Trei pași înainte, doi pași înapoi… de aia la noi veșnicia durează mai mult

Publicat la data de de Biziday

de Moise Guran

11106474_10200587487725569_543745317_n

Ca om de la ţară, vă spun că sintagma – Veşnicia s-a născut la sat, este uşor inexactă. Veşnicia s-a născut, de fapt, la ţară. La noi în ţară, în România!

Rezistenţa la schimbare a întregii societăţi româneşti este mare şi, de aceea, avem de multe ori impresia că noi, românii, am inventat veşnicia. Asta pentru că rareori, la noi, în codrii verzi de brazi, se schimbă ceva… nici măcar hoţia de codru…

Vedeţi, de când cu spectaculoasele condamnări în dosare de corupţie, nu numai politicienilor le-a venit greu să înţeleagă ce se întâmplă, dar chiar si nouă, cetăţenilor, parcă ni s-a părut neverosimil că se întâmplă. Toate se desfăşoară după un plan, este evident asta acum, un plan care nu avea cum să înceapă ieri. Ani de zile înainte să reuşească să aducă în faţa instanţelor corupţi, DNA-ul s-a ocupat, în mod prioritar, de magistraţi. Şi asta pentru că, evident, nu se putea lupta împotriva marii corupţii politice având magistraţi corupţi. Acum, planul este evident, dar atunci nu era, la fel cum nici azi nu prea înţelegem de ce ajung în faţa instanţelor dosare vechi şi de şapte ani. Poate că instanţele nu erau pregătite atunci pentru astfel de dosare. Azi instanțele sunt dar nu și politicienii. Și, să mă iertați nici publicul nu este. Uitați-vă la Iohannis… i-a trebuit o săptămână ca să reacționeze după votul pentru Șova, din Senat iar reacția a fost extrem de slabă. Zice chestii gen Poptămaș! a exclamat ieri o colegă în timp ce ascultam cu toții discursul prezidențial. De Ponta ce să mai vorbim…

Acum, a intervenit problema asta cu Fiscul … Văd că parlamentarii l-au chemat pe şeful ANAF să dea explicaţii în legătură cu controalele desfăşurate la micii comercianţi. În același timp, răspunzând unei întrebări, Iohannis a dat un mesaj scăldat, iar Ponta, ei bine Ponta a anulat imediat cam tot efectul controalelor dure din ultima perioadă. Și asta printr-un mesaj neclar în privința viitoarelor proceduri.

Ok. Gata! Rămâne ca până acum! S-a rezolvat. Acum haideți să vă dăm filmul înapoi și să pricepem cu toții care e treaba asta cu Fiscul. Poate credeți că bătălia e simplă.

În urmă cu vreo doi ani, atunci când Garda Financiară s-a restructurat în Direcţia Antifraudă, au circulat zvonuri intense, potrivit cărora Fiscul a fost infiltrat cu oamenii serviciilor secrete, trimişi cu scopul clar să identifice şi să cureţe de corupţie organele de control financiar. Aha! Păi și credeți că asta se putea face cu Chițoiu șef? Sau cu Gelu Diaconu? Tot elementul politic a fost cel care a stricat Garda Financiară pe vremuri… dar nu trebuie să vă imaginați că toți comisarii fostei Gărzi erau corupți. Dar, desigur, o parte a lor, aduna bani pentru partidul de la guvernare. Scopul restructurării era cu totul altul decât curățarea Gărzii. De fapt USL-ul dorea să își pună oamenii. Atâta doar că n-a mai fost atât de simplu. Și dacă pe funcțiile politice n-aveau cum să împiedice poziționarea clanului Rușanu (asta era aripa financiară a fostului PNL), în structurile de jos o bună parte a vechilor șpăgari chiar a fost eliminată. A contat mult și ofensiva DNA care i-a și eliminat pe Rușanu de la ASF și pe Chițoiu de la Finanțe. Aripa politică ce dorea controlul ANAF a fost mult slăbită astfel și ceea ce numim azi Direcția Antifraudă a început să devină altceva. A început adică să lucreze cu DNA și să se ocupe de marile dosare de evaziune. Controlează SRI Fiscul, la fel cum se spune că ar controla DNA? Nu știu. Habar n-am! E o problemă care mă depășește. Dar sunt sigur că SRI cel puțin verifică Antifrauda, judecând după modul de acțiune al noilor inspectori care au luat locul vechilor comisari. Pur și simplu le este frică să ia șpagă. Sau poate chiar nu vor. Sunt mult mai mulți tineri. Foarte tineri. De teizeci și ceva de ani – patruzeci.

Și dacă anul trecut Antifrauda a luat la rând marii contribuabili, acum fac asta cu micii comercianţi. Nu au resurse și timp să facă controale de fond. S-au răspândit prin toată țara ca să verifice casele de marcat. E minimum ce se poate face. Faza asta cu bătut din uşă în uşă, ca să-ţi dai seama cât e minus în casă şi cam cât a luat, pe grabă, patronul ca să acopere bonurile neemise, categoric nu este ultima. S-a instituit o adevărată teroare printre micii comercianţi, s-au închis 170 de magazine în două săptămâni, dar staţi, că abia urmează lucruri. Și asta se va întâmpla indiferent că vrea Ponta, că plânge lumea pe Facebook, că dă sau nu dă Iohannis mesaje amestecate sau că se leagă Macovei cu lanțuri la administrația fiscală.

În mod logic, acţiunile vor continua cu o campanie îndreptată împotriva celor care plătesc salarii, dar nu le plătesc integral sau nu le plătesc deloc pe cartea de muncă. Ştiu, asta ar fi treaba inspectorilor muncii, dar la câtă infiltrare pe bază de nepotism politic e acolo, zău că ar mai dura nişte ani de zile până când s-ar face curăţenie, ca să avem în România şi salarii plătite legal.

Aşa că, stimaţi patroni, să nu spuneţi din nou că aţi fost luaţi prin surprindere… Şi, dacă TVA-ul încă nu a scăzut şi nici nu este clar în acest moment dacă Parlamentul va decide scăderea lui, în privinţa taxării muncii, de bine, de rău, tot am avut o reducere a CAS-ului.

E un plan, da, desigur că e un plan. Nu putem fi siguri că va avea şi succes. Dar ştiţi ce, sunt mult mai mulţi cei care se bucură în tăcere de ceea ce se întâmplă, decât cei care urlă că Fiscul nu ţine cu ţara.

Sistemul legislativ din România rămâne stufos, idiot de multe ori, imposibil de respectat 100%, aşa încât e aproape imposibil să nu greşeşti cumva şi, deci, să nu devii vulnerabil la un control. Așa, și pe ăsta cine vreți să îl schimbe? Păi nu o pot face decât politicienii ăștia anemici, din păcate.

Cam aşa se întâmplă la orice schimbare şi, cum spuneam, la noi rar vedem asta. Haideţi, totuşi, să fim deschişi măcar o dată la nou, ca să vedem cum ar fi şi altfel în România. Iar dacă nu ne place, desigur, va fi mult mai simplu să revenim oricând la România noastră de o ştim, cea în care avem legi, dar nimeni nu le aplică, avem taxe, dar nimeni nu le plăteşte, avem o ţară care creşte, dar nu simt asta decât pereții burdușiți cu tablouri și lingouri.

Da, este ea, România formelor fără fond, în care ne zbatem de la Cuza încoace, de fapt, de când ţara însăşi a apărut pe hartă. Sunt peste 150 de ani de atunci. Nu-i cam mult?

Comentarii prin facebook

63 răspunsuri la Trei pași înainte, doi pași înapoi… de aia la noi veșnicia durează mai mult

  • ballroom botez
    Aprilie 7, 2015 la ora 10:28

    Stiti ce face un magician ca Ponta? Distrage atentia de la adevaratele probleme ale tari si creaza putin fum pentru a ne tine creerele ocupate. Noi comentam despre evaziunea unui utic inchis pentru 5 lei si ei pe partea cealalta fura sute de milioane.

    Răspunde
     
  • Cristina
    Aprilie 5, 2015 la ora 00:12

    Vrem un Cod Fiscal competent, simplificat si urgent! Vrem legislatia muncii la fel de simpla, fara sa impovareze caci asa apare evaziunea domnilor politicieni. Incercati impozitarea prin sume fixe ( la micii comercianti cel putin) asa orice Iq e mai usor sa proceseze ca are o obligatie clara fata de Stat.
    Sa incetam sa privim patronii ca porcii”” , ca sclavii inspectorilor si asa mai departe – sunt destui propietari de mici afaceri, cinstiti in tara asta care se chinuie cu acest sistem ambiguu, stufos si de multe ori care nu are legatura cu practica! ( aici ma refer si la forta de munca sezoniera, probele practice de angajare- in tarile nordice deja este implementa munca pe ora- de aici recurg atat de multe beneficii ptr persoanele care declara un simplu mester al casei care a lucrat ptr tine 2 , 3 ore si multe alte meserii.
    Vrem claritate, simplitate, taxe mici si impozitarea tuturor activitatilor inclusiv a prostitutiei.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 5, 2015 la ora 00:36

      „la micii comercianti… ” _ Pai, pe ei i-ati intrebat, pentru ca sustin ori de cate ori au ocazia ca sunt impotriva „forfetarelor” ?

      Răspunde
       
  • drona
    Aprilie 2, 2015 la ora 19:20

    la bagdasar arsenii centrul de excelenta unde ploua la asistentii cu filme de la investigatii c.t (constanta ? ) – r.m.n pe bani multi si frumosi , bineinteles ca in anii 2014 sacosa cu bani pleca probabil spre anaf s-au la anticoruptie . cu siguranta jumate cu jumate
    telepatici .

    Răspunde
     
  • eu , cetatean ROMAN , platitor de TAXE
    Aprilie 2, 2015 la ora 16:36

    Domnule Moise Guran

    Din punctul dvs de vedere eu ar mai trebui sa platesc taxe ?
    In momentul de fata , sunt bolnav de hepatita C pe care am dobandit-o de la spitalele mizere din Romania.
    In acest moment statul roman spune ca nu are niciun tratament pentru mine , intr-un cuvant sunt pe cont propriu si sunt condamnat la moarte.

    AR MAI TREBUI SA PLATESC TAXE ????
    ASTEPT UN RASPUNS CU INTERES DIN PARTEA DVS.

    MULTUMESC !!!

    Răspunde
     
  • Ion
    Aprilie 2, 2015 la ora 15:15

    Chiar daca in general sunt de aceeasi parere cu tine Moise, acum cred ca vezi lucrurile un pic gresit. Sunt perfect deacord sa faca ANAF controale, problema e la cine le fac si cum le fac. Ca un buticar sa vand marfa fara acte treuie sa o cumpere fara acte (de la diversi distribuitori, depozite, Dragon, si alte multe) sau sa ia din Metro, Carrefour etc 1kg de zahar cu 2 lei „pe persoana fizica” si sa il vanda cu 2,5 lei fara acte. In al doilea caz oricum statul incaseaza TVA pentru 2 lei.
    Si acum vin eu sa intreb oare nu era mai bine sa inceapa controalele din cealalta directie unde de fapt e marea evaziune si nu trebuie facute 10.000 de controale. Cum ar fi sa inchida 20 de mari depozite indiferent de numele lor in loc de 20 de buticuri de la tara.
    Una e sa lucrezi ca sa vada lumea ca nu stai si alta e sa fii eficient in ceea ce lucrezi.
    Si statul ar putea sa ofere niste facilitati pentru micile afaceri nu sa le ingroape de tot pentru ca in momentul asta directia e clara cei mari se fac si mai mari si cei mici in multe cazuri de abia supravietuiesc.

    Răspunde
     
    1. Noi
      Aprilie 2, 2015 la ora 16:03

      As da 5000 de like pt. acest comentariu.
      Bravo, subscriu

      Răspunde
       
  • Silviu Bab
    Aprilie 2, 2015 la ora 10:48

    Propun guvernului o idee, sa inregistreze rapid marca iGROPI, face o aplicatie (dar cu „Microsoft” nu cu Apple) si vedem ce judet conduce la numarul de gropi. Hai ca mai iese ceva cu aplicatia asta.

    Răspunde
     
  • manole Iosiper
    Aprilie 2, 2015 la ora 09:49

    Domnule Guran,
    Reglementari care obligau la emiterea bonurilor fiscale existau de mult. Deasemeni si amenzi pentru nerespecatare.
    Ordonanta cu bonurile fiscale insa a prevazut masuri vadit neconstitutionale: sigilarea unitatii,limitarea dreptului la aparare si afisarea pe geamuri care afecteaza imaginea!
    Scopul cred ca este ori politic ca sa facem o zarva care sa acopere dezbaterea problemelo serioase ale tarii,ori Fiscul ca sa acopere ineficacitatea recuperarii marilor evaziuni.
    Solutia ar fi simpla si se aplica cu succes in tari cu fiscalitate foarte stricta: impozit forfetar la volumul activitatii ( nu adaugat la actualele obligatii si in loc de) raport anual detailat asupra veniturilor firmei, evidenta simpla intr-un gegistru sigilat cu intarri si iesiri si foarte important declaratii anuale de venit pentru toti cei implicati in firma :patroni si angajati.Sistemul functioneaza cu succes in Statele Unite , Anglia, Germani,Israel.

    Răspunde
     
    1. Florin
      Aprilie 2, 2015 la ora 14:49

      De fapt a inceput razbunarea lui „ponta” pentru ca aproape toti cei care desfasoara activitati economice au implicit optiuni liberale chiar daca nu si principii; asa ca o face fara scrupule. Insasi afirmatia „coalitia evazionistilor” ne include pe toti in aceeasi oala iar parerea noastra nu conteaza.

      Răspunde
       
  • anca
    Aprilie 1, 2015 la ora 22:44

    Cand seful ANAF are un HOTEL-4*pe numele sotiei, cum are nesimtirea sa dea ordine aberante cu amenzi aberante, unei batrane care vinde urzici la taraba in piata?
    DE ce nu a inceput ANAF cu sotia lui,cu PONTA,BASESCU si toata sleahta de tradatori.Ponta a vrut sa impace si capra si varza, pentru ce ,CA PROSTIMEA SA_L ALEAGA in 2016,si sa nu cumva sa se scoata la lumina matrapaslacurile lui-familiei?Ce fel de justitie este asta a noastra?,pentru asemea jaf facut de Valcov i se da ARESTARE la domiciliu?, si nu e singurul,toti ailalti care au vandut tara, au distrus economia si care sunt in puscarie, au primit condamnari de te crucesti,mai putin decat primeste cineva ca fura o paine.Asta-i dreptate?,presedintele sa le faca observatie!,Good Heaven,numai la noi se poate asa ceva.Cred ca e o mandrie la noi sa fim DEZBINATI.Vai de zilele noastre.

    Răspunde
     
  • Viorica
    Aprilie 1, 2015 la ora 21:08

    In primul si in primul rand, avem o legislatie extrem de stufoasa in toate domeniile, care lasa loc de interpretari.
    In al doilea rand, in alte tari din Europa, cei care verifica agentul economic, ii ofera consultanta gratuita (ii spune omului cu subiect si predicat ce are voie si ce nu are), si abia dupa aceea daca nu se conformeaza il taxeaza; la noi, este o lupta pe viata si pe moarte intre cele doua tabere.
    In al treilea rand, ar trebui analizata fiecare situatie in parte, facute simulari; de cati clienti are nevoie un cizmar ca sa realizeze un venit minim de 1500 lei (bani care sa-i ajunga pentru intretinerea familiei) si apoi sa-i punem taxe si impozite in carca si sa-l controlam in fiecare luna ca fiind un mare evazionist. Oamenii au obosit in toata acesta lupta inutila si se vor retrage, se vor multumi sa manance un ou la doua zile si vor inceta sa mai viseze la o viata mai buna macar pentru copiii lui.

    Răspunde
     
  • Vasea cel voinic
    Aprilie 1, 2015 la ora 21:07

    Am un business alb . Nu negru, nu gri, nu mov cu pete albe. Este vorba de o franciza , dar nu-i asta important aici. Important e ca de la mine toti clientii ies cu bon fiscal, angajatii isi iau salariile la timp si tva-ul merge lunar catre stat.
    Tot important e ca o data la 2-3 luni ies lipsa la casa. Pot fi 30 pot fi 50 sau daca ma ard teparii profesionisti pot fi si 200. Eu ce sa fac? Sa le omor pe casiere? Sa ma bucur ca anaf-ul are instrumentul sa ma inchida ? Probabil in acest caz as pierde franciza si as falimenta. Va mira revolta, scarba si teama mea? Nu-mi vorbiti si dumneavoastra in termeni de daune colaterale?
    In fiecare zi ies plus la case intre 5 si 20 ron. De Craciun, Paste si Anul nou clientii sunt mai darnici si atunci raman si cu 30-40 ron. Ce-ar trebui sa fac? In momentul de fata , ciubucul asta se ascunde ca si cum am furat pe cineva. Dar eu n-am furat pe nimeni si nici fetele de la case. Si totusi Anaf-ul ar putea in orice moment sa zica altceva….
    Lumea zice de auchan, real sau carrefour. Pista falsa domnilor. Aia fiscalizeaza tot si dau bon la tot. La fel si orice alt mare lant de comercianti, benzinari sau mai stiu si eu ce alte multinationale. Si totusi….si aia pot fi inchisi de o lege idioata.
    Sa vorbim un pic despre rechinii ramasi din garda financiara. Sunt aceeasi baieti care-si puneau cozonacul in sacosa acum 3 ani. N-or fi toti, cred ca au ramas 50-60% dintre ei, dar sunt invatati cu bani multi. Problema e ca de frica dna-ului au inlocuit spaga cu bonusurile pentru amenzi. Ce daca abuzeaza? Nu le-a zis nimeni nimic niciodata. Poate vreun parlit de avertisment scris…. Si credeti in continuare ca n-ar trebui sa fiu revoltat?
    In sine ideea controalelor e buna. Dar eliminati posibilitatea abuzurilor si atunci voi fi cel mai mare fan al acestor controale. Ieri, prmul ministru spunea ca doar10% dintre sanctiunile anaf au fost fortate. Asta inseamna poate niste marfa perisabila pierduta, niste oameni in somaj, niste falimente, niste banci care bat la usa. 10% din cazuri. Daca 1% inseamna un abuz care frange un destin, atunci legea e idioata. Daca mai aud de binele facut de anaf, desi 10% din cazuri sunt discutabile…..ii urez aplaudacului respectiv sa simta ce simt cei 10%.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 1, 2015 la ora 20:58

    Fara sa am pretentii de specialist in folclor ardelenesc, cred ca dansul asta cu pasi inainte si inapoi se numeste „brasoveanca”, ori ceva asemanator, „sibianca”, poate, tot din prin zonele vecine. Spre exemplu, unii considera un pas inainte adoptarea in echipa de consilieri de la Cotroceni a d-lui Dudu Ionescu, Presedintele Republicii apropiindu-se in acest fel de doctrina conservatoare pe care dl. Ionescu a reprezentat-o o vreme in mod stralucit. Dupa cat stiu eu sa dansez „brasoveanca” cred ca am cam iesit din ritmul prezidential, noi doi aflandu-ne in contratimp, pentru ca in ceea ce ma priveste, este un pas inapoi al Presedintelui. Sau doi… V-am zis ca nu sunt un bun dansator pe astfel de muzica.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 1, 2015 la ora 20:37

    „Problema asta cu Fiscul” este putin diferita in realitate decat felul in care este prezentata. Spre exemplu, diferenta dintre numerarul aflat la un moment dat in casa si valorile rezultate din insumarea bonurilor fiscale poate avea cauze multiple. Efectuarea unor plati, spre exemplu. Dar, cea mai frecventa situatie este cea intalnita in toate magazinele, mari sau mici, anume cea de la inceputul zilei, cand casa este alimentata cu numerar pentru a exista posibilitatea de a da rest primilor cumparatori. Zgomotul cu privire la controalele fiscale, la fel ca zgomotul cu privire la reducerea taxelor prevazute in noul cod fiscal, este intentionat si are rolul de a scadea eficienta unor masuri benefice pentru economia nationala si pentru buzunarele mele. Dar, paguboase pentru cei care sunt obisnuiti sa ma fure. Se doreste crearea unei opinii de dezavuare a actiunilor de salubritate si reforma fiscala intreprinse de guvern.

    Răspunde
     
  • radu c
    Aprilie 1, 2015 la ora 20:24

    Desi va apreciez emisiunea am si eu o rezerva fata de articolul dvs.
    O lege bine intentionata insa prost gandita si aplicata (lipsa documentare, lipsa contact cu realitatea)…
    Acest cometaria l-am mai scris ieri pe facebook inainte de aparitia interviului cu Johanis si retractarea d-lui Monta…

    Ar trebui ca domnii de la anaf, primul ministru si sefii de la finante sa faca si ei pe ospatarii si casierii macar o zi din viata lor sa vada ce inseamna sa dai rest … la 200-300 de clienti pe zi sa vezi daca poti sa fii robot sa nu apara nicio diferenta… nici macar de 1 leu… pariez ca nu ar face fatza si ar deveni mari „evazionisti” … si la sfarsitul zilei ar avea diferente nu de 10-20 lei ci de 200-300…

    Răspunde
     
  • Doc
    Aprilie 1, 2015 la ora 20:18

    Moise,

    Apropos de plata salariilor: cand vad si eu un control in direct la o emisune TV, in intervalul orar 22 – 6, pentru controlul contractelor salariatilor care in acest interval lucreaza ore de noapte!?
    Nu stiu cum e la TVR, dar hai sa iti spun ca la televiziunea la care te-ai lansat, oamenii aia care trageau de cabluri, microfoane, camere, casete pentru emisiunea ta nu primeau nici un leu pentru ce lucrau noaptea, in weekend, de sarbatori, sau suplimentar. Nu pe tine te acuz, ci pe angajator. Sunt firme mari care n-au vazut un control in 20 de ani. Care e motivul pentru care sunt ocolite!? Ma feresc sa fac legtura cu patronii influenti. Ma astept sa imi explici cumva tu.

    Multumesc

    Răspunde
     
  • Cris
    Aprilie 1, 2015 la ora 19:24

    Corifeul noului Cod Fiscal – ala care ne invata pe noi cum e cu taxele – Darius Valcov, a mai scos din joben inca 47 de tablouri procurate cu bani din escrocherii si infractiuni cu bani publici, pe langa cele 100 de tablouri descoperite deja dosite in diverse case particulare.

    Ia te uite, bai nene, cine a ajuns sa ne cotrobaie pe noi la casa de marcat.

    Răspunde
     
  • Alex
    Aprilie 1, 2015 la ora 19:17

    Pacat ca cei care scriu aici nu fac legatura intre evaziune si taxele mari pe munca. Taxe mari pe munca care de asemenea incurajeaza munca la negra, ceea ce duce la fond de pensii mici, deci tara plina de batrani saraci. Evaziune si munca la negru care duce de asemenea la buget mic, salarii pentru profesori si medici mic, sistem de invatamant/medical grav subfinantat, rezultand o societate submediocra.
    Ehh, voi plangetu de mila buticarilor, dar cand 25 de miliarde nu ajung in buget, bani care ar putea fi folositi la multe, parca imi vine sa zic ca ne meritam tara in care traim.

    Răspunde
     
  • Marcus
    Aprilie 1, 2015 la ora 19:15

    Domnule Guran, ati inceput sa deraiati ca Mircea Badea, Iohannis:

    – a respins de la promulgare, fără mare tam-tam public, legi cu probleme
    – a sesizat Curtea Constituțională atunci când a fost cazul
    – a cerut Parlamentului să nu mai facă zid în jurul corupților
    – a sprijinit Justiția public, în mai multe rânduri, în lupta anti-corupție
    – a transmis, tot public, mesaje repetate de încurajare a DNA
    – a început construirea unei agende externe consistente (care e în mod direct și constituțional treaba președintelui)

    Imaginativa cum ar fi arătat astăzi România cu Victor Ponta președinte? Va da-ti foarte mult cu parerea, si timpul a dovedit ca nu ati avut mereu dreptate, biziday nu prea mai e o emisiune economica.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 1, 2015 la ora 18:42

    Mi-a placut, de 1 aprilie, metafora cu vesnicia care dureaza mai mult la noi…Cam tot atat cat kleptocratia sprijinita de servicii, adica, inclusiv de SRI cel „reformator”. Pentru 1 aprilie, e buna!

    Răspunde
     
  • com
    Aprilie 1, 2015 la ora 18:32

    Oameni buni nu ati inteles nimic. Tu cand iti primesti salariu deja si tu si patronul tau ati virat statului toate impozitele. Bun. Ai in buzunar 1000 lei cash(salariu tau) si mergi si iti cumperi un pachet de tigari 15 lei si arunci bonul ca nu-ti foloseste la nimic. Apoi te opreste Anaful pe strada, iti face monetarul in buzunar si iti spune ca iti lipsesc 15 lei, deci esti un evazionist! Lucrezi la negru! Esti hot! Degeaba ii explici tu ca ai lipsa din salar, nu ai bani in plus etc.. Aici e problema! Despre ce evaziune vorbim? Ha? Cu salariu meu il cheltui cum vreau! Asa se intampla si cu buticurile cu plusul/minusul in casele de marcat. Faptul ca are bani in plus sau in minus nu dovedeste nimic despre evaziune, ca da sau nu da bon, pot fi multe alte motive pentru care nu bate raportul x cu banii din casa. Aici e buba cea mare a legii care te lasa la mana unui inspector care iti pune pecetea de evazionist, te inchide si nici nu mai poti contesta nimic pe nicaieri. Anaf trebuie sa aiba probe foarte clare ca x nu da bon iar faptul ca nu ies banii la numaratoare cu raportul x poate fi si din cauza ca nu x nu emite bon dar pot fi si multe alte cauze!

    Răspunde
     
  • Meh
    Aprilie 1, 2015 la ora 18:21

    Tocmai ce vorbirati despre intoarcerea romanilor acasa. Era o data un baiat care s-a chinuit in Italia, a strans ceva bani si s-a intors in Romania cu gand sa-si deschida o pizzerie. Si-a inchiriat omul spatiu, si-a luat aparatura, si a deschis-o intr-un final dupa multa alergatura dupa „aprobari” si „spagi”. Dat fiind faptul ca reprezenta concurenta pentru cineva din fieful local, a primit in vreo 3 randuri control de la Garda Financiara aproape consecutiv si bineinteles amenzile de rigoare, care dupa cum ati vazut nu sunt chiar mici. A vandut ce-a putut si-a plecat. The End. Si eu mi-am inchis firma din cauza de Garda Financiara, pentru ca afacerea de-abia tinea un vanzator, eu n-aveam profit, doar cel care imi inchiriase spatiul avea, si mi-a fost frica, ca daca mai imi vine si Garda Financiara pe cap (stiti vorba „iti gasesc ei ceva daca nu le dai spaga”), am zis ca nu vreau sa ma ruinez de tot, si-am inchis.

    Răspunde
     
  • Cristina
    Aprilie 1, 2015 la ora 18:19

    Orice om cinstit gandeste asa,,,,mai simplu: Zi-mi cat trebuie sa d au ( taxe si impozite ) pe trimestru sau pe semestru si daca nu am dat: someaza ma odata si luna urmatoare vino inchide mi afacerea si ma si legi naibii la puscarie. Acest sistem simplificat nu mai necesita atat de multi functionari publici , asa multi inspectori pe drumuri care oricum consuma banii publici si ca sa vezi Doamne mai vin si cu intimidarea! de ce atatea acte, de ce atatia bani irositi pe asa multe salarii. Mai simplu, mai transparent – o suma fixa pe fiecare grupa de activitate si gata. un singur click verifica daca ai facut plata sau nu. Repet eu doresc sa imi spuna cat trebuie sa d au si gata. Ca proprietar de restaurant 100 locuri/3stele, in provincie,d au de multi ani MINIM 10000/ luna( toate taxele la bugetul central de stat) . NU ESTE MAI simplu sa imi spui dai 30000/trimestru? iar daca nu mai reusesti nu e neaparat ca trebuie sa fii patron de restaurant- poti cobori pe un impozit mai mic comercializand lalele sau verdeata, ori imi pot lua cu constiinciozitate si statutul de angajat! Garantat isi vor plati Majoritatea impozitul(le) care au o suma fixa, fara hartogaraie asa multa, fara un sistem asa incurcat, fara stres si cu investitii mai multe datorita simplitatii.

    Răspunde
     
  • Meh
    Aprilie 1, 2015 la ora 18:12

    Daca maine apare iPhone7 copii sefilor ANAF si a multor comisari il primesc a doua zi daca nu imediat. Are un sens ce spuneti dar in realitate nu prea e asa. Cel mai bine se vede in Mall-uri, in baruri, in cluburi. Daca va duceti la un examen ANAF o sa vedeti in curtea Politehnicii (acolo se tine),salonul de la Detroit. Hai sa fim seriosi. Traim in rRomania si stim cu ce hoti avem de-a face. Asta cu catusele e o spalatura de vase. Uitati-va cine-i la ASF? Cum oare toate rudele parlamentarilor PSD si nu numai, sunt specialisti financiari?

    Răspunde
     
  • Cetateanul suprataxat
    Aprilie 1, 2015 la ora 17:36

    Dar ANAF cand face niste controale la firmele alea de stat sau de partid? O sa spuneti ca vreau sa moara si capra vecinului, dar de fapt vreau tratament legal pentru toata lumea, nu doar pentru catei. Saptamana trecuta mi-am luat un abonament de metrou. Nu am primit bon fiscal. Am cerut (nu pentru ca as fi fan al ANAF-ului, ci pentru ca m-a enervat scumpirea transportului cu metroul, pe care o consider nejustificata), si am fost trimis la statia Eroilor, sa mi se dea de acolo. Eliberarea bonului fiscal doar la cererea clientului nu e tot evaziune? Ei dau factura doar daca iti trebuie ca sa decontezi transportul. Daca magazinul din colt m-ar trimite la un magazin mai mare din acelasi lant si din alt capat al Bucurestiului, pentru o simpla eliberare de factura, ANAF-ul nu l-ar inchide? Nu ar merita Metrorexul inchis macar o luna? RATB-ul de ce da bonuri fiscale la incarcarea cardurilor? Ei de ce au putut sa puna case de marcat la numeroasele lor tarabe de incarcare a cardurilor, dar Metrorex nu s-a deranjat sa doteze casieriile din statii cu case de marcat?
    Si pana la urma de ce sa cer eu bon fiscal? Ce-mi ofera mie statul de banii aia? Scoli, spitale, autostrazi? Sa nu-mi spuna ca mai intai trebuie sa dau eu banul, ca apoi ei sa faca ceva. De 25 de ani noi tot dam banul, si nu se vede. Am cotizat deja cu totii cat sa umplem tara de autostrazi si de spitale moderne. Statul nu are doar firmele ostile fata de el, cat si cetatenii aia de la care vrea sa-i faca jocurile, cerand bon fiscal. Sa va spun ceva, domnule Guran: eu tin minte unde primesc bon fiscal, si alta data nu mai trec pe acolo. Pentru ca statul nu merita banii aia din TVA.

    Răspunde
     
    1. Meh
      Aprilie 1, 2015 la ora 18:14

      Sa-si mentina ei salariile grase.

      Răspunde
       
    2. ion
      Aprilie 2, 2015 la ora 09:11

      cel mai bun comentariu. subscriu.

      Răspunde
       
  • Catalin
    Aprilie 1, 2015 la ora 17:29

    „…dar stiti ce … nu mai am chef sa ma scuz pentru asta ” Nu stiu de ce dar imi amintiti de unfilmulet destinat a intimida adversarii cotropitorului rus . Cui serveste aceasta demonstratie de forta ? ANAF alearga dupa hoti sau urmareste respectarea legii . Daca legea nu poate fi respectata 100% de ce nu o modificati ? ANAF poate fi acuzat usor de exces de zel . Prin legile actuale , micul comerciant care supravietueste din activitatea prestata , este adus in situatia unui sclav . Sclavia moderna are forme foarte sofisticate . Ati spus ca vesnicia s-a nascut la tara . De la taran se poarta obiceiul de a da cu biciul in calul care trage . Acest obicei se practica cu folos la oras . Legile nu se aplica numai cu batul . In societatea capitalista legile se aplica pana la un anumit nivel , apoi nu se mai aplica . In Romania s-a facut o rectificare de nivel ( probabil era prea jos ) .

    Răspunde
     
  • m
    Aprilie 1, 2015 la ora 16:59

    oh, cat despre reducerea de CAS,Moise, „buticarii” n-au apucat sa se bucure pentru ca au marit si salariul minim. De fapt mai stim cam cati salariati sunt pe salariul minim in Romania? Ca pe aia si pe angajatorii lor treaba asta: ” de bine, de rău, tot am avut o reducere a CAS-ului” nu cred ca i-a ajutat. De bine, de rau…

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Aprilie 1, 2015 la ora 17:32

      Asa este. A scazut CAS dar a crescut salariul minim. Spuneti corect ca nu se cunoaste la „buticar”. Nu se cunoaste pentru ca aceasta comparatie este gresita. Compatatia trebuie facuta intre cresterea salariului minim fara reducerea CAS din toamna si cresterea salariului cu scaderea CAS. Hopa, a aparut si diferenta pe care multi nu vor sa o vada.

      Răspunde
       
      1. m
        Aprilie 1, 2015 la ora 18:31

        pai cand vin la pachet si se anuleaza una pe alta ce ramane? S-a redus CAS la angajator in toamna si a crescut suma de plata la angajator prin marirea salariului minim in ianuarie.Si mai vine o marire in vara.(daca in vara mai scad cu 10% CAS s-ar simti ce ziceti Dvs ca se vede) Asta e ordinea, indiferent ce ne inchipuim.Iar diferenta ar trebui simtita nu vazuta… Aaa, ca ne inchipuim cum ar fi fost daca era altfel?Pai daca scadeau tva la 9% si cota unica la 9% era bine, asa daca scad 20%resp 14 e groaznic. Zic si io, asa, sa fie bine, ca sa nu fie rau …

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Aprilie 1, 2015 la ora 19:07

          N-am spus sa nu scada taxele, ba din contra.
          Stiu ca au venit la pachet, dar pana acum a venit mereu numai cresterea salariului minim, fara scaderi de taxe. Chiar daca nu scadeau CAS, ei tot cresteau salariul minim. Dvs spuneti ca nu se vede scaderea CAS doar ca pe urma au crescut salariul minim? Adica sa mai fi asteptat cateva luni si sa scada CAS dupa marirea salariilor ca sa vada toata lumea scaderea?

          Răspunde
           
          1. m
            Aprilie 2, 2015 la ora 09:55

            Nu, spun doar ca pentru cei, destul de multi, care platesc angajatii cu salariul minim pe economie, efectele(mari sau mici) ale reducerii CAS la angajator s-au evaporat cand salariul minim a fost majorat.
            Cand primesti un ou si ti se ia un ou iti mai ramane vreun ou in camara? SI iti mai si scoate ochii cum ca ti-a dat un ou, de ce esti prost si nu te bucuri, desi tu cand deschizi usa la camara nu mai e niciunul? De fapt ar trebui sa stii si fara sa deschizi usa la camara …Dar cred ca aveti dreptate, sunt inca destul de multi care inca cred ca mai au un ou, desi de fapt camara e goala…
            Care mai cred ca daca Antifrauda ii prinde pe toti aia care doseau oua, camara proprie se va umple singura de oua. Atata timp cat exista multi oameni in categoria asta, statul va continua sa jongleze cu ouale, iar in camara noastra va ramane mereu diferenta intre oul dat si oul luat. Ambalata frumos.

             
  • m
    Aprilie 1, 2015 la ora 16:50

    ANAF si in comunicate a spuc cum ca 90% din dosare sunt de peste 1milion de euro, dar ceva detalii, careva? 🙂 Adica si presa asta evazionista e de kkt, da stiri numai de la actiunile pentru combaterea urzicilor, iar de la marile operatiuni, cu zeci de mii baxuri, tone,litri,jointuri,femei, tiruri, vapoare si alte instrumente de fraudare nimic, frate:) Astia au starpit coruptia anul trecut din ce am inteles, si nimeni nu vrea sa zica nimic. Le-au ramas doar brutarii si covrigarii.Oh si ospatarii, cu buzunarele lor pline cu tot….De-aia au tabarat pe ei, reprezinta ultimul bastion al evaziunii si o sa-l nimiceasca. .
    ponta tocmai ne-a anuntat ca de la Giovanni nu mai sunt in stare sa recupereze nimic, vreun vinovat? Sau macar a incercat cineva ceva? Omu` e la inchisoare de ceva timp, daca nu l-a intrebat nimeni de sanatate ma gandesc si eu ca si-a mutat averea. Pai cred ca doar la tara (ca sa fiu si eu on topic) un organism si niste inspectori Antifrauda pot fi validati pentru niste buticareli, in timp ce in lupta cu marea evaziune rezultatele sunt absente. Si pe aia pe care ii prind, ii lasa cu bani cu tot, ca n-au ce mai recupera, petrecerea e gata demult. ANAF nu se reformeaza, se branduieste. Daca se reforma, vedeam zilele astea sarje impotriva evazionistilor „seriosi”, nu impotriva covrigariilor, brutariilor, xeroxurilor.Inestiga fraude cu TVA nu cu bon fiscal… Mno da` daca tre sa-i laudam, sa-i laudam. Buticarii vor face evaziune mai mica sau deloc, problema e rezolvata, putem sta linistiti, treaba o sa mearga foarte bine,e suficient sa cerem bon fiscal si viata noastra se va schimba. Un bon fiscal, va rog.

    Răspunde
     
  • Calin
    Aprilie 1, 2015 la ora 16:23

    Sa-ti platesti taxele si sa indeplinesti toate obligatiile lgale corect in aceasta tara este, asa cum si tu ai recunoscut, Moise, imposibil. Legislatia nu iti permite. Este o abrambureala de prostii puse acolo ca pretext de amenzi.

    Controalele nu vor sa corecteze nimic, nu aduc pe nimeni din greseala pe calea corecta. Nu. Controalele sunt doar al doilea val de impozitare. Si uneor al treilea, al patrulea, etc.

    Iar a gasi modalitati de a nu plati tine de respectul de sine. Eu muncesc ca un bou 12-14 ore pe zi ca sa platesc 40-45% taxe, ca sa ia salrii putorile de la stat care imi trimit mie scrisori cu informatii false. Ca sa platesc orice consultatie medicala la care ma duc, ca sa imi trimit copii la o scoala ca nu ii invata nimic sau daca ii invata ceva, alea sunt numai tampenii. Platesc taxele ca sa ma las furat ca prostul. In momentul in care o sa am senzatia ca primesc de banii pe care ii platesc, aia putini, jumate din valoarea lor, atunci o sa imi platesc toate taxele.

    Cat despre legislatie, Moise, presupune ca legea spune ca daca tu, Moise Guran, nu iti dai singur un genunchi intre picioare in urmatoarele 10 secunde, nu mai ai cu ce sa-ti hranesti copii 30 de zile. Cat de corect ti se pare sa respecti legislatia acum?

    Răspunde
     
  • Stan
    Aprilie 1, 2015 la ora 15:35

    Sunt de acord că legea trebuie respectată de toți, cu mic-cu mare. TOTUȘI, de ce să plătim taxe? În cazul Hrebenciuc de retrocedări ilegale, câțiva oameni au păgubit Statul cu 300 milioane euro. Și Statului nu i-a păsat. Există calcule cum că în ultimii 25 ani s-au furat peste 25 miliarde de euro din banul public. Și nimănui nu-i pasă. Și-atunci? Nu credeți că mai întâi Statul are datoria să ne demonstreze, zi de zi, și să ne convingă de buna administrare ( nu numai cu câteva arestări fără recuperarea prejudiciului)? Să ne demonstreze că are viziune, că face ce promite, etc?

    Răspunde
     
  • xman
    Aprilie 1, 2015 la ora 15:34

    Si in plina actiune ANAF, tocmai ce au sosit cateva zeci de tiruri cu marfa din Turcia… Toti bisnitarii din piete au aceleasi produse, la preturi foarte foarte mici!

    Raportul producator/bisnitar e undeva la 4% (toti au carnete de producatori!), iar preturile de revanzare sunt undeva la jumatatea pretului unui producator!

    Rog un control medical sa fie facut la anaf, toti par sa sufere de leziuni severe la nivelul hipocampusului!

    Nu exista scuze pentru mizeria asta, cum nu au existat nici pentru mizeria cu votul din diaspora, doar ca nimeni n-a invatat nimic…

    Răspunde
     
  • Rus Afilon
    Aprilie 1, 2015 la ora 15:18

    Buna ziua!
    Societatile de asigurari favorizeaza evaziunea ficala:
    Legea RCA a scazut val.max.de despagubire raportandu-se la val.de piata a auto inmultindu-se daunele totale in detrimentul reparatiilor purtatoare de fiscalitati.Pe romaneste,ii plateste omului 75% din val.
    masinii pe Autovit scazandu-i epava.
    Se stabilesc limite valorice ale reparatiilor,cat mai mici,incurajandu-se reparatii cu piese second hand,in unitati neautorizate,chiar si in Bulgaria.
    Se platesc daunele,direct pagubitilor,aprox.60% din val reparatiei,in sistem-regie proprie-adica fara fiscalitati,incurajandu-se evaziunea.
    Pentru a limita cheltuielile cu reparatiile,incheie conventii si deconteaza lucrari catre unitati neautorizate,incurajand munca la negru.
    Toate acestea si multe alte situatii se intampla,din lipsa de respect si impotriva tuturor eforturilor noastre de a normaliza
    lucrurile.(a se vedea ca majoritatea asiguratorilor sunt straini si cu miros politic)
    Cu stima si respect pentru eforturile pe care le faceti pentru romanii care vor sa inteleaga cate ceva.

    Răspunde
     
  • Cristian
    Aprilie 1, 2015 la ora 15:02

    Sustin lichidarea tuturor celor care fraudeaza indiferent de suma. Asa educam comertul si devine partial legal iar in timp legal.
    Cine nu rezista sa moara. Nu-i plangeti pe cei care lucreaza la borfasi, ei vor regreta mai tz si va vor injura, la batranete.Pe principiul militar: reclamatia e facuta cu scop si prezentati efectul.

    Răspunde
     
  • adrian
    Aprilie 1, 2015 la ora 14:56

    sunt unul dintre cei care apreciaza aceasta lupta a DNA-ului si a diviziei Antifrauda si da, nu este nici o problema ca acestia si-au indreptat atentia si catre micii intreprinzatori din care fac si eu parte – nu poate exista concurenta corecta intre firme atata timp cat nu respectam si nu avem aceleasi masuri si legi pt toti
    as fi extrem de bucuros daca s-ar lua masuri foarte drastice pentru cei care lucreaza la negru si care au ajuns sa ingroape micile firme din cauza concurentei

    Răspunde
     
  • Adrian
    Aprilie 1, 2015 la ora 14:31

    Eu nu intelg de ce nu ia niste decizii mult mai simple si sigure pt buget ca de exemplu:
    – TVA redus la 9% pt lista deja propusa de Guvern doar pt platile cu CARDUL sau online. Ca doar daca platesit online fi sigur ca se fiscalizeaza si atunci ar fi al naibi de simplu de verificat cat nu a batut pe casa.

    Sa vezi atunci ce presiune pe comercianti si ce liniste la FISC.

    Si toatea treba e facuta de clientul care vrea un produs mai iefrin si merge la cel care poate face plata cu CARDUL.

    O zi faina,
    Adrian

    Răspunde
     
    1. PREA SIMPLU, PREA EFICACE, PREA CIVILIZAT!
      Aprilie 1, 2015 la ora 16:30

      NU SE VREA!!!

      Răspunde
       
  • vlad
    Aprilie 1, 2015 la ora 14:23

    Oamenii nu inteleg, la privat angajatul trebuie sa-si produca salariul si taxele.

    Vrei 1000 eur, foarte bine, da asta costa 2000 eur (diferenta sunt taxele). Cine o sa ii produca? o sa vina patronul sa produca pentru salariul angajatului?

    Ei, care va stiti ca produceti 2000 de euro/ luna? in care luna i-ati produs?

    Răspunde
     
  • iusti
    Aprilie 1, 2015 la ora 14:07

    In alte tari mai înaintate sistematic spre binele angajatului fiecare poate sa si verifice daca i sa platit contributia

    Răspunde
     
  • Elena
    Aprilie 1, 2015 la ora 14:07

    Nu mai inteleg, zau! In legislatie exista si amenzi, nimeni nu a zis ca micii intreprinzatori, care stim foarte bine ca sunt cei care tin tara asta pe picioare, ( si cei plecati la munca in tari straine si trimit bani in tara), sa nu linse aplice nicio sanctiune, ci sustin ca trebuie ajutati sa intre in legalitate totala, nu sa li se dea in cap ca nu ajuta la nimic si pe nimeni, angajatii raman fara lic de munca, care de bine de rau se platesc niste taxe pt ei…plus amenda… Si poti sa revii si la urmatoarea abatere sa il sanctionezi si mai dur si atunci cu siguranta se va indrepta. Mai mult decat atat aceste controale ar trebui sa fie facute dupa intrarea in viguare a noului cod fiscal ci scaderea taxelor, fiindca la atatea taxe si impozite si accize…unii nu au de unde sa plateasca toate taxele astea si uite cum sunt obligati sa faca nereguli! Este o vorba pestele se impute de la cap, pai au saracit tara, au furat tot ce au putut, nu au facut nimic cu toate taxele si impozitele platite, cand avem nevoie de orice de la o institutie de stat, oricare ar fi ea, ca vorbim de cozi la a plati impozite sau vorbim de o autorizatie de constructie, sau de o adeverinta de la casa de sanatate sau casa de pensii …innebunim de nervi si cat ne plimbam. Nu mai zic ce se intampla daca ne imbolnavim, cine este vinovat ca nu mai avem medici in spitale? Daca ne uitam la banii stransi din impozite si taxe vedem de fapt ca in toti acesti ani au fost multi bani stransi din impozite si taxe dar nimic facuti cu ei, unde este autaostrada din marirea accizei? Atunci cand micii intreprinzatori muncesc de 20 de ani unii cate 14 ore/zi si noaptea se gandesc ca vine 25 ale lunii si trebuie sa plateasca impozitele, vine 30 ale lunii salariile, vine scadenta utilitatilor, nimeni nu plateste la timp fiindca statul nu ii plateste pe aia mari ca sa ajunga si la cei mici… Imi pare rau dar atunci cred ca in loc ca ANAF-ul sa controleze floraria din colt mai bine se duce in port la Constanta sa verifice cum intra containarele cu flori unul cu acte 10 fara acte, sau in loc sa se duca la butic mai bine merge la Dragonul Rosu si Dorali unde daca indraznesti sa ceri factura mai au putin si te bat…. Asa ca Gurane schimbarile nu se fac doar la unii sa termine cu furatul in frumtea tarii si pe urma sa o ia de sus in jos sa curete, si sa ii puna la munca pe toti bugetarii nu cum sunt angajatii din Primariile de la tara 10 angajati la 2000 de case si cand ceri o adeverinta este vai si amar…

    Răspunde
     
  • Lacra
    Aprilie 1, 2015 la ora 14:05

    Domnule Guran,
    L-ati criticat pe domnul Iohannis ca vorbeste folosind expresia „mi-ar place”.
    Sa stiti ca dumnealui e, oarecum, din generatia mea, asa am invatat la scoala. Si mie mi se pare nepotrivit „mi-ar placea”. Cand se va reveni la forma veche (caci se va intampla, totul e o chestie de conventie, Academia Romana gaseste tot felul de explicatii in timp) veti parea si dumneavoastra desuet.
    Asa ca fiti mai ingaduitor, poate stie cum e acum dar refuza, ca si cei care nu vor sa scrie cu i din a.

    Răspunde
     
  • adrian
    Aprilie 1, 2015 la ora 13:58

    cand oare o sa va dati seama ca acest presedinte este doar o marioneta in mainile serviciilor tarilor puternice si n-are, saracu’ , voie sa spuna nimic? oricum eu nici nu-l vad in stare sa faca ceva nici independent daca ar fi… a fost ales doar pe varianta „impotriva celorlalti” si se va scalda in mediocritate asa cum a demonstrate-o de cand e in viata publica.
    Romania, tara noastra, Doamne ajuta!

    Răspunde
     
  • postu mare
    Aprilie 1, 2015 la ora 13:55

    „Zice chestii gen Poptămaș! a exclamat ieri o colegă în timp ce ascultam cu toții discursul prezidențial.”
    oameni buni, io si colegii mei de diaspora, care nu avem tv, cautaram acum pe google ce e aia Poptămaș:
    first result:
    Mircea Badea comentează postările de pe Facebook ale lui Tony Poptămaș
    acum cautam pe google: „jurnalism serios &romania”

    Răspunde
     
  • Mihai
    Aprilie 1, 2015 la ora 13:30

    Domnule Guran, inteleg ce ziceti, corectitudine, taxe, oameni frumosi.

    Dar in lumea asta reala perioada post-2009 a fost o lupta continua cu o criza ce pare ca nu se mai termina. In lumea asta reala economia romaneasca se straduie cu greu sa reziste asaltului companiilor vestice.

    Asta e, nu putem, ii lasam pe altii. Problema este insa ca putem domnule Moise, dar nu cu nadragii jos si cu pistolul la tampla.

    Cand Carrefour ataca retailul si BRD Societe Generale il sustine, cand Lidl si Kaufland ataca si ei retailul si Erste Bank / BCR ii sustine si pe ei iar ultimele transee sunt ghilotinate de ANAF cu sustinerea consultantilor … wait for it … francezi si germani – da, comerciantul roman parca nu poate sa fie atat de corect.

    Pentru ca stiti dumneavoastra, domnule Guran, moralitatea asta cu gust colonialist da bine in cancelariile germane si in conturile franceze dar pute pe aici.

    Domnule Guran, economia pe care o prezentati cu cifre frumoase nu este economia noastra. Economia romaneasca a fost ingenuncheata pe altarul bugetului de stat. 4 milioane de oameni sunt vanduti angro pe piete de servicii.

    Nu avem know how decat limitat, atat cat sa nu putem construi nimic. Nu producem nimic, exportam doar controlat iar in final primim doar cat sa supravietuim.

    Deocamdata niste foruri intelepte au decis ca e bine sa ii supuna pe romani corporatiei si sa inchida economia necontrolabila si evazionista. Si vor continua planul asta maret. Oameni contra bani pentru buget si status de stapani pentru indivizi selecti. Dar nu va dura. Fiecare chiosc inchis, fiecare firma in insolventa e un pas mai mare catre dezastrul vulnerabilitatii statului roman. Iar cand statul roman va realiza ca a devenit cu totul un vasal incapabil de autosustinere, inglodat de datorii si lasat sa se descurce singur in fata amenintarilor de la est, va fi prea tarziu.

    Sa vedem atunci cat de bun a fost planul asta.

    Răspunde
     
    1. cosmin
      Aprilie 1, 2015 la ora 17:41

      bravo!! … foarte bine spus.

      Răspunde
       
    2. tot eu
      Aprilie 1, 2015 la ora 23:50

      Bine punctat…din pacate vb la pereti,altii stau de partea tragaciului nu noi…noi avem dreptul sa fim second hand prin europa

      Răspunde
       
    3. Florin
      Aprilie 2, 2015 la ora 16:02

      Foarte adevarat.
      Si la fel de adevarat ca nimeni nu vine la noi in tara decat pentru a castiga; oare Carrefour, Kaufland, etc dau salarii ca in tarile lor sau investesc cumva in productie la noi? Doar ne iau banii.

      Răspunde
       
      1. Maddy
        Aprilie 2, 2015 la ora 18:57

        Nup, marile lanturi au multe magazine mari, si mult teren sub aceste magazine mari si foarte mult teren de jur imprejurul acestor magazine mari, cu parcari foarte mari, cu infrastructura dusa moca pana la portita. Calculeaza si tu pe mp cat costa terenul aferent fiecarui centru comercial si vezi ce valoare va avea acel teren peste 5 ani. Profit maxim!

        Răspunde
         
  • Alex
    Aprilie 1, 2015 la ora 13:27

    Prea multi patroni, mai ales de magazine mici isi platesc angajatii pe carti de munca de 4 ore, in conditiile in care acestia lucreaza 8-10 ore/zi. Ba unii dintre ei cer inclusiv bacsisurile lasate de clienti. Asa merg lucrurile in multe locuril. Nu merita porcul sa fie amendat? In timp ce ei isi petrec vacantele in destinatii scumpe, angajatii nu primesc nici macar drepturile minime de care beneficiaza.

    Răspunde
     
  • Da
    Aprilie 1, 2015 la ora 13:16

    Daca presa il discretiteaza pe Iohannis nici acesta nu o sa mai faca nimic. Presa a dat cu batul in balta de multe ori si dvs cu multe analize politice, de ex. ca comisia EU il va face pe Ponta sa isi dea demisia.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Aprilie 1, 2015 la ora 13:07

    Dupa 25 de ami de evolutie liniara, observ ca, in momentul in care schimbarile iau un caracter usor mai abrubt, lumea incepe sa devina nerabdatoare, sa se panicheze sa-si piarda calmul si luciditatea. Ma refer aici la persoanele bine intentionate, printre care te numeri si tu. Suntem in situatia unui copil care, avand o singura jucarie, de care se cam plictisise, dar care era totusi a lui, primeste inca 10 jucarii si incepe sa planga pentru ca nu stie cu care sa se joace prima data. Eu zic ca trebuie sa ne calmam, sa privim in continuare critic lucrurile care se petrec in jurul nostru si sa-i dam societatii ceea ce are nevoie pentru a evolua: timp. Timp si, bineinteles, implicare constructiva din partea noastra.

    Răspunde
     
  • Istvan
    Aprilie 1, 2015 la ora 13:01

    Cu tot respectul pentru ce faci si mai ales cum, am o singura remarca: putin’tica rabdare nu strica. Nu exista politician corect in tara asta care sa nu fie mancat in 3-6 luni de zile. Nu-i iau apararea lui Johannis, in locul lui putea fi oricine … Idea e ca omul a plecat cu o bila alba din partea noastra si in loc sa-l sustinem in continuare il desfiintam cu carcoteala. Nu cred ca cineva in locul lui putea sa rezolve in 3 luni ce nu s-a facut in 25 de ani. E bine sa se faca presiune, dar sa nu uitam ca schimbarile profunde necesita timp. Plus, nu cred ca o reactie imediata la orice fel de furtuna media ar fi binevenita din partea Dlui. Stii vorba: cainii latra, caravane trece …
    Eu ii doresc sanatate si putere psihica mai ales si vorbim peste 2-3 ani si tragem o linie daca politica lui si modul de abordare a adus rezultatele scontate sau nu. Evident, asta nu inseamna ca nu trebuie sa nu fim cu ochii pe el si sa-l iertam pentru balbaieli. Spun doar, ca as fi putin mai moderat cu ficusul de la Cotroceni.

    Răspunde
     
  • ion
    Aprilie 1, 2015 la ora 12:46

    Incercati va rog, sa inchiriati legal un apartament, sau sa deschideti/platiti taxe/inchideti un pfa, si apoi imaginati-va ce cred oamenii care au facut acest lucru vreodata cand va citesc laudand anaf-ul.

    Răspunde
     
  • Anca Paduraru
    Aprilie 1, 2015 la ora 12:44

    nu stiu daca comentariul meu se potriveste aici.
    dar vreau sa va spun ca nu ma asteptam.
    de la dvs.
    in emisiunea TV ati lasat loc sa se inteleaga faptul ca este exagerat sa ii controlezi pe micii afaceristi.
    ei bine, nu este. legalitatea, daca este sa fie respectata trebuie sa inceapa de peste tot, si cu toata lumea.
    altminteri, daca avem un prag de la care sa inceapa sa fie aplicate amenzile, suntem din nou in domeniul arbitrariului, al legii personale, sau interpetate personal.
    sa fie corectitudine, sa plateasca hotii, dar nu incepand cu mine …
    nu?
    lupta impotriva micii infractionalitati are a face si cu piramida infractionala.
    adica, marea imfractionalitate se cladeste pe o baza foarte larga de mica infractionalitate.
    daca lucrezi SI la micsorarea acestei baze, imbunatatesti climatul general de legalitate.
    spre exemplu, politica lui Rudolph Juliani, ca primar al NYC, „zero tolerrance to petty crime”, ceea ce a transformat orasul din metrolpola cu infractionalitate ridicata in unul dintre cele mai sigure orase din SUA.
    asadar, politica tolerantei zero.
    de la mica si pana la marea infractiune.
    asta, cred, ca trebuie.

    si este o crima, ca ziarist, sa propagi ideea lui „lasa-i pe aia mici, ca inca nu sunt destul de mari” ca sa le aplici legea/ca sa respecte legea.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Aprilie 1, 2015 la ora 14:10

      Sincer sa va spun nu cred ca am zis asta. ba din contra…

      Răspunde
       
  • noi
    Aprilie 1, 2015 la ora 12:04

    In mare parte ai dreptate stimabile Moise insa ramane celalat aspect despre care nu spui nimic.
    Cum se cheltuie banii adunati de la contribuabil?
    Vezi, daca acest contribuabil hot sau cinstit ar vedea ca banul lui este folosit in interesul natiunii poate ar plati mai cu placere dar cand te gandesti ca banii ajung la alti hoti si mai mari ce sa mai zici. Hai zi ca nu am dreptate ca toate achizitiile se fac la preturi exorbitante, cheltuieli uneori absolut inutile de prost gust si chiar ofensatoare.
    Si as mai spune ceva, daca as putea sa dirijez impozitele mele nu as da nici un ban pentru politicieni ci numai pentru investitii in infrastructura.

    Răspunde
     
    1. Noi
      Aprilie 1, 2015 la ora 21:21

      Moise, mai concret, încearcă sa afli unde au ajuns banii din acciza suplimentara care s-a incasa 100% si a avut destinație AUTOSTRAZI. Te rog mult și apoi mai vedem cine, cât și de ce face evaziune.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase