În Liga Politică e ca în Liga lui Mitică

Publicat la data de de Moise

ramona_manescu_47618100

de Moise Guran

Nu o cunosc pe Ramona Mănescu și nu am intenția să critic numirea domniei sale la ministerul Transporturilor. Mi s-ar fi părut decent ca atunci când ești numit ministru să îți faci public un program pentru domeniul respectiv, astfel încât să lași măcar o aparență că te-ai pricepe cât de cât. Nici Nini Săpunaru nu s-ar fi priceput mai mult, la fel cum înaintea lor la Transporturi au aterizat Silaghi, Fenechiu, Nazare, Orban, la fel, doar pentru că erau membrii de partid. Boagiu face excepție, pentru că deși numită foarte tânără, prima dată în 1999, ministru al Transporturilor, venea din minister, unde lucrase ca șef al Unității de Management al Proiectului. Mai târziu s-a și văzut asta căci rezultatele mai tinerei doamne Boagiu le-au depășit semnificativ pe cele ale experimentatului Radu Berceanu.

Un cetățean necunoscut numit peste noapte ministru nu intră neapărat în prima ligă. O funcție publică, la fel ca un post de titular la o echipă de fotbal, te ajută să te remarci dar nu te face ceea ce nu ești, dacă tu nu reușești să fii.

Era o vreme când în partide se pregăteau oameni pentru funcții publice. Se știa cine va fi ministru în ce domeniu dacă partidul X ajunge la putere. În zilele noastre partidele sunt ca echipele de fotbal – școlile de pitici și juniori s-au cam desființat, iar oamenii ajung titulari prin transfer de la alte echipe. Adică de la alte partide. Așa au ajuns toate partidele la fel. Tot o apă și-un pământ sunt și politicienii, potențialii conducători ai unor ministere.

După o vară în care România nu a avut ministru al Transporturilor s-a găsit soluția Ramona Mănescu. O perioadă, cloaca din ministerul Transporturilor va râde de neștiința ei, îi va băga sub nas capcane la semnat, își va aranja șpăgi grase și licitații trucate, profitând de neștiința ministrului. Acesta este botezul oricărui ageamiu ajuns printr-un concurs de împrejurări pe o astfel de funcție. Doamna Mănescu are cam o lună la dispoziție ca să se prindă cum merg lucrurile. Dacă nu reușește are două variante – ori va fi schimbată chiar de cei din minister prin intermediul ițelor discrete de putere din orice partid, ori va ajunge la DNA, responsabilă fiind chiar și în necunoștiință de cauză.

Categoria: MOISE
Etichete: , ,

Comentarii prin facebook

17 răspunsuri la În Liga Politică e ca în Liga lui Mitică

  • micutu de la 7
    August 27, 2013 la ora 16:07

    Pai ce program sa aiba? Cand sa-l faca daca i-a dat telefon duminica si luni a depus juramantul? Nici nu stie cat sta, ce e neterminat, ce e terminat, cati bani are, cat timp are etc etc etc. La noi de-aia nici nu poti sa tragi un asfalt din pct A in pct B ca nu stii daca ai timp, nu stii daca ai bani, nu stii ce se intampla in 3 zile…Asa ca mergem unde bate vantu si incercam sa tinem barca la suprafata. In rest…fiecare face ce poate.

    Răspunde
     
  • Lucian
    August 27, 2013 la ora 12:18

    Eu as propune sa asteptam o perioada buna de timp si apoi sa facem comparatii. Nici nu a luat cheile de la birou cred inca. Ca sa conduci un minister cred ca trebuie sa fii un foarte bun manager. A fi un bun manager nu trebuie sa ai o pregatire speciala. Cu asta te nasti, parerea mea. Venind oarecum din afara invartelilor din minister poate fi un atu. Cine stie, poate va fi o surpriza placuta si sa vedem ordine in ograda ministerului transporturilor. Eu ii urez spor la treaba.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 27, 2013 la ora 14:31

      De acord cu dvs insa nu am auzit nimic de proiectele pe care le are si pe care doreste sa le finalizeze sau sa puna in aplicare (vezi aici dezastrul ce tine de Ministerul Transporturilor).

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 27, 2013 la ora 10:42

    Dincolo de incompetenta intr-un domeniu pe care urmeaza sa-l coordoneze in patria noastra, d-na R. Manescu se afla in atentia presei cu un nou scandal privind studiile. Cum spuneam altundeva, pentru a fura din averea statului [si a mea inclusiv] nu este nevoie de specialisti in functiile publice, ci de umili executanti ai dispozitiilor de partid, care ulterior sa poata fi debarcati si eventual acuzati de erorile comise fara a implica prea tare partidul. De aceea dupa Nini a fost propusa Mona. Masteratul la SNSPA al d-nei Mona Nicole Manescu s-a transformat odata cu traducerea in lb. engleza a CV-ului in doctorat la SNSPA, in 2006, in Relatii Internationale. Eroarea umana este imposibila avand diferenta intre modurile de scriere a termenilor „masterat” si „doctorat” in lb. engleza, pe care d-na in discutie pretinde ca o cunoaste foarte bine. Iar activitatea de europarlamentar eset posibil sa o fi ajutat sa o exerseze; la fel ca si pa alt liberal celebru, dl. Gigi Becali. Doar ca in cazul d-nei Manescu, acesta a fost unul dintre atuurile pentru care presedintele PNL dl. Crin Antonescu a recomandat-o pentru postul de ministru al Transporturilor, acesta declarand cu privire la Ramona Manescu ca are „experienta internationala”. Dupa cum bine stim, exista si alti oameni care s-au laudat cu studiile lor si ulterior au trebuit sa le scoata din CV. Spre exemplu, ministrul delegat Dan Sova si premierul Victor Ponta. Dan Sova a pretins ca are un masterat la London School of Economics iar Victor Ponta si-a trecut in CV un masterat la o universitate din Catania, pe care ulterior l-a sters din biografia oficiala.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 28, 2013 la ora 03:51

      „Padurea spinzuratilor” sau „Padurea pierduta” sau Cetatea pierduta sau guvernul pierdut si nespinzurat inca.Daca-i asa, nu era mai bine sa fi ramas dumneaei acolo in europarlament? Pe 6000 si nu 1000, cu doctorat (de care n-am auzit ca l-a folosit ca credential)ca nimeni nu intreaba. In guvern romanesc e treaba grea. Dar cine stie, daca la companii romanesti n-au reusit manageri straini, poate ca ministri sa reuseasca strainii – cel putin doctoratele lor sunt blindate … cu carton. Dar tocmai vin de la un film „Jobs”, foarte interesant. Despre ascensiunea (cu frecusurile si declinurile de rigoare, viata nu-i neteda) unui tip bun profesional (vizionar autentic) si priceput in afaceri, mai putin la … omenie (cind a observat ca nu mai are prieteni in jur a fost cam tirziu, noroc ca a avut o familie pe care la inceput nu si-a dorit-o). Vorbesc de cariera lui Steve Jobs (Apple, Macintosh) si la un moment dat s-a spus ca unul Bill i-ar fi furat un software, ceva cam ca Microsoft… Nu stiu, filme. La tv-ul nostru a ajuns in sfirsit alt film, cu turnuletele. Ma asteptam sa fie interesant, dar cum se scot victime de sub darimaturi… cam anost. Adica in unele se spune ceva in altele nimic. Dar am retinut niste vorbe interesante: Nu vom face mai bine decit competitorul, ci diferit de ce face el. Si alta: Nu vindem podusul ci ceea ce faci tu cu produsul. Aaa, tipul nu si-a terminat studiile – asta nu inseamna ca n-ainvatat. Dar la cum sa se poarte cu oamenii a lipsit. Ambitia e ca o fisa, cind cade pe o parte … s-a terminat.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Septembrie 2, 2013 la ora 11:06

        Domnule, astia nu se spanzura singuri, trebuie ajutati putin; ei doar isi pun gatul in streang – a se vedea chestiunea Rosia Montana. Altfel, clasa nostra politica este plina de „rataciti” cam de la toate partidele. La CV este mult mai importanta functia de ministru plin, cu portofoliu, decat cea de europarlamentar, prin urmare gestul doamnei Mona este de inteles. Despre calitatea doctoratelor obtinute in universitatile din Vest nu pot vorbi pentru ca nu cunosc indeajuns subiectul, insa doctorii in stiinte occidentali cu care am avut ocazia sa discut se afla la un nivel de competenta in domeniile respective deasupra oricaror dubii. Despre Jobs şi filmul „Jobs” se discuta mult şi emotional, inclusiv din cauza incetarii sale din viata. Se pare ca este mult marketing şi se produc in acest fel bani frumosi. In tinerete am auzit şi eu despre inspiratia pentru Windows pe care eu am considerat-o „divina”, iar altii au indicat-o ca avand drept origine McIntosh. Astazi s-a ajuns la o colaborare de tip McWindows care permite rularea ambelor OS. Cred ca aceasta reprezinta esenta. Anume, ca este un fapt incontestabil ca progresul stiintific şi tehnologic este atat de rapid, incat aproape ca nu mai conteaza cine are ideea ( a nu se intelege ca se neaga dreptul de autor), ci modul in care este exploatata. Dinamica economica arata ca produsele au cicluri de viata din ce in ce mai scurte. Adaptarea rapida la cerintele pietei reprezinta secretul real pentru mentinerea in competitie. Industria chineza este un exemplu cat se poate de graitor in acest sens. Ei au preluat idei pe care le-au exploatat cu mare eficienta şi le-au adaptat permanent la evolutia pietelor. Daca Jobs a inventat OS care a stat la originea Windows, foarte bine. Felul in care ideea a fost exploatata decenii dupa aceea NU mai este meritul lui Jobs, iar el nu poate fi considerat o victima, caci mii asemenea situatii, de inadaptabilitate la piata, se intampla sub ochii nostri permanent in economia mondiala. Ideea originala conteaza din ce in ce mai putin, exploatarea ei fiind in cele din urma ceea ce conteaza, iar daca Bill a folosit-o primul, chiar daca nu-i apartinea, ceilalti puteau veni cu o forma mult mai buna odata cu uzura morala a produsului oferit de Bill. Cred ca nu a fost vorba despre „ambitie”, ci despre aroganta. Şi cred ca de fapt ceea ce a vandut şi vinde in continuare Apple sunt produsele, mai inainte de a vinde „ceea ce faci tu cu produsul”. Ca se declara altfel este tot o chestiune de marketing (a se privi cu mai multa atentie catre Android, spre exemplu).

        Răspunde
         
  • sanduCu
    August 26, 2013 la ora 22:03

    Felicitari noului ministru si succes. Asta-i ce pot face eu, cei care sunteti acolo puteti mai mult. Sunt convins ca stiti ce ar trebui sa faca sa aiba succes – fiti siguri ca va afla, prbabil ca rolul de spectator e mai simplu, huidui sau aplauzi, dar mai e un rol pe care ar trebui sa-l incercati, sa urcati pe scena , scena tarii este a tuturor. Apropo de scena, „Scrisoarea pierduta” la BAC si nu la orice BAC, la unul din 2013! Sa lasi foaia goala la un asemenea subiect se numeste INCULTURA. „Nu ne-am asteptat”, au spus unii. Nu-mi pot permite sa comentez. Este corect ca Presedintele sa sugereze citeva idei prioritare cu ocazia acceptarii in guvern, nu este corect ceea ce, probabil va urma sa faca. Dna Manescu e jurista si s-a mai pregatit si in alte domenii care pot fi de ajutor. Faptul ca a fost de doua ori in Parlamentul european, nu inseamna cam nimic – ce face un parlamentar in Romania cam face si altul acolo, adica citeste ce i se da de citit. De asta spuneam ca va avea nevoie de voi. Dl Antonescu, nu m-a dezamagit pentru ca nu mi-am facut iluzii cu el, dar sa intorci spatele si sa pleci pentru a incepe sa latri la microfon, asta inseamna neputinta (la modul general, daca esti invins cel putin ai incercat ceva) si deci nu are nevoie de ajutor. Fireste Basescu este aceiasi hahalera cum a dovedit-o si nu se va dezminti – asta dovedeste ca nu intentioneaza sa se retraga (este normal, altfel il ia dracu). Dl Ponta a, dupa China (care a fost un pas corect) face al doilea pas tare discutabil. Discutabil pentru ca este si nationalist dar poate fi si europenist. Discutabil pentru ca daca cu China era o directie (sigur pentru economia romaneasca, altfel ar fi fost o timpenie) iar acuma (dupa vizita lui Corlatean la Moscova) in alta directie. Cel putin nu pot intelege ca ar fi aceiasi directie, dar nu poti sa stii – ghemul este incilcit. Dar a spus o chestie, care venita din partea unei tarisoare mici (si nu cred sub nici un motiv ca nici o bucatica de UE nu-i va sta in spate/aparare) arata ca e ori ticnit ori timpit. El ofera Moldovei posibilitatea de a alege de unde sa ia gazul! Pai chestia asta puteau de mult s-o faca altii daca le dadea mina sa incerce. Cit isi poate permite Romania sa scada la pret? Ca Rusia poate sa dea gazul si pe gratis daca este nevoie! Cu cit de putin sens politic (si asta este cu adevarat politica economica) tind sa cred ca este vorba de o stratagema peste capul lui Ponta, nici el nu stie de unde vine. Daca ar fi de la occidentali sau americani, nu se putea sa nu observam ceva pe piata romaneasca, o imbunatatire. Daca totusi vine de la cei din urma, Romania este pe post de … momeala. Mie greata si frica. Citeva luni in urma, guvernul sirian anunta ca a luat in control dotarea chimica ce se afla in miinile rebelilor. S-a putut intelege/crede ca si rusii ar fi contribuit la acest control. A fost un anunt oficial. Armata guvernamentala nu a dat semne de slabiciune (mai ales ca are suportul rusesc in spate), deci nu avea motive sa folosesca asa ceva. Pina sa aibe acel control, rebelii au avut suficient timp sa puna ceva deoparte. Cine este interesat de un focar, trebuie sa fi aflat de existenta acestei „diferente” pusa deoparte si a manipulat sa fie folosit. Asa cum am vazut imaginea filmata (cel care filma avea W in spate si E in fata – nu-i asa, umbra este spre W), vintul sufla spre S, adica spre rebeli) rebelii nu prea stiu cum se foloseste jucaria asta. Asa-i cind te joci cu focul. In orice caz, cei care vor razboi (asta ar urma daca intri unde rusul spune ferm nu intra), adica Anglia si Franta (impulsionate din spate de americani) chitaie ca vor sa „cerceteze”, asa cum au cercetat in Libia si Egipt – dupa care nici astazi aia nu si-au revenit. Foarte interesant va fi de urmarit reactia a trei tari din zona, capabile oricind de orice miscare: Grecia, Turcia si Israelul – toate trei perfect capabile sa fie de aceiasi parte, spuneti-mi care din ele ar avea vre-un interes sa mearga contra rusilor? Sper ca nu se va intimpla nimic acolo, dar unde este Ponta astazi… Cam atit cu Telejurnalul.

    Răspunde
     
  • Lebada Neagra
    August 26, 2013 la ora 19:38

    autostrada comarnic – brasov va rupe valea prahovei in doua : vine pe firul apei.
    din ce punct de vedere te uiti, acest traseu este tot o prostie :
    1. turistic : unde mai pomenesti autostrada in mijlocul statiunii ? zgomot, poluare, trecere pe trasee – totul mort.
    2. ecologic : pentru oameni, pentru animale, pentru mediu – dezastruos.
    3. investitii mai departe – cine dumnezeu sa mai bage bani acolo?

    solutie : inainte de comarinic urca pe muntii baiului – traseul vechi.
    ganditi-va ce panorama se deschide, cate hoteluri, cate restaurante – cate locuri de munca se pot crea! in plus, deschide si intreaga zona dintre valea prahovei si valea doftanei, plus valorificarea vaii doftanei.

    dle guran, daca vreti sa va faceti simtita importanta sociala, deschideti acest subiect. haideti sa obtinem ceva normal la cap pentru dezvoltarea acestei tari.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 26, 2013 la ora 22:07

      Sustin 100%.

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 26, 2013 la ora 18:36

    „O perioadă, cloaca din ministerul Transporturilor va râde…”_In niciun caz! Doamnei ministru si sotie de primar i se va spune cu precizie ce trebuie sa semneze si ce nu, in conformitate cu obiectivele de partid (care nu rebuie neaparat sa aiba de-a face cu vreo doctrina, ori binele public).

    Răspunde
     
  • Cristian
    August 26, 2013 la ora 17:03

    Antonescu este responsabil direct si personal de aceasta numire iresponsabila.
    Aviz votantilor …

    Răspunde
     
  • cornel
    August 26, 2013 la ora 16:56

    Sunt de acceasi parere : Anca Boagiu a fost un specialist si unul dintre cei mai buni ministri de la Ministerul Transporturilor, de dupa 1989.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 26, 2013 la ora 17:00

      In legatura cu incasarea de spagi de Anca Boagiu, din functia de ministru al transporturilor, nu am vazut articole de presa pe acest subiect si nici nu am auzit sa aiba procese in desfasurare pe aceasta tema.

      Răspunde
       
    2. cornel
      August 26, 2013 la ora 17:06

      Cand spun unul dintre cei mai buni ministri de la transporturi asta nu inseamna nota 9 sau 10. Poate nota 6 cu indulgenta, sa zicem (vezi aici situatia dezastruoasa a companiilor de stat din subordine dintre care amintim : CFR Calatori, CFR Marfa, etc, inainte de a veni la conducerea ministerului si situatia acestor companii dupa ce a plecat de la conducerea Ministerului Transportului).

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 26, 2013 la ora 22:42

        Dl Cornel, lui Anca Boagiu ii dati „poate nota 6 cu indulgenta”, cu care va rog sa recunoasteti ca nu se poate incerca (se pare ca aceasta-i situatia, se merge pe incercate), vedeti ca „rezultatele mai tinerei doamne Boagiu le-au depășit semnificativ pe cele ale experimentatului Radu Berceanu” (de ce a fost inlocuit daca a fost experimentat?) si „vezi aici situatia dezastruoasa a companiilor de stat din subordine dintre care amintim : CFR Calatori, CFR Marfa, etc, inainte de a veni la conducerea ministerului si situatia acestor companii dupa ce a plecat de la conducerea Ministerului Transportului” (nu inteleg care este imbunatatirea pe care a adus-o)nu sunt premise incurajatoare, deci ce nota ii dati lui Ramona Mănescu? Daca nici o nota (pentru ca „Nu o cunosc” si „Un cetățean necunoscut numit peste noapte ministru nu intră neapărat în prima ligă” nu sunt totusi argumente sa dai cu piciorul cuiva), parerea mea este sa i se dea si credit si ajutor – altfel as intreba DE CE pina acuma nu l-ati cerut pe cel care stiaiati ca este cel mai potrivit? Unde este „un pilot instruit si cu experienta”? Intrebarea „Cine raspunde..?” ar trebui sa si-o puna alegatorii, nu al unui ministru ci aceia care i-au ales pe acesti alegatori. Nu ma adresez dvs personal, dar si dvs ca o entitate a masei de alegatori, in perspectiva (trecutul s-a cam dus, dar sa nu repetam). Nici eu n-o cunosc, dar in pozitia asta, nu trebuie sa fii inginer nici economist, poate ca nici jurist. Daca esti om intre oameni este suficient.

        Răspunde
         
  • cornel
    August 26, 2013 la ora 16:54

    Sunt perfect de acord cu aspectele semnalate. Facand o comparatie putin deplasata e ca si cum ai pune sa conduca un avion o persoana care nu are pregatirea si cunostintele necesare din domeniu. Cred ca toata lumea isi imagineaza ce se va intampla cu un asemenea avion, condus de o persoana fara experienta si nu de un pilot instruit si cu experienta.
    [Sau pentru cine nu accepta o asemenea comparatie sa ne imaginam ca o persoana fara experienta in domeniul medical trebuie sa coordoneze o echipa de medici si trebuie sa opereze pacienti pe banda rulanta. Care este procentul pacientilor, in viata, pentru care operatia a reusit?]
    Intrebare : „Cine raspunde (in caz de accident) de soarta persoanelor care sunt in acel avion si de daunele produse de prabusirea/avarierea acelui avion?”

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase