BIZIDAY: Joi, 27 martie 2014

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

49 răspunsuri la BIZIDAY: Joi, 27 martie 2014

  • Constantin
    Aprilie 2, 2014 la ora 07:21

    Concurs de cultura generală. A cărat sacul cu banii pentru Oltchim ai lui D. Diaconescu. Este membru marcant al unui partid fantomă [al poporului]. A fost acuzat că in urma anchetelor jurnalistice pe care le-a realizat a şantajat subiecţii acestora. Deşi nu are nici un venit, a avut cea mai costisitoare campanie electorală la Buzău. A fost imbratisat de Stelian Tanase in postura de nou si competent membru al Consiliului de Administraţie al TVR.

    Cine este Eduard Dumitrascu?

    Răspunde
     
  • acelasi cornel
    Martie 30, 2014 la ora 23:08

    Ma gandeam astazi cat de importante sunt valorile morale si moralitatea in societate si in viata noastra, adica : in familie, la locul de munca, in viata de zi cu zi si in societate si cum poate influenta societatea respectarea valorilor morale sau nerespectarea lor sau lipsa de moralitate. Dupa mine valorile morale si moralitatea fac diferenta intre oameni si animale sau intre o societate care aspira catre ceva mai bun si o societate primitiva in care valorile umane fundamentale sunt incalcate grav si care nu are nici un viitor in aceste conditii, parerea mea.
    Cineva zicea ca moralitatea si valorile morale nu au ce cauta (nu sunt respectate ci se doar se executa ordinul primit) in institutii ale statului ce functioneaza pe baza de ordin (armata, politie, jandarmerie, servicii secrete, etc) si in politica. Este complet fals, parerea mea, deoarece astfel societatea se transforma incet dar sigur in una primitiva si oamenii devin animale. Sa ne imaginam ce s-ar fi intamplat, de exemplu, la revolutia din 1989 daca armata si securitatea respectau ordinele date de Ceausescu si se tragea in populatie (sa ne smintim aici si viata lui Nelson Mandela si cum valorile morale au schimbat istoria omenirii). Totul se tranforma intr-un masacru in masa. Avea viitor in aceste conditii regimul Ceausescu? Eu cred ca nu. La fel si in politica – a nu se face confuzie intre valorile morale, adica respectarea lor si schimbarea opiniei politice.

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 31, 2014 la ora 10:59

      D-le Cornel, ma tem ca aveti o imagine gresita asupra motivului pentru care nu a tras armata si securitatea in populatie(desi imi amintesc ca, de fapt, a tras, sau cel putin o mie de morti asa ar indica): de la cetateni care au fost militari in termen in acea perioada(si care au tras si ei) pot sa va spun ca au fost scosi in strada cu ordinul de a lupta impotriva teroristilor. Fara sa li se spune care ar fi teroristii – populatia care protesta sau cei care trageau in protestatari. Daca s-a tras in ei, au tras si ei. A fost – parerea mea – o incercare de destabilizare impotriva lui Nicolae Ceausescu, bazata pe cativa indivizi hotariti din structurile de putere si pe o multime de nehotariti sau nestiutori, care in momentul in care ar fi trebuit sa ia o decizie si-au aparat doar partea dorsala. De aici si ordinul „iesiti si infruntati teroristii” dat racanilor momentului, fara alte precizari. Daca ar fi ramas la putere Ceausescu, respectivii se puteau bate cu pumnul in piept ca au scos oamenii din subordine pentru sustinerea regimului. Daca a picat, toti s-au dat revolutionari care si-au riscat cariera si viata(probabil in ordinea enuntata) pentru doborarea regimului care le statea in gat. A fost un masacru in masa, dar datorita nehotaririi unor varfuri care aveau puterea si nu au fost siguri pe ce cale sa apuce.

      Răspunde
       
  • Dorin
    Martie 29, 2014 la ora 15:52

    Domnule Guran,

    Tot respectful pentru emisiunea dumneavoastra. Va urmaresc fiecare emisiune.

    Legat de calculul intarziat al CAS-ului pentru cei care au venituri din chirii ..
    nu e nici o confuzie, totul e „calculat”.

    Eu astept la PFA impozitul si nici la aceasta data nu mi-a venit la posta .. in schimb calculul de penalizari pt cateva zile de intarziere de plata de anul trecut au ajuns la timp. Curios nu?

    Am fost personal la Fisc sa imi iau un listing (unde am stat 2-3 ore – tocmai isi schimbasera sediul ..) cu ce am de platit si am fost asigurat ca pana pe 24 martie o sa ajunga .. prin posta (fara confirmare de primire). Si aticipand corect am platit inainte stiind ca nu voi primi acest plic.

    Motivul e simplu, daca te duci sa platesti la trezorerie pe 24-25 (in cazul in care ai fi primit) si nu ai fi putut .. fiind foarte multa lume care au primit la fel in ultimile zile.

    Scopul e simplu: sa faca bani din penalizari – asa stiu ei sa faca bani.

    Poti sa te certi cu fiscul? Nu, pentru ca ei au trimis prin posta ..
    Cu Posta? Nu, ca postasul a pus avizul la posta (chiar daca nu) – nu ai cum sa dovedesti.

    Si nu sunt singurele cazuri pe care le stiu si care ma determina sa cred asta.

    Asa ca o sa avem o crestere a veniturilor la stat si o sa avem si autostrazi!

    Numai bine!

    Răspunde
     
  • valicfu
    Martie 29, 2014 la ora 09:53

    Legat de unirea moldovenilor cu romania, eu prinvesc putin sceptic acest lucru. Oare nu o fi o strategie bine pusa la punct? In moldova sunt foarte multi rusi-> in acte „cetateni moldoveni” deci au si ei voie la tranzit spre europa deschis.. Chiar o fi bine lucrul asta in acest moment cand rusia isi face jocul pe glob ?

    Tare as vrea o clarificare pe acesta ipoteza…

    Răspunde
     
  • anca
    Martie 29, 2014 la ora 07:13

    Ar fi bine sa ne unim cu fratii nostri de peste Prut,dar cred ca ar trebui sa-i lasam sa decida singuri pentru intrarea in UE.Intrarea in aceasta UE,asa cum ati spus si d-voastra dl.Moise,(nu cu aceste cuvinte),FMI nu te ajuta,te indatoreaza.Si numai pentru niste pasapoarte sa ajungi sa fi dator vandut FMI-ului,nu e o bucurie.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Martie 29, 2014 la ora 16:11

      „Ar fi bine să ne unim…” _ Ar fi bine, ori n-ar fi bine, calculul cost-beneficiu ne-ar putea ajuta in macroeconomie. Lăsând emoţiile deoparte, probabil că in urma unui asemenea calcul ar reieşi că ar fi bine. Pentru edificare ar trebui parcurse pe rând si cu atenţie studiile sociologilor si economiştilor pe această temă. Dar, dacă-i numim „fraţi” pe locuitorii unei jumătăţi din Moldova strămoşească, gândul ne duce la faptul ca ei nu reprezintă de fapt o altă tară decât din cauza unei tragedii generată de Imperiul Rus. Prin urmare, întrebarea capătă nuanţe absurde, „ar fi bine, oare, să ne redobândim bucata de teritoriu si populaţia răpite de Imperiul Ţarist?”. Ce răspuns raţional se poate da acestei întrebări? Punerea in balanţă a moldovenilor cu cetăţenii maghiari din alt teritoriu strămoşesc, Transilvania, este absolut lipsită de sens; are tot atât de multă raţiune ca si o eventuală pretenţie din partea Ungariei asupra teritoriului Austriei.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Martie 29, 2014 la ora 16:13

      Dacă crezi că FMI nu te-ajută, nu te duci la el. Este o bancă. Zilnic mă întâlnesc cu cetăţeni care înjură băncile pentru că le cer înapoi banii pe care i-au luat drept credite. Când au împrumutat banii au considerat că au primit ajutor, când a trebuit să-i restituie, au fost nemultumiti că sunt indatorati. Aşa cum a fost arătat in numeroase discuţii precedente, UE apelează la FMI pentru că acesta dispune de instrumentele cu ajutorul cărora poate să urmărească eficientizarea economiei unei ţări. Masurile economice efective de restructurare sunt angajate de guverne. Aşadar, din cele scrise pană acum cred că se intelege că miza nu sunt exclusiv paşapoartele, iar procesul de restructurare a economiei nu este in interesul FMI ci al poporului moldovean. Dacă va fi un proces dificil sau unul uşor depinde in primul rând de poporul moldovean insusi si de alegerile pe care le face. Părerea mea, insă, este că parcursul european al Moldovei este si va fi cu mult mai uşor alături de România. Unite formal sau nu.

      Răspunde
       
      1. Silviu
        Martie 31, 2014 la ora 11:13

        D-le Constantin, aveti dreptate cand spuneti ca FMI este o banca. Doar ca nu este o banca chiar obisnuita. Principiul de lucru al FMI ar urmatorul: o tara solicita ajutor financiar. FMI il acorda punand conditii de recuperare. Tara respectiva nu vede banii imprumutati (ei sunt acordati pentru imbunatatiri care ar aduce beneficii tarii imprumutate), ci sunt contractate firme subsidiare unor corporatii (banuiesc si ca exista clauze care sa conditioneze contractarea anumitor firme) care firme subcontracteaza local lucrarile, incaseaza banii, tara ramane cu datoria si fara banii respectivi. Dupa care vin reprezentantii FMI si incep: ” pai, banii, ca i-ati luat. Nu-i aveti? Haideti sa vedem ce aveti pentru reglarea datoriilor (tineti cont ca noi platim doar dobanzile – imprumutul trebuie sa astepte). Resurse, ceva?” Suna cunoscut? Banuiala mea este ca UE apeleaza la FMI pentru ca FMI dispune de parghii de coercitie pentru impunerea anumitor conditii care, in mod obisnuit, nu s-ar putea aplica, sau s-ar putea aplica cu dificultati la nivel local.

        Răspunde
         
        1. AndreiM
          Martie 31, 2014 la ora 12:01

          D-le Silviu,fara a avea pretentia ca raspund in numele D-lui Constantin incerc sa aduc si opinia mea in discutie. „banuiesc si ca exista clauze care sa conditioneze contractarea anumitor firme”_Sunteti sigur de adevarul celor afirmate?. Intr-adevar, FMI este o banca, dar una mai speciala (lucreaza la nivel intra-stat).Cele comerciale se limiteaza la a imprumuta statele, prin cumpararea emisiunilor de obligatiuni. Ei se uita la „situatia” statelor respective, pe care o analizeaza si identifica unde sunt derapaje (societati de stat, regii autonome pe pierdere, deficite la bugetele asigurarilor, etc) – fie vorba intre noi, acest lucru se poate face si intern cu specialisti, dar daca s-ar dori acest lucru, nu am mai avea nevoie de „experti”.Si le solicita celor in drept sa vine cu propuneri care sa rezolve intr-un timp rezonabil aceste derapaje. Pe baza acestor propuneri, se aleg cele pe care „expertii” le considera viabile (de obicei taieri de cheltuieli si privatizari) – este solutia cea mai la indemana si acceptata de majoritatea „specialistilor”. Dupa cum observati, FMI nu are un rol socio-politic, de diminuare a coruptiei, acesta este rolul societatilor respective. Deci, cei de la FMI vor doar sa se asigure ca primesc banii inapoi. Sunt si state care au fost sub umbrela FMI si cand au simtit ca sunt in stare sa se auto-guverneze (asta insemnand dezvoltare) s-au desprins de ei – exemple sunt: Coreea de Sud, Turcia, Polonia, etc

          Răspunde
           
          1. Silviu
            Martie 31, 2014 la ora 12:58

            D-le Victor, ceea ce spuneti dumneavoastra este corect, in sensul ca asa decurg lucrurile. Dar acest aspect este doar partea, ca sa zic asa, administrativa a situatiei, deoarece nu aici se opresc lucrurile. Banii obtinuti trebuie cheltuiti. Intamplator, cunosc un caz in care obtinerea banilor FMI a fost conditionata de obtinerea unui anumit pret pentru realizarea unor lucrari de imbunatatire, pret intimpinat de o anumita firma(singura care nu era locala). Altfel, a fost cu licitatie, totul (formal)corect. Fireste, pot pretinde ca acest caz este exceptia si nu regula. Mai pot spune ca firmele staine vin cu alta logistica si, deci, cu alt pret. Asta in cazul in care firma straina respectiva nu are doar 9 angajati si o cifra de afaceri ridicol de mica si care, dupa obtinerea contractului, subinchiriaza lucrarile firmelor locale alaturi de care a licitat, adaugand din pix cheltuieli suplimentare lucrarilor pe parcurs. Lipsa altor informatii suplimentare ma face sa va dau dreptate in privinta „adevarului celor afirmate”, nu am informatii despre cazuri asemanatoare, de aceea am precizat ca doar banuiesc aceste lucruri.
            „FMI nu are un rol socio-politic, de diminuare a coruptiei” – este adevarat, FMI este un arbitru, arbitrii nu joaca fotbal, ei doar observa, analizeaza si decid. Ce se intampla in vestiare ramane in vestiare.
            Apropo de specialisti, imi amintesc de o anecdota spartana – o cetate aliata cu Sparta a cerut ajutor dupa ce i se declarase razboi de o cetate vecina mai puternica. Spartanii au trimis ajutor – un singur om. Dar, acel om era general. In scurt timp respectivul i-a reorganizat, le-a uniformizat echipamnetul, i-a antrenat si la momentul bataliei propriu-zise au si castigat in ciuda inferioritatii numerice.

             
          2. Silviu
            Martie 31, 2014 la ora 13:03

            Scuzati, d-le AndreiM, ma gandeam la un comentariu al d-lui Victor cand am inceput.

             
          3. AndreiM
            Martie 31, 2014 la ora 14:40

            Desigur d-le Silviu, cu diferenta ca acea cetate se lupta cu o terta agresoare, noi trebuie sa ne luptam cu noi insine (mentalitatea), aici pe termen lung nu ne poate ajuta nimeni…(a fost totusi un rege…)

             
          4. AndreiM
            Martie 31, 2014 la ora 15:05

            Si sa nu fim ipocriti, astfel de cazuri se intampla si in mediul privat (intre 2 operatori privati, unde ar trebui sa primeze interesul economic). Diferenta fiind ca riscul este acceptat de persoana privata, in cazul semnalat de d-vstra este transferat tuturor.

             
          5. Silviu
            Aprilie 1, 2014 la ora 17:40

            „Sunt si state care au fost sub umbrela FMI si cand au simtit ca sunt in stare sa se auto-guverneze (asta insemnand dezvoltare) s-au desprins de ei – exemple sunt: Coreea de Sud, Turcia, Polonia, etc” – am un graunte de îndoială cu privire la tarile enuntate: poate faptul ca ei au devenit parteneri strategici ai SUA(si cumpara, cu aceasta ocazie, mult armamanent american) sa aiba de a face cu iesirea lor de sub tutela marelui frate de la apus?

             
  • un turist
    Martie 29, 2014 la ora 01:52

    Nu este cazul meu dar vreau sa spun numai atunci cind Gerrmania a fost unita am facut si noi galagie ca trebuie sa platim si acuma s-au reglementat lucrurile si nu a durat o generatie. Daca Moldova este mai saraca si subdezvoltata ca Romania ar fi totusi bine sa se uneasca. Toti sint Romani si fiecare trebuie sa mai aduca cite o jertfa ce ar fi mai buna ca o inarmare anapoda. Momentul este poate dat si daca nu se intimpla nimic veti fi intebati de copii vostri DE CE?? Mai cu niste ajutoare de la EU si o mai buna planificare lucrurile se vor indrepta si veti fi mindri de ce ati realizat.Cei care nu vor sa decida unde vor sa mearga. Si acuma mai platim ajutorul de solidaritate pentru Germania de est dar nu se mai plinge aproape nimeni. Daca istoria a fost nedreapta si se poate repara ceva DE CE NU???????

    Răspunde
     
  • acelasi cornel
    Martie 29, 2014 la ora 01:05

    Mi se pare geniala masura care permite deducerea a 20% din acciza la motorina. Numai prin astfel de masuri se pot aduce la suprafata activitati care astazi se desfasoara fara licente, fara taxe platite la stat deci activitati din zona nevazuta si necontabilizata a economiei romanesti. Acest tip de masuri e unul cu impact pozitiv garantat asupra incasarilor de toate tipurile la bugetul de stat, pe termen mediu si lung, si asupra unei economii nationale si trebuie extins – de exemplu pentru persoanele fizice sa se permita deducerea a 5% din valoarea cumparaturilor, in limita a maxim 100 RON pe luna. Efectul produs de o asemenea masura se va vedea din prima zi de aplicare iar magazinele/firmele care faceau evaziune fiscala daca in continuare nu elibereaza bon fiscal vor da sigur faliment, in maxin 3-4 luni de zile, sau isi vor modifica comportamentul fiscal fortati nu de garda financiara ci de cumparatorii persoane fizice, o forta mult mai convingatoare, mai ieftina si mai eficienta decat orice autoritate de control a statului.
    Aceste bonuri vor fi primite trimestrial de administratiile financiare locale, prin completarea unui formular simplu care sa aiba ca si coloane date esentiale ale bonului fiscal :
    numefirma, codfiscalfirma, numarbon, data, sumabon
    care trebuie completate de persoanele fizice beneficiare. Termenul de depunere a acestor bonuri fiscale pentru trimestrul care s-a incheiat sa fie de 90 de zile, pentru a nu crea busculade sau mare aglomeratie la administratiile financiare.
    Deasemenea ca masura complementara sau suplimentara a masurii de mai sus, pentru a da un soc pozitiv si semnificativ la cresterea incasarilor realizate de bugetul de stat si pentru a stimula platile efectuate cu cardul la agentii economici din Romania la orice plata efectuala cu cardul cumparatorul sa beneficieze instant de o reducere de 2% din valoarea cumparaturilor indiferent de suma. Aceasta suma, in cuantum de 2%, va fi suportata 1% de catre bugetul de stat (pentru a stimula platile electronice si pentru a influienta prietenos si pozitiv mediul de afaceri din Romania) si 1% de bancile emitente de carduri si VISA si MASTERCARD, in mod egal (adica banci 0,5% si VISA sau MASTERCARD 0,5%) deoarece comisioanele percepute de banci la platile cu cardul in Romania sunt foarte mari in comparatie cu alte tari din UE, exista o rezistenta a bancilor din Romania pentru a reduce aceste comisioane si solutia optima este fortarea cresterii acestei piete, a platilor electronice, prin forta si dorinta pietei adica a cumparatorilor ce vor dori sa foloseasca cardul la plata cumparaturilor si in felul asta toata lumea are de castigat iar castigul se distribuie din zona neagra a economiei in zona fiscalizata a economiei prin tendinta creata in piata. (Sa nu uitam ca aceasta tendinta de a returna 2% din suma platita cu cardul exista in piata astazi insa aceasta e prea slaba deoarece se refera doar la achitarea facturilor de utiitati cu cardul, mai exact cu anumite tipuri de card.)
    Asadar exista “combustibil” pentru alimentarea economiei romanesti si a cresterii incasarilor la bugetul de stat insa trebuie ca acest “combustibil” sa fie folosit la timp, parerea mea

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 31, 2014 la ora 11:31

      D-le Cornel,sunt de acord cu ceea ce spuneti dumneavoastra, in privinta unui singur punct as dori sa imi exprim dezacordul:”magazinele/firmele care faceau evaziune fiscala daca in continuare nu elibereaza bon fiscal vor da sigur faliment, in maxin 3-4 luni de zile” – de acord, dar tineti cont ca nu firmele acestea produc marea evaziune, ci cativa mai mari, care lucreaza cu contracte, nu cu bonuri. Cei cu bonurile, daca nu va suparati, cam sunt apa de ploaie. Daca li s-ar da sansa, ar lucra legal, numai sa scape de „insistentele” Fiscului. Altfel, a-i sili sa lucreze legal, in conditiile taxarii prezente -realist vorbind – va avea efectul taxei forfetare a d-lui Boc: mii de firme inchise sau suspendate, pierderi la buget fara recuperare, mediul de afaceri zdruncinat. Desigur ca este de dorit un mediu legal. Dar nu pe principiul „egalitatea nu e pentru căței”.

      Răspunde
       
  • acelasi cornel
    Martie 28, 2014 la ora 22:24

    Cred ca blogul are inca o problema importanta : comentariile votate ca neapreciate (pe nedrept sau de catre persoane rau intentionate sau analfabete economic vorbind) nu pot fi citite. Ele apar ca fiind ascunse si atunci cand se doreste sa se citeasca comentariul respectiv si se apasa pe butonul “Click here to see.” apare eroarea “Error on page.” in stanga jos a ferestrei a navigatorului de internet si comentariul ramane tot ascuns.

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Martie 28, 2014 la ora 23:05

      Cornel, foloseste alt browser, internet explorer-ul este demult depasit (incearca google chrome)

      Răspunde
       
      1. Horia
        Martie 29, 2014 la ora 00:49

        Și pe Firefox e aceeași problemă. IE nu are nimic. Nu e de la browser, ci de la site.

        Răspunde
         
        1. emi
          Martie 29, 2014 la ora 22:34

          Folosesc Firefox 28.0 si nu am nicio problema la comentariile ascunse!

          Răspunde
           
      2. acelasi cornel
        Martie 29, 2014 la ora 01:02

        Dumneavoastra doar presupuneti sau folositi Google Chrome si nu aveti aceasta problema?

        Răspunde
         
        1. AndreiM
          Martie 31, 2014 la ora 10:01

          Da, folosesc chrome dar inainte sa postez am testat ie (versiunea 8). Problema apare la rularea scripturilor java iar acestea sunt rulate local pe statii si depind de modul cum sunt implementate in browser, nu au legatura cu serverul.

          Răspunde
           
    2. un turist
      Martie 29, 2014 la ora 01:33

      Nu inteleg la mine se pot vedea si cele ascunse dar cu dublu Klik.

      Răspunde
       
  • acelasi cornel
    Martie 28, 2014 la ora 22:17

    Cred ca blogul are inca o problema importanta : comentariile votate ca neapreciate (pe nedrept sau de catre persoane rau intentionate sau analfabete economic vorbind) nu pot fi citite. Ele apar ca fiind ascunse si atunci cand se citeasca si se apasa pe butonul „Click here to see.” apare eroarea „Error on page.” in stanga jos a ferestrei a navigatorului de internet si comentariul ramane tot ascuns.

    Răspunde
     
  • Popescu
    Martie 28, 2014 la ora 20:39

    Suntem prea multi raportati la numarul de locuri de munca disponibile.

    N-as vrea sa fiu respins la recrutare pe motivul ca salariul de 1500 lei (meritat, sa zicem.) este refuzat, in schimb un moldovean care imparte garsoniera cu alti 3 oameni accepta (acelasi job, aceeasi experienta) 800 lei, asa cum fac cei care pleaca in strainatate din tari sarace in tari cu salarii mai mari, asa cum fac destui de-ai nostri in anglia, care muncesc sub un salariu de merit.

    Răspunde
     
    1. Vasile M
      Martie 28, 2014 la ora 22:33

      Draga Popescu,
      Nu e obligatoriu sa fii refuzat la interviu .. se poate si unul din scneariile de mai jos:
      1) ca respectiva companie sa fie deja in China .. si sa nu fie nici un interviu pentru angajare … acum cine e de vina pentru asta?
      2) Esti intr-o societate capitalista: porneste o afacere, angajeaza cateva persoae si desvolta-ti afacerea. (cine stie .. s-ar putea sa alegi sa angajezi o persoana bine pregatita, dar care deocamdata se multumeste cu un salariu mai mic .. dar in visul lui de viitor e sa isi deshida si el o afacere)
      Spor !

      Răspunde
       
      1. dorel ala cu tirnacopu
        Martie 29, 2014 la ora 21:40

        d-le vasile m… am deschis o firma de 4 ani ca sa aiba fata mea un serviciu, incerc sa fiu corect, dar beneficiul e mic abia scot un salariu de 1200 lei dupa ce achit toate darile si datoriile… da, la trei luni vine vaca de grapini si-mi baga mina-n cont, ca vreau sau nu vreau… chiar daca nu mai e ministru… o consider vinovata pt acest furt… in timp ce tvr are 200 milioane datorii, posta romana are 200 milioane datorii, alte firme de stat in care directorii au zeci de mii de euro salarii si pierderi de miliarde… despre ce CAPITALISM vorbesti mata… ACEEASI INTREBARE SI PT DOMNU GURAN…

        Răspunde
         
        1. Vasile M
          Martie 30, 2014 la ora 01:00

          Salut Dorel,
          Acum 7 ani am inceput sa lucrez pentru o multinationala … dar acum 2 ani s-au hotarat sa inchida biroul unde lucram.
          Si asa ca de 2 ani m-am asociat cu un prieten.
          Te inteleg perfect cand spui ca e greu .. in special cand e data de 25 a lunii si trebuie platite impozitele.
          Dar acum 2 ani am avut de ales .. si deocamdata ma bucur de alegerea facuta .. am luni mai bune .. si luni mai rele. Nu am sef direct ci doar indirect:statul (prin impozite) si termenele limita.
          Cam asta e capitalismul despre care vorbeam mai sus.

          Referitor la salariile din companiile de stat si datoriile acestora… ei bine problema e la clasa politica .. care ar trebui schimbata. Dar aici se pare ca avem de lucru cu totii: daca ii lasam pe politicieni in pace (cum am facut-o atata timp) o sa zica ca nu ne pasa de actiunile lor, si ca pot face ce vor… si de multe ori ceea ce vor nu e pentru colegiul de unde au fost alesi, ci pentru beneficiul personal.
          Iti lansez o intrebare inapoi: cum ii schimbam ?

          Răspunde
           
  • florin
    Martie 28, 2014 la ora 16:01

    Domnule Guran, ca de obicei o emisiune foarte buna.
    Harta judetelor ar arata mult mai bine daca Bucurestiul nu ar acapara mari contribuabili.
    Legea lui Nastase din 2003 sau 2004 – zice ca firmele cu cifra de afaceri de peste 50 milioane de euro sunt obligate sa isi mute sediul fiscal la Bucuresti deci implicit isi varsa grosul taxelor in Bucuresti.
    Normal ca in aceste conditii estul si sudul Romaniei nu pot sa se dezvolte.
    Ia sa se dizolve legea si sa vedeti cum se simte o crestere enorma in bugetele locale din provincie.

    Răspunde
     
    1. Daniel
      Martie 28, 2014 la ora 17:34

      Ar fi categoric o imbunatatire pentru provincie,dar nu chiar atat de mare pe cat credeti pentru ca firmele cand isi aleg un sediu nu o fac doar in baza unei legi.Sunt in ecuatie si factori de ordin social,economic,cultural,infrastructura,etc.

      Răspunde
       
    2. aiurea
      Martie 28, 2014 la ora 19:03

      Cine te-a fraierit cu marii contribuabili? Daca administrarea lor trece inapi la judete, s-a dus naibii si ultima umbra de impartialitate. La fel si incasarile la buget. Liderii politici locali (indiferent de partid), abia asteapta sa mai aiba inca o vaca de muls.
      Acesti mari contribuabili inseamna peste 70% din impozitele platite de companii din RO.
      Si ca sa fie treaba putin mai clara, impozitele platite cate ANAF nu merg direct la judete. Ele merg la bugetul general consolidat.

      Răspunde
       
  • Marius
    Martie 28, 2014 la ora 14:44

    foarte buna emisiunea
    TINE-o tot asa

    Răspunde
     
  • ciprian
    Martie 28, 2014 la ora 14:37

    Răspunde
     
  • Vasile M
    Martie 28, 2014 la ora 12:35

    Salut Moise si echipa,
    As avea o intrebare despre bursa.
    Am cumparat de vreun an, cand a fost emisiunea de actiuni la Transelectrica. Si sunt actionar cu 100 de actiuni.
    Acum am auzit ca se dau dividende.

    Cum nu tranzactionez prea des, iar dupa episodul Harinvest .. sunt reticent sa subscriu la un broker si cred ca actiunile mele sunt la Depozitarul Central.

    Cum fac sa iau dividendele?
    Multumesc

    Răspunde
     
    1. Cris
      Martie 28, 2014 la ora 14:22

      Dividendele se distribuie tuturor actionarilor chit ca actiunile lor sunt la un broker sau la Registru. Suna la serviciul actionariat si intreaba de procedura. Or sa-ti spuna sa trimiti o cerere (probabil cerere tip), copie dupa CI si un extras de cont bancar unde sa-ti verse dividendele. Companiile mari, gen Petrom distribuie dividendele printr-o banca (BRD). Acolo merge omul si depune toate hartiile. Nu e nevoie sa ai neaparat contul la ei, dar trebuie sa ai totusi un cont.

      Răspunde
       
      1. Vasile M
        Martie 28, 2014 la ora 15:21

        Mersi Cris,
        Informatia era pe site-ul lor.
        http://www.transelectrica.ro/web/tel/aga
        -> Nota privind aprobarea dividendului brut pe actiune
        Si da, am cont .. cu mare beneficiu ca din el mi se trage automat factura de Electricitate si Gaz, si nu mai servesc nici o coada pe tema asta.
        Va doresc o zi buna.

        Răspunde
         
  • Vadim
    Martie 28, 2014 la ora 12:23

    Multumim de sustinere, noi studentii basarabeni vrem unirea si vom lupta pina la capat pentru ea!

    Răspunde
     
  • acelasi cornel
    Martie 28, 2014 la ora 12:01

    Mi se pare geniala masura care permite deducerea a 20% din acciza la motorina. Numai prin astfel de masuri se pot aduce la suprafata activitati care astazi se desfasoara fara licente, fara taxe platite la stat deci activitati din zona nevazuta si necontabilizata a economiei romanesti. Acest tip de masuri e unul cu impact pozitiv garantat asupra incasarilor de toate tipurile la bugetul de stat, pe termen mediu si lung, si asupra unei economii nationale si trebuie extins – de exemplu pentru persoanele fizice sa se permita deducerea a 5% din valoarea cumparaturilor, in limita a maxim 100 RON pe luna. Efectul produs de o asemenea masura se va vedea din prima zi de aplicare iar magazinele/firmele care faceau evaziune fiscala daca in continuare nu elibereaza bon fiscal vor da sigur faliment, in maxin 3-4 luni de zile, sau isi vor modifica comportamentul fiscal fortati nu de garda financiara ci de cumparatorii persoane fizice, o forta mult mai convingatoare, mai ieftina si mai eficienta decat orice autoritate de control a statului.

    Răspunde
     
    1. acelasi cornel
      Martie 28, 2014 la ora 12:35

      Aceste bonuri vor fi primite trimestrial de administratiile financiare locale, prin completarea unui formular simplu care sa aiba ca si coloane date esentiale ale bonului fiscal :
      numefirma, codfiscalfirma, numarbon, data, sumabon
      care trebuie completate de persoanele fizice beneficiare. Termenul de depunere a acestor bonuri fiscale pentru trimestrul care s-a incheiat sa fie de 90 de zile, pentru a nu crea busculade sau mare aglomeratie la administratiile financiare.
      Deasemenea ca masura complementara sau suplimentara a masurii de mai sus, pentru a da un soc pozitiv si semnificativ la cresterea incasarilor realizate de bugetul de stat si pentru a stimula platile efectuate cu cardul la agentii economici din Romania la orice plata efectuala cu cardul cumparatorul sa beneficieze instant de o reducere de 2% din valoarea cumparaturilor indiferent de suma. Aceasta suma, in cuantum de 2%, va fi suportata 1% de catre bugetul de stat (pentru a stimula platile electronice si pentru a influienta prietenos si pozitiv mediul de afaceri din Romania) si 1% de bancile emitente de carduri si VISA si MASTERCARD, in mod egal (adica banci 0,5% si VISA sau MASTERCARD 0,5%) deoarece comisioanele percepute de banci la platile cu cardul in Romania sunt foarte mari in comparatie cu alte tari din UE, exista o rezistenta a bancilor din Romania pentru a reduce aceste comisioane si solutia optima este fortarea cresterii acestei piete, a platilor electronice, prin forta si dorinta pietei adica a cumparatorilor ce vor dori sa foloseasca cardul la plata cumparaturilor si in felul asta toata lumea are de castigat iar castigul se distribuie din zona neagra a economiei in zona fiscalizata a economiei prin tendinta creata in piata. (Sa nu uitam ca aceasta tendinta de a returna 2% din suma platita cu cardul exista in piata astazi insa aceasta e prea slaba deoarece se refera doar la achitarea facturilor de utiitati cu cardul, mai exact cu anumite tipuri de card.)
      Asadar exista „combustibil” pentru alimentarea economiei romanesti si a cresterii incasarilor la bugetul de stat insa trebuie ca acest „combustibil” sa fie folosit la timp, parerea mea.

      Răspunde
       
  • BOGDAN
    Martie 28, 2014 la ora 11:55

    Marian BASARABIA e ROMANIA , ei sunt romani la fel ca si noi.

    Răspunde
     
  • Gheorghe
    Martie 28, 2014 la ora 11:54

    Unirea cu Moldova este o gluma proasta in acest moment, mai ales pentru ei. Cu ce sa incep: vor avea benzina 7 lei, TVA de 24% , taxe pe salariu 55%. Despre taxele pe alcool si tigari nu mai vorbesc…
    In maxim un an se vor produce revolte puternice acolo (evident girate de rusi) din cauza situatiei economice.

    Răspunde
     
    1. Adrian
      Martie 28, 2014 la ora 13:30

      @Gheorghe
      Acesta e motivul pentru care cred ca marii corupti ar trebui condamnati si pentru tradare: Daca in Romania salariul minim ar fi de 850 de euro (in loc de 850 de lei), ar mai sta gagauzii pe ganduri daca sa fie in Romania sau in Rusia? Daca economia Romaniei ar merge bine (la nivelul Cehiei, de exemplu), tot ”patriotismul rusesc” s-ar duce de rapa.
      Vezi si articolul lui Moise despre portul Constanta.

      Răspunde
       
  • curea
    Martie 28, 2014 la ora 11:40

    E cam trasa de par si rau intentionata problema micilor propietati!!! Poate nu se stie dar zonele ne colectivizate aduceau mai mult tarii!!! Economistii fac dezinformare sa fie clar domnule Guran !!! De acolo cred ca va vin si banii !!! Dar eu nu-mi dau bucata de pamint pe un cartier intreg de locuinte!!! Eu produc o rosie..dar cartierul intreg produce deseuri!!! Eu produc un cartof..dar cartierul poluare !!!

    Răspunde
     
  • asta e
    Martie 28, 2014 la ora 11:18

    Domnule Guran, are si Gherman dreptate in unele puncte. Cam rautacios comentariul dumneavoastra

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 28, 2014 la ora 10:55

    Domnule Guran,

    V-am auzit sustinand o teza cel putin dubioasa, in emisiune, joi seara. Cum ca posesorii de teren agricol de subzistenta care traiesc din auto-consum (cartofi, ceapa, rosii, etc – pentru consum propriu) ar trebui taxati suplimentar sau ceva de genul… Pai ei platesc deja taxe pentru teren… la Primarie si peste 2ha, la bugetul de stat, ce taxe sa mai plateasca in plus.
    Tocmai asta e si farmecul de a poseda o suprafata de teren, pe care sa cultivi legume… traiesti ecologic si nu mai platesti TVA catre statul mafiot, la magazin pentru produse de proasta calitate.
    A atenta la proprietatea de subzistenta a omului prin taxe si impozite abuzive fata de cele firesti de platit reprezinta incalcarea drepturilor omului.

    Daca omul produce pentru piata e alta mancare de peste. Dar cat timp produce pentru sine (mancarea familiei) orice fel de impozit este ABUZIV, pentru ca atenteaza la subzistenta omuluiu.
    Eu stiu ca, daca ar fi dupa Ponta – personaj comunitoid – ar confisca toata proprietatea privata si ar transforma oamenii in sclavi, Sunt reminiscente de la fostul PCR. Numai acolo, nu aveai voie sa detii teren, trebuia sa fii sclav pe plantatia comuna a statului.
    Omul are libertatea de a decide daca produce pentru piata sau doar subzista. E o problema de libertate personala, care nu se discuta.

    Omul e nascut LIBER nu e nascut cu scopul de a alimenta bugete cu bani !!!

    Răspunde
     
  • Ovi
    Martie 28, 2014 la ora 10:44

    Astazi, l-am vazut pe chiorila cum face declaratii sforaitoare despre unirea cu Moldova si pe copypaste cocotat pe 2 tiruri .. avantaj la chiorila … sa-l vezi pe primul cum vorbeste despre unirea cu Moldova e ca si cum ai auzi o baba care iti prezinta demersurile ei de a ajunge pe Luna. Din pacate, se constata ca a ajuns si la biziday campania electorala …

    Răspunde
     
    1. dorel ala cu tirnacopu
      Martie 29, 2014 la ora 21:51

      BASESCU e inca presedintele rominiei, chiar daca tie nu-ti convine… si foarte multi oameni cu capul pe umeri, neindoctrinati de niste mafioti notorii, il apreciaza pt ceea ce face pt parcursul occidental al romaniei… O MINCIUNA REPETATA LA NESFIRSIT, DEVINE ADEVAR in creerele spalate si indoctrinate de televiziunile de manipulare…

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase