De ce şi-a mutat România tehnica grea la Gurile Dunării…

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Toată lumea bănuieşte că acalmia din Ucraina este, de fapt, doar o pauză, şi că foarte curând războiul va reizbucni. Nu neapărat însă în regiunile din estul Ucrainei, sau, mai bine spus, nu numai acolo. Am observat că unii analişti dau ca mai probabilă destabilizarea regiunii Odessa, aflată în apropierea gurilor Dunării, la graniţa cu România, urmată de un desant marin mai mult sau mai puţin voalat al omuletilor verzi ai lui Putin.

11181424_10200669404253431_164235722_o

Sensurile deschiderii unui nou front ar fi multiple… slăbeşte în primul rând presiunea pe partea de est, căci ucrainienii vor fi nevoiţi să se replieze, apoi trupele din Transnistria, deloc de neglijat, pot face în mod facil joncţiunea cu Odessa, căci până la Tiraspol sunt doar vreo sută de kilometri, dar, mai important decât toate, atât Moldova, cât şi România, ţară membră NATO, vor fi puse într-o situaţie extrem de dificilă, din care n-ar lipsi provocările.

Nu ştiu câtă lume cunoaşte faptul că Republica Moldova nu mai are de facto armată, în timp ce, dincolo de Nistru, ruşii încă au 8000 de soldaţi profesionişti şi aproximativ 100 de tancuri şi blindate. Pentru comparaţie, la uriaşele aplicaţii militare ce se desfăşoară în poligonul Smârdan de la Galaţi, Armata Română a deplasat acum 400 de tancuri şi blindate.

Desigur, nu poate fi o întâmplare faptul că exerciţiul militar a avut loc în imediata vecinătate a regiunii Odessa, chiar dacă, în acelaşi timp, la Giurgiu s-a tras cu rachetele antiaeriene, iar la Câmpia Turzii şi la Constanţa s-au făcut exerciţii cu avioanele de vânătoare.

Tehnica grea de luptă trebuia adusă în vecinătatea zonei Odessa, iar exerciţiul militar a fost doar modalitatea de a face asta fără a da un mesaj belicos ruşilor. Iarăşi, nu poate fi o întâmplare faptul că la exerciţii a participat, alături de americani şi englezi, şi un detaşament de militari din Republica Moldova.

De fapt, Moldova îşi pune acum din nou problema înarmării, după ce, de două decenii şi-a decimat armata doar pentru a-i convinge pe ruşi că e neutră şi că nu va putea ameninţa nici măcar Transnistria.

Şi de aici încep problemele… căci România va trebui să decidă dacă pune sau nu umărul la înarmarea Moldovei şi la pregătirea ei de apărare, în vederea unei eventuale repetări a scenariului din Crimeea.

Bineînţeles, un astfel de gest din partea României ar fi considerat provocator de către Rusia, dar, să ne înţelegem, pentru Rusia constituie o obrăznicie ori de câte ori nu poate ameninţa în mod eficient o altă ţară din zonă. Şi, de fapt, cel mai teamă îmi este de situaţia inevitabilă în care Rusia va dori să testeze Alianţa Nord Atlantică, implicând cumva în conflict o ţară membră NATO.

 

Comentarii prin facebook

40 răspunsuri la De ce şi-a mutat România tehnica grea la Gurile Dunării…

  • TRACUL
    Martie 26, 2016 la ora 15:05

    ARMAMENT AERIAN OCCIDENTAL VS RUSIA
    Priviti spre ex cateva tipuri de avioane si nr . real de victorii vs infrangeri:

    F-15 Eagle =101 / 0
    F-14 Tomcat =135 / 5
    F-16 Fighting Falcon =96 / 1
    MiG-29 „Fulcrum”= 12 / 20
    F-4 Phantom = 312 / 143
    MiG-25 = 8 / 19
    MiG-23/27 = 22 / 86
    F-104 Starfighter =11 / 5
    F-8 Crusader= 19 / 5
    F-5 Freedom Fighter = 27 / 20
    MiG-21 = 230 / 489
    F-105 = 32 / 34
    Su-17/20/22 = 2 / 57
    Su-7 = 1 / 62
    F-86 =561 / 127
    MiG-17 =78 / 216
    MiG-15 & J-2/4 „Fagot”= 294 / 508
    MIRAGE F1=24/42
    MIRAGE 2000=2/1
    RAFALE=0/0
    GRIPEN=0/0
    EUROFIGHTER=0/0 (ultimele 2 netestate in niciun conflict real de nicio tara)

    Insa aspectul cel mai important si deloc de neglijat sunt alaturi de tehnica militara calitatea si abilitatea Pilotului.
    Important pt.Romania este sa ne dezvoltam sanatos economic ca natie sa mentinem Alianta Naturala
    a Romaniei alaturi de SUA-FRANTA-UE-NATO si in acest mod vom putea sa mergem in liniste in acest areal stravechi al romanilor(DACILOR) atat noi cat si generatiile urmatoare.
    Despre celelalte tipuri de armamente este inutil sa mai vorbim. In anii 90 -americanii bombardau irakul cu ceva opozitie aeriana din partea lui Sadam, dupa 25 de ani au ajuns si rusii sa bombardeze cu aceeasi tehnologie Siria, fara opozitie aeriana si sa le cada bombardat O RABLA DE SUHOI CHIOR.DIFERENTELE TEHNOLOGICE AU FOST SI SUNT EVIDENTE INTRE OCCIDENT SI RUSIA,EXCEPTIE ANII 50-55 CAND RUSII AU FURAT!!! INCLUSIV STARTUL.

    Răspunde
     
  • falcon
    Februarie 14, 2016 la ora 15:03

    pentru Romania este necesar a) 3-4 escadrile de f16 falcon modernizat decent nu mai jos de nivelul 5.2( un avion de atac, dogfight sigur,manevrabil cu incarcatura de razboi,testat cu succes in diferite teatre de operatii,piese de schimb-aici putem antrena si industria de profil ,inginerii ,tehnicienii daca suntem in stare?,deci un avion cost/manevrabilitate/siguranta acceptabil care inca mai face fata cu brio noilor generatii de avioane) . b)o escadrila de f 22 RAPTOR/f 35 sau o escadrila de RAFFALE./eurofighter,inclusiv Soim 93,95,99 cate o escadrila . c) naval 1-2 distrugatoare modernizate decent,1-3 crucisatoare plus 3-4 fregate alaturi de cele existente compatibile sa efectueze toate tipurile de actiuni de lupta nava-nava,nava-submarin,nava-aer pentru a detine un oarecare confort atat naval cat si aerian. d) la capitolul terestru stam oarecum mai bine dar este loc intotdeauna de mult mai bine. Aceste necesitati trebuie sustinute de la bugetul de stat si antrenate fabricile competente din tara pentru a demonstra de ce sunt capabile ,opinia mea. Este bine sa tinem cont de relatia SUA-FRANTA si anume: – Franta este de fapt tara care a sustinut UNIREA PRINCIPATELOR=Romania –Sua este in momentul de fata cel mai tare aliat al Romaniei si de peste ocean a sustinut acelasi deziderat ca Franta, plus ca in 89-90 a fost de acord ca Romania si Moldova sa se UNEASCA,insa comunistii din cele 2 tari nu au achesat la acest obiectiv major. Atat produsele militare americane cat si franceze sunt de top,insa de la francezi putem solicita mai rezonabil -offset-ul mult dorit pt industria de profil din tara. Cat despre Gripen, J-20 ,Su -Pak -Fa numai de bine si atat (gripen-slab si total defensiv,cele din asa zisa categoria 5 dotate cu tehnologie stealth doar pe furate,iar nu dezvoltata in regim propriu,netestate real,dogfight,fara armament atasat doar pt demostratii,cu o amprenta radar de cca 1 m2 exact cat are un f16 de ultima generatie versus F-22 care are 0.0001 m2 ,deci SU-PAK-FA,3 bucati din care 1 a fost distrus la teste,bun totusi sa loveasca tintele de la distante mici)asadar cu tehnologia nu este de joaca daca nu tii pasul.

    Răspunde
     
  • Lucian
    Iunie 4, 2015 la ora 19:51

    Cred ca sistemul militar Elvetian ar fi oportun de aplicat cat mai curand.Instructia pt toata lumea in etape scurte succesive si Structura sistemului elvețian de miliții stipulează că soldații își păstrează echipamentul militar, inclusiv toate armele, acasă ceea ce face ca viteza de riposta sa creasca

    Răspunde
     
  • Emil
    Aprilie 29, 2015 la ora 17:45

    O bună ocazie pentru centrul ăla care se ocupă de sursele deschise (nu mai detaliez, se ştiu ei 🙂 ) să-şi justifice existenţa şi funcţia de general din frumtea lui. Am identificat eu, care nu sunt specialist, 3 trolli ai maicii rusia. Oamenii ăştia au IP, nume, prenume, cetăţenie română…

    Răspunde
     
  • Christina
    Aprilie 26, 2015 la ora 14:58

    „RAZBOIUL” ,un cuvant grav care ne dă fiori …cand in realitate
    O adevarata tragedie tocmai s-a petrecut sambata in Nepal :un cutremur de 7.9 richter care spulbera 1.900 de vieti nevinovate;
    fara exercitii in prealabil,fara pozitionari si calcule logistice
    natura isi arata forta devastatoare.
    Cred ca singurul RAZBOI pe care ar trebui sa-l ducem noi popoarele in acest mileniul este razboiul pentru echilibru! Azi un război poate fi directionat,natura insa nu o poti Orchestra cu toata tehnica din dotare.

    Răspunde
     
  • un turist
    Aprilie 26, 2015 la ora 14:26

    -Inainte de 1990 muzica de dans a Romaniei era CAZACIOC!!!!!
    -Actual dansul este facut pe COUNTRY-MUSIC!!!!!!!

    Răspunde
     
  • beton
    Aprilie 24, 2015 la ora 22:19

    ce au cautat in ucraina sua sa faca tambalau?

    Răspunde
     
  • ursu
    Aprilie 24, 2015 la ora 21:01

    Sa nu uitam un lucru, ca cei mai buni sniperi sunt ai Rusiei. Vasily Zaytsev 225 de soldati si ofiteri germani si Simo Hayha „White death” 550 morti confirmate.
    Apoi pe 3 apare si americanul Chris Kyle.

    Răspunde
     
    1. Alex
      Aprilie 24, 2015 la ora 22:14

      Ursule, unde ai facut mama scoala, la Moscova ?
      Cel mai tare sniper a fost un finalandez. 505 rusi confirmati.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Simo_H%C3%A4yh%C3%A4

      Răspunde
       
    2. Dýrmundur
      Aprilie 25, 2015 la ora 12:31

      Simo Häyhä e finlandez ,505 rusi omorati de el.

      Răspunde
       
  • ursu
    Aprilie 24, 2015 la ora 19:40

    Da se inchide supermarket-ul, jumatate din populatia Romanie este in agonie, de unde spirit sa mai apesi pe tragaci.
    Degeaba ne ofera NATO avioane, tancuri si armament daca nu stim sa le folosim.
    Si cum spune un flacau pe aici, avem nevoie de serviciu militar obligatoriu, unde trebuie sa invatam macar sa folosim un harlet, o cheie de 13, sa facem focul, mancare, tehnici de supravetuire minore, tehnici de prim ajutor, etc………lista e lunga.
    Dar sistemul de invatamat din romania este praf.
    Sistemul de invatamant din romania ne invata religia, adica sa stam in genunchi si sa ne rugam.
    Capul plecat sabia nu-l taie, dar cunoaste cineva continuarea?

    VA spun eu: Dar cu umilinta lantu-l incovoaie!

    Stefan al Moldovei,ranit si invins,venind la Daniel Sihastrul si cerandu-i povata daca sa inchine turcilor tara,capata raspunsul:
    „Capul ce se pleaca palosul nu-l taie,
    Dar cu umilinta lantu-l incovoaie!

    Cititi tot proverbul si bagati la cap.
    Apropo MOISE, tu un fugi?
    Ca doar esti vedeta nu ai sa stai tu cu arsinel langa unu ca mine.

    Răspunde
     
    1. Paul
      Aprilie 27, 2015 la ora 07:22

      Stagiu militar obligatoriu?
      De ce, sa imi faca educatie unu cu 4 clase facute la seral.
      In armata esti invatat sa nu gandesti.
      Daca tu ai nevoie de armata sa dai cu harletul poti sa te oferi voluntar.
      Pentru conducatorii care ii avem in acest moment nu as varsa o picatura de sange.
      Ce a facut tara asta pentru mine ca sa ma jertfesc pentru ea.

      Răspunde
       
      1. plt.maj
        Iunie 4, 2015 la ora 18:54

        de unde sti tu cate clase au cei din armata ?Pentru stiinta ta: soldat gradat profesionist minim scoala profesionala, pentru subofiter minim liceu cu bacalaureat, pentru ofiter minim facultate cu licenta.

        Răspunde
         
  • Costi
    Aprilie 24, 2015 la ora 16:44

    Una peste alta faptul ca nu mai avem stagiu militar obligatoriu a fost,este si va fi un dezastru din toate punctele de vedere (mai putin cel financiar al bugetului de stat), educational, moral, psihologic sau ce mai doriti sa completati.Toate cele bune!

    Răspunde
     
  • Cezar
    Aprilie 24, 2015 la ora 15:33

    Romania trebuie sa se implice in acest proces de inarmare a Basarabiei, daca vrea vreodata sa pretinda unirea. Moldova nu trebuie sa fie terenul de joaca al rusilor, iar moldovenii carnea de tun a Rusiei….numai buni de refugiati in Romania in caz de razboi. Romania poate capata influenta in Moldova si poate vinde tehnica militara, pe bani, acestei tari surori. E cazul sa ne miscam mai cu talent!

    Răspunde
     
  • Furnica
    Aprilie 24, 2015 la ora 13:02

    Am o rugaminte, cei care va da-ti cu parerea fara sa aveti habar in acest domeniu…,oameni buni, vorbiti despre lucruri care au legatura cu profesia sau pregatirea pe care o aveti, din experienta lucrurilor pe care le-ati facut si chiar le stiti nu despre ce ati auzit la radio sant. Bine, e stiut ca romanul se pricepe la toate dar nu stie nimic ca lumea, totusi, un pic de decenta n-ar strica.

    Răspunde
     
  • Furnica
    Aprilie 24, 2015 la ora 12:48

    Sebi@, omule de ce vorbesti niste lucruri despre care habar n-ai, cel mai usor e sa arunci informatii din capul tau dupa parerea ta, doar pt. ca ai facut tu armata sau ai trecut pe acolo. Esti intr-o eroare totala. Asadar: „Tancul TR-85 (Tanc Romanesc Model 1985) este un tanc principal de lupta proiectat in Romania, bazat pe sasiul tancului TR-77-580 (succesorul romanesc al lui T-55). Varianta modernizata a acestui tanc, TR-85M1 „Bizonul”, este compatibila cu standardele NATO. Bizonul romanesc, lung de 10 metri si greu de 50 de tone s-a strecurat agil prin padurile din Hohenfles, Germania, cel mai mare loc de antrenament pentru militarii din Europa. Tancurile romanesti, modernizate in perioada anilor 1995-2000, participa pentru prima data la un exercitiu multinational intr-un poligon din strainatate. In acest moment, soldatii simuleaza un atac asupra unui sat aflat la doi kilometri distanta. Pentru prima oara dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, o masinarie romaneasca de razboi a iesit din tara, pentru a participa la un exercitiu militar din Germania, la care participa 14 state. Abrams si Bizonul: cel mai puternic tanc din lume fata in fata cu cel romanesc. Militarii romani admit ca au avut emotii. Stiau insa ca se pot baza pe Bizon.”Am plecat putin cu emotii, cu emotia romanului ca altii sunt mai buni, dar nu a fost asa. Alaltaieri, camarazii mei cu sase tancuri au doborat opt Abrams-uri din 11.Am vorbit cu un american care era vadit iritat”, spune un militar roman pt.DG24″

    Răspunde
     
    1. Cezar
      Aprilie 24, 2015 la ora 15:44

      Corect! Mai putin un lucru….in camp deschis Bizonul nu mai e atat de sigur. De la blindaj pana la tunul de 100 mm, este inferior fata de ce au rusii astazi. Bizonul este un tanc bun, dar nu foarte bun. Dupa cum ai spus si tu, in padure la panda e ok, in camp deschis este in bataia tunului de 120 mm al tancurilor rusesti. T 14 Armata are tun de 125…mai periculos. Mai bine era daca nu renuntam ca tambii la proiectul lui TR 2000. Ala ar fi fost cu adevarat un tanc cu care puteam sa stam drepti in fata rusilor, dar nu de frica. In Germania a contat, zic eu, mai mult maestria tanchistilor romani si strategia aleasa, decat performantele TR-ului romanesc in fata Abrams-ului american. Din pacate pe prut si la gurile dunarii e camp deschis!

      Răspunde
       
      1. Furnica
        Aprilie 24, 2015 la ora 17:52

        Absolut toate tancurile din lume au niste caracteristici speciale…,uite, Merkava, tanc israelian de elita, e cel mai tare tanc in conditii de desert dar nu face mare branza pe tipurile de sol specifice Europei, la fel Abramsul american, e f. slab in zonele de desert dar f. puternic in zone de relief specifice Europei sau Americii, mai ales in camp deschis. Rusii, da, au tancuri comparabile cu Abrams, as spune ca-s mai bune, e doar o parere personala, nu pot argumenta. Bizonul nu e deloc rau dar nu este comparabil cu Abrabsul sau T90/80/72 rusesc, care-s mai puternice, priceperea tanchistilor e in stransa legatura si cu cum raspunde tancul, intr-adevar, maiestria tanchistilor romani e una de clasa. In concluzie, bizonul este un tanc romanesc care poate intra in lupta in anumite conditii, specifice zonei noastre, la paritate cu cele mai bune tancuri, o arma pe care Romania, romanii, se bazeaza.

        Răspunde
         
      2. Mike
        Aprilie 25, 2015 la ora 03:21

        Draga Cezare T14 rusești nu sunt asa o amenințare pentru ca sunt foarte puține ,sunt numai 20 de bucăți funcționale si alea netestate in condiții de lupta pe când ale noastre si Abrams-urile au ceva kilometri la bord,plus sa nu uitam ca americani au A-10 Thunderbolt II care pot pune pariu ca le pot transforma în fier vechi fără probleme. Sa nu uitam ca Sadam Hussein a avut o armata de 4230 de tancuri din care nu au rămas decât vreo 200 întregi. Putin so baza el pe armata numeroasa dar și armata lui ca și a lui Hussein e formata in majoritate din tancuri proiectate și construite în ani 60/70 și modernizate .Sincer mie nu mie frica de forța armata a Rusiei ci de arsenalul ei nuclear ,Putin dacă o sa fie incotit poate arunca lume in aer, cu 8500 de focoase nucleare poate transforma tera într-un desert radioactiv neavând nici cea mai mica remușcare

        Răspunde
         
    2. sebi
      Aprilie 24, 2015 la ora 17:43

      De unde ai luat citatul? De pe vreun site oficial al armatei române? Da, e cel mai tare. Aș fi zis ok, dacă vedeam pe el macar un blindaj reactiv, ceva protectie de ultimă generație, nu oțel , oricât ar fi el de gros.Cu 320 mm + 20 mm suplimentari blindaj la turelă, nu faci nimic, un banal AG 7 sau 9 o găurește. Nu mai vorbesc de sistemele noi, ale altora.
      Nu mai dezvolt , e inutil cât timp nu ieșim din logica ”suntem mari și tari”. Vom ieși când ne vom trezi călcați în piciore. Și va curge sânge. Mult.

      Răspunde
       
      1. Furnica
        Aprilie 24, 2015 la ora 18:26

        stiam si am urmarit in mod special exercitiu la care Romania a fost invitata de NATO cu tancurile Bizon in Germania pt. a vedea pe viu ce pot tancurile romanesti de care se stia prea putin, spre uimirea tuturor, chiar si a romanilor, Bizonul a impresionat, asa se face ca la Smardan s-a mers doar pe tancuri Bizon, binenteles TAB-ri etc. Tehnic, e de discutat, dar putem sa scoatem in evidenta marile deficiente ale Abramsului american…,cum spuneam, fiecare tanc are atuuri si caracteristici speciale. Exercitiul efectuat in Germania a fost relatat si in presa germana cu referire la tancurile Bizon, tanchistii romani, logic, au relatat cele intamplate, adica ce daca Bizonul a piscat Abramsul…,e ceva anormal, mentalitate specific romaneasca, e romanesc nu-i bun. Protectia Bizonului, intr-adevar, nu-i la nivelul T95 sau Leopard, avand ca protectie otel stratificat, cum spuneam, nu e perfect dar ne bazam pe el. Sper ca Columbia sa achizitioneze Bizonul pt. armata columbiana.

        Răspunde
         
    3. ursu
      Aprilie 24, 2015 la ora 19:28

      Poti sa ai si mama tancului, celmai mare greu frumos, super armament, daca nu ai ostasi cu care sa-l faci sa functioneze.
      Tancul nu este jocul de pe net, unde toti desteptii se pricep.
      99% dintre destepti nu stiu sa umble cu o surubelnita si cheie de 13. Asa ca stati cuminti.
      Sa ne fereasca dumnezeu de razboi.
      America este la mii de km departare, noi suntem aici langa Rusia.
      IAr neutri nu putem fi.
      Cati dintre voi stiu sa faca mancare la foc de lemne? Poate unii de pe la tara, dar astia de la oras vor muri de foame, pentru ca nu stiu nici macar sa taie o gaina.

      Răspunde
       
  • Sergiu
    Aprilie 24, 2015 la ora 12:32

    „exerciţiul militar a fost doar modalitatea de a face asta fără a da un mesaj belicos ruşilor” – nu, nici nu vor gandi rusii asa ceva. Romanii astia care le scuipa seminte-n cap isi fac exercitiile in acest moment si in acel loc pentru ca atunci era programat exercitiul in cauza.
    „Sensurile deschiderii unui nou front ar fi multiple” – de ce sunteti nepoliticos, domnule Guran? Pentru a deschide un nou front, rusii ar fi trebuit sa deschida un front anterior. Daca imi aduc aminte, nu rusii sau fostii uncrainieni (care au votat precum kosovarii ruperea de Ucraina, dar sa nu insist pe principiul dublei masuri),ci vajnicii ucrainieni. Deschiderea unui „nou” front s-ar potrivi ucrainienilor.
    „un astfel de gest din partea României ar fi considerat provocator de către Rusia” – multumita corifeului, am trecut de faza asta.
    „să ne înţelegem, pentru Rusia constituie o obrăznicie ori de câte ori nu poate ameninţa în mod eficient o altă ţară din zonă”-aici va dau dreptate.Echilibrul de forte tine Rusia in sah.
    Domnule Guran, articolul, din punctul meu de vedere, testeaza raspunsul populatiei la eventualitatea unui razboi.Puteti transmite mai departe ca semnalele nu sunt bune (nu ca ar conta).De asemenea, tin sa va precizez ca razboiul a fost pierdut. Blitzkriegul marca sua sanctiuni-revolutie-invazie si-a pierdut suflul. Alianta de facto Rusia-China scoate din calcul si un eventual razboi de uzura din care alianta din care facem parte sa iasa invingatoare. Vom spune doar:”Am infrant!”

    Răspunde
     
  • Mihai
    Aprilie 24, 2015 la ora 11:25

    Testari ale NATO, daca e sa fie facute, cel mai probabil nu vor viza Romania. Tarile baltice sunt evident un teren mult mai propice pentru razboiul asta hibrid pracicat de putin. In Romania nu prea exista nicio baza nici pentru protejarea propriilor cetateni, nici pentru teoretica rasculare a membrilor de etnie rusa. Orice interventie ar fi o interventie directa si evidenta contra NATO, lucru ce este practic imposibil.

    Răspunde
     
  • George
    Aprilie 24, 2015 la ora 10:13

    Cu tot respectul, eu as fi dat TOATA suma alocata jocului ala cu tancuri catre spitale si infrastructura. Nu dau 2 bani pe desfasurarea aia de tancuri ca in WWII. Te pomenesti ca rusii se vor speria de tancurile alea model TR85 care sunt facute dupa modelele lor din anii 60-70…..
    Da, am facut armata , sunt ofiter in rezerva (cum erau toti cei care faceau armata inainte de facultate inainte, la TR) dar sustin din toata inima ca daca cineva vrea sa ajute la apararea tarii atunci sa puna umarul la dezvoltarea ei economica. Oricate miliarde am da pe armata, rusii au de 100 de ori cifra respectiva. Cum NATO nu poate interveni in primele 3 zile, suntem fii ploii. O tara puternic economic are capabilitatea de a-si aduce toti cetatenii plecati aiurea acasa si are o capacitate mult mai mare de aparare. La urma urmei, razboiul rece a fost pierdut de rusi pe „partea economica”… SIngura exceptie ar fi cazul cand tehnica militara este produsa in Romania , atunci as fi de acord cu inarmarea. Din pacate nu mai e (cu foarte foarte mici exceptii).

    Răspunde
     
    1. George
      Aprilie 24, 2015 la ora 10:15

      Am vrut sa spun „fiii ploii” dar am mancat un „i” …Scuze.

      Răspunde
       
      1. Popescu
        Aprilie 24, 2015 la ora 20:58

        Mai Georgica, da’ tu pari a fi foarte incantat ca-ti scrie in livretul militar „ofiter in rezerva”! Ce chestie tare, sa faci armata la TR.
        Pentru cei intrati mai recent in peisaj, TR insemna in vremurile din fericire apuse, Termen Redus. Adica 9 luni la misto printr-un jeg de unitate militara, din care vreo doua luni de „instructie” imbecila si aproape inutila, iar restul la muncile campului, ca doar de aia dadea Partidul de mancare atator soldati ca sa aiba mana de lucru gratis.
        Asta spre deosebire de varianta standard, adica un an si patru luni, sau si sapte luni si opt luni, cum aveai norocul sa vina termenul de liberare vara sau toamna, ca nu mai venea pana nu se strangeau toate cacaturile de pe camp cu tot cu zapada.
        In afara marilor unitati operative unde se mai facea si militarie, restul era doar un Dilibau generalizat (constructii militare) si munca silnica legalizata de obicei foarte prost organizata.
        Asa ca nu te mai sfarama cu mandria, ca aia ce-ai facut tu nu era armata, chiar daca iti scriau in livret si general cu patru stele!
        Altfel, ai putea incerca o lupta mica cu limba romana, pentru ca prima data „ai gresit” bine. Da, fii ploii se scrie cu doi de i si nu cu trei, asa cum te-ai apucat sa rectifici cu explicatii largite.
        Multe succesuri!
        Si stai calm ca nu te mai chiama.

        Răspunde
         
  • Eroul Bula
    Aprilie 24, 2015 la ora 10:12

    @Marius
    Un poligon mai mare decat cel de la Smardan este la Babadag (de fapt 6 Martie), jud Tulcea. E imens, poti face trageri reale cu orice tip de armament inclusiv bombardamente de aviatie. Pentru trageri este folosita si zona adiacenta de pe lacul Razim.

    Răspunde
     
  • sebi
    Aprilie 24, 2015 la ora 09:03

    Din pacate, rad rusii de tehnica grea romaneasca!!! TAncuri T 55 si cateva zeci de TR 85 Bizonul, oricum depasite, usor de distrus cu un banal AG 7. TAB uri antice, vulnerabile si la tirul de mitraliera grea.
    Apararea antitanc e sublima dar lipseste cu desavarsire.AG 7 , inutil in fata tancurilor moderne, si cate rachete din anii 80. Aparare antiaeriana? Cu sistemul Volhov ( se gasesc pe net manuale de combatere a acestui sistem vechi de zeci de ani). Rachete antiaeriene moderne? Nema!
    Artilerie grea? Cateva bucati, de zeci de ani!
    S-a vazut la recenta alarmare din judetele respective, soldatii inca poarta casti si tinute WW2 style. Ce sa mai vorbim de veste antiglont. Deci, dle Guran, nu speriem pe nimeni, cei 8000 de soldati rusi pot ajunge lejer la Bucuresti ( excluzand implicarea aliatilor NATO). Si noi asteptam 2017 pt a creste bugetul apararii. Intre timp, in Bucuresti, cheltuim 70 milioane euro pentru panselute. Uitati-va la Polonia, ce face.

    Răspunde
     
  • Marius
    Aprilie 24, 2015 la ora 06:42

    Moise, in primul rand ar trebui sa te intrebi unde mai e un poligon ca cel de la Smardan, care sa permita, prin dimensiunile lui, efectuarea unui exercitiu de asemenea amploare.

    Altfel, nu faci decat sa provoci isterie in randul unora slabi de inger si sa ai sute de share si like fara substanta.

    Răspunde
     
  • vlad
    Aprilie 24, 2015 la ora 00:36

    @ghe Da, nu ar mai trebui sa visam la judetele alea, ne-ar face mult prea multe probleme o masura de tipul asta, ne-ar expune pe termen lung la masuri identice din partea Rusiei…. Dar ce conteaza cel mai mult este merita sa le luam inapoi??? In momentul asta populatia romana din cele 3 judete este 10-15% …. practic am lua 3 judete cu populatie gagauza si rusa…. ne facem singuri probleme.

    Răspunde
     
    1. gogo
      Aprilie 24, 2015 la ora 08:32

      dar de unde sti tu vlad ca sunt doar 10-15%. I-ai numarat?

      Răspunde
       
  • Claudiu T.
    Aprilie 24, 2015 la ora 00:10

    @Ghe
    Da, numai tu.
    Pentru că noi, ceilalți, ne vedem cu toții într-o Europă unită în care, între Ucraina – Moldova – România – Polonia etc. să se circule cu buletinul la purtător. Fără puncte vamale, fără controale, doar un indicator care să-ți spună că tocmai ai trecut „granița”.
    Doar că schimbarea e de durată și implică măcar 3-5 generații.

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Aprilie 24, 2015 la ora 00:03

    Numai eu vad risipa de timp si de bani in toate „afacerile” astea militare … sau o vad si altii? Oamenii mananca gloante…se duc la lucru cu tancul si sapa terenul agricol cu bombele? Rusii si americanii vor sa-si dezvolte societatea doar prin haos si distrugere? Nimeni nu isi mai ocupa timpul cu munca civilizata gandindu-se la produse utile constructiei societatii… toti se gandesc cum sa o distruga? MDA… FACETI BOMBE ATOMICE…si cand incepe razboiul sa fie ultimul al acestei planete! DACA lasam animalele sa ne conduca ( Putin este unul in prim plan )… MAI BINE NU MAI EXISTAM DELOC!

    Răspunde
     
    1. Claudiu T.
      Aprilie 24, 2015 la ora 00:12

      Nu acuza România și implicit NATO de problemele la cap ale Rusiei.

      Răspunde
       
  • ghe
    Aprilie 23, 2015 la ora 23:20

    numai eu vad aici o buna oportunitate de a ne lua inapoi cele 3 judete furate de ucraina ?

    Răspunde
     
    1. Zet
      Aprilie 23, 2015 la ora 23:49

      Nu numai tu si ceilalti postaci sovietici.

      Răspunde
       
      1. ghe
        Aprilie 23, 2015 la ora 23:53

        @Zet.. defetistule.. tu la o adica ai fi fericit si sa mergi cu viza ruseasca pe litoral!

        (si tasteaza cu grija ca iti superi vecinii cu zgomotul..)

        Răspunde
         
        1. Paul
          Aprilie 24, 2015 la ora 07:02

          Granite si terenuri pe care dorim sa le detinem.
          Mai important este sa traim si mai mult de atat cum o facem.
          Nationalismul si patriotismul asta idiot de nu va disparea si in Europa, nu vom avansa ca si societate niciodata.

          Răspunde
           
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase