BIZIDAY: Miercuri, 1 octombrie 2014

Publicat la data de de Moise

Comentarii prin facebook

27 răspunsuri la BIZIDAY: Miercuri, 1 octombrie 2014

  • Pingback: Masterplanul corect pentru Romania: Autostrada NORD si Autostrada SUD - Cazare in Targu Mures, 40 RON/persoana, E60 la intrarea in Targu Mures, Motel Via cu mic dejun inclus, internet wireless
  • BlaBla
    Octombrie 2, 2014 la ora 22:23

    Discutand cu o cunostinta zilele trecute despre businessul respectivului am aflat ca are o fabricuta care lucreaza ceva componente pentru o mare firma din Germaina. Una din afirmatiile lui a fost „orice locatie din care nu se ajunge in 24 de ore in Germania sau in Franta NU este interesanta d.p.d.v al unei investitii. Nu se poate planifica productia liniei din Germania in conditiile in care exista un timp mai mare de livrare”. Adunati 2 + 2. Daca nu ai drumuri, n-ai nici locuri de munca , nici dezvoltare economica. Ce sa mai vorbim de nivel de trai. Daca va intrebati de ce Moldova are cel mai mare numar de someri va raspund. Cat face un tir de la Iasi la Duseldorf ? Aveti raspunsul ! Treaba cea mai ordinara mi se pare insa ca un partid gen PSD ( aparatorul oamenilor muncii, a pensionarilor cu pensiile taiate samavolnic de guvernarea anterioara, a celor multi si oropsiti etc. etc. etc. ) nu face nici macar un drum corespunzator care sa treaca muntii si sa ofere astfel o sansa celor din Moldova.

    Răspunde
     
  • Cris
    Octombrie 2, 2014 la ora 15:03

    Escrocul de Ioan Rus, o sa afle in curand, alaturi de politrucii de la putere, ca nu mai au din ce fura. Autoastrazi nu se fac, economia Romaniei e praf, muci.. de unde Sulla Magarului bani de impozite si taxe?

    Cel mai mare pacalit e Victor Ponta, care va constata in curand ca cei care il vor fi votat in noiembrie, vor iesi in strada in ianuarie 2015, imediat dupa aprobarea Codului Fiscal, tinut acum la secret si care contine niste nenorociri fiscale cu efecte dezastruoase la buzunar.

    Răspunde
     
  • Gogu Brancardieru
    Octombrie 2, 2014 la ora 13:52

    Moise, 2 comentarii as avea de facut.
    Daca studiul de trafic pentru Pitesti- Sibiu s-a facut in aceasta vara, sa stiti ca Pitesti- Rm. Valcea a fost inchis cateva zile, apoi restrictionat la trafic sub 3.5 t cateva zile si vreo 3 luni restrictionat la trafic sub 7.5 t. In plus, si Curtea de Arges- Rm. Valcea a fost restrictionat la 7.5 t. Datorita alunecarilor de teren ce au rupt DN7 si DN73C. Carevasazica, este irelevant.
    Al doilea comentariu, privind calculatoarele primite de PSD. Spun gurile rele cum ca intradevar, nu PSD-ul le-a primit, ci TSD-ul. Oare cine era presedinte pe acolo in acele vremuri?

    Răspunde
     
    1. Ovidiu
      Octombrie 2, 2014 la ora 14:11

      Inca n-a sesizat lumea cea mai simpatica fateta a problemei licentelor: daca dna. Andronescu este gasita vinovata …. cum va ramane cu „Garantat Vanghelie” :))

      Răspunde
       
  • DanT
    Octombrie 2, 2014 la ora 12:25

    Cand e sa dai bani pentru agricultura, toata lumea e tzaran, si la propriu si la figurat.
    Daca se fura (sub forma de comision) chiar si 30% la autostrazi si alte proiecte pe fonduri, cat crezi ca se fura in acest caz!??

    Si autostrazile trebuiesc facute pe traseele unde vrei sa duci traficul (si vorba lui Guran, unde ai nevoie de dezvoltare), nu pe acolo pe unde se chinuie acum.
    Am fost anul acesta destul de des spre Bucuresti, si am luato si prin Brasov, si prin Pitesti. Spre Brasov nu prea era pe cine sa depasesti, si urma de TIRuri… nu prea.
    In schimb pe Pitesti-Sibiu se merge cam tot timpul in coloana.

    Data viitoare pe cand este cerere sa faca niste poduri, vor face „studiu” si raspunsul va fi nu, fiindca „studiul” lor zica ca justifica un pod peste raul X fiindca nu este trafic acolo.

    Din nou multumim pentru geniul vostru domni parlamentari si dn premier.

    Răspunde
     
    1. DanT
      Octombrie 2, 2014 la ora 12:26

      …nu pe acolo pe unde se chinuie acum….

      Răspunde
       
    2. Ovidiu
      Octombrie 2, 2014 la ora 14:08

      Asa este. De la Vestem la Fagaras, Codlea Brasov te duci intins acuma cu exceptia nenorocirilor de insule de … calmare !!! a traficului. Daca nu tii la carnet sau stii unde sunt radare 🙂 130 km pe ora nu sunt o problema. Intradevar trafic cvasi zero comparativ cu sebes turda sau gilau negreni. Campia Turzii – Ungheni – Targu mures – Reghin … greu de tot. Dar nimic nu se compara cu valea oltului – jaleeee.

      PS. Intr-un filmulet dl. Guran spune ca tirurile pleaca cu automobile unul la 10 minute sa nu se incurce pe valea oltului. Nu stiu daca o fi asa ca e o secventa comuna convoi de trailere cu dustere

      Răspunde
       
  • Cristi
    Octombrie 2, 2014 la ora 11:25

    Multumim Moise Guran pentru ca ne luminezi mintile. Printre putinii romani ce demasca hotia guvernantilor, care prin algoritmi suficient de sofisticati incat oamenii de rand sa nu priceapa nimic, ne baga zilnic mana in buzunar si ne rapesc dreptul nostru si al copiilor nostri la un trai decent, in timp ce ei si odraslele lor parazite, se lafaie tocmai din acesti bani pe care ii sustrag constant de la noi. Cred ca Moise Guran ar trebui sa aiba propriul post de televiziune pentru a putea continua, altfel nu stiu cat va mai fi tolerat in TVR (asa zisa libera).
    Multumim inca odata Moise Guran.

    Răspunde
     
  • Eroul Bula
    Octombrie 2, 2014 la ora 11:09

    Din ce vad pe harta, s-a abandonat complet artera de iesire spre R.Moldova (Buzau-Focsani – Barlad – Albita).
    In locul acesteia, in perspectiva unei posibile uniri, moldovenii vor veni la Bucuresti prin Iasi-Bacau-Covasna-Brasov-Ploiesti, trecand muntii de doua ori cand puteau sa coboare simplu, de la Albita-Focsani-Buzau. O idee total cretina.
    A doua artera care ar lega Moldova de Transilvania ar fi tot prin Harcov, o idee cel putin nefericita. Trebuie sa ajuti la dezvoltarea regiunii Harcov dar asta se poate face prin modernizarea drumurilor pana la Brasov si, de acolo, intrare pe autostrada spre Sibiu-… sau modernizarea drumurilor pana la Tg. Mures apoi pe autostrada spre Cluj si vest.
    Sa treci ambele artere din Moldova prin Harcov este cel putin imprudent.

    Răspunde
     
  • ciprian
    Octombrie 2, 2014 la ora 10:08

    in legatura cu reteaua de drumuri propuse si comentariul din emisiunea de ieri seara, pot sa fiu de acord cu rationamentul referitor la moldova si oltenia din ratiunile expuse acolo (somaj, posibilitate angajare in constructii etc). dar nu pot sa fiu de acord cu prioritizarea acestor investitii in detrimentul nefinaizarii coridoarelor de iesire spre UE din Romania. pe unde iesim in Europa? prin moldova sau prin bulgaria ? sau prin vestul tarii? uitati-va bine la harta si ve-ti vedea ca din nou vestul tarii a fost cel mai vaduvit la drumuri. adica nu e trafic suficient intre Arad si Oradea? nu ar fi importanta si legatura cu Belgrad ? eu au mai departe autostrada pana in Italia … viziunea electroala trebuie sa dispara si sa faca loc celei rationale…

    Răspunde
     
  • am inteles
    Octombrie 2, 2014 la ora 09:59

    cred ca am inteles, nu trebuie sa construim autostrazi unde descongestioneaza trafic si creeaza valoarea adaugata ci acolo unde e somaj, deci un fel de ‘autostrazi sociale’ sa zicem

    ‘sa traiti bine’ 😉

    Răspunde
     
  • Ovidiu
    Octombrie 2, 2014 la ora 09:41

    Domnule Guran … la faza cu agricultura insistati in eroare. Va rog documentati-va in legatura cu platile directe pe ha (suprafata) si veti constata ca nu este o pomana cum spuneti cu insistenta. Intrebati si dv ce legatura are plata directa pe suprafata in UE cu anul de referinta 1991 (cand agricultura romaneasca era varza).
    Iar cand vorbiti despre bani dati primariilor iarasi exista o problema. Sunt legate de PDLM (urmasul lui PNDI plus OG7 plus 577) sau sunt legate de cheltuieli sociale sau sunt legate de echilibrari bugetare in vederea functionarii invatamantului.
    Vorba lui MATACHE … MANCATUL NU E ASA SIMPLU CUM CRED UNII.
    Totusi raman la nedumerirea mea: oare si in celelalte domenii ce ne spuneti e realitate ?

    Răspunde
     
    1. Carol
      Octombrie 2, 2014 la ora 10:15

      Stai linistit @Ovidiu, toate dezinformarile strecurate in ultima perioada nu sunt doar greseli, e ordin pe zi pe unitate. A cazut un coleg psihic, altii trebuie sa-i ia locul pe front.

      Răspunde
       
  • Emil
    Octombrie 2, 2014 la ora 08:35

    Felicitari pentru emisiunile excelente! Nu ma mai uit la TV(la nici un post) de aproape 14 ani pentru ca doresc sa-mi pastrez intacte facultatile mintale si nici nu vreau sa sufar vreun atac de cord sau cerebral din cauza nervilor.
    Va urmaresc insa constant emisiunile si pot spune chiar cu mare placere.Va doresc sa puteti continua sa explicati romanilor in cuvinte simple mecanismele economice in asa fel incat cat mai multi sa poata discerne cu propria minte ce e bine si ce e rau.
    Mult succes in continuare!

    Răspunde
     
  • Zagura
    Octombrie 2, 2014 la ora 08:18

    Au câștigat alegerile spunând că nu vor face autostrăzi? Sau e o minge la fileu ridicată pentru Ponta în campanie electorală, care va veni mâine-poimâine și va afirma că el își ține promisiunile electorale și deci vom face autostrăzi…

    Răspunde
     
    1. Zagura
      Octombrie 2, 2014 la ora 08:48

      …sau dedublându-și personalitatea va declara că în calitate de prim-ministru este pentru drumuri expres, dar în calitate de președinte va fi pentru autostrăzi. Așa că…

      Răspunde
       
  • Cris
    Octombrie 2, 2014 la ora 07:31

    Sa te apuci sa spui ca nu ai trafic suficient pe principalele rute de transport e un tembelism cretin. Se vede ca tembelul de Ioan Rus nu a calatorit niciodata intre Pitesti si Sibiu, pe Valea Oltului si nu a stat niciodata in coloana cand se mai rupe cate o sosea pe Dealul Negru.

    Un cacanar, ca mai toti politicienii pe care noi, prostii, ii votam prin rotatie.

    Răspunde
     
  • Cris
    Octombrie 2, 2014 la ora 07:28

    Am auzit in emsiune tot felul de chestii legate de Drive Sharing adica impartirea unei masini intre mai multi care merg in aceeasi directie.

    Din pacate in Romania, acest mod de partajare a cheltuielilor a fost interzis prin lege, statul fiind interesat ca oamenii sa plateasca bilet nu sa se urce mai multi intr-o masina.

    Răspunde
     
    1. Dorin
      Octombrie 2, 2014 la ora 08:26

      Nu e totul simplu alb sau negru. Mai exista factorul de risc. Care poate fii legat de experienta soferului, litigii in cazul accidentelor si in mod aproape sigur invaliditatea politelor de asigurare auto. Desigur exista si beneficii…mai putina poluare drept pentru care tipul asta de „servicii” sunt sprijinite de primarii/guverne. Diferenta e ca este considerat un serviciu pentru societate si nu se face contra cost. Bine…mai da omul bani sau ceva ca un gest insa nu este nimic fixat. Insa in momentul de fata tara noastra are probleme mult mai critice de rezolvat si imi pare tot mai mult ca sistemul macro-economic gandit de clasa politica este ca si o masina care accelereaza pe polei. Se invart rotile si e mare zarva, dar nu ne miscam din loc.

      Răspunde
       
      1. Dorin
        Octombrie 2, 2014 la ora 08:30

        O mica corectare (un buton de Edit la mesaje ar fii de dorit)… segmentul „…tipul asta de “servicii” sunt sprijinite de primarii/ guverne…” vorbeam despre asemenea entitati din unele tari europene (Olanda,Anglia)

        Răspunde
         
  • mihaix
    Octombrie 2, 2014 la ora 02:52

    Moise , pe bune, pact national pt autosrtazi intre toate partidele ???

    Am mai avut noi un pact national semnat de toate partidele, era pt educatie. Si toti si-au batut joc de el, dar cel mai mult Boc cu al sau Basescu.
    Asa ca , ca romanul fript si in iaurt, nu cred nici in asa ceva. Dupa cum nu cred nici in Rus , mare mafiot de cluj (si am radacini serioase pe acolo , rude de prim grad, care lucreaza inclusiv, tada, in cosntructii/arhitectura). Deci mai e pana cand o sa pun eu botul la ce zice Rus sau Boc, 2 ardeleni nereprezentativi de tepari si mafioti

    Răspunde
     
    1. Cris
      Octombrie 2, 2014 la ora 07:29

      Exista, in acest moment, un pact national pentru furat si impozitat la sange iobagi platitori de taxe (numiti contribuabili – termen jignitor, care face trimitere la vitele controlate cu cip).

      Răspunde
       
  • Razvan
    Octombrie 2, 2014 la ora 02:11

    Felicitari pentru emisiune, va urmaresc zi de zi, pe internet. In privinta acestui MasterPlan, mi se pare o dovada de nesimtire si de sfidare din partea guvernantilor si nici macar nu se stie ce va ramane din el pana la final. Mie unul nu imi este clar daca are toate aprobabrile UE, sau mai intai trebuie sa termine dezbaterile publice si abia apoi sa fie trimis catre comisii. E plin de probleme. Nu stiu daca mi-a scapat mie, dar pe acest plan cu prevederi pana in 2030 nu apare inelul de autostrada al capitalei, de exemplu. Iar in privinta aranjamentelor Sova_Ponta facute in detrimentul autostrazii Pitesti-Sibiu, sunt jignitoare pentru orice om care se pricepe cat de cat la matematica. Luand in calcul faptul ca pentru acest culoar exista fondurile cu rambursare de 85%, si stiind ca vor fi multe constructi speciale, gen tunel, podet, viaduct, etc, deci care vor reduce din diferenta de cost de circa 30% dintre autostrada si drum expres, si cum doar 15% din aceasta diferenta priveste direct Guvernul Romaniei, coroborat si cu declaratiile conform celei prezentate de dumneavoastra a experientei altor state care afirma ca in final costurile sunt mai mari oricum, se ajunge in final la o diferenta prea mica care nu se justifica. Nu mai zic ca atunci cand se calculeaza scoruri, si fac comparatiile intre costuri, la unele tabele din document, atunci cand vor sa sperie folosesc costul de autostrada, iar apoi cand este in avantajul lor folosesc costul de drum expres. Totul pentru proiectul lor cu Brasov-Comarnic. Nu ca nu ar fi dragut sa existe o astfel de autostrada, dar ma tem ca la cu cata ardoare se lupta pentru ea, vor fura atat de rau incat va fi un dezastru financiar. Personal, am impresia ca populatia oricum nu prea pricepe povestea cu taxa. Eu nu prea cred in nivelul de 7 ron cat se vehicula ultimele dati. Ori invers daca acesta va fi nivelul vom plati sume uriase anual de la buget pentru a acoperi diferenta. In Franta, taxa medie este cam de 10€/100km, in zonele normale, fara prea multe lucrari speciale. Si au alte cifre privind traficul mediu de masini, camioane, autocare etc. Nu cred ca este oportun sa deschid seria de autostrazi in PPP atata timp cat putem construi autostrazi pe fonduri nerambursabile, desigur in regiunile in care ne calificam. Mai bine ar cauta alte solutii, sunt convins ca exista. Parteneriate intre diversele regii, preturi de avion reduse pentru perioadele de varf, ca tot am inteles ca au modernizat aeroportul, si apoi transport in comun catre diversele puncte de interes la preturi speciale, pachete atractive ca pret, care vor decongestiona cu siguranta drumul, si vor dezvolta si alte afaceri, iar cand bugetul va permite sa se faca si o autostrada atunci sa o faca. Scuze daca am scris mult, subiectul e sensibil din punctul meu de vedere, e unul dintre cele mai serioase demonstratii de sfidare. Nu cunosc pe nimeni, nu am auzit pe nimeni care sa rezoneze cu ce vor actualii guvernanti. Eu chiar nu inteleg de unde scorul asa de mare in sondaje.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Octombrie 2, 2014 la ora 03:21

      Eu am un prieten care mi-a spus ca mama lui mereu voteaza PSD :).
      Ati vazut cum a prezentat Rus problema autostrazilor? A spus ca nu e trafic de la Pitesti la Sibiu pentru autostrada, „uitand” ca intre Pitesti si Bucuresti este autostrada si calculand traficul din Bucuresti spre Sibiu pe Brasov, ceea ce duce la trafic de ajuns pentru autostrada Bucuresti-Brasov.
      Va dati seama cat de prosti ne cred?

      Răspunde
       
  • Stelian
    Octombrie 2, 2014 la ora 02:03

    Interesanta emisiunea. Dar asta a fost cea mia tare. 🙂
    „Serviciul de prevenire si combatere a banilor din republica Molduva”
    Pai mai putem vorbim de economia Moldovei, cand ei au unasemenea serviciu??? :)))

    Răspunde
     
  • Claudiu Balas
    Octombrie 2, 2014 la ora 01:36

    In mai 2014, CNADR scotea la licitatie studii de fezabilitate pt 1000km de autostrazi in valoare de 78 milioane de euro. Acum vine cu drumuri express. E un haos general ceea se intampla sub guvernarea asta mafiota. Jalnic!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase