Noi și Invadatorii… Din nou, în contre jour cu Istoria

Publicat la data de de Biziday

Moise Guran

Cu un ochi la campania electorală nici nu știu dacă să râd sau să plâng la atâția pumni în mesele de talkshow ale televiziunilor. Trimiteri de ură, fără perdea, pentru cei care ne-au mai furat țara și la alegerile trecute și încă vor să ne-o mai fure. De ce să nu crească dom’le salariile românilor? Ca să ia multinaționalele bănișorii noștri și să îi ducă în străinătate? Ce ne-a adus nouă dom’le sclavia asta pe salarii de doi lei? Țara noastră e bogată, se știe, dar ne-au furat-o! Întâi romanii, apoi turcii, acum NATO și cu UE…

stauie traian

Vă sună cunoscut discursul?

Păi normal, trebuie doar să dați drumul la tv pe un post de știri și… asta e cam toată campania. N-ai cum să pierzi alegerile cu astfel de retorică. Simți cum crapă de nervi gena getodacă în telespectatori, simți cum se umflă fotoliile din fața televizoriului de ura nestinsă pentru romanii care, parcă mai alatăieri ne-au invadat, iar de ieri și azi, tot ei, dar sub alt nume (europeni, americani) ne otrăvesc cu coca-cola lor, ne arestează cu DNA-ul (care, se știe, e lucrătură americană și iudeo-masonică!) sau ne pun în pericol cu scutul anti-rachetă, când noi, pașnici, n-aveam treabă cu nimeni! Mama lor de imperialiști! Nu era suficient că din daci am devenit români! Acum riscăm să devenim ameuromani, ba chiar, uite, ne atentează și la securitatea sexuală. Ia să facem repede și un referendum ca să votăm în grup că fiecare dintre noi suntem siguri pe sexualitatea noastră, dacă și ortodoxă în același timp, lăsată de la Zamolxe care s-a reîncarnat în Iisus, în Dragnea sau în Marian Munteanu.

În timpul ăsta, ignorând cu nesimțirile frământările naționalist-salariale din România, restul lumii se pregătește pentru altă ordine mondială. Obama umblă creanga prin Europa, se sfătuiește cu Merkel, cu Hollande, cu marii aliați ai Statelor Unite, încercând să vadă cum și ce s-ar mai putea salva din calea unui foarte previzibil război comercial. Unul care sigur, ne va izola și dacă nu vrem, dar să mai și vrem, dar adevărata problemă cu războaiele comerciale în istorie e alta. De regulă, ele sunt doar pași premergători ai războaielor-războaie, alea pe bune, cu tancuri, bombe și rachete. Și cu multă ură!

Peste Canalul Mânecii, guvernul Măriei Sale pregătește separarea insulei britanice de continent, în același tip de război pe care lumea nu-l pricepe… ce mare chestie că au votat englezii Brexit? Păi, să vedeți de ce e mare chestie… Umblă vorba că doamna May va anunța cea mai mare reducere de taxe pentru corporații. Din istorie. Ei, ca proștii, țin cu dinții de multinaționalele astea care devin dracul gol la noi la televizor. Că-s cu bani. Și banii înseamnă slujbe. Iar slujbele salarii. Iar noțiunea de creștere a salariilor, în absența slujbelor e un non-sens rudimentar.

Dar, desigur, când urlii la corporații să facă bine să mărească salariile românilor, introduci o diversiune la fel de rudimentară, pentru că privitorului nu-i mai trece orin cap să-ți spună – măi, dar n-ai făcut tot tu șpăgi cu unele din ele? N-ai împărțit cinic 67 de milioane de dolari din banii de Educație, în afacerea Microsoft?

Dar vai, șpăgile pe computere și licențe software au fost un cost mic pentru nația noastră!

Aceștia, de acum, sunt tot ăia care au desființat școlile de meserii, sunt cei care au făcut din gimnazii și licee sinecuri pentru titularii lor de la partid. Aceștia care cer acum salarii dând cu pumnul în masă sunt cei care au autorizat fabrici de diplome, că oricum în sistemul lor de valori nu contează ce știi să faci ci cui știi să dai…aceasta a fost investiția lor în oameni, în copii. Acum fac calcule pe salarii, dar nu includ în costurile cu forța de muncă și cheltuielile unui patron român sau străin cu calificarea unei nații premeditat prostită și deprofesionalitată. Prostia frânează PIB-ul, nu îl crește. Aritmetic! Sunt costuri de neștiință, iar alea se scad din valoarea adăugată. 

Când spun salarii, ei nu vorbesc de fapt de muncă, competență sau despre valoare nou creată, căci cel mai des ei nici nu știu că asta este PIB-ul pe care îl împart haiducește la televizor. Ei nu vorbesc de costurile furtului în care s-au specializat mârșav, reușind să atragă în complicitate chiar o bună parte a populației… pe care nu o fericesc, nici vorbă, o subjugă! O țin acolo jos, dependentă, blazată, alimentându-i iluzia, dar limitându-i astfel libertatea. Cel care vrea mai mult, cel care poate, cel care speră, acela e periculos! Mobilul deprofesionalizării nației e unul cât se poate de pervers – astfel, ea nu mai poate evada prin cunoaștere, prin instrucție sau chiar prin năzuința de mai bine.

Cam ăștia suntem noi, acum, orbiți de uriașul contre-jour cu Istoria celorlalți. Din nou.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

61 răspunsuri la Noi și Invadatorii… Din nou, în contre jour cu Istoria

  • Kristina
    Noiembrie 24, 2016 la ora 08:31

    Am o intrebare:
    Ce facem cu maghiarii că sunt ceva mai periculoși decât eram obisnuiti ?
    Precum in scrisoarea a treia..”La un semn deschisa-i calea…”cam tot asa se vor enclaviza sub Iohannis (oficial ,că in fapt sunt de capul lor mai dintotdeauna).
    Am crezut ca vor doar plăcuțe bilingve, scoli,drapel turcoise cu semiluna.,o fabrica in care „sa-si prelucreze lemnul”
    ..chestii din astea „mărunte „cu care isi fac prezența mai mereu la guvernare.
    Culmea,azi nu se mai mulțumesc cu atât ,vor sa facă legi economice proprii prin țara asta…,că de au protecție .
    Ați vazut pui de maghiar dus la DNA in Romania lui Iohannis?pui de maghiar corupt ?nu ferite’ar sfântu.
    Ce rusi,ce masoni ,americani vedeti voi ca ne cotropesc? Pe mine mă calcă pe cap românii -compatrioții mei de aici frate,rău de tot.
    Voi scrie in continuare despre acest aspect foarte grav ,indiferent câtă jignire voi primi la schimb.

    Răspunde
     
    1. narcis purice
      Noiembrie 24, 2016 la ora 11:56

      Bună ziua!
      D-nă/D-ră:
      Scrie!
      -n-o afirm cu ironie(„…scripta manet”).
      Cele bune…

      Răspunde
       
      1. Kristina
        Noiembrie 24, 2016 la ora 18:49

        …”ironie ….?! nu mi se pare nici mie .
        mai degrabă „o atenționare”!
        si nu de vreme rea 😞
        oricum vă mulțumesc,
        o sa țin cont de recomandarea dv.si imi pun haine cât mai groase .
        e cert că afară e iarnă si e frig .

        Răspunde
         
  • ??????
    Noiembrie 24, 2016 la ora 00:13

    Domnule Guran ai dreptate si englezii ai dreptate si romanii ai dreptate, nu-i asa ?
    Pai corporatiile ale nu sunt ale lor, dupa axa cu Londra si cu Wasingtonul si romanii au dreptate ca DNA-ul nu ii lasa sa se dezvolte asa cum au invatat de la corporatii si pe langa chestiile astea aia mai sunt si dezvoltati si le este si asa dificil sa ii ajunga din urma si ii mai sanctioneaza si DNA-ul, indeosebi pe romani, ca aia ar avea avocati mai buni, ca isi permit si judecandu-se pana pe la Washigton, nu prea indraznesc aia de la DNA sa ii sanctioneze , preferandu-i pe romani ca sa isi desfasoare activitatea din legea de organizare si functionar, ca astia sunt obisnuiti si stiu cum sta treba pe aici de atata vreme ?

    Răspunde
     
    1. Razvan
      Noiembrie 24, 2016 la ora 10:58

      DNA ancheteaza fapte de coruptie; sa fii corupt implica in primul rand sa fii platit din bugetul public pentru munca ta; deci nici o multinationala nu a avut, nu are si nu va avea de la sine puterea sa bage mana in buzunarul tau; si astfel nu e de competenta DNA sa aibe vreo treaba cu ele.
      As fi profund recunoscator daca s-ar putea transmite acest mesaj si celorlalti 4 milioane de romani care vad lucrurile in lumina descrisa de dumneata.

      Răspunde
       
      1. ??????
        Noiembrie 24, 2016 la ora 21:02

        Cand apare totusi in discutie celebra „evaziune fiscala” sau treficul de influenta, pana u de considerati totusi ca ar purea ajunge DNA sau DIICOT ?
        Va amintitu totusi despre dosarul Lukoil ?
        Cteva corecturi la comentariul anterior.
        „Washington”, cum se scrie in mod corect si, ,,Domnule Guran ai dreptate si englezii au dreptate si romanii au dreptate, nu-i asa ?”
        Cate procese or mai fi castigat! de ceva ani, reprezentantii statului roman pe la instantele internationale sau or mai fi castigat vreun proces de la delimitarea platoului continental la Marea Neagra, cu Ucraina , atunci cand sa ocupat de onasemenea chestiune domnul Bogdan Aurescu, ce se ocupa pe atunci cu politica externa iar de curand ar fi fost ales pe la ONU , membru prin Comisia de Drept International ?

        Răspunde
         
  • Pagina lui Marcu
    Noiembrie 23, 2016 la ora 21:29

    Prostia frânează PIB-ul, nu îl crește. Aritmetic!
    Sunt costuri de neștiință, iar alea se scad din valoarea adăugată.

    Moise , prostia e una , neștiința e alta ; dar ai rezumat binișor !

    Răspunde
     
  • Bmc
    Noiembrie 23, 2016 la ora 18:51

    Bah….CA esti de stanga CA esti de drapta….tot UN gaozar esti daca nu AI viziune….de curand citii niste carti…nu mi SE intampla forte des de la Ramayana…. Ajunsei la concluzia cand oameni nu mai au incredere in conducatori…suntem PE marginea prapastiei….daca nu am cazut si nu NE dam seama…deci VA urez numai de bine dar EU nu cred in vrajeli ….alti gaozari zic SA ma duc la vot….de parca am cu cine SA votez

    Răspunde
     
  • radub
    Noiembrie 23, 2016 la ora 17:03

    În general, populismul, legat cu pseudo-patriotismul de tarabă are succes la mase și la casele mari, nu numai la noi, căci prostimea este majoritară și ușor de manipulat, reprezentând bazinul principal electoral în mai toată lumea.De aceea fiecare popor suportă consecințele propriilor alegeri, din păcate condamnându-i și pe ceilalți membrii mai educați la consecințele nefaste.

    Răspunde
     
    1. Razvan
      Noiembrie 24, 2016 la ora 11:03

      Eu cred ca si membrii mai educati au vina lor, si nu ma gandesc doar la fascinanta Romanie.

      Răspunde
       
  • Georgeta Muntean
    Noiembrie 23, 2016 la ora 16:42

    Un om ca M G sigur nu place multor oameni marginiti, care, din pacate nu vad dincolo de „sa ni se dea”. Cunosc oameni cu scoala, care, sub sloganul „eu sunt de stanga” inghit ore intrgi de lectii la universitatea de ura Antena 3!
    Nu sunt deloc optimista, dar mi-as dori sa-i clonam mintea lui Moise Guran!

    Răspunde
     
    1. catalin
      Noiembrie 24, 2016 la ora 10:18

      Moise Guran al tau nu e decat un alt propagandist care nu e diferit cu nimic de ceilalti propagandisti de la A3 ,Romania Tv ,Realitatea Tv sau B1 Tv..Daca vrei sa-i clonezi mintea , be my guest :))

      Răspunde
       
    2. catalin
      Noiembrie 24, 2016 la ora 10:21

      Si tu nu esti cu nimic diferita de ,,spalatii pe creier ” care se uita la A3..de fapt aia nu cred ca si-ar dori sa fie clonele lui Gadea sau Mircea Badea :))

      Răspunde
       
  • ulise
    Noiembrie 23, 2016 la ora 13:58

    Doresc sa-mi explice un expert contabil cum poti scoate sume in cash din conturile unei firme ! Eu nu doresc sa dau spaga dar vreau sa scot banii pentru mine personal Cum au reusit inculpatii Claudiu Florică – șef al firmei Fujitsu Siemens România – împreună cu Khalil Abi Chanin – patronul firmei Romanel -, importatorul exclusiv al produselor LG și Nicolae Culacov – patronul Omnitech si cum a reusit FSC Austria, GesmbH sa scoate impreuna acesti 20 de milioane de euro ! Moise este fain sa aflam ! Orice manager isi doreste sa stie aceasta procedura ! Este o modalitate de micsorare a profiturilor ? Fac rost de facturi fictive ? Cum naiba smenuiesc toate actele ! Sunt curios sa stiu si eu ! Chiar nu este un expert contabil printer noi sa ne explice ? Cu facturi naspa nu mai merge pentru sunt inregistrate electronic in registru toate facturile ! Cum naiba fac de scot asa de mult cash….Este incredibil…

    Răspunde
     
  • Aurel
    Noiembrie 23, 2016 la ora 13:49

    Continuare:

    Cred ca articolul la care faceai referire Moise, este articolul 99/1:

    ” conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteza cu cel putin 10 km/h sub limita minima obligatorie stabilita pe tronsonul de drum respectiv;”

    Asadar, observa cu atentia specifica unui jurnalist cele 3 cuvinte insiruite: „LIMITA MINIMA OBLIGATORIE” 😉

    Vezi ca 99% dintre indicatoarele de impunere de viteza, sunt cele de „MAXIM” (e.g. 30 in apropierea trecerilor de pietoni, 50 in localitati, 90 in afara, 130 autostrada, etc)

    Răspunde
     
  • Aurel
    Noiembrie 23, 2016 la ora 13:45

    Viteza Minima Obligatorie:
    Moise, nu stiam unde sa-ti scriu, referitor la emisiunea de la radio din 23-Nov-2016.

    Fratioare, tot respectul, insa vezi ca enorm de multi oameni iti aculta opiniile cu 100% incredere.

    NU EXISTA „viteza minima obligatorie” pe drum national prietene!! Nu mai prostii oamenii. Esti intr-o eroare. Da-ne articolul din lege, TE ROG!

    Ceea ce spui tu acolo cu „…cel putin 10km/h sub limita”, se refera la o „limita minima obligatorie” DOAR acolo unde exista indicator. De exemplu, daca ai indicator cu „Minim 30Km/h”, CLAR daca mergi cu 18Km/h incalci legea!

    Insa, pe DN2-ul mentionat de catre tine, daca am 90Km/h in afara localitatii, acea limita este MAXIMA. Asadar, pot merge cu 8Km/h daca vreau si simt ca e sigur. OK?!

    Răspunde
     
    1. ulise
      Noiembrie 23, 2016 la ora 14:11

      Fals Aurel :
      Ia de la mine :

      De precizat ca soferii pot fi sanctionati si daca circula prea incet. Astfel, acestia pot fi sanctionati cu 2 sau 3 puncte-amenda daca circula in mod nejustificat cu o viteza de cel putin 10 km/h sub limita minima impusa de lege.
      ESTE CONTRAVENTIE SA CIRCULI CU O VITEZA MICA NEJUSTIFICAT. DACA POTI GASI O JUSTIFICARE BUNA POTI CIRCULA PE DN2 CU 8 KM LA ORA. SPER SA O GASESTI SI SA FIE BUNA !

      Răspunde
       
      1. Aurel
        Noiembrie 23, 2016 la ora 14:24

        @ulise:
        Poti mentiona articolul din lege? DA, recunosc, trebuia sa scriu cu CAPS „..simt ca e sigur”.

        Nu stiu ce scoala de soferi aveti voi, insa pe vremea mea cam asa am invatat: „circul preventiv”.

        Mai mult, este aberant sa consideri ca un vehicul trebuie sa se deplaseze fie cu viteza maxima de pe acel sector de drum, fie cu cel mult 10km/h mai putin.

        De asemenea, mai scoate-ti capul din tara. Nici pe acolo nu am vazut nimic de genul asta.

        Da, am intalnit „Minim 80Km/h”, in panta, pe autostrada in Germania. Insa era specificat clar „Minim 80Km/h”.

        Răspunde
         
        1. ulise
          Noiembrie 23, 2016 la ora 14:56

          Scuze dar ai dreptate. Eu am obtinut permisul in anul 1986.

          Răspunde
           
  • ddaann
    Noiembrie 23, 2016 la ora 13:31

    du-te ba dreacu de ametit

    Răspunde
     
  • Zolog
    Noiembrie 23, 2016 la ora 13:27

    Buna ziua,eu cred că problema crucială în România este corupția generalizată din politică ,economie,etc si starea de complacere a celorlalți care nu i-au atitudine,sunt efectiv adormiti.Putina cultura civica a celor multi care contează la vot și care este exploatată de tot ce-a ce înseamnă putere din România.Traim intr-o lume globală clar că ne afectează lumea exterioara dar cred că problema e în curtea noastră.Cu oameni potriviți la conducere niste legi cel puțin clare si multa munca ,lasand la o parte mitul mioriței am ajunge departe.Domnul Moise are mare dreptate dar pana ce noi nu ne facem ordine în Curțile noastre și lucram puțin la mentalitatea de învinși nu se poate face nimic.

    Răspunde
     
  • Carina
    Noiembrie 23, 2016 la ora 11:49

    Problema e ca niste babalaci care vor sa si-o faca mareata din nou, conduc o generatie ce a ajuns sa concureze cu roboti care in fabrici fac munca a sute de oameni, pe o planeta golita de resurse. La nível individual, singurele arme cu care putem combate curentul sunt anticonsumismul, minimalismul si autosuficienta. Pentru cá devenim sclavii capitalismului, doar pentru cá suntem sclavii propriilor noastre dorinte. Nici planeta nu are resurse sa traim cu totii visul american (casa, masina, cont in banca) si sa putem cumpara tot ce vedem in reclame TV.

    Răspunde
     
  • Dan serban
    Noiembrie 23, 2016 la ora 10:59

    Totul este adevarat! Insa este foarte usor sa stai pe margine si doar sa comentezi. Pacat ca tu , Moise , nu intri in acest joc ( urat, marsav ) numit politica. Consider ca oameni ca tine mai suntem pe aici. Dar atata timp cat doar cimentam pe net, la tv sau radio, rezultatul va fi tot dragnea, basescu , ponta si altii asemenea lor. Sau mai rau …. chiar razboi- razboi. Pentru ca ala economic exista deja!

    Răspunde
     
  • Mirela Schmoll
    Noiembrie 23, 2016 la ora 10:57

    Pentru politicienii nostri,care se declara(foarte)crestini,sa li se citeasca zilnic cele 10 porunci.

    Răspunde
     
  • Luca
    Noiembrie 23, 2016 la ora 10:50

    asdasd

    Răspunde
     
    1. Luca
      Noiembrie 23, 2016 la ora 11:02

      Atata agitatie cu Brexitul si cu alegerea lui Trump. ne trezim noi ca de obicei, clovnii Europei sa comentam de altii. Noi cu premiul „Cea mai corupta tara din EU”, noi cu peste 40% saracie in randul copiilor, etc. Asta e expresia vointei popoarelor respective. Atata propaganda ca pleaca corporatiile. Chiar credeti ca pleaca Coca_cola din Romania? Ce, in Rusia nu se vinde Coca-Cola? In Rusia nu se vand masini Renault? Nu se mananca McDonalds? Mai terminati cu tampeniile astea. In loc sa profitam de atuurile noastre. I-am pupan in fund pe rusi, acu pe americani, urmeaza pe chinezi. In loc sa-i scoatem la masa de negocieri si sa le zicem: bai, eu am o pozitie strategica foarte buna, hai sariti cu propuneri. Sa ne iasa si noua ceva, sa devenim un jucator macar in estul Europei. Dar cum sa faci asa ceva. Si atunci ne putem saluta sicu Putin. Hai sa fim ACTIVI si nu PASIVI si o sa vedeti ca o vom duce si noi bine. Ca de la Burebista incoace numa sclavi am fost.
      CORRUPTION IS THE ROOT OF ALL EVIL!!!

      Răspunde
       
      1. sire24
        Noiembrie 23, 2016 la ora 13:25

        Sa stai la masa tratativelor iti trebuie o armata buna si bine echipata.

        Răspunde
         
      2. plesa
        Noiembrie 23, 2016 la ora 18:30

        Clar si la obiect. Pacat ca nu sunt toti de aceasi parere

        Răspunde
         
  • Ding dong
    Noiembrie 22, 2016 la ora 20:42

    Poate ne explici cum e cu TTP , TTIP si CETA. Si daca tot suntem aici si de NAFTA

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 23, 2016 la ora 10:38

      Am citit, ca urmare a valului de bucurie generat de alegerea d-lui Trump în funcția prezidențială, o mulțime de comentarii care reflectă fericirea că imigranții din SUA vor fi deportați, acordurile de liber schimb în vigoare, vor fi denunțate, iar alte acorduri economice viitoare care ar favoriza globalizarea, vor fi respinse. Multe dintre comentarii vin din Vest, unele chiar din SUA. Vreau să spun doar două lucruri. Primul, deportarea imigranților și limitarea circulației persoanelor ori capitalului sunt imposibile și ar declanșa masuri de retorsiune. Ar fi afectați deopotrivă cetățenii americani de rând cât și investitorii. Al doilea, dacă ridică un american capota mașinii sale, ori desface capacul din spatele televizorului, pe 80% dintre componente vede scris „Made in Mexico” sau „Made in China”. Dacă s-ar ajunge ca pe toate să scrie „Made in USA”, mașina, ori televizorul ar costa de trei ori mai mult decât în prezent. Deja dl Trump, la fel ca dl Tsipras mai ‘nainte, își revizuiește unele idei. Pe altele nu, iar tensiunea socială în SUA pare să crească…

      Răspunde
       
  • Marin
    Noiembrie 22, 2016 la ora 20:30

    Contrejour nu poate fi contra celorlalti, e contre jour. Poate contre temps? Scrie si tu in limba ta natala mai bine, ca sa be fie clar si noua, si tie. Argumentul are de altfel sens.

    Răspunde
     
  • adrian
    Noiembrie 22, 2016 la ora 19:54

    Deci ce zici Moise, 0% taxa la corporații și 16% la restul de fraieri care nu creează locuri de muncă… A gasit proasta angliei răspunsul băieți, ăsta e, să taxam cat mai putin corporațiile. Este din aceeasi școală a gândirii care ne-a dat Trickle Down Economics și quantitative easing, 2 ciume economice

    Răspunde
     
    1. Razvan
      Noiembrie 24, 2016 la ora 11:18

      Din articol am inteles ca nici Moise nu e de acord cu asa ceva, de aceea se si numeste razboi economic, sunt convins ca stii si despre tehnicile folosite intr-un razboi economic global.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Noiembrie 22, 2016 la ora 17:53

    „…ce mare chestie că au votat englezii Brexit?”_ Oare era mai bine dacă i-ar fi invitat europenii să părăsească Uniunea Europeana? Nu s-a inventat încă procedura de excludere. Românii, însă, ar fi fost oricum îndreptățiți după părerea mea să solicite Brexit-ul; dl Nick Parker, spre exemplu, continuă seria de acțiuni britanice elogioase la adresa confraților europeni și prezintă lumii cu mult entuziasm „eggsploitation”. Britanicii s-au simțit mereu mai apropiați de SUA decât de Europa, iar plecarea lor creează o bună oportunitate pentru o mai înaltă integrare europeană. Doar că oficialii europeni par să tot întârzie demersul. Altfel, britanicii se iubesc atât de mult pe ei înșiși, încât nu le mai rămân sentimente pozitive pentru alți europeni. de fapt, cu excepția americanilor și indienilor probabil ca nu se mai simt apropiați de niciun alt popor.

    Răspunde
     
  • DFG
    Noiembrie 22, 2016 la ora 17:12

    Ce este șocant pentru mine, de cât de repede au urcat politicienii noștri pe valul populismului și naționalismului insuflat de vestici. Zilele trecute am văzut un text al lui Ponta „…vom arăta foarte clar că nimeni nu e protejat în fața acuzațiilor de corupție, că nimeni nu e mai presus de lege…”, era sa cad de pe scaun, afirmații pertinente de bun simt. Apoi m-am uitat la data, era 27 Noiembrie 2014.

    Răspunde
     
  • ulise
    Noiembrie 22, 2016 la ora 16:50

    Am si eu o intrebare :

    Cine a dat spaga in dosarul Microsoft ?

    Chiar sunt curios ! De unde au plecat banii ? Microsoft nu are contabilitate ? Cun poate sa scoata bani din companie pentru spaga ? E cineva contabil ? Hai ca pute totul …. Sunt romanii corupti dar este evident ca s-au molipsit de coruptie din occidental purulent….

    Răspunde
     
    1. Marcelinom
      Noiembrie 22, 2016 la ora 21:09

      Spaga a luat, o o firma intermediara, nu microsoft.

      Răspunde
       
      1. ulise
        Noiembrie 22, 2016 la ora 23:20

        CINE A DAT SPAGA ? NU MA INTERESEAZA CINE A LUAT !!!

        CINE A DAT SPAGA IN DOSARUL MICROSOFT ?
        CINE A PLATIT SPAGA ?

        CHIAR NU INTELEGI INTREBAREA ?

        NU EXISTA SPAGA PRIMITA FARA CA CINEVA SA O DEA !!!

        Răspunde
         
        1. Ma-ta a batrana
          Noiembrie 23, 2016 la ora 10:42

          Ia-ti, ma, pastilele, ce te-au apucat crizele astea?!
          Daca scrii cu majuscule ti se pare ca esti mai autoritar?
          Respira, fa dragoste, aprinde-ti o tigara si-apoi revino la discutie ca omul, nu ca porcusor isteric. FICAT!! FIICATTTT!!!!

          Răspunde
           
          1. ulise
            Noiembrie 23, 2016 la ora 13:35

            Ce-ai mai afaficule ? Iti era foame ? Ai tras ceva pe nara ( sau rat ) ?

             
    2. florin
      Noiembrie 23, 2016 la ora 12:43

      Nea Ulise, treaba sta in felul urmator : Statul roman a cumparat licente Windows de la Microsoft printr-un intermediar, Fujutsu Siemens Romania. Microsoft a vandut licentele catre Fujitsu Siemens cu discount de 47%, discount acordat pentru oricine cumpara un numar asa mare de licente, iar Fujitsu Siemens a vandut mai departe catre Guvernul roman licentele fara niciun fel de discount. Discountul a fost impartit intre decidenti si intermediari. Simplu ca buna ziua.

      Răspunde
       
      1. ulise
        Noiembrie 23, 2016 la ora 13:42

        Pai…totul este correct ! Discount-ul nu este spaga ! Nici adaosul commercial practicat de intermediar nu este spaga ! Este deosebit de greu daca nu imposibil sa scoti sute de mii de euro sau milioane de euro cash sau prin ordin de plata si sa achiti personae fizice. Este imposibil ! O firma nu are voie sa faca plati catre personae fizice decat in situatii clare specificate in codul fiscal. Cum naiba sa platesti spagi politicienilor ? Cum evidentiezi in contabilitate acele sume ? Este clar ca spaga nu a platito Fujutsu Siemens Romania ! Si mai apoi in acest scandal este vorba despre imaginea Microsoft ! El nu se sesizeaza ! Microsoft si Fujutsu Siemens Romania nu stiu ca nu poti lua spaga fara ca cineva sa o dea ?

        Răspunde
         
        1. florin
          Noiembrie 24, 2016 la ora 03:29

          Doua cuvinte pentru tine : shoot yourself

          Răspunde
           
      2. ulise
        Noiembrie 23, 2016 la ora 13:51

        Dosarul „Microsoft” este un scandal de corupție din România în care DNA a cerut, la 26 septembrie 2014[1], declanșarea procedurilor pentru urmărirea penală a 10 foști miniștri pentru presupuse fapte de corupție privind mai multe contracte de licențe Microsoft pentru școli, în valoare de sute de milioane de euro.[2]

        Dosarul a fost deschis după ce DNA a fost sesizată că în anul 2003, Claudiu Florică – șef al firmei Fujitsu Siemens România – împreună cu Khalil Abi Chanin – patronul firmei Romanel -, importatorul exclusiv al produselor LG și Nicolae Culacov – patronul Omnitech – au început acțiunile de influențare a factorilor de decizie din Guvernul României pentru a se încredința firmei FSC Austria, GesmbH contractul privind închirierea de licențe Microsoft pentru Guvernul României și instituțiile subordonate.[3]

        Conform DNA, persoanele anchetate ar fi pretins ca mită 20 de milioane de dolari din cele 54 de milioane achitate de Executiv în cadrul contractului.[4]

        Răspunde
         
  • mariusd
    Noiembrie 22, 2016 la ora 16:09

    Planul meu e asta: votez cu lichelele rosii, astia ne izoleaza de UE&Nato, ne saracesc dar ne apropiem de rusia, poate in cativa azi chiar ne integram in vreo uniune cu ei. Rusia nu ne vrea resursele, ei au de toate mai putin oameni care sa populeze milioanele de km de pamant din siberia asa ca va fi usor sa obtin drept de sedere la ei, apoi ma mut intr-un satuc din siberia(in care siberie clima va fi chiar placuta in 10-15 ani cu incalzirea globala), deschid o gogoserie si-mi cresc copiii in natura uitandu-ma cum restul lumii se omoara. Asa ca mai Moise, nu-i considera chiar prosti pe toti ce voteaza ciuma rosie 🙂 ei ii votez tocmai fiindca sunt foarte corupti si incompetenti, sunt sigur ca nu-mi vor insela asteptarile

    Răspunde
     
    1. ulise
      Noiembrie 22, 2016 la ora 17:07

      mariussd !!!

      Tine minte stimabile ! Poti sa incerci si tu si psd-ul sa te apropii de Rusia cat doresti de mult ! Interesele Rusiei pentru Romania sunt zero. Restul este gargara. Nu vrea Rusia sa se apropie de tine. Este gargara occidentala ca Rusia vrea expansiune in afara fostelor republici sovietice. Ei vor reintregirea vechii Rusii. Nu au nimic cu Romania. Asa ca nu ajungi tu in Siberia…Cat despre incalzirea globala….Stai calm ! IN 2023 pe 4 martie tu vei muri intr-un tragic accident de motocicleta…asa ca…

      Răspunde
       
    2. Mihai
      Noiembrie 22, 2016 la ora 17:38

      Masochisti, harakiri-sti, revoltati pe neputinta lor… ziceti-le pe nume d-le, incepe cu r!

      Răspunde
       
  • mariusd
    Noiembrie 22, 2016 la ora 16:07

    Planul meu e asta: votez cu lichelele rosii, astia ne izoleaza de UE&Nato, ne saracesc dar ne apropiem de rusia, poate in cativa azi chiar ne integram in vreo uniune cu ei. Rusia nu ne vrea resursele, ei au de toate mai putin oameni care sa populeze milioanele de km de pamant din siberia asa ca va fi usor sa obtin drept de sedere la ei, apoi ma mut intr-un satuc din siberia(in care siberie clima va fi chiar placuta in 10-15 ani cu incalzirea globala), deschid o gogoserie si-mi cresc copiii in natura uitandu-ma cum restul lumii se omoara. Asa ca mai Moise, nu-i considera chiar prosti pe toti ce voteaza rosu 🙂

    Răspunde
     
  • vasi
    Noiembrie 22, 2016 la ora 15:11

    O mai stiti pe aia cu „lupu-si schimba parul, da’ naravu’ ba’..”? psd striga hotii! pnl striga hotii! alde striga hotii! Cam toti striga acelasi lucru, cam toti s-au perindat pe la guvernare si cam toti au lasat prapad in urma. Si atunci revine intrebarea”eu cu cine votez”? Ideea este ca nici un politician s-au partid nu mai sunt demni de incredere. absolut NICI UNU!

    Răspunde
     
  • Liv
    Noiembrie 22, 2016 la ora 14:29

    Aceste discursuri sunt rostite in mai multe tari, si cred ca se incearca o invrajbire a natiunilor. Oare cum ai putea face un razboi cu oameni multumiti de viata lor, fara temeri si ura? Nu prea se pot face schimbari bruste in societate fara socuri, iar razboaiele sunt foarte bune pentru a implementa modificari majore.

    Răspunde
     
  • Elena P
    Noiembrie 22, 2016 la ora 13:07

    Si in conditiile date, tu, Moise, ai plecay de pe sticla. De ce?? De ce acum, cand cautam asiduu sa intelegem ce naiba se intampla si ce e de facut.

    Răspunde
     
  • Simona
    Noiembrie 22, 2016 la ora 12:59

    Intr-o diminata la cafea m-am certat cu doua colege exact pe tema asta. Pentru ca sustineau exact ceea ce scrii tu: ca ne-au invadat multinationalele, ca DNA e directionat impotriva celor care ne-ar putea scoate din rahat ca nu cumva sa si reuseasca sa o faca, ca guvernul de tehnocrati a fost trimis de la Bruxelles ca nu cumva sa ne luam soarta in maini … senzatia a fost ca imi cade o galeata cu apa si gheata in cap… E incredibil cum poti indobitoci cu diverse televiziuni indivizi care doar asta asteapta. Dupa discurs ii vezi care la ce se uita. Din punctul lor de vedere barbatul de stat care poate salva Romania e Tariceanu. Ca pe vremea lui se traia bine. Deci sa te tinem bine ca vin vremuri grele si E MULTI !

    Răspunde
     
  • Alin P.
    Noiembrie 22, 2016 la ora 12:56

    … irita „i”-ul in plus din verbul „urlii” (… degeaba urli…).
    Daca articolul e atat de bun, nu-i pacat de inadvertenta asta?

    Răspunde
     
    1. Dan
      Noiembrie 22, 2016 la ora 13:14

      Asa e! Ce mai conteaza mesajul, o singura greseala si la gunoi cu el! Natie de grammar nazi ce suntem, mama noastra de frustrati!

      Răspunde
       
  • narcis purice
    Noiembrie 22, 2016 la ora 12:48

    Servus!
    😀
    -comentariul acesta l-am trimis şi către tvr1 simţind “cum crapă de nervi gena getodacă”(dezbatere electorală perfectă)..

    *Cu ce oca se măsoară legalitatea unui partid (partid cu participări la guvernarea statului Român)organizat pe criteriul apărării intereselor unei minorităţi etnice versus legalitatea unui partid care să reprezinte interesele celor ce nu votează(o altă minoritate,nu la fel de omogen-coagulată)? *

    Altfel,toate cele bune!

    Răspunde
     
  • Catalin
    Noiembrie 22, 2016 la ora 12:29

    Lucrurile sunt mai complicate. Oamenii neinstruiti (sau cu putina educație), mai săraci sau mai bogați, au si foarte mult venin fata de noua generație (de corporatiști in general). Problema e ca se face din ce in ce mai des asocierea Tehnocrați = Corporatiști = Soros
    Totul este o conspirație împotriva lor. Vin tinerii bagabonti, ghei, si depravati cărora le-a dat Soros bani si le-a otrăvit mintea ca sa schimbe orânduirile sociale din România. Efectiv le este frica de schimbare acestor oameni. Ei de fapt nu vor decât mai multe ajutoare, mai mulți bani dar fără sa ofere nimic in schimb; fără sa miște un deget. Atât! O sa vedeți câta ura si câta determinare va fi la aceste alegeri împotriva singurului partid cu oameni noi din scena politica (USR-ul). Sa vedeți cât venin… asta e țara. Sărăntocii vor strânge rândurile. Le place sărăcia. Sunt mulți din păcate…

    Răspunde
     
  • Stefan
    Noiembrie 22, 2016 la ora 12:14

    Uite un articol foarte bun, ăsta merge direct în share 🙂

    Bravo pentru obiect și claritate!

    Răspunde
     
  • Andrei
    Noiembrie 22, 2016 la ora 11:29

    Desi imi place cum scrieti, in acest articol numai platitudini sunt insiruite

    Răspunde
     
    1. MMA
      Noiembrie 22, 2016 la ora 12:24

      Andrei, aceste truisme sunt totusi caracteristicile care definesc societatea romaneasca in ziua de astazi, insa tocmai acceptarea lor face ca tara asta sa aiba o inertie auto-distructiva.

      Răspunde
       
    2. Simona
      Noiembrie 22, 2016 la ora 13:02

      Nu sunt platitudini! E o realitate, e parerea multora care pricep atat cat pot. Sau cat vreau.

      Răspunde
       
  • Kapital
    Noiembrie 22, 2016 la ora 11:23

    Oamenii au nevoie periodic de un dus foarte rece, il vor avea daca insista. Sa se gandeasca la perioada anilor 90 numai ca acum va fi mai rau caci retragerea doar a 10% din capitalul investit de multinationale inseamna vreo 6 miliarde euro…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase