Fapt: Economia a fost subminată şi a pierdut 2,5 mld. euro. Rectificarea închide cercul…

Publicat la data de de Biziday

masa verde

de Moise Guran

Rectificarea bugetară este momentul în care se închide cercul unei crime de natură economică. Mobilul este, de acum, devoalat, probele grăitoare, ar mai fi de dovedit intenţia directă.

Nu vorbesc în metafore aici, nu sunt mare amator de poezie, ci folosesc această rubrică pentru a cere public o anchetă penală în legătură cu faptele miniştrilor care, potrivit legii, răspund solidar pentru actele instituţiei cu masă verde, unde se strâng săptămânal, şi care se numeşte Guvernul României.

blog-1

Nu vă lăsaţi atenţia deturnată cu ştiri de genul guvernul taie de la Sănătate şi de la Educaţie şi dă la primari şi la SRI. Desigur, se poate dezbate şi asta, dar sumele pentru primari vin din altă parte… vin de la autostrăzi, mai exact de la cofinanţarea pentru autostrăzi. Nu contest nici dreptul primarilor de a primi 900 de milioane de euro de la Buget înainte de campanie electorală, nu mă interesează, acum, nici dacă banii se vor duce pe şpăguţe locale şi nici nu vreau să ştiu, acum, dacă aceste plăţi au fost deja promise pentru racolările permise de ordonanţa traseismului. Toate astea sunt detalii.

Adevăratul preţ plătit îl reprezintă cele 20 000 de slujbe pierdute (evaluarea aparţine celor de la Ziarul Financiar) prin oprirea lucrărilor de infrastructură finanţate din fonduri europene. E vorba nu doar de cele 3,9 miliarde de lei tăiate (din care la primari ajung 2,4 miliarde), ci de alte 8 miliarde de lei (deci cam 1,5 – 2 miliarde de euro) care ar fi fost cofinanţate cu cele 3,9 miliarde de lei.

Bănuiala mea este că acestea nu s-au mai făcut, tocmai pentru a lăsa Guvernului Ponta jumătate de miliard de euro– puşculiţă de manevră înainte de alegeri (ar fi fost peste 1 miliard dacă economia n-ar fi scăzut, dar a scăzut tocmai din această cauză). Umblă zvonul că ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, va demisiona, dar subliniez faptul că această demisie ar fi o altă manevră de distragere a atenţiei.

blog-2

Recapitulăm: avem victimele – 20 000 de oameni care şi-au pierdut slujbele (numai în construcţii) prin nerealizarea unor lucrări de 2,5 miliarde de euro, avem motivul – deturnarea finală a 500 de milioane de euro de la cofinanţarea europeană a unor lucrări de infrastructură spre administraţiile locale, avem făptaşul – Guvernul României.

Ne mai trebuie nişte procurori care să lege aceste circumstanţe cu martori şi acte, într-o anchetă care să dovedească faptul că n-a fost prostie, ci premeditare. Şi-or fi dezincriminat ei prin Noul Cod subminarea economiei naţionale care, după caz, avea pedepse de 20 sau 25 de ani de puşcărie, dar parcă nici şapte ani pe abuzul în serviciu nu sunt chiar de neglijat.

DNA-ul se aude? 

Comentarii prin facebook

79 răspunsuri la Fapt: Economia a fost subminată şi a pierdut 2,5 mld. euro. Rectificarea închide cercul…

  • pirvan ion
    Octombrie 6, 2014 la ora 16:31

    Asazisele masuri economice ale guvernului ponta au dus la disparitia multor locuri de munca.Desfiintindu-le locurile de munca i-a transformat in dependenti social,le-a luat demnitatea,cu toate astea il vor vota.Ponta are doua categorii de votanti:cei care au furat de-a lungul timpului impreuna cu PSD si care au interes sa ramana PSD (ponta) la putere pt.a-i apara si dependentii social care nu au capacitatea de a intelege ce li s-a intimplat si cine se face vinovat ca ei nu au locuri de munca si demnitate.In total acestia nu pot depasi 2-2,5 milioane.Intrebarea este: ce fac cei care au capacitatea de intelegere, vor constientiza pericolul care ne paste si vor merge la vot?.

    Răspunde
     
  • Cetateanul turmentat
    Octombrie 6, 2014 la ora 16:26

    Daca va intrebati unde sunt banii de autostrazi aflati ca au ramas tot in asfalt :). La mine in comuna s-au umplut toate stradutele laturalnice de asfalt de proasta calitate. Ma intrab oare cati km de autostrada s-ar fi construit daca banii acestia nu ar fi fost aruncati inutil pe niste stradute pe care mai degraba circula carute, nu masini?

    Răspunde
     
  • gesi
    Octombrie 6, 2014 la ora 11:18

    Dar la vot va duceti ,sau “toti sunt la fel,pierdere de timp-e coada,merg la munte,la club etc.”..”?Cativa din candidati macar sprijina justitia,real sau declarativ.Nu uitati ca Presedintele are ultima semnatura si decide in multe domenii..Chiar daca parerile despre ei sunt diverse, numarul celor care voteaza ,in sine, poate schimba rezultatul final.Nu uitati ca lupta decisiva este intre ignoranti plus asistati si cei care sunt pe propriile picioare plus viziunea de ansamblu asupra tarii.

    Răspunde
     
  • florian
    Octombrie 4, 2014 la ora 11:41

    eu ma uit si ma revolt cum Ponta isi lanseaza pe 23 august candidatura in fata unei multimi imense si zambeste alaturi de patru coloane ale infinitului pentru care nu si-a pus problema sa plateasca drepturi de autor, detinatorului legal al drepturilor aferente lui Brancusi. Visarta si apoi face pe patriotul afectat de grija pentru operele marelui sculptor.

    Răspunde
     
  • paul
    Octombrie 2, 2014 la ora 22:25

    Bravo Moise Guran…felicitări din partea mea…te admir pt atitudinea ta…

    Răspunde
     
  • paul
    Octombrie 2, 2014 la ora 22:23

    Bai fraților,nu credeți că ” neamțul” ar putea fi soluția? Ați văzut ce zice…românia lucrului bine făcut…când mă uit la ochii lui albaștrii-cenusii,parcă văd cum se deschid larg porțile pușcăriilor,să-i primească pe toți nemernicii din politica și mafia românească….am încredere în Iohannis,îmi place…deși locuiesc de mulți ani în străinătate,voi merge să-l votez…

    Răspunde
     
    1. sandman
      Octombrie 4, 2014 la ora 07:27

      Poate te cam inseli Paule cu Iohannis asta. Parvenitul asta cu 7 case in Sibiu ? Cica luate din banii de meditatii si ce-a mai scos de la nunta ? Nici daca facea nunta la Casa Alba, nu avea atata banet ! Iar de meditatii, ce sa mai vb. ?

      Răspunde
       
      1. Calin
        Octombrie 5, 2014 la ora 09:24

        @Mos Ene (sandman), de obicei rolul tau este de a-i adormi pe altii. Dar in cazul de fata se pare ca pe tine te-au adormit deja altii. De ce atata invidie pe omul ala, ca are 6 nu 7 case? Ponta are mai multe, dar nu conteaza. Inainte sa faci afirmatii, ai face bine sa citesti si explicatiile lui despre modul in care a ajuns sa le detina. Si tu ai putea avea 5 dintre cele 6 case ale lui Iohannis. Una (pe care si-a construit-o el, nu prea ai putea).
        @paul, sustin ce spui. Chiar faptul ca exista o intreaga campanie de denigrare a lui Iohannis din partea echipei lui Ponta, ma face sa imi dau seama ca acestia se tem de el ca dracul de tamaie. In concluzie, e posibil sa fie al doilea neamt(dupa regele Carol I) care va da o directie occidentala Romaniei si o va curata de cutumele comuniste.

        Răspunde
         
  • martin
    Octombrie 2, 2014 la ora 18:52

    Pleznim de prostie electorala, suntem campionii nesimtirii la nivel de stat.
    De ce oare sa fim mereu cei mai slabi din Europa, alaturi de albanezi?
    Oamenii care ne conduc doresc sa ramanem in stadiul asta, chiar daca si rudele lor de gradul 1 vor suferi si vor muri cu zile, intr-un sistem falimentar de sanatate ca cel actual.
    Totul e subordonat interesului politic, puterii si banilor publici la un nivel la care ne este imposibil sa mai schimbam ceva.
    Numai in Ucraina mai gasesti asa ceva in 2014. Si, bineinteles, in Rusia.
    Cu toate acestea, s-au facut progrese care acum 15 ani nu se puteau anticipa, in domenii de mare importanta. Progrese mici, dar vitale.
    Cei care le-au generat din interior sau din exterior, trebuie sa aiba grija in continuare de Romania, pentru ca pe langa prostia noastra si lipsa bunului simt, exista, la cote alarmant de abuzive, interesul rusilor, total opus oricarui alt interes si oricarei gandiri rezonabile.
    Justitia a devenit mult mai libera ca in anii 90 si daca acest lucru se datoreaza exclusiv presiunii europene sau americane, atunci numai asa putem sa ne imaginam un viitor mediocru. Daca vom fi marginalizati din cauza conducatorilor pe care ii votam, si care nu urmaresc decat distrugerea viitorului nostru prin masuri aberante, acest lucru va insemna de fapt din nou abandonarea in mana estului retrograd si crud, de data asta pentru totdeauna, ca fiind tara imposibil de guvernat. Ne accepta europenii o vreme defectele si ne achita cheltuielile cu cizelarea, dar daca interesul lor nu este agreat de marea masa de votanti cu galeata, atunci ne lasa in plata Domnului Putin, ca investitie nefezabila.

    Răspunde
     
  • alex
    Octombrie 2, 2014 la ora 17:51

    Ma gandesc serios sa plec din tara daca iese Ponta presedinte. Am 47 de ani si nu mai pot astepta inca 25 ani pana se inderapta tara asta. Vreau sa traiesc intr-o tara normala fara hotii si minciunile care nu mai contenesc de la revolutia furata……
    Poate totusi mai e o sansa cu dvs dl.Guran…Sintem alaturi de dvs…

    Răspunde
     
  • VictorL
    Octombrie 2, 2014 la ora 14:50

    @Moise.Nu ma bucur sa-ti dau dreptate dar e adevarat ca nu acum se intimpla prima data.Am mai vazut filmul asta si am mai orbecait prin tranzitie multi ani…Vor plati iar romanii oalele sparte dar sunt obisnuiti.Go ahead!

    Răspunde
     
  • unlupalb
    Octombrie 1, 2014 la ora 21:47

    ma uit ca comentarii si nu-mi vine sa cred , multa lume se arata revoltata de nesimtirea guvernantilor dar in acelasi timp ii vad si resemnati ca si cand au ajuns niste ,,zombi,,
    daca tu nu lupti pentru tine si viitorul copiilor tai , cine vrei s-o faca ??
    nu ne convine de actuala guvernare ,dar nici nu suntem hotarati sa incercam sa dam cu ei de pamant , atunci cel putin sa nu ne mai plangem .
    iar atunci cand peste ani copiii nostri ne vor intreba , noi ce am facut , sa nu-i privim cumva in ochi

    Răspunde
     
  • dan
    Octombrie 1, 2014 la ora 20:04

    Moise, ai perfecta dreptate. Fa o plangere penala in nume colectiv și eu o semnez. Din păcate> 51% din votanti nu utilizeaza facebook si nu inteleg speech-ul tau de la biziday. Tb sa mai moara din ei…

    Răspunde
     
  • GIOhnny
    Octombrie 1, 2014 la ora 17:39

    Sa-i multumim magnificului Victor Viorel PONTA si clanului de mafioti.

    Răspunde
     
  • cocosila
    Octombrie 1, 2014 la ora 17:39

    Codrin incepe postarea cu mai “analfabetule” si apoi scrie “a duruto”.Numai un analfabet scrie asa, un om care a terminat macar 8 clase scrie a durut-o. Tot Codrin scrie ” Dupa zeci de examene si nopti nedormite, dupa ani de scoala si stres, cu ce m-am ales? 20 de ani de servici pe posturi echivalente cu necalificat , salarii de mizerie la limita supravetuirii ?”. Ce deduc eu din felul in care scrie? Ca n-a dat nici un examen, ca noptile le-a pierdut in betii cumplite si ca este un incult ordinar. Altfel ar fi stiut ca in limba romana nu exista cuvantul servici. Pur si simplu nu exista.

    Răspunde
     
  • dragan
    Octombrie 1, 2014 la ora 17:26

    oamenii politici romani sunt marionete.Ei sunt manevrati din exterior.Sunt lasati, chiar impinsi la fapte penale pt a fi manevrabili. De fapt este mai usor si complet legal sa furi un hot decat sa fii tu hot.
    Deci trimiti hotul la furat si apoi ii iei prada si-l obligi sa faca si alte magarii fara ca el sa cracneasca.

    Răspunde
     
  • bani gratis trui...zm
    Octombrie 1, 2014 la ora 16:35

    Avem după unele estimari minim un miliard de euro disponibil pentru cofinanțări. Trebuie doar ca serviciile, dna-ul, ziaristii… Sa ii numere oole lu truica zi si noapte. Milionarul cu casa in paradis fiscal care nu a făcut nimic in viata decât că ii punea murături lu Năstase. Borcanele ieșeau toate verzi si călătoreau cu valiza diplomatica

    Răspunde
     
  • costica
    Octombrie 1, 2014 la ora 15:54

    va rog pe toti cei care comentati aici despre binefacerile guvernarii ponta sa tineti cont ca nu toti pesionarii sunt asa prosti cum ai credeti voi.Iertatimi scrisul stangaci, eu nu am beneficiat in tinerete ca voi de tehnica moderna.

    Răspunde
     
  • ionescu
    Octombrie 1, 2014 la ora 13:42

    Daca astia au subminat economia ptr 20000 de locuri de munca ….Boc sI Basescu ce a facut cu tva 24% domnule Guran?

    Răspunde
     
  • Mihai
    Octombrie 1, 2014 la ora 12:24

    Domnule Moise Guran, ceea ce ati spus este foarte logic si de bun-simt pentru oricine sta sa se uite mai bine la cifre. Mi se pare ca lucrurile sunt foarte simple: se face loc pentru contractele directe pentru chinezi in infrastructura.
    Ai mai multe firme contractate ca sa iti faca autostrazile asa cum cere UE (contracte atribuite prin licitatii publice, in care firme care respecta standardele UE depun oferte, iar cel mai bun castiga). Ce se intampla cand vine guvernul Ponta care vorbeste direct cu chinezii si le ofera posibilitatea constructiei in Romania a unor autostrazi care sa nu respecte nicio norma UE? Scapi de celelalte firme, nedandu-le banii, facandu-le probleme, obligandu-i sa isi depaseasca termenele de finalizare, etc.
    In concluzie: Scapi de actualii contractori, dand dupa aceea in presa vina pe ei, ca cica sunt incompetenti, dupa care atribui direct contractele chinezilor, cu bani mai putini, de ce? pentru ca nu mai sunt, s-au dus la primarii sau in alte parti

    Răspunde
     
  • sorin n
    Octombrie 1, 2014 la ora 12:20

    va ajute cel de sus numai asa cum va bateti joc de Romania si de poporul Roman

    Răspunde
     
  • sorin n
    Octombrie 1, 2014 la ora 12:18

    consider o jignire ptr poporul Roman ceea ce se intimpla. In acest moment Guvernul Romaniei ia in deradere poporul roman . Este o bataie de joc fara limite. Ar trebuie ca oamenii care stau deoparte sa mearga la vot si sa incem schimarea cu adevarat.Guvernul actual nu a focut decat sa promoveze nemunca. Toti cei care lucram cinstit suntem impovarati de taxe si impozite pe care ulterior sunt gestionate dupa bunul plac a guvernului Ponta.Nu inteleg cum societatea civila NU reactioneaza vehement la ceea ce se intimpla.

    Răspunde
     
  • maria milea
    Octombrie 1, 2014 la ora 11:25

    Maria Milea- Bucuresti.
    Domnul Guran,ma tem pentru viata dumneavoastra.Ati pus punctul pe “i” si toata palma pe rana.este absolut incredibil ce tupeu au oamenii astia;nu au teama ,nu au scrupule ,nimeni nu-i opreste din ticalosii !Cum sa facem sa-i oprim?Am peste 60 ani si sufar enorm pentru ce se intimpla inca in tara asta.Va iubesc,ma rog la Dumnezeu sa existati si sa puteti infrunta macar asa ,de acolo de la tv.Am copii si nepoti si nu stiu ce vor nenorocitii astia sa le ofere.Norocul meu ca nu pomenesc de plecare prin alte parti si s-au inversunat sa ramina aici.Va iubesc din suflet SI VA DORESC TOT BINELE DIN LUME.

    Răspunde
     
  • Claudiu
    Octombrie 1, 2014 la ora 10:27

    Asta e diferenta dintre socialism si democratie! Intre stanga si dreapta! Masuri populiste care iau ochii prostimii!

    Răspunde
     
  • CONSTANTIN
    Octombrie 1, 2014 la ora 09:54

    Sa ne pregatim de…PONTIFICARE ?

    Răspunde
     
  • andrei
    Octombrie 1, 2014 la ora 09:35

    Deschid petitie pentru a sustine demersul pentru plangere penala impotriva guvernului pentru abuz in serviciu, deturnare de fonduri. In legea bugetului sau stabilit niste venituri si cheltuieli si vine o hotarare sau o ordonanta care darama legea!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Octombrie 1, 2014 la ora 09:18

    Legea 115/1999 [republicata] contine prevederi cu privire la modul in care raspund ministrii pentru faptele lor. Se face, spre exemplu, diferenta intre decizia cu privire la o rectificare bugetara (cu toate consecintele ei) si mita pe care membrii guvernului o primesc pentru a aproba un contract. Chiar daca este in mod evident vorba despre subminarea economiei, dupa cum o prezinta articolul, fapta este in afara raspunderii penale, reprezentand efectul deciziilor politice pentru care guvernul raspunde in solidar in fata Parlamentului. Adica, a celor pe care i-am ales sa ne reprezinte. Dupa cum arata sondajele de opinie, sustinerea populara pentru actuala coalitie de guvernamant este consistenta, prin urmare, deciziile guvernului sprijinit de parlament sunt in asentimentul majoritatii cetatenilor patriei noastre. Explicatia pentru consistenta sustinerii populare este simpla. V Ponta este privit ca personajul pozitiv intr-o lupta bine-rau contra lui T Basescu. Aceasta este „reteta” de succes care functioneaza intotdeauna si pretutindeni (a se vedea „coalitia impotriva raului”, „axa raului” etc.) fiind o poveste pe care o auzim inca din copilarie, Fat-Frumos salveaza Printesa din ghearele Zmeului. Trebuie sa ne asteptam ca si dupa plecarea din functie a lui T Basescu lupta cu „greaua mostenire” sa mai dureze inca vreo cativa ani. (Nu trebuie uitat ca cei care l-au votat pe Basescu in urma cu 10 ani sunt in mare parte altii decat cei care-l urasc acum.) Asadar, guvernul Romaniei poate face ce doreste atat timp cat este sprijinit, iar despre prostiile sale informeaza corect doar o parte a presei. De ce doar o parte?! Pentru ca cealalta parte este folosita de infractorii-politicieni pentru a convinge populatia sa-i sustina. Poate ca presa independenta si onesta (care informeaza corect) are la randul ei nevoie de sustinere, iar aceasta poate fi inclusiv externa. In fond, un ziar sau un post TV este o afacere, iar impotriva celor care nu se aliniaza „comandamentelor” guvernamentale s-ar putea exercita presiuni. Doar ca (asa cum spunea dl. Melescanu) cercetarile in cazul Microsoft, despre care se stia fara indoiala in tara noastra inca de cand au inceput, vin dinspre FBI. Reactia politicienilor nostri a fost cat se poate de directa: daca va amestecati in afacerile noastre (care finanteaza inclusiv campanii electorale, presa aservita, organizatii politice – vezi TSD -) , atunci vom face publice parghiile vostre de interventie. Iar ca urmare, R Turcescu a facut declaratii interesante, punand intr-o lumina proasta presa care vorbeste despre implicarea politicienilor in actiuni cu caracter penal.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Octombrie 1, 2014 la ora 11:17

      Foarte corect gandit si spus. O singura completare. Cum au castigat, asa vor si pierde. Vor veni altii, care vor castiga prin aceleasi mijloace, asa cum si Basescu si ai lui au castigat pe ura si acum pierd exact pe aceeasi ura. Cine seamana ură, nu va culege altceva. Ce mi se pare totusi periculos, este cresterea in intensitate a acestei uri. N-as vrea sa fiu in pielea celor ce vor atinge maximul urii poporului, atunci cand “mamaliga” va exploda iarasi.

      Răspunde
       
  • ion
    Octombrie 1, 2014 la ora 09:01

    Nu stiu cat ma mai tin balamalele sa muncesc 12 ore/zi inclusiv sambata, numai ca sa-mi tin firma in viata si sa vad cu ma mulge de bani, statul roman si nu-mi ofera absolut nimic inapoi. Ma mangaie un gand ca in ziua in care nu o sa mai pot si sandramaua o sa se inchida o sa le zic guvernantilor nostrii: mai sugeti acum daca mai aveti ce!

    Răspunde
     
    1. mircea
      Octombrie 1, 2014 la ora 12:11

      Muta firma in Bulgaria . Cand o da statul asta faliment poate se mai trezesc si romanii.

      Răspunde
       
  • timisoso
    Septembrie 30, 2014 la ora 23:39

    Umbla vorba pin’ tirg…: Ponta vrea să-l dea afară pe Moise Guran de pe Internet, ca să nu mai scrie că subminează economia
    http://www.timesnewroman.ro/politic/ponta-vrea-sa-l-dea-afara-pe-moise-guran-de-pe-internet-ca-sa-nu-mai-scrie-ca-submineaza-economia

    Răspunde
     
  • andrei
    Septembrie 30, 2014 la ora 21:27

    programul lui DD!
    singura speranta!

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 30, 2014 la ora 19:46

    KRISTINA, saraci sunt doar puturosiiiiiiii

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 30, 2014 la ora 19:35

    Codrin era Petre TUTEA, daca citeai toate comentariile ti-am scris de el. Si erau 13 ani nu 15.
    Stai si cerceteaza, dar cand ai sa vrei sa vii acasa, nu o sa mai ai casa. O sa fii mereu un emigrant
    EMIGRANT.
    Au murit degeaba bunicii nostri, ca voi sa fugi ca niste lasi.
    NU aveti nimic in pantaloni si vene.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 30, 2014 la ora 19:28

    Plecati, emigrati. Dar niciodata nu veti mai putea spune acasa. Tradatori de tara ce sunteti.

    Răspunde
     
    1. Kristina
      Septembrie 30, 2014 la ora 19:33

      Hai sa nu exageram…
      TU STII CAT DE PUTIN II TREBUIE UNUI OM CA SA ZAMBEASCA?
      CAT DE MULT CONTEAZA CREDINTA?
      SUNT OAMENI,COPII SARACI,FOARTE SARACI SI SUNT FERICITI,ZAMBESC SI NU SE CLINTESC NICI MACAR CU GANDUL DIN TARA LOR.
      crede-ma.

      Răspunde
       
    2. Fazan Deluxe
      Octombrie 1, 2014 la ora 08:53

      Ubi panis ibi patria
      Ramai tu in Romania!

      Răspunde
       
    3. mircea
      Octombrie 1, 2014 la ora 12:09

      Eu nu stiu ce problema mentala ai tu sau cat intelegi din lumea din jurul tau. Ti-am mai explicat in postari anterioare (cu cifre) ca nu tradeaza nimeni tara si nu profita nimeni de pe urma Romaniei dintre cei plecati. A ca nu mai contribui impozite in romania de pe care nu am niciun beneficiu e adevarat. Daca vrei sa deschizi cutia pandorei nu ii injura pe aia care pleaca ci injurai pe aia care au votat in duminica orbului au aplaudat minerii si alte alea. Care nu a fost generatia mea (31 ani acum) ci probabil a ta. Cat despre ce am in vine si iubire de tara tara… nu e cazul sa intru in polemici decat cu cineva cel putin egal

      Răspunde
       
    4. ponta007
      Octombrie 1, 2014 la ora 13:49

      tradatori sunteti voi cei care ii sustineti pe acesti indivizi sa faca jaf. cei care pleaca refuza sa faca asta si pleaca pentru ca isi dau seama ca nu pot lupta la nesfarsit cu cei multi si…. ca tine

      Răspunde
       
  • Custodie comuna
    Septembrie 30, 2014 la ora 16:32

    Oricine ar fi la conducere s-ar intampla acelasi lucru. Suntem o colonie trista si fara identitate asa cum am fost de-a lungul intregii istorii, asa ca nu trebuie sa ne mai miram !

    Răspunde
     
  • cosma
    Septembrie 30, 2014 la ora 14:53

    Sunt foarte tendentioase stirile vehiculate in ultimele zile referitoare la defrisarea padurilor si as vrea sa va semnalez cateva aspecte:
    – Administratorul pentru mai mult de jumatate din suprafata impadurita a Romaniei este Regia Nationala a Padurilor – aceasta raspunde de paza, ingrijirea si gospodarirea fondului foresteir romanesc de stat si de paza unor suprafete propietate privata care contracteaza acest serviciu cu Regia.
    – Posibilitatea anuala (volumul de masa lemnoasa ce se poate exploata in conditiile mentinerii integritatii si continuitatii fondului forestier – in general din suprafete ajunse la varsta exploatabilitatii) calculata pe baze stiintifice este cuprinsa intre 17.5 si 19 milioane de mc. Atentie! – in conditiile gospodaririi optime a fondului forestier existent aceasta poate ajunge la 27 milioane mc. Pana la revolutie s-au taiat si 23-24 mil mc anual. De la revolutie incoace nu s-a mai atins posibilitatea, deci s-a exploatat sub volumul posibil.
    – Firmele austriece (unele dintre ele) la care se face referire valorifica lemnul de mici dimensiuni, sortiment care se numea in trecut lemn pentru celuloza si hartie, respectiv lemn cu dimensiuni incepand de la 7-8 cm diametru si lungimi incepand de la 60 cm. Acest lemn constituia ininte materie prima pentru combinatele de celuloza de hartiesi cele de pal – dupa inchiderea acestora acest produs secundar ramanea in padure ceea ce constituia o mare problema, atat prin prisma nevalorificarii cat si a curatirii parchetelor de exploatare;
    – tin sa amintesc ca in conditiile gospodaririi corespunzatoare a fondului foresteir romanesc peste 60 % din regenerarea padurilor cu specii de interes industrial (rasinoase, fag , quercinee)se face pe cale naturala, respectiv din semintisul arborilor pe cale sa se extraga. In zona de munte, in etajul fagului si a rasinoaselor regnerarea poate depasi 80%;
    – investitiile facute de austrieci prin deschiderea fabricilor de pal si osb in principal asigura valorificarea sortimentelor inferioare de lemn, care nu aveau alta utilizare (in special in perioada 2000 – 2006, rog verificati)le consider binevenite in special prin forta de munca absorbita, sumele varsate la stat prin consumul de energie, de combustibil (tot lemnul se transporta la aceste fabrici, nu-i asa?) si alte activitati economice angrenate in aceasta ramura;
    – din punctul meu de vedere, aplicatia wood tracking complica inutil si intr-un mod costisitor activitatea economica din sectorul exploatarilor foresteire si este destinata doar sa acopere proasta gestionare si iresponsabila gospodarire a padurilor din tara noastra.
    – Regia Nationala Romsilva este cea care trebuie sa pazeasca lemnul si sa garanteze faptul ca orice lemn care iese din padure provine dintr-o taiere legala, marcata, inventariata, parte a unui tratament de taieri in respectiva suprafata;
    – In plus a mai fost creat in Romania un organism numit ITRSV (Inspectorate teritoriale de regim silvic si vanatoare)care ar trebui sa controleze si sa urmareasca aceste procese economice, inclusiv sa-i controleze pe cei din Romsilva – alti slujbasi la stat, alti bani aruncati pe fereastra;
    – as vrea sa intrebati pe oricine din sistemyul silvic de stat si vi se va confirma faptul ca de la cantitatea de “o caruta” in sus, nimeni nu poate iesi cu lemn din padure fara stirea padurarului, fara voia lui, sau fara ca ulterior acesta sa-l afle. Baza sistemului silvic – padurarul – este tocmai cumplita problema a acestui sistem – corupti si corupatori ai intregii ierarhii silvici, patroni de firme proprii de exploatare (da, majoritatea padurarilor din zona de munte au firmele proprii cu drujbisiti si taf-uri) acestia sunt principalii responsabili de ceea ce se intampla acum in padure;
    – ideea este urmatoarea: in locul padurii tot padure va fi in veci, nimeni nu va pune acolo grau sau livezi mai ales in zona de munte; insa, acolo putem avea o padure mai bine sau mai putin bine gospodarita, o resursa pe care s-o exploatezi cat mai aproape de optim sau in ultimul hal, paduri din care sa scoti lemn de calitate, cu grad inalt de valorificare sau doar strambaturi si putrgaiuri (vezi si diferenta de volum din posibilitate la ceea ce ziceam la inceput); adica Doamne-Doamne iti da o vaca in grajd si tu nu stii sa-i dai apa, sa o hranesti, sa o ingrijesti si sa o mulgi in asa fel incat ea sa-ti dea lapte bun in fiecare zi, cam asa e si cu padurea – tu ii smulgi o bucata de piele si un corn eventual ca sa le vinzi, uiti sa o mulgi si face mastita si pe urma te vaiti ca nu-ti ia nu stiu cine ceas care sa sune dimineata la ora la care s-o mulgi;
    – pot sa va dau multe exemple concrete demne de subminarea economiei nationale, de directii silvice care nu au nici un fel de preocupare privind realizarea volumului recoltat, ajutorarea lucrarilor de regenerare etc etc. In Romsilva in momentul de fata in principal se supraexploateaza zonele accesibile (acolo unde exista drumuri forestiere) si arboretele cu lemn de valoare, acele paduri cu deosebite conditii naturale si cu lucrari efectuate de parintii nostri care au permis sa se dezvolte un lemn de valoare; In rest, mult lemn taiat fara acte, pornind de la padurar insusi, care ajunge nedeclarat prin containerele spre Asia, asta-i realitaea, imi pare rau…
    – imi pare rau dar Romsilva are multi lupi pusi paznici la oi – peste doua treimi cel putin;
    – si la ce sa ajute Wood Tracking-ul?
    – lemnul taiat legal sau mai bine zis daca tot lemnul ar proveni din taieri legale atunci conditiile economice ar fi egale pentru toti si piata ar regla pretul si destinatia fiecarui sortiment in parte, n-aveti grija, poate circula cu orice fel de document ca orice alta marfa; Romsilva si ITRSV trebuie sa fie in stare sa controleze ceea ce se intampla in padure, pentru asta exista si sunt platite;
    Cat despre exportul de busteni si cherestea, sunt intru totul de acord sa se interzica sau limiteze dar statul are o sumedenie de parghii pt asta;
    – si la ce bun wood tracking, intreb iar? pentru ca firmele padurarilor sa-si ia o tableta si sa raporteze cate un transport cand ei, pana la gaterul de sub poala padurii, din capatul drumului forestier fac cu aceeasi raportare 4-5 curse intr-o zi?;
    – vedeti ca sunteti in eroare dnul Moise (si colegii de la Europa FM…) Eu zic sa mai aprofundati, o sa ramaneti uluit…

    Răspunde
     
  • Cezar
    Septembrie 30, 2014 la ora 12:29

    Mai este cineva atat de naiv incat sa creada ca talharul asta de premier al nostru merita sa ajunga presedintele tarii? Saraca tara bogata…de la unele alegeri la altele sare din lac in put! 🙁

    Răspunde
     
  • bubu
    Septembrie 30, 2014 la ora 12:28

    Si dupa toate astea…probabil ca veti continua sa ii criticati pe cei ce fac evaziune….pai bou sa fii sa mai platesti taxe in tara asta…stiti reclama cu hemoroizii…”evaziunea face bine”…

    Răspunde
     
  • Cetateanul turmentat
    Septembrie 30, 2014 la ora 10:37

    In urma cu vreo 2 saptamani am trecut pe Morarilor. Strada era plina de autobuze care aveau in parbriz placute cu insemnele aliantei lui Ponta. Pe seara am aflat de la TV ca a fost mare paranghelie pe stadion.
    La sfarsitul saptamanii trecute am intrat pe A1. O groaza de politisti la intrarea in cartierul Militari. Ce sa fie, ce sa fie? Am aflat raspunsul cand am ajuns in dreptul Auchan-ului. Veneau autobuzele ACL-ului… Erau masini cu nr. inmatriculare din mai multe judete. Am inteles de aici ca trebuia sa fie si o revansa a astora din urma… Poate ca asa trebuie sa fie intro campanie electorala. Zic si io… Dar cu banii consumati (de unde or proveni, si cati or fi?) cate lucruri utile s-ar fi putut face…
    In alta ordine de idei:
    Ce facem daca nu consideram pe nici unul dintre candidati demn de increderea noasta, astfel incat sa-i acordam pretiosul nostru vot?
    1. Nu votam. Nu se accepta. Si asta pentru ca buletinul de vot care ne-ar fi revenit, ar putea fi folosit de altcineva. Cine stie cu ce scop.
    2. Anulam votul nostru prin aplicarea stampilei pe mai multi candidati. Nu cred ca merge, pentru ca se poate interpreta gestul nostru ca lipsa de seriozitate sau intrun alt mod care sa minimalizeze gestul.
    3. Deci propun (nu stiu daca vreo data cineva va tine cont de ideea mea) sa se mai introduca o rubrica in buletinul de vot cu specificatia: “NICI UN CANDIDAT NU INDEPLINESTE CONDITIILE CERUTE DE MINE PENTRU A FI VOTAT”. Sau un text similar. Asa ne-am putea arata clar si fara echivoc, fara putinta de interpretare dezacordul si incompatibilitatea clara cu candidatii la postul mult ravnit.

    Credeti ca ar putea merge?

    Răspunde
     
    1. Cetateanul Surmenat
      Septembrie 30, 2014 la ora 18:58

      O varianta la care nu m-am gandit. Cred ca pentru o asa optiune as mrege la vot. Dar nu cred ca va fi asa ceva pentru ca nu vor sa riste un vot oficial de blam din partea populatiei.

      Răspunde
       
      1. Cetateanul turmentat
        Octombrie 1, 2014 la ora 09:09

        Revin la postarea anterioara (Deci propun (nu stiu daca vreo data cineva va tine cont de ideea mea) sa se mai introduca o rubrica in buletinul de vot cu specificatia: “NICI UN CANDIDAT NU INDEPLINESTE CONDITIILE CERUTE DE MINE PENTRU A FI VOTAT”. Sau un text similar. Asa ne-am putea arata clar si fara echivoc, fara putinta de interpretare dezacordul si incompatibilitatea clara cu candidatii la postul mult ravnit.
        As ruga un jurist cu experienta care se pricepe la asemenea lucruri sa-si dea cu parerea, cum poate plebea sa impna o asemenea modificare in Legea electorala (daca exista asa ceva) si deci si in buletinul de vot.
        Multumesc.

        Răspunde
         
    2. gore
      Octombrie 1, 2014 la ora 11:03

      Ar fi o solutie daca de la un anumit procent ar fi repetate alegerile. Poate o versiune ar fi ca aceasta rubrica sa fie la fiecare candidat iar candidatii cu voturi de respingere mai numeroase decat de sustinere sa nu mai poata sa se reinscrie pentru urmatoarele alegeri. Asa ai arata pe cine il considericel mai bun si pe cine il crezi cel mai rau. Pentru cei ce dau galeti ar fi mai greu sa convinga prostimea sa-l voteze cu + pe X si cu minus pe Y deoarece ar creste riscul de confuzie si in plus, fiecare are antipatiile lui

      Răspunde
       
  • Stevee
    Septembrie 30, 2014 la ora 10:28

    Am plecat din România acum 6 ani. Îmi mulțumesc mie și soției care m-a înțeles. Este, cred, cea mai inteligenta hotărâre pe care am putut-o lua în viata mea. Îmi pare rău, sincer, pentru cei rămași!

    Răspunde
     
  • Eroul Bula
    Septembrie 30, 2014 la ora 09:18

    Moise, e clar ca vrei sa-ti mute astia emisiunea la 4 dimineata 🙂
    Lasand gluma la o parte, purceaua e moarta in cotet si usa incuiata. Mama ce pute!
    Intr-o tara normala la cap acum ar fi tras dubele la Palatul Victoria si la ministere si i-ar fi incarcat pe toti.
    Doar ca dubele sunt tot sub comanda lor.
    Poate ca ar fi fost bine s-o alegem pe Kovesi presedinte.

    Răspunde
     
  • politicstand
    Septembrie 30, 2014 la ora 07:56

    PSD-ul s-a făcut remarcat doar prin abilitatea de a fura. De altfel, de asta vrea mereu la putere.

    Răspunde
     
  • Spinu Cristian
    Septembrie 29, 2014 la ora 23:52

    Vai si amar de tarisoara asta…!De la baciul Brucan zicere…”suntem un popor de …prosti,avem conducatorii pe care ni-i meritam”.Asa se intampla cand merg ca orbetii si voteaza,momiti de aroma unui mic si o bere,de o galeata ,de un ulei sau mai stiu eu ce alt produs de stricta necesitatate…adica de foame,saracie,disperare,ignoranta…si ar mai fii epitete din categoria asta din pacate.Jenant,umilitor,rusinos…si iar mai pot continua.Doamne,nu-mi lasa romanasii mei in ignoranta si lumineaza-le calea cea dreapta macar amu in cel de pe urma ceas!Ne ducem de rapa fratilor…di tot,aveti de mare grija!’Acum ori niciodata,croiesteti alta soarta”a zis poetul.Deci subscriu…”desteaptate romane…”!

    Răspunde
     
  • Mihai
    Septembrie 29, 2014 la ora 21:59

    Și de ce mai rămâneți în țara aia, când aveți de ales între atâtea destinații europene?
    Dacă rămâneți, măcar nu vă mai plângeți atât, sau luați atitudine și plecați. Voturile vor fi, probabil, furate, dar oricum cu niciunii nu e bine.

    Răspunde
     
  • Ghita Bizonu'
    Septembrie 29, 2014 la ora 21:53

    Cate slijbe au fots pierdute in timpul guvernului Boc?!

    Răspunde
     
    1. Dan
      Septembrie 29, 2014 la ora 23:23

      Ce bou ești! Ce legătură are una cu alta? Omul vorbește despre ce se întâmplă acum, pe tine te apuca nostalgia. Ia-te de mana cu Victoras și Dragnea, presimt ca ești unul dintre antenistii lui Voiculescu

      Răspunde
       
    2. @bizon
      Septembrie 30, 2014 la ora 12:02

      Una e ca pierzi joburi ca Boc pentru ca nu ai incasari la buget sa ii platesti, alternativa … ne-existand. Daca maresti taxele, pierzi joburi din mediul privat.
      Alta e sa pierzi joburi ca bizonu strangand bani de spagi electorale.

      Acum ai inteles diferenta ? Ma bucur ca pot sa te ajut.

      Răspunde
       
  • Andrei
    Septembrie 29, 2014 la ora 21:41

    Dece nu intelegi ca betivii,curvele,asistatii sociali,pupatorii de moste,mortii lui Dragnea,pensionarii ,nu au nevoie de autostrazi,educatie,sanatate,economie,nivel de trai decent, nu ni se adreseaza noua ci lor,cand o sa intelegi ca el se foloseste de noi ca platitori de taxe,suntem doar niste scalvi pe plantatie,oameni de supravietuim doar pentru ca ni se permite asta . NOI NU EXISTAM PENTRU ponta !!!!!!

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 29, 2014 la ora 20:25

    Dragule Viorel
    Banii europeni nu pot fi furati.
    Ca sa iei bani europeni trebuie sa iesi din economia subterana, adica sa platesti taxe.
    Nu poti da contributia la partid din fonduri europene, tu cu ce mai ramai?
    Iar cel care merge underground supravetuieste, iar tu legal vei da faliment in maxim 4 luni.
    Ce alegi? Fonduri europene sau underground?

    Răspunde
     
    1. una_oarecare
      Septembrie 30, 2014 la ora 04:55

      Ponta a ales deja, “underground” – sunt destule persoane din jurul lui care stiu asta clar’ dar nu vor fi in stare sa recunoasca molima asta niciodata …. Desigur nu este in interesul lor….. iar fraierii din privat oricum patesc taxele ca nu au altceva de facut… legea e lege….. dar doar “pentru fraierii care muncesc”. Asa ne trebuie daca nu luam atitudine…

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 29, 2014 la ora 20:22

    Furt pe fata. Asta face PSD de 25 ani, iar pensionarii toti voteaza cu PONTA.
    Cei care raman voteaza cu restul de 13 candidati.
    Unii nu se duc la vot, altii pleaca in occident la munca si ii doare in cot, de ce se intampla in Romania.
    Iar restu care raman si muncesc in Romania trebuie sa suporte consecintele.
    Politicienii au vandut toata tara, fura din pensiile voastre, munca voastra, iar voi ii votati in continuare.
    SPERANTA este pentru fraieri. Victoria este pentru LUPTATORI.
    ASA ca alegeti ori luptati, ori sperati toata viata.

    Răspunde
     
    1. Kristina
      Septembrie 29, 2014 la ora 21:08

      Asta cu “cei care raman si muncesc aici suporta consecintele” nu prea o inteleg…,dar in fine.
      Noi asa am fost educati sa muncim si sa ne iubim tara in care ne_am nascut.
      Slugi nu prea am fost,de fel…,nici neamuri de rang inalt.
      Acum sa ne mai schimbam e greu!
      La un moment dat dialogam pe acest blog si despre:
      Clasa de mijloc,(se spune si la case mari despre acest
      concept tot mai des aud din gura unor politicieni celebrii ai lumii contemporane)
      Acum nu stiu daca si domnul premier a auzit de asa ceva?!
      Middle class…mai pe intelesul multora

      Răspunde
       
      1. Claudiu
        Septembrie 30, 2014 la ora 02:39

        Pisi, sa muncesti in alta tara nu inseamna sa fii sluga. Muncesti primesti bani. Exact ca ‘acasa’. Sluga inseamna sa muncesti si sa ai pe cartrea de munce minimul p economie cand salariul tau real este dublu. Sluga inseamna sa nu ai carte de munca si sa muncesti, iar daca faci gripa in noiembrie esti dat afara. Sluga inseamna sa muncesti 60 ore/ saptamana si s fii platit doar pentru cele 40 pentru care ai semnat. Sluga inseamna sa afli ca ai votat cu Base cand ai fost plecat din tara in 2008 sau 2009 cand dracu a fost reales asta. Tu care nu ai vazut nimic in afara de cartierul tau ar trebui sa iti tii gura.

        Răspunde
         
        1. Kristina
          Septembrie 30, 2014 la ora 19:41

          Domnul Claudiu,indraznesc sa va citez:
          “Pisi, sa muncesti in alta tara nu inseamna sa fii sluga…’
          cat se poate de corect!
          POTI FI SLUGA IN PROPRIA TARA SAU ORIUNDE PE ACEST PAMANT daca accepti,doar daca accepti!!!

          cat despre chestia cu cartierul…ma fac sa nu inteleg(HANOVRA,HANOI…)
          AZI stau intr-un cartier din care intradevar iti este greu sa te desprinzi,iti spun cu mmana pe inima ca
          nu l-as da nici pe New York.

          Răspunde
           
    2. dan
      Septembrie 29, 2014 la ora 22:08

      Gresit.,pe cei ce am emigrat nu e ca ne doare in cot,dimpotriva am vrea sa ne intoarcem la locurile noastre natale, dar nu ne lasa manelistii ,care vrei sa accepti sau nu ne bat la numar.e prea multa prostie in tara,iar baietii isteti profita din greu.dar nu dispera EMIGREAZA cat inca mai poti.

      Răspunde
       
    3. codrin
      Septembrie 29, 2014 la ora 23:20

      mai “analfabetule” tu chiar nu ai inteles nimic! Sunt unul din cei “de afara ” si iti spun ca nu ma doare nici in cot de ea cum nici pe ea nu a duruto de mine.
      Dupa zeci de examene si nopti nedormite, dupa ani de scoala si stres, cu ce m-am ales? 20 de ani de servici pe posturi echivalente cu necalificat , salarii de mizerie la limita supravetuirii ?
      Merci “analfabetule ” ramii tu si lupta iar eu o sa imi continuii munca mea in cercetare, primul meu job “afara”.
      Un mare Roman a spus :”…am facut 15 ani de puscarie pentru un popor de idioti”.
      PS nu uita sa stingi lumina ….

      Răspunde
       
      1. Claudiu
        Septembrie 30, 2014 la ora 02:42

        Korect frate. Am facut faculta acasa si sunt mai multumit muncind bucatar ‘afara’ Sluga cum spun idiotii. Am fost uimit de respectul primit din prima zi de munca. Incercati si voi s-ar putea sa va placa sa fiti tratati ca oameni.

        Răspunde
         
        1. una_oarecare
          Septembrie 30, 2014 la ora 06:14

          Pai eu imi doresc sa fiu tratata ca “oamenii” acasa … in tarisoara adica…. cer prea mult de la Ponta cel fara viziune?

          Răspunde
           
  • viorel
    Septembrie 29, 2014 la ora 20:16

    Guvernul se tot lauda cu o rata de somaj mica.ce se intimpla daca romanii plecati afara ar veni acasa?care ar fi somajul real? cum incurajeaza guvernul reintoarcerea romanilor acasa?avem fonduri europene dar ca sa ajungi la ele trebuie sa dai spaga si nici atunci nu esti sigur ca le poti accesa.guvernul prefera sa piarda fondurile decat sa aduca acasa romanii.

    Răspunde
     
    1. dan
      Septembrie 29, 2014 la ora 22:16

      Esti “nebun”cum sa ne intoarcem in tara????dupa 14 ani in Madrid si 1 an in Londra ….ar fi sinucidere curata.Recunosc am uitat cum e sa dai MITA,am uitat cum tre sa pleci capul cand un functionar public iti vb urat.nu cred ca as supravietui acum in Ro.oricum toata stima pt martirii care au ramas.

      Răspunde
       
      1. ela
        Septembrie 30, 2014 la ora 14:21

        pentru cei cu emigrati!, ultimul sa stinga lumina! oare voi ce ati facut sa va fie mai bine aici in tara?
        Daca in loc sa incercam sa schimbam ceva, sa ajustam vela abandonam barca normal ca nu se va schimba cursul prea curand.
        E nevoie de multi pentru a putea ajusta vela la conditiile existente, e nevoie de atitudine in primul rand. Vaporul nu a naufragiat, pluteste in deriva pentru ca sunt prea multi care nu se sichisesc sa schimbe ceva si prea putini care iau atitudine. A te declara naufragiat al unei barci ce inca pluteste e doar o minciuna ce nu-ti va aduce beneficii pe termen lung. Cand spui ca pe alte vapoare e mai bine, de fapt profiti de pe urma muncii celor de acolo care la un moment dat au luat atitudine si au ajustat vela. Daca si vaporul acela ar intra in deriva ce ai face?
        Si spun toate astea in cunostinta de cauza, am lucrat 5 ani afara in meseria mea, nu ca sluga. Singura diferenta este atitudinea celor care pot sa face ceva mai bine, atitudinea de a incerca impotriva tuturor obstacolelor si a le invinge.
        Tara asta are nevoie de oameni care pot si incearca sa schimbe ceva, un pic mai multi decat are in momentul de fata.

        Răspunde
         
  • Adi
    Septembrie 29, 2014 la ora 19:48

    Sunt curios cu cat se va cumpara votul prin sate. 50 de lei?

    Sper sa iasa lumea la vot si sa voteze cu capul, ca daca ia Cotroceniul mizerabilul de Ponta ne-am ars!

    Răspunde
     
  • Stelian
    Septembrie 29, 2014 la ora 19:05

    Eu cred ca aude, daca eu aud tocmai din Anglia. Problema apare de la divizarea care nu prea exista la noi, intre puterea legislativa si puterea executiva. Cand aceste doua puteri sunt unite, rezulta legi strambe, pentru ca executivul sa poata face ce vrea. Iar daca vor reusi aceste doua puteri, sa-si supuna cea de a treia putere iarasi, cea judecatoreasca, atunci sa vezi belea.

    Răspunde
     
  • Cetateanul Surmenat
    Septembrie 29, 2014 la ora 18:38

    Te doare mintea…cum sa mai mergi sa votezi in asemenea conditii? Cum sa mai iesi in public si sa dai interviuri ca vrei binele celor multi cand ii furi pe fata? Cand refuzi orice fel de dezbatere electorala? Cum Doamne?

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Septembrie 29, 2014 la ora 20:00

      Exact aici e problema! In conditiile astea trebuie sa iesim la vot!!! Daca matale care ai citit aici nu iesi, va iesi vecinul matale care e indoctrinat de Antene si vom ajunge ca in 5 ani sa ne rugam la Budha.

      Răspunde
       
      1. Cetateanul Surmenat
        Septembrie 29, 2014 la ora 20:22

        M-am gandit la cei care se duc sa voteze cu actuala conducere…cum sa ii mai votezi in asemenea situatie?

        Răspunde
         
      2. Stelian
        Septembrie 29, 2014 la ora 21:16

        Andrei, un sondaj de opinie este facut de obicei pe un esantion de 1000 – 2000 de persoane. Marja de eroare dupa cum stim si am vazut in realitate este foarte mica, de doar cateva procente. Sodajele vorbesc de obicei despre intentia de vot. Aceasta intentie, nu prea se schimba intr-o luna. Deci matematic oricati ar iesi la vot, rezultatul ar fi acelasi. Cei care nu au intentia de a vota si care totusi vor ajunge sa voteze, sunt din ambele tabere.
        Eu unul nu ma duc la vot, caci dupa ce am votat si sa presupunem ca cel votat de mine a si castigat alegerile, din acel moment el poate face orice vrea. Ca sa ma duc eu la vot, ar trebui ca un candidat sa ma convinga ca el va face exact ce a promis, ceea ce dupa atatea alegeri este imposibil, sau ar trebui ca eu alegatorul sa am o parghie, prin care sa amendez daca cel votat de mine face cu totul altceva decat a promis. Sa am aceasta parghie mult mai devreme, nu dupa 5 ani in care cu aprobarea mea, sa faca ce vrea el.

        Răspunde
         
        1. Andrei
          Septembrie 29, 2014 la ora 23:02

          Daca nu te duci, voteaza altcineva si pentru tine…se intampla… :)) si psd-ul stie asta cel mai bine… poate pe asta si mizeaza… cred ca acum mecanismul lor de frauda e perfectionat si nu mai are de ce domnul Ponta sa recunoasca ca sistemul celoralti a functionat mai bine, daca si cu migratia primarilor si cu bani la primari, si cu tot ce pot, reusesc ceilalti, atunci… deci mergi la vot!

          Răspunde
           
          1. Stelian
            Septembrie 30, 2014 la ora 00:50

            Daca ei reusesc sa voteze in locul altora si sa nu fie prinsi, chiar nu mai are nici un rost sa merg la vot. Tot asa de bine pot schimba voturile din urna, sau chiar urna cu totul. Deci mi-ati mai dat inca un motiv ca votul meu nu conteaza si daca ar conta, n-ar fi decat o aprobare in alb data unui om ca sa faca ce vrea el timp de 5 ani.

             
          2. Claudiu
            Septembrie 30, 2014 la ora 02:45

            Am patit asta

             
          3. ela
            Septembrie 30, 2014 la ora 14:31

            Cred ca va inselati – fraudele lor sunt usor de demascat, nu sunt experti, sunt amatori si nu sunt pregatiti decat pt un scenariu, daca nu le iese sunt prinsi cu matza-n sac.
            E o prostie ca nu sunt sanse, ei indobitocesc poporul sa creada asta pentru ca doar oamenii lor sa voteze, daca s-ar vota masiv ar fi morti.
            Se aplica tehnica din 2000 daca nu pot obtine totul din primul tur se vor asigura ca locul 2 sa fie cineva usor de spulberat, ca Vadim. Se bazeaza tocmai pe faptul ca lumea nu vede luminita de la capatul tunelului prin fumul creat tot de ei.
            Tocmai o iesire la vot in masa i-ar da peste cap toate socotelile – printre altele daca risca BEC ar numara mai multe voturi decat cetateni cu drept de vot, daca nu vor avea surpriza majora la rezultate.

             
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Website
Comentariul*
 caractere rămase