Incredibil, băăi…. puşcăria nu e hotel de cinci stele! Cine ar fi crezut?

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

E un curent aşa… acuma, şi printre politicieni, dar şi pe la televiziuni… să facem, domne’, puşcăriile mai omeneşti, că prea-s fără tapet şi fără foehn, prea e buda turcească şi stau chiar şi patru oameni într-o cameră! Şoc! Şi, totuşi, eu înclin să fiu de acord cu cei care susţin acest curent, că na!, oameni suntem!

Trebuie să mărturisesc faptul că m-am gândit de multe ori că procurorii ar putea folosi şocul celor arestaţi pentru corupţie, la vederea unei celule de penitenciar, pentru a-i determina să fie mai cooperanţi într-o anchetă. Într-adevăr, puşcăria nu este chiar hotel de cinci stele … aşa cum spune şi doamna Elena Udrea, s-ar putea să n-ai un foehn cu care să te usuci pe păr după duş. Este, de asemenea, posibil ca, de exemplu, dacă ai unghiile făcute cu ojă semi-permanentă să nu găseşti, în arest, o lampă specială cu care să îţi scoţi manichiura. E o adevărată dramă, să ştiţi!

Cam nasol… suntem oameni cu toţii, ar fi trebuit să ne gândim şi la astfel de probleme…

Nu am putut să nu remarc, de asemenea, şi faptul că, de exemplu, după arestarea lui Maricel Păcuraru, unul dintre patronii de la Realitatea TV, postul respectiv s-a lansat într-o campanie contradictorie, chiar cu opiniile propriilor jurnalişti. Pe de o parte, aceştia nu-şi pot ascunde satisfacţia atunci când văd încarceraţi oameni pe care îi aştepţi, ca jurnalist, de mulţi ani să ajungă la mititica, iar pe de altă parte, desfăşori o campanie, numită umanitară, în care pui presiune pe direcţia penitenciarelor să îi facă, patronului nostru din celulă, un apartament de cinci stele, că vorba aia, a furat, a ajuns la puşcărie, dar noi tot din banii lui ne luăm salariile…

Trist! Foarte trist! Drama e dublă! Pe de o parte, patronul, şi avem deja mulţi patroni de televiziuni care nu ştiau că puşcăria nu este hotel de cinci stele, iar pe de altă parte, şi jurnalistul… pus în această ontologică dilemă! Pfuai! Ce a fost mai întâi? Omul? Patronul? Sau infractorul? Deci cum faci să râzi, la tv, de Udrea şi să nu se supere nici patronul tău încarcerat?

Acum, sigur, mă gândesc şi eu, ca oricare alt cetăţean obişnuit, la aceste drame… Dar ştiţi ce, ele mă apucă mai mult în timpul liber… În restul timpului, la fel ca noi toţi, mă gândesc că n-avem drumuri, că economia nu prea merge, că 3000 de şcoli de la ţară au wc-ul în curte, budă turcească, la fel ca la penitenciar, doar că fără apă curentă… Mă gândesc că 80% din populaţia oraşelor noastre locuieşte în blocuri vechi, comuniste, adevărate cutii de chibrituri, dar bune şi alea că, na!, astea noi moderne sunt prea scumpe la 1000 de euro metrul pătrat.

Şi totuşi, arestaţii şi condamnaţii patriei au dreptate! Ar trebui să investim, inclusiv în pușcării, pentru că, iată!, ne sunt atât de necesare, iar, dacă faci un calcul rece, pur economic, construirea unei pușcării aduce cam aceeași valoare adăugată la PIB-ul ţării ca și construirea unui bloc obișnuit de locuinţe.

Deci, rezumând, ca cetăţean şi contribuabil, cred că sunt de acord să punem tapet în celule, ba chiar să le facem un fel de garsoniere individuale, hai nu de cinci, dar mai de patru stele, aşa. Doar să aveţi răbdare, stimaţi condamnaţi şi arestaţi…. că, na!, trebuie să admiteţi şi voi, trebuie întâi autostrăzi, şcoli, blocuri pentru oamenii care plătesc pentru ele, şi când le-om termina pe toate astea, dar pe toate, toate ştiţi, când om avea şi noi o ţară de cinci stele, atunci chiar şi penitenciarele vor fi de cinci stele.

Ce păcat că nu v-aţi gândit şi voi la asta pe vremea când aveaţi puterea şi aţi folosit-o, nu ca să ridicaţi ţara (şi odată cu ea şi puşcăriile), ci ca să-i furaţi banii şi să ajungeţi în insalubrele astea de penitenciare!

Comentarii prin facebook

66 răspunsuri la Incredibil, băăi…. puşcăria nu e hotel de cinci stele! Cine ar fi crezut?

  • Goe
    Februarie 25, 2015 la ora 09:26

    In toata aceasta problema depinde de unde te uiti…!!!Asa ca DA probabil ca procurorii folosesc aceasta metoda de intimidare si DA eu zi ca l-ai arestat, dar asta nu inseamna ca-l duci la „GUANTANAMO” si oricum cam in toata lumea nu sunt amestecati criminalii si cei condamnati ptr. infractiuni cu violenta cei cei condamnati ptr. altfel de fapte. Cel putin nu in aceleasi celule. Si totusi in RO exista unitati de masura diferite…vezi toate comentariile aparute in presa despre cum sta clanul BECALI in puscarie, cun a stat Nastase si altii (toate povestite de fosti detinuti care au stat in acelasi loc). Dar asta e puscaria nu-i hotel, dar fiind in EUROPA si nu in ASIA sau America de Sud, cred ca ar trebui facut ceva, chiar si cu banii donati de puscariasii cu dare de mana, daca statul n-are bani (si de fondurile Europene fug ca dracu de tamaie !!, ptr. ca exista bani si ptr. asa ceva, dar…), tot ar fi un castig ptr. viitoarii locatari.ORICUM STATUL ASTA NENOROCIT ARE BANI DOAR PTR. BISERICI !!, nu scoli, nu spitale……etc. BISERICA E FRUNTEA LA ALOCAREA DE FONDURI ….

    Răspunde
     
  • alin
    Februarie 25, 2015 la ora 07:24

    As vrea sa raspund la cel putin jumatate din com, dar nu am timp asa ca o sa expun cateva pareri. D-nul Guran stie care este diferenta dintre arest preventiv si condamnare la puscarie (daca ati auzit emisiunea de la radio de zilele trecute), banuiesc ca stie si gramatica, asa ca nu trebuie sase tot gaseasca cate un profesor sa il/ne invete sa scriem.
    Astia care au furat statul ar trebuii tinuti si in arest si in puscarie in conditii minime de existenta si sa li se confiste toti banii ca pt atunci cand ies sa traiasca tot ca in puscarie, dar „liberi”. Cum eu nu incalc legea ar trebuii sa gandeasca torti sa nu o incalce si at ar putea fi in puscarie ca la auschwitz ca nu ar avea pe cine sa bage inauntru.

    Răspunde
     
  • Paul
    Februarie 24, 2015 la ora 21:54

    Dar cei care TRAIESC in conditii mai mizerabile decat cele din penitenciar?
    Ei sunt cumva torturati de parlamentari?
    In ceea ce priveste arestul preventiv din punctul meu de vedere reprezinta o prostie.
    Nu ar trebui ridicati decat daca se stie sigur ca ajung la bulau, ADICA SA AIBE PROBE SOLIDE.
    Procurorul care nu stie cand are destule probe ca sa condamne o persoana nu are ce cauta acolo.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 24, 2015 la ora 20:23

    Norma de hrana zilnica pentru un student din Romania este mai mica decat norma de hrana pentru un puscarias.

    Răspunde
     
  • kloshkutz
    Februarie 24, 2015 la ora 19:35

    2400 RON pt. intretinerea unui rebut social (de care societatea oricum e plina). Intri in teoria conspiratiei dar cred ca AIA MARI care ne conduc au interese sa aiba cat mai MULTI puscariasi (chiar si nevinovati- nu politicieni, sa fie clar) in timp ce copilul meu are 42 ron pe luna sa „traiasca” . Vai de capul nostru !!! ROMANIA, EDUCA-TE si TREZESTE-TE in puii mei odata !

    Răspunde
     
    1. Cris
      Februarie 24, 2015 la ora 20:21

      Au interes sa aiba cat mai multi sclavi nu puscariasi. Ai grija sa nu fii printre ei.

      Răspunde
       
  • Ovidiu
    Februarie 24, 2015 la ora 18:51

    Buna ziua Moise

    Iti inteleg indignarea! Sunt in asentimentul tau !
    Totusi, eu mai am o mare nedumerire si ma adresez tie cu rugamintea de a ma lumina.
    Sunt un cetatean al acestei tari, care nu are pregatire economica. Totusi cu pregatirea pe care o am, nu am reusit sa aflu – unde sunt publicate fondurile din bugetul de stat obtinute din confiscarea averilor celor condamnati pentru diverse fraude; practic a marilor corupti.
    Pe toate televiziunile apar zornait de catuse. Practic toate televiziunile isi impart timpul intre catuse si reclame. Arestarile au devenit un fel de telenovele cu diverse finaluri… fericite sau nefericite. Nici nu stiu cum sa le iau. Fericite pentru cine? Nefericite pentru cine?
    Este forte bine ca totusi se misca justitia in directia reducerii coruptiei! Este totusi exagerat acest flagel in societatea noastra. Va mai fi mult de lucru pe aceasta directie !
    Ca procedura, totusi, punctul meu de vedere este putin diferit.
    Despre recuperarea prejudiciului ti-am spus mai sus ce nu innteleg.
    Despre pedeapsa in sine, si aici vad lucrurile diferit.
    Toate aceste condamnari, in cel mai rau caz, se termina cu – arest cu executare. Nimeni nu vorbeste de recuperarea prejudiciului creat de la acesti inculpati, de banii recuperate din averile proprii si adusi la bugetul statului. Sau poate ca nu am fost eu suficient de atent sau nu stiu unde sa vad acest lucru…
    Apoi, pedeapsa in sine… Pentru ce se dau un numar x de ani de arest acestor persoane? Pentru ce sa-i “gazduiesc” in puscariile statului, pentru care se cheltuiesc tot de la stat, o suma considerabila de bani? Vor iesii de acolo, nu le confisca nimeni banii si practic avutia de care dispune la iesire – devine un bun cistigat definitiv, si chiar legal din acel moment. Cred ca multi concetateni de-ai dostrii ar raspunde afirmativ la intrebarea “… daca ar fi dispusi sa faca 3 ani de arest cu executare pentru 1 milion de euro…”.
    Cred ca o pedeapsa, cu un character mult mai corectiv, pentru cazurile marii corupti, ar fi – sa traiasca inculpatii acel nr x de ani ca noi toti, oamenii de rind. Se beneficieze doar de un apartament cu 2 camere (cum multi dintre noi s-ar dorii sa aibe), sa aibe un serviciu conform pregatirii (studii superioare sau medii…) de la care sa obtina doar salariul minim pe economie (ca majoritatea dintre noi). Practic sa fie obligat sa traiasca doar cu aceste venituri si in conditiile minime decente. Sunt de fapt conditiile la care am fost adusi de o mare parte din domniile lor.
    Sper ca am reusit sa-mi exprim nedumeririle mele sufucuent de clar. Sper ca si altii sa-si fi pus astfel de probleme, care s-au discutat deja si in acest caz sa imi spui daca gindesc bine sau rau.
    Indignarea ta este indreptatita ! Obraznicia nu are margini! Cum ar fi, sa fie obligati acesti cetateni sa coboare in realitate, in viata de zi cu zi a noastra a celor pe care isi doresc sa-i conduca. Hai de fratilor – sa nu ne mai conduceti, doar sa traiti ca noi.

    Iti doresc o zi excelenta.

    Cu respect,

    Ovidiu

    Răspunde
     
  • valic
    Februarie 24, 2015 la ora 17:53

    Mi se pare normal ca in puscarii sa fie conditii putin mai joase decat in caminele studentesti 🙂

    Asa faci diferenta intre niste viitori ingineri* („viitori contribuabili la stat” sa le zicem, pentru deliciul dumneavoastra dle Guran 🙂 ) si infractori.

    Si cred ca am spus totul cu asta.

    Răspunde
     
  • gabriela iovan
    Februarie 24, 2015 la ora 15:22

    De acord cu d-l Iliescu, dar ideea este ca elevii si studentii nu sunt auziti de surzii din parlamentul Romaniei. Elena Udrea este auzita pentru ca ea stie ca acei colegi care i-au votat ridicarea imunitatii sunt si ei implicati in diverse afaceri dubioase. Spitalele nu au bani pentru ca se fura, prin diverse metode si banii putini care ajung acolo. Nu sunt gasiti vinovatii pentru ca nu se vrea acest lucru. Nu se aduna bani la buget pentru ca se face evaziune fiscala la scara mare si eu cred ca se cunosc si se protejeaza cei cu datorii mari catre stat, pe care ar avea de unde sa le plateasca. Cand este sponsorizata campania electorala se fac si promisiuni.Si pentru ca „o mana sapala pe alta” nu se gasesc bani pentru multele prioritati de care vorbeste d-l Moise.

    Răspunde
     
  • anonim
    Februarie 24, 2015 la ora 15:15

    Bai prostilor ! In primul rand ii bagati pe toti in aceiasi categorie…in al doilea rand santeti ata de idioti incat credeti ca astia care au furat prin spagi si afaceri cu statul …o duc rau in puscarie ? Va inselati gaozarilor , ei o duc bine si acolo , si in libertate , si o sa se pise pe voi si pe toti ai vostri cand o sa iasa….stati linistiti atat timp cat exista spaga ei sunt interconectati si isi fac treaba in continuare…asa ca nu va mai faceti iluzii ca o sa fure in continuare si inchisi si in libertate…si voi o sa fiti frustrati in continuare…cat despre puscarii prosti dracu nu e vorba de conditii inumane , e vorba dracu ca te imbonlavesti si habar nu ai , ca la puscarie totul se trateaza cu aspirina…iesi de acolo si iti umpli familia de hepatita , boli de piele si boli de plamani…fiecare isi ispaseste pedeapsa , nu o faceti voi in locul lor asa ca nu mai judecat labagii si frustrate ce sunteti , ce spunea udrea este adevarat , vin sobolani prin gaura de la wc ul turcesc , vin noaptea si iti mananca din mancare idiotilor

    Răspunde
     
    1. Krantzro
      Februarie 24, 2015 la ora 17:46

      @anonim :
      În rest eşti bine? Urmezi tratamenul, da?

      Răspunde
       
  • ilie
    Februarie 24, 2015 la ora 14:11

    Ce le trebuie foehn la inchisoare? Nu se tund detinutii foarte scurt? Se sterg putin cu prosopul si gata…

    Răspunde
     
  • un turist
    Februarie 24, 2015 la ora 13:49

    Moise:Intr-un regim bine planificat nu ar trebui sa existe prioritati: A vedea care sint prioritatile inseamna a incerca sa aduci ordine in dezordinea ta. Un lucru bine organizat nu are prioritati. Din multe prioritati nu vei rezolva nici una sau numai partial ca nu mai au sfirsit.
    -Dupa cum s-a mai spus lasati acestor corupti hainele de pe ei si 500Lei si sa se descurce singuri mai departe atunci vor gindi doi pasi inainte.

    Răspunde
     
  • tavi
    Februarie 24, 2015 la ora 13:29

    UN comentariu complet facut de -hanna-.Sunt intru totul de accord cu acest comentariu.

    Răspunde
     
  • IRINA DELEANU
    Februarie 24, 2015 la ora 11:08

    Nu inteleg de ce se discuta atat de mult subiectul asta cu Udrea (si alti politicieni asemeni ei) si inchisorile din Romania. Daca o instanta a gasit vinovat un individ (indiferent despre ce individ este vorba) acela trebuie sa raspunda in fata legii, in functie de gradul de vinovatie. Daca vina e de asa natura ca trebuie sa faca puscarie … ei bine, sa zica merci ca nu i se taie o mana cum se facea pe vremuri si inca se mai face pe undeva in lume. Asa ca „stimati politicieni” … ciocu’ mic si puscarie cu confort sub zero ca asta meritati.

    Răspunde
     
    1. Ion Iliescu
      Februarie 24, 2015 la ora 11:16

      Udrea nu a fost găsită vinovată de nimic, este doar cercetata. Deocamdată. Înțelegi subtila diferență?

      Răspunde
       
  • Armaghedon
    Februarie 24, 2015 la ora 10:47

    @Moise
    1.Ca sa nu mai fie risipiti banii publici pe cazarea infractorilor, puscariile ar trebui sa fie productive in sistem de autofinantare.
    2.Nu trebuie ridicat confortul caci atunci
    teama de puscarie dispare definitiv si puscaria nu mai prezinta factor descurajant
    pentru cei tentati sa comita infractiuni.
    3.Atat sistemul penitenciar cat si spitalele de stat fura la greu din banii publici prin asa zisele costuri „hoteliere”
    Am fost internat 10 zile intr-un spital de stat si la urma , pe decontul de cheltuieli
    au aparut : -300 lei medicamentele, 100 lei analizele, 75 lei hrana si 5600 lei cazarea , ca si cand as fi fost la Ibiza
    desi eram 4 insi intr-o camera de 3x4m,
    paturi rupte cu saltele incomode, WC la
    capatul culoarului , fara baie , etc.

    Răspunde
     
  • George
    Februarie 24, 2015 la ora 10:27

    Stau si ma gandesc… cu cei 9 milioane de euro furati de famiglia Udrea-Cocos cate toalete din scoli ar fi putut fi renovate…
    Pe Moise am vazut ca il deranjeaza tare ca astia au furat in o perioada cand tara noastra era intr-o criza profunda si noua ni se cerea austeritate. Asa e, eeste strigator la cer. Strigator la cer este si ca exact astia care au furat in aceea perioada erau doar cu anti-coruptia in gura, erau cu „sa scapam tara de hoti, stat de drept, domnia legii bla bla bla”. Cucoana asta infecta in campanie cerea tuturor candidatilor sa sprijine DNA :-). Ipocrizia asta ma infioara…
    Si zii asa cucoana, nu era uscator de par la puscarie? Da stii cucoana ca sunt scoli in tara asta unde nu este apa !????!!!!!!! Da cucoana, nu este DELOC apa curenta, nu stiu daca iti imaginezi. In aceasta tara ti-ai gasit sa furi milioane de euro de la bugetul ala gaurit !!!!

    Răspunde
     
  • Bancosul
    Februarie 24, 2015 la ora 10:23

    Udrea, daca vroia confort, trebuia sa nu bage banii europeni in săli de sport, de prin sate uitate de lume, ci in pușcării.

    Răspunde
     
  • florin
    Februarie 24, 2015 la ora 09:00

    Sa stiti ca buda turceasca e mai igienica decat cea occidentala!Sa vad eu care are curaj sa mearga la o toaleta publica si sa se aseze pe ,,tron”.Eu n-am inteles niciodata rostul scaunelor de wc in toaletele publice deoarce sunt neigienice.

    Răspunde
     
    1. Ion Iliescu
      Februarie 24, 2015 la ora 11:09

      Da de unde, ești tu prea sensibil. Cată vreme acel colac de WC nu are mizerie evidentă pe el, nu-ți fie frică, nu are nici o chestie pe care tu să nu o ai deja pe tine. Si nici o chestie care să-ți penetreze pielea, dacă este intactă. Deci ai tu mai multă grijă de pielea ta decât de colacul WC-ului public și totul va fi bine.

      Răspunde
       
  • Mecato
    Februarie 24, 2015 la ora 08:01

    Doua observatii:
    1. Doamna Udrea nu a vrut sa reclame conditiile din arest, ci doar a facut apel la empatia distinsilor colegi din parlament, astfel incat acestia sa se sperie, adica ceva de genul „vedeti, bai, ca nu-i deloc placut acolo, unde sigur ajungeti si voi, la un moment dat”
    2. Nu cunosc cifre exacte despre costurile lunare ale intretinerii unui arestat. Nu cumva acestea sunt, insa, cu mult mai mari decat cele pentru intretinerea unui copil institutionalizat, de exemplu? Si atunci, stie cineva cum sunt cheltuiti acesti bani, daca uscatoare de par nu-s, usi la wc nu-s, geamuri care sa se inchida nu-s, etc.?

    Răspunde
     
    1. Jordan
      Februarie 24, 2015 la ora 09:23

      Paznici. Masini. Paznici. Sisteme de siguranta. Paznici. Arme. Paznici. Antrenament specific. Paznici. Munitie.

      Sper ca e suficient de clar.

      Răspunde
       
      1. agent de turism
        Februarie 24, 2015 la ora 20:35

        da…. de ce sa poate fura ?

        Răspunde
         
  • drame
    Februarie 24, 2015 la ora 07:52

    cand realitatea avea campania idioata cu ice bucket challenge, dar nu pentru sla (boala originara), ci pentru scleroza multipla, elena udrea profita de pe urma donatiilor – asa si-a finantat o mica parte din campania la tv. campania a murit imediat ce au strans bani pentru a-i sustine spatiul de emisie blondei.

    acum, sa ne para rau ca nu-si usuca ea parul la stilist sau ca sta fara sutien, cand hotia si ultimelor saracii din tara asta ii obliga pe doctori sa aleaga intre pacienti – care e tratat, si care e condamnat la suferinta/moarte?

    a, si am deja 3 cunoscuti morti de cancer in ultimul an pentru ca „nu au fost bani de tratament”, asa ca au asteptat sa faca metastaze (apoi i-au tratat, ca se duceau la tv si nu dadea bine). asta e partea lui ponta si banicioiu. si pe ei ii astept la fara feon.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 24, 2015 la ora 07:23

    Domnule Guran,

    Poate faceti o emisiune cu conditiile inumane (de jeg) din caminele studentesti din Romania din unele spitale, scoli, unde tot asa, curge varul de pe pereti si usile stau sa cada si nu se ingrijeste nimeni.

    Din banii care se fura anual in Romania de toti astia care se plang de conditiile de detentie s-ar rezolva foarte, foarte multe lucruri care acum dor, in Romania.

    Răspunde
     
    1. marya
      Februarie 24, 2015 la ora 10:51

      Veniti la Caminul pentru elevi al Colegiului National „Costache Negri” din Galati sa vedeti conditii de cazare: stateam cate 7 in camera, mancarea era oribila, baia era la capatul holului, mancarea disparea in mod subit, iar in fiecare luna PLATEAM aproximativ 350 – 426 de lei. „Conditii de 5 stele”

      Răspunde
       
      1. Ion Iliescu
        Februarie 24, 2015 la ora 11:14

        Un cămin de școală nu are regim penitenciar. Se pot introduce unelte și materiale pentru reparații dacă este nevoie. Ce v-a ținut pe voi în mizerie acolo este lenea și indolenta. A stafului, a voastră și a părinților voștri. Oricum, condițiile de acolo erau mai bune decât aveați acasă, așa ca mucles 🙂

        Răspunde
         
  • Catalin ( CTL )
    Februarie 24, 2015 la ora 06:39

    Auzisem ca in Italia un membru al mafiei fusese eliberat dn inchisoare pentru ca facuse depresie. Asta era si scopul inchisorii, nu ? Altul, mai ciudat, fusese eliberat pe motiv ca in inchisoare i se atrofiasera testiculele. 🙂 Ceea ce nu cred. 🙂

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      Februarie 24, 2015 la ora 06:40

      Cum a probat acest lucru ?

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Februarie 24, 2015 la ora 06:34

    Bun articol 🙂

    Răspunde
     
  • Bogdan Dragulin
    Februarie 24, 2015 la ora 05:33

    Cel mai grav este ca ceea ce unii politicieni considera „conditii inumane” sunt prezente in caminele studentesti: 4 persoane in camera, baie turceasca, dus improvizat, foehn nu am intalnit pana acum in dotarea vreunei camere :), dar, diferenta esentiala este ca studentii nu au fost „sponsorizati” pentru a se gandi ca „merita efortul, pot sa stau asa 5 ani, dar raman cu banii primiti”. Arest preventiv, dar nici un sechestru pe avere??? Pai, ne bucuram degeaba in acest caz … nu facem decat sa devenim mai saraci sponsorizand din taxe cazarea respectivilor politicieni (in timp ce studentii PLATESC pentru a locui in conditii relativ similare), fara a recupera prejudiciul invocat. So, pentru ce va bucurati? Este oare directia corecta?

    Răspunde
     
  • JurnalistNuPrea
    Februarie 24, 2015 la ora 03:56

    Eu i-as propune D-lui Guran, dar mai ales tuturor comentatorilor de aici urmatoarele „ajustari” ale drepturilor stipulate in lege:

    1. Desi pe factura de energie electrica scrie ca aveti vreo 30 zile sa o achitati, sa vi se intrerupa curentul in 2 ore de cand este emisa, nu livrata.

    2. Desi in lege scrie ca aveti dreptul sa votati dupa varsta de 18 ani, sa nu vi se permita de fiecare data sa votati.

    3. Desi in lege scrie ca identitatea se dovedeste cu actul de identitate/certificat de nastere etc, atunci cand aveti nevoie sa o dovediti – sa trebuiasca sa aduceti 10 martori care sa va sustina spusele.

    Ca sunt comentatori, nu foarte inzestrati intelectual, care confunda pedeapsa privativa de libertate cu lagarele de exterminare nu ma mira. Astia sunt votacii lui ponta si basescu. Totusi de la un jurnalist m-as fi asteptat la mai multa obiectivitate: in legislatie UE si a drepturilor omului sunt stipulate clare niste drepturi de care trebuie sa beneficieze un detinut/arestat.

    Tare as vrea sa te vad nea Gurane, si pe toti comentatorii astia imburicati, ce parere ati avea daca ati ajunge in aceste lagare de exterminare, dintr-o greseala: accident de masina. Asa-i ca meritati sa muriti cu zile, desi pedeapsa se referea la 2-3 ani de privare de libertate si nu la exterminarea voastra fizica? Dar, daca sunteti nevinovati si pana se clarifica muriti in faimoasele penitenciare romanesti?

    „Ţundrea, în vârstă de 57 de ani, a fost internat, iniţial pentru o răceală, apoi a fost suspectat de tuberculoză şi, în cele din urmă, a fost diagnosticat cu astm. ”

    Omul asta dupa 15 ani de puscarie a murit din cauza afectiunilor medicale dobandite acolo. El ce vina a avut?

    Privarea de libertate e una, exterminarea e alta. In puscariile romanesti lucrurile tind spre cea de-a doua varianta. Ce mancare, asistenta medicala, caldura si adapost visati? Banii aia cheltuiti pe cap de detinut rezulta prin impartirea bugetului pentru penitenciare la nr. de detinuti. Dar, mare parte din el consta in salariile gardienilor si facturile de utilitati.

    Nu sunt spitale bine dotate? DA. Dar, la o nevoie va puteti duce la unul privat. In puscarie unde asistenta medicala este in realitate 0, unde se duc oamenii aia?
    La fel putem exemplifica si cu mancarea, conditiile de locuit etc.

    Da, era normal sa existe scoli, spitale, sosele. Dar nu e nici normal sa gandim ca daca cineva a furat ceva, atunci merita exterminat in puscarie. Mai corect ar fi sa va intrebati de ce nu se aplica confiscarea extinsa a averilor celor condamnati pentru coruptie? Asta e problema reala. Daca Udrea ramane fara ultimul leu furat, atunci din partea mea, poate sta in puscarie si 3 luni, nu 3 ani. Pentru ca ceea ce ar simti ea, lasat fara niciun leu e mult mai dureros decat sa stea 2 ani in puscarie si apoi isi ia in primire averea.

    Cati de aici ar face 2 ani de puscarie pentru 1 milion de euro? Dar, pentru un milion confiscat si inca 6 luni de puscarie? Asta ar trebui sa ne intereseze: de ce nu li se confisca averile. In rest, sa se construiasca scoli, spitale, sosele, sa se aduca puscariile la standarde europene etc.

    DAR SA LI SE CONFISTE AVERILE DOBANDITE!

    La asa jurnalist, asa comentatori…

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 24, 2015 la ora 06:52

      dar ce-am zis frate? am zis ca trebuie sa le facem, dar sa le luam pe rand, nu? nu e normal sa prioritizam?

      Răspunde
       
      1. Cetateanul Surmenat
        Februarie 24, 2015 la ora 08:12

        Salut. Ai dreptate Moise. Cred ca si lui JurnalistNuPrea i s-a facut o nedreptate prin intrarea patronul sau in inchisoare; de aia cred ca e asa de suparat ca altfel nu se explica…totusi eu inca mai astept printr-un program de dezvoltare rurala promis de guvern inca de acum 14 ani canalizare si apa curenta, locuind la casa si la numai 10 km de oras. Si apropo: copilul meu are toaleta la scoala tot in curte – asta pentru Hrebenciuc, Udrea, Cocos, Mitrea, Soava(cu autostrazile lui de mii de km pe care a cheltuit zeci de mil de euro pe studii de caz degeaba – numai pe asta imi vine sa il invit la o toaleta ecologica, traditionala in fundul curtii – mai are si tupeul sa apara pe la tv dand lectii)…scuze pentru cei care meritau si am uitat sa ii mentionez aici.

        Răspunde
         
        1. Cetateanul Surmenat
          Februarie 24, 2015 la ora 08:23

          A. Si-o rugaminte pentru d-na Gorghiu: daca s-a apucat d-nul Valcov de ceva serios cu modificarile alea din codul fiscal, lasati-l si SPRIJINITI-L sa faca treaba; nu va mai speriati ca o sa castige Ponta alegerile in 2016 cu acest proiect, el are prea multe schelete in dulap(Soava, Dragnea etc) care il trag in jos. Si va cere asta un alegator al d-nului Iohannis in ambele tururi de scrutin. Multumesc.

          Răspunde
           
        2. punctul pe i
          Februarie 24, 2015 la ora 19:47

          Alo.. cetatene surmenat .. Chestia cu apa curenta la tara .. va „functiona ” .. atunci cand va fi si .. GRATIS !!
          A incercat si Ceausescu .. dar a functionat .. „pana cand a venit ..PRIMA FACTURA !!”
          La fel .. SI CU CANALIZAREA !!
          Te rog sa incerci SA CONVINGI .. pe „cetateanul ” de la tara .. ca APA ..COSTA !! si ca nu este de la Dumnezeu !!

          Răspunde
           
    2. Andone
      Februarie 24, 2015 la ora 10:45

      Trebuie sa recunosc ca in „in principiu” aveti dreptate. Oricine poate ajunge in inchisoare: accident de masina, EROARE,….
      Totusi, in acest caz discutam despre oameni- care daca se dovedeste- sunt vinovati de conditiile muult mai grele ale celor FARA VINA:
      – centrele de ingrijire ale copiilor;
      – camine studentesti- 1n anul 1999 un student la ACADEMIA MILITARA BUCURESTI- 11 LOCURI- a fost cazat un an intr-un dormitor cu 70 de colegi noi, necunoscuti;
      – spitale- spunetati ca poti merge la unul privat- nu zau, credeti ca toti am furat ca cei judecati acum ca sa avem bani de spitale private?
      – lista este muuuult mai lunga, totusi vreau sa spun ca MERITA INCHISOAREA DOAR CEI VINOVATI- aceasta nu pot eu spune cine este si cine nu cu adevarat vinovat.

      Răspunde
       
    3. hanna
      Februarie 24, 2015 la ora 12:00

      Foarte adevărat că pușcăriile nu sunt lagăre de exterminare. Totuși ele sunt locuințe de vară-iarnă pentru mulți care s-au născut pentru a-ți fura portofelul, poșeta,seiful cu bijuterii din casă,viața (călcându-te cu mașina fără nici un regret),economiile din bancă,pensia și medicamentele,identitatea -ca să te zvârle în drum (după ce ți-a falsificat actele, ba a mai luat și un credit pe numele tău)sau chiar și acel puțin ceva care ți-a mai rămas.După ce ți-a strivit fiica pe care o întrețineai cu greu la facultate,după ce ți-a spintecat copilul confundându-l cu altcineva,după ce ți-a pus cuțitul la gât că nu mai avea bani de droguri sau păcănele,după ce ți-a sufocat mama cu ghearele ca să-i spună unde sunt banii de înmormântare,după ce ți-au vândut nepoata în Italia și mașina în Bulgaria,după ce constați că mâna stângă e pe bune cu mâna dreaptă ba chiar îi spune la telefon când vine poliția sau DNA-ul și altele ,vorba unui indian mărunt ”fără număr-fără număr” începi să te întrebi dacă ”ochi pentru ochi și dinte pentru dinte” era o necesitate sau lipsă de ”democrație”. Începi să te întrebi dacă atunci când acționau astfel, dacă atunci când semnau ei pentru șpagă nu le păsa de ”camera de gardă” de ce ți-ar păsa ție. Dacă el, câinele moare de drum lung de ce să mori tu de grija altuia??? Am învățat cu toții la școală că de la o vârstă caracterul nu mai poate fi modificat.iar cu gena ”binelui” te naști, așa cum te naști cu gena cancerului. Știu cu toții unde pot ajunge, ce-i așteaptă dar îți râd în nas, pentru că ei știu la fel de bine că mâna dreaptă e pe bune cu mâna stângă și după ceva timp vor fi cetățeni cu drept de vot,cu pagodele sau zerourile neatinse, că dacă apa minerală cu lămâie și umbreluțe servită la micul dejun nu e chiar coșer, avocații lor care provin din anturajul mâinii stângi sau mâinii drepte le vor aranja de un arest la ..la?…la domiciliu!!! V-aș ruga să nu luați în calcul pe cei care sunt cazați acolo, vinovați fără vină,fără conturi în Helvetica,fără avocați, doar pentru că mâna stângă a lucrat la unison cu mâna dreaptă într-un proces de 14 secunde. Detest pe toți aceia care în loc de furt,de crimă,de înșelătorie folosesc termenul greșeală.Greșești când iei o decizie,un credit,când prelucrezi o materie primă,când nu-ți respecți părinții nu când înfigi cuțitul în burtă,când ceri comision într-un contract murdar,când furi casa unui bătrân sau moștenitor legal, nu când te sui la volan beat cuc,”că știi tu bă cine -s eu? Și că șeful de la…e văru” miu? Că dacă vrea mușchiu” meu bag patru boabe în tine băi că…tule”. Aia e crimă,șpagă,infracțiune, conștientă, voluntară. Și uite de-aia, când o mierlește câte unul din cei cazați în camera de gardă, stau unii în fotoliu, îndoaie un deget și zic cu profundă satisfacție: încă unu” mai puțin!

      Răspunde
       
      1. expunere impecabila
        Februarie 24, 2015 la ora 18:04

        superb

        Răspunde
         
      2. nottaras
        Februarie 24, 2015 la ora 21:17

        @ Hanna
        esti de meserie! adica magistrat,probabil procuror. si tanar/a. e corect ce-ai zis. poate mai pricep si altii. sa fie rau la puscarie, sa ajunga numai cine merita si si la infractiuni de coruptie si economice vrem confiscari si sechestre! domnilor juzi dati-o dreacu de pedeapsa privativa hai cu confiscarile.

        Răspunde
         
    4. mihaix
      Februarie 25, 2015 la ora 00:41

      Eu sustin si partea cu confiscatul averilor, dar si pe cea cu zeci de ani de puscarie. Motivul: daca furi si doar ti-i se iau banii, devine rentabil, ca poate scapi, si oricum riscul e mic, furi , iti iau banii, si iei 3 luni. Rentabil nu ?
      Oricum pt ce au facut politicienii (furt din banul public) , eu as da maxim, adica zeci de ani. Motivul: ce au facut ei este echivalentul unui genocid. Pt ca ei cand furau, furau de la un popor sarac, de la un popor fara spitale, fara minime servicii, nu de la austrieci sau nemti. In plus scarbosii astia din PDL/PNL (ca si cei din PSD), au furat dupa ce au mintit ca nu sunt bani, si au taiat salarii, au marit TVA, ne-au imprumutat la FMI, etc. Similar cum FSN a distrus industria si tara. Deci de ce 3 luni ? Nu frate, 20 de ani (ca merge pe noul cod, daca ia si din infractiuni ep vechiul si pe noul, se da plus o treime din suma , pe langa contopire), 20 de ani cu toaleta turceasca , sobolani, sa moara de boli si de inima rea, cum mor atatia romani, prin spitale si de saracie.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Februarie 24, 2015 la ora 00:07

    Moise, eu propun ca politicienii care ajung la putere sa aloce rapid bani pt o puscarie in secunda in care ajung la putere.
    Motivul e simplu: ca la faraoni, care isi incepeau piramidele din timpul vietii. Pana la urma tot ajugn acolo, asa ca macar sa isi aranjeze ceva. 🙂

    Distractia faza: aoleo ce naspa sunt puscariile, dar ce bune erau pt inamicii politici.

    Este posibil ca maine poimaine sa observe si ca nu avem autostrazi si ca drumurile sunt proaste, acum ca nu mai pot merge cu elicopterul. Ptiu drace

    Răspunde
     
  • Ala
    Februarie 23, 2015 la ora 22:23

    Numai habarnisti !!! Sa vina „saba” sa ne „lumineze” !!! 🙂

    Răspunde
     
    1. Mircea St
      Februarie 23, 2015 la ora 23:15

      Asa ma gandeam si eu 🙂

      Răspunde
       
  • anca
    Februarie 23, 2015 la ora 22:10

    Pentru ce trebuie sa avem puscarii amenajate decent,cand toate jegurile de politicieni primesc „condamnari la domiciliu”?Copii se duc la WC in afara cladirii scolii,pe zapada,ploaie,si nimeni nu se gandeste la ei,si voi bestii umane vreti confort?

    Răspunde
     
  • gram.
    Februarie 23, 2015 la ora 21:30

    ‘pentru ai determina’
    pentru a-i determina’ (a-i = a îi)

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 24, 2015 la ora 06:57

      deci a-ul de la infinitiv nu se leaga cu pronumele personal i? cum sa fac eu sa inteleaga si aplicatia „dragon dictation” cand zic ai, verb la pers II, timpul prezent, si cand zic a-i?

      Răspunde
       
      1. Ion Iliescu
        Februarie 24, 2015 la ora 15:05

        Aplicatia aia se foloseste pentru a crea un draft, nu un material publicabil de o persoana cu pretentii de jurnalist.

        Răspunde
         
      2. hanna
        Februarie 24, 2015 la ora 15:10

        Simplu: tu ai (împreunat) verb, pentru a-i înțelege a verb îi pronume. Clar?
        Ex. 2: mai zi ceva, m-ai duce tu la Craiova (mă pronume iar ai verb, deci m-ai.

        Răspunde
         
    2. m
      Februarie 25, 2015 la ora 08:55

      @ JurnalistulNuPrea.
      1) Perfect de acord, dar cand apar intreruperi neanuntate sau fluctuatii de intensitate, sa fiu despagubit regeste si eventual sa pot mictiona pe figura directorului de regionala
      2) Asa sa fie, dar cand un politician ales nu-si respecta promisiunile electorale, sa fie executat cu pluton, averea confiscata total, pana la rudele de gradul III, iar organele donate la persoanele cu nevoie la transplant
      3) Newsflash, Politia chiar poate face asta daca exista suspiciuni sau indicii ca documentul de identitate pare neconform si persoana legitimata are semnalmentele unui suspect urmarit.
      Da, de acord, puscariile trebuie modernizate, la o tencuiala decenta, 2 persoane in celula(fie si una de 3/4) si o masa calda pe zi, consider ca nu saraceste statul. Reintroduse programele de reeducare, care in odioasele vremuri ceausiste au facut din analfabeti personal calificat bine pregatit. Dar, vrem spalare si tuns obligatoriu, pentru a mentine oamenii sanatosi si a nu transforma inchisoarea in focare de boli. Uniforme si numere, deoarece individul trebuie sa simta detentia. Impuscarea mortala permisa in cazul in care se incearca evadarea, nu vrajeala de procedura care e acuma. Dupa ora 22 oprirea curentului pentru detinuti, eventual pastrarea unei lumini de veghe cu consum redus. Obligativitatea prestarii de munca( in folosul propriu – gen PFA – sau statului-in cazul in care se dovedeste necompetitiv pe piata libera) in incinta inchisorii. Va avea dreptul sa-si aleaga intre cateva tipuri de munci/calificari fara durata mare de instruire. Accesul la internet si mijloace de comunicare moderna sa fie permis duminica. 2 ore. Informarea detinutilor se poate face prin difuzoare prin intermediul Radiodifuziunii Romane. Buna purtare sa nu reduca mai mult de 25% din pedeapsa. Cei care au condamnari pe viata nu pot beneficia de amnistie sau reducerea pedepsei. O eventuala introducere a pedepsei cu moartea( da, UE interzice asta, dar sa ma anuntati si pe mine cand o sa fim in Europa cu adevarat)

      Răspunde
       
  • George
    Februarie 23, 2015 la ora 21:28

    Ei stau un an, doi… sau fiecare dupa „putere”… la inchisoare… si apoi se lafaie din ce au furat.. iar altii o duc ca vai si amar. Ar trebui sa le fie rusine! Dar daca nu au avut rusine ca au avut tupeul sa fure, cand erau la conducere.. pot sa aiba rusine acum? Stiu ei ce inseamna sa iti fie rusine in fata celor care te-au votat ca sa le aperi interesele, iar tu i-ai dezamagit? Dumnezeu plateste fiecaruia, acum sau in viata de dupa. Viata asta e ca o clipire de ochi, ca o batere de aripi. Azi esti, maine nu. 🙂 Se bucura de bucurii trecatoare! Sa le fie de bine, din partea mea n-au decat. Se amagesc… Imparatul Solomon o zice foarte clar… „M-am uitat cu luare aminte la toate lucrările care se fac sub soare şi iată: totul este deşertăciune şi vânare de vânt.” Or sa ia cu ei ceva in lumea de dincolo? Da, or sa ia cu ei, faptele bune… 🙂

    Răspunde
     
  • alexandra
    Februarie 23, 2015 la ora 21:24

    PREA AU CONDITII DIN MOMENT CE AU ASIGURATA CAZARE, HRANA ZILNIC SI SERVICII MEDICALE IAR CETATENII CARE MUNCESC CINSTI SI PE RUPTE(CHEAR SI 12-14ORE PE ZI)O DUC POATE MAI RAU CA EI. DIN MOMENT CE EI AU FURAT,AU VIOLAT ,AU OMORAT..EU CRED CA NU MAI AU DREPTUL SA CEARA CONDITII PENTRU CA PRIN ACTIUNILE LOR AU LUAT DREPTUL LA MUNCA A MI DE OAMENI(FALIMENTAND FABRICI),DREPTUL LA VIATA(CEI CARE AU OMOR),DREPTUL LA O VIATA NORMALA(O PERSONA VIOLATA NU VA MAI AVEA O VIATA NORMAL)….DECI NU VAD DE CE EU CETATEANUL AR TREBUI SA PARTICIP ECONOMIC LA IMBUNATATIREA VIETII DETINUTILOR????

    Răspunde
     
  • Florin
    Februarie 23, 2015 la ora 21:17

    Cu un detinut se cheltuie nici mai mult/ nici mai putin decat 24 000 000.oo adica mai mult decat 1 familie

    Răspunde
     
  • Catalin
    Februarie 23, 2015 la ora 21:15

    Sunt total de acord ca sa fie renovate puscariile si locurile pentru arest…din partea mea pot sa arate chiar ca si hotelurile de 5 stele… cu o singura conditie: finantarea sa fie facuta in totalitate din banii rezultati in urma muncii condamnatilor… Vorba aia: la munca, nu la intins mana!!!
    Si apropo, dle Moise, mai nou aparator al tiganilor din cauza carora nu pot vizita statele europene fara sa fiu discriminat, corect se scrie foehn, nu feon:)

    Răspunde
     
  • Gogu
    Februarie 23, 2015 la ora 20:46

    o investitie minimala ar fi in acordarea sefului de camera a niste alifie chinezeaza pentru ca noii sositi sa beneficieze de all inclusive…

    Răspunde
     
  • agent de turism
    Februarie 23, 2015 la ora 20:46

    …….pentru a te vedea nu am nevoie decat de OCHI LUCIZI !

    Răspunde
     
  • Gogu
    Februarie 23, 2015 la ora 20:17

    Am facut 4 ani de liceu militar, eram 12 in camera, trei wc-uri pentru 80 de persoane, iarna era atat de frig incat nu stiam ce sa mai pun pe mine. Cand o vad pe Udrea mi se face o enorma scarba.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 23, 2015 la ora 20:07

    Am spus…in unele camine studentesti din Romania si in unele blocuri muncitoresti din orasele mici (care’s praf din pdv econmic) se traieste ceva mai prost ca in celula in care a stat Udrea, si e un fenomen curent.

    Răspunde
     
  • mda
    Februarie 23, 2015 la ora 20:03

    Ar trebui sa vizitati si scoala de politie campina. Minim 8 in camera, apa calda cu porti, wc luxos turcesc. Si nici feonul nu ne lasa sa-l folosim, ca deh, consuma. Patria prostiei si a mucegaiului!
    De spitale nici nu mai vorbim

    Răspunde
     
  • xman
    Februarie 23, 2015 la ora 19:52

    pai aceleasi conditii le-am avut eu in facultate, doar ca eu am mai avut in plus gandaci peste tot, dadeam cu karate de 3 ori pe an si tot nu mureau toti. In P27 aveam o buda la 80 de oameni, mai si plateam cazare pentru mizeria aia.

    Eu zic ca astia nemultumiti sa fie dusi in Aninoasa, sa traiasca in libertate acolo, de ce sa mai cheltuim bani cu ei?!

    Răspunde
     
  • Ion Iliescu
    Februarie 23, 2015 la ora 19:03

    Decât ca … 🙂

    Tovarășul Guran se face ca nu înțelege un lucru elementar: madam Udrea nu a fost [încă] condamnata la închisoare. Ea este [încă] o persoana prezumat nevinovata și arestata preventiv, pe termen scurt. Nu vad de ce condițiile la care este supusa/expusa o asemenea persoana ar fi orice altceva decât decente, la un nivel acceptabil în urbanul romanesc.

    Odată individa condamnata, putem accepta ca o parte a pedepsei este, dacă vreți, o coborâre a nivelului de confort la nivelul ruralului romanesc. Dar numai după condamnare.

    Pentru ca nu uitați, problema nu este ca deținuții vor confort, ci ca 44% din țara asta trăiește în condiții care nu sunt acceptabile nici pentru deținuți.

    Exista și o soluție pentru îmbunatățirea situației din pușcării: parteneriat public-privat cu BOR. Ca tot sunt 80% din deținuți credincioși ortodocși. Tot ce are de făcut BOR este sa investească în pușcării în loc de biserici și sa se ocupe de mântuirea păcătoșilor infractori mai înainte de mântuirea neamului.

    Răspunde
     
  • Cosmin
    Februarie 23, 2015 la ora 18:43

    La camin (in timpul facultatii) am stat si 12 insi in camera.
    Asa ca nu e o tragedie.
    Ce-i drept e ca ajungeam seara in camera …mort de beat :)))
    Dar asta-i farmecul puscariei, nu poti pleca cand si cum vrei.

    Apoi impocrizia celor de la realitatea e vestita.

    Vorbesc de plata taxelor.
    Dar patronii lor fac evaziune.
    Si nu doar ca fac evaziune statului, dar mai dau si țepe celor care lucreaza pe piata.

    Vorbesc de puscarii si omenie doar pentru ca patronul e la puscarie – pe asta n-o stiam si tare eram curios ce i-a apucat pe cei de la realitatea sa filmeze prin puscarii. Ete ca acum stiu.

    Tot legat de puscarii vorbeau in uichendul asta de cum arata puscariile in norvegia :)))))
    Oare de ce nu vorbeau si de cum nu fac evaziune patronii de televiziune din norvegia?

    Răspunde
     
  • sergiu
    Februarie 23, 2015 la ora 18:34

    Investiti in viitorul dvs.,asa ar trebui sa arate o lozinca a penitenciarelor spre stimabili nostri guvernanti,dar lasand gluma la o parte ,la un control a reprezentantului avocatului poporului,problema cea mai mare era nr mic de WC intro camera de detinere care deservea 6-7 oameni,ma intreb la spital unde este un singur WC pe un intreg etaj nu este nici o problema.P.S. multi jurnalisti incurca arestul politiei cu penitenciarele.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 23, 2015 la ora 18:23

    In puscariile din tarile nordice se locuieste mai bine decat in caminele studentesti din Romania si decat in jumatate din garsonierele muncitoresti ocupate de iobagii platitori de taxe, platiti in zona salariului minim pe economie. Plus ca mancarea depaseste ce poti cumpara in RO dintr-un salariu minim.

    Eu imi doresc foarte multa sa-i vad si pe criminalii fiscali actuali dupa gratii – Ponta si Valcov – doi ciobani cu functii care habar n-au de degringolada pe care o creaza prin niste simple decizii tembele, luate din creion.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase