BIZIDAY: miercuri, 9 octombrie 2013

Publicat la data de de Biziday

Emisiunea poate fi urmărită și aici: www.seenow.ro

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

25 răspunsuri la BIZIDAY: miercuri, 9 octombrie 2013

  • stef
    Octombrie 11, 2013 la ora 13:48

    …cum adica, a scazut de la 11.191 în 2012 la 13.667 în 2013 … s-a gresit la text?

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Octombrie 11, 2013 la ora 04:53

    Doar atat http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/scenariu-de-groaza-chinezii-nu-pot-iesi-nici-morti-din-hora-nebuna-a-sua-187460.html
    Poate ca politica Europei de a incerca o reducere a deficitelor da roade, pe cand in SUA…

    Răspunde
     
  • vali c
    Octombrie 10, 2013 la ora 19:48

    Chiar de pe telefon urmaresc emisiunile (flexibilitate, comoditate…) si sa stii ca 50% din baterie dureaza 😉

    Răspunde
     
  • Marian Nicuriuc
    Octombrie 10, 2013 la ora 18:22

    Buna Moise, urmaresc emisiunea ta de ceva timp, inca de cand era in vechiul format, am inceput cand eram in UK, dintr-o recomandare pe youtube am gasit-o si desi nu sunt mare economist sau analist cu toate ca am terminat o facultate de stiinte social politice, pot sa afirm ca toate subiectele pe tema economica dezbatute in emisiune releva o frauda, o spaga, investitii proaste si nechibzuite, decizii luate in pripa sau tot felul de greseli care nu ar trebui facute din capul locului dar odata facute macar nu repetate, cred eu, dar se pare ca mereu la noi in aceasta „minunata” tara de care ai nostri concetateni se mandresc cu fiecare ocazie nu reuseste nimeni sa inteleaga, in fiecare emisiune vad doar: incompetenta, aroganta si balacareala politica intre diferite personaje, actori uzati moral ai infamei scene politice! Poate, doar poate, ar trebui sa te puna si pe tine pe ganduri ca nimic, niciodata, nu se schimba in tara asta si sa consideri sa faci emisiunea in alta limba si alta tara, cred ca ar fi o diferenta de imagine!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 12, 2013 la ora 01:00

      v-au invatat bine la facultate, aveti dreptate.

      Răspunde
       
  • vs
    Octombrie 10, 2013 la ora 14:29

    dle Guran, daca ati nimeri in fiecare saptamana evolutia cursului, as fi toata ziua pe Forex. 🙂
    oricum, va felicit pentru perseverenta. Eu, dupa vreun an de conturi demo pe forex, m-am convins ca nu merita. Specula are mai mare influenta asupra cursurilor de schimb decat indicatorii macro-economici.

    Răspunde
     
  • lucian vasilache
    Octombrie 10, 2013 la ora 09:27

    Draga Moise,

    Te urmarim aproape cu religiozitate de pe vremea cind aveai „Biz Bazar”; sigur emisiunile tale au evoluat mult… sunt mult mai bune. Sunt medic emigrat in USA de 19 ani( aproape de numarul de ani de cind ai devenit tu Bucurestean).
    Nu am rude olteni( mama ar fi cel mai aproape din Arges) dar continua sa fii mindru de ceea ce esti: oltean, bucurestean si …mai presus de toate ROMAN ce dovedesti cu prisosinta ca esti in fiecare emisiune. Macar de te-ar asculta mai multi oameni; tara noastra numita Romania ar fi si arata cu totul altfel.

    Cu 3-4 minute inainte sa comentezi despre CET Bucuresti, etc, vorbeam cu mama despre ce ar fi daca aceste centrale „mamut” ar fi desfiintate si in locul lor facute centrale de bloc, scara, etc(locale), despre ce pierderi uriase sunt pe traseu, etc. Apoi ai venit , ca de obicei si ne-ai luminat cu cifrele semnificative.

    Sunt nascut, crescut Bucurestean( am copilarit intai pe la piata Maria Rosetti si prima scoala primara mi-a fost Spiru Haret) dar sunt absolut de acord ca pe motive pur politice tara intreaga plateste din buzunar ca „votalacul” bucurestean s-o duca mai bine( si nu sunt de acord cu asta). Asta-i primitivism politic si social.

    Nu-ti mai face „mea culpa” cind o” dai in gard” , cum spui tu, cu previziunile monedei nationale; si FED-ul o da de nu se poate, si are la dispozitie mult mai multe date nu numai economice dar si politice, de servicii secrete, etc decit ai tu.

    Ti-as scrie laudativ pina maine, dar in putine rinduri: ” keep up the good work” ( N-am uitat limba romana dar nu prea gasesc un echivalent decent la cuvintele astea).

    Daca ai drum prin Chicago da-mi de stire; mi-ar face placere sa stam la o cafea si sa dicutam…discutii, mai interesante. Ai cu „domenii” importante de apar simbata pe la PROteveu( cum spun ei) s-ar putea sa vrei sa-i vizitezi din curiozitate, dar in mod sigur nu-ti vor urmari emisiunile si chiar dac ar face asta n-ar intelege prea multe.

    Sa fii bine si mai ales… sa fii pe post; cit mai mult

    Cu respect,

    Lucian Vasilache

    Răspunde
     
    1. Marian
      Octombrie 10, 2013 la ora 13:20

      Buna ziua,

      Mi se pare o prostie mandria de a fi oltean, ardelean, muntean samd. Aceasta nu e o alegere, nu e ceva pt care ai muncit sau ai avut vreun merit. E o stare de fapt, o intamplare aleatorie. Nu ai de ce sa fi mandru de asta cum tot asa nu ai de ce sa-ti fie rusine! E o gandire putin primitiva din punctul meu de vedere.

      Acum, treaba cu patriotismul e delicata. In orice blog te uiti ai sa vezi ca cei mai mari patrioti sunt cei plecati din tara. Asta din simplul motiv ca ei din afara vad altfel lucrurile. Din tara, e putin cam greu sa mai fi patriot. Din punctul meu de vedere, in momentul acesta, in Romania nu prea mai exista patrioti. Exista in schimb legionari, ultra nationalisti, oameni needucati si manipulabili care nu inteleg ce este si ce presupune patriotismul si comunisti. Oricare ar veni maine la putere (de 24 de ani sunt ultimii, chiar daca de ei am vrut sa scapam in ’89) nu cred ca ar fi bine. Solutia consta in rasarirea din clasa de business si nu cea politica a unei persoane gen Nigel Farage si partidul sau UKIP. Daca il urmariti veti vedea ce inseamna cu adevarat sa fi patriot si sa fi un bun conducator, sa intelegi democratia si modul sanatos de conducere a unui stat.

      Numai bine

      Răspunde
       
      1. vs
        Octombrie 10, 2013 la ora 14:03

        probabil patriotismul vine si din dorul de ACASA, care-i incearca pe cei plecat….

        Răspunde
         
      2. Moise
        Octombrie 10, 2013 la ora 16:20

        marian: mitici inseamna din Regat, deci moldova, muntenia, oltenia si dobrogea. eu am fost clar cand am numit pe cine am numit mitici. si imi mentin parerea ca unii ca oprescu si ponta ne-au adus noua regatenilor numele peiorativ de mitici

        Răspunde
         
      3. Constantin
        Octombrie 10, 2013 la ora 21:23

        Mandria de a fi oltean, sau bucurestean, irlandez, sau londonez, nu este patriotism local? Cei care nu au parasit tara nu sunt patrioti? Ion Mihalache nu a fost patriot? Dar pe mine, spre exemplu (fara a exista vreo legatura cu Ion Mihalache), puteti sa-mi spuneti ce va indreptateste sa ma considerati ne-patriot? Nu pot fi mandru de cultura in care m-am nascut? Trebuie sa fiu mandru doar de meritele şi realizarile personale? Aceasta poate fi o atitudine extrem de severa cu privire la patriotism, o inteleg, dar ea insemna in cele din urma sa fie minimizate legaturile intre mine ca individ şi spatiul cultural caruia-i apartin. La limita, cultura ar putea disparea prin atomizarea şi disiparea ei la nivel individual. Doar ca aceasta este o falsa problema. Cultura insasi este definita ca totalitatea valorilor materiale şi spirituale create, ca un sumum al contributiilor individuale. Renuntand la sentimentul de apartenenta locala (familie, clan, sat, oras, tara, continent ) putem sa ne consideram cetateni ai planetei Pamant, sau cetateni universali. OK, nu este o noutate. Dar sentimentul apartenentei la grup exista in continuare, fiind propriu oamenilor prin natura lor de fiinte sociale. Aparitia ta ca individ in cadrul grupului NU este alegerea ta, dar ceea ce conteaza este contributia ta la evolutia grupului(in anumite conditii, putem fi de acord). Doar ca istoric, bogatia adaugata generatie dupa generatie a determinat dezvoltarea grupului, utilizand resursele primite de la inaintasi şi lasand urmasilor o mostenire care transcende generatiile. Este absurd sa fie negata dimensiunea sociala (inclusiv istorica) a civilizatiei *** Am mai auzit opinii care sustin ca ceea ce am scris mai sus reprezinta un mod de gandire primitiv şi inteleg argumentele „universalistilor”. Doar ca apare o contradictie. Nu stiu exact cine este Nigel Farage, dar incerc sa-mi amintesc, nu este el cel care sustine ca „libera circulatie e o prostie”? Asta mi se pare extrem de anti-universalist. Dintre categegoriile enumerate de dumneavoastra de cetateni aflati in prezent in Romania (legionari, ultra nationalisti, oameni needucati si manipulabili care nu inteleg ce este si ce presupune patriotismul si comunisti) incerc sa le exclud pe cele in care personal nu ma regasesc. Legionar nu sunt, desi am admirat ideea d-lui Neamtu cu „Ridica-te Gheorghe…”, ultranationalist nu ma simt, simpatiile mele proeuropene fiind exprimate adesea chiar in spatiul prezentului blog, pentru a fi manipulabil ar trebui sa uit ceea ce stiu despre stiintele comunicarii, iar in aparatul de partid n-am fost. Singura categorie care ramane este cea a needucatilor. Asta nu ma impiedica, insa, sa citesc declaratia din 2011 a d-lui Farage care spunea cu convingere şi precizie ca UE este pe duca, iar Grecia va parasi Zona Euro in mai putin de doi ani. Dupa care va disparea şi moneda unica. Cum termenul a fost depasit, am cautat şi declaratia care sa cuprinda scuzele domniei sale, dar nu am gasit-o. Daca nu gresesc, opinii similare au fost exprimate şi de dl. VC Tudor, iar in Parlamentul European bazaconiile lor populiste se intalnesc intr-un mod caraghios.

        Răspunde
         
  • Catalin ( CTL )
    Octombrie 10, 2013 la ora 08:49

    Nu mai adaug nimic la chestia cu FED. Sunt de acord. Cand FED a fost infiintata in 1913 logica era alta. Bancile comerciale aeau aur pe care il depozitau la FED iar fed le dadea o Nota, un certificat, o bancnota. SI oricine putea merge oricand cu acea bancnota la Fed si sa primeasca in locul ei aurul.De unde i se si spune dolarului IOU ( I ow you – iti datorez ), in schimbul bancnotei FED datora ceva. Ei bine acum nu mai daotreaza nimic economiei doar economia si statul i datoreaza FED-ului.
    Dolarul se va prabusi cand chinezii isi vor lasa yuanul sa se aprecieze, momentan nu au interesul, la fel si japonezii si europenii. Toate bancile centrale sprijina dolarul in momentul asta, asta e magia lui.
    Ziua aia va veni, si asa cum zic americanii ca dolarul e problema celorlalti sa vedeti cum va deveni problema lor pentru ca, spre deosebire de altii ei au toate economiile in dolari.

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      Octombrie 10, 2013 la ora 08:49

      PS: Am zis ca nu ma adaug nimic si am adaugat : ))

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Octombrie 10, 2013 la ora 20:23

      buna seara la miununata Oradea domnul CAtalin(CTL) -sfirsitul imperiilor financiare care tiparesc bancnote fara nici o acoperire nu este departe:O stim cu totii si aici iN Germania ca asa cum dolarul se va prabusi asa se va prabusi si bancnota europeana Euro-ul la care de anio buni (peste 10) se face aceasi greseala cu buna intentzie:mari de se inrosesc rulmentii la rotative-Raspusnul este unul singur ne tiriie pe toti in nenorocire si ne vor provoca in final probabil un conflict mondial asa cum au mai facut-o cu WW2 dar la alte dimensiuni finaciare .Nu avem, nici o sansa sa ne aparama ca simpli muritori:Un pic de aur cit de putin poate totusi nu ar strica pentru multi (fiecare daca poate economiis putinmai mult si renunta la alte prostii trecatoare),macar de o piine _Imi povestea domna Ingeborg MAy cu care sintem buni prieteni datorita cateilor ca dinsa care era inca copila a supravietuit cu mama dinsii in 45 pe fuga din fata sovieticilor datorita unui inel de aur pe care mama dinsii l-a vindut si cu acei putini bani au reusit sa isi cumpere putina piine pentru a supravietui:Dinsa se afla cu mama in fuga din fostele tinuturi baltice si supravietuirea au reusit-o la Berlin dupa o odisee intreaga:Mama i-.a murit ,dinsa a scapat si a fost ani de zile prof dr.in fizica la firma VArta de baterii si apoi decan si prof de fizica al facultatii FH din Frankfurt MAin pina in anii 90:Traieste si astazi si la cei 85 de ani ai dinsi de o inteliugenta rara si perfecta la mkinte desi este singura:Este cde o moraliotate si corectitudine absoluta(cultura si educatie prusaca -ordine si disciplina) si si acum dinsa la depozitele finaciare mizeaza permanent parti depozit in aur la care nu avut decit de cistigat in ani:Este adevarat a avut un salariu extrem de mare dar este si o femeie chibzuita si fara pretenti imari la viata -modestie germana demna de copiat dar asa areusiot sa isi creze o siguranta absoluta la batrinete caci altfel si dinsa ca multi de aici la depuneri pe fonduri (ca si mine ) au pierdut mult din banii depusi cu actuala criza :Dar la aur a cistigat in mod constant si actuala puternic :ERste sigur ca specuilanti vor cauita cu eventualele exploatari pe baza de cianutri ale canadioenilor in RUSSIA (dar si acolo au intrew timp m,asive protestze ecologice deci se va incerca punerea pretului la aur sub presiune si este posibil pe perioada scurta in nici un caz pe periooada unui deceniu.Aurul ramine singura salvare o stiu absolut toti dar nu se spune populatiilor pe tot globul cu buna stiinta adevarul :La fel este intre timüp cu argintul care culmea este si pentru industria viitorului baza la fel ca toate paminturile rare:Stim cu totii ca se forteaza masiv cercetarea pentru catalizarea CO2-ului(singura si ultima sansa sa evitam o catastrofa climatica globala ) :Aici in vest se fac investitii inimaginabile pentru aceasta tehnica deci materialele catalizatoarelor vor impune puternic aceste metale rare printre care si aurul ,f.stabil termic .
      Sintem intardeevar pe o batalie sa zic asa un razboi economic pe moarte pentru aur.Si culmea inconstientii de romani (citiva golani tembeli dintre ei ) vor sa il vinda acum pe doua parale si sa mai otraveasca si natura!!!

      Răspunde
       
      1. Catalin ( CTL )
        Octombrie 11, 2013 la ora 09:06

        Interesanta povestea doamnei Ingeborg May, imi imaginez ce fel de persoana e.
        Adevarat, istoria se repeta, noile generatii rare ori invata din greselile celor vechi, chiar daca in ziua de azi avem atata informatie la dispozitie.
        Ce e interesant la om e faptul ca uneori te ia prin surprindere. La fel cum e capabil sa produca distrugere si sa actioneze fara cea mia mica logica, e capabil si de acte marete sau lucruri extrem de inteligente. Si ambele extreme apar in vremuri de criza. Criza asta ori ne aduce in epoca preistorica ori catre un nou viitor mai bun. Depinde cum o sa reactionam.
        America nu mai are cale de iesire, ori prabuseste dolarul ori da faliment, ambele cu consecinte grave. Ideal ar fi sa nu-si distruga moneda dar din lasitate nu o va face. Pana la urma si ei sunt condusi tot de politicieni. Si politicienii au o calitate, sunt oameni slabi. Mai apare cate unu in istorie cum era Churchill dar nu prea des.
        Ce nu stie restul lumii, e ca , cu cat se va debarasa de americani mai repede cu atat va evolula mai repede catre prosperitate. Momentan lumea imprumuta bani americanilor sa le consume bunurile. Lucru de care ar fi perfect capabili si singuri. China, pe permen lung, ar avea de castigat din prabusirea dolarului si SUA, renmimbiul s-ar intari, cetatenii chinezi si-ar permite un trai mai bun, puterea ei in lume ar creste. Chiar daca nu si-ar recupera banii de la americani, tot ar ramane cu facilitatile de productie si tehnologiile importate. Si chiar daca pe termen scur schimbarea de paradigma ar crea turbulente grave, nu as fi in masura sa prezic consecintele. De obicei, intr-adevar, caderea imperiilor se termina prin razboi. Dar poate conducatorii de azi stiu ca un razboi nu ar duce la nimic bun pentru nimeni, nu la ce capabilitati de distrugere exista.
        E trist sa vezi in ce hal a ajuns, odata mareata SUA. Cetatenii ei erau invidiati de tot globul, peste tot erau produse made in USA, aveau cele mai avansate tehnologii,libertate, putere financiara si militara, toata lumea dorea sa emigreze dincolo oceanul, acum nici mexicanii cica nu mai prea vor sa treaca granita. Poate SUA va invata ceva din decaderea ei, poate nu, cine stie.

        Răspunde
         
  • Magda
    Octombrie 10, 2013 la ora 08:46

    Praf in ochii cetatenilor din Bucuresti. De fapt se forteaza preluarea mai repede a centralelor in bucataria Primariei… sunt bune de dus la fier vechi siii … multi bani ….pentru alegeri…
    Centrala functioneaza sunt aici si o vad…. Radetul e cel care nu furnizeaza agentul termic …

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 10, 2013 la ora 22:59

      MAgada ???ce nume frumos sincer ,in afara cum ma acuza o doamna acum vo 3 luni(Vo si nu vreo ca suna mai frumos!!) spunea persiflage -Sincer e nume frumos tare v-au botezat parintii dsv:MAgdalena:O sa rideti ,cind eram copil ,prin anii 50 in Bucuresttii Noi – parintii mei(adoptivi) lucrau(dupa UN razboi mondial WW2 abia trecut ) la o fabica de medicamente abia nationalizata TABLETA care apartrtzinu-se elvetienilobr si se numea WAnderer inainte de nationalizare(elvetieni germani e clar ca áia erau chimisti ) :Dupa nationalizare ,noii proprietari ,cei care aveau
      sa formeze omnul de tip nou ( ad urat ceva dec eniki da degeaba )au inceput sa vre sa arate noii clase muncitoare in devaenire(si asta era o inventie -clasa muncitoare la romani invatati de otomani si fanarioti secole sa fure nu sa muncerasca ) !!!!(nu prea avea ROmania o m clasa muncitoare la ora aceea) ce inseamnna sa fii stapin pe ziceau dinsii soarta ta:Asa eu ca si copil (Aveam cca 5 anisori cam 1956 ma huzureamn cu o fetioca grasutza , minuanta numita o s rideti MAGDALENA !!!Pe fotolioul de piele al noii diretoare -tovarasa CUSMIR!!°Era bita in chimie ,era ardeleanca si nu avea nimic comun cu medicamentele (BAza o duceau si asa in fabrica evreii chmisti si farmacisto ramasi dupa elvetieni-incet incet pina prin anii 65 au plecat toti de bine ce era intzre timp viata, ca tata era csofer ii ducea la aeroport -ei ii spuneau NIcule ma duc in tara mea ca plecau in Israel!!!) deci am si poza poate o postez cindava in Youtube inainte sa mor -eu si MAgdalenq se numea BAr cu nume de familie :PArintii ei erau munmcitori la acea facbrica ambii si li se dadusera apartament la ,noile blocuri facute pe calea Grivitei exact vizaviu de intrarea la uzinele de repaqra vagoane de calatori -IMMR Grivita Rosie:culmea imi aduc aminte ca mergeam cu parintii in vizita la ei (poate era 1957 )in iarna pe un ger de -(minus 10 grade ) lasau geamul deschis va jur GEAMUL DEESCHIOS ca era o caldura de nu puteai suporta peste 25 grade!!!!(afara era ger de crapau pietrele si caloriferul era dat la maxiM ca nu CONTA nu costa mai nimic merita sa se lafaie noua CLASA MINCATOARE!!!!In apratament:Noi stateam deja la casa nou construita de tatal (Adopttiv )cu scinduri partial furate din fosta fabrica tabeleta scinduri de ambalaje-nu conta tovarasi balta avea peste !!!!! ) linga biserica si parcul BAzilescu si trebui8ia sa incalzim mai fara comfort cu lemne pe atunci si apoi carbuni iar generatia mea care am crescut-o pe fiimea mica cu soba cu petrol (in anii 70 erau la moda aveau un carburator german si erau facute din tabla de timisoreni care copiau mai usor germanii ) si tot de Magdalena BAr ,colega mea de grainita dela taBLETA ma leaga si alta poza minunat de CRAciun isi permiteau munmcitorii un mare pom de iarna unde venera Mos GErila sa ne dea daruri (ne bucuram imens ) dadeam ca mitici bucuresteni in devenire un spectacol -am o poza in care in costum, popular romanesc cu banderola tricolora la briu
      dansam in feerie cu Magdaloena BArun dans polpuloar -o invirtita-cred ca aveam 5 ani_MAm (asdoptiva a ramas mindra toata viata de poza aceea -).E o poza minuanta e inca in Romania am sa o aduc si scanez sa o pun pe Youtube sub titlul .-Fotografia:TAbelat a fost terminata ,prin anii 68 Ceausecu in megalomania lui de om nebun de a face romania o tara de mitici ,o super putere a facut un mare comnbinat de medicamente .FAbrica facea cistig si platea pierderile combinatuluIcafe la inc eput era vun chaos :tata ,.care dupa razbel nu a mai fost decit scurt timp sofer pe masina directrorului si a trecut apoi pe camioon(fura toata fabrica daca voia ) ,a iesit cu mare greata la ,pensie in 1970.dar cu o scirba ce parca de atunci pervestea sfirsitul Romaniei!!!!Va jur spunea mai baiete cind voi iesi la pensie fac un ocol,la fabrica iai.Culomea pe care a iubit-o ca pe viata lui!!va jur :BAr MAgfdalena ,o mai trai??? oare nun stiou Stiu ca era grasa tare cred ca a devenit o femeie mameloasa asa cum imi plac mie femeile adevarate si cum nu prea mai sint acuma

      Răspunde
       
  • Ovi
    Octombrie 10, 2013 la ora 08:36

    In Bucuresti, rata somajului nu este 2%; poate 20% sau cam asa ceva. Eu imi caut job de 6 luni, am cunostinte care cauta job de 1 an si mai bine si nu putine … este trist ca se continua cu dezinformarea in legatura cu acest subiect.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Octombrie 10, 2013 la ora 09:24

      Definitia conform INSSE este ” Rata somajului inregistrat reprezinta raportul dintre numarul somerilor (inregistrati la agentiile pentru ocuparea fortei de munca) si populatia activa civila (someri + populatie ocupata civila, definita conform metodologiei balantei fortei de munca). ” Datele prezentate sunt corecte, dar irelevante in raport cu situatia de fapt. Motivele pot fi intelese in urma unor explicatii care au fost oferite de dl. Moise intr-o emisiune anterioara, unde s-a vorbit despre populatia ocupata, populatia apta de munca s.a.m.d.

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Octombrie 10, 2013 la ora 23:07

      Ovi draga asa este si iN Germania -nu se includ in statistica ca sa nu ii mareasca la procent cei bagati in cursuri de recalificare etc etc ..deci normal cind in Germania in anii 80 aveam ani cu 8-10% (era periodic dupa curba lui GAuß a dezvoltarii economice normale capitaliste -consum -pauza la consum -consum )in realitate erau cel puutin 12-15 % fara munca activa in induistrie:asta e peste tot dar daca este 2% realitatea probabil este 6-8% .DAr nu 20% sa nu exageram!!!

      Răspunde
       
  • Constantin
    Octombrie 10, 2013 la ora 07:27

    „Serbia face prostiile pe care le-a facut Roamnia”? carevasazica, masurile de austeritate au fost niste prostii?! Ele nu trebuia sa fie luate?! Atunci, care erau desteptaciunile pe care ar fi trebuit sa le faca Romania? Si pe ce bani? Este, imi pare rau sa spun, o forma de manipulare. Este indusa, intr-o stire aparent neutra cu privire la Serbia, o pozitie personala a realizatorului [politica] cu privire la masurile [cu caracter economic si politic] adoptate in Romania. Deontologic este injcorect. S-a discutat, inclusiv in studioul ODB, si imi amintesc ca inclusiv de dl. I. Dumitru, despre nedesitatea adoptarii masurilor de austeritate la momentul la care au fost luate. Pe de alta parte, dupa exprimarea uni pozitii favorabile politicii germane [inclusiv in aceasta privinta], adoptarea unei pozitii critice fata de luarea masurilor de austeritate in Romania naste contradictii inexplicabile. In contextul in care necesitatea a impus masurile de austeritate din Romania si nu prostia, singura explicatie pe care cu regret o intrezaresc este una politica, de adversitate fata de guvernul care le-a adoptat. Doar ca o pozitie critica fata de respectivul guvern poate fi adoptata in mod deschis, eventual in mod argumentat si nu ar fi nicio problema. Insa, atunci cand un subtitlui induce o astfel de idee publicului in mod insidios onestitatea fata de telespectatori are de suferit.

    Răspunde
     
    1. Marian
      Octombrie 10, 2013 la ora 13:06

      Nu stiu daca ati observat, dar Moise se fereste sa critice deschis guvernarea Boc si membrii ei, in frunte cu Basescu. Eu nu cred ca e manipulare, eu cred doar ca Moise are un interes in sprijinirea PDL-ului si de aceea nu critica in mod vadit membrii acelei guvernari. Probabil de aceea a si plecat de la Antena 3. Ca argument as mai aduce si modul in care critica masurile guvernului Ponta, unde nu se fereste sa numeasca nume, interese si sa acuze vadit oameni.

      Eu personal urasc PDL-ul, pe Boc, Basescu si restul hotilor care au distrus si vandut tara infractorilor care se numesc FMI, dar de aceea urmaresc emisiunea lui pentru ca e o emisiune informativa. Daca vreti, e un jurnal de stiri (cu stirile care trebuie sa se regaseasca acolo, nu chiloteii vedetelor si crimele din comuna cucu) in care subiectele sunt putin dezbatute.

      Si acum sa revin la masurile de austeritate care dvs. ziceti ca au fost proaste. Spuneti-mi un singur exemplu de tara scoasa din recesiune (pe bune, nu pe hartie) prin astfel de masuri. Una singura… va spun eu, nu exista. Ca sa iesi din austeritate trebuie sa reduci cheltuielile, sa elimini coruptia (imposibil la noi), si sa faci investitii. In Romania nu cred ca s-a pus vreodata problema lipsei banilor. Refuz sa cred ca aveam nevoie de banii FMI-ului. Si va dau un simplu exemplu: banii din timbrele de mediu, taxa verde etc. Ce s-a intamplat cu totii banii care au intrat in conturile agentiilor de protectia mediului? De ce s-a oprit programul Casa Verde? Cum adica nu au mai fost bani pt acel program, in care se dadeau niste amarati de 6000 RON/pers? Uite aici o masura de relansare: redeschizi Casa Verde (mai greu, ca acolo sunt multi bani furati pe alte directii), acorzi aceleasi subventii sau chiar putin mai mari si pui conditii de genul: echipamente produse in Romania, prezentarea tuturor facturilor (cu verificarea aleatorie la fata locului a investitiilor). Beneficii: cresterea vanzarilor companiilor romanesti care produc echipamente si accesorii, locuri de munca pentru cei care instaleaza aceste sisteme, activitati desfasurate „la suprafata” (toti cei implicati trebuie sa taie facturi). Prin urmare, acel ajutor se va intoarce catre stat prin taxele platite de producatorii de echipamente si firmele constructoare.

      Si exemple de genul acesta mai sunt, totul e ca gandirea guvernantilor sa se schimbe si sa se orienteze catre investitii, nu taieri, ca taierile nu produc efecte pe termen lung.

      Răspunde
       
      1. Moise
        Octombrie 10, 2013 la ora 16:24

        marian: sunteti liber(a) sa urati pe cine vreti. puteti cauta in arhiva emisiunile de la tvr din vremea in care era boc premier si o sa constatati ca bateti campii. acum boc si pdl sunt morti si ingropati (si asa va fi si basescu in curand). ura asta pentru niste morti este doar o manipulare copilareasca, o diversiune nereusita pentru distragerea atentiei de la guvernarea actuala. eu nu sunt un jurnalist militantist, iar jobul meu este sa stau in actualitate.

        Răspunde
         
        1. Marian
          Octombrie 10, 2013 la ora 17:17

          Dle. Guran, sa nu ma intelegeti gresit, eu nu sunt pro USL sau pro Ponta. Eu va urmaresc emisiunile de pe vremea cand le faceati la Antena3 si sincer nu-mi amintesc sa fi fost atat de vehement cu alte guvernari. In fine, nu conteaza, chiar nu conteaza, era o parere si atat. V-am spus, nu sunt fanul USL-ului. Important e ca emisiunea sa nu devieze in sfera politica pentru ca eu unul si sunt sigur ca si majoritatea urmaritorilor dvs suntem satui de politica si politicieni.

          Răspunde
           
      2. Constantin
        Octombrie 10, 2013 la ora 17:38

        Daca as fi crezut ca dl. Moise Guran „are un interes in sprijinirea PDL-ului” sau a altei formatiuni politice, domnule Marian, as fi facut uz fara retinere de telecomanda, ca doar platesc abonament pentru vreo sutasisaptezeci de programe. National geographic si Discovery nu mi-au inselat niciodata asteptarile, nu au incercat niciodata sa ma convinga ca o gazela a vanat si mancat un leu, spre exemplu. Convingerea mea ca a fost doar o scapare a cuiva din echipa care a scris subtitlul ma determina sa consider faptul neinsemnat si sa urmaresc in continuare cu multa atentie aparitiile televizate ale d-lui Moise. Criticarea guvernului, oricare ar fi el, de catre presa este un fapt firesc oriunde in lumea civilizata. Prin urmare, nu i se poate reprosa d-lui Moise faptul ca a criticat guvernele Tariceanu, Boc, Ungureanu, Ponta, sau ca va continua sa o faca pe mai departe cu cele care vor urma. Foarte bine! Eu despre altceva am scris in comentariul meu. Reactiile emotionale, de ura, sau iubire, fata de politicieni nu fac bine nici democratiei, nici alegatorilor insisi. Faptul ca romanii voteaza preponderent emotional este in mare masura responsabil pentru situatia politica actuala. Ceva mai multa ratiune in deciziile de natura politica ar fi dupa parerea mea binevenita. Cat priveste austeritatea, asa cum bine spuneti si dumneavoastra, trebuie reduse cheltuielile, subiect asupra caruia dupa cum vedeti suntem de acord. Cum de asemenea suntem de acord cu privire la necesitatea transparentei asupra modului in care sunt cheltuiti banii publici. Aveti dreptate, de asemenea, atunci cand spuneti ca „gandirea guvernantilor trebuie sa se schimbe si sa se orienteze catre investitii”. Despre asta era vorba, fiti linistit, n-a vorbit nimeni urat despre dl. Ponta.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase