Locul băieţilor prea deştepţi e după gratii

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Povestea șpăgii de la Hidroelectrica este fascinantă în simplitatea ei dar complexă în implicații și învățăminte. În esență ea ne spune că poa’ să cadă țara, să moară lumea, să intre ditamai mamutul în insolvență pentru un an de zile, să se închidă cinci șantiere, în final politicienii tot își vor trimite niște oameni setați să-și facă șpăgile, pe cadavrul economic al unui mamut industrial de stat.

Remus Borza, administratorul judiciar care și-a atras tot oprobriul public prin

tăierea tuturor investițiilor Hidroelectrica dar și prin închiderea pierderilor de

sute de milioane de euro din contractele cu băieții deștepți, merită de data asta

mult respect.

Conștient de faptul că ministrul Energiei, Constantin Niță și-a impus consilierul în vârful Hidroelectrica (ca și la termocentralele din Oltenia de altfel) Borza a

protestat, s-a dus în audiențe, a ajuns până la primul ministru pentru ca în final

să-și depună mandatul. Să-și dea adică demisia. Omul numai n-a spus-o verde în față că tot anul pierdut al Hidroelectrica a fost degeaba și că alți băieți deștepți sunt pe cale să pună mâna pe alte contracte. Acum, după ce s-a dovedit că SRI era oricum cu ochii pe mahării de la Hidro și că DNA-ul i-a găjbit chiar înaintea unei afaceri de un sfert de miliard de euro, cred că Remus Borza merită mai mult credit din partea societății noastre.

Interesele angajaților și teama lor de restructurare sunt întotdeauna un bun paravan pentru astfel de afaceri.

Pe de altă parte mă întreb de ce s-o fi oprit DNA-ul la doi consilieri (ai lui Niţă şi Chiţoiu)? Eu vreau să știu clar cât de implicat este ministrul Niță și cât de tolerant a fost premierul Victor Ponta față de faptele pe care i le-a sesizat Borza.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

63 răspunsuri la Locul băieţilor prea deştepţi e după gratii

  • ioana
    Octombrie 29, 2013 la ora 13:34

    Eu sper ca inregistrarile si actiunea SRI si DNA sa se fidus pana la capatul firului si sa-i stie si pe capii actiunii ! Doar noua sa ne fi dat firimiturile ! La noi e cu „pac la razboiu” si ..probabil nu-i momentul sa dezvaluie tot !!?? Altfel chiar n-au facut mare scofala cu 2-3 din randul 3 sau 4 ! Asta-i mizilic !

    Răspunde
     
  • Cristi
    Octombrie 28, 2013 la ora 23:17

    Moise e prea buna emisiunea ta, sa nu renunti niciodata:D

    Răspunde
     
    1. Mutu
      Octombrie 28, 2013 la ora 23:23

      Absolut! Subscriu…

      Răspunde
       
  • Constantin
    Octombrie 28, 2013 la ora 17:27

    „Locul băieţilor prea deştepţi e după gratii” _ Dupa gratii ajung eventual unii dintre baietii destepti. Rarisim. „Baietii prea destepti”, de aia sunt „prea destepti”, pentru ca NU ajung NICIODATA dupa gratii, iar cel mai adesea nici nu le sunt cunoscute numele. Nici baietii destepti nu ajung dupa gratii. „Cad” doar idiotii care nu stiu decat sa fure in mod rudimentar, pentru ca pe cand lucrau „in sistem” erau atat de prosti incat n-au fost capabili sa imagineze scheme mai elaborate. In plus, nici nu le-a fost necesar, pentru ca au fost protejati permanent de politicieni, carora le-au dat „para-ndarat”. Sa ne-ntelegem despre cine vorbim! Baietii destepti sunt cei care le spun alora din SRI pe cine sa fie cu ochii. Baietilor „prea destepti” nici nu le pasa de SRI si pe cine sta SRI cu ochii…

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 00:48

      interesanta clasificare

      Răspunde
       
  • Eu
    Octombrie 28, 2013 la ora 14:20

    Bravo Moise!

    Răspunde
     
  • cornel
    Octombrie 28, 2013 la ora 14:07

    Un articol interesant, parerea mea:
    http://www.zf.ro/companii/fondatoarea-elmiplant-nu-exista-legi-care-sa-sustina-pro-ductia-astfel-ca-daca-astazi-vrei-o-afacere-de-productie-curata-este-practic-imposibil-11571156
    Aceasta realitate este perfect justificata, parerea mea, avand in vedere faptul ca vorbim prea des de BAIETII CARE SARACESC SAU FALIMENTEAZA COMPANIILE DE STAT, ei sunt sustinuti de diferite institutii ale statului sau de catre persoane cu functii importante in aceste institutii (vezi cazul d-lui Borza, care dupa parerea mea e un patriot si care acum este pus la zid [i se fabrica un dosar de catre cei de la DNA] pentru ca este competent si si-a facut meseria ireprosabil in cazul Hidroelectrica, veniturile la bugetul de stat in acest caz este doar o nuanta sau o tema in discutii cu iz electoral si unde soarta BAIETILOR CARE SARACESC SAU FALIMENTEAZA COMPANIILE DE STAT pare a fi chestiunea cu adevarat importanta pentru unii actori politici din Romania).
    Apoi vine, tiptil-tiptil, reprezentanti din guvern care ne spun ca s-a pierdut batalia cu CORUPTIA din Romania, incasarile la bugetul de stat sunt sub asteptari si e nevoie de niste simulari de mariri de taxe si impozite.
    Apoi te intrebi : „De ce bugetul de stat a incasat prea putini bani din taxe si impozite?”
    Uite d’aia. Pentru ca in Romania CORUPTIA e prea mare si e sustinuta de institutii de baza ale statului, adica de angajati cu functii importante din aceste institutii, in timp ce economia romaneasca (in special unitatile de productie industriala) este sufocata sau distrusa de taxe si impozite prea mari, care colac peste pupaza elimina din sistemul economic jucatorii corecti, incet dar sigur, si in acelasi timp prin acest sistem e INCURAJATA si SUSTINUTA CORUPTIA in Romania.

    Răspunde
     
  • cornel
    Octombrie 28, 2013 la ora 02:30

    Cred ca e ESENTIAL sa se gaseasca in presa si tv alta formula mai potrivita in loc de „baieti destepti”, adica mai aproape de latura care se numeste CORUPTIE si FURT cu acte din bunul tuturor cetatenilor romani, adica din partile esentiale ale unei societati care sunt finantate de la bugetul de stat, cum ar fi : educatie, sanatate, etc.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Octombrie 28, 2013 la ora 13:42

      Propun inlocuirea sintagmei de „BAIETI DESTEPTI” cu „BAIETII CARE SARACESC SAU FALIMENTEAZA COMPANIILE DE STAT”.
      Astept si alte sugestii.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 29, 2013 la ora 00:56

        Cine beneficiaza de saracirea si falimentarea companiilor de stat? Corupatorii, adica aceia care invita pe altii sa-i corupa. Cine i-a votat pe corupatori? Poporul.
        Propun ca poporul sa inceapa sa-si bage mintile in cap si sa-si indeplineasca obligatiile fata de tara.

        Răspunde
         
  • dan onofrei
    Octombrie 27, 2013 la ora 21:05

    buna seara la toata lumea .
    Stimate dle.Guran va multumim de interviul cu dl_Stanescu care sa fiu sincer mi se pare totusi un om bine intentionat de fapt cred ca i se pune sula incoaste de sefi- ba Stanescule vezi ce faci cu TVRul ca noi bani nu mai avem la buget deci vesnica poezie:No money ,no sex .
    DAr sa trecem la serios.acuma inteleg un pic mai bine situatzia care nu e numai finaciara ci implica si probleme de conexiuni tehnice si de strategie -digital HD ,statii relee….si fiindca tehnic este extrem de complexa network-ul nu va avea o rezolvare peste noapte.
    Nefiind nici 1 gram in specilaitate dar fiind majoritar privitor de TV public (nici nu prea investesc mult timp in TV sint si altele mai grozave in viata .sexul,gradina ,o carte buna ..un iesit cu catelul pe cimp..joging etc) dar in putinul care ma uit ma uit la publice -ARD ;ZDF ;regionalele de Hessen si BAvaria sau 3 SAt sau ARTE .IAr la Romania TVR International care il vedem prin satelit unde v-am vazut prima data si pe dvs sau minunatul Sorin Burtea sau doman de la un doctor pt Dvs.sau colegii dela stiri :Deci nu inteleg fiind vizionari d emilionae in strainatatea de TVR International de atitia enmigranti dun Romania(sint sigur milioane !!) de ce nu se infiinteaza un cont in fiece tara unde emigrantii sa depuna o taxa trimestriala de exmplu 15 euro iar sumele depuse sa fie folosite de TVR public care investeste in aceste emisii cu energie ,echipamnet si personal .
    _Apoi nu inteleg este o timpenie totala de ce taxa TV sa fie colectatata de cei de la curent si nu de o centrala de taxe radio tv specializata in domeniu si cu un sistem informatic eficient .IAr acestia sa aiba toate aspectele tehnice in calcul astfel ca cei de la cablu sa nu fie balastati dar nici televiziunea publica.
    -UNDE GRESESTE DOMNUL STANESCU RADICAL este in problema reclamei.Nu se poate -cu bani putini nu se pot face emisii competitive (nici aici in Germania cu componete ieftine nu se poate construi o masina competitiva !!in veci nu deci trebuie bani!!)!!!deci reclama ;DAR FACUTA NU CU BRUTALITATEA(celoor dela privat!!!) SI MAI ALES RECLAMA CARE SA SUSTINA INDSUSTRIAMNATIONALA_vezi
    -RENAULT _DACIA si liferantii de piese
    -Mercedes cu investitie la SEbes
    -fermele agricole ecologice
    -firme petroliere gen PETROM sau ROMPETROL
    -casa de economii nationala De tip CEC
    -BAnca nationala a ROmaniei si investitiile acesteia in mica industrie indigena -micii meseriasi si antreprenorii mici in mediul rural.
    -producatorii nationali de bauturi alcoolice indigene -bere romaneasca ,ape minerale romanmseti,vinuri si sampanie romanesti
    -serviciile de turism national de CURE balneare
    -miile de produse medicionale pe baze naturiste ca de exemplu cele ale firmei FARES din Orastie sau PELLAMAR fabricat la BAlta Alba din extractr de namol milenar dupa reteta prof .doctorului Ionescu CAlinesti
    Vreau sa spun subiecte de reclama national popt fi cu miile si pot sprijini indircet si ECONOMIA NATIONALA

    CE a fost de regretat in emisie, dar rau de tot este o tragedie la min 30:31 capitolul DATORII pe rol cind domnul Stanescu vorbeste de 600 milionae!!!! si apoi de 60 !!!!de milionae :BAi fratilor pai daca statistica economica in tara aceea a derapat intr-asa un hal nu mai are sens sa ne stricam degetele pe batut la tastatura (culmea eu mai pierd si timp pretios)
    -deci ca sa supravietuiesti viitorului tre sa sti citi ciini vagabonzi mai are Bucurestiul in parcuri publice -Nu e una 10 cini cu 100 de ciini.!!!????
    Deci nu se poate vorbi cu atita nonsalanta de datorii pai e suta ,pai e min :Era un banc in Romania anilor 70 …nu-i cinstita… ca-i cistita
    -Deci ca sa o scurtam
    -centrala de taxe Radio TV -care sa distribuie cu cap dupa model german incasarile (TAxa GEZ in GErmania luati-le modelul dle Guran )si care sa faca o detasare a costurilor celor cu cablu
    -reclama civilizata care sa abordeze prioritar produsele economiei nationale
    -arondarea prin conturi deschise la banci straine a taxelor pentru emigranti care privesc majoritar TVR International -un program majoritar minunat civilizat realizat
    UNDE n-ea uns la suflet domnul STANESCU a fost infiintatrea TVR CULTURAL aici nu avem cuvinte de lauda pentru dinsul.Cinstse dinsului :Trebuie combatuta manelizarea masiva a societatii rupta dela valorile sale traDITIONALE
    _unde cred ca aR mai trebuie sa fie MASIV O INTERVENTIE a tvr publice ar fi domeniul ecologic prin educarea cetatenilior tarii la protectia mediului .Situatia este jalnica in toata tara -gunoi peste tot si in APE!!!!!!! la acest capitol as zice CRIMINAL :SINTETI UNICI IN EUROPA !!!!AICI TVR publice trebuie sa corecteze prin anchete publice masiv !!!pentru a trezi criminalii de mediu la realitatea vremii!!!!!!!!!!!
    -Stimate domnule GUran daca aici in GErmania unde sa zicem totusi exista o relativa stabilitate a democratiei si cele 2 tV publice sint clar orientate politic si anume ;
    ARD (prg.public 1) spre politica CDU(crestin democratii)
    -ZDF (prgr 2 public ) spre politica SPD (social democratii)
    nu vad de ce si Romania nu ar respecta acelsi joc politic si anume un progr public sa fie cu social democtratii iar celalalt cu crestin sau liberal democratii cum s-or numi acolo la dvs.
    Apoi mai exista aici publicele regionale de o calitate exceptionala si care sint deosebit de interesante caci sint de interes local!!!!si acolo se unesc ambele partide
    Asta nu inseamna ca celelelte partide democratice ca ecologistii -die Grünen nu au cuvint puternic pe publice :Deci aveti o lege aiurea in Romania ati copiat gresit(copy/paste????) vestul da asa sintei dvs.adica romanul mereu in exces de zel.CA olteanul la armata dupa grade muica:SAu ca moldoveanul dupa femei titoase!!!!O saptamina buna si noi va dorim mai departe la publice si Biziday si cit de curind TVR cultural.NU se poate altfel la o tara cu o culturav minunata si oameni prolifici in cultura ca putini in Europa…sa mai amimntim numew precum :
    Eugene Ionesco
    Constantin Brancusi
    Liviou Ciulei
    George Enescu
    ….iar tara telespectattioare saisi educe copii la fiotoase blondesi brunte siliconate cu fustitele mai scurte percum chiloteii???????Atit dee jartea cde vtrar a putut ajunge biata vesnica Romanica ????????O turma de manelari si de tigani pribegi care cersec ajutor social in Euro9pa si acasa taie si pirlesc in iulie porcul pe marginea santului si apioj seuita cum DAn Diaconescu invita fetitele sa dea interviu pe masa!!(priviti clipuri pe youtube)!!!Deci aici ne-am dorit sa fie tirita tara de tiganime o tar catre ijnanimn 60-70 era o tara de oameni normali la cap si civilizati cu mare respect iN lume iaR ACUM SA NU AUDA NIMENI DE NOI?????NICI IN PAPUA NOUA GUINEEE

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Octombrie 27, 2013 la ora 21:43

      „…un program public sa fie cu social democtratii iar celalalt cu […] liberal democratii.” _Pai, asa se si intampla. Intr-o zi TVR1 tine cu PSD, iar TVR2 cu PNL, iar in ziua urmatoare TVR1 tine cu PNL si TVR2 tine cu PSD. Sau viceversa…

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 01:03

      Mai Danut, parca era „e cinstita ca-i cistita”..

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Octombrie 27, 2013 la ora 17:41

    Cei de la varf stiau. Dar, e interesant ca i primesc si informari de la SRI, deci e posibil ca Ponta care e in consiliul suprem si mai e si prieten cu Maior, sa fi stiut ca SRI e pe fir si sa fi lasat lucrurile sa decurga. E si asta o teorie. Basescu sigur stia. Serviciile sunt ochii si urechile lui. Dincolo de faptul ca suntem revoltati ma bucur ca sunt structuri in stat care isi cunosc rolul si sunt fidele intereselor nationale.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 01:32

      Deci nu mai este Controlul Financiar Intern, este Garda (de Fier) Financiara. Nu mai este Securitatea, este Romanian Intellligence Service (site-ul este pentru romanii sau pentru „cetatenii” romani care locuiesc in Romania si sunt vorbitori de engleza). Cindva erau trupe speciale arabesti (am avut un Abdulah printre colegi, dupa doi ani s-a transferat la Universitate), acuma ce natie or fi? Ca se baga si peste treburile Procuraturii sau Garzii, nimic nou. Totul vechi.

      Răspunde
       
  • Raluca
    Octombrie 27, 2013 la ora 12:13

    Domnilor, dar daca in Romania nu ar mai exista oameni care sa cumpere „Chilipiruri” fie ea energie, fie un telefon, un pachet de tigari la colt de strada, credeti ca ar mai exista tagma acesta a „baietilor destepti”?
    Daca „baietii destepti” din piete nu ar avea vanzare „sub pret” la produsele furate direct din munca bietilor tarani, credeti ca ar mai fura?
    Asa ca sa nu ne mai plangem si sa gasim vinovati in alta parte; noi toti suntem vinovati ca am ajuns aici.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 27, 2013 la ora 19:04

      stimata doamna Raluca -daca as avea puterea
      nu v-as acorda doar o mie de puncte pentru comentariou ci o mie si unul pentru minunatul comentariu.dar stiti asa este societatea peste tot in istorie so in lume -nu accepta vina colectiva:Se cauta mereu (si se si gaseste, uite in istorie un tap ispasitor) restul noi berbecii din popor nu avem nici o vina.Uite la cei care il jubilau pe Hitler in 1933 si la uramasii lor istorici dupa 45 deveniti democrati püeste noapte ,uite la cei care il jubilau pe CEaussecu in monumentale versuri la TVR ul dinaninte de 89 si la cei de dupa …IAr poporul , avut mereu pretentia de nevinovatie ,dupa devcizab ..curat .CA lacrima

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 29, 2013 la ora 01:38

        De cind tot spun ca nu-i vinovat numai cine da ci si cine primeste, chiar daca nu cere. Si daca n-o mai scoti la cap cu cine a facut primul pas, pedepseste-i pe amin-doi sau amin-toti.

        Răspunde
         
  • Catalin ( CTL )
    Octombrie 27, 2013 la ora 07:52 Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 01:50

      America o duce din bula-n-bula, adica o bulibaseste. Unii numesc asta „colaps deflationist”.

      Răspunde
       
  • N.M.S
    Octombrie 26, 2013 la ora 15:44 Răspunde
     
    1. cornel
      Octombrie 26, 2013 la ora 20:04

      Interesant. Aveti cumva si cateva nume de firme din Romania unde s-a aplicat aceasta metoda?

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Octombrie 26, 2013 la ora 20:28

      Nu stiu cit de interesanta este aceasta ideie. Nu ma intereseaza ecuatia secreta, daca cel putin as putea vedea de unde s-a plecat si unde s-a ajuns, concret, prin aplicarea formulei. In site se spune ca metoda aduce orice companie in pozitia de lider – un pic pretentios si nici nu sunt convins ca a fi lider este ceea ce vreau (si oricum, daca toti vor aplica formula, vor fi lidri cu totii?). „O firma de consultanta din America…” si asta e secret…

      Răspunde
       
      1. un turist
        Octombrie 27, 2013 la ora 11:32

        D-le Sandu: La o vizita din Japonia a unor clienti am fost urmariti cum se desfasoata procesul tehnologic. Sintem obligati a documenta toate fazele productiei. La un produs s-a constatat 28 de documentatii.La analizele japonezului s-a ajuns la concluzia ca este de ajuns sa se documenteze 17 faza adica cu 11 mai putin. Nu a fost concediat nimeni numai cine facea documentatia in plus a fost pus la alta munca productiva. La numarul si diversificarea de piese s-a ajuns la o economie substantiala. De ce oare nu poate si Romania sa copieze unele procese de la straini? Vorbesc de ceva serios si nu de ceva secret fara nici un nume concret. Nu totul ce vine din strainatate vrea sa cumpere tara, ea trebuie ferita de *baietii destepti* din interior care distrug totul.

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Octombrie 27, 2013 la ora 19:30

          …adica stimate dle-un turist -sa fie ferita de baietii destepti din interior care fura totul si sa se deschida larg portile pentru alti baieti si mai destepti DAR DIN EXTERIOR care sa dea iama in totul.dati-mi va rog un exemplu global in care baietii destepti din exterior au adus majoritatii populatiei din interiorul unei tari bunastarea pe dsurata???!!!!.
          Peste tot in lume –
          -le-au jefuit bogatiile solului si subsolului pe preturi de nimic
          .-le-au defrisat padurile in mod barbar dupa deviza dupa mine potopul
          -le-au tratat medioul mai rau ca propriul wc de acasa ca deh in Germania de exemplu platesc sume imense ca UMWELTAUFLAGEN la aia din rasarit merge si asa…..stiti la ce ma refer mai alec la cei din industria chimica!!si ce arunca la cosuri in atmosfera!!!
          -i-au exploatat la MUNCI fizice si arbeitsintensive (De nefinantat in west) dar la salarioi ce seamana cu ajutorul social din west.
          -last but not least le-au gaurit pe 2 parale muierile
          – a fost o simpla metoda de a sterge de pe piata internationala concurenti nedoriti care puteau vinde produse mai ioeftin ieftin
          ..voiam sa zic pe scurt baieti destepti ca din interior ca din exterior pentru multime situatia nu se schimba :BA parca mai rau aia din exterior vin ,ti-o trag repede si intind putina ,pe aiai din interior ii mai poti trage la raspundere
          dar intre timp in chaosul de acolo nimeni nu mai rapunde de nimic se pare .

          Răspunde
           
          1. un turist
            Octombrie 27, 2013 la ora 21:42

            D-le Dan Onofrei: Dupa cum se stie daca nu este oferta nici cumparatori nu sint. Parerea mea este ca NU cei din afara pe care vreti sa-i invinuiti poarta vina cea mare in distrugerea Romaniei. Ex personal: Acuma vreo 2 luni m-i s-a oferit spre cumparare o casa cu 25000€ si culmea era ca cei care erau vinzatori ramineau in strada fapt stiut de mine si am refuzat categoric, vreau sa spun ca cel care nu are habar de situatie cumpara si cu asta a terminat.Daca d-voastra personal faceti un *Hausflohmarkt* trebuie sa va ginditi ce vindeti pe aproape nimic si ce va mai trebuie in viitor. Asa trebuie sa se gindeasca si sus pusii Romaniei ce fac cu totul ce poseda si ce pot vinde. Aici nu se poate da vina pe popor sau pe straini daca se alege oameni care vinde totul pe 2 Lei. Daca nu se duc strainii sa investeasca ceva sau sa cumpere ce face Romania ca nu are cum sa se descurce la conducerea actuala si in plus la legile care se indoaie ca o creanga de salca care NU sint facute de straini. S-a mai spus ca este nevoie de o alta revolutie dar nu vrem sa se ajunga iar la macel si omor. Puneti-va intrebarea:DE CE SE VINDE TOTUL SI LA UN PRET DE NIMIC nu CUI!!!si DE CE SE PARASESTE ROMANIA IN GRUP???????

             
          2. Constantin
            Octombrie 27, 2013 la ora 21:56

            „cei care erau vinzatori ramineau in strada…” _Dar cel care-si vinde un rinichi?! Ori o bucata de ficat?! Cum ramane? Ati refuzat casa? Dar daca este cineva a carui viata depinde de transplant, accepta, sau spune ca este un gest imoral? Oricum, atat casa cat si rinichiul se va vinde altcuiva care nu are mustrari de constiinta. De ce-si vand romanii casele si raman pe drumuri? De ce-si vand romanii rinichii si ficatii? De ce-si vand romanii copiii? Crede cineva ca este vreo distractie in asta? Una care sa merite 25.000EUR? Cum arata taietura pentru operatia de rinichi? Cum este sa traiesti cu un singur rinichi tot restul zilelor sperand ca acela nu se va imbolnavi niciodata? Au inebunit oare romanii de sunt gata sa vanda orice si sa-si paraseasca tara? Sau este vorba despre o stare de disperare?

             
          3. un turist
            Octombrie 28, 2013 la ora 16:57

            Constantin cred ca in toate privintele aveti dreptate si toate ajung numai la un punct:DISPERARE dupa atitea sperante in urma comunismului.

             
        2. sanduCu
          Octombrie 29, 2013 la ora 02:43

          Cred ca intrebarea lui dl. Cornel a fost mai buna, uite ce a iesit din a mea. Un „Hausflohmarkt”, adica o scoatere la vinzare de case sau de rinichi. Aici dl Constantin are dreptate cu disperarea, dar totusi as inclina sa ramin pe partea lui dl. Unturist: sa fii atent ce cumperi, pot exista si alte solutii – daca nu vrei raul cuiva inseamna ca vrei binele, vinzatorul intr-un act disperat poate face o greseala si-ti va ramine recunoscator ca l-ai impiedicat. Cind mi-am vindut apartamentul din Israel unor rusi, el m-a intrebat daca vreau sa-mi imprumute niste bani. I-am spus ca trebuie sa plec in Canada, „bine, atunci o cumpar”, mi-a zis. Lumea nu e rea, cind exista comunicatie. Danut, asa e, tot raul ni se trage de la straini, chiar daca dl. Unturist nu a inteles, strainii au adus Romania in sapa de lemn ca sa o poata jumuli mai lesne. Unde dl. Unturist are dreptate, este ca fara ajutor din interior, aia din afara n-ar fi avut sanse, adica exista tradatori. In China nu exista tradatori vii, de aia nu exista. Si totusi, stie cineva cum e cu formula aia? Ce se imbunatateste in afacerea mea de pe urma formulei?

          Răspunde
           
          1. un turist
            Octombrie 29, 2013 la ora 17:29

            SanduCu. Daca aplicati formula veti fi mai destept dupa ce va dati seama ca se ingroasa buzunarul celui care vrea sa o vinda. Ca, cu mincatul de seminte care te face destept.

             
          2. sanduCu
            Octombrie 29, 2013 la ora 23:14

            Dl. Unturist, asteptam sa mi se spuna. La o reclama mai dai un pret, o orientare – aici …

             
  • anca
    Octombrie 26, 2013 la ora 00:47

    Chiar nu sunteti de acord cu ce am spus,aveti o ideie mai buna ,bun,dar faceti ce am spus:ajutati oamenii sa se trezeasca la realitate si lasati „baietii destepti”ponta cu tot guvernul,neamurile,parlamentarii, primarii ce mai TOOOOOOTI sa stea dupa gratii.Acolo ponta alias NERO, o sa aiba timp sa se gandeasca la cum i-ar fi stat presedinte,Acum sa fie doar un PRES IN DINTE.
    Va doresc un week-end asa cum vi-l doriti.

    Răspunde
     
  • cornel
    Octombrie 25, 2013 la ora 20:02

    Va recomand:
    http://www.tvrplus.ro//editie-finante-si-afaceri-144032
    E bine sa intelegem ce ni s-a intamplat, care e situatia actuala, care sunt perspectivele, la ce trebuie sa ne asteptam in viitor si de ce unele lucruri se intampla asa cum se intampla.

    Răspunde
     
  • cornel
    Octombrie 25, 2013 la ora 19:55

    Cum poti sa saracesti si sa distrugi o tara si un popor:
    1.-faci in asa fel incat institutiile esentiale ale statului sa fie CORUPTE si sa promoveze CORUPTia in sanul lor;
    2.-faci in asa fel incat taxele si impozitele care trebuie sa fie platite catre stat sa fie prea mari incat sa poti sa functionezi fara EVAZIUNE FISCALA si fara sa sustii CORUPTIA din institutiile de baza ale statului;
    3.-prin taxe si impozite prea mari, care trebuie platite catre stat blochezi dezvoltarea economica a tarii adica acele ramuri ale economiei care creeaza valoare adaugata mare si care pot aduce cresterea nivelului de trai;
    4.-vinzi resursele naturale ale tarii pe NIMIC sau APROAPE PE NIMIC, adica vinzi masiv materie prima;
    5.-este o problema de timp pana cand obiectivul va fi atins si tara poate fi concesionata saU inchiriata pe 100 de ani GRATIS.
    PS: In acest caz poporul este distrus prin lipsa locurilor de munca sau disparitia continua de locuri de munca din economie.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 26, 2013 la ora 04:17

      Dl. Cornel, nu-i mai invatati la rele, lasati-i asa nestiutori, saracii de ei.

      Răspunde
       
  • Cris
    Octombrie 25, 2013 la ora 17:31

    Capitalismul ca sistem nu are nimic de-a face cu fascismul corporatist – care inseamna sa vina unii, sa ne preia resursele, gratis apoi sa ne fixeze preturile pe care sa le platim
    (dupa modelul Petrom).

    Capitalismul clasic poate ar fi avut vreo sansa in Romania daca tara nu ar fi ajuns pe mana mafiotilor, borfasilor si teroristilor fiscali care nu stiu sa faca altceva decat sa umfle taxele pe care le are de platit pulymea iobaga.

    Daca Miscarea Rosia Montana este impotriva actualului sistem mafiot de a gestiona economia si tara, eu o sustin.

    Răspunde
     
  • Isidor
    Octombrie 25, 2013 la ora 17:28

    Domnule Guran atat dv. cat si Bogdan Rares sunteti doi oameni care i-mi faceti serile fericite in ultimul timp ,va multumesc ,daca ar mai fi pe la Antene doi ca dumneavoastra ceea ce acolo e foarte greu banuiesc s-ar mai urni lucrurile din loc cat de cat s-ar imforma mai bine plebea si nu ar mai fi asa manipulata.Am auzit o vorba mare din Gura d-lui Nicolae Furdui Iancu privind jaful din codrii tarii cine va deschide aceasta cutie a pandorei?

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Octombrie 25, 2013 la ora 16:44

    La noi e criza de sistem, una perpetua de 23 de ani. Nu am facut privatizare serioasa, nu avem capitalism. Am plecat cam de pe acelasi start ca Polonia dar am apucat pe cai diferite: Polonia are economie libera de piata, Romania este tara capitalismului mimat. Fara radicalizarea societatii contra politrucilor, nu ne vom schimba inca 23 de ani!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 26, 2013 la ora 04:24

      Nu va faceti griji, Romania va ajunge tot acolo unde va fi Polonia. E vorba de poteci diferite cu acelasi finis. Aud ca nu mai vor sa contracteze straini la constructiile de drumuri…

      Răspunde
       
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Octombrie 25, 2013 la ora 12:30

    problema: regi regine printi printese- de origini straine cu averi Romanesti…Care rege? Romania are rege, Romania este monarhie?! Mai bine promovati i pe Romani pe Patrioti pe fii nemulul, acordati prea multa atentie strainilor(si le cadonati prea multe averi castele paduri pagisti aur bani…) Romanii in Romania liber si in bunastare trebuie sa traiasca…
    Cred ca astfel de teme nu va prea intereseaza,dar cine stie…

    Răspunde
     
  • Pencil Nex
    Octombrie 25, 2013 la ora 12:05

    Domnule Guran,

    Pentru ca ne sunteti simpatic si pentru ca admiram modul in care aparati Rosia Montana, v-am pus cu simpatie pe hartie!

    Cu drag,
    Tanara Generatie

    Răspunde
     
  • terente
    Octombrie 25, 2013 la ora 11:30

    s-ar parea ca singura modalitate de-a scapa de acesti ciocoi ,este ,, ARME LA LIBER ,onoarea,cinstea ,verticalitatea-s ,vorbe-n vant pt prostit ,prostii

    Răspunde
     
    1. O voce dintre dintre Nistru si Prut
      Octombrie 25, 2013 la ora 12:16

      talharii de mare calibru – la zid.

      Răspunde
       
    2. Mihai
      Octombrie 25, 2013 la ora 12:19

      Exact ! Eu ies la proste de 2 luni. Ii vad cum striga „Uniti salvam Rosia Montana” de parca ii aude ALTCINEVA in afara de cei de aoclo.
      Tot astept sa arunce unu prima sticla cu foc la gat.
      Tot astept.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 26, 2013 la ora 04:33

        Cit oi fi si-oi mai trai,
        Tighi-tam, tighi-tam, tighi-tighi-tam!
        Asa om n-oi mai gasi,
        Tighi-tam, tighi-tam, tighi-tighi-tam!

        Răspunde
         
  • Cris
    Octombrie 25, 2013 la ora 11:28

    Nu cred ca Remus Borza e vreun monument de morala. Gestul lui are o singura justificare: a actionat in conditiile in care si-a dat seama ca face altcineva in afara de el cartile la Hidroelectrica in domeniul cel mai important – al „baietilor destepti”, beneficiari de energie ieftina, contra spaga.

    Daca Borza era „pe felie” in materie de spaga la companie, NU mai actiona la niciun DNA. Fiind eliminat din carti, a avut tot interesul acestui denunt.

    Răspunde
     
    1. Codru'Penal
      Octombrie 26, 2013 la ora 10:42

      Cris, eu sunt de alta parere. Cred ca Borza a stiut sa faca diferenta intre importanta banilor si prestigiul muncii lui. Sunt convins ca daca ar fi dorit sa intre in schema, ar fi putut. Si nu cred ca omul are atata cinism si nesimtire sa accepte ca sacrificiul miilor de someri rezultati din reorganizare sa fi fost degeaba. Daca pana mai ieri nu aveam nicio parere despre el, astazi s-a calificat in profesionist cu atribute de om integru. Ganditi-va numai cate posibilitati de a devaliza un mamult in faliment a avut el insusi, si uite ca nu a facut-o. Cred ca merita admiratia noastra.

      Răspunde
       
  • Gabi Pop
    Octombrie 25, 2013 la ora 10:31

    La cata coruptie e in Romania si la cat se fura de la bugetul de stat, orice discutie despre economia la negru e o gluma.

    Răspunde
     
    1. rewind
      Octombrie 26, 2013 la ora 01:00

      @Gabi Pop:

      Orice discuţie despre economie în general e o glumă, dacă nu începe cu problema corupţiei şi a jafului din bugetul de stat.
      Aşa s-a şi ajuns la aberaţia de a susţine eploatări de resurse naturale riscante pentru mediul în care trăim, în condiţiile în care ei nu sînt în stare să rezolve problema evaziunii fiscale! Se plîng însă fără jenă că n-au bani.

      Ăştia sînt la un nivel de competenţă (dar şi voinţă de a face) atît de jos, încît pare tot o glumă să-i întrebi de o strategie de ansamblu privitoare la ţara asta, deşi e o întrebare esenţială…

      Răspunde
       
  • cornel
    Octombrie 25, 2013 la ora 10:23

    Ceva FOARTE interesant:
    http://www.zf.ro/eveniment/lupta-pentru-energia-ieftina-de-la-hidroelectrica-a-reinceput-ministrul-nita-este-direct-responsabil-de-aducerea-lui-mihaila-in-companie-11558373
    Si apoi te intrebi : „De ce companiile de stat sunt o gaura neagra pentru bugetul de stat si guvernul ne propune mereu marirea unor taxe si impozite pentru ca incasarile la bugetul de stat sunt sub asteptari?”
    Uite d’aia.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Octombrie 25, 2013 la ora 10:22

    D-le Guran, ati crezut vreodata in cel mai ,,cinstit ” guvern dupa `89?! Ce o fi ras Adrian Nastase la aceste vorbe, ca doar stia cum s-a recrutat cea mai mare parte dintre ,,colaboratori-vezi activitatea aproape inexistenta a d-lui Victor Ponta , in calitate de sef al Corpului de Control al P.M.! In privinta eticii, guvernul preia lectia unor analisti economici care nu mai vad decat ,,superperformante ” la Petrom, de nu stim nici astazi care este reteta succesului sa o aplice si alte companii- sa va cer sa o divulgati tine de un secret de stat ,se pare.
    P.S. Unii dintre noi nu credeau in povesti nici in perioada copilariei ,demersul d-v de convingere a acestora este inutil. .

    Răspunde
     
  • AndreiM
    Octombrie 25, 2013 la ora 10:06

    Intarata-i drace!!!Se pare ca doar asa mai putem afla ce se ascunde in spatele „intentiilor bune” si sa realizam ca istoria se repeta dar cu alti actori.Va mai merge ulciorul de multe ori la apa?

    Răspunde
     
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Octombrie 25, 2013 la ora 09:13

    Statul este ca norocul: dă numai bogatului.
    Autor: Honoré de Balzac

    Răspunde
     
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Octombrie 25, 2013 la ora 09:03

    Aceasta e adevărata corupţie: tendinţa de a câştiga lene şi fără muncă, tendinţa de a gira în om mare fără merit, aceasta e corupţia adevărată, ale cărei urmări sunt ura şi invidia contra oricărui merit adevărat şi cocoţarea nulităţilor în acele locuri, la care numai o înaltă inteligenţă sau un caracter extraordinar dau drept.
    Autor: Mihai Eminescu

    Răspunde
     
  • micutu de la 7
    Octombrie 25, 2013 la ora 08:45

    Stati linistiti ca nu mai e mult si toate stenogramele astea vor disparea dupa ce-si termina Basescu mandatul. Deja Ponta isi face echipa lui de procurori care sa nu mai caute atata unde nu trebuie. Nu baietii destepti sunt destepti, ci aia care au foame de bani, ca daca cei care ar trebui sa-si vada de treaba ar fi cinstiti, baietii destepti n-ar mai fi asa de destepti. Unii inca nu se tem de puscarie, unii inca jongleaza cu sute de mii de euro fara sa se gandeasca ca s-ar putea sa…Mai mult le e frica de ce le zice sefu sau ca-i da afara sau ca le ia gipu decat de puscarie.

    Răspunde
     
  • anca
    Octombrie 24, 2013 la ora 23:55

    Cred ca ar fi bine sa luam notite de la ISLANDA si mai nou de la BULGARI.

    Răspunde
     
  • Sau poate
    Octombrie 24, 2013 la ora 23:27

    Sau poate cineva i-a lasat sa-si rupa singuri gatul….. adica sa incerce sa dea spaga ca sa-i prinda in flagrant… Poate Borza nu si-a mai dat demisia pt. ca cineva i-a soptit ca DNA-ul e pe ei… Pana la urma denuntatorul a fost Remus Vulpescu, directorul de cabinet al ministrului Chitoiu…. adica daca misitrul era implicat nu crezi ca ar fi stiu si seful lui de cabinet?

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Octombrie 24, 2013 la ora 23:13

    Ieri am Urmarit la TVR interviul presedintelui Republicii Moldova, Nicolae Timofti. Mi-ar fi placut ca Romania sa aibe un asemenea presedinte.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Octombrie 24, 2013 la ora 23:11

    „…în final politicienii tot își vor trimite niște oameni setați să-și facă șpăgile” _Iata ca in cele din urma se intrezaresc explicatiile cel putin pentru o parte dintre anomaliile din economia patriei noastre cu care ne batem noi capul cautand in torie si nu reusim sa le deslusim. Adica, „generalitatile” alea cu privire la restructurarea economiei romanesti asupra careia toti specialistii sunt de acord, dar devine dificil sa fie definita de consilierii politicienilor „din varful trebii”. Iata ca dl. Borza a sugerat o directie de reforma. In ceea ce priveste „seviciili”, eu nu m-as hazarda cu atata nadejde…

    Răspunde
     
  • cornel
    Octombrie 24, 2013 la ora 22:49

    In inregistrarea DNA, prezentata la Stirile TVR, se spunea clar ca, Constantin Nita, adica ministrul Energiei din Romania isi va primi si el partea sa care e la fel cu partea ce urma sa fie incasata de consilierul sau adica aprox 1.400.000 EURO, in timp ce Hidroelectrica e bagata din nou la apa si guvernul actual constata ca are probleme cu incasarile la buget si se gandeste sa mareasca niste taxe pentru a mari incasarile la buget.
    „Geniala” strategie, nu am ce sa zic mai mult.

    Răspunde
     
  • Cristian Marcu
    Octombrie 24, 2013 la ora 22:42

    Imi pare foarte rau, Domnule Moise Guran, ma tem ca intrebarile , de cel mai simplu bun simt, ce le puneti nu vor mai putea fi puse in Romania, din pozitia dumneavoastra ; sa nu va mirati cand vocile rationale vor fi reduse la tacere, pentru ca un Moise Guran deranjeaza, Un Vlad Petreanu deranjeaza, o Sorina Matei e deosebit de incomoda , un Sabin Gherman de la Cluj trage clopotele, iar lista poate continua… Ce e trist e ca s-a depasit de mult linia rosie a suportabilitatii oamenilor, iar ziaristii de exceptie sant in continuare ignorati, inadmisibil, de varfurile ”Intelighentiei” noastre de mucava… Eu cred ca nu e departe ziua cand un opozant al regimului Putin, cum este Alex Navalnai va trai o experienta asemanatoare si in Romania … Nu am motive sa fiu optimist, dimpotriva, sfidarea autoritatilor va continua nestingherita…

    Răspunde
     
  • Calin
    Octombrie 24, 2013 la ora 22:24

    Dar cine sa ii bage dupa Gratii?!

    Răspunde
     
  • Alex Gabi
    Octombrie 24, 2013 la ora 21:45

    Intr-adevar, dupa discutia de miercuri si eu am ajuns la concluzia ca Borza este de fapt cel care „i-a dat in gat”. Foarte bine si foarte curajos de altfel. Ar fi fost pe punctul de a ma face sa si aplaud daca nu ar fi evitat unele raspunsuri. Insa data fiind tara in care traim, ne multumim si cu atat. In fond, e si asta un semnal. Sa nu ne amagim cu ideea ca aia din esalonul II vand energie in pierdere fara bine-cuvantarea ministrului sau a Prim-ministrului.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase