Fiesta din 2017? Păi și până atunci Craiova ce face?

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Văd că toată lumea anunță cu mare bucurie faptul că din 2017 Ford va introduce în producție la Craiova modelul Fiesta, cel mai popular model de volum al americanilor. Oficialii companiei au confirmat doar faptul că momentul este încă departe și că ar fi vorba totuși de viitorul model Fiesta, nu de actualul, care se face la Koln în Germania.

Acum, ca oltean să vă spun că pentru cei de la Craiova, directori, ingineri, tehnicieni, toți, până la ultimul angajat, vestea nu este atât de bună precum sună. Și asta pentru că în acest moment uzina românească funcționează la o treime din capacitate iar ei toți așteptau intrarea în producție acolo a unui al doilea model nu din 2017 ci, eventual, de anul viitor. Ei știu că pot scoate 300 de mii de mașini pe an și că sunt singura uzină a Ford care face doar un singur model.

Aproape necunoscut în România, B-Max se vinde ok la export pentru clasa lui, dar oamenii de la Craiova știu că abia din momentul în care vor avea un al doilea model vor lucra și ei din plin, fără perioade de șomaj tehnic cu salariile diminuate. Ei bine, dacă aș fi un angajat Ford de la Craiova eu n-aș lua în tragic informația publicată de nemții de la Bild. Pentru ei relocarea unei părți a producției Fiesta de la Koln în România sună cam cum a sunat mutarea Nokia de la Bochum la Cluj. Pentru un tabloid, fie el și german, e aceeași poveste cu est-europenii care atunci când nu ne invadează, ne fură slujbele. Nu exclud nici posibilitatea ca cei de la Ford să țină astfel în șah puternicele sindicate din Germania, dar asta nu însemnă că până în 2017 Craiova nu va avea un al doilea model în fabricație. Uite, de exemplu, Ford face în India un model de cross-over care se numește Eco Sport și care, proiectat la costuri mici și preț de asemenea, a furnizat o surpriză uriașă – se vinde foarte bine pe piețele europene. Dacă Ford decide azi să îl facă la Craiova, atunci cam din 2015 ar putea începe producția. Apoi, mai este modelul Focus, făcut deocamdată doar la Koln, pentru care uzina de la Craiova poate fi rapid setată să îl producă, eventual într-o altă variantă de echipare. Sau chiar Fiesta actuală, că doar împărtășește aceeași platformă cu Bmaxul nostru. Nu am informații că asta se va întâmpla și că în mod obligatoriu din 2015 Craiova va mai produce un al doilea model de mașină. Dar, folosind logica, vă spun că ar fi anti-economic ca uzina respectivă să fie ținută la foc mic încă trei ani de acum în colo.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

13 răspunsuri la Fiesta din 2017? Păi și până atunci Craiova ce face?

  • acelasi
    Februarie 19, 2014 la ora 08:44

    Mai intii, nu prea inteleg cum sed planifica productia de masini. Aici nu exista masini noi in stoc, vrei noua, o comanzi. De unde stiti voi ca vor fi … 300,000 pe an? Ma uit pe lista modelelor de Forduri, nici un B-Max, nici chestia ailalta indiana. In Canada se fac o gramada de modele, dintre ultimele Focus, Fusion si Rdge. Mai sunt si niste F. Fiesta se fac Sedan si Hatchback (HB), in America si ST in Mexic. Alea din America costa cam intre 16,000 pina la 26,000 USD. Dar toate chestiile astea arata tare inghesuite. Toyota sau Honda par mai spatioase. Orientalele fac o concurenta puternica. Mai vad si Forduri din cind in cind pe drum. Dar va spun, parcurile sunt pline de SH care arata ca noi si nu se cumpara. Au si reduceri, si benzina pe un an, si service pe drum. Acuma vad ca nemtii fac un Audi in Canada (sau poate ca l-au si facut, nu sunt sigur). Mda.

    Răspunde
     
  • ateka
    Februarie 18, 2014 la ora 12:25

    aveti perfecta dreptate domnule Onofrei.In Africa e cald,la Romania vin facturile aferente sezonului rece cu valori cat munca omului pe tot anul,..apoi in statele din Africa dictatorii sunt impuscati cu regularitate,cand cineva cu decizie politica incomodeaza nimeni nu parlamenteaza cu nimeni.SUNT INLATURATI DE LA PUTERE UNA DOUA.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 17, 2014 la ora 21:03

    Sunt bucuros că Ford va produce la Craiova un nou model de automobil încă din timpul deceniului acesta, indiferent dacă este vorba despre viitorul model Fiesta, sau despre actualul model, care după ce va fi scos din producţie din fabrica germană se va mai construi în România pentru încă vreo 7-8 ani. Această strategie ar permite producătorului american să ofere consumatorilor români un automobil la un preţ mic, competitiv în raport cu puterea noastră de cumpărare. Ar fi un răspuns oportun la cererea atât de ridicată pentru automobile SH, americanii oferind practic un automobil SH nou. Adică, un model care nu mai este solicitat pe alte pieţe, care de fapt şi-a încheiat ciclul de viaţă, dar atractiv pentru români. Modelul actual de Fiesta nu este adus deocamdată la Craiova pentru că încă este prea recent şi nici nu trebuie supăraţi sindicaliştii germani, dar în 5-7 ani ar putea fi exact ceea ce-şi doresc românii, iar eu unul nu cred deloc că momentul ar fi prea departe. Între timp şi B-max şi-ar putea încheia la rândul său ciclul de viaţă şi atunci ar putea fi produse la Craiova două modele de automobile, aşa cum fusese propus iniţial. Muncitorii şi inginerii olteni ar avea suficient de lucru inclusiv pentru pieţele CSI şi Bulgaria. După cei 7-8 ani de producţie în România americanii ar putea construi o fabrică în Rusia unde să continue producţia celor două modele în următorii 10 ani. Cross-overe nu poate face Ford în România pentru că se supără producătorul Duster-ului, iar Focus este o maşina prea sofisticată pentru piaţa românească. Desigur, aceasta este logica economică, ceea ce se va întâmpla în realitate este peste puterea noastră de anticipare.

    Răspunde
     
  • sorel
    Februarie 17, 2014 la ora 20:06

    La Koln se produce numai Fiesta, Focus este asamblat la Saalouis, tot in Germania!

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 17, 2014 la ora 19:15

    Vad un viitor sumbru pentru intreaga industrie auto romaneasca, in primul rand datorita mafiotilor care refuza sa reduca taxele astfel incat sa-si permita si romanii o masina noua.

    Nivelul de trai „african” din Romania nu permite, in acest moment, niciun fel de progres.

    Firme precum Ford vor trebui sa inteleaga ca si sclavia are o limita si ca nu se mai poate la nesfarsit in felul asta.

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Februarie 17, 2014 la ora 20:27

      Cris, tu vezi in orice, un viitor negru si sumbru :))

      Răspunde
       
    2. ioan
      Februarie 17, 2014 la ora 21:42

      In curand no sa mai indraznim sa ne comparam nici cu tarile africane…, cel putin cele la s de sahara, care au o populatie foarte tanara, dinamica care duce la cresteri economice de peste 5%, rate la care noi numai prin vise putem visa.

      Răspunde
       
    3. dan onofrei
      Februarie 18, 2014 la ora 00:36

      @cris on-stimate domnule Cris–lasati-ma sa cred ca traiul african al romanilor este o inventie permanenta inutila si penibila in comentariiloe dvs.(va repetati ca un papagal )Cine munceste are din ce trai chiar daca greu ,asa este cam peste tot in lumea actuala mincata de inflatie .
      Se pare ca pina si comicele clipuri din Youtube cu oltenasii care asa cum se vede nu traiesc un trai african va contrazic:!!SAu e si asta o sa ziceti o manipulare a mediilor!!!???Clipul, pare insa spontan si inedit !

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Februarie 18, 2014 la ora 00:50

        voiam sa zic !!!unde trai african !!???oricum !!!!Nu la Bailesti!!Poate in imaginatii bolnave ale unor puturosi care au frica sa ia o sapa in mina (nu ca sa sparga vitrine!!!):Ca pirloga nemuncita este destula in Romania:IAr cine stie meserie in ori9ce domeniu nu cred ca face foamea.Deci mai usurel cu …traiul african :Greu e peste tot la ora actuala in lume si toti au aceleasi probleme zilnic stimate domnule cris sau cris on ca v-ati impuiat cu diversiunea pe blog .
        E drept diversiunea si confuzia ,o arma renumita si a fostei securitati comuniste :Se vede ca nu s-au schimbat baietii veseli:Deh lupul isi schimba blana dar naravul ba !!!

        Răspunde
         
        1. ateka
          Februarie 18, 2014 la ora 12:24

          aveti perfecta dreptate domnule Onofrei.In Africa e cald,la Romania vin facturile aferente sezonului rece cu valori cat munca omului pe tot anul,..apoi in statele din Africa dictatorii sunt impuscati cu regularitate,cand cineva cu decizie politica incomodeaza nimeni nu parlamenteaza cu nimeni.SUNT INLATURATI DE LA PUTERE UNA DOUA.

          Răspunde
           
  • Marian Androne
    Februarie 17, 2014 la ora 17:42

    Ford Motor Co. a raportat rezultate slabe in 2013: venituri +9.42% si o marja de profit de 4.87%, ambele sub estimari.
    Mai rau, business guidance 2014 nu ofera sperante mari pe piata europeana.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Februarie 17, 2014 la ora 17:29

    Ca Ford sa preia uzina daewoo, a cerut niste ajutoare de stat, care au trebuit sa fie aprobate de CE. Asta conditioneaza liniile de productie de la Craiova (printre altele in functie de capacitate/clasa de masina). daca nu ma insel, ford se angaja sa produca un anumit numar de vehicule B max pana fix in 2017.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase