Majorarea salariilor? OK! O facem. Dar, majorăm salariile, ca să ce?

de Moise Guran

Doamna Paliu a dat câteva cifre ale bugetului pe anul viitor şi o abordare extrem de timidă a reformei din sistemul bugetar. Ok, mi-am propus azi să pornim de la cifre, doar pentru a le putea desfiinţa împreună. Sau pentru a le schimba cu altele, zic eu, mai importante.
12343131_10201342871689696_181540436_o

Acum cinci ani, când FMI-ul impunea României să cheltuiască maximum 7% din PIB cu salariile bugetarilor, nimeni nu se mai gândea la calitatea serviciului public, indiferent că era vorba de cel medical, de educaţie, armată sau de funcţionari.

Doamna Anca Paliu, ministrul de Finanţe ne spune azi că în 2015 salariile funcţionarilor vor depăşi 7% din PIB, graţie majorărilor făcute în această toamnă, iar în 2016 se vor apropia chiar de 8% din PIB.

Nu am o problemă cu asta. Oricum, atunci, în 2010, numai reformă nu s-a făcut. Nu că era rea în sine plafonarea la 7% din PIB, de fapt eu cred că şi azi ar fi fost bună, dar ca să faci ce cu restul banilor de la buget? Ok, o să revin asupra ideii mai în colo…

Să ne amintim că atunci, în 2010 Guvernul a tăiat mai întâi salariile cu 25%, după care a limitat drastic angajările în sistemul public, astfel încât un post era scos la concurs abia după ce se pensionau alţi şapte bugetari. După doi ani de vaiet, în care numărul bugetarilor a scăzut cu aproape 300 de mii pentru a putea sta în cele şapte procente din PIB cu salariile, a venit Ponta şi (pe fondul creşterii economiei, deci a PIB-ului) a reîntregit salariile bugetarilor, a reluat şi angajările, ba chiar prins în spirala asta electorală s-a dus uite şi peste cele şapte procente din PIB. Că na! nu-s procente biblice, sunt de la FMI şi, Slavă Domnului, acord cu FMI nu mai avem. Ca să ce? (vă mai întreb o dată, intermediar, ca să nu uitați cheia problemei)

Acuma eu, vă spuneam n-aş avea nicio problemă cu procentele, dar ceva cu ceva trebuie să compari, nu? Perioada în care Guvernul Boc a limitat angajările în sistemul public nu a fost una în care a crescut calitatea profesională a bugetarilor. Și asta pentru că nu cei mai slabi, ci cei mai buni profesioniști au plecat din sistem. Nu de alta, dar cei mai buni îşi găsesc mai uşor de lucru. Treaba e că nu cei mai şpăgari, ci, din contră, cei mai cinstiţi au fost afectaţi de tăierile de salarii, că cei care trăiesc din şpagă nici nu se uită la salariu. Acela e ca să fie. Și nu, nici politrucii n-au plecat, ei fac cel mai des de fapt categoria bugetarilor şpăgari. N-aveau de ce să plece.

Ceea ce încerc să vă spun este că, rând pe rând, în toată această perioadă am reuşit cu fiecare măsură doar să-i îndepărtăm din administraţie, din învăţământ, din sănătate sau din poliţie şi armată pe cei pe care acum i-am vrea înapoi, dar nu mai avem cum să-i aducem.

Acum vine noul Guvern de tehnocraţi şi le măreşte salariile celor rămaşi, proclamând în acelaşi timp faptul că în următorul an vom dezbate cum să reformăm administraţia. Și eu sunt de acord… să nu ne pripim, să nu ne grăbim, să nu mai greşim pe undeva.

Dar, în acelaşi timp, nici să nu uităm o chestie simplă – economia este ciclică. Va creşte poate şi anul următor, mărind PIB-ul ăla din care tot dăm 7 – 8 (de ce nu şi 9%?) pentru salariile bugetarilor. Dar, ca să ce? Poate economia va mai creşte şi în 2017, cine ştie, sau poate se va opri… Poate prin 2018, sau în 2019 sau în 2025 va veni din nou criza, (că ea vine sigur, de aia zicem că e ciclică economia) şi poate noi vom tot dezbate cum să avem bugetari mai de calitate. Bine plătiţi, poate, până atunci, sau poate doar numeroși… nu contează, la fel cum nici procentuld e 7%, până la urmă nu contează.

Întrebarea ce contează este – îi plătim pe bugetari, ca să ce facă?

Păi bugetarii trebuie să ne educe copiii, să ne îngrijească bolnavii, sau să ne apere ţara de duşmani, sau ghişeele publice de muşte… Și când o veni criza şi o scădea PIB-ul, când cele 7, 8, sau 9 procente se vor transforma prin schimbarea bazei în 12-13 sau 15 procente din PIB cheltuite cu salariile bugetarilor, o să vă întreb un singur lucru… cât dau aceşti oameni înapoi economiei pentru ceea ce economia le plăteşte lor?

Că, uite, zice tot doamna Paliu anul ăsta vor reuși să dea doar 5% din PIB în investiţii publice (procentul este de fapt umflat din banii europeni), tot ei bugetarii reușesc să dea un monstruos 24% şomaj în rândul tinerilor ieşiţi de pe băncile şcolii și tot ei bugetarii sunt responsabili pentru un infernal 30% morţi cu zile, din totalul răniţi ce n-au mai putut fi salvaţi în Spitalul de Arsuri. Și astfel de cifre v-aş mai putea furniza, dar mă sperii şi eu de ele.

Acestea sunt azi, pe cifre, performanțele sistemului bugetar.

În concluzie, eu sunt de acord cu creşterea salariilor bugetarilor, dar hai să mai și cuantificăm ce ne dau înapoi bugetarii de salariile pe care noi le plătim lor. Cum vreţi să facem reformarea sistemului? Privindu-i pe bugetari ca pe asistaţii social? Ca pe nişte oameni ce trebuie să aibă şi ei o slujbă şi o leafă, că nu le-a ajutat Dumnezeu în viaţă să-şi găsească un job la privat? Sau ar trebui să le cerem lucruri, să le cerem performanţă pe cifre, pe oricare cifre, mai puţin pe acele 7-8 procente cât reprezintă salariile lor din munca noastră a tuturor?

stiri verificate

Comentarii prin facebook

39 răspunsuri la Majorarea salariilor? OK! O facem. Dar, majorăm salariile, ca să ce?

  • moldovan cornel
    Decembrie 30, 2015 la ora 21:30

    mai binel lasau pe ponta no acuma neantul cu ciolos nu poate pana in mai sa creasca minimul ar trebui sa fie macar 25oo lei nu 1200 dati afara si iohanis si ciolos si trimisi pe santier sa lucreze cu minimul la potroni nemti si austrieci sau la oi nu sa numai kauflande ,trebuie sa ne dam seama ca numai dac furam traim in tara asta adica la fabricii trecut minimul si la pensie vai de ei ,pe fisa alt brut nui furt si asta no luati si pamantul si duceliti in germania sa va saturati daca suntem prosti la noi in tara,mai vin si ungurii cu ardealil no ducal la ei ca si ei mai saraci ca noi nu se zbat sa ajute tara in care iau scolat iau vindecat leau taiat buricul au cheltuit cu ei si vreau sa arunce tara in aer no asta da politie nui in stare numai de amenzi la masini si rovinete,mai bine nu mergeam afara sa vad cum e macar credeam ca asa e viata dar am vazut si nu mai pot sami scot din gand acest lucru dar tot nemtii nu ne lasa in pace vai de noi .

    Răspunde
     
  • Mihai
    Decembrie 7, 2015 la ora 15:37

    Majorăm salariile, ca să ce?
    Ca sa nu mai fim sclavii vostri, doamnelor si domnilor formatori de opinie, doamnelor si domnilor politicieni, doamnelor si domnilor economisti, manageri, administratori si toti cei care obtineti profituri din munca prost platita in tara aceasta!
    Niciodata n-o sa vezi un angajator, fie el si domnul Guran, bucuros sa-si plateasca mai bine angajatii proprii.
    Statul vrea salarii mai mari pentru bugetari!
    Atunci privatul este presat de angajati.
    Ce face privatul? Ori mareste salariile, cedand din profiturile lui ori mareste preturile ori concediaza angajati.
    Ce credeti ca va alege domnul Guran?
    Povestea asta ca este rau sa marim salariile e valabila pentru voi, bogatii!!!
    In Europa munca ia 60% iar capitalul doar 40%.
    La noi de ce este invers???
    De ce luati voi de 26 de ani atat de mult?
    Ca sa va capitalizati? Unde? In care tara?
    Pana cand o sa mai trambitati astfel de minciuni?
    Doamnelor si domnilor bugetari ne trebuie mai mult curaj!
    Niciun patron roman sau strain, mic sau mare angajator, nu doreste cresteri salariale!
    Vrem salarii pentru o viata decenta, nu povesti televizate!
    Cati bani inghite, domnule Guran, mass-media romaneasca intr-un an? Cat a inghitit in ultimii 8 ani? Ati facut un calcul?
    Stiati ca banii acestia i-au platit toti romanii?
    Abonamentele costa bani!
    Reclamele costa bani!
    Privatul si statul ca sa va dea sumele imense pe minutele de reclama de unde? Din buget, nu?
    Salariati! Cereti salarii, nu publicitate!

    Răspunde
     
  • eu
    Decembrie 7, 2015 la ora 11:08

    Pe alocuri de acord cu abordarea…insa! Profesorii dau 24% tineri someri sau societatea si lipsa locurilor de munca ii transforma in someri?? Judecata, draga Moise, e mult prea simplista…

    Răspunde
     
  • Viorica
    Decembrie 6, 2015 la ora 13:46

    Dupa parerea mea, nu salariile mari/mici reprezinta adevarata problema; in banci au fost salarii foarte mari si nu se vede performanta; in asigurari sunt salarii foarte mari dar performanta este data de obligatiile care deriva din lege. Ar trebui „periata” intreaga legislatie, sa fie intocmite proceduri de aplicare pentru fiecare mic/mare „beneficiar”.
    Ar trebui impuse criterii de performanta diferentiate,cuantificabile (nu aceleasi criterii pentru scoala din sat si de la oras). Si, cel mai important lucru, pus acentul pe antrenamentul „de a sti sa faci ceva” cand termini o scoala. Nu toti copiii isi vor castiga painea la calculator sau la limbi straine. Sa renuntam la acesta generalizare, sa particularizam in functie de specificul zonei, de nevoile oamenilor.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Decembrie 5, 2015 la ora 22:18

    Deci Romania actuala are: bugetari si restul lumii
    Altfel nu s-ar raporta la prima categorie orice forma de guvernare nou venita in mod prioritar.
    Personal ii invidiez pt.timpul liber (weekend-uri si multe multe alte sărbători impuse prin lege)de care dispun cei de prin sectorul bugetar.
    Cât despre eficiență, productivitate ,nu poti compara munca la stat cu cea din domeniul privat sau cel putin nu in
    toate domeniile.
    Poate fi o perceptie de-a mea faptul ca cei privați au
    responsabilitati mai mari,au o seriozitate aparte
    de regulă insa nu mă însel.

    Răspunde
     
  • anca
    Decembrie 4, 2015 la ora 22:16

    Cand parlamentarii si guvernul si-au marit salariile,s-a intrebat cineva ce ne ofera acesti SPAGARI pentru salariile primate?
    In alta ordine de idei, aceasta d.na Paliu vrea sa se puna bine si sa dovedeasca cat de bine judeca echipa de tehnocrati nu ca Ioana.Sa fim seriosi o alta manipulare ca sa-i faca pe oameni sa fie ocupati cu aceasta problema ca probabil ei clocesc ceva.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Decembrie 4, 2015 la ora 17:43

    Majorarile se vor anula brutal din curs euro ca in 2008 – 2009. Deja asistam la foc de reglaj…inainte spre 4.7 ?

    Răspunde
     
  • Paul Popovici
    Decembrie 4, 2015 la ora 17:15

    Performanta se obtine prin meritocratie.
    Recompensarea celor care recupereaza veniturile ilicite provenite prin spalare de bani, abuz in serviciu or care nu pot fi justificate va duce intradevar la performanta.
    Fiecare denunt recompensat cu un procent din suma totala recuperata va creea cu adevarat profesionistii de care avem acum nevoie.

    Răspunde
     
  • Dragos
    Decembrie 4, 2015 la ora 14:26

    Moise, mi-ar fi placut sa vad in proiectul de buget al tehnocratiolor alocarea de resurse pentru ca bugetarii sa poata evolua pe scara profesionala. Degeaba le dai salarii mai mari , ca performanta nu au de unde sa faca daca nu-i invata nimeni sa fie mai buni si performanti. Diferenta intre privati si bugetari este nivelul pregatirii. Salariul este pe masura a cunostintelor. Daca un bugetar ar fi intr-atat de performant , nu ar mai sta o secunda pe salariul ala de 1000 ron de care toata lumea se plange.
    Parerea mea este ca marirea acesta de salar neinsotita de un program de imbunatatire a performantelor si o evaluare anuala este doar un + doar pentru angajatii la privat care vor beneficia de cresteri salariale ca urmare a acestei masuri pentru ca ecartul de salarii dintre bugetari si privat sa ramana acelasi.

    Răspunde
     
  • syr
    Decembrie 4, 2015 la ora 12:58

    Dar cam cat ar trebui sa fie investitiile publice? In 2013 media in UE a fost 3% din PIB!!…pe bune, acum, vreo 31-32% din PIB venituri la bugetul consolidat imparti in cateva categorii mari (e usor, ca nu-s multe: personal, asistenta sociala, bunuri si servicii, capital, subventii, fonduri europene) cat ramane? Deci, fie intelegi sa creasca cheltuielile de personal, dar sa nu creasca si cheltuielile pentru investitii, fie sa nu creasca salariile, dar sa se majoreze cele pentru investitii.. tertium non datur!

    Răspunde
     
  • maria
    Decembrie 4, 2015 la ora 11:19

    M-am saturat.Numai bugetari si iar bugetari.Pe cand o sa-si faca cineva probleme si de intreprinderile mici cu 2-3 angajati care isi platesc luna de luna datoriile la stat si nu au nici o in facilitate?

    Răspunde
     
  • Divort Rapid
    Decembrie 4, 2015 la ora 11:11

    Sa le marim salariile ca sa prinda mai mult curaj cand ne tin pe la usi si ne raspund obraznic in directiile de finanate, primarii, registru comertului, s.a.m.d!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Decembrie 4, 2015 la ora 10:02

    Sunt de aord ca selectia, limitarea numarului si a fondului de salarii pentru bugetari sunt actiuni corecte. Cel putin in principiu, efectul ar fi trebuit sa fie cresterea nivelului de performanta, spre beneficiul intregii societati. Doar ca Guvernul nu a putut supraveghea desfasurarea procesului, astfel incat sa nu fie viciat de interesele kleptocratilor. Drept urmare, cei eliminati din Sistem au fost uneori cei competenti si onesti. Din vina cui? A FMI sau a Guvernului, a principiului „7%”, ori „7 plecati la fiecare nou venit”? Sigur ca nu, kleptocratii au pervertit mecanismul pentru a-si indeparta adversarii. Ei au actionat prin marionetele din clasa politica, asa cum ma tem ca fac in continuare. Avem un guvern slab nu din motive de competenta, ci de sustinere politica. Parlamentul poate oricand schimba lucrurile in bine sau in rau; spre exemplu, ar putea majora salariile bugetarilor cu 25%. Iar doamna A Paliu se conformeaza, sau demisioneaza. Asadar, cautati criteriile de performanta nu la cei carora trebuie sa li se aplice, ci la cei care trebuie sa le aplice.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Decembrie 4, 2015 la ora 08:18

    ca sa marim deficitele . heloooww !!! : ))

    Răspunde
     
  • Paul
    Decembrie 4, 2015 la ora 03:44

    Parerea mea este ca nu cati bani se dau este problema. Ciolos niciodata nu a afirmat ca este acolo ca sa creasca competitivitatea economiei romanesti. Pararea mea este ca ministrii sunt diletanti – habar nu au ce trbuie sa faca. Ar trebui sa recunoasca si sa ia viteza inapoi de unde au venit. Atata vreme cat nu stii cum sa-ti maresti veniturile esti un prost si trebuie sa dispari – altfel dai exemplu negativ. Au inceput prin a vinde blana ursului din padure: 3% deficit cand esti pe „crestere”. Cat de prost poti sa fii. Este o hemoragie de bani imensa in Romania. Ciolos coase o data pentru todeauna buzunarele guvernului. Nu mai da bani pentru lucrari noi decat daca sunt terminate cele vechi. Sanctioneaza nepunerile in functiune. Necooperarea pedepseste-o. Conditioneaza banii primarilor si consiliilor judetiene de terminarea lucrarilor, daca nu demite-i pe toti raspunzatori. Toate companiile care intarzie lucrarile fara informare adecvata sa raspunda financiar si eventual penal. Da iama in toate firmele care raporteaza pierderi – inchide-le.
    Toate scolile care dau promovabilitate proasta – taiele din salarii pana la 50%. Mai mult ia-le gradele inapoi. Introdu legea fumatului si aplica amenzi usturatoare. Ciolos sper ca intuiesti continuarea. Numai lasa politrucii sa sterga podeaua cu tine. Crezi ca ai de a face cu fetitele de la CE?
    Da legi morale. Statul prin definitie sa nu mai angajeze penali punct.

    Răspunde
     
  • Victor
    Decembrie 4, 2015 la ora 01:19

    De ce se raporteaza sumele la PIB si nu la bugetul statului?

    Răspunde
     
  • argesfc
    Decembrie 4, 2015 la ora 00:02

    Sau mai simplu:
    Taierea/mentinerea salariilor bugetarilor? Reducerea numarului bugetarilor? OK! O facem. Dar, taiem/mentinem salariile,reducem numarul bugetarilor, ca să ce? Ce facem ulterior cu banii? Crestem calitatea vietii in Romania sau determinam medicii, profesorii, etc sa plece in alte tari?

    Răspunde
     
  • argesfc
    Decembrie 3, 2015 la ora 23:53

    Vad ca in spatiul public tot ae vehiculeaza ideea ca bugetarii sunt marea problema a acestei tari.ok, sa presupunem ca asa e.Eu sunt bugetar si am trait si vremurile cu reducerile salariale efectuate de guvernul Boc.Am tacut, mi-am facut munca in continuare gandindu-ma ca sunt vremuri grele si trebuie sa suferim pentru a scoate tara din criza.Ulterior am aflat cu totii ca sacrificiul tuturor, banii economisiti astfel de guvernul Boc au intrat in buzunarele unor smecheri, chipurile pe investitii care trebuiau sa scoata tara din criza.Nu cred ca salariul bugetarilor a fost problema pentru care tara era in criza.Tot la fel nu cred ca reducerile de salarii sau ” investitiile” facute de guvernul Boc au scos tara din criza.Sunt de acord cu economisitul banilor din salariile bugetarilor, dar cu conditia ca banii respectivi sa nu intre in buzunarul unor smecheri, cu conditia reducerii birocratiei, simplificarii legislatiei, astfel incat sa nu mai trebuiasca de exemplu ca o hartie sa fie inregistrata in 5 registre, depolitizarea institutiilor, etc.Doar in aceste conditii putem spera la reducerea numarului de bugetari si la un sistem mai eficient. Toata lumea tipa sa taiem, sa taiem, sa taiem si cam atat.Fara sa vina si cu alte solutii

    Răspunde
     
  • Daniel
    Decembrie 3, 2015 la ora 22:51

    Pai ca sa ceri performanta bugetarilor trebuie inlaturat intai sistemul politruconist care ii foloseste in interesul propriei imbigatiri rapide prin coruptie.

    Răspunde
     
  • ulisesmenarul
    Decembrie 3, 2015 la ora 22:43

    Rog absolut toti cititorii acestui blog care citesc aceste randuri sa faca un exercitiu simplu : luati o bancnota de 10 ron si priviti foarte atent la ea ! Stiti de unde vine ? Stiti cum a ajuns la voi ? Va spun eu ! Cineva a vandut ceva de 10 ron . Un serviciu sau un bun material. Banii nu vin din cer si nici nu cresc pe camp . Trebuie sa vinzi ! Sa vinzi altuia ! Statul muta banii dintr-un buzunar in altul . Bugetarii , utili oricarei societati , vand si ei servicii dar din pacate execrabile. Problema este ca eu , privat ma chinui sa vand ceva de calitate ca sa intretin un bugetar care vinde ceva de rahat ! Aici trebuie pus punctul pe I ! Astazi, eu , mi-am facut cu greu treaba la patron . Au curs apele de pe mine ! Dar am vandut mai mult ca ieri si am avut clienti multumiti ! Tu ?! Tu bugetarule ai facut treaba buna astazi ? Pentru ca eu, patron te-am platit ! Pentru ca eu , angajat la patron te-am platit !

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Decembrie 3, 2015 la ora 22:06

    Daca tot e vorba de cifre…marirea ar trebui facuta per fond salarii si distribuirea sub forma de medie aritmetica si veti vedea la un simplu calcul ca fiecare ar primi 1500-2000 lei pe luna. Dar marirea nu va fi asa, iar cei care muncesc sau ar terbui :), vor primi vre-o 100-200 lei iar unii de sus exagerat de mult..oare de ce!?

    Răspunde
     
  • Cristi
    Decembrie 3, 2015 la ora 21:37

    Nu cred ca actualul guvern isi propune sa gasesca raspunsuri la astfel de intrebari, n-ar avea timpul fizic. Lucrurile sunt dupa parerea mea mult mai simple: se induce o stare inflationista prin marirea salariilor (teoria cresterii economice prin stimularea consumului) si, tehnic, da, avem nevoie de inflatie ca sa combatem tendinta de deflatie.
    Se creaza asteptari de „trait mai bine” in randul bugetarilor, dar in ecuatia asta bugetarii sunt masa de manevra electorala, se spera ca vor vota masiv cu partidele de stanga.
    Da, se fac si mici corectii in salarizarea bugetarilor, in sensul ca unora, care au salarii nesimtit de mici, le creste cu un procent mai ridicat decat la altii, dar inca o data nu vad altceva decat un calcul electoral. Se creaza si o presiune in randul angajatorilor, pe langa cea data de cresterea anuntata a salariului minim (stabilit deja la 1400 lei in 2016, indiferent de mersul economiei!). Si probabil si o antagonizare, foarte necesara in calculul electoral.
    Daca nu intervine Isarescu, se va produce o devalorizare a monedei rapid. Daca intervine isarescu, se amana fenomenul pana dupa alegeri.
    Va fi iarasi trambitata o crestere economica (in lei), se va produce si o stimulare a exporturilor, dar per ansablu, ciclic, in cel mult un an vom intra intr-o noua perioada de criza.
    O mineriada mai fina.

    Răspunde
     
  • coke
    Decembrie 3, 2015 la ora 20:35

    Ce-mi plac mie abordarile astea de gaga. Bugetarii sunt corupti nu de extraterestri, ci de romanii frumosi si liberi din privat. Ca Florica, Cocos, si toti aia din dosarul Microsoft, pana mai ieri erau oameni de afaceri de succes. La fel si cu scoala, acolo unde profesorii corup profesorii. La fel si cu medicii, si la fel cu orice. La fel si cu achizitiile publice unde statul cumpara mereu la cele mai scumpe preturi ever, intr-o simbioza perfecta cu privatul. Pana si dvs. domnule Guran ati fost angajat la o institutie de stat, TVR, subventionata de la stat si direct de catre cetateni. Si in timp ce TVR aduna datorii peste datorii, dvs. v-a mers bine mersi. Nu cred c-ati taiat salariile celor din echipa dvs. Apropo, nu ne spuneti si noua de dragul transparentei ce salariu aveti dvs? Dar angajatii din echipa biziday? Ca sa stim si noi cine-si da cu parerea, si pe ce bani, despre cresterea salariilor unora de la 1000 de lei la 1.100.

    Răspunde
     
    1. animalutul20
      Decembrie 4, 2015 la ora 17:18

      @coke
      moise nu e angajat la digi, el isi produce singur emisiunea si are un contract cu digi care o cumpara( evident ca are probabil si un contract cu indicatori de performanta)
      nu vad de ce ar tbreui sa stie toata lumea ce bani isi ia Moise………in fond e buisnesss personal, probabil ca mai face si niste „optimizari” fiscale” asa ca e greu de spus cat ia exact pt el…… 🙂 🙂

      Răspunde
       
  • maria
    Decembrie 3, 2015 la ora 20:33

    Sunt , din nefericire, destul de multe localitati (si unele sunt orase) unde singurii angajati sunt bugetarii (functionari, dascali, politisti si cadre medicale) si cativa privati ( cu maxim 10 angajati) si atunci despre ce vorbim?
    Despre plecat la un salariu mai bun! unde ? la o naveta costisitoare si tot ce castigi in plus se duce pe transport… si cu un minus de 2 ore din timpul dedicat schimbului 2 ( copii, gatit, spalat, calcat, curatenie, NU salon,coafor, manichiura, mall, spa)
    Si iar ne invartim in jurul buricului pamantului si al problemelor locuitorilor acestuia, pentru care cu totii platimcu varf si indesat (subventii la caldura, la transport si la ce-o mai da Domnul). Asa e domnul Moise, despre tarani numai de bine,dar nu-s chiar toti din Fierbinti.

    Răspunde
     
  • sandu
    Decembrie 3, 2015 la ora 20:23

    din pacate in sistemul bugetar romanesc inca este de actualitate „timpul trece, leafa merge” si o sa mai fie mult timp daca facem schimbari dar totul sa ramana la fel

    Răspunde
     
  • Catalin
    Decembrie 3, 2015 la ora 20:23

    Nu performanta bugetarilor in sine este problema. Si in sistemul privat perforamanta este redusa, dar acolo macar exista sistemul de piata care judeca performanta. Problema e ca nu se vrea sa se dea un hard reset bugetului prin setarea de noi prioritati. Si sunt doua: educatia si sanatatea. Asta inseamna se se ia bani de la alte domenii (aparare, militari) si sa seinvesteasca in aceste 2 domenii. Vor fi proteste, dar e singura sansa pentru viitor. Nu avem nevoie de arme, oricum singuri nu ne vom putea apara de cineva nici cu 100% din pib. Avem nevoie de educatie si sanatate iar peste 20 30 de ani o alta populatie va reseta romania si va crea bunastarea care e nevoie pentru toate sectoarele

    Răspunde
     
  • Emil
    Decembrie 3, 2015 la ora 20:21

    Cum domnule, cum puteți întreba așa ceva, citez „ce să faci cu restul banilor de la buget atunci în 2010?”. Îi faci buget lui Nutzi la Ministerul Dezvoltării (asta a şi făcut, de altfel). Cum cine? Reformatoru’…

    Răspunde
     
    1. Emil
      Decembrie 3, 2015 la ora 20:26

      Şi când nu le-a mai ajuns, au aplicat tăierea de 25%. Pentru mizeria asta – tai de la unii ca să ai tu mai mult de parandărături, nu vor fi uitaţi veci.

      Răspunde
       
  • RaduBM
    Decembrie 3, 2015 la ora 20:17

    Dragi concetateni ati inteles nimic… cel putin majoritatea astora care ati comentat deja. „Razboaiele” astea intre Basisti si ne-Basisti, bugetari si non-bugetari, romani-maghiari daca vreti… sunt pur iluzorii; sadite si intretinute de la varf. Nu mai fiti capre, ca suntem toti in aceeasi barca, iar buba e altundeva. Na.. unde dai si unde crapa!

    Răspunde
     
  • Florin
    Decembrie 3, 2015 la ora 20:11

    Guvernul a taiat 25% la fraieri, dar a marit la jmecheri … Oricum.. atata timp cat ne vindem resursele me moca, tara asta nu va merge nicaieri!

    Răspunde
     
    1. Doctor
      Decembrie 3, 2015 la ora 20:48

      Guvernul a taiat 25% din buget, nu a spus textual ca fiecarui angajat i se taie 25%. Ca in practica nici un angajat nu s-a simtit in stare sa faca un pas in fata si sa plece la privat, preferand sa se taie tuturor 25%, asta e povestea unei categorii sociale care din pacate a trait si va trai o viata intreaga, va primi si pensie, pe spinarea celor care muncesc in economia reala.

      Răspunde
       
  • Molnar Jozsef
    Decembrie 3, 2015 la ora 20:10

    Pe mine ma intereseaza cati lucreaza la privat fiindca ei tin in spate pe pensionari, bugetari, asistati?

    Răspunde
     
    1. clujean
      Decembrie 3, 2015 la ora 21:36

      nici pomeneala! cheltuielile bugetare, in ultimii 10 ani, sunt acoperite din datorie externa si de la bancile interne! sectorul privat nu mai acopera nici jumatate din necesarul public al tarii

      Răspunde
       
  • Alin
    Decembrie 3, 2015 la ora 19:39

    Pentru mine ar fi interesante niște date:
    – numărul total de bugetari
    – câți medici,câți profesori și câți altceva; și ce anume.
    – cum a evoluat numărul lor în ultimii ani pe categorii.

    Da, este cazul ca performanța acestor bugetari să fie evaluată în clar.

    Răspunde
     
    1. alex
      Decembrie 3, 2015 la ora 19:57

      daca vrei sa afli cati medici zice statul ca are, uite aici http://errorbars.blogspot.ro/2015/11/cati-suntem-partea-i.html

      in cifre absolute, la stat si la privat si pe specialitati medicale.

      Răspunde
       
      1. Alin
        Decembrie 3, 2015 la ora 21:34

        Interesant. Mulțumesc. Ca între colegi: nu am găsit secțiune de Contact pe site-ul tău. 😉

        Răspunde
         
  • Dan
    Decembrie 3, 2015 la ora 19:06

    Nu e mare differenta intre bugetari si asistati social.

    Răspunde
     
    1. clujean
      Decembrie 3, 2015 la ora 21:37

      in schimb, intre neoliberali si viitorii condamnati la munca silnica pe viata este o coincidenta uluitoare.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase