Ora de Business: joi, 16 ianuarie 2014

Publicat la data de de Biziday

Emisiunea poate fi urmărită și aici: http://www.seenow.ro

Categoria: ÎNREGISTRĂRI
Etichete:

Comentarii prin facebook

55 răspunsuri la Ora de Business: joi, 16 ianuarie 2014

  • Vladimir
    Ianuarie 21, 2014 la ora 23:45

    Fantastic. O țară întreagă plătește miliarde ca să meargă bucureștenii la munte.

    Răspunde
     
  • George
    Ianuarie 20, 2014 la ora 10:35

    D-le Guran,

    Sunt un admirator al d-voastra dar trebuie sa spun ca intr-adevar in aceasta emisiune v-ati facut ca nu intelegeti anumite lucruri – desi nu ma indoiesc ca le-ati inteles. Interviul cu Ponta de la TVR a fost excelent – acolo ati fost un ziarist asa cum trebuie sa fie (cu o anumita „rautate” pentru a scoate la lumina adevarul dar in acelasi timp cu cu inteligenta in abordare). Aici mi s-a parut complet diferit, chiar nu am apreciat agresivitatea in unele cazuri unde Sova asta chiar avea dreptate. Nu a oprit nimeni Pitesti-Sibiu, ea se va face in termenele de timp impuse de pasii necesari pentru finantarea europeana.
    Una peste alta, parerea mea este ca cel mai scump este sa stam si sa nu facem nici o autostrada plangandu-ne ca este scump, ca „dincolo e mai ieftin” etc. Orice autostrada reduce din costurile de ansamblu si contribuie imens la dezvoltarea Romaniei.
    Mi-e dor de ziaristul Guran pe care l-am vazut atunci dandu-l peste cap cu inteligenta pe Ponta, sunt sigur ca o sa se intoarca…
    Imi pare rau, astazi Sova-Guran 1-0, ati fost un fel de ziarist tip B1/Antena 3 – si chiar as fi vrut ca Sova sa fie pus in dificultate dar acolo unde trebuie.
    Sper ca nu mi-o luati in nume de rau – comentariul vine de la un vechi admirator.

    Răspunde
     
  • cornel
    Ianuarie 19, 2014 la ora 17:09

    Ne place sa spunem ca Romania este un stat de drept, membru al UE, unde institutiile statului isi fac datoria si legile sunt respectate. Am mai povestit pe aici o data de problemele de sanatate care imi sunt provocate de o UNDA in apartamentul in care eu locuiesc. Sunt terorizat cu aceasta UNDA atat pe parcursul zilei cat si pe timpul noptii (au fost nopti in decursul ultimelor 3 luni de zile in care nu am fost lasat sa dorm deloc sau doar cateva ore). Aceasta UNDA provine din apartamentul de deasupra apartamentului meu (am cel putin 5 motive care sustin acest lucru, insa nu detin dovezi clare in acest sens deoarece nu dispun de aparatura necesara ce poate strange si oferi dovezi clare la ceea ce eu reclam)si ea provoaca senzatia de durere, arsura, slabirea rezistentei/dizolvarea oaselor, dureri de inima si de cap si probleme locomotorii.
    Pe autorii acestor fapte eu ii numesc TERORISTI. Intrebare : „Cine sunt acesti TERORISTI, cine ii finanteaza si cine le plateste salariile sau cheltuielile necesare traiului zilnic avand in vedere faptul ca ei se ocupa zilnic cu terorizarea oamenilor?” Aceste evenimente au loc de aproape 3 luni de zile in forma AGRAVANTA si PARSIV cu mai mult timp urma, daca privesc acum atent in urma faptele si evenimentele consumate. Pana acum am facut aproape 10 sesizari la Politie in ultimele 3 luni de zile, o petitie la ministrul de interne – am primt raspuns ca nu e de competenta Politiei ceea ce eu reclam (cam ciudat, parerea mea!) si in final o sesizare la SRI acum peste o luna de zile. Constat ca nu s-a rezolvat nimic si actele produse de acesti TERORISTI continua in fiecare zi, fara intrerupere si aceste fapte imi afecteaza GRAV viata si sanatatea.
    In final mai am o ultima intrebare : „Care institutie abilitata a statului roman se ocupa cu strangerea de dovezi si cu arestarea TERORISTILOR (vezi aici definitia din DEX pentru TERORIST
    http://dexonline.ro/definitie/terorist )?”

    Răspunde
     
  • cornel
    Ianuarie 18, 2014 la ora 20:04

    Va recomand:

    Răspunde
     
  • Daniel
    Ianuarie 18, 2014 la ora 16:55

    Buna ziua,
    Nu am avut timp sa citesc toate toate comentariile, dar pe mine ma nelinisteste partea cu plata autostrazii !!! Cum poate sa afirme cu nesimtire grosolana ca : „Statul roman nu se imprumuta ci firmele de constructie !” Dar oameni buni aceste credite vor fi platite de cine ??? Pana la urma nu din buzunarul romanului se vor achita ? Deci va rog frumos sa imi da-ti voie sa il scuip pe SOVA, pt ca nici „domn” nu pot sa ii spun !

    Răspunde
     
  • cornel
    Ianuarie 18, 2014 la ora 15:11

    Ceva interesant:

    Răspunde
     
  • Universul minunilor
    Ianuarie 18, 2014 la ora 14:49

    # „Punctul de gravitaţie al iubirii e în inimă. Când p… se scoală, punctul de gravitaţie se mută în alt loc”

    # „F…ând o muiere, comunici direcţia ta de mişcare în infinit. Nemurirea ta consistă în viaţa şi figurile de procreaţiune a copiilor tăi.”

    # „P…a ‘naintează cum se mişcă două puncte în sens invers. Înaintând în sus, retragere în jos. Şira spinării – mişcare în sus a punctului de gravitaţie. Picioarele corespund cu rădăcinile copacilor. P…a – cu ciotul de unire. Nada c…ului – punctul unde se uneşte rădăcina cu trunchiul”.

    Răspunde
     
  • Tatu
    Ianuarie 18, 2014 la ora 14:40

    uniunea asta e un bordel in tot sensul cuvantului

    Răspunde
     
  • Ingerasii
    Ianuarie 18, 2014 la ora 14:10

    Kristinei un gand :
    Pune capul între craci
    Să văd o mie de draci.
    Mai că-mi trece şi auzul
    Când îmi gâdil bumburuzul
    Nu se rupe cheotoarea
    Bumburuza *, bumbaraua *.
    Dă-l încoace să mă frigă
    Şi să-l punem în verigă,
    Veriguţă de pelcică
    Se lărgeşte – oricât de mică,
    Veriga de catife-i *
    Se lărgeşte oricât vrei.
    Oliolio pizdă cu dinţi
    Cum m-ai scos şi-acum din minţi.
    M-ai băgat la cheltuială
    Pentru zamă şi scrobeală.

    Răspunde
     
  • john
    Ianuarie 18, 2014 la ora 05:20

    Ca o concluzie, statul n-a facut o afacere proasta. Se putea si mai bine, dar…De ce spun ca nu-i o afacere proasta ? Pai sa plecam de la realitate. Proiectul nu e fesabil, cel putin in conditiile traficului existent in acest moment. Presupunand ca toate cele 40000 masini intra pe autostrada la Comarnic si ies la Brasov, pentru recuperarea investitiei ar fi necesara o taxa de 10 euro, conform calculelor facute de Moise si echipa lui.Cu taxa de 1,5 euro pe km, s-ar strange cca 20 mil eur pe an, total insuficient. Si daca tinem cont ca multe din aceste 40000 masini nu parcurg toti cei 60 km, deci nu vor plati taxa in intregime ( vor plati doar in functie de distanta parcursa, pentru ca nu toti merg la Brasov.) situatia e mult mai trista.
    Daca proiectul nu e fesabil, nici o firma nu incepe un proiect din care nu castiga nimic, ba mai mult, e sigur ca va pierde.Si, la randul lor, nici bancile nu finanteaza un proiect nefesabil, pentru ca si bancile vor profit. Statul nu putea sa se imprumute direct si sa faca autostrada pe banii lui. De curand, Romania s-a imprumutat pe 30 ani de pe piata americana cu 1 mld dolari la o dobanda de peste 6%, dintr-o piata extrem de lichida. Prin comparatie, in cel mai pesimist scenariu imaginat de Moise, vinci se imprumuta la 4%, dar e foarte probabil sa obtina si dobanzi mai bune chiar la 2,5 %. Diferenta e clara. Si mai sunt si alte motive ( ar influenta deficitul bugetar – fiind constransi sa-l mentinem mai mic de 3%, conform celor semnate de presedinte-, datoria publica ar creste percentual, etc. ).Dar pentru asta, statul a trebuit sa faca niste concesii. Eu asa vad lucrurile. Si acele plati de disponibilitate, sunt considerate de bancile finantatoare drept garantia ca imprumutul va fi returnat. Sigur, poate se putea obtine mai mult de la acest contract. De exemplu, se putea impune ca toate materiile prime folosite sa fie romanesti ( sa se importe doar ceea ce nu se gaseste in Ro ), subcontractorii sa fie cel putin 80& romani, sa existe o perioada de 4 ani dupa darea in folosinta, in care statul sa nu deconteze reparatii de nici un fel, adica un fel de garantie, ” obligand ” in acest fel constructorul sa acorde o mai mare atentie calitatii, stiind ca va trebui sa asigure acesti 4 ani de garantie. Si mai cred ca se puteau impune aceste conditii pentru ca, asa cum spune si Moise, noi platim practic ratele. Nu pot sa nu observ, o scurtare a termenelor de negociere, pusa de d-l Sova pe seama profesionalismului echipei CNADNR. In realitate, cred c-au vrut sa-l ajute pe Ponta sa-si respecte promisiunea ( a promis ca daca nu se termina autostrada in 2016, nu va mai candida, sau ceva de acest gen ). In timp, vom plati din ce in ce mai putin de la buget, ca plati de disponibilitate, pentru ca taxa se va mari ( vor creste veniturile romanilor-Doamne ajuta- ), poate vor introduce si o diferentiere a taxei ( pentru transport marfa si pentru turism ), va creste traficul ( rolul autostrazii Bacau-Brasov este de a prelua parte din traficul din Moldova si de ce nu, din Republica Moldova si de a-l indrepta spre Valea Prahovei.

    Răspunde
     
    1. Victor L.
      Ianuarie 18, 2014 la ora 09:29

      In principiu sunt de accord. Cu comentariul ca statul roman s-a imprumutat cu 6% dobinda de pe piata americana pentru un imprumut generic, fara scop clar. Banii astia se pot duce in pensii si salarii de exemplu. Evident ca in acest caz dobinda e mai mare. Eu sunt curios cu ce a garantat Vinci acest imprumut. Daca, intr-un scenariu extrem, Vinci da faliment la jumatatea contractului dupa ce a cheltuit 1 mld euro, cine plateste?
      Nu am nici o indoiala de utilitatea proiectului. Am dubii in ceea ce priveste mecanismul de finantare care de fapt nu s-a schimbat si statul roman plateste pentru posibila calitatea slaba a lucrarilor inca din prima zi de folosinta. Vinci vine si face o lucrare cum o fi stiind ca va fi platit la sfirsit oricum, indiferent de calitate.
      Dar sa o vedem si pe-asta si vom discuta pe urma. Sper sa nu se transforme in vreun Bechtel.
      Sova, ca si ceilalti guvernanti si fiind obisnuit numai cu mingi la fileu, se irita imediat ce intrebarile il pun in situatia sa justifice cheltuirea banului public. Cind intrebarea este repetata pentru ca nu raspuns atunci imediat el crede ca cineva l-a pus pe interlocutor sa-l enerveze. Aroganta lui e iritanta, nu accepta ca trebuie sa justifice deciziile ce implica cheltuirea banului public.

      Răspunde
       
  • anca
    Ianuarie 18, 2014 la ora 05:08

    Dl.Sova,fi cinstit si spune oamenilor cat primesti pentru „consultanta de avocatura”?,ca pentru Turceni si Rovinari ai incasat a lot of money,ca ai pierdut mult timp prin biblioteci sa studiezi „codul penal”.Nu v-au placut intrebarile d-lui.GORAN? Evident la Antene,da,altceva,acolo mergeti cu lectia invatata si in plus oamenii care sunt prezenti la antene n-au nevoie sa inteleaga probleme financiare si mai ales cine trebui sa plateasca.Si am vazut o intrebare normala,-CE GARANTIE SE DA ACESTEI AUTOSTRAZI DACA NOI TREBUI SA NE OCUPAM S-O INTRETINEM DIN PRIMA ZI?-

    Răspunde
     
  • Victor L.
    Ianuarie 18, 2014 la ora 00:28

    Pentru Dan Alexandru Arhire, textul lui de pe facebook.

    Iti respect parerea.
    Dar Doamne, cit sunt de departe de opinia ta… Sova aproape ca l-a jignit in mod repetat pe Moise Guran cind ii tot spunea ca nu e informat si n-a inteles, dar fara sa-si justifice cu argumente VERIFICABILE pozitia. Sunt satul de dat vina pe aia din trecut, nu-mi mai foloseste acest argument. In cazul de fata smenul e evident. Vinci se imprumuta (deci nu statul roman) dar garanteaza cu platile OBLIGATORII pe care le va face statul roman dupa. Pai de ce nu se imprumuta direct statul roman? Asta ca sa pretinda Sova ca de fapt e parteneriat public-privat.
    Off topic, nu stiu ce ai vazut la Nicolaescu. Poate poti enumera 3 lucruri pe care le-a rezolvat?. Eu iti pot enumera 10 promisiuni de care nu s-a tinut.
    N-am auzit de doamna Varga, sorry.

    Răspunde
     
    1. dan Onofrei
      Ianuarie 18, 2014 la ora 03:10

      Victoras eu nu prea sint religios ca tine dar nici de parerea tanu sint ;of Doamne .
      Deci bietul om ,dl.Sova (se vedea ca e in stress -acolo toti sinteti stresati excesiv-va stressati singuri unii pe latii- e deja cred o boala a intregii societati majore) a expus punctul sau de vedere complet neutral la subiect dar insistente pe aceasi melodie ale domnului Guran nu le-a acceptat si daca urmaresti atent interviul te convingi singur(unii comentatori se bucura si comenteaza -l-ati enervat pe Sova -nu inteleg asta era scopul sau sa fim informati neutral?):Deci omul i-a explicat clar de fapt noua telespectatorilor:Domnule pot sa stau si in Ploaie si atunci nu imi mai fac casa ;dorm pe marginea santului. Adica e bine si daca nu fac nimic dar nu e tot aia daca fac ceva:Intrebarec sa fac sau sa nu fac ceva .SA apas sau sa nu apas pe tragaci:DAca apas pot sa il omor pe unul .,daca nu apas nu omor pe nimmeni dar nici nu fac nimic:Adica din nimnic vine nimic :CA la ,fizica VIctoras ca tu esti tehnician :Deci omul si-.a spus parerea deschis fara sa se bucure laudele in duble ale dlui Guran :Domnule eu sint de 11 luni si asta am putut face cu un colectiv serios a spus omul :DAr am facut si e drept a spus si asta ca alatii si altele au cam frecat-o inaintea dinsului:ma rog nu e frumos neaparat sa te iei de relele altora dar cred ca a fost provocat sa comenteze asta:Daca nu faceam azisdeci venea NIMIC autostrada Cum ii ziceti voi Comarnc _Brasov:Cred ca ideia e de fapt sa treci muntii Carpati pe o sosea civilizata printr-un oras as zice unul dintre cel emai centrale si importante strategic ale Romaniei as face-o capitala.BRAASOVUL – unit intr-o mare zona metropolitana viitoare ,poatze sec 22-23 cu Ploiestiul si Bucurestiul.Deci este o solutie exceptionala.TU ca mai intotdeauna pricinos cum esti (mai te suta LAurentiucat da dinsul a renuntat ,tu parca cum as zice esti cu prezidentul dl.BAsescu (bravo tie esimpatic dar e si marinel respect ca e fermier )si tot ce e altfel nu e bine;:HAi acum sa zici ca si tinarul asta e corupt ca dl:fost premier NAstase care voi tot il criticati de unul singur.nici chiar asa.Acu si asta a bagat mina in borcanul cu miere pina la cot??HAi mai Victoras .SA fim sinceri totul deodata nu se poate mai ales la actualele finante :Si eu as fi vrut sa stau la vila.DA stau la mansarda;Aait am putut atita am:Si Germania are 12800 km de autostrada ,inseamna ca si eu Romania sa am tot atita sau sa o si intrec??Fiecare CIT poate si bucata cu bucata,important e sa se faca ceva :Si nu cred ca tinarul ministru a stat la umbra cu un pai in gura si picior peste picior in timp ce voi romanii din industrie a-ti platit grele impozite la stat :Sincer cum am vazut in emkisieomul nu crerd:Cred ca este un functionar de stat corect care si .a facut datoria fara act de coruptie:

      Răspunde
       
      1. Victor L
        Ianuarie 18, 2014 la ora 20:19

        @DanOnofrei.Mare atentie! De mai multe zile am observat ca a mai aparut un VictorL.Eu sunt ocupat si nu am mai avut timp sa urmaresc emisiunile si sa scriu pe blog.Asadar nu raspund de nimic…Bafta multa tuturor!

        Răspunde
         
        1. Victor L
          Ianuarie 18, 2014 la ora 20:30

          @DanOnofrei.Nene Onofrei,daca e vorba de Sova pot sa va dau ultima veste;DNA a inceput urmarirea penala impotriva lui si a lui Ponta pentru magariile cu consultanta de la Turceni,Rovinari,si multe altele…Adica alea despre care ma certam acum un an cu Laurentiu.Se pare ca Pupilul lui Nastase ii calca pe urme pina la Jilava…Multa bafta si pensie bogata!

          Răspunde
           
          1. TiberiuC
            Ianuarie 19, 2014 la ora 14:21

            Urmarirea penala inseamna altceva decat cercetare penala.

             
  • Tudii
    Ianuarie 17, 2014 la ora 23:27

    Cum spunea cineva mai sus: parca Romania ar trebui sa plateasca reparatii numai dupa expirarea garantiei. Dupa spusele domnului Sova, vom plati reparatii (pe langa curatatul zapezii) inca din prima zi de folosinta. Pai si garantia ce rost mai are?

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Ianuarie 17, 2014 la ora 23:04

    buna seara la toata lumea :Mai intii ,din lipsa de respect a multor barbati in folosirea unor vocabulare infecte (fara absolut nici o legatura cu subiectele) regret sa observ ca din ce in ce mai putine doamne bine intentionate in comentarii au parasit spatiul discutiilor.Deci intradevar daca se continua in acest mod de comentarii ma bucur si eu sa parasesc acest spatiu la care particip sincer si dezinteresat (de fapt interesat sa inteleg mai bine istoria recenta si mentalitatea unei tari unde m-am nascut mai demult) cu pareri scrise deschis de cca 2 ani(erau atunci mai putini dar mult mai seriosi si cu mult bun simt comentatori care m-au facut sa ramin pe blog) caci timpul privat este mult mai scump.
    Revenind la emisie ,felicitari stimate domnule Guran dar si aici expresia dvs…citez ..ACUMA PE BUNE de la minutul 36 duce la o mica incertitudine:SA intelegem ca ce a spus interlocutorul dvs.pina la min 36 nu a fost serios ??!! -adica nu a fost pe bune???.SA intelegem ca atunci cind se vind castraveti in piata acestia pot fi vinduti pe bune sau nu ,ei sint castraveti vinduti la Kil. Aici este insa lucrare de INTERES NATIONAL si asta in situatie de criza economica globala deci nu nceva pe bune sau nu pe bune ,ceva cu bataie lunga si pentru baietelul dvs in viitor si nepootei :Asta chiar pe bune si chiar daca unii ne povestesc mai departe -gata s-a dus criza!!(au mai spus unii nu zic cine si acum ceva mai mult timp si ea-dinsa, criza abia incepea -ca sa nu o lungim situatia este instabila) As vrea sa ne bucuram de ff spumantele dvs.emisii mai ales interviuri live si mai departe si fara expresii de gen PE BUNE.RAmine o parere cum spune dl:Cornel complet neutrala ,clar fiecare are stilul sau de exprimare dar dvs.:sinteti la un post care ca si public este si de EDUCATIE (priviti va rog ce scoate din gura ,altfel un post privat cred B1TV un domn Banciu parca -deci ce rost mai are cu asemenea comentatori sa mai faci scoala in Romania si sa cheltui fonduri macar ca aude si numai un copil nevinovat asa ceva ???) a natiunii deci si a celor din rural care la capitolul buna crestere stiti…….formarea omului de tip nou decenii de NAVETISM (prin anii 80 devastau ca navetisti ai trenurilor GAlati Tecuci sau Birlad si ultimul bec si cuier(in final au taiat musamauade pe banci- din noile vagoane supraetajate cumparate cu bani grei din RDG de la uizna Görlitz nou noute si elegante tare -erau navetisti ture de noapte (in the darkness of the night ) majoritari ai Combinatului Siderurgic ,nu au putut face nici cei de la militia feroviara desi erau eficienti-erau prea putini iar ceilalti prea BARBARI !!!-aviz dlui.unu analfabetul!!!!)…
    MAi intii si acest tinar domn a preluat o functie de coordonare de 11 luni cum spune (nu cred ca minte )si cumva alegera trasei Nadlac -Bucuresti -Constanta mi se pare personal (e numai o parere) mult mai importanta economic decit trasa Sibiu -Bucuresti prin Pitesti cu atit mai mult cu cit se preconizeaqza in viitor si legarea prin Brasov cu Moldova pe care se pare dupa ,1989 au uitat-o economic cam toti de altfel ,cam ca si Ceausecu care dupa ce a adormit pe vecie Gheorghe Gheorghiu Dej a dat-o mai mult pe patriotism local oltenesc -nu e o problema e tot Romania nu zice nimeni dar cumva trebuie legata si Moldova la Europa de west cu atit mai mult cu cit moldovenii au fost si sint o importanta zona economica-CULTURALA (vezi Iasi ,Suceava ;minastirile Bucovinei) a Romaniei !!Iar legatura deja am inteles deja realizata Bucurersti _Constantza face o facilitate extrem de serioasa pentru toti turistii din West(intre trimp milioane de roamni emigrati si viitorii lor copii si nepoti) care pot astfel civilizat si in siguaranta sa circule Nadlac _Marea Neagra (DELTA DUNARII -REZERVAT UNESCO!!!)..Eu vad din pacate din comenatii cum unii arunca cu noroi intr-un biet om tinar care cu siguranta nu este nici corupt ci patriot pentru tara sa :DE asta sint convins ,deci nu se poate numai din razboiul incrincenat prezidentul BAsescu cu vezi doamne singurul vinovat politic de dupa 89 ;Dl.Adrian Nastase sa se traga cu noroi in toti politicienii ,unii bine intentionati, si in cei tineri care nu au nici o legatura cu acele cazuri. Si aici in Germania avem doua partide mari Crestin democartii si social democratii catre fat de biata Romanmica au o industrie stabila ,puternic -diversificata de 2 secole ,fiecare face greseli unii mai mari ,altele mai mici ,se si spune cine greseste plateste dar cumva este imposibil o asfixiere a intregii clasei politice printr-o continuna idee de totul este CORUPT samd…Citind presa occidentala germana actuala imi dau perfect seama ca cei de aici cu aceasta exacerbare vor sa va faca si mai mici absolut mici,mic ide tot ca sa vva cumperesi pe mai putini galbinei.Deci toti sint corupti ,dascali,preoti,ingineri probabil la stat ,avocati ,politistii,politicieni si asa si asa ca asta le e meseria ..in conditiile astea de agonie generala a societatii in care se pare si nou nascutul e corupt ca daca tot s-a nascut in Romanica ???cum sa iti mai duci traiul zilnic ?????Stimatilor nu-s de meserie ,le am cu tehnica ,dar hai sa interbam, orice psiholog si cu putina experienta din lume (si unul din Uganda)daca o societate in STRESS PERMANENT si ZVIRCOLEALA CONTINUA poate sa supravietuiasca ?!:Cindva ti se pune totul la stomac si crapi de cancer inainte safi omorit pe rug de unii coemntatori superrevolutionari de pe blog.De fapt sincer ,te uiti la acest tinar domn si vezi ca este terminat de STRESS:Se vede de la prima faza .Nu va suparati dar sincer va zic ,grea tare viata aveti in Romanica nu vreau sa va influnetez negativ dar este o mocirla fratilor daca mai inaninte de toate nu dati cumva la pace.
    Si nu de alta ,da re mare pacat ,sint obligati sa sufere oameni onesti ,multi intelectuali care nu au nici cea mai mica vina:Decit sa se fi nsacut intra-asa o tara ,ma scuzati de expresie ca e dura:
    IN alta ordine de idei stimate domnule Guaran .daca Renault exporta Daciile in west si pe calea ferata asa cum sigur o face aici in GErmania caci vad multe LOgane si Dustere pe vagoane nu face decit sa intareasca image-ul ecoloogic al firmei ceeace este de dorit:Competenta uzinei nu sta NEAPARAT in acest sector de autostrada:Acest sector nu a exista nici pina acum si masinile sint vindute in occident datorita bunei calitati si a pretului scazut (mina de lucru ieftina )Important pentru viitorul automobilului la REnault DAcia inm Colibasi este competivitatea internationala in modele noi ;Hybride caci piata este in mare revolutie sau modele pur electrice .Momentan:viitorul nu indepartat e si mai revolutionar!!O stie REnault mai bine ca noi.:Oricum se merge PUTERNIC pe atingerea unei emisii pina in 2020 de CO2 de sub 100 gr /Km !!!!!Este tinta suprema a comisiei europeene pe care REnault o stie .IAR ASA CUM COMENTEAZA SI DL:SOVA se va face si acest proiect

    Răspunde
     
    1. Victor L.
      Ianuarie 18, 2014 la ora 00:15

      Relatia dintre Dacia-Renault-Mioveni si autostrada Pitesti-Sibiu e destul de simpla. Renault a calculat si aceasta autostrada i-ar reduce costurile per masina cu xx euro. Mi se pare ca am si citit pe undeva ca acest xx euro ar fi ceva 80-90 euro. La 300.000 de masini pe an ajungem catre 30 mil euro reducere de cost pe an. E enorm. Nu e numai transportul masinilor catre west, ci tot transportul de componente catre Mioveni.
      Oricum, aproape toata bruma de crestere economica a Romaniei e datorata lui Renault si Ford. Astia trebuie ajutati cu orice pret. As trimite un reprezentant al guvernului sa-i intreb ce vor, numai sa nu plece sau sa nu scada cumva productia. Nu mai discut implicatiile politice ale unei eventuale plecari a Renault.
      Problema e ca guvernul Ponta si-a indreptat privirea catre Rusia, China, Turcia. In West nu mai da nimeni doi bani pe el si guvernul lui.

      Răspunde
       
      1. un turist
        Ianuarie 18, 2014 la ora 14:56

        VictorL. Golf Variant similar cu LoganMCV este construit in Mexic din cauze economice si multe altele nestiute. Sa nu creada cineva ca Marocanii nu stiu construi automobile cind tehnica este prezenta. Deci joc de mai mult este si atunci vai de cresterea economica. Nu cred ca este in interesul Romaniei ca fiecare partid care conduce sa arunce vina pe ceilalti. Cooperarea este mai eficienta si aduce venit statului nu o dezbinare la fiecare alegeri. Atitea autostrazi incepute si cite terminate??? Vreau sa spun TERMINATE nu sa se poata cumva circula pe ele. Ar trebui sa se gindeasca care este prioritatea atunci sa inceapa. Normal se spune a face ceva ce este prioritar este egal cu a face ceva ce este nevoie si s-a uita sau a ramas undeva pe linga.La 10€ de la comarnic la Brasov 60 Km cred ca majoritatea ca si pina acum vor folosi rute ocolitoare. De unde miliarde scoase din taxe????

        Răspunde
         
  • Mihai S
    Ianuarie 17, 2014 la ora 21:21

    Domnul Sova e frustrat, se simte lezat la orice intrebare, si in mare, problema lui este ca nu a putut face fata discutiei. Se comporta ca un copil rasfatat cand nu-i convine intrebarea. Este ca si cum el a venit pregatit cu primele 3 strofe din Luceafarul, si dumneavoastra l-ati intrebat strofa 73. Probabil e obisnuit cu intrebarile „servite” pe care le primeste prin alte parti. Felicitari, domnule Guran ca ati putut sa va pastrati calmul in fata acestei lipse de intelegere a unor rationamente simple. Se confirma inca o data ca niste oameni pur si simplu sunt acolo unde nu ar trebui sa fie. Din punctul meu de vedere, Dan Sova este cea mai inalta „pila” din Romania, pentru ca o alta explicatie logica asupra ascensiunii acestui…politician nu exista.

    Răspunde
     
    1. Daniel
      Ianuarie 17, 2014 la ora 23:35

      In momentul in care nu are cu ce-si argumenta minciunile, pentru a ascunde spagile primite de la clientela de partid Sova devine irascibil….aroganta o mosteneste din neam si cu un tupeu fantastic ne face prosti pe toti in fata. Sunt sigur ca intr-un viitor, sper cat mai apropiat, toti cei de teapa lui vor primi ceea ce merita…abia astept clipa aia.

      Răspunde
       
      1. dan Onofrei
        Ianuarie 18, 2014 la ora 02:20

        ..dupa stravechea mentalitate romaniceasca ….sa moara odata si capra vecinului:…Dificil popor tata….da nu imi spuneti dupa ce o sa il vedeti si pe dl .Sova la zid si o o sa curga singe ca la morga ,ce o sa fie ,o sa fie numai soare si viorele pw cimpii hai sa le-adunam copii…si o sa va imbratisati sinceri cu totii(Si fiti isncerr abia asteptati stirea la televizor sa iesiti pe strada cu bolovanii in mina sa spargetzi si ceva vitrine -e la moda caum vad si in Spoanai si ion Grecaia:PAi cum dvs:Romaniisafiti mai puitin Europeeni!!!):CA in piesa lui nenea IAncu CAragiale(un geniu) care in mod constant dupa 89 troneaza acea tara :venit ,vazut ;pupat Piata Independentiiii:SA traiseti nene IAncule inca 1 mileniou in sufletele nostre ce bine ai puncat matale si atunci caracterul unui popor tare simpatic.

        Răspunde
         
  • S
    Ianuarie 17, 2014 la ora 20:57

    Cred ca asta e atacul domnului Sova, sa repete excesiv unui om bine informat ca nu e informat, ca nu a inteles, incercand sa faca pe cealalta persoana sa isi piarda calmul, asadar felicitari pt. mentinerea calmului. Eu m-am enervat tot auzind aceleasi fraze (si discursul bine-cunoscut cu vina celorlati, niciodata asumare)
    E greu de mentiunut un raport intre a avea un dialog foarte lejer (ca altfel nu mai vin politicienii, numele grele, daca dau de intrebari prea incomode) si nevoia de sange a poporului, dar cred ca in cazul de fata raportul a fost bun.

    Răspunde
     
  • Victor L
    Ianuarie 17, 2014 la ora 20:32

    Moise, felicitari ptr emisiuni, preferam sa le vad in fiecare zi dar e bine si asa decit deloc…
    Gata cu felicitarile si trec la scopul comentariului meu. Moise, nu ai fost convingator si l-ai lasat pe Sova sa abureasca lumea. Eu am inteles cit de cit mesajul tau dar puteai fi muuuult mai clar.
    1. Imprumuta Vinci 1.8 mld la rata lor de la un consortiu de banci, experti internationali, UE etc. Cu ce garanteaza Vinci acest imprumut? Probabil cu platile pe care statul roman se angajeaza sa le plateasca dupa ce Vinci termina constructia, nu? Adica acei 145 mil euro pe an? Pai ce diferenta era daca impumuta direct statul roman?
    2. Vinci o sa faca lucrarile la nivelul de calitate necesar (citeste scazut) stiind ca in mod sigur va avea asigurat din primul an de dare in folosinta 52k euro pe luna per KM, corect? Eu zic ca nu e correct. Care e cointeresarea lor sa asigura o calitate inalta a lucrarilor? Zero.
    3. Ei termina lucrarile azi si tot de azi se asteapta la plati de reparatii lunare. Pai garantia lor de 4 ani (cum zice Sova) unde e? Inteleg ca eu stat roman sa incep sa platesc reparatii DUPA o perioada de garantie, nu?
    4. Moise, Sova te-a aburit cu afacerea cu rovigneta versus taxa de autostrada. Da, ai dreptate ori platim vigneta (sau taxa de drum etc) ori platim taxa de folosinta pe autostrada. La noi vor fi amindoua. Ori n-ai avut timp, ori nu ti-ai dat seama ca nu s-a inteles nimic dar acet subiect a ramas neclar.

    Succes si mare atentie in pregatirea subiectelor. Timpul fiind limitat, alege 2-3 intrebari esentiale, pregateste-te cu tot background-ul necesar si toaca-i pina raspund.

    Răspunde
     
  • john
    Ianuarie 17, 2014 la ora 19:56

    Salutari tuturor. Este prima data cand postez aici si as vrea sa incep prin a-l felicita pe Moise pentru emisiunile pe care le face. Le urmaresc cu placere si interes, de mult timp. Sa fiu sincer eram mai multumit cand avea emisiune in fiecare seara si la alta ora, dar am inteles ca nu el a hotarat schimbarile, asa ca…
    Trecand la ” subiectul zilei ” trebuie sa spun ca sunt de acord cu Tiberiu. Si eu am inteles cam acelasi lucru. Pentru un plus de obiectivitate, as mentiona ca dl Sova doar a inaugurat cele 3 tronsoane de pe Orastie -Sibiu. Procedurile au fost initiate de altii, fara a minimaliza in vreun fel importanta celor trei loturi de autostrada.
    In legatura cu autostrada Sibiu-Pitesti, cred ca si cei de la Dacia au inteles si acceptat explicatiile d-lui Sova, pentru ca dupa acele comunicate date imediat dupa publicarea hartii autostrazilor prioritare in Ro, n-au mai continuat in aceeasi nota.
    In ceea ce priveste observatia lui Moise de la finalul emisiunii, in legatura cu structura autostrazilor, mi se pare extrem de pertinenta. Am revazut si filmuletul la care se referea. Din cate am inteles dintr-un alt comentariu, facut de cineva care se pare ca lucreaza in domeniu, nu sunt multe locuri in Ro unde s-ar putea adopta ca solutie tehnica cea germana prezentata de Moise, pentru diferite motive care tin de conditii climatice in primul rand. Dar cauza acelor costuri de constructie mai mari la noi decat la nemti fiind identificata ( cantitate mai mare de bitum la noi – care trebuie importat ), de ce n-am face noi o fabrica de bitum in Ro ? Ar avea desfacerea asigurata, pentru ca noi suntem abia la inceput cu constructia de autostrazi, iar conditiile climatice nu tind spre cele din Germania, ci dimpotriva. In curand vom avea doar 2 anotimpuri, deci diferente mari de temperaturi iarna vara, iar activitatea seismica nu da semne ca s-ar diminua, dimpotriva. Deci vom importa tot mai mult bitum, atat pentru constructia si intretinerea viitoarele autostrazi car si pentru intretinerea drumurilor nationale. Si nu in ultimul rand, daca Moldova va adera la UE, va avea fonduri de aderare, va construi autostrazi, etc. Deci putem si exporta.
    In cea ce priveste autostrada Comarnic Brasov, din cate stiu, contractul cu Vinci din 2010 a cazut pentru ca au cerut garantii de la statul roman si nu le-au fost acceptate. Acum le-au obtinut. Nu se numesc garantii, dar e cam acelasi lucru. Moise are dreptate. Avantajul statului este ca s-a imprumutat pe numele Vinci, la ratingul Vinci. Pentru ca ratele le platim noi. In schimb am pierdut cei 4 ani de garantie ( la capitolul intretinere, puteau fi scazuti din perioada totala, adica Vinci trebuia sa faca totul pe banii lor in acesti 4 ani ) si posibilitatea sa putem atribui prim licitatie ( si eventual la costuri concurentiale ) eventuale lucrari de intretinere. Cei 20 km de tunel ( adica o treime de autostrada ) sunt mult mai usor de intretinut decat restul de 40 km, deci costurile de intretinere nu se impart in mod egal pe km de autostrada. Deci Vinci nu a castigat doar contractul de constructie al autostrazii, ci si pe cel de intretinere, timp de 26 ani. As avea o propunere in legatura cu taxa de autostrada. Sa ramana de 1,5 eur pt autoturisme si sa creasca pentru transportatorii de marfuri, de ex peste 3 tone. Vom plati mai putin de la buget, ca plati de disponibiitate. Si costurile cu intretinerea s-ar repartiza ceva mai aproape de adevar ( cine uzeaza mai mult plateste mai mult ).

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Ianuarie 17, 2014 la ora 20:08

      un singur lucru: de obicei, in Romania, cand se schimba regimul se schimba si prioritatile. Toata lumea, se plangea, dar absolut toata lumea, ca nu exista continuitate, coerenta si de obicei se intrerup proiectele incepute de vechea guvernare. De aceea, nu inteleg de ce se supara lumea si spune: „da, da proiectul ala e inceput de aialalti”, pai bravo lui atunci pt ca nu a intrerupt ce au inceput altii.

      Răspunde
       
      1. Mihai S
        Ianuarie 17, 2014 la ora 21:23

        Rationament pur mioritic, de genul „lasa ma, ca si ailaltii au furat o gramada. Macar asta face ceva”. Ce bine ca sunt alegeri anul asta, ca galetile de acum doi ani s-au spart de mult…

        Răspunde
         
  • TiberiuC
    Ianuarie 17, 2014 la ora 18:08

    Daca spun ceva o sa sara lumea pe mine ca sunt un prost etc etc.
    Romanii nu mai au incredere in nimeni orice le-ar spune.
    Partea cu valea Oltului am inteles-o din start: „studiul de fezabilitate din 2007 nu a fost acceptat de comisia europeana” – citez din ce a zis Sova, daca MINTE e un gunoi de om, daca nu minte nu inteleg ce avem cu el.
    2. procedura de licitatie nu este asa de simpla gen, „ma duc pe SEAP si scriu: aaa vreau studiu de fezabilitate pt autostrada Sibiu – Pitesti … si gata”, iti trebuie caiet de sarcini, etc etc cu toate normele EU, dureaza, target-ul pt Sova este in 6 luni din 1 ian 2014 sa se faca licitatia pt studiul de fezabilitate (asta era un termen fericit, asa a zis el, de obicei dureaza mai mult) – nu inteleg care este problema aici – dureaza prea mult din cauza legislatiei noastre..nu stiu, oricum a fost destul de clar si asta.
    3. Desi pare ca e foarte simplu sa faci o autostrada, „hei, torni asfalt, nu timiti oameni pe luna” sunt niste standarde EU care spun cam cat dureaza anumite chesti, iar din cate a spus Sova, trebuie sa dureze 24 luni, daca MINTE, e un gunoi de om, daca nu minte atunci nu avem de ce sa sarim la gatul lui.
    4. dupa aprobarea studiului, trebuie din nou sa vi pe SEAp, probabil, si sa lansezi licitatia efectiva pt constructia ei, care a zis, din nou aprox 6 luni (termen impus de el, ca altfel ar dura si mai mult).
    Deci un total de 3 ani.
    Iar, din nou a zis, ca Sibiu-Brasov deja are acesti pasi facuti si doar trebuie sa faca autostrada.
    Nimeni nu a zis ca nu se face Sibiu – Pitesti ci, chiar a accentuat Sova ca SE VA FACE, dar nu se poate incepe mai repede de 3 ani.
    Toate comentariile sunt destul de partizane, iar tu Moise ai incercat sa te urci pe „valul de ura” impotriva clasei politice, si ai fost prins in capcana pentru ca, tu ai inteles exact ce vorbeste Sova, dar ai incercat totusi sa o intorci sa fi pe placul multimii (ai fost putin populist in seara asta).
    Da, suntem dreptatiti sa avem dubii cand vine vorba de constructia de infrastructura in Romania, in general pentru ca s-a lucrat, sa zicem, sub media calitativa… Dar, daca sarim la gatul oricui care incearca sa faca ceva si ii luam cu „da no sa iei spaga, dar nu freci tu menta acolo, dar nu a tu niste interese, da tu nu faci nimic acolo etc etc” nu o sa ajungem niciodata nicaieri.
    Multi zic, dar ce a facut Sova in 11 luni decand e el ministru „in plus”, pai:
    1. Sa dat drumul la lotul 2 Arad – Nadlac (culoarul 4 paneuropean), lucrare din cauza careia am avut blocate fondurile EU si un constructor Roman a ajuns la parnaie
    2. S-a dat drumul la lotul 2 Timisoara – Lugoj (care a fost in procedura de contestatie aproximativ 2 ani de zile de catre o firma care a pierdut orice contestatie, dar din cauza careia nu a putut demara lucrarea)
    3. S-au finalizat 3 loturi din Orastie – Sibiu, inclusiv ocolirea Sebesului, care doamne ajuta nu mai este mentionat la radio zilnic la info trafic…
    Sunt doar 3 puncte care le mentionez, na, ca am facut si pe avocatul diavolului.. 🙂

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Ianuarie 18, 2014 la ora 14:35

      Ce tap ispasitor perfect e Uniunea asta. „Standardele UE”, „Asa zice UE”. Si toata suflarea adminstrativa tremura de parca ar fi Uniunea cealalta in fata careia tremuram din niste motive intemeiate( tancuri, de pilda ???). O tara demna negociaza la sange si isi face autostrada de calitate. Daca nu primeste finantare europeana, construieste un drum national-expres, niste pasaje cu 2 benzi pe sens, un viaduct…ceva. Sistemele de finantare sunt multe…parteneriate, taxe cu bariera, lucrari ale firmelor pentru deduceri de taxe si impozite important e sa fie oameni care sa vrea. Si inainte de a-l critica pe profesionistul Moise Guran, ar trebuie sa-l apreciati pe omul Moise Guran. E foarte bine ca exista un val de ura politica pentru ca oamenii sunt satui de costructori profitabili care au construit pe dracu-ghem si de lucrari care duc spre tara lui Peter Pan. A, si era sa uit. Dan Sova e un gunoi de om.

      Răspunde
       
      1. TiberiuC
        Ianuarie 18, 2014 la ora 22:11

        Unde erai frate, Mihai presedinte!!! votez. Imi place, tara asta e plina de „specialisti”, dar avem o clasa politica care ne duce pe ultimul loc in UE la orice. Politicul este oglinda societatii, toti suntem la fel, spagari, interesul nostru e primu, sa moara capra vecinului, ii sfidez pe toti in trafic etc etc.

        Răspunde
         
        1. Mihai
          Ianuarie 19, 2014 la ora 13:11

          Asta cu politicul e oglinda societatii, nu prea mai merge. Cand se inregistreaza prezenta la vot de 42 % e cam aiurea sa dai vina pe popor. Populatia majoritara nu mai voteaza, tocmai datorita sentimentului de lehamite ce a cuprins-o. Ce sa aleaga ? Tusea sau junghiul ? Si apreciez sarcasmul tau, dar stii prea bine ca adevarul e de partea mea si ca drumuri s-ar putea face, daca s-ar gasi mai putine scuze birocratice. Te intreb, ce preferi, o constructie, mai rudimentara, din blocuri de beton,asa cum s-au facut primele autostrazi din lumea dezvoltata, dar pe care sa poti merge in siguranta, sau o sosea SF, care soarbe cu nesat din PIB si care nu poate fi folosita, ca nu s-a pus nu stiu ce indicator cu un castor care danseaza ca Michael Jackson in lumina farurilor.

          Răspunde
           
          1. TiberiuC
            Ianuarie 20, 2014 la ora 11:14

            Mihai, cum am mai scris si in alte comentarii: cand faci pe banii tai ceva, faci cum vrei (si atunci trebuie sa respecti standardele tarii, si, Romania incet incet se aliniaza standardelor UE), iar cand faci pe banii lor (ma rog, tot pe banii nostrii facem, ca doar cotizam mai mult decat atragem de la UE) atunci ei iti impun regulile.

             
  • nicu
    Ianuarie 17, 2014 la ora 17:29

    DACA DUREAZA 24 DE LUNI STUDIU DE FEZ PE VO, DE 11 LUNI CE A FACUT PENTRU EL?
    CA TOT DA VINA PE PDL DAR NICI EL NU A DEMARAT ABOSULT NIMIC PE VO. PACAT CA NU ATI APUCAT SA IL INTREBATI ASTA. CE A FACUT IN 11 LUNI DE CAND E MIN. PT STUDIU ALA. CA BATE PASU PE LOC

    CA SI COMENTARIU PE VO ERA UN STIDIU DIN 2007 CARE ZICE CA NU MAI E LA ZI SI TREBUIE REFACUT.

    Răspunde
     
  • Turmentat
    Ianuarie 17, 2014 la ora 14:25

    N-am mai vazut atata prostie de la Becali incoace. Pana si Ramon Manescu ii da ceata astua. Mi-e rusine sa-i mai pronunt numele. Si mai e si ministru. La vot, lume, sa dam de pamant cu incapabilii astia!

    Răspunde
     
  • Turmentat
    Ianuarie 17, 2014 la ora 14:08

    Cred ca in USL se practica spalaturi pe creier! Sova e un exemplu de indoctrinare si indobitocire sub presiunea guvernarii Ponta!
    Repetitia nu e mama invataturii precum crede Sova in cazul de fata. Aici avem altceva: prostu nu-i prost pana nu-i si fudul!

    Răspunde
     
    1. Mihai S
      Ianuarie 17, 2014 la ora 21:27

      Schilodirea invatamantului si promovarea non-valorilor in puncte cheie in care pot fi usor controlate sunt legi in decalogului lui Ilici ;).

      Răspunde
       
  • Nosferatu
    Ianuarie 17, 2014 la ora 13:50

    Avocat?? Pai daca eram vreun nevinovat dovedit si-l aveam pe dl Sova aparator, eram sigur condamnat! La ce jalnica pledoarie a avut , si cat de nepregatit a venit in aceasta emisiune..! Zau asa, dl Sova!
    Un avocat care se pricepe si la Finante, si la Constructii, si la Transporturi ! Mai rar ca dvs , conasule!
    P.S.
    Eu propun emigrarea in masa a tuturor celor care au un loc de munca in privat. Sa-i lasam cu sleahta lor de nemernici, sa se descurce singuri! Daca ne vom intoarce dupa vreo 10 ani ii gasim lesinati de foame!

    Răspunde
     
    1. Nicolae
      Ianuarie 17, 2014 la ora 14:09

      Eu exact asta facui, am emigrat. Ma intorc acasa doua saptamani la doi ani si tot ce vad este foamea din jur!

      Răspunde
       
  • ion
    Ianuarie 17, 2014 la ora 12:03

    pe durata acetei inregistrari am oscilat intre a ma sinucide si de a-l injura cu toti sfintii pe domnul Sova…

    Răspunde
     
    1. Manu
      Ianuarie 17, 2014 la ora 12:32

      sova nu e domn e un nebun si nici nu pomeni numele sfintilor idiotu ista tre trimis la dracu

      Răspunde
       
  • Metall
    Ianuarie 17, 2014 la ora 11:29

    Ministrul asta e de cascadorii rasului, nu de adus la vreo televiziune
    Cel mai tare m-a distrat infatuarea cu care zicea: „va repet asta pt a 4-a oara …”
    Normal, daca nu e in stare sa inteleaga ce ii zice interlocutorul -mai ales in conditiile in care, surprinzator, acesta este si mai in tema decat el despre ce inseamna aceste proiecte si despre atributiile ministerului- dar, cum se zice de mult in popor, Prostul daca nu-i fudul parca nici nu-i prost destul.
    Cat de redus trebuie oare sa fie ca sa declare in fata camerelor ca structura de asfalt fara substrat de beton – modul in care se construiesc la noi autostrazile e impus de Comisia Europeana, cand in Germania si in multe alte tari se foloseste alta reteta?

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Ianuarie 17, 2014 la ora 18:21

      Cand o faci pe banii lor iti impun ce vor ei si ce standarde vor ei. Nemtii, sunt atat de bogati, incat isi fac ei pe banii lor autostrazile si le fac cum vor ei.
      Zic asta pentru ca stiu ce vorbesc. Si in cazul sistemelor de securitate exista standard European si standar GERMAN care este MUUULT mai costisitor si peste standardul European. Comisia europeana a intrat in logica penibila care guverneaza licitatiile adica: „lucru de calitate la cel mai mic pret”, tin sa va anunt, este o utopie aceasta doleanta… NU EXISTA IEFTIN SI BUN.

      Răspunde
       
  • Cris
    Ianuarie 17, 2014 la ora 11:03

    Nu mai pune nimeni botul la astfel de proiecte, va spun.

    Demisia urgenta a tutoror escrocilor politici.

    Răspunde
     
  • Doina
    Ianuarie 17, 2014 la ora 10:47

    DIN OASELE BOGATASILOR SA FACEM AUTOSTRAZI

    Răspunde
     
  • unu
    Ianuarie 17, 2014 la ora 10:44

    la sfarsitul emisiunii spunea Moise de un filmulet despre schimbarea terasamentului din balast in ciment si betoane … se poate un link ca sa pot sa vad si eu acel filmulet.

    Răspunde
     
    1. catalin
      Ianuarie 17, 2014 la ora 11:05 Răspunde
       
      1. TiberiuC
        Ianuarie 17, 2014 la ora 18:25

        cum am scris si la alt comentariu. Cand o faci pe banii tai (autostrada) nimeni nu-ti impune cum sa o faci, dar cand o faci 85% cu banii lor, atunci ei vin si iti spun: „asa faci”, si, din cate am inteles acest mod de constructie este impus de catre EU.

        Răspunde
         
        1. Bunicutza
          Ianuarie 19, 2014 la ora 18:44

          @Tiberiu C
          Nu prea cred eu ca UE ne-ar impune vreo tehnologie anume pentru construirea de autostrazi. Dar in calitate de cetatean european atat eu cat si dvs. putem pune o intrebare Comisiei Europene pentru lamurirea acestui aspect. Dati o bere daca am eu dreptate? 🙂

          Răspunde
           
  • dorel, ala cu tirnacopu
    Ianuarie 17, 2014 la ora 10:34

    apel catre cadrele usl… cumparati rrrepede toate terenurile, vaile si muntii de pe ruta comarnic-brasov, sa mance si gura voastra ceva ca vin vremuri grele…

    Răspunde
     
    1. Cosmin Moise
      Ianuarie 20, 2014 la ora 14:13

      Le-au cumparat deja!

      Răspunde
       
  • dorel, ala cu tirnacopu
    Ianuarie 17, 2014 la ora 10:30

    domnu ministru al MARETELOR proiecte… mai uitati-va pe DISCOVERY chanel si pe NATIONAL GEOGRAPHIC ce inseamna mari proiecte, nu va mai uitati toata ziua la haz3… si aratati-i si lu nea prim-MINI-stru. Cel mai lung tunel s-a finalizat sub Muntii Alpi pe ziare.com, poduri unice in lume, tot pe ziare.com… sunteti de risul curcilor…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase