BIZIDAY: Joi, 19 iunie 2014

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

57 răspunsuri la BIZIDAY: Joi, 19 iunie 2014

  • Dănuț
    Iunie 23, 2014 la ora 21:51

    Cea mai importantă întrebare care-mi vine în minte în privința chestiunii cu fratele președintelui nu e legată nici de președinte, nici de fratele său, nici de ancheta împotriva unuia sau altuia de care tot auzim la televizor și sincer nu ne interesează prea tare.

    ÎNTREBAREA ESTE: DE UNDE A AVUT ACEST PERSONAJ 600.000 DE EURO????? ALO, FISCUL?????

    Răspunde
     
  • x
    Iunie 23, 2014 la ora 12:48

    Din ce stiu sise vede Moise e fan Basescu.Nu vedeti in emisiunea parerea mea(ma astept sa fiu cenzurat ptr opinia mea)cum spune ca la Mircea nu e trafic de influenta si trebuie eliberat(presiune pe justitie).Pun pariu ca daca era unul de la PSD scria ditamai articolu cum astia de la PSD pleaca cu prezumtia de vinovat si cum Mircea si Traian sunt nevinovati.

    Răspunde
     
  • Laurentiu
    Iunie 23, 2014 la ora 11:15

    Pentru fanii presedintelui si cei care inca mai cred in vrajeala ieftina cu justitia independenta a lui Basescu, un articol excelent al D-nei Lupea (care nu poate fi banuita totusi ca e in legatura cu Antena 3 – asa cum vad ca sunt acuzati toti care se indoiesc de Basescu) : http://adevarul.ro/news/politica/mircea-basesculapsus-trei-ani-justitiei-impun-explicatii-morar-kovesi-1_53a6f6640d133766a8cd7ea0/index.html

    Răspunde
     
  • Stelian
    Iunie 22, 2014 la ora 23:34

    Poate se sesizeaza cineva in tara asta sa vada si cum a primit Bercea NUP in atatea dosare. Daca acei procurori vor fi anchetati pentru favorizarea lui, ceea ce e clar si pentru un copil, ar putea fi un bun exemplu prin care procurorii sa se teama sa mai ia mita pentru NUP-uri. Astea mi se par niste lucruri de discutat si de realizat, nu demisia presedintelui negasit vinovat de ceva pana in prezent.

    Răspunde
     
  • cornel
    Iunie 22, 2014 la ora 09:13

    Inca un aspect pe care colegii din TVR de la DEPARTAMENTUL PROGRAME ar trebui sa il aiba in vedere : pe site-ul TVRPLUS.RO emisiunea BIZIDAY si ORA DE BUSINESS sunt lideri de audienta si eu cred cu tarie ca emisiunea BIZIDAY este cea mai buna emisiune de analiza economica tv din Romania din acest moment.
    In concluzie eu cred ca ar trebui sa ne respectam si sa ne protejam valorile daca tinem la ele si daca dorim ca acestea sa nu se piarda. Altfel riscam sa traim intr-o lume a lui Blejnar sau Bercea Mondialul, parerea mea, in care averea personala nu mai are nici o importanta deoarece banii intr-o astfel de lume, cladita pe astfel de valori, nu valoreaza nimic sau aproape nimic.

    Răspunde
     
  • cornel
    Iunie 22, 2014 la ora 09:00

    Vrem ca emisiunea BIZIDAY sa revina la formatul ei normal de 45 de minute si ca formatul actual de 30 de minute sa NU devina ceva permanent sau semi-permanent. Cred ca e ceva de tine de decenta pe care trebuie sa o manifeste colegii de la departamentul de PROGRAME din TVR, avand in vedere calitatea emisiunii, subiectele abordate si echidistanta pe care mereu a pastrat-o aceasta emisiune.
    Asadar ne vrem emisiunea inapoi, adica la formatul ei de 45 de minute.

    Răspunde
     
    1. emanuel
      Iunie 23, 2014 la ora 15:44

      De cand a inceput campionatul mondial de fotbal a fost redusa de la 45 la 30 de minute. Asta e cauza!

      Răspunde
       
  • Victor
    Iunie 22, 2014 la ora 01:25

    De la Sherlock Holmes am invatat ca pentru a afla cauza a 2 evenimente similare trebuie sa cauti conexiunile intre ele. Care este conexiunea intre faptul ca fratele presedintelui a botezat un nepot interlopului Bercea Mondial si faptul ca imediat dupa aceea si Teodor Stolojan (la acel moment unul din liderii PDL si apropiat alui presedintelui) a botezat de asemeni un nepot aceluiasi interlop ? (apropo, finul botezat de Stolojan se numeste „Printisor” 🙂 ) Ei bine, singura legatura intre cei doi este chiar… Traian Basescu. Sigur, nimeni nu crede versiunea prezentata de Mircea si de Mondial cum ca s-au intalnit intamplator in benzinarie si s-a hotarat asa rapid sa se inrudeasca (asta pare o poveste destinata pentru retardati, chiar nu stiu cum trebuie sa fii ca sa crezi asa ceva) dar cu atat mai uimitor este faptul ca D-l Stolojan a hotarat sa se inrudeasca cu un interlop cu cateva zeci de dosare penale – de fapt Solojan chiar a ascuns de rusine faptul si l-a negat, a recunoscut abia cand ziarele de scandal au prezentat poze). Ce treaba avea Mirciulica de la Constanta cu interlopul ce activa in Olt ? Nimic, ca si Stolojan… Doar ca ambii au fost in un fel sau altul obligati de un anumit personaj sa faca asta, personaj care era dator in unanumit fel (istoria va dovedi de ce) acestui interlop (datorii din campanie electorala, naiba stie…). Asa ca domnu’ Traian, l-o fi stricat pe domnnu’ Mircea anturajul, dar in cazul asta anturajul i-a fost bagat pe gat chiar de d-voastra. Mai scutiti-ne cu justitia etc. Chiar sunteti ultimul care trebuie sa ne dea lectia asta cu justitia independenta. Cat despre cei care va cred – e treaba lor.

    Răspunde
     
  • Obiectiv
    Iunie 21, 2014 la ora 23:51

    Intrucat eu percep Biziday ca fiind o emisiune socio – economica, voi incerca sa sa ma abtin de la a comenta dpdv politic recentele evenimente. bercea mondialu este in viziunea mea un cancer pentru Romania si voi incerca sa explic pe scurt de ce. Citeam ca a facut avere in principal din comertul cu fier vechi, distrugand sistemul national de irigatii din nenumarate judete, cumparand dracu stie cum fabrici si vanzandu-le pe bucati, facand evaziune fiscala sic ate si mai cate. Peste 100 de dosare de cercetare pe numele sau si al familiei sale au primit NUP.

    Ce a insemnat jefuirea sistemului de irigatii? Pentru pretul de , sa zicem de dragul discutiei, aproximativ 1 leu pe kilul de fier vechi, acest om si clanul sau au distrus si condamnat la saracie si umilinta vaste zone rurale. Oamenii din aceste zone unde functiona pe vremuri sistemul de irigatii si care ar fi avut poate sanse la o viata decenta, au fost redusi la a incerca sa faca agricultura pe suprafete de maxim cateva hectare in mijlocul a ceea ce a devenit practic un desert. Cu ce rezultate se face o astfel de agricultura cunoastem toti. Datorita lui bercea si multor altora ca el care au permis si facilitat acest dezastru, milioane de romani din zone rurale au luat drumul strainatatii, lasand in urma batranii si copii sa se lupte cu saracia si dispretul. Nenumarate sate si orase bogate in traditii si cultura, cu vechime de sute sau chiar mii de ani au fost depopulate iar cei ce au ramas acolo si-au pierdut usor usor orice speranta. Citeam cu stupoare pe undeva ca a crescut semnificativ in ultimii ani numarul de COPII ce se sinucid de dorul parintilor goniti in pribegie de lipsa de oportunitati si de saracia lucie din Romania rurala. Repet, copii. Cum e posibil asa ceva?

    Ce s-a intamplat oare cu miile de oameni care lucrau in fabricile vandute la fier vechi de bercea si de altii? In special in micile orase de provincie care au fost dezvoltate in perioada comunista in jurul cate unui combinat sau a unei fabrici s-au nascut drame de neinchipuit din acesta crima sociala. Era si este inca aproape imposibil de gasit un alt loc de munca in astfel de orasele si in consecinta multi dintre locuitorii acelor zone au ales si ei sa paraseasca tara. Pe vremuri acesti oameni erau mandria si inima economiei locale. Ce sunt oare acei romani azi, cei ce au ales sa ramana in propria tara? Probabil ca cei mai multi sunt pensionari sau asistati social.

    Cu totii avem parinti sau bunici si chiar daca poate unii traiesc decent, sa nu uitam ca exista nenumarate cazuri de oameni in varsta care in asteptarea pensiei isi calculeaza la sange fiecare leu, fiind fortati sa aleaga de multe ori intre mancare si medicamente. Impozitele si facturile sunt insa mereu platite la timp, chiar si cele umflate. Cu cei 5, 10 sau 15 lei cat probabil a platit lunar in plus la curent, un batran putea cumpara medicamente de exemplu sau cateva kilograme de cartofi… Adevarat ca in cazul facturilor la curent vorbim de un altfel de bercea, insa cam la fel de vinovat. Rusine sa le fie celor ce au permis sa se intample astfel de lucruri in Romania, celor ce distrug vise si amaneteaza viitorul tuturor.

    Cel mai trist este ca bercea si alti hoti care ne scuipa cu efect seminte in cap au devenit modele de urmat in viata pentru unii. Totul se reduce la bani la urma urmei si sunt oameni (daca le poti zice asa) care ar face orice pentru ei. Dar banii astora, turnuletele de la cashi, mertanele si tot ce mai au pe lumea asta sunt de fapt ale noastre ale tuturor, furate din avutia statului. Si desi poate suna a cliseu, eu chiar cred ca Romania este cu adevarat o tara foarte bogata iar locuitorii sai sunt poate cea mai mare avutie. Oare unde am fi fost totusi fara berci si mondiali de astia, daca am mai fi avut irigatii si daca nu se distrugeau mii de fabrici si combinate, daca nu plecau 4-5 milioane de romani din tara si daca in general nu se transfera asa rapid, haotic si ilegal avutia statului in buzunare private? Eu cred ca am fi fost economic destul de aproape de Italia sau de Spania, sau macar de Cehia, dar cine stie…

    Răspunde
     
  • Dixon
    Iunie 21, 2014 la ora 11:39

    Dedicatie speciala pentru toti cei care cred ca Mircea Basescu este CINSTIT!

    „[…] Convorbirea intre Mircea Basescu si Sorin Blejnar

    Mircea Basescu: Mircea Basescu va deranjeaza.

    Sorin Blejnar: Stiu, stiu.

    Mircea Basescu: Ce mai faceti?

    Sorin Blejnar: Pe aici, pe la institutie, semnez tot felul de hartii.

    Mircea Basescu: Asa, tovarase, nu ne lasam. Dar ca sa nu ne pierdem timpu’…

    Sorin Blejnar: Sa nu iesim din rutina.

    Mircea Basescu: Da’. Ce facem cu prietenul meu?

    Sorin Blejnar: Stam pe loc tot asa. Tot cum a fost, asa ramane.

    Mircea Basescu: Aoleu! Nasol!

    Sorin Blejnar: E mai bine pentru el si pentru noi! S-au complicat lucrurile! […]” – ziare.com – 05 Septembrie 2012

    Răspunde
     
  • N!ck
    Iunie 21, 2014 la ora 09:56

    Excelent discursul lu Traian Basescu la sedinta de bilant a Ministerului Public din martie 2011

    “[…]In fiecare judet iti dai seama ca sunt 2-3 clanuri, 4, 5 in judetele mai mari. DIICOT a obtinut rezultate exceptionale in 2010 pe aceasta tema. Trebuie sa ne propunem ca in doi trei ani sa nu mai auzim de astfel de organizatii ad-hoc.

    In doi-trei ani sa nu mai avem niciun… Cum il cheama pe asta cu frate-meu? Pe cumatru’… Bercea Mondialul. Sa nu mai auzim de niciun cap de asta care ne rezolva el pe toate, care are influenta de nu i se intampla nimic, desi are zeci de dosare, oameni care probabil isi pot permite sa-si afiseze bogatia fara ca vreo institutie a statului sa-i intrebe ceva […]“

    Cu alte cuvinte abia acum ne dam seama cum luptau fratii Basescu cu clanurile interlope:

    Mircea le golea „visteria” luandu-le banii iar Traian asmutea Justitia asupra lor ca sa-i „decimeze”!

    Răspunde
     
  • Equilibrium
    Iunie 21, 2014 la ora 09:15

    Domnule Guran, cu respect va informez ca primele informatii despre mita data de catre Bercea Mondial lui Mircea Basescu a aparut Adevarul din 24 martie 2011 dar si in Romania Libera din 8 februarie 2012 din care citez:

    ‘[…] În dimineaţa de 24 martie (2011 n.r.), peste 200 de poliţişti şi jandarmi din judeţul Olt au descins, în mai multe locuinţe aparţinând lui Sandu Anghel, zis Bercea Mondial, şi fraţilor săi, cercetările făcându-se pentru evaziune fiscală şi spălare de bani. Anchetatorii au găsit, în timpul percheziţiilor, la unul dintre imobilele unuia dintre fraţii lui Bercea Mondial 200.000 de euro.

    În aceeaşi zi, „Adevărul” a relatat că, potrivit unor surse din cadrul anchetatorilor (în articolul ziarului fiind consemnat numele procurorului Eugen Iacobescu-n.r.) care au făcut percheziţii la locuinţe ale lui Sandu Anghel şi ale fraţilor acestuia din Drăgăneşti-Olt şi Slatina, Mircea Băsescu, fratele preşedintelui Traian Băsescu, ar fi fost mituit de Bercea Mondial cu suma de 300.000 de euro, pentru a interveni într-unul din dosare, urmând ca acesta să mai primească 400.000 de euro.

    Mircea Băsescu, fratele şefului statului, declara atunci, pentru MEDIAFAX, că nu are nicio implicare în cazul lui Sandu Anghel, cunoscut drept Bercea Mondial, precizând că nu a discutat niciodată cu Anghel despre vreun dosar, iar acesta nu i-a cerut niciodată să se implice în dosarele lui.

    „Cred că este imposibil ca un anchetator să facă astfel de afirmaţii. În mod normal, ar fi trebuit să vină să mă aresteze, dacă ar fi ceva de felul ăsta adevărat, nu să se fi dus la un ziar”, spunea atunci Mircea Băsescu. […]’

    Ba mai mult Mircea Basescu prin declaratia data la Mediafax ne duce cu gandul ca Traian Basescu a stiut inca din 2011 despre aceasta vulnerabilitate deoarece este imposibil ca oamenii presedintelui sa nu-l fi informat.

    Daca Traian Basescu nu a fost informat in martie 2011 despre acest caz atunci trebuie sa iasa public si sa spuna cine e vinovat si i-a ascuns acest lucru mai ales ca declaratia a aparut pe Mediafax!

    Dar eu sunt sigur ca a Traian Basescu a aflat in martie 2011 deoarece declara „razboi celor ca Bercea Mondialu” in 7 martie 2011 pe agenda.ro.
    „Presedintele Traian Basescu cere sa dispara clanurile din judete: Sa nu mai avem niciun – cum il cheama pe asta cu frate-meu? – Bercea Mondialu!”

    Ba mai mult Mircea Basescu mai face o declaratie pentru Mediafax in 27 septembrie 2011 in care „neagă că i-ar fi cerut avocatului Şerban Calafus să-l apere pe Bercea Mondial” dupa ce „Şerban Calafus a declarat ca a venit să-l reprezinte pe Bercea Mondial la solicitarea lui Mircea Băsescu întrucât acesta este ‘îngrijorat de soarta finului'”.(oare asta a inteles Mircea Basescu din declaratia de „razboi” a fratelui sau?)

    In concluzie este IMPOSIBIL ca presedintele tarii Traian Basescu sa nu fi stiut de implicare lui Mircea Basescu… Si daca a stiut de ce nu s-a asigurat ca serviciile il apara de o astfel de VULNERABILITATE?

    Oare nu mai exista servicii de contrainformatii in Romania?

    Răspunde
     
  • anca
    Iunie 21, 2014 la ora 01:05

    Cum este posibil ca un presedinte sa fie in relatii de prietenie cu asemenea oameni?In ce conditii sotia presedintelui primeste o”salba”de la sotia lui cioaba?,iar fratele presedintelui chiar ajunge sa se „incuscreasca” cu astfel de oameni?Poate cineva poate sa-mi raspunda.
    Cand „JUSTITIA”isi va face serviciul si-i va condamna pe infractori de orice incalcare si li se vor confisca averile atunci vor fi bani si pentru copii malnutriti din tara noastra.Cu acest sistem la conducere nu se va intampla niciun „MIRACOL”in tara noastra.

    Răspunde
     
  • Deceneu
    Iunie 20, 2014 la ora 22:28

    Moise lasa-te de politica daca nu vrei sa te compromiti ca jurnalist.

    -Afirmi ca un santaj „la una din rudele presedintelui” devine o problema de siguranta nationala! Daca existenta unui dosar in care este acuzat chiar presedintele nu-i o problema de securitate nationala, de ce ar fi o problema un santaj la rude?
    – Ne spui ca presedintele a aflat de santaj dupa noiembrei 2013. O fi corect, daca inregistrarea s-a produs in noiembrie, dar nu-i relevant!
    Relevant este daca presedintele stia de mita din 2011! Asta nu rezulta de nicaieri.

    Procurorii ar trebui sa aiba doua dosare: unul de mita si trafic de influenta, si altul de santaj.
    Sanatajul nu exonereaza de raspundere pe cel care a lua mita.
    Si de ce am crede ca Basescu, „cel mai informat om din Romania ” nu stia ce „afaceri” deruleaza fratele, pe care el l-a pus in legatura cu interlopii.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iunie 20, 2014 la ora 19:12

    Domnule mihai, nu se inteleg lucruri relativ simple, cum ar fi diferenţa intre norma didactică, adică numărul de ore didactice, de predare efectivă si norma de muncă, numărul de ore lucrate pentru care sunt retribuite cadrele didactice. Confuzia este cauzată de eroarea considerării planificărilor si consiliilor ca fiind facultative. Astfel, se spune că dacă un medic isi pregăteşte o consultaţie, intervenţie chirurgicală etc. in afara programului de lucru, acelaşi tip de activitate o are si un cadru didactic. Ei bine, NU este aşa. Activitatea complementară celei didactice NU este facultativă in cazul profesorilor, este obligatorie, este prezentată spre avizare, este verificată si evaluată de conducere. Organizarea activităţii in instituţiile de invatamant seamănă cu cea din unităţile militare, spre exemplu, unde există Ordin de zi pe unitate etc. Decanul, directorul etc ştie conform planificărilor in fiecare zi ce activitate desfăşoară cadrul didactic pentru ca el a aprobat-o si deţine documentele explicative cu privire la aceasta. Pentru pregătirea lecţiilor samd face la fel ca medicul, se documentează in timpul liber. In plus fată de medic, in invatamant există obligativitatea pregătirii studenţilor/elevilor, participarea la sesiunile de admitere, simulări de examene, teste etc. Nici un medic nu ar accepta să muncească degeaba peste cele 40 de ore, precum profesorii, iar exemplul cel mai la indemană este cu privire la medicii de familie care nu-si mişcă fundurile din cabinete, deşi teoretic au si muncă de teren etc.

    Răspunde
     
  • mihai
    Iunie 20, 2014 la ora 18:18

    Greșiți când afirmați că un prof. are venit mai ridicat pe oră, teoretic norma de muncă este tot de 40 ore/săpt, nu de 18/săpt(72/lună), cum a lăsat dl Guran să se înțeleagă. 72 e numărul de ore predate, însă prof. sunt obligați ca, pe lângă orar, să aibă activitate didactică până la 8 ore. Asta include consilii și comisii (un prof. e implicat uneori și în 4-5 comisii), planuri de lecții&alte hârțogăreli(statistici, procese – verbale pentru absolut orice etc., mai mult sau mai puțin obligatorii), sedințe cu părinții obligatorii lunar și câte altele. Dintre astea, unele se fac în cancelarie, altele acasă, unele deloc, depinde și de școala în care se predă. Dar dpdv legal, se lucrează tot 40 ore/săpt.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Iunie 20, 2014 la ora 22:50

      N-am inteles din postarea dvs, in contractul de munca sunteti platit pentru 40 de ore pe saptamana, sau pentru 18 ore pe saptamana?
      Sunt multi in Romania care lucreaza mult mai multe ore decat au in contract. Deci norma pe care sunteti platit este de 18 ore, sau de 40?

      Răspunde
       
      1. mihai
        Iunie 21, 2014 la ora 09:29

        Am răspuns și ieri, dar văd că răspunsul meu s-a blocat pe undeva:

        SECŢIUNEA 6: Norma didactică
        Art. 262
        (1)Activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână, şi cuprinde:
        a)activităţi didactice de predare-învăţare-evaluare şi de instruire practică şi examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de învăţământ;
        b)activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică;
        c)activităţi de educaţie, complementare procesului de învăţământ: mentorat, şcoală după şcoală, învăţare pe tot parcursul vieţii.

        Așadar toate contractele de muncă din învățământ sunt încheiate pentru 40 ore/săpt. Norma de predare pot fi 18 sau mai multe (și constituie un criteriu important pentru stabilirea salariului), însă important era să se rețină că acest salariu de aprox. 1000 ron/lună pt un debutant și 1700 ron/lună pentru 25 de ani de experiență se calculează la 40 de ore de muncă, din care o mare parte se muncește în mod intens. Așa că nu, salariul din învățământ nu e mai mare calculat pe oră – asta era informația eronată. Cum exact se va reduce o dată cu norma de predare, nu mi-e foarte clar acum, dar sunt sigur că s-au găsit metode…

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Iunie 23, 2014 la ora 20:28

          Pai si atunci nu inteleg de ce sa difere salariul unui profesor care preda 18 ore pe saptamana, de salariul unui profesor care preda 28 de ore pe saptamana, daca si unul si celalalt muncesc tot 40 de ore pe saptamana.

          Răspunde
           
          1. mihai
            Iunie 24, 2014 la ora 00:31

            Nu cred că există prof. care predă 28 de ore pe săptămână. Sunt profesori care predau mai puțin însă și sunt, de asemenea, profesori care predau 20, dar sunt angajați pe alt fel de activitate. E posibil să fie și norme de predare ușor mai mari, nu știu exact, dar în formula de salariu are relevanță numărul de ore predate din diferite rațiuni, activitatea fiind alta ca intensitate în funcție de numărul de ore predate.

             
  • sabina
    Iunie 20, 2014 la ora 15:13

    Aș dori să remarc o coincidență stranie, care poate servi ca punct de plecare pentru o eventuală explicație legată de întârzierea dezvăluirilor privind presupusul trafic de influență al d-lui Mircea Băsescu.
    În timp ce vineri, la București, se lansau filmulețele „mondialilor”, în presa din Polonia au fost dezvăluite niște înregistrări ale unor conversații care au avut loc cu un an în urmă, la un restaurant din Varșovia. Cei implicați sunt Mr Sienkiewicz și „Isărescu” al lor, Mr Marek Belka. Rezultatul: deja se vorbește de alegeri anticipate.
    Cine dorește, oare, destabilizarea rapidă a României și a Poloniei, și de ce?
    Vă rog să ascultați din nou, cu mai multă atenție, declarația făcută de primarul Sibiului. Se pare că d-sa e mai bine informat decât mulți alții.

    Răspunde
     
  • x
    Iunie 20, 2014 la ora 12:44

    Domnul Guran nici nu s-a interesat ca Domnul Capatana a contact denuntatorul….Nu inteleg dece aici se practica cenzura….ca sa scriu un comment trebuie sa pun nasoale de PSD?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iunie 20, 2014 la ora 14:22

      Domnule x, desi modul dumneavoastra de adresare este lipsit de politete, dl. Moise spune ca aveti dreptate, prin urmare nu cred ca poate fi vorba despre vreun fel de cenzura. Un ton excesiv de violent distoneaza, insa, in raport cu pozitiille echilibrate ale majoritatii comentariilor. Opiniile colegilor converg catre ideea ca Justitia trebuie sa fie independenta si sa-indeplineasca functia conform Constitutiei, iar cine incalca legea trebuie sa fie pedepsit.

      Răspunde
       
      1. N!ck
        Iunie 20, 2014 la ora 17:18

        Unde a fost acea justitie in momentul in care Presedintele tarii a amenintat-o la TV pe Gabriela Firea?

        „Mai bine ar sta în banca ei şi s-ar ocupa ce se întâmplă pe moşia soţului ei, unde e primar. Că s-ar putea să nu îl mai găsească într-o zi acasă, dacă nu e atentă. Înţeleg că în parohia lui se întâmplă destule lucruri rele”

        Si de ce purtatorul de cuvant al Presedentiei afirma ca „demisia şefului statului ar fi cea mai mare piedică pusă justiţiei”?

        Cu alte cuvinte Traian Basescu e singurul in stare sa apere justitia?
        Acelasi Traian Basescu care nu a fost in stare sa se „apere” de propriul frate dupa ce in 2009 a afirmat ca „de duşmani te poti apăra, dar este extrem de greu să te aperi de propriul frate”?

        Unde a fost Traian Basescu cand a fratele lui s-a incuscrit cu interlopii?

        Unde au fost serviciile care il au in grija pe Presedinte?

        Acele multe dosare penale ale lui Bercea nu au ridicat nici un semn de intrebare pentru nimeni din anturajul Presedintelui?

        Profesionistii din servicii au stat pasivi si l-au lasat pe Presedinte sa fie vulnerabil?

        Unde a fost Traian Basescu cand a fratele lui a acceptat sa ia banii de la interlopi?

        Nu a putut sa-i ceara lui Mircea sa intrerupa orice relatie cu interlopii imediat ce a aflat de botez?

        Nu s-a scandalizat cand Mircea Basescu si-a trimis avocatul, pe Serban Calafus, sa-l apere pe Bercea?

        Stenogramele aparute in raportul final al Comisiei de Disciplina pentru procurori din cadrul CSM din august 2011, si care, stenograme au dezvaluit faptul ca fratele presedintelui ar fi primit 300.000 de euro de la familia lui Bercea Mondial in schimbul eliberarii acestuia din arest nu au ridicat in nici un fel semne de intrebare celor care sunt pusi sa apere integritatea Presedintelui?

        Oare nimeni nu s-a sesizat cand in Ziarul Adevarul din 14.04.2011 a aparut acest articol „EXCLUSIV Bercea Mondial, interceptat de SRI când voia să muşamalizeze tentativa de omor: „Am discutat cu un român mare la telefon!””?

        Toate aceste intrebari nu asteapta nici un raspuns ci doar arata in ce tara „infectata” de clanuri, de mafioti si de impotenti politic traim!

        Pacat ca imaginea Romaniei este „murdarita” de fratii Basescu in aceste zile!
        Unul pentru ca a facut trafic de influenta iar celalat pentru ca si-a inclestat mainile pe „jiltul” de presedinte si nu-i mai da drumul!

        In orice tara normala presedintele si-ar fi dat DEMISIA pentru a nu „murdarii” cu prezenta lui imaginea tarii!

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Iunie 20, 2014 la ora 19:49

          Domnule, eu scriu despre echilibru si dumneavoastră îmi insirati o sumedenie de aiureli?! Să intru in jocul dumneavoastră ar însemna să le dau atenţie si prin acesta „greutate”, fără să merite. Spre exemplu, citaţi o speculaţie pe chestiune de trădare in amor de tip adulterin, care spune că dacă d-na Firea nu este atentă cu consortul, acesta ar putea-o părăsi?! Sau că dacă tatăl dumneavoastră a traversat prin loc nepermis, dumneavoastră ar trebui să fiţi concediat?! Nu sunteţi de părere că ar trebui să lăsăm justiţia să-si facă datoria, mai ales in situaţia in care este atacată, discreditată etc. de cei care au dosare de cate 6 ani prin diverse instanţe? Ori de acei politicieni care au condus infractorii la audieri si au pichetat DNA?! După părerea mea este evident că chiar cazul acesta este un demers in vederea discreditării serviciilor si justiţiei in ansamblu. Ori, poate asteptati ca cineva sa va răspundă in mod asemănător, amintind de infracţiunile comise de I Iliescu, ori P Roman, pe timpul mineriadelor, dovedite cu nenumărate marturii. Sau cu privire la A Severin, ori la demisia lui V Ponta pentru plagiat, sau pleiada de cercetaţi penal si incompatibili care s-au perindat prin guvernul patriei noastre in ultimii doi ani?! Ei bine, poate că alţii va vor scrie despre acestea si multe altele asemenea, dar nu eu. Eu vă spun doar că acestea ar fi motive cu mult mai numeroase si mai temeinice să vă ingrijorati cu privire la imaginea tării dumneavoastră, iar o trecere in revistă a presei internaţionale, incepand cu 1990, pana la lovitura de stat de acum doi ani, ori pană astăzi, ar fi utilă. Vă propun să păstrăm, totuşi, moderaţia in tonul comentariilor.

          Răspunde
           
          1. N!ck
            Iunie 20, 2014 la ora 20:37

            Halal Presedinte care face „speculaţie pe chestiune de trădare in amor de tip adulterin, care spune că dacă d-na Firea nu este atentă cu consortul, acesta ar putea-o părăsi”.
            Si cu siguranta Mircea Basescu in acest caz „nu a traversat prin loc nepermis”!

            Iar pentru ca „să lăsăm justiţia să-si facă datoria” trebuie ca cel care numeste magistratii – Presedintele Romaniei – sa isi dea demisia deoarece este implicat fratele sau!
            Asa se face intr-o tara civilizata!

            Cu altre cuvinte „Marele Imun Aparator al Justitiei” care ne-a inselat salutandu-ne cu „Sa traiti bine!” spune acum ca
            „Între consolidarea justiţiei şi reflexul firesc de a-mi apăra fratele, aleg consolidarea justiţiei”

            SI NOI SA IL MAI CREDEM?

            ROMANIA TREZESTE-TE!

             
          2. Constantin
            Iunie 21, 2014 la ora 01:14

            Sigur ca sunt dovezi:
            -Diaconu, D., „Curtea Penală Internațională, Istorie și Realitate”, Editura All Beck, 1999;
            -Crețu, V., „Drept Internațional Penal”, Editura Tempus, 1996;
            -Diaconu, I., „The International Criminal Court: A New Stage”, Nicolae Titulescu Romanian Inst. International Studies, 2002;
            -Duculescu, V., prefață la lucrarea lui D. Diaconu, „Curtea Penală Internațională, Istorie și Realitate”.
            Ele sunt publice, binecunoscute si pentru prima oara asocierea lor cu lucrarea plagiata a d-lui Ponta a fost facuta de Frankfurter Allgemeine Zeitung in anul 2012. Ulterior dovezile au devenit de notorietate publica si ma asteptam sa aveti si dumneavoastra cunostinta de ele.

             
      2. x
        Iunie 22, 2014 la ora 08:06

        Cum sa nu fie cenzura…am intrebat politicos ….ce audiente are emisiunea sa?Ti se pare nepoliticos?

        Răspunde
         
    2. andrei_andrei
      Iunie 21, 2014 la ora 01:27

      Pot sa confirm ca pe acest site se practica cenzura – mi s-au sters comentarii pertinente si la obiect doar pentru ca lui Moise Guran nu ii placea ce spuneam.

      Răspunde
       
      1. Gabriel
        Iunie 23, 2014 la ora 21:10

        am vazut ca se practica cenzura deoarece ieri am citit un comentariu de bun simt in legatura cu de ce ar trebui sa-si dea demisia basescu iar azi acest comentariu nu mai exista
        rusine domnule guran!

        Răspunde
         
      2. N!ck
        Iunie 23, 2014 la ora 22:48

        Da, pe acest site se practica cenzura! Am mai avut un confict cu domnul Moise Guran in trecut si cred ca el are dreptate sa cenzureze ceea ce nu-i convine. Chiar daca comentariile mele nu sunt pe placul domnului Guran si sunt sterse ma supun regulilor acestui site si nu comentez.

        Insa am o singura rugaminte pentru admin/moderator: va rog nu mai publicati raspusurile in ordine aleatoare ca nu se intelege nimic. Concret comentariul lui Stelian de pe 23-06-2014 la ora 11:58 „Prefer o tara cu un presedinte vinovat si cu toti procurori si judecatorii nevinovati.” imi era adresat si am raspuns la el chiar daca comentariul meu lipseste.

        Si ca incheiere domnule Moise Guran eu va intreb retoric (si intre 4 ochi daca il veti cenzura)
        „Dumneavoastra preferati o tara cu un presedinte vinovat si cu toti procurori si judecatorii nevinovati?”

        Nu de alta dar o vorba din popor spune ca „pestele de la cap se impute”…

        Răspunde
         
  • Marius
    Iunie 20, 2014 la ora 11:55

    Buna ziua domnule Moise. Ce-ar fidaca statul ar face o investitie in carduri si cititoare de carduri obligind firmele si persoanele fizice sa faca tranzactii numai cu cardul adica cu bani electronici, iar intre personae fizice cu ajutorul bancilor iar prin piete sa puna la dispozitia celor care vind produse, cititoare de carduri. Faceti va rog niste dezbateri televizate cu cei din guvern si din celelalte partied politice sa implementeze un asemenea sistem totul informatizat sa stie infiecare moment unde sunt banii nostrii si cati sunt adunati in bugetul statului. Numai asa se scoate la suprafata banii negrii. Cu tot respectul.

    Răspunde
     
    1. N!ck
      Iunie 20, 2014 la ora 16:18

      Guvernul NU trebuie sa investeasca bani in cititoare de carduri!
      Trebuie doar sa permita un TVA de 19% pentru cumparaturile facute cu cardul. Este foarte simplu si cred ca tine doar de o clasa politica responsabila sa ia aceasta masura corecta!
      Dar onor mare parte din clasa politica are lucruri mai importante de facut…

      Răspunde
       
  • Nicu-Nürnberg
    Iunie 20, 2014 la ora 10:55

    Domnule Guran
    desi imi place emisiunea dv. a-ti lansat si Dv. acum o „fumigena””Presedintele traieste bine”si a ti lasat-o asa..In plus va intreb „ca tot romanul impartial”:)care Presedinte de tara o duce rau?Ar fi trebuit Basescu sa traiasca la cort?In plus este cunoscuta frica la romani.Nici nu cred ca trebuia sa se implice prea mult si cred ca numai calitatea de frate prezidential deschidea multe usi,asa ca stiti Dv. mai bine.In 90 eram un simplu functionar la Guvern si numai aratind legitimatia si imediat se deschideau usi.Ce ar fi sa vorbiti odata de acest reflex?
    Altfel sanatate si la mai multe emisiuni bune!
    Nicu

    Răspunde
     
    1. Grammar Nazi - Nürnberg
      Iunie 20, 2014 la ora 16:20

      O-au! L-a cat-a agramatic-alitate au unii pe aici e-ste fo arte bine ca au pl-ecat la Nürnberg.

      Răspunde
       
  • Raul
    Iunie 20, 2014 la ora 10:34

    Oamenii constiti din aceasta tara sustin Presedintele ! Nu credeti minciunile ordinare proliferate de antena 3, sunt inventii !!! Mircea Basescu este nevinovat !
    Sustinem Presedintele contra minciunilor varanului !

    Răspunde
     
  • VictorL
    Iunie 20, 2014 la ora 10:33

    @Moise.Ai inceput sa-l lasi pe Gidea fara piine…Eu incerc sa ma dumiresc ce poate sta in picioare in fata judecatorilor din ce este acuzat Mircea Basescu.
    A luat de la un fin niste bani care mai apoi i-au fost ceruti inapoi prin santaj.Santajul a avut loc,e probat,si tot ce a aparut zilele astea doar probeaza santajul.
    Traficul de influienta se pare ca nu a fost facut si nu am vazut nici o proba.Asteptam, dar cred ca diseara Mircea Basescu va fi liber.
    In cel mai rau caz avem o inselaciune insa in acelasi caz de santaj.Tiganii nu fac altceva decit sa se ingroape singuri si mai rau dar nu pot pricepe asta.
    Basescu Presedintele,nu s-a dezis de frate-sau dar nici nu are de ce.Chiar daca va fi condamnat,desi din ce a aparut pina acum nu vad mari sperante.
    Ce e important cu adevarat in tot scandalul asta e ca continua atacul concertat asupra Presedintelui si asta e intra-adevar problema de securitate nationala.Din Decembrie incolo ne va interesa si daca Basescu Traian a trait mai bine decit era normal in Romania si daca trebuie arestat pentru asta.Pina atunci insa constatam ca procurorii nu mai dau NUP la interlopi care erau mai presus de lege.

    Răspunde
     
    1. x
      Iunie 20, 2014 la ora 18:01

      LA BASISTI NU a fost trafic de influenta…stim asta victor …la voi niciodata nu e.

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Iunie 22, 2014 la ora 10:49

        @X.Basisti sunt 30 milioane de romani din lumea asta. Toti sunt reprezentati de Basescu pina in Decembrie.Inca nu a aparut nici un judecator sau procuror care sa se plinga de faptul ca Traian Basescu a incercat sa-l influienteze.Nici macar la Antena 3.
        Mircea Basescu nu putea face trafic de influienta ca nu avea nici o functie.Doar daca il ajuta frate-sau, insa nu au aparut probe in sensul asta.Ca a fraierit niste tigani sa le ia banii se cheama inselaciune.Daca va fi condamnat pentru asta va fi foarte bine,dar e mult pina acolo.Tiganii au dat banii altcuiva,daca au dat,iar milioanele alea de euro sunt fala tiganeasca si aeroplane pentru prosti,sa inghita pe nemestecate.De fapt tiganii nu au bani nici de mincare si se imprumuta unii de la altii sa se scape de necaz.
        Tot ce conteaza e ca DNA isi face treaba si cu asta sunt de acord toti romanii,mai putin astia care se afla in spatele povestilor lansate pentru a discredita Justitia.Care o fac din interes sunt intelesi ca atare iar restul pot fi recuperati la spital exeptindu-i pe cei irecuperabili,dar cei din urma sunt putini.

        Răspunde
         
  • Baubau
    Iunie 20, 2014 la ora 10:31

    Salutare Moise!
    Scriu rar in general la comentariile de la articolele tale. Pentru ca te respect, mai ales ca si eu sunt din Mehedinti, vreu sa scot in evidenta o gresala de gandire pe care ai avut-o in emisiune. Maruntisurile cu care nu sunt de acord le las la o parte.
    Ma refer la faptul ca ai spus ca nu prea vezi motive pentru care l-au retinut pe Mircea Basescu, ca nu e asa pericol public. Mie, din contra, mi se pare logic sa il retina atata timp cat s-a laudat atata timp ca poate influenta justitia si mai ales mai e si fratele presedintelui care numeste procurori si judecatori. Eu inteleg ca vrei sa fi impartial fata de partiile implicate, dar de data asta nu prea esti. Tot ai scos in evidenta ca Mircea Basescu a fost santajat. Asta e la limita, nu uita ca el a luat banii de la tigani si nu trebuia dacat sa ii dea inapoi, numai ca nu a vrut.

    Răspunde
     
  • N!ck
    Iunie 20, 2014 la ora 03:54

    „Presedintele traieste destul de bine” deoarece:
    – a facut bisnita in anii ’80;
    – a cumparat vila din Otopeni cu doar $30.000 din cont restul din bani negri;
    – primarul Basescu si-a dat ilegal vila din Mihaileanu;
    – a spalat bani cumparand un teren de 3.700 m cu $50.000 (in timp ce Casuneanu a platit $250.000 pe terenul alaturat tot de 3.700 m) si l-a vandut mai tarziu cu $361.540 numitei Gabriela Blaj cumnata lui Casuneanu;
    – a primt un Mercedez Benz S500 de la Casuneanu pe care a dat doar $13.000 (Dosarul S/IV/1014 – NUP in sep.2004);
    – a sprijinit-o pe Ioana sa cumpere un apartament de 1.200.000 euro de la Puiu Popoviciu cu doar 544.000 euro;
    – a cumparat prin Ioana terenul de la Nana cu un credit de la CEC;
    – si lista poate continua…

    In concluzie „traieste destul de bine” pentru ca nimeni nu-i face nimic:

    “Parchetul General a precizat, miercuri, ca imunitatea presedintelui il scuteste pe Traian Basescu de raspunderea juridica pentru faptele savarsite in perioada mandatului.” – ziare.com 14 mai 2014.

    Cu alte cuvinte NU ARE DE DAT SOCOTEALA NIMANUI!

    El este Marele Imun Aparator al Justitiei!

    Răspunde
     
  • Vlad
    Iunie 20, 2014 la ora 03:14

    Foarte bine a fost structurata emisiunea asta, un istoric a celor doua familii era absolut necesar pentru a pune in context ce sa intamplat azi si se va intampla in zilele ce urmeaza, pacat ca a lipsit cu desavarsire pana la ora asta. Azi chiar mi-am dedicat o buna parte din timpul liber pentru a urmarii epopeea romaneasca pe cat mai multe canale de stiri si e dezamagitor cat de trist a devenit peisajul jurnalistic „mainstream” in Romania.

    B1 si Realitatea erau prea preocupate cu minimizarea evenimentelor, ca si cum asta e ceva de trecut cu vederea, iar subiectul „ce treaba are presedintele cu ce face fratele sau” tot revenea in discutie, un argument de o stupiditate atat de incredibila incat refuz sa cred ca cei care-l faceau nu vedeau ramificatiile mult mai adanci pe care situatia acesta le are.

    Iar pentru A3 si RTV azi a fost o zi binecuvantata si ironic ei nu prea au avut mult de lucru, eu luat binecunoscutul slogal „demisia, demisia, demisia!!!” (ce-l auzim la orice miting din Romania si care deobicei nu are o tinta anume, e aruncat in neant) si l-au folosit ca unic motiv pentru restul zilei.

    Si acum spre seara am ajuns la concluzia ca se poate ca in spatele atitudinilor de pro sau contra evidente sa nu fie interese politice meschine ci pur si simplu interese de „targeting”, mai exact hranirea publicului fidel cu ce vrea sa auda. Retrospectiv pare mult mai probabil, insa nu am luat niciodata in considerare aceasta optiunea deoarece erau mult mai usor de detestat stiind(pardon, creezand!) ca un motiv politic se ascunde in spatele fiecareia.

    In aceasi oridine de idei si emisiunea de fata e facuta sa hraneasca target-ul fidel, care asteapta pana la 12 pentru o parere echilibrata!

    Răspunde
     
  • carmen
    Iunie 20, 2014 la ora 01:17

    Buna ziua Moise,

    Felicitari pentru emisiunea biziday. In privinta scandalului de astazi in jurul lui Basescu, am si eu o nedumerire.

    cam acum doua luni am auzit pe postul Nasu TV, afirmatia ca Basescu nu-si va termina mandatul.

    Acum 2-3 saptamani am citit pe net ca voiculescu ar fii facut afirmatia ca Basescu o sa paraseasca cotroceni-ul in doua saptamani.

    Ce informatii aveau aceste surse ca sa faca astfel de afirmatii?

    Cine si de ce vrea ca Basescu sa plece chiar si numai cu cateva luni inainte sa-si termine mandatul?

    Lasand la o parte vina sau ne-vina fratelui, ce se intampla acum, mi se pare ca de fapt se continua planul „jos basescu”, inceput cu venirea guvernului ponta si invalidat de referendum.

    Mare ura impotriva lui Basescu trebuie ca au acumulat unii ca sa nu se mai poata opri nici acum cand mai are numai cateva luni, sau poate alta este miza???

    o seara buna
    Carmen

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase