Meritocraţia, cel mai important experiment pentru societatea noastră

0f20d531cf82aee7c70589ff2ad67a3cde Moise Guran

România nu s-a săturat de politicieni, ci s-a săturat de politicieni incompetenţi. S-a săturat de oameni care cred că politica este o meserie în sine, că nu mai trebuie să ştii altceva, dacă ştii să faci combinaţii, că poţi ajunge prefect, preşedinte de judeţ sau ministru, dacă eşti disciplinat şi de încredere la partid. Viitorii miniştri vor trebui să NU fie asta.

Potrivit Constituţiei României, premierul şi membrii cabinetului răspund solidar pentru deciziile lor. Prim-ministrul este cel care îşi asumă tot. Aşadar, premierul Cioloş va trebui să îşi aleagă doar oameni în care are încredere, indiferent de sugestiile venite de la PNL, de la PSD sau de la Cotroceni.

Le cer viitorilor miniştri şi prim-ministrului să nu le fie teamă să îşi asume lucruri. Să spună ceea ce cred ei că e bine, nu ceea ce vor partidele, televiziunile sau societatea să audă. Le cer să fie în primul rând ei înşişi, să NU se transforme în animale politice avide de popularitate şi voturi. Pentru asta nu trebuie decât să fie sinceri cu ei înşişi, iar deciziile pe care le vor lua să fie decizii de care să nu le poată fi niciodată ruşine.

Stimaţi tehnocraţi, viitori miniştri, nu vă fie teamă de Parlament! Acest Parlament nu mai contează, căci Strada este azi mai puternică decât politicienii. Dacă era după actualul Parlament al României, Victor Ponta încă era premier. (În această toamnă a trecut cu brio de o moţiune de cenzură, vă reamintesc.) Aşadar, tot ce poate face acest Parlament, acum, este să accepte învestirea cabinetului Cioloş sau să se dizolve. O eventuală respingere a lui ne va înscrie ireversibil spre anticipate.

Pe de altă parte, acest an de până la alegerile generale este cel mai important experiment politic pe care România l-a făcut până acum.

În sfârşit, încercăm împreună meritocraţia şi o încercăm de sus în jos, nu de jos în sus. Cei care au ieşit în stradă şi care vor impune, în final, un guvern foarte diferit de cele pe care le-am avut până acum, nu reprezintă (şi chiar păcat că nu reprezintă) marea masă a societăţii noastre. Cei care au ieşit în stradă reprezintă elitele, iar guvernul de tehnocraţi va fi un guvern de elite. Dar asta nu înseamnă că va fi un guvern pentru elite, aşa cum de prea multe ori s-a întâmplat cu guvernele venite de la un popor păcălit sau chiar cumpărat cu pomeni electorale.

Șansa noastră, ca ţară, este ca acest guvern să reuşească să impună standarde atât de înalte în calitatea guvernării, încât poporul însuşi să îşi dorească după aceea profesionişti, chiar înregimentaţi politic, dar profesionişti la conducere, în toate domeniile de activitate.

Vorbim de ani de zile de tehnocraţi, dar această idee a fost permanent respinsă, păcălită de către actualii politicieni. Pentru că o guvernare de calitate poate fi, pentru noi cetăţenii cu drept de vot, o oglindă în care am putea vedea diferenţa, am putea realiza răul pe care ni l-am făcut singuri atâţia ani, acceptând la conducere oameni care nu se pricep la nimic, dar care ştiu să se facă populari.

Stimaţi tehnocraţi viitori miniştri, dacă veţi risipi această şansă, atunci noi ca societate nu vom mai avea nicio şansă. Aşteptaţi-vă să fiţi criticaţi, chiar eu voi face asta atunci când va fi cazul, dar aşteptaţi-vă şi să fiţi desfiinţaţi pe persoană fizică, târâţi în mizerie pe la televiziunile de partid. Dar mergeţi înainte! Miza este mare, e bătălia a două lumi, una care se stinge, dar care se luptă încă să supravieţuiască, şi o alta care a început să spere la altceva pentru România.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

58 răspunsuri la Meritocraţia, cel mai important experiment pentru societatea noastră

  • mircea meglei
    Decembrie 14, 2015 la ora 17:23

    CITIT”WWW.MERITOCRATIA.RO”!

    Răspunde
     
  • Dan MIHAIA
    Decembrie 9, 2015 la ora 13:01

    Deci, domnule MOISE GURAN, dupa ce v-am trimis niste tabele si grafice legate de „subiect”, tot mai credeti in „MERITOCRATIA” asta de acum??? sau in „tehnocratul” Ciolos? asta sigur, daca v-ati uitat pe ele…

    Răspunde
     
  • ada
    Noiembrie 16, 2015 la ora 23:52

    ,,Tehnocrata ” de la justitie a raspuns lamentabil .Rusine pentru presedinte pentru acest lucru prost facut .Rusine pentru guvernul Ciolos .Rusine pentru parlamentarii din comisia de justitie. Felicitari doamnei din comisie care si-a dat demisia . Tinerii frumosi si liberi cand iesiti in strada ?

    Răspunde
     
    1. m
      Noiembrie 16, 2015 la ora 23:58

      mai lasati Doamna tinerii, ca ori sunt in chiloti ori n-au experienta ori ambele… Oare ati fost la fel de atenta la cum a raspuns fostul ministru al justitiei cand a fost audiat in comisie? Intuiesc ca era mult mai bine pregatit. Si neaparat tanar.

      Răspunde
       
  • cristi
    Noiembrie 12, 2015 la ora 10:46

    Sa va fie rusine (presa in general) pentru decredibilizati sistemul medical si pentru ca ii faceti pe oameni intr-un moment emotionant sa creada ca sunt cadavre ascunse, ca trebuiau toti arsii transferati in strainatate, ca nu s-a activat nu stiu ce cod promotional de la ue… RUSINE sa va fie si voua digi24 ca era postul la care ma asteptam cel mai putin si mai ales de la tine moise guran … sa faca o campanie de denigrare … schimbarea vine de la fiecare in parte, nu de la o demisie … aici si presa trebuie sa se schimbe metehnele nu numai societatea ca impuneti numai teoria conspiratiei in capul oamenilor si numai ganduri negative …trebuie sa iasa pacientii arsi sa dezminta informatiile murdare aruncate de voi… si vai ce intrebari stupide s-au pus la conferinta de presa cu pacientii de la bagdasar … reporterita digi24 a fost cap de afis la reporterii pun intrebari traznite … vai de noi ca nu avem alternative… decat sa inchidem televizorul evident

    Răspunde
     
  • m
    Noiembrie 12, 2015 la ora 10:22

    Bre Moise :), total de acord. Ma bucur ca tema guvernului de tehnocrati isi gaseste in sfarsit un loc mai generos in articolele tale 🙂 Iohannis are o ocazie imensa de a pune in practica „lucrul bine facut”. Daca Ciolos reuseste sa formeze un Guvern de profesionisti si de oameni integri, lucrurile sevor schimba dramatic indiferent cat de ostil e Parlamentul. Oamenii(nu doar Strada) ii vor sustine tot mai mult, pe masura ce vor incepe sa apara rezultatele. Sper ca si Iohannis si Ciolos sa inteleaga momentul in care se afla si ocazia(probabil unica) de a schimba Romania. Preventiv, la votul din Parlament(in cazl in care se formeaza intr-adevar un Guvern responsabil) ar trebui sa fim toti in strada :). Preventiv.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Noiembrie 12, 2015 la ora 08:56

    Buna ziua.

    Domnule Guran, nu sunt de acord cu guvern de tehnocrati.
    Iata motivarea:
    Tehnocratul este un specialist in domeniul in care activeaza.
    Ganditi-va ca un specialist nu are neaparat calitatea de a conduce o institutie. Faptul de a conduce (manageria), inseamna altceva decat a avea specialitatea in domeniul respectiv. Presupune alte calitati decat cele ale unui tehnocrat.
    In guvern, as desemna persoane care au studii manageriale. Doar in esalonul doi, poate in linia a treia, as numi tehnocrati.
    Oricum, in guvern, nu as numi pe nimeni pe linie politica.

    Domnule Guran, as dori ca schimbarea tuturor parlamentarilor sa se faca in urmatoarele conditii:
    Noile persoane propuse a fi alese ar trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    -sa fie specialisti in anumite domenii (aici ar trebui sa apara tehnocratul), avand in vedere ca activitatea de parlamentar se desfasoara in majoritatea timpului in comisii de specialitate. In momentul candidaturii sa prezinte public un C.V. din care sa rezulte in ce domeniu exceleaza.
    -in momentul in care candideaza, A.N.I. sa verifice averea personala, iar prima declaratie de avere sa fie facuta sub supravegherea acestei institutii. Orice instrainare sau achizitie de bunuri pe perioada desfasurarii activitatii de parlamentar, peste o anumita valoare, sa fie declarata la A.N.I.
    -sa fie obligatorie o verificare a sanatatii, din care sa rezulte ca este apt medical sa suporte si eventualele consecinte negative ale activitatii sale. Verificarea sa fie facuta periodic pe parcursul activitatii in Parlament.
    -orice vot in Parlament sa aiba la baza o motivatie scrisa, care sa fie facuta publica, in mod obligatoriu. In acest sens, aceste persoane vor putea sa fie afiliate din punct de vedere politic.
    -fara imunitate (de niciun fel).

    Din punct de vedere al politicienilor de meserie, acestia isi vor putea desfasura activitatea doar in cadrul partidelor politice. Acestia, in structurile partidelor, pana la un anumit nivel al acestor structuri, sa beneficieze de imunitate doar cu privire la declaratiile politice publice care le fac in exercitarea mandatelor.

    Răspunde
     
    1. andi
      Noiembrie 13, 2015 la ora 14:37

      Stai linistit, nici Guran nu crede in tehnocrati si „meritocratie”, e doar tema la moda prin care fatada „de dreapta” a aceluiasi sistem unic si centralizat manipuleaza masele credule.

      Răspunde
       
    2. m
      Noiembrie 15, 2015 la ora 18:16

      Excludeti varianta in care un tehnocrat este deja un bun manager. Ca sa va confirmati propria credinta :). Dar exista si manageri „tehnocrati”. Nu stiu sigur daca cei deja alesi de catre Premierul desemnat, dar ei exista 😉

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Noiembrie 12, 2015 la ora 07:27

    De data asta, problema „lumii care se stinge” e ca e prizoniera UE. De data asta „lumea care se stinge” nu are de unde chema mineri, nu poate cere ajutorul Moscovei, nu poate nimic. Are doar vreo 2-3 televiziuni care sa latre pentru ea. Latratul lor nu are nici un efect in comparatie cu muscatura veninoasa a DNA. DNA-ul ii ia si ii baga la racoare macat 24 ore, macar. De acolo incolo veninul isi face efectul. Ies schimbati la fata, nu le vine sa creada ca si lor li se intampla, se pot jura ca au fost mereu niste oameni cu suflet bun si au avut cele mai bune intentii. Degeaba, toate venele li se moaie cand vad probele procurorilor. Si ori aduc cobrei prada noua ( ciripesc ) ori sunt inghititi si nu mai aude nimeni de ei pentru multi, multi ani.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Noiembrie 12, 2015 la ora 07:20

    Lumea care se stinge mai are mult rau de facut tarii. Batalia e lunga, si ce se da din ea in strada e varful varfului iceberg-ului. Ea se da la fiecare ghiseu in care suntem tratati cu ingdiferenta de functionari, in fiecare sala de judecata, in fiecare clasa, in fiecare studio de televiziune, in trafic, in mintea fiecaruia, in mangazine ( unde primim sau nu bonul )… peste tot. Spuneati de energia strazii care se risipeste. Poate, dar flacarile din subteran nu s-au stins, vulcanul are oricand energia sa rabufneasca.
    Dusmanul e uneori viclean, speriat, indolent, plin de ura, cu o incredere falsa, fara capactatea de a se adapta. Si nu ma refer la a deveni mai viclean ci a se schimba in altceva care sa nu mai fie dusman. Asa cum e, este singurul mod in care stie sa fie.

    Răspunde
     
  • fulham2014
    Noiembrie 12, 2015 la ora 02:35

    Meritocratie. pragmatism si onestitate.
    Se pare ca in Singapore se poate.

    Răspunde
     
    1. andi
      Noiembrie 13, 2015 la ora 14:42

      In Singapore e un sistem autocratic, nu meritocratic. Probabil esti tanar si nu stii ce inseamna sa traiesti sub dictatura. Nu ti-ar placea.

      Răspunde
       
  • Dan T. Tudor
    Noiembrie 11, 2015 la ora 22:18

    Domnule Guran,

    Privesc chiar acum live emisunea Biziday (22:14, 11 noiembrie 2015).

    Am o recomandare!

    In emisunea de azi aveti un ton de caterinca, de mistocareala. Va rog sa renuntati la acest ton. Il gasesc enervant. Sint satul de acest ton in societatea romaneasca.

    Mutumesc anticipat!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 11, 2015 la ora 21:49

    „e bătălia a două lumi, una care se stinge…_ Suna interesant, ca in Star Wars. In timp ce noi (ca societate civila, desigur) facem guverne in strada sau in presa, baietii destepti au facut deja guvernul „pe bune”. Prim-ministrul desemnat/candidat a negociat deja cu partidele „sa se revizuiasca […], dar sa nu se schimbe nimic”. Administratia pastreaza intreaga structura in care n-a ajuns inca ideea de „meritocratie”. S-a stabilit! In plus, bugetarii vor primi salarii majorate cu 10%, iar cerinta principala este sa se mentina cresterea rata de economica din prezent. A…si guvernul de tranzitie sa nu se atinga de Bugetul structurat de dl Ponta.

    Răspunde
     
  • mac gregor
    Noiembrie 11, 2015 la ora 19:52

    Domnule Guran, va rog sa vorbiti ceva si despre economie, ca dolarul mai are putin si ajunge pana la cer si vreau sa inteleg ce se intampla.

    Răspunde
     
    1. marius
      Noiembrie 12, 2015 la ora 14:26

      pai eu zic ca principalele monede se uniformizeaza 1:1 . viteza cu care se va intampla nu o cunosc . daca ne gandim la francul elvetian poate fi si maine .

      Răspunde
       
  • Pic
    Noiembrie 11, 2015 la ora 17:54

    Ceea ce faceti dvs Moise Guran si altii ca voi este demolarea sistemului democratic.
    Cum adica parlamentul nu conteaza? Pai ce tara e asta?
    Problema nu este daca Dacian Ciolos este competent sau nu, problema este ca se insista pe abolirea sistemului democratic asa schiop cum e datorita oamenilor care il compun dar el este pana la urma un garant al ceea ce inseamna democratie. Parlamentul conteaza si trebuie sa conteze, altfel ajungem iar in 10 -15 ani in fundatura numita dictatura sau alte asemenea sisteme.
    Dacian Ciolos nu putea sa ocupe functiile pe care le-a ocupat si scolile pe care le-a urmat daca era baiatul simplu de la tara cum este portretizat de media, este si a fost sprijinit din spate de anumite cercuri si oameni, sa fim realisti.
    Guvernul sau trebuie sa intruneasca consens national, ca sa poata lucra trebuie sa aiba un parlament in spate, altfel ne aruncam in aer si pricajitul asta asta de sistem pe care il avem.
    Este aberant spirjinul pana la limita irationalului pe care il propavaduiti aici pentru cineva intr-o postura atat de precara precum cea a unui tehnocrat in fruntea unui guvern psd si sa recomandati sa nu se tina cont de nimeni si nimic in conditiile in care va doriti o societatea functionala intrece limitele gandirii logice pe care se presupune ca o aveti. IN rest respect pentru toata munca depusa, aveti grija ca agenda Digi nu va corespunde mult timp cu cea a oamenilor onesti.

    Răspunde
     
    1. ADE
      Noiembrie 12, 2015 la ora 09:24

      Da, domnule Pic, parlamentul acesta chiar nu conteaza. E doar o institutie fara substanta, populata de politicieni insalubri, pentru care unicul gand este sa se capatuiasca.

      Răspunde
       
  • nosztalgia
    Noiembrie 11, 2015 la ora 17:42

    Meritrocat sau nu, Ciolos a facut treaba buna la Ministerul Agriculturii bazinduse pe o desca batrina unsa cu toate alifiile pe numele sau Adrian Radulescu,seful sau de cabinet si ulterior secretar de stat.Daca vrea sa faca ceva, trebuie sa se bazeze pe oameni care au condus ceva in viata lor altfel o va da in bara.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Noiembrie 11, 2015 la ora 17:35

    Strada nu a impus nimic, a fost un alibi perfect pentru impunerea lui Dacian de la Berlin. Si bine imi pare!

    Răspunde
     
  • Gabriela
    Noiembrie 11, 2015 la ora 17:18

    NU stiu daca este ok sa va bucurati atat, dl Ciolos este evident ca este omul pus de cetateni straini in fruntea guvernului nostru.Eu stiu doar atat ca am un credit in franci elvetieni si ca ce s-a intamplat in sectorul nostru bancar a fost furt pe fata de 25 de ani cu ajutorul oamenilor interni.Domnilor, la ei oamenii sunt mai scoliti, mai civilizati la ei nu s-a ami putut fura prin credite si din acest motiv aceste lucruri nu se intampla si in tari civilizate.Din pacate si in celelelate sectoare si cel mai probabil in sectorul agricol cu ajutorul d-lui Ciolos se va intampla la fel, sa nu ne trezim ca intr-un a de zile ramanem fara agricultura care a inceput sa mai merga pentru ca ni se va fura terenul de sub nas

    Răspunde
     
  • BAF exportatoru
    Noiembrie 11, 2015 la ora 16:58

    Meritocratia ca meritocratia. Insa toata smecheria e sa lipseasca ticalosia.
    Nu tre’ sa fii vreun Einstein ca sa gospodaresti o tara. In schimb e musai sa fii bine intentionat si sa pui interesul celorlalti pe primul plan lasandu-l pe-al tau la coada. Si ar mai trebui sa stii sa incasezi pentru ca gastile cu interese cu siguranta vor incerca sa te casapeasca.

    Răspunde
     
  • popescu
    Noiembrie 11, 2015 la ora 14:40

    Au murit 50 de tineri in COLECTIV si nimic nu se va schimba cu Ciolos. Domnu presedinte Johannis ne-a tras teapa. Trebuie sa recunoastem.
    NIMIC NU SE VA SCHIMBA IN PARLAMENT SI ADMINISTRATIE.
    Suntem sortiti disparitiei. In cateva zeci de ani Romania nu va mai exista.
    Dragi tineri ati luat teapa. Dragi romani ati luat teapa.

    Răspunde
     
    1. popescu
      Noiembrie 11, 2015 la ora 14:43

      Daca ne mai ard si fratii moldoveni de 150milioane euro suntek cea mai buna Gasca de jumulit.

      Investiti in aur si terenuri. The pace is over.

      Răspunde
       
    2. Kristina
      Noiembrie 11, 2015 la ora 16:18

      Bun.Si daca stam si ne vaicarim pe internet rezolvam ceva?
      Nu.
      Vine 1 decembrie si romanii sărbătoresc in strada ziua națională. Asa e si la francezi,si la multe alte popoare europene.
      Credeti ca se pot răsturna asa usor nonvalorile protapite de 26 de ani in structurile statului?
      Nu.
      Faptul ca nominalizații actuali stiu 2-4 limbi straine sau au
      studii n la numar nu il LEGITIMA DREPT UN BUN PATRIOT.
      Concret a facut ceva pentru Romania?
      Ce ?că de promisiuni suntem sătui.
      Mergem in strada deocamdată ca alta varianta nu avem.
      In 89 a iesi in strada sa protestezi si sa ceri un drept era
      echivalent cu beciul securității in 24 h sau spitalul de nebuni.Crede-ma ca a fost si tatăl meu si eu (au zis ca e ereditar)Intre timp am deprins libertatea si puterea de a le ține piept!
      Acum cel mult PLATESTI o amenda sau iti la brat un prieten avocat.

      Răspunde
       
      1. popescu
        Noiembrie 12, 2015 la ora 08:54

        Crezi. Nu primesti amenda draga. Te ciomagesc bine jandarmii.

        Răspunde
         
        1. Kristina
          Noiembrie 12, 2015 la ora 09:50

          Daca dăm cu pietre POATE SA NE COTONAGEASCA AI DREPTATE ! dupa modelul Fasia Gaza …,
          Ai vazut palestinienii pun mâna una doua pe pietre.
          Sirieni aruncau in unguri acum o luna la zidul cu sârmă.

          Apoi lumea a inventat si alte arme între timp,chiar le-a perfecționat.
          Dintre toate sincer prefer arma cea mai puternica aomului.GANDUL.
          Pe ce crezi ca se bazeaza masoneria lor? 🙁

          ia gândeste ce li se poate intampla lor cand au o colectivitate relativ mare la numar care le trage raul-
          Pe asta se bazeaza puterea lor :pe frica voastră.
          Iesiti in strada ,iesim in strada ,nu dăm cu pietre ! E musai sa stie ca NOI EXISTAM.
          MINTEA OMULUI E ARMA CEA MAI PUTERNICA .

          Răspunde
           
          1. popescu
            Noiembrie 12, 2015 la ora 11:38

            Ieri la Galati, ANAF-ul a fost fugarit cu pietre. Stirea a fost data la pro tv.
            Smecherii fura cu milioanele de euro si culmea nu patesc nimic.
            NU CRED CA NE MAI FACEM BINE. DOAR daca poporul adica macar 10.000.000 linseaza public vreo 1000 de politicieni, lideri de partid, mari afaceristi, jurnalisti.

             
  • agent de turism
    Noiembrie 11, 2015 la ora 14:39

    ,, Ce oameni exceptionali trec pe langa noi (anonimi) si noi admiram prosteste atatia neghiobi, numai pentru ca au vorbit de ei presa si opinia publica. ,,

    Răspunde
     
  • gigi
    Noiembrie 11, 2015 la ora 13:54

    dle Guran, meritocratie doar la nivel de cativa ministri este cam egal cu zero

    Răspunde
     
  • JIJI de la scularie
    Noiembrie 11, 2015 la ora 12:39

    Constituția meritocrata trebuie votată si implementată ,altfel a fost degeaba ! Cu presiunea străzii !!! Mulțumim pt informații Anca !!

    Răspunde
     
  • JIJI
    Noiembrie 11, 2015 la ora 12:34

    multumim pt informații Anca ! Deja ne-am dezumflat ! Trebuie forțat implementarea Constituției meritocrate cu presiunea străzii ! Altfel a fost totul degeaba !

    Răspunde
     
  • Kristina
    Noiembrie 11, 2015 la ora 11:03

    De ce nu ni se permite TOTUSI schimbarea constitutiei?
    Cu acest domn in fruntea noului guvernului nu am ce mai comenta in plus fata de tot ce s-a comentat.
    Deciziile la nivelul lor sunt pur politice! se vede cu ochiul liber.
    IAR meritocrtia nu poate separata de factorul politic in cazul de față. Guvernul propune parlamentul decide.asa că nu ne imbatam cu apa rece.
    Acei 600 trebuiesc impuținati ,triati
    .Adică cei dovediți ca au probleme cu justiția nu au voie sa
    mai stea la parlament.
    Pleaca Victor PONTA din functia de premier pt.ca avea probleme in justitie si nu poate elibera scaunul un simplu
    parlamentar dovedit a fi corupt?!ce tara mai este asta?

    Răspunde
     
  • N!ck
    Noiembrie 11, 2015 la ora 10:13

    Daca tot au venit „specialistii” sper ca acum sa se schimbe modul in care sunt „stimulati” cumapartorii sa ceara bon fiscal.
    Daca nu vor sa renunte la loteria fiscala pentru ca poate fi „furata” dupa cum ne arata Moise, macar sa considere urmatoarea varianta de loterie:
    – extragerile au loc trimestrial in a 7-a duminica din urmatorul trimestru;
    – se extrage luna si ziua;
    – se extrage X prima cifra a totalului de pe bon si se considera castigatoare toate bonurile care au totalul cuprins in intervalul X.00 ~ X.99;
    – se extrage Y a doua cifra a totalului de pe bon si se considera castigatoare toate bonurile care au totalul cuprins in intervalul XY.00 ~ XY.99;
    – se extrage Z a treia cifra a totalului de pe bon si se considera castigatoare toate bonurile care au totalul cuprins in intervalul XYZ.00 ~ XYZ.99;

    In acest fel toti clientii erau stimulati sa ceara bonurile fiscale. Modul in care este organizata loteria acum nu ofera sanse egale tuturor intervalelor valorice. Altfel spus probabilitatea ca un bon fiscal cu totalul in intervalul 0.01~9.99 RON sa castige este mult redusa fata de bonurile cu totalul cuprins intre 100.01~999.99. Iar multi clienti renunta sa mai ceara bonuri fiscale buticurilor de cartier.

    Răspunde
     
  • mihai
    Noiembrie 11, 2015 la ora 10:04

    D-l Guran, e f. bine am, citit comentariile si cu multe rezerve ma bucur si zau ca’i de bine, cert de’i membru al grupului Bildenberg inseamna a avea vizibilitate cu ce’i mai bogati si importanti ai lumii si dupa varii teorii grupul Bildenberg e legat de masonerie. Apropos ciita lume stie ca SUA e stat crea de masoni si ca din cei peste 40 presedinti americanivro 30 au fost legati prin diverse legaturi(grupuri),legati de masonerie.. Se stie sigur, JFK nu a fost legat de masoni si ……………a murit, da si Lincoln a murit la teatru impuscat, dar, alta etapa istorica si asasinul era legat de KKK.
    La UE stie macar usa de la WC daca nu mai mult, asa ca macar vizibilitatea Ro va creste prin Ciolos, daca nu mai mult.

    Răspunde
     
  • Cristian K
    Noiembrie 11, 2015 la ora 09:41

    Sunt contestate meritele lui Ciolos pe domeniul agriculturii. Dacian Ciolos nu a putut schimba mentalitatea taranului roman, facandu-l sa se asocieze, nu sa fie el stapan pe jumatate de ha de pamant. Prin asociere s-ar fi creat performante agricole, dar romanii-s mai destepti… Cu toate acestea, Dacian Ciolos a ajutat agricultura cum a putut. Subventia aia de 100 de euro/ha o primesc bunicii vostri si datorita lui. Nu le poate schimba creierele, dar i-a ajutat cum a putut pe agricultori. Asa ca cei ce nu stiu, mai bine s-ar abtine (sau ar munci, nu ar posta ca sa primeasca bani de la PSD)

    Răspunde
     
  • mihai
    Noiembrie 11, 2015 la ora 09:12

    E bine, pasul 2 dupa cele 10 zile. De va fi buna comunic area si sigur fapta, politicienii-parlamenytul – o va lasa mai „moale”-frica pazeste bostanaria-Psd-ul, adica cei veo 300 parlamentari n-au fost alesi ei ci USL-ul, adica ca’n familie e proprietate in „devalmasie”, deci si majoritate e devalmasa. Apoi cu USL au intrat in parlament toti neispravitii. Daca romanii au ales un cal in Senat, cred puteam sa repetam, alegeam pe Bucifal, calul lui A. Macedon. Deci, cred ca avem o majoritate”falsa” si Ciolos + echipa va trebui sa slalomeze printre neispraviti si hoti, eu sperind ca are in sppate piata si pe Iohanis. Nu stiu ce si cum va fi, dar ma incred in vorba populara „mai bine cu deseptul la pierdere, decit cu prostu’ la cistig”

    Răspunde
     
  • anca
    Noiembrie 11, 2015 la ora 05:33

    Acest personaj mr.Ciolos este membru intr-un ONG numit „Friends of Europe”este un ONG de tip „ThinkTank”adica un ONG de tip”Grup de Ganditori”,dedicat pregatirii’Viitorului Luminos al Europei” si instaurarii”Noii Ordini Mondiale”sponsorizat de nimeni altul decat SOROS.Presedintele organizatiei Friends of Europe este Etienne Davignon,actualmente membru in consiliul de conducere al grupuluiBILDERBERG si fost presedinte al Grupului Bilderberg.Si sa nu uitam,fostul comisar european Dacian Ciolos isi datoreaza de asemenea cariera si ascensiunea politica companiei MONSANTO,el fiind artizanul introducerii cu forta pe gatul romanilor Organele Modificate Genetic si a CODEX ALIMENTARIUS.Tehnocratii nu sunt alesi prin vot popular ci numiti de catre SUA,UE,FMI,Comisia Trilaterala,Clubul Bilderberg.Aceste persoane nu mai reprezinta cu nimic statul roman,nu mai negociaza cu FMI si UE masurile economice,ci doar le aplica direct,fiind supusi in totalitate directivelor venite de la acestia.Asa ca nu mai imbatati oamenii cu apa rece a lui Iohannis via Ciolos.Daca vreti cu adevarat sa contribuiti la salvarea ROMANIEI sustineti IMPLEMENTAREA CONSTITUTIEI MERITOCRATE,numai asa putem fi stapani pe bogatiile acestei tari si sa ramanem un STAT INDEPENDENT,condus numai de ROMANI.-SA INTELEG CA VA DERANJEAZA INFORMATIILE MELE,NU M-AR MIRA,NU AR FI PRIMA DATA.

    Răspunde
     
    1. Florin Bărbuț
      Noiembrie 11, 2015 la ora 08:36

      Cu toată considerația pt dvs Anca, vă asigur că nu-i iau apărarea lui Guran cu următoarea întrebare … complet ne-retorică:

      „Cum vă imaginați (la propriu) că în condițiile unui „cartof atât de fierbinte”, președintele și ceilalți răspunzători, l-au numit pe Cioloș considerând că trecutul său legat de Soros, Monsanto etc, va rămâne cumva neobservat?”

      Sună logic intrebarea? Personal, îmi pare că „nu ține apă” deloc, informațiile respective părându-mi a fi mai mult „asocieri interpretate și completate cu ceea ce-i convine celui ce le furnizează argumentativ”.

      Răspunde
       
    2. AURICA BURTESCU
      Noiembrie 11, 2015 la ora 08:37

      IN CALITATE DE MINISTRU AL AGRICULTURII A AJUNS CU AGRICULTURA PANA LA GENUNCHIUL BROASTEI…….

      Răspunde
       
  • faceroll
    Noiembrie 11, 2015 la ora 00:10

    Entuziasm total… Ciolos prim-ministru, sunt curios daca mr. Ciolos va desfiinta taxa de prima inmatriculare (pe care personal o consider abuziva) ofc… de poluare. Nu cred ca va lua asa o masura impotriva „sefului” Tariceanu. Mai ales ca Tariceanu i-a transmis direct de la tribuna senatului -> „eu l-am recomandat pe Ciolos”.
    2nd … de ce Tariceanu mai presedintele senatului? Ce calitate are ALDE, nici macar nu e partid votat si nici din vreo coalitie… cu adevarat ne trebuie o Constitutie. O vor schimba pana la alegeri? Ce parere aveti mr. Ciolos? Vreo initiativa ceva?

    Răspunde
     
  • andrei
    Noiembrie 10, 2015 la ora 23:13

    Moise, sunt bucuros ca a iesit dn.-ul Ciolos, daca se poate sa faci vocia mea auzita(prin asta vreau sa iti spun cine sunt si ce fac: sunt inginer am 21 de ani de scoala, 29 de cand m-am nascut, sunt in delegatie prin Italia, Germania, Austria, … EU, Asia, America; nu vreau sa ma laud, vreau sa stii in ce categorie ma aflu si ce gandesc, pt ca intreba-i in emisiune ce cred cei din strada de alegerea lui Ciocos) si a celorlalti care gandesc ca mine. Imi doresc de asemenea la finante pe dn-ul Ionut Dumitru! Multumesc

    Răspunde
     
  • Alin
    Noiembrie 10, 2015 la ora 23:00

    Ehe, uite că se poate. Mult succes, Moromete! Hai România!

    Răspunde
     
  • Mihai
    Noiembrie 10, 2015 la ora 22:51

    Eu am lucrat in administratia publica, ba chiar in ministerul condus de dl. Ciolos la vremea aia, iar cunoscand cum merg lucrurile as vrea sa spun ca primul punct pe ordinea de zi a noului cabinet meritocrat ar trebui sa fie curatarea tuturor ministerelor de capusele politice care misuna pe acolo, secretari generali, adjuncti, directori,si alti shefuleti. Altfel, cu toata bunavointa si experienta si eforturile, nici Obama n-o sa reuseasca sa schimbe mare lucru. E suficient ca toata armata asta de semi-incompetenti sa se straduiasca putin sa puna piedici ici si colo, mai o hartie pierduta, un dosar intarziat, etc si masina se blocheaza. Umbla o vorba prin administratie, nu conteaza cine semneaza, conteaza cine scrie si unde pune virgulele. Iar din pacate, prin ministere la ora asta cred ca mai e doar o mana de oameni mai luminati la minte, ceva consilieri de afaceri europene si manageri publici, ramasite ale obligativitatilor impuse de conditiile de aderare, ingropati prin birouri la care s-a pierdut cheia. Dar ce sa faci doar cu cativa, cati or mai fi ramas si din aia, si de unde sa gasesti unii noi si destepti si entuziasti si harnici care sa vina sa lucreze pe salariile alea.

    Răspunde
     
  • bugetar
    Noiembrie 10, 2015 la ora 22:43

    altii o sa o supprime

    Răspunde
     
  • bugetar
    Noiembrie 10, 2015 la ora 22:42

    avem o inima
    noi ceilalti sa o ajutam sa bat o alti sa

    Răspunde
     
  • anca
    Noiembrie 10, 2015 la ora 22:38

    Pacat ca o multime de oameni se imbata cu apa rece prin alegerea de serviciile din afara tarii a acestui ciolos,care se stie al cui nepot,ginere este si din ce „CLUBURI”vine si cine conduce aceste cluburi.Daca nu se INSTAUREAZA CONSTITUTIA MERITOCRATA nu se rezolva nimic in aceasta tara.Vom avea aceeasi marie dar cu alta palarie.

    Răspunde
     
  • blueroses
    Noiembrie 10, 2015 la ora 21:18

    Un articol foarte serios si cu ceva optimism. Sa fie … de bine 🙂
    OK, tehnocrati – adica profesionisti, dar cine poate sa-le evalueze capacitatea de a guverna?
    Avocatii au ceva numit „mock trial” – dupa ce ii gaseste pe acesti ministrii ‘mai buni’, n-ar putea sa stea 1-2 zile (daca tot in weekend nu lucreaza) sa se ‘joace’ de-a guvernarea? Sa ia bugetul pe anul trecut/anul acesta/anul viitor si sa vina cu procente, propuneri si scenarii care sa nu fie doar teoretice, sa arate ca inteleg ‘sistemul’ si stiu cum sa-l faca sa functioneze. Pe cine ati pune in ‘juriu’?
    Utopii, nenicule!
    Si-o sa fie si mai bine … na, ca sunt pesimista.

    Răspunde
     
  • Chis Vasile
    Noiembrie 10, 2015 la ora 21:15

    Se pare caci este doar un inceput de MERITOCRATIE fiindca MERITOCRATIA ADEVARATA SE POATE APLICA DOAR DUPA CE VA FI ADOPTATA C O N S T I T U T I A M E R I T O C R T A !!! Abia atunci cind pentruINCADRAREA IN FIECARE POST, DE LA PRESEDINTELE ROMANIEI IN JOS PINA LA ULTIMUL FUNCTIONAR DIN ULTIMA PRIMARIE SE VA TINE EGZAMEN/CONCURS SI VA FI INCADRAT CISTIGATORUL! CARE ASFEL DOVEDESTE CA MERITA!!! ARE COMPETENTA NECESARA ACESTEI FUNCTII !!! ATUNCI SE VA APICA ADEVARATE DEMOCRATIE DIRECTA! NU PRIN REPREZENTANTI

    Răspunde
     
  • Mihai
    Noiembrie 10, 2015 la ora 20:19

    M-ar fi bucurat vestea ca va fi Ciolos…daca vestea ca el va fi desemnat n-ar fi umblat inca de saptamana trecuta, chiar inca dinainte de prima runda de consultari. In conditiile astea te gandesti ca toate consultarile, mai ales ‘consultarea’ societatii civile au fost de fatada si Romania lui Iohannis e condusa linisit de afara. Poate nici demisia lui Ponta nu e chiar de onoare…vai de noi. eu nu ma bucur. ps: multe alte elite n-au iesit in strada

    Răspunde
     
  • Alex
    Noiembrie 10, 2015 la ora 19:52

    Buna seara,
    Ma bucur mult ca azi am putut intra in emisiunea dvs. Reascultand, nu am fost prea coerent 🙂 asa cum va place sa spuneti, dar a fost prima data, si prima data este mai greu. Sper ca guvernul Ciolos (suna bine) sa poata sa faca ceva, am o senzatie ciudata si placuta ca de data asta, ceva chiar se va face bine. Asa cum trebuie facut. Miza este enorma si pentru dl. Iohannis. Daca dl. Ciolos poarta raspunerea Guvernului, atunci dl. Iohannis poarta raspunderea pentru dl. Ciolos. Si ei, amandoi, poarta raspunderea pentru buna guvernare tarii. Adica a noastra. Totusi, sper 🙂 Who’s with me?

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase