BIZIDAY: marți, 24 septembrie 2013

Publicat la data de de Biziday

Emisiunea poate fi vizionată și aici: http://www.seenow.ro

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

41 răspunsuri la BIZIDAY: marți, 24 septembrie 2013

  • Robert Edward
    Noiembrie 16, 2013 la ora 08:31

    Dragi împrumut solicitantului ,

    Eu recunosc mail . Dar, înainte de a continua cu împrumut
    cerere , aici sunt informațiile necesare pentru a procesa dvs. de împrumut . Suntem
    creditor legitim aprobă de către Ministerul Federal de Finanțe , am
    gata să vă ajute cu suma creditului pe care vă aflați în nevoie de . de mai jos
    sunt detaliile necesare pentru a procesa împrumut . Am oferă împrumuturi cu o
    bazei de capital între o sumă minimă de $ 3,000.00 și un maxim
    Suma de 500 milioane dolari , cu o rată a dobânzii de 3 % . Perioada de timp este
    de obicei determinată de către solicitant . Dacă aplicați acest împrumut I
    va dori să fie serios despre asta , i se va dori , de asemenea, să știți
    că obținerea împrumut de la firma mea este de 100 % asigurat , asa ca depinde de toate
    pe tine , . ȘI TREBUIE demn de încredere .

    Rețineți că ne sunt situate în Marea Britanie , Ecuador și AVEM agent în Asia și Nigeria.
    Deci , vă sunt de așteptat pentru a ne da cererea dvs. cerere de umplere
    cererea de împrumut formularul de mai jos , astfel încât să putem procesa dvs. de împrumut
    în decurs de 2 până la 4 zile . Eu voi trimite termenii și condițiile împrumutului
    formularul de cerere este depusă .
    calificări :

    1 ) Debitorul trebuie să fie de cel puțin 18yrs vechi
    2 ) Chiar și cu rău de credit , vă garantăm încă împrumutatuluide împrumut
    3 ) Creditul poate fi acordat chiar si cu credit scăzut .
    4 ) rată fixă ​​deîmprumut 3 % .

    Notă : Trebuie să Completați informațiile de cererea de împrumut și Înapoi astfel
    că vom avea mai multe detalii despre tine pe acest transfer de credit sau mergeți la
    site-ul companiei și să completeze formularul de cerere .

    ÎMPRUMUT CERERE .

    * Numele solicitantului :
    * Adresa :
    * Oraș:
    * Stat :
    * Tara :
    * Gen :
    * Starea civila :
    * Ocupația :
    * Venitul lunar :
    * Tel :
    * Mobil :
    * Credite pentru nevoi personale :
    * Suma de împrumut Necesare :
    * Durata imprumut :
    * Ai se aplică înainte de :

    În confirmare la aceste detalii , vă voi trimite o bine calculată
    Termeni și Condiții , care va include acordul . toate informațiile
    este strict confidențiale și vor fi folosite doar în scopul de a
    care este fost solicitate . NOTĂ : Vom fi asteptam raspunsul dvs.
    imediat ce primești mesajul . Vă mulțumim pentru înțelegere și
    cooperare .

    Salutari .
    Mr.Robert Edward

    Răspunde
     
  • diamond homes
    Noiembrie 9, 2013 la ora 06:06

    DIAMOND HOMES CREDITARE

    Ești în căutare de un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut securizat sau un credit ipotecar? Vă aflați în locul potrivit. Noi cei de la DIAMOND CREDIT HOMES INVESTMENT GROUP, ne da împrumuturi în intervalul de 3.000.00 pentru 500,000.000.00 în toți monede universale. Creditele noastre sunt bine asigurate și securitate maximă este prioritatea noastră. ne acorda credite pentru companii și persoane fizice într-un interes scăzut și rata de accesibile de 2%. Interesat? Va rugam sa ne contactati prin intermediul;

    E-mail: diamondloanhomes@yandex.com
    noi suntem aici pentru a servi mai bine și mai sigur, ne asigurăm că ești financiar eficient și capabil. Pentru mai multe informații amabilitate mă întorc la via e-mail nostru.

    Răspunde
     
  • cristiIS
    Septembrie 27, 2013 la ora 22:24

    Analiza cu masinile e geniala.
    Perfecta dreptate, de cateva luni caut sa-mi iau fie o masina noua, fie una veche , iar Moise mi-a luminat calea cu acest articol :).

    Răspunde
     
  • horia
    Septembrie 27, 2013 la ora 17:28

    Eu stiu ca din varii motive trebuiesc date cifre oficiale, insa nu cred ca somajul e de 7-8% in Romania, ci de vreo 20%.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Septembrie 26, 2013 la ora 09:19

    D-le SanduCu, dumneavoastra vreti sa ,,ameliorati” un sistem care nu a dat rezultate scontate -cel politic- ramand in siajul aristocratiei clasice. Deosebire intre ce propun si realitatea acestor vremuri, este precum diferenta inte o tehnologie de sec XIX in domeniul industriei si una de sec XX1. Ma surprinde ca nu reusiti sa intelegeti dincolo de cuvintele si expresiile unor economisti si ganditori -chintesenta gandiri-insa cateodata aveti revelatii ca in finalul postari in care indentificati democratia directa ,prefer participativa , numai asa individul social devine personalitate.In privinta economiei sunt pentru o conducere monocefala in care B.N.R. devine si Minister de Finante, elaborand politici economice adecvate.D-l academician Mugur Isarescu nu a dovedit, din pacate, ca este un economist ,vezi politicile de dezvoltare intocmite in perioada guvernari si nici un bancher stralucit in opinia mea,vezi creditele neperformante care puteau fi diminuate prin Normele de Supraveghere Bancara.In final ,o intrebare : Cui ii este frica de democratia participativa ? Doar unei oligarhii mediocre,constanta a vieti politice planetare.

    Răspunde
     
    1. vs
      Septembrie 26, 2013 la ora 09:50

      de acord cu dvs in privinta BNR. Trebuie sa se implice mai activ in economie, mai ales in momentele dificile. Nu sa stea pe margine si sa constate…

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Septembrie 27, 2013 la ora 03:41

      Dl Chirita Aurelian Stefan, nu sugerez nici o ameliorare, pentru simplu motiv ca, asa cum vad Romania de astazi, ea se gaseste la o rascruce – moment cind va trebui sa-si hotarasca soarta, sa-si construiasca un sistem economic favorabil in prima faza pentru refacere si in continuare pentru dezvoltare. Daca cumva cineva crede ca acest moment nu a venit, aproape sigur nu e departe. In aceasta situatie, ceea ce sugerez, ca cel mai potrivit sa fie considerat, este selectarea a numai ce este bun din tot ce se stie (si comunismul a avut parti bune, si capitalismul, si… de ce nu, chiar un pic de mina de fier nu strica. Deasemenea, iau in considerare componenta umana in toate sectoarele de activitate – nu a existat, nici in trecutul indepartat si nici nu va exista vreodata un conducator sau guvernanti ideali, sa le pese in mod constant de binele celor multi. Acest aspect ma obliga sa sugerez crearea unui sitem de comunicare si impunere/control din partea poporului catre alesii lui. Intr-un tim dvs ati sugerat Academia Romana ca sursa de conducatori. Fie, dar poporul trebuie sa-i aibe in mina si pe acestia. Fara a ofensa nici un lider.

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Septembrie 26, 2013 la ora 08:03

    Legat de stirea cu ucraenienii si chinezii. Ucraenienii au fatu o prostie cat casa. De ce ? Pentru ca , asa cum arata si Moise, probabil ca investitorul chinez nu o sa se omoare sa le dea nu stiu ce salarii, el e obisnuit cu muncitorii chinezi care sa aibe o disciplina a muncii foarte impregnata in constiinta lor si muncesc si pe bani putini. Apoi e foarte simplu sa aduca vreo 10000 de muncitori din china sa obtina cetatenia ucraenieana si apoi sa angajeze muncitori ” ucraenieni „.
    Ucraina ar avea un singur avantaj, un grad mai mare de protectie impotriva santajului ruslior. Adica, daca mai taier rusii gazu pe acolo o sa dea si in chinezi care au interese acolo acum, si China nu e Ucraina.

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      Septembrie 26, 2013 la ora 08:04

      Si nu e nici Moldova, sau chiar UE, ca veni vorba.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Septembrie 26, 2013 la ora 00:21

    buna seara multumim de emisie stimate dle Guran:Tot respectul:daca luatzi in colimator autostrazile nu uitati sa incepeti cu catastrofa de centura de la Arad cind veniti dinspre Nadlac spre est:Altfel as zice ca se munceste dar e santier dificil (multe viaducte si denivelari de teren)poate prea desfasurat pe teritoriu la bugete restrinse.Oricum la ora actuala in criza de locuri de munca este o investitie perfecta cea in infrastructura desi nu trebuie neglijata calea ferata care este viitorul ecologic in Europa.
    -Cit privesc IMMurile trebuie ca statul sa le creze cetatenilor capabili de afaceri si cu practici in varii domenii mai ales in cel agro-alimentar facilitati deosebite pina la renunatre la taxe fiscale in primii ani de activitate:Trebuie actionat pe durata mu pe moment:DAca oamenii sint strangulati de formalitati si taxe si viitorul este ratat.Este prea dura dona ministra de IMM cu cine nu stie sa inoate il lasam sa se inece:NU cred ca la o populatie activa atit de redusa tara isi mai poate mult permite astfel de menatlitatte:Deci cine nu stie sa inoate potae sa invete :SE pot garanta de stat si consultanti economici.Cumva se va face platit efortul statului.IN afara de asta pot fi consultati incepatorii de patroni cu experienata si succes :Clar cine nu e facut de afaceri nu are ce cauta in joc .

    Răspunde
     
  • Andrei Cojocar
    Septembrie 25, 2013 la ora 20:18

    Buna,
    eu momentan doresc un lucru simplu newsletter despre noile publicari pe acest blog.

    Multumesc

    Răspunde
     
  • MihaD
    Septembrie 25, 2013 la ora 17:18

    Ar fi posibil sa se organizeze o dezbatere in cadrul TVR privind salariul minim pe economie, nivelul la care ar trebui sa creasca pentru a misca economia si a asigura un nivel de trai decent?
    O crestere a salariului minim ar duce la incasari mai mari la bugetul de stat – ar creste contributiile de asigurari, iar la stat s-ar intoarce mai multi bani din TVA-ul produselor cumparate (in cantitate mai mare).
    Statul nu se poate finanta numai din taxele si impozitele populatiei, ar trebui sa gestioneze eficient intreprinderile de stat, sa nu le instraineze, iar din veniturile/profitul acestora sa finanteze investitiile viitoare.
    Declaratia unui ministru care spunea ca statul ar trebui sa vanda toate companiile la care actiuni si sa nu mai existe companii de stat mi s-a parut total iresponsabila – cu atat mai mult cu cat acel ministru ar fi devenit somer.
    In facultate se invata despre teoria lui Keynes privind implicarea statului in economie, teorie care a ajutat foarte mult la dezvoltarea societatilor vestice.
    Asa cum exista emisiuni in care experti in moda sau arta culinara dau calificative sau spun „asa da”/”asa nu” pentru anumite aparitii in public sau experimente in bucatarie, ar fi bine daca am avea specialisti pe domenii care sanctioneaza miscarile gresite ale guvernatilor si le recomanda cum ar trebui sa actioneze. Poate invata ceva din asta, daca nu au consilieri cu experienta si aleg ce e bun pentru tara.
    Sau tara ar trebui condusa de oameni cu experienta, specialisti in domeniile lor.
    Cand mergem la un concert, ne asteptam ca totul sa sune bine, iar orchestra sa fie in armonie; cand mergem la teatru, ne asteptam ca actorii sa isi cunoasca replicile; cand mergem la un medic, ne asteptam sa isi cunoasca meseria, iar operatia sa reuseasca.
    Atunci cand e vorba despre guvernarea tarii, nu prea intelegem pentru cine canta, pentru cine joaca sau pe cine incearca sa vindece…
    Guvernul se imprumuta de la FMI, pentru a plati pensiile. Cum apreciati finantarea de catre stat a fondurilor private de pensii, prin virarea unui procent de 4% din contributiile individuale de asigurari?
    Daca in Romania sunt 5 milioane salariati x 2223 lei (salariu mediu) x 4% = 444.600.000 lei (~ 99.9 milioane EUR) se duc lunar la fondurile private in loc sa alimenteze fondul de pensii de stat. O suma destul de mare.
    Oltchim ar fi avut nevoie doar de 45 milioane EUR pentru a reporni activitatea si a da de lucru oamenilor, dar nu s-au gasit bani.
    Pentru intreprinzatorii romani nu se gaseste finantare.
    Ar fi un gest de maturitate daca din banii obtinuti din taxe si impozite s-ar finanta in primul rand companiile romanesti, pentru a le salva de la faliment si ar asigura dezvoltarea viitoare a tarii, in loc sa se cumpere avioane, pentru a finanta companii straine.
    Daca salariul minim pe economie ar creste la 2000-2500 lei, ar incepe sa se miste rotitele economiei, ar creste incasarile la buget …., iar fondurile private de pensii si-ar gasi poate clienti cu salarii mai mari, fara a fi nevoie de interventia statului.
    Cred ca acest procent de 4% (care se duce la fondurile private de pensii) ar trebui rediscutat, in conditiile in care statul nu are bani si imprumuta de la FMI cu dobanda, pentru plata pensiilor – sau cel putin sa nu mai creasca in anii urmatori, pana la 6%, cum se dorea initial.
    Ma bucur foarte mult ca emisiunea este difuzata acum de la 10.30 pm, inainte nu reuseam sa vad transmisiunea de la 7 pm.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 18:45

      Dl MihaD, Bine plasat „Cand mergem la un concert, ne asteptam ca totul sa sune bine” si „In facultate se invata despre teoria lui Keynes privind implicarea statului in economie, teorie care a ajutat foarte mult la dezvoltarea societatilor vestice”. Cei care cunosc si inteleg riscul in afaceri, unesc aceste doua aspecte pe care le mentionati pentru a reduce posibilul efect negativ. De exemplu:
      – cind mergi la bursa, nu joci pe repere singulare (decit daca esti absolut sigur de ceea ce faci), ci iti confectionezi un portofoliu – daca e sa pirzi, va fi minimum
      – in afaceri, pe masura ce ai posibilitatea te diversifici cu profile care sa ti-l sprijine pe cel principal/initial sau chiar fara legatura – fiind acelasi buzunar iti poti permite sa transferi la nevoie ajutor (financiar, uman sau tehnic) intre ele sau unde ai ghinion iti poti permite sa-l mentii pe linia de plutire (mai bine decit sa-l falimentezi)
      – acuma una ca gluma, daca nu esti musulman, converteste-te si i-ati mai multe neveste.
      Revenind la organizatiile de stat, acesta este marele avantaj – statul poate avea in controlul lui direct mai multe afaceri/ramuri industriale/ministere, pastrindu-si abilitatea de a dirija economia nationala functie de cerinte si disponibilitatea resurselor cu mare flexibilitate – toata forta de munca va fi ocupata (cu ritm de munca/productie adaptat la cerinte), suportul financiar/material mentinut in limita optima pentru perioada planificata, economia nationala nu poate decit sa evolueze armonios si unitar pe toate teritoriile tarii cu eficienta maxima. Nu toata lumea este capabila de antreprenoriat, dar aceasta cale de conducere a economiei nu exclude/anihileaza aceasta optie – intotdeauna au existat mici meseriasi, distributori, meditatori, agricultori (in special in zonele in care individualitatea fiecaruia apare mai rentabila). Chiar sistemul solutioneaza o problema care va apare mereu – asocierile nereusite – si lasa posibilitatea existentei afacerilor individuale sau de familie. Nu sunt lucruri noi pe care romanii sa nu le cunoasca. Le-au uitat probabil sau au fost dezorientati de schimbarea … politica, care nu prea o are cu economia ci cu aservirea.

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Septembrie 25, 2013 la ora 15:34

    D-le Guran , stiti foarte bine, reducerea taxari muncii are efecte pozitive in perioada de crestere economica ,cu precedere in tarile cu un grad de conformare la plata ridicat. Romania a realizat reducerea taxari in perioada 2001-2004-meritul aproape exclusiv al d-lui Mihai Tanasescu- fara efecte deosebite si atunci Romania traversa o perioada de boom economic ,situatie ce nu se regaseste astazi.In plus, dezechilibrele bugetare, cel de pensii cu precadere , nu permit o reducere a taxari . Redeventele suplimentare din resursele energetice trebuie canalizate direct spre locuri de munca in companiile energetice(53.400 de noi locuri de munca si cresterea veniturilor salariatilor si asta doar pt Petrom si Romgaz) ,am introdus pt prima data notiunea de redeventa salariala ,spre constructia de infrastructura de transporturi ,plus unele reparatii morale- cresterea salariilor medicilor.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 19:31

      Dl Chirita Aurelian Stefan, nu sunt economist, asa cum am mai spus-o, dar economia nationala este necesar sa fie considerata ca un tot unitar. Daca tai si cirpesti dupa ochi si dupa moment, creezi oportunitatea aparitiei unor riscuri necontrolabile. Fluctuatiile in economia nationala poate avea diverse cauze (toate pot fi analizate si redresate din mers, si e normal sa fie asa). Economia prin fiscalitate contribuie la buget. Bugetul printre alte atributii o are si pe aceia ca-si suporta sistemul de bugetari (administratia de stat) pe care nu este realmente indicat sa-l tai sau sa-l umfli la fiecare fluctuatie in economie. O economie nationala, datorita dimensiunii ei, este capabila sa suporte fluctuatii economice controlate si disponibilitatea sau supraincarcarea temporara din administratie. In orice afacere sau proiect, riscurile si solutionarea lor nu este o problema ce nu poate fi controlata sau care sa surprinda. Conducatorul se asteapta, poate preintimpina sau corecta. Principala preocupare in afacere sau in economiea nationala este echilibrarea utilizarii resurselor, totul orientat spre obiectivul general prestabilit – ridicarea continua a bunastarii fiecarui participant la cresterea economica a tarii, care este de fapt comunitatea nationala. Este deci clar ca o taxa poate contribui mai mult cind este mai mare sau posibila cind economia este in crestere. Dar aceasta nu este un scop in sine, de solutionat separat – solutia va apare de la sine, conducatorul simte pulsul. Cind nu se poate, reducem motoarele si invers. Spuneam de nenumarate ori ca sistemul fiscal nu este important pentru toata lumea, si nu pentru ca ar fi un secret de tinut, dar nu toata lumea are acces (prin activitatea de zi cu zi) la informatiile care sa-i permita o gindire potrivita. Din acest unghi de vedere, sugeram ca solutia adoptata cindva da a se sterge impozitul de pe statul de plata, a fost primita de toti perfect potrivita: ce-mi trebuie sa stiu cit imi retine daca tot nu stiu la ce ar fi mai bine sa fie folosit. Ce e prea mult, de multe ori, daca nu ajuta poate sa strice – nu e o dogma e un imperativ in conducere, de cite ori seful va spune tot? Nici macar sotia, dar asta deja se discuta personal, civilizat si in padure. Vad in final ca va preocupa redeventele salariale, termen nou, foloseste la ceva cuiva? Dumneavoastra, daca veti lucra la plan si dezvoltare, absolut sigur – si atunci nu veti avea nevoie de asa ceva pentru ca veti stii unde sunt fondurile (la buget) si le veti cere contabilului/trezorier pentru sustinerea sau dezvoltarea unui obiectiv aprobat de guvern pentru o anume perioada – totul merge snur. Nimic haotic nu e bun. Mai spusesem de citeva ori: cind gresim, sa gresim cu totii si atunci nimeni nu va fi vinovat. Numai bine si vorba aceia: think global and act local, cum spunea George L. Clements. Mai avea el una: Team spirit is what gives so many companies a edge over their competitors – astia find ceilalti membri din UE (daca imi este permis sa spun asa).

      Răspunde
       
  • Cris
    Septembrie 25, 2013 la ora 15:13

    Domnule Guran,

    Va urmaresc cu interes emisiunile dar e timpul sa va orientati atentia spre PRIMARII.

    Se spala o carutza de bani prin PRIMARII la ora actuala. Se fac achizitii si se executa lucrari la niste pretzuri de „n-a vazut Parisul”. Sunt parcuri in care se tunde iarba iarba manual, la 2 zile astfel incat factura sa fie maxima. Pe marile bulevarde sunt borduri cat vezi cu ochii, care abia asteapta sa fie pusa in opera in locul suratelor lor care nu sunt mai vechi de doi ani.

    Acum, a aparut o noua pleasca cu cainii: niste preturi babane la colectarea cainilor, cazare, eutanasiere de lux… si totul prin primarii.

    Cine mai pune botul la asa ceva?

    Ochii pe PRIMARII, dle. Guran. Acolo e MAFIA, acolo se invart banii. S-au majorat impozitele si taxele locale ca sa se deconteze facturi umflate la niste baieti, care au contracte cu primariile.

    Ochii pe PRIMARII, dle. Guran.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 19:44

      Dl Cris, i-ati pus gind rau lui Moise sau ii sugerati sa-si largeasca domeniul de activitate cu o noua afacere – Transfocator?

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Septembrie 26, 2013 la ora 00:05

      si eu cred ca aveti perfecta dreptate bani irositi pe locuri de joaca ultramodserne in comune unde nu am vazut urma de copil.PE soseaua nationala de la NAdlac spre rasaritul tarii:Culmea, multe in Ardeal aproape de Arad.Si mkulte mulöte …multeee..borduri extzrem mdeinalote -sint specialisti la borduri in Europa dar la dintralea de calibru greuuuuuu

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Septembrie 25, 2013 la ora 14:41

    Ultimele doua secole sunt incercari semiesuate de conducere politica a societatii ,prinsa in capcana coruptiei si incompetentei clasei politice cu implicatii non benefice asupra societatii.Daca la sfarsitul sec.XVIII ,partidele politice aveau in componenta oameni de stiinta -Benjamin Franklin- reprezentand cu adevarat o elita intelectuala a acelor timpuri, astazi cei mai longevivi oameni politici romani -Traian Basecu si Ion Iliescu -sunt cvasinecunoscuti in domeniul lor la nivel european si mondial.In aceeasi perioada,populatia tarilor trece de la analfabetismul generalizat, probabil ~80 % din populatie nu stiau sa scrie sau sa citeasca la sfarsitul secolului al XVIII, pt a ajunge in acesti ultimi ani la o pondere de 40% din populatie avand studii superioare – in unele state.Modelul politic era un model necesar in acel context, astazi datorita revolutiei industriei IT ,el nu se justifica:posibilitatea de consultare directa prin sms sau posta electronica-, increderea populatie in clasa politica atingand cote alarmante inainte de declansarea crizei.Imaginea simbol o reprezinta ,,Clasa politica invingand poporul” cu Monica Macovei si Mihail Neamtu la fereastra indicand victoria, un tablou demn de tusele regale a lui Goya (scor:clasa politica -943.375, poporul-7.403.836+111.842=7.515.678).Se poate reforma sistemul politic ? Solutii: 1)Pt competenta .Orice stat poseda o institutie academica care trebuie sa preia imediat puterea executiva.Presedintele sau vicepresedintele Academiei , de formatie economist sau inginer va conduce guvernul, deoarece progresul societatii este cu precadere unul tehnologic.Legile ordinare vor fi adoptate de guvernul academic iar pt. cele organice vor fi consultati cetatenii (obligatoriu pt.cei intre 21-55 ani).Toate functiile de conducere ale institutiilor statului vor fi scoase la concurs.2)Anticoruptie.Pt reprezentanti locali sau regionali(doar primari sau presedinti ai C.J),cetatenii vor inainta o singura solutie pt fiecare post, fiind ales cel cu cele mai multe voturi care va accepta functia publica.Cetateni vor fi consultati prin telefonie mobila sau internet pt orice decizie de interes public a Primariei sau C.J.
    Va exista o perioada de tranzitie de un mandat pt parlamentari (2012-2016).
    P.S.Aceste ganduri sunt dedicate lui Pericle ,Atenianul.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 21:12

      Dl. Chirita Aurelian Stefan, Initial am fost tentat sa intrevad tentatia pentru administratia politica, nu-i rau, dar unii mai rai (de fapt corecti) sugereaza ca asemenea pozitii se cistiga – trebuie luptat si demonstrat acest merit, aceasta onoare. Remarc ca sugerati ca oameni de stiinta sa devina politiceni, probabil uneori poate sa fie o buna coincidenta. Personal nu l-as vedea pe cel mai bun profesor al meu ca sef de stat, dar consilier, da. Politicenii de multe ori sunt obligati sa stea cu fundul in doua luntrii, si nu mi-ar place sa-mi pierd admiratia fata de cel mai bun profesor. De ce sunt atit de .. direct cu sugestia dvs.? Vad la sfirsit dedicatia dvs, pe care am mai remarcat-o de citeva ori. Imi place istoria si totusi nu tin minte prea multe, probabil creerul isi asuma responsabilitatea de a face loc informatiilor mai des utilizate (computerele au copiat, de altfel, acest.. capriciu). Pentru ca, asa cum mentionez de cite ori am ocazia, ca omul e om si deci trebuie luat ca atare, cu calitati si defecte, cu ambitii si slabiciuni, am fost convins ca nici Pericles, the Athenian nu este o exceptie. Fara ca aceasta sa-i diminueze din ce a facut bun, dar sa tinem cont ca intotdeauna unde e bun este si ceva rau. Am gasit un link mai cuprinzator si mai la obiect: http://web.ics.purdue.edu/~rauhn/radical_democracy.htm
      De aici, mi-am permis sa selectez, dupa cum urmeaza:
      – a fost un strateg autocrat timp de 17 ani, sef al fortelor armate, om de stat si orator
      – a introdus/creat democratia progresista (radical democracy) care in esenta insemna sa fii platit pentru serviciul public (paid for service), adica sa permita participarea poporului la viata politica, care pina atunci era rezervata numai aristocratiei; e bine (s-a vazut de ce) dar nici foarte bine – aristocratii aveau (in general) o pregatire care plebeilor cam lipsea, si pe vremea aceia nu existau consilieri
      – a creat privilegiul cetateniei = sa fii recunoscut ca atenian trebuia ca ambii parinti sa fie de singe atenian – pe vremea aceia a fost primita cu brio si pazita, astazi este simtita de toti cred in acelasi fel oriunde, dar daca o exprimi va suna ca o trompeta rasiala, aducatoare de discriminare, lumea a inceput sa se amestece (nu am nimic contra, dar ca si in chimie si la oameni – unele solutii merg altel nu, e functie de conditiile de moment si uneori poate sa se termine mai rau decit te-ai ciorovai intre ai tai), istoria saraca va arata ce si cum
      – un lucru interesant, un recensamint al populatiei in Atena: 45,000 cetateni, 30,000 rezidenti straini si 100,000 de sclavi – toti 175,000 barbati adulti, daca s-ar fi considerat si femeile si copii se apreciaza ca s-ar fi ajuns la 350,000
      – Pericles evita sa apara in public, o facea numai cind era necesar, stiind ca familiaritatea poate duce la dispret (cunoastem si astazi)
      – el s-a inconjurat de istorici si artisti si curtezane – opaa, cultul personalitatii si desfriu
      – era obsedat sa CONTROLEZE democratia – sa fie asta un inceput de dictatura? (parerea mea e ca uneori e necesara, pentru a mentine ordinea)
      – nu a pregatit nici un politicean sa-i urmeze, sa continue cele incepute de el – lipsa de viziune sau teama de…?
      – in final s-a ales praful.
      De asta spuneam la inceput unde e bine este si rau, motiv pentru care poporul trebuie sa aiba si sa stie ca are dreptul sa-siimpuna vointa, contra oricarei legi (sa se schimbe legea, cum spuneam: daca tot poporul vrea in mod majoritar, atunci nu este anarhie). In acest fel alesii vor face in permanenta ce li se spune de jos, altfel jos cu ei PE LOC – daca taraganezi se complica treaba, asa nici o picatura rosie. Sa se numeasca asta democratie directa, cum citeam nu de mult ca au elvetienii? Numai bine.

      Răspunde
       
  • m
    Septembrie 25, 2013 la ora 14:40

    salariul mic nu poate fi o scuza pentru orice. de la „-stiti, am salariu mic -pai va dau si eu o gaina ca n-am nici eu prea multi bani” s-a ajuns la „daca n-ai 2000 de euro nu te operez, du-te si fa rost si sa nu te mai vad daca nu ai venit cu banii!”

    Răspunde
     
    1. Marian
      Septembrie 25, 2013 la ora 15:01

      Corect, asta spun si eu. Daca nu iti convine salariul du-te in alta parte. La privat cum credeti ca e in multe domenii? Credeti ca toti debutantii intra pe salarii de 2000 RON pe luna? Aiurea, dar muncest si trag sa ajunga mari. Poate nu e acelasi lucru, dar principiile sunt aceleasi.
      Si asa este, de la „o mica atentie benevola” pana la „dai sau nu te tratez” e doar un pas.

      Răspunde
       
      1. m
        Septembrie 25, 2013 la ora 15:18

        si tu moise incurajezi acest sistem in fiecare zi! poate nu ti-ai dat seama, dar omului oricati bani i-ai da, tot nu-i ajung! dupa ce-si cumpara masina, parca si-ar face si o casa. dupa ce-si face casa, parca si-ar face si o casa de vacanta. poate una la munte si dupa aia una la mare.

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 21:20

      Corect, chestia cu degetul si mina este in firea omului – se pune problema de reeducare. Dar asta este foarte greu (ca sa nu spun imposibila) pe „stomacul gol”. Deci trebuie inceput intii cu .. papica.

      Răspunde
       
    3. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 21:24

      Exact ca si cu voluntariatul (sa dai de la tine fara sa astepti ceva in schimb, o faci de dragul comunitatii), merge la tineri care stau pe banii parintilor pina-si fac un rost. Un familist este mai greu sa-si faca timp pentru altii, isi risca familia din toate punctele de vedere.

      Răspunde
       
  • cornel
    Septembrie 25, 2013 la ora 14:08

    Referitor la medici rezidenti si profesori debutanti : cred ca e absolut necesara marirea salariilor medicilor rezidenti cu 50%, a asistentelor medicale cu 15% si a profesorilor debutanti care au promovat examenul de titularizare cu 50%.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 21:30

      Daca se face in cadrul unor trepte de salarizare e una, daca se face pe baza de directiva, incepe balamucul.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 21:43

      Daca medic rezident stiu deja ce e = medic stagiar sau internist (cind isi face stagiatura in cadrul unui spital), profesor debutant…(?), poate stagiar pentru invatator la clase primare sau profesor la liceu. Dar profesor universitar, nu exista debutant sau stagiar. Ori a urmat toate treptele erarhiei universitare, ori e careva cu o bogata (minimum 15 ani) experienta profesionala si didactica (sa fie familiarizat cu metodologia de instructare profesionala la locul de munca – training, conferinte, publicatii).

      Răspunde
       
  • Marian
    Septembrie 25, 2013 la ora 13:20

    Vreau sa vorbesc si eu despre spaga data medicilor. In orice spital judetean mergi ai sa vezi in parcarea spitalului numai masini de la 50.000 euro in sus. Din ce bani isi permit medicii acele masini? Cati bani fac acei oameni de fapt? Eu cred ca banii care ii avea infractorul acela mizerabil in cabinet erau bani de buzunar de fapt. Sunt de acord ca trebuie ca medicii sa aiba salarii bune dar asta nu le da dreptul sa conditioneze actul medical prestat de atentiile primite. Pana la urma ei sunt platiti cu un salariu de statul roman. Daca nu le convine acel salariu SA PLECE!!!! Nu ii tine nimeni cu forta pe acel post! Stiu, veti spune ca sunt specialisti buni, ca salveaza vieti etc. Daca sunt atat de buni atunci pot sa isi gaseasca un loc de munca la privat unde ghiciti ce, serviciile nu sunt gratuite. Dar acolo macar primesti o factura, acolo stii de la inceput ce platesti dar cel mai important, acolo medicul nu va castiga niciodata asa de multi bani.
    Prin urmare, inainte sa le crestem salariile as zice sa se faca si niste anchete sa vedem cati isi pot justifica vilele si masinile scumpe. Chiar sunt curios care e procentul medicilor cu vechime care stau in chirie sau au un apartament cu 2 camere si un Logan la scara. Eu cred ca 0!
    Frustrarea evidenta care reiese din articolul meu e aceea ca platim foarte multi bani catre sistemul medical ca retineri salariale si nu numai ca nu beneficiem de servicii de calitate dar mai suntem si conditionati de spagi pentru a beneficia de niste servicii de o calitate indoielnica din punctul meu de vedere.
    Dar stati linistiti ca vin si cu solutii 🙂 :
    1. Verificarea averilor medicilor si deocamdata punerea sub monitorizare a celor care nu-si pot justifica averea.
    2. Evaluarea medicilor; in orice companie privata angajatii sunt evaluati periodic si recompensati in consecinta. De ce nu se face acelasi lucru si in institutiile de stat? Sa se faca evaluari serioase, pe bune, obiective, de persoane independente, eventual din afara tarii, iar salariile sa le creasca in functie de aceste evaluari. Eu am avut experiente foarte neplacute cu medici care nu stiau nici macar cat stiu eu despre meseria lor! Nu ma laud, dar asa e! Nu mi se pare normal ca acei incompententi sa primeasca salarii de 4-5.000 lei pe luna iar ei sa nenoroceasca oameni pt ca nu isi cunosc meseria.
    3. Integrarea stagiarilor intr-un program de dezvoltare personala bine pus la punct, program care sa le asigure o aprofundare a cunostintelor dar si o crestere a veniturilor proportionale cu implicarea si interesul lor.
    4. Numirea unor manageri in functiile de conducere a spitalelor. Ce cauta medici in aceste functii? Acolo trebuie sa fie manageri care stiu sa gestioneze bugete, sa faca investitii, sa le urmareasca si eventual sa le promoveze. Mai mult, acesti manageri trebuie sa aiba drept de sanctionare a angajatilor conform fisei postului.

    Ar mai fi de spus multe dar ma opresc ca si asa am scris un comentariu cam lung.

    Răspunde
     
  • Cristian
    Septembrie 25, 2013 la ora 11:59

    Cazul acelei Jigodii de doctor il va incuraja pe Eugen Nicolaescu sa ii lase pe sindicalistii de la ”Sanitas” sa fiarba in suc propriu, avand sprijinul populatiei satule de umilintele suportate de Hraparetii in halate albe…Si nu veniti sa ma contraziceti cu cliseul ”nobila meserie de medic” ca nu(mai) tine…

    Răspunde
     
    1. un turist
      Septembrie 25, 2013 la ora 12:29

      Acel doctor care a chinuit un OM timp de un an poate fi comparat cu cei care au fost de curind prinsi ca au chinuit OAMENI in inchisori comuniste!!!!!

      Răspunde
       
    2. sorin
      Septembrie 25, 2013 la ora 12:29

      bun. de-bine-de-rău medicii se&completează&-mai puţin rezidenţii,care, să nu uităm, vin la control mai sârguincios la capul bolnavului. iar bolnavul-ce să facă, săracu….
      dar cu celălalt personal, cu studii superioare sau fără-dar nu cu salarii sau atenţii mai mici ca ale medicilor?!-ăia lucrează gratis? uite de ex soţia mea e biolog laborator şi face gărzi şi ore suplimentare neplătite. iar sâmbăta-duminica dacă sună telefonul eu tre sa fug cu maşina personală. că e urgenţă şi e chemată de dispecerat. nici măcar nu -l vedem pe medic sau pe bolnav. nu c-am vrea noi-da cam aşa e cu atenţiile în spitale şi cu restul personalului care -şi dă banii din puţinul salariu -înapoi în favoarea bolnavului. lipsă de bani şi de personal. da managementul ia nota 10 cu steluţe din partea forurilor superioare. poţi să zici ceva?

      Răspunde
       
  • cornel
    Septembrie 25, 2013 la ora 11:28

    Imediat dupa investirea ministrului transporturilor acesta ne linistea si ne spunea ca in maxim 14 zile va prezenta proiectele si prioritatile acestui minister in actualul mandat. Au trecut mai mult de 14 zile si nu am vazut aceste proiecte si prioritati insa in schimb vad cum din conducererea companiilor ce tin de acest minister pleaca oameni competenti (vezi aici cazul domnului Mandrutescu, de la CFR Calatori).
    Este o situatie cel putin dubioasa, parerea mea.

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 25, 2013 la ora 11:20

    Cred ca doamna Grapini ar face mai bine sa vina cu niste idei/proiecte de sprijinire a IMM-urilor si sa se abtina sa ne spuna cat de incompetent este sau nu guvernul, din care face si dansa parte, pentru ca acest aspect il vede si sesizeaza toata lumea iar aceasta atitudine e contraproductiva, parerea mea.

    Răspunde
     
    1. Todoran Petru
      Septembrie 25, 2013 la ora 20:28

      Spunea cineva, la un moment dat, cred ca Cornel, ca doamna Grapini ar face mai bine sa ajute IMM-urile decat sa critice guvernul si pe colegii ei de acolo. Acest punct de vedere este gresit si foarte daunator. Dna Grapini, ca om de afaceri sustine corectarea legii insolventei, acest imens instrument de distrugere a economiei romanesti. Acum din 600.000 de firme au mai ramas doar 500.000 de mine, o spune INS, deci o firma din 6 a intrat in insolventa. S-a incurajat prin aceasta lege furtul la drumul mare: cum este posibil ca DEBITORUL sa se dea singur in insolventa si legea sa nu-l sanctioneze, cand saracii oameni cinstiti i-au dat marfuri, au acceptat lamentatiile acestuia ca piata e slaba si nu poate plati decat dupa 60 – 80 – 100 de zile si chiar mai mult, rastimp in care acest ticalos a vandut marfa si a dosit banii pe conturi aiurea, apoi a declarat senin, la tribunal, ca nu are de unde plati furnizorii, nici statul! Simplu, nu? Dar daca banii ar fi dati de banca sub forma de credit acestor firme si ea, banca, ar controla ce fac firmele cu banii imprumutati, adica ar pazi ca acesti bani sa nu o ia pe drumuri intortocheate – ale hotiei, drumuri pe care orice banca serioasa le cunoaste! – atunci ar mai fi loc de insolvente nerusinate? Economia noastra a fost distrusa de INSOLVENTA, o lege aberanta, plina de greseli, promulgata politic si sustinuta cu incapatinare tot politic, de indivizi absolut pe dina afara cu interesul national, cum este si acest dezamagitor premier Victor Ponta. Nu Grapini greseste cand afirma ce prost este Guvernul, ci cel care, cu nerusinare, o face pe marele magnat si o da afara, ca incomoda, nu ca incompetenta. Bravo, doamna MINISTRU,daca nu ati reust sa invingeti sistemul, macar ati avut curajul sa spuneti lucrurilor pe nume! Dragilor, stimate domnule GURAN, incercati un sondaj, cat mai larg, despre dezamagirea romanilor fata de guvernarile din spectrul nostru politic, sunt sigur ca mai mult de 60% din romani sunt dezamagiti 100% si nu vad solutii pentru viitorii 10 ani. Cat este de trist!

      Răspunde
       
  • cornel
    Septembrie 25, 2013 la ora 11:13

    Dupa parerea mea proiectul de la Rosia Montana e tipul de afacere care poate prabusi o tara sau o economie nationala pe 50, 100 sau mai multi ani (vezi aici partea legata de cianuri si cum e afectata populatia, mediul, agentii economici si cat costa rezolvarea unui accident provocat de natura – ploua cateva saptamani, iazul de decantare cu cianuri se rupe, se umple sau apar importante infiltratii). Discutam acum cateva zile cu un inginer chimist, fost sef al statiei de epurare Ciurel, care imi spunea ca sumele necesare epurarii si decontaminarii apei in cazul unui accident la RM sunt colosale iar suma pusa la dispozitie de RMGC pentru un asemenea posibil accident (aprox 120 milioane EURO) nu reprezinta nimic (vezi aici si aspectul cu daunele care sunt produse de un asemenea accident si pe care se pare ca le va suporta PROSTUL/CORUPTUL stat roman). E bine sa ne amintim vechiul accident in urma caruia Ungaria a dat in judecata Romania, la forurile de justitie internationala, si in urma caruia Romania a fost nevoita sa plateasca despagubiri de 100 milioane de EURO Ungariei, ca sa se stinga conflictul creat intre cele doua tari ca urmare a poluarii raurilor si apelor.
    Deci, despre ce vorbim pana la urma in cazul proiectului RMGC?
    Prostie, coruptie sau incompetenta, din partea autoritatilor romane, pentru ca mie inca nu mi-e clar?
    Se pare ca SIE si SRI au facut si predat rapoarte referitoare la proiectul RMGC. Cum pot fi sanctionate/[trase la raspundere] autoritatile de decizie ale statului roman care ignora/nu tin cont de aceste informari/rapoarte? E interesant de aflat, parerea mea, pentru ca in acest caz putem vorbi de tradarea intereselor economice ale Romaniei, coruptie sau uneltire la subminarea economiei nationale (vezi aici aspectele pe care le-am enuntat mai sus).

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 22:08

      Nu stiu cit de colosala este suma necesara epurarii apei, dar cianurarea este permanenta, au spusa si aia din peru – nu exista astazi tehnologie sa mai obtii apa potabila unde a intrat cianura.

      Răspunde
       
  • cen
    Septembrie 25, 2013 la ora 10:20

    „This is not a very good news”, tinand seama si de penalizarile la toate contractele care se vor obtine prin licitatii ilegale si de forma sau de faptul ca europenii si-au dat seama de modul cum li se scurg banii in buzunarele politicienilor romani. Deci si-au mai dat practic o sansa sa-si rotunjeasca ei bugetul pe spinarea noastra. Cate locuri de munca a creat guvernul de cand ne conduce? Care sunt de fapt competentele acestui guvern? De unde ar veni sansa aia ca banii acestia, in situatia in care s-ar aproba, sa fie si investiti eficient si sa produca asa cum ne povesteste cu atat entuziasm domnul Guran… In opinia mea, zero.

    Răspunde
     
  • Constantin Popescu
    Septembrie 25, 2013 la ora 10:05

    Stimate d-le Moise Guran ,
    La alta emisiune TV , nu ma uit . Ca sa fiu sincer , mai urmaresc cate o data telejurnalul de pe TV 2 si Explorer , in rest , liniste . Emisiunile sunt atat de proaste (cuvantul este cam dur) , incat nu merita sa-ti pierzi timpul .
    Doresc sa va spun ca doream de mult o emisiune asa cum este aceasta pe care o pregatiti si o redati cu mult curaj si competenta . Bravo !
    Am totusi o nemultumire : dece ati schimbat ora de emisie ? Ora 19 este intradevar o ora de maxima audienta si nu ora 22,30 . Ati pierdut multi telespectatori care va astepta cu multa satisfactie si nerabdare . Ma tem ca va fost inpusa aceasta ora nocturna . Nu toti locuitorii Romaniei ies de la serviciu la ora 18 , in schimb sunt destui care – dupa o zi de munca – se culca la ora 22,30 . Ma refer la cei care intradevar a doua zi trebuie sa fie foarte prezenti ( ! )
    Inca o data toata lauda pentru ceea ce faceti ! Nu o spun numai eu , ci si cei de departe , stabiliti pe alte meleaguri , din motivele pe care le stim cu toti .
    Poate ….. reveniti la vechea ora . Bine ar fi . Cu toata stima , C.Popescu

    Răspunde
     
  • victor crin
    Septembrie 25, 2013 la ora 08:25

    @ Moise. „Cine sapa groapa altuia cade singur in ea” . Se aplica in cazul pietei auto. Ne amintim cu siguranta toate dezbaterile generate de pozitia oficialilor Dacia in frunte cu Constantin Stroe. Ei au blocat piata Euro 3si4 de frica masinilor germane, si au facut un kk……si binenteles politicienii de carpa.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase