    Rautacioase discutiile, provoaca amaraciune… sa va dea Domnul gandul cel bun.

    Răspunde
     
    1. ecou
      Februarie 3, 2014 la ora 16:26

      De fiecare data cand se discuta despre buldozerele care au daramat biserici se indica un numar (mic raportat la intreg) de biserici demolate. E ca si cand as spune acum ca toti preotii sunt hoti bazandu-ma pe cateva exemple.
      De fiecare data cand se discuta despre bisericile pline din intreaga tara nu mi se poate indica in ce mod va rezolva aceasta problema o singura constructie-mamut.
      De fiecare data cand mi se spune ca alte tari (in mare parte foste puteri ale lumii civilizate) au construit catedrale se uita sa se spuna in cate sute de ani au fost construite si din ce fonduri. Si se mai uita si faptul ca acelasi BOR lasa in paragina biserici de patrimoniu, poate nu atat de inalte precum Notre Dame insa emblematice pentru credinta romana.
      Dar da, noi astia care ne intrebam cum de a a ajuns BOR-ul o imensa gaura neagra pentru fondurile si asa insuficiente ale statului suntem hulitori.
      Nu, Credinta e una iar BOR e alta. Credinciosii se inchina la Dumnezeu, BOR se inchina la Ban.

      Răspunde
       
  • Marian
    Februarie 14, 2013 la ora 21:45

    Pe mine mă dor enorm multe din cele ce se întâmplă în ultimul timp în Sfânta Biserică Ortodoxă. Mă tem pentru rătăcirea neammului nostru. Când Biserica Ortodoxă Română va ceda primul lucru din predaniile apostolice în favoarea blasfemiilor altor confesiuni va înceta a mai fi Biserică Ortodoxă. Privind în lume, am întrebat pe cineva: unde este dragostea pe pământ, ca să o pot învăţa şi eu. Văzând unde privesc, mi-a răspuns trist: „e plin pământul de dragoste diavolească”. Cu dragoste zic că vin către noi şi catolicii şi protestanţii şi hinduşii şi toţi rătăciţii (şi Europa) însă ei au o dragoste rea, o dragoste care să ne rupă de Adevărata Dragoste. Biserica Ortodoxă, asemenea Mântuitorului, nu forţează dragostea nimănui. Ei da. Dragostea cu sila nu e dragoste, e altceva. Ei năvălesc peste noi şi asta ne propun – să intrăm în dragostea hulei şi a desfâului lor. Mântuitorul nu a venit cu vorbe mieroase. Ei da. Ei în numele dragostei te cheamă la păcat. Mă doare că pentru o Europă ce-şi zornăie „arginţii” ne vom vinde sufletul şi apoi pe Însuşi Mântuitorul. Cei (din Biserica Ortodoxă) ce stau la masă cu ecumeniştii sunt naivi sau rătăciţi de duhul mândriei (ce tulbură minţile) crezând că poate îi vor întoarce la credinţa adevărată scăpându-le din vedere că cel cu care stau la masă e de mii de ani pe pământ, nici nu mănâncă, nici nu bea, nici nu doarme ci doar urăşte pe Cel ce l-a izgonit din cer şi l-a dezbrăcat de haina strălucrii şi l-a lăsat să fie văzut în hidoşenia sa (a puterii sale). Căci, la sfârşit, toţi ucenicii lui ca el vor arăta, vădindu-se în măsura „puterii lor”. Ura lui o văd la toţi ucenicii lui. Tristeţea pentru greşeala unui părinte e ceva iar ura împotriva Bisericii Ortodoxe al cărei Cap e Hristos e altceva.
    Cine este nemulţumit de preoţi, să meargă la Biserică şi să fie şi cu fapta şi cu cuvântul, creştini adevăraţi. Şi aşa poate se vor folosi şi preoţii. Ca în toate care ni le dăruieşte Bunul Dumnezeu, avem preoţi mult mai vrednici decât merităm. Şi când vom vedea preot greşind să ştim că el este fiul acestui popor, are părinţi din acest popor, a avut învăţători şi profesori din acest popor, a învăţat de la conducătorii acestui popor. Oare pentru toată otrava care noi ca popor i-am dăruit-o, tot pe el să-l hulim, el care încă ne mai poate sfătui din cele adevărate, chiar dacă nici el nu le poate ţine pe toate? Oare profesorilor le cerem să şi facă dovada celor predate sau trebuie să ne bucurăm de cunoştinţele dăruite şi noi să ne străduim a le pune în practică pentru a deveni noi profesionişti buni? Oare cum am cataloga un elev care refuză lecţia şi şcoala doar pentru că (zice el) nu-i place profesorul? Oare n-am spune că e imatur, că e doar un leneş (plin ochi de mândrie şi ură) ce caută scuze pentru lenea lui dar şi că este un făţarnic ascunzându-şi impotenţa sub masca unei vitejii puerile, ridiculizând „fraierii” şi „înapoiaţii evului mediu” ce ascultă de profesori? Nu vi se pare cunoscută atitudinea? Hulitorii Sfintei Biserici Ortodoxe sunt hulitorii singurei şcoli adevărate. Învăţători la colţ de stradă, în bordeluri şi baruri sunt infinit mai mulţi şi, firesc, mai vocali şi mai uşor de sorbit.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 14, 2013 la ora 18:40 Răspunde
     
  • LN23
    Februarie 14, 2013 la ora 11:04

    Daca NIMIC nu exista fara acord divin,ceea ce mi se pare a fi conceptul initial al religiei,Dumnezeu ar putea elimina minciuna si mincinosii,arogantii,increzutii si toti pacatosii,etc.,dar n-o face!
    Fiecare-si are rolul sau precis,de fiecare este nevoie,asa cum este el si cu parcursul pe care-l are de efectuat,Inchizitia sau Cruciadele,de ex, nu au fost dictate de nimeni altcineva decat de geniul uman,cu acordul lui Dumnezeu.
    Cred ca biserica nu are rolul (pe care si l-a atribuit!) sa „dreseze” oamenii ca sa-i modeleze dupa un tipar anume,Dumnezeu i-ar fi facut pe toti „buni” daca vroia!Un pic de umilinta din partea clerului n-ar strica,ar putea chiar sa se intrebe in ce masura cabala pacatosului pe care o fac,ar fi compatibila cu mesajul de iubire al lui Isus?
    Necredinciosul e mandru de omleta sa?Tind sa cred ca si lui Dumnezeu ii place ca omul sa fie multumit de ce realizeaza bine,zi cu zi…altfel ar fi interzis bucuria…ne-ar fi facut pe toti tristi,incruntati si moralizatori!?
    Mie mi se pare ca opera divina e PERFECTA asa cum este,chiar daca nu putem intelege multe,e NORMAL sa fie asa,si nu e rolul nimanui sa o „amelioreze” sau sa-i dea o mana de ajutor Creatorului!

    Răspunde
     
  • Marian
    Februarie 13, 2013 la ora 21:11

    Minciuna şi falsul se ascund într-o mare de adevăruri parţiale. Minciuna prin ea însăşi nu poate exista. Ea are nevoie de Adevăr ca să existe. Ea nu are putere nici pentru sine darmite pentru fii ei. Şi pentru a exista ea fură de la Adevăr. În schimb Adevărul există prin El însuşi şi nu poate fi afectat sub nicio formă de minciună. Puterea Adevărului se naşte din faptul că El există. Minciuna este asemenea cu o lipitoare pe creaţia Bunului Dumnezeu. Necredincioşi nu există. Lumea se împarte în două categorii clare: credincioşii în Adevăratul Dumnezeu pe care L-au propovăduit Sfinţii Apostoli şi care au păstrat predaniile acestora (ortodocşii) şi ceilalţi care, după descoperirea omletei se cred dumnezei. Toţi ceilalţi au un alt (şi unic) stăpân singura diferenţă care îi şi împarte pe confesiuni este, în primul rând, gradul de ură împotriva poruncilor Bunului Dumnezeu şi apoi chiar împotriva Bunului Dumnezeu.

    Răspunde
     
  • Marian
    Februarie 13, 2013 la ora 20:42

    Adevărat ai grăit (parţial, ca orice adevăr al satanei). Excrocii profită. Căci negând Dumnezeirea poţi să faci orice. Şi aşa se naşte excrocul. Din leşul de carne nu se pot naşte valori morale. El cere. Mintea pervertită şi sujugată impulsului animalic îi va face voia, dar în acelaşi timp, nefiind crescută din leş ea ştie în adâncul fiinţei că va da socoteală pentru că s-a îndobitocit.

    Răspunde
     
  • Gheorghe Matei
    Februarie 13, 2013 la ora 20:23

    Este revoltator cat de bine se pricep oamenii la MINCIUNA si FALS! Dumnezeu este un concept creat de OM! Excrocii profita. Prostii asteapta ca apa sa se faca vin!

    Răspunde
     
  • Marian
    Februarie 13, 2013 la ora 20:14

    Zis-a cel nebun în inima lui: „nu există „Dumnezeu”. Şi, în nebunia lui, a început să se lupte împotriva a ceea ce (spune el) „nu există”. Şi a început a consuma tot ceea ce a găsit pe pământ fără să mai aiba chef sa mulţumească Celui care le-a făcut pe toate. Şi s-a comportat ca un copil care fură din buzunarul părintelui şi din casă tot ceea ce-i pofteşte inima, cheltuind pentru desfrânarea lui, părintelui întorcându-i doar ura, scuipatul, spumele de la gură şi blestemele. Şi continua să se înfrupte din cele ale părintelui lui găsindu-şi o mare inteligenţă că poate întinde mâna şi lua tot ce voieşte. Şi se vede pe sine fiu mai vrednic decât tatăl şi adevărat „dătător de viaţă nouă”. Şi el şi ceata lui inventează ommleta şi-şi pun singuri cunună de „inteligenţia” uitând (intenţionat, din ură, sau din prostie?) că nu el a făcut ouăle ci doar le-a spart şi le-a amestecat. Găinii care a făcut ouăle, încet încet îi va ridica statuie şi i se va închina când îşi va da seama că el nu poate face ouă. Şi singur va declara găina mai deşteaptă decât el. Şi aşa se adevereşte din nou că „gura păcătosului adevăr graieşte”. Căci găina nu e nebună…

    Răspunde
     
  • alex g
    Februarie 13, 2013 la ora 15:00 Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 11, 2013 la ora 22:03

    @SanduCu.E rezolvata.Platim taxele si comletam fisa pentru a redirectiona 2% din taxe spre Biserica.Cine vrea…

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 11, 2013 la ora 21:55

    un turist > Nu sint teolog si nici dus la biserica (botez, casatorie, inmormintari, Paste, Craciun,cind eram pe teren Simbata mortilor – coliva este gustoasa si ai de unde alege). Tot „pacatul” meu este credinta in ceva ce te poate ajuta cind nu e alta speranta. E adevarat ca niciodata nu am asteptat asa ceva. Invatam dar ininte de examen tot imi faceam cruce in cerul gurii.
    Despre religia musulmana, ca tu ma impingi la asa ceva, se pare ca s-a mai modificat in timp. Inaintea cruciadelor (stii, Europa Occidentala, cica vroiau sa propage crestinismul, cum altii astazi vor sa aduca democratie si libertate, dar de fapt cauta altceva)erau mai pasnici. Acuma, din ce am discutat cu arabi in Israel, religia lor ii asmute contra crestinilor.
    Dar ma retrag din subiectul asta fara sfirsit, tot ce am incercat, este sa lamuresc sau sa ader la ideia ca Biserica este bine sa fie separata de Stat, deci sa se autofinanteze. Daca vorbesti de manastirile din nordul Moldovei (Varatec, Agapia,…) nu cred ca s-auschimbat prea multe. Moldovenii sint mult mai legati de Biserica. In plus maicile si calugarii de acolo stiu sa se gospodareasca foarte bine (turism, legumicultura, artizanat, covoare, icooane, ciuperci, viticultura, apicultura, pomicultura,…) In vremea cind eram in Bucuresti, nici aici nu am vazut biserici darapanate, nici la Brasov si nici la Mangalia. Si Tismana arata onorabil. Deci Romania isi are credinciosii ei. Ceausescu si-a inmormintat tatal cu alai bisericesc, ba chiar i-a pupat mina popii. Fara frica, Statul sa nu mai dea bani la biserica, ca se stie ce asteapta in schimb. Dar pentru ca vremurile sint grele, in compensatie, Statul sa anuleze taxele spre el, celor care contribuie la Biserica. Nu mi se pare incorect.

    Răspunde
     
  • LN23
    Februarie 11, 2013 la ora 15:16

    @un turist,pentru info:Islamul nu are mai multi practicanti in lume decat Crestinismul,nu inca :)!
    In ciuda natalitatii galopante din tarile musulmane,ei sunt doar pe locul 3 in lume,dupa Crestini si Tao-isti.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 11, 2013 la ora 14:28

    @alex g>E ceva mai complicat. Acum aprox 6 luni era o stire in presa internationala ca biserica de la Vatican ar spala bani de la mafie si s-a cerut permisiunea de verificare a conturilor detinute de biserica de la Vatican. Bineinteles nu s-a permis acest lucru. Ma gandesc ca poate o fi vreo legatura. Mai stii? Ca incurcate sunt caile/ conturile bisericii.

    Răspunde
     
  • un turist
    Februarie 11, 2013 la ora 14:07

    @ SanduCu. Nu vrea nimeni sa opreasca pe unul sau altul de a crede ce vrea dar era vorba si s-a intins mult de contributia de la stat. Aici sintem amindoi de acord ca religia este o traditie a unui popor deci fiecare are ideeile lui si sa o luam ca popor separat nu numai crestinismul. Sa luam islamismul sint mai multi decit crestini. Desigur se va spune ca si ei cred in D-zeu, da dar cu alte pareri si idei. Intradevar un parinte BUN si ONEST poate functiona ca un phsiholog de aici si spovedania care se practica dupa cum stiu la catolici si ortodoxi. Am fost odata prin Moldova de am vizitat Manastirile si acolo erau calugari si calugarite si intrebarea mea este cine i-a finantat pe ei ca dupa cum spuneti Nea Nicu nu a dat 2 Lei pe biserica si credinta?
    Si ultima noutate:::PAPA a abdicat si de ce nu a dus greul pina la moarte? Primul capitan care paraseste vasul care…………..

    Răspunde
     
  • alex g
    Februarie 11, 2013 la ora 14:04

    Isi da demisia PAPA! Ce sa spun? Nu ar fi bien sa se roage la Dumnezeu sa ii dea putere? Hmm Isi da demisia ca de la Servici….cum ar fi fost ca Regele Carol I sa isi fi dat demisia?

    Biserica de azi ar trebui sa dispara!

    http://youtu.be/jVXny_if5XM

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 11, 2013 la ora 04:34

    @un turist > Era sa spun ma rog, sau cum sa incep? Biserica (cladire sau institutie) e pe pamint, iar Credinta este in moi, ca o recunoastem sau nu. Religia as zice ca este legatura dintre Biserica si Credinta. Cultul este altceva, este legat de secta, care poate fi nociv si manipulator. S-au intimplat multe nenorociri cu sectanti din cauza unui guru. Ce este cert e ca Biserica nu trebuie sa fie in legatura cu Statul. Combinatia asta a facut mult rau. Foarte important este ca Credinta n-a inventat-o nimeni. S-a nascut in oameni din frica de necunoscut, lucruri sau situatii ce nu pot fi explicate. Nici astazi nimeni nu poate explica infinitul. Deci omul a simtit necesitatea sa se apere sau sa se simta aparat. Oamenii – atei sau cleri – fac si bune si rele. Vaticanul spala banii mafiei, bursa spala banii teroristilor. Deci exista milioane de exemple rele. Clerul nu are imunitate, face o dracie, legea e pe el. Nu toata lumea vrea sa contribuie la intretinerea Bisericii. Si multi au si motivul cel mai puternic: nu au cu ce. Deci nu numai ca nu vor. Acuma cum e cu vrutul. Foarte multi dintre acestia au fost botezati, vor sa-si boteze copii, vor cununie religioasa, vor o cruce la mormint. Deci vorbim nu numai de Credinta, ci si de traditie. Orice natiune, indiferent de gradul de civilizatie, doreste sa-si pastreze traditiile si sa le transmita urmasilor. In final Credinta si traditia sint de partea Bisericii, iar legatura cu statul este contra. Separarea de Stat este simpla, nici o firfirica intre ele. In felul acesta cine nu vrea sa ajute Biserica, isi plateste taxa la Stat si este sigur ca firfirica lui nu ajunge la Biserica. Dar cind are nevoie de Biserica, plateste ce i se cere si gata. Sint destui credinciosi care tin si la traditie. Biserica nu va dispare.

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 11, 2013 la ora 02:00

    un turist, vorbesc de corectitudine si tu vorbesti de inselat! dar se pare ca nu cunosti viata bisericeasca! se pare ca am scris degeaba, aruncand margaritare in troci! eu zic sa va informati direct la surse si veti primi explicatie! mai bine recunoasteti ca nici un argument nu va schimba parerea. de asemenea, recunosc ca nici eu nu mi-o schimb ori ce mi-ati zice, pt ca stiu situatia din interior mai bine!! eu cred ca toata lumea trebuie sa traiasca si banii primiti sunt putini, ca o familie, cum este si a preotului, sa se intretina! si nu este cum vehiculeaza dusmanii Bisericii! de asemenea cred in rolul Bisericii si al preotiei! orice discutie este inutila!

    Răspunde
     
  • alex g
    Februarie 11, 2013 la ora 00:18

    De ce avem nevoie de SEPARARE intre Biserica si STAT!:

    Răspunde
     
  • alex g
    Februarie 11, 2013 la ora 00:16

    Uitati ceva interesant despre Biserici in general..trebuie sa stiti Engleza!:

    Răspunde
     
  • un turist
    Februarie 10, 2013 la ora 23:46

    @mitica.Biserica este pe pamint si o sumedenie de draci si arhangheli se invirte prin ea. Cred ca va faceti multe pacate daca credeti ca omul mai ales un popa poate face o serie de prostii si se duce la spovedit ca sa fie fara pacate. doar se spune –unde te rogi si asta cinstit acolo este casa Domnului–. Degeaba rostesti un Doamne ajuta daca nu ajuti cu nimic sa fi ajutat. Ajuta-te singur si atunci cel de Sus te va ajuta, altfel asteapta.!!!!!!!!!!!!!.Sintem intr-un timp cind totul se schimba extrem de repede si atunci vrem neaparat sa raminem in 1500 sau mai inainte. Cite bogatii are Vaticanul si cit imparte cu saracii? Da trebuie sa si platesti ca sa te rogi oare nu este hotie sau sa-i spunem o adunare de taxe voluntare? Oare poti gasi pacea divina cind ziua inseli semeni tai si duminica te duci la biserica sa te rogi sau sa te spovedesti????????????.

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 23:00

    ai dreptate alex g ca nu trebuie sa patroneze, sa faca afaceri! rolul lor este in bisericuta lor sau catedrala, ce o fi! si daca se implica in diferite activitati, trebuie sa gaseasca oameni care sa preia functiile civile si apoi nu se mai baga. a insufletit o activitate, a pus oameni pe fiecare post, apoi isi vede in continuare de treaba lui. aceasta poate sa faca!

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 22:45

    un turist, ai sesizat bine ca Biserica este in cer si asa este! toate simbolurile din cuvinte si imagini au aceasta semnificatie, dar mai ales lucrarea cereasca nevazuta a lui Hristos, ca si prezenta sfintilor si ingerilor! fara sa vrei dar ai inteles mai mult decat unul care poate merge demult! uite un text din Biblie, Apoc 13.6. ”Ea (adica, Fiara)si-a deschis gura si a inceput sa rosteasca hule impotriva lui Dumnezeu, sa-I huleasca Numele, cortul si pe cei ce locuiesc in cer”, cei ce locuiesc in cer sunt crestinii din Biserica, ca Trup a lui Hristos, dar si lacas de cult! Ca sa intelegem altfel, Dumnezeu ne cheama la mantuire si trairea din Biserica din aceasta viata este arvuna Imparatiei Cerurilor! Cat priveste aratarea cu degetul pentru greseli, si preoti la randul lor se spovedesc ca orice crestin, sunt canoane pentru ei de indreptare si daca este vorba de lucruri grave, chiar excluderea din preotie de catre organele bisericesti competente!

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 22:17

    toti vorbiti de lene! fiecare din Biserica are un servici! cred ca sunteti voi din categoria: ”cine munceste nu are timp sa castige”! Mantuitorul a intemeiat Biserica nu o religie, dar fiindca au aparut sectele, Biserica a fost nevoita sa se defineasca intr-o religie! Pastratoarea adevarului este Ortodoxia si cea apropiata Catolicismul cu numeroase modificari… restul sunt erezii si secte care nu au integritatea doctrinara si a Sfintelor Taine! nu sunt impotriva progresului! chiar m-as bucura s de asemenea cu totii sa o duceti bine si prosper! eu cred ca majoritatea oamenilor de stiinta, in televiziune, la radio, in spitale nu mai vorbesc, in invatamant, fac parte din Biserica, in toate domeniile, ca si in politica! confundati lucrurile! este vorba de preoti care rolul lor este in biserica sa se roage, sa sfatuiasca, sa studieze, sa spovedeasca, sa-si lucreze un petec de pamant, sa-si creasca niste animale si nu poate munci in fabrica, sau sofer etc. va spun transant ca nu aveti dreptate! care ziceti sa se autofinanteze, cititi ce s-a scris pana acum! cel prins cu etnobotanice am inteles ca facea si taximetrie(neavand salariu, ori foarte mic) si asa s-a barligat cu unii, dar pentru ce a facut sa plateasca dupa lege! chiar ma bucur ca l-a prins! dar nu este reprezentativ pt credinta mea! omul este supus greselilor si tentatiilor!

    Răspunde
     
  • alex g
    Februarie 10, 2013 la ora 20:29

    Preotii/Biserica nu au treaba ce sa patroneze..Spitale si alte lucruri..FAC BUSINESS sau ce? Ori e biserica ori cea mama naibii…?

    Sa se auto finanteze! Daca este in stare! Ca marotii lu Iehova..nu sunt cu martorii..sn t Agnostic! cautati pe Wikipedia ce inseamna!

    Si sa nu mai contruiasca atatea Biserici! Frica lui Dumnezeu ..ce sa spun!..Oricum suntem toti praf de stele..si apropo de asta BISERICA zice ca ce se intampla aici pe PAMINT nu conteaza…DAAAAA??? Pia de aia sunt niste lenesi si suntem niste romanii de 2 bani…ca asa Biserica NE DA O SCUZA sa nu facem nimica! NUUU??? Ca doar ce agonisesti aici nu poti duce in Rai?? Nu-i asa! Pai daca era dupa biserica care in Evul mediu ii chinuia pe oameni ca aveau TUPEUL..auci tu!! sa spuna ca Pamintul se invarte in jurul Soarelui si nu invers si ca..SFERIC nu PLAT!..Biserica lu CUCU!! ROMANIA nu va merge inainte cu Biserica care are o multime de scuze..ca sa nu PROGRESAM! O lene propovaduita! Biserica este cea mai mare pacoste! Si in comunism..si acuma!

    Răspunde
     
  • alex g
    Februarie 10, 2013 la ora 20:22

    Degeaba te rogi la Dumnezeu..si nu iti misti posteriorul sa iei actiune! Este o prostie! Pierdere de bani aruncati pe chipuir de lut..exact ce spune sa NU faci in Biblie..Asa ca chiar..Biserica incalca Biblia.
    Iar mai ales romanii asteapta..se roaga la SFANTUL ASTEAPTA…mai bine s-ar numai BISERICA SFATULUI ASTEAPTA..o multime de redusi mintali isi fac cruce prin autobuze..dar NU FCA nimica .. SCHIMBAREA ROMANIEI..este cand o sa fim mai multi AGNOSTICI (nu ateisti!) care sa GANDEASCA si sa ACTIONEZE..nu sa astepte Para Maliatza in Gura nu PACALA!

    Răspunde
     
  • un turist
    Februarie 10, 2013 la ora 19:55

    @mitica si altii. Cum se poate intelege biserica este pusa de d-voastra in ceruri ceea ce nu se poate deoarece:
    1.Credinta este ceva foarte personal ce poate fi decis de fiecare individ in parte daca crede in D-zeu sau nu.
    2. Religia este un cult care este impus de nu stiu cita vreme omului si nu poate nimeni sa decida cum sa se dezvolte fie otodoxa sau de alt fel.
    3. Biserica este orchestra care cinta si dupa ea trebuie sa danseze fiecare daca ii place sau nu. Exista o mare demagogie in biserica nu cumva sa apari pe linga ca te ride lumea, de aceea merg la biserica cu toate ca nu sint de acord cu ea.
    Va sa zica credinta este buna in sinea ei adevarata. Religia nu se stie care este cea buna pentru ca fiecare si-o lauda pe a lui si sint ffff multe pe lume. Biserica este o institutie de constringere a omului fie material fie spiritual, amindoua fiind respinse de majoritate. Dupa unele cautari am gasit ca popii au fost in timpul lui Nea Nicu unii din cei mai mari care au pirit omul de rind la securitate cu toate ca nu avea voie si trebuia tinut secret ce afla.

    Credeti oameni buni in ce vreti ca nu va face rau dar nu mai lasati biserica sa va fure´si sa va dezamageasca.

    Răspunde
     
  • Marcel
    Februarie 10, 2013 la ora 18:54

    Preotul de la Catedrala Arhiepiscopală din Constanţa tocmai a fost arestat pentru trafic de droguri in licee:

    http://www.tvrnews.ro/preot-suspendat-de-arhiepiscopia-tomisului-dupa-ce-a-fost-acuzat-de-trafic-cu-etnobotanice_26935.html

    Răspunde
     
  • Marcel
    Februarie 10, 2013 la ora 18:47

    @mitica
    exact! atata timp cat romanii vor fi „oameni mici” ca tine, care accepta orice, se roaga in loc sa munceasca, si lasa pe altii sa gandeasca pentru ei, ne meritam soarta la coada europei.
    Eu vreau sa ne desteptam.

    Desteapta-te romane
    Din somnul cel de moarte !!!

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 17:25

    George Coşbuc
    Sus inima

    Avem o mândră ţară –
    Prin timpi de jale-amară
    Strămoşii se luptară
    S-o scape de stăpâni.
    Azi singur noi, românii
    Suntem în ea stăpânii,
    Sus inima, români!

    O lege-avem străbună –
    Prin veacuri de furtună
    Ea n-a putut s-apună
    Strivită de păgâni.
    Ne-a fost Cel-Sfânt tărie
    Şi-n veci o să ne fie:
    Sus inima, români!

    În ţara românească
    De-a pururi să trăiască
    Credinţa strămoşească
    Şi graiul din bătrâni.
    Spre Domnul ţării gândul
    De-a pururi noi avându-l,
    Sus inima, români!

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 17:21

    aceasta e logica unora! asadar cred ca mai bine ne vedem fiecare de lucrusoarele noastre si lasam ca aceste treburi sa se dezbata in parlament si este o datoria a oamenilor de acolo. daca nu si-o indeplinesc va asigur ca are cine-i judeca si aspru! noi ca oameni mai mici, ne supunem legilor dupa putere, sa nu deranjam, sa facem ascultare de autoritatea mai marilor oraselor si satelor, de primar, de patron, la nivel de tara de ministru, de presedinte, de guvern, la nivel de Biserica de eipscop, preot, chiar diacon si in limita cat ne permite conduita morala! eu accept situatia cere este si va fi si nu am de ce sa ma cert la nesfarsit! imi pastrez speranta ca oamenii vor avea putinul discernamant sa nu se mai ia dupa mariile erori! mai in jos am explicat de multe ori cum sta treaba si este o mica parte din multele exemple care imi vin in minte legate de situatia financiara, dar le tin pt mine, ca aceasta rubrica sa se incheie! concluzionez, ca Dumnezeu ii va judeca pe fiecare dupa faptele sale bune sau rele si ne absolveste de orice grija!

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 16:59

    LN23 nu se vrea, ci sunt organe ale Bisericii cu rol bine stabilit! este pus de Hristos acolo, ca invatator, parinte si sfintitor (care savarseste partea vazuta a tainelor) Invatatura Bisericii, ca si Biserica este intemeiata pe cuvintele si lucrarea Mantuitorului Iisus Hristos, pe Intrupare, Moarte, Inviere si Inaltare si nu ”parerea mea”! Cand nu mai ascultam de Dumnezeu, putem schimba, dar cat timp avem aceasta credinta, nu putem schimba nimic! aceasta este nadejdea noastra si rolul prezentei in Biserica! Este de datoria lui sa-si indeplineasca misiunea, incredintat de ea, altfel nu se face! o fi mai lacom, o fi mai betiv, dar constient ca trebuie sa fie acolo si harul lucreaza, ca taina nevazuta o savarseste Hristos! roll credinciosului sa fie si el acolo, prezent la aceeasi lucrare si se roaga impreuna cu preotul, daca vrei nemijlocit! preotul mai are rolul de administrare a tainei, cui? in ce masura administreaza si raspunde pt asta inaintea lui Dumnezeu!in tine ca om pot avea incredere in ce ne priveste, servicile care le faci… te imprumut, ma imprumuti, nu te urmaresc ca ma furi si asa mai departe, sunt exemple, dar nu chestiuni religioase ca nu impartasim aceeasi credinta! eu ader la Biserica tu ai parerea ta! si de vreme ce tu consideri ca preotia nu isi are rolul si valoarea, deci nu trebuie sa existe intr-o tara zisa civilizata, si prin urmare nu trebuie sa existe nici salarii, nici fonduri indreptate de nici un fel, (reiau, nu isi are rostul) nici oameni naivi, care sa contribuie. ce discutii sa mai purtam. nu trebuie sa existe si gata! daca sau nascut pe pamant ori sa se reprofileze, ori sa moara!

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 10, 2013 la ora 16:30

    @Alexandru.Ce sa intelegem,ca Dumnezeu a luat trei vieti nevinovate pentru al pedepsi pe Huidu ca a facut comentarii nesimtite?E o fractura logica.Mai bine las-o frinta c-o rupi de tot.

    Răspunde
     
  • LN23
    Februarie 10, 2013 la ora 16:29

    @Mitica & Alexandru,dupa parerile voastre:
    -exista oameni care nu sunt crestini,dar pe care i-ati putea admira sau in care a-ti putea avea incredere?
    -exista crestini ortodoxi practicanti pe care-i dezaprobati?
    -sunteti de acord ca statul roman este laic?
    -gasiti ca exista vreo diferenta intre laic si ateu?
    Consider ca fac parte dintr-o categorie de oameni liberi,care gandesc ca nu au nevoie de intermediari pentru nimic!
    Dupa parerea mea,dar poate ma insel,clerul se vrea,tocmai,intermediar indispensabil intre mine si Dumnezeu.
    Eu nu-i judec pe cei ce cred in puterea miraculoasa a moastelor,sau in aportul benefic al slujbei,consider ca fiecare e liber sa faca ce vrea,cu conditia sa nu-i agreseze pe altii,si as dori sa fie valabil reciproc.
    In acest sens,mi se pare nepotrivit sa mi se impuna sa particip la cheltuielile bisericii,cu toate ca admit ca ea are nevoie de bani ca sa existe.
    Poate ca ideea expusa aici de SanduCu este demna de luat in seama,in orice caz ceva trebuie facut pentru ca religia sa nu devina etern subiect de disputa intre romani!

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 16:19

    scz, unei emisiuni*

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 16:17

    nu mai vorbiti prosti cu moise sa propuna in parlament! el este doar un angajat al celui care il plateste si modelatorul unei televiziuni! sunteti copii la minte! si inca odata schimbati-va parerea ca in biserici se infunda bani. nu sunt decat niste salarii incepand de la -1000 la 0 si +1000. inseamna ca in anumite situatii angajatul da din buzunar incepand cu 1000, mai putin sau deloc si nu mai primeste nimic, sau nu da, dar poate primi 200, 300 si asa mai departe pana la maxim 1000. de ce? ca este impozitat presupusul venit. deci media este undeva 0, adica nici un ajutor! se urmareste sa nu se mai dea nimic si doar sa se ia!
    PS: in cazul ca sunteti interesati de adevar, daca nu claditi viitorul tarii pe minciuna si iasa un rahat bogat

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 16:04

    rapoarte exista destule in parlament! legile sunt gandite sa favorizeze statul sau pe afacerile din guvern, parlament, etc. si ceva in sisteme de a scoate ochii…! iar cine isi bate capul cu asa ceva si-l bate degeaba! cine nu vede rolul ierarhiei de a fi iconomi ai tainelor lui Dumnezeu, rolul rugaciunii pentru toata lumea, randuielile de cult dezvoltate in traditia bisericea si chemarea la manuire prin Biserica intemeiata de Domnulu nostru Iisus Hristos, desigur ca vede inutila preotia sa mai existe! cu alte cuvinte probabil ar trebui preotii sa se reprofileze si sa-si faca afaceri ca sa traiasca; bisericile sa fie inchise, ca numai prostimea mai merge acoolo, de care se folosesc popii! e clar, de vreme ce se considera asa, ce rost isi mai are orice discutie! pe semne oamenii din parlament sunt mai rezonabili si mai culti, si mai cu credinta decat oamenii din patura sociala! vom avea parte de conducatori dupa inima voastra insetata de sange si necredincioasa! sa nu mai aud, unde este Dumnezeu cand se intampla cutare nenorocire! afla marcel ca nu sunt popa, ci doar sunt in Biserica de la Sfantul Botez si nu ma exclud! Doamne nu au fost destule inundatii si cutremure sa realizam chemarea! mai trimite-ne multe, ca poate odata ne inteleptim!

    Răspunde
     
  • Marcel
    Februarie 10, 2013 la ora 15:21

    Popilor, sunteti penibili.
    Nu sunteti capabili sa purtati un dialog.
    Va faceti ca nu intelegeti despre ce e vorba si incepeti sa cantati slujbe.
    Stiti doar sa luati bani de la saraci si spaga de la politicieni si sa va folositi de Dumenzeu pentru a face bani.
    NU E VORBA DE DUMENZEU SAU DE CREDINTA AICI, ci e vorba de voi, POPII PARAZITI care aveti nevoie de cat mai multi prosti si saraci pe care sa-i extorcati.
    Dumenzeu e in fiecare din noi, si nu are nevoie de voi, popi mafioti !!!

    Răspunde
     
  • Alexandru
    Februarie 10, 2013 la ora 14:56

    in Biserica este Hristos.

    „Saule, Saule, de ce Ma prigonesti?…Eu sunt Iisus, pe Care tu Il prigonesti. Greu iti este sa izbesti cu piciorul in tepusa.”
    – Fapte: 8,4(5)

    Răspunde
     
  • Alexandru
    Februarie 10, 2013 la ora 14:51

    mi-am amintit. vroaim sa-i sugerez d-lui Moise sa-l intrebe dl Huidu (ca s-ar putea sa se cunoasca) ce s-a intamplat dupa ce a facut comentarii nesimtite legate de sarbatoarea Sfintei Parascheva de la Iasi. si sa-l intrebe cum se simte acum? tare mi-e frica sa nu auzim iarasi stiri tragice la tv-u. Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului ci sa se intoarca (de la rautatile lui) si sa fie viu. e valabil si pentru croncanitorii de pe aici.

    Răspunde
     
  • alex g
    Februarie 10, 2013 la ora 09:27

    @ Mitica: Tu daca iti cauti JOB te rogi la Dumnezeu sau pui mina pe Ziare si suni amicii sau Bestjobs etc?

    Asa si romanii..de aia nu se face nimica din cauza Bisericii de 2 bani! Niste dubluri.

    In loc sa facem sisteme de irigatie..noi ne rugam la MOASTELE SFANTULUI ASTEAPTA??!

    Asta numai natiile subdezvoltate mintal mai fac!

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 10, 2013 la ora 02:24

    @mitica > Pe vremea lui Ceausescu, noi nu aveam habar pe ce se duceau taxele. Dar Educatia si Sanatatea erau gratuite (ma rog, ciubucuri sau atentii au fost si vor fi, nu numai la romani). Aveti dreptate, eu m-am limitat numai la Sanatate, Educatie si Biserica. Normal ca sunt mai multe. Si iarasi, normal ca fiecare sa aibe interes de a contribui diferit. Dar , cred eu, ca un sistem financiar trebuie mult simplificat pentru a fi capabil sa onoreze acest gen de variatii.
    Proiectul supus discutiei generale, pe blog, stiu ca este mai putin bun decit cel care a existat inainte. Nu existau zeci de mii de fekuri de taxe. Una singura, si in ultimii ani (inainte sa parasesc tara) nici nu mai aparea pe statul de plata aceasta taxa, vedeam numai NET-ul, ce intra in buzunar. Tin minte ca toti eram chiar multumiti, ce trebuie sa stiu cit i-mi opreste. Si de fapt asa este. La ce-ti foloseste daca tot nu poti sa schimbi nimic.
    Asa cum spuneti. Unii vor sa incurajeze Sportul, altii sa sprijine Biserica (lacasul credintei), samd. Pentru asta se pot initia niste sondaje de public care sa fie considerate la defalcarea fondului bugetar. Deasemenea, Guvernul poate sa prezinte niste rapoarte, sa zicem trimestrial, din care omul sa vada daca dorinta lui a fost satisfacuta. Vorbim de dorinte, dar si noi trebuie sa admitem ca exista si necesitati, prioritati.
    Va multumesc pentru contributie. Personal sper sa participe mai multi cu opiniile lor. Cu cit mai mult cu atit mai bine. Daca vom ajunge, aici pe blog, la un consens, vom putea spune ca ne-am facut partea. Ramine ca Moise, la cererea noastra, sa transmita aceasta ideie mai departe pina la un partid sau careva care sa-l sustina in parlament. Ce ziceti?

    Răspunde
     
  • mitica
    Februarie 10, 2013 la ora 00:11

    multumesc alexandru! sa speram si cu siguranta cine vine mai des, se simte ca acasa si isi schimba si optica! psihologic ai atins bine! de asemenea pt cel familiarizat este sensibil cand vede ca lucrurile o iau razna…!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase