(P) Alibaba, cea mai mare listare la bursă din istorie? Cum poţi deveni acţionar

Publicat la data de de Moise

Alibaba_Tradville

de Victor Stănilă (Tradeville)

Listarea pe Bursa de la New York a retailerului asiatic online Alibaba are toate argumentele pentru a stabili un nou record, putând fi cea mai mare listare din istorie. Estimată la peste 160 mld. USD, compania a atras atenţia investitorilor români în căutare de noi oportunităţi pentru plasarea banilor. Merită să cumperi?

Fenomenul chinezesc al internetului este prezentat începând cu 8 septembrie investitorilor şi analiştilor financiari din lumea întreagă. Timp de câteva zile, responsabilii grupului Alibaba fac încojurul lumii – trei continente şi 100 de reuniuni – ca să evalueze exact interesul pe care-l suscită firma şi ca să-i poată stabili preţul exact de intrare la bursă. Este de aşteptat ca oferta să atragă peste 21 mld. USD în cazul în care preţul final va fi în limita de sus a intervalului de preţ anunţat (60-66 USD/acţiune). Alibaba va depăşi astfel cifrele Facebook din 2012 (16 mld. USD). Dacă acţionarii actuali îşi exercită opţiunile suplimentare ar putea să atace recordul stabilit de Bank of China în 2010 (22,1 mld. USD). Iniţiată în urmă cu o săptămână, oferta s-ar putea încheia pe 18 septembrie, fiind deja zvonuri că interesul pentru acţiunile companiei este destul de ridicat.

Teza investiţiei în Alibaba ar fi potenţialul enorm de creştere al pieţei de comerţ electronic din China, precum şi îmbunătăţirea procentului total perceput de grup din volumul tranzacţiilor derulate, ceea ce ar genera o dinamică exponenţială a cifrei de afaceri şi automat profituri în creştere. Ca exemplu, în trimestrul al doilea din 2014, Alibaba a generat o creştere cu 46% a veniturilor totale, la 2,54 mld. USD, în timp ce profitul net a fost de 1,99 mld. USD, fiind impulsionat şi de marcarea unor investiţii, iar în ultimele 12 luni, grupul a generat o cifră de afaceri de 9,37 mld. USD (+51,8%) şi un profit net de 5,05 mld. USD (+182%).

Fondat în 1999, grupul Alibaba operează un ecosistem de platforme on-line sau mobile, prin care intermediază peste 80% din comerţul electronic din China. Prin serviciile sale, cumpărătorii şi vânzătorii reuşesc să se descopere şi să încheie relaţii comerciale, iar principalele surse de venit pentru companie sunt generate din publicitate sau din comisioanele pe tranzacţii. Holdingul Alibaba este pentru China ceea ce Amazon, eBay, Pay Pal şi Yahoo reprezintă împreună pentru SUA. Anul trecut, tranzacţiile comerciale intermediate de Alibaba au fost de 248 mld. USD, depăşind cifrele combinate ale Amazon şi eBay.

Grupul operează o varietate de platforme, dintre care se remarcă Taobao, cel mai mare site de tranzacţii între persoane şi al treilea cel mai vizitat din China în ultimele luni, şi Tmall, o platformă de vânzări către retail, prin care branduri cu renume ajung la clienţi. Alibaba deţine şi Alipay, care controlează aproximativ 50% din piaţa de plăţi on-line din China, având peste 300 milioane de utilizatori şi administrează al patrulea fond monetar al lumii (Yu’e Bao), cu active de peste 84 mld. USD. Momentan nu face parte din IPO, dar ar putea să revină în grup. Alibaba are în prezent un contract prin care primeşte 49,9% din profitul brut al Alipay. Recent, Alibaba a lansat sau a achiziţionat companii din domeniile cloud computing, media, micro-blogging, retail classic şi o echipă de fotbal.

În prezent, cei mai mari acţionari sunt SoftBank (34%), Yahoo! (22,5%), fondatorul Jack Ma (8,9%) şi co-fondatorul Joseph Tsai (3,6%).

Poţi solicita AICI raportul de analiză al grupului Alibaba, întocmit de specialiştii Tradeville.

Comentarii prin facebook

7 răspunsuri la (P) Alibaba, cea mai mare listare la bursă din istorie? Cum poţi deveni acţionar

  • Cris
    Septembrie 22, 2014 la ora 07:46

    Domnule Guran,

    E timpul sa postati aici carnetul de ofiter acoperit si sa va faceti sepuku din punct de vedere jurnalistic.

    Răspunde
     
  • Cris
    Septembrie 21, 2014 la ora 21:27

    Nu stiu de ce dar, din punct de vedere bursier, ALIBABA imi pare tot un fel de Facebook. Un balon de sapun gata sa se sparga imediat dupa lansare.

    Din nefericire pentru pietele de capital, investitorii au devenit muuullt mai precauti.

    Răspunde
     
  • Radio Enervan
    Septembrie 21, 2014 la ora 19:26

    Eu am o „relaţie” cu alt retailer chinezesc, DX. Mă frământă, însă, o dilemă: cum le iese lor un „ce profit” (vorba lui Nenea Iancu, nu a lui vvp) dacă au „free shipping” până şi pentru comenzi de câţiva dolari? La ăştia, dacă se vor lista vreodată la bursă, vreau să devin acţionar! 😛

    Răspunde
     
    1. KlausRo
      Septembrie 22, 2014 la ora 00:29

      Doar pentru comenzi peste $30 au free shipping, si lucrurile care le vand sunt in general marunte, incap intr-un plic obisnuit, pus ca o recomandata la o valoare de 10 ori mai mica fata de cea reala.

      Răspunde
       
      1. Radio Enervan
        Septembrie 23, 2014 la ora 14:27

        Nu chiar! Te referi la eud.dx.com, are e EXCLUSIV pentru Europa… Site-ul „mamă” are expediere gratuită pentru ORICE preţ, iar de la 15USD ai şi „tracking number”. În paranteză fie spus, mie mi s-a pierdut şi un colet cu „tracking”, dar mi-au trimis altul în loc. Singura problemă e timpul.

        Răspunde
         
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 21, 2014 la ora 19:05

    Sa invete rusiicum se poate cuceri economic.
    Alibaba si chinezii sunt cel mai bun exemplu.
    Eu ca persoana fizica sunt sceptic, pentru un profit.
    Traderii pot avea succes, dar eu nu cred.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase