BIZIDAY: MIERCURI, 13 ianuarie 2016

  • 2015 a fost un an al majorărilor salariale şi acest lucru l-au resimţit în special cei care primesc minimul pe economie. Toate au avut ca punct de plecare creşterile impuse de stat, dar, raportat la ele, statistica anunţă că salariul mediu net în România a fost la finalul lui 2015 cu zece la sută mai mare decât la finalul lui 2014.
  • O analiză extinsă legată de modul în care a evoluat preţul alimentelor anul trecut arată că acestea au fost într-adevăr mai ieftine datorită reducerii TVA de la 24 la 9 la sută. S-a întâmplat în luna iunie a anului trecut şi, după cum arată cifrele de la statistică, acela a fost momentul în care mâncarea s-a ieftinit cu peste opt la sută faţă de luna anterioară.
  • Moldova se îndreaptă încet și sigur către alegeri anticipate, al căror rezultat e greu de intuit. Președintele Nicolae Timofti nu a fost de acord cu nominalizarea lui Vladimir Plahotniuc, cel poreclit de presa din Moldova “Păpușarul”. Desigur, de trustul de presa care nu îi aparține. Teoretic, ar mai fi timp până pe 29 ianuarie să se aleagă un nou guvern.
stiri verificate

Comentarii prin facebook

18 răspunsuri la BIZIDAY: MIERCURI, 13 ianuarie 2016

  • Septimiu
    Ianuarie 14, 2016 la ora 22:33

    Urmaresc cu atentie, din pacate doar pe NET emisiunea si consider ca e una dintre putinele ocazii in care merita sa folosesc TV-ul (asa era cel putin cand emisiunea era pe postul public).

    Sunt deacord ca toti banii care sunt aruncati in piata vor fin in cele din urma inghititi de inflatie sau cresteri de curs. Nu poti primi mai multi bani cu acceasi munca sau mai bine spus cu acelasi rezultat final.

    Răspunde
     
  • alex
    Ianuarie 14, 2016 la ora 19:21

    La dat amenzi sintem primii insa de ce nu este nimeni care sa studieze cauzele pentru care acel om a recurs la o solutie atipica???Doar de a fenta legea?Nu cred. A vrut sa evite birocratia si spagile pe care trebuie sa le dea…

    Răspunde
     
  • DV
    Ianuarie 14, 2016 la ora 15:50

    Solutia cu lemnul este sa fie vandut scump la extern si ieftin pentru producatorii interni de mobilier.
    Eu cumpar lemnul de brad pentru mobila cu 1500-2200 lei/mc, fagul 2000 lei/mc si stejarul autohton 3200 lei/mc. Deci te rog sa nu zici ca lemnul pentru industria mobilei este ieftin.
    Cat mai pot urca eu pretul ca sa imi acoper cresterea pretului materiei prime?
    Probabil este ieftin pentru marii producatori dar pentru noi cei mici…
    La export desi lucrez produse de calitate nu le pot vinde foarte scump. Pentru ca un strain sa cumpere de la noi trebuie sa il atraga ceva si acel ceva este pretul. Daca ii dai un produs cu un pret apropiat de ce are local atunci 99.99% alege produsul local. Acest lucru il vad la ferestrele care le vand in Franta. Vand la acelasi pret de 2 ani si nu pot sa cresc pretul deoarece nu mai cumpara nimeni.

    Răspunde
     
    1. M
      Ianuarie 14, 2016 la ora 17:27

      UE este piata libera. Nu exista „vand scump la extern, ieftin la intern” – pe langa faptul ca ar fi o practica neconcurentiala, oricine ar putea sa vina sa-ti cumpere „intern” lemnul si sa iasa cu el din tara.

      Tie ti-ar conveni ca utilajele sa fie de 3 ori mai scumpe pentru Romania fata de Ungaria sau Germania?

      Din pacate, situatia nu este chiar „roz” pentru cei care au mizat doar pe pret. Moise a dat ieri una dintre solutii: branding.
      La care s-ar mai putea adauga, de exemplu, fonduri UE pentru investitii, retehnologizare, marketing extern etc. Adica sa ajungi cu fabricuta la nivelul Frantei. Cumva.

      Răspunde
       
      1. M
        Ianuarie 14, 2016 la ora 17:30

        Ca o mica paranteza: cat despre pret – s-au facut, pe bune, niste studii in India si s-a ajuns la o concluzie simpla, dar dureroasa: nu vei putea niciodata sa ridici pretul dupa ce ti-ai asigurat un client. De aceea este indicat sa iti castigi altfel clientul, nu prin pret. Altfel, nu vei face fata.

        Răspunde
         
      2. DV
        Ianuarie 15, 2016 la ora 08:23

        Eu m-am referit la faptul ca lemnul brut neprelucrat intr-un produs finit sa fie taxat suplimentar la export. Orice tara isi protejeaza resursele naturale. E foarte usor sa vorbesti despre branding dar sa ai bani sa iti faci un brand la nivel european e destul de costisitor.
        Legat de pret. Trebuie sa ai un pret mai mic pentru ca daca nu ai nimeni nu iti cumpara produsul. Aici ma refer la consumatorul european care va cumpara ceva produs local daca nu are o oferta mult mai buna. Nu stiu in ce domeniu lucrezi, daca faci sau nu export. Eu iti zic doar cu ce ma confrunt zilnic.

        Răspunde
         
        1. M
          Ianuarie 15, 2016 la ora 13:42

          Intelege ca nu ai cum sa taxezi suplimentar „exportul” intracomunitar – de fapt, comertul intracomunitar. Da cu tine de pamant UE de nu te vezi. Repet: cum ar fi ca Germania sau alta tara producatoare de utilaje sa ti le vanda de 3 ori mai scumpe, doar pentru ca nu esti local?

          Da, brandingul nu este ieftin, desi, daca este facut cu cap, poate fi accesibil. Dar el se „vede” in pretul final al produsului. Vezi Apple, de exemplu. Sau Samsung. Moise a fost „subtil” cand a explicat ca poti folosi Internetul pentru chestiile astea. Si are mare dreptate. Doar ca, la noi, „internetii” se folosesc pentru filme, muzica si software crackuit, nu pentru afaceri. Nasol.

          Cand intri intr-o spirala din asta de vanzari strict pe considerente de pret nu vei reusi sa avansezi, pentru ca nu iti vei permite sa ridici calitatea si sa achizitionezi servicii suplimentare. Si atunci te vei duce in jos de tot, pana dispari.

          La fel, legat de pret. Apple si Samsung au competitori destui si mult mai ieftini ca ei. De ce vand, totusi?

          Consumatorul european are diferite preferinte, nu se bazeaza doar pe pret. Aici ar trebui „lucrat” si inteles lucrul acesta. Altfel, ar cumpara doar Dacia si VW, iar Mercedes, BMW, Audi etc ar da faliment.

          O masura buna – care, apropos, este deja discutata la nivel UE – tine de costurile de transport si transparenta lor. Din DE in RO m-a costat 200 euro un palet cu 0.5T de marfa, door-to-door. Daca ar fi sa trimit de aici incolo, ar fi de 4 ori mai scump.

          Răspunde
           
  • raduB
    Ianuarie 14, 2016 la ora 15:41

    Nu mortalitatea cancerului în sine ar fi problema,(deși are o rată foarte mare per total),ci faptul că este o boală parșivă nepredictibilă în linii mari și deosebit de chinuitoare fizic și psihic asupra bolnavului, cu efecte majore financiare majore din cauza tratamentului scump,plus suferința psihică și financiară a familiei.În cazul bolilor cardiace,bolile sunt controlabile în mare măsură,nu se suferă fizic și psihic în linii mari,iar decesele sunt rapide,de multe ori chiar fără dureri și un lucru important,afectează mortal de regulă, persoanele care au trecut de vârsta a doua,deci mai aproape de „firesc„.

    Răspunde
     
  • radu
    Ianuarie 14, 2016 la ora 15:16

    Vrăjeala cu lemnul scump nu se susține.Din partea mea să scumpească de 100 de ori ca să regenereze total padurile și să importe lemn dacă sunt capabili,dacă nu la revedere,să se dezvolte IT-ul nu industriile care distrug pădurile indiferent de consecințele de moment.Ex că nu moare nimeni când o economie se restructurează a dat-o U.K. în perioada Doamnei de fier.Ce facem,distrugem pădurile ca să se îmbogățească câți-va și niște muncitori incapabili de flexibilizare?Cam tare,nu credeți?Așa că, fabricile de mobilă să pună mâna să importe lemn,să facă mobilă competitivă pe propriul brand nu în lohn și să se adapteze,punct

    Răspunde
     
    1. ady1234
      Ianuarie 14, 2016 la ora 15:19

      RAdu ce usor vorbesti, se vede ca nu esti din domeniu, nu esti constient cate locuri de munca se pierd daca intra in colaps industria lemnului, ce naiba ajungem sa importam si lemn cand avem atata in tara si sa il taie strainii pe al nostru?

      Răspunde
       
    2. ady1234
      Ianuarie 14, 2016 la ora 15:21

      Spui ca se distrug padurile, dar ce facem cand ele dupa o anumita varsta putrezesc si se distrug singure? Resursa naturala nevalorificata la momentul oportun inseamna miliarde de EUR pierdere.

      Răspunde
       
    3. DV
      Ianuarie 14, 2016 la ora 15:57

      Si cand vei cumpara o usa de interior cu 3000 lei o sa iti convina de minune. Sau nu o sa cumperi pe lemn ca cumperi din carton. Pai si aia o sa fie 2000 lei ca materia prima tot lemnul este. Sau o cumperi din plastic. Dar nici asa nu se poate pt ca vad ca esti ecologist.
      Lemnul nu trebuie sa se scumpeasca. Trebuie sa nu se mai fure si trebuie infintate plantatii de puiet.
      Solutia nu e complicata, e chiar usoara.

      Răspunde
       
    4. ady1234
      Ianuarie 14, 2016 la ora 16:01

      E interesant ca in ultimii 5 ani lemnul s-a scumpit cu 300% si totusi Romsilva raporteaza profituri tot mai mici… cum e posibil asa ceva?

      Răspunde
       
  • George
    Ianuarie 14, 2016 la ora 10:53

    @D-l Guran : Ministrul a facut foarte bine ne-amintind problema aceea cu campania electorala etc Pentru ca era falsa !
    1. In primul rand autostrada aia avea intarziere de 1 an si jumatate in momentul inaugurarii de catre Ponta, de unde si pana unde a fost inaugurata inainte de termen cum sustii ? Verificati va rog termenele … Au fost grabite marcajele etc , nici vorba ca graba sa fi afectat structura ..
    2. Problema la aceea autostrada a fost combinata (solutie gresita in studiu de fezabilitate / neadaptare la tipul de relief + fundatia complet diferita fata de proiect / materiale mai slabe si grosime strat diferit). Fundatia respectiva a fost pusa MULT inainte de inaugurare, nu mai zic de studiul de fezabilitate si proiectul care au fost facute cu multi ani inainte de campania electorala din 2014
    De ce am sustine cu gura mare varianta italienilor aia care vor sa scape cu penalitati cat mai mici ? De ce oare avem noi talentul asta de a ne injura reciproc in loc sa vedem adevarata cauza si a gasi solutii ?
    Sunt obisnuit sa vad astea la emisiuni mai slabe, la d-voastra am totusi niste pretentii
    Multumesc.

    Răspunde
     
  • Radu
    Ianuarie 14, 2016 la ora 09:04

    Moise, as vrea daca se poate sa militam pentru scoaterea amenzii contraventionale, sa o schimbam, de exemplu daca nu e platita in decurs de un an, in amenda penala. Poate asa o sa fortam sa plateasca sau sa nu mai incalce legea, toti hotii fara serviciu si bunuri material.
    Multumesc

    Răspunde
     
  • V
    Ianuarie 14, 2016 la ora 08:08

    Salut, posezi informatii eronate, este nevoie de Craiova-Calafat, poate nu este prioritara, dar avem nevoie de ea.
    In orice joc pe pc ce are in vedere construirea si dezvoltarea de orase, chiar se fac sugestii ca lucrarile se incep cu legarea constructiilor cu exteriorul. Uzina Ford venise in Craiova cu promisiunea din partea guvernului ca ii va construi Calafat-Craiova pentru a-si transporta vehiculele pe Dunare. In prezent DN56 nu poate suporta acest trafic

    Răspunde
     
  • Misu
    Ianuarie 14, 2016 la ora 04:21

    Moise, roaga te rog echipa sa verifice stirile din emisiune.
    Legat de Nokia, nu este o fuziune cu Alcatel-Lucent, ci o achizitie. E suficient sa dai pe google „Nokia aquires Alcatel-Lucent”.

    Referitor la comentariul lui Andrei de mai devreme: a fost clar o eroare de management in cazul telefoanelor mobile, dar legat de actiuni , vezi evolutia Nokia in ultimii doi ani. Mie imi pare rau ca nu am cumparat…as fi facut ceva profit… x6

    Răspunde
     
  • Stelian F
    Ianuarie 14, 2016 la ora 01:49

    Moise, oricum ati da-o cresterea nu e scadere. Cresterea cu 2,6% a productiei industriale nu este scadere. Este scaderea ritmului de crestere daca vreti dar nu scaderea productiei. Pai cand e cu plus spuneti ca este scadere, la cresterea productiei industriale si cand este cu minus spuneti ca este crestere, la scaderea cu 7% a pretului cimentului fata de acum 10 ani??? Pentru un profesionist n-ar trebui sa conteze numai continutul emisiunii ci in aceeasi masura si prezentarea ei. Ca doar vorbiti mult timp despre lucruri facute nu prea bine in Romania. Fiti un exemplu daca tot criticati.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase