Băsescu şi Ponta joacă bambilici electoral cu o reintrare în recesiune

Publicat la data de de Moise

base ponta energie blogde Moise Guran

Meciul certificatelor verzi este mai dur și mai important decât reiese din declarațiile celor doi protagoniști – Victor Ponta și Traian Băsescu. Ponta poartă, în primul rând, interesul termocentralelor din Gorj, propriul fief electoral, iar Traian Băsescu a sesizat faptul că îl poate face pe Ponta să își dea autogol, la el acasă.

Anul trecut, ministrul Energiei de atunci, Constantin Niță, a inițiat o ordonanță de urgență care a amânat parţial plata certificatelor verzi, dând tuturor marilor industrii poluante din România timp, până în 2017, să se adapteze noilor realități.

Aceste industrii, de la Turceni și până la Alro Slatina sau Sidex Galați, au amenințat cu închiderea și concedierea oamenilor în cazul în care vor fi nevoite să plătească profitul companiilor care au investit, până acum, trei miliarde de euro în sfârlezele de vânt. Avantajul acestora este că nu sunt poluante. Dezavantajele lor sunt, însă, că banii n-au ajuns nicio treime în România, că operarea lor nu crează locuri de muncă, dar și că se opresc atunci când nu bate vântul, iar România trebuie să importe energie.

Altfel spus, acest conflict are un potențial de bombă socială uriașă, dar Traian Băsescu și Victor Ponta nu reușesc să se înțeleagă nici măcar pe o problemă de interes național.

Preşedintele a atacat la Curtea Constituţională Legea de aprobare a Ordonanţei pentru că deşteptu’ de Niţă n-a notificat Comisia Europeană. Desigur e o chestiune de incompetenţă, iar Ponta este solidar cu Niţă în această vinovăţie căci aşa funcţionează Guvernul.

Pe de altă parte, investitorii în mori de vânt au și ei dreptatea lor atunci când spun că România nu-și poate schimba legislația de la o zi la alta și pot cere chiar despăgubiri. Adevărul este că legislația noastră a fost negociată și asta s-a întâmplat pe vremea guvernului Boc, ca și cum România ar fi fost Elveția. Nu s-a ținut cont nici de industria minieră, nici de cea energetică, nici de cea energofagă. Traian Băsescu n-a mâncat, însă, nici usturoi, nici gura nu-i miroase.

De partea cealaltă, Ponta află pe propria piele ce înseamnă să conduci țara de la televizor, ce înseamnă să conduci ca un amator prin ordonanțe de urgență și să n-ai nici măcar grijă ca acestea să fie aprobate, la timp, printr-o lege de Parlamentul pe care îl păpușerești oricum, cu o majoritate zdrobitoare. Şi nu în ultimul rând ce înseamnă să pui un priceput ca Niţă să conducă sectorul energetic. Ponta își merită o palmă dar, dacă asta înseamnă mii de locuri de muncă pierdute, prețul este prea mare.

Legea trebuie să intre învigoare până la 1 aprilie, mai sunt două săptămâni până atunci, iar la viteza amețitoare cu care se mișcă cei de la Curtea Constituțională, renghiul lui Traian Băsescu chiar își poate atinge ținta. Argumentaţia lui Băsescu că e în vigoare ordonanţa este o altă capcană, căci dacă legea este respinsă, se duc naibii şi efectele Ordonanţei, ba chiar certificatele se plătesc din urmă.

Dacă cei doi nu se înțeleg, scumpirea energiei e cea mai mică problemă. Pe asta o dau ei, politicienii, la televizor, ca să se simtă tot românul vizat. Adevărul este că dacă oprirea unor capacități industriale ne va duce înapoi în recesiune, și scumpirea energiei cam tot acolo ne va duce.

De aici, de pe marginea acestui joc politico-economic, vă atrag din nou atenția – anul electoral a început, iar politicienii noștri nu au niciun fel de scrupule în a distruge orice, în a târî România pe burtă, spânzurată, numai pentru a da vina pe adversarul politic.

Anii electorali sunt anii iresponsabilității politice pure.

Comentarii prin facebook

43 răspunsuri la Băsescu şi Ponta joacă bambilici electoral cu o reintrare în recesiune

  • unu analfabetul si fara bun simt
    Martie 15, 2014 la ora 10:46

    Pentru toti ungurii din Romania.

    Nota 10 pentru demnitate prim-ministrului australian Kevin Rudd
    Musulmanilor din Australia, care doresc sa traiasca dupa legile islamice li s-a pus in vedere sa paraseasca aceasta tara, in contextul in care guvernul a tintit radicalismul intr-o incercare de a decapita potentiale tentative de atac terorist.

    Citat:
    „IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave It. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali , we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians.

    „IMIGRANTII SI NU AUSTRALIENII TREBUIE SA SE ADAPTEZE. Asta e, va convine sau nu. Sunt satul de ingrijorarea acestei natiuni in privinta ofensarii unor indivizi sau a culturii acestora. De la atacul terorist din Bali incoace suntem martorii unui val de patriotism venit din partea majoritatii australienilor.

    Aceasta cultura s-a creat in peste doua secole de zbateri, incercari si victorii a milioane de barbati si femei in cautarea libertatii.

    Vorbim mai cu seama ENGLEZA, nu spaniola, libaneza, araba, chineza, japoneza, sau orice alta limba. In consecinta, daca doriti sa fiti parte a acestei societati, invatati limba!

    Majoritatea australienilor cred in Dumnezeu. Asta nu e vreo aripa crestina de dreapta sau o presiune politica, ci un fapt, intrucat barbati si femei de credinta crestina, pe principii crestine, au fondat aceasta natiune, ceea ce este clar documentat. E cu siguranta adecvat a se afisa asta pe peretii scolilor noastre. Daca Dumnezeu este o ofensa pentru voi, va sugerez sa considerati o alta parte a lumii ca fiind casa voastra, intrucat Dumnezeu este parte a culturii noastre.

    Vom accepta credintele voastre fara a va intreba de ce. Tot ce va cerem este sa o acceptati pe a noastra si sa traiti cu noi in ar moni e si bucurie pasnica.

    Aceasta este PATRIA NOASTRA, PAMANTUL NOSTRU si STILUL NOSTRU DE VIATA si va vom permite orice oportunitate pentru a va bucura de toate acestea. Dar imediat ce incetati a va mai plange, vaita si ingrozi de Steagul nostru, de Onoarea noastra, de crezul nostru Crestin, de Stilul nostru de Viata, va recomand cu caldura sa profitati de o alta mare liberatate australiana, LIBERATATEA DE A PLECA.

    Daca nu sunteti fericiti aici, atunci PLECATI. Nu v-am obligat noi sa veniti aici. Voi ati solicitat sa fiti aici. Asadar, acceptati tara pe care VOI ati dorit-o.”
    Prime Minister Kevin Rudd – Australia

    Răspunde
     
  • VictorL
    Martie 15, 2014 la ora 09:43

    @Moise.In articolul asta ai multe chestii ,,trase de par”
    .Am lucrat la eoliene pe timp de vara cind se zice ca nu bate vintul dar tot nu am vazut vreuna oprita,din cele 133 care erau date atunci in functiune si asta din februarie pina in noiembrie.Am asteptat o saptamina sa scada puterea vintului pentru a putea inlocui o pala.
    E drept ca putini romani lucreaza la moristile alea dar si moristile lasa multi bani in Romania.Poti gindi ca taranii care au inchiriat pamintul pentru ele iau bani anual iar drumurile pe dealurile alea sunt toate asfaltate,in timp ce terenurile sunt toate lucrate.Intre timp stiu ca o firma germana care lucra la noi s-a retras de cind cu ordonanta lui Ponta dar au mai plecat si altele din alte constructii oprite…La operarea sistemelor de eoliene sa stii ca lucreaza si multi romani iar strainii care sunt cu ei tot in Romania platesc taxe.
    Intre timp energia s-a ieftinit si cu aportul ordonantei insa la sindicalistii aia de la Slatina,Galati si Valea Jiului nu s-a auzit sau s-a auzit si au facut pe surzii…Energia termo devine energie de acoperire in completarea energiei verzi si nucleare.E normal sa se reduca activitatea in minerit.Minerii vor sa lucreze dar mineritul e periculos.Energia verde salveaza vieti care nu mai sunt pierdute in subteran si admosfera patriei…
    Alta gogorita e ca Romania importa energie cind de fapt exporta.Nu pun la socoteala ce se da in Republica Moldova ca ajutor gratuit.Nu opreste nimeni companiile de energie termo sa investeasca in eoliene sau panouri solare dar se vede treaba ca nu-si pot nici macar plati carbunele catre mineri.Asta din cauza ieftinirii energiei electrice si nu a scumpirii.
    Se pare ca pentru manegementul prost din companiile energofage sunt scosi muncitorii in strada doar asa ca noi ne luptam cu Basescu.Energia verde ajuta romania nu o baga in recesiune.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 13, 2014 la ora 22:44

    Domnule, si eu cred ca Traian Basescu este vinovat pentru reducerea cantitatii de energie verde produsa in Romania…Sau, pentru cantitatea prea mare de energie verde la care s-a angajat Romania…Nu este foarte sigur. In orice caz trebuie sa fie vinovat pentru ceva, macar pentru echilibrul discursului in situatiile in care este criticat dl. Ponta. In presa, atunci cand nu i se spune in mod ridicol echidistanta (pentru ca nu te poti pozitiona la egala distanta fata de un hot si de unul care nu a furat, spre exemplu), acestei atitudini i se spune [tot in mod ridicol] impartialitate.

    Răspunde
     
  • kRISTINA
    Martie 13, 2014 la ora 20:35

    Buna seara!

    Răspunde
     
    1. kRISTINA
      Martie 13, 2014 la ora 20:47

      Daca se poate,doar daca va este permis !As dori o tema in dezbatere publica legata de starea de sanatate actuala a tineretului ramas in Romania.Domnule Guran nu aveti idee cati tineri se imbolnavesc grav zilnic in tara asta !Te doare cand auzi ca un batran sufera cronic,incurabil(primul gand este la proprii parintii)DAR CREDETI-MA CA ESTE SFASIETOARE DUREREA ATUNCI CAND UN TANAR DE 37-38 DE ANI ESTE DIAGNOSTICAT CU CANCER(afli ca nu mai este nimic de facut,ca nu mai are de trait decat 3-4 luni de viata)si lasa in urma copii de gradinita,o nevasta cu casa ipotecata la banca,niste parinti batrani si bolnavi.Mai afli ca un prospat absolvent de liceu este diagnosticat cu diabet,altul cu TBC,etc. ASTEPT O ASTFEL DE STATISTICA MACAR.cu stima,

      Răspunde
       
      1. Cris
        Martie 13, 2014 la ora 21:49

        Se imbolnavesc datorita sclaviei, salariilor africane, subalimentarii si alimentatiei nesanatoase, traiului urban, stresului, lipsei de perspective, degradarii grave a sistemelor de sanatate si educatie si din multe alte motive.

        Răspunde
         
  • Fondu' structural
    Martie 13, 2014 la ora 19:11

    Acum 5 minute, din gura presedintelui am aflat de fapt adevaratul motiv pentru care avem criza in Ucraina: Occidentul (SUA in special) au atatat Rusia finantand Euromaidanul si un guvern ilegitim pentru ca … ce sa vezi, firme ca Chevron, Exxon etc vin sa ofere alternative la gazul rusesc: gazele de sist. Cu Basascu s-au intalnit, astept sa se intalneasca si cu liderii din Rep Moldova si Polonia. Astept o Recomandare sau Directive a UE prin care in Europa de est sa fie permisa fracturarea hidraulica. Ni m-ar mira. Argumentul fiind ca rusii ne santajeaza!!!

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 13, 2014 la ora 19:04

    Desteptii care conduc aceasta tara (in folosul clar al intereselor straine)trebuie sa raspunda, public, la o intrebare simpla:

    De ce ar trebui sa plateasca cetateanul roman o subventie pentru o moara de vant care costa enorm si se amortizeaza in 12 ani, din bataia vantului, cat timp romanii nu regasesc in facturi energie eoliana ci un pret mediu care contine energie scumpa (bazata pe carbune) si in conditiile in care Romania are execent energetic iar liniile Transelectrica nici nu mai suporta extinedere de parcuri eoliene datorita limitelor de capacitate?

    Care este rostul pentru care ar trebui sa consumam astazi resurse energetice ne-regenerabile pentru a produce niste mori de vant care isi recupereaza valoarea, din bataia vantului, in urmatorii 12 ani?

    Doar ca sa bagam niste bani in buzunarul mafiotilor care lucreaza cu astfel de mori de vant, sau ce?

    Răspunde
     
    1. Marian
      Martie 13, 2014 la ora 22:29

      Ati spus mai sus ca poluarea e unul dintre motivele pentru care oamenii se imbolnavesc. Pai nu tocmai asta e scopul incurajarii investitiilor in energia verde, reducerea poluarii?

      In alta ordine de idei, nu din cauza morilor de vant e energia scumpa in Romania. Haideti sa facem o analogie privind CET-urile. Daca maine ar veni firme private care ar investi in centrale mici de cartier, nepoluante, cu costuri de operare mici, eficiente si v-ar vinde la acelasi pret energia termica ce ati alege? Mai mult, perspectivele de scumpire a acestei energi ar fi nule – in cezul CET-urilor stie toata lumea ca primariile subventioneaza masiv pierderile acestora. In cazul acestor pierderi nu vad sa se agite nimeni. Ganditi-va ca din impozitele care le platiti se subventioneaza aceste CET-uri. Asa ca, cum v-am spus mai sus, nu datorita certificatelor verzi sau morilor de vand e mare factura la energie…

      Răspunde
       
    2. Cris
      Martie 14, 2014 la ora 07:25

      Sa investeasca statul si autoritatile locale direct in reducerea poluarii din banii proprii nu luand noi taxe de la fraieri, care mai apoi sa fie sifonate si nu alocate reducerii poluarii.

      Răspunde
       
  • Cris
    Martie 13, 2014 la ora 17:15

    Absolventa la Harvard, care conduce „sub acoperire” Ministerul Finantelor publice ar trebui sa decida corectarea aberatiei platilor retroactive la Fondul de Sanatate o cretinatate fiscala perpetuata ani de-a randul datorita impostorilor care au condus succesiv Ministerul de Finante.

    De asemnea ar trebui scazuta urgent cota de TVA la mancare la 9%.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Martie 13, 2014 la ora 14:37

    IAr la politie sau finante ITm nu se duc sa reclame pentru ca sunt amendati si le afecteaza cazierul fiscal si cel profesional, ci cel rutier, si cel penal.
    MAi au si tupeu sa sune in direct sa se planga cand ei sunt cu musca pe caciula.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Martie 13, 2014 la ora 14:34

    Cate bonuri fiscale acord taximetristul pe zi? Zero. Daca pune casa de marcat.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Martie 13, 2014 la ora 14:32

    Ca tot a adus vorba Domnul din Brasov, despre taximetrie.
    Ieri au fost o serie de controale de la ITM, iar din cele 850 de taxiuri, mai bine de jumatate erau printre blocuri, iar in statiile lor erau cate 3-4 masini.
    Dar domnul conducator auto(taximetrist) nu a spus ca are salariu, de ce ii mai raman 50 de lei, la care nu plateste taxe?
    El preda la firma 80, din care firma sa-i plateasca carte de munca la 8 ore?
    Adica 80pe zix30zile=2400lei din care scadem 850 salariu, plus taxele salariatului.
    Iar legea spune sa fie 3 soferi pe masina.
    12 cu 24.
    Acest sofer de taxi, traieste cu 850 de ei pe luna? cu tot cu taxe?
    PLus o firma plateste TVA 24% si vine un II, SRL neplatitor de TVA si face concurenta neloiala celui care are TVA.
    Cum este si PFA, unde el trebuie sa fie singur pe masina, dar are sofer cu fisa?
    Tximetria este in primele 5 la evaziune fiscala, ca si panificatia, comertul.
    Salariatii doresc salarii mari dar fara sa faca nimic. Daca domnul taximetrist nu este multumit la firma de ce nu se face PFA, ca sa vada si el cat se plateste la stat, apoi sa judece firma. Sa faca si el investitie intr-o masina macar. Iar cand ii ramne 50 de lei ciubuc, sa se duca sa spele masina, sa plateasca taxele si ajunce acasa cu 3 lei, atunci recunoaste ca firma are dreptate.
    Ministerul finantelor ce plata impozitului si Cass, cas anticipat, apoi la sfarsitul anului se face regularizarea la PFA.

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 14, 2014 la ora 11:59

      Pai, d-le Unu, am lasat patru zile pe un june subordonat sa faca treaba mea, ca i se parea ca stateam cam degeaba – iar eu am facut treaba lui si tineam legatura telefonic cand se incurca. Dupa 4 zile a spus ca e multumit cu functia sa.

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Martie 13, 2014 la ora 14:06

    Foarte buna emisiunea de azi de la Europa Fm.
    Iar cea mai ieftina si de mare impact este BONUL FISCAL.
    Ce banca investeste in milioane de POS, fara sa castige. Daca le implementeaza statul, iar nu este bine pentru cetatean. Iar comerciantul se reflecta investitia imediat in preturi.
    Asa bonul fiscal il poate cere oricine, plus la sfarsitul anului incaseaza niste bani.
    STATUL o sa incaseze mult mai multi bani, plus vor iesi din subteran foarte multe activitati.
    Si va asigur ca oricare ar fi masur preturile tot vor creste la toate produsele.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Martie 13, 2014 la ora 14:05

    Exista indicatori economici care pot fi urmariti de oricine si care sunt mai greu de „ajustat” de Statistica:

    1. creditul privat 2013: crestere 0 vs.2012 (date BNR)
    2. consum electricitate 2013: – 6% vs. 2012 (date furnizori)

    Primul arata ca sectorul privat nu ia credite (companii, populatie) pt. ca fie nu pot, fie piata nu ofera oportunitati.
    Al doilea, e mai evaziv: fie consumatorii au trecut pe tehnologii mai eficiente, fie nu consuma pentru ca piata produselor lor nu justifica o crestere a productiei.

    Răspunde
     
  • Marian
    Martie 13, 2014 la ora 13:22

    Buna Moise,
    Fiind implicat in domeniul energiei verzi poate sunt subiectiv, dar realitatile sunt urmatoarele:
    1. Nita e un mare incompetent, aici ai perfecta dreptate;
    2. Legea certificatelor verzi in Romania nu s-a adaptat la progresul tehnologiilor. Un parc fotovoltaic sau o moara de vand se amortizeaza doar din energia produsa in 10-12 ani. Cam mult pentru un investitor privat, asa ca UE a decis ca trebuie incentivate aceste investitii pentru a-si atinge proiectiile din 2020. In Romania insa, pe schema cu 6 CV, un sistem fotovoltaic de exemplu se amortiza in 2-3 ani. Media europeana e de 7-8 ani, deci cam asa ar trebui calculate ajutoarele acestea. Cand si-au dat seama, au scos toporul, dar nu a fost prea elegant. Trebuiau urmarite progresele tehnologiei si costurile in scadere si facuta o ajustare treptata a subventiilor, nu una in graba si panicata ca ceea ce au facut acum.
    3. Realitatea e ca consumul de energie al Romaniei e in scadere in ultimii ani. Pana in 2020, conform planului UE, 24% din totalul energiei consumata in Romania trebuie sa provina din surse regenerabile. Prin urmare, oricum aceste termocentrale vechi si ineficiente vor pierde teren si clienti daca industria nu se relanseaza, pentru ca acesta e principalul consumator.

    Ceea ce fac Ponta si Basescu e evident o lupta politica din pacate, fara sa stie sau sa-i intereseze de efectele care lupta lor le au in economie…

    Răspunde
     
    1. oct
      Martie 13, 2014 la ora 16:39

      foarte frumos punctat in comentariu. dar poate ar fi cazul ca si acesti producatori de energie depasiti moral si economic sa beneficieze de certificate verzi sau alta forma de subventionare pentru modernizare, reducerea poluarii si eficientizare. ideea dumneavoastra ca in 5 ani producatorii se inchid oricum nu mi se pare deloc constructiva. vantul nu bate tot timpul. ar fi multe de spus, dar problemele acestea nu se pot simplifica sub forma „out with the old, in with the new”…

      Răspunde
       
      1. Marian
        Martie 13, 2014 la ora 17:35

        Poate nu m-am exprimat eu bine: nimeni nu cred ca isi doreste inchiderea acestor centrale vechi, cel putin nu eu. Dar, pentru a supravietui trebuie sa se retehnologizeze si concomitent guvernele (care or mai fi) trebuie sa gaseasca solutii sa relanseze investitiile in industrie, pentru ca daca se pastreaza trendul actual descendent de consum, atunci vom avea mari probleme. Oricum, energie verde fara carbuni nu poate exista, pentru ca, asa cum ati punctat, vantul nu bate intotdeauna. Echilibrarile in retea se fac tocmai cu aceste centrale. De aceea, strategia trebuie sa fie una comuna si nu o batalie intre segmentele de generare.
        Mai mult, ganditi-va ca o investitie in energie verde nu are costuri (sau sunt nesemnificative) de operare. Prin urmare, o investitie odata amortizata (si daca nu ar exista deja, in 2-3 ani vor fi multe sisteme amortizate) poate induce dezechilibre mari. Pai eu daca mi-am amortizat investitia pot sa vand energia si cu 5 lei/MWh ca tot sunt pe profit. Ei, ganditi-va ce dezechilibre ar putea produce o astfel de situatie.
        Sectorul energetic e unul foarte sensibil si complex si nu ar trebui tratat asa cum este tratat de conducatorii Romaniei. Mai mult decat orice alt domeniu, are nevoie in primul rand de stabilitate si predictibilitate, pentru ca investitiile sunt mari si pe termen lung. Pentru binele economiei sper ca Ponta si Basescu sa realizeze asta si sa lase la o parte bataliile lor pt voturile prostimii, macar in ceea ce priveste acest sector.

        Răspunde
         
    2. Cris
      Martie 13, 2014 la ora 19:02

      Desteptii care conduc aceasta tara (in folosul clar al intereselor straine) trebuie sa raspunda, public, la o intrebare simpla:

      De ce ar trebui sa va plateasca cetateanul roman o subventie pentru o moara de vant care costa enorm si se amortizeaza in 12 ani, din bataia vantului, cat timp romanii nu regasesc in facturi energie eoliana ci un pret mediu care contine energie scumpa (bazata pe carbune) si in conditiile in care Romania are execent energetic iar liniile Transelectrica nici nu mai suporta extinedere de parcuri eoliene datorita limitelor de capacitate?

      Care este rostul pentru care ar trebui sa consumam astazi resurse energetice ne-regenerabile pentru a produce niste mori de vant care isi recupereaza valoarea, din bataia vantului, in urmatorii 12 ani?

      Doar ca sa bagam niste bani in buzunarul mafiotilor care lucreaza cu astfel de mori de vant, sau ce?

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Martie 20, 2014 la ora 07:36

      Strimate domn, lucrand in domeniu cunoasteti fara indoiala faptul ca ESR inseamana nu doar moristi si panouri solare, ci si biomasa si hydro. Stiti de asemeena ca patria noastra s-a angajat la indeplinirea unui obiectiv curajos cu privire la ponderea ESR in mixul energetic ignorand unitatile hydro existente (in afara celor mari, desigur) pe care, insa, l-a si depasit. Pe de alta parte, vorbind despre energie verde si intelegand prin aceasta reducerea amprentei de carbon (nu doar ESR), trebuie avute in vedere utilizarea gazelor in locul carbunelui in TC si dezvoltarea capacitatilor nucleare (cu avantajele si dezavantajele cunoscute). In acelasi timp, constructia de noi hidrocentrale cu respectarea normelor privitoare la protejarea mediului. Nimic din aceste lucruri nu se face, in favoarea vartelnitelor si panourilor. De ce?! Explicatia sta in schema de compensare, cea mai avantajoasa din Europa, in cea mai saraca tara din Europa. Prin urmare, reconsiderarea acestei scheme este absolut necesara, mai ales ca producerea panourilor si moristilor duce banii din facturile de energie ale romanilor in afara frontierelor, cel mai adesea in China.

      Răspunde
       
  • Zagura
    Martie 13, 2014 la ora 12:55

    D-le Guran, cred ca era indicat sa faceti mai intai o prezentare a ce inseamna aceste certificate verzi, nebuloasa creata in jurul acestora mirosind teribil a manipulare. Nu toata lumea e la curent cu nazbatiile impuse de UE si cu transpunerea acestora la noi.

    Răspunde
     
  • alta anca
    Martie 13, 2014 la ora 11:56

    Problema cu energia verde este ca, daca nu e rentabila, nu foloseste la nimic. Adica o moara de vint sau un panou solar trebuie sa-si acopere cheltuielile de functionare + investitia si eventual sa aiba profit fara sa bani extra din certificatele verzi, subventii sau alte artificii. Asa cum se calculeaza randamentul oricarei alte centrale electrice (hidro-, termo- sua nucleara).

    O sa dau exemplul Spaniei care a instalat o multine de „ferme” de mori de vint si panouri solare. Investitorii au construit totul pe baza subventiilor care se regasesc si azi in facturile platite de populatie. Energie produsa de ei avea prioritate in sistem, desi mai scumpa, iar subventiile erau platite in functie de cantitatea de energie livrata. Astfel se ajunsese la strania situatie in care fermele de panouri solare livrau energie chiar si noaptea: proprietarii produceau noaptea energie cu motoare diesel, energie livrata cu numele verde si, prin urmare, subventionata. Acum vreun an, statul a sistat subventiile (ca sa protejeze electricele principale si traditionale), iar investitorii in mori de vint si panouri solare si-au dat in sfirsit seama ca nu e rentabil.

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 13, 2014 la ora 11:46

    Afacerile din comerţul auto au scăzut pe toata linia si in luna ianuarie 2014 dupa un an 2013 dezastruos.

    Lumea continua sa-si schimbe uleiul in parcare, evitand sa mai mearga la service, sa mai achite TVA de 24% unui stat mafiot, care o tine tot intr-o cearta televizata.

    Scaderi dramatice au fost consemnate de statistica si in comertul cu amanuntul in special in zona de mancare si bunuri de folosinta curenta.

    Si totusi avem o crestere economica fulminanta… Foarte tare.

    Grosul agriculturii a mers (cik) la export, ingrosand indicatorii macro, dupa care, o mare parte din productia agricola s-a intors, la negru, prin firme fantoma in Roamnia, pentru eludarea TVA.

    Super-afacere !!! Crestere economica record. TVA si consum la cele mai joase cote.

    Cine mai pune botul la astfel de indicatori ???

    Răspunde
     
  • Filotin
    Martie 13, 2014 la ora 11:25

    M-ar fi bucurat mai mult articolul daca venea cu o ideie de cum ar fi mai bine, dar asa…ala hot, alalalt smecher. Pacat! As completa articolul cu un exemplul scurt. Organismul , fie ca e om, fie animal sau planta, se supune unor reguli simple, probate in milione de ani, si anume acumularea de energie. Da, chiar daca uneori grasimea ( o acumulare de energie) e dizgratioasa, de nedorit, in momentul unor afectiuni acute sau cronice, se produce o crestere a necesarul de energie, proteine, microelemente. De aceea pentru optimizarea recuperarii clinice se impune asigurarea nutrientilor in cantitatile si in momentele de maxima solicitare metabolica. Astfel, cistiga cel mai bine pregatit, cu bogate rezerve nutritionale, consum redus energetic dar si capacitate mai mare de biodisponibilizare . De asta cred ca e mai bine sa fie platite certificatele verzi, Romania sa beneficieze astfel de biodisponibilizare in momente de boala. Si mai zic ca Ponta e ala care greseste, pentru ca lacomia lui pentru putere creste in aceasi masura cu prostirea oamenilor saraci.

    Răspunde
     
    1. Cris
      Martie 13, 2014 la ora 12:07

      Nu intelegi cum e cu certificatele astea, nu-i asa? Noi le platim, aia pun morile de vant si incaseaza toate profiturile care rezulta din morile de vant, in buzunarele lor. Noi platim curentul ca si cand ar fi produs din carbune. Baietii destepti il platesc la pret de hidro.

      De asta nu are ursul coada.

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Martie 13, 2014 la ora 11:09

    2 mincinosi, dar amandoi sunt vinovati.
    Si Basescu si Ponta.
    Dar cu hidrocentrale cum a ramas? Ei nu mai produc nimic?
    Hidrocentrale la ce capacitate merge? 90% sau 100%

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Martie 13, 2014 la ora 09:56

    @Alex, cum poti cunsuma mai mult electricitate decat produci?
    Daca tu ai 2 boabe de porumb poti consuma 3?
    Daca ai bateria slaba la masina, si bateria nu produce alt curent, poti porni masina? Nu?
    Daca tu nu ai inmagazinat nimic, cum poti consuma ceva?
    Daca tu ai stat toata vara ca greierele la soare si nu ai strans nimic, cum poti iarna consuma ceva inexistent?

    Răspunde
     
    1. alex
      Martie 13, 2014 la ora 12:36

      Ma refeream la nivel macro-economic. Statul subventioneaza cam peste tot productia de energie electrica. Deci in costul final, platit de consumator, exista o parte deja acoperita. Daca tu consumi de 500 lei energie electrica, si autoritatile dau subventie de 50%, tu platesti doar 250 lei. Nu era vorba de legile fizicii, ci de o corelatie intre costul de productie si pretul platit pt curent Acum intelegi cum poti sa consumi mai mult de cat produci ?

      Răspunde
       
  • Mihail Dragotoiu
    Martie 13, 2014 la ora 09:51

    Moise, din nou ai dreptate. Lipsa de scrupule a politicienilor nostri afecteaza economia si populatia acestei tari. Scumpirea energiei electrice este de evitat in acest moment, mai ales ca se preconizeaza cresteri masive a pretului la gazele naturale, conform calendarului de crestere a preturilor a ANRE.

    Răspunde
     
  • David diaspora
    Martie 13, 2014 la ora 09:46

    Moise spune lucruri interesante. Insumi de ar fi sa aleg intre Base si Victor asi alege Base.

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 14, 2014 la ora 12:10

      Poate un vot de blam ar fi mai util? Nici unul ales?

      Răspunde
       
  • micutu de la 7
    Martie 13, 2014 la ora 07:51

    Nu inteleg de ce multi se iau de Basescu ba ca ataca guvernul, ba ca joaca bambilici, ba ca se pune contra, ba ca nu stiu ce cata vreme el nu face decat sa demaste manevrele lui Ponta si ce minciuni scoate. Cum n-avem opozitie cine sa urmareasca si sa arate vrajelile copilotului? Era mai bine sa-si vada de palat si sa dea frunzele de pe alei siata si astia la guvern sa faca orice? Ar fi mai bine sa inghita acuzatiile aiurea ale copilotului? Nimeni nu-si pune problema daca Basescu are sau nu dreptate, ci toti titreaza Basescu se ia de guvern, Basescu ataca guvernul. Unu nu spune: Ponta a mintit oamenii. Pana una alta el e singura opozitie in tara asta care incearca sa-i tina p-astia in frau, avand in vedere ca insusi Antonescu a simtit ce vor sa faca pesedistii.

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 14, 2014 la ora 12:16

      In esenta adevarat, d-l Basescu ii tine in frau pe actualii imputerniciti ai politicii si le demasca potlogariile. Necazul nu este daca Basescu are sau nu dreptate ci ca… hotul strigă acum hotii. Diferenta este ca d-l Basescu a făcut potlogarii, prezentii fac potlogarii.

      Răspunde
       
  • Hohota Ionel
    Martie 13, 2014 la ora 00:35

    Am o nelamurire de ce in Romania se dicuta incontinuare de fenomenul USL,USD PSD PNL,PDL,PD si care mai sunt ,si nu se vorbeste despre faptul ca rata somajului e dezastruoasa si cei in varsta nu reusesc sa gaseasca de munca

    Răspunde
     
  • Nicu
    Martie 13, 2014 la ora 00:07

    Daca tot ne pacalim ca suntem o tara ECO … de ce s-a intrerupt programul Casa Verde?

    Macar prin acest program dadeam de munca la o multime de IMM-uri specializate in instalarea si intretinerea de panouri solare de energie electrica sau pentru apa calda menajera.

    Răspunde
     
  • Nicolae
    Martie 12, 2014 la ora 23:08

    Buna seara!ajutatima va rog cu o problema delicată pentru păgubiții din asigurarea RCA

    Răspunde
     
  • anca
    Martie 12, 2014 la ora 22:49

    Doi viitori puscariasi(SPER) care „COABITEAZA”pe spatele,viata si sanatatea bietilor romani.

    Răspunde
     
  • alex
    Martie 12, 2014 la ora 22:01

    Si oricum, in viitor curentul electric „verde” ne va ingropa pe toti daca vom continua sa il utilizam de la o firma gigant. Oamenii vor trebui, sprijiniti de stat sau nu, sa recurga la surse individuale sau de mici colectivitati, de electricitate, pentru a curba pretul exorbidant al facturilor ce vor urma. Sigur, multi nu isi vor permite, poate, dar nu exista un drept constitutional la curent electric ieftin. Si atata vreme cat doar o singura companie controleaza curentul electric, nu-i poate opri nimic in a creste pretul pana la cer. Mugur Isarescu zicea cu ceva timp in urma ca „romanii nu au educatie financiara”. Foarte posibil. Dar ca o completare, pot spune ca omul, la nivel global, nu are educatie energetica. Si ca multe lucruri le luam de-a gata. Dincolo de problema sociala imensa care va fi, astfel de cresteri de preturi ne aduc aminte ca, in general, in lume, se foloseste mai multa electricitate decat se produce

    Răspunde
     
  • Bimba
    Martie 12, 2014 la ora 21:27

    Moise, lumineaza-ne: ce-ar trebui sa inteleaga ******* din teoria ta? Ca si concluzie era bine de stabilit cine minte si cine spune adevarul dintre cei 2.

    Răspunde
     
  • alex
    Martie 12, 2014 la ora 21:26

    Pe de-o parte sunt pentru certificatele verzi, chiar daca la mijloc e mai mult o dierctiva europeana, pentru simplu fapt ca astfel, „baietii destepti” nu vor putea sa cumpere ieftin si sa vanda scump, 50% plus profitul lor, si lumea va migra catre achizitionarea de panouri solare in draci, chiar daca pretul unui eschipament complet capabil sa incarce doar 2 laptopuri, un mobil si un bec este in jur de 1500 euro. Din alt punct de vedere, pur economic, „certificatele verzi” sunt o golanie. Adica niste firme fac parcuri eoliene si fotovoltaice ce produc electricitate, care ajunge tot la furnizorii( unici) regionali de energie( CEZ, Eon, Enel etc). Adica in contextul liberalizarii pietei, noi avem de-a face tot cu monopol. Pentru ca nu poti sa dai cu sutul celor de la Enel si sa-ti bagi prin alta firma curent. Deci tot o vrajeala si consumatorul( atat industrial cat si casnic) pierde. O masura decenta ar fi fost o taxare progresiva( si de bun simt) a industriilor poluante si oferirea prin aceste taxe de programe de genul „casa verde” pentru consumatorii casnici. Astfel industriasii ar fi avut timp sa-si calculeze bugetele din vreme si sa-si reglementeze cantitatea de noxe, iar cosnumatorii ar fi avut factura la electricitate mai mica, chiar daca s-ar fi scumpit curentul in contextul „liberalizarii”.

    Răspunde
     
    1. Cris
      Martie 13, 2014 la ora 12:14

      Ai inteles corec, in mare. Noi toti contribuim prin facturi la certificatele verzi dar… nu platim de fapt pret de energie verde in facturi, ci pret de energie scumpa, produsa cu carbune si TVA de 24% (un TVA ticalos de mare) la aceste facturi.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase