Gâlceava Mireanului Trafalet cu sfânta Tijă

Publicat la data de de Moise

trafaletde Moise Guran

Într-o istorie mondială a inovațiilor, saltul de la bidinea la trafalet a fost probabil la fel de important ca trecerea de la mangealâc la roabă. Dacă nu știți ce e ăla mangealâc, de principiu să știți că e un par, ținut de capete de doi oameni, de regulă zidari, care cară pe el o greutate.

Imaginați-vă doar cât de elegantă trebuie să fi apărut roaba, condusă de un singur șofer, care transportă și mai mult, și cu un efort mai mic. Ei, cam așa și cu trafaletul… Probabil, cam toți ne-am îndeletnicit cel puțin o dată în viață cu el constatând, ce minune!, că nu lasă dâre de vopsea precum bidineaua, că e spornic și eficient, că, la fel ca roaba, e elegant și presupune un efort mai mic.

La zugrăvit… la ce altceva?! Ei bine, da și la miruit. N-a fost chiar așa o supriză în faptul că au făcut ocolul țării pozele cu Preafericitul Daniel, miruind cu un trafalet noile monitoarele și studiouri ale televiziunii deținute de Patriarhie.

În fond și acestea reprezintă, la fel ca roaba și trafaletul, o retehnologizare, un pas înainte într-o meserie. Noi, mirenii, ne-am amuzat, de fapt, de postura inedită în care preafericita mână bisericească, împodobită de sărbătoare, s-a îndeletnicit cu un biată unealtă miereană, cum este trafaletul.

N-a fost nimic rău în asta, chiar dacă n-au lipsit nici răutățile, ba chiar pozele și știrea au fost preluate și de BBC. Acum, la modul sincer și serios, odată cu dezvoltarea pe orizontală și pe verticală a catedralelor din țara noastră, tehnologia devine o necesitate și nu cred că ne-am mira dacă, în viitoarea Catedrală a Mântuirii, sunetul va fi dolby surround.

trafalet detaliuAdevărata problemă, de la care n-am mai înțeles, însă, nimic a fost oțărârea Bisericii Ortodoxe cum că Preafericitul NU ar fi folosit un trafalet la miruire. Chiar la noi la radio, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei a ținut să precizeze că nu e vorba de obișnuitul trafalet, ci de o tijă de sfințire. Noi care știm ce e ăla trafalet, că na!, l-am folosit și noi la viața noastră, o ținem una și bună, în vreme ce Biserica insită că Patriarhul n-ar fi putut folosi un astfel de instrument mirean, de parcă trafaletul n-ar fi tot pentru oameni, ci ar fi vreun instrument decadent sau, Doamne-ferește!, un instrument al satanei.

Mi se pare mie că, propovăduitoare de milostenie, Biserica s-a cam poziționat în oarecare conflict cu munca, de vreme ce în acțiunea de sfinţire, Patriarhul nu putea folosi un instrument de zidărie. Ciudățenia e și mai mare dacă te gândești că Înaltpreafericitul Daniel a condus cea mai lucrativă Mitropolie, înainte de a deveni patriarh, iar în zilele noastre este destul de clar că Biserica Ortodoxă trece, sub conducerea sa, prin cea mai fericită perioadă financiară, una în care exact zidăria la cea mai mare catedrală din istoria neamului îi ocupă timpul.

De aceea, nu înțeleg unde e ofensa, iar dacă nu este, nu înțeleg de ce Patriarhia nu dă un comunicat în care să se precizeze ceea ce este evident pentru noi toți și anume faptul că tija de sfințire este, de fapt, un preasfânt trafalet, iar milostenia fără de muncă nici nu e morală că nici n-ar avea de unde.

Comentarii prin facebook

41 răspunsuri la Gâlceava Mireanului Trafalet cu sfânta Tijă

  • morun
    Iunie 19, 2014 la ora 12:56

    Gluma (de ce il plimba Moise pe Guran cu trafaletul prin lacase de cult ) o spun doar la cerere insistenta adica 23 de ‘buline-verzi’….

    Răspunde
     
  • morun
    Iunie 18, 2014 la ora 23:41

    1.Stiu o gluma buna…o scriu doar daca o cere poporul.
    2.Luptele dintre religii sunt foarte vechi si vor continua la fel de sangeros pana ce se va impune una,

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Iunie 19, 2014 la ora 08:32

      si gluma?

      Răspunde
       
  • Alex
    Iunie 18, 2014 la ora 13:48

    Sublim.Inca un Urs de Aur urmeaza,dupa „Pozitia pescarului”(stirea halucinanta cu Jiul,calul si pescarul) urmeaza „Trafaletul,prefericitul si mult preanefericitii”

    Răspunde
     
  • Cris
    Iunie 18, 2014 la ora 13:30

    TVA-ul de 24% intr-o tara cu venituri africane precum Romania e „Sfanta tija” infipta in fundul romanilor de infractorii care conduc aceasta tara, prin rotatie, de 25 de ani incoace.

    Răspunde
     
  • emanuel
    Iunie 18, 2014 la ora 12:08

    Senzational produs de ignoranta liturgica

    În legătură cu materialele din presă scrise de unii jurnaliști fără cunoștințe liturgice, în ziua de 17 iunie 2014, referitoare la sfințirea cu „trafaletul îmbibat în apă sfințită” (sic) a noilor studiouri ale posturilor de radio şi televiziune TRINITAS ale Patriarhiei Române, precizăm:

    În Biserica Ortodoxă Română, la slujbele de sfințire a caselor sau a unor edificii se folosește busuiocul pentru stropirea cu agheasmă (apă sfințită) şi miruitorul pentru ungerea cu untdelemn sfințit a pereților casei.

    Din raţiuni practice, pentru sfințirea pereților edificiilor mai înalte, miruitorul este unul extensibil, fiind confecţionat dintr-o tijă telescopică de aproximativ 2,5-3 metri lungime, având la partea superioară un burete care se îmbibă în untdelemnul sfințit, pentru a face semnul Sfintei Cruci pe zidul sau peretele clădirii.

    Prin urmare, după ce este stropit cu agheasmă, folosind un buchet din ramuri de busuioc, numit sfeștoc, peretele este însemnat cu untdelemn sfinţit. La sfințirea unei biserici înalte se folosește tot miruitorul extensibil, dar îmbibat cu Sfântul şi Marele Mir. Începând cu anul 2008, când a fost sfințit Marele Mir, toți ierarhii ortodocși români folosesc miruitorul extensibil pentru sfințirea bisericilor sau a unor edificii bisericeşti, acesta fiind practic şi ușor de transportat.

    BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE

    17 iunie 2014, 15:56

    Răspunde
     
    1. punctul pe i
      Iunie 20, 2014 la ora 21:58

      NU LA RASPUNSUL de bun simt .. de mai sus .. vreau sa ma refer.. CI LA BLEBEDOCEALA ARICOLUILUI IN SINE !!

      Faptul ca nici autorul articolului si nici multi „comentatori ” CRE(S(TINI .. care au fost la biserica .. la propriul botez si ( eventual ..) la propria nunta !!.. NU CUNOSC ..NICI MACAR .. cum „functioneaza ” trafaletul !!

      Pentru ca daca instrumentul numit trafalet ESTE O ROLA care se invarte pe un ax !! si care daca este imbibat in vopsea .. astfel poate SA ACOPERE O.. S U P R A F A T A .. cu o vopsea .. miruitorul telescopic .. nu are NICI o rola !! ci ON TAMPON F I X , legat rigid de tija metalica !!!.. CU CARE NU SE POATE ACOPERI/ZUGRAVI O .. S U P R A F A T A !!! .. ci se poate DESENA !! comparabil .. CU O PENSULA !! o cruce !!

      OARE .. CE S-AR MAI PUTEA ADUGA ??

      VAI DE CINE V-A .. pus pixul/tastaura.. in mana .. pentru ca in cap..

      Răspunde
       
  • N!ck
    Iunie 18, 2014 la ora 11:54

    Nu am crezut ca voi gasi acesta stire comentata aici!
    Ma asteptam la alte subiecte cum ar fi:
    – Poate salva Cipru dependenta UE de gazele rusesti?
    – „Tergiversarea” motivarii CCR cu privire la legea insolventei duce la pierderi de miliarde de lei sau nu?

    Pana si un subiect mai amplu despre masuri impotriva cersetorilor era mai binevenit…

    In concluzie:
    „Tara arade si baba se piaptana!”

    Răspunde
     
  • 2DU
    Iunie 18, 2014 la ora 10:16

    da, pentru ca pe langa dilema numelui respectivului obiect, e perfect logic sa manjesti niste monitoare cu apa…

    Răspunde
     
  • Adi
    Iunie 18, 2014 la ora 10:09

    Sa nu se mire BOR ca respectul pentru institutie si membrii ei e in declin. Sa nu se mire BOR ca enoriasii incep sa ridice din sprincene.
    Exercitiu de imaginatie : Unde o sa fie BOR peste 30 ani ?

    Răspunde
     
  • gogu
    Iunie 17, 2014 la ora 22:48

    domnule guran la noi asta cu „nu e ce vedeti voi e ce va spun io „e veche.sa luam de exemplu stilpii pusi de primaria capitalei intre benzile de circulatie cu foarte multi bani,toata lumea spunea ca sunt inutile si incurca tot numai cei de la primarie spuneau ca sunt nemaipomenite.o alta asemenea este isprava presedintelui cu dosu de palma peste botu copilului, toata lumea a vazut asta numai presedintele si cateii lui spuneau ca nu e asa si ca rusinedinupatriciu.acum toata lumea a vazut trafalet numa lingaii bisericesti spun ca este nus ce obiect de cult nemaipomenit.acuma la drept vorbind asta o fi cauza de ploua asa de mult de se fac recoltele de citiva ani ceva de speriat de am ajuns mari exportatori de cereale vezi? asta e si din cauza sfintului trafalet.

    Răspunde
     
  • Cris
    Iunie 17, 2014 la ora 22:29

    Manageri privati la BOR!

    Urgent!

    Răspunde
     
  • defrag
    Iunie 17, 2014 la ora 22:19

    De ce tine neaparat biserica sa ne minta in fata? Contribuim prea putin sau contam prea putin pt. ei? Eu cred ca si una si alta – si mai cred ceva: meritam aceasta palma din fata bisericii pt. ca suntem o natie cu prea multi oameni prosti!

    Răspunde
     
    1. Doru
      Iunie 19, 2014 la ora 01:40

      Dintre care tu esti cel dintai…

      Răspunde
       
  • nikalai
    Iunie 17, 2014 la ora 21:28

    cum e BOR SA? Ori srl? Are ceva pe bursa? Daca are vreau sa investesc :)). Cred ca ps Danut ar fi bun de prim ministru. da dupa zice ca i a lui tara :))

    Răspunde
     
  • iulian
    Iunie 17, 2014 la ora 21:14

    D-l Stefan,
    1. dupa o facultate de utilaj tehnologic si 2o de ani de inginerie mecanica SIGUR iti pot fi profesor; mangealâcul e DOAR ce am zis. Parghia intr-adevar poate fi folosita si pentru miscarea unei greutati.
    2. nu m-am legat si nu ma leg de un purtator de cuvant neinspirat si poate prea obedient, intrucat e de la sine inteles ca fiind prins la mijloc … intre sef-Patriarhul si ziaristii sclipitor de inteligenti-incisivi era normal sa dea din balba-n balba;
    3. IDOLII si SIMBOLURILE nu-s ceva ideal-mirific, ci ceva UMAN, cu bune si rele, insa DEMNE de urmat, de luat exemplu, de imbarbatat si de trezire a sentimentelor de solidaritate, patriotism, daruire si sacrificiu!!!
    4. DA, vad un atac la adresa biserii ca SIMBOL NATIONAL, intr-adevar nu cu parul ( mangealâcul :p ), ci cu picatura ( chinezeasca ) care … fiti sigur ca e mult mai periculoasa decat bata ( ca sa nu mai contraziceti cautati si cititi cateva efecte ale picaturii chinezesti )!!!

    Răspunde
     
    1. aleks
      Iunie 17, 2014 la ora 22:15

      Iulian, iti respect parerea si observatiile.
      Vin cu o completare: biserica ortodoxa nu e simbol national.in primul rand nu priveste intreaga natiune, ci doar pe ortodocsi. Restul sunt destul de multi, si platesc si ei, din impozitele lor (locale sau centrale) daravelele ortodoxiei, fara sa-i fi intrebat nimeni daca sunt de acord.
      Dictatura majoritatii, implicarea BOR in politica (inca din cele mai vechi timpuri), directionarea nu foarte transparenta a fondurilor publice, da, astea sunt caracteristici ale bisericii ortodoxe, simbol national, mai putin.
      Cat despre polonezi, ei ne scuipa in cap din cauza banilor americani, inca de pe timpul comunismului, nu Biserica Catolica i-a facut bogati, ea doar le-a interzis avortul.

      Răspunde
       
      1. iulian
        Iunie 17, 2014 la ora 23:41

        D-l Aleks,
        Iti respect BUNUL SIMT, ceva rar intalnit in ziua de azi. Acum sa-ti raspund :
        1.NU EU, ci orice statistica si orice editie a recesamantului confirma faptul ca PESTE 85% din populatia Romanie e ortodoxa.
        2. DACA la botez nu-ti poti exprima optiunea, minim 98% din populatia romaniei se cununa RELIGIOS si se inmormanteaza in cimitire, cu preoti; sa-ti mai zic de sarbatori…Paste, Craciun…zile onomastice?
        3. STII alta regula mai buna decat aceea a majoritatii, a democratiei?
        4. ISTORIA scrisa si nescrisa arata indubitabil ca unul din cei trei ”stalpi” de baza ai comunitatilor a fost PREOTUL ( alaturi de invatator si primar/liderul comunitatii );
        5.Referitor la polonezi, Papa nu le0-a dat bani in mod direct, DAR NU UITA ca cea mai mare ”forta” a lumii e LOBBY-ul si existenta sau inexistenta LIANTULUI care poate face diferenta intre o natiune-Polonia si o adunatura de cetateni-Romania;
        6. Ca orice-i omenesc are si biserica uscaturile ei printre slujitori, INSA nu cred ca nu poti admira padurea daca in ea exista si ceva uscaturi;
        7. ROMANIA are nevoie de simbolurile ei nationale DACA vrea saltul de ”adunatura de cetateni” actuala la NATIUNEA pe care cred ca ne-o dorim toti care simtim romaneste!!!

        Răspunde
         
        1. Lucian
          Iunie 18, 2014 la ora 09:55

          Toti lasii si prostii se declara ortodocsi. Iar daca nu iese ok la cifra, are grija SRI-ul, clasa politica si altii. Ce ortodoxism vezi tu Iuliane? Ca merg toti prostii sa linga moaste, in timp ce politicul ii injunghie la facturi? E absolut aberant, lipsa de viziune sau pur fanatism ceea ce susti tu cu procentele alea. Rusii sunt mai ortodocsi ca noi. Ii ajuta? Tot barbari raman. Nu vreau sa extind discutia, deoarece mi-ar lua peste 8 ore sa te de-spal pe creier de ideile astea.

          Răspunde
           
          1. iulian
            Iunie 18, 2014 la ora 21:19

            domnule Lucian,
            Chiar daca nu duci lipsa de nesimtire iti voi raspunde;
            1. INVATA sa citesti, sa te documentezi, sa filtrezi informatiile si abia apoi sa incerci a-ti exprima o opinie;
            2. Tot e bine ca recunosti ca am creier; o sa ma documentez cu ce-ti poate fi tratata cutia craniana in vederea insamantarii a ceva creier in ea;
            3. Iti mai explic o data, poate intelegi; procentele sunt din date oficiale, recunoscute si necontestate.
            4. REFLECTEAZA la ceva fff simplu; cati morti fara cruce la cap ai vazut in TOATA Romania????

             
  • Kristina
    Iunie 17, 2014 la ora 20:46

    NUMAI TRAFALETELE ALA VA SCANDALIZEAZA?
    Masinutele 4×4 cu care se dau sfiintiile lor nu?
    Hainutele cu fir aurit ,nu?
    Vilutele de lux,in care se roaga „smeriti” pt.enoriasii contributori,nu?
    Tabletele de ultima generatie din care recita psalmii,nu?
    Marmura ,granitul,turnuletele aurite care dau grandoare locasurilor lor,nu?
    Banii care ii cer fara jena pt.fiecare acatist,nu?
    Produsele comercializate prin PANGAR,fara nici o eticheta de pret,nu?
    Eh…
    Cand am scris ca in BISERICILE ORTODOXE DIN ROMANIA GASESTI ORICE,mai putin pe DUMNEZEU,
    SI CA ORTODOXISMUL DE AZI IMI REPUGNA,
    AM FOST FACUTA IN TOATE FELURILE!
    (cum ii zicea @Cosmin Moise…asa ceva,eram XENOFOBA,ETC.ETC.ETC.)

    Răspunde
     
    1. Cosmin Moise
      Iunie 17, 2014 la ora 21:38

      …si n-ai inteles nimic! Este o cearta, ciondaneala in familie1 In familia asta ortodoxa a noastra, mai buna sau mai rea. Observi ca nimanui, cu exceptia ta, nu-i „repugna” ortodoxia romanilor, ci, cel mult, niste obiceiuri proaste ale „Bisericii ortodoxe romane”. Daca esti ortodoxa si romanca mai trecem cu vederea, ca de, suntem in familie, dar daca nu esti te rog sa-ti tii gura si sa nu te bagi in ciorba noastra! Este curata nesimtire ca cineva de alt cult sa ne dea lectii despre ce trebuie sa faca biserica noastra!

      Răspunde
       
      1. aleks
        Iunie 17, 2014 la ora 22:21

        Cosmin Moise, cine ne da puterea de a spune altora sa-si publice parerile in functie de apartenenta religioasa?
        Eu sunt ortodox dupa botez, daca asta e un criteriu (stupid criteriu, oricum), dar nu pot sa nu fiu de acord cu fata pe care tu o jignesti.
        Totusi, chiar daca n-as fi de acord cu ea, tot n-am avea, nici eu, nici tu caderea sa cerem nimanui „sa-si tina gura”.
        E o chestiune de normalitate, de bun simt si de regula a jocului democratic pe care-l invocam cu atata ardoare.

        Răspunde
         
        1. Cosmin Moise
          Iunie 18, 2014 la ora 12:39

          Tie, ca ortodox, ti s-ar parea normal sa spui ca, de exemplu, religia islamica siita din Iran iti „repugna”? Repet: „fata” asta nu cunoaste limba romana, sper („repugna – a-i produce cuiva silă sau dezgust, a-i provoca cuiva oroare, a-i displăcea profund”).

          Răspunde
           
      2. Kristina
        Iunie 17, 2014 la ora 22:26

        Mergi in Israel si invata ce inseamna a fi ortodox.
        Familia cu obiceiuri proaste nu sta in rand cu cea cu obiceiuri bune,din pacate.
        noapte buna!

        Răspunde
         
      3. bugsy
        Iunie 18, 2014 la ora 09:59

        @Cosmin Moise: Moshe, inteleg ca esti responsabil pe aici cu cine are / nu are dreptul sa comenteze. Ce/cat ma costa daca vreau sa comentez si eu? Am nevoie de CI/pasaport/certificate de botez/card RATB?

        Răspunde
         
        1. Cosmin Moise
          Iunie 18, 2014 la ora 12:43

          Ai dreptate, pentru unii ar trebui pusi sa plateasca ca sa fie lasati sa posteze!

          Răspunde
           
          1. bugsy
            Iunie 18, 2014 la ora 13:53

            Asa ca sa fie!

             
    2. emanuel
      Iunie 18, 2014 la ora 13:17

      @ Kristina

      Cand vedem in celalalt numai raul inseamna ca raul este inauntrul nostru.

      „Nu judecati, ca sa nu fiti judecati. Caci cu judecata cu care judecati, veti fi judecati, si cu masura cu care masurati, vi se va masura” (Matei 7, 1-2)

      „Cum să nu văd păcatele aproapelui și să nu îl judec?

      – Nu putem să nu vedem păcatele aproapelui, dar putem să ne ferim să îl judecăm. Trebuie să încercăm să îl vedem cu ochii lui Dumnezeu, Care moare pentru păcatul fiecăruia dintre noi, și de aceea să avem compătimire pentru fiecare chip al Său. Așa cum Domnul a murit pentru cei păcătoși, așa și noi, când avem compătimire față de aproapele atunci când acesta păcătuiește, Îi bineplacem lui Dumnezeu. Păcatul este „vrăjmășie împotriva lui Dumnezeu” (Rom. 8,7) și atunci când avem compătimire pentru cel păcătos, Dumnezeu ne consideră aceasta ca pe o virtute și ne dă în schimb harul Duhului Sfânt.”

      (Arhimandrit Zaharia Zaharou, Merinde pentru monahi, Editura Nicodim Caligraful, Sfânta Mănăstire Putna, 2012, pp. 47-48)

      Răspunde
       
      1. Kristina
        Iunie 21, 2014 la ora 17:10

        Nu judecam pe nimeni.
        spuneam doar ca banul e ochiul DRACULUI.
        si ca pana si in minunatele temple ale TIBETULUI,ispiteste.
        atat.

        Răspunde
         
  • stefan
    Iunie 17, 2014 la ora 20:27

    Iulian ai dreptate doar cu parghia.si aia pe jumatate. parghia nu NEAPARAT ridica. poate sa impinga sau sa deplaseze in orice directie.cat priveste trafaletul buclucas ma intreb de ce nu te legi de purtatorul de cuvant al bisericii( cu litera mica-asupra mea nu are prea mare influenta)care o tine sus si tare ca NU e trafalet. nu vad in articol un atac asupra bisericii sau valorilor. vezi tu?

    Răspunde
     
  • iulian
    Iunie 17, 2014 la ora 19:57

    Domnule Guran,
    TOATA stima pentru alte articole si anale SUPERBE, insa aici ati dat cu mangealâcul ( sau preferati cu trafaletele? ;P ) in balta.
    De ce? Simplu; la cat de meticulos sunteti de obicei ma mir ca n-ati cautat pe un dex ( online, sau tiparit ) sau ca n-ati sunat un prieten 😉 sa va spuna ca mangealâc = o PARGIHE de ridicat greutati si NU „…un par, ținut de capete de doi oameni, de regulă zidari, care cară pe el o greutate.”. SPER ca n-o sa va suparati spunandu-va ca diferenta de la ”a ridica” la ” a cara” este identica cu aceea de la a incerca sa sapati groapa Patriarhului si a cadea singur in ea!
    STITI unul din motivele pentru care polonezii ne dau ture??? Nusi bat joc de simbolurile nationale, la ei biserica fiind nu doar sfanta, ci si un mare simbol national!!! Sa astept un gest de cainta de la dvs? M-as mira sa-l faceti. Altfel s-auzim de bine si ASTEPT de la dvs. o serie de emisiuni ”Sa ne recuperam simbolurile nationale!”

    Răspunde
     
    1. iulian
      Iunie 17, 2014 la ora 20:00

      ERATA : in loc de ”anale” se va citi ”ANALIZE”

      Răspunde
       
      1. Adriana
        Iunie 17, 2014 la ora 23:44

        D-le Iulian,rogu-te acceptà cà nu PF Dànut reprezintà un simbol national si cà biserica ortodoxà românà,prin vajnicii ei reprezentanti(vezi chiar „onorabilul” în discutie),a fàcut tot ce-a putut sà se autodiscrediteze.Nu se prea aude de gesturi de mare umanism din partea lor…N-ar avea nevoie de „avocati” dacà,prin atitudinea lor,si-ar justifica menirea,dar n-o fac,domnule si de-aci necesitatea „avocatilor”!Cu tot respectul,luptati pentru o cauzà mai bunà!

        Răspunde
         
        1. iulian
          Iunie 18, 2014 la ora 21:31

          Doamna Adriana,
          Recititi va rog TOT ceea ce am scris si o sa va luminati, sper, ca am zis BISERICA si nu am rostit nici un nume al nici unui slujitor.
          Ca idee sunt inginer, nici macar ” ‘telectual”, vorba bancului ( la o masa stateau 3 ingineri si un intelectual :p ), nu fac apologia nici unei institutii, ci a unei idei, anume aceea ca o Natiune nu poate exista decat prin simboluri, altfel devine o simpla adunatura de cetateni intr-un areal usor de sfartecat. Si oricat ar carcoti asa zisii atei pe aici, cititi istoria Romaniei si o sa vedeti ca BISERICA a fost, este si va ramane un SIMBOL, o institutie care merita RESPECT!
          Eminescu spunea ca ”E usor a scrie versuri, cand nimic nu ai a spune!”, asadar imi permit sa-l parafrazez un pic, ”E usor a scrie comentarii, cand nu ai minime cunostinte de ISTORIE a neamului tau!”; aviz si domnului Moise Guran.

          Răspunde
           
    2. Moise
      Iunie 17, 2014 la ora 21:41

      da, un par este o parghie. Un par tinut de doua capete… vreti sa calculam bratul fortei sau ce?

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        Iunie 17, 2014 la ora 23:54

        Moise, cumva iti acorzi singur calificative? Ca noi, astia muritori de rand nu prea mai putem vota. Care este diferenta intre a sfinti cu un „trafalet” si aprecierea unui comentariu? Cine este fara de pacat sa arunce primul piatra…

        Răspunde
         
        1. Lucian
          Iunie 18, 2014 la ora 09:46

          Parerea mea e ca cel cu oarecare responsabilitate cerebrala sa arunce primele pietre. Si-i recomand o catapulta. Deoarece conform doctrinei sfantului Trafalet, toti suntem nascuti in pacat. Si un pacat mare e sa-ti speli lcd-ul sau plasma cu trafaletul… 😉

          Răspunde
           
  • Cris
    Iunie 17, 2014 la ora 19:22

    E sfanta „tija de sfintire” cu recipient hidraulic de agheazma in varf.

    Nu sunteti la zi cu tehnica bisericeasca dle. Guran.

    Daca n-o numeste Ponta pe Ioana Petrescu in consiliul de administratie al Bisericii Ortodoxe Romane, n-am facut nimic.

    Răspunde
     
  • Costin
    Iunie 17, 2014 la ora 19:18

    Incepator. Il ajuta vopseaua 🙂

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase