Despre onoare, sindicate și o societate care nu se revoltă niciodată

de Ina Gabriela Funețan

inaPe 21 septembrie 2015, polițistul Daniel Ionel Moraru a fost accidentat în timp ce însoțea coloana oficială a ministrului Oprea. Accidentul a fost catalogat drept unul „ușor” (polițistul este și azi în concediu medical), iar incidentul a fost mușamalizat rapid.

Pe 20 octombrie, polițistul Bogdan Cosmin Gigină a murit deschizând drumul aceluiași ministru Oprea. Bogdan Cosmin Gigină nu a mai avut norocul lui Daniel Ionel Moraru, să scape cu un „accident ușor„. Brigada Rutieră are 120 de astfel de polițiști- motocicliști, care participă la fluidizarea traficului, inclusiv la escortarea demnitarilor.

120 de polițiști în misiuni de fluidizare! 120 de angajați ai Statului Român, care trebuie să însoțească în drumul lor spre birturi oficialii lipsiți de simțul măsurii! (Atenție, nu vorbim de cei care beneficiază de paza SPP. Nu toți cei care au pază de la SPP au și deschizător de la poliție.)

Polițiștii au o grămadă de sindicate. La un simplu search pe Google am găsit nu mai puțin de nouă asemenea organizații. Nici unul nu a luat poziție fermă împotriva utilizării polițiștilor ca escorte pentru cocotele de lux ale Statului Român. Dacă accidentul ușor” al polițistului Moraru s-ar fi soldat cu proteste ale polițiștilor, cu luări de poziție ale sindicatelor, cu mediatizare ca cea a morții lui Bogdan Gigină, poate că acesta din urmă trăia și azi.

únprDar, pe de altă parte, poate că lucrurile s-ar fi întâmplat exact la fel. Între cele două accidente a trecut o lună – timp suficient pentru un scandal de presă, câteva obrăznicii ale premierului întrebat despre comportamentul de râmă al ministrului d-sale, un protest- două, totul acoperit de alte scandaluri: autostrăzi care se prăbușesc, primari șpăgari, cereri de arestare.

Cum e posibil ca ministrul Oprea să mai fie în funcție și azi? Cum a fost posibil să ajungă în această poziție – de lider peste Siguranța și Încrederea cetățenilor- un om care nu coboară din mașină să vadă ce s-a întâmplat cu subordonatul său accidentat? Câtă încredere mai putem avea în acest general care nu a avut minima decență să-și dea demisia, după ce s-a aflat că utilizarea ilegală a subordonaților săi pe post de deschizători de drumuri era regula și nu excepția?

Acesta este un comportament feudal. Ce-ar fi ca acești nobili ai societății să învețe să umble fără escorte? Învățați să nu vă mai plângeți de mașini, de țoale, de salarii, de programul de lucru în slujba poporului. Învățați să umblați cu transportul public, să folosiți spitalele românești, să faceți turism în România și să stați la semafor cu gloata.

Voi credeți că, dacă vă oferiți singuri coloane oficiale și gărzi de corp, acestea v-ar putea apăra în fața unei mulțimi înfuriate! Dar, stai! care mulțime înfuriată? Românii nu se înfurie. Tocmai ni s-a spus că nici Revoluția nu a însemnat mare lucru – cîțiva cetățeni neîndemânatici care s-au împușcat din greșeală, doar atât. Practic, niște accidente ușoare, nici nu are rost să mai vorbim despre asta.

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

24 răspunsuri la Despre onoare, sindicate și o societate care nu se revoltă niciodată

  • sorin
    Octombrie 25, 2015 la ora 21:17

    de cind cu facebokoul ,ne rezumam la a comenta,comentarii pe care „iubitii”conducatori le desconsidera la fel ca toate emisiunile tv (fara anumite canale…)ca arata ce au furat si ei spun ca sunt nevinovati.IN STRADA SE CERE DREPTATE.CONFORM CONSTITUTIEI „NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE”………………….(CU EXCEPTII)

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Octombrie 25, 2015 la ora 23:26

      Da, dar inainte de facebook nici cel putin nu comentam public…

      Răspunde
       
  • redboy
    Octombrie 25, 2015 la ora 20:02

    Asta este culmea domnule Moise Guran…sa iasa poprlul traitor in stare de johanism sa apere onoarea patata a unui militian!
    Asa ceva este de-a dreptul inimaginabil acum cateva luni…dar uite ce face viata din politruci.
    Eu chiar as fi interesat sa vad politrucii in strada…si culmea sa fie luati la rost de jandarmi ca au organizat o maifestatie ilegala!!!!!!
    Toti stiu ca undeva este ceva gresit…dar cum sunt politruci…nu au cum sa vada.
    Apoi tot ei se mira ca este ceva ce nu merge si ca nu iese lumea in strada.
    De asta domnule Moise Guran v-am rugat sa nu va amestecati prea mult in politica…iar daca tot nu puteti sa stati deoparte incercati un minim efort de echidistanta si nu iertati pe nimeni de cate o palma…ca nu este unul nepatat.
    Apoi eu am o intrebare…daca accidentul se producea cand era coloana prezidentului mai aveam aceasta discutie.Eu cred ca nu.
    Si cu asta am terminat.

    Răspunde
     
    1. Ina
      Octombrie 26, 2015 la ora 09:19

      Coloana prezidentului ar fi fost legală. Conform legii, prezidentul are dreptul la coloană oficială. Ar fi rămas de discutat doar dacă trebuia scoasă Brigada Mobilă pe vremea aia, dar asta nu decide personajul oficial însoțit, ci ofițerul care organizează coloana.
      În cazul Oprea, pornim de la faptul că ciocoimea cere coloane oficiale ca să umble la restaurante și la evenimente personale; dacă dvs. vă convine ca fiecare boiernaș să se fîțîie cu coloană oficială cînd îl taie capul, atunci meritați România asta feudală.

      În afară de asta, nu sînteți dvs. în măsură să-i spuneți unui jurnalist ce să scrie. Nu vă obligă nimeni să citiți, dacă nu vă place.

      Răspunde
       
      1. alalambie
        Octombrie 27, 2015 la ora 07:34

        Stimata doamna, daca ministrul de interne are dreptul legal la coloana oficiala (nu conteaza de unde pana unde… ca nu toate discutiile pot fi pulice)… atunci sarmanul politist „a murit la datorie”.

        Daca legal ministrul de interne nu are drept la coloana oficiala… atunci puteti sa il spurcati cat vreti!

        Nu stiu detaliile legale, dar „la rece” cam asa ar trenui gandit….

        Răspunde
         
  • mihai
    Octombrie 25, 2015 la ora 19:28

    Este scandalos. Atat titlul cat si continutul articolului. Cred ca societatea s-a saturat de ” persoane publice”, care incita la revolta, dar cand incep sa apar niste miscari mai impulsive si sa se aprinda cocktail-uri Molotov, se striga raspicat „Nu aceasta este calea”. Ba da, aceasta este calea. O societatea ce se revolta trebuie sa treaca si la actiuni mai putin pasnice pentru a schimba ceva. Imi pare rau de politistul decedat, dar per ansamblu nu pot sa respect institutia Politiei, deoarece la juramant ei se obliga sa respecte Constitutia si Drepturile Omului, nicidecum sa serveasca drept militii personale ale mafiotilor care distrug aceasta tara. Majoritatea dintre ei, stiu acest lucru si fac acest joc intentionat pentru a obtine avansari si asocieri in afaceri dubioase cu iz puternic de coruptie. Pacat pentru ce care isi fac meseria constiincios asemeni acestui om sau al celui de la Cluj care si-a amendat seful. Si pentru autoarea articolului, in cazul unei revolte puternice, ghici cine va fi acolo sa bage pumnul pe gat si gheata pe grumaz celor revoltati. Multi dintre ei au fost si in 89, in structurile militiei ca sa potoleasca „golanii”. Asa ca alegeti, ori protejam Politia Mafiotiilor ori cetateanul de rand.

    Răspunde
     
  • adanaa
    Octombrie 25, 2015 la ora 12:17

    La felul in care e condusa Romania ar trebui sa stam numai in strada!

    Răspunde
     
    1. Goldmund
      Octombrie 25, 2015 la ora 12:52

      Cine?!

      Răspunde
       
  • eu
    Octombrie 25, 2015 la ora 11:28

    De exemplu putem protesta claxonand de fiecare data cand trece o „coloana oficiala” pe langa noi. Un cor de claxoane continuu i-ar face pe boieri sa le treaca cheful…

    Răspunde
     
  • Goldmund
    Octombrie 25, 2015 la ora 10:08

    Atentie mare! Domnul Guran nu incita la manifestatii de strada, el nu-si doreste decat un stat condus bine, cu cetateni informati si destepti, ajunsi in UE si pentru care alde Oprea sau Zgonea, Ponta sau A Nastase nu-si au locul in politica.

    Daca romanii considera sa demonstreze in strada, o fac, ceea ce s-a intamplat la alegerile din toamna lui 2014 a fost tot o…Revolutie, din cabinele de votare, iar tartorul baronilor locali, cu toate antenele din lume tot nu a castigat alegerile, chiar si in fata unui mut…Deci e posibil in Romania noi revolutii, dar poate altfel, pentru ca din cele clasice, doar baronii locali, comunistii si fiii lor au de castigat, iar de murit, mor nevinovatii.

    Răspunde
     
  • niko
    Octombrie 25, 2015 la ora 09:11

    Draga Ina nu inteleg cine vrei tu sa ia atitudine in speta pusa pe tapet de tine??Colegii Politistului mort??Nu au cum ca ar trebui sa se revolte impotriva unui stab din sistemul din care fac parte ei toti.Si stim cu totii care trebuie sa fie cele doua calitati capitale ale bugetarului in general si a militianului in special.Sa fie obedient si slugarnic.Pe aceste doua calitati e cladit edificiul numit politie.Iar populatia civila nu vad ce treaba are cu acest asazis eveniment tragic.Nu mor in fiecare zi oameni la locul de munca sau nu sant graqv raniti sau chiar mutilati pe viata si nu face nimeni tam-tam.???Nu inteleg de ce ar trebui sa ies eu in strada ca a murit un militian !Ce fac acesti indivizi ptr noi cetatenii de rand ???Absolut nimic util chiar daca multi formatori de opinie se dau de ceasul mortii ca sa ne convinga de faptul ca aceasta institutie a fost creata in folosul cetateanului si ca acesta ar trebui sa fie prietenul militianului.Ceea ce-i total fals !!Organele de represiune nu au fost infiintate ptr binele cetateanului ci pentru tinerea acestuia intr-o stare permanenta de temere si supunere fata de maimarii zilei.Iti recomand sa citesti …ORIGINILE POLITIEI…scris de David Whitehouse si o sa te lamuresti cu privinta la rolul organelor de represiune .

    Răspunde
     
  • Ioan Dodut
    Octombrie 24, 2015 la ora 18:34

    Am inteles,comentariu excelent,aproape mobilizator,dar ce facem cu organizarea,Moise daca chemi 100 de romani la tine,promit toti,dar daca se prezinta cativa ,mare lucru. Smecherii,invartiti,excrocii,puscariasii,au ajuns sa ne conduca,si sa faca legi nedrepte pentru noi si copii nostri.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Octombrie 24, 2015 la ora 18:01

    Am fost foarte prinsă cu altele si am scăpat sirul evenimentelor interne.
    Dar frecventez si Biziday la capitolul informare 🙂 (imi plăcea tare mult „canadianul”cu parerile lui ;se pare ca nu era pe placul vostru .
    In viața după cum se vede e un strop de frumos,restul e bine doar un efort perpetum, o zbatere spre Dumnezeu mai stie ce).
    Stiti câta revolta strang ori de cate ori aud de moartea unui tânăr(mai ales cand la mijloc sunt stupide accidente de circulatie),
    nu mai vorbesc de cazurile in care aud ca singuri isi pun capăt zilelor sau sunt victimele unui cancer necruțător.Zilnic deschid diverse pagini in calculator si astfel de stiri ustura,te revolta mai cu seama cand vine vorba de copii sau de tineri în floarea vârstei.
    Spuneti in articolul dv.faptul ca romanii nu se revoltă sau ca nu iau atitudine.Poate ca (si nu vreau sa fiu interpretată nici măcar ca o proprie parere!)poate ca au ajuns letargici,poate ca dau vina pe Dumnezeu,poate ca pur si simplu nu mai au dorințe.
    Ce rost mai are sa doresti lucruri care nu se îndeplinesc,doar sa iti produci suferințe?
    SI MA REFER STRICT LA IDEEA DE JUSTIȚIE SOCIALA.
    teama mea este ca aceasta lipsă de reactie va lasa loc unei invazii total nedorite.

    cea a întunecatei lumi musulmane .

    Oricum m-am îndepărtat cumva de subiectul dv.
    si prefer sa ma opresc aici.
    o duminică plăcută
    pentru toți.

    Răspunde
     
  • popescu
    Octombrie 24, 2015 la ora 15:24

    Ce sa facem cu sindicatele. Alti nobili care folosesc muncitorii si subalternii in scopuri personale.
    Cat despre vacante in romania. Vacantele in romania nu le mai fac decat iobagiii.
    Sincer. Unde ati petrecut vacanta? Unde a petrecut Moise vacanta?
    Ne spalatii creierele?
    1.000.000 de romani inseamna 5%adica nimic.
    In democratie majoritatea decide. Majoritatea a decis ca pot calca pe lesurile iobagilor.
    Aici este plantatia lui Johannis, Ponta,Udrea, Basescu, Oprea, Tiriac, Nastase etc. Tara Romania nu mai exista. Plantatia Romania, colonia Romania exista.
    Din toate astea romanii au invatat ceva: DECAT SA MORI CA PROSTU LA REVOLUTIE SA LE FIE BINE LA BOIERI, MAI BINE STAI LINISTIT ACASA SI TE ADAPTEZI CUM POTI. DOSARUL REVOLUTIE CLASAT.
    Pleaca Oprea vine altu, pleaca Basescu vine alt boier Johannis care nu a facut nimic pentru iobagi dar si-a marit salariu. Pleaca ponta vine oprea sau predoiu.
    PENTRU IOBAGUL DE RAND NIMIC.

    Răspunde
     
  • dan
    Octombrie 24, 2015 la ora 13:28

    Draga Moise si dragi romani : traim intr-o actualitate ce frizeaza absurdul, cu politicieni care ordona sa fie impuscati romani de-ai nostri, cu o justitie imbecila si prostituata politic, cu guvernanti care au grija doar de buzunarul lor si al neamurilor. Degeaba au existat un Caragiale, Eminescu, Vlad Tepes…Romani, dormiti in pace ..Vi se va servi deseara paine, curve si vin. Atat meritam.

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Octombrie 24, 2015 la ora 13:35

      Daca tot stiti ce se serveste, spunetine si unde si cat costa.

      Răspunde
       
      1. Stelian F
        Octombrie 24, 2015 la ora 13:36

        -ne*

        Răspunde
         
  • Catalin
    Octombrie 24, 2015 la ora 13:28

    Imi pare rau sa va spun domnule Guran, dar din expunerea dumneavoastra nu reiese ca ati inteles care este solutia corecta a problemei (problemelor). Este o discutie ceva ma lunga si ceva mai tehnica. Daca doriti va stau la dispozitie.

    Răspunde
     
  • Stelian F
    Octombrie 24, 2015 la ora 13:18

    Doama Ina, eu nu am voie sa infurii. De fapt ma pot mania dar mania mea dispare odata cu apusul soarelui. O fi bine, o fi rau… Pentru mine e bine.
    Asta nu inseamna ca nu pot oesi in strada ca sa-mi exprim nemultumirea, dar o pot face, si eu cred ca mult mai bine, si fara sa fiu manios.

    Răspunde
     
    1. Ina
      Octombrie 24, 2015 la ora 14:25

      Păi, ăștia nu înțeleg de vorbă bună, ci doar de frică. Fără mînie văd că nu se poate.

      Răspunde
       
      1. Stelian F
        Octombrie 24, 2015 la ora 14:38

        Daca pe mine seful ma roaga frumos sa nu gresesc, eu voi incerca sa nu gresesc. Daca seful meu imi spune ca la prima greseala ma da afara, atunci voi incerca mult mai mult sa nu gresesc. Aveti dreptate, asa suntem facuti, sa stim de frica. Dar seful meu nu trebuie sa fie manios ca sa-mi inspire teama de a gresi. Lipsa educatiei face ca poporul sa ia atitudine numai cand este manios, dar, dupa cum spuneam, mania unui om nu poate tine prea mult, daca tine mult este deja boala, iar politicienii stiu acest lucru si asteapta sa se calmeze mania oamenilor, pe cand daca am protesta cand consideram de cuviinta dar fara a fi maniosi, protestul ar fi poate nu asa „puternic” dar ar fi un protest greu de inlaturat fara respectarea cerintelor protestatarilor.

        Răspunde
         
        1. m
          Octombrie 24, 2015 la ora 16:06

          De acord, Stelian. In Piata Universitatii, daca va mai amintiti, oamenii nu erau maniosi. De-asta au devenit un pericol. Mie mi se pare ca mania e apanajul extremei(ca stanga, ca dreapta, ma rog, dupa preferinte…). Pai cum facem, ca parca era mare pericol cu treaba asta, Doamna ne prevenea atotstiutor intr-un articol anterior. Sau unii au dreptul sa fie extremisti??Cand? Pana unde? De ce? 🙂

          Răspunde
           
        2. Mama lu Proces verbal
          Octombrie 24, 2015 la ora 16:09

          Steliane,
          Nu ai cum sa dai afara ineficientii din companii.Legea muncii e inca de tip comunist:tu nu ai prins decretul lui Ceasca din 1988;bucuria puturosilor.Pentru nici o abatere disciplinara sau incompetenta nu se putea da afara un angajat.Doar faptele de natura penala puteau duce la desfacerea contractului de munca.Acum e la fel.
          Intreaba oricare HR ist sau Director si afli adevarul.
          Legea protejeaza intradevar angajatul, dar taie orice mijloace de presiune eficiente ale conducerii.
          Despre partea cu revolta, vremea ei este foarte aproape.Trebuie doar verificat contextul politic mondial,pe fondul unui probabil conflict mondial.
          Atunci vor arde palatele ridicate din jaful de un sfert de secol al Tarii…..probabil cu proprietarii lor in ele.
          Sa traim si sa vedem!!

          Răspunde
           
          1. Stelian F
            Octombrie 24, 2015 la ora 16:16

            Nu m-am referit la legea din Romania. Era numai un exemplu. Oricum locul meu de munca este guvernat de legile altei tari de cativa ani buni.

             
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase