Europa în era matriarhatului german

Publicat la data de de Moise

merkel blog

de Moise Guran

Ați urmărit zâmbetul reținut al doamnei Merkel, după ce s-a anunțat că peste 20 de milioane de germani i-au dat un vot de încredere? Matriarhatul bunicuței de fier va avea o influență puternică asupra întregului continent. Primul efect pe care mai mult îl bănuiesc este stoparea ascensiunii partidelor de stânga, care luaseră avânt după victoria lui Hollande în Franța, dar care au pierdut grav din turație după ce s-a dovedit că președinte Francois nu prea are soluții de stânga funcționale. Că n-a redus de fapt austeritatea și că taxele sale pe averi nu i-au adus mai mulți bani ci o plecare a banilor impozabili.

Al doilea efect al scorului alegerilor din Germania este unul psihologic și ține mai mult de personalitatea puternică a doamnei Angela Merkel. Germanizarea Europei este de acum iminentă. Nu luați în tragic termenul germanizare căci eu mă refer la modul de organizare mai ales financiară și fiscală. Europa va deveni în următorii ani o uniune fiscală sau nu va mai fi deloc o Europă unită. Supraviețuirea monedei Euro depinde în mod critic de asta. Iar dacă noi ceilalți, români, greci, italieni sau spanioli vom fi impozitați ca nemții, atunci vom fi nevoiți să muncim ca ei. Acest gen de reformă va fi însă mult mai greu de implementat căci noi ceilalți chiar nu suntem nemți și poate nici nu vrem să fim. Dacă nu vom ține pasul atunci vom resimți mult mai dur această schimbare decât ceea ce am numit până acum austeritate. Riscul de eșec este mare, iar în cazul în care partea mai sudică și mai latină a continentului va respinge filosofia fiscală germană, atunci ruperea zonei Euro chiar trebuie luată în calcul. Vă spuneam însă că această germanizare ar fi continuat și dacă Merkel pierdea alegerile iar la conducerea Germaniei veneau socialiștii. Faptul că bunicuța de fier a câștigat cu un scor excepțional dă Germaniei un ascendent psihologic și un boost complicatului plan numit de coeziune europeană.

Cum Merkel și Hollande sunt ca mamăl și tatăl Uniunii, în famila europeană copiii par a înțelege cum matriarhatul forte al doamnei Merkel este mult mai eficient decât patriarhatul simpatic, idealist dar cam rupt de realitate al domnului Hollande.

This entry was posted in MOISE. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

80 răspunsuri la Europa în era matriarhatului german

  • Constantin
    Octombrie 6, 2013 la ora 10:48

    Nu doar comentatorii economici(eu ma gandesc mai degraba la analisti/specialisti in Stiinte economice, ca de comentatori parerologi sunt pline studiourile TV) „sunt incantati de victoria” doamnei Merkel, ci mai ales comentatorii politici, dar si toti oamenii cu o privirea realista (adica, „cu toate tiglele pe casa”) asupra Europei Unite. Continuitatea politicii de integrare sprijinita de d-na Merkel este o necesitate. Chiar criticii care remarca decalajele (de viteza) in evolutia statelor membre sunt de acord ca pozitia domniei sale, departe de a fi ideala, este cea mai buna posibila. Optimul paretian are in vedere in acest context aparitia miscarilor politice europene centrifuge incurajate de criza economica. Modelul german incurajeaza coeziunea. Pe de alta parte, procesul de extindere a fost incetinit, provocarile suplimentare generate de acesta apasand greu aspra structurilor europene actuale, iar in ceea ce priveste Turcia si Israel, se spune tot mai clar ca acestea sunt state aflate pe un alt continent.

    Răspunde
     
  • berglas
    Septembrie 25, 2013 la ora 23:46

    Ich bin nicht für Europa seit Europa hibt es nur Elend mann kann Europa nie im leben daraus usa china indien einfach eine grossmacht machen.

    Răspunde
     
  • io
    Septembrie 25, 2013 la ora 09:53

    Mă Moise mă, nu știu cine-ți face design-u’ da-i mai bun k dracu’.

    Defapt, oricine-i mai bun k dracu’, că oricum numa’ prostii face. (dracu’)

    Răspunde
     
  • theo
    Septembrie 24, 2013 la ora 21:01

    iar noi l-am dat pe bula si suca pe ponta si socrul cu aer de mogul. lacheii astia csnd se vor trezi? tara asta nu e a lor!!!!!
    ce sa mai zic de base elena si sechelatu cu vaca muuu!

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Septembrie 24, 2013 la ora 19:31

    Majoritatea comentatorilor economici sunt incantati de victoria lui Frau Merkel ,dar oare ce masuri anticriza a luat ?!A diminuat taxarea muncii ,visul oricarui analist economic , a canalizat eforturile spre cresterea competitivitati firmelor sudice in special,a reformat invatamantul german si vest european ,a incurajat cercetarea ? Nimic din toate acestea,,,doar” a incurajat plata datorilor,uneori prin restructurarea acestora,fara a se orienta spre piata si cerere ,ramand un cancelar de secol XX care preda lectii celor din mileniul III !!! Ciudat este ca nici un economist nu explica intelegere gresita depre economie pe care o are un lider european care prin ,,greselile comise ”(sic doar e un politician,chiar si german!) va arunca Europa la ani lumina de continretul asiatic si America(vezi cresterea economica a S.U.A fata de Germania), iar timpul este cel mai mare inamic al Europei in acest moment, cu exceptia lipsei unei viziuni a viitorului.Venind dintr-o tara fosta socialista, ne-am fi asteptat la un accent pus pe crearea de noi locuri de munca ,insa perioada germana 1990-1992 ,Angela Merkel o interpreteaza ca o ,,vina a pietii ” si nu a politicilor economice gresite.Angela Merkel nu a invatat nimic din perioada sus mentionata, iar in plina criza a realizat o,,minunata frectie ” europeana.Istoria se repeta intotdeuna cu oameni mici( unde esti tu Bismarck?) insa putintica rabdare ,vorba autorului germanofil pana cand Europa se va trezi si va intelege ca doar excelenta (apelativ nemeritat folosit la adresa politicienilor chiar daca exceptii or exista) trebuie sa guverneze ,indiferent de epoca istorica.

    P.S. Ce vor spune uni analisti politici peste 15-20 de ani depre Angela Merkel, tine de chiromantie ,un domeniu strain mie.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 24, 2013 la ora 23:00

      Respect stimate domnule Chirita.UN comentariu absolut se vede ca le aveti.DE fapt urmatorii ani vor arata ca poate doar o mare coalitie CDU -SPD ne va salva din maldarul de probleme grele pe care le are GErmania de dovedit in urmatorii 4 ani.Adevarul este ca doar o relansatre puternica a locomotivei germanmo franceze cuplata puternic la tarile Europeene ne poate salva pe toti.
      VAd ca o sansa ca GErmania sa preia in practica modelul sau dual de calificare a tineretului din tarile sud si sud est europeene.Tinerii trebuie calificati in mesesrii in firme (dotate cu tehnica actuala nu cu fier vechi sau lipsite de mijloace didactice cuplate la industrie)care sa functioneze in tzara lor si apoi sa ii angajeze .nu are nici o sansa modelul ca toti sa emigreze in west si in locul lor sa ramina tari depopulate care nu pot fara industrie si agricultura proprie sa isi sustina sistemele sociale .Eu vad asta ca pe un mare rateu dar mare -IMENS al politicii germane care s-a trezit prea tirziou la realitate ducind doar printr-o politica de taraganare a unei datorii publice ce se mareste la infinit la dezechilibrarea pacii sociale pe continent.VA spun sincer ca sint german ,am o viata asigurata material dar nu poot fi atit de idiot si neomm ca sa spun sint multumit cu viata cind ma duc ca turist in EUROPA ;MINUNATUL MEU CONTINET SI VAD MIZERIA SOCIALA DIN TARILE AFLATE IN MARE ANANGHIE SI CULMEA MULTE NU DIN VINA LOR CI FIINDCA AU FOST TIRITE DE ALTII IN ACESATA MOCIRLA pentru ca unii sa traisaca in HUZUR total :Deci cine gindeste altfel poa sa fie si milionariul lumii dar inmseamna ca nu este om ,ori germanii au pretentia(si si sint) unui popor civilizat si culomea se duc des ca turisti in aceste tari pline de soare!!!

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 09:24

      Nu stiu ce vor spune nu stiu care analisti peste 20-30 de ani, dar astazi cind este asa de groasa nu vreau schimbari drastice, Angelica nu e pusa pa razbele si asta este bine. Nu-i asa Danut, vrei si tu ceva liniste pe Baragan sa cresti… iezi, miei?

      Răspunde
       
    3. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 09:32

      Dl. Chirita Aurelian Stefan, sa inteleg ca exista o „cortina de catifea” la TVR si nu stiti ce este in America? Le plingi de mila in ce rahat sunt acuma. Umbla cu lumanarea dupa un razboi – fie el si in Kenya, numai sa fie…

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Septembrie 24, 2013 la ora 19:18

    Tre sa merg la un prieten da revin cu un comentariu. IMi tot sta pe varful limbii sa-i scriu eu aici d-lui Ponta dupa interviul de la TVR. Ca zicea ca ce facem cu gaura de la buget daca reduce TVA-ul sau CAS-ul si cu productia de mobila in zona Rosia vs Proiectul Rosia. Moise fie nu a avut contraargumentul la acel moment fie nu a dorit sa mearga mai departe in disputa pe temele astea cu premierul. Da contraargumente sunt si revin pe tema.

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      Septembrie 24, 2013 la ora 19:21

      Pardon, pe varfurile degetelor.

      Răspunde
       
  • Adrian D.
    Septembrie 24, 2013 la ora 14:36

    mai, mai , mai, un turist & victor L, ce grabitzi suntetzi sa aparatzi principiul indatorarii suverane cand vine vorba de germania…. no, ce conteaza ca germania se imoprumuta de 200 md de euro pe an (datorie rostogolita) ori ca are o datorie FEDERALA (ohne die landern, adica fara datoria landurilor) e 80% din PIB (adica de doua ori cat bugetul ei anual), na, e mishto, ca germania se dezvolta pe datorie shi nu moare de foame ca Romaniain anii ’80.
    really?
    ia ganditzi-va putzin? ce credetzi ca vor fi spus politicienii greci cand datoria lor a ajuns la 80% din PIb (adica inainte sa intre in euroland)? da’ aia italieni, cand au ajuns la 80%?
    shi ce zice taman aceeashi madam mekel cand e vorba de datoria ALTORA? ca e nashpa, ca sunt nishte cheltuitori, ca pana shi o gospodina din suabia etc etc etc
    Asta se numeshte, victorL & un turist, fie prostie crasa (adica razi de scobitoarea din ochiul altuia, nu shi de parul din ochiul tau) sau tupeu inimaginabil.
    shi nu ma mira sa intalnesc acest fenomen in cazul discursului german – ca istoric, am observat ca pe asta se bazeaza discursul politic german, de dupa bismark incoace – fie pe prostie crasa, fie pe tupeu. singurul moment cand germanii au aavut discurs politic – dar le-a trecut repede – a fost dupa dezastrul din ’45.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Septembrie 24, 2013 la ora 15:02

      AdrianD.Stii foarte bine ca conteaza capacitatea de as-si plati datoriile la un moment dat.Ceausescu a facut ambitia de a returna 13mld de dolari in timp scurt.a reusit performanta de a pune Romania pe butuci,de a infometa populatia si a platit cu 70t de aur;aur pe care Romania l-a strins in 70 de ani.Germania nu e Romania si are capacitatea de a plati dar nu vrea.Foloseste banii mai inteligent,adica ii pune la treaba sa se inmulteasca.Avem de invatat de la nemti si Frau Merkel chiar se pricepe.Ma doare la basca pe mine ca a fost ea pioniera in RDG din moment ce nemtii o voteaza si sunt multumiti de ea.nici mie nu-mi place ca nu au facut o fabrica de mertane si la noi dar stiu bine ca si daca o faceau noi tot nu le camparam decit la nina a doua.La mina a doua putem cumpara toate mertanele nemtilor ,pentru toti cocalarii,dar trebuie sa ne dea de gindit ca nemtii cumpara dacii noi.E diferenta de mentalitate.Asta cer nemtii de la astia mai de la sud care lucreaza la negru,cumpara SH-uri,nu platesc taxe la Stat si asteapta sa le plateasca Germania datoriile,sa-si achite obligatiile.Ca la orice masa organizata cine plateste comanda si meniul.

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Septembrie 24, 2013 la ora 15:29

        VictorL, „Germania nu e Romania si are capacitatea de a plati dar nu vrea” – really? victorL, itzi mai spun o data cifra.
        80% din PIB inseamna de 2 (doua) ori bhugetul tzarii. Germania NU ishi poate plati datoria decat daca moare de foame doi ani la rand, ceea ce e imposibil.
        Asta cu are capacitatea dar nu vrea, fiindca a ales nu shtiu cai verzi pe peretzi e un text frumos, numai bun de pus intr-un justificativ de agentzie de rating, numai ca nu are nicio legatura cu realitatea.
        Realitatea este ca l;a fel ca shi grecia, Germania a depashit de mult capacitatea de a-shi mai plati datoriile.
        Totul e ca nbimeni nu are curajul sa ishi puna aceasta intrebare, fiindca daca shi germania shi-ar pierde triplul A, ar fi cam nashpa pe pietzele financiare.
        Iar politicienii germani in frunte cu madam mwerkel fac tot felul de hocushi-pocushi pentru a nu vorbi despre aceasta frumoasa realitate a ecobnomiei germane. unul dintre hocushi-pocushi este sa bata apa in piua cu scobitoare din ochiul spaniei (indatorata la 60%), shi sa taca chitic despre parul dion ochiul germaniei.
        sau sa spuna chestii frumoase ca asta de a-i spus-om tu ori turistul, cica noi ne dezvoltam.
        really?

        Răspunde
         
      2. Adrian D.
        Septembrie 24, 2013 la ora 15:52

        cat depsre „avem de invatzat de la germania”, da, asta asha e, chiar avem. dar nu ce ne invatza germania, ca alea-s aberatzii shi poveshti de adormit copiii, ci ceea ce nu ne invatza germania.
        de pilda, cum sa ne tzinem industriile acasa shi sa nu le inchidem prosteshte.
        cum sa ne vedem de treaba shi sa nu ne mai luam dupa aberatziile debitate de tot felul de ciudatzi care „ne vor binele” (in frunte, mai ales, cu de-ashtia ca madam merkel, care percep economia la nivelul unei gospodine din suabia).
        cum sa ne respectam tzara shi pe noi inshine.
        etc
        cam de-astea, nu aiureli cu „sa muncim ca in germania’ (-cum ? ca in lista de „eficientze” germane pe care am redate mai jos”), sau sa „consumam cat producem” (in conditziile in care germania insashi este supra-indatoarata) sau „fiscalitate egala pe tot continentul” (hai nu zau! asta s-o faci cand ai sa ai acelashi nivel de dezvoltare pe tot continentul), „deficit structural de 0,5%” (pe bune? cum mama naibii, cand nici tu nu shtii prea bine ce inseamna deficitul ala structural?), „independentza energetica” (hai las-o! tu, care itzi desfiimntzezi centralele nucleare shi te dai legat pe mana rushilor imi explici mie cum e cu endepandantza energetici in vreme ce imi vinzi la suprapretz gaz rusesc shi faci pe leul partaleu cu gazul romanesc, la e-on?), „respectul fatza de munca” (da? pai explica-mi cum e cu respectul fatza de munca cand e.g. Billa sau Lidl o sa respecte munca angajatului sau shi=-l va plati taman la fel ca pe angajatul din germania, ca produsele pe care le vinde sunt la acelashi pretz).
        iar de aia cu pensionarea la 67 de ani, nici macar nu merita sa comentez, ca e dusa cu pluta rau de tot.
        PS iar despre madam merkel, victor, nu, nu e vorba ca a fost pioniera, e vorba ca a fost secratara cu agitpropul. aia e ceva mai mult decat pionier, shi, daca te gandeshti putzin shi lashi germanolatria la o parte, itzi explica foarte bine de ce mamdam merkel spune numai prostii sau spune una shi face alta.
        iar faptul ca ea shi familia au avut numai de profitat in RDG itzi explica de asemena cum de s-a putut ca CDU-ul acestei cuicoane a fost plin de scandaluri de coruptzie shi trafic de influentza. Cu te asmenei, cu ala te aduni. madam merkel a fost varful de lance al vechilor practici comuniste, stramutate in bundestag shi in CDU (nu ca erau ele mai frumoase, pe vremea cand erau la geru infiltrate de serviciile secrete ruseshti).

        Răspunde
         
      3. sanduCu
        Septembrie 25, 2013 la ora 08:15

        13 miliarde dolari pentru 70 tone aur de 24 k, inseamna aproximativ 185 de dolari gramul.

        Răspunde
         
      4. sanduCu
        Septembrie 25, 2013 la ora 09:14

        Dar de fapt, Isarescu a spus: „O parte din datoria externa a Romaniei a fost platita prin vanzarea unei cantitati de aur, deci s-a adeverit faptul ca a scos de aici, de la Banca Naționala, o parte din tezaurul de aur, l-a vandut in strainatate, a platit datoria externa. Rezerva de aur a scazut de la 100 de tone la 40 de tone, apoi, spre sfarsitul anului 1989, a rascumparat 20 de tone de aur. Toate aceste operatiuni au fost pentru acele vremuri perfect legale, intrucat chiar presedintele Romaniei de atunci, Nicolae Ceausescu, a semnat decretele și de scoatere și de vanzare a aurului și de rascumparare a unei cantitati de aur”. Isarescu a mai explicat ca, in 1990, valoarea totala a rezervelor a scazut la 1,3 miliarde de dolari, respectiv ca am cheltuit 1,4 miliarde de dolari din rezervele totale care in 1989 erau de 2,7 miliarde de dolari. Deci 1.4 miliarde dolari pentru 20 tone aur, ar reveni cam la 70 dolari gramul. Ceva mai domestic. Deci una peste alta, Ceausescu i-a lasat lui Isarescu 60 tone de aur plus 1.3 miliarde dolari. Partea din datorie platita in aur s-ar aprecia cam la 4.2 miliarde de dolari. DIFERENTA DE 8.8 miliarde …. In orice caz nu a fost bine: pensionarii aveau pensie, sanatatea gratuita, educatia gratuita, mergeai cu trenul, mai vindeai niste sticle goale…
        Dar astazi suntem liberi sa plecam unde vrem , cu conditia ca capsunarii (sot si sotie) sa lase copii in seama unu gardian legal – ca daca dau de bine si nu se mai intorc, ce facem, umplem orfelinatele?
        Fara gluma (de fapt nici nu am glumit), Imprumuturile de la FMI si CE au urcat datoria externa a Romaniei cu 5 mld euro intr-un an (Publicat in 17 noiembrie 2010 la 09:15) : Datoria guvernamentala externa a Romaniei a crescut cu 5 miliarde euro intr-un an, ajungand pana la 17,2 miliarde euro la sfarsitul trimestrului al treilea, comparativ cu perioada iulie-septembrie din 2009, pe fondul imprumuturilor de la organismele de finantare internationale. Deci vorbim acuma de datorii de 17.2 miliarde ne-platite si poporul o duce … mult mai bine. Deci cele 60 tone de aur le vedea Isarescu cind spunea “nu mai avem nevoie de aur” si atunci de ce se zbate astazi guvernul sa sece Rosia Montana?
        Hai sa va dau una mai vesela: presedintele Rouhani Houseini al Iranului, intr-un interviu la CNN (ieri) a declarat ca adduce americanilor pace si prietenia iranienilor. Tare tipul la diplomatie, l-am urmarit, nici n-a clipit. Nimeni nu-l crede iar Obama (ca doar pentru el venise iranianul) sta si se inchina: sa ma duc, sa nu ma duc la intilnire, ca daca are o bomba cu gaze … sinucigasul?
        Alta, asta este mai mult pentru Danut: Samantha, “vaduva alba” este singura femeie din grupul de musulmani “tinerii” care au atacat mall-ul din Nairobi (acolo nu sunt robi), Kenya. Ma tot intreb, daca armele sunt americane sau britanice sau poate frantuzesti. Cine sa mai stie ce or fi primit rebelii din Siria. Sa vezi ce dandana daca le-a ramas vreuna britanica cu gaze … de distrugere in mase. Iar sare Putin: ia skazal, ia skazal!!!!
        De miile de bugetari americani, din agentii si departamente guvernamentale, care au ramas pe bara (nu sunt bani de salarii si astia nu muncesc neplatiti) nici nu se mai vorbeste. Bine ca o avem pe vaduva alba, desi frumusica , nu e genul meu – terorista.

        Răspunde
         
  • Romeo Milea
    Septembrie 24, 2013 la ora 14:27

    Buna ziua!

    Imi cer scuze ca va deranjez pe aceasta cale. Am o mare rugaminte la dumneavoastra.

    Va rog sa impartasiti şi sa reblogati cazul meu medical daca este posibil (http://romeomilea.wordpress.com/2013/09/11/scrisoare-deschisa/).

    Va rog sa ma ajutati sa am sansa de a fi supus la analize si sa fiu tratat de Prof. Dr. John Ionescu la clinica speciala din Neukirchen, Germania şi de a opri cosmarul meu chimic la nivelul capului cauzat de sindromul neurasteniform şi de rozacee. Am nevoie de ajutor financiar pentru a ajunge in Germania. Facand cazul meu cunoscut poate mesajul meu va ajunge la oameni cu suflet.

    Eu nu sunt capabil de a gestiona ceea ce mi se întampla şi am nevoie de ajutorul Prof. Dr. John Ionescu.

    Va multumesc foarte mult pentru intelegere si sprijinul de nepretuit.

    Va rog sa nu ezitati sa ma contactati daca exista o întrebare.

    Cu stima,

    Romeo Milea
    Constanta, România

    Răspunde
     
  • un turist
    Septembrie 24, 2013 la ora 11:48

    Dupa cum am putut deduce din comentariile citite exista un fel de nationalism care nu are totusi nimic cu alegerile in Germania. Intrebarea este daca Germania este atit rea cum este facuta, atunci de ce majoritatea Romanilor pleaca din tara si vin in Germania –de bine ce este in Romania–.Media zilnica de lucru a unui german este pe undeva la 39 ore pe saptamina si a romanului undeva la 42 de ore pe saptamina dar acest dar este important ce se produce in acest timp. Este o extrema diferenta daca un muncitor lucreaza la un sant de ex. cu lopata si tirnacop si celelalt cu un excavator performant????????????? De ce ne ascundem dupa umbra noastra, in Germania ca si in Romania exista divergente si nemultumiri si mai grav ca exista si aceia care nu vor sa munceasca si primesc acei 390€ ajutor social. Principala problema este ca cel care MUNCESTE sa fie multumit si asta este cazul Germaniei. Numai cel care nu poate imparti viata lui nu este multumit. Unui alcoolist desigur nu-i ajunge niciodata. Taxe avem si noi destule de ne ajung dar nu avem incotro si statului trebuie dat ce i se cuvine ca fara este si mai greu. Dintr-un salar de cca. 4500€ ramii la netto cu cca 3000€ si asta fara taxele ce mai vin plus alte plati care nu sint si ele ieftine. Nu trebuie sa ne gindim numai la cei cu finante multe ca in Romania ce este rau de tot mai sint oameni care rabda foame. Am mai spus odata ca nimeni din exterior alege conducerea Romaniei ci poporul Roman si daca se lasa corupt cu o galeata atunci nu trebuie aruncata vina pe Europa, trebuie cautata la palatul Romaniei.Pot sa-mi aduc bine aminte din anii 80-90 in Romania era dezastru si la alimente DAR nu avea datorii externe. Ce este mai bine sa rabzi foame sau sa ai datorii. Ce priveste pe acei 3 millioane care nu produc nimic de unde traiesc ca nu poti sa-i omori? Poate multi dintre ei nu sint vinovati de situatia lor. Spunea cineva ca Romanului ii place sa se vaite si pot confirma acest lucru.
    – A-ti distrus combinate mari si fabrici care produceau bine si acuma batem pe Merkel ca este de vina ca nu mai putem sa ne organizam. Bateti pe Iliescu pina la Basescu cu intrebarile: DE CE???- Cum am spus la inceput i-mi pare f rau de orientarile de extrema si poate de ura sau numai de invidie.

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Septembrie 24, 2013 la ora 14:48

      un turist, ce se poate observa din comentariile de mai jos este cat de multa lume adora neconditzionat germania shi modelul ideal propus de germani, fara sa cunoasca prea bine realitatzile ori ignorandu-le ori facand abstractzie de ele.
      sunt multe de spus la comentariul dvs, shi am sa incep cu aceea ca da, principala vina apartzine romaniei … pentru ca a acceptaat shi impementat sfaturile venite de la partenerii noshtri europeni shi transatlantici. ori, lucrul de care facetzi abstractzie dvs. este taman acela ca in cazul dez-industrializarii romaniei, roluil jucat de UE shi de FMI a fost covarshitor. dezindustrializarea romaniei (acea distrugere a fabricilor de care vorbeatzi) se datoreaza acordului de asociere a ROmaniei al UE shi a acordurilor de convergentza spre UE (care UE a semnat cu ampla idiotzenie prvederile trataelor WTO privitoare la controlul capitalurilor shi acum se mira de ce ii pleaca fabricile de-acasa in Africa sau in China) cat shi acordurilor cu FMI.
      No, Germania, ca venise vorba, Germania lui Kohl shi Germania lui schroeder, ca shi germania lu’ madam Merkel, are un rol covarshitor atat in ce priveshte asocierea la UE, cat shi in ce priveshte FMI (unde are 6% din voturi).
      Deci … statzi asha, ca nu-i deloc asha cum spunetzi.
      Romania, ca oricare alta tzara din estul europei, nu a facut decat sa implementeze nishte politici IMBECILE inspirate shi de Germania (care este experta in a spune altora cum sa ishi taie coada, dar sa nu implementeze la ea acasa discursul de bagat pe gat altor tzari, cum de altfel, face shi acum cu tzarile mebre PIGS), care au aaus-o acolo unde e.
      Shi da, sunt de acord, shi o mai spun odata, ca sa dfie clar, vina centrala apartzine politicienilor ca au acceptat imbecilitatzile pe care i-au pus aa le semneze politicieni shie expertzi venitzi din Occident, dintre care nu putzini veneau shi din tzara dvs.
      Cat despre natzionalism, hai sa fim serioshi.
      Nu este niciun fel de natzionalism sa observi ca discursul adulatoriu despre o alrta tzara are hibe atunci fcand este cand este confruntat cu realitatea.
      maai9 mult, romaanii au fost invatzatzi sa se demonizeze pe ei inshishi (asha ceva nu se poate intampla decat in romania… vai, in occident nu se da shpaga, nu se face evaziune fiscala. numai la noi etc).
      iar asta , combinat cu discursul aiuristic al lui madam merkel, care da lectzii intregii la europppe despre cum se face nodul la cravata (ea insa purtand papion), risca sa aiba efecte foarte funeste.
      tot acest cor de „ah, sa muncim ca in germania”, „ah, germanizarea e singura solutzie” nbu are nicio legatura cu realitaatea, ci cu iluzia, shi da, in viitor, va crea mari probleme.
      shi nu e niciun fel de natzionalism in a sparge un pic balonul tranzailer pe care romanii le cred despre germania.

      Răspunde
       
      1. un turist
        Septembrie 25, 2013 la ora 02:35

        AdrianD.Cred ca nu este cazul sa vorbim de istorie sau de ce a fost sau nu a fost. Prezentul este cel care intereseaza toata lumea. Majoritatea populatiei Europei nu se intereseaza de cifre statistici sau diferite tabele totul este sa duca un trai destul de decent. Vreau sa va intreb numai ce se va intimpla in Romania daca pleaca toti tinerii din tara? Nu sint toti cu facultati si cu studii superioare dar este nevoie de ei pentru a merge inainte. De la *prostime* trebuie adunate taxele si impozitele ca cei care sint mari concerne stiu care sint caile de a primi impozitele inapoi. Deci trebuie locuri de munca fie cu investitor Roman sau strain. Sa stiti ca spaga la politicieni in Germania NU este oprita de lege ci numai de bunul simt. Va mai intreb de ce in Germania se poate lucra cu 15 ministere si in Romania este nevoie de 27?.Si aici un lucru facut numai de a mentine colegii de partid pe undeva la caldura. Nu este nevoie sa se puna problema celor care au un loc caldut ci a celor milioane care nu au NIMIC.Si aici nu este Europa de west de vina. Nu trebuie invatat totul de la westici ci numai ce este bun.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Septembrie 25, 2013 la ora 03:00

          Foarte corect: „Nu trebuie invatat totul de la westici ci numai ce este bun”, dar vedeti inca mai sunt romani care pentru un pumn de euro in plus, bat toba ca totul e bun, si altii continua sa-i creada. De chestia cu 15/27, bine punctat – de fapt si eu ma mirasem odata pe blog, de ce are nevoie senatul de 300 (cum au fost odata macedonenii contra persanilor, e un film), si mi s-a raspuns ca asa a vrut poporul (?!). Pe vremuri nici Marea Adunare Nationala nu avea peste 200. Despre ala di Munchen, eu nu i-am dat spaga, si-a luat-o singur – ce si-o fi zis: asta nu-i de-al nostru, asa ca n-are de ce sa-mi fie rusine.

          Răspunde
           
    2. dan onofrei
      Septembrie 24, 2013 la ora 22:25

      stimate domnule turist -nu este atit de primitiv pe cit explicati dsv.pe graba:Acea tzara care pina in 1989 a fost o tara libera si independenta a fost obligata dupa lovitura de stat din 89 sa inghita o mare aversiune straina menita sa o demontezeb ca natie PASNICA (dar obligata de altii sa intre in razboaie mondiale)de sine statatoare .Deci politicieni comandati precum papusile din strainataturi(deci si din GErmania ) au demontat tara pas cu pas iar bietul püopor45 ce sa faca ca e la fel ca si la noi ,un popor e o turma de oi.Dumneavoastra aici faceti mai mult propaganda germana care din pacate de foarte multe ori este deformarea adevarului,dar nu este timp sa intram in amanunte(va recomnad daca doriti cartea recenta a marelui jurnalist Wiezoreck.).Am venit din conecediul mic romanesc si am gasit revista FOCUS nr33/13 din 12August 2013 cu titlul :
      In der EURO-Krise zum eigenen Ferienhaus va invit sa cititi articolul amplu ce incepe de la pagina 56 si care comenteaza cum zgircitii germani(zgirciti sint toti Europeeni dar noi sintem cei mai zgirciti) umbla prin toate tzarile zguduite de criza gen GRecia ,Portugalia ,Italia ,Spania sa isi cumpere imobilii ieftine fiindca bastinasii sint in saracie ca si romanii si nu isi mai permit in propria tara sa cumpere o casa!!!!!Deci tiriti in mizerii economice mai sint acum si furati de case si paminturi de germanii doritori de soare.dar care pina acum nu au vrut sa dea bani cit merita ci vor sa profite acum cit e criza:Stiti cum e vorba aceea nu a murit mortul si Geieri-i sar pe el sa il sfisie.
      CA sa revin la cazul Romaniei pe care am simtit-o la puls de curind deci toate marile concerne alimentare sint acolo gen Penny;Kaufland ;Lidl si le vind romanilor produse la pret de vest iar ei sint platiti de firme germane la salarii de mizerie pe care aici in Germania nu le au nici cei cu ajutor social :Si paralel nemaiavind sorti de izbinda in tara lor femeile pleaca in west sa dea cu linguritza de mincare la batrinii nostri ce stau imobilizati la pat intre timp cu ochii in tavan intre timp si cu siguranta la salarii foarte mici.Deci nu e vorba de baliverne pe care le turnati dvs de invidie pe germaqni nimeni nu e invidios pe nimeni dar s-au bagat peste tot in Europa si nu au reusit asta este adevcarul sa creeze si sistemele economice functionale ba dimpotriva au generat o migratie in masa peste tot migraqtie de catre vor actula sa profite caci le lipsesc oameni tinerei si capabili demunjca (Cu drogatii nu ai ce face !!!!).SA fim sinceri daca Romania nu era provocata sa isi distruga industria si agricultura ei puteau trai foarte bine fara probleme.Deci ma SCUZATI DAR COMENTATI PE LINGA ,asa a fost si inainte de WW2 tara a fost tirita mai intii in mocirla crizei economice pentru a fi destramata ca tara si obligata sa intre intr-un razboi ucigator pentru continent.Si atunci s-a cautat cu toata forta furtul petrolului romanmesc de pe VAlea Prahovei si s-a si reusit :deci stie dl.Adrian D ce vorbeste .
      Germania daca ar fi jucat FAIR un rol de leader economic in Europa ar fi trebuit sa specializeze fiecare tara din fostul bloc comunist si sa o adapteze la un model economic de gen cum a functzionat in vechea uniune economica Europeanaintre GErmani si Belgia sau Holanda cde exemplu :Nloi am dat masinile de tot felul ei au avut industri anexe de gen industrie musoara si ne-au livrat preodues alimentare de calitate:DAr nu a acut-o caci si aici au fost micii gainari care intii au vrut sa isi vinda masinile de mina a doua ca sa faca marele REiber si sa ii cumpere pe nimic cum fac acum cu grecii si trestul sud europeenilor in articolul din FOCUS :VA rob sa il cititi sper sa mai stiti si germana

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Septembrie 25, 2013 la ora 02:17

        Danut, scuza-ma ca te intrerup, ai uitat-o pe aia cu: faceti facultatea la voi si veniti cu diploma la noi ca platim mai bine. Apropo, cit primeste un inginer german cu facultate in Germania si cit primeste un inginer roman cu facultate in Romania, amindoi lucrind in Germania cu experienta egala de 5 ani? Sper ca diferenta de 30-40% nu este pusa pe seama … diferentei in pregatire.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Septembrie 25, 2013 la ora 03:13

          SanduCu: Va raspund pentru ca am coleg cu facultatea facuta in Brasov si celelalt la Münster.Salarul lor de baza este acelas la aceeas pregatire numai ca cel German are vechime mai mare si unele specializari mai multe si de aici i se trag unele sporuri,Cit nu stiu.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Septembrie 25, 2013 la ora 07:59

            multumesc.

             
      2. un turist
        Septembrie 25, 2013 la ora 03:03

        DanOnofrei.In primul rind vreau sa va spun ca mai stiu Germana si mai citesc cite ceva.Ce credeti d-voastra se poate opri o dezbinare daca cei care conduc o tara nu se pot intelege NICIODATA intre ei si asta numai din motive politice sau financiare? De ce nu se fac supermarkturi cu origine romaneasca si produse autohtone ca sint bune cu toate ca sint ocolite. Credeti cu adevarat ca nu sint la mijloc politicienii romani care aduc Lidl Kaufland etc. in tara si asta numai din interesul lor de corupt. Daca nu era Renault, Dacia ar fi fost si ea topita la Galati cred ca acolo este siderurgie care mai functioneaza Ford care aduce locuri de munca necesare Romaniei.Si aceste concerne sint gigantii industriei cu toate ca sint straine.Nu cumpara nimeni Romania ca nu o poate lua cu el in valiza cind pleaca numai bogatiile ei care tot politicienii Romani le vinde nu CDU sau CSU. Va-ti uitat la un program TV in ce stare sint scolile din Moldova si atunci este optiunea de a invata bine.CUM? Sa se caute de paduchi pe acei miliardari in Euro si sa se investeasca finantele lor in ceva bun de ex scoli reparate nu darapanate. Problema este daca nu maturi in curtea ta nu o face vecinul. In problema Germanului zgircit gresiti, este numai pus pe economie nu este risipitor si majoritatea nu merge sa se laude cu toate fleacurile.Cam cit ar lipsi din buzunarele celor din SUD daca germanii nu ar mai pleca in concediu la ei, Sper ca stiti ca sintem campioni in a face concediul afara. Deci trebuie sa vedem si lucrurile bune nu numai pe cele rele. Din calatoria d-voastra in Romania cred ca va dati seama de traiul celui de rind nu a celui care are posibilitatea de a insela sau a primi spaga,de muncitorul de rind si acel taran care este ca vai de el si este sclavul celui care a inselat mai mult si nu neaparat al unui strain.

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Septembrie 25, 2013 la ora 21:02

          stimate domnule un turist -buna seara -ma scuzati dar nu m-ati inteles.Am vrut sa spun ca Germania si Franta ca locomotive ale economiei Europeene au actrionat politic complet gresit in activarea economiilor fostelor tari comuniste .Deci hai sa stam si sa vedem ca fosta alianta economica a tarilor comuniste asa numitul CAER -acel pact economic ca si pendantul uniunii economice a vesticilopr a functionat prin impartirea muncii la toate tarile in mod egal deci prin specializare .Deci era un schimb puternic de marfuri(pe care le producea fiecare in tzara sa si cu munca proprie) e drept la standardele pe care ei puteau sa le realizeze.Dar funcfziona fara ca lumea sa fie obligata sa isi paraseasca locul unde avea radacini.Acest schimb se baza pe specializarea fiecaruia cite o serie de produse industriale..Ori dupa destramarea blocului rasaritean Germania a sprijinit doar fostul RDG(care a fost sio el decenii la rinde mebru activ in schimb CAER-consiliul ajutor econo9mic reciproc de la Moscova )) si pe restul cum este cazul Romaniei ii invadeaza cu produse la pretruri de vest prin marile retele Kau8fland Metro ,etc–iar ei ca populatie activa (Ce fac bietii pensionari si bolnavii sincer nu pot crede??!!!)muncesc pe salarii complet dezonorante ,noroc ca multi din ei mai au parinti sau rudel a tara altfel muncesc si mai fac si foamea!!!DAr si asta pica in curind caci parintii sint pe duca :Deci au fost cu buna stiinta transformati intr-o masa de conmsum sa nu mai spun si reclama care ii face praf iar vestul a inlaturat anumite firme ale lor care le era concurent direct bagundu-le inm cap sa vinda si chilöotii depe ei!!!la fier vechi:Eu zic asa ca Germania si Franta au mare raspundere cu aceste tari pentru ca noi toti(deci nu numaI NOI GERM;ANII ci si ei care sint tot fratii nostri din Europa-daca nu gindim prea ingust nemteste) sa traim mai departe in liniste sociala in Europa:Eu vad ca solutie imediata sprijinul direct german in a crea la fata locului firme mici si mijlocii dotate cu echipament tehnic unde tineretul sa invete meserii ca in cca 3-4 ani sa fie capabili sa faca ceva adica sa fie practicienica noi germanii:Caci vedeti ca ei din lipsa de perspective in a invata o meserie dar nu teoretic ci direct loa firma practic si la subiect si la nivel de standard european fac cu totii studii deci cine va mai plati in acele tari imüpozitele,si cine va mai sustine linistea sociala????
          Clar aceasi raspundere si inca si mai mare o are FRanta care insa nu are sistemul nostru dual atit de perfectionat Mi se pare chiar prin anii 70 dupa modelul frabncez romanii au cam renuntat la minunatele scoli profesionale in fiintind asa zisele licee industrialoe care nu mi se par potrivite.MAi intii meserie la catarama si apoi fa-te si mama doctorului docent daca intradevar esti supertdotat.
          E clar ca multi din clasa politica romana sint corupti(dra nu numai sint si complet incompetenti atita timp cit nu gasesc o solutie rezonabila cu ciinii nimanui) dar nu sint singurii in Europa si stiti si la noi ce probloema estze cu mafia de Steuerbetrug!!!!!!(cititi va rog Wirtschaftswoche nr 33/12.08.2013-sintem o catstrofa de tara cu tot sitemul nostru perform,ant fiscal!!!)
          CA sa o fac mai scurt vreau sa spun in final ca si dl.Adrian D are dreptate in sensul ca GErmania a facut doar gresaela de a forta economiile ce trebuie sa le faca statul social in aceste tari dar nu a mers la cauza reala ca ei nu pot reveni pe linia de plutire fara sa aiba o economie functionala adica o mica industrie performanta si in pas cu standardul west si o agricultura dotata.Deci s-au dus toti cu tavalugul peste ei ,i-au dus la demontarea a tot ce a fost spatii industriale si ferme agricole si acum le vinde munmca platita rau dar cu efort mare care aici in occident este intre timp de neplatit in concurenta cu Asia.Este mare pacat ca sintem un continet minunat cu atitea culturi splendide(de neegalat in lume -deci sint ,mindru ca sint European) si poate cea mai grozava cultura in decursul istzoriei antice:NU e pacat sa nu formam un adevarat bloc economic imbatabil???DAr cum se poatae asaa cind unii vor doar sa profite si dupa ce au dus tarile in ripa se duc acum la vinatoare de imobilii ieftine ….cititi va rog FOCUS din 12august 2013.SA vi-l trimit ???ERste o rusine ce fac acum unii germani profitind de situatioa grea a acestor tari!!!
          Germania este o tara foarte respectata in Romania:Afost intotdeauna :Am vazut-o si de data asta acolo la tara unde bietii tarani nici macar nu vorbesc germana:POate acum ca pensionar fac o scoala de germana pentru copii …daca am timp nu promit:NU este pacat sa decepoionam acesti oameni simpli care au intradevar nevoie de ajutor-dar de unul real:HAi sa fim sinceri:Daca nu ar fi fost WW2″ ;Romaia ar fi fost un regat care acum era o tara moidel ca si Helvetia caci are resurse umane si materiale.Din cauza acelui RASZBOI INCEPUIT de nenorocitul de HItler in aplauzerle intregului popor germnan Vedeti ce s-a ales de biata Europa deci si de Romania vinduta de Hitler si STalin :Deci Germania are o mare raspundere morala ca sa refaca aceste tari:Dar ce sa o lungim ,este istorie si veche inca:deci nu este nmumai vina coruptilor politicieni romani la tragedia ce o trece tara:Si sa fim sinceri chiar toti nu or fi corupti eu personala fara sa cunosc la fta locului caci sint si eu acolo un turist ca si dvs.dar cred ca mai sint si oameni de buna credinta chiar si in politica :E drept total mie la suta romanii nu vor putea fi germani in veci ,ei au o alta structura ,latina ca si italienii sau francezii.De altfel este mare pacat ca FRanta nu se implica totalo in acea tara minunata caci romanii sint cam 80 la suta cfrancezi si iubesc FRanta poate mai mult ca propria tara:Deci o vina o are si Franmta ca nu preia haturile serios in acea tara o spun cu tot regretul si ca mare admirator al FRantei ca mare putere Europeana si tara de mare cultura de fapt aducatoirae democratiei moderne pe continet .DAr poate se va mai schimba ceva potae gasesc Romanii un prezident francez ar fi dupa mine cea mai optima solutie.Si ca sa nu va mint m-as bucuira daca Francezii ar transforma Romania in colonie franceza .macar vreo citiva ani sa ii mai civilizeze si sa faca curatzenie ecologica in tara:Ca se pare ca nici acum nu au invatat ca locurile de parcare si in general natura nu sint depozite de gunoi!!!!!!!!!Este intradevar o rusine cu care se pare acesat natie a ramas inca la nivel de ev mediu timpuriu otoman .DAr ce sa zic daca germani incvonstienti din fostul RDG chiar linga Sibiou imediat dupa 89 le-au vindut coloane de camionae cu deseuri otravitoare ale fostei chimii din RDG.Nu m.-aR MIRA CA PRIN CEI CARE AU FACUIT TRANZACTIA SA NU FI FOST SI CEVA DIN cei care stioau bine gremana in Romania!!!!!°!°la Sibiu!!!!Am citit in anii 90m in revista GReenpeace acest caz cutremurator:DFeci ce lectii le-au dat chiar la inceput de transformare acei germani care sigur sint milionari acum !!!!!!!Am inteles ca au fost depozitatea direct pe cimp ca ingrasaminte agricole!!!!!Deci despre ce vorbim ???HAi .liberare=??Sau vorbim asa ca sa vorbim ca tot nu costa vorba

          Răspunde
           
    3. sanduCu
      Septembrie 25, 2013 la ora 02:38

      Dl Unturist, aveti dreptate sa va suparati, dar este o neintelegere. Germanizarea Romaniei, ca membra in UE sau nu, este de fapt o jupuire a romanilor. Cai sau mijloace, intentii sau reusite, nu discutam – stim ca exista si romanii nu mai vor (de fapt nici n-au vrut asa ceva dar la inceput nu si-au dat seama – a fost perioada in care au crezut ca libertatea inseamna sa distruga tot ce a fost construit in comunism si s-au trezit ca nu mai au cu ce continua capitalismul), si se vede deja ceva din aceasta repulsie. Sa lucrezi ca germanii, sa faci ca germani, asta este altceva, daca si germanii fac la ei acelasi lucru. Dar este cunoscut stilul de a lucra a unui german – cind incepe trebuie sa termine. Nu vorbesc de calitate si eficienta samd, astazi cam toti o au. Revenind la UE, este stiut ca „straini” in Romania sunt marile puteri europene care, nu numai ca vor sa se salveze din criza generala, dar vor sa se si imbogateasca pe seama celorlalti membri „egali” in drepturi. Si asa cum au spus cu totii, vina nu este a celui care pacaleste ci a celui care se lasa pacalit. Eu si astazi am o parere foarte buna despre german, cu exceptia sarlatanului de la o banca din Munchen care m-a tras in piept, sigur ca i-a mers pentru ca nu m-am asteptat ca tocmai un german sa-mi faca asa ceva. Deci vedeti am o parere foarte buna despre mine. Si despre dvs.

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Septembrie 24, 2013 la ora 08:13

    Nu stiu la ce nivel sunt impozitele in Germania, dar presupun ca mai mari, procentual, decat in Romania. Bine , exceptand TVA ( daca au ) si pe salarii. Nici nu stiu cat muncesc germanii, din studiile pe care le-am citit, mai putin ca noi, dar sunt mult mai eficienti. Asta pentru ca au capital si au investit in tehnologie.
    Oricum, taxele mai mari nu ne vor face sa muncim mai mult ci mai pe ascuns.
    Nici socialismul nemtilor nu mai functioneaza, ca vorbeam de Hollande. Daca sunt nevoiti sa-si exporte pensionarii in Polonia pentru ca e mai ieftin …
    Sudicii, si, de altfel toti europenii au doua variante, una neplacuta, una extrem de neplacuta.
    Prima : Germanizarea, muncesc mai eficient, produc bunuri cu adaos ridicat si mai exporta, a, si se pensioneaza la 65 – 67 de ani, au mai putine beneficii sociale si mai putine zile libere, dar asta ar trebui sa dea roade si sa se vada in „financiare”.
    A doua : Chineizarea , ajung sa le impuna chinezii cum e cu importurile, unde sa se angajeze, cat sa munceasca, pentru ce venit si cu ce beneficii sociale.
    Daca o sa vrem sa le facem fata chinezilor, germanizarea, orica t de neplacuta ar fi e singura solutie.
    Parerea mea.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Septembrie 24, 2013 la ora 11:49

      Da avem TVA=19%.

      Răspunde
       
      1. Catalin ( CTL )
        Septembrie 24, 2013 la ora 18:26

        @ un turist
        Unde va referiti ? in Romania sau Germania ?
        Ultima data cand TVA-ul a fost in Romania de 19% a fost in data de 28.06.2010 ” A date which will live in infamy ” ar spune Roosevelt. Mai ales ca a venit dupa un adevarat ” economic Pearl Harbor ” cum numea inceputul crizei Warren Buffett.
        Acum TVA-ul e de 24 %.
        Cu toate astea, TVA-ul mi se pare cea mai buna dintre taxe. Si explic de ce: pentru ca taxeaza consumul nu productia de care avem atata nevoie sa ne revenim, taxeaza cheltuirea nu investirea. Exact la ce nivel ar fi bine sa fie, mi-ar fi greu sa-mi dau cu parerea.

        Răspunde
         
    2. Adrian D.
      Septembrie 24, 2013 la ora 14:50

      ctl, germanizarea de care vorbeshte este acelashi lucru cu chinazarizarea aia a ta.
      shi9 asta pentru ca modelul impus de germani celorlalte tzari europene este cel chinez: muncitzi din ce in ce mai mult pe bani tot mai putzini, preferabil in antreprize care au fost ale vopastre shi pe care ni le-atzi vandut pe bani putzini

      Răspunde
       
      1. Catalin ( CTL )
        Septembrie 24, 2013 la ora 18:59

        @ Adrian D.
        Salutare Adrian, ai revenit in forta.
        No, sa-ti povestesc cum e cu nemtii, chinezii si sudistii. nemtii si chinezii sunt cei mai mari exportatori din lume. Chiar daca nemtii au 80% datorie , spre deosebire de altii, ei exporta de 1000 mld anual. Si o pondere din ce in ce mai mare merge catre chinezi.
        Ne place sau nu, sunt singurele modele economice care ne pot scoate din criza. Dupa cum vezi modelul francez a ricosat. In Franta, tara cu cea mai mare pondere a cheltuielilor sociale din UE ( nu stiu daca si din lume ) , afacerile se inchid sau se relocheaza, incasarile la buget scad samd. Statul nu lasa ca privatii sa dea oameni afara chiar daca ies in pierdere,. E un mediu extrem de ostil orcui vrea sa faca o afacere.
        In Spania, spun in cunostinta de cauza pentru ca am lucrat destul in banca si am cunoscut multi muncitori in Spania, ai dreptul la vreo 7-9 luni de somaj dupa 1-2 ani lucrati, angajatorul trebui sa-ti dea 75 % din salar 1 an jumate daca mergi in concediu de boala si nu poate angaja pe nimeni sa te inlocuiasca, nu te poate da afara decat in conditii extrem de sticte. E, daca ti-ai face o firma, te-ai gandi de 2 ori inainte sa angajezi pe cineva.
        De aceea in Spania nimeni nu vrea sa angajeze si nimeni nu isi gaseste de lucru. Si de aceea a crescut atat de mult numarul celor care sunt liber profesionisti http://www.thelocal.es/20130624/think-carefully-before-you-register-as-self-employed .
        Crede-ma, nu ne dorim sa mergem pe drumul asta.
        Desi sunt necesare unele reglementari in domeniul muncii, facand prea mult bine angajatului i facem rau in cele din urma. Cel mai bine ar fi ca , conditiile de munca si nivelul salariilor sa rezulte din negocierea directa intre angajat sau sindicat si angajator.

        Răspunde
         
        1. Adrian D.
          Septembrie 24, 2013 la ora 20:04

          no, nu am revenit in fortza, sunt intre doua avioane…

          Răspunde
           
          1. Catalin ( CTL )
            Septembrie 24, 2013 la ora 21:56

            @ Adrian
            Sa nu imi spui ca esti pe un aeroport in Germania 🙂

             
  • Catalin ( CTL )
    Septembrie 24, 2013 la ora 07:07

    @ Moise
    Aveai dreptate in ce privste Ungaria. Am retinut cand spuneai ca politica lui Orban s-ar putea intoarce impotriva lui. http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/maine-ungurii-nu-mai-vor-sa-auda-de-fmi-dar-nu-vrea-nimeni-sa-i-imprumute-186829.html

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Septembrie 24, 2013 la ora 14:56

      a, inca o trompeta din seria „sa nu uitam nicicand sa iubim fmi-ul”.
      ctl, shtirile de genul asta sunt deliciul anumitor media, fiindca distorsioneaza realitatea in scopul de a-i convinge pe unguri, romani etc ca e mishto sa ai acord cu FMI.
      shi faca parte din campania pro-FMI de presiune pentru a readuce ungaria pe calea dreapta.
      daca ai fi citit scrisoarea de demisie a lui davison budhoo pe care am pus-o de atatea ori pe site, ai fi vazut ce prostii scoteau FMI-ul din ei (mergand pana la a falsifica statistici) pentru a convinge o amarata de tzara ca Trinidad-Tobago sa faca acord cu ei (shi asta era, conform spuelor lui Budhoo, pe atunci membru in board0ul FMI shi singurul whistleblower de la aceasta institutzie, „standard IMF practice arround the world”).
      din vara lui 2011, cand le-a expirat unguruloe acordul shi de cand Orban a ainceput baletul acesta cu FMI (venitzi, ca va vreau. plecatzi ca nu va mai vreau), tot apar tot felul de shoparle ca asta.
      pana una alta, la unguri era ceva mai ushor cu recesiunea pe scari decat la noi.

      Răspunde
       
      1. Catalin ( CTL )
        Septembrie 24, 2013 la ora 19:08

        Adrian D.
        De foarte multe ori am fost de acord cu tine cand a venit vorba de FMI. Majoritatea experimentelor lor s-au soldat cu esecuri partiale.. partiale in cele mai fericite cazuri, totale in celelalte.
        Dar, spune-mi tu, cu mana pe inima, ca noi in 2010 puteam plati pensii si salarii fara FMI si ca nu e adevarat ca nimeni nu ne mai imprumuta pe piete.
        Ungaria a nationalizat banii administrati de fondurile private de pensii, cred ca vreo 10 mld, noi nu. Asa au reusit ei sa evite controlul total al FMI-ului. Sunt curios ce o sa urmeze de acum pentru ei. Nu sunt foarte in tema cu datele lor financiare dar astept.
        Eu la asta m-am referit, nu ca mi drag FMI-ul, dar atunci asta a fost realitata ca ne place sau nu.

        Răspunde
         
        1. Catalin ( CTL )
          Septembrie 24, 2013 la ora 19:13

          Am scris majoritatea … apoi am scris de unele partiale si restul care au fost totale. Am inceput ideea intr-un fel si am terminat in altul fara sa observ, da intelegeti ce am vrut sa zic la final. Un proverb japonez spune ca finalul e cel care conteaza in toate. : ))

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Septembrie 25, 2013 la ora 01:46

            urma sacapa turma

             
        2. Adrian D.
          Septembrie 24, 2013 la ora 20:03

          sigur ca puteam plati pensiile shi salqariile in 2010 shi fara FMI. Am mai demonstrat asta cu cifre de doar un gazilion de ori, aici pe blog.
          Uirta-te la destinatzia banilor FMi, fa diferentzierile intre banii pentru BNr shi cei pentru buget, uita-te la ttanshele luate shi cele neluate shi vezi ce-tzi da.
          Shi mai uita-0te la faptul ca noi nu am ieshit pe piatza externa sa luam bani nici in 2009, nici in 2010 nici in 2011.
          Ne-am imprumutat mereu la banciel din romania, la o dobanda aproape constanta de 7%.
          Chestia cu FMI-ul shi pensiile e o trompeta spusa de politicieni care fie nu intzeleg cum e treaba, fie intzeleg, dar au chef ca noi sa-i credem.

          Răspunde
           
          1. Catalin ( CTL )
            Septembrie 24, 2013 la ora 22:06

            Banci romanesti cu capital strain. Nu avem cum sti daca bancile mama si-ar fi dat acordul sa finanteze statul in acea panica, cand nici bancile mari nu mai aveau incredere sa se imprmute intre ele, sa imprumute state s.a.m.d.
            Posibil sa fi fost de acord mai departe dar ar fi destul de greu de spus acum ce s-a discutat atunci in spatele usilor inchise.
            Inchei reamintind ca nu sunt fan FMI.

             
          2. Adrian D.
            Septembrie 25, 2013 la ora 15:40

            eident ca avem cum shti, CTL, fiindca business-ul era bun la el shi stralucitor de bun la euro.
            de pilda, sa luam banca X. banca X „imprumuta” banii de la banca X-mama cu 1,5% (care banca X mama ii ia cu 1%, de la BCE), shi apoi imprumuta statul roman cu 5%, in euro. nu e un super-ghesheft asta? cum sa nu-l faca?
            daca mergi pe convertirea euroiului pe lei, shi vorbim de bonduri in lei, diferentza e shi mai mishto, ca acolo ne jucam la 7%.
            cum mama naibii sa refuze bancile straine asemenea trufanda… doar pentru ca statul roman nu ar fi avut acord? pai ce, erau plecate cu pluta pe dambovitza?
            get real, ctl, nu tre’; sa te iei dupa toate goarnele suflate de alde domnu’ basdescu & ponta.
            dl basescu, nu incetez sa o spun, nu se opreshte sa dea cu trompeta ca cica nu ne mai imprumuta nieni in strainatate, in vremea aia, cand statul roman nici mcar nu incerca sa iasa pe piatza externa.
            shi dl basescu nu spune ca bancile din romania au imprumutat mereu statul roman.
            de ce nu spune asta?
            pai daca ar spune-o, s-ar gasi unu’ mai inteligent shi mai normal la cap sa il intrebe: „pai shi-atunci de ce ai facut acord cu FMI? ca sa tai salariile shi sa mareshti TVA-ul, mai einstein?”…
            [nota bene, ca nici dl isarescu nu se exprima prea multe despre asta, shi iarashi, nu din intamplare, ca shi el a semnat5 acordul ala… shi nu doar o data…]

             
  • io
    Septembrie 24, 2013 la ora 02:01

    „Cum Merkel și Hollande sunt ca mamăl și tatăl Uniunii, în famila europeană copiii par a înțelege cum matriarhatul forte al doamnei Merkel este mult mai eficient decât patriarhatul simpatic, idealist dar cam rupt de realitate al domnului Hollande.”

    Ghini-ai zis uăi, ghini-ai zis! (mă ascund și eu așa, de comedie)

    Răspunde
     
  • io
    Septembrie 24, 2013 la ora 01:58

    Dumnezo’ să binecuvânteze nemții!

    Răspunde
     
  • VictorL
    Septembrie 24, 2013 la ora 00:57

    Dupa 1ianuarie vor avea si strainii drept sa cumpere pamint in Romania pe persoana fizica.Veti fi mai multi…Sa vezi ce de vaci Holstein si magarusi.Ferma linga ferma de se vor uita aia cu ifoanele chioris…Pe urma pe intuneric vin la cules.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Septembrie 24, 2013 la ora 11:10

      Aveti dreptate cunosc situatia.

      Răspunde
       
  • Cris
    Septembrie 23, 2013 la ora 23:52

    Cat timp suntem in UE doar ca si „contributori neti” iar in tara lucrurile merg, in continuare, „romaneste” nu vad rostul acestei discutii din ciclul „daca nu ne vom trezi, vom vedea noi….” E clar ca nu ne vom trezi, nu cred ca se mai indoieste nimeni. Romania, se indreapta structural spre prapastie, dezechilibrele majore sunt mascate de statistici de moment si de contabili care se uita doar in partea de activ, neglijand pasivul. Cat timp impostorii care conduc Romania se vor limita doar la a vantura niste cifre ca acoperire pentru lipsa de viziune si de strategie economica, nu avem prea multe sanse. Degeaba ne tot uitam, peste gard, la nemti… O sa vedem o echipa de fotbal germana, care ne bate tot timpu si cu care nu vom ajunge niciodata sa concuram ca un partener egal.

    Ma astept ca dna. Merkel sa procedeze asemeni lui Ponta, dupa alegeri. Sa creasca taxele dar nu la bogati ci la iobagi.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 24, 2013 la ora 00:23

      domnule stimat scuzati-ma -nu mai tine -se va da si la bogati intr-un anume fel de altfel sa nu va mire in anumite landuri federale coalitie CDU_SPD deci mare coalitie si aici stam cu mari extrem dar extrem de mari datorii facute pe spinatea generatiilor viitoare care nu va fi capabila sa preia asa o povara.
      Deci nu inseamna ca daca s-au incheiat alegerile am rezolvat problemele:Avem probleme mari si grave si aici in Germania important e sa raminem optimisti si sa fim uniti daca se destrama Europa se poate crea o situatie de criza si o tensionare care ne poate duce si la un conflict general sever(rar in istorie s-a sfirsit o datorie mare externa fara razbel)Asta o stim si asta trebuie evitat:DAr si germanii tre sa intelega ca daca pe fratii lor din RDG i-au scos din rahat(platim si acum vrem nu vrem adaos la solidaritatea !!Dupa 23 dee aqniu) tre sa ii sprijine in mod real si pe ceilalati ca nu este o solutie ca toti sa emigreze din Europa de rasarit din lipsa de perspectiva si loc de munhca :Germania trebuie acum in toata viteza sa introduca in toata Europa rasariteana si de sud sistemul dual de invatamint in care intii se invatra MESERIE (dar la firma practic nu teoretic pur ca nu are sens):DEci tineretul trebuie sa fie iunvatat meserii fiecare dupa talent si capacitatea!”!!!!Si trebuie revigorata industria si in cazul REomaniei fermele aGRICOLE si INDUSTRIA alimenatara ECOLOGICA !!!In afara de asta tineretul tre sa se casatoreasca si sa faca copii adica sex cit dee mult ca e sanatos si mai inmulteste natia care cred ca mai are pote vreo 10 milioaNE IN TARA DIN CARE PROBABIL 6 MILIOANE BOSOSROGI PENSIONARI CA MINE .Deci celor de 30-40 de ani de azi cine si cum sa li se plateasca in 20 -30 ani pensiile???

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Septembrie 23, 2013 la ora 23:25

    si :Va zic doar atit .daca ieri am votat CDU-ul ca pe asiti ii votez de30 deanio incoaiae nu inseamna ca am votat-o pe MErkel care nu e antipatica dar nu e nici misto si are o mamelareala de 2 parale.vreau sa zic ca si noi germanijk avem gagici mult mai misto dar acum gtfiind pe graba toti nu ma mai dat silinta si am ales asascum se alerge vin toata lumea .Te duci in cabina si iti faci datoria de plebeu punid 2 cruci:Noi in ladul federal HEssen am facut 4 cruci cac ci am avut paralel si eloegeri de land federal uncde se pare ca se va schimba coalitia desi CDu-ul a iesit tare :(tare ca piatra dar nu iute ca sageata)Ce sa mai totul e un talmes balmes si io ma bucur ca ies in curind la pensie sa ma pot preocupa de fr45esterea animaleleor la mine löa taqr in baraganul Romanesc.Aici in Germania edrept pentru ntehe new generation problemele nu sint putiune si nici simple ca asnu zic üprea complicate.LA tara am facut in scurtulo timp un gem mi9nunat bdee prune de VRancea de o bunatate vrara :Am mincat pepeni de o nebunie si struguz7ri din gradina la fekl o nebunie:Bsacas peste proapsta ,e dxtrept Romana e o nebunie de tara si elaq fel dedrept multi nu au de munca sau m,unca e mizerabil, platiota:Si ma mai citit in ziar ca la Bucuresti(Nu ma frost din lipsa dee ti9mp) intr.un parc un coüpil de 4 ani aq fost atact si o9morit de ciini:Nue de vvina üpßtrezidentul ,nici Ponta ,nici primarul capitaleri ci administratorul dee parc care cind a vazut ca e rostr de haita de cini trebuia sa chmeme urgent ecarisaqjul sa dezbine haiota .Ciinjii nun atacau dacxa nu erau in haita:Secundar nu au ce cauta ciinii löiberi in parca;DAr Romanii se pare ca nu mai sint cu picioarele pe pamint (Vorbeswc ded Bucuresteni) la noi la tara la BAlta LAba lumea etse compolet inm ordine si batrinii cfhiar de80 deani munmcesc la cimp si animale:Multzi tineri dau poalme la i-phone-uri -deultima generatie:DEh sa fie in rind cu Europipienii

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Septembrie 23, 2013 la ora 23:17

    Ah, da, mi-a placut shi asta: ” Iar dacă noi ceilalți, români, greci, italieni sau spanioli vom fi impozitați ca nemții, atunci vom fi nevoiți să muncim ca ei.” – adica la fel de putzin? ca pana shi grecii, shi francezii… stau mai bine la ore de munca lucrate decat teutonii.
    adica cum sa muncim ca ei?
    lozincile sunt frumoase, nu zic nu, dar realitatzuiel arata cumva altfel, ca intodeauna.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 23, 2013 la ora 23:29

      dom Adrian -sa va trimit niste castravexciori murati (Azi chiar le-aqm facut proba ) dupa reteata de la tata (fost prizonier deew reazboi la STalingraD) :SA stiti ca oi sa rideti dar anul asta dee stres suim alte lipsuri detemporas nu ma üpus decit 6 fire dee castraveti cumoparati dee la DEWhzner din Dietzuenbach cu 1eURIO FIRULO DA DEACA AS VINDE ACUM MURATII LA VOI LOAQ bUDCURESTI CR%ED CA MA FAC Milioonar!!!NU ma enervati cu Merkelos ca va trimit minnje m,acra unb castravete la Bucuresti:Prin DHL-vedeti ca si aiai sint tot teutoni da daia rai ca le poti urmari pe net mersulk pachzetulöui

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Septembrie 24, 2013 la ora 00:09

        saru-mana, dle Onofrei, pentru castraveciori, dar… pentru moment nu-s in romania decat 3-4 zile, dupa care zbor iarashi pe varii coclauri deloc teutonice.
        acu’, lui victor i-am raspuns la vremea lui, cu chestia cu pomenile.
        ceea ce el nume apomeni era de fapt acea politica – pe care au facut-o shi creshtin-democratzii, ba chiar, uneori, mai abitir decat social-democratzii – in anii 60-70 care au creat europeea prospera la cre jinduim noi romanii shi unde dvs. v-atzi cuibarit.
        politica dreptei de azi (pe care o fac shi social democratzii, ba chiar, uneori, mai abitir decat creshtin-democratzii aka popularii), autointitulata „realista” (a se vedea shi antiteza pe care o comstruieshte moise intre pragmatica madam merkel shi fantezistul musiu hollande, care ar fi tare frumoasa, daca ar mai avea shi o samantza de realitate in ea) este cheia shi secretul ruinarii prezente shi viitoare a Europei.
        Sub pretextul eliminarii acestor „pomeni” (care nu-0s pomeni), statele occidentale aleg sa sara cu paraiul la tot felul de chestii imbecile (adica UE in loc sa faca chestii utile la ea acasa, unde, har domnului, e maxim de nevoie, sare sa decarteze miliarde de euroi la FMI. ca de un exemplu) shi sa imbuibe bancile private.
        despre asta este vorba.
        iar in vremea asta, pentru cei care au deschis linkul meu, se va observa ca PIB-ul nominal pe cap de locuitor creshte, ca vebnitul mediu shi mediu nu prea. cu alte cuvinte, cineva face foarte multzi bani din saracirea altora.
        iar ASTA numesc ei eficientza shi la ASTA vor ei sa ajugem cu politica lor fisdcala comuna.
        Shi despre ASTA este vorba in discursul preluat de Victor cu atata placere, ala cu pomenile.
        Shi tocmai de asta, victoria recenta acencelaresei merkel ar trebuisa sperie oricee european lucid, la fel ca victoria lui hitler din 1933, mutatis mutandis. votul german (nu ca SPD-ul era mai cu motz, ca alde schroeder a demonstart clar ce poate caii acestui partid) arata cat de intoxicat este poporul german cu discursuri de tip merkel (ah, voi nemtzii suntetzi buni shi harnici, daca nu ar fi porcii de greci, spanioli, etc, ce bine ne-ar merge… Aproape la fel ca in anii 30, numai ca atunci erau evreii), shi ca, in definitiv, nu au intzeles NIMIC din ce s-a intamplat acum in Europa. Cu tot respectul shi tot dragul pentru tzara dvs de adoptzie, pe cae o cunosc putzzin, mai ales in partea ei muncheneza, shi pe care – deshi nu o arat cum ar trebui, dar nu e vina mea, ci a politicienilor pe aare shi-i alege- o respect shi o apreciez.
        Cam asta e.

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Septembrie 24, 2013 la ora 00:28

          dac treceti si ep la FRAnkfurt dat-mi de stritrwe sa bem la mine la gradina un JIDVEI:Dom adrina ma gasit la mine la Rimnicu SDArat un LIeferant dee vinuri de VRancea traznetuzl lumii:CRAMA GIRBOIU.DE la nua ma matolecs numia cu MUscta Ottonle dee la el:E op nebvunie:;E prüpad cv e sa miua incolo si incoaie:DA nitse JIDVWEUI Am adiu mi- adta cadou o nepota de löa GAlati:L.-a aöpreciat si seful sotiei caftre löe are3 cu vinurile eresi e neamt getr beget dar el face poppasurile de concediu un Austrria datr5 deecv cind cunoiaste Jidveiul azisc cxa oi saa viziteze si Romnanhjia macar iN DSelta Dunatrii:Anuntati-ma dac treceti pe la noi:SA stiti ca nbu isntem asade rai cum ne blagoslovesc grecii:MAi sintem noi si fascisti dar majioritaetea sintem deemocrati :

          Răspunde
           
          1. Adrian D.
            Septembrie 24, 2013 la ora 20:07

            nu trec pe la frankfurt, dle Ononofrei. mai degraba ajung (daca ma primeshte) la SanduCu, anul viitor, ca am nishte combinatzii pe canada, trebuie sa ma hotarasca sa vad ce shi cum – in germania inca nu am nicio shusta, pana in mod sigur toamna anului viitor. S-ar putea, nu shtiu, dar sigur nu se poate pana in toamna lui 2014.
            🙁

             
          2. sanduCu
            Septembrie 25, 2013 la ora 01:36

            AdrianD, daca aterizezi in Ottawa si nu e greva, e in ordine. In orice caz, si eu am lansat niste rezumeuri, si sunt sanse sa aterizez in Europa, pentru o perioada. Tinem legatura.

             
    2. VictorL
      Septembrie 23, 2013 la ora 23:51

      Adriane,vezi ca Nenea Onofrei a luat aer de Romanica si s-a spaniolit.Acuma ca abemus cancelarus trebuie sa ne luam de treaba caci varianta cu explozia e exclusa.Grecia dupa ce i-a tras frau Merkel doua suturi in dos a prins viteza si are crestere economica.Asadar se poate …Toti se lauda ca au iesit din criza numai noi ne vaitam ca nu avem locuri de munca.Pai de unde atitea ca toti au terminat facultatea acuma si nu sunt posturi de directori pentru toti?

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Septembrie 24, 2013 la ora 00:03

        Victorsa tat-am fost inj mare stersssi graba – afost o bataie dejoc -sa bati 4000 km ca sa stai acolo doar 9 zile!!!CE sa mai sinmtem de risu plinsu dar a saa fost asfie si anul asxtra -dehblestemul emigrantului !!!MA mrog dar voima swa iti süpun Victore te rog sa ma crezi ca in cele citeva nopti dee acolo de la Balta Alba din mijloc dee baragan romanesc am tras la miezul noptii pe la ora v12 -2 nopatea unj aer curat in piepüt dee credeia ca tew afli pe virfulo Fagarsaului:iti jur si cerul plin dee tseloem si cxu cintat ere greieri:Iti jur nu cred cxa in opardis sa fie asasceva:Avetzi Victore o tar eed paradis pace safie si cu siguranta o sa va descdurcati:Trebuie sa fiti uniti cxa sionteti facuti vazrza swi isnteti tare deewzorganizati inn munca .Unloe locuri sibnt bune dar dwev mka vazut trecind pe linjga santierul de pe cetura ARadului e dee domeniulö fanmtasmagorieie idioteniie:E drept ma trecut prin oprasele ca FAGRASUl de o minune rara!!!DE laudat totalo:Si la noi la tra e misto dar au m,urit cam toti sintem o tara treminata demografic !!!

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Septembrie 24, 2013 la ora 00:26

          Am vazut si eu Fagarasul si mi-a placut.Am facut Transfagarasanul in vara asta,asa intr-o doara venind de la munca si ratacit de bunavoie.Tara e frumoasa si avem de toate dar ne conduc prostii…Tot prostii se si vaita ca n-au locuri de munca.Asteapta sa-i angajeze Guvernul ca asa le-a promis Ponta…Emigrantul cind vine acasa se minuneaza si de o vrabie sau de-un spic de griu dar dupa ceva vreme nimereste la ciinii vagabonzi si la pustanii cu ifoane.9 zile au fost bune pentru ca de pe la doua luni incolo te apuca dorul de duca si te lamuresti intre ce ,,monumente” ai nimerit.Eu inca ma minunez dar am invatat sa am rabdare.Strainii care vin aici sa faca afaceri invata acelasi lucru.Romanul are ritmul lui si nu-l poti urni decit la anumite ore cind a obosit de plictiseala.Stiu cum lucreaza nemtii si nu le auzi gura…Aici e circul de pe lume pina se pun doi de acord sa mute un pai…

          Răspunde
           
          1. dan onofrei
            Septembrie 24, 2013 la ora 00:43

            mai Victorsa -treba e asa-tara are inca reusres :MAtreriale ,mai putin umane care muncesc cum am vazut pe scurt ion varii exemple total dezorganioztaq asdica ca pisatul boului -unu hais altul cvea.NU e cdhiar grava dra este chaos si cred ca ia dreptate si cxondsucerea ce de vina.IAr autoritatile numai ewficiente nu se pot nuni cum am vazut tot in varii exemple .pklatitul la curent b,poliutria püe sosele (cie 2 maqsini si 4 üpolitistio unii cu grade mari din catre unii ioti cer cardul deidentitae german ca sswa ISI FACA NOTITE CU DATELE TALE PERSONALE IN CARNETELE TOT ÜPERSONALE CU PIXCDUL SCRIS EDEE MINA CA IN CLASA $9 DECI UNLE DERISU PLINUS CA TOTUL COSTA.daR DEH ACOLO ETIMP SI OMANII SIN T PRETENOASI TARE :sATR E ADEVARUL .aDICA SINTE§I O TAR M;AREAT DAR CRED CA VETRI AQVEA MARI PROBLEME DEEMOGRAFICE .cRED CA NE VETI INBTRECE INTREDE TIMP PE NOPI TEUTONII CARE SINTEM O TAR DE MAJORITAR BOISOSROGI.vaD CA INTERDC TIMP NICIO VOUA NBU VA MERGE MA BINE.poATE ADUCETI CEVA CHINEZI CA AIAI AM INTELES CA NU MAI AU FEMEI DUPA o lege data prin anii 80 cind aqvor4tazu sracinile care sae vcedeau la radiografie ca vor fi fete!!!LA cfel ca bietii crioati dupa razboiiu le-aui pülecat +putinerloe femei i9n wets ca sa faca bani ca sisrori medeicale si barbatii nu isi mai9 gasesc perrecxhea:E grav tare si la noi in Europa VIctore:DAr cew saa facem n u e usor nicaieri o au bine canmadienii care ua facuit emigeratie restrrictiva lasind numai perechi tinere si cu copii.Deh aici in Europa amk, fost numai biciuiti dee patoni samuncim cfa scloavii am avut bani dar ce fo9loos acum instem bososrtogi si fara copii!!!!!Concediul a fost scurtz de tot dar minunat sufleteste ca intotdeauna :DE la aunulö sint pensionar si i8mi cumpar vaca si magarus si cresc ceva curci xca caolo la nopi se dezvolta din plin:Ma fac sazic asasmare fermire -hahahahaaa

             
      2. Adrian D.
        Septembrie 24, 2013 la ora 00:12

        VictorL, „caci varianta cu explozia e exclusa.” – dimpotriva, e mai prezenta AZI ca oricand.
        Iar daca ashtia o tzin tot asha, o sa fie tot mai posibila in viitorul apropiat.
        Dar, in fine, omk trai shi om vedea.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Septembrie 24, 2013 la ora 00:38

          Se poate…Totusi se pare ca euroiul sta bine in picioare fata de banii americanesti si nu prea se vad crize in afara de cele de la noi care deabea incep.Cum noi nu prea contam cred ca explozia se amina pentru mai la vara incolo…Dupa asa o criza mai repede o petrecere ar merge,mai ales la aia bogatii cum e Nenea Onofrei.

          Răspunde
           
    3. dan onofrei
      Septembrie 23, 2013 la ora 23:55

      dom Adrian -e drept noi muncim nu aszice putin ninjtre trimp ,dar eficient-E F I C I E N T adica nu ca aiai care au facut santerul dedezmat dee la ARAD (centura Aradului) .Si noi mai facem ceva muncim si combinam munca cu sexul adica nu munmcim ca boii..far rost combinaqm placutul (sexul) cu utilul (munca reala) si ne ferim de haitele de ciini:Noi Incercam sa crestem cateii pe linga casa sau in casa cum e la mine cazul cu Leus:ASaavem succes si in industrie.

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Septembrie 24, 2013 la ora 00:35

        dle Onofrei, am sa fiu un pic malitzios, acum, shi imi cer scuze: adica cum „e drept noi muncim nu aszice putin ninjtre trimp ,dar eficient-E F I C I E N T ” – efiecient la shpaga, asha, ca Siemens, in grecia sau in arentina? la dat tzepe, asha ca shantierul ala german cu submarinele greceshti? eficient asha ca Deutsche bank, la dat tzepe shi la luat amenzi shi la traficat derivative? eficient ca Bayerisches Landesbank la dat falimenty shi la luat bani din pozonarul public? sau ca baietzii aia din germania care angajeaza romani, le zic ca ii platesc shi apoi le arata degetul mijlociu? sau eficient ca avocatzii germani antitaxe, care faca o treaba la fel de buna ca shi confratzii lor americani? sau eficient ca acel 15% din PIBC care reprezinta procentul de economie in germania? egicient cum? asha, ca cancelarul Schroeder in slujba Gazprom? ca acancelarul Kohl colectand fonduri pentru partid? ca minsitru ala, zu nu-shtiu-cum, la plagiat? eficient asha ca firmele germane care ne vand nou gaz rusesc la pretzuri umflate shi ne zic ca gazprom e de vina?
        eficient precum guvernul federal, campionul european la indatoarare (in suma neta, repet, da’ nici cu proecntul din PIB nu mi-e rushine…)?
        eficient precum Bundestagul, infestat la vrfemea lui, in anii 80, cu agentzi sovietici?
        ori poate vretzi sa spunetzi eficient… precum instalatorul turc sau polonez care se speteshte sa faca o treaba buna, shi e nplatit caa vai de de mama lui shi de care nu tzine nimeni seama?
        Cum adica… eficient?
        PS Eficientza germana in relatzia ei cu romania are o lunga istorie. ca shi afacerea Stroussberg, Bechtelul vremii, ijn anii 1870, ca shi contractekle neonorate cu armamnent din razboiul moindial, ca shi datoriile neplatite…
        Asha de eficient, adica, sa fim shi noi?

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Septembrie 24, 2013 la ora 00:50

          Adriane,daca o tii tot pe asa nu mai vezi Frankfurt-ul cu Jidvei pe masa…Lasa incolo istoria ca viata merge inainte.Nemtii cumpara dacii si au si la noi o droaie de fabrici construite.Muncesc romani in ele,ca pe ale lor le-au distrus…Toate tarile au datorii dar nu ii auzi sa se vaite.Se dezvolta pe credit.Ai nostri au oprit lucrarile pentru a avea deficit de 1,5% cind FMI-ul ne cere sa avem 3%.Suntem mai catolici decit Papa dar nu miram ca pustanii mingiie ifoanele in loc sa faca treaba.Singura explozie la noi va fi sau poate doar un fis…

          Răspunde
           
        2. dan onofrei
          Septembrie 24, 2013 la ora 00:52

          domnau Adrian -ca dau partilöa si nu numai dtreptatea dar sinmt dew vina politicienii corupti carew au dfemontat economi aRomanmiei si au vindut-o la comanda strainmilor la fioer vechi:Starinii niciodat si nici unde nmu vasd decit ionteresul öpropriu:Asat e lege dcecind lume asio pamintul.DR adca vorbim de eficienta va rog din suflet va dau eu banii debgenzina cind reveniti intara faceti o tura la NAdlacx si atacati ARdul pe centura venind dinsprte NAldac sptre rasaritt:SAvedetzi hal dee santier cu risispa dev materiale!!!!DECI ASat nmu mai este altceva erecit as zice SABOTAJ NATIONMJLA :Nu crerd ccxa u evnit germanii si au zis fratilor baterti-bva joc de proüpria voastra tra adica cacati-va in proipria caciuzla!!!!!
          MA scuzatui ma duc la culcafre sint atzre oboisit revin mniine :Ptropun o aaliza eeschissa pe acets blog desprte santerulo de pe centura Aradului:DONMNHU ADRIAN nn u este posibil ca in timpuiri cvind si u8n cui este valoros üpentzru ca este fier si fierul costa tu sa iti bati joc de asasun sanmtiere:IAr tzrecerea prin miculk oras FAGARAs dinaninte de Codlea inmi arta din plin ca caioloi uindee oamenii urbeiu actioneaza cxu cap si responsabiliotate se potae si latfel!!!!!!O sera buna si calöatorie sanatoasa sa vbeniti sanatos inapoi stiou ca sinteti mun copil bvuin sui va dau in mulkte dtreptatea dfar lume asetse si raminhje condusa de boghati:Noi swaracanii nu am fost si nu vom si decit sclavi vinmduti

          Răspunde
           
  • dan onofrei
    Septembrie 23, 2013 la ora 23:08

    buna seara la toata lumea-
    avemus CANCELARUS !!!
    DA vaemus si castavetus muratus:Dupa cev cam venit din pe fuga concediu romanescu pe 7 augustos am pusos castravetos la muratosd!!A duratos vevasos mdar chioar azos am mincatos o pottiones de iahnie de cartofos (cumpartzaos de la judetul Covasnos imediatos dupa ce am terminatos muntelos Buizaus de la o doamna ungureoiaca -30Kilogramso un sacos cu vo 20 lweios parca)Deci iahnios cu costitos cumparata la Rimnicu8 SArat de la o macelario smarca NAN Asi Cornel(sa traiesti Romania ce produse naturiste ai -marca e teribila sint din MIzil(Mizilos ) ) deci azi ma halitos impreuna cun muratii de1000 de punctes(cine vrea ii dau nrezepturosw) Si iewri am ealesos pe MErkelois ca si asasnu se schimbos nimiocos minm Europo s:Toti sint impotentos la nicvelos inaltos:Am la bordos si un vinos Spaniolos m14 % adica bunos REvinos mai tirzios

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Septembrie 23, 2013 la ora 22:35

    Matriarhat, germanizare, …hai sa-I spunem “Merkelizare fiscal” – ma gindesc ca poate trebuia sa ma fac ziarist, pot sa spun ce vreau. Ei si? Ma boscorodeste unul, altul – Europa trece, Angelele ramin. Nu stiu daca ati aflat cu totii, dar a fost cit pe-aci sa piarda. N-a fost chiar neted. Mi-ar fi parut rau (de aia nici n-am vorbit inainte, sa nu-I port ghinion), cu greseli, erori, totusi este constanta. (ea si consilierii ei).
    Germanizare cu inteles de stabilitate, consecventa pina la capat, trebuie sa fie un lucru bun. Vad ca avem un verdict: “Europa va deveni în următorii ani o uniune fiscală sau nu va mai fi deloc o Europă unită” – sa inteleg ca unitatea Europei consta numai in unitatea fiscala, adica in toata Europa sa se practice aceleasi taxe, aceleasi impozite, aceleasi…. vai de capul meu! Eu ma gindeam ca o unitate administrativa si una financiara si una juridica ar fi suficient de realistic la indemina, adica realizabil in cam doua cadente de cite 4 ani (una pentru pornire si alrta pentru retusuri). Dar la aceiasi fiscalitate, pe sisteme financiar- economice–administrative diferite, 15% impozit pe venit lunar 3000 Euro in Germania si 15% pe venit romanesc de 500 Euro – este unitate fiscala? Sau gresesc? Sa vorbim de TVA la preturi diferite? Aaaa, da se poate – piata libera: noi vindem ieftin si cumparam scump. Vedem asta la benzina romaneasca, scumpa pentru romani si ieftina pentru fratii europeni – iar plusurile se vor stringe in tarile….pardon, in teritoriile de origine, french-land, austria-land,…In romanian-land ne umplem de minusuri. Sa stie si romanul ca are ceva din plin. „Supraviețuirea monedei Euro depinde în mod critic de asta”, asta este o deviza sau o concluzie? N-are importanta ca oricum nu se potriveste – taxa nu schimba baza financiara, nu este capabila sa majoreze un salariu! De moneda euro au grija bancile centrale – ce fericit o sa fie Isarescu, scapa de o banca nationala si primeste o banca centrala.
    Scuza-ma Moise, dar cuvintul si pasarica: „atunci vom fi nevoiți să muncim ca ei.” – adica chiar de asta nu munceste romanul ca lumea (sau ca ei), ca n-are acelasi impozit ca ceilalti? Dar ca nu e platit la fel, sau ca pierde la vinzare in timp ce ei cistiga, sau ca i se duce dracu afacerea fiind sarlatanit cu fonduri europene, si multe altele? Au incercat atitia sa-si deschida afaceri (MMI) de care au tinut cu dintii (banul lor, motivatie 100%) si au dat chix pentru ca … nu stiu sa munceasca ca aia? Au reusit un pic mai mult cei care nu s-au legat la cap cu fondurile europene, deci nu aveau de dat socoteala nimanui sau sa astepte la mila nimanui – chiar asa mai Moise, ca tu le stii pe toate astea. NU si mereu NU! Nimeni n-o sa-mi scoata din cap ca romanul nu stie sa munceasca sau ca nu vrea sa munceasca, atita timp cit stie pentru ce o face. Dar nu numai romanul, fiecare om este asa. Pentru 3000 muncesti altfel decit pentru 500, acuma sunt si limite, chiar daca imi dai 10000 n-am sa-mi las bojocii pe altar.
    Peste „riscul respingerii filozofiei fiscale germane” trec, dar de sperietoare …” Dacă nu vom ține pasul atunci vom resimți mult mai dur această schimbare decât ceea ce am numit până acum austeritate”, ce sa zic, e chiar urit. Eu am facut si munca de birou si de teren, am muncit si fizic si …ne-fizic (era sa spun intelectual, dar si atunci cind dai din miini si din picioare nu inseamna ca intelectul lipseste). Nu as accepta de la nimeni sa-mi spuna: „ba daca nu faci asta te ia mama dracu!”, decit de la seful meu direct – ala stie ce-mi cere sa fac si ce pot face.
    Sa lasam parintii Unirii si sa incercam sa intelegem ce sta la baza „coeziunii europene”. …. Nimic nu sta! Pai daca si bancile sunt contra? Banca, cit o fi ea de banca, tot afacere e – cu interese si obligatii. In Chicago (se impusca aia acolo mereu, dar acuma se pare ca au intrecut masura) de exemplu, pentru ce se razboiau mereu, pe bani sau pe alcol? Nu nene, pe teritorii, adica pe piata: de aprovizionare si de desfacere. Bancile la fel, acuma de bine de rau se mai inteleg in cite-o tara: tu esti cu constructiile iar tu esti cu schiurile. Dar cind o fi toata Europa o singura tara, ia sa vezi – vreau sa pun papusoi linga GuraHumorului si astept sa-mi vina „malaiul” de la Banca Agricola din Madrid….
    Am gresit, am spus ca Europa sa fie o singura tara. Ne sar in cap politicienii. Adica ei cu ce se aleg din unificare cu disponibilizare? Vai de mamam lor, ramin pe drumuri, Cui sa-i convina din presedinte sa devina primar la … cum ii spune… Bucuresti? Sa mai invete si romaneste – ca stiti, nu ar trebui sa o spun, dar ce vine din VEST este mai de calitate. Acuma ce ne facem noi astia de pe blog (Moise, fiecare ii are pe ai lui, tu ramii aici), pe Ponta sau Boc mai mergea sa-i mai balacaresti, dar pe lordul Von Francaise? Parca nu-i frumos, si ni-i mai aducem pe cap si pe originalii lor. Si uite asa incepe razmerita in …pieptul uniunii.
    Este o vorba „unde nu-i cap vai de picioare”, parca astazi scriam intr-un comentariu: discutam de taxe cind n-am facut ordine in sistemul financiar, sau introducem in legislatie ilegalitati , care nici de sapun nu-s bune…. Dar in comentariul acela sugeram necesitatea unui DICTATOR BUN (ca Vlad Tepes), Angelica o fi buna de asa ceva? Nu stiu, dar sa-l vedem pe Wassisdoi cum pluteste in butoi ca o nava de razboi….

    Răspunde
     
  • Anonim 2
    Septembrie 23, 2013 la ora 22:33

    Cu platzere 🙂

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Septembrie 23, 2013 la ora 22:01

    Stimate dle anonim, va multzumesc pentru sugestii shi aprecieri.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 23, 2013 la ora 23:44

      Respect dom Adrian -ramintei pe batricade un apüßarator al democratie Europipiene ,aveti dreptaes si inca pina la Dumnezeu ,eu va respect cu tarie desi stiti ca sint alegator da-la imbuibat capitalist de CDU .Nu ma mai pot schimba la mine e deja traditie si sint si prea batrin( da tot imkimplca fetele)dar va dau perfect dreptate in modul de gindire social de mocta:Aveti totusi inm fata ochilor inj permanentra vborbele lui Victoras-ma copüile vremile üpomeni9lor sociale iN Europüipi aau aus de mult:!!!Cine sa le mai plteasca ca sintem mai mult paraditi dee pensionari -egtal ca hzeloeni9 ,romani,franzuiji ,germani ,bulogari saqu spanioloi etc….IAR voi generatia asta tinara va aflati intr-o situatie nu usoara,recunosc.

      Răspunde
       
  • Adrian D.
    Septembrie 23, 2013 la ora 22:00

    Pana una alta, un articol FOARTE interesant despre Germania:

    http://thenextrecession.wordpress.com/2013/09/22/german-capitalism-a-success-story/

    Răspunde
     
  • Anonim
    Septembrie 23, 2013 la ora 21:40

    Stimate domnule Adrian D.,
    Vă sugerez sa refaceti ciclul primar al oricarei unități de învățământ din România unde veti descoperi, probabil spre stupoarea d-voastră, ca tz și sh nu sunt abrevieri acceptate pentru ț și ș.
    Până in acel moment aveți dreptul la liberă exprimare, ca noi toți de alftfel, dar sunteți un caraghios.
    Mai cunoaștem exemple ilustre de doctori în chimie și cizmari care au cârmuit nu demult țara, și care probabil tot ca d-voastra și-ar fi dat cu opinia daca ar fi prins aceste vremuri.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 23, 2013 la ora 22:45

      lasati-l asa, ne-am obisnuit si e …folcloric.

      Răspunde
       
  • Adrian D.
    Septembrie 23, 2013 la ora 20:51

    Moise, e trist ca dvs. – cu toata germanofilia dvs pe care o cunoashtem – putetzi scrie asta: „Germanizarea Europei este de acum iminentă. Nu luați în tragic termenul germanizare căci eu mă refer la modul de organizare mai ales financiară și fiscală. Europa va deveni în următorii ani o uniune fiscală sau nu va mai fi deloc o Europă unită. ”
    Adica, ceea ce ii trebuie Europei este sa se indatoreze incet, dar sigur shi constant, asha cum face Germania (reamintesc celor ce nu shtiu ca rata de indatorare a sobrei Germaniei este ushor superioara celei a cheltuitoarei Frantzei shi net superioara celei a desfranatei Spanii, shi ca Germania, in volum net, este al treilea mare datornic al lumii shi primul al Europei)? ce ii trebuie acum Europei, scufundata in shomaj etc este …. marirea varstei de pensionare???? Shi aiureala cu mini-joc-urile? etc etc etc
    Nu, Moise, concluzia este „Europa va deveni în următorii ani o uniune fiscală SHI nu va mai fi deloc o Europă unită, [fiindca va face explozie]. ”
    Guvernantza fiscala de tip German in Europa va fi solutzia finala de distrugere a tot ce mai ramasese din proiectul european.
    Cat despre bunicutza Merkel… aceasta supravietzuitoare a agitpropului est-german, promovata de un corupt (Kohl) shi inconjurata de coruptzi (pana la prezidentul germaniei, ala de a demisionat) e figura mai catstrofata decat alde Hollande (care, ca venise vorba), nu a ratat fiindca a venit cu solutzzii de stanga, ci fiindca s-a jucat un pic de-a solutziile de stanga, apoi le-a promis francezilor o reducere bugetara de 60 md de euro in 5 ani. Adica aiureli de dreapta a la ce zice madam Merkel pentru ausland).
    Somme toutes, germanii au explicat inca o data Europei de ce au votat cum au votat in 1933.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 23, 2013 la ora 22:41

      te invidiez, mi-ai lut-o inainte..

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Septembrie 23, 2013 la ora 23:01

        asta a fost shi intentzia mea…
        🙂

        Răspunde
         
  • Luciana Oprea
    Septembrie 23, 2013 la ora 20:05

    Eu sincer, dupa ce a fost re-ales Basescu, am visat ca ma duceam la Doamna Merkel si o rugam sa vina sa preia puterea in Romania. Visul nu avea cum sa se devina realitate si m-am mutat eu in tara ei.. Nemtii o acuza ca nu are o strategie declarata si se adapteaza de la situatie la alta. Dar pana si ei confirma politica de succesc a lui „Mutti” prin a 3-a alegere.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Septembrie 23, 2013 la ora 21:59

      Se putea si mai rau…Spre exemplu sa nu mai fi pus Geoana dopul sampaniei la loc si sa fi avut nevoie de viza pentru a iesi din Romania.Asadar,tot raul spre bine…

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase