Ora de Business: miercuri, 3 aprilie 2013

Publicat la data de de Biziday

criza-in-turcia

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-95262 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

24 răspunsuri la Ora de Business: miercuri, 3 aprilie 2013

  • cosmin moise
    Aprilie 4, 2013 la ora 19:45

    @cornel-mda….mareata realizare a guvernului ponta! Rusinica ba Boc!

    Răspunde
     
  • cornel
    Aprilie 4, 2013 la ora 17:38

    In timp de navetistii pe CFR nu au cu ce sa ajunga, decent si constant zilnic la serviciu , la finalul erei Boc de guvernare locomotivele de la CFR Calatori se plimbau ca niste berbeci dementi, cu un vagon agatat in spate, si fara nici un rost, studiu de marketing, strategie sau scop care sa aiba ca rezultat o activitate profitabila. Respectivii navetisti sunt cetateni romani care vor sa munceasca si sa traiasca cinstit si pentru care munca reprezinta ESENTA vietii lor (pacat ca cei care au guvernat Romania in aceasta perioada nu au sesizat acest aspect si indemnau romanii sa plece si sa munceasca prin tari straine, sa isi lase copii mici acasa in grija bunicilor, pentru ca tara lor Romania era o mama vitrega si rea si prea putin capabila sa inteleaga nevoile si necesitatile elementare ale propriilor ei cetateni). Cam la fel a fost si economia Romaniei, in aceasta perioada, daca e sa fac o comparatie.

    Răspunde
     
  • cornel
    Aprilie 4, 2013 la ora 17:24

    Un articol, de citit:
    http://www.zf.ro/companii/a-trebuit-sa-vina-un-grec-ca-scaunele-murdare-din-gara-de-nord-sa-fie-schimbate-foto-10712759
    Cand am spus ca lucrurile au inceput sa se miste, in Romania, sub actualul guvern am avut in vedere probleme nerezolvate de aprox 10 ani si care au fost rezolvate in cateva luni de catre componenti din actualul guvern. Vorbim aici de probleme simple unde era nevoie DECAT de buna credinta si voita. Guvernul Boc, cum am mai spus, a dormit in post si a fost platit degeaba de la buget. Adica nu degeaba. Am gresit. A fost platit ca sa se faca o politica ieftina, de lemn, daunatoare Romaniei si cetatenilor ei, sa se ocupe de afaceri personale/devalizari, frunze, studii de fezabilitate inutile si fara nici un rezultat final si alte smecherii. Rezultatul final il vedem astazi, cu varf si indesat, in devalizarile din economia romaneasca, timp de aproape 10 ani.
    E numai o parere.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 5, 2013 la ora 01:26

      Aveti dreptate. Un bolovan pornit la vale il opresti cu greu, si incet incepi sa-l impingi la deal. Se pare ca cel putin o parte din acest guvern a inteles ca nu se mai poate. Acuma se cere sprijin reciproc intre populatie si guvern.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Aprilie 4, 2013 la ora 17:19

    Domnule valentin, cred ca este interesant ceea ce scrieti, mi-a atras atentia mai ales punctul (4). Este de remarcat nivelul de informatizare necesar pentru punerea in aplicare a ideii, in contextul in care in patria noastra nu pot fi conexate bazele de date ale Politiei si Fiscului, spre exemplu, astfel incat daca platesti o amenda la Fisc, sa afle si Politia. Dl. V.Pambuccian spune ca tehnic nu este nico problema. Alti informaticieni sunt de acord cu domnia sa. Atunci, de ce mama ma-sii credeti ca nu se face? Ei, vedeti dumneavoastra, cand se punn asemenea intrebari in patria noastra, trebuie cautata o explicatie de felul „Cine este interesat ca un astfel de proiect sa nu se realizeze? Cine ar avea de pierdut din informatizarea activitatilor din sistemul sanitar (administrativ, fiscal etc.)?” Pai, dupa cum scriu si colegii comentatori, unii care ar pierde ar fi medicii. Acei medici care beneficiaza de imperfectiunile sistemului pentru a-si rotunji veniturile. Dar, cat de mari ar trebui sa fie veniturile medicilor pentru ca ei sa nu mai fie tentati sa si le „rotunjeasca” (domnule, parca veniturile medicilor ar fi in colturi si cele ale celorlalte categorii profesionale ar avea, asa, rotunjimi rubensiene!)? Nu stiu. Sa fie cat sunt in Franta? Sa fie cat ale cadrelor didactice? Nu! Cadrele didactice au venituri mici, ei fac parte dintr-o categorie inferioara, nu se compara cu medicii. Dar, poate avem in vedere sa pastram raportul intre salariile medicilor si profesorilor din Romania comparativ cu al celor din Franta. Rapoartele salariilor sunt comparabile. Dar veniturile NU mai sunt. Priviti ce masini sunt parcate in curtile spitalelor si ce masini sunt parcate in curtile liceelor sau universitatilor. (Am scris si „universitatilor” ca sa nu-mi reproseze vreun medic ca el este profesor universitar etc. si de aceea castiga cate un Mercedes pe luna. (Ma rog, pe trimestru, pe semestru, ori pe an, dupa caz.) Cam cat ar trebui sa fie, prin urmare salariile pentru ca medicii sa fie la fel de satisfacuti material pe cat sunt profesorii? Si cine garanteaza ca dupa aceeea nu vor mai lua shpaga? Am mai avut astfel de discutii atunci cand s-a discutat despre salariile(si alte drepturi banesti ale) magistratilor. Si s-a vazut ca tot iau shpaga. Haideti sa privim serios lucrurile. Exista o piata a muncii. Iar faptul ca munca medicilor este mai bine platita in Germania, spre exemplu, decat in Bulgaria, face ca medicii sa migreze intr-acolo, la fel ca bucatarii ori zidarii. N-are a face cu Arafat, este o piata comuna in care functioneaza cererea si oferta. Magistratii nu pot migra in Vest, iar cadrele didactice pot profesa cu succes meseria de culegatori de capsuni in Spania. Aceasta este si ramane realitatea de pe piata muncii, chiar daca salariile medicilor romani s-ar tripla maine.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 5, 2013 la ora 01:19

      Eu nu spun ca e rau ca fiscul sa aibe o banca de date comuna cu politia, nu stiu exact la ce ar folosi si nici nu este o prioritate pentru mine. Asi fi curios sa stiu care este raportul de aces la informatii intre americani la cele romanesti si intre romanesti la cele americane. Eu sunt doar curios, dar dvs care le stiti pe toate…

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Aprilie 5, 2013 la ora 10:22

        Pai daca nu stiti la ce ar folosi o conexiune a celor doua baze de date, desi am scris in comentariul pe care NU l-ati citit, oare de ce ati raspuns la comentariul meu adresat d-lui valentin?

        Răspunde
         
  • Cosmin Moise
    Aprilie 4, 2013 la ora 15:16

    @Florin-o investitia care va fi amortizata peste 600 de ani nu cred ca este profitabila-aici esti tu dezinformat
    http://www.frontpress.ro/2009/12/canalul-dunare-marea-neagra-de-la-megalomania-comunista-la-realismul-capitalist.html
    Si am spus ca se putea face altceva cu banii si mai ales cu munca voluntara, mult mai folositor. A fost ca si cand te-ai imprumuta ca sa-ti faci piscina si tu nu ai acoperis la casa.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 5, 2013 la ora 01:07

      Stimat domn, ziaristii din pacate traiesc din a agita/influenta opinia publica, din a dezinforma sau a informa preferential cititorii. Si isi fac treaba dupa cit de profesionisti sunt capabili sa fie. Este o eroare obisnuita sa preei din ziare o informatie si sa o transmiti mai departe fara sa te documentezi.
      Canalul Dunare – Marea Neagra a fost o ideie ne-comunista. Romania a avut intotdeauna virfuri de talie mondiala, atita doar ca spre deosebire de altii romanii se fudulesc cu mindria in loc sa fie mindri. Ideia canalului pe la Cernavoda a salvat Delta (unicat european si una din raritatile lumii in ce priveste varietatea faunei de migratoare) de la distrugere (de nepretuit) si a adus un aport la cresterea capacitatii de navigare, comparativ cu ce se putea inainte pe bratul Sulina (care trebuia dragat in permanenta). In aceasta lumina valoarea canalului cred ca e alta.
      Intotdeauna, cind cineva vrea sa defaimeze sau sa diminueze o valoare, va folosi aspecte politice. Folosirea de prizioneri sau puscariasi sau adversari politici la munci grele este o practica descoperita inainte de aparitia comunismului. Dar ziaristul dvs omite sa-si foloseasca „sursele istorice”. La fel cum nemtii erau condamnati pentru inaintarea in fata dusmanului sub scutul populatiei civile. Sigur ca este de condamnat, dar de inventat au inventat-o Imperiul Roman sau Otoman sau au preluat-o si ei de la altii. Deci, desi cindva am vorbit pe blog despre asta, aveti un link care o sa va descrie cum au fost exploatati emigrantii chinezi la celebra Canadian Pacific Railway (muncile cele mai grele – dinamitari, lucrari subterane – si platiti derizoriu si subalimentati. Abia in 2012 Guvernul canadian a decis ca este timpul sa-si ceara scuze oficial in fata urmasilor constructiei acestui proiect. Si stiti dece? Pentru ca in curind foarte multi chinezi vor fi angajati la lucrarile miniere pentru paminturi rare din Canada. Canada critica nu de mult conditiile de lucru in aceiasi industrie in China. Sunt curios daca in Canada va fi alta. Ma indoiesc, privind in urma la ce se intimpla in zona Rosiei Montane cu o firma canadiana, care foloseste deja intimidari si amenintari la adresa populatiei romane (unde e ziaristul dvs?). Despre exploatarile romanesti de minereu radioctiv, unde deseuri mortale au fost lasate la suprafata si populatii romanesti sunt sortite pieirii (nu puscariasi, nu condamnati politici) astazi, ACUMA.
      Ma opresc ca am inceput sa ma enervez. Acesta este link-ul cu chinezii canadieni, dar daca aveti curiozitatea sa aflati cine a construit Canalul Panama, placerea dvs eu sunt satul.
      http://www.vcn.bc.ca/pmmuseum/Programs/Building%20the%20Trans%20Canada%20Railroad.pdf

      Răspunde
       
  • Cosmin Moise
    Aprilie 4, 2013 la ora 15:00

    @Silvia-eu nu v-am jignit si va rog sa nu ma siliti sa o fac, pentru ca de pensionari slavitori de ceausism si comunism m-am saturat. Pentru stiinta d-voastra am 45 de ani, ma cheama Moise Cosmin si nu ma ascund sub pseudonim ca sa-mi pot da cu parerea, nu am fost fiu de nomencalturist ca sa beneficiez de „binefacerile” sistemului comunist asa cum, se pare, ca ati beneficiat d-voastra. Si da, aveti dreptate, ca si d-nul Guran si eu suntem decretei asa ca ne puteti spune greseli genetice! Da, greselile d-voastra si acolitilor d-voastra, greseli fara de care d-voastra nu ati mai fi scris nimic acum, decat poate ode pe la Cantarea Romaniei. Poate ma lamuriti care este rentabilitatea Transfagarasanului, unde era recunoscut invatamantul romanesc (poate coana Leana-prietena d-voastra)la ce sunt bune termocentralele si, in consecinta, mineritul in epoca energiei verzi etc. Si de unde scoateti concedii in statiuni cand stateam la cozi cu zilele ca sa mancam zi de zi, cu spagi la doctor atunci ca si acum!
    Mai tineti minte cozile femeilor la VATA?! Dar la hartie igienica?etc. etc. etc?
    Aaa, tineti minte doar ce-i bun! Ei bine, spre deosebire de d-voastra EU NU UIT! Si nu o sa-l uit nici pe Iliescu, ocrotitorul d-voastra de dupa 90 care a patronat furtul de care pomeniti si care, cu ajutorul d-voastra, ne-a calcat pe gat pe cei ca noi!

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 4, 2013 la ora 23:32

      Stimate domn, multi inainte de la 45 in sus. Eu sunt unul care intr-adevar s-a bucurat din plin de binefacerile perioadei ceausiste: parinti mei si prieteni au fost asasinati, eu am scapat in bucatele si datorita omeniei celorlalti din jurul meu. Deci nu mi se poate imputa nici comunism si nici capitalism, fara politica deci. In fiecare sistem economic sunt lucruri bune si rele. Nu poti nega un sistem pentru cele rele, nu poti lua in brate un sistem pentru cele bune. Cum este intotdeauna, adevarul este la mijloc. Situatia de astazi din Romania nu poate fi luata ca referinta pentru nimic. Despre capitalism puteti sa va documentati din istoria tarilor „dezvoltate” de unde au plecat si la ce au ajuns. Despre perioada de dinaintea „revolutiei” am sa va enumar citeva fapte, pe care eu le consider pozitive si care ar fi bine sa fie reconsiderate pentru un viitor bun al Romaniei:
      – in 1968, cind v-ati nascut, tineretul s-a inscris voluntar sa lupte contra invaziei russti in Cehoslovacia si Romania, asi spune ca este un gest patriotic
      – in 1977, la cutremurul din Bucuresti, arhitecti au stat linga cladirile proiectate de ei (nemodificate la cerere lui Ceausescu si fara aprobarea proiectantilor) sa piara odata cu munca lor, la asa ceva nu este nevoie ca nimeni sa-ti recunoasca sompetenta
      – Portile de Fier este un baraj unic in Europa, necesar tarii si justificat prin debitul Dunarii. Singurul dezavantaj al acestui baraj nu este faptul ca a fost construit in timpul lui Ceausescu, ci faptul ca malul sirbesc este mult prea jos fata de malul romanesc stincos – locatia a fost aleasa ca cea mai optima posibila, motiv pentru care au fost sacrificate Orsova si Ada-Kaleh, iarasi Romania s-a reprezentat singura
      – Trans-Fagarasanul, probabil ca a fost un fel de „canal” si deci a implicat sacrificarea de vinovati si nevinovati dar este o realizare tehnica, a doua in Europa dupa soseaua care traverseaza Alpii din Austria spre Italia. Revin asupra vinovatilor sacrificati, si ma refer aici la legionari care au macelarit ca in codru, unii care au scapat prin convertire sau alte mijloace (cum au fost un profesor si un conferentiar din Facultatea mea)
      – pentru ca ati pomenit de Cintarea Romaniei cu dispret, am sa va spun ca tinerii mergeau la aceste festivale neobligati de nimeni si nimic, se simteau romani. Este foarte adevarat ca „tartorul” era Adrian Paunescu, un poet remarcabil dar si un lingau spurcat. Si de ce trebuie sa ne miram de ce s-a petrecut atunci cind astazi se stie ca Ilie Nastase, „racheta de aur” a Romaniei a vindut Cupa Davis, venita pentru prima data in Bucuresti, iar astazi este invitat la TVR ca mare…ce?
      – nu stiu despre ce epoca a energiei vorbiti, dar presupun ca nu are legatura cu termocentralele romanesti si nici cu mineritul romanesc, care si-au facut pe deplin treba
      – ca sa fiu scurt, voi pomeni doar: munca obligatorie (deci locul de munca si pensia asigurate prin lege), invatamintul si sanatatea gratuite (le spuneti spagi la doctori, eu le spun atentii de multumire benevola), probabil ca nu stiti ca biletele de concediu sau de tratament primite prin sindicat aveau o buna parte de suportare de la stat, biletele fiind distribuite numai celor cu venituri mici si f mici.
      Ca sa inchei, o societate care nu este capabila sa recunoasca ce a fost bun in trecutul ei nu poate avea viitor.

      Răspunde
       
  • Florin
    Aprilie 4, 2013 la ora 14:52

    D-lui @Cosmin care mi-a raspuns mai jos : Prietene, cand se arunca cu stiri false despre cineva (cum a fost cea cu complexul comun corean – preluata si de Moise in emisiune- stire dezmintita de sud-coreeni ) e propaganda pura. Mai mult, cand arunci cum a fost saptamana trecuta o stire in care spui ca nord-coreenii sunt gata de razboi si apoi spui ca a fost o greseala de traducere (http://www.newspad.ro/Declaratia-de-razboi-a-Phenianului-o-GRESEALA-de-traducere,607894.html), asta e o prostie grava si denota rea-credinta (la naiba, cand este o asemenea stire bomba poti face bine sa o traduci de 2 ori – altfel nu cred in teoria greselii ci pur si simplu a intentiei). Asa ca si la alte stiri prin care ni se descriu conditiile mizerabile in care traiesc nord-coreenii am unele semne de intrebare. Realitatea este undeva la mijloc, din pacate cei ca d-voastra cadeti mereu in capcana propagandei (cum bagati si minciuna aia cu canalul inutil etc – este profitabil)

    Răspunde
     
  • silvia
    Aprilie 4, 2013 la ora 14:19

    Pentru Marius.La gitul lui Moise Guran chiar nu ai de ce sa te arunci ca este cred singurul analist care nu vehiculeaza baliverne.Nu vine ca sa se vada la TV.Chiar verifica ce spune.
    Pentru Cosmin Moiese – sau cum te cheama.
    Am o curiozitate vis-a-vis de persoana mataluta. Poti sa-ti dezvalui virsta dragule ? Stii cum a facut poporul tara asta pe care au furat-o pe bucati si in intreg NOUAZECISTII ? Fa macar un gard de prepeleci si vei vedea cum nadusesti.Nu mai vorbi de persoane ucise, ca erau specialisti adevarati pe atunci care ii prezentau proiecte si poporul muncea – Transfagarasan,Vidraru,Portile de Fier,termocentrale, minerit cu orase ptr mineri cu concedii gratuite in statiuni si masa in regim de hotel,cu fabrici,uzine,zone industriale, statiuni balneare, litoralul cu toata salba statiunilor ‘STELARE’, cu invatamint recunoscut temeinic,cu sanatate ptr tot calicul,cu campusuri unversitare, etc,etc. Ca sa-ti mai insirui, trebuie sa platesti consilierea ca se vede ca n-ai habar de istoria recenta sau pasoptista a tarii.Cred ca nici nu erai proiectat.Da oricum, pare-se ca esti o greseala genetica care isi da cu parerea fara argumente si documentare.Pune mina pe carte inainte de a pune mina pe mouse. Hai PAAA

    Răspunde
     
  • silvia
    Aprilie 4, 2013 la ora 14:01

    Acum se pune problema de care a facut vorbire secretarul de stat Arafat.La Spitalul boli infectioase Iasi s-a tinut sedinta si s-a hotarit sa ocoleasca amenda, punind pacientii sa scrie cu mina lor lista de medicamente pe care sa si le cumpere.D-na director Dorobat care de cca 3 ani se plimba in America si Thailanda cum ne plimbam noi in parc, e foarte ofuscata si cauta gaselnite. Orice lege ar apare pina nu-i constringe ca pe vremea comunistilor cind daca aveau mortalitati era belea, NU SE ASTIMPARA. Toata lumea se agita ca le face ca le drege ca le impune ca trebuie schimbat prin partile esentiale,bla,bla.Spitalele au devenit din condei si „universitare” Domnii doctori fa c precum cafelele 3 in 1. In aceleasi 4-6 ore de spital, fac si administratie – sa-s sefi, fac si cursuri cu studentii – ca-s profesori si la spitale sint medici asociati, fac si internari sau bilete de iesire. intelegeti nu ?
    Stai pe holuri si mori asteptind, pentru ca prioritate au „bucataria interna”, cursurile cu studentiide care nu ai loc si la urma bolnavii care platesc asigurari si apeleaza la sistem. Fara trimitere nu te interneaza si dupa ce o duci, te cheama la cabinetul particular. ASTA NU ESTE CONCURENTA NELOAIALA ? Chiar nu se stie ? Cite venituri impozitate declara, ce salarii le trebuie ca sa se sature ? Se vorbeste ca nu sint elogiati,aplaudati,venerati.Pentru ce ? Da ce sint Dumnezei ? Si-au ales profesia pe care au transformat-o dupa 1990 in AFACERE si cu banii adunati le cresc vilele, parcurile de masini si apoi cotizeaza si ajung parlamentari cu imunitati ‘jde mii.
    Stit cum se fac angajarile in spitalele statului – la pediatrie dl parlamentar Burlea intrebati-l cu cit se platea ptr post de femeie de serviciu? Pleaca – vai ne lasa – tot ptr ca-s nesatui.Plateste poporul roman si-i scoleste si pleaca fara sa-si plateasca datoria ca au ajuns sa poata schimba macazul.In tara ramin cei bine infipti in sistem, odraslele incompetente, cei care n-au mai pus mina pe un studiu, pe o carte recenta de ani de zile – daca ai astm sau alergie, orice virsta ai ti se da Aerus.Daca ai palpitatii nu conteaza ca sintem fiecare un univers si nu seamana nici gemenii genotipic, iei Aspacardin s.a.m,.d. Mai ramin rejectatii care stiu ca nu fac fata in accident si, mai este o categorie foarte mica numeric, cu adevarat DE APRECIAT care chiar isi iubesc profesia cu toate riscurile si nu cer bani ptr carti (jenant) Mai sint foarte multe de spus,foarte multe dar concluzia este: NU-I PLINGETI CA STIU SA-SI POARTE DE GRIJA.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 4, 2013 la ora 22:29

      Pentru ca ati pomenit de spitale si mortalitate si practici studentesti, asi dori sa adaug ca aceasta neprofesionalitate a anumitor cadre medicale (doctori) de multe ori duce la murdarii criminale, care se intimpla si in spitale din tari „civilizate”, deci unde se presupune ca tendinta nu se datoreaza lipsurilor (desi si pe aici se practica taieri de la buget) cit dorintei de a te imbogati pe seama pacientilor. Concret, pot aminti doua situatii:
      – ai un pacient care decizi ca nu mai poate fi salvat sau nu „merita” efortul, cind ai alti pacienti care asteapta organe „de rezerva” – este o decizie murdara poleita cu umanitarism, iar dedesubt sunt mari interese.
      – ai un pacient pe care in loc sa incerci sa-l salvezi, te merita mai mult sa-l folosesti de cobai pentru cercetari sau pentru experientele studentilor
      In ambele situatii, nu e nimic de facut, doctorii se acopera unii pe altii, impartindusi interesele.

      Răspunde
       
  • marius
    Aprilie 4, 2013 la ora 13:38

    In privinta reportajului sau anuntului de crestere a pietei imobiliare domnule Guran, desi dvs. ati facut un preambul prin care ne-ati atentionat ca jumatate din suma tranzactiilor de 102 mil euro o reprezinta acea cladire de birouri, totusi colegii dvs. au spus ca a avut loc o crestere a nr . de tranzactii. Daca din 102 mil de euro vom scadea valoarea de tranzactionare a acelei cladiri (62 mil) raman tranzactii de 40 de mil care sunt mult mai mici decat cele 90 si ceva de anul trecut in aceeasi perioada si cand cred ca era o cifra mai reala. Eu traduc aceste 40 de mil de euro la o medie de 60000 de euro/proprietate fiindca asta este suma garantata de catre stat la creditele ipotecare si suma medie spre care se orienteaza si dezvoltatorii imobiliari pentru apartamentele noi, rezulta 666 de proprieatati, care impartite la nr de resedinte de judet ar veni putin peste 10 apartamente /municipiu resedinta de judet / 3 luni. Este foarte , foarte , foarte putin. Si asta in cazul in care am luat in calcul doar principalele orase din Romania. Cred ca se impune Domnule Guran sa faceti mai multe sapaturi si un nou reportaj ca o erata la ceea ce ati prezentat aseara. In conditiile cand zac apartamente si case la vanzare atat noi cat si vechi, scoase la licitatie de catre banci si de catre fisc la pretul de 450 – 500 euro / m2 iar asociatiile agentilor imobiliari anunta valoti medii de tranzactionare de 667 euro / m2 ma intreb cum s-a calculat acea medie, nimeni nu spune la cate tranzactii. Esantion, orase cu peste 300000 de locuitori? Este f important daca media este calculata la doar 10 apartamente tranzactionate in 3 luni de zile intr-un oras de peste 300000 de locuitori cum este Galati de ex. Nr acesta de tranzactii il facea o singura agentie imobiliara cu 3 agenti intr-o luna de zile in perioada 2000 -2007. Deci? Ati verificat nr. de tranzactii ? Despre cresteri ale nr de tranzactii, despre pret mediu / m2, nu va mai aruncati sa dati cifre pentru ca acestea sunt un mizilic fata de anii anteriori si nu ofera valori reale. E ca si cum am incerca sa disecam atomul. Piata imobiliara este in colaps. Sa traiti.

    Răspunde
     
  • silvia
    Aprilie 4, 2013 la ora 13:33

    Domnule Guran.Multumiri din suflet ca ne deschideti capul asupra a tot ceea ce se intimpla in tara pe care o creditam. In ce priveste sistemul sanitar care este in metastaza nici macar dumneavoastra nu aveti dintotdeauna dreptate.Pentru ca:atunci cind a aparut la iveala ce fac doctorii si farmacistii atiafirmat ca nu trebuie sa-i privim ca pe niste infractori !!. Ba da domnule Guran. Uitati-va cine si unde s-a aciuat: Cepoi, Astarastoaieie,Burlea, etc. Stiti dumneavoastraa ca te internezi in clinica de spital de stat si linga scrisoarea medicala ti se anexeaza Decont de cheltuieli ? Va pot trimite prin posta dovada. Bolnav pensionar cu pensie sub 740,00 lei, cu CAS platit 40 de ani cind legea spune pentru femei, maxim 32, fara o zi de spitalizare – cazare si masa, cu analize din pachetul de baza si cu decont de … 17 mil vechi -de trei ori pensia ei.Unde ajunge decontul? La CAS pe cheltuieli anuale pe pacient si cind ai nevoie din nou sa ti se spuna ca nu mai ai dreptul? In contul sectiei ? In buzunarul doctorilor ? Unde ?

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Aprilie 4, 2013 la ora 12:18

    @Florin-si nu sunt „barbari rai”???. In Coreea de Nord se traieste mai rau decat in Romania anilor 80, ceea ce nu-i putin lucru! Cretinul de Ceausescu a facut un canal inutil si o Casa a Poporului la fel de inutila, cu banii si munca cheltuita se puteau face autostrazi de nici China nu avea, iar dementii din familia Kim se inarmeaza! Nu au meritat si nu merita casapiti?

    Răspunde
     
  • valentin
    Aprilie 4, 2013 la ora 10:18

    Draga Moise,
    cu regret cred ca Arafat ii cam afara in probleme cu medicamente si am sa argumentez.
    1. Majoritatea medicilor specialisti sunt pe lista firmelor de medicamente si diferiti agenti bantuie pe holuri cu atenti sponsorizari de congrese etc.. pentru medici pentru a prescrie un anuit tip de medicament. Am fost internat in februarie si un agent economic explca unui medic sa prescrie medicamentu x (nu am fost atent la firma) ca sa traiasca si el agentul si deci firma evident straina. ––––––––––––––-
    2. Pe majoritatea medicilor ii sperie amenintarea cu datul in judecata pentru ca in cazul in care apartinatori constata ca ruda lor a murit vreau sa dea in judecata pe medic care incerca sa se apere in justitie cu argumentul ca a cheltuit o gramada de bani pe medicamente (ale spitalului) si ca a facut orice sa salveze. Nimeni nu trage la raspundere pe mort sau rude care fiind fara bani de fapt nu-si lua medicamentele. Preventia este nula si predilectia romanului se manifesta spre urgente care evident sunt GRATIS. De ce sa cheltui bani pe medicamente sa ma tratez cand ma ia cu SMURD de acasa si nu am nimic de platit. Cand ii trimiti acasa sa se trateze ei protesteaza ca sunt bolnavi si nu are cine sa-i ingrijeasca cea ce in spital este gratis. –––––––––––––––
    3. Cei care au bani dau atentii medicilor sa tina in spital pacientul chiar daca acesta este depasit medical si nu se mai poate face nimic. Si in general acestia sunt cei care aduc medicamente scumpe pentru prelugirea vietii rudelor. Este mai ieftin decat sa angajez un om sa ingrijeasca o ruda bolnava. Deci traiasca eficienta !! –––––––––––––––
    3. Arafat trebuie sa inteleaga ca pomparea unor munti de bani in urgente nu face dacat sa stimuleze consumul de „urgente” si ca preventia si ieftinirea medicamentelor si tratamentelor la domiciliu este mai ieftina. Stimularea medicilor de familie financiar sa trateze pacienti este mai benefica decat plimbatul cu ambulanta. Aberatia prin care medicul de familie taie chitanta de consultanta bolnavului chiar de 5 lei sau 10 duce la supraincarcarea urgentelor. ––––––––––––––-
    4. Nicolaescu daca era destept facea cardurile de sanatate la medici de familie. Ca si la POS (ca un card bancar cu chip cu cod pin) sau cand faci plata cu cardul medicul nu ar fi putut scrie o reteta fara cardul criptat introdus intr-un aparat care de fapt confirma prezenta pacientului la medic cat si la farmacie. Dispar automant pacienti fictivi consultati, retete prescrise aiurea si scad automat si cheltuielile. Deci emiterea cardului si dotarea medicilor cu POS este primordiala in tranzactii cu pacienti si medicamente. Impiedica medicul de familie sa faca smecherii. mai mult se pot trimite acasa listate serviciile medicale ale pacientului de care a beneficiat in cursul unui an ca si un extras de cont. pacientul ar fimai constient de cheltuielile implicate
    ––––––––––––––––––––
    Si acum la final am sa-ti explic de ce cheltuielile sunt mari. Lipsa personalului tehnic al Caselor de asigugrari condusi de politruci si motivatia salariala genereaza risipa din sanatate. Evident pe langa medici care pleca (unul la 4 ore) pleaca si cealata ramura tehnica adica informaticieni care ar putea face mult mai eficient sistemul. –––––––––––––––
    Ca sa citez ca imbecilul de Dragnea care este surprins de faptul ca angajati la stat sunt toti specialisti am sa-ti spun ca un informatician cu 20 de ani vechime in munca castiga la stat sub 2000 lei (1500 castiga o vanzatoare mai isteata) si un debutant sun 1000 de lei pe luna. Deci realizezi ca asa numiti „specialisti” a lui Dragnea sunt de fapt politruci de partid angajati ca au lipit afise si nicidecum adevarati specialisti care stau deoparte in campaniile electorale.
    Si inca ceva important !!
    SA FORMEZI UN SPECIALIST IN MEDICINA SAU INFORMATICA DUREAZA 10 ANI SI ACESTA CITESTE 2 ORE PE ZI CEL PUTIN IN MESERIE. Spre deosebire de alte discipline evolutia este atat de rapida ca esti fortat sa studiezi zilnic!! INCA CEVA UN INFORMATICIAN CA SI UN MEDIC LUCREZA CU CEL PUTIN 3 ORE MAI MULT PE ZI DECAT ALTE SPECIALITATI statistic vorbind. Si sa exemplific sotia care este medic specialist anestezist lucreaza pe saptamana cam 60-70 de ore!!!
    Exista municipii in Romania care au spital si nu au medic anestezist titular si un municipiu are cam 80 000 locuitori. Cred ca realizezi ca nu poti face nici o operatie fara ei.
    ––––––––––––––-
    PS – si noi am depus actele pentru Franta

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Aprilie 4, 2013 la ora 15:03

      Succes in Franta, si eu am amici medici care au plecat si care or sa plece anul acesta acolo, din pacate la noi nu se mai poate munci in domeniul medical, decat daca faci magarii. Chiar si in privat salariile sunt prea mici ca sa merite.

      Legat de „reforma”, si eu speram ca s-au prins ca e mai ieftin sa tratezi preventiv prin medicina de familie, dar … spaga si focusul e tot prin spital, si prin contracte.

      Răspunde
       
      1. CuSandu
        Aprilie 4, 2013 la ora 22:04

        Asa este, situatia este rea si poate deveni si mai rea, ca un bulgare de zapada, adica se poate accelera. Este la indemina sa se arunce vina pe politiceni (probabil in mare parte pe drept), dar adevaratul vinovat sunt oamenii/poporul care in loc sa inceapa sa faca ceva sta si asteapta. Ce? Cine nu are de lucru, se apuca de furat ca sa poata trai. Cine munceste greu si in final plateste taxe din buzunar, se apuca de furat. Citi rezista sa nu ofere spaga pentru a obtine contractul fara de care este pe bara cu toti ceilalti salariati. Citi dintre cei carora li se ofera spaga, o refuza cind cu aceasta si-ar putea compensa lipsurile de care nu este vinovat. Toate aceste exemple incercati sa le vedeti la clasele mici si mijlocii ale populatiei, unde se invirt sume mici dar f numeroase. Dar de fapt aici se formeaza baza si tendinta incurajatoare si transmisa categoriei bogate, unde nu apare aceeasi justificare ci numai acelasi obicei. Ce incerc sa spun este ca saracia este originea majoritatii relelor pe care le condamnam zi de zi. Iar saracia este generata de inertia/lipsa de actiune (nu pot spune lenevie, dar pot spune lipsa dorintei de a munci) datorata lipsei motivarii populatiei. Aceasta motivare trbuie sa vina de sus, de la cei care conduc. Dar ea va veni numai cind va fi ceruta de jos. Pare un cerc vicios, si poate chiar este, dar care poate fi rupt numai de cel care sufera mai tare si in orice caz ramine in tara. Cam asa este cu doctorii si cu toata lumea. Pina acum doar s-a pierdut, nu s-a sacrificat nimic. Cind oamenii vor intelege ca este mai bine sa sacrifici in loc sa ajungi la o situatie critica (fara iesire), totul va reintra incet dar sigur pe drumul refacerii. Sacrificiu nu inseamna vieti omenesti, ci sa stringi din dinti si sa continui sa muncesti chiar daca primesti mai putin decit ti se cuvine. Dar motivarea asta nu trebuie sa fie chioara, trebuie sa te asiguri ca sacrificiul tau va fi folosit de cei de sus pentru ati imbunatati conditiile treptat si continuu. In acest scenariu, competitia, concurenta nu-si au locul.

        Răspunde
         
  • CTL
    Aprilie 4, 2013 la ora 09:53

    @ Moise
    Legat de ce spuneati cu medicii, ca s-ar putea sa nu le placa noua noua de a practica medicina. Ca ei ca salvatori s-ar putea sa le zica pacientilor ” stii, s-ar putea ca asigurarea dumneavoastra sa nu acopere acest tratament, ar trebui sa scoate bani din buzunar „.
    Dar eu intreb, acum nu fac la fel ? Nu isi platesc medicamentele, nu trebuie sa dea ” atentii” ? Nu ne pleaca doctorii pe capete ? Sunt mai multumiti acum decat ar fi in situatia enuntata anterior ?
    Sistemul nostru de sanatate e exemplul perfec al politicilor te tip social, pana la urma nu pierd cativa ci toata societatea. La fel e si cu salvarea bancilor, cu somajul , cu agricultura, cu orice. Cand plateste intreaga societate pentru pierderi, apoi intreaga societate intra in faliment.

    Răspunde
     
  • Florin
    Aprilie 4, 2013 la ora 09:46

    Guvernul sud-coreean neaga informatiile legate de acel complex comun cu nord-coreenii… Da nici nu mai conteaza, propaganda trebuie sa-si faca treaba, nord-coreenii trebuie vazuti ca niste barbari rai.

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-14551780-guvernul-sud-coreean-neaga-informatiile-privitoare-muncitorii-din-coreea-sud-care-fost-obligati-paraseasca-complexul-industrial-inter-coreean-din-kaesong.htm

    Răspunde
     
  • Daniel
    Aprilie 3, 2013 la ora 22:08

    De mult voiam sa multumesc pentru ca existati.
    Va multumesc pentru ca existati!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase