BIZIDAY: Luni, 15 septembrie 2014

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

31 răspunsuri la BIZIDAY: Luni, 15 septembrie 2014

  • constantin
    Septembrie 22, 2014 la ora 23:06

    te depasesti pe tine, deja o spui ca tu nu ai lucrat altceva si ai 40 de ani, eu am lucrat afara multe joburi f diferite de ce am lucrat in tara nu mai spun de acele succesuri , care eu cred ca le faci la ,,comanda,, esti un tip fericit!

    Răspunde
     
  • Dan
    Septembrie 18, 2014 la ora 00:35

    Cu DIPLOMELE DE BAC ce a ramas cu ele. Am cativa tineri care au promovat BACul in vara, dar NU li s-au dat diplomele.
    Motivatia celor de la Inspectorat: au fost probleme cu licitatia pentru tiparirea lor, iar urmatoarea licitatie va fi in Octombrie,2014.

    Tinerii respectivi vroiau sa se inscrie la o factultate din strainatate, si erau foarte sceptici de faptul ca Universitatiile de afara vor primi o Adeverinta inlocuitoare.

    In cazul asta, de ce sa mai iei BACul, daca nici diploma nu mai primesti?!

    Teoria conspiratiei zicea ca ar fi un mod in care cineva sus in Guvern nu ar lasa pe tineri sa mai plece din tara.

    Acum, toata povestea cu Diplomele pana la urma cum este?! Se fac? Studentii nostrii care doresc sa studieze afara, au intampinat probleme cu adeverinta inlocuitaore.

    Răspunde
     
  • ramona
    Septembrie 16, 2014 la ora 22:11

    saba, nu v-am citit intreg comentariul. M-am oprit la „ca sa aibe”. Eheee de ati fi avut un profesor bun de gramatica! Acum, fie erati inca in clasa a patra, fie scriati corect!
    Si nu voi reprezenta tinta refularilor dvs. (pareti a avea multe…poate le pastrati si pentru altii :)))
    E ultimul comentariu. Luati-o pe puncte si lasati sa curga insultele. Si daca, in pauza, gasiti un parinte din Romania care e multumit de educatia primita de copilul lui la stat, ma inclin.

    Răspunde
     
  • saba
    Septembrie 16, 2014 la ora 21:54

    In BC, inca nu au inceput scolile – profesorii sunt in greva, jumate de milion de elevi stau acasa – bucuria copiilor, nu si a parintilor unde amindoi trebuie sa lucreze.
    Tehnologia creiaza locuri de munca noi (corespunzatoare profilelor noi) dar dispar locuri de munca „depasite”. Sunt deacord doar cu faptul ca trebuie sa invatam si sa ne adaptam tot timpul.
    Si, corect, nimic nu-i gratis pe lumea asta. Si totusi, educatia si sanatatea ar trebui sa fie gratis intr-o societate care se pretinde civilizata. Este de presupus ca nu toata lumea poseda fonduri care sa corespunda diferitelor situatii (boala grea si eventual cronica, sau un copil care poate si merita sa invete dar nu are nici unde si nici cu ce).
    Cu profesorul de informatica, nu sunt deacord cu motivul parasirii invatamintului (dispret, bir cu fugitii = probabil nepotrivit acestui rol). Clar ca pentru el era doar un loc de munca. Si totusi, mai sunt multi care isi fac meseria din placere pentru ceia ce si-au ales sa faca in viata.
    Este ceva care cred ca trbuie clarificat, altfel se risca exagerari in sistemul educational si asta va fi dezastros – pentru ca va afecta generatii pe termen lung. Exemple cu ce se face intr-o tara sau alta, trebuie intelese si percepute, de cele mai multe ori ca exceptii. Generalizarea devine un principiu gresit. De ce trimitem copii la scoala, stim: parintii mnu-i pot invata pe copii de toate si copii au nevoie sa invete de toate, nu selectiv (dupa preferinte de moment, care sa fie interpretate ca inclinatii si aptitudini „fenomenale”). Tendinta normala este de la scoala GENERALA la SPECIALITATEA in profesie. Legaturile intre diverse specialitati si profesii are la baza baza cunostintelor generale ale fiecaruia. Deasemenea adaptabilitatea fiecaruia la diverse locuri de munca.
    Alegerea gresita a facultatii si implicatiile acestui fenomen in economie, este unul din aspectele cruciale a le dezvoltarii societatii. Si astazi, inca ma mai intreb: de ce am facut asta si nu alta, cu care mi-as fi gasit mult mai usor un loc de munca si mai bine platit. Este iarasi foarte adevarat, ca de cele mai multe ori imi raspund: asta-i ceia ce imi place si nici nu mi-as fi dorit sa fac altceva. Efecte in economie: somaj, salarii nepotrivite (mici pentru profesionali si mari pemtru habarnisti), fluctuatia fortei de munca, samd. Daca este vorba de decizia personala, pasiunea comporta si suporta riscul. Problema de „greseala” se pune numai in cazul general, al celor care nu au o predilectie sau sunt buni la orice si nu se pot decide. Pentru aceasta situatie este necesara o planificare a fortei de munca (pe nivele, profesii, specialitati) conforma cu cerintele pe termen lung al economiei – locurile la scolile profesionale sau la facultati trebuiesc corelate cit mai realistic. Atunci rare vor fi situatiile ca absolventul sa nu-si gaseasca locul in societate.
    „Anul 1992 ramane ca an de referinta in istoria demoeconomica a tarii , efectivul populatiei active civile atingand cel mai mare nivel al sau : 11.387 persoane”.
    „In perioda analizata (2011) populatia activa a Romaniei era de 9,759 milioane persoane, din care 9,019 milioane persoane erau ocupate si 740.000 erau someri” – deci fondul de 600 milioane euro (2.7 miliarde lei) ar fi destinat unui numar de cca 237,000 locuri de munca, un aport la buget de cca 30 milioane euro si o reducere a somajului de la 7.6% la 5.2%.
    Dar ce inseamna sa creezi locuri de munca?
    a) sa le spui patronilor: mai faceti bai si voi niste locuri de munca! sau
    b) sa impui o economie planificata conforma cu prioritati si disponibilitatea resurselor?
    Intr-o economie de piata libera si concurenttiala, in care statul sa nu-si bage nasul, varianta (a) este cea indicata – si somajul va continua (ca principiu de baza) si absolventii isi vor gresi viitorul la nesfirsit. Sa mai spun ca si fondul de pensii va trebui asigurat din imprumuturi guvernamentale si la plata dobinzilor vor contribui … contribuabilii care pot …
    In ce fel de societate (nu dau nici o denumire, termenii sunt perimati si denumirea nu conteaza) se vor rezolva problemele?

    Răspunde
     
  • Sorin Mihai Popa
    Septembrie 16, 2014 la ora 17:47

    Because of its privacy settings, this video cannot be played here. Ce pot sa fac ?

    Răspunde
     
  • vasile
    Septembrie 16, 2014 la ora 15:47

    Bravo Moise pentru emisiunile realizate. Ele sunt urmarite si pe la noi in Austria.

    Răspunde
     
  • vasile
    Septembrie 16, 2014 la ora 15:42

    Bravo Moise pentru

    Răspunde
     
  • adrian
    Septembrie 16, 2014 la ora 09:43

    buna ziua in legarura cu cursul de pe bursa ex44116 vinzare si44188 cunparare as dori sa stiu cotatia exacta a curs euro ron din momentul respectiv bnr

    Răspunde
     
  • Dan M,
    Septembrie 16, 2014 la ora 00:35

    Interesanta ideea cu apartamentul in regim hoteier.
    In teoie suna bine.
    Ar ajuta mult si un sumar cu pasii pentru a lucra in legalitate si o estimare a costurilor.
    Chiar poate fi profitabil doar cu o garsoniera/apartament sau pentru a acoperii cheltuielile este nevoie de mai multe proprietati?

    Răspunde
     
  • Stelian
    Septembrie 16, 2014 la ora 00:10

    La englezi te cam supara zgomotul facut de rulajul rotilor pe sosea, dar cu pietroaiele pe care le pun in asfalt, fac multa economie la bitum.
    Ha ha. Tu ai filmat la uzina Dacia la export? Sa vezi cum urcam noi masinile pe tren! Vai, cand ma gandesc imi dau seama cat de putin lipsea pana la un accident serios. Se mai intampla cateodata ca din cauza vitezei sa se ridice cate o placa de la imbinarea vagoanelor si avea de suferit masina, care se intorcea la finisaj sa-i repare pragurile.
    Ce destepti cei de la companiile low cost. Toate avioanele sunt acelasi tip si astfel orice pilot poate pilota orice avion.
    Eu pe englezii pe care ii cunosc, i-am rugat sa vina sa viziteze Romania punandu-le la dispozitie gratis apartamentul nostru din Pitesti, dar nimeni n-a spus ca ar dori sa viziteze tara noastra :(.
    O singuta rugaminte am. Te rog nu ne da toata iarna imaginea cu doamna care trage perdeaua de pe calorifer. Multumesc!

    Răspunde
     
  • florin
    Septembrie 15, 2014 la ora 23:58

    In legatura cu stirea ca la Dacia salariul mediu e de 950 de euro pe luna, care depaseste pana si salariile din Rusia si Turcia, fata de Maroc nu exista termen de comparatie. Marocul din fericire nu e niciun pericol pentru fabrica de la Mioveni, pentru ca forta de munca e slab calificata.

    Răspunde
     
  • Ramona Glodeanu
    Septembrie 15, 2014 la ora 23:35

    Nu tace nimeni malc. Sunt profesor in mediul privat. Nu am lucrat niciodata la stat. Am dreptul de a preda oriunde in lume; certificatele pe care le-am obtinut in urma training-urilor din strainatate imi dau dreptul acesta. Daca insa, prin absurd, as vrea sa predau in Romania in sistemul de stat, nu as avea acest drept. Pentru ca nu am gradele in invatamant. Cum se obtin gradele in Romania? Prin mese si atentii.
    E un cerc vicios, care perpetueaza profesori pregatiti dupa metode perimate. Acestia, la randul lor, pregatesc elevi complet dezinteresati (pe buna dreptate-lectiile sunt ingrozitor de plictisitoare).
    Cine e de vina?
    Parintii. Pentru ca se multumesc cu putin. Pentru ca accepta o educatie de proasta calitate pentru copiii lor; pentru ca nu cer socoteala factorilor decizionali. Parintii nu inteleg ca platesc impozite ca banii sa fie folositi si pentru educatia copiilor lor, pentru pregatirea profesorilor, pentru atragerea specialistilor in domeniu. Au tot dreptul din lume sa intrebe ce se face, concret, in acest sens. Au dreptul sa ceara rezultate.
    Dar ca orice drepturile au si ele legile lor: nu ti le arogi, le pierzi.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Septembrie 16, 2014 la ora 01:14

      Eu o asa gandire nu inteleg. Adica profesorii, inspectorii, cei de la minister, se complac in aceasta mocirla a minciunii si coruptiei si de vina sunt parintii?
      Dar, se stie ca lucrurile fierbinti din foc, cel mai usor se scot cu mana altuia.

      Răspunde
       
      1. Ramona Glodeanu
        Septembrie 16, 2014 la ora 07:11

        Stelian, exact asta faci tu: vrei sa scoti ceva fierbinte din foc cu mana altuia. Cine vrei sa iti schimbe profesorii depasiti si inspectorii corupti? Astepti sa se schimbe ei pe ei? Ar fi culmea! Ei s-au ales asa, cu pile, cu interventii, cu pachetele.
        Parintii ar trebui sa ceara sa fie schimbati. Sa le ceara socoteala pentru banii pe care ii dau statului, bani care nu se regasesc in educatie. Sa se schimbe coruptii intre ei? Stati pe margine si asteptati, in timp ce ei va cheltuie banii si isi bat joc, prin incompetenta, de copiii vostri.
        Ce face copilul tau azi, in timp ce tu muncesti pe rupte ca aproape jumatate din salariul tau sa mearga la stat? Iti spun ce face: ii este insultata inteligenta cu cele mai plictisitoare lectii si apoi e umilit ca nu a invatat niste inutilitati. A cui e vina? A parintilor!
        Voi va tineti copiii destepti la cheremul unor incompetenti si mai si munciti sa ii platiti! Acum intelegi?

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Septembrie 16, 2014 la ora 11:06

          Eu cred ca gresiti mult atunci cand faceti toti profesorii din invatamantul de stat romanesc, corupti si mincinosi. Eu n-am nici o problema personala cu profesorii, ba sunt chiar multumit de prodesorii copiilor mei. Dar dvs spuneti ca parintii ar trebui sa rezolve niste probleme care nu tin de ei. Majoritatea parintilor habar au cum se ajunge profesor in Romania. Cum sa rezolve ei cu coruptia din sistem, cand n-au nici o parghie in acest sens. Ce sa faca, sa se infiltreze cu camera ascunsa la examenele profesorilor si sa duca inregistrarea procurorilor? Pai asa le putem cere si pasagerilor sa ia masuri ca pilotiu sa nu mai ia nici un examen dand spaga. Asa putem cere pacientilor la fel sa ia masuri ca medicii sa nu faca asemenea lucruri, asa putem cere soferilor sa ia masuri impotriva sudorilor atunci cand o sudura la masina cedeaza in timpul exploatarii. Si tot asa. Un stat de drept inseamna printre altele si ca sunt gandite structuri exact cu aceste indatoriri. Daca ne amestecam fiecare in treburile altora, asta nu e o societate moderna.

          Răspunde
           
          1. Ramona
            Septembrie 16, 2014 la ora 15:07

            Recunosc, intr-o societate moderna, lucrurile nu ar trebui sa stea asa. De aia platim taxe, ca sa nu ne preocupe ce fac sudorii, medicii, pilotii etc. Dar, societatea noastra e in deriva. Si atata timp cat societatea civila (din care fac parte) asista pasiva la degradarea sistemului de invatamant, acesta are o singura directie: in jos.

             
        2. Stelian
          Septembrie 16, 2014 la ora 11:12

          Eu nu-mi tin copii la cheremul unor incompetenti romani. Traiesc in Anglia. Dar mi se pare total deplasat sa faceti incompetenti toti profesorii din Romania. Asta arata ca nu aveti prea multa dragoste in suflet pentru semenii dvs si oricat de pregatita ati fi ca profesor, eu unul nu v-as incredinta copii mei sa ii educati. Ar ajunge poate destepti, dar fara inima. Ceea ce pentru mine unul este egal 0.

          Răspunde
           
          1. Stelian
            Septembrie 16, 2014 la ora 11:16

            Dar privind la rezultate, privind la faptul ca oamenii ajung a fi medici buni, ingineri buni si alete asemenea, ajung la concluzia ca nu toti profesorii romani sunt incompetenti, ceea ce imi demonstreaza ca sunteti si mincinoasa, nu numai fara inima.

             
          2. Ramona
            Septembrie 16, 2014 la ora 15:14

            Voi trece peste insulte, pentru a va arata de ce gresiti. In primul rand, din Anglia vorbiti in necunostinta de cauza. Cati profeosri sunt incompetenti in sistemul romanesc de stat? Toti! Pana la unul! De ce? Pentru simplul fapt ca nu ii preocupa dezvoltarea personala, nu participa la training-uri de calitate. Nu ii invinovatesc. Din salariile mizere nu au cum sa investeasca in ei. dar asta e situatia: sunt slabi din punct de vedere profesional.
            Si daca v-ati da copiii la un profesor ca mine, ati face alegerea corecta. Pentru ca imi iubesc meseria, o fac bine si imi motivez cursantii. Nu le predau „din inima” ; nici nu ii iubesc si sper ca nici ei pe mine :). Asta, e treaba parintilor si a familiilor lor. Relatia mea cu copiii e bazata pe incredere, respect iar curiozitatea lor ma obliga sa devin in fiecare zi, mai buna.

             
          3. Ramona
            Septembrie 16, 2014 la ora 15:24

            De unde ideea ca cei care termina acum o facultate ajung profesionisti buni? Nici vorba! De aici si criza de resurse umane pe piata muncii si ratele alarmante ale somajului in randul tinerilor. Absolventii sunt prost pregatiti de profesori slabi. Nu sunteti la curent cu situatia din Romania, d-le Stelian. Chiar as fi vrut sa fiu eu o mincinoasa si dvs. sa aveti dreptate 🙁

             
          4. Stelian
            Septembrie 16, 2014 la ora 15:55

            Sper ca ati inteles ca m-am referit numai la minciuna spusa de dvs aici. Va rog sa nu va simtiti insultata, iar daca v-ati simtit imi cer scuze ca nu am precizat ca ma refer nunai la aceasta minciuna. In conceptia mea toti oamenii care au spus o singura minciuna in viata sunt mincinosi, deci nu consider o insulta. Dar ii apreciez in mod special, pe aceea care incearca la maxim sa nu mai minta niciodata. Dupa cum ati auzit din emailul fostului coleg al lui Moise, se pare ca sunt profesori care incearca sa faca ceva, dar sunt invinsi de sistem. Cu asta cred ca am demonstrat ca nu toti profesorii sunt incompetenti. Acum depinde la ce incompetenta v-ati referit. Eu unul am inteles ca sunt incompetenti in munca lor de profesori, nu in cea de lideri, in cea de a pune sistemul la punct. Cu alte cuvinte spuneti ca daca ar exista un singur profesor competent, el ar trebui sa strice tot acest sistem si sa-l inlocuiasca cu unul mai bun, caz in care aveti dreptate, nu cred ca exista un asemenea profesor, dar nu in Romania, nu cred ca exista nicaieri in lume. Sau puteti sa ma contraziceti si sa fiti dvs acest profesor competent. Deci in acest caz incompetenta la care va referiti va este considerata si dvs.
            Eu nu am spus ca toti medicii si inginerii romani sunt cei mai buni in domeniul lor, ci ca scoala romaneasca formeaza si adevarati „meseriasi”. Daca ar exista si numai unul singur, ar face afirmatia dvs neadevarata.

             
      2. ramona
        Septembrie 16, 2014 la ora 08:11

        Stelian, exact asta faci tu: vrei sa scoti ceva fierbinte din foc cu mana altuia. Cine vrei sa iti schimbe profesorii depasiti si inspectorii corupti? Astepti sa se schimbe ei pe ei? Ar fi culmea! Ei s-au ales asa, cu pile, cu interventii, cu pachetele.
        Parintii ar trebui sa ceara sa fie schimbati. Sa le ceara socoteala pentru banii pe care ii dau statului, bani care nu se regasesc in educatie. Sa se schimbe coruptii intre ei? Stati pe margine si asteptati, in timp ce ei va cheltuie banii si isi bat joc, prin incompetenta, de copiii vostri.
        Ce face copilul tau azi, in timp ce tu muncesti pe rupte ca aproape jumatate din salariul tau sa mearga la stat? Iti spun ce face: ii este insultata inteligenta cu cele mai plictisitoare lectii si apoi e umilit ca nu a invatat niste inutilitati. A cui e vina? A parintilor!
        Voi va tineti copiii destepti la cheremul unor incompetenti si mai si munciti sa ii platiti! Acum intelegi?

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Septembrie 16, 2014 la ora 16:13

          Eu nu muncesc sa platesc profesorii. Eu muncesc ca sa am ce manca, ce imbraca si unde locui eu si familia mea. Mai muncesc, si ar trebui sa fac asta din ce in ce mai mult, ca sa pot ajuta si pe altii. Da platesc statului taxe si impozite, dar asta este ceea ce datorez statului, datorita legilor. Atat timp cat platesc aceleasi impozite ca si o familie fara copii, deci care nu beneficiaza de munca profesorilor in folosul copiilor lor, nu cred ca pot spune ca eu platesc profesorii. Statul o face. Eu nu sunt statul. Eu doar platesc statului ce sunt obligat. Daca statul se obliga sa-mi educe copii cu cei mai competenti profesori si nu o face, atunci pot sa ma iau de el. Dar nu ma pot lua direct de profesori asa cum sugerati dvs.

          Răspunde
           
    2. Whatever Popescu
      Septembrie 17, 2014 la ora 11:00

      Draga Ramona
      internetul e plin intrusi care, prin raspunsuri viclene (chiar asta e cuvantul), conduc un punct de vedere valabil (al dumneavoastra) catre concluzii evazive (nu ma pot lua direct de profesori asa cum sugerati dvs)

      Răspunde
       
      1. ramona
        Septembrie 17, 2014 la ora 12:27

        Nu de profesori. Ei nu au nicio vina. Sunt slab pregatiti dar si subfinantati. Vina e a societatii civile (din fac si eu parte, ca parinte). Atata timp cat nu cerem profesori pregatiti in schimbul taxelor pe care le platim, nici nu ii vom avea.

        Răspunde
         
        1. Whatever Popescu
          Septembrie 17, 2014 la ora 13:28

          „nu ma pot lua direct de profesori asa cum sugerati dvs.” era un exemplu de concluzie evaziva catre care intrusul (Stelian) a condus discutia

          Răspunde
           
          1. Stelian
            Septembrie 17, 2014 la ora 17:26

            Ca eu sa fiu un intrus aici pe blog, ar trebui ca ceilalti sa fi fost invitati aici. La fel si cu mesajul doamnei. Daca nu v-a invitat in discutie sunteti cel putin la fel de intrus ca mine.

             
        2. Stelian
          Septembrie 17, 2014 la ora 16:46

          Imi cer scuze pentru tonul mesajelor anterioare. Cred ca trebuia sa explic mai mult si cu mai multa rabdare, ce vroiam sa spun.

          Răspunde
           
      2. Stelian
        Septembrie 17, 2014 la ora 16:58

        Am vrut sa spun ca nu na pot lua de toti profesorii. Ca nu-i pot acuza pe toti ca sunt incompetenti, la fel cum nu pot spune despre toti profesorii ca sunt competenti. Mai inainte sa spun asa ceva, ar trebui sa-i cunosc pe toti si sa vad daca fiecare in parte este competent sau nu. Nu pit condamna diferite categorii de oameni doar pentru ca eu vad ca cei cu care interactionez din acea categorie, merita sa fie acuzati. Nu consider un lucru bun, ca unele categorii de oameni sa intre in conflict cu alte categorii. Ar trebui sa existe instututii carora sa le cerem sa ia masuri atunci cand observam ceva gresit. In Romania nici macar avocatul poporului nu e ales de popor. Deci cui sa cerem sa faca ceva? Vorbesc la modul realist, nu doar sa cerem ceva fara sa credem ca vom obtine.

        Răspunde
         
  • romeo
    Septembrie 15, 2014 la ora 23:27

    oricand votul meu

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase