De ce moare Programul Rabla?

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Ascultând-o pe Rovana Plumb cum se pregătește să îngroape Programul Rabla n-am avut cum să nu mă gândesc la faptul că acest lucru devenise inevitabil în gestiunea unui minister al mediului care chiar nu l-a înțeles niciodată. Doamna ministru spune că e decisă să nu mai deruleze acest program. Nici n-ar mai avea de ce. În fond, el a fost inventat pe vremea când era alimentat din taxa auto și era menit să îi încurajeze pe români să își ia Dacii noi în loc de Golfuri la mâna a cincea. Era vorba de susținerea locurilor de muncă din România și Programul Rabla a fost o idee atât de bună încât și Franța și Germania au adoptat-o în 2008 și 2009, la trei-patru ani după România. La început nu mergea cu vouchere și ideea de a stimula producția auto a intrat și la noi tot din 2008.

blogRabla a ajuns la apogeu în 2010, când guvernul a acordat dreptul la trei tichete valorice de câte 3.800 de lei, care puteau fi comercializate la liber. De aici însă n-a mai fost un program de stimularea a locurilor de muncă din țara noastră, ci un program social care le dădea bani celor mai săraci care aveau mașini prea vechi pentru a le mai folosi la ceva. Numai că treptat lumea a cam uitat că statul ia bani din taxa auto pentru a-i da Programului Rabla, iar anul acesta statul a alocat de șase ori mai puțini bani față de 2010. E drept că a dat 6.500 de lei pentru o rablă, dar asta nu a reușit să le provoace decât nervi și frustrare celor mai numeroși care n-au apucat.

Mi-e greu să o acuz pe doamna Rovana Plumb că nu are pic de viziune economică. În fond de ce ar trebui să aibă? Doar ca să înțeleagă că un plus de 20 de bani în prețul benzinei ar fi permis și desființarea timbrului de mediu dar și susținerea unui Program Rabla cu o primă, nu cu 6.500 de lei ci cu 2.500 de euro cât au dat nemții? Dar ce e Rovana? Ministru de finanțe? Al economiei? Al bugetului? Al marilor proiecte? Vedeți, cu patru băieți specialiști în bani și economie, o să-i rămână unei doamne de la mediu renumele de gropar lipsit de viziune al Programului Rabla.

Categoria: MOISE
Etichete: , ,

Comentarii prin facebook

38 răspunsuri la De ce moare Programul Rabla?

  • laurentiucat
    Iulie 4, 2013 la ora 18:06

    @ codru- raspund aici si ptr tiberiu. problemele trebuiesc rezolvate de la baza. iar baza este modul cum se face taxarea si redistribuirea ei in romania.
    cand ai atatea decalaje intre clasele sociale,cand ai atata evaziune si posibilitatea de atragere a unor bani negri la buget, a introduce noi taxe si a complica birocratia mi se pare ca e ca si cum te-ai scarpina pe dos.
    mai bine punem un scanner care sa functioneze 24 de ore din 24 in orice punct vamal, care sa fie conectat la net si sa urmarim vamuirea in direct in spatiul virtual.dar sa depasim si sa ajungem la bacovia care a prevazut ca plumb va pica la bac si in guvern.
    poluarea cauzata de masini in romania cred ca e un motiv trandy,kinky…daca e sa ne uitam pe bune la cate masini circula in germania, sa zicem. or fi in bucuresti si in alte cateva orase mari niscaiva probleme dar astea se pot rezolva pe plan local.
    daca vrei o subventie ptr producatorii locali de masini, ziceti fratilor pe fata, dar nu prea e posibil ca sare ue de fund in sus.
    daca doriti o subventie personala sa va luati o masina de 10.000 de euro pe care sa o platiti cu 7500, eu as zice sa va uitati intai la reducerea tva la paine si la alimentele de baza. cred ca ar fi mai moral si mai profitabil pe termen lung ca mai bine de 9 mil de saraci sa beneficieze de reducerea la pretul alimentelor si de subventii la utilitati, ptr ca acestia sa nu se simta marginalizati social,ca sa poata sa aiba cu ce-si da copiii la scoala si eventual care sa numai stea cu ochii pe portbagaju masinii mele, pe protofelul meu sau pe geamurile si usile casei mele.
    ptr ca foamea si nevoile accentueaza infractionalitatea marunta, induce un pesimism cronic in populatie si destabilizeaza ordinea sociala si legea.
    de ce sa subventionam dacia si ford care deja au primit o gramada de bani de la buget? amandoua firmele o duc bine.
    sunt atatea sectoare in economie care au nevoie de bani, de subventii,de participatii ale statului ptr a creea noi afaceri.
    si daca e sa discutam si de gaze de sist, de rosia montana si sa oprim orice dezvoltare, cred ca ma apuc si eu sa cer sa se opreasca centrala atomica de la cernavoda, care ma streseaza psihic prin existenta ei la 40 de km in linie dreapta si chiar as zice bucurestenilor ca de maine sa-si tina rahatul la ei si sa nu-l mai deverseze in dunare, ca nu-s de acord.
    sau bucurestiul are voie sa polueze si altii nu?
    acu ma apuc sa scriu o petitie domnului guvernator sa faca referendum cu tema : „poluare zero!”. ca sa nu mai fie unii smecheri si sa beneficeze de salarii mari poluand si altii s-o frece la rece pe doi bani in mijlocul naturii. dupa care vine unu cu codru intr-o mana si zice:
    ba ue! io am bani si ce muschii mei; „poluatorul plateste”. tu, mucles!ca si daca vrei sa poluezi, nu poti sa platesti. ca ori n-ai bani, ori nu vreau io sa te las…

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Iulie 4, 2013 la ora 18:25

      Total de acord, nu trebuie sa-mi raspunzi pt ca suntem pe aceeasi lungime de unda…dar nu ne intelegem aparent 😀
      Timbrul de mediu actual, este de porc. Ori il scoatem de tot ori il aplicam unde trebuie, adica cat arzi atata taxa platesti ca poluezi, nu arzi, nu platesti chiar daca iti cumperi masina sa o ti in garaj.

      Răspunde
       
  • cornel
    Iulie 4, 2013 la ora 12:07

    Legat de continuarea sau nu a programului Rabla eu cred ca acesta este necesar pentru economie si pentru proprietarii de masini si ca acesta trebuie sa continue.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iulie 4, 2013 la ora 18:11

      da ptr proprietarii de capre, de carute sa zicem si mai bine, nu e mai ecologic si mai economic?
      de la capre obtinem lapte din care se face vestita branza fetta, care e aur ptr sanatate si implicit ptr impactul economic pe termen lung, iar carutele nu polueaza de loc,ne pastreaza caracterul traditional si pastreaza vesnicia in romania,nu numai la sat. sa vezi atunci curiosi din toata lumea cum or sa vina sa se uite la noi ca la zoo,marind incasarile la buget din turism.
      deci putem alege si aceste doua categorii sa beneficieze de subventii.

      Răspunde
       
  • TiberiuC
    Iulie 4, 2013 la ora 11:26

    Laurentiu,
    daca mergem pe principiul „eu stat trebuie sa plantez 20 de copaci ca sa ai tu aer curat ca ti-ai cumparat masina” da trebuie taxa in combustibil.
    Daca mergem pe principiul, bagam o taxa de dumping pt masinile second ca sa fortam romanul sa-si cumpere Logan atunci putem discuta cat vrei.

    Răspunde
     
  • TiberiuC
    Iulie 4, 2013 la ora 11:16

    PS si asa, incurajezi omul sa-si cumpere masina cu tehnologie noua ca sa nu plateasca benzina scumpa.

    Răspunde
     
  • TiberiuC
    Iulie 4, 2013 la ora 11:14

    Daca tot o „ardem” cu taxa de poluare etc, cel mai corect ar fi sa se introduca taxa in pretul combustibilului (faci 20 000km pe an..sa platesti mai mult, ca doar poluatorul plateste, faci doar 3000km pe an (ai masina de duminica/concediu) platesti mai putin, e logic). Problema apare cand doua masini parcurg acelasi nr de KM, au aceeasi capacitate cilindrica dar au norme de poluare diferita… Solutia ar fi, cand se face inspectia RAR sa se emita un card (gen card bancar) cu datele tehnice ale masinii, iar cand cumperi combustibil de la benzinarie se foloseste cardul respectiv pentru adaosul necesar (gen, tu ai euro 1 se adauga 2 centi la litru, tu ca ai euro 5 se adauca 0,5 centi la litru etc). Da, asta inseamna cost de emitere al cardului (care este infim) si modificarea softului din benzinarii… care da, poate costa mai mult, dar democratia costa iar un calcul corect al taxei „poluatorul plateste” costa.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iulie 4, 2013 la ora 14:43

      exact! si mai multa birocratie si posibilitate de evaziune. si mai mult control si spaga si ce-o mai fi…
      cat despre plantatul de pomi. prefer sa o fac eu cu mana mea sau sa platesc pe cineva si sa-l verific.
      de ce nu cand am cumparat masina sa plantez 100 de arbori ptr 5 ani de folosinta? o mai tin 5 ani…mai plantez 150 de arbori…si tot asa.
      solutii fanteziste gasim oricand.
      dar cred ca nu ai citit tot ce am scris. taxa de consumatie avem deja in pretul carburantului… mai pui una sa ce? sa creezi departament de colectare,unul de control, unul de supracontrol…etc.

      Răspunde
       
      1. Codru'Penal
        Iulie 4, 2013 la ora 15:40

        Laurentiucat, atunci sa nu-i mai spunem timbru de mediu si sa o reinventam ca „taxa pentru stimularea industriei autohtone” si s-o reducem la sfert ca s-o plateasca tot impatimitul de sh. Sa lasam bullshiturile cu mediul si cat de mult ne pasa de el si de fracturarea hidraulica sau de cianuri si s-o recunoastem ca ideea lui Calin de stimulare a Citroen a fost nefericit regandita de Milut si a ajuns balon de oxigen pentru Rovana. Care Rovana nu intelege ca numai un idiot va accepta sa-i plateasca ei sume astronomice pentru ca asa vor muschii ei.

        Răspunde
         
      2. TiberiuC
        Iulie 4, 2013 la ora 18:13

        Laurentiu, ori nu ma intelegi, ori nu ma fac inteles eu 🙂
        Eu nu sunt de acord cu taxa de prima inmatriculare/taxa de mediu/taxa la RAR/Taxa pt eliberarea numerelor de inmatriculare/TVA pt orice/Impozit etc.
        Dar, daca vrei sa introduci o „taxa de mediu” cel mai corect ar fi sa bagi aceasta taxa in combustibil (nu vreau nici aceasta taxa, ajung taxele care le platim). Eu imi cumpar o masina pentru, de ex, colectia mea personala sau pentru piese de schimb (este ma veche si nu gasesc piese de schimb pt a mea), de ce ar trebuii sa platesc „timbrul de mediu” daca eu nu voi circula niciodata cu acea masina?
        Acuma intelegi principiul?
        Nu, nu vreau inca o taxa, dar daca tot o bagam macar sa o facem corecta.

        Răspunde
         
  • laurentiucat
    Iulie 4, 2013 la ora 09:12

    codru- uite de ce ce m-am razgandit si cu taxa aia in benzina.
    ptr ca in acest caz ar deveni o taxa pe consumatie si mai avem una inclusa in pretul carburantilor.
    daca tot se tine mortis sa se ia de la carburant, sa se dea o lege ca un procent din acciza incasata pe carburanti sa fie finantat programul rabla.
    o taxa in plus, asa cum a zis dan, va duce la inflatie, la cresteri de preturi. ori toate astea se sparg in capul saracilor, care sunt majoritari inaceasta tara si au ajuns sa fie cam pe la 9 mil de concetateni( adica 50% din populatie).
    revenind la programul rabla. taxa de prima inmatriculare loveste cel mai mult in saraci si subventioneaza pe cei cu bani( ca mai mereu de altfel).
    un sarac( sau tanar la inceput de drum eventual) nu are bani suficienti sa-si ia o masina noua, dar una pe la 2500-3000 de euro isi mai permite. pe cand ptr unu cu stare, 1000 de euro in plus sau in minus nu-l afecteaza prea mult( poate doar psihic, ca omu s-a obisnuit strans la punga).
    la fel si pretul crescut al carburantului prin taxa pe care o ceri tu. ea tot in saraci da, ptr ca ei ptr a se putea deplasa, trebuie sa faca economie de la paine, nu ca mine de la bere…sau ca tine de la …”drumurile” spre minis,recas, etc.
    pana la taxa asta de poluare in benzina, sa supraimpoziteze masinile cu capacitate cilindrica mare indiferent de anul de fabricatie si sa taxeze si viloaiele corespunzator, ptr ca si cimentul folosit la ele a poluat la greu. nu mai povestesc de lemnul folosit si care a lipsit planeta de plamanul verde… 😛
    cred ca incep sa ma’nerfez pe middle class asta de la noi, ptr ca a uitat de unde a plecat si in numele a diverse principii nobile, clameaza doar ptr propriul buzunar si incearca sa pacaleasca prostimea la fel ca boc pe profesori in 2008.
    cred ca o sa ma fac un mic che guevara ca… capitalistii astia din 90 cand a disparut bipolaritatea cap.-com., au inceput sa nu mai aiba nici bun simt.
    nasol e ca ptr asta tre sa slabesc ,ca nu cadreaza ca un supraponderal sa cheme lumea la revolutie. plus ca s-ar putea sa-mi turtesc si tico daca ma sui pe el sa cuvantez. da nu se stie niciodata. mai ales ca la stanga psd e o gramada de loc si burgheziei lui ponta numai de amarati nu-i pasa.
    p.s.
    si poate facem o celula de partid aci pe blogul capitalist al lui moise.
    pe adrian il bagam cu internationala,pe sanducu il bagam la economie ca am vazut ca
    are si el idei, pe tine la justitie sau la canalul bucuresti -dunare, la alegere.
    iar pe mine sa ma trimiteti in locul lu mazare, ca ma sacrific si aduc primul lumina de la rasarit…

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Iulie 3, 2013 la ora 23:35

    o taxa bagata in carburanti nu mai e taxa de mediu . poate sa-i spuna taxa de sosea, taxa de trotuar sau taxa lui moise…
    unii se pare ca s-au fript cu bmw-uri supraevaluate si poluatoare si acu dau cu plumb in rovana, iar altii o tin cu slagarul 2500 de euro taxa de subventionare a achizitionarii unei masini noi.
    acum nu pricep de ce daca dam subventii ca in germania si franta ptr inlocuirea rablelor, sa nu dam si ptr agricultura ca sa spargem piata agro-alimentara a uniunii cu produse romanesti?
    eventual si salarii la medici tot ca in germania, incepand cu 2500 de euro ptr stagiari…
    in concluzie sunt fascinat de comentatorii de dreapta, care dau cu subventia in populatie, care popualtie e asa de fericita
    sa-si traga o masina, incat renunta la paine…
    p.s.
    daca am o paine veche si care va face mucegai, pot sa o includ intr-un program rabla ptr tarani?

    Răspunde
     
    1. Codru'Penal
      Iulie 4, 2013 la ora 01:01

      Laurentiu Catrina, ar fi frumos sa nu se dea dupa cires nici astia care sunt posesori de Audi sau daewoo si au ramas casatoriti cu masina. Eu ti-o spun cinstit, daca voi dori sa-mi rainnoiesc masina, pe asta care o am o voi tine pentru piese. In fond, cei 2k euro ai Rovanei il ating mai putin pe cel care are bani de o alta masina. Insa, ca vechi vizitator pe acest forum, in care am avut cu tine dezbateri pro si contra, iti spun ca nu ar strica putina consecventa in opinie si ti-as reaminti modul in care ai vazut taxele de mediu ale lui Boc.
      Daca vreau sa-ti vand rabla mea intrata in tara in 2005, facem un contract de imprumut si ti-o gajez. Insa nu de solutii duc eu lipsa, ci ma deranjeaza foarte tare ca milogul asta de stat roman vine si imi pune o taxa care imi ia un atribut important al dreptului meu de proprietate: dispozitia juridica. Nu mai vorbim de faptul ca prevederile retroactiveaza si pana la urma tot vor pierde in instanta. Si in fond, daca este sa vorbim strict de mediu, un SLS AMG are emisii de peste 300grCO2 declarate de constructor, insa pentru ca este euro 6 are timbru 0. Ala consuma 35 litr/100km si polueaza de 2,5 ori mai mult decat un diesel de 3 l euro 4. Deci, unde-i echitatea? Taxam poluatorul ori ba? Cat are emisii o dacia 1310, aia care o mai ia si pe ulei? Si in final, cati bani se intorc la tine domnule contribuabil?
      Uite ce propun: hai sa lasam comunitatile locale sa impoziteze cilindreea. Si daca nu putem renunta la taxa / timbru de mediu, sa-l facem pe sfert ca valoare, sa fie acceptabil, tolerabil, sa-ti vina sa-l platesti fara sa te simti jefuit. Ce am rezolvat suprataxand? Am trimis peste 70k de masini in Bulgaria (cu tot cu impozite si asigurari) si ne incurca al dracu de tare UE ca nu le putem limita accesul.
      Nu-mi vine sa cred ca ai ajuns sa cauti argumente pentru o aberatie, doar pentru ca este elucubratia unui guvern pe care l-ai votat. In fond, ce faci, sustii necesitatea unei taxe de smecher, nu?

      Răspunde
       
    2. mihaix
      Iulie 4, 2013 la ora 01:19

      Ar fi o treaba sa se dea subventii la motorina pt agricultura , mai ales tinand cont ca noi avem petrol (aveam, dar hai sa zicem ca avem , ca e inca in pamant romanesc 🙂 ).
      Dar sunt convins ca o asemenea masura ar fi imediat urmata de smecherii care fac bani din trafic cu motorina ieftina, fara a avea nici o legatura cu agricultura. totul sub obladuirea „organelor” statului – remember ANAF – blejnar si contrabanda cu petrol 🙂

      Răspunde
       
      1. un turist
        Iulie 4, 2013 la ora 12:50

        MihaiX In Gerrmania avem motorina de auto normala si cea pentru centrale de incalzit colorata rosu deci fiscul mai controleaza si cel prins plateste fffffmult de nu se plateste sa inseli. Se va putea colora si motorina pentru tractoare adica agricultura in verde sau?

        Răspunde
         
      2. mihaix
        Iulie 4, 2013 la ora 13:22

        De putut se poate intotdeauna, in ambele directii, depinde in care se vrea.
        Colorarea e una din solutii, ce te faci insa , cand vine ala de la fisc sau politie la infractor, si de fata cu toti oamenii zice: benzina asta nu e colorata, cand toti o vad verde ?
        Metaforic vorbind cam asa se intampla in Ro, problema nu a fost niciodata legea, sau regulamentul, ci aplicarea sa. De asta si dadeam exemplul cu Blejnar. Pai daca chiar cel care controleaza face marlanii, ce sa te mai astepti cand controleaza.
        Asta e problema la noi, si asta o aud zilnic si de la magistrati si grefieri. Problema este cu aplicarea neuniforma a legii, pt ca in loc sa ia legea si sa o aplice pt ce a fost ea creata, se cauta si se aplica mai mult chichitele. Bine , si legea , cel putin pe civil , e facut prost rau (a se citi voit interpretabila) , si permite asemenea aberatii.
        Deci hai sa coloram motorina , pt ca sa avem surpriza ca 90% din reprezentantii statului au problema de daltonism. Daca asa s-a nimerit :), poti sa te iei de bietul om ca vede altfel.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Iulie 4, 2013 la ora 13:41

          Dupa relatatrea d-voastra pot intelege ca in Romania exista un fel de anarhie fiecare face ce vrea important sa aiba puterea administrativa sau politica.Deci nu trebuie sa plingem daca lucrurile merg pe dos. Nu pot concepe ca un angajat sau cine stie ce sef sa lucreze in deficitul statului si cu acoperire legala, cum poate fi legea interpretabila in acest caz ca nu este o suspiciune ci o fapta demonstrata. Da domnule in Germania motorina pentru agricultura este si ea scutita fiscal cu un quantum. Bine spuns ce este bun dispare si numai restul de slabaciuni ramine.

          Răspunde
           
          1. mihaix
            Iulie 5, 2013 la ora 10:00

            In mare da, fiecare vrea puterea politica, administrativa, etc pt a isi pune protejatii, pilele, in locuri cheie, de unde sa vireze plicul lunar pana sus la ministru. Nu este o metafora partea cu ministrul.
            Salariile sunt mici, dar asta nu justifica acest lucru.
            In general in institutiile de stat sunt f multi cei pe pile care nu fac nimic (chiar si 70 80 %), si atunci greul cade pe restul. cunosc cazuri in care seful si inca 70% din institutie o frecau, si restul munceau pt ei, desi institutia incepuse cu un procent invers (70% munceau).
            anaful si alte institutii de control nu se ocupa de marii datornici, protejati politic, decat in cazul in care calca pe bec, atunci cand doar li se reaminteste cine e seful si unde sa votizeze.
            Ca in orice caz, exista si exceptii, de oameni care isi fac treaba, dar din pacate partea cu plicul si cu ghiseul e adevarata la functionari. Cei mai ai dracului pe care i-am intalnit pana acum sunt cei din primarii, unde poti sta si 3 luni pt un proiect cu fonduri europene, daca vrei sa faci corect treburile, te trimit de la unul la altul, pana te prinzi ca trebuie sa cotizezi. Daca te-ai prins , sau daca vii din partea cui trebuie, in 3 zile esti rezolvat. Asa ca sa ma lase Ponta , Boc, Udrea in pace cu textele ca au rezolvat infrastructura si ca sa se duca oamenii sa isi faca proiecte, pt ca pe functionari ii doare undeva si ti-o zic in fata prin modul de a se purta. Ce e la centru, nu e si in provincie, acolo ei sunt boierii, centrul e departe, iar tu esti vaca de muls.

             
    3. Codru'Penal
      Iulie 4, 2013 la ora 01:48

      @Laurentiucat: Ca spuneam de consecventa, uite, mi-am facut timp sa-ti reamintesc:
      ..asa si cu masinile si taxa de timbru…daca se face ceva cu banii astia sa bage taxa si in carburant. daca o sa-i dea la “neamuri” ,le doresc sa-si ia cuie si scanduri de cosciuge.
      Ianuarie 25, 2013 la ora 22:14
      ..mi se pare ok cu taxa asta inclusa in carburant, se respecta principiul poluatorul plateste. cine are masini nepoluante( sa zicem) dar cu capacitate cilindrica mare si cele care sunt generatii mai vechi( de regula cu consum maricel) sa cotizeze.
      Ianuarie 9, 2013 la ora 20:37
      ..basescu…ne-ai lasat flamanzi si goi. da-ne pielea inapoi!
      Ianuarie 25, 2012 la ora 17:09

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Iulie 4, 2013 la ora 08:31

        codrule- am mai citit,m-am mai gandit si a iesit altceva.
        despre ponta si guvernul actual incerc sa fiu obiectiv.
        despre faptul cu votatul: si pe iliescu am ajuns sa-l votez in 2000, l-am votat si pe basescu in 2004, asa am votat si cu usl anul trecut. dar nu-s casatorit cu ei si chiar si asa divortul se pronunta usor acum.
        vezi ca asta e o metoda sa scapi de taxa de prima inmatriculare( prin partaj).
        nu uit ca i-am promis fratelui lui moise ca dupa sarbatorile de iarna dam de pamant si cu ponta. pana atunci doar il mai intep pe ici pe colo.
        p.s.
        mi-am mai luat un tico de rezerva.
        are ac, spoiler,casetofon( tre sa gasesc o caseta adaptoare) si are doar vreo 100 k de km.
        ala vechi nu mai are bara din fata,scut,si tobe. dar zboara…

        Răspunde
         
    4. cornel
      Iulie 4, 2013 la ora 09:52

      Cam ai dreptate. Pe langa faptul ca 75% dintre masinile care sunt cumparate prin programul Rabla sunt Dacia, deci se sprijina o intreprindere romaneasca care plateste taxe si impozite la stat, creeaza PIB si ofera locuri de munca iar o parte din acesti bani se intorc la stat sub forma de taxe si impozite (24% este TVA-ul + alte taxe care se platesc atunci cand iti cumperi si inscrii o masina) eu cred ca e nevoie in proportie mai mare chiar, pentru economie acum, alocarea de aprox 50% din aceasta suma pentru cumpararea de utilaje agricole (tractoare si combine) iar subventia aia foarte mare pentru masinile electice mi se pare o nesimtire, in contextul economic pe care il are Romania in acest moment. Cred ca si ministrul agriculturii ar trebui sa aiba un cuvant important de spus pe aceasta tema.

      Răspunde
       
      1. Silviu
        Iulie 17, 2013 la ora 13:49

        Doamna Plumb, daca nu are bani la bugetul programului RABLA, ar putea sa vorbeasca cu colegul ei de la finante si sa faca un alt program, prin care sa reduca TVA la cel care adduce o masina veche. Dar na… economia romaneasca trebuie cotropita de taxe pana o omori si te trezesti cu o revolutie.

        Eu aveam de gand sa imi cumpar o masina noua anul acesta undeva la 13000Euro. Am un Logan diesel din 2006 pe care as fi luat cam 2300 de euro. Dar a venit Rovana si mi-a pus taxa 1500 euro deci nu mai raman cu nimic. Nu m-am descurajat, fiindca am vazut ca dau drumul la rabla si tata are o rabla. Am zis ca iau 1500 euro pe ea si in felul asta imi reduc din pret. Da de unde ca nici cu asta nu mi-a iesit. Acum ma gandesc sa emigrez in Germania, ca tara asta se duce de rapa. Acolo sunt taxe mari, dar macar primesti ceva de ele. La noi primesti niste cefe groase care fac afaceri cu statul si te calca cu X6 pe trecerea de pietoni. Apoi te dau in judecata ca ai vrut sa te sinucizi si le-ai stricat masina (asa a patit un cunoscut)

        Răspunde
         
    5. AndreiM
      Iulie 4, 2013 la ora 10:26

      Ba chiar e o taxa pe consum, daca nu ai consum de resurse nu ai impact asupra mediului

      Răspunde
       
  • Paul
    Iulie 3, 2013 la ora 22:08

    Rovana, am mai spus-o aici, e – formulat cel mai indulgent – o proasta. Probabil nu e cazul aici, dar daca esti in competitie pentru o pozitie de CEO (asta inseamna pe romana Director General al unei „intreprinderi”) esti intrebat de REALIZARI. Nu ajunge sa ai diaree verbala, trebuie sa demonstrezi cu FAPTE. Ceea ce nu e cazul la 99,9% din politicienii nostri.

    Răspunde
     
  • Dan
    Iulie 3, 2013 la ora 21:11

    Da 1-2 impozitam benzina fara de care economia nu merge, intr-o tara in care competivitatea e la pamant. O astfel de taxa s-ar duce in inflatie si pierdere de locuri de munca. Si apoi va mirati de ce nu sunt locuri de munca in tara. Eu cred ca viziunea economica nu o ai tu Moise.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 3, 2013 la ora 22:19

      D-le Dan, ma bucur sa observ ca ati punctat foarte corect problema competitivitatii in economia patriei noastre. De asemenea, nu pot sa nu remarc corectitudinea punctului dumneavoastra de vedere cu privire la corelatia dintre inflatie si somaj. Iar despre reflectarea pretului carburantilor in preturile finale la consumator aproape toata lumea are aceeasi parere, mai ales ca se anunta o crestere accentuata a pretului petrolului pe piata mondiala. In context, se poate oare desprinde ideea ca daca nu putem include in pretul carburantilor 20 bani la litru pentru primele de casare, nu putem include nici 45 bani?! Iar daca ar fi inclusi, ati dezaproba vehement, cu toata forta si convingerea dumneavoastra o asemenea masura? Ei, bine, aflati ca au fost inclusi fara stirea dumneavoastra de dl. I. Blanculescu in „centul Bancorex”. Si daca nu ati aflat inca, va spun eu ca sunt pe cale sa se infaptuiasca noi tepe cu decontare la Buget, iar dl. Blanculescu este iar in sfera conducerii de partid si de stat. Prin urmare este foarte probabil sa se adauge la benzina „centul CFR Marfa”, „centul Rosia Montana si Moldomin”, „centul Rompetrol” (ca nu mai platesc cele 200 mil. datorie) etc.

      Răspunde
       
      1. Blanculescu
        Iulie 3, 2013 la ora 23:04

        Buna seara, domnule Constantin
        Va multumesc pentru importanta atribuita, insa nu sunt nici pe departe in acea pozitie de forta si putere si nici nu am fost. Sunt un consultant financiar care muncesc din greu in sistemul privat, de peste 8 ani, de cand mi-am terminat mandatul de ministru, constiincios pentru clientii mei si sper si eficient.
        Sa pastram modestia pozitiilor noastre si sa incercam sa facem tot ce este mai bine pentru aceasta tara si oamenii ei.
        Cu respect si o seara frumoasa!
        Blanculescu

        Răspunde
         
        1. Adrian D.
          Iulie 3, 2013 la ora 23:18

          Buna seara , dle Blanculescu. „Sunt un consultant financiar care muncesc din greu in sistemul privat, de peste 8 ani […] constiincios pentru clientii mei si sper si eficient.” . Nu am nici cea mai mica indoiala in ce priveshte acest lucru. Shi imi permit sa observ, cu permisunea dvs., ca suntetzi eficient.

          Răspunde
           
          1. laurentiucat
            Iulie 4, 2013 la ora 00:18

            adriane tata…dl blanculescu nu mai da burse, ca nu mai e ministru. dar totusi se pare ca i-a ramas o scama pe rever.
            acu sa vedem daca ptr oltchim, dl ministru va fi si suficient…
            ca daca va fi asa, ma duc sa-mi cumpar o palarie pe care sa mi-o scot in fata domnieie sale,cand si daca va fi cazul… pana atunci suflu si-n iaurt sau in lumanare ca acu,noapte buna!

             
          2. Blanculescu
            Iulie 4, 2013 la ora 09:37

            Va multumesc domnule Adrian D. pentru apreciere!
            Cu deosebit respect,
            Blanculescu

             
        2. Constantin
          Iulie 6, 2013 la ora 18:59

          Domnule Blanculescu, este emotionanta modestia dumneavoastra si dati-mi voie, pentru ca nu va pot critica la adapostul anonimatului acestui blog, sa va laud pentru efortul dumneavoastra de a face tot ce este mai bine pentru aceasta tara si oamenii ei. Elogioasa dumneavoastra contributie la activitatea primului ministru al carui consilier sunteti se remarca, spre exemplu, prin demersurile facute de acesta pe langa autoritatile chineze, in cursul recentului turneu asiatic pe care dl. Ponta l-a intreprins, in vederea finalizarii de catre specialistii din aceasta tara a lucrarilor la Centrala Nucleara de la Cernavoda care functioneaza cu tehnologie canadiana. (Presupun ca doar in legatura cu aceasta l-ati consiliat dumneavoastra, in privinta parteneriatului strategic, probabil inclusiv in domeniul militar, primind consiliere din partea d-lui Mircea Dusa.) Apoi, nu trebuie sa uitam, desigur, contributia dumneavoastra majora in privinta planului de reorganizare a combinatului Oltchim Ramnicu Valcea, intocmit de grupul de specialisti aflat sub conducerea dumneavoastra. Asa cum spuneati in urma cu mai putin de trei luni, grupul alcatuit din „5-7 super-specialişti, din care va face parte şi consultantul Doru Lionăchescu şi Petru Pop, care ştie totul despre ceea ce se întâmplă la Arpechim” probabil a intocmit sub atenta dumneavoastra indrumare planul care a adus „mai bine pentru aceasta tara si oamenii ei”. Punerea sa in aplicare sub supravegherea dumneavoastra se afla fara indoiala in atentia lucratorilor de la Oltchim, care dupa cum s-a vazut au dificultati reale in cunoasterea si aprofundarea operei shakespeariene, motiv pentru care discutia cu colegul dumneavoastra dl. V. Vosganian referitoare la tragedia „Hamlet” s-a sfarsit la fel tragic precum piesa. O interventie a dumneavoastra in vederea schimbarii perspectivei literare spre Charles Dickens, bunaoara, cu o viziune catre „Marile sperante”, ar putea determina pe reprezentantii sindicali sa adopte o atitudine ceva mai intelegatoare. Cam la fel cum spera locuitorii Albei ca zona distrusa prin exploatarea aurului la Rosia Montana sa fie ecologizata, iar cianurile sa fie de data aceasta in cantitate mai mica deversate in Tisa. Tragedia Cuprumin o depaseste pe cea de la Elsinore. Eu va inteleg modestia, sa n-aveti nicio grija, si sper ca, neavand „acea pozitie de forta si putere”, oricat de agresiv ar fi lobby-ul pe care-l faceti pentru exploatarea resurselor minerale in zone si conditii in care impactul asupra mediului este major, actiunile dumneavoastra vor fi fara rezultat. Ramane de vazut cum se vor face privatizarile [ori concesiunile, sau ce-or fi ele], pentru ca in acesta privinta nici dumneavoastra, nici dl. V. Vosganian nu ati oferit detalii. Altfel, activitatea dumneavoastra din anii 1990 si pana astazi a reflectat fara indoiala dorinta de a „face tot ce este mai bine pentru aceasta tara si oamenii ei” si ati contribuit (iar in aceasta privinta va rog sa nu mai fiti chiar atat de modest) la dezvoltarea democratiei reprezentative in patria noastra. Adica, odata cu jaful de la Bancorex cetatenii romani au inteles mult mai bine ca pot avea un nivel de trai decent nu direct, ci prin reprezentantii lor, cei care au beneficiat de falimentul bancii. Cu ajutorul AVAB si FPS au fost trecute activele din proprietatea publica a statului in cea privata a unor nomenclaturisti fara ca ministrii sa se murdareasca pe maini. Spre exemplu, dl. Adrian Nastase, o persoana la randul sau deosebit de modesta, declara ca participarea sa la jaful asupra economiei romanesti a fost extrem de redusa, absolut nesemnificativa. Si sunt convins ca are dreptate, semnatura sa aparand rar pe documente incriminatoare. Au fost altii care au „contribuit” in folosul domniei sale, insa Autoritatea Nationala de Control, cu activitatea sa modesta, nu a descoperit nici un vinovat.

          Răspunde
           
      2. mihaix
        Iulie 4, 2013 la ora 01:37

        bine zis: Prin urmare este foarte probabil sa se adauge la benzina „centul CFR Marfa”, „centul Rosia Montana si Moldomin”, „centul Rompetrol” (ca nu mai platesc cele 200 mil. datorie) etc.
        Pt ca dupa guvernarea poc, trebuie sa „manance” si gura astora ceva.

        PS Fara legatura cu Dl Blanculescu.

        Răspunde
         
  • TiberiuC
    Iulie 3, 2013 la ora 20:34

    Eu ma incapatanez si afirm in continuare ca taxa auto /mediu/ce o fi este pur si simplu o „taxa de descurajare” ca sa nu iti cumperi second hand si sa faci vanzare companiilor (in special dacia). Acest lucru este penibil. Fratilor, nimeni nu poate sa impuna cuiva ce sa-si cumpere… ce drq sa fac?? MIE NU IMI PLACE DACIA!!!!!!! (la ultimele modele de logan si sandero au facut niste imbunatariri dpdv al designului…, dar tot nu imi place). Pe bune acuma, majoritatea cad in capcana ca vezi doamne se cumpara rable din germania… Fac o comparatie: Golf 5 2.0 TDI vs Logan ultima generatie… pai prefer un golf 5 sub 100 000k facuti in Germania, sincer…nu compari. Si nimeni nu poate spune ca Golf 5 este o rabla, s-a produs pana in 2009…

    Răspunde
     
  • mircea
    Iulie 3, 2013 la ora 20:30

    Sunt fan Moise Guran.In emisiunea de azi si de alte dati a-ti amintit si de medici.Problma cum ati puso este perfect valabila.Dar adevatata problema este in medicina primara.Medicii de fqmilie care nu se pot plinge de cit cistiga daca-si permit sa faca naveta de la zeci de Km nu lucreaza decit doua ore pe zi(timpul intre doua autobuze)In rest asistentele si asa destul de prost pregatite ramin in cabinet dupa plecarea medicului.Sistemul le permite sa transcie tratamentul pe reteta electronica si in lipsa medicului,semneaza si parafeaza in locul acestuia.Ce parere ai domnule Moise?Concurenta intre farmacii a ajuns la un sistem mafiot.Sunt unii medici corupti care la intelegere cu farmacistul nu mai elibereaza reteta bolnavului si-l trimite pe acesta fara reteta sa ridice medicamentele la o anumita ora de la anumita farmacie.in acest timp el are timp sa trasmita telefonic codul retetei necesar eliberari medicamentelor dupa care odata pe zi sau chiar mai rar se prezinta la farmacia respectiva sa-ridice bonusul .Plinge-l domnule Moise.!Altii devin distribuitori de carduri de fidelitate.Altii care lucreaza intro comuna vecina cu comuna unde are farmacia agreata isi pune la dispoziltie autoturimul propietate personala condus de asistenta cabinetului sa transporte bolnavii numai la o anume farmacie.Astfel se evita confuzia unora care incurca farmaciile ducindu-se la farmacia concurenta.Ce parere ai domnule Moise?.Sunt medici are refuza consultul sub motivul ca pierde autobuzul.Sunt medici in compliciate cu farmacistul si bine inteles contra unei atentii elibareaza medicamente compensate pentru bolnavii neasigurati pe numele altei rude asigurate.Ce parere ai domnule Moise?Merita sa faci o anume investigatie?Eu zic ca merita.

    Răspunde
     
  • Radu
    Iulie 3, 2013 la ora 20:00

    Sunt atat de scarbit de incompetenta lor incat nu mai am ce comenta .

    Răspunde
     
  • Codru'Penal
    Iulie 3, 2013 la ora 19:59

    Raspuns: pentru ca Rovana nu stie, nu vrea, nici nu poate. E cazuta din nori, nu are habar de nimic, doar ca nu tzipa..
    S-au terminat oamenii care stiu legislatie si au imaginatie, oamenii cu viziune si cu solutii si am mai dat inca o data de pamant cu piata auto si cu dreptul de proprietate al celor blestemati sa ramana legati de masinile lor din 2005. Este singurul ministru care are veleitati sa-i bata pe Ciorbea si pe Boc la prostie. Sa nu-mi spuneti ca lobbyul transportatorilor a fost mai puternic decat bunele-intenti ale d-nei, ca pe asta chiar nu o mai cred.

    Răspunde
     
    1. Viorica
      Iulie 3, 2013 la ora 22:03

      Oare cand vom intelege ca nici un om fie el si ministru nu are timpul fizic necesar sa cuprinda singur toate problemele? El are o echipa in spate care trebuie sa-i pregateasca toate datele. Daca omul pe un domeniu are experienta, cunostinte beton, atunci si ministrul va iesi cu o strategie corecta, coerenta si viabila. Dar daca nu ii iese in cale acel om providential, ce sa faca, sa il deseneze? Dar, oare daca i-ar iesi in cale un astfel de om, ar tine seama de parerea lui?

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        Iulie 4, 2013 la ora 09:33

        Cum, ca a platit statul burse in afara pentru pregatirea viitorilor specialisti. Sunt convins ca au format o unitate speciala, intr-un centru secret de unde actioneaza cu precizie si eficienta. Deci nu e ceea ce pare.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase