BIZIDAY: MIERCURI, 02 martie 2016

  • Donald Trump și Hillary Clinton sunt cei mai probabili candidați în cursa pentru Casa Albă. Deja zarurile par aruncate căci oricât de controversată ar fi doamna Clinton, Trump a reușit să sperie cam toatîă societatea americană. În altă ordine de idei, singura șansă a lui Hillary de a câștiga alegerile este aceea de a candida împotriva lui Donald Trump și doar a lui.
  • Mai mult de jumătate dintre polițele RCA din România sunt deținute de trei companii de asigurări cu probleme. Procurorii au făcut azi percheziții la Carpatica Asig, compania la care 850 de mii de români au ales să îşi asigure maşinile. Patronul, Ilie Carabulea este suspectat că ar fi falsificat contabilitate pentru a putea rămâne pe piață.
  • DNA a cerut Camerei Deputaților să ridice imunitatea în vederea arestării social-democratului Cristian Rizea. Acesta susține că a primit 300 de mii de euro de la un benevoitor pe care l-a cunoscut la dentist, dar procurorii susțin că binevoitorul era un investitor ce avea nevoie de influență la regia protocolului de stat şi la primăria Chiajna.
stiri verificate

Comentarii prin facebook

21 răspunsuri la BIZIDAY: MIERCURI, 02 martie 2016

  • Adi
    Martie 4, 2016 la ora 17:29

    De acord cu comentariul despre ministrii Sanatatii si de Interne. E revelator momentul cand ii raporteaza Toba lui Ciolos la inceputul mandatului. Haz de necaz, ala nu stie sa vorbeasca, iar ministerul lui este cel mai mare angajator din Romania!

    Răspunde
     
  • Iosif
    Martie 3, 2016 la ora 23:51

    Domnule Guran, de vreo 3 ani tot aud ca mai toate deciziile luate de guvernul Orban sunt catastrofale si vor duce la distrugerea Ungariei si la iesirea ungariei din UE, pana acuma acest lucru nu s-a intamplat. De asemenea tot aud ca vai de mine ce fac ungurii cu acesti imigranti,ehm,pardon,refugiati e de rau, nu trebuie sa faca garduri. Vad ca toata lumea se apuca sa faca garduri,poate stiau ungurii ce stiau….evident in o lume Utopica, nu se vor face garduri,se va gasi o solutie pasnica la toate. Pana atunci,pentru a nu avea parte de decapitari, de inca un Bataclan si de violuri in serie de acesti „refugiati”,pana atunci se vor ridica garduri. Daca aveti dumneavoastra o solutie viabila, contactati guvernele tarilor uniunii, altfel a nu face nimic,a sta cu mana in san si a discuta despre vaii saracii de refugiati in timp ce printre acei refugiati se strecoara sute de mii de imigranti,unii din ei si spalati la cap de ISIS,e o solutie si mai proasta decat a ridica garduri.

    Răspunde
     
  • Atentul
    Martie 3, 2016 la ora 22:00

    Ma uimeste cati iau apararea politiucii Putin, stiind din lumea larga ca rusii au o propaganda intrecuta doar de Coreea de Nord in interior si de nici o tara din lume cand vine vorba de propaganda in lume. Atrunci, de ce sunt atatia aparatori ai lui Putin?
    Exista doua explicatii:
    1 nu sunt bine informati si nici nu cred ce spun oficialii NATO(singurii nostri aliati, adevarati aliati, chiar daca inca ne trebuie timp sa intelegem asta)
    2 se informeaza de la Radio Erevan, antene, etc., adica de unde nu ar trebui.

    Mai sunt unii care sunt pentru granite deschse, pe intreg globul, cand UE se dezice incet, dar sigur de Zona Schengen…Cine stie ca Danemarca sau Austria nu mai controlau granitele cu RFG de mai bine de 40 de ani, iar acum o fac?! Cine locuieste in Vest(mare diferenta cu cei din Romania)stie sa aprecieze altfel granitele statale si ce s-ar intampla intr-o clipa daca toate granitele ölumii ar fi deschise…Pe loc am avea in Franta, Marea Britanie sau Germania …sute de milioane de saraci din intreaga lume, razboaie civile din intreaga lume s-ar petrece si in aceste tari numite mai sus. Fereasca Domnul!

    Răspunde
     
  • augustin
    Martie 3, 2016 la ora 21:25

    Domnule Guran inainte sa ii dati cu dezastrul legii in plata si mai ales legat de prima casa ar trebui sa va puneti la punct cu o lege economica atat de importanta precum legea cereri isi ofertei sau mana invizibila a economiei.
    Cum functioneaza? Cererea si oferta este cea care stabileste pretul unui bun sau service. Cele doua component ale pietei se ajusteaza reciproc pana se intalnesc. Exemplu informativ: ofer la vanzare 1 litru de ulei la 1 u.m. dar piata nu are decat 0.75 u.m.(nuitate monetara) de oferit . atunci eu trebuie sa scadpretul la 0.75 daca vreau sa vand . asa se intampla si in cazul imobiliarelor. Daca piata are 1.25 u.m.pretul va tinde si va ajunge in cel mai scurt timp la 1.25 u.m.
    Ce se intampla in cazul legii darii in plata daca dispare si p.c.?avansul va creste spre 40% spun bancile , asta presupune ca cererea va avea mai putini banii la dispozitie inclusive prin creditare, presupunand ca piata va acelasi avans de sa spunem 5000 de u.m., in loc de 100.000 u.m. doar 12.000 u.m. , si asta va insemna ca preturile imobiliarelor se vor ajusta spre 12.000 u.m. ( bineinteles ca asta se va intampla intr-o perioada de timp rezonabila. Poate ca preturile nu vor scade pana la 12.000 doar pana la 40.000 , avandul la suma asta ar fii de 16.000 u.m. care va fi starns de cel ce doreste sa cumpere intr-o perioada de timp de 3 orisi un pic mai lunga decat ianinte , in schimb apartamentul il va costa doar 40.000 in loc de 100.000 siva trebui sa se indatoreze la banca

    Răspunde
     
  • SAM
    Martie 3, 2016 la ora 17:34

    Cred ca ar trebuii sa existe o discuție mai elaborata despre legea darii în plata și despre tentativa de a alunga tinerii din România prin înlăturarea accesului la un credit imobiliar cea ce va duce la scumpirea chiriilor și implicit la un exod al oamenilor de calitate care vor pleca lăsând România cu majoritate electorala predispusa la manevre propagandiste tipic neo-bolșevice după modelul găsit în majoritatea județelor din sudul tarii unde dezvoltarea economica este activ suprimata de către personalități politice din conducerea administrației publice care își asigura relevanta contextuală și influentă în regiune prin a-și asigura o majoritate electorală compusă dintr-o categorie socială, clientelară și dependentă de ajutoare sociale, oameni „simpli” prin naivitatea cărora se poate construii un parlament majoritar pentru santinelele encavediste și ingineri delapidaționiști ce lucrează de zor la subminarea dezvoltării României de încă dinainte de 1948.
    Așa numita „lege a darii în plată” este un prim pas într-o campanie hibrida menita sa asigure atriția „generației facebook” prin exod.

    Răspunde
     
  • Gabriel
    Martie 3, 2016 la ora 16:54

    Am ascultat atent declaratia lui Trump din materialul video. Spune ceva de genul „i am a unifier…”. Automat mi-a adus aminte de sloganul „Victor ponta presedintele care uneste”. Sa fie o coincidenta sau ideea asta cu „unirea” sa fie cusuta cu ata „rosie”? Sa nu uitam de complimentele dintre Putin si Trump….

    Răspunde
     
  • Stelian F
    Martie 3, 2016 la ora 14:57

    De mai mult de jumatate de an tot o tineti una si buna cum ca rusii, care vor sa destabilizeze Europa, sunt cauza acestor valuri de refugiati. Nu spun ca n-ar fi rusii implicati, dar eu vad posibila implicarea lor umai prin subventionarea acestui drum. Numai daca rusii dau bani acelor oameni ca ei sa vina in Europa, ar fi adevarata aceasta ipoteza. Repet, n-am informatii nici ca le dau bani, nici ca ei nu le dau bani refugiatilor sa vina in UE, deci consider ca orice este posibil. Dar in momentul in care rusii ar face asa ceva, despre ce refugiati de razboi mai vorbim Moise? In momentul in care acei oameni primesc bani pentru a veni in Europa, ei numai refugiati nu mai sunt. Nu putem sustine in acelasi timp ca rusii ii platesc sa vina aici dar ca ei sunt refugiati de razboi

    Răspunde
     
    1. SAM
      Martie 3, 2016 la ora 16:47

      Cea ce ai deprins și tu, este un atac de tip DDoS asupra serviciilor sociale din Europa. Inclusiv traseul călăuzit prin Balcani prin zonele de influenta sovietica, trădează identitatea și originea proiectului.

      Răspunde
       
      1. Stelian F
        Martie 3, 2016 la ora 17:27

        Dvs spuneti ca este asa. Eu am spus ca nu stiu dar ca nu exclud aceasta posibilitate. Ceea ce m-a uimit estexa aceeasi oameni care sustin acest lucru (implicarea rusilor in ajungerea acestor oameni in Europe), in acelasi timp sustin ca acesti oameni sunt refugiati de razboi. Ce refugiati cand vin organizat?

        Răspunde
         
  • Stelian F
    Martie 3, 2016 la ora 13:45

    Spui:
    „Este o crima sa opresti niste oameni care fug de razboi”
    Ai dreptate. Daca Turcia ar construi garduri si n-ar permite ca sirienii sa se refugieze acolo din pricina razboiului, da, ar fi o crima. In rest acei oameni daca nu sunt multumiti de conditiile pe care le au in Turcia, eu sunt de acord sa mearga unde vor ei in aceasta lume, dar sa ceara ajutor la intrarea intr-o tara, nu sa vrea numai sa treaca prin acea tara ca prin branza, oricare ar fi acea tara. Sunt de acord cu o planeta fara granite, dar atat timp cat ele exista, trebuiesc respectate. Daca populatia unui stat vrea sa nu mai aibe granite acel stat, trebuie sa fie alegerea lor si nu trebuie impusa de cineva din afara. Altfel despre ce stat mai vorbim?
    Deci ca sa lamurim problema Moise. Acei oameni, precum toti aflati in situatia lor, merita tot ajutorul planetei, dar asta nu inseamna ca ei pleaca din Turcia fugind de razboi. Daca va fi razboi in Turcia abia atunci putem vorbi de venirea lor in Europa ca fiind refugiati de razboi. Acum, cand ei vin din Turcia, nemultumiti de conditiile de acolo, pe buna dreptate zic, ei sunt alt gen de refugiati aici in EU, nu refugiati de razboi.

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Martie 3, 2016 la ora 13:51

      Sa nu ne lasam inselati de ipocrizia Germaniei. Cand Merkel a spus ca germania vrea sa primeasca refugiati a fost ca sa-i urecheze pe cei care se vaitau sub apasarea refugiatilor (Grecia, Italia…). Daca Germania era o tara unde este Grecia acum, n-ar mai fi spus Merkel asa ceva. De unde stiu? Pai vad asta. Dupa ce refugiatii au inceput sa vrea numai in Germania, fiind invitati de Merkel, ea crezand ca e destul de departe ca ei sa poata ajunge acolo, nemtii au inceput sa tipe la celelalte state sa-i reduca din povara.

      Răspunde
       
    2. Stelian F
      Martie 3, 2016 la ora 14:34

      De care razboi fug acei oameni cand pleaca din Turcia?
      De care razboi fug acei oameni atunci cand pleaca din Grecia?
      De care razboi fug ei atunci cand parasesc Macedonia?
      Dar cand parasesc Serbia?
      Dar cand parasesc Ungaria?
      Sa-mi explice si mie cineva de care razboi fug ei din tarile enumerate mai sus, ca eu poate am minte mai putina si nu pricep.

      Răspunde
       
    3. L.
      Martie 3, 2016 la ora 15:25

      Stelian,sunt de acord! Daca fugi de razboi, la prima oprire intr-o tara nebeligeranta ai statut de refugiat. Mai departe,esti simplu emigrant.Legea emigratiei se aplica 100%. In alta ordine de idei: daca cuiva ii este cu adevarat rau undeva,se va bucura de orice fel de salvare de la raul acela…nu?! ei vor carne taita halal si nu castraveti cu paine si branza (cum spunea o emigranta la tv) si vor toti „in Germania”…Ma intreb daca sunt chiar atat de napastuiti.In plus, niste refugiati de razboi se aduna ca se violeze femei?!Sau arunca sandvis-urile si apa care li se aduc de catre voluntari?! Sau se bat cu politistii? Nu toti sunt asa; sunt multe exemple negative – adevarat si totusi…Si inca un lucru f important:majoritatea acestor „refugiati” sunt 78% barbati cu varste intre 15 – 40 de ani (cf stat.) Unde sunt femeile si copiii?! Moise,spuneati intr-o emisiune anterioara ca refugiatii acestia ne-ar putea ajuta sa combatem imbatranirea populatiei. „Barbati multi” nu rezolva aceasta problema. Bilogic, dar chiar si social vorbind, mai „valoroase”sunt femeile, in special pentru asta problema:) prin simplul fapt ca femeia naste si babratii-nu. Eu nu prea vad multe europence casatorindu-se cu barbati care, multi vin dintr-un mediu unde se stie ce reprez. femeia; daramite sa faca copii cu ei! O sa spuneti: dar ei se pot integra! Serios?! Integrarea e una mentalitatea legata de femei (relevanta in contextul problemei imbatranirii) este cu totul altceva:)

      Răspunde
       
  • Ionut
    Martie 3, 2016 la ora 13:33

    Draga Mircea, dupa emisiunea de azi incep serios sa ma intreb daca nu cumva cei care te critica chiar au dreptate! Sincer, mi-am pierdut increderea in calitatea stirilor tale! Cel putin stirile externe prezentate in aceasta emisiune, in opinia mea sunt o manipulare grosolana. Mi se pare ca faci acelasi joc ca doamna Mungiu Pippidi de a vedea in orice o conspiratie ruseasca! Cum poti sa zici ca toti americanii educati s-au mobilizat pentru doamna Clinton si impotriva domnului Trump? Partidul republican a organizat o competitie interna cu destul de multi candidati in urma careia a castigat detasat domnul Trump, adunand cele mai multe voturi! Daca societatea americana il vede pe Trump ca un dezastru atunci partidul republican trebuie sa fie un partid de oameni rupti de realitate, un partid de prosti. Sa nu uitam ca doamna Clinton e in conflict chiar cu FBI-ul american care o acuza ca ascundere intentionat informatii legate de activitatea sa presupusa ilegala. Cum poti sa afirmi ca Ion Iliescu a fost ales doar ca sa nu iasa Vadim Tudor dupa dezastrul lasat de Constantinescu si Ciorbea? Cum poti sa zici ca Rusia bombardeaza Siria cu scopul de a obliga populatia sa o poraseasca cand Rusia a intervenit in Siria dupa ce Europa a fost invadata de refugiati? America a fost cea care activa in Siria cand s-a produs primul val de refugiati in Europa. . Daca vrei o conspiratie, eu sunt de parere ca Rusia a intervenit in Siria cu binecuvantarea doamnei Merkel!

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Martie 3, 2016 la ora 14:39

      Mircea sau Moise?

      Răspunde
       
  • Stelian F
    Martie 3, 2016 la ora 13:29

    Va rog frumos Moise, explicati-mi si mie cum pot fi adevarate toate afirmatiile din aceasta fraza rostita de dvs:

    „Aproape toti candidatii, dar DT in mod special, deschide calea publicului american catre un vot pentru HC, in conditiile in care HC n-ar putea castiga in fata nimanui altcineva alegerile pentru presedintia SUA, cu exceptia lui DT.”

    Cum puteti sa va contraziceti singur in aceeasi fraza???

    Răspunde
     
  • Catalin
    Martie 3, 2016 la ora 12:41

    1) In America, la fel ca in Romania, este o clica de elite care lucreaza numai si numai pentru propriile interese. Media si politicenii americani latra la unison impotriva lui Trump exact ca grupul Intact si pesedeii din Romania. Trump este huiduit din toate partile, si cu toate acestea se bucura de o popularitate imensa. Nu e evident ca exista o ruptura intre oamenii de jos si cei de sus?

    2) Lumea incepe sa construiasca garduri si se vor mai construi garduri in continuare pentru ca multiculturalismul este pe cale sa esueze. Domnule Guran, ne spui ca este o crima sa nu primesti oameni alungati de razboi. Dar de crimele, violurile, talhariile si furturile comise de imigranti nu spui nimic? Nu te-am auzit o data sa amintesti de lucrurile astea. Obisnuieste-te cu idea: oamenii din culturi mult prea diferite nu pot forma o societatea viabila. Iar daca tu si altii credeti altceva, luati-i voi acasa pe toti. De ce sa plateasca statul din banul public – din banul meu pana la urma – pentru acesti oameni? Nu s-a facut nici macar un referendum, pentru ca stim care ar fi fost rezultatul.

    3) Ba mai mult, admiti ca ar putea exista teroristi printre ei, iar solutia la aceasta problema este sa fie mai bine supravegheati. Deci, nu numai ca-i primim sa ne polueze social, dar mai si platim bani ca sa fie supravegheati sa nu ne omoare. Esti normal la cap? Daca vrei sa ai grija de animale salbatice du-te domnule si ai grija de ele in mediul lor natural, nu la tine in casa. Nu e logic?

    Răspunde
     
  • Dragos Culea
    Martie 3, 2016 la ora 11:31

    In general, eu admir emisiunea pentru ca abordeaza teme economice importante. Nu inteleg ce legatura au starea lui Mihai Hohenzollern si alegerile Hillary-Trump cu temele economice importante pentru Romania. Acestea sunt subiecte fara continut. Nu era cazul sa apara chiar in deschiderea emisiunii.

    Răspunde
     
    1. Cosmin Moise
      Martie 3, 2016 la ora 12:33

      Apoi, daca alegerile Hillary-Trump nu au de-a face cu temele economice importante pentru Romania, atunci nimic nu mai are de-a face cu economia! Matale nu te-ai prins ca orice stranut la Washington se simte in buzunarul nostru? Hmm? Iar ca stapanul castelului Peles e bolnav, nu-i de importanta economica? Oare cine-l preia, poate-l vinde ca ssa se ingrijeasca….(ziceam si eu).

      Răspunde
       
  • Bogdan
    Martie 2, 2016 la ora 23:56

    Nu e miercuri 2 martie ?

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Martie 3, 2016 la ora 01:09

      Este. Dar nu conteaza. Ca si cu „somaj 6,5% din populatia ocupata”, ca si cu multe altele asemenea. Se pare ca sunt chestii peste care se trece prea usor cu vederea de catre o echipa de profesionisti, cum se vrea aceasta echipa. Eu inteleg ca se mai si greseste, dar cand gasesti greseli in fiecare emisiune, pe undeva ceva nu se leaga…

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase