(P) Efortul „LA HALBERE”, un adevărat motor de dezvoltare economică

Publicat la data de de Moise

Consumer_interior_Horeca

După sărbătoarea berii pe care bărbaţii mapamondului o mai numesc în mod formal şi Cupa Mondială de Fotbal, socializarea între băieţi devine ritual. La fel ca fotbalul, berea reprezintă doar un alt pretext pentru manifestarea rolului social determinant al subspeciei masculine în evoluţia generală a speciei umane.

Numită în jargonul de specialitate şi „sportul cu halbere”, această procedură ritualică arată nu numai nevoia de relaxare, nu doar tendinţa spre fanatism sportiv, nu neapărat creativitatea în găsirea unor pretexte pentru evadarea de sub opresiunea subspeciei feminine… Ridicarea halberelor scoate în mod clar în evidenţă şi dimensiunea socială a bărbatului, precum şi rolul său responsabil în dezvoltarea economică a societăţii noastre.

De fapt, specialiştii au determinat în mod clar faptul că o bună partea a sectorului economic numit Horeca, se bazează pe ritualul (mai ales masculin) de consumare a berii.

Un raport Ernst&Young din 2013 a evaluat contribuţia economică, directă sau indirectă, a acestui sector în Europa, la 16.6 milioane de locuri de muncă în 2010 și la 126 de miliarde de euro, din plata de accize, TVA, impozite asupra ocupării forţei de muncă şi de securitate socială.

Fabrica de Bere URSUSCu alte cuvinte, 1 din 13 joburi din Europa e susţinut de sectorul ospitalităţii, care îndeplineşte foarte adeasea rolul de ”prim loc de muncă”, absorbind în același timp din alte sectoare oameni rămaşi fără loc de muncă, prin oferirea de noi oportunităţi de angajare.

În România noastră, Horeca a adus o contribuţie de 2.5 miliarde de euro la PIB şi a creat 429.000 de locuri de muncă, deci, practic, pentru fiecare 1 euro cheltuit în baruri, restaurante, hoteluri sau catering din România, au fost investiţi alţi 1,63 de euro în economie, efect pe care, comparându-l cu media în Uniunea Europeană, de 1,16 euro, e de bine.


Este foarte posibil ca instincul masculin specific şi foarte dezvoltat atunci când vine vorba între corelaţii referitoare la ieşitul la o bere şi tendinţele economice generale
să fi anticipat faptul că Horeca este unul dintre sectoarele cu cea mai mare viteză de dezvoltare din Europa. Dar asta în simbioză cu sectoare conexe, ca cel alimentar şi al băuturilor, cu cel agricol, de retail sau logistică. 

Dincolo de tonul relaxat al acestui articol, chiar se poate demonstra cu cifre faptul că obiceiul ieşitului la o bere este un adevărat motor de creare de locuri de muncă şi de revitalizare a economiei.

Fabrica Ursus Breweries TimisoaraUn rol important în dezvoltarea ospitalităţii îl joacă reprezentanţii sectorului berii la nivel local, aşa cum este Ursus Breweries care vinde 30% din volumul berilor produse prin Horeca. Mai mult, un raport Ernst&Young referitor la contribuţia regională a SABMiller, grupul din care Ursus Breweries face parte, ne arată că, în anul 2012, din totalul de 28,000 de joburi atribuite în mod direct sau indirect companiei în România, 10,200 de locuri de muncă au luat naștere în acest sector. Astfel, Ursus Breweries ia parte în mod activ la ocuparea forței de muncă şi prin intermediul ospitalităţii, esenţiale, după cum ne arată raportul, în lupta împotriva şomajului, fie că vorbim de generarea primului loc de muncă pentru proaspăt absolvenţi sau de ocuparea forţei de muncă, afectate de criza economică.

Vizavi de valoarea adăugată a producţiei şi distribuţiei berilor Ursus Breweries, raportul remarcă efectul de 43 milioane euro în plata TVA în Horeca, care înseamnă 23,8% din totalul contribuției Ursus Breweries la bugetul de stat în 2012.

Una peste alta, în ciuda crizei şi problemelor financiare cu care se confruntă românii, ne bucurăm să auzim că ei încă mai ies la o bere la terasă, mai ales în anii cu mult fotbal, precum cel curent cu Campionatul Mondial din Brazilia sau în 2012, când s-au desfăşurat atât Campionatul European de fotbal din Polonia şi Ucraina, cât şi Olimpiada de la Londra.

SABMiller Romania 2013 Credit: Tom Parker/OneRedEye Image is copyrighted

Cheltuielile lor ating un total de 180,5 milioane de euro pentru consumul de beri din portofoliul Ursus Breweries, sumă ce contribuie printr-un business sustenabil la dezvoltarea turismului, sector cu un mare potenţial de creştere.

Este adevărat că sectorul românesc al ospitalităţii a fost nevoit să facă faţă în ultima perioadă diferitelor dificultăţi apărute pe piaţă, dintre care am putea menţiona liniştiţi majorarea accizelor, scăderea puterii de cumpărare a românului sau desele modificări ale legislaţiei.

Îmbucurător este, totuşi, să aflăm că Horeca are de câştigat de pe urma vânzării de bere, Ursus Breweries fiind unul dintre cei care participă, prin producţia locală de la Buzău, Braşov, Timişoara şi prin mini-berăria de la Cluj, la susţinerea comunităţilor şi economiei locale.

Comentarii prin facebook

9 răspunsuri la (P) Efortul „LA HALBERE”, un adevărat motor de dezvoltare economică

  • don
    August 15, 2014 la ora 19:43

    reclama la fire club – apreciem, oricum, are dreptate dl. Guran, si oricum, o bere rece intre prieteni e mai utila decit ………………………….. o bere rece intre inamici, sau cel putin la fel de utila

    Răspunde
     
  • ionascu
    August 14, 2014 la ora 05:05

    O analiza pertinenta intrun articol al dl Rotar concluzioneaza ca lucratorii fostei securitati se impart in cei ce au dorit binele tarii si cei ce au tradat-basescu la Anvers a comunicat ‘inamicului’ misiunea fiind recompensat cu sute de mii de lei-cei de la posturile occidentale gen Snowden (e scris corect ?).Cei ce au tradat au primit gubernii si imunitate cu obligatia de ai ‘curata’ pe ceilalti.
    Asa ca e multa ‘sete’ in politica.

    Răspunde
     
  • mihaela
    August 13, 2014 la ora 23:49

    Il voi cita pe dl Rotar care cu ironia specifica spunea despre bere celebra :’cine merge nu sta…!’
    E remarcabil….

    Răspunde
     
  • adrian
    August 13, 2014 la ora 18:37

    cel mai prost articol de pana acuma!!!
    Moise, ce’i cu tine?!! chiar nu aveai despre ce sa mai scri?!!!

    Răspunde
     
    1. Adrian Cornel
      August 13, 2014 la ora 18:58

      „(P)” e semnul universal pentru „Prostii nu inteleg ce inseamna acest semn”.

      Pentru prostii care stiu ca sunt prosti, semnul inseamna „Publicitate”.
      Articolul acesta este o reclama.

      Răspunde
       
    2. grigore
      August 13, 2014 la ora 19:31

      „scrii”

      Răspunde
       
  • Stelian
    August 13, 2014 la ora 14:49

    Exact cum spuneam mai acum o saptamana, ca daca toti ar consuma (bauturi, tigari, fotbal, tv…) cat consum eu, ar insemna dezastrul economic 🙂

    Răspunde
     
    1. Stelian
      August 13, 2014 la ora 14:52

      Se pare ca economia mondiala de mult nu-si mai permite lipsa viciilor…

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase