Cineva se apropie totuși de salariul mediu de 1000 de euro. Ia ghici…. Cine?

Moise Guran

Cei mai vigilenți dintre dumneavoastră trebuie să fi observat că din materialul anterior, despre alocarea resurselor salariale ale nației, i-am exclus cu grijă pe bugetari. Am făcut asta nu pentru că de fiecare dată când scriu despre ei îmi invadează blogul, unii cu blesteme (direct în spam), alții cu argumente despre importanța muncii lor, ci i-am evitat tocmai pentru a le consacra un material separat, pe care chiar îi invit să îl comenteze (în mod decent și argumentat). Ei bine, da, cineva se apropie totuși de salariul mediu de 1000 de euro brut – ei, bugetarii. Asta în ciuda faptului că numeroase instituții publice au fost, sunt și vor continua să fie capturate, conduse de tot felul de idioți de pe la partide, din ăștia cu tupeu gen deputatul-mitralieră, de zici că ne-am întors dracu’ în anii ‘50. Ei bine, lucrurile astea trebuie discutate, nu ascunse sub preș.

Sinecurismul, ca să fac și eu o licență, este un fenomen larg răspândit în România, binecunoscut de angajații la stat (care știu despre colegii lor exact cine, care a cui pilă este), dar numai intuit de noi ăilalți. Nu știm exact și, bănuiesc, nimeni nu vrea să se afle cât de capabili sunt angajații instituțiilor publice, fie ei profesori, medici, militari, polițiști sau funcționari. Teoretic, fiecare domeniu are niște filtre de competență, practic, exact filtrele (inspectorate școlare, direcții de sănătate publică, inspectorate de poliție, etc) sunt cele pe care se zbat partidele să pună mâna. De ce? Este evident de ce. Ceea ce mi-am propus eu acum este să mă concentrez pe resursele alocate acestui uriaș aparat și pe impactul lor asupra salariilor celorlalți.

Cine spune că bugetarii stau pe spatele privaților greșește, fie și doar parțial. Serviciile publice sunt integrate în valoarea adăugată finală. Altfel spus, plătim, de exemplu, toți pentru învățământ, sănătate, armată, dar, să nu uităm, educația angajaților, capacitatea lor fizică de muncă sau securitatea investițiilor depind de aceste servicii publice. Ele sunt, de altfel, evaluate și în calculul Produsului Intern Brut, exact prin valoarea cheltuielilor de personal ale statului, care, în Bugetul General Consolidat pe 2016, au fost de 57 mld lei. Vă spuneam ieri că anul acesta vor trece fluierând de 60 mld (unele estimări arată că, de fapt, vor ajunge pe la 62 mld). Împărțiți, nu 60, ci 57 de mld la 1,1 milioane de bugetari (de fapt, nu e clar dacă-s 1,1 sau 1,2 milioane, dar dacă nu sunt, probabil vor fi), iar apoi la 12 luni și veți ajunge la concluzia că națiunea noastră a cheltuit anul trecut 4300 de lei pe lună pentru fiecare bugetar. Cheltuieli de personal. E mult? E puțin? Nu știu. Dar e sigur că e cu aproape 30% mai mult decât la restul angajaților (ăi privați, dar atenție, în care sunt prinși inclusiv din sectorul privat al regiilor și companiilor de stat, unde salariile chiar sunt mult mai mari).

Și totuși, aportul bugetarilor la Valoarea Adăugată (89,5% din PIB) calculată (bine-rău) de statistica oficială este de doar 12%. Recapitulăm cifrele – Bugetarii sunt 23% dintre angajații din România, contribuie cu 12% la creșterea economiei, dar consumă o treime din resursele salariale (fiscalizate) ale nației.

Calculul are păcatul de a nu putea îngloba și munca la negru (absentă în sectorul public, dar care crează valoare adăugată și se vede în PIB), dar această eroare, mărind baza de raportare, ar reduce la și mai puțin aportul bugetarilor la creșterea economică a națiunii.

Bun! Acum, haideți să nu ne oprim superficial la această concluzie, să mergem și mai în profunzimea fenomenului, ca să-i pricepem nu numai cauzele (intuite de la început), ci și soluțiile. Anul trecut, ministrul Administrației de atunci s-a apucat să inventarieze funcționarii (deci nu toți bugetarii) și a ajuns la concluzia că 60% dintre ei sunt șefi. Adică au spor de conducere. Aberant nu? 60% conduc 40%? Ei bine, da. Ăsta e sinecursimul de care vă spuneam. Nu putem trage, evident, concluzia că e la fel și în Poliție, Armată, Educație sau Sănătate. Tot Dîncu spunea atunci că 35% dintre funcționari au peste 50 de ani dar 75% au peste 40 de ani. Debutanți, doar 5%. Deci care e rata de refresh total, de reset a sistemului? 20 de ani?

Nu vreau să dau cu pietre în nimeni, eu însumi am peste 40 de ani, câștig mult mai bine decât colegii mei începători… Ba chiar, sunt de acord că bugetarii trebuie să aibă, pe medie, salarii mai mari decât privații, căci au studii mai multe. Bine, bine, și dacă au studii, de ce este atât de ineficient sistemul? Doar 12% din valoarea adăugată a nației, consumând 33% din resursele ei salariale? Nu cumva, exact cu specializarea, învățarea, acceptarea lucrurilor noi avem probleme în sistemul bugetar? Faceți comparații între stagiile de pregătire pe care le fac bugetarii (unele sunt șpăgi pure și simple, pe fonduri europene, făcute cu diverse firmulețe de partid) și investițiile în calificare, atent urmărite de un patron. Cum putem corecta aceste lucruri? Politizând pe față funcția publică, așa cum se dorește? Mărind salariile și mai mult? Dar puneți problema și invers, după ce ați citit și materialul de ieri și pe cel de azi… E loc pentru o creștere de salarii în continuare în România? Cât loc mai e?

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

84 răspunsuri la Cineva se apropie totuși de salariul mediu de 1000 de euro. Ia ghici…. Cine?

  • Annonymus
    Martie 22, 2017 la ora 16:06

    Frumos articolul, pompos, cu cifre multe, menite sa ne lumineze..Dar, domnule Moise Guran, trebuie sa aveti in vedere si salariile mizerabile din sectorul public(profesorii, de exemplu). In plus, de ce nu ziceti daca cei 4300 de lei lunar reprezinta salariul brut sau net? 😉

    Răspunde
     
  • adrian
    Martie 21, 2017 la ora 01:51

    Ai dreptate și chiar doresc să ii pun o intrebare lui moise: nu crede că ar fi bun un tabel sau articol, care să arate clar cum se împart salariile bugetarilor să vadă tot omul că nu cu salariile celor din sistemul de educație sau medical se ajunge la 4300. Nu ei primesc mai apoi pensii enorme sau se pensionează la 45 de ani reușind să capuseze statul mult dupa ce au ieșit din statistici.

    Răspunde
     
    1. adrian
      Martie 21, 2017 la ora 01:52

      Era adresat marei replyul^^

      Răspunde
       
  • Boitos Constantin
    Martie 20, 2017 la ora 19:05

    Am sa scriu si eu un comentariu nu prea imi sta in fire, dar cetatenii Romaniei au uitat buna crestere ,respectul fata de ceilalti cetateni,si vor ca in scurt timp sa se realizeze financiar si nu conteaza pe cine ,,calca,, in drumul lor.Eu daca ma voi intorce vreodata inapoi in tara voi incerca ca educatia bunului simt sa inceapa din familie si scoala.Va multumesc

    Răspunde
     
  • Mara
    Martie 19, 2017 la ora 14:47

    Eu sunt bugetara si ma deranjează sa fiu bagata in aceeasi oala cu toti bugetarii. In sănătate si in invatamant NU se ajunge la acest salariu mediu. Cand amaratul meu de salariu intra in media salariilor cu cel al parlamentarilor si a altor sinecuristi, sigur ca media iese atât. Uitati-va cu mai multa atenţie cine castiga de fapt. Si daca nu am dreptate, de ce nu se înghesuie tot tânărul la invatamant si la sănătate, si se înghesuie la multinationale?

    Răspunde
     
  • MARIUS
    Martie 18, 2017 la ora 19:10

    Nu vi se pare ca suntem provocati sa ne omoram roman cu roma???Desteapta-te romane!!!!!… daca nici inmul national pe care de nevoie de voie ar trebui sa il purtam in suflet alaturi de tatal nostru nu isi atinge adevaratul scop pt. care a fost compus si ales ca IMN NATIONAL-NU INTAMPLATOR,NINIC NU ESTE INTAMPLATOR PE LUMEA ACESTA,atunci chiar numai avem nici o sansa CA NATIE,POPOR.DRAGI CONATIONALI HAI SA NE ADUNAM SI SA DISCUTAM DE CUM SA ADUCEM PLUS-VALOARE, DE CE PUTEM FACE MAI BINE FIECARE DINTREE NOI SI PER GLOBAL REZULTATELE VOR FI CELE ASTEPTATE,VISATE.Puneti punct dezbinarii,nu va mai huliti parinti,stramosi patria…..cine apreciaza acest teritoriu…toti strainii indiferent ca este elvetian ,neamt,sirian turc sau orice nationalitate vine sa ceara sa devina cetatean roman ,noi fugim scavi in tarile lor NU VI SE PARE CIUDAT. NICI DUPA 27 ANI NU V-ATI DAT SEAMA CA VA FOLOSESC CAT SUNTETI IN PUTERE SI CAND SA IESITI LA PENSIE LA EI VA TRIMIT IN TARA FARA NICI UN BAN.CATI PENSIONARI IN ITALIA ,GERMANIA ,FRANTA CU PENSIA MINIMA REUSESC SA TRAIASCA DECENT???
    DESTEAPTA-TE ROMANE!!!!

    Răspunde
     
  • Girghescu Mihai
    Martie 17, 2017 la ora 08:54

    Cred ca solutia o sa vina tot de la Uniunea Europeana peste cativa ani,cand vom avea cu adevarat o constitutie europeana. De aici vor deriva si valori si obligatii necesare netezirii drumului nostru european. Lipsa unei clase politice competente mentine intarzierea aceasta fata de tot blocul rasaritean. Nu suntem prosti,dar suntem condusi de ei!

    Răspunde
     
  • defrag
    Martie 17, 2017 la ora 08:51

    Pe bune Moise ? : „Ba chiar, sunt de acord că bugetarii trebuie să aibă, pe medie, salarii mai mari decât privații, căci au studii mai multe.” ? Sti tu cati oameni au facultate si lucreaza ca si muncitori la multinationale ? Sti cati atarnatori de prin administratia locala, finante si alte institutii nu au decat liceul (in special cei peste 40 ani) ? Dar sunt sefi !!! Sa aiba salariul mai mare? …. Cat la suta dintre bugetari i-ai angaja la tine si i-ai plati cu 100 Euro pe luna ? Mai mult de 2% ?

    Răspunde
     
    1. adrian
      Martie 21, 2017 la ora 01:54

      Ei, acum nu putem să ii supărăm chiar de tot

      Răspunde
       
  • Constantin
    Martie 16, 2017 la ora 18:39

    Vânzător în magazin, COR 5221, este o profesie care necesită calificare și nivelul 2 de studii, respectiv studii liceale. Desigur, există diferențe, spre exemplu, nu este același lucru dacă lucrezi de 10 ani la o reprezentanță Armani, ori dacă te-ai angajat săptămâna trecută cu jumătate de normă la MacDonald’s. Prin urmare, salariul mediu net al unui vânzător este de așteptat să depășească 100 LEI.***Ponderea absolvenților de învățământ superior în Romănia este cea mai mică din UE,aproximativ jumătate din media europeană și o treime față de Marea Britanie, spre exemplu. După cum demonstrează teoria și practica, forța de muncă înalt educată aduce dezvoltare economică și bunăstare.***NU mă interesează că la Universitatea Româno-Americană sunt mai multe fete, că la Spiru Haret nu sunt locuri suficiente în cămine, că la Universitatea Ecologică sunt puține locuri la facultăți, ori că în sesiunea de iarnă E Udrea a obținut notă mică la examenul de Doctrină şi cultură creştină de la masterul în teologie pe care îl urmează la Babeş-Bolyai. Sunt universități acreditate, foarte bine! Cine dorește, poate alege liniștit între Oxford și Cambridge, dar nu-mi place și nu cred că ne folosește ca cineva să denigreze învățământul universitar românesc.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Martie 16, 2017 la ora 18:44

      Vă jur că de data aceasta tastatura este de vină! 🙂 Vă rog să mă scuzați și să acceptați următoarea

      Erată: în comentariul meu anterior în loc de „..salariul mediu net al unui vânzător este de așteptat să depășească 100 LEI”, se va citi „…salariul mediu net al unui vânzător este de așteptat să depășească 1000 LEI”. Vă mulțumesc pentru înțelegere.

      Răspunde
       
  • alexe
    Martie 16, 2017 la ora 16:42

    Din ce am citit , articol si comentarii ( cat am avut rabdare ) , inteleg ca in sistemul bugetar e o mare mafie , nu ca n-ar avea si el saracutii lui , cu salarii minime …dar cum se face ca tocmai in sanatate si invatamant , institutii de baza ale unei tari . Ma rog …chestii vechi si rasuflate . Este clar insa ca administrarea tarii e aiurea , iar dupa cum se vede …sperantele de normalitate sunt doar sperante.

    Răspunde
     
  • Emillian
    Martie 16, 2017 la ora 15:16

    P.S…am uitat sa va spun ca salariul si pensia – amintite mai inainte-ERAU FURATE EFECTIV …!-in proportie de -intre 4-7 % pe luna….! -prin calcul ERONAT -IN MINUS, prin APLICAREA ABUZIVA,ILEGALA -a legilor :salarizarii militarilor si pensionarii lor….!(apropo’ de O.U.G.!nr.13/2017=si altele ASEMENEA…=la ABUZURI =FURTURI DE ACEST TIP SE POATE AJUNGE- ORICAND…SI ORICUI..!#R).

    Răspunde
     
  • Bubu
    Martie 16, 2017 la ora 15:06

    Domnu Guran, dar contabila dvs cu cat contribuie la „pib”-ul firmei?

    Cica nu aveti nimic cu bugetarii hahaha :))

    Oricum manevra asta cu cresterile de salarii probabil ca sunt alte manareli ca sa iasa salariul mediu la calcule ca ce sa vezi, se negociaza vitezele in UE 🙂

    Răspunde
     
  • Emillian
    Martie 16, 2017 la ora 15:05

    …pot sa va spun ca prin anii 2003-2004-un locot. col.- medic (militar) -specialist in medicina generala-inainte de pensionare-avea salariul brut- de aprox. 18 milioane lei nedenominati,iar pensia bruta- de- vreo 17 milioane lei vechi-cam la aceeasi vechime. Pt. comparatie -mama lui-profesoara pensionara-la nivel preuniversitar (cu gradul II profesional) cu 36 ani vechime,avea pensia bruta- de aprox.3-4 milioane lei (la sfarsitul anului 2004=avea vreo 4,9 milioane lei bruti vechi=ROL).Va mai pot spune ca guvernul Nastase a marit pensiile -cam de 3,5 ori in 4 ani, guvernul Basescu Tariceanu-intre anii 2005-2008- a marit pensiile -cam de 2,5 ori,(facandu-se ca se „cearta…unul cu celalalt.tragand „in teapa” -pe multi „”naivi…!!?”)

    Răspunde
     
  • Emillian
    Martie 16, 2017 la ora 14:41

    1….Inainte de competenta in profesie, pt. a „pleca” ..aiurea in lume,tre’ sa stii (fluent) limba tarii respective…!2.Cineva vorbeste aici de necesitatea publicitatii salariilor anumitor „bugetari”-de ex.din sistemul OPSNAJ=ordine publica,siguranta nationala si sist.juridic; e relativ simplu de aflat cam cat sunt veniturile angajatilor respectivi -daca ai rabdarea sa citesti-cu creionul in mana, o guma si o coala de hartie- legile de salarizare si pensionare- ale sistemului respectiv-care se gasesc in monitorul oficial…!3.chestia cu „eficienta” muncii cuiva- e „tare”…!si este o adevarata stiinta evaluarea REALA…a muncii cuiva. Ma intreb-cati si cine MAI face -in Romania ADEVARATE EVALUARI ALE MUNCII, SUB TOATE ASPECTELE SALE…?=atat in sist. „bugetar” cat si in cel privat, atat timp cat Romania are un PIB MIC,raportat la numarul populatiei si -mai ales -la RESURSELE sale materiale…! Un PIB mic =arata in esenta- ca munca -in Romania -e prea INEFICIENTA-IN ORICE SISTEM….,INTERESE SI ORGANIZARE CONTRADICTORII…etc….!Cei din „privat” fac mult zgomot cum ca- EI- produc banii,dar necazu’ este= CA PRODUC-MULT PREA PUTINI BANI…! 4….iar ceausescu-NU A EDUCAT-el -pe nimeni, ci a terorizat-sub o forma sau alta- APROAPE-intregul popor roman…!

    Răspunde
     
  • Cristi
    Martie 16, 2017 la ora 13:56

    Fara suparare dar este cam pe din afara acest calcul. Normal ca bugetarii nu contribuie la PIB, doar consuma. Ce vrei acuma, sa desfiintezi armata, justitia, sanatatea, invatamanetul… etc? Imi placea de tine Moise de cand erai pe tvr2, dar parca ai cam devenit politic.

    Răspunde
     
    1. MPM
      Martie 16, 2017 la ora 17:43

      Ideea e sa ai un sistem eficient.
      Legislatie, taxare simpla.
      Management in sanatate.
      Eficienta in aparare, interne.
      Etc
      Da, sa se mareasca salariile bugetarilor insa si numarul lor sa scada prin eficientizare.
      Romania are un aparat de stat supradimensionat, bizantin.

      Răspunde
       
    2. MPM
      Martie 16, 2017 la ora 17:44

      Cine normeaza munca bugetarilor?

      Răspunde
       
  • Gabi N
    Martie 16, 2017 la ora 11:57

    Lucrez intr-o banca din 2004, o agentia mica, intr-o institutie mare, cu angajati ce la inceput aveau mult mai putin ca mine, m-am prins din urma prin 2011 si m-au depășit glorios in 2016. Aceeasi oameni, aceleasi functii, eu de conducere, ei nu (nu am cum sa ma compar cu cei in functii de sef serviciu, darămite director), din ce in ce mai multe fete si băieti ce nu fac nimic, se plimbă cat e ziua la o cafea, la prânz, la o prăjitură. Singurii care lucrau serios ( in medie) erau cei de peste 55 ani. Ma oftic de nu mai pot, munca mea are rezultate cuantificabile, de ex profit brut 100k eur pt 2015 per agentie..iar ei? In afara de câteva directii unde se munceste, foarte multi au liber joi si vineri din diverse motive.
    Deci eu cu acelasi venit din 2009 ( motive de criza financiară, plecat in concedii de maternitate..) iar ei cu măriri anuale, ca sa ajungă la o medie de 4000 net pe institutie…

    Răspunde
     
  • Sorin N
    Martie 16, 2017 la ora 11:46

    Salut Moise.

    Salariul mediu brut la privat e calculat fără „contribuțiile angajatorului” . O modalitate puțin parșiva de prezentare, ca pana la urma tot de angajat sunt plătite. De ex, la 10000 brut declarat, compania cheltuie 12275.
    Bănuiesc ca cifrele din bugetul de stat sunt cele totale, așadar media calculată de tine roughly nu e corespondentul salariul brut.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Martie 16, 2017 la ora 15:06

      In articol nu este vorba niciunde de salariul brut al angajatul de la privat.
      Cum ati facut dvs de ati ajuns la concluzia ca tot angajatul plateste si impozitele pe salariu datorate de firma???

      Răspunde
       
      1. Sorin N
        Martie 16, 2017 la ora 15:20

        Scrie în titlu, ghici cine a trecut de 1000 euro.
        Când se fac comunicări de nivelul salariului brut în privat, e strict doar partea fără contribuția angajatorului.

        Dacă însă împărți total cheltuieli salariale angajatori, asa cum face Moise pt bugetari, obții o suma 27.5 % mai mare.

        E mai clar acum?

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Martie 16, 2017 la ora 17:57

          Aaaa, nu.
          Dvs vreti sa spuneti ca angajatorul, statul in cazul bugetarilor, isi plateste lui insusi impozitele datorate de angajator pentru salarii? Nu cred asa ceva, dar daca ar fi asa, asta ar fi o mare tampenie.
          Tot articolul este despre salariile bugetarilor si titlul nu face exceptie. Intrebarea mea a fost: „Cum ati facut dvs de ati ajuns la concluzia ca tot angajatul plateste si impozitele pe salariu datorate de firma???” Statul nu e firma, deci intrebarea mea se referea la privat nu la stat.

          Răspunde
           
        2. Stelian
          Martie 16, 2017 la ora 18:01

          Iar prima mea afirmatie a fost: „In articol nu este vorba niciunde de salariul brut al angajatul de la privat.” Nu este vorba nici in articol si nici in titlu despre salariul din mediul privat.

          Răspunde
           
    2. Stelian
      Martie 16, 2017 la ora 15:09

      De fapt e tocmai invers, angajatorul plateste salariul angajatului si toate impozitele aferente acelui salariu. Niciun angajat nu vine cu bani de acasa sa-si plateasca impozitele.

      Răspunde
       
  • Hilohi Costin-Mihnea
    Martie 16, 2017 la ora 11:28

    Profesor, peste 20 de ani vechime, norma intreaga – 1600 lei, net!Asta, pana la „disputatele mariri”. De la 1 aug.’16 am primit vreo 65 de lei („tehnocrati”), iar de la 1 ian. inca vreo 150 de lei („rosii”): acum: 1860 ron!Cine contesta – sa puna pariu. Sunt si salarii duble, la aceeasi vechime dar, la competente diferite (nu vreau sa comentez…) – NU este vorba de cei din conducere.

    Răspunde
     
    1. gigi_ciocan
      Martie 16, 2017 la ora 14:07

      saracii de voi.
      banii erau problema sa inteleg.d’aia avem un sistem de glume proasta ( ca invatamant nu pot sa-l numesc) de cand il stiu eu…

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Martie 16, 2017 la ora 18:15

      Și eu cunosc profesori în învățământul preuniversitar care au rămas cu definitivatul și după 20 de ani. Încercați să luați dirigenție la o clasă, vă mai aduce niște bani, ulterior vă puteți pregăti și pentru examenele de grad, mai aveți timp până la pensie.

      Răspunde
       
  • Catalin
    Martie 16, 2017 la ora 10:57

    Sunt multe lucruri aiurea in țara asta. Vorbim de ele, dezbatem, unii mai si votam, si degeaba! Tot aceeași politica de a ne fura unul altuia căciula este. Strategii, programe, proiecte toate sunt la mișto făcute. Parlamentarii fac mișto de noi. Au scaunul sub fund 4 ani, e betonat. De ce sa faci ceva pt fraierii pe care cică ii reprezinți, când vezi ca unul ca Tăriceni care a dinamitat economia in 2007 si 2008 prin măsurile profund greșite, e acum al 2-lea om in stat si apăra drepturile anchetatilor de Justiție.
    Fac mișto guvernanții, fac mișto funcționarii publici, majoritatea muncesc la mișto, învățământul se face „la misto”, ce sa mai totul e „la mișto”, inclusiv dezbaterea asta care mi-a mâncat 3 min degeaba.

    Răspunde
     
  • Cornel A
    Martie 16, 2017 la ora 10:46

    In SUA la o populatie de 300 mil cetateni sunt in jur de 4 mil bugetari 🙂

    Răspunde
     
  • Tofil
    Martie 16, 2017 la ora 09:43

    Clar diferentele intre sectorul privat si cel de stat sunt au fost si vor ramane . Este clar avem nevoie de o nou lege a salarizari,de un contract colectiv national care sa stabiliasca drepturile minime si obligatori ,de o negociere directa intre parteneri sociali ,nu de cresteri salariale hotarate de guvern , indiferent de culoarea partidului care se afla la guvernare.

    Răspunde
     
  • mariana
    Martie 16, 2017 la ora 09:37

    iar cei 5% debutanti sunt copiii celor din sistem … sunt adevarate caste in institutii … ramura directorului poate fi in conflict cu ramura sefului de la resurse umane ( spre exemplu) … dar nu exista nici o persoana in afara castelor … e imposibil … e trist , nu stiu daca vom scapa vreodata de chestia asta … si culmea , au cele mai multe beneficii si asta ma face sa ma simt cetatean de categoria a doua …

    Răspunde
     
  • Kapital
    Martie 16, 2017 la ora 09:34

    Potrivit multor analisti financiari, Romania se afla pe maximul ciclului economic (crestere) daca nu cumva l-a atins in 2016. Urmeaza panta descendenta spre sfarsitul lui 2017 datorita politicii PSD „dam ca tot n-avem de unde”. Primele sacrificate investitiile, urmate de fondul de salarii din buget. Grindeanu s-a intalnit deja cu cei de la FMI…

    Răspunde
     
  • Alina
    Martie 16, 2017 la ora 08:48

    Curiozitatea mea este legata de productivitatea pe care o genereaza munca fiecarui angajat din cadrul institutiilor statului.. un al aspect important ar fi gradul de automatizare in multe din activitatile acestor institutii, de modernizare si imbunatatire proceduri de lucru..va relatez experienta recenta- stiati ca in cazul pierderii unor documente (ex atestate eliberate de institutii de stat) o cerinta a procedurii de eliberare a unor noi documente presupune publicarea intr-un ziar de interes national a documentului pierdut si atasarea acestui ziar la dosarul de obtinere a noului documentului ? In societatea noastra informatizata utilizam in astfel de cazuri presa im varianta letrica? Deci discutam despre revizuiri la nivelul activitatii unor institutii de stat..Ajustarile salariale nu tin cont de aceste aspecte..

    Răspunde
     
  • Mihalache Dida
    Martie 16, 2017 la ora 07:20

    Confirm.Numarul sefilor cu spor de conducere, care nu stiu exact cat este dar este, undeva LA 35_40% reprezinta cam 25% din personal.Cred ca aici este o problema.Totusi, trebuie avut in vedere ca nu este de acum ci de 10_11 ani.

    Răspunde
     
  • Ovidiu
    Martie 16, 2017 la ora 07:11

    Poate ar trebui sa se faca publica aceasta grila de salarizare a personalului bugetar, pana la urma tara plateste, are dreptul sa stie la ce contribuie; in ideea ca sunt categorii care plang de salarii mici (medicii), unde se compenseaza sa se calculeze o medie asa mare?
    In al doilea rand un salariu de 1000 euro nu trebuie sa ne sperie, conteaza ‘competenta’ celui ce il incaseaza, aici vad eu problema (sunt functionari in administratie care tot timpul imi gresesc calculul de impozit pe venit). La fel nu poti mari salariile la toti bugetarii la fel, selecteaza si incurajeaza competenta, atitudinea. Ar trebui sa avem curajul sa discutam si de acest lucru, chiar si in sectorul bugetar.

    Răspunde
     
    1. Sergiu
      Martie 16, 2017 la ora 09:33

      Problema cu salariul pe competente la stat este cea mai mare deoarece cei care ling și nu au experiență sunt cei avansați dacă dar plăți după competente toți cei care mai au un gram de inteligenta vor murii de foame pentru că aceia nu pot și nu accepta să de înjosească

      Răspunde
       
  • Berghian Sergiu Daniel
    Martie 16, 2017 la ora 05:21

    Deci, după cum am mai spus de multe ori online, în România, va fi bine, peste vreo 50 de ani, după ce se vor fi pensionat sau murit toți bugetarii comuniști care sunt niște lichele pe spatele statului.

    Studii superioare, dada. Făcute sub comunism. Când se învățau numai tâmpenii. Nu că nu se învață și azi.

    De parcă nu știm, cum se luau studii pe șpagă sub comunism, dacă știai ce să dai și cui să dai.

    De aceasta nu este „performant” statul. Fiindcă bugetarii sunt, majoritatea, niște paraleli cu realitatea care își doresc să se întoarcă România la comunism.

    Cât despre boctalăul cu mitraliera, nu mai zic nimic, fiindcă, în astfel de cazuri, nu mai ai ce să mai zici, și asta spune totul.

    Răspunde
     
  • Eu
    Martie 16, 2017 la ora 00:08

    De ce nu s AR ingheta salariile , iar preturile la alimente ‘in primul rànd’ sa fie reglementate , taxele treptat scazute.Asadar sa Pota fii „tara”competitiva
    PE pietele émergente si sa aducem cu atat mai multe multinationale, iar prin exportarea si taxarea acestora’moneda nationala ia amploare’,sa fie sunvectionate salariile de la stat inclusiv la privat.
    Investitii masive in invatamant ,infrastuctura si IT.Valoarea adaugata a acestora poate plorifera économia co
    nsiderabil.
    Poate par utopice ideile mentionate PE scurt,dar unele tari au luat act de cateva de mai sus , si au prosperitate.
    Posibil ça unele popoare ,din cauza lacunei de instruism si \sau educatie, sa aiba necesitatea pentru a prospera , de conducatori fermi .

    Răspunde
     
  • Sly
    Martie 15, 2017 la ora 23:50

    Daca veti face o departajare clara intre acesti bugetari sint sigur ca vom afla si care dintre ei consuma aceste resurse imense fara a produce.

    Răspunde
     
  • Sly
    Martie 15, 2017 la ora 23:49

    Daca veti face o departajare clara intre acesti bugetari sint sigur ca vom afla si care dintre ei consuma aceste resurse imense fara a produce.

    Răspunde
     
  • andia
    Martie 15, 2017 la ora 22:42

    Foarte bine s-au marit salariile in sistemul bugetar.Poate nu stiti dar o femeie de serviciu in spital castiga 2100 lei pe luna la trei luni de la angajare.Chiar daca nu pare a fii corect si te revolti ca tu muncesti in privat cate 9 ore ,mai esti si calificat , iei 1700 lei ,spui in final ,asta e.Ok aveti salarii marite mai mult decat va puteati gandi dar treceti si la treaba?Vreau spitale curate, macar atat se poate?Vreau sa fiu tratata omeneste,sa mi se vorbeasca frumos,sa nu mai fiu umilita de angajatii statului.Putem cere performanta si corectitudine?

    Răspunde
     
    1. Bobo
      Martie 15, 2017 la ora 23:45

      Femeie de serviciu 2100? In spital? De stat? De unde va procurati marfa? Vreau si eu 🙂

      Răspunde
       
      1. Luvian
        Martie 16, 2017 la ora 01:56

        Mama este infirmiera, cu ore de noapte și week-end-uri nu trece net niciodată de 1100 lei. nu mai vorbiți doar asa da fie

        Răspunde
         
        1. Carmen Romanov
          Martie 16, 2017 la ora 07:28

          Are dreptate Bobo; o femeie de serviciu din sistemul militar câștiga 2.000 lei, cunosc caz concret

          Răspunde
           
        2. andia
          Martie 16, 2017 la ora 12:27

          Dupa maririle de salarii din sanatate de anul trecut si ianuarie anul acesta mama d-voastra castiga 2000lei net,va rog sa nu mintiti.

          Răspunde
           
      2. Dana
        Martie 16, 2017 la ora 09:21

        Este adevarat, dar doar in sectiile cu risc mare,deci si sporuri salariale mari. Dar sunt infirmiere calificate, nu femei de servici. Acest salariu include baza, sporul de noapte(6-7) nopti pe luna si weekendurile lucrate si state departe de familie,plus sporul de sectie. Nu salariile lor sunt mari , ci sunt mici salariile nebugetarilor. Acestia nu ar lucra in spitale niciodata. Multi nu ar face fata durerii, stresului,mizeriei umane, mortii… Desigur ca practicare meseriei in mod onest si corect este o alta discutie, pt bugetari si pt nebugetari

        Răspunde
         
        1. andia
          Martie 16, 2017 la ora 12:38

          Cunosc caz concret s-a angajat in spital de 3 luni de zile femeie de serviciu, nu infirmiera(pt asta mai faci doua luni de cursuri) ,nu are ore de noapte ,dar are sporuri de 60% in salariu.

          Răspunde
           
    2. Sorun
      Martie 16, 2017 la ora 07:13

      Aici aveti dreptate doar că cei care vorbesc si se poartă frumos in spitale ghici ce:sunt plecati pe dincolo pe salarii mult mai mari.Asa ca ar cam trebui sa se dea si salarii mai mari caci odata cu ele poate veni si ordinea si curățenia in spitale (părerea mea ca atunci îsi vor da si medicii interesul)

      Răspunde
       
      1. andia
        Martie 16, 2017 la ora 12:53

        Nu au plecat toti si ghici ce?O parte din acesti angajati,infirmiere,asistente,doctori,..lucreaza si in clinici private romanesti si nu pe salarii ca in occident,dar ati vazut ce diferenta de comportament?De ce oare?

        Răspunde
         
  • Mimi
    Martie 15, 2017 la ora 22:12

    Problema nu este marimea salariilor, problema este eficienta cu care isi fac traba cei care le primesc. Tot ce pot sa spun ca stiu foarte bine e ca in urma ultimelor mariri de salarii exista zone (asistenta sociala) in care un portar sau o femeie de serviciu, fara nici o calificare, primesc un brut de 4000 lei, iar un sofer, 4400 lei brut. Probabil ca oameni care sunt dispusi sa faca astfel de treburi se gasesc la fel de greu ca si un medic bun. 🙂 Oricum nu cred ca cei mentionati isi vor face treaba de doua ori si jumatate mai bine decat pana acum, si nici nu cred ca calitatea ingrijirilor sociale se va dubla, dar cu siguranta acestia vor vota in continuare PSD. 🙂

    Răspunde
     
  • Ileana C.
    Martie 15, 2017 la ora 22:01

    La fiecare bugetar angajat pe pile, mai trebuie angajat unul care sa stie sa faca treaba 🙁

    Răspunde
     
    1. sporlastat
      Martie 16, 2017 la ora 08:33

      Foarte adevarat.

      Răspunde
       
    2. Victor
      Martie 16, 2017 la ora 15:27

      nu-i chiar asa. unul care face treaba poate tine vreo 5 cu pile in spate.

      treaba cu salariu mediu ar putea fi inselatoare, cei mai multi ar putea fi sub medie si doar cativa cu niste salarii foarte mari.

      Răspunde
       
  • Laura
    Martie 15, 2017 la ora 21:09

    Problema mare este că într-adevăr ,la noi , cam toți vor să fie şefi . Din păcate ,nu pt a rezolva problemele sectorului pe care îl conduc ,ci doar pt avantaje personale .Ce e complet greşit e ierarhizarea veniturilor . Un chirurg câştigă ,în momentul de față ,mai puțin decât un asistent de la salvare . E ABERANT .
    Un chirurg gradația 5 -despre asta vorbim . Cei tineri …nu mai vorbim

    Răspunde
     
  • Florin
    Martie 15, 2017 la ora 20:37

    Si in UE media salariilor bugetarilor este mai mare decat media la privat. Este normal deoarece procentul celor cu pregatire superioara este mai mare decat la privati. Diferentele sunt altele in tarile ue dezv: bugetarii sunt angajati pe merit, sunt eficienti, muncesc si prin urmare reprezinta doar 10-15% din total angajati, fata de noi unde reprezinta 23%. Asta in conditiile in care exista domenii unde avem deficit de bugetari (ex. Sanatate). Raspunsul meu este: mai este loc de crestere de salarii in domeniile prioritare (sanatate, educatie, siguranta) cu conditia injumatarii armatei de functionarasi incompetenti, pilosi, ce freaca duda.

    Răspunde
     
  • amicu
    Martie 15, 2017 la ora 20:35

    Cauzele creșterii numărului bugetarilor, după părerea-mi, sînt sinecurismul și politica. Pentru mulți bugetari slujba la stat e refugiul călduț în care-si pot adăposti incompetența, iar de cînd PSD a ajuns la concluzia că lumea satului și pensionarimea vor deveni susțineri insuficiente pentru a încăleca România e și un loc de cîștiguri grase fără mult efort. Nu e vorba de doctori (aici nu există altă soluție dacă vrem să nu mai plece) sau profesori (deși mulți dintre ei n-au ce căuta la catedră) ci în special de funcționărimea din diverse ministere și agenții. Uite așa înaintăm vitejește spre mia de coco.

    Răspunde
     
  • Zizu
    Martie 15, 2017 la ora 20:31

    Nici gand de mai mult in sistemul actual de crestere.Da se poate doar daca dam tuturor si anume;ramane salariul minim la fel si alocam diferenta pana la 2000 de lei sau mai mult etc..sau prin alte tipuri de stimulente de la buget si pt angajatii din privat, pt ca si ei trebuie sa traiasca decent.Dle Guran si daca cei din privat fac o greva fiscala puteti sa mi ziceti cum mai contribuie bugetarii la produsul intern brut?

    Răspunde
     
  • Paraschiv
    Martie 15, 2017 la ora 20:06

    Bine punctat! Multa sanatate Moise!

    Răspunde
     
  • UnIMMpemoarte
    Martie 15, 2017 la ora 19:55

    Moise puterea s-a hotarat sa fure cu 10% mai putin asa ca au aparut si banii pt electoratul lor .De ce te miri?Romania are bani,are de la cine sa se imprumute asa ca de ce sa nu mareasca.Ar trebui insa sa directioneze oamenii sa cheltuiasca catre firmele romanesti ca sa profitam cu totii.Daca bugetarii si pensionarii cumpara tot de la supermarketurile strainilor curand or sa trebuiasca sa li se taie iar salariile si pensiile.Tu ca om ai avut o pozitie relativ corecta atunci cu ofensiva ANAF .Gandestete ca am avut un presedinte care facea reclama mascata la un supermarket,iar acum avem unul care nici macar nu intelege nimic din economie.Oamenii carora li s-au marit veniturile trebuie sa li se spuna de PSD ca trebuie ajutate firmele romanesti Sa cumpere o telina romanesca din piata nu una olandeza din supermarket.Cel mai mare dusman al nostru e Consiliul Concurentei care se face ca nu vede magariile magazinelor mari.Daca vrei facem studiu de caz pe cele mai cumparate produse de noi romanii si sa vezi cata bataie de joc primim noi ca popor.Am putea manca la jumatate din pret,dar oamenii nu stiu .Gandestete ce inseamna pt o familie mancarea la jumatate de pret.Asta ti-o spune un comerciant care stie ce vorbeste.Magazinele mari sunt utile,frumoase dar toxice ca sunt prea multe.Paracetamolul e bun ca te scapa de raceala dar ia tu 10 pastile sa vezi cum reactioneaza corpul asa si cu supermarketurile au sufocat tot ce e romanesc.In comert toata lumea te fura strainii 300% rom10%

    Răspunde
     
    1. Dan
      Martie 15, 2017 la ora 20:04

      Are de la cine sa imprumute? serios? si cine plateste imprumuturile, parerea mea e ca generatiile viitoare vor trebui sa vanda parti din tara ca sa poata plati datoriile mostenite.

      Cat despre firmele romanesti, au produse si servicii multi mai proaste, numai eu stiu 2 magazine de cartiei care spala mezelurile din vitrina de mucegai, si asta e un exemplu, de fiecare data cand avut de a face cu firme/produse romanesti, au fost probleme, tepe, calitate proasta, astazi am vurut sa cum un sandwich de la o patiserie romaneasca, si am renuntat cand an vazut cum angajatele puneam mana pe produse fara manusi.

      Răspunde
       
      1. adrian
        Martie 21, 2017 la ora 02:11

        Si ai facut reclamație la adresa vreunui magazin care isi spală mezelurile de mucegai ? Daca nu, de ce ?

        Răspunde
         
  • cornel
    Martie 15, 2017 la ora 19:45

    Am lucrat in departamentul IT al unei companii multinationale si destul de des colegii de la departamentul de vanzari ne reprosau ca doar ei aduc bani in companie si ca noi (cei de la IT) suntem platiti de catre ei iar noi (cei de la IT) le raspundeam ca NU, noi suntem platiti pentru munca pe care o prestam zi de zi. La fel cred eu este si cu plata bugetarilor versus privati in piata muncii. Eficienta muncii este elementul esential si nu doar salariul din sistemul bugetar, parerea mea.

    Răspunde
     
  • eoman
    Martie 15, 2017 la ora 19:37

    Gigi, ideea este foarte simpla: putem considera vanzatorul de la magazin ca avand un loc de munca mediu, care nu necesita studii universitare, adica se situeaza cam fix in mijlocul clasei de mijloc ca sa zic asa. 1000 RON este cu mult sub limita unui trai decent deci clar nu este un salariu care sa fie suficient pentru cineva considerat in clasa de mijloc. Intrebarile tale sunt absolut inoportune in contextul asta.

    Răspunde
     
    1. gigi_ciocan
      Martie 15, 2017 la ora 19:49

      sau putem sa NU …
      daca tu clasivici „meseria” de vanzator in clasa medie, p’aia cu o calificare unde ii bagi ? …sa inteleg ca un fierar/strungar/sudor/instalator..s.a.m.d, in high class ?

      Răspunde
       
    2. gigi_ciocan
      Martie 15, 2017 la ora 19:52

      nu stiu daca tu realizezi cat profit aduce un astfel de angajat CALIFICAT unui angajator ca sa isi merite salariul..

      Răspunde
       
    3. alex
      Martie 15, 2017 la ora 19:54

      Vanzatorul de la magazin de ce este mediu?? Atunci ce ar mai putea sa faca un muncitor necalificat? Care este valoare vanzatorului? Pana la urma in privat este vorba de cerere si oferta, care se intalnesc si fiecare isi ia partea.

      Răspunde
       
  • Dan
    Martie 15, 2017 la ora 19:33

    Eu vreau banii pe educatie inapoi, am trecut prin scoala ca rata prin apa, profesori care te lasa sa copii, pt ca altfel dau ei rau daca toti pica, te trec clasa doar asa sa nu vina vara la cursuri, etc.

    Răspunde
     
  • Laura
    Martie 15, 2017 la ora 19:29

    Depinde ce „anvelopa” si-au imaginat! De bicicleta sau de camion…Si eu sunt bugetar (partime), dar ma sperie „avantul revolutionar” cu care umfla anvelopa.

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 15, 2017 la ora 19:25

    Nu cred ca prin simpla marire a salariilor din sistemul bugetar problemele din sistem vor fi rezolvate de la sine. Este nevoie de cresterea performantei in sistem prin informatizare (conectarea informatica a platformelor informatice din diferitele institutii bugetare si gestiunea/stocarea informatica a documentelor) si specializarea angajatilor astfel incat munca din sistemul bugetar sa fie din ce in ce mai eficienta in sistem si pentru contribuabili. Trebuie sa ne inspiram ca nivel de salariu din sistemul bugetar raportat la salariu minim, ca raport, cu situatia existenta din alte tari din vestul Europei unde lucrurile functioneaza mult mai bine in relatia institutie bugetara/bugetar – contribuabil. Este inadmisibil, dupa parerea mea, printre altele ca salariul unui ministru sa fie mai mic decat salariul unui secretar de stat sau ca salariul unui primar sa fie mai mic decat salariul unui subaltern al sau. Aceste anomalii sunt generatoare de coruptie, parerea mea.

    Răspunde
     
  • nanna
    Martie 15, 2017 la ora 19:24

    Nu cred ca salariile mai mari sunt problema, ci mai degraba numarul nefast de bugetari ineficienti pe cap de locuitor. Concret, mi se pare absolut just sa fie remunerati decent bugetarii, cu conditia scaderii drastice a numarului lor prin eficientizarea serviciilor aduse de acestia. Ma refer strict la administratie. Politia, armata, invatamantul, personalul medical, sunt sectoare cu deficit clar de personal calificat. O stim cu totii, dar nu vine nici o propunere viabila de rezolvare a situatiei.
    Insa vin solutii populiste, ce mi se par foarte ne-la-locul-lor gen bonuri de vacanta si alte facilitati dintr-astea pentru un sector care prin definitie NU lucreaza niciodata in week-end, iar vinerea are zi scurta. …
    Am studii mult peste un procent ridicat al bugetarilor, un salar decent in sectorul privat. Dar ca SA pot beneficia de o vacanta… surprinzator lucrez ore suplimelntare in fiecare sambata din noiembrie in coace, am lucrat de craciun si nu am avut an nou. Concluzie: am un salar bun, dar imi ies ad literam ochii din cap muncind, si doresc AStA fiecarui angajat al unei primarii, case de sanatate, birou finante etc. pentru un salar egal cu al meu sau poate chiar mai mare!

    Răspunde
     
    1. Florin
      Martie 15, 2017 la ora 20:25

      Corect! Sa munceasca cat muncesc eu la privat si cu aceeasi eficienta si sunt de acord sa aiba un salariu mai mare ca mine! Dar majoritatea nu vor putea, au fost pervertiti de sistem. Si sa nu uitam un lucru: daca ar munci eficient si mai mult, nu ar mai fi nevoie de 23% angajati la stat ci undeva intre 10-15% cat e media europeana. Asta inseamna ca jumatate de ei sa plece in privat, si nu-si asuma riscurile.

      Răspunde
       
  • FLOAREA
    Martie 15, 2017 la ora 18:45

    Dragii mei eu sunt din Barlad si muncesc la un magazin de paine.la patron,cu salar de 1000 lei…si asa va ramane,pentru ca nu are de gand sa mareasca,Imi zice ca daca nu-mi convine potpleca…Si in cazul meu e multa lume….noi ce facem,murim de foame?Am platit facturile am luat niste medicamente..am dat o rata si,,,,pana la salarul care vine..ma descurc cum pot.

    Răspunde
     
    1. gigi_ciocan
      Martie 15, 2017 la ora 19:07

      am si eu cateva intrebari pentru tine .. poate eventual faci si vreo introspectie..
      1) de ce crezi tu ca vanzarea de paine „valoreaza” mai mult pe piata muncii ?
      2)ce ai facut tu pana la varsta asta de singura ta competenta pe piata muncii este sa vinzi paine ? ..
      PS: acu poate te prinzi pe cine trebuie sa dai vina pentru salaru tau 😉

      Răspunde
       
      1. manudrag
        Martie 15, 2017 la ora 19:59

        probabil ca are o competenta mai mare decat angajatii de la ADP, dar un salariu mai mic. ar trebui sa reflectezi cand vorbesti de competente – cum te-ai descurca in situatia in care toti ar avea studii universitare si n-ar mai fi vanazatori la paine, personal in service-urile auto etc, etc. competenti sau nu, toti, daca isi pot plati studiile, pot termina o facultate. asta nu-i face neaparat profesionisti in domeniu.

        Răspunde
         
        1. gigi_ciocan
          Martie 15, 2017 la ora 20:34

          daca te duci sa faci facultatea la SPIRU atunci iti dau dreptate.. daca ai bani sa platesti facultatea o si termini ;).

          Răspunde
           
      2. Mimi
        Martie 15, 2017 la ora 22:36

        D-le gigi_ciocan, d-na Floarea, fiind vanzatoare la magazinul de paine, trebuie macar sa stie sa scrie, sa socoteasca, sa foloseasca o casa de marcat si sa se poarte frumos cu clientii, plateste contributii si impozite in valoare de 600 de lei pe luna din care se plateste un sfert din salariul unei femei de serviciu angajata la buget careia i se rupe de curatenie. Probabil ca e o vanzatoare buna si responsabila si probabil ca patronul, daca si-ar putea permite, i-ar da un salariu mai mare, dar nu poate, pentru ca are un profit foarte mic. Are un profit foarte mic nu pentru ca nu munceste pe rupte, ci pentru ca lucreaza corect, plateste la timp taxele, si are cativa angajati cu forme legale. Pe deasupra toate cele se scumpesc. Painea se face din faina, care s-a scumpit, se coace cu gaz sau cu curent electric, care s-au scumpit si se vor mai scumpi. n-ar fi o problema sa creasca pretul, dar daca il mai creste, ramane fara clienti. Si cand rasufla usurat ca a scos-o la capat, hop si un control de la antifrauda, care cauta pana gaseste ceva. Si, cu tot haosul asta legislativ nu e prea greu sa gresesti. Cam asa arata economia reala. Intre timp in sectorul bugetar curge lapte si miere, iar dumneata o insulti fara nici un motiv pe d-na Floarea, pentru simplul motiv ca considera ca munca de vanzator ar fi o ocupatie absolut onorabila si pentru ca nu a facut nimic cu viata ei si nu a incercat sa se descurce. Apropo,am o curiozitate, cam care e competenta dvs. profesionala, tupeul?

        Răspunde
         
        1. gigi_ciocan
          Martie 16, 2017 la ora 07:03

          daca tot ai un asa mare interes de competentele pot sa-ti spun ca numai taxele retinute de statul asta de cacat sunt mai mari decat salariul doamnei pe care susti tu ca o insult…deci (din pacate) statul o sa-si recupereze destul de repede banii dati pe studiie mele.
          PS: este amuzant si trist in acelasi timp sa vezi romanasu cum se bate cu pumnii in piept de „mandrie” ca uite ce face el la 30…40 de ani cand nu e capabil sa ocupe un post mai bine platit….dar ce sa-i faci daca v-a educat ceausescu ( ca munca nu-i rusinoasa si alte clisee dástea penibile)….

          Răspunde
           
        2. gigi_ciocan
          Martie 16, 2017 la ora 07:06

          PS2: .. si da!!! stiu ca e mai greu sa iti recunosti incompetenta si e mult mai usor sa dai vina pe altul.
          ‘primul pas in rezolvarea unei probleme este sa recunosti ca ai una” dar cum romania este o tara plina de genii dar „tinuta jos” de straini,multinationale,forte oculte,s.a.m.d n-o sa plecati niciodata din bratele salariilor de tot cacatul.

          Răspunde
           
        3. gigi_ciocan
          Martie 16, 2017 la ora 07:10

          PS3: si daca tot vad ca le sti tu pe toate de ce nu-mi explici si mie ce-i jignitor in a intreba pe cineva cum de a ajuns la 40+ de ani fie suficient de „competent”pentru a ocupa un post de muncitor necalificat?!! …

          Răspunde
           
  • vasi
    Martie 15, 2017 la ora 18:45

    Pana acum chiar si tu Moise, in cazul sistemului ineficient de sanatate sau de invatamant de exemplu, dadeai vina pe salariile mici din sistemul bugetar. Cu riscul de a fi catalogat ipocrit, pot sa-ti spun ca prefer sa ne sacrifucam noi cei din privat si sa acceptam o usoara inflatie decat sa-i punem la zid pe cei cu minimul pe economie. Asa ca prefer un bugetar bine platit care isi face treaba si nu-si bate de joc de mine si contributiile mele. Bineinteles ca si acel bugetar trebuie sa dea explicatii daca nu e eficient iar aici rolul unor oameni ca tine e mult mai important decat aruncatul cu noroi pe care l-am vazut in articolul anterior si la unele comentarii de acolo. Asadar hai sa-i platim bine dar sa stam cu tunurile pe ei ( pe bugetari). Ce zici?

    Răspunde
     
    1. Nick
      Martie 15, 2017 la ora 19:28

      Cum sa dea explicatii? Cum sa stam cu tunurile pe ei? Iti spun eu, nu ai cum. Functionarilor li se face evaluare anuala la care toti isi iau FB. De ce? Pt ca nu se fixeaza obiective clare, de tip SMART, bazati pe indicatori de performanta realisti din care sa reiese clar eficienta fiecaruia. Asadar, pana nu se schimba asta, eficienta sistemului este in aer si asta se poate observa cu ochiul liber. Trist.

      Răspunde
       
  • Gaby
    Martie 15, 2017 la ora 18:34

    Scurt si la obiect: NU numai este loc….

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase