Când nici Diavolul nu îşi mai găseşte avocat

Publicat la data de de Moise

jilava01

de Moise Guran

Vă mărturisesc că am dezbatut mult cu Vlad Petreanu dacă putem sau nu să facem la emisiunea Avocatul Diavolului procesul torționarilor pe care România îi redescoperă acum.

A fost ideea mea să facem asta. Voiam neapărat să folosim emisiunea pentru ca tot mai mulți români să afle, să știe, să nu uite cum însăși esența nației noastre a fost atacată, ruptă, distrusă, într-o veritabilă încercare de resetare a conștiințelor în vederea construirii „omului nou”. N-am reușit să-l conving pe Vlad, și e mai bine că n-am reușit. Pur și simplu n-am găsit niciun mod de a-i apăra pe torționarii obsedantului deceniu 6.

Mă revanșez față de dumneavoastră rugându-vă să ascultați un excepțional reportaj audio, realizat de colegul meu Victor Marin pentru Lumea EuropaFM. Pur și simplu Victor a reușit să recreeze întunericul. Ți se ridică părul în cap ascultând povestea Fortului 13.

Trebuie să-l ascultați!

This entry was posted in MOISE. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

40 răspunsuri la Când nici Diavolul nu îşi mai găseşte avocat

  • Constantin
    Octombrie 6, 2013 la ora 10:34

    „dacă națiunea noastră ar fi fost perfectă înaintea Lui Dumnezeu nu ni s-ar fi întâmplat absolut nimic rău…”_Am mai auzit diverse pareri bigote, dar nu pot sa nu ma gandesc la natiunea engleza, a carei istorie poate fi privita ca insiruirea unui numar infiorator de incesturi si acte fratricide. Parca ar fi un film de groaza. Despre natiunea australiana formata din infractori britanici deportati, ce sa mai spunem. S.a.m.d. Dumnezeu se pare ca a fost ingaduitor cu natiunile astea si cu statele pe care le-au format, bazate pe legi ferme si pe aplicarea lor printr-o Justitie putenica. In Romania Dumnezeu si natiunea romana sunt ingaduitori cu infractorii. Altfel, perfectiunea este doar la Ceruri.

    Răspunde
     
  • Sergiu Daniel Berghian
    Septembrie 24, 2013 la ora 02:04

    Moise dragă, dacă națiunea noastră ar fi fost perfectă înaintea Lui Dumnezeu nu ni s-ar fi întâmplat absolut nimic rău.

    Să mai terminăm cu aruncarea vinei pe alții.

    Răspunde
     
    1. Sergiu Daniel Berghian
      Septembrie 24, 2013 la ora 02:12

      Așa-s românii deocamdată: experți în blame-shifting.

      Răspunde
       
  • Alex
    Septembrie 23, 2013 la ora 19:11

    Ai mare dreptate. Oammeni mari, elite, sunt ceei ce pot convinge si arata drumul bun de urmat. Ei au cam pierit.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Septembrie 23, 2013 la ora 16:01

    Putin imi pasa ca e diversiune sau nu…Daca au fost criminali, tortionari,tradatori de tara,guvernani corupti care au subminat economia tarii sa fie judecati si condamnati chiar daca au 100 de ani si mai au de trait o zi numai.De undeva trebuie inceput si asta pentru ca ai nostri urmasi sa nu mai aiba pe perete deasupra tablei din sala de clasa figuri de infractori carora li s-a falsificat CV-ul si diplomele din timpul scolarizarii.Tehnicile de supunere a unui popor sau mai multe sunt aceleasi indiferent de cum se numeste ,,gogorita”scoasa in fata pe post de ideologie.Teroarea,cultul personalitatii,folosirea politiei politice,inchiderea intelectualitatii si izolarea ei fata de restul populatiei,promovarea pe criterii de obedienta…Dreptatea trebuie facuta chiar si mai tirziu dar neaparat trebuie facuta.Chiar si pentru eroii morti trebuie facuta si asta inseamna dezvelirea adevarului si scrierea lui in cartea de istorie chiar si mai tirziu iar cultul eroilor neamului sta la baza emanciparii oricarui popor.In acelasi timp jigodiile neamului trebuiesc si ele aratate urmasilor asa cum au fost.

    Răspunde
     
    1. Nebunul
      Septembrie 23, 2013 la ora 19:52

      Victort, aveti perfecta dreptate.Pana nu se face curatnie, Romania vas cadea din lac in put.Intelectualii au deranjat intotdeauna o dominatie nu prea intelectuala. Regimul cuminist a adus la putere pe cei’ ESTI MEDIC SAU ESTI PRIMAR”? Aceasta si numai aceasta categorie de oameni au putut fi prostiti, sau mai frumos spus ” dominati”. Nu credti ca acest regim ” democrat” urmareste acelasi lucru? Ce parere aveti de noua generatie de profesori si elevii lor? nde sant acei elevi de liceu,facultate, care cu toate restrictiile regimului, au facut totul sa c unoasca cat mai mult, sa citeasca, sa fie la zi a tot ce se intampla in lumea mare?Cu tot regretul, si fara jignire, nu se pot compara. Sant unii, putini, de toate mandria tarii, dar majoritatea lor,e o tristete sa ai auzi, sa-i vezi la TV. Acesti copii nuai dorul de a cunoaste.De multe ori ma gandesc daca ei, ar fi fost in stare sa lupte pentru o idee, sa fie luati de pe bancile de liceu la nic 17 ani si chinuiti, batuti,in iadurile comuniste, ca acum sa fie chemati de foarte mare majoritate,” milogi si cersatori” de cei pentru care si-au jerfit tineretea si tot viitorul. DVS. ce parere aveti” ati accepta ca cei care v-au batut,batjocurit, sa aiba o pensie de 5-6 mii de lei, iar noi, 200 lei pe AN, adasugat la pensie. Ei a coror copii si-au facut un viitor,unii chiar parlamentarii tarii, iar copiii nostri, au fost condamnati fara judecata, si a caror drum a fost inchis din oficiu.Sa va judece D-zei, pe toti cei care ne cred cersatori si milogi.Doresc sa stati doar o saptamana unde altii au stat ani si ani, fara o speranta de asi vedea familia, mama, vre-odata.

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Septembrie 23, 2013 la ora 21:47

        Romanii isi merita soarta.Am facut in 20ani ce puteam face intr-unul singur,din punct de vedere politic.Ma refer la anul 1990.Au umblat cu trandafiri in miini si aruncau cu rosii in Ratiu si Coposu.Acum le e rusine sa recunoasca faptul ca au fost manipulati si au votat prost in ,,Duminica orbului”.E istorie, dar se repeta si nu invatam nimic niciodata…E frumoasa viata de sclav daca stapinul iti da piine si otet zilnic.Totul e sa nu apara vreun idiot sa-ti vorbeasca despre libertate.

        Răspunde
         
  • zagura
    Septembrie 23, 2013 la ora 14:54

    De ce acum? Foarte simplu: Scopul nu este numai indreptarea atentiei in alta parte; este un avertisment serios care se da actualilor comandanti de inchisori de genul: „vedeti cum va purtati cu alde Nastase, Becali si altii care vor mai ajunge la voi, ca uite ce ati putea sa patiti”.

    Răspunde
     
  • Alexandru
    Septembrie 23, 2013 la ora 10:54

    Venind vorba despre tortionari si atrocitatile comunismului, nu sunt de acord cu cei care caracterizeaza poporul roman ca lipsit de demnitate, las, vanzator de frati etc… !
    Ce putem spune despre germani ? Multi ne dau exemplu cinstea si corectiudinea lor. Stie cineva ce-au facut nazistii in inchisorile germane, cat au fost la putere ? Ce torturi si chinuri indurau detinutii ? Germani puri, arieni d-ai lor, reclamati ca l-au denigrat pe furher sau ca s-au indoit de victoria marelui reich ?! Care a fost reactia poporului german ? Capul intre umeri si ciocu’ mic ! Parade si defilari.
    Dar marele popor rus ? Cine a inventat Gulagul ? Cati au pierit in siberia ?
    Stalin a ucis mai multi sovietici decat Hitler cu cel de-al doilea razboi mondial ! Ce a facut poporul rus in acest timp pentru a impiedica aceasta ? Ce a facut si poprul roman pe vremea comunismului. Nicio diferenta ! De ce ar trebui acuzati roamanii de lasitate, iar germanii si rusii nu ?! Si mai sunt si altii !
    In alta ordine de idei, povestea actuala cu condamnarea tortionarilor este o diversiune, mai ales ca la putere este partidul care i-a aparat in anii nouazeci. Este o incercare de a canaliza furia populara impotriva unor slugi obediente ale comunismului, pana mai adineauri protejati, dar carora le-a venit randul sa fie sacrificati pe altarul interesului de partid. Nu s-a gasit nimeni sa-i condamne douazeci si trei de ani, iar acum de cand s-a incins interesul pentru Rosia Montana, hop cu tortionarii ca sa-i injure lumea pe ei si nu pe cei care vand tara pe margele colorate !

    Răspunde
     
    1. un turist
      Septembrie 23, 2013 la ora 11:11

      Alexandru: Cind inima nu mai vrea sa functioneze sau functioneaza mai greu i se aplica un baipass. Asa si atunci cind ceva nu functioneaza bine intr-un stat sau partid se cauta o ruta ocolitoare pentru a distrage atentia. Doar istoria a demonstrat ca fiecare orinduire a facut victime intre cei care nu s-au putut acomoda cu noul sistem nu numai in Romania ci in toata lumea.

      Răspunde
       
    2. Vasea
      Septembrie 24, 2013 la ora 11:33

      Hai sa facem un calcul simplu :
      2 tortionari in 45 de ani de comunism?
      Pardon! 2 tortionari doar pentru obsedantul deceniu ,ei sunt anchetati pentru perioada 1956 1963 adica pasamite comunsimul s-a oprit in 1963 ,ca dupa aia vine ceausescu si actuala clasa politica care s-a format atunci !
      De Iulian Vlad nu se atinge nimeni,de Lustratie nu zice nimeni nimic

      Răspunde
       
  • Vasea
    Septembrie 22, 2013 la ora 21:22

    Fascistul asta de Ogoranu a spus ce trebuie despre comunism si despre romani,asta e adevarul un popor fara demnitate ….

    Răspunde
     
  • Vasea
    Septembrie 22, 2013 la ora 21:20

    citat din finalul filmului Portretul luptatorului la tinerete:
    ” In lupta, în munți, am fost doar râniți, dar omorâți nici unul. Uciși am fost doar când am fost vânduți. O spun cu durere: vânzarea de frate e o boala națională, care, dacă nu reușim sa ne vindecam, ne va ucide pe toți. Nu ne-am făcut iluzii ca ni se vor alătura mulți oameni. Unii n-au venit de frica. Si ei trebuie înțeleși. Pe alții nu-i interesează decât propriul interes. Regimurile se schimba, profitorii nu.
    Rămâne apoi marea masa a trudnicilor, a căror viata se reduce la munca si la hrana, într-un ciclu etern și ale căror conștiințe nu se ridica mai sus de blidul de mâncare dinaintea nasului. Cu ei face stăpânirea ce vrea. In primul rând, sa gândească în locul lor.” (Ion Gavrilă Ogoranu)

    Răspunde
     
    1. Nebunul
      Septembrie 23, 2013 la ora 23:04

      Acesta este purul adevar” PE MULTI NU-I INTERESEAZA, DECAT BLIDUL DE MANCARE……” auzeam si atunci si aud si acuma’MAI RAU SA NU FIE”.Dupa parerea mea, adecarul si liberatea nu ti-l da nimeni pe tava, si nu avem boie pentru viitorul copiilor si nepotilor nostri, sa spunem’MAI RAU SA NU FIE”.Iar, daca nu ne pasa cum traim si accepram sa ne taram zilele ca niste viermi, viata pe care o ducem astazi, este binevenita.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Septembrie 22, 2013 la ora 19:58

    Dl. Cris, odata si odata trebuie sa fie un inceput in toate. Daca va incepe cu perioada comunista, de ce nu. Important este sa se continui, ca doar nu au inceput ticalosiile cu comunistii si nici nu s-au terminat cu 1989. Cind e vorba sa judeci, sa pedepsesti si sa executi trebuie sa-ti asumi responsabilitatea, care nu poate fi demonstrata decit prin continuitate. Fara discriminare sau protectie. Crime asupra cetatenilor romani s-au facut si in tara si in afara tarii – totul trebuie sanctionat.
    Dl. Constantin, „Regimul comunist nu a fost unul abuziv, ci unul criminal”, deacord pentru ca in acea perioada s-au facut crime. Dar daca balansati lucrurile, nu veti cauta prea mult, si veti gasi destule lucruri bune, facute in acea perioada si dorite astazi. Deci cred ca sentinta pe care o dati, nu este completa. Admit ideia ca dintr-un motiv sau altul nu v-ar conveni sa recunoasteti niste fapte, dar atunci acuzati/condamnati specific si la obiect. Altfel este dezinformare si stiu ca nu va place o asemenea atitudine. In rest sunt cu dvs., cu conditia continuitatii – stiti, rele s-au facut si dupa 1989. Si „sa nu uitam trandafirii”, constitutia trebuie sa fie revizuita in multe aspecte esentiale drepturilor cetatenesti si respectarii lor de catre stat si organele sale de tot felul. Stiti, multe situatii pot fi corectate in timp real si util, daca omului nu-i e frica si de umbra sa. Asta nu este o incurajare la debandada sociala, ci din contra – un adevarat pas spre democratie, ca sa o deosebim de cea care pare ca ar fi astazi, sa o numim colectiva.

    Răspunde
     
    1. punctul pe i
      Septembrie 23, 2013 la ora 12:39

      DA stimate domn .. va dau dreptate ca „odata si odata trebuie sa fie un inceput in toate ” CEEA CE INSA NU INTELEG si NU ACCEPT .. DE CE .. aceste „inceputuri ” SUNT DE FAPT INCEPUTURI DE URA .. a „noilor ” impotriva „fostilor” .. SI NU INCEPUT DE RECONCILIERE ??!! Om fi oare blestemati .. ca FUNCTIE DE COMENZILE I N T R E S A T E .. A L E .. S T R A I N A T A T I I .. ‘cozile de topor ” aparute peste noapte .. sa fie REPREZENTATIVITATEA NOASTRA CA POPOR ?? CINE poate sa-mi justifice .. CU CE „tortionarii ” blamati astazi .. au fost mai rai decat TORTIONARII FOSTILOR .. regimului burghezo- mosieresc ?? Oare au fost „iertate ” CRIMELE de la Tg JIU .. DOFTANA ?? anilor 39-40 impotriva .. comunistilor ?? CU CE au fost mai patrioti .. cei care ” i-au torturat pe comunistii care au fost IMPUSI tarii de Stalin ..( dar care in cele din urma au REVENIT si au lasat CEVA DUPA EI !! ) fata de cei care i-au torturat pe anticomunistii .. ajunsi astazi la putere impusi de .. STAPANII vremelnici DE ASTAZI ai lumii .. DUPA CARE RAMAN IN URMA NUMAI …PRAFUL SI PULBEREA ???

      EXISTA UN SINGUR MARE ADEVAR .. PE CARE DACA NU REUSIM SA-L INTELEGEM .. TARA ACEASTA ( si nu e singura .. )NU ARE NICI UN VIITOR .. SI DEPINDE NUMAI DE NOI SA-L RESTABILIM :
      1) aparteneta la un partid sau altul o doctrina / asociatie politica sau alta ..NU POATE FACE DIN NIMENI nici inger nici demon !!
      2) INTOTDEAUNA .. in toate partidele si ideologiile .. AU ACTIVAT si ACTIVEAZA .. atat inteligenti cat si prosti .. atat patrioti cat si tradatori … atat virtuosi cat si hoti..IN MOD EGAL !! iar CERNEREA faptelor o face ISTORIA .. si NUMAI IN TIMP !! NU POTI JUDECA FAPTELE CUIVA DECAT PRIN REZULTATELE .. D U R A B I L E .. si nu conjuncturale si mai ales ..LA COMENZI STRAINE !!! ..
      Acum cativa ani .. trecand prin Roma .. am vazut din intamplare doua strazi adiacente .. care purtau numele a doua personalitati ( daca nu chiar controversate .. totusi antagonice una de „dreapta ” si alta de „stanga „) .. si am indraznit sa intreb pe cineva .. CUM ESTE POSIBIL ASA CEVA ?? Raspunsul a fost : AMANDOI ..au fost PATRIOTI SI au murit pentru ITALIA !! CHIAR DACA AU VAZUT -O IN MOD diferit !!
      a i c i .. i m i .. d o r e s c .. s a .. s e ..a j u n g a .. s i .. l a ..n o i !!

      TERMINATI .. si SA TERMINAM .. ODATA CU DEZBINAREA !!

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Septembrie 23, 2013 la ora 16:53

        Nici nu se poate mai corect spus. Cind am spus, sa fie un inceput, am avut in vedere mai multe aspecte: nu sunt deacord cu judecarea in lipsa – fiecare are dreptul la aparare, sa se explice – deci mortii cu mortii; trebuie sa credem in rolul educativ al judecarii, ceva rau sa nu se mai repete, adevarata istorie nu este in carti (din pacate) si se poate afla la proces.
        Despre influente externe, acesta este un alt punct nevralgic. Tarile mici cer „ne-amestecul in treburile interne” pentru a se apara, iar cele puternice isi impun punctul de vedere in diverse feluri pentru as atinge interesele. Solutia consta numai educatia patriotica si relatii diplomatice care sa intareasca alianta intre vecini – cu vecinul te certi, cu vecinul te impaci, cu vecinul te ajuti, cu vecinul traiesti. Rude si prieteni ii ai. Romania a avut un singur prieten printre vecini, destul de rar sa se intimple asa ceva – Jugoslavia. Dacii si prietenii lor de la sud de Dunare s-au aparat mereu impreuna din ambele sensuri, din aceasta alianta istorica a ramas vorba „pe aici nu se trece”. Cit singe au salvat aceste doua popoare cu singele lor, absolut nimeni si nicicind nu au recunoscut sau apreciat acest adevar european. Din pacate, noi romanii suntem cei care am tradat aceasta alianta si nu stiu daca vreodata vor mai avea incredere in noi. In 1968, cind cu primavara pragheza, cind Ceausescu le-a spus rusilor „niet”, bulgarii si ungurii ne-au amenintat – sirbii fara a avea nici o discutie cu romanii, i-au anuntat pe ailalti doi ca daca misca vor fi distrusi. Asa lucrurile s-au oprit la trei zile de lupte pe Prut. Cind Clinton planifica invazia in Jugoslavia, romanii au permis un coridor pentru trupele rusesti spre Jugoslavia. Asa a fost salvata lumea de un eventual WW3. Precis lucrurile astea nu apar in nici o carte de istorie.
        Despre doi opozanti, ambii patrioti. Este foarte frumos raspunsul pe care l-ati primit. Nu stiu cine au fost cei doi, dar pot sa va asigur, fiind opozanti e de presupus ca au trait aceleasi timpuri, ca unul din ei a fost tradator, vindut unor interese straine (chiar si daca a cerut sprijin, nu l-a primit pe gratis). Pur si simplu nu este posibil, dar raspunsul este conciliant. Aminteam mai sus de atitudinea celor mici si a celor puternici, as adauga in cazul celor mici, „uniti-va” iar cei mari „dezbinati-va”. Federatia jugoslava a fost fragmentata, e mai usor de manipulat – in cazul lor teoria asta n-a tinut, va veni o vreme cind se vor reunifica. Acelas lucru se incearca cu Romania. La tactica cu minoritatile conlocuitoare, stim cum sa reactionam, suntem obisnuiti. Se merge pe alta cale, care pare sa reuseasca. Chestia cu regionalizarea, pe motiv de simplificare a absorbtiei de fonduri europene – se incercat o separare administrativa si o favorizare selectiva (dezbinare) a diferitelor parti ale tarii. Sunt tare curios cind se va descoperi ca marile puteri europene nu practica „regionalizarea”.

        Răspunde
         
  • Cris
    Septembrie 22, 2013 la ora 10:50

    Daca lumea crede ca se va impaca vreodata cu istoria, sau ca-i vor fi sterse pacatele, printr-o simpla semnatura de condei, se inseala amarnic. Istoria e plina de tradari, masacre, infometari ale populatiei, impozitari barbare, ticalosii si crime impotriva umanitatii. Cine raspunde? Ei bine, nimieni! Aceste fapte le aflam doar din cartile de istorie dupa care se asterne tacerea. Partea cea mai grava este ca se petrec astfel de crime chiar in timpul vietii noastre… Ori nu le aflam niciodata, ori trecem nepasatori pe langa ele.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 22, 2013 la ora 20:43

      Ce este cel mai important, nu este nepasarea unora – acestia sunt o minoritate infima – ci frica majoritatii care este premiza ca asemenea lucruri vor continua sa existe. Daca nu e depasita, atunci @Iale are dreptate: „la aste ne pricem cel mai bine noi romanii,sa cotcodacim pe la colturi…”

      Răspunde
       
  • lale
    Septembrie 22, 2013 la ora 10:38

    e prea tarziu sa ne mai dam cu parerea…eu nu cred ca toti sunt nevinovati…cred ca sunt jumate-jumate….asta e adevarul din pacate….toata chestia se cam trage de la gheorghiu-dej…a inceput totul,cred ca de la cei care l-au inchis pe el…daca nu ma insel prin anii 70 ceausescu ii eliberase pe multi detinuti politici…in fine….la aste ne pricem cel mai bine noi romanii,sa cotcodacim pe la colturi…de facut lucruri bune mai putin…aa ..sa nu uit….se mai fac si lucruri bune…sali de sport si parcuri pe camp,ori in sate cu tineri de la 60 de ani in sus….sau veniti in constanta…parcarea spitalului e la fel de mare cat spitalul…in conditiile in care spitalul cade pe noi,sau chipurile nu ne permitam sa platim personal medical….
    rusine sa fie,nu lor care fura,ci noua care stam si ne uitam cum ,copiii nostri devin automat sclavii europei…

    Răspunde
     
  • spectator
    Septembrie 22, 2013 la ora 02:43

    comentariul nu e pe tema, dar azi, in timpul acestui schimb de replici in jurul nostru mii de copii si adolescente sunt rapiti si tranzactionati pe o piata a cersetoriei si a prostitutiei chiar sub ochii nostrii; mii de cazuri in care camatarii terorizeaza familii pt bani mai putini decat castigam pe luna majoritatea de pe acest blog; copii sunt mancati de caini si bunicii nostrii sunt natjocoriti cu pensii de 50 – 70 de euro si mor la coada la policlinici. drame umane, suflete schilodite…; e o tara putreda, fara valori, fara morala; sincer cred ca cel putin generatia asta (am 32 de ani) e condamnata. deci – dupa ce punem ultima floare pe tarana celor dragi -> emigrare.
    felicitari Moise

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 22, 2013 la ora 20:29

      Ba este exact pe tema! De toate aceste situatii sunt vinovati care trebuie sa raspunda si sa plateasca. Inclusiv ca imping romanii spre emigrare.

      Răspunde
       
  • vs
    Septembrie 22, 2013 la ora 00:09

    tare faza cu randunica. foarte trist reportajul.

    Răspunde
     
  • Gabriel Diaconu
    Septembrie 21, 2013 la ora 21:32

    Moise,

    Eu sunt psihiatru. Nu ma deranjeaza sa fac avocatul diavolului pentru tortionari, daca vrei sa faci asta iti stau la dispozitie.

    Best,

    GD

    Răspunde
     
  • ovidiu
    Septembrie 21, 2013 la ora 17:52

    Toata realitatea infioratoare a obsedantului deceniu o regasiti in „Memorialul durerii” film facut de d-na Longin la inceputul anilor 90.
    Dar pe vremea aceea eram ocupati cu altele.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 22, 2013 la ora 20:16

      Credeti ca doar durerile mentionate in acest memorial au existat? Sau credeti ca nu sunt in curs de desfasurare si alte memoriale? Daca DA este raspunsul la aceste doua intrebari, atunci, ultima si gata: Nu credeti ca acest memorial a fost realizat la comanda cu selectii in tonul muzicii? Ce vreau sa spun este ca nu are caracter de document istoric, nu poate fi luat in considerare chiar daca contine lucruri adevarate. E ca si cum ai judeca aici pe blog pe baza a doua cuvinte dintr-o fraza.

      Răspunde
       
  • Cris
    Septembrie 21, 2013 la ora 17:41

    In mod sigur s-au facut abuzuri in acea vreme… dar sa te apuci acum sa vanezi tortionari prin oras, sa-i acuzi de „genocid” e maxim de tampenie. Daca statul roman avea porniri morale ii gasea mai din timp sau le reducea pensiile sa nu mai castige zeci de milioane pe luna, cand lumea practic moare de foame in Romania.

    Pe de alta parte, Moise, coalitia USL si Ponta in maretia lui ne-au servit pe tava, imediat dupa alegeri vreo cateva „himere” pe post de teme de guvernare: regionalizarea (care nu intereseaza pe nimeni) si reviziuirea constitutiei (care e de interes dar nu e in niciun caz o tema mai importanta ca repornirea economiei). Ponta isi inchipuie ca poate trage de timp pe banii prostilor, ceea ce nu prea mai merge… lumea a inceput sa iasa in strada.

    Tot asa ne spunea si Ceausescu, in timp ce lumea statea la coada la Alimentara ca cea mai importanta problema a Romaniei e „bomba cu neutron”.

    Ma intreb daca pe ticalosi cotemporani precum Basescu, Boc… etc. o sa-i judece cineva pentru crimen impotriva umantiatii pentru infometarea grava a populatiei in anii de criza care inca nu s-au incheiat, pentru furt din veniturile oamenilor si jaf la puterea de cumparare. E tot o forma de genocid sau de crima la buzunar.

    Răspunde
     
    1. R. Iulian
      Septembrie 21, 2013 la ora 19:21

      gândeşti prost dacă zici că e prea târziu, nu şti proverbul? niciodată nu e prea târziu !! câtă` vreme sunt în viaţă, să fie traşi la răspundere pentru fapte lor !! u de ce crezi că nu s-a scos la iveală până acum aceste atrocităţi şi aceşti făptaşi, cumva pentru că după revoluţie au rămas bine ancoraţi în acelaş sistem? vechea securitate unde crezi că a dispărut? Abea acum când are loc shimbarea de generaţii (inclusiv în sercuritate) încep să iasă la iveală mizeriile din trecut, şti doar prea bine că după comunism au venit neo-comuniştii, ce-şi doreau un sistem socialist de piaţă, nu au reuşit pentru că mentalităţile comuniştilor greu se schimbă, mai ales după ce oamenii au fost „reeducaţi” conform modelului din reportaj.. Dai vina pe Boc şi te intrebi când va fi el judecat? dar dumitale când vei fi judecat de subminarea economiei naţionale pentru că nu ţi-ai luat al doilea job, sau pentru că nu ai încasat de fiecare dată marfa cu bon fiscal? ia spune ..

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Septembrie 21, 2013 la ora 19:24

      Regimul comunist nu a fost unul abuziv, ci unul criminal. La orase sau la sate (unii dintre gardienii fostelor lagare locuiesc in mediul rural) condamnarea criminalilor reprezinta un gest de sanatate sociala. Nu „statul” este cel care nu i-a gasit, ei au fost cunoscuti ca si pana acum, doar ca alesii nostri au refuzat condamnare criminalilor, pentru ca l;e fusesera colegi. Astfel, pe parcursul celor doua decenii in care lumea „practic moare de foame in Romania” de dupa Marea Revolutie din Decembrie, in timp ce fostii tortionari aveau pensii lunare de cate 50 milioane de lei vechi, dl. I. Iliescu a declarat in primul dintre ele ca este prea devreme pentru infaptuirea justitiei, iar in cel de-al doilea ca este prea tarziu. In ultimii trei ani s-a dus o lupta continua pentru infaptuirea justitiei, iar Institutul pentru Investigarea Crimelor Comunismului (IICC) a avut un rol major. Pentru cei care au uitat, ori n-au stiut niciodata, Legea lustratiei a fost batjocorita in Parlament de catre alesii nostri, apoi a fost respinsa la Curtea Constitutionala. Eforturile CNSAS de a-i demasca pe membrii aparatului Securitatii au fost impiedicate in mod sistematic de politicieni, iar anii 2007-2008, cand s-a incercat desfiintarea acestuia sunt proaspeti in memorie. Ce s-a schimbat acum? A fost adoptata Legea privind imprescriptibilitatea omorului deosebit de grav. Asta nu inseaman ca tortuionarii comunisti vor fi si condamnati, pentru ca unii dinter camarazii lro inca mai traiesc bine-mersi, ci ca se poate demara cercetarea la insistentele IICC. Nu este o tema comoda pentru Ponta-Iliescu inceperea cercetarilor tovarasilor apropiati de PSD, prin urmare este putin probabil ca el sa o fi adus in actualitate. Nu stiu, asadar daca cei care savarsesc ticolosii in perioada actuala vor fi judecati, atat timp cat nici despre cei de acum 50 de ani nu stim cu siguranta ca vor fi judecati. Este de urmarit si daca se vor continua cercetarile pentru intreaga perioada a regimului comunist criminal, pana in 1989, pentru ca crime NU s-au comis de Securitate doar in anul 1954 fix.

      Răspunde
       
    3. Codru'Penal
      Septembrie 22, 2013 la ora 10:35

      Cris, este foarte greu sa gasesti o modalitate legala sa diminuezi pensia unei persoane, fara sa o gesesti in prealabil vinovata de o infractiune deosebit de grava. De fapt, abia in 2012 s-a introdus in legislatie imprescriptibilitatea unor astfel de fapte.

      Răspunde
       
  • ova
    Septembrie 21, 2013 la ora 15:53

    Mda, dar nu se spune nimic despre cum au fost tratati taranii din 1907, probabil ca cu ei s-au purtat cu manusi si nu i-au batut deloc; iar pe comunistii ilegalisti inchisi si ei la Jilava in perioada regelui si a maresalului Antonescu nu au avut nimic de suferit in acel loc sinistru. Probabil ca ar trebuii amintiti si cei care au fost impuscati de legionari in timpul rebeliunii legionare. Sau asta nu mai intereseaza pe nimeni ?!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 22, 2013 la ora 19:02

      Foarte corect! Pe tata l-au torturat la Jilava pentru ca el era ilegal si alti mirlani erau Puterea. Dar tot a fost bine (?) ca nu l-au predat legionarilor. Astia n-aveau timp de torturi, te impuscau direct. Se vorbeste de comunisti, dar stie cineva citi legionari au fost convertiti? Se vede astazi cum se schimba partidele ca manusile, si mai vorbim de educatie sau istorie!? In facultate am avut un profesor si un conferentiar, fosti legionari, amindoi membri PCR. Niste lichele. Cind nu condamni pe toti ticalosii, dealungul istoriei si pina in prezent, asta nu mai este dreptate ci ipocrizie. De la o perioada la alta, intotdeauna au fost tradari si vinzari (incepind cu Sarmisegetuza, tradata de un dac, iar astazi ne mindrim ca ne-au cucerit .. ai lui Cezar; de ce nu ne mindrim ca ne-au dominat si otomanii?), torturi si asasinate. Intotdeauna a avut dreptate cel care era la putere. Daca n-ai curajul sa vorbesti in vremea ta, atunci corect ar fi sa nu mai vorbesti – e mai multa minciuna decit adevar. Vad acuma la TVR emisiuni/reportaje cu descoperiri de oseminte ale unor torturati si asasinati. Nu spun ca n-o fi asa! Nici ca tortionarii in viata si dati in vileag ca nu-si merita judecata si pedeapsa – niciodata nu-i tirziu sa pedepsesti o crima. Dar postmortem, asta e aiuristica. Si doctorii spun „mortu-i de vina”. Citi dintre cei pe care-i plingeti astazi, fara sa aveti habar de ei, numai asa pentru ca curge malaiul, nu or fi fost niste hahalere? Judecati-i in viata, cum au facut israelienii cu toti nazistii, unul in viata n-a scapat, si toti au fost judecati, au avut si aparare si martori. Si condamnati, executati. Moise spune ca el n-a reusit sa-l apere pe nu stiu care, probabil ca si daca ar fi fost martori tot n-ar fi reusit. Vorbesc de martori, citi ar avea curajul sa apara ca martori in favoarea unuia care este pus deja la zid? Nu apar pe nimeni. Asta este o situatie pe care trebuie sa o recunoasteti: in fiecare perioada exista o securitate, in orice tara, in mina PUTERII; fiecaruia ii este frica – este o ipocrizie sa te dai curajos in asemenea conditii. Este rusinos, cel putin in fata celor care au murit recent, in 1989, fara sa stie de ce. Nu sunt sigur daca pot fi considerati eroi, dar victime – absolut sigur. Si nu stiu victimele cui. Daca aveti cit de cit un respect fata de aceste victime si stiti sau puteti dovedi ceva, acuma dupa ce terminati de citit, duceti-va si luati-i de git pe vinovati! Abia atunci sunteti curajosi si aveti dreptul sa vorbiti. Crede careva ca a existat vre-o data cineva dispus sa-si riste sau chiar sa-si dea viata pentru nimic? Pina si un militar platit (nu vorbesc de terorist sau mercenar sau spion), care merge cu uniforma tarii prin alte tari sa omoare cetatenii acelei tari, stie ca la intoarcere isi primeste rasplata, cu care sa-si creasca copii. Pare ca este drept. Eu sunt convins ca nu, mai ales cind stiim cu totii ca nu e vorba de democratie ci de petrol. Vreti sa faceti dreptate? Nu puteti! Dreptatea este numai una, care nu exista, poate doar in fata mortii – „si totusi se invirteste”. Marx a aratat ca pentru societatea, pe care eu o numesc marxista (nu socialista, nu comunista) ar trebui sa existe, sa fie creat omul de tip nou. Recent TVR a inceput o campanie cu voluntariatul, mai buna cred eu decit Romania Optimista. Spiritul voluntarului, sa dai ce poti fara sa astepti sau chiar fara sa accepti nimic in schimb, sa fii realmente multumit pentru ca ai facut un bine, este o caramida solida la temelia omului de tip nou. Si asta nu este nici socialism, nici comunism si nici capitalism. De ce am bagat si capitalismul in discutie? Pentru ca in Canada se pune mare pret la angajare daca poti arata ca ai facut voluntariat. Deci daca aici, intr-o tara capitalista, societatea incepe sa vada altfel, este o dovada ca totusi sunt sperante. Chiar daca esti co-interesat sa faci voluntariat. Este un pas pe care nu-l fac toti. Am mai vorbit din cind in cind, poate si numai printr-e rinduri, despre multe din cele spuse acum. Am vazut ca mai sunt si altii care considera ca .. curatul este cam murdar. Este bine sa se stie asta, poate ca macar din jena sa va opriti de a vorbi despre ce nu stiti, dar daca stiti – mergeti pina la capat, sau taceti. Eu si astazi si poate pina la sfirsitul vietii voi trage ponoasele comunismului, pentru ca mi-a fost frica sa mor degeaba. Nu mi-a fost frica sa mor pentru tara. Deci fac cu adevarat diferenta. Nu prea stiu la ce a ajutat toata .. destainuirea asta, dar poate ca foloseste sa se stie ca exista si asa ceva.

      Răspunde
       
      1. Alex
        Septembrie 23, 2013 la ora 18:42

        Ai mare dreptate. Deaceea e nevoie de elite adevarate care sa-ti arate corect pentru ce si cand sa muncesti, sa lupti, ce sa iubesti si ce sa respingi. Deaceea elitele au fost intai exterminate apoi marginalizate, sabotate, rasfirate, racolate, amenintate, culpabilizate, descurajate, distruse psihic, material etc. Au metode baietii. Pacat ca nu avem elite adevarate in serviciile speciale. Avem doar niste mediocritati lacome, infumurate tradatoare de tara.

        Răspunde
         
  • evrika
    Septembrie 21, 2013 la ora 15:30

    Ca de obicei:
    -ne trezim tarziu
    -nu ducem nimic pana la capat
    -ne scapa multe amanunte, daca nu chiar esentialul
    -suntem sufocati de multitudinea de evenimente si nu stim care ne sunt prioritatile
    Tortionarii ….
    – OK, ii demascam si evntual pedepsim pe comandanti, dar au fost de vreo 10 ori mai multi gardieni care i-au umilit pe acei nefericiti…
    – dar judecatorii si procurorii care au pronuntat sentintele???? Cine sunt ei (si ce pensii au)?
    – dar Iliescu si altii care „au tras cortina” si au pus batista pe tambal ani de zile?
    – dar daca, in timp ce majoritatea dintre noi se concentreaza asupra acestei probleme, Ponta + Sova si cu restul gastii o comit la Rosia Montana? Peste 20 de ani ii vom descoperi pe cei care au distrus o intreaga zona si vom cauta sa vedem daca e constitutional sa le taiem pensiile??!!
    – catii copii vor mai muri pentru ca n-avem timp sa urmarim cu ce afaceri se indestuleaza primarii – Oprescu, Mazare et Co…..
    Asa multe probleme, iar noi suntem din ce in ce mai putini, mai obositi si mai dezinteresati (din motiv de lehamite)

    Succes Moise si altii ca tine)

    Răspunde
     
  • Stanescu Sanda
    Septembrie 21, 2013 la ora 14:38

    Felicitari Moise! Te consider cel mai bun jurnalist! Mult succes !

    Răspunde
     
  • Manastur
    Septembrie 21, 2013 la ora 14:31

    Moise, n-ar strica deloc ca emisiunile tale de la Europa FM sa tina mai mult. Bina ca tu ai disponibil doar 45 de min, pe cand alte emisiuni de 2 lei tin cu orele.

    Succes si tine-o tot asa!

    Răspunde
     
  • Gheorghe Elena Liliana
    Septembrie 21, 2013 la ora 14:03

    Cutremurator,da! Insa ma gandesc,de ce aceste adevaruri ies la iveala acum cand aproape nu mai au ce sa le faca acestor tortionari nimic. Oricum ei si-au trait viata indestulati si fara nici o urma de regret macar pentru crimele de care se fac vinovati.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 22, 2013 la ora 17:45

      Din acelasi motiv din care adevarurile de astazi vor iesi la iveala mai tirziu, deci tot nu la timp.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase