Ciudatele evenimente care au dus la căsăpirea Codului Fiscal

de Moise Guran A fost mai întâi un zvon. Dar unul venit prin Financial Times, deci un zvon pe care nu poți să îl ignori… Zicea că, în caz de Grexit, Banca Centrală Europeană va finanța sucursalele românești ale celor patru banci cu capital grecesc din țara noastră. Este genul de înțelegere pe care Isărescu o negociază cu succes. La criza din 2009, de exemplu, BCE era pregătită să ajute BNR cu 5 miliarde de euro. Problema negocierilor făcute de Isărescu este că ele au întotdeauna un preț. Problema noastră, a celorlalți români nebancheri, este că Isărescu își păzește cu prioritate felia lui – sistemul bancar. Ceea ce, uneori, poate afecta felia noastră. isarescu_77064600În 2009, prețul plătit pentru garanția BCE, dar și pentru acordul cu FMI a fost retragerea organizată a unor capitaluri bancare din România. Au avut legătură acele garanții și un softlanding bancar, pană la urmă reușit, cu politicile bugetare catastrofale duse de guvernele Tăriceanu și Boc în 2008, 2009 și 2010? Eu suspectez că da, dar aceste întrebări își vor găsi răspunsuri abia peste ani, iar eu aștept cu răbdare momentul în care Isărescu se va pensiona și va accepta să răspundă, pentru istorie și ca să nu murim proști, noi ceilalți români nebancheri. Bun. Dar să revenim la acel zvon, apărut în FT în aceeași zi în care apare  o rezolvare și pentru criza grecească și în care apar probleme pentru Codul Fiscal din România. Două zile mai devreme, după Ecofin, ministrul român de Finanțe, Eugen Teodorovici (uitați-vă ce atitudine defensivă are în poza asta cu Domborvskis) a pus pe facebook un mesaj suficient de neclar încât să poată fi interpretat oricum. Zice: Principala concluzie a întrevederilor de astăzi: Acordul României cu FMI și CE continuă! De unde presa noastră a înțeles că, gata domle, Comisia și-a dat acordul pentru Codul Fiscal. Asta deși Dombrovskis (nu-mi place deloc letonul ăsta, nu știu de ce) a declarat un pic altceva… de fapt cu totul și cu totul altceva:

‘Suntem îngrijorați că programul privind balanța de plăți este, din nou, deraiat și din nou nu suntem în măsură să încheiem revizuirea. În cursul precedentului și actualului program s-au făcut multe progrese…. Din păcate, acum, trebuie spus că, referitor la evoluțiile fiscale, vedem o deviere clară în privința planurilor Guvernului român legate, de exemplu, de reducerea TVA-ului cu cinci puncte procentuale, până la 19%… Estimăm că anul următor deficitul bugetar al României ar putea ajunge la aproximativ 3% din PIB. Nu este un semnal liniștitor pentru piețe această creștere rapidă a deficitului bugetar. Ne-am împărtășit îngrijorările cu autoritățile române și suntem gata să discutăm din nou. În ceea ce privește programul privind balanța de plăți, acesta expiră în septembrie și recomandăm în continuare autorităților române să folosească eficient timpul rămas pentru a adopta reformele necesare.

În treacăt fie spus, Dombrovskis ăsta băltăie tâmpenii… Nu mai vorbim de cifre, căci nu-și mai are sensul… am vorbit de ele cinci luni și la tv și pe radio și aici pe biziday.ro. O estimare mai corectă este că deficitul anul viitor se va situa între 1 și 3% din PIB, 3 fiind varianta cea mai pesimistă, cea pe care (probabil dintr-o anume strategie) a mers și ministerul de Finanțe. Dar de aici și până la a spune că a deraiat balanța de plăți… e totuși o diferență ca de la cer la pământ. Dacă vicepreședintele Comisiei Europene mai face astel de declarații (tâmpite? răuvoitoare?) atunci da, e posibil ca României să îi crească dobânzile și dacă face excedent 3%, nu deficit. Știu de ce nu îmi place Dombrovskis… întotdeauna declarațiile lui sunt ciudate, interesate cumva.

Dar să ne întoarcem la ale noastre!

Rezumând, 1. Grecia explodase; 2. România avea Codul Fiscal adoptat de o lună dar nepromulgat; 3. Isărescu obține o eventuală finanțare de la BCE pentru băncile românești cu capital grecesc dar nu știm ce negociase cu BCE sau Comisia Europeană pentru asta; și 4. România are de opt luni un președinte în al cărui program este trecută ca PRIORITATE ABSOLUTĂ revenirea la TVA-ul de 19%.

Acesta este contextul în care brusc, ne-am trezit că Isărescu nu vrea ca România să treacă prin experiența Greciei, Iohannis se miră ce mare reformă fiscală este simpla scădere a unei taxe iar eu primesc un telefon și sunt invitat la o discuție la Cotroceni ca să vorbim despre impactul Codului Fiscal asupra deficitului de anul viitor. Kafka frate! O desfășurare grăbită, precipitată, neverosimilă chiar, într-un moment în care doar în Grecia lucurile sunt precipitate iar restul lumii e în vacanță. Ghiciți de unde e print-screenul de mai jos? De pe iohannispresedinte.ro, desigur! program Iohannis CONCLUZII

  1. 1. Poziția lui Isărescu este ciudată de două ori. O dată pentru că experiența Greciei nu are legătură cu scăderile de taxe ci cu creșterile de cheltuieli bugetare. E un sofism simplu, dar nu! chiar dacă aritmetic rezultatul e același, economia NU este aritmetică! În România ne chinuim de 25 de ani să scădem taxele dar chiar dacă DA, o astfel de scădere restrânge posibilitățile creșterii unor salarii, fie ele de demnitari, fie doar de bugetari, codul fiscal NU pune România în situația Greciei. Ne-am tâmpit? A doua oară poziția lui Isărescu este ciudată pentru că Isărescu a sprijinit noul cod fiscal. Știu asta pentru că în timpul consultărilor din primăvară i-am sugerat fostului ministru Darius Vâlcov să-l convingă pe Isărescu. Și într-adevăr, s-a dus, s-au întâlnit, poziția BNR s-a schimbat. Fără o poziție de susținere din partea BNR Codul Fiscal NU ar fi trecut.
  2. 2. Poziția lui Iohannis este curată nebunie politică! Un președinte care, la opt luni de la alegeri respinge principalul punct din programul cu care a câștigat alegerile, fie nu înțelege ce face, fie este constrâns să facă asta (nu știu de cine sau de ce, dar președintele țării nu poate avea constrângeri personale), fie a fost păcălit să facă asta. Omul se sinucide politic, indiferent cât e de popular acum, indiferent cât de penal e Ponta. nu uitați că eu însumi l-am susținut pe Iohannis, dar trebuie să fii ori fanatic ori interesat ca să susții că e o prostie Codul Fiscal. Faptul că au sărit în apărarea lui Iohannis Rareș Bogdan, Tăpălagă și Stelian Tănase (observați că toți sunt analiști politici, nu economici) arată și natura discuțiilor
  3. 3. La Cotroceni nu m-am dus pentru că eram plecat din țară. M-aș fi dus. Eu merg oriunde mă cheamă cineva, nu refuz niciodată o astfel de discuție. Nu știam că era invitat și Rareș Bogdan, nu m-ar fi deranjat asta și m-aș fi dus, chiar conștientizând că ceea ce vrea Iohannis este să managiuiască momentul mediatic, nu să vadă care-i treaba cu deficitul de anul viitor sau să salveze interesul național. Între timp a venit o invitație și de la Finanțe. Pe care am refuzat-o tot din același motiv, pentru că sunt plecat din țară.

Se poate trage concluzia că există o legătură între eventuala finanțare de la BCE și omorârea Codului Fiscal? Greu! Poate! Nu sunt sigur. Mai mult decât atât, presupunând chiar că așa ar sta lucrurile, nu se poate trage concluzia că președintele a acționat în baza IMG-20150719-WA0000unor interese externe, așa cum l-a acuzat Ponta? Cred că Ponta ar face bine să se abțină de la astfel de aprecieri, mai ales dacă prin influențe externe îl înțelegem pe letonul Dombrovskis sau pe italianul Draghi de la BCE. Ieri, fiind la Praga, turist, am fost huiduit alături de alți turiști de o manifestație cu steaguri cehești a unora care voiau desființarea UE și moarte islamului. Retorica naționalistă a lui Ponta este pentru idioți și nu ajută în această problemă cu Codul Fiscal. Interesul nostru al tuturor este să nu politizăm aceste lucruri. Sunt prea importante. Iar după ce le-am dezbătut și am obținut o unitate politică pe ele, să păstrăm unitatea!

Am expus aici toate informațiile de care dispun pentru ca fiecare dintre dvs să le judece cu capul lui și să-și tragă propriile concluzii. Asta pentru că eu însumi nu știu ce concluzii să mai trag.

PS Marea mea tristețe, după ce Codul Fiscal a fost retrimis în Parlament, a fost să constat că singurul bărbat din PNL este lăutarul Ludovic Orban. Ăilalți lideri PNL, Predoiu, Blaga, Gorghiu, sunt toți niște doamne. Unele drăguțe, altele nici măcar atât.

PPS Mă uit cu jenă la poziția președintelui TVR… Stelian Tănase a prins momentul și vrea sprijinul lui Iohannis pentru a-și păstra poziția, chiar dacă a mai găurit suplimentar cu 18 milioane de euro bugetul de anul trecut al instituției. Un astfel de partizanat, venit de la președintele TVR strică, în mod evident, credibilitatea întregii instituții. La fel ca toți președinții politici ai TVR, Tănase s-a poziționat. Cu Iohannis, împotriva lui Ponta… Ce mai contează ce spun eu sau altul? Eticheta este pe toată instituția, indiferent ce mai zic ceilalți jurnaliști din TVR. Precizez faptul că în acest moment contractul meu cu TVR s-a terminat, dar negociem un nou contract pentru că ambele părți și-au exprimat intenția de a aveași din toamnă emisiunea Biziday. Probabil că acest articol nu mă ajută la negocierile financiare 🙂 dar trebuia să îl scriu. Pentru că e mult mai important pentru noi toți Codul Fiscal decât este contractul meu cu TVR. Nu o să mă rog nici de Stelian Tănase, nici de altcineva, să fac eu emisiuni la televiziunea publică doar pentru ca apoi să-mi pună lumea ștampila că sunt și eu, ca tot TVR-ul, cu X sau cu Y. Iar dacă ceilalți colegi (angajați la TVR, spre deosebire de mine) nu au curajul să o spună, o spun eu clar și apăsat: Poziția președintelui TVR este jenantă! Chiar dacă e împotriva lui Ponta, tot jenantă rămâne. Voi continua negocierile financiare cu TVR, așteptând în același timp dezbaterea raportului de activitate al TVR în Parlament. Asta pentru că nu cred că voi continua colaborarea cu un TVR condus de domnul Stelian Tănase. Vine anul electoral, TVR-ul este într-o mare vulnerabilitate financiară iar acest domn e gata să facă orice pentru a-și proteja poziția.

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

73 răspunsuri la Ciudatele evenimente care au dus la căsăpirea Codului Fiscal

  • gigi lescaie
    Iulie 27, 2015 la ora 05:05

    Domnule Guran sunt proprietar de cateva 10ha de teren si platesc impozit pe venit din munca.taxe taxe taxe si mai p!atesc taxe unicului meu sezonier care fiind tractorist la contract se fac cateva 10 de mii de lei
    Dupa taxe la noul CF sunt avantajat sau ba?
    Nu stiu ce sa mai cred dupa serul fiziologic” „primit” de la si domnia sa M Isărescu.

    Răspunde
     
  • viorica
    Iulie 25, 2015 la ora 11:44

    Domnule Guran spuneti despre acest cod fiscal ca este foarte bun . Ati facut o analiza a impozitari persoanelor fizice autorizate dupa acest cod fiscal? Este dramatic. Va dau un exemplu concret. Sunt PFA ( servicii de cazare in locuinta proprie intr-o zona nu foarte cautata, impozitata in sistem real nu pe norma de venit), am doua servicii pentru a putea achita ratele la banca( bani ce au fost necesari sa ne ridicam locuinta) plus acest PFA. Uneori sunt saptamani intregi chiar luni cand nu pot inchiria o camera , imi puteti spune daca eu nu obtin venituri de ce sa fiu obligata sa platesc contributii la pensii si pentru PFA chiar daca deja platesc din doua surse? Sunt avantajati cei care au venituri foarte mari, dar cine ii protejeaza pe cei cu venituri foarte mici? Stiti ca atunci cand se trage linie observam ca am platit cheltuielile si din salariu – taxe , taxe . Va dau exemplu : salubrizare , taxa hoteliera , taxe fonograme , taxe drepturi de autor, taxe si alte taxe ce se achita chiar daca nu ai venituri , le achiti pentru ca existi si pentru ca vrei sa faci ceva. Soarta noastra a celor mici care este ? Moarte sigura pentru ca nu vom avea resursele financiare sa achitam acesti bani suplimentari , bani ce nu sunt foarte putini.

    Răspunde
     
  • gigi lescaie
    Iulie 22, 2015 la ora 16:16

    Sunt impotriva scaderii TVA in trepte!
    deoarece ar favoriza un climat(paradoxal) de instabilitate fiscal si am culege roadele reformei in10cit mai greu
    Mai bine sa-l faca de 20% decat in trepte

    Cu toata stima

    Răspunde
     
  • Sergiu
    Iulie 22, 2015 la ora 16:04

    Am putut constata din tematica dezbatuta de dumneavoastra in ultima vreme, domnule Guran, aproximativul calus pe care l-ati avut aplicat. Acest articol, desi incomplet tratat (prezentarea ramane fragmentara, desi poate posedati informatii suplimentare pe care nu le puteti dezvalui) se inscrie in cadrul anterior celor 8 luni de cand ati inceput sa faceti rabat la calitatea informatiei. Pacat doar ca acest aspect se suprapune peste eliberarea de constringerile inca nerezolvate intr-un fel sau altul ale TVR. Una peste alta, azi am motiv sa va felicit pentru ceea ce ati scris.

    Răspunde
     
  • Paul
    Iulie 21, 2015 la ora 02:06

    D-le Guran,

    Inteleg „corectitudinea” aprobarii codului. Dar explicatia dumneavoastra nu este indeajuns. Toata cinematica descrisa este in interior. Ca si cum o camera urmareste actorii si fundalul este peisaj de munte. Gresit domnule Guran. Uitati-va la harta globala a datoriilor. Multe tari mari sunt in recesie. Abia s-a stabilit putina liniste si acum China. Ce credeti ca se va intampla cand piata se va speria? Ve-ti plange dupa ajutor. Va veni ca pe timpul lui Boc. Si de ce ar veni, oricum politicianul roman nu asculta de nimeni. Prin definitie el stie. Politrucii si nu numai, spun suntem in EU si NATO si suntem stabili. Oare? Sa stiti ca metoda de aici este asa:
    1. Ce este gresit? Pentru Dumnezeu presedintele o contesta. Faceti ceva.
    2. Cum corectam? Colaborare.
    3. Sunt partile multumite de solutie? Presedintele?
    da: aproba
    nu: dute la 1.
    Ma asteptam (ca intodeuna) de la dumneavoastra constructivism, colaborare, analize si solutii.
    Acum sunteti ca toti ceilati, aruncati blamul.
    Eu cred ca presedintele are dreptate. Eu I-am ascultat discursul. Sigur ca fiecare doreste mai mult, e de inteles. Dar nu cu pretul vanzarii tarii.
    Cred ca presedintele e singurul patriot aici. Toti, dar abolut toti au convenit sa mulga vaca. Dar vaca e slaba si bolnava, exista riscul s-o omarati.

    Toate bune.

    Răspunde
     
  • Iliescu
    Iulie 20, 2015 la ora 19:51

    Draga Moise,
    Imi face placere sa-ti urmaresc comentariile economice si de politica fiscala, sunt obiective, asta timpul a demonstrat ca esti obiectiv, bravo tie.
    Sunt liberal si crede-ma am ajuns sa nu mai inteleg nimic fin acest circ al Codului Fiscal, sunt specialist in economie rurala si ctede-ma ca aceste reduceri de taxe eu le-am solicitat la pachet cu reducerea TVA-ului la alimente, pentru ca numai in cadtul acestui pachet de reducere a fiscalitati, fermierul roman ar putea sa se echilibreze financiar si sa faca fata cat de cat importurilor masive de produse alimentare.Eu as comenta mai multe dar si asa cei de la PSD au pus altileria pe mine, iar cei din PNL ma dezamagesc. Am incercat sa negociez altfel programul pentru tinerii fermieri si pentru faptul ca au aflat ca sunt liberal 6041118410124au redus cuantumul de la 70.000 Euro la max. 50.000 Euro, numai sa-mi puna tinerii fermieri in cap, eu fiind presedintele unei asociatii a acestora. Nu mai „dame” usoare care trec din partid in partid. Istoria, sper sa-i judece dupa fapte.

    Răspunde
     
  • pacco
    Iulie 20, 2015 la ora 15:48

    Interesant articol, argumentat cu dovezi.

    PS: Eu ma uit doar pe internet la emisiunile dvs, deci daca e sa platesc pt ele pt a le viziona „so be it”

    Multumesc

    Răspunde
     
  • DI
    Iulie 20, 2015 la ora 15:29

    Moise, felia lui Isarescu nu ar trebui sa fie diferita. Pentru ca Isarescu e guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei. Politica BNR ar trebui sa fie o politica intru bunastarea cetatenilor Romaniei. As vrea sa ne raspunda domnul Isarescu la urmatoarea intrebare: Banca Nationala a Romaniei mai este a Romaniei sau nu? Slujeste intereselor Romaniei sau altor interese, straine si opuse intereselor romanesti? O structura a actionariatului BNR putem sa aflam si noi?

    Răspunde
     
  • SINGURA SOLUTIE
    Iulie 20, 2015 la ora 13:18

    COTA PROGRESIVA DE IMPOZITARE este SOLUTIA CORECTA si SALVATOARE ! COTA UNICA este o masura COLONIALISTA, aplicata DOAR in tarile INROBITE economic, din estul Europei! Statele Unite, Marea Britanie, Franta, Suedia, etc. aplica IMPOZITUL PROGRESIV. Sunte aceste tari… COMUNISTE ? Cota Unica de Impozitare produce dezechilibre grave economice si sociale in tarile in care se aplica. URGENTA MAXIMA este tocmai revenirea pe acea cale NORMALA a impozitarii progresive.

    Răspunde
     
  • Dumitru
    Iulie 20, 2015 la ora 12:58

    M-am intrebat de multe ori cum functioneaza BNR, si ce explica longevitatea lui Isarescu in functia de guvernator. Pana acum, pentru mine (care nu sunt economist, dar citesc presa) subiectul asta era un mister total, pentru ca nimeni nu indrazneste sa-l abordeze. Post-ul lui Moise Guran este primul care incepe sa explice mecanismele de decizie. Poate e incorect, dar e prima teorie plauzibila pe care o citesc. Sper sa nu-l coste la buzunar.

    Răspunde
     
  • dice
    Iulie 20, 2015 la ora 12:56

    Domnule Guran,
    Mai degraba scaderea pretului benzinei ar rezolva problema dezvoltarii economice decat modificari in Codul Fiscal.
    In 2008 1L de motorina costa 3,8ron, acum e 5,8ron, este evidenta problema.
    Cu jena marturisesc, nu stiu ce schimbari majore sunt in acest Cod, pentru ca niciun jurnalist economic nu le-a relevat spre luminarea noastra.
    Desigur, si scaderea TVA ar mai rezolva unele probleme. Spun unele si ma refer la o usoara scadere a preturilor. Totusi, cea mai mare evaziune in Romania se face cu TVA si nu la IMM-uri, ci la marii jucatori.
    Cei mici fac evaziune pentru ca nu pot sa traiasca „cinstit”, Statul vrea sa ia prea multi bani, pe care-i scapa printre degete in interes de partid, iar asta genereaza frustrare.Firmele mari fac evaziune pentru ca proprietarii si managerii vor beneficii mari, masini si locuinte luxoase, etc. Aici ma refer la firmele mari care fac afaceri cu Statul, culmea, astia fura, nu firmele adevarate, amendate si taxate din te miri ce.

    Răspunde
     
  • GR
    Iulie 20, 2015 la ora 12:53

    Gregoar Cartianu (mare economist si iubitor de oameni cu lucrul bine facut) la Adevarul Live „Economia are nevoie de un TVA cat mai mare ca sa avem de dat la spitale, scoli, autostrazi”.
    D-le Gregoar, pentru d-voastra special ar trebui sa va punem un TVA de 50%. Pentru noi, restul sa fie 20%. Ce ziceti ? (acelasi Gregoar acum ceva luni era fanul scaderii TVA – da nu se pune, el sustine doar ce spun sefii). Am totusi o intrebare : asta poate fi numit ziarist ???

    Răspunde
     
  • andreea
    Iulie 20, 2015 la ora 12:28

    pentru doc.univ. Ivanescu
    Iulie 20, 2015 la ora 11:25

    Stimate domn,
    De 25 de ani politrucii isi dau cu stangul in dreptul pe terenul de joc al economiei. Din pacate, pentru toate aceste faulturi asupra economiei, nimeni nu primeste cartonasul rosu.
    Referitor la promulgarea codului fiscal, este OBLIGATORIU sa fie de baza marea zicala romaneasca „ce e in mana nu-i minciuna”, trebuie promulgat acum cat se poate, pentru ca maine va pica Grecia, rusii vor invada polonia, vine cutremurul de 9.5 grade, vine tsunami, etc… Dreapta trebuie sa-si asume esecul Boc si Udrea(cu cresterea TVA,construirea parcurilor in campuri, sali de sport in sate populate de nonagenari, etc…)
    Sunt o persoana care a votata Iohannis, PDL, Udrea, EBA, dar… esecul trebuie asumat, nu pus sare pe gunoi.

    Răspunde
     
  • Caveat emptor
    Iulie 20, 2015 la ora 11:35

    Mda, opiniile lui Ionut Dumitru sau Libocor nu merita pomenite? Sa existe vreun motiv sau e pura intamplare?
    Caveat emptor…

    Răspunde
     
    1. GR
      Iulie 20, 2015 la ora 14:34

      Pai opiniile lui Ionut Dumitru eu nu le-as pune pentru simplul fapt ca s-a inselat pana acum in tot ce a prezis. Vezi de exemplu predictiile sale legate de scaderea CAS de anul trecut – s-a inselat 100%. Si inca ceva, omul prezice „foarte politic” – in sensul ca tot timpul doar confirma pe anumiti oameni si infirma pe altii (nu face de fapt nici o analiza, e de fapt mai mult ca „Da sefu’ , asa e!”)

      Răspunde
       
  • doc.univ. Ivanescu
    Iulie 20, 2015 la ora 11:25

    Stimate d-ule Guran am citit articolul de azi
    din Evenimentul Zilei . La fel multe articole din presa româneasca. Un singur redactor s-a apropiat de adevar analizând refuzul prsedindelui versus Cod Fiscal. Nu-i fac reclama! Dar e evident ca noaptea dupa zi , ca aprobarea ar fi fost cotata ca o mare victorie a PSD-ului la viitoarele alegeri.Electoratul este orb , mai ales cei din Regat si Moldova. DA , PNL vrea aprobarea Codului Fiscal , dar nu sub egida PSD, ci dupa câstigarea alegerilor, sau dupa schimbarea acestui guvern!! De ce este asa de greu de vazut aceasta EVIDENTA?! Scrieti va rog un articol în acest sens si toate discutiile vor amuti. Cu stima , doc. univ Ivanescu

    Răspunde
     
    1. Consumator
      Iulie 21, 2015 la ora 11:35

      Astea sunt chestii subiective de oameni fara inteligenta. Oamenii isi doresc taxe cat mai mici si competitive cu taxele UE ACUM, CAT MAI REPEDE,nu dam doi bani pe lupta si ambitiile voastre politice!

      Răspunde
       
  • andreea
    Iulie 20, 2015 la ora 11:17

    In mod sigur Presedintele a fost facut din vorbe de Brussels si de catre guvernatorul prea-batran. Neamtul, fiind virgin dpdv politic, s-a speriat si a pus urechea la sugestiile venite.
    Si s-a gandit ca, daca se revoteaza cosul fiscal fara modificare importanta, nu va mai avea de ales si va promulga legea, si va ramane in continuare virgin, nevinovat.
    Alta certitudine este aceea ca guvernatorul prea-batran, impreuna cu Brussels au hotarat ei asa ca niste jmecheri ca si romanii sa participe la salvarea putorilor grecesti prin finantarea sucursalelor elene din Romania, evident ca ne-bancherii vor plati factura.
    Sunt dezamagita de usurinta cu care Mugur Isarescu sacrifica populatia productiva din mediul privat in defavoarea tuturor: a grecilor, a bugetarilor romani, a salariatilor bnr, asf, etc…
    Profund dezamagita!

    Răspunde
     
  • GR
    Iulie 20, 2015 la ora 11:13

    La lista Rareș Bogdan, Tăpălagă și Stelian Tănase mai adaugati un mare specialist in economie pe care il vad ca se baga puternic pe tema : Gregoir Cartianu. Tocmai e la Adevarul Live la o emisiune pe tema Codului Fiscal si isi da cu parerea foarte ofuscat despre cum a salvat tara in extremis marele Presedinte de un Cod Fiscal care o baga in groapa. Doar sa va spun cum a inceput : cica, de ca vrea Ponta iar sa schimbe Codul Fiscal cand s-a schimbat si anul trecut ? WTF ?

    Răspunde
     
  • eu
    Iulie 20, 2015 la ora 10:58

    Alexandru
    Iulie 19, 2015 la ora 19:35 ?

    Pai astazi este Luni 20 iulie 2015 ora 10.57

    Răspunde
     
  • Catalin
    Iulie 20, 2015 la ora 10:47

    Poate nu inteleg pe deplin insa mi se pare amuzanta situatia si pozitia jucatorilor – presedinte, premier, analisti politici/economici etc. Din punctul meu de vedere, nu doar scaderea TVA-ului aduce bunastare. Logica mea imi spune ca daca am un excedent bugetar si o deficienta in anumite sectoare, ma duc cu excedentul la cumparaturi (cumparaturi importante): niste autostrazi, niste cale ferata de mare viteza, niste aparatura medicala etc. Insa tot ce aud este ba ca trebuie sa scadem taxele pentru a stimula investiile, ba ca e pomana electorala, ba ca PSD-ul lasa terenul minat pentru PNL/PDL, ba ca nu vrea BCE-ul…

    Răspunde
     
  • vladut
    Iulie 20, 2015 la ora 10:38

    Cum sa nu fie ingrijorati cei de la FMI, BCE, CE, etc. cand romanii la fel ca grecii voteaza intr-o veselie doar pe populistii care le promit cresteri de salarii si scaderi de taxe? Cand datoria externa creste ca Fat-Frumos fara nici un folos?

    Răspunde
     
    1. Gigi
      Iulie 20, 2015 la ora 15:48

      Spre deosebire de Grecia, datoria Romaniei nu s-a majorat de la un an la altul. Totusi poti functiona cu deficit bugetar atata timp cat ai crestere economica. A se vedea situatia SUA. Dar grecii n-au…

      Răspunde
       
  • alex
    Iulie 20, 2015 la ora 10:26

    consilierul economic prezidential a spus clar in conferinta de presa ca guvernul ponta nu are o strategie credibila de reducere a cheltuielilor statului , asa ca noul cod fiscal este nesustenabil. moise guran sprijina psd-ul? e normal ca pe langa reducerea tva sa creasca aberant salariile bugetarilor si pomenile sociale? adica ai un minus din cauza reducerii tva si inca un minus de pe urma cresterii pomenilor?
    e normal asa ceva in noul cod fiscal?

    klaus iohannis nu se sinucide politic. asta e visul lui ponta si al lui moise guran. klaus cere o strategie clara de reducere a cheltuielilor statului , de reducere a statului. guran si ponta vor un cod care omoara pfa-ul (deci IT-ul) si care creste aberant marimea statului. deci guran vrea un stat maximal, nu minimal cum doreste iohannis.

    Răspunde
     
    1. florin
      Iulie 20, 2015 la ora 17:10

      Draga Alex, presedintele nostru este atat de dornic de scaderea cheltuielilor, inacat a fost foarte incantat de marirea propiului salariu, cel putin o data pe luna pleca din tara….
      Da este foarte chibzuit

      Răspunde
       
  • nissan andreas
    Iulie 20, 2015 la ora 10:03

    1) Isarescu e unul din putinii care se pricep la economie (as fi curios la ce se pricep Teodorovici- Sova Valcov Monta? din moment ce nu doar DNA ride de ei, unu era chiar prin cimitir, de prosti ce sunt), si oricat de ciudat e, daca bancile o duc bine, si oamenii o pot duce bine (din elvetia la to-big-to-fail-ul american si cel grec, unde oricat de iubit era Varaufakis, cu bancile inchise minister no more)
    2) mai bine nebunie politica decat politica nebuna
    3) prefer doamnele in politica (Merkel neintrand in acesta categorie, insa nici cocos galagios mandru si falos nu e)
    PS: mie chiar imi place letonul ăsta (Dombrovskis), si știu de ce – e fizician, si, nu in ultimul rand, ca si-a dat demisia cand a cazut un supermarket, cu care, afara de doliu national, nu avea nicio treaba- vreau sa vad alt PM din sud/est care sa faca asa ceva

    Răspunde
     
    1. florin
      Iulie 20, 2015 la ora 17:16

      Si eu credeam ca se retrage din politica acest PM, ca urmare a prabusiri unui supermarchet….
      Doi, vorbesti de Elvetia dar esti pe langa total ragi, Banca Centrala a Elevetiei este privata, de aici si problemenele cu francul elvetian. Orice modificare legislativa importanta se face prin referendum, deci pot sa vina zece nemti Iohanis ca tot ca la referendum ramane.
      O fi Isarescu un foarte bun economist, dar deocamdata economia lui ma ajuta. Guvernator sef esra si atunci cand dobanzile bancare erau de 120 % pe an.

      Răspunde
       
  • Om bun
    Iulie 20, 2015 la ora 09:39

    Interesant punct de vedere. O sa vedem ce ne rezerva viitorul

    Răspunde
     
  • Eroul Bula
    Iulie 20, 2015 la ora 09:27

    „În România ne chinuim de 25 de ani să scădem taxele dar chiar dacă DA, o astfel de scădere restrânge posibilitățile creșterii unor salarii, fie ele de demnitari, fie doar de bugetari, codul fiscal NU pune România în situația Greciei.”
    Moise, aici e problema. Indiferent de nivelul scaderii taxelor, inconstientii vor mari salariile bugetarilor pentru ca vin alegerile. Iohannis e plopist dar Isarescu stie ca asa se va intampla. Cand vor mari salariile vor trebuie sa taie din alta parte, mai precis de la investitiile in infrastructura (inclusiv bani pentru cofinantarea proiectelor europene) si, poate n-am uitat, de la aparare.
    2% din 2017 ptr aparare? Sa fim multumiti daca vor pastra finantarea de acum.
    Inainte de a discuta de reducerea TVA sau de cresteri de salarii ptr bugetari trebuie redus aparatul birocratic de la toate nivelurile.
    Redus nr comunelor la jumatate prin comasare, poate chiar redus la jumatate nr judetelor-comasare.
    Trebuie luate la puricat jdemiile de agentii si directii, vazut cate sunt necesare, daca toate activitatile lor sunt necesare, simplificate operatiunile si circuitele documentelor si deciziilor. Dupa ce facem toate astea se dimensioneaza personalul conform necesitatilor operationale si nu conform necesitatilor clientelei politice amante veri nepoti neveste. Abia dupa ce i-am redus putem discuta de anvelopa salariala.
    PS Am citit mai sus o varianta de crestere a PIB-ului.. prin cresterea salariilor bugetarilor..cica lucreaza in Min.Economiei…

    Răspunde
     
  • Liviu R.
    Iulie 20, 2015 la ora 08:57

    @Moise Guran: – lucrurile sunt simple, trebuie doar sa recunosti.
    Pentru a lovi in credibilitatea si popularitatea lui Iohannis si pentru a-si spala cat de cat propria-i imagine, Victor Ponta a transformat problema noului Cod Fiscal intr-una politica.
    Ca la sah, observand ca piesele au fost asezate conform obiectivelor Presedintelui, a mutat riscand totul, sperand ca deruta creata va fi una pe care o poate specula.
    Altfel zis, dupa ce noul Cod Fiscal a trecut de Parlament, Guvernul a trecut la mariri de salarii (pt demnitari in special) si alte cheltuieli (care nu tin de investitii publice), chestiuni care nu fusesera luate in considerare atunci cand se vota noul Cod Fiscal.
    Tocmai asta subliniaza consilierii lui Iohannis, acum. Ca, asa cum este conceput acum, noul Cod Fiscal si in speta reducerea rapida a TVA la 19%, nu mai este un proiect fezabil. Din simplul motiv ca Guvernul a schimbat coordonatele economice, crescand cheltuielile, intr-o zona care nu poate aduce sustenabilitate. Nu a zis nimeni de la Presedentie sa nu se scada TVA, toti au spus ca in condtiile actuale este de preferat etapizarea. Pentru ca ofera mai mult control si predictibilitate, mai ales ca in situatia in care Guvernul Ponta continua cu decizii care nu vizeaza binele romanilor ci binele demnitarilor sau cu aprobarea a tot felul de cheltuieli fara sens.
    *ps: – lucreaza, te rog, la partea de design pe blog.

    Răspunde
     
    1. alex
      Iulie 20, 2015 la ora 10:28

      corect, asta nu intelege guran. guvern scade taxele si creste cheltuielile. o strategie de tip grecesc

      Răspunde
       
    2. m
      Iulie 20, 2015 la ora 13:22

      Corect!
      Doar ca Moise stie si el asta :), dar probabil ca nu pomeneste despre asta pentru ca i se pare mai importanta adoptarea codului, asa stramb cum o fi el acum.
      Ideea e ca nici pe cei din PSD nici pe cei din PNL nu ii intereseaza vreo sustenabilitate, sa fim seriosi, am uitat cine sunt si cu ce se ocupa? Daca nu vor fi sustenabile tot noi vom plati 😉 Capcana a fost intinsa, o sa vedem cine pica in ea. Insa nota de plata tot noi o achitam…

      Răspunde
       
  • Shine Carter
    Iulie 20, 2015 la ora 07:07

    In cazul in care Dombrovskis e atat de ingrijorat de finantele europene pentru ca Romania va scade TVA de la 24 la 19%, eu i-as sugera sa ajute la insanatosirea financiara a europei propunand ca in Letonia TVA sa creasca de la 21 la 24%, ca in Romania.Sau, de ce nu, sa propuna tva unic in Europa 24%.Cate zile credeti ca va mai rezista in functie, dupa propunerea asta?

    Răspunde
     
  • m
    Iulie 20, 2015 la ora 03:11

    bre Moise, la ce se intampla acum prin PSD, Codul fiscal cred ca e ultima preocupare. Au glontul da’ nu mai apuca sa traga, prea multi stau cu mana tremuranda pe acelasi pistol. Iar raneste glontul ratacit pe careva. Cred ca Basescu isi freaca mainile,hahaie contagios, mai toarna un whisky cu gheata cum doar el stie si isi ia sacoul de premier. Omu’ are stofa …
    O sa mareasca TVA la loc. Tuuulaaaaii

    Răspunde
     
  • Ariadna
    Iulie 20, 2015 la ora 01:38

    Sunt apolitica dar inclin detasat spre dreapta! Nu spre dreapta din Romania de la ora actuala care e debusolata si habarnista si incearca pe noi tot felul de combinatii de n luate cate 12 intr-un an de parca am fi niste cobai si care in loc sa ne duca spre o continuitate benefica se schimba o data la cateva luni la 180 de grade. Sa nu mai vorbim de stanga… Ideea e ca din punctul meu de vedere scaderea TVA-ului e o masura populista si singura varianta de redresare economica si aliniere la standarde civilizate ar fi chiar mentinerea sau cresterea la 25% a taxei urmata de scaderea obligatorie a impozitului pe profit la 10%. Cel mai simplu ar fi sa ia un model economic dintr-o tara care acum 10 ani a fost unde suntem noi acum si s-a redresat nesperat, asta nu e o ghicitoare complicata, dar la noi toti capii simt nevoia sa justifice titluri, diplome si dupa ciuma comunista sa gandeasca individualist! Trist

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 20, 2015 la ora 07:29

      Politizarea economiei este aproape intotdeauna perniciosa, iar masurile adoptate partinic impotriva legitatilor economice produc consecinte nefavorabile in economie pe termen mediu si lung. Despre revenirea la cota de TVA de 19% se vorbeste inca de la majorarea ei temporara de catre guvernul Boc. Efectele benefice in economie ale unui nivel de 19% s-au discutat inca de la adoptarea sa, argumentat, iar cele mai puternice argumente le reprezinta efectele pozitive constatate. Este absurd (de aici trimiterea la Kafka ori E Ionescu) sa ne comportam ca si cum nu am fi avut TVA 19% si nu ne-am fi bucurat de efectele pozitive ale unei cote reduse. Este absurd sa ne intrebam zilnic oare ce consecinte ar avea micsorarii TVA odata ce le cunoastem foarte bine. Abia reducerea in trepte este o masura populista, care creeza cetatenilor, odata cu aplicarea unei scareri chiar in preajma alegerilor, ca partidele aflate la putere actioneaza in folosul lor. In realitate este fix invers, efectele economice favorabile fiind substantial reduse in cazul micsorarii treptate, in primul rand cel de conformare benevola, apoi cel de scadere a preturilor, de reducere a evaziunii si, in cele din urma, de sporire a puterii de cumparare a populatiei.

      Răspunde
       
  • Alx
    Iulie 19, 2015 la ora 23:50

    Probe pt. faza cu ST sau va pierdeţi credibilitatea.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iulie 19, 2015 la ora 22:29

    „Ne-am tâmpit?”_Asa pare, dar in realitate exista intotdeauna o explicatie, inclusiv in cazurile lui Ionescu, ori Kafka. Patria noastra nu are nevoie de o finantare urgenta sau masiva, dobanda este mica, ratingul mare, deficitul este mic oricum l-ai calcula, chiar si daca se aplica reducerea fiscalitatii, cu atat mai mult in caz contrar! Eu cred ca, desi pot fi mai multe cauze, printre care si neprietenii, este vorba in principal despre o chestiune de politica interna, de tipul „sa se revizuiasca, primesc, dar sa nu se schimbe nimic, ori sa nu se revizuiasca, primesc, dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo si anume prin punctele esentiale”. Politicienii nostri vor sa aplica masurile in trepte, precum reformele economice din 1990 si taiatul cozii sarmanei pisici, astfel incat sa obtina un beneficiu pitic maxim. Societatea romaneasca ramane la fel de indiferenta oricare ar fi strategia politicienilor. Daca prin nemernicie se poate obtine capital politic/de imagine si in exterior, cu atat mai bine. Dl. Isarescu ar putea negocia multe, inclusiv in interes propriu, ori al partidelor care il sustin si din care provin adjunctii, increderea mea in aceste negocieri nu poate fi neconditionata.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 19, 2015 la ora 22:34

      Erata: „beneficiu politic maxim” . Scriu de pe un dispozitiv care mi se pare minuscul, va rog sa acceptati scuzele mele pentru eventualele erori de redactare.

      Răspunde
       
  • Alex
    Iulie 19, 2015 la ora 22:01

    Daca respingerea codului fiscal ar fi rezultatul negocierilor dintre BNR si BCE, care este motivul pentru care Iohannis a asteptat o luna sa respinga sau sa promulge? Nu are nicio logica de ce sa-l fi tinut atat de mult la sertar.

    Răspunde
     
  • SCORNILA
    Iulie 19, 2015 la ora 20:54

    .. ca bine o mai zis batranii.. nu mor caii cand vor cainii !,,

    Răspunde
     
  • revelare
    Iulie 19, 2015 la ora 20:13

    Din orice pdv, usl/psd a făcut varză prin fisclaitate, superacciză, taxa pe stâlp, pensii speciale (CEA MAI AMRE MÂRȘĂVIE, UNII SUNT MAI EGALI DECÂT ALȚII ȘI DEȘI AU LEFURI MARI, DECI AU DE UNDE ECONOMISII PT PENSIE, TOT TREBUIE SĂ MAI PRIMEASCĂ PRIVILEGIAT) . DUpă atâtea favoritisme și cheltuieli sociale angajate, nu poți veni cu o scădere atât de mare a TVA. Și alte aberații care sunt acolo, ââct mai degrabă este populist decât fondat practicabil.

    Răspunde
     
  • Catalin
    Iulie 19, 2015 la ora 20:13

    Chiar asteptam o astfel de analiza mai amanuntita, care sa puna in acelasi context mai multe evenimente. Felicitari.

    P.S. Credeam ca e clar faptul ca Johannis nu a castigat alegerile datorita programului electoral, nu l-a ascultat nimeni. Le-a castigat pentru ca s-a intamplat sa fie contracandidatul lui Ponta, restul il stiti

    Răspunde
     
    1. maya
      Iulie 19, 2015 la ora 22:28

      toti cand vedem ca cei in care ne-am pus speranta nu fac nimic si sunt „aceeasi marie cu alta palarie” zicem ca vin alegerile si atunci vor vedea ei.Intrebarea este cati ani ne mai trebuiesc ca sa avem si noi o elita politica si economica care sa faca ceva pt.tara si popor si sa nu mai asteptam alegerile si sa traim cu iluzia ca votand cu ceilalti ii pedepsim pe cei care au fost pana atunci la putere,nu totul este o iluzie si ei sunt aceeasi de 25 de ani,iar noi prosti platim cu varf si indesat incompetenta lor si a grupurilor economice care ii sustine si care castiga enorm de pe urma muncii noastre.In legatura cu TVA de 9% este o cacealma,cine crede ca s-a redus cu 15% TVA inseamna ca habar nu are ce este TVA si cu ce se mananca,produsele nu s-au ieftenit si in multe cazuri s-au scumpit si daca ii intrebi pe comercianti zic ca asa le vin preturile si ca producatorii sunt de vina nu ei,dc.ii asculti pe producatori ei au redus TVA,dar comerciantii isi pun adaos mare si uite asa suntem pacaliti,ei se imbogatesc si poporul saraceste,si cine trebuie sa vegheze la aplicarea legilor in acesta tara?,ghici!!!!!!!!!!!

      Răspunde
       
  • Matei Ionita
    Iulie 19, 2015 la ora 19:40

    Sa-mi fie iertat ca fac un comentariu pe forma si nu pe fond. Moise, imi plac informatiile si argumentele, dar nu imi place separarea in „barbati” si „doamne” pe care o faci. Daca esti profesionist, apai fii profesionist pana la capat. Suntem in secolul 21 si nu mai e cazul sa asociem curajul cu barbatia.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Iulie 19, 2015 la ora 22:42

      Aveti dreptate. In secolul de dupa Elena Udrea, asocierea curajului cu barbatia e o barbarie. 🙂 Ma mir si eu ca am curaj sa fac astfel de discriminari. Nu era vorba insa de curaj ci de pastrarea unei pozitii ferme, initiale… Un fel de homo erectus… pe asta putem sa-l asociem cu barbatia? 🙂

      Răspunde
       
  • Alexandru
    Iulie 19, 2015 la ora 19:33

    Moise, cand criticai Grecia nu te gandeai ca ajungem si noi in pozitia lor? Adevarul e ca, pastrand proportiile si fara a face comparatii nepotrivite cu dictaturi sinistre, Uniunea Europeana este un organism care dispretuieste democratia. De asemenea, este gandita in avantajul Germaniei, fara niciun dubiu. Sa luam numai existenta monedei euro, Germania castiga fara niciun efort, doar gratie faptului ca euro exista, cateva zeci de miliarde anual (daca fiecare din statele UE ar avea moneda proprie, marca germana ar fi cea mai puternica si ar descuraja exporturile germane. Existenta euro creeaza un dezechilibru in UE pentru ca productivitatea mai scazuta din Franta, Italia, Spania, Grecia nu poate fi compensata de o moneda care sa evidentieze aceasta productivitate, ceea ce o piata libera ar face in trei zile maxim). Din pacate pentru noi nu putem decat sa recunoastem acest fapt. Nu avem o alternativa reala pentru ca viitorul nostru nu poate fi decat alaturi de UE. Nu suntem Elvetia nici ca situatia economica, nici ca civilizatie si nici ca temperament.

    Răspunde
     
  • gaudi121
    Iulie 19, 2015 la ora 17:45

    Eu cred că cea mai bună soluție acuma ar fi ca președinția,guvernul și Banca Națională să ajungă la o înțelegere.Felul în care se poartă domnul Ponta și domnul Teodorovici este unul de-a dreptul greșit(nu poți veni în România cu retorica lui Tsipras!).TVA-ul oricum va fi scăzut,președintele susține această măsură dar vor trebui găsite măsuri de contrabalansare.

    Răspunde
     
  • Adrian
    Iulie 19, 2015 la ora 16:42

    Salut,

    Oare daca tot vror sa scada TVA la 19% de ce nu fac asta doar pt zona fiscalizata.

    Solutia ar fi dupa parerea mea sa scada TVA doar pt platile cardul sau plati prin banca.

    Atunci sa vezi cum ar forta clientii pe toti sa fiscalizeze ca na la CASH sa AI 24% si la CARD 19% ar alege card.

    Mai mult ai face si loteri care vrei sa incurajezi plata cu cardul.

    Cu singura decizie aduci bucurie mare la banci, producatori de caduri, FISC, clienti si impusti evaziunea.

    Ce zici Moise oare e posibil ceva de genu asta la noi ?

    O zi faina,
    Adrian

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Iulie 19, 2015 la ora 16:39

    Nu e nimic ciudat, guvernele românești nu au credibilitate chiar când vor ceva bun. Când ai premier anchetat și 30 de președinți consilii județene în sau spre pușcărie, cum vrei sa te trateze UE? Codul Fiscal este deja născut mort.

    Răspunde
     
  • Logica Economica
    Iulie 19, 2015 la ora 16:12

    Sa nu omitem paradoxul urmator: BNR acuza guvernul ca prin Codul fiscal duce o politica prociclica, in vreme ce Banca insasi duce o politica (monetara) prociclica!https://logec.ro/se-supraincalzeste-economia-din-cauza-reducerii-taxelor-nici-vorba/

    Răspunde
     
  • light
    Iulie 19, 2015 la ora 15:17

    Ce pana mea aveți. Lasă omul să își zică părerea. Sincer după cum s-a întors lumea cu 180 grade pe codul fiscal pare că ori:
    1. am fost strânși cu ușa de cineva.
    2. vor să omoare inițiativa ca să nu zică nimeni ca e codu lui Ponta.

    Răspunde
     
  • Dan
    Iulie 19, 2015 la ora 14:36

    Chiar dacă e împotriva lui Ponta, tot jenantă rămâne???
    As aprecia daca ai putea sa explici partea asta un pic..

    In rest nu zic decat ca partizanatul nu se simte decat din limbaj. Presedintele TVR e jenant (sunt de acord) iar presedintele tarii nu e jenant el se sinucide politic…

    Mai avem un pic si intram in arealul bancurilor cu „seful” de genul „Seful nu intarzie niciodata, el este retinut.”

    O zi buna,
    Bun articol…..

    Răspunde
     
  • Kristina
    Iulie 19, 2015 la ora 14:34

    Am vazut eu ca românii sunt ceva mai agitati in ultima vreme dar ziceam ca e de la căldură 🙂
    Sa nu imi spuneti ca ii frământă noul cod fiscala asa de tare ca nu va cred.
    E limpede ca nu va schimba cu nimic in bine viata acestora!
    Toate politicile economice aduse in ultimii 20 de ani de catre guvernanți au avut un singur scop,nu are rost sa merg mai departe cu descrierea pt.ca toți o simtim din plin pe propria piele!
    cum s-ar zice:si cu si fara cod fiscal nimic nou sub soare la români.

    E vara,e arsitza mare si atat.

    Răspunde
     
  • Sil
    Iulie 19, 2015 la ora 14:06

    D-le Moise, dupa atitudinea dvs. din ultima perioada cred ca vrei sa inchei un nou comtract cu antena 3…
    Oameni buni, daca iohanis a trimis codul fiscal in parlament pt o reanaliza a scaderii tva nu e o casapire a codului, daca to a fost votat cu 99%, inseamna ca va fi votat din nou. Stai linistit d-le Moise ca va fi acelasi cod, nu vei ramane fara cod.
    PS: In propunerile peesedintelui tot la 19% tva se ajunge in final, doar ca reducerea se face progresiv, cum e si normal si cum a si sustinut consiliul fiscal.
    Insa Moise o tot da cu casapirea codului.. Opreste-te omule, nu e nimic anormal ce se intampla.
    in afara de asta ai avut ocazia sa spui ceva economic acolo unde contraza, insa ai ratat-o pt ca esti prin polonia.. asa ca dupa razboi degeaba mai vociferezi.

    Răspunde
     
    1. alex
      Iulie 20, 2015 la ora 10:33

      nu are cum sa raspunda pentru ca guran joaca de partea psd

      Răspunde
       
      1. Stelian F
        Iulie 20, 2015 la ora 10:49

        Moise cel putin ai scapat de eticheta „basist” 🙂

        Răspunde
         
  • Dan
    Iulie 19, 2015 la ora 13:57

    Moise de ce nu zici ca noul cod le creste impozitul pe sediu la pfa/srl de vro 15 ori, le dam niste bani la buticari care importa si omoram pe altii care chiar muncesc, te mai dai si ecomonist, pot sa te iei de mana cu rares bogdan.

    Răspunde
     
    1. Sil
      Iulie 20, 2015 la ora 07:35

      Pai de ce sa vorbeasca despre ce este important in codul fiscal?
      Moise guran in ultimul timp se ocupa de politica. A cam lasat discutiile economice pt. altii mai destepti.

      Răspunde
       
  • gogu
    Iulie 19, 2015 la ora 13:57

    Este foarte simpla pozitia.
    Romania e o tara cu 2 mari probleme – banci Grecesti + granite cu tari instabile si cu mari probleme de contrabanda / coruptie .
    Daca mai adaugam si deficit excesiv deja ajungem la 3 probleme MARI economice si nu prea mai avea rost UE sa ramana pe aici.

    Răspunde
     
  • Dan
    Iulie 19, 2015 la ora 13:25

    Atata bataie de cap cu TVA, eu nu am vazut mare ieftinire cu tva la alimente, cel putin la magazinele mai mici.

    Sa inteleg ca Guran ii sustine pe buticari si comercianti, sa mai bage si ei un 5% in buzunar.

    Răspunde
     
    1. Radu
      Iulie 19, 2015 la ora 14:27

      Dan, iti doresc din suflet sa fii candva un comerciant roman care plateste 3% impozit pe profit si 5% diferenta la tva, cand celelalte magazine online cu care faci concurenta sunt in Germania, iar tva acolo este 19% – poate nu ai aflat, dar circulatia marfurilor in UE este libera, si oamenii cumpara de unde vor… asa ca ala isi permite preturi mai mici decat mine fiindca are tva mai mic… pe cand eu dau din start 8% la stat in plus fata de ce da el in germania – dezavantajul este la… tine in buzunar, inteligentule de client final!!!

      Ghici care importator se dezvolta mai rapid, ala care da 24% + 3% statului din tot ce incaseaza, sau ala care da doar 19% + 3%?

      P.S. Inteleg ca tu nu iti doresti 5% in plus la salariu, asa-i, inteligentule? Sau comerciantii (firmele private, in general) sunt dusmanii tai de moarte, tu fiind un parazit ordinar de la un ghiseu la o sinecura la stat, pe care nu il va duce capul in viata lui sa isi faca o firma care sa produca un banut cinstit? Fiindca daca ai lucra la privat ai intelege mecanismele astea si nu ti-ai mai lasa umorile (ca sa nu zic laturile) scrise pe aici… Tare-mi pari a fi un pui de comunist ordinar… ce zici? Confirmi?

      Răspunde
       
      1. adani
        Iulie 19, 2015 la ora 23:14

        #Radu-vrei sa spui 3% impozit pe venit ca pe profit ti-ar conveni sa fie 3%. Si nu incurca TVA-ul ci impozitul pe venit. I pe venit e 3% din incasari iar tva-ul e 24% din valoarea adaugata nu din pretul final si il suporta consumatorul.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase