Noul Duster a sosit. Pe roți, nu pe Dâmbovița…

Publicat la data de de Moise

 

blog duster2de Moise Guran

În primul rând trebuie să ştiţi că sunt un bun cunoscător al vechiului Duster, care îmi plăcea foarte mult, asta deşi nu sunt un mare fan al tractoarelor de oraş. Dusterul nu e chiar tractor, este un crossover, ceea ce îi dă dimensiuni mai mici, îl face uşor de parcat, lăsându-te în acelaşi timp cu avantajele unei maşini mai înalte, cu care poţi căra mobilă, de exemplu.blog duster 3

Zis şi făcut! Primul lucru care mi-a venit în minte a fost să mă duc la Târgovişte să-mi cumpăr un fotoliu pentru bucătărie. De când am probleme cu un genunchi am dificultăţi reale în a petrece mult timp în bucătărie, iar mie acolo îmi place cel mai mult. Problema era că un fotoliu nu-ţi încape într-un portbagaj de berlină, dar la Duster a încăput… Ce vreţi! E Duster, nu e Ferrari… Aşa îi faci proba, cărând mobilă…

Sistemul 4X4 l-am mai probabat în condiţii dificile, dar n-am făcut poze… Acum, doar mi-am distrat familia jucându-mă un pic cu el pe malul Dâmboviţei la noi în sat. Altădată l-am băgat într-o groapă antitanc şi am mers cu el lateral într-o pantă plină de nămol. Acum mi-a părut rău să o murdăresc… na! că e nouă. Atunci eram oricum la pescuit, acum la un photo shooting, în care fotograf a fost nevastă-mea iar fi-miu a făcut chiar și un filmuleț (cu telefoanele evident).

101120132402 Dar cele mai importante modificări sunt într-adevăr la interior. Consola centrală arată mai sofisticat, asta deși aproape că nu are butoane, iar sunetul îl poţi regla de pe volan. Nu mă omor după medianav la nicio maşină, dar măcar harta e actualizată şi vorbeşte româneşte. Apoi, cdplayerul vine doar în varianta de echipare mai ieftină, ăsta mi-a cerut usb pentru muzică şi n-am avut pe la ţară decât unul uriaş, de care m-am împiedicat ori de câte ori căutam cu mâna touchscreenul.101120132415

Cotiera e rabatabilă, şi bine că e aşa, căci altfel nu prea poţi să tragi frâna de mână. În fine scaune încălzite, pielea foarte mişto (în general nu îmi place pielea), abs şi esp în varianta de bază, sunt chestii pe care nu credeam să le vedem vreodată la o dacie.

Dar, de departe cea mai importantă îmbunătăţire este antifonarea şi închiderea. Mai știți bancul cu pisica moartă în mercedes? Ei bine, nu știu dacă moare sufocată, dar nici în dacie nu se va simți foarte bine o pisică încuiată. Am observat că, dacă nu e nicio ușă, niciun geam deschise, portiera fiind ușoară trebuie să îi faci un pic de vânt ca să se închidă bine. Altfel presiunea interioară o respinge, căci mașina este pur și simplu bine etanșată.

grila Puncte tari

1. Prețul este imbatabil și rămâne principalul avantaj, mai ales că a mai scăzut. Varianta de top, asta pe care am testat-o eu, cu piele peste tot, inclusiv pe volan, xenoane, încălzire în scaune și alte fițe, e 18.200 de euro cu tot cu TVA. Ăla de bază pleacă de pe la zece mii și ceva.

2. Spațiul interior și designul îmbunătățit, sunt specifice unei mașini din clasa superioară. Constituie puncte tari dar numai raportate la preț. Noua planșă de bord are multe spații de depozitare, ai unde să îți pui telefonul, o sticlă de apă, un sendviș sau alte nimicuri. Aia veche era prea cazonă.

863

3. Rapoartele cutiei sunt foarte mișto. Pleci de pe loc cu a doua, iar dacă n-ai chef să schimbi viteze mergi cu a șasea de pe la 60 km/h. Mașina cere o treaptă inferioară (îți și arată pe turometru un led) dar accelerează fără să protesteze chiar și când e subturată. Viteza I e făcută în mod clar pentru sarcină în condiții dificile de drum în care cuplezi și 4X4

4. Motorul de 1,5 l diesel, același, e viteaz și bine calibrat cu greutatea mașinii. Consumul este mic, dar aici mai ții cont și de faptul că Dusterul este o mașină foarte ușoară. Nu știu exact câte kile are, dar o simt ușoară. Spre deosebire de alte modele Dacia, Dusterul și al vechi și ăsta nou stau bine pe șosea la viteză, nu fluieră, nu huruie, nu trepidează.

blog duster

Puncte slabe

1. Aș fi căutat un alt loc pentru butonul de reglaj al oglinzilor laterale. Sub frâna de mână îți trebuie degete lungi… Avantaj băieții cu membre lungi.

2.Poziția la volan nu e însă pentru băieți cu picioare lungi și probleme cu spatele. Scaunul se reglează pe înălțime, cotiera e ok, mai salvează situația, dar parcă la drum lung ai vrea să stai mai întins. Nevastă-mea, care a condus și ea mașina, s-a simțit mult mai bine, căci ea n-are 1,95 metri, ca mine. De altfel volanul nu se reglează pe adâncime ceea ce, la fel, e o problemă pentru persoanele înalte.

1011201324083. Ecranul medianavului este poziționat prea jos... eu oricum nu-l prea folosesc, dar, la fel, dezavantaj băieții înalți… Oare dacă se numește Dacia, mașina ia în calcul mediile de înălțime pe care le aveau strămoșii noștrii acum 2000 de ani?

4. Aș face ușile mai grele un pic, ca să se închidă fără să le trântești, dar și ca să îi las utilizatorului sentimentul că e protejat în caz de accident. Sunt deja câțiva ani de la lansarea Dusterului, mașina și-a demonstrat fiabilitatea și n-am auzit să fi fost probleme deosebite nici în caz de accident, dar sentimentul de soliditate al unei mașini cu astfel de trucuri și percepții se ține. De exemplu și un BMW e plin de plastice pe caroserie, dar are o ușă de 50 de kile care te face să crezi că mergi cu un tanc.

 

Apropo de BMW-uri, îmi cer scuze de la cetățeanul pe care l-am lăsat în urmă pe șoseaua București – Târgoviște… Drumul era destul de aglomerat și Dusterul accelerează rapid dacă asta vrei de la el. Pe un drum aglomerat trebuie să depășești scurt… Nu mi-a plăcut partea în care colegul de trafic cu BMW mi-a dat flashuri pe când eram în depășirea unei mașini oprite și am vrut doar să-i arăt că e o prejudecată să crezi că un om într-o mașină românească îți este inferior doar pentru că tu ești într-una nemțească. Nu-i corect nici față de om, nici față de mașină…

PS Acest articol nu este unul publicitar. Cred că v-ați dat seama de asta, dar vă amintesc faptul că pe biziday.ro articolele publicitare sunt marcate cu (P) și în general nu sunt semnate de mine ci asumate de cel care le plătește. V-am prezentat noul Duster pentru că m-am gândit că sunteți curioși, așa cum eram și eu.

 

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

88 răspunsuri la Noul Duster a sosit. Pe roți, nu pe Dâmbovița…

  • Mudster - Modificari Dacia Duster
    Noiembrie 13, 2014 la ora 11:35

    Shop online Mudster – Modificari Dacia Duster

    De la 1 Septembrie va invitam sa comandati produsele comercializate de Mudster Romania prin intermediul magazinului online Mudster Shop:
    http : // shop . mudster. ro / ro
    Acceptam plata la livrare sau prin Paypal si majoritatea cardurilor bancare, livrarea se face prin curier DPD sau Posta Romana

    Răspunde
     
  • MUDSTER Romania
    August 4, 2014 la ora 15:14

    Salut !
    Daca sunteti posesori de Dacia Duster, va invitam sa cautati concepul MUDSTER Romania – modificari pentru Dacia Duster + MUDSTER, un Duster modificat exclusiv in Romania . Articole, poze, filmulete, produse si sfaturi le puteti gasi pe site sau ne puteti contacta !!! Va asteptam !

    Răspunde
     
  • Bibi
    Noiembrie 15, 2013 la ora 21:21

    Sa dai flash-uri este o taranie specific romaneasca, intalnita in special la semi-analfabetii cu BMW. Desi iti vine sa-l blochezi in trafic si sa-l dai cu capul de bordura, am observat ca il doare aproape la fel de tare daca ridici oglinda cu gesturi largi.

    Răspunde
     
  • Amin
    Noiembrie 12, 2013 la ora 14:18

    cutremur 9 si punctum odata pentru toti.

    Răspunde
     
  • Clar de Luna din Omsk
    Noiembrie 12, 2013 la ora 12:46

    foie vere loboda economia i sloboda demnitarii sunt talhari forumistii inventari

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Noiembrie 12, 2013 la ora 03:49

    Asta-i o chestie haioasa:
    http://www.youtube.com/watch?v=73txXT21aZU
    In alta ordine de idei, „airbag”-ul are un termen de expirare de 14 ani, iar la masinile cu posibilitatea unei folosiri unice, sistemul nu mai merita de inlocuit – masina este scoasa din uz. Pungulita este reglata sa se umfle in momentul in care combinatia frinare si inertie (deci nu impact, punga trebuie sa fie capabila sa se umfle cu citeva zeci de milisecunde inaintea impactului) aduc masina sub viteza de 23 km/h. Eu ii spun inertie, pentru ca „simt” mai bine ce-i aia „deceleration”, adica o acceleratie negativa (continuarea miscarii corpului in directia de mers dupa frinare si pina la oprire). de-acceleratia = viteza finala – viteza in momentul frinarii; se masoara in m/secunda la patrat. Deci daca nu atingi pedala de frina, nu se umfla punga. Chestia este ca si atunci cind mergi cu 30 km/h si ai nevoie sa opresti brusc, trecind pragul de 23 km/h, de-acceleratia sa atinga valoarea pentru care este programata (specific pentru masina respectiva) si …pac, s-a umflat punga; masina ar mai putea fi reparata, dar din cauza pungii, masina devine…piese de schimb.

    Răspunde
     
  • Costin
    Noiembrie 11, 2013 la ora 19:53

    Inainte de a conduce Dusterul asa spuneam si eu, ca e cotet, ca e urat, ca e Dacie. Am pus mana vara trecuta pe varianta 1.5 DCI 4×4. Am urcat multe dealuri pe unde si pe jos ti-ar fi frica sa mergi. A urcat bine, s-a comportat bine, nu mi-a dat deloc impresia ca moare.

    Ca si plus pe acolo pe unde am facut drive test au ramas „intepenite” un Nissan Navara si un Ford Ranger. Nu intotdeauna dimensiunea, greutatea si motorul mare ajuta.

    Personal nu vad de ce as da peste 30.000 E pe altceva, sa platesc taxe mai mari, costuri mai mari de intretinere, mai multa motorina. Si mitul ca marcile consacrate nu au probleme e doar un mit.

    Bonus e sa te lase in drum, pardon in varful muntelui.

    Pana la urma depinde ce pretentii ai de la o masina, eu vreau sa ma deplasez cu costuri reduse si sa aiba un minim de dotari chiar daca imi permit un Nissan sau WW

    Răspunde
     
    1. adrian
      Noiembrie 11, 2013 la ora 20:35

      D. Costin , scuze!Mesajul era pt.’turistul’sarac (cu duhul).

      Răspunde
       
  • un turist
    Noiembrie 11, 2013 la ora 18:49

    Citind comentariile de mai jos sa-mi fie cu iertare dar Romanii nu-si mai incap in piele de bine ce o duc, este impresia mea. Peste tot criticam si injuram de taxe si impozite, nu avem cu ce achita platile,incalzirea si mai si……dar vrem BMW si Tuareg&Co. Oare se gindeste cineva si la costurile ce mai apar pe linga pretul de achizitie. Daca un Duster diesel consuma 5.5L/100Km si un Tuareg intre 9-14l/100Km atunci facem un scandal monstru daca se scumpeste combustibilul cu 0,7€/l. Cred ca multi viseaza si nu se mai afla in lumea adevarata sau ca sint situatii financiare super dar greu de crezut. Da CUCU BAU nu obisnuiesc sa jignesc dar capul d-voastra este un cotet sa ma scuzati si poate si neocupat. Atita grandomanie ca la unii nu se mai intilneste si vaicarelile nu se opresc cind este vorba de niste plati la stat. Cred si sint aproape sigur ca va permiteti BMW&CO din singura sursa de a insela sau a fura de la cel ce munceste sau de la stat adica tot de la platnicii buni.
    -Moise ai dat un exemplu de autoturism Romanesc si repede s-au gasit cei vicleni sa dea contra dar poate nu stiu altceva.Nu-i baga in seama sint multi de genul –Hai sa ne dam mare–.

    Răspunde
     
    1. adrian
      Noiembrie 11, 2013 la ora 20:29

      D.Costin cred ca lucrezi la ‘stat’.Mai sant si romani de ‘succes’,care platesc lunar impozite de zeci de mii de lei lunar.Cat privesc costurile de exploatare,daca vrei siguranta in trafic ,COSTA!

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Noiembrie 11, 2013 la ora 21:24

      Domnule un turist, presupun ca v-ati facut probabil o imagine corecta calatorind prin Romania. Ati observat probabil ca decalajul dintre saraci si bogati este tot mai mare. Cei mai multi dintre romani nici nu viseaza la noul Duster, pentru ca nu dispun de banii necesari. Ma numar printre ei. Altii, mult mai putini, sunt suficient de bogati pentru a prefera un autoturism de import si de o calitate superioara Dusterului. Comentariile vin din partea ambelor categorii, prin urmare, nu trebuie sa generalizati opiniile unora la scara intregii Romanii.

      Răspunde
       
      1. un turist
        Noiembrie 11, 2013 la ora 21:36

        D-le Constantin nu ma intelegeti gresit vroiam numai sa spun ca chiar daca dispun de situatia financiara necesara altui autoturism nu trebuie tras prin gunoi ceva ce nu vreu. Moise a facut o aluzie la un produs ROMANESC si poate si putina reclama dar daca nu sint de acord cu ceva nu trebuie neaparat sa fie si prost ce unii sustin. Daca mincati mamaliga cu tocanita si altul maninca hummer inseamna ca mamaliga nu este rea si cui nu-i place nu trebuie sa se afiseze ca el este superior. A fost vorba de un Duster nu de a compara merele cu perele. Scuze dar asa vad eu lucrurile.

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Noiembrie 12, 2013 la ora 19:08

          stimate domnule un turist -nu generalizati cum spune draga Costica .ii deranjati fiindca le spunetri adevarul in fata.Si cind se spune adevarul este o vorba romaneasca _Adevarul supara.
          Problema lor mare din intreaga istorie este acest parvenitism mostenit dela latini (italienii sint la fel ca ei grandomani)faptul ca au trecut unele etape sarind peste greutati luate bucata cu bucata ca sa le rezolve -de la inceputla coada :Au uitat cind in 1988 dupa 4 ani -m -am intors in Romania ca strain in tara in care m-am nascut ,toate DAcfiiloe lor 1300 stateau aruncate ca ciorile in sant efectiv pe marginea soselei le minca rugina :Nu le mai ddaea Ceausescu benzina,un nepot la, GAlati catred imi luase moptoreta mea Minimobra o conducewa bagindu-i ca si carburant DDT!!!!!! :De la NAdlac la GAlati tin minte si acum daca am intilnit 10 masini (DACIA neagar de securitate v-m-au urmarit permanent!!!idioti mintali venisem sa imi vad neamurile )deci ZECE masini pe soseaua nationala:!!!deci pe 800Km numaI –10 masIini -IN HALUL ACEASTA AU AJUNS CU IZOLAREA DE TIP KOREA A LUI cEAUSESCU SI GASCA LUI DIN fLOREASCA (cititi in blogul lui Serghei MIzil ce le faceau odraslele in timp ce pe noi ne voiau tunsi la chelie cu ceafa libera de o palma de par -ca la armata!!!_Asta era important -omul de tip nou !!!)!!!.
          Deci dupa, 89 au sartit din lac in put:Prima fraza pe care mi-a spus-o dupa 89 un cumnat de la GAlati acum de 70 de ani ,avea pe atunci o DAcia 1300.Zice da ce ma sa am si eu macar un Opel MAnta( se reftrea cla mine sa ii aduc asa ceva -uita ca nu sint samsar de masini) !!!!Am ris in sine mea si cu sot5ia (sorasa mai mica )de cum gindeau de unde scapüasera vca dintr-o puscarie colectiva :Apoi in 90 a venit in vizita in Germania sa isi ia (De fapt i-a luta sorasa diN America ) un VW PASSAT :M-a facut praf 2saqptamini (sorasa mai mare i-a zis la un moment dat mai LAche iti dau banii si ia-ti o DACIE NOUA IN ROMANIA!!) ca vrea neaparat Diesel ca furau Dieselul de la VApoarele de pe Dunare la GAlatiep, atunci:Apoi I s-a stricat la 2 ani la motor caci Dieselul lor era rau ,amestecat cu apa pe atunci:Ma rog a revenit la DAcia lui:Apoi dupa anii 2000 m-a inebunit sa mai vina in vizita ca sa isi ia fiisu-nepoptul nsoitru deci (E drept comandant secund de nava comerciala marina LA HAppag LOyd ) deci sa isi ia masina de vest-Am zis ma cvalc pe sdiflet pßentzru nnepot catre este unn copüil minmunmat si cumekinte hai zic mai pierd timüpul meu deconecediou:Am pierdut iar 10 zile din concediou si si-a luat UN BMW de 12 mii Euro de la o societate ce vindea masini de leasing:MAsaina era buna nu avaea decit vreo 80 mii Km dar dupa 2 ani la Galati desi o conducea putin caci mai mult era in cursa pe vas i s-a stricat motorul!!!!Apoi din nou cumnatamiu prin anii 2010 iar cu milogeala la sorasa (Nevastamea ) ca vrea sa vina in Germania sa isi iai masina:I-a spus direct nevastamea mai Lache dar de ce nu iti cumperi de acolo o DAcia ca aici sint f.cautate :S-a suparat se pare pe moment nu a mai apelat si anul viitor cind am dus in concediu avea deja O KIA Ceed nou nouta am inteles ca dadu-se 10 mii Euro :I-a zis sorasa -sigur esti multumit acuma _A zis da sint multumit:Deci ce sa le cerisi estze om cu scoala ,tin minjteb prijnh ani9 80 la Galoatoi vaea o motoreta Carpati eradeja om de40 ani si cistiga bine pe atu8nci la IREG unde sotia eraq chiar sefa la inverstitii:Astia sint altii mama lor nu mai face :Deci au trecut prea rapid de la faza trotineta pe rulmenti la faza motor cu ardere interna si considera injca masina din fata caswei ca simbol destat:Adica UITE ba tarane cine sint eu !!!!!Uitind ca ce are in fata casei e o bucata de tabla insirata pe 4 roti care la ora actuala in forma traditionala mai si demoleaza atmosfera prin emisia de CO2 egal ca marca e DACIA sau MERCEDES sau VOLVO!!!!! :Dar cu cine sa discuti asta ca de asa ceva nu vor sa auda !!!Desi au copii si intre timp si nepoti.

          Răspunde
           
    3. dan onofrei
      Noiembrie 12, 2013 la ora 19:25

      stimate domnule un turist -astia nu se fac bine nici in urmatoarele secole.
      Au fost mereu pe linga realitate ,modestia si bunul caracte sint cuvinte mai rare acolo ,mai repede parvenitismul de tip Dinu PAturica si grandomaneala ii caracterizeaza-poate de vina sint si anii rai de izolare in care i-a tinut CEausescu ca intr-o puscarie colectiva !!!!IAr parintii, dezolati de ceac ce au trait nu au fost in stare sa isi mai educe copii dupa 89:I-au alungat ei insisi (du-te mama aici nu mai e de trait)in strainatate sau i-au lasat de capul lor casa (pe deviza si asa nu se mai schimba nimnic aici).Ei nu stiu de fapt nici ce vreau(adiac stiu vor mai mult decit ii duc puterile proprii si deiaia s-au vindut bstrainilor!!!!):Vedeti ca ei zac in datorii externe si viseaza mii de km de autostrada platinde studii scumpe catre poate nu sew vor poune nicicind din lipsa de fonduri in aplicatie

      Răspunde
       
  • bogdan
    Noiembrie 11, 2013 la ora 18:46

    Acum depinde cati cai putere avea si BMW-ul ala si ce cuplu avea. Ca daca era un 1.6l, benzina, oricat ar fi de nou, mai mult de 120cai nu are. De semenea depinde si in ce turatie l-ai prins si la ce viteza (gear) Daca l-ai prins subturat iarasi ai un avantaj.
    Pe post de concluzie, in situatii de depasire, in general, nu exista tip de masina. Exista putere motor si cuplu.
    Daca ai fi fost in Duster si cealalta masina ar fi fost orice marca de autoturism, dar cu cel putin 170 cai, nu mai aveai de ce sa iti ceri scuze 🙂

    Răspunde
     
  • adrian
    Noiembrie 11, 2013 la ora 18:39

    am un bmw x5 2008.cand facem o ‘liniuta’?

    Răspunde
     
  • RevenireaCronicaruluiFLACARIINTERNATIONALE
    Noiembrie 11, 2013 la ora 16:46

    Coreea de Nord saluta calduros incercarile brvilor cetateni ai Romaniei de a opune rezistenta capitalismului salbatin China va sustine orice initiativa din partea Romaniei in acest sens si toata America Latina se va uni in lpta sfinta chiar si o parte a Italiei Frantei si Spaniei va pasi pe acest drum al dreptatii sociale.

    Răspunde
     
  • Gheorge
    Noiembrie 11, 2013 la ora 16:29

    Tovarasi sa reconstruim impreuna Tara, ajunge cat am satat in lanturile economiei de piata si a capitalismului de clan, daca ne iubim Patria si aspiram spre un viitor decent sa muncim impreuna si nu in ultimul rand sa decapitam capii de balaur – ciocoii afurisiti…
    la pastele….

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 11, 2013 la ora 15:57

    USL si gasca de banditi – ASASINII ECONOMICI AI ROMANIEI.

    Cand sa scape si Romania de escrocul de Basescu, iaca, au venit alde Ponta la putere. Alti destoinici. Coruptia e in floare, taxele urca la cer, saracia lucie e maxima.

    La PUSCARIE cu toti !!!

    Răspunde
     
  • cristina
    Noiembrie 11, 2013 la ora 15:53

    Acum trei ani eram in FAGARAS,LA SAMBATA DE JOS si ne-a prins o ploaie strasnica ..cu piatra deasa,mare…NOROCUL MEU AU FOST CEI DE LA OMNIASIG(aveam CASCO)pentru LOGANUL PERSONAL ,CAPOTA MAI EXACT ERA FERFELITA ,ziceai ca a fost lovit cu ciocanul si nu de o amarata de grindina.ASA CA MULTAM,NICI GRATIS NU-L MAI VREAU.

    Răspunde
     
  • Fidel
    Noiembrie 11, 2013 la ora 15:29

    beseder camarazi numai bene.

    Răspunde
     
  • Fidel
    Noiembrie 11, 2013 la ora 15:10

    zisule tiberiu tarfa ce esti tu .ROMANIA ARE NEVOIE DE LEGI DE JUSTITIE DE CORECTITUDINE ROMANIA NU ESTE BORDELUL BOGATILOR CARE AU FURAT TARA SI NATIUNEA CARE AU DEFORMAT ADEVARATELE VALORI.
    MARII CORUPTI DE EXECUTAT IN PUBLIC AVERILE DE CONFISCAT. PENTRU NEAM SI TARA PENTRU DREPTATE SI ADEVAR PENTRU UN VIITOR MAI BUN PENTRU DEMNITATE DREPTATE SOCIALA.
    LUXUL VOSTRU SANGELE SI SUDOAREA OAMENILOR CINSTITI VOI CIOCOI SPURCATI SA PLATITI INZECIT.

    Răspunde
     
  • virgil
    Noiembrie 11, 2013 la ora 14:46

    Referitor la usi, as face o precizare…
    Da, sigur ca masina este bine etansata (altfel ar intra apa in ea cand mergi la spalatorie, cand intrii intr-o balta si chair cand ploza).
    Usa poate se inchide prea usor, sau prea repede, sau prea…De fapt, felul cum se inchide usa este determinat de o piesa numita opritor, care are un profil special si niste role care merg pe acel profi. O sa-l vedeti intre balamalele usilor la orice masina, si evident ca fiecare constructor are sistemul sau. Pe acest opritor sunt de exemplu cele 2 zone pentru usa deschisa larg si normal.

    Răspunde
     
  • Petcu Mihai Adrian
    Noiembrie 11, 2013 la ora 14:25

    e adevarat ca sturugrii sunt acrii de multe ori si sunt mai buni cei adus din afara cu E-uri, cu chimicale, second hand, vechi decand lumea – masina asta e apreciata in foarte multe tari si chia si pe alte continente nu daor europa – probabil acest lucru zice foarte mult, masina asta se vinde si in rusia, si in africa de sud si in Brazilia, se vinde foarte bine in tari cu o adevarata cultura auto, ( Germania, Anglia, Cehia, Franta, ). masinile astea apar din ce in ce mai mult la competitii de offorad alaturi de cele mai puternice si mai ” smechere ” masini de offorad -si culmea mai si castiga. iar ca sa inchidem multe guri dusterul se vinde sub marca Nissan, si sub marca Renault , masinile fiind toate produse in acceasi fabrica, de aceeasi oameni, cu aceleasi piese deci daca nu va place Dacia duster – luati-va Nisan Terrano dublu la pret – acceasi masina.

    Răspunde
     
  • Petcu Mihai Adrian
    Noiembrie 11, 2013 la ora 14:24

    e adevarat ca sturugrii sunt acrii de multe ori si sunt mai buni cei adus din afara cu E-uri, cu chimicale, second hand, vechi decand lumea – masina asta e apreciata in foarte multe tari si chia si pe alte continente nu daor europa – probabil acest lucru zice foarte mult, masina asta se vinde si in rusia, si in africa de sud si in Brazilia, se vinde foarte bine in tari cu o adevarata cultura auto, ( Germania, Anglia, Cehia, Franta, ). masinile astea apar din ce in ce mai mult la competitii de offorad alaturi de cele mai puternice si mai ” smechere ” masini de offorad -si culmea mai si castiga. iar ca sa inchidem multe guri dusterul se vinde sub marca Nissan, si sub marca Renault , masinile fiind toate produse in acceasi fabrica, de aceeasi oameni, cu aceleasi piese deci daca nu va place Dacia duster – luati-va Nisan Terrano dublu la pret – acceasi masina.

    Răspunde
     
  • gigi
    Noiembrie 11, 2013 la ora 13:12

    De vazut un reportaj foarte tare pe net
    The Gatekeepers 2013 – documentar
    sunt intervievati toti fostii sefi Shin Bet din Israel – e vorba despre Israel, Palestina, Terorism, democratie etc. Trebuie vazut.
    Recomandarea lor este unanima – pace si mai putin zdranganit de arme. Dar e de vazut.

    Răspunde
     
    1. Manu
      Noiembrie 11, 2013 la ora 13:54

      romania merita pace ? o tara de idioti, care fura are, care nu nu.

      Răspunde
       
  • Cris
    Noiembrie 11, 2013 la ora 11:24

    Domnule Guran,

    E bine ca ati testat noul Duster, dar va reamintesc ca lumea e in foame in Romania si se pregatesc noi taxe si impozite absolut criminale care nu au nicio legatura nici cu activitatea economica – care e pe chituci in Romania, nici cu veniturile africane ale romanilor.

    So… back to work!

    Răspunde
     
    1. Dan
      Noiembrie 11, 2013 la ora 12:02

      Comunismul salvarea Europei de stihia capitalismului salbatic

      Răspunde
       
      1. TiberiuC
        Noiembrie 11, 2013 la ora 14:08

        @Dan, iti recomand un bilet „dus” in Coreea de Nord.
        Iar Cris, eu nu prea am treaba cu politicul, dar nu vad taxele „criminale” care vor fi introduse. De 7 bani/litrul de combustibil si de taxa pe constructiile speciale e vb? Pai sa vorbim atunci de nesimtirea companiilor petroliere care in ciuda faptului ca petrolu este cam la acelasi pret ca inainte de criza(chiar mai mic) consumul a scazut cu aprox 10% si pretul la pompa este cu 60% mai mare fata de anul 2007. In care manual de economie scrie ca daca materia prima scade si consumul scade atunci pretul trebuie crescut brutal?

        Răspunde
         
        1. Fidel
          Noiembrie 11, 2013 la ora 15:08

          ROMANIA ARE NEVOIE DE LEGI DE JUSTITIE DE CORECTITUDINE ROMANIA NU ESTE BORDELUL BOGATILOR CARE AU FURAT TARA SI NATIUNEA CARE AU DEFORMAT ADEVARATELE VALORI.
          MARII CORUPTI DE EXECUTAT IN PUBLIC AVERILE DE CONFISCAT. PENTRU NEAM SI TARA PENTRU DREPTATE SI ADEVAR PENTRU UN VIITOR MAI BUN PENTRU DEMNITATE DREPTATE SOCIALA.
          LUXUL VOSTRU SANGELE SI SUDOAREA OAMENILOR CINSTITI VOI CIOCOI SPURCATI SA PLATITI INZECIT.

          Răspunde
           
        2. sanduCu
          Noiembrie 12, 2013 la ora 04:56

          Dl. TiberiuC, correct nu e politica aici, este o potlogarie. Taxele ne-criminale le pune guvernul (si nu mai conteaza pe ce le pune, dar daca e sa vorbim de taxa la combustibil, ea este legata si de cit de “flexibil” este guvernul cu companiile straine in privinta pretului la pompa – care in sfirsit va deranjeaza. “Manualul de economie” este al guvernului. Referitor la Coreea. Nu totul este rau, pentru popor, in comunism si nici totul nu este bine in capitalism. Sistemul politic nu are a face cu evolutia economica, ci felul in care acest sistem este aplicat sau manipulat.Nu mizati prea mult pe romani. Marile schimbari sociale nu au fost niciodata pornite din Romania, nici din Rusia. In Rusia, ce s-a intimplat a fost un fel de continuare a evenimentelor cristalizate in occident. Pe urma, aici in est, ce a urmat a fost o aiureala numita comunism. Dupa cum se spune „pisica blinda zgirie rau”, in SUA mocneste sub presiune ceva.
          http://ro.wikipedia.org/wiki/Ziua_Muncii
          „La data de 1 mai 1886, sute de mii de manifestanți au protestat pe tot teritoriul Statelor Unite, însă cea mai mare demonstrație a avut loc la Chicago, unde au mers 90 de mii de demonstranți, din care aproximativ 40 de mii se aflau în grevă. Rezultatul: circa 35 de mii de muncitori au câștigat dreptul la ziua de muncă de 8 ore, fără reducerea salariului.”
          „În anul 1889, Congresul Internaționalei Socialiste a decretat ziua de 1 mai ca Ziua Internațională a Muncii, în memoria victimelor grevei generale din Chicago, ziua fiind comemorată prin manifestații muncitorești. Cu timpul, 1 mai a devenit sărbătoarea muncii în majoritatea țărilor lumii, diversele manifestări căpătând amploare pe măsură ce autoritățile au convenit cu sindicatele ca această zi să fie liberă.”
          Ce o fi om mai vedea, dar nimeni nu are nevoie de bilete „dus” din Romania. Nu-i frumos, cu totii vrem sa ne fie bine, intr-o societate care va veni sigur. Unii probabil ca o sa-i spuna „comunism spurcat” iar altii „capitalism desucheat”. Cind i s-o da un nume (nu se poate altfel), n-o s-o mai injure nimeni, o sa astepte sa vada cum e. Politica este foarte adevarat – este cea mai mare curva. Bine faceti ca nu sunteti cu politicul. Dar cu poporul …?

          Răspunde
           
  • Cerul
    Noiembrie 11, 2013 la ora 10:19

    Marş pro-monarhie organizat în Bucureşti de Alianţa Naţională pentru Restaurarea Monarhiei
    o adunatura de sclavi tradatori si straini care manipuleaza
    ROMANIA APARTINE ROMANILOR
    DREPTATE SI ADEVAR : marii pradatori talhari si alte rasuri de pus la zid averile NATIONALIZATE. PENTRU UN VIITOR PENTRU DEMNITATE PENTRU O TARA SI O NATIUNE PROSPERA NU MAI INGENUNCHEATI IN FATA CIOCOILOR.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 12, 2013 la ora 01:06

      Adevarat, am vazut si eu la TVR. Dovada ca este doar o chestie organizata (nu-i din convingeri) este faptul ca i-au pus numai pe copii si o tinara sa-si dea cu parerea. De copii nici nu vorbesc, dar tinara „Monarhia inalta, in tarile cu regi nu exista dezbinari” – nici nu-i nimic de comentat, poate doar ca cei adusi din R.Moldova sunt mai usor de manipulat.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Noiembrie 11, 2013 la ora 00:02

    buna sera la toata lumea :Nu vad in mica prezenatare un act de reclama nici macar acoperita sub alta masca ,mi se pare absolut normal la o emisie ce are si veleitati economice si mai laesca prezenatatorul se pare are slabiciune la mmasini(deh om tinar ,eu prefer doamnele o maSINA ORICIT SI CE AR FI RAMINE O BUCATA DE TABLA PE 4 ROTI care are emiis daunatoare ) :Acelasi lucru se intimpla si in Germania unde la televiziunile publice sint prezentari asemanatoare mai ales la lansari de noi modele la varii marci.(se face prin rotatie sdafie publicul informat complet neuttral si de bune si de rele
    culmea in ultima revista(nr 11 /2013 a celui mai mare club german(as avea tupeul sa zic si european ) auto ADAC-ul la pagina 43 se face pe format A4 reclama DACIEI Logan MCV cu punct central de atentie _..de la pretul de 7990 Euro (clar la baza masina goala sa zicem -rotile sint in pret )Ce voiam sa spun .Ca date importante sint prezentate emisia de CO2 -la acest Logan de 136 -99 gr/Km (deci f.rezonabil)si comnsumul, de benzina de 7,3 -3.8 l/100Km absolut acceptabil la punga pentru o masina KOmbi cu un volum de incarcare de pina la 1518 litri(Deci imens )DAcia Duster este si aici prezenta la dealer-i deja in forma pe care o prezentati si dsvs cu un termen deasteptatre la ,comanda ferma de 9 luni:De la un pret de 11000 Euro dar numai baza si care ajunge la majoritatea varianatelor optimizatec si la 18 mii Euro:Oricum In aceasi revista isi face reclama si Tiguanul lui VW (la pag 27)versiunea Life motor 1,4 l cu 90 Kw incepind cu un pret de la 28.250 Euro versiune baza(si posibilitate cdee rerditare cu 2,) %).Aceasta este un SUV ca si Dusterul dar clar alta clasa I se da in reclama o emisie ede CO2 de 152gr/Km -deci relativ redusa(pentru un tractor de oras cum bine definiti!!!!) si un consum de benzina 8,3-5,5l /100KM –
    Domanu nGuran este clar cele doua marci sint masini diferite din f.multe puncte de vedere dar as avea tendinta sa spun ca datorita SERVICEULUI pe care acolo in tara il aveti la DACIA f.raspindit se merita acolo accesata marca din 2 puncte devedere
    _ai service bun si sigur ieftin
    -sustine3rea economiei nationale prin locurile d emunca nu numai la MIoveni ci a unei masri industrii anexe (acea orizonatala )care fabrica furniturile.
    FAra sa vrem sa facem din nou reclama Renault-ului dar in modul cel mai sincer marca DAcia este deja aici iN Germania o marca consacrata si cu cine am vorbit complet neutral mi-a raspuns de exemplu la DUSTER CA SINT F:MULTUMITI.daR IN PRIMUL RIND PRIMEAZA PRETUL(cel putin la germani) .SIGUR LA PARTEA A DOUA pastrarea in timp a valorii masinii vinduta deci ca masina de ocazie nu poti comnpara Renaulturile sau japonezele cu VW-ul:Asa de exemplu Golfuri la acaeasi uzura au aici preturi duble si mai mari decit Renaultul Megane sau LAguna:Uitati-va in mobile.de sau autoscout.24 si faceri comparatia.
    Asta nu inseamna ca Renaulturile sint slabe in timp dar nu tin pasul cu VW -urile mai alaes marca GOLF care sint deopsebit de robuste -stabile in timp mai ceva ca MErcedes-ul si bine construite _ca amp0laqsament general al agrewgatelor in spatriul motor.O vorbesc din experienta personala caci fiind un tip zgircit mi-am reparat mereui singur masiniule -si ma avut prin anii 90 si Renault Diesel pe mina (f.bun am urcat si Carpatii cu el pe furtuna pe munte pina la pestera Scarisora incepind de la Girda de jos unde e drum de caruta dar cind incepe sa isi dea drumul la parti mecanice isi arata partea slaba fata de marca VW )Sigur si aici In Germania vorbeste mult Serviceul caci la VW avem service peste tot si mult mai bun ca la Renault.Asta e firesc .
    Un lucru este de spus Renaultul va avaea la ora actuala cind lumea are inca munca in continuarte buna vinzare in west cu deja sa zicem brandul Dacia dar va trebui sa vina PUTERNIC cu idei revolutionare la modelele viitoare(Elecvtro -hybride) si mai ales va trebui sa umble puternic la ideea ce actual este un factor decisiv de acceptanta al clintilor treziti bione la realitatea -si anume factorul sau clasa de eficienta energetica (Absolut pe ,sablonul ca la aparatura electrocasnica pe clase de la A la E),in acest esens Dusterul avind clsaa F !!!!!deci nu prea inaintasa sa nu spuenem nu e binecum spune dom Prezidente BAsescu.Deci Renaultul stie asta si va fi fortat la cercetare puternica -eventual cu troate institutele Politehnice diN ROMANIA si in viteza caci timpul este scurt si concurenta vine din Urma:Uitati la koreeni de la KIIA care fabrica intr-om supermoderna fabrica automatizata din Slovacia (Am fost in 2006 acolo este ca o farmacie pot si unele uzine VW vechi din Germania sa viseze asemenea productie !!!!!) ) si daca atunci ca si Hyunday in anii 2000 erau risi de noi ca haha Koreeni acum au vinazari puternice nu numaI UNUI pret care nu mai este scazut (asu copita repedee calitatea plasticului german dela VW pentru ca interiorul sa nu artate a saracie )ci a unei garantii de 7 ani !!!!!!!!!deci in litere SAPTE ani !!!!ceea ce europipienii nu viseaza(e drept nici nu vor caci ne dam cu sutul autogol la afacerea imensa cu piese de schimb)!!!Deci aici avem noi europipienii probleme mari in concurenta cu coreeni si nu peste mult timp cu indienii dela TATA.
    Dar ca sa revenim la DAcia este o masina care se merita cu atit mai mult in Romania deci cinste lui Renault si a colectivului de la proiectarea dinsilor de acolo si la toti liferantii probabil si Continental si altii:Clar politicienii trebuie sa conceapa programe nationale de schimbat vechiturile la bietii oameni si reinoirea parcului guvernului cu masini construite in tara :Mai bine sa vinda pe piata libera ce au sa isi redoteze parcul ministerelor si institutiilor statului cu marca Dacia si FORD .
    Pe modelul, german
    Si aici fiecare in landul sau federal doteaza institutiile aproape in intregime cu marca de masina construita in landul propriu ca sa incurajeze locuri de munca in Regiune deci patriotism LOCAL :Asa de exmplu politziam la München conduce majoritar BMW :La noi la Frankfurt Main -Opel Insignia care e fabricat la Rüsselsheim in zoina iar cei de la HAnnover conduc majoritar VW .
    DEci cumva trebuie sa existe si un pic de patriotism local si politicienii trebuie sa spijine asta:DAr romanu asa a fost mereu parvenit de cind se stie-plecat de la cocean si ajuns a uitat de unde a plecat !!!:Vedeti era mai bine de generatia mea cind eramn acolo :Pina pe la 7 ani am avut trotineta facuta siongur din scindurele si rulmenti va jur ,apoi cu greu cind am mai facut un banut in vacante o bicicleta Carpati si apoi cu 30 de ani ca subuinginer mi-am permis o Minimobra !”!!Masina nici nu am visat, era un lux greu de atins daca nu aveai spate dela parinti:TAta (Adoptiv ) avind boal profesionaa ca sofer pentru masini a strisn bani in 5 ani sa isi ia un Moskvici 408 (o copie facuta de sovietici dupa Opel)dupa ce a strins banii 5 ani a mai asteptat inca 5 cu banii la CEC :Abia in 68 a primit MOskviciul era deja batrin iesies la pensie tocmai :Eu nu am facut carnet acolo ca nu eram inebunit dupa automobil:DAr astia mici din ziua de azi viseaza numai lux .E un pic deformata educatia acolo.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Noiembrie 10, 2013 la ora 23:48

    Aaa, nu este Jeep. Acuma am observat poza la malul riului. Probabil ca stabilitatea sa fie mai buna. In rest e…micuta.

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Noiembrie 10, 2013 la ora 23:58

      de obicei nu corectez oamenii :d dar:
      – Jeep este o marca de masini(cum este Mercedes, Renault, Dacia etc) si nu o categorie de masini. asa cum Adidas este o marca de pantofi si nu un „gen” de pantofi.
      Cand iti cumperi un Duster poti spune ca iti cumperi ori SUV sau un Crossover (nici ca ca, nici ca ca 😛 ) nu GIP si cand iti cumperi niste pantofi sport nu iti cumperi niste „adidasi” de la Nike 😀

      Răspunde
       
      1. Moise
        Noiembrie 11, 2013 la ora 01:11

        Inainte ca Jeep sa fie o marca de masini a fost GiP pronuntat la fel. De la General Purpose. Alea din Mash. Erau denumite asa. Pe ele scria Ford. Dupa care Crysler s-a gandit sa faca o masina cu numele scris Jeep, care se pronunta la fel.

        Răspunde
         
        1. TiberiuC
          Noiembrie 11, 2013 la ora 09:40

          corect!

          Răspunde
           
        2. sanduCu
          Noiembrie 11, 2013 la ora 23:40

          Si totusi… pe Ford scrie JEEP. Dar n-are importanta, vorbim de acelasi lucru.

          Răspunde
           
      2. sanduCu
        Noiembrie 11, 2013 la ora 23:37

        Corect, si vreau sa fiu corectat de fiecare data cind o iau pe de laturi. In orice caz ma refeream la masina „de teren” a lui Ford, adica Jeep. O mai face si GMC si Rover si Nissan. Renault nu cred ca a mers pina acolo.

        Răspunde
         
  • TiberiuC
    Noiembrie 10, 2013 la ora 23:42

    mda, nasoala chestia cu inaltimea 😀 si eu am 1,91cm si spre surprinderea mea, un prieten si-a cumparat un Audi A4 S line nou nout cu 30 000E si m-a dus pana undeva si am stat in spate… Daca stateam drept atingeam fin „tavanul”, la o groapa..trebuia sa ma pun gab.. Deci si la case mai mari e problema asta cu inaltimea (in fata la Audi nu am avut probleme…)

    Răspunde
     
    1. sorin1
      Noiembrie 11, 2013 la ora 11:37

      consumul/putere/preț= bate tot. o linie de injecție diesel bosh ar merge mai bine. poate o are și nu știu eu. prietenii știu de ce.
      poziția genunchiului e crucială la drum lung. dacă lungimea spațiului la volan -cu scaunul dat la maxim – estemai mic decât într-un logan berlină…pas! păi când mi-am luat eu berlina , după ce m-am dat jos de la volan, am urcat în spatele scaunului șoferului. am încăput. cu tot cu cei 2 metri. așa… ca să mai încapă și pe bancheta din spate încă ”doi-beton.
      am încercat și alte berline. dar cânm mă urcam în ele, dacă nu mă țineam de ușă sau/și de pavilion…cădeam. pe scaun-cu puțin noroc. asta este. ce-i pt noi , nu se potrivește la nimeni. ce ți-e și cu spațiul carpato-danubiano-pontic…

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Noiembrie 10, 2013 la ora 23:38

    Din descriere pare a semana cu un Jeep sau alte chestii din aceasta rasa. La pret, 18,200 E, cam ieftin face de ceva cam la 28-32,000$. In timp de iarna, un Jeep se incalzeste acceptabil in interior. De scaune incalzite, cred ca este un lux, nu este nevoie – ori tii masina in garaj ori te imbraci gros, iar pina ai ajuns la lucru…nu mai ai nevoie. Sa trecem la lucruri mai serioase. Jeep-ul n-are stabilitate in viraj (prea inalt si prea usor), iar la viteze prea mari te ia vintul direct in sant (iarna sunt multe rasturnate). Consuma mult, precis cine are, are bani de aruncat. Cu un Ranault combi, am trecut in diagonala peste un sant antitanc veritabil, nu-i chiar cit un Jeep de inalta. Cu suspensii noi nu simti trepidatii la mers. Nu stiu cum este la Jeep, dar la Pontiac-ul meu, trebuie sa schimb cauciucurile cam la 3 ani, frinele cam la 2 ani si ABS anual. Abs si frine cam la fel si impreuna (un ABS si o frina)cam cit cauciucurile. Unii cara tot felul de containere pe capota masinii, chiar pomisori cu pamint cu tot gata de plantat (sunt suporturi care se monteaza pe cadrul masinii. Un fotoliu balansor, sanatos, l-am carat in port-bagajul deschis. Ba chiar un joagar rotativ cu circuit de apa – cind mi-am pietruit aleia de intrare si mi-am facut un patio in spate – am avut in portbagaj. In orice caz, Hondele au inceput sa cam concureze, la pret. Este o masina pentru tineret cu parinti care n-au ce face cu banii. Chiar tinerii pe banii lor renunta la asa ceva. La masini, un mare cuvint de spus il are costul reparatiilor, al pieselor de schimb – probabil ca il cumperi in Romania si-l repari in Franta? Pentru fetita, pendulez intre un VW sau o asiatica. Apropo de asiatice, v-am mai povestit ca arata urit cind se ciocanesc cu astea autohtone. Acuma vad ca si astia s-au prostit – un Buick nou este mai scurt (si inghesuit inauntru) decit Pontiacul meu. Nissan sau Lexus arata onorabil.

    Răspunde
     
  • razvan
    Noiembrie 10, 2013 la ora 23:38

    nu te exalta vis-a-vis de bmw… revino-ti… sa nu exageram…

    Răspunde
     
  • TiberiuC
    Noiembrie 10, 2013 la ora 23:07

    anyway… este o masina ideala pt pescuit 😀 mi-as lua una second :)) (modelul vechi, desi e oribila daca o vezi din spate…se vede toata toba de esapament…oribil :)))

    Răspunde
     
  • Robert
    Noiembrie 10, 2013 la ora 23:00

    Oricum,duster-ul e o masina buna,o spun din experienta a 40.000km condusi cu ea fara nicio problema

    Răspunde
     
  • Robert
    Noiembrie 10, 2013 la ora 22:36

    Xenoane de fabrica pe dacia???

    Răspunde
     
    1. Moise
      Noiembrie 10, 2013 la ora 22:43

      nuuu. sunt optionale. abs si esp sunt in varianta de baza

      Răspunde
       
      1. Robert
        Noiembrie 10, 2013 la ora 22:59

        Cred ca e o greseala…xenoanele necesita alt tip de far,cu lupa si spalator…

        Răspunde
         
      2. sandu
        Noiembrie 12, 2013 la ora 19:09

        Dar sistemul ABS e obligatoriu pentru orice masina vanduta in UE de vreo 3-4 ani.

        Răspunde
         
  • Moise
    Noiembrie 10, 2013 la ora 22:07

    imi place cati nemultumiti sunt. dar in acest moment pe sosele sunt doar doua duster, din astea noi. una e la mine, cealalta la radu naum… asta spune multe despre prejudecati frate

    Răspunde
     
    1. Razvan
      Noiembrie 10, 2013 la ora 22:51

      Eu n-am prejudecati din astea, dar nici bani de duster. Daca-mi da si mie Dacia un Duster noi, vor fi 3 pe strazi. 🙂

      Răspunde
       
    2. sandu
      Noiembrie 12, 2013 la ora 19:15

      Un profesor debutant are sub 200 de euro, de unde sa scoata bani pentru un Duster? Probabil ca daca ar vinde cu dobanda zero ar avea mai multi clienti.

      Răspunde
       
  • Danyzus
    Noiembrie 10, 2013 la ora 21:53

    Imi place la baietii astia cu masinile nemtesti cat de mandri sunt ei de masinile lor de zeci de mii de km si la care evita sa faca reparatiile complete pe motiv ca sunt sigure. De fapt sunt prea scumpe si nu isi permit, dar e o alta poveste. Cat de bine credeti ca vor functiona de exemplu airbagurile pe o masina mai veche de 5-6 ani? A nu se intelege gresit, se vor deschide, dar cat de eficiente vor fi?

    @TiberiuC: nu totdeauna masa masinii conteaza, vezi accidentele intre masinile retro americane si cele de ultima generatie, mult mai usoare. Vezi cine castiga!

    Motorul de 1.5 sunt absolut convins ca face fata vitezelor legale pe autostrada din toate tarile UE. Daca vorbim de mai multa putere, deja trebuie sa ne intrebam daca avem cu ce plati amenzile. Si nu testati masinile pe strazile din Romania, mergeti putin mai la vest acolo unde e lume civilizata. Nu degeaba o cumpara aia! O masina e buna sa te duca din punctul A in B. Si ghici ce, ca e Dacia Duster sau BMW tot la fel de repede ajungi.

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Noiembrie 10, 2013 la ora 22:38

      @Danyzus,
      nu m-ai convins deloc cu argumentele tale. Toata lumea vorbeste in general din invidie despre „aia cu masinile din Germania”… Eu, acum 5 ani, mi-am cumparat din Germania, un Renault Clio cu 4000E (cu tot cu taxe) (motor 1,2l, benzina, ABS, Servo, Clima,airbag sofer&volan, taxe mici (impozit 80Ron /an, asigurare (acuma s-au scumpit) cam 500Ron/an), 74 000Km. Varianta cealalta era Logan nou, 1,4 mpi, si atat (nu tu ABS, nu tu servo, doar airbag sofer) cu 6000E… Am facut alegere mai buna?
      2. ai comparat 1 masina cu tehnologii noi cu masini din anii 70 americane.. gen mere cu pere, dar ma rog. (eu am comparat un Touareg cu 9000E cu Duster de 11000)
      3. Chestia cu „masina e facuta sa te duca din ptc A in B ” si atat, se poate incheia simplu. Si pe jos ajungi din A in B, daca ai de mers mai mult si transportul in comun te duce din A in B, sa nu zic cat de eficienta e bicicleta mai ales intr-un oras sufocat… Concluzia ar fi, decat sa-ti cumperi masina sa mergi la mall, mai bine fara, ca esti muuult mai castigat.
      4. toata lumea care spune „esti anti nationalist” pt ca nu cumperi Dacia, altii cumpara sa sustina economia romaneasca doar produse romanesti uita o singura chestie: daca ai firma, da atunci poti fi nationalist, dar, pentru nevoi personale mie trebuie sa-mi placa masina si din pacate Dacia nu este in topul listei mele…nici macar in top 3 🙁

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Noiembrie 11, 2013 la ora 00:16

      un raspuns foarte bun ,dar nu numai la siguranta DAcia este o masina onorabila:IN caz de accident major nu te salveaza decit mila celui de Sus:DEci atentie la depasiri si mai ales atentie la depasiri interzise pe dunga continua-conduceti dintre cel mai brutal in Europa nu va suparati asta va arata ca nu sinteti o natie civilizata (Cel putzin in trafic ) Culmea este ca aici iN Occident conduceti ca mieluseii:MAi ales cei de camioane si tineret care acolo au o agresivitate dusa la inconstienta si aia se numesc profesionistI:DA asa este daca dai oricarui analfabet un volan in mina fara sa il pui mai intim sa dea si un examen de fizica cu probleme de acceleratie :Mai ales acceleratie Coriolis sau spatii de frinare :Asta ar trebui acolo pedepsit cu retragertea carnetului:DEFINITIV !!!!!!!la depasire chiar cu succes (ulciorul nu merge de multe ori la apa)dar pe banda ccontinua

      Răspunde
       
  • TiberiuC
    Noiembrie 10, 2013 la ora 20:47

    Nu vad avantajele acestei masini.
    Pretul? 11000E pt motorul 1,6 benzina? nu mersi.
    Dacia (renault) ieftina la intretinere?? eu am renault clio, si am agatat ornamentele de pe usile din st. (cele doua bucati de plastic de pe usile din stanga), mi-au cerut 360Ron pe unele noi…pe doua bucati de plastic, si asta daca mi le montez eu…
    Multi isi cumpara SUV/crossover pentru „siguranta” (stiti lectia de la fizica, daca doua corpuri cu mase diferite se ciocnesc, cel cu masa cea mai mare „va castiga” :)).. Duster are 1300Kg, ce se intampla cand se loveste cu un ML (MLul lu’Huidu, ca sa fiu carcotas:) de 2T?…
    Personal, mie nu imi place estetic, nici tehnic.. Nu ma intelegeti gresit, nu este o masina urata, dar la banii astia… sincer…prefer „un cotet german”. Dau numa un exemplu: VW Touareg,TDI 174CP, 90 000KM (un diesel te poate duce 1000000 daca il intretii), la 9000E… pe bune acuma…NU COMPARI. Intr-adevar, mai scumpa la intretinere, dar te simti altfel cant te urci in aceasta masina decat intr-un duster… Si mai ceva, „bot in bot Duster(1,3t) vs Touareg(2,2t)”..cam nasol de Duster…

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Noiembrie 10, 2013 la ora 23:54

      TiberiuC, impactul dintre doua automobile nu e chiar atat de simplu incat sa-l poti reduce la acea lectie.. In lectia de ficiza de care vorbesti corpurile sunt omogene si masa este uniform distibuita pe unitatea de volum. Daca discutam strict din punctul de vedere al masei, atunci afla ca o masina mai grea e mai pacatoasa decat una mai usoara. O masa mare in miscare care trebuie se sa opresca in cativa metri in urma accidentului inseamna decelaratii extrem de mari la nivelul organelor ce ajund chiar pana la 50 G pentru un interval foarte scurt de timp. Un om normal lesina pe la 5 G. In urma testelor cu accelerometre s-a constatat ca deceleratiile sunt mai mari in cazul maselor mai mari. Bineinteles, deplasarea organelor si chiar a creierului in cutia craniana este de evitat din motive lesne de inteles. De accea toate autovehiculele au prevazute zone deformabile, astfel incat energia sa fie absorbita si sa scada deceleratiile la nivelul ocupantilor. Bineinteles in cazul unui accident, un SUV greu va fi doar putin botit in timp ce celalat arata ca dupa bombardament, dar nu autovehicului dorim sa-l salvam, ci ocupantul. Motivele pentru care SUV-urile ar putea fi mai sigure sunt altele (tehnologii mai sigure ce se regasesc in pret, dimensiuni mai mari, deci posibilitatea creeri unor sisteme de deformare mai performante, etc), dar masa ramane in continuare calcaiul lui Ahile.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 12, 2013 la ora 00:41

        “Un om normal lesina pe la 5 G”, am sa stiu deacum in colo. „O masa mare in miscare care trebuie se sa opresca in cativa metri in urma accidentului inseamna decelaratii extrem de mari la nivelul organelor ce ajund chiar pana la 50 G pentru un interval foarte scurt de timp”, probabil ca intre a lesina si a „pleca” in lumea cealalta nu-i o distanta chiar de 10 ori mai mare. In orice caz, unii spun ca plecind la zero si ajungind la 160 km/h in 0.86 secunde, generezi o „acceleratie propriu-zisa de 5.3 g (1 g = 9.806 N/kg). Iar Newton spune (in legea atractiei universale) si Einstein il sustine (in teoria relativitatii) ca G este constanta gravitationala universala (o valoare empirica egala cu 6.67*10 la puterea negativa 11 si masurata in N * (m/kg) la patrat. In orice caz, gindindu-ne la acceleratia propri-zisa ca la o inertie (facind abstractie ca Pamintul – pe care STAM – se invirteste), fara o legatura directa cu masa autovehiculelor, putem obsrva ca pagubele mai mari se constata la acel autovehicol care a avut viteza mai mare inaintea impactului (viteza zero). Este foarte adevarat ca daca o masinuta mica, stationata pe calea ferata, este lovita de un tren, care abia se misca, aparentele ar spune altfel. Agentii rutieri, asa au invatat si atunci: care masina e mai darapanata si are mai multi morti, ei sunt de vina, au fugit prea tare.

        Răspunde
         
    2. Mihai
      Noiembrie 11, 2013 la ora 00:08

      Sunt de acorrd ca blocul motor te tine o viata. Insa dieselul are piese care lucreaza la un regim ridicat de temperatura si presiune ceea ce le face sa nu fie chiar atat de fiabile: injectoare (daca e TDI pompa injector, cu atat mai rau, daca nu mai adaugi oricum pompa de injectie), turbina, filtru de particule, etc. In plus, e nevoie sa fie foarte precise si foarte sensibile. Ceea ce inseamna automat preturi ridicate. Bineinteles, dupa cum tu ai spus, „daca il intretii”. Asta fara adaugam obsolescenta premeditata a pieselor, ca doar nimanui nu ii convine ca omul de rand sa tina o masina perfect fiabila 1.000.0000 km. Asta inseamna ca 20 de ani nu mai cumperi nimic. Exista o explicatie pentru care nu mai vezi prea multe masini cu rulajul asta. In plus, sa stii ca nemtii nu isi iau masini noi ca sa fie la moda sau ca n-au pe ce da banii, ci tocmai pentru ca sunt zgarciti 🙂

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Noiembrie 11, 2013 la ora 01:09

        recunosc -sintem extrem de strinsi ,economicosi ,nu facem risipa(mai laes de material pe deviza -area balkta peste !!!):SE defineste scurt la romani :_ZGIRCIT.sau in limbaj mai popular da-l ba in masa ca e un zgircit !!!!

        Răspunde
         
      2. sanduCu
        Noiembrie 12, 2013 la ora 00:42

        “sa stii ca nemtii nu isi iau masini noi ca sa fie la moda sau ca n-au pe ce da banii, ci tocmai pentru ca sunt zgarciti” – vai nu spuneti asa, ei sunt calculati. Si chiar canadienii sunt asa, de fapt cei cu dare de mina si mai ales nevestele lor. De fapt aceasta categorie, considera ca timpul costa bani, deci in loc sa-l pierzi asteptind la un atelier de reparatii (e drept ca garajul ofera transport gratuit acasa si inapoi, dar cu ce mai mergi la golf?), mai bine o vinzi (lasindu-i noului cumparator vreo 2 ani de garantie originala de fabrica) si-ti ei una noua cu 5 ani de acelasi fel de garantie. Unde-i calculul? Adica diferenta? Costul reparatiilor contra diferentei ce o pierzi la vinzare (uzura masinii nu mai intra in costul revinzarii), si care consta in 75% manopera, nu pise de schimb.

        Răspunde
         
    3. dan onofrei
      Noiembrie 11, 2013 la ora 00:18

      dar ce ar fi daca barbarii de romani in trafic ar conduce ca in lege DEFENSIV!!!! ca sa nu ajunga bot in bot!!!!

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 12, 2013 la ora 00:55

        Danut, parca ieri vedeam la TVR doua accidente in Romania (pavajul arata foarte bine), o gramada de fiere vechi iar intr-o masina erau doi morti. Agentul de trafic (un gradat)comenta „daca ar fi fost bara de protectie la mijloc, nu s-ar fi intimplat asa ceva”. Oare ei nu stiu ca numai la autostrada exista asa ceva, acuma vor si la drumuri cu viteza limitata la 60-80 km/h sa pui grilaje? La 80 km/h, o insula (fara bare de protectie) implica doua linii pe sens.

        Răspunde
         
  • Razvan
    Noiembrie 10, 2013 la ora 20:42

    Asa e, nu e un articol publicitar, pur si simplu ai primit noul Duster, echipat full, sa mergi cateva sute de km si sa-ti dai cu parerea public despre el. 🙂 Desi eu unul te apreciez in general, uneori nu ne lua chiar de prosti.

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Noiembrie 10, 2013 la ora 20:52

      Daca te informezi cat de cat si vrei sa conduci noul Duster fara sa fi „pilos” ca Moise, sau „smecher” ca Moise sa primesti si bani…, poti sa te duci la un showroom Dacia si sa faci un Drivetest si dupa aia poti sa iti dai cu parerea pe blogu’ tau despre masina. Dupa asta poti sa te enervezi cand unu o sa-ti zica, „AHA AI PRIMIT BANI DE LA DACIA, NENOROCITULE”

      Răspunde
       
      1. Razvan
        Noiembrie 10, 2013 la ora 21:41

        Amice, stiu ce inseamna un test drive. In mod cert nu-mi da Dacia nici macar o masina cu 100k km ca sa ma duc sa-mi iau mobila, sa ma duc pe coclauri sau sa ma duc la pescuit si sa mai spun si ce „fum in nas” da Duster-ul unui BMW pe autostrada. 🙂 Nu ma intereseaza daca a luat sau nu bani Moise (economie de piata, publicitate, persoana publica etc.), am o problema cu mentiunea ca nu-i publicitate, atat. Poate nu e publicitate prin intermediar care sa-si asume continutul, e publicitate directa. In rest, respect.

        Răspunde
         
      2. Constantin
        Noiembrie 11, 2013 la ora 21:13

        „poti sa te duci la un showroom” _ Stimate domn, va rog aveti bunatatea si indicati-mi showroom-ul la care faceti referire, pentru ca o ruda apropiata care locuieste in judetul Teleorman tocmai mi-a telefonat spunandu-mi ca-si doreste un sezlong. Pentru ca sa nu ne inghesuim intr-un turism, as cere un Duster de la showroom-ul pe care mi-l recomandati. Nu stiu daca primesc si benzina de la reprezentanta Dacia, sau trebuie sa alimentez eu. Puteti sa-mi spuneti dumneavoastra?

        Răspunde
         
    2. Moise
      Noiembrie 10, 2013 la ora 22:45

      razvan> nu mi-a cerut nimeni sa-mi dau cu parerea despre el. am cerut test drive pentru ca ma gandesc sa imi cumpar noul duster.

      Răspunde
       
    3. bogdan
      Noiembrie 11, 2013 la ora 18:56

      Asta face parte din acelasi mesaj pe care Moise incearca sa ni-l trasmita la emisiune. Sa ne dea incredere in produsele romanesti. Si mi se pare foarte OK.
      Daca am incepe sa cumparam in majoritate lucruri romanesti, de la incaltaminte pana la paste de dinti, s-ar simti in economia noastra.
      Eu in 91 am fost in Franta, pe atunci eram mic copil si gazdele imi cumparau dulciuri, toate facute in Franta. Eu deja ma rafinasem si as mai fi incercat si alte proveniente (caci ma atrageau ambalajele), dar cum ei le cumparau, ei le alegeau.

      Răspunde
       
  • LEON VOICULESCU
    Noiembrie 10, 2013 la ora 20:21

    Salve Moise o nasina de anduranta cu preturi scazute la intretinere ..cum spunem noi ….,,,,masina tinereti noastre … dacia 1300.. un pic mai scumpa si mai multe butoanee :))) oricum este fiabila.

    Răspunde
     
  • Noi
    Noiembrie 10, 2013 la ora 20:06

    Romanul este dispus sa faca multe compromisuri dar nu pe cheltuiala mare.
    In cazul de fata nu cred ca se vor napusti foarte multi dupa aceasta masina.
    Celor interesati le sugerez un test simplu si eficient.
    Testul se refera la fiabilitatea motorului de 1,5 l care in rare cazuri duce peste 120000 km.
    Adica pica in general injectoare si (sau) turbina.
    Deci cine vrea sa aplice testul mergeti la oricare magazin sau distribuitor si spuneti ca aveti o dacie si a picat turbina. Intrebati cat costa SI CEL MAI IMPORTANT CAT AVETI GARANTIE.
    O sa constatati ca nimeni, absolut nimeni nu va da garantie.
    De ce? intrebatii pe ei si apoi trageti concluziile.
    Va salut si va doresc la toti sa va cumparati masini care nu necesita reparatii si mai ales sa nu aveti nevoie de reprezentante care sunt absolut jalnice cam la toate marcile.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 11, 2013 la ora 00:39

      uzura este uzura si de multe ori este asa fel proiectata si testata ca sa scoata bani si atelierele de reparatii(mii de locuri de munca !!!) furnizorii de piese de schimb (Alte mii de locuri de munca )Koreeeni(Kia ,Hyunday) deja de 1 an au inceput un razboi masinv fata de Europeeni acordind la masini noi 7 !!Ani de garantie.Asa obliga si pe producatorii indigeni europeni sa schimbe radical strategia sau sa ridice marja de calitatea la agregate:Este drept momentan se practica razboi deschio in industria auto mondiala si lucrurile nu sint limpezite ba mai rau datorita labilitatii solutiei hybrid sau pur electro nimeni nu poate prefigura viitorul catre cel putin apropiat nu e deloc roz pentru cei de la industriile auto care ne tin masiv cu milioane de locuri de munca in spate:Stim cu totii s-au facut greseli imense , a fost o lipsa totala de vizizune fata de viitor ecologic s-a trait in dolce farniente si acum o tzragherm cu totrii.Vedeti defapt si minreportajul lui domnul Guran ac sdio consumator se bucurta ca noul Duster are cconexiune MP3 :Pai mmiie M;P3 cimi treredbuiie sau m,asina crea sa cnu deterioreze climka cu emisisi CO2??????SAu atitae servicii total deplasate auxilioare ca incalzitul scaunului care consuma CARBURANT deci aduc emisii suplimenatre !!!!!Uitati-va pe caracteristicile unui dinam de masina din anii 60-70 si comparati cu ce putere trebuie sa aiba unul astazi ca sa acopere toti acesti mici consumatrori care se insumeaza !!!!

      Răspunde
       
  • McGigi
    Noiembrie 10, 2013 la ora 19:36

    Ma vad nevoit sa va contrazic, cu tot patriotismul: masina e (tot) slaba, motorul ala de 1,5D nu duce deloc, confortul interior – ale carui carente le-ati indulcit atat de amuzant – e la pamant (nu e vorba de confortul sederii pe scaun, e vorba despre ergonomie, in special de amplasarea de-a dreptul periculoasa a butoanelor si comenzilor). Si ar mai fi. Cat despre amicul in BMW, eu cred ca BMW-ul era stricat, soferul era bolnav sau, pur si simplu, v-a salutat si nu a incercat sa va depaseasca. Dusterul nu e o masina proasta, dar nici una buna. E una de genul „buna si-asa”, foarte romaneasca (da, francezii ne-au studiat bine 🙂 ), nu prea de dorit la drumuri lungi si deloc la off-road. Nu se poate compara cu Ford-ul din aceeasi clasa (Kuga, daca nu ma insel) si nici macar cu Sandero Stepway.

    Răspunde
     
  • Dan
    Noiembrie 10, 2013 la ora 19:32

    sunt curios care e schimbarea adusa de noile scaune , pe cele de pe modelul anterior m-am simtit incomfortabil. de portiere….problema veche…si la Dacia si la Renault Symbol…tre sa le faci vant ca sa se inchida. De curand am surubait la aragaz si am constatat ca are 2 caramizi in partea inferioara , ptr stabilitate, ar putea pune si la Duster cate o caramida in portiera ( arata ca dalele de la trotuare…numa sa nu se apuce si astia de relansarea economiei prin montaj de borduri).si ca sa vezi ca Dacia e masina buna de ceva vreme , pot sa spun ca am impresionat ceva colegi de trafic cu o Supernova, care se mirau cine le da flash-uri in spate( ca sa se miste mai cu talent) cand ei merg cu masini nemtesti de fitze. confirm ca Dacia poate sa roseasca obrazul unei nemtoaice , depinde de sofer.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 11, 2013 la ora 00:53

      stimate domn -poate nu stiti ca darea de flash-uri cum definiti,in spate se pedepseste in Germania(intimplator ,geografic tot tara europeana e drept mai ponosita ,mai la vest ) cu pierderea carnetului pe 3 luni!!Caci nu este o gluma .dar se pare ca acolo in parvenitismul de Dinu PAturica ,romanesc ce l-ati dezvoltat dupa 89 va ascundeti unii impotenta cu superpotenta de gen da-te ba tarane la o parte ca acu vin eu pe strada!!!
      IAr strada este un mijloc de legatura normala,cu reguli strict definite nu de curse sau de probe air baguiri.DE fapt si intzrarea cu masina innatuira inafra starzii :ii spuzenti off roada etse aici in tarile civilizate greu pedepsita, biata natura si asa lovita nu e conceputa de cel de Sus sa fie calcata de cauciucurile masinii !!!!

      Răspunde
       
  • cuc bau
    Noiembrie 10, 2013 la ora 19:20

    tot cotet ramane

    Răspunde
     
    1. Nicolae
      Noiembrie 10, 2013 la ora 19:28

      defineste cotet

      Răspunde
       
      1. McGigi
        Noiembrie 10, 2013 la ora 19:37

        Dacia Duster? 🙂

        Răspunde
         
        1. Nicolae
          Noiembrie 10, 2013 la ora 19:58

          + pentru replica.
          Dar totusi nu inteleg de ce in vest stau la coada ca pe vremea lui raposatu sa cumpere cotete. Faceti o corelare cu numarul de inmatriculari si capacitatea de productie a uzinei din Mioveni…

          Aaa… da stiu de ce, ei sunt aia prostii.

          Răspunde
           
          1. McGigi
            Noiembrie 11, 2013 la ora 07:47

            Nu sunt prosti, domnule Nicolae :). Cum spuneam, Dacia nu e o masina proasta. Doar ca nu e inca o masina buna in adevaratul sens al cuvantului. Insa e una ieftina – atat ca pret de cumparare, cat si ca intretinere.

             
  • Nicolae
    Noiembrie 10, 2013 la ora 19:10

    Reusita masina, bravo Dacia, multumim Moise ca o promovezi fara stimulare financiara.

    Răspunde
     
  • Emil
    Noiembrie 10, 2013 la ora 19:04

    Asa ca chestie, nu era mai bine ca touchscren-ul sa fie pozitionat mai sus??? Pare asa intr-o pozitie cam ciudata sa il urmaresti si sa il utilizezi.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase