BIZIDAY: Luni, 19 mai 2014

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

30 răspunsuri la BIZIDAY: Luni, 19 mai 2014

  • mihai radulescu
    Mai 20, 2014 la ora 23:48

    Au invatat astia ceva de la iliescu cu marirea salariului mediu … asa ca sa tina oamenii la punctu de pensie 1 :))Bravo.

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Mai 20, 2014 la ora 16:14

    Daca in conditiile actualului salariu minim sunt 1.000.000 de oameni care lucreaza la negru, cati vor fi peste 2 ani? cate firme nu-si vor mai permite angajari si vor trece oamenii la 4 ore, 2 ore sau mai putin? Nu se intelege ca sistemul de taxare al muncii este prea impovarator iar salariul minim este de fapt un salariu fiscal, menit sa aduca bani la bugetul pomanagiilor si asistatilor sociali, ce trebuie sa voteze PSD-ul? Unde e negocierea angajat angajator? Cati merita si salariul minim, mai ales din sectorul controlat de stat?

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 20, 2014 la ora 20:43

      „salariul minim este de fapt un salariu fiscal, menit sa aduca bani la bugetul pomanagiilor si asistatilor sociali” – daca spunem salariu fiscal, putem spune si investitie fiscala a statului intr-un domeniu sau altul. Adica in final sunt cheltuieli de la buget. Inteleg ca asistatii sociali trebuiesc … asistati pentru ca altfel ii arunci la groapa cu gunoi (cum se practica in lumea libera, pe … sest), iar pe pomanagii i-asi numi mai degraba sarlatani – ei stiu ca nu se poate trai din asta si nici asigura o pensie civilizata. Adica acestia au si alte venituri. Asa cum am mai spus, daca ar fi dupa mine, as scoate salariul minim din uz, folosirea lui in practica este gresit inteleasa si va duce la o blocare in economie.

      Răspunde
       
  • Tudii
    Mai 20, 2014 la ora 14:32

    Cresterea de salarii nu doar ca poate duce la o crestere a consumului, dar, mai important, zic eu, la platirea ratelor bancare si a altor datorii. Foarte multor oameni nu le ajunge salariul datorita acestui lucru. Platindu-mi rata mai usor, ramanadu-mi ceva mai multi bani in buzunar, ma voi simti mai „bogat”, chiar daca nu voi consuma mai mult. Dar probabil ca voi consuma atat cat am nevoie, fara stresul ca nu-mi voi putea plati datoriile. E vorba de calitatea vietii.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Mai 20, 2014 la ora 14:47

      Corect. Marimea salariului minim da calitatea vietii celor platiti cu salariul minim. Si in Anglia este la fel. Si oriunde este reglementat un salariu minim. Moise a avut deptate cand a vorbit de Elvetia. Acolo elvetienii n-au vrut ca imigrantii care muncesc in Elvetia sa aibe o calitate a vietii ca a lor.

      Răspunde
       
    2. Stelian
      Mai 20, 2014 la ora 15:08

      Totusi nu inteleg ce legatura are fabricarea unui produs cu valoare mare adaugata, cu salariul mediu din acea societate. Legatura exista si o vedem cu totii. Spun doar ca eu in afara de o legatura psihologica, nu vad alta. Eu lucrez pentru o societate unde valoarea adaugata a produselor nu este mare, care intradevar are salarii micute, dar un profit maricel. Eu vad numai vointa patronului de a imparti profitul, care intradevar este normal sa fie mai mare dintr-o valoare adaugata mai mare pe produs, dar sunt cazuri, de ex bancile, care au dat salarii mari si cand au avut pierderi. Deci valoarea adaugata mai mare, ii permite patronului salarii mai mari, dar nu-l obliga. Si pana la urma intr-o companie sunt putini cei care stiu cat este valoarea adaugata. Un produs scump nu inseamna mereu valoare adaugata mare pentru producatorul final al produsului. De ex daca eu cumpar toate partile componente ale unui mercedes si il ansamblez, oricat discout as avea de la producator pentru piese, tot nu voi reusi sa il vand cu o valoare adaugata mare.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Mai 20, 2014 la ora 20:24

        Cu elvetienii, mi-a placut: n-au nevoie sa faca careva purici pe-acolo, ii folosesc cit au nevoie si valea. Dar cu „Totusi nu inteleg ce legatura are fabricarea unui produs cu valoare mare adaugata, cu salariul mediu din acea societate”. Valoarea adaugata „se refera la valoarea aditionala a unei comoditati fata de costul comoditatilor care se produceau in mod normal intr-un stadiu anterior de productie. Un exemplu poate fi pretul benzinei la pompa fata de pretul petrolului din ea” – adica, in principiu: aplicarea in practica productiva a rezultatului cercetarii. Ceia ce romanul nu este incurajat (de fapt, de ce trebuie sa fie incurajat? Singur nu stie? – NU!!!), ba din contra, este carotat si nu-si dezvolta propria cercetare, nu si-o pastreaza sau si-o vinde pe margele (de exemplu: se duce cu stiinta lui in strainatate sa profite aia de el si sa ramiie un oarecare, in loc sa-si ajute tara si sa fie mare si tare la el acasa). Cred si sper ca domnul Guran la asta se refera. Sa importi tehnica avansata, este si scump si de cele mai multe ori … rasuflata – asta nu mai este valoare adaugata decit pentru … exportator. Si intradevar, valoarea adaugata n-are a face cu majorarea salariului, fiind la latitudinea patronului atunci cin cintareste profitul fata de posibila utilizare in continuare a personalului gata calificat sau pe care l-a calificat. Aici cred ca ne-am apropiat de personalul bancar (o afacere perena) unde un angajat deja instruit (cu salariul maricel dar constant pe termen lung) poate aduce profituri mari.

        Răspunde
         
  • Cris
    Mai 20, 2014 la ora 10:35

    Impostorii de la guvernare, in frunte cu Viorel, habar n-au cat apa urmeaza sa vina pe Dunare la inceputul saptamanii viitoare.
    Nici prin gand nu le trece. Se ocupa in continuare de campania electorala, de parca s-ar mai duce cineva la vot…

    Răspunde
     
    1. un turist
      Mai 20, 2014 la ora 11:02

      Cris: Cred ca Ponta si-a luat barca cu motor acuma sa nu mai fie tras de catei.Poate dar doamne fereste si apa va fi mai mare. In afara de vorbe ce masuri concrete s-au luat si asta la fiecare inundatie????

      Răspunde
       
    2. Stelian
      Mai 20, 2014 la ora 12:15

      Sincer acum, ce poate fi mai important pentru un politician, mai ales roman, decat campania eletorala? Oare me mai putem mira de asta?

      Răspunde
       
    3. tree4me
      Mai 20, 2014 la ora 19:54

      „habar n-au cat apa urmeaza sa vina pe Dunare la inceputul saptamanii viitoare”, ba stiu: Viena 730 cm, Bratislava 541 cm. Budapesta 546 cm, Baziasi 650 cm, Sulina 90 cm (la izvor Dunarea este la cota de 1,078 m si ar trebui sa aibe la varsare in Marea Neagra ZERO cm, cu o variatie maxima a mareelor de 50 cm). Curentii care se formeaza din aceste viituri „ajuta” la spalarea plajelor. UE s-a ingrijit de un proiect : Rhine-Main-Danube (RMD Canal) lung de 171 km cu 16 ecluze, care la mijloc are o cota de 406 cm, iar intr-o mzona regularizate (sud-estul Germaniei) Dunarea a inundat (2013) cu vreo 13 m, afectind Praga si Budapesta. Astazi vad ca romanii se ingrijesc cu 800,000 de saci si se promite o posibilitate de suplimentare de 1.5 milioane de saci (!!!!!?)
      Sa o luam altfel: 40% din PIB-ul UE este generat de regiunile maritime, comertul exterior facindu-se 90% pe cale maritima. In 2010 au fost transportate pe Dunare 5 milioane marfuri (Germania 50%, Olanda 33%, Belgia 5%, Ungaria 4%, austria 2%, Slovacia 2% si Romania-Bulgaria-Yugoslavia 4%). In plus, in jos pe Dunare, pina la Praga si Budapesta croazierele fac bani frumosi.
      De fapt ce intelege este ca sunt tari dunarene carfe au interes sa retina/mentina apa la cote suficient de mari sa poata practica transportul fluvial profitabil, iar cind apa … abunda (natural, ii da drumul la vale fara menajamente. Daca n-au reusit intotdeauna este … ghinionul bata-l vina (au avut vapoare planificate si n-au putut deschide ecluzele si au fost inundati) dar vor invata. Ce n-au invatat romanii este sa-si regularizeze Dunarea cu baraje si ecluze. Sa scape de sacii cu pamint anual si sa faca bani din transportul dunarean de la Marea Neagra la Canalul Minecii (este mai ieftin si mai scurt pentru oricine, decit Prin Mediterana si Atlantic. Ar mai fi necesara o flota potrivita acestui traseu.

      Răspunde
       
  • Emil
    Mai 20, 2014 la ora 09:03

    Salut aparitia emisiunii in formatul 16/9

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Mai 20, 2014 la ora 10:55

      Si eu. Co o singura r3marca la adresa SeeNow., care prezinta emisiunea numai in format 4:3, fiind foarte incomod de privit daca filmarea a fost realizata 16:9.

      Răspunde
       
      1. emanuel
        Mai 20, 2014 la ora 11:27

        …pai renuntati la Seenow si urmariti-o direct de pe blog in Vimeo 🙂

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Mai 20, 2014 la ora 11:51

          Asa fac de obicei, pentru ca vad emisiunea la serviciu, ziua urmatoare. Zilele trecute s-a intamplat ca la miezul noptii sa am putin timp liber si sa nu-mi fie somn. Dar n-am putut urmari emisiunea pe blog, deoarece echipa biziday nu o incarca imediat aici. SeeNow incarca imediat emisiunea si o pot vedea la putin timp dupa ce se termina. Mai precizez ca in Anglia nu pot vedea emisiunea online pe site-ul TVR.

          Răspunde
           
          1. emanuel
            Mai 20, 2014 la ora 14:26

            Da, asa e din pacate! Poate se vor schimba anumite lucruri in viitor pentru o vizionare optima de oriunde si cat mai rapid dupa emisia tv. Timpul le va rezolva pe toate!

             
          2. Stelian
            Mai 20, 2014 la ora 14:40

            Nu le putem cere celor din echipa biziday sa lucreze la miezul noptii. De fapt, chiar ma bucur ca Moise ii respecta si nu le cere sa lucreze la ora aceea. E de ajuns ca cei de la SeeNow fac lucrul acesta. 🙂

             
  • TiberiuC
    Mai 20, 2014 la ora 08:29

    Eu inteleg problemele economice pe care le poate genera un salariu minim marit, dar, cand actualul salariu minim nu acopera cosul minim pentru 1 persoana, atunci poti Moise sa explici efectul (negativ) economic cat vrei ;). Salariul minim actual franeaza enorm marirea tuturor salariilor din Romania.
    Si, de obicei, cei care ofera salariul minim sunt evazionisti, deoarece si ei stiu ca, o persoana nu poate trai cu un astfel de salariu si asfel o sa plateasca la negru restul de bani…

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 20, 2014 la ora 17:22

      Semnificatii:
      > un salariu minim sustine o persoana angajata pe linia de plutire
      > cu doua salarii minime o familie se scufunda
      > cu pensia minima garantata un pensionar neajutat de copil/copii (si cam asta este pe aici) o termina intr-un spital … (nu exista aziluri de batrini faliti).
      Apreciind ca 40% din populatie sunt pensionari, din care numai 10% au nevoie de asistenta (acea pensie minima), cei 40% din populatie care este angajata (inclusiv cei cu salariu minim), printr-o contributie generala de cca 20% nu vor fi capabili sa compenseze necesarul de asistare necesara. Economia va continua datorita existentei profitului (cel putin parte din economie va supravietui un timp), fara nici o legatura cu asistarea.
      Un exemplu autentic:
      Un spital a ajuns la decizia ca are nevoie sa se extinda (un etaj cu 34 paturi), extinderea este aprobata de minister care tot ce poate este sa ofere 8 milioane. Restul de 3 milioana din donatii, Este de presupus ca grosul donatiilor va veni de la niste bogatasi care isi vor recupera cam 35-40% la taxe – deci tot din ce se aduna de la cei care abia au sa pluteasca.
      Frinarea economiei de care amintiti este cu bataie lunga, dar prabusirea economiei va veni sigur, daca nu se scoate din practica timpenia cu salariul minim – nu ai voie sa platesti pe nimeni cu salariul minim, acesta este folositor numai statisticenilor ca reper.

      Răspunde
       
      1. Stelian
        Mai 20, 2014 la ora 17:30

        Exista azil de batrani bolnavi si faliti. Si e gratis pentru batrani.
        http://observator.tv/social/un-barbat-din-dumbrava-judetul-bihor-sia-transformat-casa-in-azil-125304.html

        Răspunde
         
        1. tree4me
          Mai 27, 2014 la ora 22:11

          Da, domnu Stelian, am citit de acesta, si probabil ca mai exista citeva, tot particulare. Eu ma refeream la aziluri de stat, este o rusine nationala a fiecarei tari sa aibe muritori pe strada – motiv pentru care nici nu se vorbeste, media are o galusca-n git. pe vremea cind eram in tara, comunitatea evreiasca avea doua stabilimente de acest gen (blocuri de garsoniere si serviciu medical), cred ca statul roman era partener la asta. La capatul tramvaiului 5 era un bloc ca acesta, arata bine intretinut, fara sa fie nou. Mi-era mila de faptul ca existau batrini ramasi singuri – este foarte trist, chiar daca uneori exista si explicatii. In Canada exista tendinta de a educa tineretul (chiar elevi de scoala) si sa intareasca ideia de voluntariat in parteneriat cu batrini abandonati in aziluri. De fapt in conceptia multor canadieni, aceste aziluri sunt statia terminus. Animalele, mai au sansa sa fie adoptate. Eu sunt prea batrin pentru asa ceva, nu ma tine inima. Cu ani in urma am voluntariat in alta directie, tot cu nenorociti ai sortii. Nu este usor, Dar nici sa-i lasi sa-si vada groapa comuna, de la fereastra. In NY a fost un scandal teribil: ramasitele celor neindentificati de la 9/11 erau comisionate unui contractor care i-a aruncat la groapa de gunoi. Pina la urma, Congresul a decis ca este mai … civilizat sa-i arunce in ocean… Si asta spune destul despre fundamentul civilizatiei spre care aspiram.

          Răspunde
           
  • mr4
    Mai 20, 2014 la ora 08:18

    Parcul industrial aratat pare un cartier rezidential pus langa aeroport…

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Mai 20, 2014 la ora 14:15

      este un cartier rezidential… Parcul este la nord-vest de oras pe DN1

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase