BIZIDAY: Miercuri, 22 octombrie 2014

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

46 răspunsuri la BIZIDAY: Miercuri, 22 octombrie 2014

  • Barbu Andy
    Octombrie 25, 2014 la ora 00:22

    Da . Harnici si cinstiti!!!

    Răspunde
     
    1. francovschi dumitru
      Octombrie 25, 2014 la ora 14:10

      D-le,GURAN .va urmaresc emisiunile cu mare interes si va admir curajul si devotamentul cu care incercati sa dezmortiti mintile oamenilor in aflarea adevarului.Ma intreb insa daca tot cea ce spuneti este si adevarat?.Cu ceva timp in urma la una din emisiunile dv-tra,spune-ati ca acei clienti care au credite bancare in valuta se pot duce la ghiseul bancii,si cere valuta la licitatie……urmind ca angajata sa ofere clientului valuta la cursul afisat de B.N.R.,sau cat mai apropiat de acesta.Vreau sa va spun ca am facut acest lucru si am fost luat in deridere de angajatii bancii respective.Am,mers la alte 2-ua,banci din orasul CRAIOVA,unde locuiesc si am fost tratat de aceasi maniera.Poate la banca lui MOISE GURAN ,ala al tau sa iei valuta la licitatie. Nu exista asa ceva d-le, ptr persoanele fizice.Va marturisec ca am fost profud dezamagit si trist in acelasi timp….De atunci ma intreb daca,emisiunile dv-stra,sunt doar ptr umplerea spatiului TV,sau sunt pe bune si ar trebui tratate ca emisiuni de interes public.Va multumesc fr,si v-as ruga sa mai reveniti asupra acestui subiect si poate de data aceasta cu inf mult mai serioase si mai sigure.Va salut cu respect.

      Răspunde
       
  • Andrei
    Octombrie 24, 2014 la ora 22:01

    Buna ziua domnule Moise Guran am 23 de ani sunt student si as vrea sa-mi incep o afcere , am urmarit emisiunea si am aflat de progamul ,, Start Up Romania ” ,am tot cautat pe internet si nu am gasit cum sa aplic si eu pentru acest progam, ma puteti ajuta si pe mine cum pot sa aplic o adresa de site ceva ?
    Va multumesc.
    Stima !!

    Răspunde
     
  • zar zar
    Octombrie 24, 2014 la ora 19:30

    Vedeti domnu Guran, o societate democratica este democratica in toate fibrele ei sau nu-i de loc. Nu mai puteti pretinde vreodata cu mina pe inima ca sustineti democratia si justitia fara a deveni un … Pinochio.

    Răspunde
     
  • zar zar
    Octombrie 24, 2014 la ora 17:43

    Am mai scris de datoria externa a Romaniei (BPM6/august 2014) asa ca acuma scurt: 100 milioane euro cu scadenta de 35 milioane plus datoria la FMI de 3 milioane acoperita 50% din DST. Adica, urmarind platile anterioare, din 2013 trimestrul 3, cam nimic schimbat – ca la carte, platesti dobinda si principalul raine sa faca paduchi. Hotie la drumul mare.
    Acuma, mare bucurie mare: un imprumut ieftin record la bugetul Romaniei. Chiar ca nu se putea pierde asa oportunitate – inca o dobinda de platit. Pai orice banca iti acorda un astfel de imprumut, ieftin, daca este garantat cu aur (si bogatia resurselor naturale si saracia poporului garanteaza asta). Sa mai spun ca isi imagineaza ca leaga tara cu o datorie ca asta? Nicaragua are datorii de 1.3 bilioane dolari la americani, dar fac chinezii un canal pe acolo si rusii acopera datoria. America da din buze.
    Deci cam asta este cu banii ieftini.

    Răspunde
     
  • zar zar
    Octombrie 24, 2014 la ora 17:40

    Turism local ieftin – motiv de mindrie? Nici nu i-as lasa pe straini sa treaca pragul tarii. Cea mai frumoasa tara europeana – nu-i pentru cine vrea sa doarma si sa manince pe gratis.
    De cind s-a facut podul de la Calafat, am vazut interesul alora din UE sa treaca ca vintul spre turci si invers. Drumul care deserveste acest pod nu a urmat interesul dezvoltarii tarii. Domnu Guran, un drum il construieste cine are nevoie de el – daca romanii aveau nevoie de el, ar fi avut intii fabrici si pe urma drum. Nu invers. Acuma pentru ca tot este unul nou, pentru ce sa-l mai repari pe cel vechi, ca tot nu-i nevoie de el. Mai vine inca un proiect cu podul la Calarasi si se justifica. Podul Prieteniei, dupa parerea mea, .. sa-i fie de bine.

    Răspunde
     
  • muflea
    Octombrie 24, 2014 la ora 15:02

    Si eu care credeam ca marea masa de bugetofagi sunt defapt pensionarii si asistatii sociali.

    azi am aflat de ma Moise ca cadrele didactice papa bugetul de stat …

    Răspunde
     
  • ultimul mohican
    Octombrie 24, 2014 la ora 13:42

    Calcul simplu- 70% din muncitorii (sclavii din Romania) din sector privat au salariu mediu 1200 lei din care sustin tara asta . Profesorii la jumatate din ore muncite acelasi salar .Scuzati-ma dragi profesori , daca majoritatea din tara asta traiesc cu 1000 lei pe luna , voi de ce nu puteti ??? Puteti merge oricand la un patron , pe salar mai mic , munca grea , umilinta …..

    Răspunde
     
  • Zoltan
    Octombrie 24, 2014 la ora 11:33

    Ai dreptate cand zici, ca educatia din Romania trebiue reformat. Insa faci o „greseala” in calculul orelor de lucru: ele nu se termin cand dascalul iese din clasa. Sotia mea e invatatoare, si stiu cate ore se mai pregateste acasa pentru ziua urmatoare. Si cat se gandeste pentru a rezolva o situatie problematica (de exemplu cum sa-l inveti pe un copil sa nu mai injure, pt ca nu e frumos. Sau integrarea unui copil in grup.) Sa nu mai vorbim de o gramada de timp petrecut „degeaba” la scoala, completand o gramada de hartii, tabeluri, de care nimeni nu e interesat, si care n-au nici o valoare, nu aduc nici un beneficiu. Evident mai sunt si serbarile, sedintele cu parintii, si sedintele din scoala: profesorale, sedintele comisiilor (sunt destul de multe comisii, si cel putin la scoli mai mici, mai toti profesorii au cate o functie intr-o comisie. Pentru care – evident – nu sunt platiti in plus). Referitor la vacanta de vara: profesorii nu au concediul toata vara. Sa nu-si imagineze cineva, ca toti profesorii fug la concediu in clipa in care copiii primesc vacanta.

    (Ma intreb: cati din Romania – lucrand intr-ul alt domeniu – petrec timp acasa pregatindu-se pt ziua urmatoare?)

    Dar evident – ca in orice alta meserie – poti sa fi „mai putin implicat”, sa nu te mai intereseze dupa masa ce s-a petrecut la scoala, si sa nu te mai pregatesti pentru ziua urmatoarea – oricum o sa treaca si ziua aceea.

    Răspunde
     
  • Geronte de Tarnave
    Octombrie 24, 2014 la ora 02:43

    Dle M. Guran,
    Necesitatea de a umple timpul de emisie a condus la o documentare superficiala in privinta situatiei cadrelor didactice.Nota 2.
    Am citit toate comentariile si imi permit sa felicit lumea pentru interesul manifestat si pentru adevarurile exprimate.
    Traim in lumi paralele si privim pe fereastra unii la altii si la ceea ce se intimpla.E totusi dificil sa intelegem ce se intampla in alt domeniu decat cel familiar/cel in care activam.Cadrele didactice lucreaza mult mai mai mult decat s-ar crede (44-58 ore saptamanal pentru majoritatea angajatilor)iar Birocratia Biruitoare adauga semestru de semestru cate un nou”sfert academic” timpului de lucru.Nici partea administrativa nu e ferita de cresterea volumului de munca as incat o mare parte din personal are nu doar ore suplimentare neplatite ci si zile de concediu legal de odihna neefectuete de ani de zile.
    Stiati ca Invatamantul e subfinantat si ca in fisa de evaluare anuala e inscrisa cerinta de a aduce/ atrage TU ca profesor fonduri/sponsorizari pentru institutie ptr. ca punctajul tau sa creasca…spre calificativul FB ? Stiati ca Sindicatele din ramura au colaborat si au construit Legea Invatamantului dupa 1990 in 8-9 etape protejand sistemul de invatamant si introducand unele articole reformatoare, iar legea de azi nu atinge coerenta si calitatea celei vechi? Si candva am putea continua cu intrebari care sa va ghideze o documentare perfecta si o atitudine corecta fata de” munca tacuta” a corpului profesoral din preuniversitar.

    Răspunde
     
  • alin
    Octombrie 23, 2014 la ora 19:06

    Buna, d-le Moise Guran si echipa care-ti face emisiunea!Sunt sotul unei invatatoare de la clasele primare. Nu stiu d-ta sau colegii cata scoala aveti (parerea mea ca nu foarte multa, dar in nici un caz nu aveti in anturajul domniilor voastre familii de profesori sau invatatori. Daca a-ti avea, a-ti vedea ca program au acasa acesti oameni, dupa ce termina alea 4-5 sau 6 ore de „stat” la scoala, intr-o sala cu 25-30 de copii sau mai multi.
    Hai sa va spun eu, asa pentru cultura dumneavoastra si ca sa nu mai vorbiti in necunostinta de cauza. Dupa ce termina de corectat un rand sau doua de caiete ale fiecarui copil, deci peste 50 de caiete, urmeaza pregatirea celei de-a doua zile de scoala, adica:fise individuale, planul lectiei, programarea activitatilor speciale si multe altele. Incercati si dumneavoastra, asa ca experiment, si o sa vedeti ce volum de munca este si cam cat timp va ia! Dar cum sunt convins ca nu o sa o faceti (nici n-ati fi in stare!), va spun eu, undeva 4,5 sau chiar mai multe ore. Cum la cifre va pricepeti, calculati timpul de munca al unui profesor, pentru salariul pe care-l primeste.
    Credeti ca merita? Dar aprecierea societatii ar merita-o? Imi pare rau ca pana acum v-am apreciat emisiunea si am considerat-o deosebita si bine argumenta. Credeam ca va documentati pentru subiectele pe care le abordati, dar cum pentru acesta nu a-ti facut-o, oare pentru celelalte o faceti? Ca sa-mi dovediti ca cititi mesajele ascultatorilor, faceti o referire la ele in emisiune, ca sa nu zic sa va cereti scuze dascalilor! La revedere!

    Răspunde
     
    1. Geronte de Tarnave
      Octombrie 24, 2014 la ora 01:08

      Asa e.Scurt concis.FB !

      Răspunde
       
  • Carmen
    Octombrie 23, 2014 la ora 17:20

    Lucrez in invatamantul universitar, unde, datorita unei hotarari de Senat, avem 16 ore /saptamana. Sa ma scuzati, dar stiti cate ore in afara celor efective de predare, lucram? Si cu ce cheltuieli? Pentru ca avem cercetare, comunicari stiintifice, atii expozitii…toate acestea costa nu putini bani si nu putin timp. Pentru un salariu de mozerie. Da, sunt profesori si profesori. Ar trebui ca si la noi, unitatile de invatamant sa-si aleaga formatorii pe criterii reale, nu @din pix@. Si mai avem o problema care ne supara si ne demotiveaza in acelasi timp. Siti ca cei care au luat doctoratul dupa ianuarie 2010 nu mai beneficiaza de spor de doctorat? Asta este discriminare !!! Celalti colegi, care au primit decizia ministerului de resort pana in decembrie 2009, sunt egali cu noi in toate privintele, mai putin acest spor, pe care ei il primes. Adica, in invatamantul universitar doctoratul este obligatoriu, pe langa imensa munca de cercetare depusa (presupunand ca e facut „pe bune”), costa o gramada de bani, iar Ministerului de resort i s-a parut ca si asa ne da prea multi bani, si ne-a taiat si acest spor !!!! Stisi ca un asistent cu aproape 40 de ani de munca in spate are un amarat de salariu net de 1500 lei ? Iar un profesor universitar are zeci de mii de lei net??? Alta discriminare. Oare pana cand mai putem suporta aceste nedreptati care ni se fac din partea unor oameni care habar nu au ce se intampla in mod real „la catedra”?

    Răspunde
     
    1. Geronte de Tarnave
      Octombrie 24, 2014 la ora 01:12

      Bine spus.O poveste cu Doctoratele Obligatorii in Universul Cercetarii fara Bani

      Răspunde
       
  • alex
    Octombrie 23, 2014 la ora 15:59

    Domnule Guran. Doar completez la antevorbitorii mei cu anumite aspecte din sistemul de invatamant, pe care d-stra fie nu le cunoasteti (caz in care nu ar fi rau ca inainte sa venim la “scoala” sa avem lectia invatata – nu este nici o rusine sa intrebam pe cineva din sistem despre terminologia folosita in cadrul invatamantului, doar nu s-a nascut nimeni invatat – ca nu cumva sa te asculte profesorul si cu siguranta ai nota 4 sau chiar mai jos), fie le omiteti (caz in care …………… raman fara cuvinte). Nu ca m-ar surprinde aceste lucruri, am o experienta in spate in lucrul cu oamenii destul de mare si credetima, ca d-stra am vazut foarte multe persoane si in mare ma pot pronunta la maniera d-stra de a privi lucrurile si doresc sa ma opresc doar aici.
    Sa o luam cu inceputul
    1. Urmariti-va din nou emisiunea (si nu numai aceasta, atunci cand vorbiti de profesori) si uitati-va mai atent la imaginile si la gesturile pe care le faceti (mimica, tonalitatea vocii, miscarea bratelor in concordanta cu intregul corp, ochii – se spune ca sunt oglinda sufletului etc.). Buuun. Orice psiholog sau persoana care se pricepe un pic la oameni va spune ca de fapt mesajul pe care doriti sa-l transmiteti chiar la inceputul prelegerii legate de profesori, este de fapt inversul vorbelor elaborate ulterior. Cand spuneti ca “sa nu credeti ca am ceva cu profesorii”, tocmai gesturile pe care le faceti tot timpul cand aduceti vorba de ei va tradeaza intentiile. Stiu, veti veni cu argumente ca nu este asa si lalalalalalla (ca in melodia lui Smiley – Cai verzi pe pereti – cine e destept intelege ce vreau sa spun), daaar va pot spune ca nu toti suntem chiar prosti si sa va credem ca nu aveti ceva cu profesorii. Incercati sa nu va mai infranati sentimentele fata de profesori, nu este bine pentru sanatatea d-stra si va sfatuiesc sa spuneti adevarul (sau nu va lasa deontologia profesionala sa recunoasteti acest fapt?). Mergand mai departe pot afirma urmatoarele: fie aveti anumite probleme la scoala cu anumiti profesori de la clasa copilului d-stra (e regretabil – daca aveti dreptate), fie aveti amintiri nu prea placute din perioada scolarizarii. Si ar mai fi si o alta varianta: aveti cateva fixuri legate de profesori, dar din toate interventiile pe care le-ati avut vizavi de acestia fie nu aveti toate informatiile necesare, fie nu vreti. Nu incercati sa va justificati la ceea ce am spus pana acum in pripa si va sfatuiesc ca daca totusi vreti sa dati o replica (asta daca nu va doare in cot sau la palarie de ce baliverne spunem noi aici – intr-un fel ce pot sa spun, ati aruncat piatra in lac si …….si cine sa o scoata) sa va consultati cu profesori adevarati (in sistem sunt si din cei mai putin adevarati, ca in orice domeniu) de la catedre. Nu puteti veni la tv (aveti acest avantaj de a va asculta lumea si a o influenta si sa aruncati cu tot felul de acuze (aveti dreptate cu unele dintre ele si la care adera si lumea buna a profesorilor – dar aici nu intelegeti d-stra – NU PROFESORII ADEVARATI SUNT CEI MAI VINOVATI, EI SE POT ADAPTA LA ORICE PROGRAMA VINE DE LA INSPECTORATE IN SUS, DEOARECE SUNT BINE PREGATITI LA MATERIILE LOR, DAR PUTEREA NU ESTE LA EI- nu mai detaliez ca s-ar putea scie romane despre acest sistem infect venit de sus si la care profesorii adevarati nu au voie prin lege sa nu-l respecte, intelegeti aceste aspecte sau nu? Se vede din comentariile pe care le realizati la adresa profesorilor adevarati, ca nu cunoasteti sistemul foarte puternic politizat si credem ca atentia ar trebui indreptata catre cei mai sus de ei.
    2. Nu mai folositi termenul de dascal. Este impropriu spus la momentul actual. Dascal vine de la ajutoarele preotilor care in trecut ii invatau pe taranii satului sa citeasca si sa scrie, deoarece acestia erau cam singurii care aveau habar cum este cu buchiile. Eu va pun aceasta intrebare: cum se numeste persoana de la bisercia (asta daca mai dati pe acolo) care canta pe langa preot, este cumva profesor? Stiu, in dex se spune ca este o persoana invatata, dar trebuie sa vedem de unde provine….
    3. Cand afirmati ca va respectati profesorii pe care i-ati avut, dati-mi voie sa am unele indoieli si atunci cand ii acuzati de toate relele de pe Pamant, imi este foarte greu sa cred ca sunteti sincer. Nu neg ca ati avut si profesori adevarati, dar………ce am spus anterior la punctul 1, nu va infranati sentimentele ca……
    4. Daca stiam cat de jos va ajunge aceasta profesie si nu meserie (meseriasii sunt cei pomeniti de mai marele: dulgheri, tinichigii, mecanici……) cu siguranta ca nu alegeam aceasta profesie, dar la momentul actual este cam tarziu pentru mine. Si sa va spun un lucru. Viitorii profesori vor fi din ce in ce mai slabi pregatiti (ii vedem cum apar la inceputul fiecarui an) si aceasta nu va fi din cauza celor care ii pregatesc ci din cauza intregului sistem romanesc (si aici nu ma refer doar la invatamant ci la toata sociatatea). Studentii destepti vor alege alte profesii, in invatamant vor veni cei de la Spiru (care pe timpul cand am dat eu la facultate erau de nivelul unui tractorist – cam aici ne situam cu cea mai mare parte a viitorilor profesori tineri – cei drept nu toti sunt slab pregatiti si unii dintre ei vor deveni adevarati profesori, dar cred ca asta se doreste, o masa de oameni mai putin pregatita si usor de manipulat, fara personalitate), Maiorescu, Titulescu, Biotera, Ecologica. Buuuun, dar ce ne facem daca i-am da afara pe cei mai putin pregatiti (si cum se realizeaza acest lucru???!!!! Cine are calificarea??!!!! Inspectorii sunt multi proveniti de la aceste facultati particulare dar au spate politic si ei hotarasc cine , ce si cum………cred ca intelegeti unde bat Domnule Guran, iar daca nu ati priceput va mai pot spune ca de fapt nu se vede barna din ochiul celor care conduc sistemul si se vede paiul din ochii profesorilor adevarati.
    5. Venitul net al unui debutant este sub 900 ron
    6. Legat de regimul special de munca, este clar ca nu cunoasteti cat de mult se pregateste un adevarat profesor pentru a tine o ora de specialitate asa cum scrie la carte. Antevorbitorii mei au cam spus in mare despre ce este vorba. Dumneavostra stiti ce inseamna o macroproiectare, microproiectare, plan de lectie care sa fie in concordanta cu metodele si mijloacele de invatamant? Stiti cat tim iti ia ca sa relaizezi o astfel de ora? Poate vi se par banale aceste afirmatii dar daca ati dori sa faceti un experiment eu va invit in profesia pe care o aveti sa tineti un curs dupa normele didactice la zi si in care sa va coordonati cu toate metodele si mijloacele de invatamant avute la dispăozitie. Noi ca metodisti o sa va urmarim cum predati lectia si apoi vom discuta pe baza ei. Bineinteles ca nu o sa dati curs acestei invitatii si sunt sigur ca nu o sa va bateti capul cu ineptiile pe care le astern pe acesta pagina, dar atunci veti intelege ce insemana un profesor adevarat si prin ce trece el. 72 de ore de munca……..Domnule Guran, ca sa realizati o ora de predare ca la carte eu va spun ca dumneavoastra va trebuie 3 zile sa lucrati la o lectie si va garantez ca nu o sa o realizati bine si sigur nu luati inspectia. Va trebuie ani de experianta in profesorat ca sa simtiti pulsul acestor lectii de predare in sistem modern. Sa nu va imbatati cu apa rece de spusele mele si sa va dati zmeu. Stiu ca nu o sa dati curs invitatiei, dar o experienta de felul acesta cu siguranta nuv-ar stica si pe viitor ati fi mai precaut atunci cand aduceti tot felul de afirmatii pe sticla patrata sau dreptunghiulara din fiecare colt al tarii.
    7. Profesorii muncesc la jumatate din orice angajat din romania. Buuuun. Haideti sa va transmit cateva informatii (bine, acum nu stiu daca pe dumneavostra va intereseaza aceste aspecte, sua macar daca le cititi, dar daca tot ati deschis cutia pandorei, atunci sa fie bal). Eu am cam 6 ore pe zi la scoala. Vin acasa la ora 15 (o ora la intoarcere pe drum, dar nu se pune) si sa spunem ca ma apuc de pregatit lectiile pentru urmatoarele 6 ore de maine care in total imi iau cam peste 4 ore (asta in cazurile fericite). Ajung la 10 ore cel putin. Deci, Domnule Guran, cine munceste in tara asta 72 ore. Am amici, vecini sau cunostinte politisti si eu cand le-am spus ca am stat noaptea trecuta pana la ora 4 sau 6 dimineata (cei drept nu se intampa tot timpul asa, doar la inspectii……) sa realizez planuri de lectii , prezentari PP…….. spun ca sunt nebun si nu se merita pentru banii pe care ii primesc si le dau dreptate. Daaar….. vine a doua zi un parinte, asa cum sunteti dumneavostra si imi reprosati ca nu tin orele cum trebuie la copil si apoi sesizari la director, inspector……ministere….relatiiii…lalalalala…….aha, dar daca stam si ne gandim cu cate sacrificii se realizeaza o ora de predare…atunci nu te mai mirir ca aproape toti profesorii au parul alb la o varsta mult prea frageda. Lucrul cu omul este incredibil de greu, nu este ca o piesa de la strungar pe care s ao manevrezi cum vrei tu. Dupa 4 ore de predat, credetine, toti profesorii adevarati sunt cam sleiti d eputeri, nu mai ai randamentul de la primele ore. TINETI MINTE CE AM SPUS ACUM LEGAT DE ACEST RANDAMENT. Orice profesor adevarat va poate confirma acest aspect. Oboseala care se acumuleaza este foarte mare si dupa samptamani, lini si ani de zile chiar ca ajungi sa regreti si…….sa nu mai spun si altceva, fiecare poate continua cu varinata sa si cu intelepciunea cuvenita si data de la Dumnezeu. Legat de politisti, mesteri…… ei merg la serviciu, stau 8 ore, lucreaza sau nu lucreaza, dar cand se intorc acasa fac ce vor muschii lor, au timp de copii, merg la cumparaturi, in parcuri………pe cand noi, profesorii adevarati stam sa facem planuri de lectii…… ca nu cumva sa ne facem de ras in fata elevilor si a parintilor revoltati pe buna dreptate de mersul rau al lucrurilor. Noi cand sa ne ocupam de copiii nostri, de noi insine, sa ………..Domnule Guran, vorbim fie din nestire fie cu rea credinta – alegeti d-stra varianta care va convine mai mult, sau daca sunteti onest pe cea adevarata (desi, aici nu am mari sperante). Nu trebuie sa ma condamnati pentru ce am spus anterior, pur si simplu aceasta este impresia pe care o lasati la TV si nu este doar parerea mea, ca doar nu suntem chiar toti profesorii adevarati prosti.
    8. Vacantele sunt pentru elevi, nu si pentru profesori. Profesorii au concedii ca toti ceilalti. Daaaar nu si pentru toti elevii. Sunt specializari care termina anul la mijlocul lunii IULIE, dar la sfarsit de an sunt tot felul de acte de completat care iti iau o gramada de timp, birocratie…si se mai pierd multe saptamani pana la concediu. Si cum spunea o antevorbitoare faci parte din tot felul de comisii, proiecte, SN (situatii neincheiate), restante….si toate puse in luna august, tocmai cand credem ca avem si noi concediu si iti strica toate planurile (nu stau sa detaliez de ce sunt puse acestea in mijlocul lunii august). Dumneavostra, banuiesc ca in luna august mergeti in concediu, no?
    9. Eu nu predau nici mate, nici romana, nici engleza, deci la meditatii…….
    10. Legat de reformarea invatamantului, aici se pot discuta fosrte multe, dar cel mai important este depolitizarea sa de la ministru in jos. Este imposibil cum inspectorii generali, de specialitate, directorii, metodisti……sunt aceleasi persoane de zeci de ani, care lasa postul mostenire tot la clanul sau familiile lor, indiferent de schimbarea politica. Aici este de fapt buba invatamantului. Daca nu ar mai fi numiri politice ar creste calitate ainvatamantului (cei drept, nu peste noapte, dar…….). Ei decid planurile, politicile….tot ce misca in invatamant si totul se face in favoarea lor. Este o utopie sa credem ca invatamantul este centralizat 100% pe elev, de vreme ce mai marii invatamantului nu stiu cum sa fure, sa ia spagi de la profesorii amarati cand vin in inspectii de definitivat, grad………..Se stie, nu dai spaga la inspector nu treci inspectia…….. eeeeee cam aici trebuie don Guran sa discutam nu la ceva pe care nu prea stiti cu ce se mananca, dar va infingeti cu buna stiinta coltii……
    11. “ARE CURAJ SA LE SPUNA DASCALILOR CA TREBUIE MODIFICATA PROGRAMA SI TREBUIE MODIFICAT NUMARUL DE ORE…..” Aici imi place cum „puneti” problema. Una la mana, nu suntem dascali, pe ei ii gasiti la biserica, doi la mana, ce am spus la punctul 10, NU PROFESORII ADEVARATI fac politicile in invatamant. Programa scolara o realizeaza cei din minister si inspectorat. Profesorii adevarati se adapteaza si predau dupa programa ce li se impune de la minister. Noi dor putem sa ne dam cu parerea pe la coltul scolii sau pe radio sant, ca oricicum nu conteaza vorba noastra. Alta la mana. Vreti numar de ore mai multe? Vi se pare ca au elevii prea putine ore de munca? Aici va contraziceti singur din alte emisiuni. Nu se doreste o simplificare a materiei scolare?! Nu toata lumea si aici sunt de acord si profesorii adevarati ca materia scolara este prea incarcata?! Lectii de facultate (datorita realizarii unor manuale scolare mai bune si concurentei in realizarea lor) au fost introduse la liceu, materie de liceu a fost introdusa la gimnaziu si de la gimnaziu la scoala primara. Buuun. Vreti mai multe ore pentru profesori, foarte bine, dar ajung la ce am spus la punctul 8 si o sa predau la copilul dumneavoastra la ora a 10 din zi, in care o sa am un randament FOARTE BUN si o sa fiti multumiti, no? Dar mai am timp sa ma pregatesc asa cum trebuie? Mai pot realiza pentru fiecare ora prezentari PP, alte materiale didcatice, planuri de lectii……???!!! Foarte bine, marim nr de ore de predare la 12 ore de munca pe zi – cred ca asa se doreste (cele in care te pregatesti in liniste acasa nu se pun, ale sunrt asa de la noi, pe gratis ca nepermitem), asta ce inseamna????!!!! Domnule Guran??!!! Copii vor sta mai multe ore la scoala. Rezista? V-ar conveni? Ca ex. Cei din scoala gimnaziala cu 6 ore pe zi sa stea 10 ore la scoala. Cand se mai pregatesc pentru a doua zi? Aaaaa , sa faca dupa ore pregatirea pentru a doua zi, nici o problema, dar avem in invatamantul romanes c infrastructura necesara? NU profesorii sunt vinovati de acest aspect. PROFESORII ADEVARATI SE POT ADAPTA USOR LA ALTE CERINTE OMENESTI, DAAAR TREBUIE ASIGURATA O BAZA METERIALA PENTRU ASA CEVA SI NU EI SUNT CEI IN MASURA SA DECIDA ACEST LUCRU. DECI, NU LOR TREBUIE S ALE SPUNETI ACETE LUCRURI, CI CELOR CARE AU PUTEREA IN TARA ASTA, POLITICIENI, PRIMARI, INSPECTORI, MINISTI……Domnule Guiran, aruncati cu noroi in Profesorii adevarati, fara sa cunoasteti problemele invatamantului. Trebuie sa “AVETI CURAJ SA LE SPUNETI POLITICIENILOR, MINISTIRLOR (Adormitei, Abramburica, Hardau, Funeriu……)” …….ceea ce le spuneti profesorilor adevarati? Ori sunteti intr-o confuzie totala, ori nu vreti sa spuneti lucrurilor pe nume din varii motive.
    12. Scad numarul de profesori (si ma repet, repetarea mama invataturii – nu suntem dascali) – spuneti dumneavoastra. Foarte bine. Cum doriti acest lucru? Sa nu se mai predea jumatate din materii: biologie, istorie, geografie, chimie….sa ramana mate, romana, engleza si sport. Cred ca ajung, no? Si uite asa scad numarul d eprofesori. Sau altfel: maresc nr de elevi la clasa si scad normele didactice (daca intelegeti ce spun) si astfel o sa avem clase de 40 de elevi si cum spunea fostul si prea cinstitul ministru Funeriu creste randamentul la clasa. Daca nu mai tineti minte, va aduc la cunostinta din spusele fostului ministru Funeriu cum a hotarat maria sa sa creasca randamentul scolar prin sporirea nr de elevio la clasa. De fapt, el si cu Basescu plus Boc au dorit sa scada nr de norme si implicit au scapat de o mare parte din profesori, dandu-i afara. In tarile nordice au 10 maxim 15 elevi in clasa, noi avem 30 si peste…….ei au randament, noi nu………pricepeti ideea……ca doar sunteti baiat destept, numai sa nu fiti influientat….. Dumneavostra doriti sa aveti copilul inscris la o clasa cu 40 de elevi sau cu 10? Raspundeti la intrebare. Si atunci cum scazi nr. de profesori dar sa ai un randament mai mare? Cum sa predai la elevi de gimnaziu sau primara cu 30 de elevi vre-o 10 ore la rand asa cum doreste domnia voastra. Raman la parerea ca ori nu stiti ce spuneti (si aici sunteti repetent), dar va bagati in seama, ori………. Nu trebuie sa va suparati sau sa va simtiti ofensati de spusele mele (chiar daca pe fata nu veti recunoaste, in realitate cu siguranta nu va convine ce am spus). Doriti adevarul sa sa va mint frumos?
    13. “SCHIMBATA PROGRAMA SCOLARA CA PROFESORII SA FACA MAI MULTE ORE”. Aici cred ca sunteti intr-o confuzie foarte mare si cred ca din NESTIINTA. http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fforum.portal.edu.ro%2Findex.php%3Fact%3DAttach%26type%3Dpost%26id%3D891463&ei=heVIVIfkFoHT7Qbr84C4Cw&usg=AFQjCNFc55kbpTqMvtcJrjMvpYTlI0aafQ&sig2=QFCt9N0IGHZJggJ_lI_17w
    Cititi de pe aceasta pagina si sa va documentati despre ce inseamna o programa scolara si nu numai, iara daca nu pricepeti, puteti oricand apela la un profesor adevarat (nu cautati prin inspectorate si ministere ca nu gasiti). Este posibil sa pricepeti anumite aspecte, dar sa nu le intelegeti, mai pe intelesul dumneavostra, teoretic intelegeti, dar practic niciodata, daca nu ati predat macar 3 ani intr-o unitate de invatamant (nu asa ca Funeriu, care…… da legi dar nu are infrastructura pentru clasa 0). Din spusele de la TV cred ca aveti un copil la scoala primara sau la gradinita de v-a apucat asa mila de acest corp profesional. Aveti dreptate la salarizarea educatorilor si invatatorilor adevarati asa cum ar trebui sa aveti si pentru ceilalti. Nu am date despre nr lor dar nu cred ca sunt mai multi in sistem decat profesorii. Iar despre greve…ati fost in piata sa vedeti ce si cum? Va bazati doar pe anumite surse mai m ult sau mai putin credibile? Daca ati fost in piata si ati realizat un referendum v-as crede, dar asa….. era o vorba… daca taceam filozof ramaneam. Vorbele dumneavostra “va spun eu ca asa e”, ne-au dat pe spate pe toti Domnule Guran. Mai ascultativa odata sa vedeti ce spuneti, nu strica nimanui o autocritica comunista (glumesc).
    Ajungem cu discutiile la punctul 12. Buuun. In loc de 2 ore la sport sa fie 10 ore pe saptamana, merge nu? Si tot asa la toate materiile. Apoi, copilul asta cand mai apuca sa mai aiba si el un pic de timp liber? O sa creasca copilul dum,neavoastra si mai discutam. O sa doarma si noaptea la scoala daca marim nr de ore predate de fiecare profesor. Acum, si el saracul profesor cum s-o mai descurca?
    14. “CONCURENTA INTRE PROFESORI LA PREGATIREA PARTICULARA” – sunteti incredibil, nu stiu daca va dati seama de vorbele scoase de dumneavostra. Ar trebui sa mai meditati un pic. Poi, ce credeti dumneavostra, ca aceasta concurenta nu exista deja. Poi va dati copilul la engleza (daca nu acum sigur va veni si timpul asta) la cineva care are referinte proaste? Vorbim asa, doar ca sa nu tacem, ne trezim asa ca un elev din „fundul” clasei si vorbeste despre chimie la ora de sport. Nu va suparati dar ar trebui sa si gandim cand aruncam pe piata diferita produse perisabile care au toate sansele sa prinda mucegai. Apoi, ce ar fi daca si noi profesorii adevarati am vorbi asa aiuerea pe la ori fara sa fim acoperiti sau sa justificam si sa argumentam ceea ce spunem. Noi nu ne permitem. Nu neg, in domeniul studiat poate sunteti bun, dar aici stiti cum se spune la romani, va-ti cam dat cu tesla in ……. ca s-o spunem pe romaneste, sa batem saua sa priceapa iapa.
    15. Sunteti si cinic. Nu aveti ce sa-mi faceti, doar sa ma concediati de la TVR – spusele dumneavostra. Departe de noi acest gand, doar stim cat de greu este sa obtii o slujba, chiar si asa prost platita cum este ea, dar preferam ca atunci cand va adresati unor profesori adevarati sa o faceti in cunostinta de cauza si cu argumente, iar daca nu aveti pregatirea necesara apelati la persoane avizate (dar ma repet, nu din ministere si inspectorate si daca acea persoana are si curajul sa spuna lucrurilor pe nume – spun acest lucru deoarece un profesor este foarte vulnerabil datorita legilor din invatamant pentru a fi persecutat de director, inspector si mai sus, iara daca il da afar, gasesc ei motive, este greu pentru cineva care preda mate sua romana…….. sa gaseasca in mediul privat de lucru, doar poate ca tinichigiu, vopsitor, maturator – dar oare de asta a investit statul in al ani de zile sa ajunga …..)
    Si da discutam despre aceste probleme , dar AVETI CURAJUL SA ATACATI UN ASTFEL DE SUBIECT? In conditiile unei cunoasteri foarte bune de cum functioneaza sistemul de invatamant la baza acestuia, nu ce se vede la varful sau (minister, inspectorat…). Apoi pe la tv vad ca invitati sunt adusi tot astfele de personaje care spun doar ce vreti voi sau mai bine zis ce vor ei sa spuna.
    16. Aveti impresia ca pe un profesor adevarat il cumpara guvernul cu 150 de euro pentru carti? De ce aruncati in noi cu astfele de acuze, nu neaparat pe fata, dar numai nu ati spus ceva de genul: bai sarantocilor, va cumpara guvernul votul pentru 2 sfanti, nu aveti coloana vertebrala. Nu, nici intr-un caz. Daca ii da foarte bine, sa fie primiti (cum spune dascalul la biserica). Avem si noi demnitatea noastra si judecata noastra. Credeti ca suntem prostii satului si nu realizam ce este in jurul nostru? Soarta a facut ca in aceste vremuri sa fim atat de jos. Oricum pe nici un coleg de scoala nu am auzit ca ar dori ca fii si fiicele lor sa ajunga in invatamant. Si daca privim in viitor, va fi si mai rau. Vor ajunge profesori persoane foarte slab pregatite, de un nivel intelectual destul de pscazut, si atunci sa vedem ce va fi. Daca ar schimba ministerul politicile din invatamant prin depolitizarea sa, ar fi un mare pas inainte, dar asa……si poate daca pe viitor ar mari salariile isi vor intoarce fata spre catedra si persoane cu un nivel de inteligenta mai amre si care indiscutabil va fi spre binele intregii tari…..vorbesc prostii, nu se va intampla asta niciodata, deci……… sa nu-mi spuneti cu speranta moare ultima, ca in acest caz nu este adevarat.
    17. DE CE SUNT MAI SLABI PREGATITI ELEVII? O intrebare de a dumneavoastra. Hai sa facem clase de 12 elevi maxim, nu de 30, baza materiala as aca in tarile nordice (nu am idee daca ati fost, sau ati vazut ce inseamna asa ceva – eu personal am stat la ei intr-un schim de experianta de 3 luni – la noi nu se poate aplica, trebuie bani investiti de guvern, dar nu se vrea, tre sa aiba copii si copii lor mosteniri grase, nu i intereseaza procesul de invatamant de cat la nivel declarativ, teoretic, si cum stim foarte bine pe noi practica ne omoara), schimbate programele scolare, cu informatii mai putine, sa trimitem lectiile de facultate aparute in goana de manuale alternative la locul lor, cele de gimnaziu la liceu si cele din primara la gimnaziu ……salarizare corespunzatoare pentru atragerea de persoane capabile in sistem (nu toate ciurucurile de pe la spiru si nu numai, imi pare rau pentru unii dintre colegii mei, dar asa cum se gasesc in toate sistemele muncii sunt si aici destule uscaturi, iar cei care nu vor performa vor fi dati usor, usor afara din sistem, vor fi inlaturati prin concurenta- dar de unde la ora actuala concurenta daca de sus nu vin acele politici de invatamant care sa creeze aceata atmosfera, si aici nu sunt de vina adevaratii profesori, nu au nici o parghie la indemana, nu ei hotarasc cine, ce si cum, legile le fac toti neavenitii si…..), depolitizarea sistemului de la ministru in jos (in 89 asta am sperat sa nu mai fie numiri politice ca pe timpul raposatului si dupa 25 de ani, ne-am intors d eund eam plecat – si dupa domnul Guram profesorii sunt de vina si pentru ce decizii ia parlamentul si guvernul) si poate in cel putin 10 ani o sa vedem schimbari semnificative.
    Daaaaaa, dar daca facem clase de 12 elvi ca sa avem performanta, cum scadem nr de profesori, domnule Guran, ca de fapt ne mai trebuie in sistem. Se cam bat cap in cap aceste treburi si multe altele…..
    Sunt foarte multe de spus, dar…. ma opresc ca maine am de pregatit ore…..si asta o fac benevol, las de la mine……..

    Nu luati in considerare greselile gramaticale, nu am pus accent pe ast aspect, deoarece tastatura de la laptop nu este foarte buna

    Răspunde
     
  • Dan
    Octombrie 23, 2014 la ora 15:32

    Nu e logic ca profesorii sa munceasca mai multe ore….Elevii au destule ore la scoala in fiecare zi si daca un profesor ar munci mai mult atunci nu ar mai fi nevoie de acelasi nr. de profesori ci de un numar mai mic….iar o parte din profesori ar ramane someri…in plus dupa cum stim natalitatea in romania nu ajuta cu nimic cel mai probabil nr de elevi a scazut raportat la era dinainte de `89. A r trebui cumva stimulata natalitatea… pentru ca populatia tarii ramane o resursa importanta (ex China) si in timp PIB-ul ar creste din cauza nr. mai mare de oameni care pot fi impozitati, iar daca ei ar pastra nr constant de profesori care ies de pe bancile facultatii nu am mai avea nici o problema cu profesorii si am putea sa-i punem sa predea mai multe ore si sa-i remuneram mai bine

    Răspunde
     
  • alex
    Octombrie 23, 2014 la ora 15:27

    Domnule Guran. Doar completez la antevorbitorii mei cu anumite aspecte din sistemul de invatamant, pe care d-stra fie nu le cunoasteti (caz in care nu ar fi rau ca inainte sa venim la “scoala” sa avem lectia invatata – nu este nici o rusine sa intrebam pe cineva din sistem despre terminologia folosita in cadrul invatamantului, doar nu s-a nascut nimeni invatat – ca nu cumva sa te asculte profesorul si cu siguranta ai nota 4 sau chiar mai jos), fie le omiteti (caz in care …………… raman fara cuvinte). Nu ca m-ar surprinde aceste lucruri, am o experienta in spate in lucrul cu oamenii destul de mare si credetima, ca d-stra am vazut foarte multe persoane si in mare ma pot pronunta la maniera d-stra de a privi lucrurile si doresc sa ma opresc doar aici.
    Sa o luam cu inceputul
    1. Urmariti-va din nou emisiunea (si nu numai aceasta, atunci cand vorbiti de profesori) si uitati-va mai atent la imaginile si la gesturile pe care le faceti (mimica, tonalitatea vocii, miscarea bratelor in concordanta cu intregul corp, ochii – se spune ca sunt oglinda sufletului etc.). Buuun. Orice psiholog sau persoana care se pricepe un pic la oameni va spune ca de fapt mesajul pe care doriti sa-l transmiteti chiar la inceputul prelegerii legate de profesori, este de fapt inversul vorbelor elaborate ulterior. Cand spuneti ca “sa nu credeti ca am ceva cu profesorii”, tocmai gesturile pe care le faceti tot timpul cand aduceti vorba de ei va tradeaza intentiile. Stiu, veti veni cu argumente ca nu este asa si lalalalalalla (ca in melodia lui Smiley – Cai verzi pe pereti – cine e destept intelege ce vreau sa spun), daaar va pot spune ca nu toti suntem chiar prosti si sa va credem ca nu aveti ceva cu profesorii. Incercati sa nu va mai infranati sentimentele fata de profesori, nu este bine pentru sanatatea d-stra si va sfatuiesc sa spuneti adevarul (sau nu va lasa deontologia profesionala sa recunoasteti acest fapt?). Mergand mai departe pot afirma urmatoarele: fie aveti anumite probleme la scoala cu anumiti profesori de la clasa copilului d-stra (e regretabil – daca aveti dreptate), fie aveti amintiri nu prea placute din perioada scolarizarii. Si ar mai fi si o alta varianta: aveti cateva fixuri legate de profesori, dar din toate interventiile pe care le-ati avut vizavi de acestia fie nu aveti toate informatiile necesare, fie nu vreti. Nu incercati sa va justificati la ceea ce am spus pana acum in pripa si va sfatuiesc ca daca totusi vreti sa dati o replica (asta daca nu va doare in cot sau la palarie de ce baliverne spunem noi aici – intr-un fel ce pot sa spun, ati aruncat piatra in lac si …….si cine sa o scoata) sa va consultati cu profesori adevarati (in sistem sunt si din cei mai putin adevarati, ca in orice domeniu) de la catedre. Nu puteti veni la tv (aveti acest avantaj de a va asculta lumea si a o influenta si sa aruncati cu tot felul de acuze (aveti dreptate cu unele dintre ele si la care adera si lumea buna a profesorilor – dar aici nu intelegeti d-stra – NU PROFESORII ADEVARATI SUNT CEI MAI VINOVATI, EI SE POT ADAPTA LA ORICE PROGRAMA VINE DE LA INSPECTORATE IN SUS, DEOARECE SUNT BINE PREGATITI LA MATERIILE LOR, DAR PUTEREA NU ESTE LA EI- nu mai detaliez ca s-ar putea scie romane despre acest sistem infect venit de sus si la care profesorii adevarati nu au voie prin lege sa nu-l respecte, intelegeti aceste aspecte sau nu? Se vede din comentariile pe care le realizati la adresa profesorilor adevarati, ca nu cunoasteti sistemul foarte puternic politizat si credem ca atentia ar trebui indreptata catre cei mai sus de ei.
    2. Nu mai folositi termenul de dascal. Este impropriu spus la momentul actual. Dascal vine de la ajutoarele preotilor care in trecut ii invatau pe taranii satului sa citeasca si sa scrie, deoarece acestia erau cam singurii care aveau habar cum este cu buchiile. Eu va pun aceasta intrebare: cum se numeste persoana de la bisercia (asta daca mai dati pe acolo) care canta pe langa preot, este cumva profesor? Stiu, in dex se spune ca este o persoana invatata, dar trebuie sa vedem de unde provine….
    3. Cand afirmati ca va respectati profesorii pe care i-ati avut, dati-mi voie sa am unele indoieli si atunci cand ii acuzati de toate relele de pe Pamant, imi este foarte greu sa cred ca sunteti sincer. Nu neg ca ati avut si profesori adevarati, dar………ce am spus anterior la punctul 1, nu va infranati sentimentele ca……
    4. Daca stiam cat de jos va ajunge aceasta profesie si nu meserie (meseriasii sunt cei pomeniti de mai marele: dulgheri, tinichigii, mecanici……) cu siguranta ca nu alegeam aceasta profesie, dar la momentul actual este cam tarziu pentru mine. Si sa va spun un lucru. Viitorii profesori vor fi din ce in ce mai slabi pregatiti (ii vedem cum apar la inceputul fiecarui an) si aceasta nu va fi din cauza celor care ii pregatesc ci din cauza intregului sistem romanesc (si aici nu ma refer doar la invatamant ci la toata sociatatea). Studentii destepti vor alege alte profesii, in invatamant vor veni cei de la Spiru (care pe timpul cand am dat eu la facultate erau de nivelul unui tractorist – cam aici ne situam cu cea mai mare parte a viitorilor profesori tineri – cei drept nu toti sunt slab pregatiti si unii dintre ei vor deveni adevarati profesori, dar cred ca asta se doreste, o masa de oameni mai putin pregatita si usor de manipulat, fara personalitate), Maiorescu, Titulescu, Biotera, Ecologica. Buuuun, dar ce ne facem daca i-am da afara pe cei mai putin pregatiti (si cum se realizeaza acest lucru???!!!! Cine are calificarea??!!!! Inspectorii sunt multi proveniti de la aceste facultati particulare dar au spate politic si ei hotarasc cine , ce si cum………cred ca intelegeti unde bat Domnule Guran, iar daca nu ati priceput va mai pot spune ca de fapt nu se vede barna din ochiul celor care conduc sistemul si se vede paiul din ochii profesorilor adevarati.
    5. Venitul net al unui debutant este sub 900 ron
    6. Legat de regimul special de munca, este clar ca nu cunoasteti cat de mult se pregateste un adevarat profesor pentru a tine o ora de specialitate asa cum scrie la carte. Antevorbitorii mei au cam spus in mare despre ce este vorba. Dumneavostra stiti ce inseamna o macroproiectare, microproiectare, plan de lectie care sa fie in concordanta cu metodele si mijloacele de invatamant? Stiti cat tim iti ia ca sa relaizezi o astfel de ora? Poate vi se par banale aceste afirmatii dar daca ati dori sa faceti un experiment eu va invit in profesia pe care o aveti sa tineti un curs dupa normele didactice la zi si in care sa va coordonati cu toate metodele si mijloacele de invatamant avute la dispăozitie. Noi ca metodisti o sa va urmarim cum predati lectia si apoi vom discuta pe baza ei. Bineinteles ca nu o sa dati curs acestei invitatii si sunt sigur ca nu o sa va bateti capul cu ineptiile pe care le astern pe acesta pagina, dar atunci veti intelege ce insemana un profesor adevarat si prin ce trece el. 72 de ore de munca……..Domnule Guran, ca sa realizati o ora de predare ca la carte eu va spun ca dumneavoastra va trebuie 3 zile sa lucrati la o lectie si va garantez ca nu o sa o realizati bine si sigur nu luati inspectia. Va trebuie ani de experianta in profesorat ca sa simtiti pulsul acestor lectii de predare in sistem modern. Sa nu va imbatati cu apa rece de spusele mele si sa va dati zmeu. Stiu ca nu o sa dati curs invitatiei, dar o experienta de felul acesta cu siguranta nuv-ar stica si pe viitor ati fi mai precaut atunci cand aduceti tot felul de afirmatii pe sticla patrata sau dreptunghiulara din fiecare colt al tarii.
    7. Profesorii muncesc la jumatate din orice angajat din romania. Buuuun. Haideti sa va transmit cateva informatii (bine, acum nu stiu daca pe dumneavostra va intereseaza aceste aspecte, sua macar daca le cititi, dar daca tot ati deschis cutia pandorei, atunci sa fie bal). Eu am cam 6 ore pe zi la scoala. Vin acasa la ora 15 (o ora la intoarcere pe drum, dar nu se pune) si sa spunem ca ma apuc de pregatit lectiile pentru urmatoarele 6 ore de maine care in total imi iau cam peste 4 ore (asta in cazurile fericite). Ajung la 10 ore cel putin. Deci, Domnule Guran, cine munceste in tara asta 72 ore. Am amici, vecini sau cunostinte politisti si eu cand le-am spus ca am stat noaptea trecuta pana la ora 4 sau 6 dimineata (cei drept nu se intampa tot timpul asa, doar la inspectii……) sa realizez planuri de lectii , prezentari PP…….. spun ca sunt nebun si nu se merita pentru banii pe care ii primesc si le dau dreptate. Daaar….. vine a doua zi un parinte, asa cum sunteti dumneavostra si imi reprosati ca nu tin orele cum trebuie la copil si apoi sesizari la director, inspector……ministere….relatiiii…lalalalala…….aha, dar daca stam si ne gandim cu cate sacrificii se realizeaza o ora de predare…atunci nu te mai mirir ca aproape toti profesorii au parul alb la o varsta mult prea frageda. Lucrul cu omul este incredibil de greu, nu este ca o piesa de la strungar pe care s ao manevrezi cum vrei tu. Dupa 4 ore de predat, credetine, toti profesorii adevarati sunt cam sleiti d eputeri, nu mai ai randamentul de la primele ore. TINETI MINTE CE AM SPUS ACUM LEGAT DE ACEST RANDAMENT. Orice profesor adevarat va poate confirma acest aspect. Oboseala care se acumuleaza este foarte mare si dupa samptamani, lini si ani de zile chiar ca ajungi sa regreti si…….sa nu mai spun si altceva, fiecare poate continua cu varinata sa si cu intelepciunea cuvenita si data de la Dumnezeu. Legat de politisti, mesteri…… ei merg la serviciu, stau 8 ore, lucreaza sau nu lucreaza, dar cand se intorc acasa fac ce vor muschii lor, au timp de copii, merg la cumparaturi, in parcuri………pe cand noi, profesorii adevarati stam sa facem planuri de lectii…… ca nu cumva sa ne facem de ras in fata elevilor si a parintilor revoltati pe buna dreptate de mersul rau al lucrurilor. Noi cand sa ne ocupam de copiii nostri, de noi insine, sa ………..Domnule Guran, vorbim fie din nestire fie cu rea credinta – alegeti d-stra varianta care va convine mai mult, sau daca sunteti onest pe cea adevarata (desi, aici nu am mari sperante). Nu trebuie sa ma condamnati pentru ce am spus anterior, pur si simplu aceasta este impresia pe care o lasati la TV si nu este doar parerea mea, ca doar nu suntem chiar toti profesorii adevarati prosti.
    8. Vacantele sunt pentru elevi, nu si pentru profesori. Profesorii au concedii ca toti ceilalti. Daaaar nu si pentru toti elevii. Sunt specializari care termina anul la mijlocul lunii IULIE, dar la sfarsit de an sunt tot felul de acte de completat care iti iau o gramada de timp, birocratie…si se mai pierd multe saptamani pana la concediu. Si cum spunea o antevorbitoare faci parte din tot felul de comisii, proiecte, SN (situatii neincheiate), restante….si toate puse in luna august, tocmai cand credem ca avem si noi concediu si iti strica toate planurile (nu stau sa detaliez de ce sunt puse acestea in mijlocul lunii august). Dumneavostra, banuiesc ca in luna august mergeti in concediu, no?
    9. Eu nu predau nici mate, nici romana, nici engleza, deci la meditatii…….
    10. Legat de reformarea invatamantului, aici se pot discuta fosrte multe, dar cel mai important este depolitizarea sa de la ministru in jos. Este imposibil cum inspectorii generali, de specialitate, directorii, metodisti……sunt aceleasi persoane de zeci de ani, care lasa postul mostenire tot la clanul sau familiile lor, indiferent de schimbarea politica. Aici este de fapt buba invatamantului. Daca nu ar mai fi numiri politice ar creste calitate ainvatamantului (cei drept, nu peste noapte, dar…….). Ei decid planurile, politicile….tot ce misca in invatamant si totul se face in favoarea lor. Este o utopie sa credem ca invatamantul este centralizat 100% pe elev, de vreme ce mai marii invatamantului nu stiu cum sa fure, sa ia spagi de la profesorii amarati cand vin in inspectii de definitivat, grad………..Se stie, nu dai spaga la inspector nu treci inspectia…….. eeeeee cam aici trebuie don Guran sa discutam nu la ceva pe care nu prea stiti cu ce se mananca, dar va infingeti cu buna stiinta coltii……
    11. “ARE CURAJ SA LE SPUNA DASCALILOR CA TREBUIE MODIFICATA PROGRAMA SI TREBUIE MODIFICAT NUMARUL DE ORE…..” Aici imi place cum „puneti” problema. Una la mana, nu suntem dascali, pe ei ii gasiti la biserica, doi la mana, ce am spus la punctul 10, NU PROFESORII ADEVARATI fac politicile in invatamant. Programa scolara o realizeaza cei din minister si inspectorat. Profesorii adevarati se adapteaza si predau dupa programa ce li se impune de la minister. Noi dor putem sa ne dam cu parerea pe la coltul scolii sau pe radio sant, ca oricicum nu conteaza vorba noastra. Alta la mana. Vreti numar de ore mai multe? Vi se pare ca au elevii prea putine ore de munca? Aici va contraziceti singur din alte emisiuni. Nu se doreste o simplificare a materiei scolare?! Nu toata lumea si aici sunt de acord si profesorii adevarati ca materia scolara este prea incarcata?! Lectii de facultate (datorita realizarii unor manuale scolare mai bune si concurentei in realizarea lor) au fost introduse la liceu, materie de liceu a fost introdusa la gimnaziu si de la gimnaziu la scoala primara. Buuun. Vreti mai multe ore pentru profesori, foarte bine, dar ajung la ce am spus la punctul 8 si o sa predau la copilul dumneavoastra la ora a 10 din zi, in care o sa am un randament FOARTE BUN si o sa fiti multumiti, no? Dar mai am timp sa ma pregatesc asa cum trebuie? Mai pot realiza pentru fiecare ora prezentari PP, alte materiale didcatice, planuri de lectii……???!!! Foarte bine, marim nr de ore de predare la 12 ore de munca pe zi – cred ca asa se doreste (cele in care te pregatesti in liniste acasa nu se pun, ale sunrt asa de la noi, pe gratis ca nepermitem), asta ce inseamna????!!!! Domnule Guran??!!! Copii vor sta mai multe ore la scoala. Rezista? V-ar conveni? Ca ex. Cei din scoala gimnaziala cu 6 ore pe zi sa stea 10 ore la scoala. Cand se mai pregatesc pentru a doua zi? Aaaaa , sa faca dupa ore pregatirea pentru a doua zi, nici o problema, dar avem in invatamantul romanes c infrastructura necesara? NU profesorii sunt vinovati de acest aspect. PROFESORII ADEVARATI SE POT ADAPTA USOR LA ALTE CERINTE OMENESTI, DAAAR TREBUIE ASIGURATA O BAZA METERIALA PENTRU ASA CEVA SI NU EI SUNT CEI IN MASURA SA DECIDA ACEST LUCRU. DECI, NU LOR TREBUIE S ALE SPUNETI ACETE LUCRURI, CI CELOR CARE AU PUTEREA IN TARA ASTA, POLITICIENI, PRIMARI, INSPECTORI, MINISTI……Domnule Guiran, aruncati cu noroi in Profesorii adevarati, fara sa cunoasteti problemele invatamantului. Trebuie sa “AVETI CURAJ SA LE SPUNETI POLITICIENILOR, MINISTIRLOR (Adormitei, Abramburica, Hardau, Funeriu……)” …….ceea ce le spuneti profesorilor adevarati? Ori sunteti intr-o confuzie totala, ori nu vreti sa spuneti lucrurilor pe nume din varii motive.
    12. Scad numarul de profesori (si ma repet, repetarea mama invataturii – nu suntem dascali) – spuneti dumneavoastra. Foarte bine. Cum doriti acest lucru? Sa nu se mai predea jumatate din materii: biologie, istorie, geografie, chimie….sa ramana mate, romana, engleza si sport. Cred ca ajung, no? Si uite asa scad numarul d eprofesori. Sau altfel: maresc nr de elevi la clasa si scad normele didactice (daca intelegeti ce spun) si astfel o sa avem clase de 40 de elevi si cum spunea fostul si prea cinstitul ministru Funeriu creste randamentul la clasa. Daca nu mai tineti minte, va aduc la cunostinta din spusele fostului ministru Funeriu cum a hotarat maria sa sa creasca randamentul scolar prin sporirea nr de elevio la clasa. De fapt, el si cu Basescu plus Boc au dorit sa scada nr de norme si implicit au scapat de o mare parte din profesori, dandu-i afara. In tarile nordice au 10 maxim 15 elevi in clasa, noi avem 30 si peste…….ei au randament, noi nu………pricepeti ideea……ca doar sunteti baiat destept, numai sa nu fiti influientat….. Dumneavostra doriti sa aveti copilul inscris la o clasa cu 40 de elevi sau cu 10? Raspundeti la intrebare. Si atunci cum scazi nr. de profesori dar sa ai un randament mai mare? Cum sa predai la elevi de gimnaziu sau primara cu 30 de elevi vre-o 10 ore la rand asa cum doreste domnia voastra. Raman la parerea ca ori nu stiti ce spuneti (si aici sunteti repetent), dar va bagati in seama, ori………. Nu trebuie sa va suparati sau sa va simtiti ofensati de spusele mele (chiar daca pe fata nu veti recunoaste, in realitate cu siguranta nu va convine ce am spus). Doriti adevarul sa sa va mint frumos?
    13. “SCHIMBATA PROGRAMA SCOLARA CA PROFESORII SA FACA MAI MULTE ORE”. Aici cred ca sunteti intr-o confuzie foarte mare si cred ca din NESTIINTA. http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fforum.portal.edu.ro%2Findex.php%3Fact%3DAttach%26type%3Dpost%26id%3D891463&ei=heVIVIfkFoHT7Qbr84C4Cw&usg=AFQjCNFc55kbpTqMvtcJrjMvpYTlI0aafQ&sig2=QFCt9N0IGHZJggJ_lI_17w
    Cititi de pe aceasta pagina si sa va documentati despre ce inseamna o programa scolara si nu numai, iara daca nu pricepeti, puteti oricand apela la un profesor adevarat (nu cautati prin inspectorate si ministere ca nu gasiti). Este posibil sa pricepeti anumite aspecte, dar sa nu le intelegeti, mai pe intelesul dumneavostra, teoretic intelegeti, dar practic niciodata, daca nu ati predat macar 3 ani intr-o unitate de invatamant (nu asa ca Funeriu, care…… da legi dar nu are infrastructura pentru clasa 0). Din spusele de la TV cred ca aveti un copil la scoala primara sau la gradinita de v-a apucat asa mila de acest corp profesional. Aveti dreptate la salarizarea educatorilor si invatatorilor adevarati asa cum ar trebui sa aveti si pentru ceilalti. Nu am date despre nr lor dar nu cred ca sunt mai multi in sistem decat profesorii. Iar despre greve…ati fost in piata sa vedeti ce si cum? Va bazati doar pe anumite surse mai m ult sau mai putin credibile? Daca ati fost in piata si ati realizat un referendum v-as crede, dar asa….. era o vorba… daca taceam filozof ramaneam. Vorbele dumneavostra “va spun eu ca asa e”, ne-au dat pe spate pe toti Domnule Guran. Mai ascultativa odata sa vedeti ce spuneti, nu strica nimanui o autocritica comunista (glumesc).
    Ajungem cu discutiile la punctul 12. Buuun. In loc de 2 ore la sport sa fie 10 ore pe saptamana, merge nu? Si tot asa la toate materiile. Apoi, copilul asta cand mai apuca sa mai aiba si el un pic de timp liber? O sa creasca copilul dum,neavoastra si mai discutam. O sa doarma si noaptea la scoala daca marim nr de ore predate de fiecare profesor. Acum, si el saracul profesor cum s-o mai descurca?
    14. “CONCURENTA INTRE PROFESORI LA PREGATIREA PARTICULARA” – sunteti incredibil, nu stiu daca va dati seama de vorbele scoase de dumneavostra. Ar trebui sa mai meditati un pic. Poi, ce credeti dumneavostra, ca aceasta concurenta nu exista deja. Poi va dati copilul la engleza (daca nu acum sigur va veni si timpul asta) la cineva care are referinte proaste? Vorbim asa, doar ca sa nu tacem, ne trezim asa ca un elev din „fundul” clasei si vorbeste despre chimie la ora de sport. Nu va suparati dar ar trebui sa si gandim cand aruncam pe piata diferita produse perisabile care au toate sansele sa prinda mucegai. Apoi, ce ar fi daca si noi profesorii adevarati am vorbi asa aiuerea pe la ori fara sa fim acoperiti sau sa justificam si sa argumentam ceea ce spunem. Noi nu ne permitem. Nu neg, in domeniul studiat poate sunteti bun, dar aici stiti cum se spune la romani, va-ti cam dat cu tesla in ……. ca s-o spunem pe romaneste, sa batem saua sa priceapa iapa.
    15. Sunteti si cinic. Nu aveti ce sa-mi faceti, doar sa ma concediati de la TVR – spusele dumneavostra. Departe de noi acest gand, doar stim cat de greu este sa obtii o slujba, chiar si asa prost platita cum este ea, dar preferam ca atunci cand va adresati unor profesori adevarati sa o faceti in cunostinta de cauza si cu argumente, iar daca nu aveti pregatirea necesara apelati la persoane avizate (dar ma repet, nu din ministere si inspectorate si daca acea persoana are si curajul sa spuna lucrurilor pe nume – spun acest lucru deoarece un profesor este foarte vulnerabil datorita legilor din invatamant pentru a fi persecutat de director, inspector si mai sus, iara daca il da afar, gasesc ei motive, este greu pentru cineva care preda mate sua romana…….. sa gaseasca in mediul privat de lucru, doar poate ca tinichigiu, vopsitor, maturator – dar oare de asta a investit statul in al ani de zile sa ajunga …..)
    Si da discutam despre aceste probleme , dar AVETI CURAJUL SA ATACATI UN ASTFEL DE SUBIECT? In conditiile unei cunoasteri foarte bune de cum functioneaza sistemul de invatamant la baza acestuia, nu ce se vede la varful sau (minister, inspectorat…). Apoi pe la tv vad ca invitati sunt adusi tot astfele de personaje care spun doar ce vreti voi sau mai bine zis ce vor ei sa spuna.
    16. Aveti impresia ca pe un profesor adevarat il cumpara guvernul cu 150 de euro pentru carti? De ce aruncati in noi cu astfele de acuze, nu neaparat pe fata, dar numai nu ati spus ceva de genul: bai sarantocilor, va cumpara guvernul votul pentru 2 sfanti, nu aveti coloana vertebrala. Nu, nici intr-un caz. Daca ii da foarte bine, sa fie primiti (cum spune dascalul la biserica). Avem si noi demnitatea noastra si judecata noastra. Credeti ca suntem prostii satului si nu realizam ce este in jurul nostru? Soarta a facut ca in aceste vremuri sa fim atat de jos. Oricum pe nici un coleg de scoala nu am auzit ca ar dori ca fii si fiicele lor sa ajunga in invatamant. Si daca privim in viitor, va fi si mai rau. Vor ajunge profesori persoane foarte slab pregatite, de un nivel intelectual destul de pscazut, si atunci sa vedem ce va fi. Daca ar schimba ministerul politicile din invatamant prin depolitizarea sa, ar fi un mare pas inainte, dar asa……si poate daca pe viitor ar mari salariile isi vor intoarce fata spre catedra si persoane cu un nivel de inteligenta mai amre si care indiscutabil va fi spre binele intregii tari…..vorbesc prostii, nu se va intampla asta niciodata, deci……… sa nu-mi spuneti cu speranta moare ultima, ca in acest caz nu este adevarat.
    17. DE CE SUNT MAI SLABI PREGATITI ELEVII? O intrebare de a dumneavoastra. Hai sa facem clase de 12 elevi maxim, nu de 30, baza materiala as aca in tarile nordice (nu am idee daca ati fost, sau ati vazut ce inseamna asa ceva – eu personal am stat la ei intr-un schim de experianta de 3 luni – la noi nu se poate aplica, trebuie bani investiti de guvern, dar nu se vrea, tre sa aiba copii si copii lor mosteniri grase, nu i intereseaza procesul de invatamant de cat la nivel declarativ, teoretic, si cum stim foarte bine pe noi practica ne omoara), schimbate programele scolare, cu informatii mai putine, sa trimitem lectiile de facultate aparute in goana de manuale alternative la locul lor, cele de gimnaziu la liceu si cele din primara la gimnaziu ……salarizare corespunzatoare pentru atragerea de persoane capabile in sistem (nu toate ciurucurile de pe la spiru si nu numai, imi pare rau pentru unii dintre colegii mei, dar asa cum se gasesc in toate sistemele muncii sunt si aici destule uscaturi, iar cei care nu vor performa vor fi dati usor, usor afara din sistem, vor fi inlaturati prin concurenta- dar de unde la ora actuala concurenta daca de sus nu vin acele politici de invatamant care sa creeze aceata atmosfera, si aici nu sunt de vina adevaratii profesori, nu au nici o parghie la indemana, nu ei hotarasc cine, ce si cum, legile le fac toti neavenitii si…..), depolitizarea sistemului de la ministru in jos (in 89 asta am sperat sa nu mai fie numiri politice ca pe timpul raposatului si dupa 25 de ani, ne-am intors d eund eam plecat – si dupa domnul Guram profesorii sunt de vina si pentru ce decizii ia parlamentul si guvernul) si poate in cel putin 10 ani o sa vedem schimbari semnificative.
    Daaaaaa, dar daca facem clase de 12 elvi ca sa avem performanta, cum scadem nr de profesori, domnule Guran, ca de fapt ne mai trebuie in sistem. Se cam bat cap in cap aceste treburi si multe altele…..
    Sunt foarte multe de spus, dar…. ma opresc ca maine am de pregatit ore…..si asta o fac benevol, las de la mine……..

    Nu luati in considerare greselile gramaticale, nu am pus accent pe ast aspect, deoarece tastatura de la laptop nu este foarte buna.

    Răspunde
     
    1. marius
      Octombrie 23, 2014 la ora 16:42

      Mda, la punctul 4 din lectura filozofica care ati prezentat-o adineauri m-ati pierdut,
      Concluzia mea este foarte succinta:d-le…Alex nu mai pierdeti timp pretios scriind asemenea elaborari, pentru ca pana la fapte mai este foarte mult, iar cititorilor le recomand sa traga singuri concluziile. Oricum exista multi artisti in arta cuvantului, care nu pierd ore ca si altii sa se faca intelesi. Dintre randurile d-voastra d-le Alex intuiesc o frustrare care nu nicidecum nu rezolva problema dezbatuta la TV de D-l Guran, nu ca as tine partea dansului, dar m-au plictisit cuvintele Iliesciene alese cu grija si legate unul de celalalt ca un puzzle.
      Vrei mai mult acum, muncesti mai mult, sau muncesti de tanar mult,mult,mult si mai tarziu ai satisfactii, asa se traieste in ziua de azi, pacat, oare cine e de vina?

      Răspunde
       
    2. Geronte de Tarnave
      Octombrie 24, 2014 la ora 02:49

      Lung, da garantat 100%.

      Răspunde
       
  • Abecedar
    Octombrie 23, 2014 la ora 14:41

    D-lui alt profesor. Eu zic ca dumneata compari mere cu pere, sint ele fructe dar diferite.Hai sa analizam:1.Un profesor are o ora de curs.Daca dumneata esti profesor, nu socotesti ca pentru a tine ora aceea trebuie sa te pregatesti acasa macar inca una? Si profesorii doctori docenti, pentru a tine un curs se pregatesc poate 3-4 ore.2.D-l guran-tu crezi ca pentru a face o ora de emisiune TV gata intri in studio si dai din gura? Nu e asa. Plus fata de d-ta ca profesor mai intervine si CREATIVITATEA care inseamna idei.Si ideile ca sa le ai trebuie sa te informezi continuu.Asa ca dl. Guran lucreaza 24-orele de somn-dar poate si atunci pentru ca viseaza ceva bun.Mai gindeste-te d-le profesor (P.S.Sotia mea e prof cu 32 ani, gr.1 si munceste mai mult de 8 ore pe zi -la scoala si acasa-de multe ori ne contrazicem pe tema aceasta, dar raspunsul e acesta:VREAU SA MA RESPECT IN MESERIA MEA SI FIECARE ORA E ALTFEL SI TREBUIE SA MA PREGATESC TEMEINIC PENTRU CA SINT IN FATA A 60 de ”CAMERE DE LUAT VEDERI”)

    Răspunde
     
    1. abc
      Octombrie 23, 2014 la ora 14:46

      sorin,nevasta ta este unul din putinele exceptii din tara asta,restul profesorilor au altele de facut acasa

      Răspunde
       
  • PENSIE
    Octombrie 23, 2014 la ora 14:27

    D-le Guran, vreau sa ma refer la ”sahul” cu pensionari.Povestea aceasta ca va creste nr pensionarilor si va scadea nr.angajatilor mie mi se pare ca nu e asa.Iata ce zic eu.1.Faceti piramida populatiei 0-1oo ani din 5 in 5 ani sa zicem.(e data si de statistica pe site-ul lor la un moment dat-cautati) E cam greu-luati cu precautie si aproximatie-datele recensamintului sau ce mai da statistica.Problema e cu cei plecati. Dar faceti cum iese.De aici prin estimare nasteri si morti puteti translata pe urmatorii 10 ani sa zicem.2.Faceti piramida pentru pensionarii existenti-luati de la statistica (www.insse.ro)tot din 5 in 5 ani ca la punctul 1 (majoritatea sint ep zona 50 ani+).3.Faceti piramida cu cei care muncesc-4,… milioane vede statistica (Vezi Buletinele lor lunare).Si acum prin translatarea celor trei piramide vedeti ce iese.Eu consider ca se face o confuzie cu cresterea numarului de pensionari-eu zic ca nu va creste intrucit pensionarii PROVIN DIN CADRUL CELOR CARE LUCREAZA NU AUTOMAT ORICE OM CARE IMBATRINESTE VA FI SI PENSIONAR!! In alta ordine de idei pensia medie va scadea datorita modului de calcul. Un angajat cu 900 lei/luna la SMB de 2300 lei va avea punctul de pensie de 900/2300=0,3913, iar val pensiei= 790,..x0.3913=309,12.Dezastru pentru ei saracii.Din cei 4,… mil de salariati citi au brutul peste SMB/economie de 2300 cit e acum? Numai bine si spor la munca, sper ca ati inteles ce am vrut sa va spun.

    Răspunde
     
    1. Mircea St
      Octombrie 24, 2014 la ora 08:49

      nu. nu am inteles nimic

      Răspunde
       
  • stella
    Octombrie 23, 2014 la ora 13:56

    v-a trecut cumva prin cap ca profesorii din ziua de azi sunt FOARTE SLAB pregatiti,nu stiu sa scrie corect sau sa vorbeasca corect,nu-i intereseaza decat banii,te obliga prin notele mici date elevilor sa-i duci la pregatire la ei,trebuie sa le dai cadouri si alte cele,tagma profesorilor,ca nu-i pot spune altfel,ca si cea a MEDICILOR arata cum este poporul roman,nu stiu nimic si nici nu vor sa invete sau nu-i duce capul,dar vor bani multi indiferent prin ce mijloace la adapostul diverselor „profesii bugetare” asigurate,caldute,de unde nu-i da nimeni afara si unde nu-i trage nimeni la raspundere,”caste” de care nu se atinge nimeni si pe care vad ca mereu le ridicati in slavi si nu numai dvs.

    Răspunde
     
    1. stelutza
      Octombrie 23, 2014 la ora 17:58

      Draga stella,

      Se pare ca ai avut parte de profesori slabi in scoala. De aici probabil si modul ingust de a rationa. Imi pare rau pentru tine!

      Răspunde
       
  • alt profesor
    Octombrie 23, 2014 la ora 13:05

    Scoala e numai o parte a societatii si daca toata societatea e bolnava, scoala nu are cum sa fie singura parte sanatoasa.
    Pe de alta parte, calitatea emisunilor dvs. dupa parerea mea a scazut mult in ultima perioada si sunteti in emisie mai putin de o ora, patru zile pe saptamana. Sigur, comparand tot cu emisiunile dvs. de acum ceva timp, nu cu mocirla care a inceput sa invadeze pana si TVR. Iar emisiunile TV ii influenteaza pe copii mai mult decat scoala. Pe de alta parte, nu mai socotesc vacantele care sunt consistente si la dvs. Rezulta ca dumneavoastra munciti mai putin decat un profesor. Nu uitati, aveti si o echipa in spate si se imparte timpul de lucru la numarul de oameni.
    Dupa socoteala asta, nu prea va meritati salariul.
    Eu insa va doresc numai bine pentru ca apreciez curajul de a incerca sa schimbati ceva si de a spune lucrurilor pe nume. Poate insa va grabiti sa judecati uneori, una se vede din avion si alta de la firul ierbii. Sper sa fie numai uneori, in rest nu pot sa apreciez, numai sa inregistrez informatia daca mi se pare demna de acest lucru.

    Răspunde
     
  • Musiu
    Octombrie 23, 2014 la ora 10:59

    Problema invatamantului este ca mediul social in care activeaza este determinant. Nu numai eforturile lor sunt importante, ci si sistemul de valori al tarii in care traim, al familiei, legislatia etc. E ca si cum ai spune ca sistemul de sanatate este singurul vinovat de faptul ca baiatul acela din Segarcea a imbolnavit de SIDA o multime de oameni, cand in realitate educatia sa si valorile familiei, si nu in ultimul rand legislatia noastra confuza, care impiedica luarea unor masuri eficiente in asemenea cazuri, au principala vina.
    In privinta impozitarii traficului de net in Ungaria ar trebui sa stiti, sau sa va informati, ca astazi in acest trafic pot intra de la convorbiri telefonice, la distributia de televiziune in format IPTV, ceea ce creeaza o concurenta neloiala cu furnizorii care fac acest lucru la vedere, prin tehnologiile traditionale. In curand asemenea masuri se vor lua probabil peste tot.

    Răspunde
     
  • Ad_rem
    Octombrie 23, 2014 la ora 09:35

    Din ştirea cu impoyitarea traficului de internet din Ungaria lipsesc câteva date:
    – Se pare că va exista un plafon de 700 forinti pt. pers fizice si 5000 de forinti pt. firme
    – Există deja o asemenea taxă pe telecomunicaţii şi doresc să o extindă şi pe aceste servicii
    – Au in plan dezvoltarea (de către stat) a unor retele de mare viteză care să ajungă până în ultimul cătun (ceea ce un privat nu prea ar face) pt implementarea unui sistem de e-guvernare. Creşterea de trafic astfel obţinută ar compensa pierderile din taxe.

    Cam asta declară guvernanţii şi toţi ceilalţi strigă şi sunt împotrivă. Ce-i drept, nu pare o măsură prea de dreapta …

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 24, 2014 la ora 13:17

      Pentru unii internetul este un lux, pentru altii o necesitate – si intr-un caz si intr-altul sunt bani. Nu inteleg ce anume este aici, de stinga sau de dreapta.

      Răspunde
       
  • Ciprian
    Octombrie 23, 2014 la ora 09:16

    Da domnule Guran, si pe mine ma mira cum calculati numarul de ore lucrat efectiv de profesori la 18 de ore / saptamana, cand, judecand cu aceeasi logica, dumneavoastra lucrati mai putin de 3 ore / saptamana (4×40 minute, daca aveti toate emisiunile)
    Doamna Maria a punctat corect toate activitatile care sunt necesare in afara orelor de la catedra si, din proprie experienta va spun ca timpul alocat acestor activitati depaseste cu mult timpul efectiv de la catedra. Am fost profesor (acum nu mai sunt pt ca e imposibil sa fii profesor, sa stai in chirie si sa mai si mananci) si aveam mult mai putin timp liber atunci decat am acuma lucrand 8 ore / zi.
    Dar, la fel ca dumneavoastra au judecat si mai marii din invatamant in momentul in care au spus ca nu maresc salariile dar lasa profesorii sa-si ia ore suplimentare. Clar ca depinde de om si de materia predata de acesta, dar in foarte multe cazuri, profesorul care lucreaza prea mult nu mai poate sa tina orele la un standard „normal” de calitate (ce calitate ar avea emisiunea dumneavoastra daca ar avea o durata de 4 h / zi?)
    Eu cred ca discutia publica nu trebuie indreptata spre cantitate (marirea normei didactice) ci spre calitate (modalitati de atragere/retinere a oamenilor competenti in invatamant si micsorarea numarului de copii dintr-o clasa)
    Multumesc.

    Cu respect,
    Ciprian

    Răspunde
     
    1. Mircea St
      Octombrie 23, 2014 la ora 10:53

      Dl Guran e privat. nu conteaza cat lucreaza ca o face pe banii lui. Plus el are parametrii de performanta (audienta , atractivitate publicitara etc) in urma carora poate fi sanctionat ceea ce profesorii nu au.

      Nu stiu cati din profesori au avut ocazia sa vada organizarea altor sisteme de invatamant. Eu am lucrat intr-un liceu din SUA doi ani nu ca profesor ci ca tehnician IT. Acolo nu sunt organizati pe clase de elvi ci isi aleg materia. Fiecare profesor are o sala alocata lui in care e prezent 8 ore/zi si tine 6 ore de cate 1 h si 15 min . 35 min e pauza de masa. Dirigentia si activitatiile extarcuriculare sunt tinute de consilieri scolari (in general psihologi) NU de profesori care nu prea au habar de asa ceva. In rest pregatirea cursurilor se face pe timpul lor. totodata scoala mai are si 3-4 profesori suplinitori (platiti la ora) care sunt folositi in caz de absenta sau pt clasele foarte mari ca numar de elevi.

      Concluziile ar fii cam asta:

      1. Principala problema e forma de organizare a scolii si programa scolara. Inflexibilitatea ei exclude punctul doi
      2. Nivelul finantarii si lipsa parteneriatelor private cu scolile
      3. Nivelul personalului didactic si lipsa evaluarii reale a performantelor lui.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Octombrie 24, 2014 la ora 01:03

        „Plus el are parametrii de performanta (audienta , atractivitate publicitara etc) in urma carora poate fi sanctionat ceea ce profesorii nu au.” _ Stimate domn, as indrazni sa pun pariu ca sunteti cadru didactic, pentru ca stiti exact cum stau lucrurile in Educatie. Dupa cum in mod genial observati, profesorii sunt singura categorie profesionala a caror performanta nu este de nimeni si niciodata evaluata, promovarea in cariera se face dupa ghioc si tarot, iar de sanctionat nu-i sanctioneaza nimeni niciodata, primesc doar premii (tot fara vreun criteriu obiectiv, ca in Invatamant, dupa cum spuneti, asa ceva nu exista, ci dupa conjunctura astrala).

        Răspunde
         
      2. saba
        Octombrie 24, 2014 la ora 13:12

        Stimate tehnician IT, cu „ceea ce profesorii nu au” si cu „Acolo nu sunt organizati pe clase de elvi ci isi aleg materia” m-ati lamurit ca ati lucrat ca altceva decit ca profesor. Pacat de timp.

        Răspunde
         
        1. Mircea St
          Octombrie 24, 2014 la ora 14:14

          Ma bucur ca asta ai ales tu sa observi… Lasa stima pentru altii..

          Răspunde
           
  • Constantin
    Octombrie 23, 2014 la ora 09:05

    Dl Moise are un copil scolar si este intr-o anumita masura nemultumit de dscalii sai. Astfel se explica comentariile profund subiective cu privire la cadrele didactice. Altfel, domnia sa stie foarte bine ca vacanta o fi de trei luni, dar concediul profesorilor nu este decat de 60 de zile calendaristice, nu lucratoare. Stie de asemenea ca profesorii muncesc mai mult de 8 ore zilnic.

    Răspunde
     
    1. Amanita
      Octombrie 23, 2014 la ora 10:43

      Deocamdata scoala este conceputa si cladita pentru interesele profesorilor iar programa s-a „dezvoltat” tot pe acelasi principiu, sa fie unde si ce sa predea profesorii. Sa nu uitam ca in invatamant nu s-au facut disponibilizari si nu s-au creat restrictii asa cum s-au facut in alte domenii bugetare, de exemplu in sanatate, transport si altele.
      Daca tot faceti comparatii cu privire la orele lucrate de ce nu luati in calcul si munca depusa de elevii constiinciosi. Ei sunt care participa 6-7 ore pe zi la scoala la programul obligatoriu dupa care acasa ar mai trebui sa lucreze inca aproximativ 3 ore sa faca pe plac fiecarui dascal si iacata ca ajunge „prostovanul” sa lucreze de 2.5 ori mai mult decat profesorul si pentru fiecare profesor sau materie in parte, fara sa mai punem la socoteala si 1-2 ore de meditatie saptamanala supimentara, care nu ar fi daca programa scolara ar cuprinde doar materii folositoare, educative si INTERESANTE, predate chiar cu promterul in fata ca nu ii impiedica nimeni pe profesori sa utilizeze un videoproiector la predarea materiei, mai ales ca o imagine face cat 1000 de cuvinte si asa si „semialfabetistul” care poate sufera de dislexie poate percepe mai bine si mai mult decat din vorbaria fara fond.

      Răspunde
       
      1. saba
        Octombrie 24, 2014 la ora 13:03

        Corect. Profesor vocational sau nu, niciodata nu va invata in locul elevului. In orice caz, aceasta profesie este mai solicitanta sau mai stresanta decit altele – imaginati-va sa stai 8 ore zilnic cu 25 de sefi in fata ta. Merita sa fie platiti ca lumea. Meditatia este subterfugiul elevului .. puturos. Am fost si in postura de puturos si in postura de tutor si stiu cum este. Ideia ca o plata mai buna va imbunatati sistemul educational este aiurea. Parintii au rolul cel mai important in a explica copiilor: nu inveti, se alege praful.

        Răspunde
         
  • cătă
    Octombrie 23, 2014 la ora 08:00

    Am observat și este adevărat că impozitarea la noi este în realitate de 40%.În Norvegia aceasta este strict de 25%.Ori degeaba dai la tineri 25000 euro dacă în mare parte,și sunt sigur că procentul acela de 40% va crește, se va reîntoarce la buget.E bine și frumos să tragem țepe și acestor neinițiați.În concluzie pentru mine este clar de mult STATUL este cel mai mare hoț și bandit.

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 24, 2014 la ora 12:48

      „STATUL este cel mai mare hoț și bandit” – probabil ca da, dar statul sunteti si dvs. In orice caz, in acest caz, tepa o da cine ofera creditul (un imprumut ca oricare altul, dar in plus conditionat sa fie dezvoltata afacerea pe o anume directie de interes pentru ofertant). Nu respecti orientarea, dai chix pentru ca ei isi vor banii inapoi (si cu ceva pe deasupra). Nu mi-as face afacere pe bani imprumutati, prefer sa ma dezvolt incetul cu incetul – daca pierd va fi mai putin, nu totul.

      Răspunde
       
  • ROmanul
    Octombrie 23, 2014 la ora 01:11

    La noi s-ar lasa cu revolutie in cazul in care se va introduce taxa pe trafic de internet. Vor iesi studentii torrentistii si toti facebook-istii.

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 24, 2014 la ora 12:36

      In Canada internetul ma costa cam 78% din ce platesc pentru TV. Este mult sau putin? Nu stiu. Cind se scumpeste ceva, ai dreptul sa nu-ti cumperi sau sa renunti. Poate fi o necesitate sau un lux, de la caz la caz. De ce revolutie?

      Răspunde
       
  • profu'
    Octombrie 22, 2014 la ora 23:13

    Domnule GURAN,

    Dumneata ai o emisiune de o ora la TV. Putem presupune ca alte cateva ore de pregatire stau in spatele acesteia? Sau, pentru a fi siguri ca munciti suficient, ce ar fi sa faceti o emisiune de 8 ore/zi. Si…stiti, in scoala nu folosim prompter…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase