Pierdut în aria semantică a substantivului „onoare”

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Categoric demisia ministrului de interne nu poate repara o tragedie. Din păcate fostul ministru n-a greșit doar o arie de căutare în teren, ci s-a rătăcit și într-o arie semantică. Cea a substantivului „onoare”. 

Nu există demisie de onoare la trei zile după evenimente și la două zile după ce toată lumea îți cere să pleci acasă. Demisia de onoare vi-o puteţi da numai dumneavoastră, stimați politicieni, fără să vi-o ceară nimeni, și asta numai dacă aveți onoarea invocată. Fără factori de presiune și din bunul simț al responsabilității și al asumării ei… Nu poți spune azi că tu regreți doar că n-a căzut avionul când era altu ministru de interne, iar mâine să spui că tu ești nevinovat dar îți dai și tu acolo … o demisie de onoare, termen pe care l-ai auzit poate vânturat pe la televizor, fără să știi exact ce înseamnă.

Folosind prea des cuvântul onoare l-am depreciat ca reper, uitând de exemplu că o declarație de genul … îmi asum responsabilitatea pentru ceva… va fi întotdeauna urmată, prompt și fără negocieri, de subsecventa demisie de onoare în caz de eșec.

Din păcate atunci când un om de stat îți spune “ce vrei dom’le, așa e în politică“, el îți sugerează faptul că onoarea nu are ce căuta într-un joc al compromisului și al negocierii. Lucrurile nu stau așa, chiar dacă într-adevăr politica ar trebui să fie despre capacitatea unui lider de a se înțelege cu cât mai mulți oameni. Excluderea noțiunii de onoare a transmis inclusiv națiunii ideea că onoarea asta e doar o vorbă de la televizor, un cuvânt pe care îl folosești când vrei, dar în care n-ar trebui să te încurci niciodată.

Și dacă vi s-a făcut deja milă de cuvântul onoare, imaginați-vă ce tragedie trăiește colegul său semantic, substantivul demnitate, căci acestuia i se poate reproşa derivația demnitar, iar de atunci e înjurat săracul împreună cu toată familia sa … lexicală.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

56 răspunsuri la Pierdut în aria semantică a substantivului „onoare”

  • Constantin
    Ianuarie 28, 2014 la ora 22:14

    @markwilliams _ Stimate domnule markwilliams, dacă prin absurd eu as spune că ceea ce scrieţi dumneavoastră este o prostie iar scopul ei este relativ uşor de inteles, mă gândesc că aţi putea să vă suparati pentru ca v-aţi simţi jignit si mi-ar părea rău. Aşadar, nu am să spun aşa ceva. Eu, deşi mă simt jignit atunci când spuneţi „Este o dezinformare si nu ştiu ce scop poate avea” nu mă supăr, pentru ca inteleg că in cazul dumneavoastră este vorba doar despre o simplă necunoaştere generată de lipsa de informare si folosesc ocazia ca să vă mulţumesc pentru atenţia pe care o acordaţi comentariilor mele. Îmi permit totuşi să observ că dacă atenţia dumneavoastră ar fi fost cu numai puţin mai mare aţi fi băgat de seamă citatul cu spusele dr. I. Sinescu: „Un student de anul V nici nu are voie să intre în sala de operaţii. Ea nu avea de ce să fie în acel avion!” (Sursa: Antena Stars). Eu vă doresc multă sănătate si să nu aveţi motive să vă vizitaţi medicul de familie. Dar el este o potenţială sursă de informaţii pentru dumneavoastră. Apelaţi-l telefonic si intrebati-l la cate intervenţii chirurgicale a asistat in calitate de student. Recitiţi, vă rog, cu calm comentariile mele anterioare si luaţi in calcul că alături de medicul chirurg aţi fi putut vedea in „clasa” dr. Sinescu de la spitalul Fundeni medici rezidenţi si NU studenţi. „Rezidentiatul reprezintă forma specifică de invatamant postuniversitar a absolvenţilor licentiati ai facultăţilor de medicină, medicină dentară si farmacie, care asigură pregătirea necesară obţinerii uneia dintre specialităţile cuprinse in Nomenclatorul de specialităţi medicale, medico-dentare si farmaceutice pentru reţeaua de asistentă medicală.” (OG nr.12/2008) Prin urmare, NU poate exista o persoană care să-si pună problema „Cum ar putea să invete PRACTIC … cum să opereze” in afara specializării desfăsurată pe parcursul rezidentiatului, care este o formă de invatamant POSTUNIVERSITAR. Tehnici chirurgicale si „soluţii” invată doar medicii rezidenţi. Studenţii au un curs de anatomie si, dacă au noroc, ajung să disece o parte dintr-un cadavru. Abia in anul al VI-lea au un stagiu de medicină legală si cei care sunt mai buni participă la autopsii. In paranteza fie spus, studenţii care doresc să devina medici de familie, dermatologi, sa urmeze specializări care nu au legătură cu chirurgia s.a.m.d. nu stau prea aproape de masa de autopsie ca să nu-i ia cu leşin.

    Răspunde
     
  • x
    Ianuarie 26, 2014 la ora 18:29

    Si-a dat cineva demIsia de la STS ?

    Răspunde
     
  • markwilliams
    Ianuarie 26, 2014 la ora 17:26 Răspunde
     
  • Daniel
    Ianuarie 26, 2014 la ora 04:47

    Da, și cam același lucru se poate spune despre toate categoriile de profesii din țara asta și nu numai aceea de politician care fără îndoială a ajuns să provoace vomă. Exemplu domnul doctor psihiatru Gabriel Diaconu care la prima vedere ar părea un bun profesionist în meseria de medic dar care moral ne-am putut da seama cum stă treaba când îi lua apărarea doctorului Rusu arestat pentru luare de mită și te întrebi de ce ar face un om cu bune competențe profesionale greșeli compromițătoare în orice situație? Compromisul este cuvântul de ordine într-o țară în care se merge pe ideea că trebuie să te descurci cum poți altfel te mănâncă câinii.

    Răspunde
     
    1. mile vasile
      Ianuarie 26, 2014 la ora 17:02

      Nu cred ca cuvantul respectiv, exista in codul: Cum sa te faci (demnitar) in Roamania)scrisa in 20 de ani de politica urat cuvant politica, poate incercati cuvantul ? as putea folosi cateva cuvinte dar nu vreau sa folosesc aceleasi dictionar ca si acesti (distinsi) domni.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Ianuarie 25, 2014 la ora 20:44

    Trebuie să recunoaştem că noul format al blogului Biziday are printre alte merite pe acela, foarte important de altfel, de a-l face mai vesel, adică mai amuzant. Este preferată în prezent o atitudine mai deschisă spre diversitate si acest lucru îi conferă o mai mare accesibilitate pentru public, chiar dacă se petrece în detrimentul opţiunii pentru tematica economică a comentariilor. A căpătat avânt, însă, exprimarea opţiunilor politice, fără a exista neapărat o legătură directă a textului cu tema articolului sub care este plasat. Deşi nu sunt susţinător al vreunui guvern, iar cu privire la actualul guvern opiniile pe care le-am exprimat până în prezent in spaţiul acestui blog au fost preponderent critice, nu pot trece cu vederea exclamaţiile, inclusiv la adresa guvernului. Ele reflectă tocmai atitudinea preponderent emoţională, în schimbul rationalitătii, pe care concetăţenii mei o adoptă în chestiuni care ţin de administrarea cetăţii. Cu rezultatele „originale” în politicile publice, pe care le putem admira atât noi (inclusiv în cazul recentului accident aviatic) cât si cei din Comisia UE care au întocmit ultimul raport MCV. (Spre exemplu, T Chiuariu, fost membru al guvernului Tariceanu2, probabil cel mai incompetent guvern din istoria recentă a României, este preşedintele Comisiei juridice a Senatului si vicepreşedinte al Comisiei pentru revizuirea Constituţiei, si RAMANE în aceste funcţii, chiar daca a fost condamnat definitiv la 3 ani si 6 luni de închisoare.) Cu toate acestea, consider că în orice moment si în orice context este de preferat argumentul în locul injuriei, raţionalul in locul emoţionalului, ca este mai eficient discursul echilibrat decât exclamaţiile excesive. Un comentariu pe care l-am postat anterior a determinat un coleg sa-mi adreseze o întrebare. In mod politicos i-am răspuns, precizând [la cererea domniei sale] sursa informaţiilor la care a făcut referire. Am observat, însă, reacţiile de dezaprobare (dislike) venite din partea colegilor comentatori la răspunsurile mele (NU la comentariul propriu-zis). Gândindu-mă la motive, as putea identifica trei (accept bucuros orice sprijin în vederea relevării mai multora). Probabil că unii dezagrează acţiunea de a răspunde la întrebări. Eu consider că este un gest de normalitate si bun-simt. Probabil că alţii nu sunt de acord că acelea sunt sursele informaţiilor mele. Deşi poate părea absurd, ori poate tocmai din acest motiv, dacă ei ştiu că am aflat prin alte mijloace ceea ce cunosc, sunt rugaţi să indice sursele considerate reale. In fine, dacă alţii nu sunt de acord cu esenţa comentariului meu iniţial (deşi aceasta ar fi fost de aşteptat să se manifeste la locul potrivit în spaţiul blogului), le reamintesc că forta argumentelor este imbatabilă. Ori, tocmai situaţii de acest fel fac ca, prin inexplicabilul lor, să dea parfum si umor blogului si să confirme totodată caracterul profund emoţional al unui mare număr dintre comentarii.

    Răspunde
     
  • ostap bender
    Ianuarie 25, 2014 la ora 18:12

    Moise nu lasa subiectul sa moara (accidentul aviatic ), STS si Opris nici o demisie?Localizarea era primordiala…Mustaciosul n-are remuscari…Sta drepti numai pentru Base….Demisia, Opris !!!!!

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Ianuarie 26, 2014 la ora 00:01

      stimate domn .localizarea cu ce ,cu luminarea ,despre ce discutam ??Se lucreaza cu tehnica depasita si deteriorata:Vesnica poezie a Romaniei -saracia materiala tehnica si las ca merge si asa :CA deh daca nu ai alte conditii
      cumva probabil semerge si …la risc sau?

      Răspunde
       
  • cristi, azi "avocatul diavolului"
    Ianuarie 25, 2014 la ora 16:07

    ..daca n-o sa pricepem ca marea SCHIMBARE – ACUM, adica in conditii de DEMOCRATIE – nu poate veni decat de jos in sus, adica de la popor (marea masa) catre politicieni si nu invers, vom avea mult timp inca REPREZENTANTII (adica cei ce ne repezinta in conducerea societatii – „a reprezenta”= a acționa în numele unei persoane, al unei colectivități, al unui stat în temeiul împuternicirii primite de la acestea sau de la lege; a avea un împuternicit sau un mandatar. ♦ A fi exponentul unui curent, al unei școli etc., INFATISAND, INTRUCHIPAND ASPECTELE LOR CARACTERISTICE ESENTIALE.”, conf. DEX), fix aceia pe care ii producem, prin urmare, pe care ii si meritam. Degeaba ne agitam sforaitor-lamentabil atata timp cat EI sunt, de fapt, NOI. NOI i-am trimis acolo unde sunt, fie prin votul nostru, fie prin NEPARTICIPAREA noastra fitoasa, de virgina violata (de parca, unii, s-ar murdari cu stampila de vot, uitand ca, chiar ea, stampila, intr-o societate pe care am asteptat-o 50 de ani, ne decide prezentul si viitorul).
    Asa ca, asteptati, dragi frati romani, sa dispara statul mafiot si politrucii atunci cand Basescu, Ponta sau Antonescu va vor curata semintele, hartiile si pet-urile de pe jos ori din rauri, cand o sa munceasca in locul vostru, lasand-va pe voi sa beti cafele in birou sau sa stati pe „feisbuc”, cand o sa va curete ei zapada de la usa si santurile inundate de aluviuni in timp ce voi va uitati la capatos, acces direct, nora pt mama, iubiri secrete s.a.m.d sau va beti ajutoarele sociale in crasma in cizme de guma, cu apa la genunchi, cand o sa va duceti, astia mai „dastepti”sau „descurcareti” , impreuna cu ei odraslele la scoli de fite, imbracate cu haine de firma si cu „smartfon” in buzunar si lasandu-le de inteles ca munca e doar pentru negri si nu pt „smecheri ca noi”..
    Pe scurt, cand o veni Ceausescu din mormant, impreuna cu Partidul, sa va dea „indicatii pretioase” ..despre ce si cum sa ganditi sau cum sa va faceti viata.
    Pana atunci „descurcareala” placuta!..adica furati in continuare de la servici, ca la CAP, mimati munca, dati-va loviti, cereti paine si circ mai departe de la Becali, Udrea, Fenechiu, Botezatu, Antonia, Varciu,Salam, Minune etc ca doar astia sunt „descurcaretii” supremi si modelele voastre..

    Răspunde
     
  • defrag
    Ianuarie 25, 2014 la ora 10:26

    Nu inteleg de ce ne tot plangem de politicieni ! Sunt de-ai nostri: oameni crescuti in patria aceasta, educati la scolile noastre, formati moral in familiile si societatea noastra conform obiceiurilor acceptate de noi (smecherie, coruptie, minciuna fuga de raspundere, etc.) si votati de catre noi pt. ca sunt la fel ca noi si de aceea ne place de ei. NU au venit martienii sa ni-i impuna – noi i-am ales. Poate ca noi nu dorim lideri care sa ne ajute ca societate sa avansam, lideri cu viziune despre viitor care sa dea o directie maselor, ci dorim lideri ca noi pe care-i putem intelege si-i putem judeca si injura pt. ca sunt la fel ca noi – ca societate. Nu vreau sa jignesc pe nimeni si incerc sa privesc lucrurile la nivel de societate nu de individ. Char daca sunt cativa indivizi ok in societate, au aceeasi sansa ca si un fulg de nea in iad.

    Răspunde
     
    1. cristi, azi "avocatul diavolului"
      Ianuarie 25, 2014 la ora 16:11

      ..cam asta am vrut sa zic si eu

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Ianuarie 25, 2014 la ora 23:26

      stimate domn ,buna seara ,nu pot cu sistemul nou al Dlui.Guran de dat – i agree-
      ,sa va dau de 100 de ori like-ul.pentru comentariul trist dar complet adevarat ca tare vi le-as acorda:Este o vorba la poporul roman -aschia nu sare departe de trunchi si ce naste din pisica ,soricei maninca sau la asa parinti (poporul) asa copiipuliticienii ,pardon ,politrucieni:Adica cineva trebuie sa conduca gloata oriunde in lume si dinsii sint oglinda gloatei ,sau cum comenteza asa simpatic unii pe blog a boborului,domnul unul analfabetu il caractzerizeaza si muncitor-deviza secerica si ciocanelul plus propagandistiide partid (Aceia care strigau heyyyyy ruuuuuuup ….hey hey ce tempore!!! ca pe timpul faraonilor cind unii(Sclavii) trageau cu schinarea la funie blocurile de bazalt iar soldatii pe margine dadeau ritmul si cind era cazul mai foloseau si biciul ca instrument adecvat tehnologic al timpurilor pentru marirea productivitatii.CA sa vezi domle ,nu s-a schimbat nimic din Egiptul antic ,pina azi??Ce mic e universul istoric !!!

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Ianuarie 25, 2014 la ora 23:33

        scuze-comentam la reperul de mai sus al dlul-defrag – Simpatic si nick name-ul defrag -parca un ordin MS-DOS de de fragmentare al HD-ului de pe timpuri :Era pe atunci parca deja un lux un HD de 20 MB.DAca imi aduc bine aminte parca erau anii 1988-90 DOS-ul pe la versiunea 5 parca .

        Răspunde
         
  • alex
    Ianuarie 24, 2014 la ora 13:43

    salut.
    Nu am inteles de ce nimeni din presa nu pune intrebariel corecte. la conferintele de presa televizate aud intrebari de genul: ….dar, la ce v-ati gandit…ce ati simtit….care a fost primul gand care v-a trecut prin minte….etc….
    acesta telenovelizare a stirilor sunt motivul pentru care cei ce ar trebui sa raspunda pentru cea ce fac sau nu, dupa caz, isi permit sa faca ce vor, cum vor, cand vor.
    doresc sa aud un jurnalist sa puna intrebarea corect si mai ales, cu scop! Adica sa aiba o logica, o idee pe care vrea s-o afle, dezvolte, prezinte, si asta pentru ca jurnalist de stiri nu de mondenitati.
    Status-quo actual eu i-l vad in felul urmator: premierul tine la ministri controlabili (MAI, Armata si Transporturi) si vrea sa-i scoata vinovati pe cei care nu-i controleaza (STS). Intrebarea corecta pt PM consider ca ar fii urmatoarea:
    Ca urmare a faptului ca armata, MAI, ROMATSA au capacitatea tehnica, logistica, organizatorica, de a detecta ORCIE nava care se afla pe teritoriul Romaniei, de ce considerati ca singur vinovat STS-ul? Si cand spun ca au aceste capacitati ma refer la fapatul ca aceste institutii se ocupa cu acest lucru, protejarea teritoriului tarii, coordonarea si verificarea traficului aerian si nu cu ascultatul telefoanelor.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Ianuarie 24, 2014 la ora 10:15

    Onoare la politicieni, niciodata.
    Acum este randul lui PONTA sa-mi depuna demisia, pentru ca nu cunoaste legea celulelor de criza, cu toate ca domnul NASTASE i-a fost mentor.
    Cat tupeu a putut avea acest domn ministru de interne, nici macar nu merita sa-i mentionam numele.
    Acum vrem capul sefului.
    DEMISIA DOMNULE PRIM MINISTRU PONTA.
    Rusine.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Ianuarie 24, 2014 la ora 10:15

    Onoare la politicieni, niciodata.
    Acum este randul lui PONTA sa-mi depuna demisia, pentru ca nu cunoaste legea celulelor de criza, cu toate ca domnul NASTASE i-a fost mentor.
    Cat tupeu a putut avea acest domn ministru de interne, nici macar nu merita sa-i mentionam numele.
    Acum vrem capul sefului.
    DEMISIA DOMNULE PRIM MINISTRU PONTA.
    Rusine.

    Răspunde
     
  • Kliciko
    Ianuarie 24, 2014 la ora 09:31

    Pe baricade !

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Ianuarie 25, 2014 la ora 23:52

      stimate domnule – caftangiu cu muschii mari si supertari(supermaaaan)Kliciko-emisarul Germaniei (coloana a 5 -a)la Ucraina:Nu va inteleg de ce doriti pe baricade ?Vreti sa scoateti cuiele ruginite din scinduri ca sa aveti ce bate in gard la antrenamente??BAtem cuie in gard ca sa ne facem muschii si mai mari si mai tari.Vreau sa il vad si eu pe Kliciko matale boxeristu ca e in stare sa coordoneze o economie: Pai matale sti ca astia ,boxeristii au luata atitea ghiulele in cap ca de la o virsta o dau in alte boli(vezi Casius Clay -saracul nu a mai avut norocul sa urce precum Kliciko pe baricade):Ori ,la cafteala o fi bun nu am curajul sa zic nu ,sint mic si plapind total si asa dar la restul nu a reusit din imaginile pe care le face aici in Germania la varii reclame TV sa ma cucereasca ca superman:Stiti ,e o vorba la romani ,degeaba are muschi mari si tari tre sa mai aiba si ceva in cap:Pe cap l-am vazut pe baricade ca la revolutie ,are o cacioula d-aia sovietica :Aduce a Lenin la marea revolutiune!!Poate sub baricade ar fi si mjai confortant ,mai ales ca e mai intuneric si poate sa dea de vreo revolutionara ,rusoaica infocata:CA aia au femele nu gluma va spun din experienta proprie si va recomand cu caldura :Deci as zice …sub baricade celaveci !!!!!

      Răspunde
       
  • vocea cetateanului A.
    Ianuarie 24, 2014 la ora 09:03

    demisia guvernului anti-national !

    Răspunde
     
  • Cris
    Ianuarie 24, 2014 la ora 07:58

    Spalare de bani la nivel inalt:

    EXCLUSIV. FIRMA FAMILIEI PONTA A FĂCUT AFACERI CU ROMPETROL ATÂT SUB DINU PATRICIU CÂT ȘI SUB KAZAHI. IERI PONTA A IERTAT ROMPETROL DE JUMATE DE MILIARD DE DOLARI Ieri, Victor Ponta a şters oficial, printr-o semnătură pe o HG, jumatate de miliard de dolari din datoriile Rompetrol. Ce legatura are firma de publicitate a mamei și cumnatului lui Ponta cu Rompetrol? Românii nu știu că firma de publicitate a familiei Ponta a prestat servicii pentru Rompetrol, atât sub patronatul lui Dinu Patriciu, cat si sub Kazahi.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Ianuarie 24, 2014 la ora 07:07

    Prin atitudinea de sustinere neconditionata in timpul campaniei electorale si dupa,posturile tv Antena 3 si Romania tv au manile patate de sangele Aurei si a lui Adrian.Cu un premier inresponsabil ,o bomba cu ceas pt Romania, un om care nu putea invata ceva ,daca nu a vizitat Macedonia in primele 24 dupa accident ,a carui demisie nu fost ceruta in cor de presa dupa tragedia macedoneana-erau ziaristi ce considerau inutila prezenta-s-a ajuns la aceste nefericit accident in care d-l Stroe a considerat ca este de ajuns sa tramita oameni si totul s-ar fi desfausurat ca in Macedonia.Ani de politizarea a oricarei institutii din Romania au cantarit decisiv .La ce ne putem astepta in viitor ? La niste ratoiri spre autoritati din partea ziaristilor celor doua televiziuni in frunte cu d-l Ciutacu -acest Donald Duck al televiziunilor -imi imaginez cum le strange calduros mana invitatilor dupa admonestari in timpul emisiuni-se recunoaste scoala tv Antena 3.Dan Diaconescu poti sa fi mandru ,daca sonorul este pe silence nu deosebesti multe televiziuni de stiri de OTV ! Antenele nu au produs niciodata ziaristi -spre deosebire de Gandul- pt ca unicul scop pt care au fost create ea sa lupte cu Pro-tv-anticipand U.S.L.-pt salarii mai bune si slava ,,Patronului” -depreciind si ziaristi formati in ograda din Tache Protopopescu.
    P.S.Ziaristii celor 2 televiziuni nu au nevoie de oglinda in baie-investitie inutila.Pt a aranja coafura se poate utiliza telefonul mobil iar pt barba oglinda din masina.

    Răspunde
     
  • anca
    Ianuarie 24, 2014 la ora 02:52

    Lumea constienta de situatia tarii noastre ,ar trebui sa fie receptiva la noua constitutie care a gandito dl.PRIMO.
    Numai cu o constitutie de acest fel tara va fi scapata de tradatori,hoti,corupti.
    Nimeni nu va mai face cadou $500 milioane unei companii din afara,asa cum a facut ponta cu kazahii.Evident ca milioanele le-a facut jumate jumate.Nimeni din acesti tradatori de tara nu stiu si nici nu vor sa stie ce inseamna cuvantul”ONOARE”.Onoarea lor e de a fura si vinde tara ca la talcioc.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Ianuarie 24, 2014 la ora 23:17

      Doamna anca, indemnul dumneavoastra pentru receptivitate fata de „noua constitutie” nu putea ramane fara ecou, asa ca am cautat textul deindata ce am citit comentariul dumneavoastra. Trebuie sa marturisesc totusi ca am nevoie de un pic de ajutor pentru a ma lamuri cu privire la unele chestiuni. Spre exemplu, nu am inteles cum vor fi adoptate legile si daca este prevazuta in viitoarea Constitutie existenta vreuneia cu privire la Sunjoy. De asemenea, nu am inteles cum va planifica statul economia astfel incat sa se asigure in permanenta o balanta comerciala excedentara. Daca veti gasi ragazul pentru a face cateva precizari va voi fi recunoscator.

      Răspunde
       
  • TiberiuC
    Ianuarie 24, 2014 la ora 00:11

    Onoare…mda. Bine ca a demisionat. Din pacate, politicienilor nostri se aplica foarte bine regula „daca taceai, filozof ramaneai”.
    „demisia de onoare”, „imi pare rau ca s-a intamplat in mandatul meu”…doamneeeee.
    in legatura cu comentariile de genul: „la arme fratilor, revolutie, treziti-va romani”. Da, romanii au nevoie de o revolutie, o revolutie a mintii, ceea ce va dura mult timp, din pacate.

    Răspunde
     
  • Horia G.
    Ianuarie 24, 2014 la ora 00:06

    Moise, Aleodor Francu, fostul director romatsa, nu e nici pe departe „specialistul” sau „tehnocratul” prezentat de tine.
    Uite ce zice Pantazi de la hotnews:

    Penetrarea politica a sistemelor duce la disfunctionalitati majore. Exemplu este Aleodor Frincu, seful demis al Romatsa, ajuns in fruntea acestei institutii esentiale pentru siguranta aeriana pe baza apartenentei la PNL. Aleodor Frincu este la baza inginer energetician si a dat note la Securitate.

    Cam asa e… Omul e un simplu sinecurist de partid (PNL), om bun la toate care doar temporar a esuat la romatsa. A fost secretar general al guvernului Tariceanu si parcat la romatsa (ca o sinecura de vremuri tulburi) cind a aparut dosarul lui de turnator, Alexa ca si nickname. Citeste in arhiva EVZ de atunci si te lamuresti cit de tehnocrat e. Mi se pare ca era in carti pentru postul de ministru al transporturilor dar a fost preferat Relone Fenechiu. Facem pariu ca peste maxim un an e in functie din nou? Daca nu mai sus prin minister.

    Răspunde
     
  • cristi
    Ianuarie 23, 2014 la ora 23:56

    una bucata like de la mine, d-le Onofrei!

    Răspunde
     
    1. PAFI
      Ianuarie 24, 2014 la ora 09:55

      Cris d
      -a cu bucata.Bravo! Daca ai fi fost Crisua dadeai mai mult.

      Răspunde
       
  • Cris
    Ianuarie 23, 2014 la ora 23:08

    Nu e vorba de nicio onoare aici, e vorba de tzepari si atat.

    Imi amintesc cum Ponta le promitea pompos la chinezi, ca le va livra 5 milioane de vaci, dupa care a introdus o taxa babana de 1.5% aplicata la valoarea contabila a constructiilor speciale – respectiv adapostul, grajdul vacii, ca sa „stimuleze” intr-un fel aceasta afacere.

    Cat timp ne conduc astfel de impostori, de tzepari, nu avem nicio sansa, va spun.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Ianuarie 23, 2014 la ora 22:23

    Este emoţionant evenimentul care a declanşat studiul cu privire la aria semantică a substantivului „onoare”, iar românii acţionează (si reacţionează) extrem de emoţional. Sub imperiul emoţiei, dar mai puţin animaţi de spiritul demnităţii, nimeni nu pare să audă voci interogative precum cea a reputatului doctor Sinescu care nu-si poate explica prezenta unei studente in echipa de specialişti in domeniul transplantului. Pentru cei care nu ştiu, studenţii, chiar si cei din anul al V-lea, nu calcă in sălile de operaţie, chiar dacă sunt geniali, voluntari si supradotaţi. De fapt, prin spitale asistentele nici măcar nu-i lasă sa schimbe pansamentele. Ei privesc de la distantă operaţiunile care au loc in legătură cu actul medical. In perioada de practică cei in care medicii au mare încredere mai scriu cate un bilet de ieşire din spital. Intr-o operaţiune specială de prelevare de organe, la care participa un grup restrâns de superspecialisti, doctori cu experienţă, prezenta unei studente intr-un avion care zboară in condiţii deosebite, rămâne neexplicată până in prezent.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Ianuarie 24, 2014 la ora 00:49

      True, dar despre morti numai de bine.

      Răspunde
       
    2. mihaix
      Ianuarie 24, 2014 la ora 00:50

      Oricum e vina statului in legatura cu logistica(avionul nepotrivit) si cu operatiunile de localizare. Asa ca o studenta tanara lanag un profesor/medic, nu prea mai conteaza in ecuatie.

      Răspunde
       
    3. john
      Ianuarie 24, 2014 la ora 01:54

      D-le Constantin, imi permit sa va contrazic. Nu stiu de unde aveti informatia ca studentii de anul v nu ” calca in sala de operatie”. E complet fals. Studentii intra in sala de operatii inca din anul 3. In anul v, pot face parte din echipa operatorie, desigur, cu competente limitate si la latitudinea medicului care conduce echipa operatorie.Iar cei ” geniali sau supradotati ” sunt lasati chiar sa inchida plaga operatorie, desigur sub supravegherea echipei operatorii. O alta precizare. Erau toti voluntari. Oricine poate participa la orice fel de activitate pentru un plus de experienta profesionala ( in cazul nostru ). Era o interventie de prelevare de organ, nu de transplant. Poate e greu de crezut, dar in Romania mai sunt inca oameni care fac lucruri din pasiune, chiar daca cei mediatizati sunt alte categorii care se evidentiaza prin cu totul alte ” merite ”. Haideti sa nu umbrim imaginea celor care dau intotdeauna mult mai mult decat primesc si, cel mai important, fara sa astepte sau sa pretinda ceva in schimb. RESPECT AURELIA ION.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Ianuarie 24, 2014 la ora 07:52

        „Nu stiu de unde aveti informatia…” _ Din spital (Floreasca si Malaxa). Si de la I. Sinescu : „Un student de anul V nici nu are voie să intre în sala de operaţii. Ea nu avea de ce să fie în acel avion!” (Sursa: Antena Stars) Am cunoscut studenti care au participat la interventii in 1977 dupa cutremurul care a produs un numar insemnat de victime. Majoritatea insa au colaborat cu medicina legala. Dar este interesant de precizat, daca stiti, la ce spital participa studentii la interventiile chirurgicale.

        Răspunde
         
      2. Constantin
        Ianuarie 24, 2014 la ora 08:28

        Mi-am dat seama ca este foarte probabil ca dumneavoastra sa confundati anii de studentie cu anii de rezidentiat.

        Răspunde
         
    4. markwilliams
      Ianuarie 26, 2014 la ora 17:24

      @Constantin
      Cu prilejul internarii unei rude la spitalul Fundeni,clinica de urologie…
      Am constatat ,cu ochii mei ,prezenta un or studenti din anul V ,clasa profesor Ionel Sinescu,la actul chirurgical ,in sala de operatii.
      Cum ar putea sa invete PRACTIC studentii din ultimul an cum sa opereze???
      Este o dezinformare si nu stiu ce scop poate avea..
      Sigur studentii NU OPERAU dar erau participanti la actul chirurgical,la explicatiile profesorului,la solutii si la tehnici….

      Răspunde
       
  • Alina
    Ianuarie 23, 2014 la ora 21:32

    Romania a ajuns tara incompetentilor si a pupincuristilor…si asta din caua saraciei in care au afundat-o dupa 89.

    Răspunde
     
  • Mediator
    Ianuarie 23, 2014 la ora 21:00

    Pentru unii onoarea este o valoare, pentru altii este numai un cuvant !

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Ianuarie 23, 2014 la ora 20:23

    Avioanele de dimensiuni reduse si elicopterele trebuie sa fie dotate cu 3 pistoale cu cate 9 rachete de semnalizare care trebuie dispuse in trei locuri dinstincte pt a preveni tragedii precum cea din Apuseni.Focurile se trag la un interval de 10 min primele trei iar dupa ,la un interval de 15 minute urmatorele 3 .Ultimele sunt pastrate pt semnalizarea echipelor de interventii.Pt avioanele de linie trebuie prevazute locuri care sa nu fie accesibile decat personalului avionului.Procedura se schimba pt aterizarea in ocean, timpul se reduce la 3 minute si 5 minute si se pastreaza trei focuri pt un singur pistol ,4 pt doua si 5 pt cele trei pistoale in cazul unui contact audio cu echipajele de salvare.
    P.S. Pt mine Trif Gheorghe este unul dintre eroi pt care umanitatea nu este un simplu cuvant din dictionar.

    Răspunde
     
  • noname
    Ianuarie 23, 2014 la ora 17:45

    „Vi-l dau”, dar „V-O dau”.
    La plural: „vi-i dau”, „vi le dau”.

    Răspunde
     
    1. cristi, azi "avocatul diavolului"
      Ianuarie 23, 2014 la ora 23:46

      cred, totusi, ca e doar o eroare de tastare; „i”-ul e langa „o” pe tastatura si atunci, mai mult ca sigur Moise, din graba, desigur, le-a apasat pe-amandoua o data. Plus ca si cratima tot pe-acolo prin zona e, pe zona de pe tastatura, adica..happy domnilor carcotasi?

      hai ca te-am scos, Moise, azi 😉

      Răspunde
       
      1. noname
        Ianuarie 24, 2014 la ora 02:04

        O eroare de tastare se întâmplă o dată într-un articol, nu de două ori în aceeaşi frază.

        Răspunde
         
  • alex
    Ianuarie 23, 2014 la ora 17:41

    Onoare. Intr-un sistem „de stat, balcanic” ? Sunteti mare fan Akira Kurosawa, nu-i asa domnule Guran ? 😀

    Răspunde
     
  • Cristi Paraschiv
    Ianuarie 23, 2014 la ora 17:37 Răspunde
     
    1. cristi, azi "avocatul diavolului"
      Ianuarie 23, 2014 la ora 23:50

      cred, totusi, ca e doar o eroare de tastare; “i”-ul e langa “o” pe tastatura si atunci, mai mult ca sigur Moise, din graba, desigur, le-a apasat pe-amandoua o data. Plus ca si cratima tot pe-acolo prin zona e, pe zona de pe tastatura, adica..
      happy domnilor carcotasi?

      hai ca te-am scos, Moise, azi 😉

      Răspunde
       
  • grup infractional psd pc
    Ianuarie 23, 2014 la ora 17:33

    Romania este sufocata de INCOMPETENTA ! Toate institutiile sunt CAPUSATE de lingaii de partid INCOPETENTI. Acestia ne duc in picaj de 24 de ani. PANA CAND !?Competenta este ultimul criteriu dupa care este numit un director de institutie, pentru ca sunt numiti nu angajati prin concurs dupa COMPETENTA ! Suntem un neam de lasi, fricosi, ignoranti, prosti!? PANA CAND LASAM ACESTE HIENE/NAPARCI SA SECATUIASCA SI SA BATJOCOREASCA NEAMUL NOSTRU? FARA O REVOLUTIE VOM TRAI CA SCALVII… TREZITIVA ROMANI !
    E o prostie imensa sa afirmam ca nu avem cu cine atata timp cat nu s-a incercat acest lucru. Asta este impresia pe care infractorii de la putere vor sa o lase si se pare ca le reuseste. Intr-o institutie privata, postul unui director incompetent este foarte rapid scos la concurs. In privat cum de se gasesc oameni competenti? Partidele numesc directori incompetenti tocmai pentru a putea fi usor santajati si manipulati. ACEASTA SITUATIE TREBUIE SA INCETEZE SI NOI SUNTEM DIRECT RASPUNZATORI IN A SCHIMBA SITUATIA.

    Răspunde
     
    1. alin
      Ianuarie 23, 2014 la ora 17:48

      Mai lasati-ne domne cu „Revolutie”, „Iesit in strada etc”. S-a tot iesit in strada. Si ce s-a rezolvat ? NIMIC. Daca te revolti si te executa jandarmii( o, credeti-ma, nu vor ezita. Mai ales daca se da o O.U.G cu prime si mariri de salariu) ce rezolvi ? In Ucraina sunt 200 000 de mii( adica enorm), in strada. Deja politia a executat 4 persoane. Si vor mai executa. Si daca aveti impresia ca UE si NATO ne vor salva va inselati. Ies la tribuna, baga niste discursuri, maxim una-doua sanctiuni economice si diplomatice si gata. Politrucii raman la putere. Solutia e emigrarea. Poate chiar si in desert, sau in mijlocul Oceanului.

      Răspunde
       
      1. jalin
        Ianuarie 23, 2014 la ora 18:17

        tocmai d’aia. Lasii sa plece in desert.

        Răspunde
         
    2. dan onofrei
      Ianuarie 23, 2014 la ora 19:31

      stimate domn -v-am acordat un minus(englezitii astia modernisti informaticieni ii zic dis_like):Nu pentru continut :Este saracacios(cu duhul!!):Revolutii au avut toti dupa revolutii si apoi s-au dat rezolutii..au venit ai noistri ,au plecat ai vostri!!!Uras ura ..si sa taiem si porcu boierului sau sa furam si sa impartim intre noi vacile foste ale CAP-ului _GAS-ului ca este ale noastre si este multe si laptoase(fenomen punctual 89 -furati ba ca e al nostru si acu sintem ligheri!!!-care a picat ultimul si nu a mai gasit vaci_grajdiul gol – a luat ca Pacala ce a mai ramas -usa in spate-altii si mai ghinionisti numai geamurile si cei mai lipsiti de orice noroc citeva tigle sparte sau stilpii de fier beton de la ulita. Revolutia isi arata marinimia cu adevarat,impartea roadele sclaviei de decenii si premiantii mai primeau si carnete de revolutionar (probabil nu rosii sa nu bata la ochi ,probabil or fi fost transparente sau culoarea oului de rata-deci corupti cu gloata de la inceputul asa zisei libertati)).!!!:Important pt. dvs.e sa curga singe,e limpede vreti sa va racoriti macar :dar va rog corectati .Parca romaniceste corect gramatical este :
      treziti – va romani …nu …trezitiva romani: Sau ortografia nu mai are importanta …la revolutii …O seara buna si mult succes la revolutii:Aveti grija oricum sa spargeti cit mai multe vitrine de sticla.Poate asa se formeaza o noua si competenta(spre binefacerea si a PIB-ului pe 2014) breasla a sticlarilor si geamgiilor in Romanica ;:MAi aveti meseriasi care o fac pe geamgii???:Nu cred ca aceaia se multumeau cu munca ,acolo cam toti va dati doctorate si masterate(nu e rau dar nu prea mai aveti mmeseriasi_BUNI -nu cirpe cu hirtii fara valoare sau practica in meserii vitale ) :Cind eram copil (la tata) prin anii 50_si inceput de 60 mergeau geamgii pe strazile din cartierul meu Bucurestii Noi:Si stiau sa schimbe geamurile sparte :O faceau profesionist ,aveau la ei o ladita pe care o purtau ca depozit mobil in spate cu tot ce le trebuia:Sticle de geam de varii dimensinuni reduse e clar ,chit, un metru de lemn(BAZA meseriasului!!)si cel mai importanmt aveau un rudimentar cutit cu diamant ,scula greu de gasit pe atunci ,mi se pare erau aduse la negru din fosta URSS din fosta republica Moldova ca aia aveau de detoate si la noi NIMIC !!!!(pe atunci cel putin !!):FAceau treaba ieftina si erau tare de folos cetatenilor in cartier saraciti de razbel si confruntati cu lipsa adusa de comunismul recent instaurat :Clar ca nu cred ca plateau impozit ca si azi-sigur nu dadeau chitante ,te tocmeai cu dinsii- iN Romanica (Deh ,vesnicul roman romanicesc ,urmasiii dacilor si plata impozitelor de buna voie si nesilit de nimeni) DAr sincer era o munca relativ grea:Numai sa cari pe arsita sau ploaie si vint acea ladita plina zilnic:Nu aveau masini pe atunci si nici biciclete multi din ei:Apoi s-au mai mopdernizat:DAr asa cum era, erau multumiti si sincer si fericiti nu urlau(miorlaiau) ca dvs. dupa revolutii:Si …si cu greseli majore de gramatioca :PAi hai sa zicem ca vine o revolutie si matale vei fi ales ca si cap dupa aia ca micul mestesugar cismar in devenire (ar fi devenit dar nu a avut talent)Ceasca cel robust si falnic (Stinca si stejarul Carpatilor) Bun ,pai ce gramatica sa invete subordonatii dupa revolutie de la dvs. ca o sa ditcati o proclamatie (de la Islaz-ul fara vaci dar cu multi boi ) ca sef alo noului partid care va aduce fericirea pe pamint in Romanica:Deci cum este corect :TREZITIVA romani sau CULCATIVA romance ???!!!

      Răspunde
       
      1. cristi, azi "avocatul diavolului"
        Ianuarie 23, 2014 la ora 23:57

        una bucata „like” de la mine, d-le Onofrei!

        Răspunde
         
        1. cristi, azi "avocatul diavolului"
          Ianuarie 24, 2014 la ora 00:02

          ..desi, pe fond,cu exceptia ..utopicei revolutii, omul are dreptatea lui, mare cat casa. Desi (din nou) poate da, ne trebuie si o revolutie, dar una nesangeroasa: a bunului simt (asta include, cred si scrisul corect gramatical).

          Răspunde
           
      2. marinel
        Ianuarie 24, 2014 la ora 00:14

        Bun, am criticat frumos, inteleg, dar sa venim si cu o solutie viabila…

        Răspunde
         
        1. cristi, azi "avocatul diavolului"
          Ianuarie 24, 2014 la ora 01:54

          nu stiu daca eu sunt cel vizat ca si „critic frumos”, dar pentru ca ma simt cu musca pe caciula, zic si eu ce-am zis mai sus si plusez: pe langa scrierea ortografica sa mai incepem (TOTI, sau hai, 99% din TOTI – ca sa mai fie si contraexemple pentru „recalibrare”), curatatul zapezii de la propria usa, casa, bloc, etc, nelasarea cainilor vagabozi inapoi pe strada dupa ce i-am adoptat, sa nu facem gratare, condimentate cu manele la maxim, sa avem consideratie pentru cei din jur, plus alte asemenea.. Cu alte cuvinte, 99% din noi sa avem BUN SIMT. Dupa asta, cand trebuie sa mergem la vot, SA MERGEM, nu sa ne uitam la chilotii Biancai, la chelia lui Maruta (asta pentru cei „prosti si multi” sau, pentru cei „intelighenti”, sa ne autoadmiram exaltandu-ne „intelectualitatea” in propriul turn de fildes. Si atunci sa vedem daca „votatii” vor avea curaj sa coboare stacheta…Cum sa ii „deprostim” pe alde „antenisti” si „diaconesti” si sa-i „smerim” pe „intelectualii” fitosi: mai intai propriul exemplu de OM, combinat cu „dictatura” LEGII.
          O fi viabil?

          Răspunde
           
          1. cyphres
            Ianuarie 24, 2014 la ora 11:20

            Da , chiar e viabil ceea ce spui tu . Cred ca in primul rand schimbarea in bine trebuie sa vina de la fiecare dintre cei care inteleg ca trebuie sa schimbe ceva . Si asta nu se face prin constrangerea altora de catre noi ci prin exemplul nostru . In facultate am primit un exemplu de ‘eleganta’ in exprimare chiar de la decanul nostru : s-a intalnit pe strada cu o domnisoara foarte frumoasa insotita de un domn cu ceafa creata . Evident ca s-a uitat la domnisoara si evident ca a venit replica ‘ ce te uiti ba la prietena mea?’ . Si raspunsul a fost :’ ma uit la ea pentru ca este atat de frumoasa incat mi-a fost imposibil sa ma uit in alta parte ‘ . La care ceafa creata s-a blocat nemastiind ce sa replice .
            Eu asta il consider un exemplu de comportament si eleganta pe care ar trebui sa il urmam toti .

             
          2. alex
            Ianuarie 24, 2014 la ora 13:03

            Mda, sa avem bun-simt, in timp ce politicienii si „oamenii de afaceri” apar la televizor si ne zic: ” SI ce daca am bani si nu pot dovedi de unde, ba ? Va ofticati ?”. In timp ce interlopii ne terorizeaza, apoi se plimba liberi pe strazi, iar daca noi ripostam infundam puscaria, pe viata. Protestam cu bun-simt, iar autortatile ne baga pulanul pe gat. Statul mafioto-politienesc vs bun simt. e clar cine va castiga.

             
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase