Târguiala pe salariile bugetarilor ascunde secretul stagnării în sărăcie

Publicat la data de de Biziday

Moise Guran

Mă uit la televizor ca la un film cu proști. Sindicatele discută nemulțumite de salarii… Guvernul Cioloș le zice să stabilească ele cât să fie minimul pe economie anul viitor… Hossu are planuri – 1350 sau 1450, nu s-a hotărât. Nistor se strâmbă la camere – au crescut salariile cu 25% dar în Educație tot nu tentează pe nimeni să lucreze. Pâslaru vine cu o idee… să dăm un spor de până la 30% pentru specializările în care găsim greu oameni, cum ar fi IT. Nuuu! Nu e corect! Nu e egalitate! Pentru un copil crescut la țară și care a colindat iarmarocurile, chestia asta poate fi amuzantă, până la un punct. E disperarea ocaziei, țigăneala unuia care-și vinde vaca acum și nu trebuie să rateze ocazia. Și totuși… dau toți cu banii de parcă ar da de la tac-su, nu din banii noștri ai tuturor. Aloo! Treziți-vă! Ați luat-o razna! Haideți să facem niște calcule, însoțite de desene, de ce nu?

Priviți întâi cu atenție graficul de mai jos! Dați click pe el să se facă full-screen, acordați-vă cinci minute ca să îl studiați, și apoi reveniți pe text să vă explic cum l-am făcut.

E simplu, am luat execuțiile bugetare din 2007 până în octombrie 2016, disponibile pe site-ul Ministerului de Finanțe. N-am luat bugetele, că alea-s miniciuni! Execuțiile sunt ce s-a dat, nu ce s-a proiectat. Apoi am extras rundele de majorări, începând cu 2015 și până în octombrie anul acesta. Mi-a rezultat că de la 52 de miliarde de lei, cheltuieli de personal anul trecut, anul ăsta ajungem la 55,84 miliarde. Ceea ce, în medie, pe total buget, asta înseamnă o creștere a efortului lunar pe care nația îl face (azi, față de 2015) pentru salariile bugetarilor de aproape 18%. Apoi am extrapolat la 12 luni cheltuiala de acum, încercând o proiecție pentru 2017, plus cele 4,8 miliarde, impactul creșterilor forțate în Parlament de PSD (dar atacate la CCR de Guvern). Rezultă că anul viitor vom plăti pentru salariile bugetarilor, rotunjit, 61 de miliarde de lei. Sigur, contează mult și creșterea semnificativă a salariului minim, care a dublat numărul angajaților din economie plătiți acum cu salariul minim (1,5 milioane) chiar dacă mare parte din ei sunt calificați.

Dar, nu judecați salariile bugetarilor la modul e mult/e puțin, până nu vă mai luați cinci minute ca să studiați încă o poză.
evolutia investitiilor

Exact! În 2012, 2013 și 2014 economia nu a produs suficient cât să acopere revenirea salariilor bugetarilor la nivelul anterior tăierilor de la mijlocul anului 2010. Așa că diferența de creștere a salariilor este exact cea care lipsește din execuția investițiilor publice. V-ați prins acum de ce nu s-au mai făcut/licitat autostrăzi între mai 2012 și noiembrie 2015? Ce s-a făcut, s-a făcut pe bani europeni, cu impact foarte limitat în castelele astea. În 2016 aveam o creștere de 25% a investițiilor dar, ce să vezi! vin semnale că sunt unele probleme de finanțare, acum pe final de an. Ghici de ce?

Ăsta e adevărul simplu, pentru cine îl suportă.
Ceea ce nu înseamnă că salariile bugetarilor nu trebuie mărite. Eu le-aș dubla, v-am mai zis, dar n-aș da un leu înainte de reforma fiecărui domeniu în parte, n-aș accepta nici măcar o discuție cu sindicatele câtă vreme acestea se opun eliminării birocrației, incompetenței și hoției din sistemele publice. Spitale, școli, administrații… toate trebuie reformate, pentru ca toți cei ce rămân și cei ce merită să aibă salarii mari. Dar nu înainte!

Cioloș a intrat în capcană, iar acum joacă într-un film cu proști. Economia nu va putea suporta aceste cifre, și nici nu poate beneficia de un aport de la aceste sectoare bugetare câtă vreme huruie de ineficiență. Cele două poze ne arată ciclicitatea prostiei în România. Întoarceți-vă la prima și vedeți ce scrie pe anul 2008, imediat după creșterea halucinantă de salarii din 2007. DEVALORIZARE! E atât de simplu!

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

67 răspunsuri la Târguiala pe salariile bugetarilor ascunde secretul stagnării în sărăcie

  • dicu razvan
    Decembrie 3, 2016 la ora 16:58

    Si totusi, cu toata hotia din tara asta, au ramas bani necheltuiti. Miliarde ramase necheltuite la investitii, bani returnati de la sanatate etc.
    Asta inseamna ca Romania are bani, dar pe langa hoti, avem de-a face si cu multi incompetenti.

    Răspunde
     
  • dan
    Decembrie 3, 2016 la ora 07:38

    DFG
    Mai sunt unii care lucreaza sau chiar sunt de acolo, care cunosc situatia dinauntrul ei. Cateodata datele economice nu se -prea-potrivesc cu realitatea.La un PIB/capita de 6353 USD fata de 9499 USD al Romaniei, sarbii traiesc un pic mai bine ca noi.Faptul ca nu isi permit vacante e fals.

    Răspunde
     
  • Andrei
    Decembrie 2, 2016 la ora 18:46

    Ce n-as da sa avem un an cand se fac multe investitii publice in tot ce vrea domnul Guran. Sa vedem cu 3 / 4 din bani se scurg in corporatii si in ratele pe care omul de rand si le-a facut. Poate atunci o sa se potoleasca si dreapta cu ineptia asta ca investitiile in salarii minime si sezoniere produc prosperitate.

    Răspunde
     
  • Lunetistul
    Decembrie 2, 2016 la ora 14:39

    Sa mai spunem o data: Singura solutie eficace este un glont in cap la primii trei capi care conduc Romania! De preferinta mortal!
    Sa vedem dupa asta cine sunt cei trei care vor sa le mai ia locul?
    Am votat de la 19 ani pana la 44 si nu s-a schimbat nimic in tara asta. Destul!
    Asasini profesionisti asta ne trebuie acum.
    SA spuna ce suma vor!

    Răspunde
     
    1. Ești dus rău...
      Decembrie 3, 2016 la ora 01:31

      Vezi tu, pana acum, generația Facebook a reușit sa pună Președintele corect și Primul Ministru potrivit…și vii tu cu pușca ca țăranu’ fix la cine nu trebuie!

      A mai rămas de schimbat Parlamentul și Administrația Locala ca lucrurile sa intre în normal…

      …și pe mine ma apuca disperarea de multe ori când ma gândesc ca o mana de comuniști, ca sa se păstreze în funcții, au omorât oameni, au adus minerii, au furat, au devalizat și în continuare se bucura de girul părinților noștri care se lasă manipulați și ies ordonați la vot, sa le mai dea un mandat lui Dragnea, lui Ponta, lui Tăriceanu, lui Băsescu…după care, tot ei, pensionarii se întreabă de ce nu progresam și declara în sondaje ca „tara se îndreaptă intr-o direcție gresita” …

      fără sa realizeze ca de 26 de ani PSD-ul face legea în Parlament și în Administrația Locala și dacă da Dragnea ordin niciun primar PSD nu mai accesează fonduri UE numai asa ca sa-l facă de ras pe Cioloș!

      Răspunde
       
    2. Neica
      Decembrie 4, 2016 la ora 18:54

      La fel m-am gandit si eu si mii altii de ani de zile dar se pare ca nu mai poti gasi nici macar lunetisti sa-i impuste….

      Răspunde
       
  • Aparatul bugetar trebuie restructurat urgent, intensificate investitiile inclusiv in aparare
    Decembrie 2, 2016 la ora 10:57

    Treburile sunt simple pentru un om cu carte:

    – trebuie restructurat drastic aparatul bugetar,

    – aparatul bugetar trebuie eficientizat, deci pus pe profit,

    – intensificate si stimulate investitiile in infrastructura si pornita urgent locomotiva din industria apararii,

    – statul sa creeze premisele cresterii agriculturii si sa stabileasca care sunt cauzele pentru care agricultura produce 15 miliarde in Romania si 55 miliarde in Franta,

    – informatizarea statului si eliminarea birocratiei

    – incurajarea capitalului autohton si suprasprijinirea IMM-urilor pentru dezvoltare din toate punctele de vedere – Ambasadele Romaniei sa nu mai frece menta si sa faciliteze exporturile romanesti dupa modelul Camerelor de Comert ale Germaniei din toata lumea

    – cresterile de salarii sa fie pe principii sanatoase, pe criterii de performanta si fara sa afecteze economia

    – Cred ca a venit momentul sa se faca puscarie pentru Inalta Tradare in cazul blocarii inzestrarii Armatei cu corvete de catre Tariceanu si Dragnea.

    – Tara asta trebuie pregatita pentru ditamai ciclonul care se apropie de noi si si din punct de vedere economic si militar!

    Hai sa fim seriosi Moise, singurul capabil sa faca toate astea simultan este in acest moment Dacian Ciolos!

    Trebuie puse toae tunurile pe propagandistii care sunt obisnuiti ca in luna alegerilor sa devalizeze statul si sa distruga economia doar ca sa ajunga la putere!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Decembrie 2, 2016 la ora 11:43

      „aparatul bugetar trebuie eficientizat, deci pus pe profit”_ Spre deosebire de mina Lonea, unde socialmente, pentru eficientizarea activității cea mai profitabila măsură este închiderea exploatării, în cazul Educației, asemenea instituțiilor de ordine publica șamd, profitul este pe termen lung și mai greu palpabil (chiar mai greu de definit uneori). Așadar, profitul în cazul aparatului bugetar este complex și are multe aspecte…Sunt de acord cu dumneavoastră în ceea ce privește creșterea gradului de eficienta în toate activitățile din patria noastră. Aceasta depinde în mod determinant de cei pe care-i desemnam peste câteva zile sa facă parte din parlament. Daca vor fi dintre cei certați cu legea, probabil eficienta activității lor și a noastră (în cadrul legislativ trasat de ei) nu se va afla chiar pe cele mai înalte culmi.

      Răspunde
       
    2. Lunetistul
      Decembrie 2, 2016 la ora 14:42

      Asta-s doar vorbe! De atatia ani….

      Răspunde
       
  • vasi
    Decembrie 2, 2016 la ora 10:32

    Gresite exemple! Deocamdata bussines-urile BCR si OMV aduc bani din afacerile in sine (sistem bancar si petrol) si mai putin din costul muncii.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Decembrie 2, 2016 la ora 01:42

    Am auzit la radio un interlocutor care l-a supărat pe dl Moise întrebând despre OMV și BCRș cred ca a fost o neînțelegere. Ascultătorul dorea sa afle (după cum am înțeles eu) de ce firme multinaționale plătesc diferit angajații din tari diferite. Referirea la profit era adiacenta. Răspunsul este simplu: exista o piață a forței de munca, cu cerere și oferta, la fel ca și cea pentru bunuri și servicii. Daca un angajat OMV din România va cere salariul la fel cu cel din Austria, angajatorul va găsi deîndată un altul care sa accepte postul, cu o calificare comparabila, și pentru un salariu la nivelul celor din România. acesta este unul dintre motivele pentru care investitori străini vin în patria noastră: costurile cu forța de munca sunt mai mici decât în alte locuri. Pe măsură ce vor creste, este posibil sa scadă comparativ alte costuri, ori sa existe alte facilități care sa atragă investițiile străine. Pana atunci, romanii își vând forța de munca mai avantajos pentru ei pe alte piețe, unde prețul forței de munca este mai ridicat, în Austria, bunăoară.

    Răspunde
     
  • dan
    Decembrie 1, 2016 la ora 08:12

    adica ce sa intelegem? ca nu se poate? da de ce se poate in Serbia tara in care nimeni nu lucreaza pe un salariu mai mic de 40000 DNS? Adicatelea 400 euroi? Tara care de altfel nu e in UE si care a trecut ,destul de recent, prin doua razboaie ,care investeste enorm in infrastructura.Si nu numai Serbia, vezi Albania, Muntenegru…

    Răspunde
     
    1. DFG
      Decembrie 1, 2016 la ora 22:28

      Din păcate în Serbia e rău de tot. Nu stiu de unde dai cifrele dar oameni din Belgrad au doar 7 zile de concediu pe an și nu-și permit să meargă în Grecia, unde mergeau la greu pe vremea iugoslaviei.

      Răspunde
       
  • Sabin
    Decembrie 1, 2016 la ora 07:14

    Marius, poți să muncești 24/24 și tot s-o faci în zadar . Nu-mi da exemplul italienilor. Mergi te rog frumos în țările nordice. Suedia a făcut un experiment și a trecut la programul de șase ore ( drumul de acasă la muncă și de la muncă spre casă este considerat timp de muncă – dreptu-i că vin de la 100km într-o jumătate de oră , dar asta-i altceva ), 30 de ore pe săptămână. Experimentul a demonstrat că în ciuda timpului mai puțin petrecut la muncă , productivitatea muncii s-a dus în sus cu procente variind între 15 % și 25 % , în funcție de domeniu de activitate.
    Să-ți spun cum stau cu salariile și pe ce loc în topul națiunilor fericite se află suedezii ?

    Răspunde
     
    1. Marius
      Decembrie 2, 2016 la ora 14:12

      De ce nu arbitrat suedia meciul Germania-Franta? Nu ma lua cu zarzavat!

      Răspunde
       
  • Marius
    Noiembrie 30, 2016 la ora 20:45

    In ce stat din Europa se mai sta degeaba de marti dupa masa pana sambata seara si s-o frece pe banii statului cand italienii lucreaza pana sambata seara la ora 19 ?
    Evident ca tara nu-i atragatoare din moment ce voi plecati si in weekend in Anglia! Oare ce-o fi spunand englezii cand va vad? Cand ai vazut ultima data englezi petrecandu-si weekend-ul in Romania? Nu va e rusine deloc?

    Răspunde
     
  • ionel
    Noiembrie 30, 2016 la ora 19:22

    E foarte greu sa crezi ca nu sunt bani pt salarii cand vezi tot ce se intampla in jurul tau si ce tunuri se dau. Cand vezi ca un km de strada in Romania costa mai mult decat oriunde in EU si ajung sa o faca tot niste amarati platiti cu salariul minim pe economie si, culmea, se mai si duce versantu’ la vale sau se naruie viaductul. Cand vezi ca un stadion costa de cateva ori mai mult decat unul aproape la fel de mare la cateva sute de km distanta… cand auzi continuu ca este un deficit enorm de personal in sanatate dar daca vrei sa te angazezi trebuie sa-ti cumperi postul si lista, din pacate, poate continua mult si bine. Cum dracu sa nu vrea lumea salarii mai mari. Am ajuns o natie de muncitori pe salariul minim pe economie. Am uitat de mult ca asta ar trebui sa fie doar o referinta. Vreti un studiu real, hai sa luam cate un numar de patroni din diferite zone ale tarii si sa vedem ce masini conduc si ce proprietati au si dupa aia mai vorbim cum le mor lor afacerile daca se mareste salariul minim pe economie.. saracii.

    Răspunde
     
  • Adrian
    Noiembrie 30, 2016 la ora 19:11

    Moise, tu nu mai lucrezi in televiziune deloc? Nu mai ai emisiune la DIGI24, doar la radio si scrii un articol aici pe site? Nu de alta da-s in urma cu noutatile.. sa fiu si io la zi…

    Răspunde
     
  • Razvan
    Noiembrie 30, 2016 la ora 13:31

    Nimeni nu are o viziune de ansamblu. Bugetari in multe sectoare sunt prea putini. In altele mult prea multi. Cand faci politica scopul e sa nu lasi pe nimeni de izbeliste. A mentionat vreun destept din PNL, PSD, USR, UDMR etc. termenul de reconversie profesionala si cum naiba o punem in aplicare? Nu suntem in stare sa invatam pe nimeni nimic dar stim sa-i acuzam ca nu se pricep la nik si n-au educatie. E nevoie de forta de munca in special calificata de n-avem idee, prin automatizare putem concura cu China (cu referire la Cris, aia 3 de fac o poarta o sa fie someri ca o sa cumperi poarta aia Made in China pt ca e mai ieftina) si cum o dam cum n-o dam tot la coruptie ajungem. Cei ce primesc mita au jumatatea lor de vina si-mi doresc sa plateasca pentru asta inclusiv cu averea lor, dar cei care dau mita de exemplu la comisie sa obtina pensie de handicap sau pe caz de boala desi n-au nici pe draq nu sunt vinovati? Cum schimbi mentalitatea unei tari sistematic imbecilizata in ultimii 27 + 45 ani? Cu cei care au un raspuns la intrebarea asta as vrea sa votez.

    Răspunde
     
    1. Adrian
      Noiembrie 30, 2016 la ora 19:39

      daca au dat bani pt a obtine pensie de handicap sau de boala se vor imbolnavi exact de boala pe care au mimat-o! dar nu cred ca se joaca nimeni cu asa ceva.. am vazut niste cazuri tragice intr-un spital! dar handicap nu e corect spus e un grad avansat de boala, adica boala e pe bune! anumite diagnostice trec automat (te incadrezi) la grad avansat de boala (handicap). e de dorit sa lucreze toata lumea si sa nu ajunga nimeni sa stea inchis in casa, cu 8 mil, fara bonuri de masa, fara colegi, fara prieteni.. doar discutand cu doctorul o data pe luna…… e tragic dar Dumnezeu stie toate! daca persoana pensionata s-a imbolnavit la servici nu se pun niste intrebari? nu-i sanctionat nimeni? cum e posibil sa vina ca o floare si sa plece ca un debil mintal din firma ta? Dumnezeu sa-i ierte!

      Răspunde
       
  • Sabina
    Noiembrie 30, 2016 la ora 11:29

    Oare nu sunt bani ?
    Dara pt suflețelul lor se găsesc bani .
    Nimeni nu se întreabă de ce o infermiera are salariul așa de mic ?
    De ce cei de la Cotroceni nu pun în balanță
    Ca salariile dintre o asistentă si o infermiera este diferența așa de mare de o 1000_1200 de. Lei.
    O infermiera care spală toată ziua pisat cacat si ridică zilnic câte șapte _ opt bolnavii.
    De ce nu ne apreciază nimeni ducem la pansat.la eco,raze ,consulturi oare se când este cineva la cei Auxiliari cat muncesc zilnic si ce salariu au .si ce încadrare .
    Dragi noștri de la Cotroceni când am votat .Am votat pt un trai mai bun .

    Răspunde
     
    1. DFG
      Noiembrie 30, 2016 la ora 11:57

      Sabina, îți înțeleg necazurile, totuși parlamentul face legile. Dacă chiar ar fi vrut să mărească salariile ar fi respectat legislația în vigoare astfel încât mărirea de salariu să se întâmple. Fără respectarea legilor și justiție nu vom avea salarii mai mari si bunăstare, vom fi furați în continuare de politicieni și sfera lor de influență.

      Cheia e în respectarea legii, după cum vezi parlamentarii sunt primii care nu o respectă exact pentru că de fapt nu vor să mărească salariale.

      Răspunde
       
  • ANDREI
    Noiembrie 30, 2016 la ora 10:42

    La „macro” aratau cel mai bine cifrele pe vremea lui Ceausescu. Nu glumesc! Atat de bine ca Romania nu le va mai atinge niciodata si uite ce s-a intamplat si cum a fost ! Si mai apoi ar fi bine sa mai faci un grafic de comparatie cu veniturile in Romania si in tarile de vest ale UE!

    Răspunde
     
    1. DFG
      Noiembrie 30, 2016 la ora 11:01

      Andrei, de ce să nu facem o comparație cu țările din est?

      Răspunde
       
  • alexandru
    Noiembrie 30, 2016 la ora 10:00

    Moise, nu este frumos sa invrajbiti oamenii intre ei! Eu am facut parte din sistemul bugetar pana anul acesta cand m-am pensionat. Un lucru vi-l spun sigur, dovada fluturasii mei de salarii(nu am grafice „grohaitoare” ci purul adevar in scris!), din mai 2010 cand s-au taiat 25% , resimtiti de fapt cu circa 35-40%, salariu de baza nu a mai fost refacut niciodata iar acesta a fost si baza de calcul a pensiei mele!!! Stiati ca salariul unui politist e „aproape” 1250 de lei??? Stiti cat e salariul unui politist din Germania??? ASTFEL DE COMPARATII AR TREBUI SA FACETI SI NU A UNEI MESERII CU ALTA!!! Ati arata astfel nepartinitor, si nu prea pareti… O zi buna va doresc!

    Răspunde
     
    1. DFG
      Noiembrie 30, 2016 la ora 10:47

      Alexandru, aceste comparații cu Germania nu sunt realiste, bunăstarea se face prin muncă și respectarea legilor. Marea problemă la noi sunt politicienii si politrucii, speriați acum de DNA, interesați doar de furtul banului public. Fără eficiență și concurență nu există progres real, promisiunile acestea fără intenția de a fi respectate ascund dorința politicienilor de a bloca justiția si DNA pentru a reveni la furturile de acum câțiva ani.

      Când am spus muncă și respectarea legii mă refer exact la cei ce fură banul nostru, muncă noastra si in același timp ne dezbina, pe noi cei păgubiți, ca să scape si să se poată bucura în libertate de banii furați.

      Trebuie să vedem dincolo de aceste manipulări, să apărăm democrația și justiția și sa construim un viitor mai bun pentru copii noștri.

      Răspunde
       
    2. Darius
      Noiembrie 30, 2016 la ora 12:37

      In 2009-2010 lucram in domeniul privat, aveam salariul de baza si bonusuri strict in funcție de realizări. In 2009-2010 am câștigat cu 64, respectiv 62% mai puțin, pentru ca nu erau încasări. Asta e economia reala, unde nu-ți da nimeni daca nu produci.

      Răspunde
       
  • Adriana andronache
    Noiembrie 30, 2016 la ora 07:42

    De ce sariti toti asupra bugetarilor. Si cei de la privat su nevoie de medici si profesori.ca sa poata lucra la provat nu trebuie sa invete, sa faca cateva clase,unii mai meth si la facultate. Cand se imbolnavesc merg la patron sau merg la doctor ? Asa ca nu mai vorbiti daca nu va duce mintea. Este adevarat ca sunt unii dintre bugetarii care au salarii nejustificat de mari.

    Răspunde
     
    1. DFG
      Noiembrie 30, 2016 la ora 12:05

      Adriana, e foarte adevărat ce spui, cât timp există dezbinare si ură între noi cei ce muncim, ei pot să ne fure munca lună de lună.
      Trebuie să deschidem ochii și să fim uniți, muncă noastra e furata de parlamentari si politrucii infiltrati peste tot.
      Avem nevoie de justiție și DNA pentru a asigura un viitor mai bun.

      Răspunde
       
  • Mihai
    Noiembrie 30, 2016 la ora 05:30

    Incercati sa va schimbati locul de munca.
    Mergeti la un alt angajator, negociati un salariu mai mare la angajare!

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Noiembrie 30, 2016 la ora 05:32

      Era ptr.Gogu Bugetaru’

      Răspunde
       
  • Florin G.
    Noiembrie 30, 2016 la ora 00:49

    Eugen nu mi se pare „geek”, PSDist da. 🙂

    Răspunde
     
    1. Florin G.
      Noiembrie 30, 2016 la ora 00:53

      Nu stiu de ce l-a pus aici, era raspuns pt. alt comentariu. In fine, am reusit sa-l pun si acolo.

      Răspunde
       
  • Marius
    Noiembrie 29, 2016 la ora 23:17

    O fi Ciolos prim ministru dar puterea nu este la el si asta s-a vazut de cum a pornit la drum, ca ministrii nu i-a ales el ca mai multi i-au fost impusi de partidele principale PSD si PNL si nu mai vorbim de oamenii din teritoriu, prefecti, inspectori generali, …, asa ca a facut si el ce-a putut si doar cine nu vrea sa vada nu vede ca a fost foarte bine intentionat dar fara sustinere politica puternica ce poti sa faci… Ciolos a fost o solutie de sacrificiu in avantajul atat al PSD-ului caruia i se cam teminase carburantul asa ca gasit un motiv sa il debarce pe Ponta iar PNL-ul nu putea guverna cu un parlament ostil in preajma alegerilor asa ca l-au gasit pe Ciolos .

    Răspunde
     
  • liviu paduraru
    Noiembrie 29, 2016 la ora 20:52

    Da! MOISE ai dreptate! Târguiala pe salariile bugetarilor ascunde. Ascunde șpaga pentru câștigarea alegerilor.EFECTUL ESTE STAGNAREA îN SĂRĂCIE!!! Și asta se întâmplă de 26 de ani…

    Răspunde
     
  • Marian Perțea
    Noiembrie 29, 2016 la ora 20:16

    Ca de obicei e vorba de mai multe fete ale aceluiasi adevăr. Depinde doar de unde vrei sa vezi adevarul respectiv.
    Urmaresc de ceva vreme articolele usor alarmiste ale lui Moise si, din pacate, cam are dreptate… Si la nivel international si pe plan intern. Mai ales pe plan intern.
    Doar ca viata nu este compusa doar din cifre. Oricat ne am stradui sa planificam totul, imposibil sa nu apara ” n ” factori care sa influenteze, intr o directie sau alta, planul initial. Cu atat mai mult, intr o societate eterogena ca a noastra parerile trebuie musai sa fie cat mai divergente. Nu discut de motive. Sau de motivatia fiecaruia dintre comentatorii unui subiect. Discut doar de diferente culturale. Diferentele de educatie care fac ca unii sa nu poata accepta parerea altora. Sau, desi au o idee buna nu o pot argumenta. De aici invalmaseala de idei din orice emisiune, radio sau tv, de aici greutatea de a trage o concluzie in urma unei astfel de emisiuni. De aici usurinta cu care se pot specula subiectele sensibile ale zilei.
    La o problema reala, cum e cea a salariului minim, ni se ofera zeci de solutii. Cum selectam varianta optima, cum alegem raspunsul corect? Cum? Experimentand. Uneori, experimente mai si reusesc….

    Răspunde
     
  • Iulian
    Noiembrie 29, 2016 la ora 19:38

    Sunt perfect de acord cu dumneavoastra. Sistemul public trebuie neaparat reformat pt ca de cativa ani e in cadere libera ca si interes fata de munca. Atat timp cat lipseste recompensa in munca, cat lucratorii care exceleaza primesc in cel mai bun caz un concediu de sarbatori in timp ce salariile de excelenta sunt oferite in continuare pe sistemul pile si relatii nu este loc de mai bine.
    Sunt curios cand o sa fie introdusa legea salarizarii unice si cat de echitabila o sa fie aceasta. In prezent salarizarea personalului se efectueaza alandala, dupa criterii care nu reprezinta valoarea si eficienta in munca lucru care descurajaza performanta.
    Sunt bugetar, imi doresc o crestere a salariului deoarece in momentul de fata consider ca nu este suficient in raport cu riscurile si raspunderea meseriei insa inainte de asta imi doresc ca salariul sa fie echitabil, fiecare sa fie platit pentru cat si cum lucreaza mai ales ca sistemul public are un mare avantaj/dezavantaj respectiv la fiecare 5 oameni care lucreaza efectiv are 6 angajati care tin evidente privind activitatea.

    Răspunde
     
  • Gogu
    Noiembrie 29, 2016 la ora 18:19

    Și noi particularii ținem în spate toată hoarda de putori .Bonuri de masa,de vacanta,spaga ,al 13-lea salariu, si alte smecherii(radiații de la antene,praf,prostie) Plătesc taxe și impozite la zi și nu-mi rămâne bani cât unui salariat la stat,mama lor de hoti

    Răspunde
     
    1. Gogu bugetar
      Noiembrie 29, 2016 la ora 20:16

      Domnule Gogu sunt unul din cei care fac parte din „hoarda de putori”, sunt bugetar, in invatamant, dar nu profesor ci didactic-auxiliar, adica cei care tin evidenta tuturor documentelor dintr-o scoala si mai verifica si corectitudinea mediilor trecute de profesori, ca omul mai gresesc si ei dar nu recunosc. In cei 18 ani de munca de „puturos” am reusit sa am ultima treapta de salarizare pt postul meu, nu am bonuri de masa si nici de vacanta, nici al 13-lea salariu, si nici sporuri, chiar daca de stat la computer e intre 8-10 ore pe zi la munca nu beneficiez de sporul de ecran, asa cum se da in sanatate si administratia publica si nu mi se platesc orele suplimentare. Si eu sunt la zi cu taxele si impozitele si nu ma plang cand imi raman bani doar pentru mancare si cele necesare celor 2 copii la scoala. Uitasem si sotia tot bugetara „puturoasa” din invatamant. Deci domnule Gogu nu toti bugetarii traiesc in „puf” si la mine nu e cazul, dar sunt adevarate drame ptr unele familii care venitul lor e din „hoarda de putori”. „Sarbatori Fericite”!

      Răspunde
       
      1. Cris
        Noiembrie 30, 2016 la ora 06:57

        Ce ore suplimentare vreti ca aventi mai multa vacanta chiar ca si parlamentari ar trebui recuperate orele de vacanta ce depasesc 30 calendaristice cum are fiecare cetatean din tara asta si poate de la multe patronate nici alea nu le primesc ca daca sil iau i da afara,hai sa nu vrb.aberati de ore suplimentare in invatamant

        Răspunde
         
      2. Sandu
        Noiembrie 30, 2016 la ora 08:41

        Tocmai de aceea domnule Gogu ar trebui sa va mai ganditi o data inainte de merge la urne pe 11 dec. Aici s-a ajuns dupa 26 de ani de furaciuni, daca oamenii astia ar fi furat mai putin, ar fi fost bani si pentru salarii mai mari pentru dumneavoastra, daca ministerele nu ar fi atat de intesate cu oameni care stau degeaba ar fi fost mai multi bani pentru investitii, tara s-ar fi dezvoltat mai bine si acum atat dumneavoastra cat si sotia nu ati fi avut salarii fara sporuri. Deci domnule Gogu, daca suntem aici, ne cam meritam soarta, de 26 de ani, din 4 in 4 ani ne promit ca fac, dar nu fac nimic, in preajama alegerilor dau salarii de unde nu au, dupa care ne iau inapoi tot ce au dat prin diferite mariri sau taxe noi, ori prin inflatie, ca asa e cand dai fara sa produci mai mult. Daca ati fi fost in zona privata ati fi invatat ca nu poti da mai mult decat produci, ca nu ai de unde.

        Răspunde
         
      3. DFG
        Noiembrie 30, 2016 la ora 12:17

        Trebuie să deschidem ochii și să înțelegem că dezbinarea si ura le permite politicienilor să ne fure munca.
        Ne certăm între noi când de fapt toți muncim pentru pâinea noastră și pentru copiii noștri.

        Să fim uniți și să apărăm justiția și DNA! Astfel vom avea salarii mai mari în viitor.

        Răspunde
         
  • Badea Claudiu
    Noiembrie 29, 2016 la ora 18:01

    Moise ai putea sa explici pentru bobor cum pot fi marite salariile in asa fel incat sa nu se devalorizeze banii ?
    Articolol tau este inteles pe deplin doar de o mica parte dinte cetateni, iar nu cred ca ma numar printre ei. Ai fi mai distribuit online daca (uneori) nu ar trebui un translator pentru ceea ce scrii. Desi totcmai pentru popularizarea discutiilor economico-politice esti apreciat, cred ca este loc de mai bine.
    Cu multumiri !

    Răspunde
     
  • Kapital
    Noiembrie 29, 2016 la ora 16:56

    F correct, devalorizarea e cea mai eleganta solutie, cred ca voi face un re-enter pe EURRON (cea mai plictisitoare pereche, dar cu potential mare in T1/2017…). Inca mai sper o retragere spre 4.43 – daca bancile vor vinde valuta multa pentru plati fara numar de Mosu’…

    Răspunde
     
  • Dante
    Noiembrie 29, 2016 la ora 15:52

    Domnule Guran, bani sunt, gramezi – problema este ca statul Roman nu este in stare(sau nu vrea?) sa-i colecteze. Evaziunea fiscala, sportul nostru national.
    Mi-as dori un guvern care sa aiba ca prioritatea acest lucru, pe langa o restructurare a apartului de stat.

    Altfel degeaba avem crestere economica si 15%, cat timp nivelul de saracie nu scade cresterea nu se simte si in buzunar, e absolut degeaba

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 29, 2016 la ora 15:18

    Am 2 farti in Germania si in perioada de criza Merkel a crescut salariile zicand ca asa se poate scoate tara din recesiune pt.ca creste consumul si clar si productia creste unde ajuta la mai mult volum se munca si calar la angajari mai multe.ar trebui sa faceti o emisiune cu automatizarea fabricilor pt.ca acolo se scade forta de munca ar trebui sa se puna o taxa anume pt.asa ceva si sa aiba posibilitatea angajatorul sa aleaga intre automatizare totala sau sa lucreze cu oameni si sa scade taxele.va multumesc

    Răspunde
     
    1. adani
      Noiembrie 29, 2016 la ora 17:05

      ” sa se puna o taxa[] pe automatizarea fabricilor”?? Domule/doamna, dumneavoastra va ganditi la ce debitati? Pai eu sa soun ca infintez o firma de constructii, insa fiind sarac rupt de foame, nu-mi permit sa cumpar o betoniera si il pun pe salaorul meu sa faca betonul cu sapa, direct in roaba. In curt timp fac si eu bani ca sa-mi cumpar o betoniera insa dumneavoastra sustineti ca ar trebui sa fiu impozitat in plus daca o pun in functiune. Asta inseamna automatizare!

      Răspunde
       
      1. Cris
        Noiembrie 30, 2016 la ora 06:52

        Eu ma refer la automatizare totala unde apesi pe un buton intra materialul finit si iese piesa facuta,exemplu cum ar fi o masina de facut porti din fier unde acum este un singur om sa faca o poarta si inainte trebuiau 3 oameni sa o termine in timp decent,nu vorbi tu de betoniera,nu ma refer sa nu evoluezi cum ar fi sa fie centrale telefonice ca pe timpuri ca sau pierdut oameni care bagau si scoteau firele pentru conectare si acum sunt stupidphone,esti aberant nu lua automatizarea totala

        Răspunde
         
        1. Cris
          Noiembrie 30, 2016 la ora 07:10

          Sa te gandesti la automatizare totala vroiam sa ma refer la ultimele cuvinte”sa cumperi o betoniera nu se refera la fabrica si daca nu poti sa iti cumperi lasa pe alti care pot si sa nu scada pretu pietei fortei de munca ca tu treebuie sa lucrezi mai ieftin

          Răspunde
           
  • Cris
    Noiembrie 29, 2016 la ora 15:09

    Dl.Moise aveti un pic de dreptate dar nu le plangeti de mila la patronate ca chiar si un simplu ABC face profit cat sa plateasca o rata la o casa de 100000 EUR, dar un muncitor cu salar minim nu poate sa se hraneasca cum trebuie,locuiesc in Zalau si va spun ca sunt patroni cu foarte mici firme care stau la casa nu la bloc si toata ziua se plang ca nu merge treaba,vrb.pentru ca lucrez in comert de 16 ani si tot timpul se plang ca nu iese profit dar totusi continua.Va spun ca odata ce creste salariile cresc si investiile si consumul si clar ca creste si economia

    Răspunde
     
    1. Daniel
      Noiembrie 29, 2016 la ora 15:31

      D le Cris daca vb asa degeaba ai lucrat in comert atatia ani ca nu te ai prins de nimic si n ai infintat in viata ta o firma daramite sa deschizi o afacere…profitul Abc ului a fost in anii de glorie e buticarilor si casele facute pe banii bancilor ca afacerea le mergea dar nu sau gandit la viitor si unii dintre ei au ajuns sa doarma prin magazine ca si au pierdut casele sau afacerea au inchis o, casele alea de care tu vorbesti s au ridicat in aceea perioada, acum s a dus pe apa sambetei si unii patroni vin de acasa cu banii ca daca inchid pravalia nu mai sunt patroni si decad in ochii celorlalti, de asta continua…

      Răspunde
       
      1. Cris
        Noiembrie 30, 2016 la ora 07:17

        Ce vrb Daniel de unde sti ca nu am firma,chiar butic cum zici tu si am profit dar de ce totusi sunt tot acei privati din ani de glorie si totusi chiar si masinile si le schimba alea nu se vad a fi din ani de glorie ca sunt din 2013 in sus ca doar nu au masina de facut bani acasa daca nu ar fi pe profit ar inchide cred si ar ramane aia pe profit.cred ca esti chiar tu unul dintre aceia ce le spune angajatilor ca nu castiga niciodata sunt luna de luna pe minus.mai dale dracului de minciuni

        Răspunde
         
    2. Calin
      Noiembrie 30, 2016 la ora 01:19

      Pai dumneavoastră ce faceți acum nu va plângeți ca va merge rău? Alții nu au voie?

      Răspunde
       
  • stan
    Noiembrie 29, 2016 la ora 15:07

    solutai este sa dam afara vreo 200 de mii de bugetari asa vor ajunge bani la ceilalti de marit salari la acelasi fond de salar iar cei 200 de mii de noi someri vor trebui ori sa isi gaseasca un job la privat care si asa nu mai gasesc angajati ori sa inceapa o afacere ori sa plece din tara si sa trimita bani in tara din cand in cand castiga toata lumea
    dar politicieni nu sant in stare sa dea oameni afara ca pierd voturi eu asa as fii facut in locul lui basescu in 2008 nu taiam salari ci taiam bugetari

    Răspunde
     
  • iulian
    Noiembrie 29, 2016 la ora 15:06

    Dar parca nici postacii PSD sau tot felul de odorizante pentru partea imputita a Romaniei, nu mai reusesc sa manipuleze romanii asa usor…
    O sacoshica cu trandafirasi, ceva, domnu’??

    Răspunde
     
  • Vasile
    Noiembrie 29, 2016 la ora 14:57

    Eugen, daca ai fi mai concret si mai constructiv in critica ta, poate ar iesi ceva. Altfel, imi imaginez ca ai profilul unui fan Antena 3, asta in relatie cu stilul amatorist si manipulare. Si rea-vointa…
    As fi totusi curios sa dezbatem pe subiect, nu pe langa…

    Răspunde
     
  • Cristi Mazilu
    Noiembrie 29, 2016 la ora 14:51

    Gresit d-le Eugen. Afirmatia dvs. este gresita. Nu stiu daca este si falsa, dar gresita este sigur.

    Răspunde
     
  • Marius
    Noiembrie 29, 2016 la ora 14:41

    Poate vrei sa daisi un exemplu-doua, personal nu am urmarit emisiunea, m-ar ajuta sa inteleg la ce te referi.

    Răspunde
     
  • Provincial
    Noiembrie 29, 2016 la ora 14:40

    Domnul Eugen,
    Oare dumneavoastra ati fost in emisiune la ora 13:45? Folositi notiuni care nu stiti ce inseamna, utilizati informatii obtinute dupa ureche fara o baza reala, ar fi bine sa mai puneti mina pe o carte de specialitate inainte de a discuta de productivitate la nivel global, valoare adaugata, profit care produce valoare adaugata. Ar trebui sa mai mergeti la scoala asta e sigur. Din pacate daca inainte toti barbatii se pricepeau la fotbal, masini si femei mai nou se pricep si la ecomonie.

    Răspunde
     
  • Eugen
    Noiembrie 29, 2016 la ora 14:19

    Domnul Guran,

    V-am ascultat azi emisiunea de la radio si m-a socat stilul amatorist cu care incercati sa manipulati, evident pentru oricine are putin spirit de analiza…
    Romanii au iesit in lume, au acces la informatie usor, nu mai pot fi prostiti cu televizorul sau cu formatori de opinie de genul Guran sau Tudor Popescu

    Răspunde
     
    1. Moise
      Noiembrie 29, 2016 la ora 14:41

      Da, clar. Nu cumva romanul asta al dvs, manipulat de mine si de CTP, a plecat in State si a votat cu Trump? Si mai comenteaza cateodata pe aici… 🙂 Vad ip-urile, stiti…

      Răspunde
       
      1. Aurel
        Noiembrie 29, 2016 la ora 16:09

        Moise, tipul cu BCR-ul avea dreptate, insa nu a avut timp sa-si expună clar ideile.
        Lucrurile stau foarte simplu: nu ne place, nu mâncam!

        Corporațiile au venit aici pt bani, nu pt „creme de la creme” in materie de resurse umane.

        Sa punem mâna sa învățam carte, sa investim in research, sa devenim o forta mondiala in „know how” (apropo, know how pe bune, nu „outsourcing”-ul pe care-l lauzi din Vestul tării, Cluj sau Bucuresti).

        Si, „da”, unii au mai ieșit pe afara.

        Cat despre IP, vb serios? Daca tu conduci masina cu numere de IF, unul din Suceava va deduce ca locuiești in Ilfov?! Oricine cu intentie si putine abilitați „geek”, iti poate posta aici mesaj din California, Coreea de Sud sau Botswana. De unde doresti sa vezi IP-uri?
        🙂

        Răspunde
         
        1. Florin G.
          Noiembrie 30, 2016 la ora 00:51

          Eugen nu mi se pare „geek”, PSDist da.

          Răspunde
           
      2. narcis purice
        Decembrie 3, 2016 la ora 00:16

        Pot să intervin?

        Mai sigur?
        Nu ştie!
        🙁

        Răspunde
         
  • Laura
    Noiembrie 29, 2016 la ora 12:58

    In Romania nu se guverneaza cu bun simt, cum sustine Dl. Ciolos. In Romania exista o arta a guvernarii in saracie si circ, prin multe parghii sociale pe care PSD le detine. Nici tehnocratii, nici ale partide nu au inteles ca este nevoie de acord comun si strategie pentru a contra-balansa parhiiile existente. Dl. Ciolos dovedeste competenta in probleme de adminitratie publica, dar in relatia cu partidele nu a reusit prea bine. As vrea ca „dreapta” sa fie mai temerara in Romania, cu parghii ancorate in eficienta, solutii simple si eficiente si mai putina balbaiala.

    Răspunde
     
  • speranța R
    Noiembrie 29, 2016 la ora 12:15

    Moise, este un subiect pasiune pentru tine ,pentru mine și probabil o mică parte din cititori. DAR, este ca un fir roșu și ar trebui să fie prima preocupare a guvernanilor patrioți .NU exista progres fără așa ceva,fără restructurare care te obliga să te pregătești pentru a rezista concurentei CORECTE,fără pile;
    Ce te faci cu atâtea interese,cu latratorii de la tv cu prefăcuții care stăpânesc arta manipulării pentru voturi;sper ca după alegeri Cioloș să fie mai intransigent,dacă nu vor veni dodolotii cu minciunile lor și tot ce știm deja ca fac după ce iau PUTEREA,cu glas mieros

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase