De ce politicienii mai şi vin, dar e bine să mai şi plece

Publicat la data de de Moise

vot-blog

de Moise Guran

Oricât de penibilă este în esenţă refacerea Alianţei DA, la aproape zece ani de când s-a născut şi la aproape opt ani de când a dat ortul popii, reunificarea Dreptei are o importanţă mai mare decât pot pricepe şi Blaga şi Antonescu, ba chiar şi Victor Ponta.

Nu, nu alegerile prezidenţiale sunt miza cea mare, ci un echilibru în politicile publice, un echilibru ce ne interesează pe toţi, indiferent de preferinţele electorale.

Ca să argumentez pe scurt această teorie, o să vă dau numai exemplul Franţei, eşuată inevitabil pe mâna lui Sarkozy în timpul crizei economice, pentru a intra de-a dreptul în stânci cu guvernarea de stânga a lui Hollande. Acesta a promis taxarea bogaţilor şi ajutarea săracilor, iar acum are o ditamai gaură în buget. A ajuns la putere exact pe nemulţumirea populaţiei faţă de guvernarea de drepta, a promis marea cu sarea, dar n-a reuşit nici măcar sarea, iar rezultatul inevitabil a fost uite acum, la ultimele alegeri, exact ascensiunea extremei drepte care a bătut la fund şi stânga, şi dreapta.

Aşa se întâmplă de regulă atunci când electoratul nu mai are între cine şi cine să aleagă dintre partidele democratice. Sesizând apetitul publicului pentru extremă, Hollande l-a însărcinat să formeze guvernul pe Manuel Valls, un sinistru campion căţărat pe declaraţii anti-româneşti.

Într-un mod cu totul şi cu totul fericit, partidele extremiste sunt în pauză în România aşa că, la acest moment, n-a prea avut cine să preia nemulţumirea oamenilor care i-au dat un vot contra lui Băsescu şi PDL, iar acum se simt dezamăgiţi de guvernarea USL.

Refularea ultimelor alegeri s-a numit Mircea Diaconu, şi, în ciuda faptului că şi-a luat de data asta buletinul, nu de Bucureşti, ci de afiliat al lui Dan Voiculescu, iar asta nu îi face cinste, în ciuda incompatibilității în care n-ar fi trebuit să ajungă şi a sfidării unei decizii a justiţiei, Mircea Diaconu nu este nici Marine Le Pen, nici Nigel Farage. E doar un răzvrătit care a stricat ploile tuturor.

Însă, extremismul este doar într-o pauză şi reapariţia lui şi la noi poate fi doar o chestiune de timp. De aceea, liderii partidelor democratice trebuie să ştie, să conştientizeze că schimbarea garniturii după catastrofele electorale este necesară, în primul rând pentru încurajarea electoratului de a nu se lăsa păcălit de extreme.

Mi se pare că nici Crin Antonescu, nici Vasile Blaga şi, e clar de acum că nici Traian Băsescu, nu pricep cât de important este ca atunci când ţi-ai mâncat mălaiul să te duci acasă, să laşi pe altul, ca să dai o şansă competiţiei şi, în final democraţiei.

Dacă Johannis sau chiar Predoiu vor fi în continuare ţinuţi de mascote prin curtea celor două partide numite de dreapta, atunci nu vor fi credibili, nu vor convinge, iar Ponta va ajunge în turul doi cu cine ştie cine, poate cu un om drăguţ, dar cu valori discutabile, aşa cum este Mircea Diaconu, sau poate cu un alt tribun gata să declare război extratereştrilor numai ca să obţină voturi.

Aşa s-a întâmplat în anul 2000, în turul doi al alegerilor prezidenţiale, când brusc Ion Iliescu ni s-a părut multora dintre noi, frecventabil. Alternativa era Vadim Tudor, prieten al domnului Jean Marie Le Pen, tatăl doamnei care a câştigat acum Franţa.

Nici măcar nu mă tem de faptul că românii ar putea alege un extremist drept preşedinte. Dar fie şi un premier de stânga, ar recepţiona altfel mesajul electoratului din România, dacă ar avea o dreaptă mai puternică în opoziţie. Poate ar înţelege mai bine decât a putut Hollande că, sugrumând prea mult munca, mai devreme sau mai târziu nu prea o să mai ai de unde da bani nici pentru asistenţa socială.

Comentarii prin facebook

31 răspunsuri la De ce politicienii mai şi vin, dar e bine să mai şi plece

  • Marian
    Iunie 2, 2014 la ora 17:54

    O dreapta nu poate exista fara una sau mai multe personalitati puternice ca Vadim, Farage si altii. Veti spune ca sunt controversate – si asa este – dar sunt personalitati puternice. Momentan in Romania nu se intrevede nici o personalitate puternica ce ar putea sa iasa in fata si sa conduca o ofensiva a dreptei. Mai mult, politicienii actuali sunt atat de plimbati prin aliante, partide, intelegeri si alte forme de asociere incat nu mai au credibilitate indiferent de ce parte se autoproclama.
    Cred ca Ponta si guvernarea socialista de acum e una de conjunctura: au venit la putere pe un vot puternic negativ si cei ramasi in opozitie nu au fost in stare sa se reorganizeze si sa revina in forta. Prin urmare, au luat puterea si acum nu are cine sa le faca opozitie, normal ca iau 50% la alegeri.
    Mi-ar placea sa vad o revenire a dreptei, dar nu oricum. As vrea sa vad o campanie credibila cu oameni integri, fara dosare si eventual cu niste ani de experienta in mediul privat de afaceri. Dar, din pacate, nu cred ca asa ceva se va intampla vreodata in Romania; oamenii integri, priceputi si credibili din mediul de business se pare ca nu au stomac pentru politica romaneasca. Sincer, nu cred ii putem condamna.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Iunie 1, 2014 la ora 14:31

    Mie, unul, clipuletul cu Farage in care critica modul in care birocratii europeni gestionau criza din Spania mi-a placut. Adica avea logica, dar trebuie sa marturisesc ca pe vremea aceea nu stiam foarte multe despre Farage. Mi-am cam schimbat parerea intre timp.
    Acum, legat de coagularea dreptei, cred ca e prematur. Mai iesi se scuipau pe la televizor, nu e credibil. Poate sa formeze o alianta, dar un singur partid e prea devreme. Plus ca eu as vrea o dreapta care sa apere principiile liberale nu interesele corporatiste sau baroniste. Pentru ca una e sa aperi libertatile individului si alta e sa aperi interesele.
    La noi munca e deja suprataxata, iar daca tinem cont de taxele pe consum ( tva, combustibil plus toate celelalte ) intelegem usor de ce nu avem clasa de mijloc.
    Am vazut un reportaj , nu mai tin minte pe ce post, dar scria mare cat il costa pe buget munca netaxata. Eu lucrez in domeniul bancar si stiu cam cat se castiga in fiecare domeniu si modul in care sunt platiti. Si va zic ca daca maine ar disparea plata la negru ( partial ” la negru ” ) la fel ar disparea si locurile de munca. Multi angajatori nu si-ar mai permite sa plateasca oamenii.
    La cum stau lucrurile, nu vreau sa o spun, dar cred ca economia a reusit sa creasca pentru ca privatul a evitat suprataxarea. Bine, stiu si cealalta fata a monedei,ca daca privatul si populatia nu ar face evaziune nu ar fi necesare nici taxe atat de mari. Dar exemple cum e Franta, din pacate,ne contrazic. Franta are o rata a evaziunii mult mai mica si cu toate astea taxele nu sunt mici ci cresc. Inca odata, pentru a nu stiu catea oara in istorie, politiile socialiste si-au aratat ineficienta.
    Germania, pe de alta parte, vrea sa reduca din taxe pentru ca incaseaza prea mult. Cand om avea guvernanti precum nemtii va fi contraproductiva eaziunea, pana atunci, nu stiu ce sa zic…
    Oricum, de cinstit , indubitabil trebuie sa fim cinstiti si sa ne platim taxele, unii invocand suprataxarea nu platesc nimic la stat, ceea ce e extrem de grav.
    Am luat masa, recent, cu un englez ( bine, algerian de origine ) dar spunea ca inainte sa vina in Romania avusese o impresie foarte proasta deste tara, dar a descoperit ca oamenii sunt foarte amabili si e destul de frumos la noi. A fost placut surprins.
    Eu zic asa, legat de extremismul englezesc, sa luptam pentru drepturile noastre in Europa, pentru libera circulatie , pentru dreptul de munca , si impotriva oricare discriminari dar atat, sa le avem fara sa le exercitam. Vreau sa am dreptul sa merg in UK ( precum orice cetatean roman ) dar nu vreau sa merg. Respect opinia lor, daca nu ma vor la ei in casa, nu intru cu forta. In schimb, eu ii primesc cu bratele deschise daca vor sa viziteze Romania. Nu am nimic de pierdut decat de castigat. Din fericire la noi extremismul nu prea e la el acasa.
    N-as vrea sa gresesc dar cred ca rata infractionalitatii in Romania e mai mica decat in UK, am eu o banuiala.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Iunie 1, 2014 la ora 22:59

      Domnu Catalin ( CTL ), apreciez felul cum comunicati si comentati. Aveti dreptate in tot ce spuneti, cel putin asa cred. As dori insa sa … despic firul in patru, pentru ca sunt lucruri cunoscute care nu pot fi inglobate intr-o singura expresie – semnificatia ar fi distorsionata.
      „eu as vrea o dreapta care sa apere principiile liberale”, dreapta-centru-stinga sau extremisti-conservatori, din punctul meu de vedere toate sunt o apa si un pamint. Toti cind se vad la putere, se chivernisesc si poporul sufera. Este drept ca se mai rotesc niste paturele de profitanti, dar cam atita.
      Am sa amintesc citeva principii liberale: democratia (inseamna exercitarea puterii poporului – in care tara credeti ca se intimpla asa ceva?), stat de drept (control si echilibru reciproc intre lege, guvern/presedinte si justitie – nu credeti ca de fapt puterea banului guverneaza totul si treba asta este la fel de greu de schimbat pe cit este de greu de ascuns?), libertatea sub toate aspectele (adica sa nu existe TEAMA, si am mai jos un comentariu care ma scuteste sa ma repet), proprietatea publica si privata (am pus-o impreuna cu cea publica pentru ca este greu sa le separi mai ales cind in ecuatie intervine si factorul strain, cind este vorba de firme/organizatii care se privatizeaza sau de terenuri comercializate cu proprietati diverse deasupra si dedesubt – aici as aminti de faptul ca Orban a dat o lege de condamnare la 5 ani pe fiecare participant la instrainarea unui ha din pamintul Ungariei), retragerea statului din economie (asta-i vorba goala – in nici o tara statul nu se retrage si nu poate sa o faca: bugetul lui si economia tarii se conditioneaza reciproc prin fiscalitate, altfel ar astepta pomana de la privat si toate ramurile/domeniile strategice [armata, sanatatea, sociala, educatia, energia, resursele naturale, telecomunicatia, transportul] ar ramine la mina privatului (dvs chiar ati mentionat „cat il costa pe buget munca netaxata”), iar despre competitie… (cine poate oase roade).
      Despre munca la negru, de care vorbiti si dvs, pot doar sa remarc ca apare ca o solutie a economiei romanesti.
      Dati exemple precum Franta, nu va contrazic (probabil ca cunoasteti situatii concrete), dar sa stiti ca sunt peste tot incalcari ale legii fiscale care nu pot sau nu se scot la lumina – cind se face o evaziune imensa se inchid si ochii si urechile si nasul, la sute de evaziuni mici scandalul pe toti peretii. Intelegeti?
      Spuneti „Economia depinde total de politica” si as diferentia cele doua domenii economice, intern (unde as spune ca practicam o strategie economica) si international (unde practicam politica, de multe ori fara legatura directa cu interesele economice ale tarii). Sunt de parere ca pluralismul politic in interiorul tarii, nu tine de liberalitate, doar de rotatia pungasilor care sunt cam multi. In relatiile internationale sunt cu adevarat probleme politice (nu socialism, capitalism sau comunism) legate de teritorii, etnii (aspecte istorice care sunt framintate mereu si nu cred sa se rezolve vreodata – si nici nu vad o prioritate asa de urgenta de a fi rezolvate, pina la urma se linistesc de la sine)si care orienteaza/motiveaza, mai mult decit necesita, balantele economice interstatale. Inteleg aici ca tranzactiile economice nu sunt intru-totul echilibrate. Aici avem nevoie de DIPLOMATI straluciti, iar economistii sau avocatii, fie ei si politicieni, nu cred ca au simturile suficient de dezvoltate. Aici le-as da mina libera istoricilor si filozofilor … PURI, decisiv de important.

      Răspunde
       
  • Daniel
    Mai 31, 2014 la ora 23:41

    Moise nu am mai fost de mult pe aici… Vad ca te-ai apucat de politica. Parerea mea, daca imi permiti… ramai in domeniul care te-a consacrat. Nu amesteca lucrurile astea … pentru ca sunt atat de diferite …

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 31, 2014 la ora 23:49

      Da dar politica este mai palpitanta, nici nu poti sa-i faci grafice.

      Răspunde
       
    2. Deceneu
      Iunie 1, 2014 la ora 11:58

      In Romania nu poti face politica neutra, pentru ca nu exista o mass-media independenta de politic.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Iunie 1, 2014 la ora 23:19

        „In Romania nu poti face politica neutra, pentru ca nu exista o mass-media independenta de politic” – cam confuz. Ca un stat neutru poarta o politica de neutralitate, de neamestec în conflictele dintre alte state, este vorba clae de relatii intrnationale.
        „Şeful diplomaţiei române, Titus Corlăţean, a afirmat, vineri, prin intermediul unui comunicat al Ministerului de Externe, că preşedintele Traian Băsescu încalcă flagrant prevederile constituţionale privind neutralitatea politică prin declaratiile de susţinere a unui partid în alegerile europarlamentare” – aici iar este vorba de un STATUT relational corespunzator unei functii.
        Ceea ce spuneti dvs nu se leaga, nu se dezleaga. Intr-o tara, intre partidele unei tari nu exista asa ceva, sa practici o politica neutra. In politica nu te … abtii. Iar „mass-media” nu are nici o vina in treba asta, chiar daca ar fi independenta (ceea ce, fie vorba intre noi, este absurd).

        Răspunde
         
    3. Catalin ( CTL )
      Iunie 1, 2014 la ora 14:37

      Economia depinde total de politica, de aceea politica e importanta. Istoria a aratat asta.

      Răspunde
       
  • un turist
    Mai 31, 2014 la ora 22:40

    Cum vad stirile din Romania nu pot sa nu ma gindesc cum mai pote exista acest STAT..nu tara–Romania. In fiecare zi nu se poate fara arestari in cercurile inalte si asta cu implicatii de milioane de € nu Lei. Taxati pina la limita durerii pe cei ce muncesc cinstit DAR DE CE nu se confisca averile dobindite ilegal si prin hotii. Vrem sa inaintam sa fim civilizati cum s-a mai spus ca sintem Europeni nu Arabi sau Rusii comunisti dar cum ramine cind clasa politica nu mai iese din coruptie si inselaciune. Oare nu se vede ca toti oamenii care vor sa munceasca cinstit sint furati sau pleaca din tara. Vorbiti de 20 milioane de locuitori si muncesc cca. 5 milioane???????Obisnuinta in comunism era sa fie numai un candidat la alegeri parca acuma si asta in toata Europa nu se stie deja cine va fi ales???? Daca se continua asa cu hotia atunci**Noapte buna Romania***!!!!!

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 31, 2014 la ora 23:47

      Vad ca stiti ceva din Europa, peste tot in lume politica si politicienii sunt la fel, poate uni sa tina nasul mai sus. De exemplu, canadienii nu sunt deloc impresionati de ce se vata la cnn americanii – si in Canada este la fel doar ca se vorbeste ceva mai putin, un scandal tine 2-3 zile maximum (la americani si citeva luni – Uitati chestia cu Sterling deja ne-a plictisit dar acuma ne-am inviorat iar – dupa ce se stabilise ca l-au convins sa vinda echipa, acuma el il da in judecata pe cumparator pentru 2 Bl $, iarasi nu mai vad nici un film). Si eu am avut citeva treceri prin Europa, pe la francezi mai putin cu treburi, dar cred ca germanii sunt cei mai plictisitori de corecti, rar te mai inviorezi cu cite unu. Nu trec la detalii…

      Răspunde
       
      1. un turist
        Mai 31, 2014 la ora 23:53

        Da aveti dreptate de la al nostru fost presedinte Wulf nu s-a mai incalzit nimic in politica. Numai Hoeneß ce a mai facut putin circ in rest??? Si asta numai di lipsa de altele a tinut mai mult.

        Răspunde
         
  • Deceneu
    Mai 31, 2014 la ora 22:19

    Moise ai inceput sa vorbesti despre lucruri virtuale? La ce partide democratice faci referire? La cele care sunt conduse in stil militar, care nu au nici o consultare sau dezbatere cu proprii membrii, si care nici listele de candidati nu le decid democratic? Partidele romanesti nu se obosesc nici sa dea aparenta de simulacru de democratie al PCR. Cate sedinte lunare se tin cu organizatiile teritoriale si ce teme discuta? Sti ca in comunism se tineau? Chiar daca erau tinute pentru a aduce elogii conducatorilor si a critica nerealizarea planului mai „scapa” cate o idee se de la membrii PCR.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 31, 2014 la ora 23:35

      Nu ati fost la o adunare cu reprezentanti Librali (in Quebec) – nu l-am vazut pe ala cu afisul „aplauze”, dar toti aplaudau la comanda si se facea liniste la „linie” , sa mai spun ca vorbitorul numai s-a uita „tinta” la un colaborator/membru ca i-au inghetat sireturile. Chiar pe Obama l-am vazut odata, cineva din spatele lui a spus/comentat ceva si citeva minute mai tirziu Presedintele s-a intors zimbind/rizind i-a spus persoanei ceva si aia a disparut.

      Răspunde
       
      1. Deceneu
        Iunie 1, 2014 la ora 11:54

        Cred ca si tu vorbesti din filme. Eu iti spun din proprie experienta, ca am blocat initiativele neinspirate ale unor activisti comunisti si nu mi s-a intamplat nimic.
        Erau si atunci unii care voiau sa raporteze ca au luat masuri de reducere a consumului de curent si gaze. Unui asistent responsabil cu caminele de studenti i-a venit ideea sa demonteze tot la a soua camera tuburile de neon sa faca econmie si asta cand incepea sesiunea.
        I-am explicat ca lumina repreznta 10% din consumul de eneregie electrica si ca in sesiune este total inoportuna o asemena masura, ca poate provoca o reactie de protest a studentlor, si a renuntat.
        Asa ca nu mai vinde gogosi cu frica, ce-ti ingheata sangele in vene. Si la comunisti le era frica de proteste cum le est si la actualii politicieni. Frica e utilizata de clasa politica dar poate fi utilizata si impotriva lor. I-a sa le spui ca faci un apel la cetateni sa-si apere dreptul de a-i da o flegma presdintelui sau altui politician si sa-i chemi sa participe la o manifestatie unde sa scupie portetul presedintelui, sa vezi cum le ingheata sangele in vene.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Iunie 3, 2014 la ora 10:08

          @Deceneu.Nu cred ca exista dreptul sa dai o flecma Presedintelui in vreo tara.Basescu e si el om si putea sa sa-i dea o laba prostului dar fiind Presedinte reprezinta Romania.Pentru asta s-a abtinut insa fraierul ala risca acum puscaria pentru faptul ca a jignit romanii toti.Poate e bolnav mintal sau doar un prost manipulat prin televiziuni ca alte milioane dar prostia il costa.M-as bucura sa aud ca l-a chemat la Cotroceni Basescu,i-a dat un sut in fund si l-a trimis acasa liber, dar s-ar putea sa nu-i dea voie legea.Basescu il poate gratia dar abea dupa condamnare si nu se stie cine va fi la Cotroceni cind se va termina procesul.Poate-l gratiaza Ponta dar eu nu as miza pe asta…

          Răspunde
           
  • Radu Alexandru Vasilescu
    Mai 31, 2014 la ora 06:02

    Va admir foarte mult punctele de vedere determinate si independente domnule Guran.

    Ma simt insa nevoit sa va semnalez faptul ca in Romania problema fundamentala consta tocmai in faptul ca impozitele pentru cei bogati – de la cele pe castiguri de capitala pana la gluma de impozitare a proprietatii si luxului de prost gust (adesea sfidatoare in Romania) – ei bine aceste impozite aplicate „bogatilor” in Romania au fost si sunt de vreo 25 de ani FOARTE MICI.

    Iar pentru a le putea tine mici statul, condus de partide fie de dreapta fie de stanga, a decis sa impoziteze munca pana la un nivel absurd.

    Fie ca vorbim de impozitele si contributiile aplicate angajatilor si angajatorilor fie ca vorbim de torentul de taxe aplicat micilor afaceri, statul roman isi bate joc de munca pentru a proteja bogatii.

    Iar bogatii din Romania sunt adesea nu antreprenori ridicati prin propria munca ci smecherasi abonati la buget. Averile si castigurile lor sunt aparate prin impozite derizorii.

    Si toate astea de 25 de ani.

    De aceea prostia asta fulminanta cu dreapta si stanga nu-si are rostul. In Romania exista un singur curent politic: anti-munca pro-bogatie din smecherie. Si cam atat.

    Răspunde
     
  • tree4me
    Mai 30, 2014 la ora 17:20

    Nu are legatura cu articolul/emisiunea, dar consider ca este foarte bine de inteles, de stiut.
    Am sa dau citeva exemple.
    Te opreste politia ca esti beat la volan. Te mai lasa sa conduci numai pentru ca ai permis de conducere? Nu-i vorba de nici un accident, nici macar nu ai trecut pe „rosu”. Urmeaza suspendare, anulare, poti pierde chiar dreptul pentru totdeauna, samd. Totul este pe loc si fara discutie, perfect legal – pentru ca totul este scris in regulament.
    Facii la banca un contract pentru imprumut. Treci cu vederea, iti scapa ce este scris „marunt” si semnezi. Banca are obligatia legala sa-ti dea toate informatiile, inclusiv cele „marunte”, pentru ca sa se asigure ca semnezi in cunostinta de cauza. De fapt intra in obligatia functionarului sa-ti citeasca TOTUL cuvint cu cuvint tot ce este pe hirtie si sa-ti lamureasca totul inainte de a semna. Dar, iti scapa, ai fost nervos, bolnav, suparat si n-ai citit totul, si n-ai inteles totul, si … ai semnat. Mai tirziu realizezi ca ai gresit, dar nu mai poti anula, decit prin tribunal. Judecatorul te intreaba „Ai citit?, spui „Nu”, dar „Ai semnat!”, spui „Da”, dupa lege, s-a terminat. Deci legea este o „masina” impartiala, inumana. Asa si trebuie sa fie. Dar judecatorul trebuie sa fie OM. Sa inteleaga fie care situatie in parte, sa interpreteze, sa fie flexibil. Si totusi, el, judecatorul, in aceasta situatie, comite o ilegalitate. Toti judecatorii din lume comit aceasta ilegalitate. Sunt o gramada de cauze (nu motive) obiective (adica umane)care sa te impiedice sa percepi un amanunt important si sa nu-l consideri. Cind, la o competitie, 3 atleti trec aproape simultan linia de sosire, se studiaza fotografii/videos si se stabileste care este realitatea. In cazul documentelor, scrisul „marunt” trebuie interzis – pentru ce marunt? Economie de hirtie? As! Se mizeaza pe neatentia ta, de multe ori se mizeaza pe abilitatile tale (nici o lege nu te obliga sa-ti ei un consultant, ti se recomanda, si este pe banii tai – nu consider ca este corect, toate serviciile publice trebuiesc a fi adaptate pentru toata lumea sau consultantiile sa fie gratis, cum este avocatul poporului) pentru a profita de tine. Si judecatorul stie asta, deci dupa lege NU s-a terminat. Si, ca dovada, legea prevede curte cu juri, instante superioare. Jurii sunt oameni obisnuiti, cu bun-simt, ca oricare altul, in instantele superioare sunt oameni cu mai multa experienta care inteleg mai in profunzime si interpreteaza legea mai „omeneste”.
    Alegi un reprezentant, care sa-ti reprezinte si sustine interesele in forurile politico-administrative ale tarii. Acesta se angajeaza, in scris sau in mod public – tot aia este la acest nivel, si trebuie sa respecte. Dar in plus, el semneaza un „mandat” – un document scris supervisat de superiorul sau. Asta este complementar, formal – ce s-a angajat public este lege, pentru ca publicul are de fapt PUTEREA, toti celalti … supervisori sunt subordonati acestei puteri. Cine trebuie sa-i citeasca reprezentantului ales ceea ce el a spus cu vorbele sale? Cel mult, poporul – instanta suprema, poate sa dea dovada de flexibilitate, de clementa, de omenie. Si asta nu mai are cine sa o comenteze, nici macar strainii. Mandatul, ca si permisul de conducere, se suspenda, se anuleaza, poti fi privat de libertate, samd. PE LOC. Adica mandatul nu este obligatoriu sa fie dus pina la sfirsit in orice conditii, ci numai prin respectarea angajamentului fata de popor. Asta este constitutional (daca nu este, TREBUIE sa fie). Imunitatea este in fata altora, nu in fata celor care ti-au acordat-o. Vot de blam se da in cadru restrins, in comisii si comitete. Poporul te ia pe sus si gata. Referendum = „the principle or practice of referring measures proposed or passed by a legislative body to the vote of the electorate for approval or rejection”, deci se refera la MASURI (adica hotariri privind schimbari majore, diferite de cele prevazute deja in angajamentul luat in public), nu la reprezentantul sau presedintele ales. Nu este de loc constitutional ca alesul sa-si faca legi de votare (limite, procente, conditii) in caz ca se pune la indoiala dreptul sau de a mai ramine reprezentant al poporului.
    Daca si in alte tari se practica asta, este cum am mai spus – judecatorii din toata lumea comit aceasta ilegalitate. Aici poporul face cea mai mare greseala sau se lasa dus cu zaharelul. Atunci cind poporul nu va mai gresi, politicienii vor deveni RESPONSABILI. Nu este vorba de prostie. Iar tradarea, vinzarea si coruptia isi au radacinile in iresponsabilitate. Iresponsabilitate alimentata de greseala poporului. Deci pe cine injuram sau bagam la puscarie? Nu-i pacat?

    Răspunde
     
    1. Deceneu
      Iunie 1, 2014 la ora 11:44

      Amice ce imi placi! Poporul este vinovat ca se lasa prostit, dar la majoritatea replicilor sustii despre politicieni ca asa-s in toata lumea democrata. Cu alte cuvinte politicienilor nu ar trebui sa le reprosam nimic.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Iunie 1, 2014 la ora 21:57

        „Cu alte cuvinte politicienilor nu ar trebui sa le reprosam nimic” – reprosati-le, si mai departe? Ei ramin cu reprosul si alegatorii cu restul.
        „Cred ca si tu vorbesti din filme” – adevarat, eu vorbeam de ceva transmis la TV. Si intr-adevar se fac si filme rupte din realitate, care pe unii producatori sau actori ii costa cariera. Sunt si jurnalisti care trebuie sa se relocheze. Despre curajul studentesc, asta a fost demonstrat in toate timpurile – tinerii fara familii au mai putin de pierdut sau riscat. Probleme din camine, de care vorbiti, sunt importante si reale dar totusi … neinsemnat de periculoase.
        „Asa ca nu mai vinde gogosi cu frica, ce-ti ingheata sangele in vene” – trecind peste tutuiala, care mi-aste cam greu sa o accept cu una cu doua, de ce credeti ca exista si se finanteaza serviciile? Contra cui sau pentru cine? Sa va spun ca serviciile americane au un buget cit pentru trei din ministerele americane? Daca sunteti atit de curajos, de ce permiteti infiltrarea strainilor sau a celor pregatiti in strainatate, in conducerea tarii? Am vazut ca este foarte la moda in Romania: ciocul mic.

        Răspunde
         
  • marian
    Mai 30, 2014 la ora 17:11

    e o manevra penibila, sinistra si nu este facuta pentru salvarea democratiei. democratia are la baza interesul majoritatii, adica o guvernare pentru populatie si nu pentru interese personale, de grup. PDL a luat masuri de austeritate pentru a face investitii, bani ce au fost furati de catre ei (7 din 10 lei furati- potrivit curtii de conturi). sunt de acord cu reducerea cheltuielilor publice altele decat investitii, si investirea banilor economisiti in investitii, dar investiti si nu furati. Marx spunea ca bogatia trebuie impartita si nu acumulata in grupuri restranse. Fara precedent, astazi, bogatiile stau in mainile unui grup restrans. daca acesti oameni nu vor intelege sa trebuie sa plateasca munca si sa contribuie serios la bunastarea majoritatii, nu crizele vor fi cele ce vor duce sfarsitul capitalismului ci actiunile lor de fiinte avare. crizele sunt suportate de majoritatea saraca , de muncitori obisnuiti, pentru ca orice om bogat isi asigura o parte din resurse pentru a trai linistit, fara sa ii afecteze in vreun fel daca societatiile comerciale se vor inchide. Pierderile din banci au fost acoperite intr-o mare masura din bugetele de stat, patronii ramanand cu banii obtinuti din profit bine-mersi. am platit prea mult mizeriile marilor societatii comerciale, chiar daca scopul acestora este sa obtina profit , trebuie sa il obtina responsabil , cu bun simt, asigurand un echilibru intre interesele generale ale populatiei si interesele private ale societatii comerciale

    Răspunde
     
  • Alex
    Mai 30, 2014 la ora 16:04

    Moise am subiect pentru tine de abordat azi.! Bilderberg . Nu este vorba de bere  doar vrem sa vedem cit de independent esti si cit de informat esti cind vorbesti in probleme  de economie ??!!!

    Răspunde
     
    1. cristi
      Iunie 1, 2014 la ora 11:34

      ..hmm, foarte interesanta propunerea ta, Alex; sunt si eu foarte curios daca Moise ii va da curs

      Răspunde
       
    2. tree4me
      Iunie 2, 2014 la ora 19:03

      Cind a fost in Ottawa (adica in Kanata, o periferie mai usor de controlat decit centrul), la hotelul Brookstreet (de 4 diamante, nu stele, si cu un imens teren de golf), angajatii hotelului se faceau ca ploua. Ziaristii spuneau ca nu te puteai apropia.
      In orice caz, acuma sa va vad – il faceti pe Isarescu presedinte? Sau il lasati la „injectii valutare”, ca daca tot dispare Leul, nu mai are omul ce face.

      Răspunde
       
  • Marian Androne
    Mai 30, 2014 la ora 11:56

    “Democraţiile puternice, bazate pe statul de drept, sunt prieteni şi aliaţi mai capabili”

    Decriptati mesajul lui Joe Biden (interviu acordat Mediafax)la Bucuresti.

    Puneti in noul context international din Rasarit. In interviu, Biden a rostit cuvantul „CORUPTIE” de 23 de ori!

    Răspunde
     
  • anca
    Mai 30, 2014 la ora 02:59

    Cei care sint la conducere de atatea ani, care au vandut tara,au distrus tot ce era industrie,deci locuri de munca(sa recunoasca ei de la cine au primit ordin sau spagi)si d-voastra dl GURAN vreti ca ei sa renunte(?!),pai n-au terminat de furat/vandut tara,n-au putut sa puna in functii de raspundere toata „floarea cea aleasa a FAMILIEI”, tineri care poate nici nu s-au sters casul de la gura si tu PM ii pui in functii de responsabilitate/conducere a unui stat,a unei natiuni?Daca poporul continua sa doarma si nu realizeaza ca acest”SISTEM TICALOSIT”(catalogarea presedintelui)trebuie inlaturat,”ADIO VIATA”in tara noastra.Cascati ochii si nu mai VOTATI dupa criterii ca,da e dragut,imi place,da,e destept.POate ar fi bine sa mai intrati pe internet sau alta sursa(ca slava Domnului sunt destule) si sa vedeti ce se spune despre persoana care v-ar satisface sa-i dati votul.Cu Dumnezeu inainte!

    Răspunde
     
  • N!ck
    Mai 30, 2014 la ora 01:09

    Cu mult inainte ca promisiunea „Sa traiti bine” sa se transforme in „salut” clasa politica a realizat ca-i poate pacali pe votanti foarte usor prin vorbe goale.
    Si pentru a da greutate acestor vorbe goale au inceput sa se atace verbal, sa se „injure” si sa se ameninte unii pe altii. Atfel au descoperit ca TRADAREA este foarte buna, ca trebuie pretuita si pusa la loc de cinste. Si au inteles ca nu conteaza cine e la putere cat timp ei pot fura nestingheriti! Si au mai observat ca-i pot „murdarii” foarte usor pe noii politicieni invatandu-i repede toate trucurile astfel incat „noua garda” minte si manipuleaza cu o dexteritate demna de invidiat!

    In concluzie eu zic sa ne asteptam la ce e mai rau din partea acestei clase politice (de stanga, de dreapta, nu conteaza) pentru ca nu degeaba Darren White, expert american în securitate se intreaba „in conditiile în care ai multe corporatii americane, britanice si germane in Romania, nu ar trebui ca acestea sa fie reprezentate în Parlament?”
    Si mai spune ca „aceasta ar fi o oportunitate pentru Romania de a curata lucrurile si de a merge inainte impreuna cu restul lumii”

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 30, 2014 la ora 17:42

      Intentionasem un „Like”, dar cu adusul unor straini in conducerea tarii, si tocmai niste afaceristi cu interese personale, sa- scutesti pina si de marunta cheltuiala cu … coruptia? Nu pot fi deacord.

      Răspunde
       
      1. N!ck
        Mai 30, 2014 la ora 19:00

        Nici eu nu sunt de acord cu ce spune Darren White!
        Am folosit acel citat doar pentru a sublinia riscul la care este expusa Romania de catre o clasa politica „bolnava” care nu gaseste „leacul” pentru a se „insanatosi”.

        Răspunde
         
        1. tree4me
          Mai 31, 2014 la ora 03:20

          Imi cer scuze, asta-i ce am inteles. Uitati-va la ministrul de finante, Irina Petrescu (34) – plecata de la 19 ani si in 15 ani este toata convertita. De fapt nu are nici vointa nici experienta si ce are nu ma intereseaza. Dar este unde n-ar trebui sa fie, pentru ca sigur sunt alti 500 de sute de ori mai buni decit ea. In primul rind trebuie ca romanii sa inteleaga ca Romania nu este a strainilor, pe urma vor intelege si ei.

          Răspunde
           
  • Mihail Dragotoiu
    Mai 30, 2014 la ora 00:12

    Ideal ar fi sa avem un echilibru între doctrinele politice. Guvernarea PSD sa fie însotita de un președinte de dreapta. Bine ar fi sa fie invers, insa putine șanse pentru 2014. PSD va dori revenirea la taxarea suplimentară a veniturilor mari si introducerea impozitării progresive a muncii. Sa speram ca impozitul unic de 16 % nu va dispărea, lăsând locul unei politici care are ca principal scop colectarea resurselor de finanțare a asistatilor sociali. Speranța vine de la organismele financiare internaționale, care prefera rămânerea la impozitul unic.

    Răspunde
     
  • cornel
    Mai 29, 2014 la ora 23:12

    Este foarte interesant articolul insa nu cred in asa ceva in Romania de astazi (vezi aici cazul Ion Iliescu si nu numai). Cele enuntate in articol nu sunt adevarate nici in cazul unor state dezvoltate si membre ale UE (ar fi prea simplu pentru clasa politica unde unii actori politici nu numai ca joaca si ultima carte pe care o au dar de multe ori unii merg si la cacealma, adica incearca sa strice ploile/aranjamentele celorlalti).
    Este foarte clar, dupa parerea mea : stanga va invinge puternic dreapta in Romania INSA Romania are nevoie de o opozitie puternica (adica de o alianta intre partidele de dreapta) pentru simplul motiv ca altfel PUTEREA i se va urca la cap guvernului de STANGA si derapajele care se vor crea pot sa fie periculoase pentru toata lumea, adica atat pentru stanga, aliantele de dreapta cat si pentru simplii cetateni care spera la un trai mai bun in viitorul nu prea indepartat si care trebuie sa se bazeze pe munca si pe valoare adaugata in economia romaneasca.
    Cam asa vad eu viitorul apropiat in Romania unde viitorul nu este scris ci el se scrie in fiecare zi de : putere, opozitie si atitudinea societatii civile (e bine sa privim cu atentie fenomenul Mircea Diaconu care paradoxal face rau vietii politice din Romania prin simplul fapt ca el a fost si este izolat politic, deci va fi o persoana/ales fara nici o putere [lucrul asta nu cred ca a fost inteles de foarte multa lume] iar directia aceasta e una gresita, paguboasa si care nu va aduce Romaniei vreun rezultat pozitiv pe termen mediu si lung).

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase