Recesiunea care n-a mai fost…

Publicat la data de de Moise

recesiune-sau-crestere

de Moise Guran

Doar aşa, pentru ştiinţa dumneavoastră o să vă spun cum se face o corecţie statistică, astfel încât noi, România, să nu fi fost niciodată în recesiune tehnică. Rostul acestor date de la statistică este acela de a arăta guvernantului şi mediului economic că ţara merge într-o direcţie bună sau într-o direcţie proastă.

Pentru a putea compara, de exemplu, primul trimestru economic, în care suntem după sărbători, poate a fost zăpadă şi constructorii n-au lucrat sau poate am fost mai veseli şi mai cu chef de muncă… nu ştiu, poate pentru că Naţionala a bătut Ungaria la fotbal, cu un trimestru doi în care poate a fost soare şi frumos, dar poate au fost mai puţine sărbători şi mai multe zile de muncă, statisticienii fac un model de ponderare căruia îi spun PIB ajustat.

În acest model, ei pun informaţii considerate relevante şi, pe care, mai târziu, îl pot corecta, invocând că s-a schimbat sezonalitatea. E aproape banal.

Povestea cu recesiunea tehnică a fost aşa – iniţial, s-a anunţat o creştere ecoonomică pe primul trimestru din 2014, după care, la anunţarea unei scăderi uriaşe în trimestrul doi, s-a corectat pe mecanismul pe care vi l-am descris şi creşterea din trimestrul I. S-a corectat la scădere, dar o scădere de 0,1%. Fiind, însă, două trimestre consecutive de scădere, a rezultat recesiune tehnică, care, în esenţă ar fi trebuit să fie un semnal pentru guvern. N-a fost, şi chiar dacă pe trimestrul III, Statistica oficială va anunţa în ultima zi de campanie electorală o creştere trimestrială a economiei, ieşirea din recesiune presupune două trimestre consecutive de creştere, la fel cum recesiunea presupune două consecutive de scădere.

În mod cert, statistica nu poate corecta scăderea din trimestrul doi la creştere, că ar fi prea gogonată, România a înregistrat în această vară cea mai mare cădere economică din Europa, dar poate întoarce pe plus acel -0,1% din primul trimestru.

Eu nu o să vă spun acum că asta ar fi o măgărie statistică. Astfel de corecţii se fac în mod frecvent, dar ceea ce mă surprinde este puterea lor într-o campanie electorală în care candidaţii au fugit ca dracu’ de tămâie de discuţiile şi dezbaterile despre economie. În 2012 am mai asistat la o astfel de reaşezare, şi atunci economia a căzut, dar statistica oficială a ţinut neapărat să ne arate o scădere a numărului de şomeri. Şi atunci aveam alegeri.

De data asta, statistica este doar o artificie din show-ul electoral, căci, tot în ultima zi de campanie, o eventuală corectare care să ne spună că n-am fost niciodată în recesiune tehnică va veni la pachet cu inaugurarea unei autostrăzi scoase ca din mânecă, de la Sibiu la Deva. Ca să nu mai vorbim de cifre seci pe la televizor, ca să vadă şi electoratul cum creşte economia.

V-am mai spus şi nu-mi place să mă repet, dar cineva tot reuşeşte să ne jignească inteligenţa. Poate de lunea viitoare intrăm în normalitate, căci chestiunile astea economice le simţim direct, iar show-urile electorale nu ţin de foame.

Comentarii prin facebook

58 răspunsuri la Recesiunea care n-a mai fost…

  • pantea alexandru
    Noiembrie 18, 2014 la ora 12:11

    Au votat cca 400 ooo in diaspora !
    Nu numai triplarea lor efectiva dar acestia au influentat parintii, copii,rudele ,prietenii din localitatile de bastina !
    astfel primarii ,preotii,politistii ,etc au fost neutralizati;
    VA ROG sa precizati si acest lucru deoarece daca amplificam cca 250.000 de votanti suplimentari din diaspora cu 4 electori in Ro desteptati nr. de voturi
    devine f. important!
    Cred ca nu meritele d-lui Klaus Iohannis a dus la acest rezultat cat dorinta de indepartare de la conducere a PSD datorita membrilor corupti,etc.
    De aceea am votat ptr. K.J. avand speranta ca PDL si PNL ramas au inteles timpul si poasibila reactie INSFARSIT-constientizat a poporului ;
    Chiar cu credinta in rezultatele optimiste cu functiile impartite presedinte-premier,trebuia la aceasta ora sa existe un buget si care acum poate fi doar amendat ,dar se pare ca se asteapta CE ;

    Este posibil sa reveniti pe TVR 1 la o ora mai acceptabila adica mqx. 21.00

    Cu stima
    ing. Alexandru Pantea
    tel. 0722 860 876

    Răspunde
     
  • pantea alexandru
    Noiembrie 18, 2014 la ora 12:06

    Au votat cca 400 ooo in diaspora !
    Nu nrmai triplarea lor efectiva dar acestia au influentat parintii, copii,rudele ,prietenii din localitatile de bastina !
    astfel primarii ,preotii,polititii ,etc au fost neutralizati;
    VA ROG sa precizati si acest lucru deoarece daca amplificam cca 250.000 de votanti suplimentari din diasporacu cu 4 electori in Ro desteptati nr. de voturi
    devine f. important!
    Cred ca nu meritele d-lui Klaus Iohannis a dus la acest rezultat cat dorinta de indepartare de la conducere a PSD datorita membrilor corupti,etc.
    De aceea am votat ptr. K.J. avand speranta ca PDL si PNL ramas au inteles timpul si poasibila reactie INSFARSIT-constientizat a poporului ;
    Chiar cu credinta in rezultatele optimiste cu functiile impartite presedinte-premier,trebuia la aceasta ora sa existe un buget si care acum poate fi doar amendat ,dar se pare ca se asteapta CE ;

    Este posibilsaq reveniti pe TVR 1 la o ora mai acceptabila adica mqx. 21.00

    Cu stima
    ing. Alexandru Pantea
    tel. 0722 860 876

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 16, 2014 la ora 23:50

    De ce nu ma bucura victoria d=lui Iohannis? Nu pentru ca este surprinzatoare si-mi inseala previziunile, ci pentru ca este posibil sa fie ratata inca o sansa de normalizare a societatii romanesti. Votul impotriva d-lui Ponta ar putea face pe unii sa creada ca a crescut intr-atat constiinta civica incat sa fie sanctionat siostemul kleptocratic. Meritele d-lui Iohannis NU sunt chiar atat de mari si cred ca nu suntem inca pregatiti pentru o viata sociala normala. Discursul prim-ministrului va fi pe acelasi ton: regimul basist continua prin K Iohannis! Proiectul sistemului kleptocratic prin care a urmarit sa-si fabrice un presedinte [inclusiv] cu sprijinul mass-media a fost ratat doar pe jumatate.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 16, 2014 la ora 18:26

    „…americanca asta “cum o fi ajuns acolo? Dar, mai ales de ce-o fi ajuns acolo?!” – Domnule, sincer, eu cred ca tot dl. Ponta a adus-o si pe dânsa acolo, la fel ca pe seful de la Statistica, pentru a obtine o atitudine favorabiula fata de domnia sa din partea Statelor Unite. (Nu stiu, poate si a Canadei, ca sunt tari vecine, pe acelasi continent?…) Cât priveste raspunsul la cea de-a doua intrebare, eu cred ca americanca este platita din banii oferiti de socrul domnului respectiv, pentru ca padurea taiata impreuna cu dl Hrebenciuc trebuie sa-i fi adus ceva beneficii care ar putea fi utilizate cu acesta ocazie in interes public.

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 18, 2014 la ora 06:42

      Da-da, da-da. Sunteti glumet … cind vine vorba de transparenta. Ia uitati reclama care i se face:
      Jimmye Warren, unul dintre procurorii americani de top, care s-a remarat prin investigaţii sonore legate de industria tutunului şi dosare de corupţie, precum şi prin dosare de spălare de bani … Aţi avut cazuri sau senzaţia că membrii ai Congresului au schimbat legea pentru a scăpa de dosare penale? – Nu. Nu s-a întâmplat niciodată aşa ceva şi nici nu cred că se va întâmpla asta. Este greu ca o lege să fie promulgată în sistemul nostru legislativ. Trebuie să treacă prin Camera Reprezentanţilor şi Senat şi apoi să fie aprobată de preşedinte. Eu nu pot să concep ca o lege să treacă printre toate aceste filtre doar pentru ca un congresmen să scape de dosarul penal… procurorul american, care a venit în România pentru o sesiune de traininguri cu anchetatorii români. Reprezentanta Departamentului de Justiţiei al SUA a povestit şi cum funcţionează confirscarea averilor provenite din activităţi ilegale şi că o maşină folosit pentru jefuirea unei bănci sau pentru trafic de droguri poate intra în posesia Poliţie care să o utilizeze la prinderea infractorilor.
      Ia uitati si un furt intimplat in perioada ei de glorie:
      Between $12 and $14 billion, mostly in $100 bills, was taken from East Rutherford and flown into the war zone of Iraq in 2003 and 2004, with virtually no supervision or safeguards. Another $5.8 billion was sent from the New York Federal Reserve to Baghdad by electronic funds transfers. All told, approximately $20 billion was sent to Iraq without any clear orders or direction on how the money was to be used. The controls on the money were so lax that few credible records exist of exactly how much cash there was or where the cash went once it arrived in Baghdad.
      The CIA and FBI, along with the Pentagon and State Department, have all been told about the theft of the cash, and have received evidence about the bunker in Lebanon and other locations where the cash is believed to be hidden. But the agencies have not tried to retrieve the money. Nobody went after it during the Bush administration, nor has the Obama administration tried. Instead, the U.S. government has kept the entire matter secret.
      The Iraqi government of Prime Minister Nouri al-Maliki has also been given information about the money’s whereabouts. But the Iraqi government has not taken any action to retrieve it either. Instead, the Iraqi government has kept the information about the Lebanese bunker secret. Officials in both Washington and the Middle East seem content to let the truth lie hidden.
      Acuma da sfaturi la DNA, in timp ce in Afganistan se trag sforile pentru spalarea bilioanelor disparute fara urma. Dar uitati si un alt caz in specialitatea ei:
      Australia briefly forswore ISDS in the wake of a complaint by Philip Morris about its requirements for health warnings on cigarette packets. Philip Morris is a US-based company. The tobacco company Philip Morris is currently suing Australia through the same mechanism. Why does Philip Morris think it can win after losing in the Australian High Court? Quite simply, the rules of international investment tribunals suit international investors, because they lack the transparency and independence of national court systems. The hearings and transcripts are not made public unless both parties agree. The tribunals lack judicial independence, since advocates can also be arbitrators, and arbitrators are paid by the hour. There is no system of precedents, and no appeals, so decisions lack consistency. And the tribunal’s main focus is whether the investor has been harmed, not whether the legislation is in the public interest.
      Si credeti ca este necunoscatoare in coruperea unui stat atunci cind interesele investitorilor o cer?
      “Investor protection is a standard part of free-trade agreements – it was designed to support businesses investing in countries where the rule of law is unpredictable, to say the least.” The message is that the trade deal is about “delivering growth and jobs” and will not “undermine regulation and existing levels of protection in areas like health, safety and the environment”. Just one problem: it’s not true.

      Vedeti, de aia nu-i sufar pe americanii astia. Fac cele mai mari potlogarii si crime in lume si pe urma au tupeul ordinar sa dea altora lectii de cinste. Nici la capitolul genocid nu stau rau, chiar de loc.

      Răspunde
       
  • saba
    Noiembrie 16, 2014 la ora 03:20

    Si acuma, dupa ce mi-am satisfacut curiozitatea, vad ca numai 2 persoane din 28+1 (adica Moise), reprezentind statistic 6.9% dintre romani, vor sa mai si face ceva pentru bunul mers al tarii.
    „Eu vreau sa fie crestere indiferent cine este prim ministru” si “creșterea economică este întotdeauna efectul muncii unor oameni”.
    Cam atit. Dezolant, probabil ca anul viitor se va spune aproape acelasi lucru.

    Răspunde
     
  • saba
    Noiembrie 16, 2014 la ora 00:31

    „ieşirea din recesiune presupune două trimestre consecutive de creştere, la fel cum recesiunea presupune două consecutive de scădere” – corect, deci vom sti cum stam pe 2014 cam prin februarie 2015. Aia la bursa au taur si urs, statistica romaneasca are magari (or fi .. democrati, firar sa fie. Pe cind un elefant si unde?
    „chestiunile astea economice le simţim direct, iar show-urile electorale nu ţin de foame” – domnu Guran, sa va tie Dumnezeu pe linia asta, ca pe unde ati fost, nu prea va aveam cu simpatie (decit rareori).

    Răspunde
     
  • mircea
    Noiembrie 15, 2014 la ora 21:42

    daca partea asta de autostrsda ce va fi inaugurata acuma se va inchide in cateva saptamani, o sa imi spuneti …. profetul ??

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 15, 2014 la ora 10:55

    „…sper ca Moise va reveni dupa campanie la Moise acela de care imi placea mie mult era complet independent. Nu de alta, dar vad ca lumea il crede pe aici chiar si cand baga mici manipulari cum au foarte multe in ultima saptamana.”
    Aparent nu este un comentariu demn de multa atentie. Dar ar trebui sa atraga atentia. Sustinatorii actualului sistem doresc sa faca electorii sa creada ca este vorba doar despre o campanie, care va trece, ca si celelalte, dupa care ei se pot intoarce linistiti la furat din averea publica. Ei, lucrurile sunt putin diferite. Cetatenii incep inca de pe acum sa se adapteze la „Era/Epoca Ponta”. Este clar ca ne aflam la momentul in care (prin alegerile prezidentiale) se aplica un impuls patriei noastre catre una sau alta dintre abordarile cu privire la administrarea bunurilor publice: una de tip rusesc, dupa un model oligarhic, sau una de tip occidental, bazata pe modelul societatii deschise. Administrarea averii publice in folos propriu este cea care influenteaza la conducatorii nostri in mod subsecvent politica de securitate a tarii, orientarea catre anumiti parteneri externi, catre o anumita zona economica, sau masurile de politica interna. Decizia de peste cateva zile nu va inscrie tara noastra pe un drum fara intoarcere, cum fatalist prezic unii, ci probabil ne va bloca in proiect dezvoltarea pentru un deceniu, precum a facut-o inaintasul actualilor conducatori, dl. I Iliescu. Sunt oportunitati pe care le ratam, o generatie pe care o pierdem, odata cu accentuarea disperarii si a radicalismului. Este, poate, sansa noastra (ratata in 1996) ca dupa o conducere absolutista, sa spulberam definitiv de pe scena politica sleahta formata din linia a doua a Partidului Comunist si a Securitatii, care nu a lipsit de la conducere nici un moment dupa 1989. Pretul este mic la scara istoriei, zece ani probabil ca nu este mult, dar cei care parasesc Romania se inmultesc, iar cei care raman devin mai nervosi pe masura ce politica este mai putin rationala si devine tot mai emotionala in patria noastra. In inconstienta lor, actualii politicieni nu-si dau seama ca „omul nou” se metamorfozeaza in continuare, se naste un „mutant social” care probabil le va scapa in urmatorii zece ani de sub control.

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Noiembrie 14, 2014 la ora 21:50

    Si mai au si tupeul jegos sa solicite, obligatoriu, date firmelor. Completari de chestionare stufoase, (evident moca, ca nu platesc ei contabilii) care duc unde? La proslavirea din cifre a celei mai mari clici mafiote din Europa!

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Noiembrie 14, 2014 la ora 21:46

    O tot spun de vreo 2 ani. INS-ul este anexa guvernului! Ne-am facut de cacao de atatea ori in fata eurostatului ca putem ignora comunicatele PSD – scuze, INS!

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Noiembrie 14, 2014 la ora 21:36

    Vaaai, ce manipulare josnica (josnicuta chiar)! Cum sa omiti data in care se dau statistici mai mult decat evident manarite, trunchiate si absolut inutile! Iti doresc, Simonico draga, sa traiesti bine dupa statisticile lu’ Ponta!

    Răspunde
     
  • simion stefana
    Noiembrie 14, 2014 la ora 19:27

    Da.Vai de cresterea noastra economica !Dar si cand il vad pe Videanu,pe MRU pe…..parca nici nu m-as mai duce la vot !

    Răspunde
     
  • Mira
    Noiembrie 14, 2014 la ora 16:57

    Oare de ce „Epocii de Aur” i se spunea asa? 🙂 Sa fim atenti si sa mergem la vot duminica,pentru a nu ajunge sa traim, din nou, intr-o „Epoca de Aur”. Nu vreau sa mai vad cum unii pun, artifical, poleiala de aur peste stratul gros de rugina.

    Domnule Guran, aveti perfecta dreptate, cineva ne jigneste inteligenta.

    Răspunde
     
  • simona
    Noiembrie 14, 2014 la ora 15:30

    Sunt si nu sunt de acord cu articolul,dar pentru Moise Guran nu este permis sa „omita” sau sa afirme stiind ca si anul trecut tot pe 14.11.2013 s-au anuntat aceste date.Nu o sa obosesc sa spun ca manipularea este josnica,dezamagitoare mai ales cand vine de la Moise Guran.Nu ca el si familia lui nu ar avea nevoie de bani,dar el nu are nevoie sa se lase manipulat sau sa manipuleze ca este baiat destept si poate sa-si castige banii corect.

    Răspunde
     
    1. Florin
      Noiembrie 14, 2014 la ora 17:19

      Perfect de acord Simona. Si eu sper ca Moise va reveni dupa campanie la Moise acela de care imi placea mie mult altadata, cel care era complet independent. Nu de alta, dar vad ca lumea il crede pe aici chiar si cand baga mici manipulari cum au foarte multe in ultima saptamana.

      Răspunde
       
    2. Nicu
      Noiembrie 14, 2014 la ora 17:57

      Simona, la ce te referi? Chiar nu inteleg. Poti sa-mi spui la ce minut sa ma uit? Chiar nu stiu unde a sugerat Moise ca numai anul asta s-au publicat la 14 noiembrie aceste date.

      Răspunde
       
    3. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 03:03

      M-ati facut curios, „si anul trecut tot pe 14.11.2013 s-au anuntat aceste date”:
      http://www.biziday.ro/2013/11/14/cand-economia-creste-cineva-a-muncit-mai-mult/
      Si in 2013 a fost o crestere. In tr. III cu peste 4% fata de amologul din 2012, dar de la inceputul anului cu o medie de cam 3%. Se vorbeste de procente, nu vad vre0un PIB, dar se explica cu agricultura (subventionata la timp, au fost si atunci alegeri) si mai ales cu Dacia si Ford (si probabil ca datorita unor taxe ne-crescute).
      Deci asemanator, dar nu aceleasi. Incep sa-mi placa comparatiile intre sezoane. Acum un an era optimist, acuma este cam pesimist. Cind s-o incheia anul vom sti mai multe. Oricit de ciuda i-ar fi ca n-a iesit Macovei si ca probabil nu va iesi nici Johannis, ca jurnalist ce este, in acest articol nu prea reuseste sa manipuleze. Asta-i situatia.
      Nu sunt un tip credul, dar singurul lucru care ar fi pututsa-l faca acuma este ce a spus si atunci: „creșterea economică este întotdeauna efectul muncii unor oameni”, si deci trebuie facut ceva pentru a nu se munci degeaba.

      Răspunde
       
  • Florin
    Noiembrie 14, 2014 la ora 13:08

    D-le Guran, sa lasam trimestru pe trimestru etc.
    In primele 9 luni ale acestui an a fost o crestere de 2.9% FATA DE PRIMELE 9 LUNI ALE ANULUI TRECUT. Asta spune tot. Am vazut ca diversi politruci erau extrem de suparati ca exista crestere, parca le parea rau. Sper ca nu va situati de partea lor….

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Noiembrie 14, 2014 la ora 18:32

      Da, intr-adevar, crestere pe hartie. Aia pe care o folosesti la toaleta. Atunci de ce s-a schimbat seful la INS? De placere probabil. O sa fie crestere cand vor mari impozitele. Atunci sa vezi bucurie pe crestere….

      Răspunde
       
      1. saba
        Noiembrie 16, 2014 la ora 02:30

        In afara de „Atunci sa vezi” ce planuri ati avea?

        Răspunde
         
  • Catalin ( CTL )
    Noiembrie 14, 2014 la ora 12:50

    E ca si cum un meterolog ne-ar spune ce vreme senina se arata afara dar daca te uiti pe geam se aduna nori de furtuna. De mintit nu pot minti la infinit decat pe ei insisi. Stiti ceva, poate Ponta ar merita sa junga presedinte sa se confrunte cu toate problemele pe care le creaza, ignora sau amana de atata timp.

    Răspunde
     
    1. Florin
      Noiembrie 14, 2014 la ora 17:31

      Cresterea nu se vede niciodata IMEDIAT. Este excelent ca este crestere, ea se va vedea si in buzunarele omului de rand in viitor. Este pacat ca nu avem crestere mai mare, Romania are nevoie (vezi campania ZF) de o crestere de 5% pe mai multi ani pentru a reduce decalajele uriase existente. De aici si pana a ne supara ca este crestere (cata este) doar pentrru ca este prim ministru cine nu ne place este cale lunga. Eu vreau sa fie crestere indiferent cine este prim ministru.

      Răspunde
       
      1. saba
        Noiembrie 16, 2014 la ora 02:25

        Si eu, dar numai cu vrutul se risca chestia cu „speri mata!” Domnu Guran a riscat, zic eu, destul de mult (de citeva ori) cu articolele sale, dar putini romani realizeaza ca numai cu vaicareala, constatari, injuraturi (mai putine pe acest blog) nu se incepe si nu se va ajunge nicaieri. Decit ca se va ramine tot acolo.

        Răspunde
         
  • Andrey
    Noiembrie 14, 2014 la ora 12:38

    Cine a fost ofiter sub acoperire stie foarte bine cat de bine reusesti, la scoala de la Secu, sa inveti sa minti, sa manipulezi, sa invarti cifrele ca sa iasa cum vrei tu…

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 02:16

      si a mai invatat si de la seniorul Basescu..

      Răspunde
       
  • Anvers
    Noiembrie 14, 2014 la ora 11:32

    Ponta joacă rol dublu: Boc & Băsescu 2009, premier și candidat la prezidențiale.
    Vae victis, vae nobis !

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 02:11

      Vincit omnia veritas. Vox populi, vox dei.

      Răspunde
       
  • Posibil viitor emigrant
    Noiembrie 14, 2014 la ora 11:30

    Ponta a inaugurat autostrada aia ca sa putem fugi mai repede din tara, daca iese presedinte.

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 14, 2014 la ora 10:46

    Se va pune un foarte mare accent pe impozitarea la sange a iobagilor.

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 01:59

      Dupa alegeri as „pune un foarte mare accent pe” supravegherea „la sange” a alesului, si atunci nu vor mai fi iobagi.

      Răspunde
       
  • Mihail Dragotoiu
    Noiembrie 14, 2014 la ora 10:31

    De cand asteapta guvernul PSD sa umble la cota unica si sa introduca impozitarea progresiva !! Urmarea? Vor apare din nou salariile la negru, la gri sau alte forme de evitare a impunerii. O solutie cum nu se poate mai proasta. Dar ne-am obisnuit deja …

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 01:53

      Adevarat, „Dar ne-am obisnuit deja …” de la cota unica, si atunci care-i diferenta cu cea progrsiva? Ca-i populara peste tot in lume?

      Răspunde
       
  • Daniel
    Noiembrie 14, 2014 la ora 10:31

    Pe mie ma tot framanta o intrebare….ar fi a treia corectie pe acest an….pe cand a patra corectie ? Mie imi miroase de la o posta a imixtiune a guvernului in interiorul INS cu scopul de a deforma realitatea electorala . Si inca o chestiune ffff interesanta, anul acesta s-a luat in calcul corectiile tinan cont de crima organizata. Deci raportam un plus fata de niste date ale anului 2013 care nu au acest indicator. Oare cu cat au umflat cei de la INS corectia crimei organizate ca ziceau ceva de maxim 0.2%. Eu cred ca au mers pana spre 1% si peste cateva zile o sa spuna ca au gresit si asa mai departe…i-am prostit pe romani

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 01:49

      „A suspense account is a temporary resting place for an entry that will end up somewhere else once its final destination is determined. There are two reasons why a suspense account could be opened:
      1. a bookkeeper is unsure where to post an item and enters it to a suspense account pending instructions
      2. there is a difference in a trial balance and a suspense account is opened with the amount of the difference so that the trial balance agrees (pending the discovery and correction of the errors causing the difference). This is the only time an entry is made in the records without a corresponding entry elsewhere (apart from the correction of a trial balance error” – daca in contabilitate, care este totusi o chestie mai exacta, se fac corectii, de ce sa nu acceptam si de la statisticieni? In inginerie, de”frica” corectiilor, proiectantii incepatori supra dimensioneaza cu coeficienti de siguranta. Cam asa este cu cifrele…

      Răspunde
       
  • Dorel
    Noiembrie 14, 2014 la ora 10:18

    Domnule Moise Guran, dupa noile date ale INS prezentate astazi de domnul Ponta tare as vrea sa aud si parerea dumneavoastra caci era vorba de niste demisii dupa 9 luni de minciuna sau minciuna este astazi cu doar 2 zile inainte de data votului pentru presedinte. Daca minciuna este azi stau si ma intreb: Oare poate cineva sa minta un popor intreg doar pentru a ajunge la putere? Abia astept sa vad adevarul. Si ma mai intreb ceva: Daca ultimele date sunt reale inseamna ca statul a incasat mai multi bani? Si daca da, unde sunt acesti bani?

    Răspunde
     
  • Alex
    Noiembrie 14, 2014 la ora 09:30

    ‘Potrivit prevederilor Codului Fiscal (art. 55 alin. 4 lit. l), completate cu cele din Ordinul 1479/2013, angajaţii care desfăşoară activităţi de creare programe pentru calculator sunt scutiţi de impozit pe salarii.’

    O impozitare de la 0% acum, la 35% ar distruge domeniu IT in Romania.

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 01:39

      “angajaţii operatorilor economici”, intelegeti, Romania ramine cu softistii si scapa de straini.

      Răspunde
       
  • drLeo
    Noiembrie 14, 2014 la ora 07:22

    „[…]mai târziu, îl pot corecta, invocând că s-a schimbat sezonalitatea.”

    Cum sa invoci ca s-a schimbat sezonalitatea? Adica initial culeg date lunar si apoi, in trimestrul al doilea , săptămânal? Poate doresti sa spui ca se modifica devierea sezonala a seriei cronologice. Desi, la ce nivel de incultura si impostura este in Romania acum, nu m-ar mira ca Institutul de Statistică sa vina cu declaratii din astea…

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 01:33

      La dvs sezonul este luna sau saptamina? Eu credeam ca este anotimp, ca la tara.

      Răspunde
       
  • vice
    Noiembrie 14, 2014 la ora 06:37

    Prostu’ nu e prost destul, pina nu e si fudul. Adica nu avem rezultate, dar ne infoiem sa ne vada …cine?…. cit de bine mergem! Si apoi, nu e prost cine cere ( votul, taxe,….. ), e prost cine da.
    Si ar mai fi celebrul raspuns al contabilului ; 1+1 fac cit vrei sa faca !…

    Răspunde
     
  • ROmanul
    Noiembrie 14, 2014 la ora 02:26

    Bulgaria scrie pe firma mea. In domeniul site-urilor e chiar simplu. 10 la suta cota unica. Bye. N-a vrut 16 la suta din ce fac acum sa ia 100 la suta din 0. E o forma legala de greva fiscala. Si dupa asta ma voi duce si voi cere toate ajutoarele posibile, de incalzire, venit minim garantat, tot. In Romania voi avea venituri 0 asa ca…

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 13, 2014 la ora 23:12

    „Eu nu o să vă spun acum că asta ar fi o măgărie statistică.” _ Dar cine este, domnule sef la INS ?! Si cum o fi ajuns acolo? Dar, mai ales de ce-o fi ajuns acolo?! Ei bine, dl. Ponta a considerat ca fostul sef a trebuit sa fie schimbat pentru ca a fost calculat in mod eronat PIB. Acum putem fi siguri ca este calculat corect.

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 01:25

      „Laura Codruta Kovesi a fost premiata pentru lupta impotriva coruptiei, de catre ambasada SUA (impreuna cu judecatoarea Camelia Bogdan, careia i s-a repartizat, tot saptamana asta, dosarul lui Dan Voiculescu) si lucreaza nas in nas (vecina de birou) cu o procuroare americana, trimisa special de catre guvernul SUA, sa supravegheze lupta impotriva coruptiei in Romania: Jimmye Warren.” – americanca asta „cum o fi ajuns acolo? Dar, mai ales de ce-o fi ajuns acolo?!”

      Răspunde
       
    2. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 01:26

      Am uitat sa intreb si eu ceva: Din ce bani este platita?

      Răspunde
       
  • Maria Florin
    Noiembrie 13, 2014 la ora 23:04

    Ar fi bine sa investim in educatie si in copii. Cand ai informatia (sau stii de unde sa o iei) e foarte greu ca sa mai vina cineva sa iti vanda gogosi. Pentru moment, din pacate, cu atatea taxe si impozite, nu ai cum (cel putin prin Moldova) sa eviti sistemul de stat. Iar statul ne tine in ceata (si saracie) ca sa fiu fin in exprimare. Cat despre campania asta electorala, a fost cred cea mai mare mizerie pe care am vazut-o pana acum.
    Un PSD care „munceste si se va mobiliza” ca sa castige alegerile (au ei metode), si o opozitie subreda care se va evapora la prima suflare mai mare de „vant”. (nu sunt uniti, sau sunt diverse combinatii ne-„naturale” sa le zicem asa.
    Eu sper ca dupa alegerile astea, sa se mai decanteze clasa noastra politica, ca in felul asta, ajungem la disperare.
    In spitale (majoritatea) e jale. Justitia, isi mai spala obrazul cu DNA-ul, da’ cam atat . Economie… se vede in comentariul de mai sus (niste cifre care vor fi scoase vineri din burta sa mai influenteze cativa alegatori). Ce-a mai ramas? Ce ne-a mai ramas?
    Parerea mea e ca trebuie sa mergem la vot. Pe 16, si cand or mai fi alegeri. Odata ce merge majoritatea la vot, e foarte greu sa mai influentezi prin diverse scheme, rezultatul final.Hai sa facem ceva, ca daca mergem pe ideea pasiva sa comentam pe net, nu ajungem la nici un rezultat. Stiu ca cititorii din zona asta or sa mearga, dar mai trebuiesc convinsi si altii…
    Alegerea de pe 16 o sa fie un exercitiu macar, dar poate la „parlamentare” s-o misca poporul noastru si o cumpani mai bine.
    Hai sa incercam sa gandim in perspectiva, nu numai impinsi de impulsuri de moment.

    Spor si mergeti la vot (iar 🙂 )

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 13, 2014 la ora 22:48

    Domnule Guran,

    Ati fost destul de surescitat in emisiune si ati scapat faptul ca impozitul pe cifra de afaceri era clar specificat in ultima pagina a acelui document.

    Răspunde
     
  • regyo
    Noiembrie 13, 2014 la ora 22:03

    din zori si pina-n seara, am devalizat o tara… epopeea continua… cu ponta presedinte, vom merge inainte… ca inainte era mai bine

    Răspunde
     
    1. Mira
      Noiembrie 14, 2014 la ora 17:03

      Regyo, tot inainte ca pionierii. 😀 Doamne fereste de asa ceva!

      Răspunde
       
      1. saba
        Noiembrie 16, 2014 la ora 01:15

        Doamna Mira, am avut o profesoara la facultate si se numea la fel, si corecta de n-o urneai din ale ei. Dar zic si eu ca dvs, sa nu traim ca in trecut, si considerind ca media de virsta a celor care au plecat la munci in strainatate este de 33 din care scadem 25, as estima ca ati avut parte de 8 anisori de pe vremea cu „Doamne fereste de asa ceva!” Si abia acuma va intreb, cind s-o alege unul din doi, ce o sa faceti? Unii spun „Stati linistiti”. altii „vom merge inainte…”, altii vorbesc de iobagie nu de pionieri. Dvs o sa faceti ceva! Ce?

        Răspunde
         
  • bogdan
    Noiembrie 13, 2014 la ora 20:35

    Stati linistiti, guvernul Ponta stie ce va ateapta.

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 13, 2014 la ora 20:20

    S-au anuntat noile taxe la iobagi si firme pentru 2015-2016. Acestea sunt nerusinat de mari si nu au nicio legatura nici cu veniturile din Romania, nici cu starea dezastruoasa a economiei. Au legatura doar cu cat vrea Ponta sa incaseze de la fraieri.

    Răspunde
     
  • Maglasu Cristian
    Noiembrie 13, 2014 la ora 19:39

    Cifrele sunt facute ca sa ascunda realitatea.
    Acesta este metoda comunista. Ceausescu reusea productii record numai din cifre. De fapt nu inteleg de ce Dl. Moise Guran tot asteapta confruntari pe probleme economice din partea celor doi candidati la presedentie, cand presedintele nu are atributii directe in acest domeniu. Iar daca dl. Ponta mai trage niste minciuni, adica spune ce dl. Guran vrea sa auda, asta nu inseamna ca va si face ce a zis. De altfel promite o gramada, dar bugetul pe anul viitor nici in proiect nu l-a prezentat. Asa ca dupa ce Dl. Ponta devine presedinte o sa apara si bugetul, si atunci vom vedea cate din promisiunile domnului Ponta sunt adevarate dar va fi prea tarziu, fiindca ei sunt cu sacii in caruta.
    Noua teza a PSD este ca Dl. Iohanis sse califica la locul de munca ca presedinte, pe cand Dl. Ponta este supercalificat pentru acest post. Parerea mea este ca Presedinte trebuie sa fie un om cu caracter. Ori Dl. Ponta a spus prea multe minciuni si nici in 100 de ani nu va deveni un om cu caracter. El este un om de paie care este acolo impins in fata de interesele baronilor locali.

    Răspunde
     
    1. saba
      Noiembrie 16, 2014 la ora 00:58

      „Cifrele sunt facute ca sa ascunda realitatea. Acesta este metoda comunista” – pentru ca vad ca va pricepeti la caracter, stiti cumva ce-i aia comunism? Eu am treait in perioada la care va referiti, am si invatat despre comunism (din „cuvintari” si va asigur ca n-am habar ce-i aia. Ajutati-ma! In orice caz, apropo de „cifre ascunse”, cind de pe statul de plata a fost scos impozitul si am ramas numai cu „NET”-ul, vorba aia, ce-i in mina nu-i minciuna, cu totii am rasuflat usurati – si asa si asa nu stiam unde se duc banii, dar educatia era gratis, sanatatea la fel. Sau credeti ca piramidonul este mai bun decit inainte? Atentii (la garaj, la dentist, chiar si la „tov. invatatoare” mai un buchetel, mai o ciocolatica) s-au dat si pe vremea lui Caragiale, se dau si astazi peste tot (la dentist iti scoate doi dinti in loc de unu si-i platesti pe amindoi – sa aibe dentistul de schimbat cauciucul la masina). Deci exemple, sa ma dea domnu Guran afara de pe blog.
      „El este un om de paie care este acolo impins in fata de interesele baronilor locali” – bine ca avem si o sperietoare de ciori, acuma o sa infloreasca agricultura romaneasca spre fericirea UE. Chestia este alta, daca nu va place de ce-l votati pe unul sau pe altul? Sa se aleaga fara contributia dvs! Am si eu o parere: votati-l pe Ponta (cel putin el n-o sa faca ce probabil ca va face Johannis si n-o sa va placa) ca sa aveti macar motiv: te-am votat si acuma fact ce vreau eu nu ce vor baronii. Demonstrati ca nu sunteti de paie.

      Răspunde
       
  • Daas
    Noiembrie 13, 2014 la ora 19:30

    Dupa toate smecheriile astea ieftine unii tot se mai gandesc ca un romano-albanez e mai bun decat un sas.

    Răspunde
     
  • callina maxim
    Noiembrie 13, 2014 la ora 19:18

    pt ca tot s-a vehiculat la stiri zilele acestea… la SCHIZOFRENIE PARANOIDA poate fi vorba de PROPRIE RASPUNDERE ?

    Răspunde
     
  • Santa Klaus
    Noiembrie 13, 2014 la ora 19:01

    You better watch out
    You better not cry
    Better not pout
    I’m telling you why
    Santa Klaus is coming to town

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase