Cocoşeasca Opoziţie liberală, faţă cu relaxarea fiscală

Publicat la data de de Moise

pnl

de Moise Guran

După publicarea proiectelor noilor coduri fiscale şi de procedură fiscală cei din opoziţie par a fi dat în bâlbâială. Cum ar zice nea’ Mărin… Zici că au sărit dimineţa din pat pe partea ailaltă şi s-au oprit fix în perete.

Există, de fapt, doar două-trei reacţii de la PNL, două pe facebook, iar a treia într-un comunicat al fostului ministru sănătăţii, Eugen Nicolăescu. În fine, o reacţie mai reținută a venit aseară de la Cotroceni, de la preşedintele Johannis.

Din păcate pentru orice om de dreapta, cei de la PNL îşi devoalează goliciunea doctrinară, în timp ce offside-ul în care au rămas este uriaş. Domnul Eugen Nicolăescu spune că relaxarea fiscală nu este credibilă pentru că PSD a fost campionul introducerii de taxe noi şi impozite majorate. Aşa o fi, dar uite, pare a-şi recunoaşte greşeala… cum procedăm mai departe? Ne înjurăm sau ne apucăm de treabă? Domnul Eugen Nicolăescu ne îndeamnă să mai aşteptăm programul de guvernare la care tot lucrează şi nu mai termină de lucrat, domnul Cătălin Predoiu, în timp ce aici avem un proiect de lege foarte concret.

Pe Facebook, Alina Gorghiu produce una şi mai mişto. Zice – atâta timp cât nu există o proiecţia a veniturilor bugetare, avem de-a face cu un nou număr de magie propagandistică ce ne arată ceea ce dorim să vedem şi ne ascunde realitatea. Ok, care e realitatea doamna Gorghiu, spuneţi-o cu subiect şi predicat… Dar înainte de asta, aş vrea să vă atrag atenţia că proiecţia bugetară multianuală a fost trimisă în Parlament în decembrie, odată cu întârziatul buget pe 2015, pe care totuşi Parlamentul l-a votat. Deci, poate n-aţi citit presa aia mai fără poze şi can-canuri, dar măcar citiţi ce vă vine în Parlament, unde votaţi? Sau, dacă eşti în Opoziţie, votezi „NU” din principiu, fără să mai citeşti ce votezi?

Partea cea mai distractivă este că, nici doamna Gorghiu, nici domnul Nicolaescu, nu par a şti că au fost invitaţi la dezbateri pe noul Cod Fiscal înainte ca acesta să fie publicat. Ministerul de Finanţe susţine că a trimis invitaţii pentru toată conducerea PNL, dar la aceasta a participat doar doamna Andreea Paul, fostul consilier al premierului Emil Boc, şi care nu mi-e clar, că nu scrie, nici pe facebook, nici pe site-ul personal, ce funcţie mai are în PNL. Dacă mai are…Este evident faptul că sursa bună despre care a vorbit preşedintele Johannis, în interviul de la Digi, a fost doamna Paul. Deşi preşedintele a folosit un ton misterios, sursa era oficială, fiind invitată la prezentarea şi dezbaterea măsurilor, înainte de publicarea lor.

Doamna Paul a produs a treia reacţie a PNL la Codul Fiscal, de data asta în cunoştiinţă de cauză, se pare, dar tot pe facebook… domnia sa nu critică propriu-zis măsurile, dar se arată nemulţumită de faptul că acestea sunt eşalonate în timp… Deh, a avut experienţa creşterii TVA-ului de pe azi pe mâine, printr-un anunţ al premierului Boc pe care îl consilia, îşi imaginează probabil că tot la fel ar trebui procedat în continuare…

Dar nu asta contează cu adevărat. Trist este că politicienii, indiferent de partid, nu prea reuşesc niciodată să-şi depăşească condiţia de cocoşi de ring, iar în unele situaţii devin mai penibili decât o curcă ce se dă cocoş.

Despre modificările planificate în noul cod fiscal se cam ştie, de prin toamnă. Şi politicienii, şi patronatele, ba chiar şi noi, jurnaliştii, am participat la consultări cu oficiali din ministerul de Finanţe, şi cam toată lumea interesată de modificarea Codului fiscal ştia ce vine. Eu însumi am pus în dezbatere, cu dumnevoastră, şi la radio, şi la tv anumite măsuri de relaxare fiscală, pentru că ştiam că această serioasă dezbatere va veni. Faptul că cei de la PNL, mai exact şefii de la PNL, habar nu au ce se întâmplă în lumea reală, nu face deloc cinste unui partid de opoziţie, care se vede deja la putere, după ce a câşigat la prezidenţiale. Şi nici pe noi, ceilalţi, nu ne ajută pentru că, e clar, aceste măsuri nu vor fi implementate într-o singură guvernare şi, deci, trebuie asumate de toată lumea..

Este foarte adevărat faptul că Ponta le-a pus o castană fierbinte, în palmă, celor de la PNL şi că noile Coduri fiscale şi de procedură fiscală, publicate deja pe site-ul ministerului de Finanţe, vor ajunge în Parlament la începutul lunii aprilie. Pentru cei de la PNL, va fi aproape imposibil să dea un vot împotriva relaxării fiscale, fără să-şi piardă complet credibilitatea ca partid de dreapta.

Este foarte important ca politicienii noştri să-şi asume, sau să nu îşi asume aceste măsuri de relaxare fiscală, sau altele, aşa cum vor ieşi ele din dezbaterea parlamentară. Dar să o facă cu argumente competente, iar nu cu vocalize. Ştiţi, dincolo de lupta de cocoşi, politica are, totuşi, drept scop guvernarea ţării, iar show-ul nu este de pe Facebook sau de la televizor. Acum se va vedea cine are şi cine nu are specialişti, cine ştie şi cine nu ştie despre ce este vorba în economia reală şi, cel mai important, se va vedea cine are curaj şi cine nu are curaj să îşi asume o guvernare liberală.

Nu vă faceţi impresii, indiferent cât va plânge Ponta pe umărul asistaţilor social, măsurile propuse de ministrul său de Finanţe sunt pur liberale. Asta îi încurcă de fapt şi pe liberali.

Comentarii prin facebook

57 răspunsuri la Cocoşeasca Opoziţie liberală, faţă cu relaxarea fiscală

  • Razvan
    Februarie 24, 2015 la ora 18:34

    Domnul Guran,

    e usor sa-i acuzi pe unii ca nu stiu, nu va contrazic ca nu stiu raspunsul la asta insa a spune ca aceasta propunere de cod fiscal este aberanta dpdv cifre si ca este doar populism mi se pare perfect legitim, ceea ce a si facut opozitia. Ca nu au venit cu o solutie inca, aici aveti dreptate dar nici nu cred ca e usor ca sa scoti ceva viabil.

    Dumneavoastra ati facut calculele de Venit-Cheltuieli pe 2016 si sa sa scadeti apoi cele 16 mld gaura de la reducerea de taxe? Serios, cat de greu era sa faceti acest lucru daca tot afirmati ca sunteti foarte informat si cunoasteti toate datele.

    Eu din documentele gasite mi-a dat un minus de vreo 24 mld de lei. poate oi fi gresit ca am facut in graba insa poate ne luminati dumneavoastra cum o astfel de relaxare fiscale este si sustenabila.

    mersi

    Răspunde
     
  • Alexandru
    Februarie 22, 2015 la ora 23:01

    Domnule Guran, vad ca insistati cu binefacerile noului cod fiscal. De asemenea, vad ca nu prea dati atentie comentariilor. Oricum, as avea si eu doua intrebari, in principal ca sa ma conving ca va pot considera un ziarist onest in continuare.
    1. Este adevarat ca toate binefacerile, scaderile de taxe, scutirile, etc. incep din 2016 dar pentru mine, ca PFA, si pentru microintreprinderi sunt niste foarte reale cresteri de taxe inca din 2015? Deci, pe un viitor nesigur taxele scade, in prezentul concret cresc. Este situatia asa? Poate nu am inteles eu bine.
    2. Proiectia bugetara multianuala, imi cer scuze daca am gresit denumirea, continea si studiul de impact pentru aceste scaderi de taxe? Pe ce TVA se construise acea proiectie bugetara multianuala?
    Not that I have much hope of getting an answer… Si sa stiti ca pentru asta va urmaream, sunteti unul din putinii ziaristi din Romania la care ratiunea primeaza. Pana acum.

    Răspunde
     
  • Ercuta Ion
    Februarie 22, 2015 la ora 10:19

    Nu ne mai trebuie nucio dovada ca guvernantii n-au jurat pe Biblie…Ei au jurat pe altceva astfel sa poata sa-i distruga pe romani. Chiar nu-i intereseaza deloc starea romanilor? Propunerea de cod fiscal cred ca au visat-o noaptea dupa o petrecere la Dubai sau la vreo carciuna locala. Nicio explicatie. Numai minciuni si promisiuni. Parca s-au contaminat toti cu Plumb (Rovana)…

    Răspunde
     
  • Crisoyi
    Februarie 22, 2015 la ora 08:10

    E relaxare fiscala sau e cocosare fiscala? Ganditi-va bine! Daca nu reusiti sa ganditi, cititi Codul Fiscal, puneti mana pe creion si hartie. Va veti minuna de ce iese!

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Februarie 21, 2015 la ora 20:32

    Masuri anticiclice foarte bune. Temerea mea este ca pacientul are metastaze iar tratamentul inutil: 1.lipsa forta de munca calificata datorita emigratiei massive, 2. afacerile aduc valoare adaugata scazuta in economie poate o consecinta la 1. Ambele argumente nu depind de taxare.

    Răspunde
     
  • Viorica
    Februarie 21, 2015 la ora 18:03

    Daca nu dorim sa tinem seama de realitatea romanesca, de ce nu analizam ce fac altii in Europa? Sa vedem ca, daca ai o cifra de afaceri relativ mica (gen salariul mediu pe economie x 12) nimeni nu te intreaba, nimeni nu te deranjeaza; pentru ca este logic, acea suma relativ mica pe care o castigi, te ajuta sa traiesti decent si, oricum banii ajung in circulatie prin consum cu TVA-ul aferent; oricum achiti alte taxe, gen CAS, pensie, impozite pe casa, pe masina…

    Răspunde
     
  • Viorica
    Februarie 21, 2015 la ora 17:59

    Daca nu dorim sa inem seama de realitatea romanesca, de ce nu analizam ce fac altii in Europa? Sa vedem ca, daca ai o cifra de afaceri relativ mica (gen salariul mediu pe economie x 12) nimeni nu te intreaba, nimeni nu te deranjeaza; pentru ca este logic, acea suma relativ mica pe care o castigi, te ajuta sa traiesti decent si, oricum banii ajung in circulatie prin consum cu TVA-ul aferent; oricum achiti alte taxe, gen CAS, pensie, impozite pe casa, pe masina…

    Răspunde
     
    1. Crisoyi
      Februarie 22, 2015 la ora 08:08

      Aici suntem totusi in Romania – tara tuturor tzepelor nu suntem in Germania. Aici a functionat ani de zile impozitarea iobagilor prin zile de claca, nu pe venit. Aveai o datorie la stat prin simpla ta existenta, ca om, in natura. Asa este si acum. Castigi, nu castigi, esti bun de plata, ce daca mori de foame.

      Răspunde
       
  • Crisoyi
    Februarie 21, 2015 la ora 11:17

    Sunt taxe foarte mari acolo. E spargere in special la PFA-uri, la sereleuri fara salariati si la impozitele si taxele locale. E spargere completa la buzunar. Nu va lasati prostiti !!!

    Răspunde
     
  • Crisoyi
    Februarie 21, 2015 la ora 11:07

    E cocosare fiscala ce fac astia – cititi cu atentie Codul Fiscal nu mai puneti botul la tot felul de prostii si o sa vedeti ca, de fapt, platiti mai mult decat plateati pana acum, ca taxe si impozite ceea ce este GOLANIE FISCALA !!!

    Răspunde
     
  • matematic.
    Februarie 21, 2015 la ora 08:35

    0,50 thebe plus 0,50 thebe egal…

    Răspunde
     
  • botswana.
    Februarie 21, 2015 la ora 07:55

    vorba lunga, saracia omului.

    Răspunde
     
  • Crisoyi
    Februarie 21, 2015 la ora 07:39

    Se vor desfiinta mii de firme si PFA-uri, o sa vedeti. Nimeni nu e dispus sa plateasca taxe si impozite majorate, iar la PFA si IMM asta se intampla.

    Impozitele pe cladiri si terenuri in intravilan sunt bombe atomice la buzunarul contribuabililor. Nimeni nu a reusit sa justiifice ce vor face primariile cu acesti bani? Tot ce au facut pana acum, adica spalare de bani ???

    Răspunde
     
  • Gheby
    Februarie 21, 2015 la ora 04:58

    Domnule Guran

    In primul rind va felicit pentru faptul ca sunteti unul din putinii care, consecvent opiniilor exprimate, ati analizat extrem de corect si atent masurile, foarte bine gindite si CALCULATE de harnicul ministru de finante Vilcov. Da, acest om munceste, face exact ce ar trebui sa faca un ministru, sa intilnit cu toti (nu numai reprezentanti de partide) inainte de a publica spre dezbatere publica Codul Fiscal., asculta de toti oamenii competenti din esaloanele 2 si 3 care au mai ramas in minister, si face ce ne-am dorit cu totii, elimina aberatiile din taxe. O face cu inteligenta, incercind sa stimuleze munca, gasind resurse clare pentru reducerile de taxe. Mai mult, face ce ne-am dorit toti, respecta prevederile LEGALE ale Codului, si depune masurile de modificare, la timp in dezbatere publica si Parlament, pentru a putea fi votate cu 6 luni inainte de aplicare. In sfirsit a aparut un ministru de finante care MUNCESTE PENTRU TARA SI POPOR! ( din acest punct de vedere este socialist)
    Insa toti comentatorii de pe site au dreptate, acest tip de masuri, poate fi sters cu buretele, de azi pe miine de guverne si ministrii de finante ulteriori, in numele nevoii de bani la buget, cum sa mai intimplat in trecut, si observam toti acum ca nici macar nu era nevoie de sacrificiile respective, clamate atit de dramatic atunci.
    In concluzie, cum ne asiguram ca un nou guvern, sau acelasi, va respecta planul multi anual de taxe si termenele de modificare ale Codului Fiscal? Simplu cred eu: daca nu se respecta legea, adica Codul Fiscal, termenul de 6 luni inainte de intrarea in vigoare a unuor eventuale modificari, NERESPECTAREA SA ATRAGA RASPUNDEREA PENALA A CELOR VINOVATI!
    Sa terminam cu obisnuinta ca numai oamenii de rind trebuie sa respecte legea, trebuie ca si Guvernul si Parlamentul sa invete ca odata ce au votat o masura, nu mai pot sa o schimbe cind si cum vor ei! In final, nu pot sa las neremarcata, incompetenta dovedita in acest caz de Presedintele Consiliului Fiscal, care a dat dovada ca nu este la inaltimea viziunii ministrului de finante! Pacat, el e pus acolo tocmai pentru a fi primul care identifica o viziune ambitioasa si concreta, si o aproba dupa ce face calculele corecte. Acum a facut si el declaratii politice si nu economice! Cu speranta ca nu v-am plictisit, va asigur ca sunt un simplu om de afaceri, nu il cunosc pe ministru, sau pe alti politicieni, si nu fac sau am facut parte din nici un partid! Doar un om de afaceri care in sfirsit vede viziune si competenta la nivel guvernamental!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 20, 2015 la ora 23:09

    Ansamblul de masuri propuse se articuleaza intr-o veritabila reforma fiscala. Dl Ponta promite ca, daca nu va gasi sustinere din partea unei majoritati parlamentare, guvernul le va adopta prin asumarea raspunderii. Opinia mea este ca sunt suficient de bune pentru a nu fi adoptate niciodata, dupa principiul ca niciodata o initiativa buna nu va fi finalizata in patria noastra. Ca unii sunt impotriva respectivelor propuneri, cred ca este firesc, indiferent de motive, iar asta face parte din dezbaterea publica pe care am dorit-o. Este si motivul pentru care, desi se discuta inca mai demult despre reforma fiscala (se tot scriu coduri fiscale, vreo trei in ultimii ani) nimeni nu ia acest lucru in serios; se considera mai degraba a fi ipoteze si teorii dintr-o perspectiva improbabila.

    Răspunde
     
  • kkciosuldelahamangias
    Februarie 20, 2015 la ora 21:38

    singurul castig al pretinsei relaxari fiscale par a fi foiletoanele pe teme economice scrise de jurnalisti. pana neocomunisti le vor aplica in,,meandrele concretului” economic, chinezii vor mai construi un zid, ca v-a fi sau nu vizibil de pe Luna in al cincilea patrar, ramane sa vedem din umbra celor trei trandafiri.

    Răspunde
     
  • Cristian
    Februarie 20, 2015 la ora 20:03

    Masuri liberale necesare propuse de un partid socialist. La prima vedere par bine gandite cu exceptia celor cu adevarat mici care vor falimenta. Exact aia care nu isi pot plati nici o taxa si de aceea nici nu au angajati pe pfa-ul lor. Sa le pui o taxa forfetara gandind ca daca scazi celelate taxe ii determini sa faca macar o angajare e nerealist. Ei chiar se tarasc sa supravietuiasca. E drept ca sunt destule pfa-uri cu cifra de afaceri reala impresionata dar pe alea nu le combati in felul asta.
    In fine am supravietuit si la forfetarul lui boc probabil ca voi supravietui si acum. Sper…

    Răspunde
     
    1. coke
      Februarie 20, 2015 la ora 20:22

      Io zic sa facem impozitele optionale, ca poate cei cu pfa-uri, saracii, nu pot decat sa incaseze, dar au o grava problema cand trebuie sa dea ceva la stat. Asta in timp ce, milioane de romani, sunt angajati cu carte de munca suportand toate impozitele si supra taxarile. Dar nu ne facem probleme de aia mult, ne ingrijoram de aia care oricum plateau foarte putin, care acum, fereasta sfantu, n-o sa-si permita sa angajeze minim un angajat pe firma.

      Răspunde
       
      1. Valentin Dobre
        Februarie 23, 2015 la ora 11:30

        Coke, nu sti pe ce lume traiesti. Nu sunt sigur daca am scris corect „sti”, dar sunt sigur ca nu sti ca cei ma multi PFA sunt cei care si-au facut PFA, ca nu gaseau de munca, sau ca li se propunea prea putin. Proiectul asta e facut pentru aceia care vor sa angajeze cu minimul pe economie.

        Răspunde
         
  • florin
    Februarie 20, 2015 la ora 19:57

    In legatura cu atitudinea opozitiei, aveti perfecta dreptate. Dar acest cod fiscal vine mai tarziu cu cel putin doi ani. Si vine mai tarziu pentru ca Ponta a fost cocos la randul lui si n-a vrut sa ia masuri liberale cu liberalii la guvernare. Avem o clasa politica de doi bani. E evident ca votul anti-Ponta la prezidentiale ii obliga pe ei si ne avantajeaza pe noi. Sa vedem ce se va intampla…

    Răspunde
     
    1. Cristian
      Februarie 20, 2015 la ora 20:05

      Neh…vine mai tarziu pt ca Ponta nu a avut..cojones. Sa speram ca intre timp i-au crescut suficient.

      Răspunde
       
  • George
    Februarie 20, 2015 la ora 17:47

    Pe langa „analistul financiar” ala de la Realitatea care spunea ca scaderea TVA este facuta doar ca Ponta sa fure 🙂 , am mai vazut una tare : la „Adevarul Live” (avand ca invitat pe Darius Valcov ), moderatorul (altfel un tip inteligent) a spus ca „oricum foarte probabil va fi razboi si, deci, va fi scadere economica si deci toate scaderile astea de impozite care sa stimuleze chipurile economia nu au rost : :-))).
    Topul a fost atins insa de Johanis care s-a arat foarte ingrijorat de scaderile de TVA etc pentru ca „ce va acoperi gaura ?”
    Asta e blestemul nostru Moise, sa avem socialisti cu gandire liberala si liberali cu gandire socialista (si dupa cum i-am vazut in ultimele zile, o gandire profund socialista… ). Eu ca liberal in gandire, cu cine sa votez ? 🙂

    Răspunde
     
  • Crisoyi
    Februarie 20, 2015 la ora 16:24

    Atat Victor Ponta cat si Darius Valcov sunt total rupti de realitatea oamenilor de rand (clasa muncitoare), serelurilor mici si PFA-urilor care traiesc de azi pe maine.

    Noul Cod Fiscal reflecta clar aceasta rupere de realitate prin modul cum sunt configurate taxele si contributiile pentru aceste mici entitati econmoice care mai au doua bashini si mor intr-o econmie aproape blocata de saracia lucie a populatiei (cea mai grava din UE).

    Cuplul Ponta-Valcov nu pot intelege ca o firma mica sau un PFA are vanzari slabe, clienti putini si probleme grave de cash-flow. Cat de cinic sa fii sa stabilesti niste forfetare sau niste contributii sociale minime, stabilite din burta. Cum poti sa-i impozitezi spatiul comercial unui butic de doi lei la fel cum i-l impozitezi unei firme cu zeci de mii de euro cifra de afaceri ???

    Ponta merita sa si-o fure prin motiune de cenzura, din pacate cei din PNL nu au inca nicio majoritate in Parlament… Asa ca totul ramane la stadiul de discutii.

    Partea penibila a acestui nou Cod Fiscal este ca el intra in aplicare in 2016 cand Ponta sigur nu va mai fi la Palatul Victoria si va trebui modificat prin Ordonanta de Urgenta de noul Guvern… ceea ce va fi de-a dreptul penbil.

    De prin 2007 cam toate guvernele care s-au perindat au spoliat populatia si firmele la buzunar… si acum, gata, s-a umflat zambila liberala in noi…

    Răspunde
     
  • ion
    Februarie 20, 2015 la ora 16:10

    Mediul privat suferă rău de tot și nu numai din cauza presiuni fiscalități ci din cauza lipsei de capital.Acesta lipsă de capital se datorează în mare măsură taxelor începând de la taxarea faptului că exiști și terminând cu taxele locale Este o flatulație acest cod ca și toate codurile de până acum.Nu sunt construite pe realitatea economică.Entitatea privată cu capital autohton este asemeni Cenușăresei este singura care produce ceva palpabil și nu este răsplătită nici-odată.
    Eu cred că acest cod fiscal va pune și mai multă presiune pe mediul privat și va încurca și mai mult.
    Liberali nu se așteptau la asta , sunt frustrați , tot teatrul acesta ieftin se datorează lipsei de profesioniști în politică. Reacția acesta euforică la această piatră de temelie pe care vrea să o pună Ponta la costrucția guvernului PSD nu este pe departe una normală și reală .În primul rând este tendențioasă Sunt foarte multe de criticat și adăugat pe asta trebuie să meargă opoziția. Nu am nimic cu PSD-ul dar este fairplay să-ți păstrezi identitatea .Realitatea este că plătim foarte mult pentru nimic….!

    Răspunde
     
  • cristian
    Februarie 20, 2015 la ora 15:46

    Si cu economisirea ce facem?
    Ramine ca si pina acum sa se ia 16% din 2% pe an?

    Răspunde
     
  • Aforic
    Februarie 20, 2015 la ora 15:35

    PNL FRANARII ROMANIEIIIIIIIIIII

    Răspunde
     
  • Crisoyi
    Februarie 20, 2015 la ora 15:13

    Sunt de acord cu opozitia liberala si a lui Iohannis personal la acest Cod Fiscal dar nu din motive de forma si de doctrina, ci de fond. Acest nou Cod Fiscal e o tzeapa imensa la adresa buzunarului oamenilor si firmelor.

    Luati-l la puricat si o sa vedeti ca agregat, platiti MAI MULTI BANI la bugete decat in varianta actuala de fiscalitate numai ca se modifica niste ponderi. Bugetul de stat aplica reduceri procentuale la niste cote dependente de consum, bugetele locale castiga mult mai multi bani din niste sume fixe prevazute in niste tabele.

    pe total pierde toata lumea: si firmele si PFA-urile si persoanele fizice. Toata lumea va fi nevoita sa decarteze mai multi bani.

    Noaptea mintii este ca exsita analisti economici care deja viseaza la o explozie a locurilor de munca. Acesti oameni sunt dintr-un alt film. Daca nu creste SEMNIFICATIV consumul populatiei si al firmelor (nu al statului care deja e mare) cum naiba sa creasca numarul locurilor de munca ???

    Ganditi-va si voi. Mergeti prin magazine sa vedeti cat de putin se cumpara si se consuma… S-a dus euforia… Oamenii consuma strict de foame si grija zilei de maine e cea mai importanta din toate.

    Daca nu ma credeti luati la puricat Codul Fiscal pe capitole si faceti niste calcule. O sa descoperiti TZEPELE. O sa vedeti cati bani dati in plus.

    Răspunde
     
    1. coke
      Februarie 20, 2015 la ora 16:12

      Am inteles, gata, e ordin pe unitate sa scrieti nasoale de noua propunere, ai facut-o de cel putin 10 ori la veche postare pe acest subiect, acum vad ca esti nitel mai lenes, deh, nu vrei sa fie batator la ochi.

      Răspunde
       
      1. Valentin Dobre
        Februarie 23, 2015 la ora 11:35

        Coke, poate esti unul din aia care castiga mult la stat, dar ma indoiesc, ca acela poate e prea ocupat ori sa munceasca mult, ori prea ocupat cu vacantele si hotiile, asa ca tu nu esti decat un postac amarat care e pe dinafara cu totul. Sper sa fi tu primul cel ars de acest cod fiscal.

        Răspunde
         
  • craioveanu
    Februarie 20, 2015 la ora 14:08

    nu e domeniul lor. in ultimul timp se axeaza mai mult pe tehnici de manipulare in masa si diversiuni. sa ne mai explice o data cum e psdul mai corupt ca ei. poate reusim sa ii credem de data asta. halal dreapta.

    Răspunde
     
  • Petru
    Februarie 20, 2015 la ora 13:55

    Da… e aşa de liberal totul, că pică spre stânga bine.

    Moise, calculează-ţi suma de plată cu impozitul pe spaţiul comercial (ori cu chiria pentru spaţiul închiriat) şi vezi cu cât ţi se va reduce profitul net faţă de media din ultimele luni (presupunând că nu spargi piaţa cu sute de contracte noi).
    Calculează diferenţa asta în salarii medii şi gândeşte-te cum vor reacţiona firmele la chestia asta. Pentru că nu prea cred că la poarta tuturor se vor înghesui clienţii odată cu scăderea TVA-ului.

    Răspunde
     
  • R.E.I.
    Februarie 20, 2015 la ora 12:54

    Eu, INDEPENDENTA convinsa (si declarata) sunt de acord cu unele dintre observatiile autorului. Sunt ”pro” astfel de masuri (pe care le consider benefice pentru economie) si vreau sa cred in ele, indiferent de culoarea si orientarea politica a celor care le propun… De altfel, unele dintre argumentele si motivele pentru care nu cred ca ma voi inscrie vreodata intr-un partid politic (desi voi intra la un moment dat in politica) se regasesc si pe aici, prin articolul pe care il comentam unii dintre noi… Si aproape m-a bufnit rasul vazand ca au aparut comentarii de genul ca unele dintre masuri au fost copiate sau inspirate din alte programe mai mult sau mai putin vizionare… Superb…:)

    Răspunde
     
  • Timi
    Februarie 20, 2015 la ora 12:53

    va rog sa semnati corect fotografia, nu stiripesurse a facut poza, doar a „imprumutat-o”

    http://www.cotidianul.ro/alina-gorghiu-in-locul-lui-klaus-iohannis-253521/

    Răspunde
     
  • Dan
    Februarie 20, 2015 la ora 12:44

    1. Dupa parerea mea PNL-ului ii este frica sa nu cada in vreo capcana de-a lui Ponta. Intr-adevar nu se asteptau la asta. Nu e vina lor neaparat. Politica romanesca este imprevizibila ceea ce nu e bine (Amintiti-va ca si Antonescu si toti se suceau la 180 de grade de pe o zi pe alta).

    2. Ambele partide mari sunt superficiale. Totusi domnule Guran codul fiscal mai mult spune de goliciunea doctrinara a PSD. Normal ca nimeni nu mai intelege nimic cand partidul de stanga care trebuia sa ia mai mult de la bogati/firme ca sa ii dea pt programe sociale face invers. Unde sunt totusi marii doctrinari la PSD? De ce nu zic nimic? Chiar daca masurile sunt intr-adevar admirabile nu e deloc bine pt ca de fapt Ponta se bazeaza pe ignoranta propriului electorat.

    3. Intrun fel mi-ar placea PSD sa aiba succes ca sa mai ridice un pic stafeta la PNL, sa nu vina iar cu oameni no name in institutii si cu program SF. Predoiu a avut totusi succese masurabile la Justitie si sunt convins ca el singur e mai competent ca Ponta. Pt ceilalti n-as baga mana in foc (in-afara evident de Iohannis).

    4. Pe de alta parte vreau totusi o schimbare macar sa nu-i mai vad pe Sova, Codrin Stefanescu, Mirel Palada, RTV, A3, portavocea marelui Guvern al Romaniei. Imi vine sa-mi arunc cetatenia ro la gunoi cand vad ce succes au la audiente.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Februarie 20, 2015 la ora 12:26

    Faptul ca s-a facut propunerea nu e de condamnat, dar….
    Grosu problemelor sunt lasate in grija celor care vin dupa (adica din 2016 incolo). Cum era dictonul lui Ludovic XV?

    Am vazut cat de specialiste e (greseala absolut intentionata, pe masura specialitatii lor) cei care ne-au guvernat in ultimii 2 ani. Asa ca draga domnule Guran nu vi se pare ca a inceput deja campania electerola? Pentru ca acest cod fiscal asta imi arata: Oameni buni am inceput campania electorala pentru alegerile parlamentare 2016.

    In aceeasi categorie au fost si declaratiile din 2008-2009 legate de criza, pentru a fi nevoie de masurile din 2010. Cat le veti mai permite sa ne dea praf in ochi, mai mult laudand ideile in fata auditorilor dvs.? Eu vreau sa vad sustenabilitatea si aplicabilitatea.

    Hai sa vedem cum se calculeaza acciza pe carburanti anul acesta (conform bugetului), anul trecut au modificat FORTAT modalitatea de calcul a aceleiasi accize, si a completat cu taxa magica de 7centi/l, si dvs. reusiti sa ii credeti ca vor sa reduca acciza pe carburanti, si DE CAND!!!!!!!!!.

    De fapt vor sa mascheze incompetenta lor si a oamenilor lor, fortand-ui pe cei care vin dupa ei sa preia astfel de propuneri.

    Răspunde
     
  • Paul
    Februarie 20, 2015 la ora 11:48

    Ce ipocrizie.
    Din aceasta cauza nu sustin EXISTENTA partidelor politice.
    Avem nevoie ca oamenii sa colaboreze, indiferent ca are o gandire liberala sau invers.
    Parlamentarii ar trebui sa raspunda in fata oamenilor care i-au ales si nu in fata partidului din care provin.
    In acest fel, gandurile catorva sute de parlamentari se reduc la „latraturile prin gard dintre doi caini”.
    In ceea ce priveste modul de aplicare al masurilor pot spune un singur lucru.
    Eu traiesc in prezent, nu in trecut si nici in viitor.
    Da, este necesar sa avem un plan pe o durata mai lunga de timp dar masuri imediate cand se vor lua si de ce nu se implementeaza unele din ele acum.

    Răspunde
     
    1. Roxana I.
      Februarie 20, 2015 la ora 12:59

      Unele dintre ele nu se pot implementa atat de rapid, pur si simplu. Trebuie respectati cativa pasi legislativi si procedurali. Trebuie dezbatute deschis si democratic, printre altele…Obiectiv vorbind, nu se poate mai repede

      Răspunde
       
      1. paul
        Februarie 20, 2015 la ora 13:51

        Tu chiar crezi ce spui?
        Legile sunt facute de oameni.
        O intarziere in luarea unor masuri concrete in timp real demonstreaza incompetenta, lipsa de coordonare si organizare, lipsa de imaginatie, incapacitatea de a raspunde in timp until la un stimul extern. Vrei sa mai continui?
        Sa inteleg ca tu daca vezi ca nu ai bani sa traiesti iti faci in plan pe care il pui in aplicare de la anul?

        Răspunde
         
        1. Roxana I.
          Februarie 21, 2015 la ora 16:45

          In general cred ceea ce spun si obisnuiesc sa spun ceea ce cred, nu prea pot altfel… Orice specialist mult mai bun decat mine v-ar fi raspuns probabil la fel. Ca – obiectiv – anumite masuri nu se pot implementa de maine sau atat de repede pe cat ne dorin si dvs. si eu. Eu spre exemplu imi doream scaderea TVA-ului de foarte mult timp si am dat-o chiar ca exemplu de masura ipotetica (pe blogul asta si prin alte parti) la care mi-as fi dorit sa se gandeasca guvernantii si specialistii nostri in fiscalitate si finante. Recunosc ca am avut o surpriza placuta (pentru ca personal ma asteptam la o reducere cu maxim 2%, sincer…) si nu ma asteptam (nici eu si nici altii) si la acea reducere substantiala la TVA la unele dintre alimentele de baza… Iar in privinta celeilalte observatii sau intrebari a dvs. Eu cand vad ca nu-mi ajung banii sa traiesc decent (si aveti dreptate, in ultima perioada am constatat cu tristete ca nu castig suficient raportat la valoarea si potentialul meu), incerc sa-mi analizez cu atentie si sa ma gandesc mai serios la joburi suplimentare si la variante suplimentare de castig…Si da, uneori poate insemna si un plan pe un termen mai lung, pe care sa nu pot sa-l pun aplicare imediat, ci peste o luna-2-3 sau chiar mai mult, poate chiar anul viitor (cum spuneti dvs.) sau chiar peste 4-5 ani. Nu pot sa va dau exemple concrete acum, dar exista si astfel de situatii 🙂

          Răspunde
           
          1. Paul
            Februarie 23, 2015 la ora 07:22

            TVA-ul scazut si concedierea bugetarilor au fost doua masuri care au fost anuntate, de pe o zi pe alata si implementate a treia.
            Acum sa inteleg ca o lege care prevede scaderea taxelor are nevoie de 5 ani ca sa fie aplicata?
            Nu te supara dar nu iti vezi ipocrizia in afirmatii?
            Daca guvernul ar spune ca nu pot sa construiasca intr-un an toate tronsoanele de autostrada tot o minciuna ar fi.
            De ce ti frica tot nu scapi!

             
      2. unul
        Februarie 23, 2015 la ora 11:13

        Paul vorbea despre acele „unele” iar tu, Roxana vorbesti de celelalte. El spune ceva despre jumatatea goala a paharului (mocirlei) iar tu raspunzi despre jumatatea plina. Vai de capul tau. Cam asa se desfasoara „dezbaterile” constructive si in politica noastra deci acolo iti este locul garantat. Succes.

        Răspunde
         
  • coke
    Februarie 20, 2015 la ora 11:38

    E de noaptea mintii ca tocmai aia care au semnat pentru taierea de salarii si cresterea de TVA de pe-o zi pe alta, ca deh, nu mai erau bani, aia care se dadeau cu fundu de vatra in toamna ca n-or sa fie bani pentru scaderea CAS-ului, sa critice acum niste masuri care scad taxele si impulsioneaza economia. Si asta doar dintr-un pur interes politic, caci nu vor ca economia si oamenii sa traiasca mai bine datorita unor masuri luati de adversarii lor politici. Ce intelegem noi de aici? Ca sunt gata sa sacrifice bunastarea oamenilor doar ca adversarii lor politici sa nu aduce capital politic.

    Răspunde
     
    1. Marius
      Februarie 20, 2015 la ora 13:12

      Bine punctat Coke.

      Răspunde
       
  • dorel ala cu tirnacopu
    Februarie 20, 2015 la ora 11:27

    domnu guran… da fratele -mneavoastra ce doctrina are… nu ca-r avea vreo importanta, da vad o imperceptibila schimbare de abordare, de cind am aflat ca aveti un frate, viitor stilp al social(ist)-democratiei???? si l-am vazut pe la realitatea parca… apropo de pesedeala… eu ca palmas prin santurile patriei, nu pricep cum oameni putrezi de bogati, sunt de stinga, in loc sa fie niste capitalisti feroce de dreapta… eu am invatat la socialism stiintific ca plusvaloarea este data de capitalul acumulat si reinvestit… deci nu poti sa fii socialist… imi cer scuze pt ignoranta…

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 20, 2015 la ora 11:48

      probabil v-ati dat cu tarnacopul in cap. 🙂 am intr-adevar un frate, dar n-a aparut in viata lui la tv. nu e in bucuresti si nu e persoana publica. nu e nici politist, nici politician, e functionar undeva la tara. 🙂 deci mai atent cu tarnacopu.

      Răspunde
       
    2. agent de turism
      Februarie 20, 2015 la ora 20:37

      asta cu tarnacopul.. poate treci prin suceava ? ma fii atent: langa Isopescu vis-a-vis si-a deschis un psihiatru din campulung m. un…. cabinet ! dar o zis ca falticeni, suceava, radauti, dorohoi……. zona aceasta apartine de spitalul de psihiatrie Burdujeni ! si desigur de psihiatri locali …..
      acum eu s-ar putea sa nu mai judec bine dar ma poate lemiuri cineva: daca noi apartinem de spitalul de psihiatrie burdujeni el paziuc psihiatru din campulung ce cata in suceava ? adica pe cine trateaza ? sta in birou si face terapie la bec ?
      o venit ca nu mai putea de mila bolnavilor psihici din suceava ?
      o dat in viata lui vreo chitanta la consultatii sau referate ? dar la retete ?
      Dumnezeu sa-l aiba in vedere !

      Răspunde
       
  • mee
    Februarie 20, 2015 la ora 11:04

    totusi…. marusile astea sunt credibile?!
    daca se voteaza, se pot implementa fara sa crestem impozitele la nu stiu ce?
    asta e problema. si daca psd nu are un plan credibil si de implementarea masurilor sincer…. prefer sa nu treaca legea (desi 4% la tva mai putin nu mi-ar displace).

    Răspunde
     
    1. sanda
      Februarie 20, 2015 la ora 12:12

      Pai daca nu se va mai fura cu disperare in tara asta si daca se va recupera tot ce s-a furat, mormanele adica, de ce sa nu fie posibile masurile astea ???

      Răspunde
       
  • horatio
    Februarie 20, 2015 la ora 11:03

    Mda, netaxarea dividentelor, asta asteptam de la un guvern social-democrat?! Au imbogatit saracii si acu le e teama sa nu saraceasca la loc, asa ca nu le taxraza dividentele. 🙂

    Răspunde
     
    1. rony
      Februarie 20, 2015 la ora 11:13

      Horatiu, ca sa iei dividendele alea trebuie sa ai si profit, multi evazionau la greu sa nu aiba profit/dividende…i-a mai gandeste -te, cum e mai bine?

      Răspunde
       
      1. horato
        Februarie 20, 2015 la ora 11:29

        Ah, ok, acum vom sti exact ce evaziune faceau! 🙂 Nu prea intelegeam de ce atunci cand ceream salariul mai mare pentru ca faceam bani mai multi, mi se spunea ca daca vreau bani sa-mi fac firma! 🙂

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase