Ora de Business: miercuri, 17 aprilie 2013

Publicat la data de de Biziday

somajul-mediu-urban

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-98921 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

21 răspunsuri la Ora de Business: miercuri, 17 aprilie 2013

  • CuSandu
    Aprilie 21, 2013 la ora 19:41

    Domnul Nicu, (apr 18 20:50, 3-2-2-1) Este corect ce spuneti si tocmai exemplul pe care l-ati dat, ma determina sa repet „Nu exista justificare pentru intirzierea platii salariului”, si am spus-o din doua motive: unu, esti platit pentru ca te gasesti la locul de munca (cind ti se face evaluarea anuala, prezenta este unul din primii factori considerati – intirxierile sau absentele dauneaza pastrarii locului de munca mai mult decit o greseala sau o eroare, care este omeneasca si poate fi corectata), o slaba frecventa denota indiferenta si este extrem de grav, iar ce trebuie sa faci acolo este…munca sefului si este asa cum spuneti „Fiecare om este valorizat si contribuie cu valoare”; doi, recompensarea muncii depuse este un principiu social care are ca efect educarea si pastrarea unor moravuri sociale sanatoase, la fel cum este principiul „o familie sanatoasa este baza unei societati sanatoase”.

    Răspunde
     
  • Silvia
    Aprilie 18, 2013 la ora 17:25

    Impreuna cu sotul meu urmarim emisiunea pe intelesul tuturor ,,ORA DE BUSINESS”.Doresc un sfat vreau sa vand un certificat SIF. MUNTENIA, mostenit unde ma pot adresa?

    Răspunde
     
  • cornel
    Aprilie 18, 2013 la ora 00:22

    Moise, nu sunt de acord cu tine : dupa mine esential atunci cand iti cumperi casa nu e sa nimeresti trendul. ESENTIAL atunci cand iti cumperi o casa e faptul sa iti poti permite lucrul asta, adica rata sa nu reprezinte nici o problema pentru familia respectiva, pe termen lung.
    E numai o parere.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Aprilie 18, 2013 la ora 00:28

      Am aici in vedere o familie care isi doreste o casa si un trai linistit si sigur si nu o familie care viseaza la cai verzi pe pereti sau speculatorii imobiliari.

      Răspunde
       
      1. CuSandu
        Aprilie 18, 2013 la ora 04:18

        Aveti dreptate, dar mai e un ESENTIAL: familia trebuie sa aiba nevoie de casa, si daca da, atunci acesta este un esential mai prioritar decit cum platesti. Necesitatea de a plati apare acum ca o motivatie de a munci. Deci aceste doua esentiale si aceasta motivatie devin niste pirghii spre dezvoltare economica.

        Răspunde
         
  • cornel
    Aprilie 18, 2013 la ora 00:15

    Pentru angajatii de la CFR ce au intrat in greva nu pot sa le spun decat – SA LE FIE RUSINE. Cine suporta pierderile provocate de aceasta greva? Mi se pare o sfidare, la adresa intregii societati romanesti, parerea mea.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 18, 2013 la ora 03:56

      Daca faci greva si nu sufera nimeni, o faci degeaba.

      Răspunde
       
    2. Nicu
      Aprilie 18, 2013 la ora 10:37

      cu parere de rau va anunt, Moise si Cornel, ca IRLU nu face parte si nu are nicio legatura cu CFR SA. IRLU se ocupa cu repararea locomotivelor (in principal de calatori, in cazul Brasovului, deci CFR Calatori SA este principalul beneficiar), iar la cate trenuri mai circula azi, parcul de locomotive nu prea pare a fi afectat, deci conexiunea facuta cu schimbarea managementului de la CFR SA este inexistenta. Incepand cu anul 1998, SNCFR a fost „sparta” (sub ministeriatul lui Basescu) in mai multe societati, insa presa continua sa le trateze in aceeasi oala, chiar si dupa 15 ani…

      Răspunde
       
      1. cornel
        Aprilie 18, 2013 la ora 10:58

        Multumesc pentru raspuns insa in stire era ca unele locomotive nu au putut sa paraseasca depoul si astfel s-au creat disfunctionalitati in circulatia unor garnituri de trenuri. Cam asa era stirea. Oricum greva mi s-a parut de prost gust si nejustificata. Am rude care lucreaza la firme de constructii unde sunt intarzieri la plata salariilor de peste 30 de zile si nu a facut nimeni greva pentru ca pierd lucrari si contracte si nimeni nu e dispus la asa ceva pentru ca ramane fara loc de munca. Asa ca ….
        E numai o parere.

        Răspunde
         
        1. Nicu
          Aprilie 18, 2013 la ora 11:32

          cred ca aici s-a mers pe strategia „bate fierul cat e cald”… mai ales cand e vorba de poprirea conturilor, daca apuci sa intri in hatisul birocratic e dificil sa mai iesi in timp util. pe de alta parte, cred ca tine si de cultura organizationala; adica, daca noi o ducem rau si angajatorul/patronul/seful asijderea, atunci ne solidarizam cu el; daca insa o duce bine si noi rau, trebuie sa-l tragem de maneca.
          nu in ultimul rand, intarzierea platii salariilor este degradanta pentru muncitori, cu atat mai mult cand este nejustificata. am fost in situatia de a sta la usa patronului pentru plata ce mi se cuvenea in urma muncii prestate si am inghitit multe „galuste”… nu sunt dornic sa repet experienta

          Răspunde
           
          1. CuSandu
            Aprilie 18, 2013 la ora 19:18

            Dl Nicu, Nu exista justificare pentru intirzierea platii salariului. La fel cum patronul nu accepta nici o justificare cind salariatul freaca tiparu. Ce numiti „cultura organizationala” sa insemne ce se spune: sa moara si capra vecinului? Daca da, atunci sunt deacord: angajatii isi cunosc mai bine problemele si au dreptul legitim sa ceara corectarea situatiei. In momentul in care sunt presati, din afara companiei, la concesii, se vor creea precedente pe care si alti patroni le vor urma. Asa cum patronii sunt uniti, la fel si salariatii. Cred ca nu gresesc.

             
        2. CuSandu
          Aprilie 18, 2013 la ora 19:01

          Frica de saracie duce la mai multa saracie…

          Răspunde
           
          1. Nicu
            Aprilie 18, 2013 la ora 20:50

            Dl CuSandu, nu gresiti. Intr-o cultura organizationala solida, afacerea nu este a patronului, ci a echipei. O istorioara motivationala spune ca un afacerist a mers, la putini ani dupa razboi, la o uzina americana de avioane. Intrand in curte a vazut un om de serviciu dand cu matura si l-a intrebat ce (mai) face. Iar omul i-a raspuns: „NOI aici facem avioane!”. Fiecare om este valorizat si contribuie cu valoare. Nu e cazul la noi si din acest motiv nu este justificata intarzierea salariilor.

             
  • cornel
    Aprilie 18, 2013 la ora 00:10

    Angajatii de la Dacia ar trebui sa fie constienti ca industria auto din Europa, dar si din lume, are probleme cu vanzarile. Asadar trebuie profitat de oportunitatile oferite de piata. Daca atunci e greva e o problema iar aceasta problema poate sa isi produca efectele intr-un timp relativ scurt iar atunci nu mai poate fi vorba de cresteri salariale ci mai degraba de somaj tehnic sau de disponibilizari de personal.
    La Dacia e nevoie de o maturitate atat la nivel de conducere (vezi declaratiile patronilor francezi de acum aprox 5-6 luni) cat si la nivel de lideri sindicali si salariati.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 18, 2013 la ora 04:06

      Intr-o economie de piata, patronii si angajatii au drepturi egale. Cind patronii isi rezolva interesul, nu le pasa de ce se vorbeste in urma lor. Cind angajatii isi revendica drepturile (ca doar nu fac greva de florile marului), daca asta afecteaza economia tarii, cred ca guvernul ar trebui sa-si sprijine cetatenii lui, inclusiv pe grevisti. Dar cum bugetarii isi mingiie plicurile, asa ceva nu prea se intimpla.

      Răspunde
       
  • George
    Aprilie 17, 2013 la ora 23:50

    Moise, dar vad ca sustii o nu-stiu-ce campanie care se ingrijoreaza ca din Romania la fiecare 5 min pleaca un medic. Si care e problema? Un jegos mai putin. (Da, nu sunt toti jegosi, dar 90% sunt).

    Eu nu pot sa inteleg de ce pe nimeni nu il preocupa la cate minute e santajat cu moartea un pacient in spitalele din Romania, la cate minute e umilit un pacient in Romania.

    Daca citeste vreun medic asta, poate va intalniti cu mine intr-o imprejurare neplacuta pentru mine, va garantez ca spaga pe care o sa v-o dau face parte dintr-un flagrant. Aveti grija!

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 18, 2013 la ora 03:53

      Dl George, va inteleg si va dau dreptate, dar asa cum ati spus nu sunt toti la fel, fara sa calculam procentaje. Este un obicei impamintenit, cind tu esti fericit sa vrei ca si cel care te-a fericit sa fie fericit. Cum faci asta? Il cadorisesti. Asta nu e spaga. Dar cind iti santajeaza suferintele pentru interese meschine – asta trebuie pedepsit. Despre acesta campanie, sunt de parere ca arata a discriminare a celorlalte profesii – toata lumea plateste taxa.

      Răspunde
       
  • cosmin
    Aprilie 17, 2013 la ora 22:57

    salut,
    doua scapari majore in emisiunea de azi:

    1 somajul nostru este mai mic din mai multe motive:
    – lipsa de perspective/pofta de munca,
    – munca la negru ( la tara se lucreaza pe 100 de lei + mancare ziua, timp de o saptamana, dupa care se bea trei
    – nu se numara cei 3-4 milioane plecati la munca – astia nu sunt somerii Romaniei? faptul ca le „fura” job-urile din ue sau ingroasa fenomenul infractional nu are legatura cu somajul de aici?

    2 degeaba vorbiti despre atitudinea fata de munca: ce-mi iese, nu ce fac…
    daca nu abordati si atitudinea fata de scoala: lipsa de respect, disciplina si atitudinea gresita. mergem la scoala pentru moda, telefoane si fabrica de diplome, atunci de ce n-am merge la munca pentrtu ca trebuie sa ne dea cineva niste bani.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 18, 2013 la ora 03:40

      Foarte interesant pdv: cei care pleaca la munca in afara, o fac pentru ca sunt someri in tara. Daca UE este considerat un tot, atunci si aspectul somajului ar fi trebuit sa fie globalizat la aceeasi scara, deci somerii din romania care lucreaza inalte tari europene nu ar putea fi considerati someri ai UE. Deasemenea nu poti fi somer si in Romania si in UE. Dar e nitel cam devreme pentru asa ceva, deci aparent aveti dreptate, dar sunt doua probleme, cred eu: ei nu s-au inscris pentru ajutorul de somaj, iar daca s-au inscris nu pot parasi tara sau prin plecare nu mai sunt someri. E limpede si intortocheata.
      Trebuie sa fiu platit pentru ca muncesc sau muncesc pentru ca oricum trebuie sa fiu platit – asta-i joc de cuvinte nu atitudine fata de munca.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase