Domnule Corlăţean, mi-e jenă de vară-mea de la Londra. Dumneavoastră? Nu vă e?

Publicat la data de de Moise

10731377_797622513633142_1542800347_o

de Moise Guran

La această oră vara-mea e la Londra, la coadă. Stă de trei ore şi jumătate si probabil va mai sta o oră.

Este inacceptabil ceea ce s-a întâmplat, azi, la secţiile de votare din străinătate şi este admirabil modul în care românii au folosit, totuşi, reţelele de socializare pentru a se organiza, pentru a rezista şi pentru a învinge, în final, un tip de fraudă electorală pentru care cineva trebuie, totuşi, să răspundă.

Am stat toată ziua pe facebook şi am corespondat cu mii de oameni care făceau cozi literalmente kilometrice la consulatele şi ambasadele României din marile oraşe ale Europei. Stând de vorbă cu ei, mi-a fost foarte clar ceea ce s-a întâmplat. Să vă spun cum s-au desfăşurat lucrurile…

Primele semne au venit de la Munchen, acolo unde, pe la prânz, coada la secţia de votare se întindea deja pe trei străzi. Pozele împrăştiate pe facebook de oamenii aflaţi acolo au trezit, pe de o parte, reacţia românilor aflaţi, tot în Germania, dar la Bonn, care au spus că la ei personalul secţiei a împărţit formulare celor aflaţi la coadă, pentru a nu mai pierde timpul înăuntru şi pentru a nu mai bloca secţia de votare. Fiind vorba mai ales de români aflaţi temporar la muncă sau la studii, aceştia nu sunt toţi înregistraţi ca rezidenţi, trebuie să completeze o declaraţie tipizată prin care declară pe proprie răspundere că nu au mai votat în altă parte şi gata.

Atâta doar că în loc de cinci minute, cât durează în mod normal votul, prin completarea declaraţiei, timpul de votare se dublează sau chiar se triplează. De la Londra cineva răspunde la mesajele de la Bonn şi spune că la ei nu se permite completarea în afara secţiei. Vin alte poze pe reţele cu cozi la votare de la Paris, de la Haga, ba chiar şi de la Stockolm. În Spania şi Italia aceleaşi probleme. La un moment dat, cineva spune că nici la Bonn nu se mai permite completarea declaraţiei în afară şi că deja e coadă. Asta pentru că ar fi venit un ordin de la MAE. Nu pot verifica dacă chiar a venit un astfel de ordin, dar între timp pe facebook răspund şi studenţii din Grozăveşti şi vreo câţiva din Gara de Nord, că şi acolo sunt cozi. Totul din pricina unui afurisit de formular.

Formularul se transmite pe reţele, se printează şi se multiplică la xerox… degeaba… nu e bun zice, decât ăla pe care îl iei din secţia de votare. Pe buneee? E doar un formular, nici măcar nu e autentic, de ce nu s-ar putea multiplica?

După amiază, deja isteria creată a determinat Biroul Electoral Central să transmită decizia tuturor secţiilor din ţară şi străinătate. Prea târziu! La Londra, deja oamenii scandează în faţa secţiei. Cineva spune că la Paris se cântă Deşteaptă-te Române. Se simt furaţi şi s-au oţărât. Nu vor să plece, vor să voteze!

Nu-mi dau seama dacă toată această debandadă a fost pusă la cale de cineva. Nu ştiu dacă, în mod intenţionat, Ministerul de Externe a încercat să împiedice cât mai mulţi dintre cele câteva milioane de români care muncesc afară să îşi exercite dreptul de vot. Şi sincer să vă spun, nici nu prea mă interesează, dacă a fost sau nu un plan diabolic. Dacă cineva a făcut asta deliberat a plănuit o nătângie. Mai există şi turul doi şi împiedicarea dreptului de vot, acum, mai mult i-a întărâtat pe acei oameni. Vor da un vot şi mai hotărât şi mai împotrivă peste două săptămâni.

Pe seară, îmi trimite vară-mea de la Londra un selfie de la coadă. Nu e veselă ca de obicei. Mă întreabă de ce nu zice nimeni nimic în România. E nervoasă… Ne batem joc de ei? Zice, îi spun, dar are dreptate… cine trebuie să zică nu zice.

Da, sunt aceiaşi români care trimit, anual, miliarde de euro în România ca să aibă domnul Titus Corlăţean şi colegii săi de guvern de unde să se laude cu creşterea consumului în România. Mie mi-e ruşine de ei. Domnului Corlăţean, i-o fi ruşine?

Comentarii prin facebook

140 răspunsuri la Domnule Corlăţean, mi-e jenă de vară-mea de la Londra. Dumneavoastră? Nu vă e?

  • Pingback: Moise Guran: „Domnule Corlăţean, mi-e jenă de vară-mea de la Londra. Dumneavoastră, nu vă e?” – 7est.ro – 2016 Stiri iasi, stiri locale, nationale si internationale
  • adrian
    Noiembrie 6, 2014 la ora 00:08

    @moise- ne poti spune ceva de costurile pt a organiza sectii de votare in strainatate?
    cat costa un vot in tara? dar unu afara?
    in plus,normal mi se ca cei ramasi in tara sa primeasca cate o urna si sa inceapa sa alerge dupa cei plecati,in acest fel ei isi vor putea exercita dreptul de a vota iar noi,cei ramasi, obligatia de a asigura conditii decente de vot,tuturor romanilor oriunde s-ar afla !!!

    Răspunde
     
  • VictorL
    Noiembrie 4, 2014 la ora 13:41

    @Moise.Debandada din Diaspora a fost premeditata.De ani de zile o lepra KGB-ista isi sparge creierii cum sa faca sa nu poata vota romanii de pretutindeni.Ei stiu ce trebuie si stiu ce vor…
    Ca principiu,daca un singur votant ramine in fata usii si nu poate vota din lipsa de timp scrutinul este nerelevant si trebuie repetat.Un vot schimba cistigatorul.Avem tot timpul din lume si putem vota ca indienii timp de o luna daca nu suntem in stare sa organizam alegerile in asa fel sa votam cu totii pina la ora 9.Trebuia prelungit programul pina voteaza si ultimul om de la coada.
    Merg la Birmingham de doua ori pe noapte si cred ca de data asta voi merge si ziua si voi lua si pe altii cu mine.Hotarisem ca ,,poate ramine tot Regina asta ”dar Ponta m-a enervat…Pina la urma daca romanii din tara il vor sa si-l pastreze si sa-i plateasca oalele sparte.Eu nu-i mai platesc mai nimic si am de treaba.Ma lasa rece faptul ca ajunge un bolnav mintal pe scaunul de Presedinte si pina la urma fiecare ,,cum isi taie asa maninca”…,,Unde nu-i cap vai de picioare”.
    Go ahead,Moise!

    Răspunde
     
  • ileana
    Noiembrie 4, 2014 la ora 12:31

    vrem sa votam schimbarea!dar nu cred ca e de ajuns!indiferent de cine va ajunge la putere, vrem ca acestia sa fie in slujba poporului roman, si nu sa voteze legi ptr a ne fura pe fata. romani treziti-va si cereti celor care ne vor conduce tara sa o conduca drept si cinstit.ce se va intampla dupa inchiderea scrutinului…fiecare se intoarce la casa lui si cei de la putere vechi sau noi,vor fi si uitat de noi …vrem un guvern care sa ne faca mandri ca suntem romani si sa creeze tara pe care ne-o dorim . Vrem ca Romania sa renasca si sa ofere conditiile decente de trai ptr ca intr-o zi sa ne intoarcem ACASA!

    Răspunde
     
  • Elena Stoican
    Noiembrie 4, 2014 la ora 11:44

    Declaratia ceruta a incurcat lucrurile. S-a demonstrat, daca mai era nevoie, ca in 2009, la Paris si, poate, nu numai, s-a furat intr-o veselie. Nu mai e nevoie de nicio explicatie. Basescu a fost in al doilea mandat un presedinte ilegitim.

    Răspunde
     
  • DINU REBECCA MARINA
    Noiembrie 4, 2014 la ora 11:10

    Domnule GURAN,in Munchen traiesc legal aproximativ 20000 de cetateni romani.Intrebarea mea este cum s-a gandit sectia de votare cu 5 cabine de vot?Nu cumva ,din start,ni s-a luat dreptul de vota?Cineva trebuie sa raspunda pentru incalcarea acestui drept garantat de Constitutie,altfel de ce mai avem legi?Cand ocupi o functie ar trebui sa ai puterea de ati asuma resposabilitatile acelei functii ,nu sa chemi fortele de ordine sa explice conationalilor situatia!
    Eu nu am putut vota pentru ca am trait ,dupa 7 ore de stat la rand,doar sentimentul de rece pe sira spinarii in fata unui politist german interpus intre mine si usa consulatului.E drept ca in cei 53 de ani de viata nu mai traisem un astfel de sentiment si pentru asta ii multumesc Dlui PONTA care isi doreste sa ne faca sa traim MANDRIA DE A FI ROMAN.Cu mine a reusit!Ma pregatesc de turul doi amintindu-mi de cozile la lapte din regimul Ceausescu,doar istoria e ciclica!

    Răspunde
     
  • MIRELA COJOCARU
    Noiembrie 4, 2014 la ora 11:02

    Buna ziua Dle Guran,

    scriu aici, sper sa fiu citita, pentru ca sunt in cautarea disperata a unei solutii pentru a reusi facilitarea procesului de votare in strainatete, mai exact in Italia. Am cautat si verificat diverse site-uri in cautarea unei posibilitati de a ma oferi ca voluntar in orice comisie de votare din Italia si nu am gasit. Are cineva informatii in acest scop? Daca lipsa de personal a fost problema, gasim volutari cu siguranta pentru a o rezolva!

    Va multumesc pentru raspuns/uri!
    Mirela

    Răspunde
     
  • DanT
    Noiembrie 4, 2014 la ora 10:18

    Eu numesc toata nesimtirea asta: Politica externa a dlui V.V.Ponta.
    duce mai departe mostenirea comunista primita de la mama si bunicul (Ion Iliescu, si Ceasca), si se razbuna pe cei care sunt impotriva sistemului si celor care au plecat din tara::: confiscarea proprietatilor si drepturilor (inclusiv acela de a vota).
    ce o putut doar sa rezolve in vizite fulger de juma de zi in diaspora tovarasul VVPonta?
    scurta poza cu Presedintele tarii (ca sa ne afisam bine in Ziarele mincinoase date populatiei, ca mare guru pe plan extern), vizite de 5min la biserica pt a face pe crestinul religios), sedinta de cateva ora cu stafful consulatului, apoi in graba un meci de baschet (cu Muresan)… si in rest nici un interes pt poporul roman plecat pe afara…
    anul asta nu am mai furat voturi. pur si simplu nu i-am mai lasat sa voteze, si pe unii i-am amenintat in posta sa aibe grija cu „cine voteaza”

    Răspunde
     
  • daffy
    Noiembrie 4, 2014 la ora 09:50

    Ce ii mai place presei sa expuna ce vrea si cum vrea, mai ales domnului Guran, de o inteligenta rara…oare stiti ca presedintii acelor sectii de votare din afara tarii sunt ACL ? Stiti ca ei au avut grija sa manipuleze si sa creeze haosul asta !? Nu stiti …dar va dati inteligent.

    Răspunde
     
  • cRIS
    Noiembrie 3, 2014 la ora 21:14

    Stimati romani,

    Intradevar este dramatic ce se intampla dupa aproape 25 de ani de cand am „scapat” de dictatura comubista insa s-ar parea ca totul a fost doar o iluzie pentru ca ciolanul este prea mare si nu-si pot desclesta mainile de pe el. Am sperat la fiecare noua alegere ca ceva se va schimba in bine insa de fiecare data am suferit un nou esec, de fapt am fost inselati. Si daca stam sa analizam, ajungem la concluzia ca noi suntem de vina ca acceptam sa fie batjocoriti si ignorati de niste oameni pe care noi i-am ales sa ne reprezinte si nu sa-si faca interesele personale pe munca noastra. Nu stiu daca suntem un neam pacatos insa de-a lungul istoriei orice schimbare s-a facut doar prin lupte si varsare de sange. Si nu vad alta cale nici de aceasta data pentru ca suntem complet ignorati de acesti corupti in care multi si-au pus increderea (nu si in cazul meu). Si mai iau in calcul si urmatorul aspect: chiar daca vom iesi la vot in numar mare si va iesi Iohanis vor face in asa fel ca sa-i minimizeze puterile in stat pentru a face ce au facut in parlament si in ultimii doi ani – si nimeni nu ii va mai opri. Si singurii care ii vor mai putea opri vor fi oamenii care vor iesi in strada. Chiar daca domnul Guran nu este de acord cu ideea aceasta nu vad alta solutie si actiunile anterioare o dovedesc. Uitati-va la actiunile pentru Rosia Montana sau pentru gazele de sist care au fost innabusite. De fapt atentia noastra este distrasa de la problemele principale cu razboaie interne minore sau inofensive. Si sunt multe de spus insa ideea principale este ca ne-am saturat de MINCIUNA.

    Răspunde
     
  • DIONISE
    Noiembrie 3, 2014 la ora 20:59

    azi in londra .in 16 in toata tara ,iesiti sa protestam asa nu se poate au reinviat comunisti

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 3, 2014 la ora 19:07

    Dl Ponta a explicat ca dl Corlatean este in afara oricaror reprosuri, vina pentru disfunctionalitati apartinand exclusiv BEC.

    Răspunde
     
  • GIANINA
    Noiembrie 3, 2014 la ora 14:29

    Pentru fiecare roman din diaspora care nu a putut vota sunt multi romani in tara care nu au vrut sa voteze!Hai in turul 2 sa aratam ca vrem…sa votam!

    Răspunde
     
  • iuliana
    Noiembrie 3, 2014 la ora 12:43

    Eu am votat pe o lista suplimentara in cartierul Vitan din Bucuresti si pe langa completarea declaratiei, verificare CI si inregistrarea pe o lista, mi s-a facut si copie dupa CI (asta presupunand ca reprezentantul din sectia de votare a coborat 2 etaje, s-a dus la secretariatul scolii pt xerox, iar eu m-am plimbat dupa el pana la un anumit moment cand a trebuit sa-l astept in hol). S-au pierdut 10 minute, daca asta s-a inatamplat pentru toti cei de pe listele suplimentare, nu a existat din start nicio sansa sa voteze toata lumea.
    Si inca ma intreb daca e normal ca mi s-a facut copie dupa CI, la toate alegerile de pana acum (si la toate am votat in afara orasului de domiciliu) nu mi-a s-a facut copie dupa CI.

    Răspunde
     
  • Jeni
    Noiembrie 3, 2014 la ora 12:31

    Bravo romanilor din diaspora! Ei inca spera sa schimbe ceva in Romania!
    Cei aprox.50% care nu au votat sunt romanii resemnati care nu mai asteapta nimic bun. Au sperat 25 de ani, nu au avut curajul sa plece iar acum s-au resemnat… asta le e „soarta”, insa nu „soarta” e de vina ci guvernantii care ne conduc si nu se mai satura sa faca totul pentru ei si nimic bun pentru noi.
    Romania: trezeste-te! iti poti schimba soarta daca iei atitudine si incerci sa schimbi ceva nu doar sa te lamentezi!

    Răspunde
     
  • Traian
    Noiembrie 3, 2014 la ora 10:55

    In 2009 cand votau cate 12/secunda nu se faceau cozi? Nu latra nimeni?

    Răspunde
     
    1. ion
      Noiembrie 3, 2014 la ora 12:45

      Traiat, esti ….. Pune tu ce vrei aici.

      In 2009 erau tot atatia oameni la coada. Doar ca nu li se puneau bête in roate, ca sa nu apuce sa voteze, cum s-a facut acum.

      Ponta s-a temut de acel vot si a actionat in consecinta. Sectii putine, stampile putine, obligatoriu formular completat in sectie (de ce???).

      Asta e singura diferenta.

      Răspunde
       
      1. Alex
        Noiembrie 3, 2014 la ora 14:37

        Bai Ioane bai…formularul a fos introdus de guvernarea PDL inainte de alegerile din 2009…eu, personal, l-am completat la alegerile de atunci…si am stat, in Romania, la coada aprox 4 ore ca sa votez…deci mai pune-ti mintea la contributie si documenteazate inainte sa crezi tot ce se vinde prin presa.

        Acum ce ai vrea…ca la fiecare tur electoral, fiecare guvern care e la putere sa schimbe legea electorala ?…
        In 2009 cand au votat in sectia din paris 1 pers/12 sec ori nu s-a respectat legea, ori au facut mijmasuri…dar na, romanul se da dupa cum ii suna bine si dupa cum sufla vantul…

        Răspunde
         
  • John Constantine
    Noiembrie 3, 2014 la ora 10:41

    Daca este acelasi formular ca acela pe care tb sa-l completeze si romanul care voteaza in alt oras din tara, si cred ca este, atunci acesta se completeaza in maxim 1 minut.. Eu am fost in sectia de votare ca loctiitor (in tara) si m-am ocupat tocmai cu asta. Formularul e completat, iau buletinul si cartea de identitate, ii dau votantului buletinul si stampila. In timp ce acesta voteaza eu incerc sa complez datele in acel tabel in care sunt trecuti votantii ce nu sunt in lista electorala permanenta (adica cei veniti din alte orase, membrii sectiei de votare si cei, desi locuiesc pe raza sectiei, au fost omisi din lista electorala permanenta). De obicei omul vota mai repede decat puteam eu sa complez in tabel (sunt totusi atent la nume, cnp, adresa, nu pot sa le trec asa de-a valma) dar si asa nu dureaza mai mult de 1-2 minute. Cam in total dureaza maxim 5 minute. Si ma refer la cei de pe aceste liste suplimentare, cei de pe lista electorala permanenta puteau sa se miste si mai repede ptr ca acolo nu e declaratie de completat si in tabel sunt deja datele inscrise (doar sa se semneze). Daca oamenii din strainatate au stat mai mult la vot nu e ptr ca acest proces, scris mai sus, e de 10 -15 minute ci ptr ca era probabil un singur om la asta si stateau la coada la declaratii si apoi la luat buletinul si stampila. Daca e un singur om la asta merge greu cand e multa lume (ptr ca e o singura stampila, maxim 2 ca iei de la colegul, si trebuiesc trecuti fiecare in parte pe lista suplimentara – teoretic paginile din lista tb sa le numerotezi si fiecare alegator are un numar curent pe lista, cum se face in orice tabel, deci tb sa iei pagina cu pagina ca un sg om, dar practic pot sa lucreze 2, 3 pe ele daca sunt destul de multi votanti si daca treci la sfarsit pagina si numarul curent, nu in timp ce completezi). Dar asta tine de cati membrii sunt in acea sectie de votare. La mine au fost 9 oameni (presedinte, loctiitor, si 7 membrii). Legea zice ca o sectie din tara sa nu aiba mai putin de 5 oameni (presedinte, loctiitor si 3 membrii), iar in strainatate sa nu fie mai putin de 3 (presedinte, loctiitor si un membru). Deci va dati seama ca la o sectie de votare din strainatate daca erau 3- 5 oameni treaba mergea mai greu. Procesul in sine era la fel si acolo numai ca fiind putini oameni si putine sectii (una, doua pe tara) lucrurile mergeau greu. Ce vreau sa zic e ca s-a ingreunat lucrurile dinadins tocmai prin oameni putini si sectii putine. Omul putea sa voteze dar treaba mergea greu. Si chiar daca nu era dinadins la cum stiu eu ca merge administratia la noi credeti-ma ca lucrurile se fac prost, pe fuga, carpit si taind colturile (ca sa fol o expresie americana). Stam prost cu organizarea, lucru care ingreuneaza procesul administrativ f mult. Nu exista o ordine, o disciplina, un interes.

    Răspunde
     
    1. Ramona
      Noiembrie 3, 2014 la ora 15:15

      Corect…am votat in sectorul 1 in Bucuresti pe listele suplimentare si completarea formularului a durat maxim un minut: nume, prenume, CNP, adresa, semnatura.

      Răspunde
       
  • UNGUREANU.IULIANA
    Noiembrie 3, 2014 la ora 10:32

    DRAGA MOISE,IMI PARE RAU SA SPUN CA NU AM VOTAT.SUNTEM O COMUNITATE DE ROMANI APRECIABILA IN CORSICA.LA NOI NU SE GANDESTE DECAT UN PREOT DE LA MARSEILLE CARE REUSESTE SA NE UNEASCA DE DOUA ORI PE LUNA SI CARUIA II MULTUMIM. O DATA LA BASTIA SI O DATA LA AJACCIO.NU E NIMENI SI NIMIC CARE SA NE APERE DREPTURILE,IAR PENTRU A VOTA TREBUIE SA MERGEM LA MARSEILLE SAU ITALIA.NU NE E TOCMAI USOR.DAR POT SA SPUN CA NE NUMARAM SI NOI PRINTRE CEI CARE TRIMITEM BANI ACASA PENTRU SUPRAVETUIREA FAMILIILOR NOASTRE.ESTE PENRTU PRIMA DADA CAND NU VOTEZ.AM VOTAT MEREU,IAR GUVERNUL CARE L-AM VOTAT M-A FORTAT SA PLEC DE ACASA LA 50 DE ANI! O FI USOR?….O FI GREU? CE SPUNETI? DRAGA GUVERN CARE VEI FII…IMI PARE RAU CA NU TE-AM VOTAT!SINCER….AS TRECE SI MAREA INOT SA TE VOTEZ DACA AS STI CA POT VENI ACASA SA TRAIESC DECENT…..MULTUMESC MOISE CA TE GASESC PE FACEBOOK! CU RESPECT!

    Răspunde
     
  • Mihai
    Noiembrie 3, 2014 la ora 10:30

    La viena au venit multi romani strabatand sute de km si au stat la coada 6 ore ca in final sa li se tranteasca usa in nas pentru ca voteaza contra coruptiei si a minciunii promovate de P$D. Nu-i nimic, vine turul 2.

    Răspunde
     
  • Ovidiu
    Noiembrie 3, 2014 la ora 10:30

    Cei care trăiesc in străinătate sa-si voteze președintele in țara in care trăiesc ,in care plătesc taxe si impozite.
    Au fugit ca niște lași , iar noi cei rămași aici plătim pensiile si sănătatea parinților si bunicilor lor.
    Sa vina si sa trăiască si ei aici sa vadă ce-am pățit in ultimii 10 ani cu UDREA basescu morcovii.

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Noiembrie 3, 2014 la ora 10:34

      Ovidiu, oamenii astia s-au dus pentru un trai mai bun acolo, dar cu inima sunt acasa. Au parinti, copii, rude sau prieteni acasa si vor binele Romaniei. Sunt cetateni romani si tara noastra beneficiaza de pe urma lor, dar lor li se inchide usa-n nas ca n-au voie sa voteze bagand tot felul de scuze, ca n-au stampile, buletine de vot sau timpul a expirat (Ponta a spus ca Basescu e de vina, ca de obicei). Cineva trebuie sa plateasca ! Pe cand Ponta isi anunta victoria astia tremurau de frig in diaspora si doreau sa voteze.

      Răspunde
       
    2. bcn_camera
      Noiembrie 3, 2014 la ora 14:50

      Omule (?), aberezi. Părinţii rămaşi în ţară, dacă au drept de pensie şi de asistenţă medicală, este pentru că au muncit şi au cotizat la vremea lor. Există legi foarte clare despre cine are drept de vot în fiecare ţară şi la ce alegeri. Votează tu preşedintele Australiei în calitate de cetăţean român, să vedem dacă poţi. Şi de ce să nu fie cei rămaşi în ţară nişte laşi, la cum stau lucrurile după 25 de ani? Te joci cu cuvintele, insulţi, fără să ai habar ce înseamnă să pleci în altă ţară să trăieşti.

      Răspunde
       
      1. Bob
        Noiembrie 5, 2014 la ora 04:56

        Fac pariu ca nici o persoana nu a votat,niciodata, pentru presedintele Australiei!
        Poate in viitor…

        Răspunde
         
    3. Doina Donea
      Noiembrie 3, 2014 la ora 21:02

      Pensiile si sanatatea parintilor si bunicilor nostrii si-au platit-o cu varf si indesat cat au fost tineri si si-au rupt oasele muncind.
      Fiecare este liber sa-si aleaga drumul in viatza dupa cum ii este pe plac sau dupa cum ii dicteaza inima, constiintza, interesel sau nevoile. Este usor de judecat, dar numai cel ce alege sa plece” ca un las” dupa cum spuneti dumneavoatsra, stie de ce pleaca. V-ati pus vreodata in pielea unei mame care nu are alta solutie decat sa-si lase copii in grija parintilor, deja batrani si poate bolnavi pentru a pleca in strainatate ingrijind copiii altora pentru asi putea alimenta copiii ei?! Mai credeti ca actuat din lasitate??
      Sincer, parerea dumneavoastra imi este absolut indiferenta…

      Răspunde
       
      1. Bob
        Noiembrie 5, 2014 la ora 05:01

        Doina,nu cred ca iti este indiferenta parerea lui. Chiar cred ca te afeteaza, altfel nu raspundeai comentariului. Corect?

        Răspunde
         
    4. Dorel.
      Noiembrie 6, 2014 la ora 02:28

      Din pacate majoritatea celor care au plecat sunt oameni de calitate, harnici, care si-au luat de nevoie soarta in maini si au plecat pentru o viata mai buna in loc sa sa traiasca din ajutorul social si odata cu plecarea lor concentratia de romani de calitate care traiesc in Romania a scazut iar tu Ovidiu esti un exemplu pentru asta.

      Răspunde
       
  • JR
    Noiembrie 3, 2014 la ora 10:14

    Ce treaba are Corlatean cu ce a facut BEC ul? lumea nu intelege 1 lucru ca toata activitatea ce tine de „votat” tine de BEC si din ce am inteles au dublat nr de urne de vot fata de 2009, acum se vede frauda electorala facuta de Basescu si PDL, cum sa votezi cateva mii de pers pe min?! acum se vede totul, asta e, cine apuca, apuca cine nu, nu! legea este lege, eu nu tin cu PSD>PNL>PDL si etc, cu nimeni…dar nu te poti duce in fata ambasadei si sa urlaii „jos X” e clar ca acolo e masinaria basista care a castigat si in 2009 la cateva zeci de mii de voturi, scopul lor a fost ca Nuti Udrea sa urce pe locul 3 dar uite ca nu a urcat!

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Noiembrie 3, 2014 la ora 10:42

      da, si marmota manca ciocolata iar tu citezi din cea mai credibila sursa: A3 sau RTV. La matematica 1+1 insemna 2, dar sa iti sustii afirmatiile pe baza marturiei lui Gâdea e ca și cum ai spune că în țara asta 4 milioane de români ce au votat cu Ponta își merită soarta și trag cu ei pe ceilalți 14 mil pt că masinaria P$D de fraudare a mers mai bine. Dupa aia va mirati ca va merge greu.

      Răspunde
       
    2. ion
      Noiembrie 3, 2014 la ora 12:51

      Da, nene,BAsescu a aduc cu autobuzele 2000 de oameni in fata ambasadei de la Paris.

      Mai ai frati acasa? Nasol.

      Răspunde
       
  • KWI
    Noiembrie 3, 2014 la ora 09:37

    Cei care ati participat la vot si cei care vreti sa schimbam ceva in tara asta, MERGETI SI VOTATI KLAUS WERNER IOHANIS!!!

    Răspunde
     
  • saba
    Noiembrie 3, 2014 la ora 09:31

    Sunt diasporean si va spun ca nu-i vorba numai de vot. Noi astia de afara vrem mai mult pentru tara pentru ca stim cum este fara tara. O sa vedem ce o fi la turul 2, desi, de fapt, nici ala nu prea conteaza. Ce conteaza este asta si mi-a parut bine sa o gasesc printre comentarii: „Hai să nu uităm că România suntem noi, poporul român”.

    Răspunde
     
  • Birou de mediator
    Noiembrie 3, 2014 la ora 09:13

    Lui Corlatean ii este jena de seful lui si nu mai are timp sa se gandeasca la vara din Londra pt ca il apuca iarna la Bucuresti !

    Răspunde
     
  • saba
    Noiembrie 3, 2014 la ora 08:52

    Domnu Guran, de mult am intrebat si nu mi s-a raspuns: Cum se poate vota in Canada?. In orice caz, nu am avut intentia sa merg in primul tur, sunt convins ca va fi un al doilea. Citesc acest articol si sunt gata sa sar in sus, ca toata lumea. Intru pe linkul acesta:
    http://ottawa.mae.ro/en/romania-news/568
    si vad ca se poate vota prin posta. Si in Europa se poate vota prin posta. Miine dau o fuguta la ambasada – nu stiu de ce, dar prefer sa fiu trombonit fata-n-fata. Este clar ca voi vota cu Ponta, ca nu am cu altcineva. Corlatean nu este singurul membru al guvernului care … mai bine n-ar mai fi. Ponta spune ca va face schimbari. Pina una alta, picioarele la gheata – calmeaza spiritele (miscarile bruste si pe negindite duc la fracturi.

    Răspunde
     
  • radu
    Noiembrie 3, 2014 la ora 08:40

    si noi cei din tara cum sa ii sustinem pe cei ce ne sustin si ne respecta chiar daca sunt la mare distara de casa?! Putem si noi, cei de acasa, in turul II sa stam in fata Guvernului Romaniei in semn de solidaritate fata de ei!

    Răspunde
     
  • micutu de la 7
    Noiembrie 3, 2014 la ora 08:24

    Nu-i e jena ca n-o cunoaste.

    Răspunde
     
  • margareta pletea
    Noiembrie 3, 2014 la ora 08:13

    Bataie de joc mai mare de atat nici ca se putea ,dar nu m-am asteptat ca poporul roman sa fie un popor de masochisti.Pt. ca asta suntem din moment ce am votat un om care se vede ce a facut in tara asta .Nu-mi dau seama daca altul ar fi facut mai mult dar trebuie sa in cercam ,asa ca in turul doi trezeste-te popor roman

    Răspunde
     
  • Ina Georgescu
    Noiembrie 3, 2014 la ora 08:03

    Eu si sotul meu am condus 3 ore din Austin, Texas, pana in Houston, ca sa votam, deoarece avem sperante in viitorul Romaniei si ne pasa de soarta tarii in care ne-am nascut. Din fericire (sau nefericire) in Houston era o prezenta foarte redusa la vot, deci nu a trebuit sa stam la coada. Este inadmisibil ceea ce li s-a intamplat votantilor din capitalele europene, si sper din toata inima ca toate aceste nereguli si dificultati i-au intarit si i-au facut mai puternici si mai uniti in convingerea ca avem nevoie de o schimbare drastica in politica romaneasca. Eu si sotul meu vom merge la Houston si pentru turul 2. Mergeti si voi, oriunde v-ati afla! VOTUL VOSTRU CONTEAZA!!!

    Răspunde
     
  • Alina
    Noiembrie 3, 2014 la ora 05:47

    Eu m-am dorit foarte mult sa votez, insa trebuia sa merg cu masina vreo 3 ore si aici a fost foarte frig si a batut vantul si cand am citit si la ce coada mare trebuie sa stai am zis ca nu mai mai duc pentru ca sunt insarcinata si e mai important sa nu racesc si sa nu stau ore intregi in grig si in picioare, insa imi pare foarte rau ca nu am avut mai multe sectii de votare , mai aproape de locul unde locuiesc, asa cum a fost pana acuma in totii anii.

    Răspunde
     
  • Gabriela Costache
    Noiembrie 3, 2014 la ora 04:06

    Dispreț și umilință pentru alegătorii români din diaspora

    Alegeri prezidențiale 2014, Paris: doar două secții de votare (una lângă cealaltă chiar) pentru câteva mii de români, cozi infernale și ore bune de așteptare, directive menite să… încetinească votarea. Rezultatul: 1 000 de oameni care nu au mai fost lăsați să voteze.
    Peste 2, 3 milioane de români au părăsit hotarele României începând cu 1989 și până în prezent (potrivit INS), iar Ministerul de Externe și Biroul Electoral Central tot nepregătite au rămas. Paris, Londra, Viena, Hamburg, Valencia, New York și multe alte orașe au devenit brusc prea mici pentru dorința românilor de a-și VOTA președintele.
    Azi, 02 noiembrie 2014, trotoarele Institutului Cultural Român și ale Ambasadei României din Paris forfoteau de oameni veniți să-și îndeplinească datoria morală. Vedeai oameni râzând, oameni cântând imnul României, oameni cu speranță. Îi vedeai ieșind fericiți și spunând că după 4-5 ore de așteptare au reușit să voteze. Facem campanii pentru a mobiliza oamenii să vină la vot, dar avem unde să îi primim? Vrem oare cu adevărat să voteze? Căci realitatea faptică relevă împotrivire îndărătnică și rea-voință din partea autorităților române. E strigător la cer ca după 25 de ani de la ieșirea din Comunism, să nu ne putem exercita una dintre principalele prerogative democratice. Între hotare, românii sunt amuțiți prin sărăcie și dezinformare generală; peste hotare, prin negarea dreptului de a ne exprima opinia.
    Am stat 3 ore la coadă și nu am reușit să mai votez. Prin urmare, nu știu cum arătau cabinele de vot, dar niște doamne „mai norocoase” au ieșit spunând că «ne băgă să votam la WC, între 3 perdele». Una dintre respectivele doamne ne-a mărturisit că e supărată pe statul român și pe cetățenii lui pentru că nu fac nimic pentru a schimba situația României; că din cauza lor copii suferă de acasă după mamele plecate la muncă în străinătate. A urmat un plâns înecat de strigăte de disperare… Ca ea suntem mulți: familii dezbinate, suflete rătăcitoare. Imigrația masivă în contextul actual ascunde și generează mai departe un dezechilibru inimaginabil.
    Dar azi am trăit și altceva pe lângă dezgustul unei false democrații. Am văzut oameni determinați, curajoși, hotărâți să facă ceva pentru țara lor. Unii dintre ei erau stabiliți în străinătate de ani buni și, cu toate astea, nu au abandonat cozile interminabile, fotografiate sau ocărâte de francezii care nu mai aveau loc de „disperații de la vot”. Strângeam semnături pentru suplimentarea secțiilor de votare în turul doi, când un cuplu de tineri români ne-a întrebat (cu glas de rugăminte) dacă într-adevăr vom face ceva. După atâta vreme, încă le mai citeai în privire dorul de o Românie a noastră. Și poate că tocmai această luciditate și dorință de renovare a românilor din dispora îi determină pe ai noștri guvernanți să îi țină departe de urnele de vot.
    Hai să fim uniți măcar de acum înainte. Hai să nu uităm că România suntem noi, poporul român, și nu niște indivizi egoiști ce se dau drept lideri democrați. Nu e vorba de naționalism, nici de naivitate și nici de entuziasm de moment. E vorba de propriul nostru viitor!
    Veniți la vot și în turul al doilea și arătați că încă mai aveți ceva de spus!

    Paris, 02.11.2014

    Răspunde
     
  • Daniel
    Noiembrie 3, 2014 la ora 02:47

    Eu traiesc cu senzatia ca mizeria asta care s-a intamplat in diaspora a fost perfect calculata. Era stiut ca majoritatea voturilor din strainatate nu sunt pentru PSD.
    Declaratile pe care le-am vazut din partea PSD mi se par de maxim dispret la adresa oamenilor. Noi nu stim nimic,nu noi am facut, pe cine sa ne suparam,etc. Deci sa inteleg ca peste doua saptamani se va repeta povestea, sau si mai bine nu se va putea vota deloc in diaspora?
    Mi-ar placea sa vad reactii din partea cancelarilor sau presei occidentale!
    Ar fi o forma de justitie daca cei care au planuit mizeria asta ar pierde alegerile.
    Cum poate Romania sa prospere cu astfel de oameni la conducere, cum poate Romania sa fie respectata in cadrul UE cu astfel de oameni la conducere ?! Ma intreb si eu.

    Răspunde
     
  • Paul Suciu
    Noiembrie 3, 2014 la ora 02:21

    Acum am ajuns acasa. Nu am reusit sa votez si nici alti 2000 de romani in fata ICR Londra, care a inchis usile la 9 fix si a chemat politia metropolitana pe noi. Am scandat „Jos Ponta”, „hotii ne fura votul” si „Jinga hai aici, nu fi pacalici”. Mda, desi cred ca ne-au prostit… sper sa se vada in Romania cum ne-am aparat dreptul furat si sa votam prin exemplu. Oameni care au stat la coada de la ora 2 n-au reusit sa voteze pana la ora 9. Jinga nu s-a mai sinchisit sa vorbeasca cu noi.

    Răspunde
     
  • Sebastian
    Noiembrie 3, 2014 la ora 02:18

    Am tot respectul pentru romanii din “DIASPORA” care au mers la vot dar am urmatoarea dilema. De ce suntem noi cei din afara asa de patrioti in timp ce jumatate din romanii „neaosi” nici nu se sinchisesc sa mearga la vot. Nu inteleg. Eu personal as fi petrecut timpul cu familia, admirand natura, sau orice altceva decat sa stau ore in sir la cozi. Oricum, va doresc cozi cat mai mici in turul doi. Toate cele bune. Sebastian
    PS. Cred ca am o solutie – emigrare fortata pentru jumatatea care nu a votat – poate atunci vor vota!

    Răspunde
     
  • Ionel P
    Noiembrie 3, 2014 la ora 02:01

    La fel a fost si la NY. Coada pe la ora 2 cand am ajuns era de un bloc jumatate. Intrebau trecatorii daca vine cineva faimos. Dupa o ora de stat in frig a trebuit sa renunt, nu facusem nici o treime de coada.

    Răspunde
     
  • Venividivici
    Noiembrie 3, 2014 la ora 01:58

    Feţele se văd în stradă, nu pe facebook! Veniţi ca să ne vedem!

    Răspunde
     
  • Dani
    Noiembrie 3, 2014 la ora 01:58

    Situatia cu organizarea votului in strainatate nu e noua, la fel a fost si in 2009. Am trait-o pe pielea mea: https://www.youtube.com/watch?v=uuV7flupjPQ

    Răspunde
     
  • marinica
    Noiembrie 3, 2014 la ora 01:50

    De aceea nu mersei eu la Roma sa votez! si-apoi nu ma-ntereseaza! am dubla cetatenie: italiana si romana. nu-i votez nici pe unii, nici pe altii. toti o apa si-un pamant! romane, nu-ti face iluzii!peste tot e la fel: politicienii sunt persoane de mana a doua, atreia. e necesara o noua revolutie franceza cu ghilotina in dotare…degeaba tot povestiti plini de indignare ce vi s-a intamplat cu ocazia votarii. in loc sa visati cai verzi pe pereti si sa visati la salvarea propriului cap, mai bine puneti mana si schimbati Romania din interior. fuga e caracteristica lasului. mergem in strainatate! mamma mia! sare pe coada voastra!

    Răspunde
     
  • Mihai
    Noiembrie 3, 2014 la ora 01:47

    Am stat 6 ore la coada la vot la ICR/Londra. Nu am putut vota, s-a inchis cand eram pe trepte.

    Răspunde
     
  • AnaA
    Noiembrie 3, 2014 la ora 01:42

    Am fost la vot, la ambasada Romaniei din Londra. Ceea ce in tara mi-ar fi luat 10 minute maxim, aici mi-a luat 4 ore. 4 ore de stat in frig, in strada, 4 ore in care unii trecatori se uitau la noi ca la niste ciudati, sau cei care stateau in apropiere ieseau la geamuri sa ne faca poze.
    Asa ceva nu este normal.
    Cei care stateau la coada, isi doresc o Romanie mai buna. Isi doresc sa se intoarca in tara. Pentru ei, plecatul de acasa nu a fost o optiune, ci o necesitate. La ora la care am reusit sa votez, nu se mai dadeau formulare pentru a fi completate inainte. Cei care ar fi trebuit sa se ocupe ca votul sa se desfasoare in conditii normale, se miscau un pic cam incet.
    Cabinele de vot – 6 la numar. Sectia de votare a fost o cameruta in care cei care au votat se ciocneau de cei care voiau sa voteze.
    Asta nu ma va impiedica sa fiu acolo si pentru al doilea tur.

    De ce nu ni se da dreptul la vot?
    Dragi romani, treziti-va, va rog. Cei plecati in afara isi doresc o viata mai buna acasa, nu printre straini. Mergeti la vot si nu va mai lasati cumparati de o punga de faina.

    Răspunde
     
  • fronius luminita
    Noiembrie 3, 2014 la ora 01:34

    DRAGA MOISE GURAN ,
    IMPORTANT ESTE CA EI , SAKALII ,PUCISTII ,MIZERABILII SI AU ATINS SCOPUL ! PARIEZ CA LA TURUL DOI NU SE MAI INTIMPLA ! AICI LA ACEASTA FRAUDA SA RECUNOSC ELEGANTA SI FRA RISCURI AR TREBUI CA JUSTITIA SA SE SEZIZEZE DIN OFICIU ! NU ESTE DEAJUNS SA IL SACRIFICI PE CORATEAN PE X SI PE Y ! TURUL INTAI TREBUIE REPETAT IAR PAGUBA RECUPERATA DIN BANII LUI NEA CORLATEAN,A LUI X SIA LUI Y ! ESTE MAI MULT DECIT VIZIBIL CA INDIVIZII VAZIND CA NU MAI POT FURA PE LA SECTIILE DE VOTARE AU ORGANIZAT ELEGANT UN ALTFEL DE FRAUDA JMECHERESTE CA BAIETII DESTEPTI ! DACA JUSTTIA NU ISI VA SPUNE CUVINTUL IN ACEST SENS,EU NU VOI MAI CREDE INTR O JUSTITIE DREAPTA SI NE ASERVITA ! DE CE AR TREBUI CA ROMANIA SA SUPORTE 5 ANI UN PRESEDINTE CARE VA FI MEREU DUBIOS ????????

    Răspunde
     
  • Radu
    Noiembrie 3, 2014 la ora 01:32

    „Formularul se transmite pe reţele, se printează şi se multiplică la xerox… degeaba… nu e bun zice, decât ăla pe care îl iei din secţia de votare. Pe buneee? E doar un formular, nici măcar nu e autentic, de ce nu s-ar putea multiplica?”
    Pai nu asa. Nu intrebari retorice, puse online si pe facebook, unde nu se uita absolut nimeni cu putere de decizie. Trebuia intrebat BEZMETICUL ALA NENOROCIT in baza carei legi refuza acele formulare simple, in care conta doar semnatura ta si stampila lor.

    Răspunde
     
    1. Radu
      Noiembrie 3, 2014 la ora 01:37

      Nu merge linkul de la nume se pare, asa ca-l pun si aici, sper ca e voie: http://www.bec2014.ro/?page_id=5

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase